Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sick fucks: onthoofde pop komt aanwaaien bij moskee in Amsterdam-Noord

"De islam is onlosmakelijk verbonden met brute onthoofdingen. De islamisering moet stoppen. Ook geen Diyanet megamoskee in Noord, dat verbonden is met dictator Erdogan."

Social

Het is weer tijd voor een zen-momentje begrip & verbroedering in het multiculturele paradijs Nederland. Les 1 in Nederlandkunde: als je tegen de islam bent, of tegen een moskee bent, stem je maar lekker PVV. Of je gaat je vrijheid van betoging in de praktijk brengen door op de Dam te roeptoeteren dat de islam stom is. Of je gooit nodeloos kwetsende stukjes op internet om je ongenoegen te laten blijken. Kan en mag allemaal. Maar mensenkinderen, een Kenneth Vermeertje doen bij een moskee gaat effe tien stappen te ver.  En kom niet aan met 'jamaar de islam is zelf ook kudt', want jezelf verlagen tot dit niveau is gewoon ziek en triest. Laat dat mooi over aan sneue idioten als Kathy Griffin.
UPDATE: De islamitische aap is uit de mouw. Het zijn de bengels van Rechts in Verzet!

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist en opgerot-
Alleenmaar28 | 20-01-18 | 08:31

Waar blijft de NOS nu met een verklaring dat 90% van de oproepen tot onthoofding van niet islamitische poppen, uit de moskeeën zelf komen, waarbij de imams en moskeebezoekers zich baseren op diverse teksten uit de koran? ;-)
De NOS heeft er namelijk een handje van om door middel van nieuwsmanipulatie de feiten te verdraaien/framen om zodoende een gewenst politiek correct beeld te creëren. Een recent voorbeeld hiervan is hun bericht over het toenemend antisemitisch geweld in Duitsland door asielzoekers en migranten. Door dit feit ongevraagd met andere kwesties te gaan vergelijken, lijkt opeens net of het geweld vooral door anderen wordt gepleegd. De NOS probeert dus de aandacht af te leiden en deze op iets anders te richten. Er wordt daartoe ook handig gebruik gemaakt van beelden van een Duitser die vervelende dingen zegt tegen een joodse restauranthouder in Berlijn, maar de beelden van een islamitische immigrant die in Amsterdam de ruiten van een joods restaurant inslaat, worden dan heel listig niet getoond. Arme misleide NOS lezers en journaalkijkers. Jammer, en goed geprobeerd politiek correcte linkse @NOS journalisten, maar daar trappen we sinds de Pim Fortuyn revolutie niet meer in! Die nieuwsfeiten van jullie zijn geen nepnieuws, maar nieuwsmanipulatie en dat is veel erger. In Rusland noemen ze dat propaganda! nos.nl/artikel/2212590-duits-parlemen...

dhr.Koffiedik | 19-01-18 | 10:07

Tja het is eigenlijk hetzelfde als een vat olie bij het hoofdkantoor van Shell parkeren.

Rien7847 | 19-01-18 | 02:44

Valt me nu pas op, niet alleen onthoofd maar ook de handjes en voetjes zijn afgehakt, dat is conform de koran. Mohammed gaf eens aan een aantal lieden de legendarische opdracht om kamelenpis te drinken, nadat ze dat gedaan hadden werden de handjes en de voetjes afgehakt en werden de ogen uitgebrand. Bijzonder kunstwerkje, had een betere plaats verdiend dan bij zo een duivelse moskee.

tata1981 | 19-01-18 | 02:05

Dit is vast fake news, want moslims onthoofden nooit poppen.

Flappie2006 | 19-01-18 | 01:07 | 2

Misschien een Turkse pop die de eer van de familie geschonden heeft?

tata1981 | 19-01-18 | 01:56

Helaas, ik was abuis, moslim kinderen onthoofden wel degelijk poppen. Vroeg geleerd ///

Flappie2006 | 19-01-18 | 13:25

Heeft IS al excuses aangeboden?

broervandenhollander | 18-01-18 | 23:16

Als daar nou eens semtex met kogellagers in zou zitten is het inderdaad nieuws, nu lijkt het of iemand met een iq<80 zielig of stoer wil doen

rattenvanger XL | 18-01-18 | 23:04 | 1

Als je ziet hoeveel politie er op deze zaak gezet is inclusief forensisch onderzoek en alle camera's die overal bekeken worden zou je het haast denken .

blauwe zander | 18-01-18 | 23:09

Ik bespeur sinds geruime tijd dat elke (vermeende) 'aanval' / kritiek op de Islam, ook wanneer ze van twijfelachtig niveau zijn, misschien niet met gejuich, maar dan toch zeker met instemming begroet. Ben zo ontzettend klaar met die club.

WillTRiker | 18-01-18 | 22:53

Zeg, is dat niet Jan Klaassen ( vzmh) ?
En toch, Amerika, wat een land.

Hensmunter69 | 18-01-18 | 21:53

Wat stelt dat nou voor zo'n pop? Mooi voer voor moslims die graag in de slachtofferrol willen zitten. een paar duizend kilometer verderop worden echt mensen onthoofd door hun moslimbroeders zonder een fatsoenlijk proces. Laten de Nederlandse moslims zich daar eens druk over maken.

donkeyman | 18-01-18 | 19:15

Volgens mij is het gewoon een actie van AFA. Die pompen er "rechts" bij. Waarom zou een "rechts-mens" er rechts bij zetten? Zijn/haar statement zou al voldoende herkenbaar zijn denk ik. Zwartmaak actie van AFA dus.

lupje | 18-01-18 | 19:13

Gek, het doet me helemaal niets, dit nieuws. Ik kan mij herinneren dat de dag na 11 september 2001 dat één of andere moslimzender met een mooie soera hun uitzending afsloot: 'Alle ongelovigen zullen branden in de hel' met een toepasselijke vurige achtergrond. Ongelukkig gekozen natuurlijk, niet de bedoeling en oprecht sorry en zo. Maar wie wind zaait zal storm oogsten, en NL heeft lang dit soort fratsen buiten gehouden. Wij zijn echter geen eiland in een oceaan.

Analia von Solmsch | 18-01-18 | 19:03

Een ludiek protest om zichtbaar te maken wat in de jihadkazerne wordt gepredikt tegen de niet moslims. Beeldende kunst i.p.v. een cartoon.

Vrijhetzelaar | 18-01-18 | 18:55

Ik ben het eens ermee dat je voor de PVV kunt stemmen als je tegen een moskee of 10 bent, ook dat je kunt gaan betogen en dat er inderdaad, veel meer dan voorheen, mogelijkheden op het internet zijn om je ongenoegen te uiten. Maar ik vindt dat onthoofden van mensen in het echt of van een pop doodeng. Ook verhalen over kelen doorsnijden krijg ik nachtmerries van. Hoe erg het ook was wat Saddam Hoessein bij leven heeft gedaan, toen ik de beelden zag dat hij opgehangen werd en dood ging, ging er echt iets kapot in mijn hart. Ik denk dat ik toch elk leven belangrijk vindt ook als ik weet dat mensen vreselijke dingen hebben begaan. Maar ik begrijp ook de mensen die de onthoofde pop daar hebben opgehangen/neergelegd. Waarschijnlijk geven zij ook heel veel om elk mensenleven.

mamalookabooboothere | 18-01-18 | 18:36

Ik ben blij dat er mensen zijn die actie tegen de islam durven te ondernemen. Voor de rest zijn we allemaal toetsenbord helden. Klagen tot het te laat is en we allemaal de voorhuid mogen inleveren.

funkyd | 18-01-18 | 18:30
-weggejorist-
pennestront | 18-01-18 | 17:10
-weggejorist-
Angel_eyes | 18-01-18 | 16:57 | 2

Het is geen belediging, het is geen waarschuwing, het is geen onderricht, het is geen psychologische aanslag, wat is dit eigenlijk?
Stel je voor dat diegene het godsteken gekalkt had voor de ingangen van de moskee, dat zou iets betekent hebben..

Zoltan | 18-01-18 | 16:40

Ik snap de ophef niet, als er een pop van Wilders wordt opgehangen aan een lantaarnpaal heet het een kunstproject.

Franker | 18-01-18 | 16:31 | 3

Bron?

Hufterst | 18-01-18 | 18:22
-weggejorist-
vanFleppensteijn | 18-01-18 | 21:30
-weggejorist en opgerot-
Nederlandsejongen | 18-01-18 | 16:30 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Sick fucks. Tegelijk zou ik de meningsuiting ook niet willen verbieden. Vrijheid van meningsuiting enzo. Maar van andermans eigendom blijf je af.

SamKoeman | 18-01-18 | 16:29 | 1

Vrijheid van meningsuiting houdt op waar geweld begint. Deze uiting is beargumenteerbaar een oproep of aankondiging daartoe. Maar het doet de boodschapper meer kwaad dan de geadresseerde. Het is jezelf insmeren met stront om de ander een poepie te laten ruiken. Gewoon. Niet. Doen.

Hufterst | 18-01-18 | 18:23

Simpele daad. De werkelijke onthoofdingen vinden elders plaats. Verlaag je niet tot..

LolaBabooshka | 18-01-18 | 16:08

Hebben ze vast zelf gedaan.. Kunnen ze weer huilie huilie doen.

ceriel82 | 18-01-18 | 15:43

Een nogal armzalig in elkaar geflanste pop met wat rode verf.
Waarom die ophef?
nogal mager afstekend tegen alle filmpjes en foto's die als islam promotie gebruikt worden in het echt.
Een belangrijk pressiemiddel om gelovigen aan zich te binden en ongelovigen te waarschuwen en angst aan te jagen. En het werkt.
Want de reactie is vaak: niets over zeggen, niets doen, want dan fok je de islam op. Wat toch wel gebeurd , want er is altijd wel een irrationele islam reden om boos en gewelddadig te reageren. Zo worden dus landen en inhoud aan de islam onderworpen.
De islam doet het niet met popjes, maar met echte mensen.
Daar zit een klein essentieel verschil in.

dijkbewaker | 18-01-18 | 15:36

Bij het achterlaten van de pop bij de moskee is niemand gewond geraakt. Er zijn ook geen doden gevallen.

Worst_kaas_scenario | 18-01-18 | 15:32

Ik vind het prima. Koekje etc.

Poppo van Ulvinga | 18-01-18 | 15:32

Na al dat dom links gepruts werd het wel weer eens tijd voor de imbecielen van dom rechts om de weegschaal weer wat naar het midden te drukken en op Joop kunnen ze de kolommen met wit privilege, een klein stukje, zorgvuldig uitgezocht van de grote slavernij geschiedenis, de #metoo van alleen de ander en de eeuwige zwarte piet niet blijven vullen .

Castor12 | 18-01-18 | 15:18

Over alle 'aanslagen op' (moskeeën) en 'bedreigingen van' (moslims) heb ik de indruk, dat die door de islamieten zelf in scene zijn gezet.
Om de bescherming van slachtoffer zijn, terwijl aantoonbaar op terroristisch niveau, en op diplomatiek-statelijk-politiek niveau, de islam de meest agressieve en dodelijke beweging is, waarmee we te maken krijgen.
Om de zoveel tijd weer dat toneelstukje van de vos die de passie preekt.
Om de zoveel tijd weer de islam die slachtoffer wordt van landen waar die islam te gast is.
Het is geen mensenrecht, om vrouwen te onderdrukken.
Het is geen mensenrecht om homo te stenigen.
Het is geen mensenrecht christenen en ongelovigen te vervolgen.
Ook niet als je er 't etiketje 'godsdienst' en godsdienstvrijheid op plakt.
Wat wél echt geldt is dit:
Elk beschaafd land is tolerant tegenover toleranten.
Elk beschaafd land is intolerant tegenover intoleranten.
Tolerantie houdt in: leren verdragen dat anderen andersdenkend zijn.
Intolerantie houdt in: oproepen tot feitelijk fysiek geweld, al dan niet georganiseerd in groepsverband of eer-gerelateerd in familieverband.
Hoe moeilijk is beschaving (?); 1e echt afsluitbare grenzen; 2e echt afdwingbare beschaving; 3e echte nationale en internationale referenda.
In een echte beschaving is geen behoefte aan 'n race naar slachtofferschap om je zieligheid mee uit te venten in ruil voor taboe-heiligheid en niet-bekritiseerbaarheid.
In de praktijk zie je, dat de EU géén beschaving is of daarop aanstuurt: géén grensbewaking; 2e geen discipline voor wie binnen de regels zou moeten voldoen; 3e géén referenda voor correctie op machtswelllustige politici.
Bij gebrek aan alle voorwaarden 'kan' de EU alleen maar falen, welke mooie economische voordelen (voor 'n elite) ook in ruil wordt voorgespiegeld; beschaving laat zich niet op kortere of langere termijn afkopen met economisch gewin.
Het feit, dat allerlei groeperingen de voordelen van slachtofferschap najagen toont aan, dat de EU niet beschaafd is. Nog vragen?

Der Paulie | 18-01-18 | 15:18 | 4

"Over alle 'aanslagen op' (moskeeën) en 'bedreigingen van' (moslims) heb ik de indruk, dat die door de islamieten zelf in scene zijn gezet."

Prove it. Anders: aluhoedjesgelul.

Die vier molotovcocktailwerpers naar een moskee die vorig jaar tot gevangenisstraffen werden veroordeeld, waren toch echt loepzuivere, 18-karaats, oorspronkelijke, autochtone Nederlandse kaaskoppen.

Zoals ik steeds betoog in het geval van autochtone terreur richting moslims: dat moet je ondubbelzinnig veroordelen, je moet het betreuren en met klem verwerpen dat Nederlanders, ik bedoel échte Nederlanders, ook al zijn het tokkies, zich verlagen tot het gewelds- en terreurniveau van bepaalde vertegenwoordigers van het "geloof van de vrede".

Met een hele hoop van wat je verder schrijft, kan ik het op zich harte eens zijn, maar dat is m.i. bij dit onderwerp off topic. Het is een in wezen kinderachtige reactie: "Jij vind dit erg? Maar kijk hunnie dan eens; die zijn veel erger". Dat niet doen komt veel volwassener en uiteindelijk ook veel overtuigender over, ook en met name bij moslims.

Dr_Johnson | 18-01-18 | 21:42

Dr_Johnson | 18-01-18 | 21:42
Ik heb nieuws voor wie 't maar niet begrijpen wil.
De waarheid als zwart-wit-wereldbeeld bestaat niet; niet omdat de feiten zelf niet zwart-wit ja-of-nee waar of onwaar zouden zijn (dat zijn ze wél; vandaar dat feitelijke waarnemingen, en feitelijke Beta-wetenschap objectief generaliseerbaar zijn, maar omdat een 'wereldbeeld alsnog vergruisd en tegenstrijdig blijft.
En over wereldbeeld mag men terecht, hoe wetenschappelijk ook onderbouwd, van mening blijven verschillen, omdat wereldbeelden stelsels van subjectieve meningen blijven. (de discussie over liberalisme, westerse waarden of godsdienstige praktijken blijven daarom altijd kloppend 'in the eye of the beholder', hoezeer de feiten, en de objectieve wetenschap dat ook tegen zouden spreken) Ik mag islam, links feminisme, of homogeweld (en heterogeweld tegenover heidenen) kut en dus afwijsbaar vinden, maar anderen met zuivere islamitische heilstaat (salafisten/wahabieten) in gedachten, of matriarchaat in gedachten, of zuiver communisme in gedachten (fascisme in gedachten is daaraan gelijkwaardig eveneens kut), maar die meningenstelsels mogen en blijven elkaar tegenspreken.
Heeft alles met axioma's en vraagstellingen te maken (kijk Wittgenstein er maar op na als je 'n beetje belezen en 'n beetje ontwikkeld bent; valt best mee; is 'n aanrader).
Concreet.
Ja, zo niet alle, dan toch de meeste (bewijsbaar) aanslagen en dreigbrieven, gericht tegen moskeeën en islamieten, zijn van de islamieten zelf afkomstig en in scene gezet. (tot zover de feiten, ookal bewijs je daar niks mee qua meningenstelsel)
Wat u zegt over aluhoedjesgelul is dus gelul.
En voor wie kan lezen; ik heb het over beschaving, en hoe die te verdedigen tegenover onbeschaafden.
Hoe communiceer je met elkaar (?) met opzich geweldloze meningen als onthoofde poppen (?), of met onthoofdingen, besnijdingen, hoofddoekjes-seksisme, wat veel agressiever gewelddadig is.
Het is het perspectief dat je moet willen zien, ook als het niet in je straatje past, en je wordt tegengesproken; ook dat is 'n kwestie van beschaving, en dus volledig 'on topic'.

Der Paulie | 18-01-18 | 23:06

Lees:
Hoe communiceer je met elkaar (?) met opzich geweldloze meningen als onthoofde poppen / verbrande vlaggen (?), of met échte onthoofdingen, met échte besnijdingen, met écht onderdrukkend hoofddoekjes-seksisme, wat veel agressiever gewelddadig is.

Der Paulie | 19-01-18 | 00:18
▼ 1 antwoord verborgen

Alle idioten boven mij die dit goedkeuren zijn ongeschikt als mens.

Mather | 18-01-18 | 15:13 | 4

Hoe zit het dan met de idioten hieronder die dit goedkeuren? Zijn die wel geschikt? (Als mens)

Is dit nog nieuws? | 18-01-18 | 15:34

Nieuwste eerst of oudste eerst?
Maakt ook niet uit, iedereen die dit goedkeurt is het mij eens in ieder geval.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-01-18 | 18:37

Speak voor yourself.

HaatbaardKnipper | 18-01-18 | 18:41
▼ 1 antwoord verborgen

Opvallend zo tolerant en vergevingsgezind de policor deugmensch is als het gaat om moordaanslagen, geweld, haat en onderdrukking door moslims, maar hoe weinig er ineens wordt getolereerd als er demonstratief een pop met begeleidende tekst bij een moskee wordt geplaatst. Smakeloos? Misschien wel. Maar decennialang in dialoog gaan en subsidie pompen in allerlei vage islamistische 'contactorganen' en andere zogenaamd verbindende instanties heeft minder dan niks opgeleverd. De huidige generatie moslims in dit land (en elders in de wereld) is radicaler en gewelddadiger dan ooit. Nog meer kalme dialoog lijkt me zinloos, op z'n zachtst gezegd.

Dr. Snoepjes | 18-01-18 | 15:11

Als men werkelijk een onthoofde pop daar neerzet is dat verachtelijk. Protesteren doe je op een volwassen manier.
Ik wil echter iets vragen aan de reaguurders. In Nederland schijnt een gigantische storm te zijn die complete containers, vrachtwagens en daken door de lucht laat vliegen. Als de storm zo hevig is en die pop zit midden in die storm, zou die dan niet gewoon kapot gewaaid zijn? Ik vraag het maar alleen omdat ik alleen via internet zie hoe erg de storm in Nederland is. Bovendien vermoed ik dat de advocaat van de daders het weerbericht er beslist gaat bijhalen bij de rechtszaak.

Jammer dat er altijd sukkels zijn die op een onvolwassen manier proberen hun gelijk te halen. Dit soort acties worden door tegenpartijen handig in de discussie opgevoerd bij groepen die zichzelf ook hiervan distantiëren, maar iets dat je opgeplakt krijgt, verwijder je niet meer zo makkelijk.

Louise-in-de-pels | 18-01-18 | 15:09

Snap de oproer niet helemaal.... het is een pop, niet het lijk van de één of ander...

swebe | 18-01-18 | 15:03 | 2

Soms is de pop van de ene kant veel erger dan de stapels lijken van de andere kant .

Castor12 | 18-01-18 | 15:21

@Castor12 | 18-01-18 | 15:21:
Dat is een pop NOOIT.
Dat er zoveel ophef over gemaakt wordt, komt geheel uit de SJW koker en de media smullen ervan en gooien dit meteen onder het vergrootglas. Heerlijke bladvulling, die goed verkoopt! Het gaat dus weer eens om GELD. Zoals altijd. Ziekelijk mediagedram zodat de media er nog beter van worden.

prakkie | 18-01-18 | 21:09

Oh fijn... kunnen de media en deugmensjes hier weer lekker over vallen en debatteren. Wou dat ze dat omgekeerd ook deden.. bij alle vernielingen, verwensingen en wegpesterijen die door moslims worden aangericht tegen de autochtone bevolking. Wijken en zwembaden waar niemand meer wil komen etc Een tegenreactie wordt vaak als zijnde een aanval beschreven, ipv de TEGENreactie die het is

letopuwzaak | 18-01-18 | 15:01 | 3

hear hear.

Lupuslupus | 18-01-18 | 15:03

Of over de teksten in de koran en sharia wetgeving, waar deze pop niet meer dan een visualisering van is.

Rest In Privacy | 18-01-18 | 15:13

Nee, de andere kant MAG niet belicht worden door de media, want das ist VERBOTEN. Door uw minister president. En die bepaalt wat de media mogen publiceren. Helaas.. en jawel: CENSUUR dus, in Nederland. Al jaren. Enkel SJW-nieuws en "leuk" nieuws over moslims is nog toegestaan. De werkelijkheid mag NIET gepubliceerd worden.

prakkie | 18-01-18 | 21:13

jamaar de islam is zelf ook kudt

Wat is er mis met die respons? Lijkt me een redelijke manier van kijken naar zo'n incident; volle emmers lopen weleens over. Misschien kan de schrijver van dit stukje de voldende keer een argument bij zijn je-mag-geen-ja-maar-zeggen-verbod leveren. Altijd fijn: argumenten. Hier is er een: het gaat hier om een pop. Een pop..

beetje.jammer.dit | 18-01-18 | 14:52

Dergelijke poppen zag je vroeger nooit. Raar eigenlijk.
Even mooi als olie in een zwembad.
Even mooi als AD 618 in AD 2018.

Notenkraker | 18-01-18 | 14:49

Wie van de lieve deugmensen precies wil weten hoe slecht de mensen zijn die liever geen islam in hun landje willen waar het best aardig ging voordat de islam zijn intrede deed ,kijkt men vanavond naar het npo staatsnieuws de staats dwdd, staats jinek ,staats rtl [zal er wel wat vergeten sorry] zij zullen excact laten zien hoe je echt deugen moet doen kunnen zal moeten akbarren. Even terzijde ,de gekozen burgervader zal niet komen gaan zijn doen.

gelukzoeker | 18-01-18 | 14:49 | 1

weet het beetje flauw.

gelukzoeker | 18-01-18 | 14:50
-weggejorist en opgerot-
typewriter | 18-01-18 | 14:46

Als je als maker deze pop "kunst" noemt word je gewoon vrij gesproken. Althans, zo ging dat bij de Wilderspop die opgehangen was met mes erin.

www.omroepwest.nl/nieuws/1753984/Make...

Menage a trois | 18-01-18 | 14:45 | 1

Ja maar die pop was niet 'bedreigend'. kuch kuch.

Lupuslupus | 18-01-18 | 14:56

Je ziet het al voor je hoe ze deze pop preparen in een garage in Noord.

van Oeffelen | 18-01-18 | 14:43 | 1

Waarom in vredesnaam in een garage? Waarom zo moeilijk? Kan gewoon aan de keukentafel hoor. Het tijdstip om te deponeren lijkt mij daarentegen niet zo eenvoudig met al die camera's rond die haathutten.

Lupuslupus | 18-01-18 | 14:59

Krijg de fouteritis.
Cultural appropriatian.
Gelukkig waren er geen Barbies bij betrokken.

MistaRazista | 18-01-18 | 14:41 | 1

Appropriation.

MistaRazista | 18-01-18 | 14:45

Geen reacties natuurlijk.

Lupuslupus | 18-01-18 | 14:54

Een krachtig signaal, daar hou ik wel van.

Rest In Privacy | 18-01-18 | 14:38 | 1

Absoluut, ik snap de ophef hierover dan ook niet.
Aangezien Wilders lekker wordt genegeerd, en rechtse partijen structureel als populisten weggezet worden blijven er weinig middelen over.

UlrichRudel | 18-01-18 | 15:15

Niet zo netjes. Maar die IS lui zijn ook geen lieverdjes. En Kim -Oen is dat ook niet. En toch gebeurt het....

Is dit nog nieuws? | 18-01-18 | 14:35

Dubbel gevoel hierbij.
Ja, dit gaat te ver. Ben het met een van de vorige reacties eens dat je slechte gewoontes niet moet overnemen.
Aan de andere kant maakt dit wel duidelijk dat er grenzen zijn aan wat mensen accepteren van een werelddominantie nastrevend politiek systeem, nl de islam. Hoe meer tegenwerking dit systeem krijgt, hoe beter. Om met Christopher Hitchens te spreken: Fight it while you still can.

Braboblanke | 18-01-18 | 14:34

Zal wel als ludieke actie bedoeld zijn ,maar ik word er niet vrolijk van ,en dat hoempa hok staat ook nog overeind te pronken met dat mooie hek erom. Eindgoed al goed , eens zal het allemaal in elkaar gaan passen ,maar er kan wel eens een jaartje of 1400 overheen gaan..

gelukzoeker | 18-01-18 | 14:29

Nee hoor. Na Theo van Gogh , 9-11 en álles wat daar tussen zit schrik ik niet meer zo erg.

nemeton | 18-01-18 | 14:28 | 1

Zo'n pop is een stuk makkelijker te onthoofden, dat merkte de moordenaar van Van Gogh dus ook.

Jan Passant mk2 | 18-01-18 | 14:38

Also, also.....

ParaPiet | 18-01-18 | 14:27

Hoe dan ook. Het is de schuld van Geenstijl. De Leo Lucassens, Anne Fleurs, De Meulenbeltjes, Eric Cortonnetjes en al het deugvolk zullen elkaar naroepen. “Het komt door de polarisatie en de verharding van het debat door Geenstijl. En de PVV. En Terry. en Annabel. En Bert Brussen. Maar vooral Geenstijl.

Stormageddon | 18-01-18 | 14:25 | 3

Stormageddon -had ik nog niet over nagedacht,maar kan wel eens gaan kloppen. Zal de zaak eens deskundig gaan bestuderen als ik eff tijd heb.

gelukzoeker | 18-01-18 | 14:32

Sneeuwvlokje. Word je zelf niet misselijk van die slachtofferrol? Serieuze vraag. Ik weet niet wat ik erger vind het gejank van moslims, negers of verontwaardigde blanke oude mannen.

De Koreaanse Slet | 18-01-18 | 14:49

Ben verontwaardigd noch slachtoffer, het is gewoon een voorspelling van de #fophef, uit welke hoek het komt en wie de schuld krijgt gebaseerd op 15 jaar ervaring.

Stormageddon | 18-01-18 | 15:50

Het hele islamisering verhaal is trouwens onzin. Veel verder dan halal (koosjer) en hoofddoekjes komt men niet. Ik heb geen problemen met moslims. Ik heb wel een probleem met tuig. En dat zijn inderdaad vaak, maar niet exclusief moslims in Nederland, hier zijn het verrassend vaak christenen. Heel vaak zigeuners maar ook enorm vaak Slowaken.

De Koreaanse Slet | 18-01-18 | 14:25 | 9

De Koreaanse Slet | 18-01-18 | 14:43
En nog eerder val je van een keukentrapje, ook in de USA.

piloot47 | 18-01-18 | 15:07

Ik vraag mij af waarom iemand überhaupt moet vertellen dat hij gelooft in een van de vele goden die er bestaan. De ene groep beweert dat die ene de enige echte is, maar dat doen tientallen andere religies ook. De gelovigen zijn het er onderling zelfs niet over eens, voeren oorlogen vanwege het eigen geloofsgelijk (niet alleen nu maar sinds dat ze ontstaan zijn), daar word je toch zo moe van.

Waar komt die behoeft toch vandaan dat je vertelt dat je joods, christelijk, moslim, of al die andere ontelbare geloofsuitingen aanhangt! Geloven doe je het mooiste thuis, bij een thuisaltaar, rekening houdend met de buren zodat je die niet stoort. Wat is daar mis mee? Tegenwoordig lijkt het wel dat iedereen het van de daken moet schreeuwen wat ze geloven, maar waarom eigenlijk? Als totale buitenstaander zie ik steeds hetzelfde gebeuren, volledige ruimte opeisen op alle vlakken vanwege een geloof in een of andere god, en bij minste tegengas in de slachtoffermodus schieten. Zucht....

Louise-in-de-pels | 18-01-18 | 15:28

@DKS: Tuig is tuig. Maar geimporteerd tuig was te voorkomen geweest, dat is het punt. En we weten allemaal welke ellende er uit die Halvemaangordel komt. Daar hebben we al 1400 jaar lang ervaring mee. Je denkt toch niet dat als Mo en Fatima hier komen ze ineens dat primitieve gedrag/cultuur/ideologie van geweld, haat, onderwerping aan Allah en recht van de sterkste van zich afwerpen en oppaasende burgers worden? Kom nou toch? En hoe meer mensen van gelijkgestemde afkomst/ideologie ze tegenkomen, des te eerder ze geneigd zijn hun eigen gedrag te versterken in plaats van vaarwel te zeggen. Zo simpel ligt het.

Graaisnaaiert | 18-01-18 | 15:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Een lage suikerspiegel ?

Eddy67 | 18-01-18 | 14:25

Bizar, dat mensen islam en onthoofding met elkaar in verband brengen. Bijna net zo onbegrijpelijk als ambtenaren en politici die islam en vrede met elkaar in 1 zin noemen.

Jan Passant mk2 | 18-01-18 | 14:24 | 2

Het kan inderdaad net zo goed door die dames van Jiskefet ... nou goed kijk zelf maar ... dat is echt niet goed voor zo'n pop youtu.be/MwL6sxyFRKE?t=104

Watching the Wheels | 18-01-18 | 14:27

"Serveer je de pannenkoekjes ervoor of erna ...?"

Watching the Wheels | 18-01-18 | 14:30

Veronderstellingen, beschuldigingen, dader profiel. Ik doe niet mee zolang de dader(s) niet bekend/gepakt is. Briefjes zeggen mij niets. mvg, M Rutte

bigstone | 18-01-18 | 14:24

Een hele avond onthoofdingsfilmpjes (en dan helemaal!) projecteren op de muur van een aantal moskeeën (men weet wel welke). Vanaf de openbare weg natuurlijk.
En dan helemaal aan het eind die pop nog eens tevoorschijn halen. En dan de vraag op de muur: wat was erger?

Bij wijze van spreken natuurlijk.

piloot47 | 18-01-18 | 14:23

Slechte gewoonten moet je niet overnemen. Evenzeer moet je als land ook gewoonten als vrouwen bedekken, dieren de keel doorsnijden en misbruik van kindbruidjes niet overnemen of gedogen en toch gebeurt het hier.

miss error | 18-01-18 | 14:19 | 1

Onthoofde poppen neerzetten is geen islamitische gewoonte: zij gebruiken echte mensen daarvoor. Dus dit kan je niet slechte gewoonten overnemen noemen.

letters_of_cijfers | 18-01-18 | 14:22

.. ach ja, 1567. Den goede ouden tyd van voor de berbaren.

Jan Passant mk2 | 18-01-18 | 14:32

Oké inderdaad. Die katholieke Mexicaanse keukenmeiden die met kettingzagen hun slachtoffers aan stukken zagen zijn ook best erg.

De Koreaanse Slet | 18-01-18 | 14:40

Nou nou, moet dat, 'Sick fucks'. Zijn dat niet vooral diegene die de Emir Sultan moskee frequenteren?

Van Zessen Klaar. | 18-01-18 | 14:18 | 1

Het is een vorm van deugen ten koste van anderen.

letters_of_cijfers | 18-01-18 | 14:28

Zo naar de tegels te kijken denk ik dat iemand de permabanhammer aan het poetsen is.

Mocro070 | 18-01-18 | 14:17

Getraumatiseerde kinderen, moeders met kopvod, de in Turkije opgeleide imam, 4e generatie vaders (die geen woord nederlands spreken) en de kansloze jeugd met zwart haar en unibrow. Allemaal zitten ze vanavond in:
1. 1-vandaag
2. DWDD
3. RTL nieuws
4. 8 uur nieuws
5. Jinek
Gaaaaaaaaaap. Om 6 uur gaat direct Netflix aan.

Willemdrie33 | 18-01-18 | 14:15 | 1

Raar maar waar.

Is dit nog nieuws? | 18-01-18 | 14:38

Misschien is er wel iemand (precies) 50 geworden.

Watching the Wheels | 18-01-18 | 14:12 | 2

Het is een man, want weliswaar snor maar geen niqab.

Watching the Wheels | 18-01-18 | 14:14

Je ziet het zo, het is een oefenpop voor besnijdingen, de volgende gaat vast beter.

Implants | 18-01-18 | 14:19

Ben een fervent PVV stemmer ,maar dit vind ook ik veel te vergaan ,poppen hebben ook gevoel . Moeten wij niet willen met zijn allen. Bidden dat de moskeen op een natuurlijke wijze in storten doet is nog wel toegestaan ,maar niet aan te raden is waar U dat doet ,anders problemen doen komen gaan hebben.

gelukzoeker | 18-01-18 | 14:12 | 2

Even naar de poppendokter.

Mr_Pikibelly | 18-01-18 | 14:14

sorry maar mag ik ook nog wat aan mijn leven hebben ,of is dat ook alleen maar voor de slinkse subsiedi zooi weggelegd?

gelukzoeker | 18-01-18 | 14:21

Ja oke, vervelend dit en het kan gezien worden als bedreiging en aanzetten tot geweld. Dader gewoon vervolgen. Nou moeten we dit in het maatschappelijke debat wel relativeren, want kom op, het is maar een pop

barryvantiggele | 18-01-18 | 14:11 | 1

Zie het meer als waarschuwing voor de toekomst,meer zie ik er echt niet in

Roger-Rabbit | 18-01-18 | 14:17

Ben ik de enige die hier totaal geen moeite mee heeft. Dit is duidelijk wat je kan verwachten als je probeert zo'n enge idiologie in het westen steeds verder te verspreiden. Deze actie heeft geen slachtoffers en geen schade. Het is toch bizar dat er zomaar weer zo'n enorme haathut in Amsterdam gebouwd kan worden. Ik ken grote getalen autochtonen in Noord die echt schoon genoeg hebben van hun islamitische buurtgenoten en zich onderhand afvragen wanneer het gajes eindleijk retour wordt gestuurd. Die vinden alles aan de ander kant van het IJ totaal van d epot gerukt met hun groenlinks en d66

eismctwee2 | 18-01-18 | 14:11 | 2

U bent niet de enige

tata1981 | 18-01-18 | 14:13

Ik heb er geen moeite mee met zo'n onschuldige protest actie. Als links de monden van de protesters overal snoert, dan blijven er weinig mogelijkheden voor ze over. Linkse protest acties gaan veel verder tot aan moord en bomaanslagen toe.

letters_of_cijfers | 18-01-18 | 14:20
-weggejorist en opgerot-
Rightisnotwrong2 | 18-01-18 | 14:06 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja, een pop.
Wat zullen ze geschrokken zijn!

Carmelita | 18-01-18 | 14:03 | 2

Ik zou redelijk doorflippen als ze dit als boodschap aan het hek bij mij op kantoor hingen. Onderschat dat niet.

Hufterst | 18-01-18 | 14:06

Er staat ons nog wel meer te wachten.

Carmelita | 18-01-18 | 14:17

Linke soep dit. Voor je het weet heb je hiervoor vier jaar petoet aan je broek hangen.

Peter_K | 18-01-18 | 14:02

Tsja, waait ook enorm momenteel. Code rood.

Alucard | 18-01-18 | 14:00

Vrijwel alle moskeeën worden naar mohammedaanse veroveraars vernoemd die men eufemistisch 'islamgeleerden' en 'islam filosofen' noemt. Dus mijn vraag: Hoeveel ongelovigen- en christenkoppen heeft Emir Sultan zelf in 't eggie van d'rlui christenrompen geslagen?

Van Zessen Klaar. | 18-01-18 | 14:00

Neem aan dat die toko bewakingscamera's heeft. En dat ze aan stonden.

RickTheDick | 18-01-18 | 13:59 | 1

Op de een of andere manier hebben ze die niet nodig. Vreemd he?

Repetitive Beats | 18-01-18 | 14:43

Het is minder erg dan ruiten inslaan bij een middenstander.

boccelullus | 18-01-18 | 13:59 | 3

Tja, wil je dat ik je vinger of je teen breek... het is allebei gewoon ziek gedoe. Wel is het inslaan van ruiten gericht tegen een individuele toko en is er dan ook financiële schade. Maar aan de andere kant lijkt deze pop meer georganiseerd en een dreiging met toekomstig geweld. Het is allemaal niet te vergelijken, je komt daar niet uit.

Hufterst | 18-01-18 | 14:05

Ik denk dat de eigenaar van het restaurant meer angst heeft dan de moskee.

boccelullus | 18-01-18 | 14:13

boccelullus | 18-01-18 | 14:13 Dat denk ik ook wel weer.

Hufterst | 18-01-18 | 14:15
-weggejorist-
Hufterst | 18-01-18 | 13:58 | 3

Je zult maar niet kunnen/willen emigreren. Het stoom moet er op een gegeven moment toch uit.

Pizdo_Materno | 18-01-18 | 13:57

Ja dit kan natuurlijk GEEN moslim zijn. De liggen nergens onderling met elkaar overhoop. Dus zou het nooit een actie kunnen zijn waarmee ze ook den Blancke NEderlander een hak poogt te zetten. Wel ntjes dat ze het briefje eerst door een spellings controle hebben gehaald.
Of het blanke zijn weet ik niet. Intimmidatie en geweld zijn meer de kenmerken van de religie van Vrede.

Super Grover | 18-01-18 | 13:56 | 7

BozePaarseMan | 18-01-18 | 14:18

OMG... Gewoon serieus?

De Koreaanse Slet | 18-01-18 | 14:27

Graaisnaaiert | 18-01-18 | 14:26

Ik maar denken dat het rozijnen / druiven waren. Maar vijgen. Tjsa. Geloof het blijft lastig. Ik durf trouwens te wedden dat niemand hier een bijbel uit 300 AD kan lezen of begrijpen. Wedden dat?

De Koreaanse Slet | 18-01-18 | 14:38

@graaisnaaiert. Ontheiligen? Aangezien u zich verdiept heeft wil ik graag weten in welke passage van de Koran staat dat er geen onthoofde poppen aan net hek mogen hangen... Door IS wordt volgens eigen ideologie volop onthoofd, dus dat argument gaat ook al niet op. Dat het vanuit eigen hoek komt om meer draagvlak te creëren voor de Islam is voor mij nog steeds een goede optie.

BozePaarseMan | 18-01-18 | 15:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Alle Diyanetjes zullen morgen tijdens hun wekelijkse propaganda- en indoctrinatiepraatje wel een specifieke en reeds uitgespindokterde boodschap naar moeder de vrouw moeten meenemen.

Langshetrandje | 18-01-18 | 13:56 | 2

Ja over de haatpreken tegen het Westen die daar wekelijks (en al jaren lang!) uitgebrald worden hebben we het maar niet. Zo'n popje is natuurlijk véle malen erger.

Lupuslupus | 18-01-18 | 13:59

Dacht ik toch even dat het een false flag was. Dom dom dom.

His Lordship | 18-01-18 | 13:54

Geen extra drama maken omdat het hier om moslims gaat.
Als zo'n pop bij de Albert Heijn voor de deur lag zouden mensen er ook wel om lachen. Ludiek.

hellothere | 18-01-18 | 13:54 | 1

Inderdaad

tata1981 | 18-01-18 | 14:01

De Saoedische regering heeft de ambassadeur al op het matje geroepen.
IS spreekt er ook al schande van en de gutmenschen media programma,s hebben ingelaste uitzendingen over de barbaarse praktijken van het verzet.

komtdatschot | 18-01-18 | 13:53

Geen oranje overall. Vreemd.

RickTheDick | 18-01-18 | 13:51

Smakeloze en voor hun oogmerk ook schadelijke actie. Afgezien daarvan weten we natuurlijk dat het onthoofden van gevangenen en afvalligen niet alleen door islamitische fundamentalisten en terroristen gebeurt, maar ook heel gebruikelijk is in kringen van. ehm... even denken.. eh... mmmm... kom hoe heten ze nou.. erhm...

Jan Slot | 18-01-18 | 13:50 | 6

In ieder geval in de achterlijke jaren nul. Daar waar de islam in de ontwikkeling is blijven steken.

Pizdo_Materno | 18-01-18 | 14:08

De Fransen! Natuurlijk. Ook daar wordt dat nog geregeld op de openbare weg gedaan, zonder eerlijk proces vooraf en buiten het strafrecht om, om religieuze redenen en met een bot mes, al dan niet opgeleukt door geschreeuw over god en met op de achtergrond een paar gevangenen die verbrand worden op een stapel oude autobanden. Vooral in de rijkere wijken van Parijs en Marseille zie je dat veelvuldig.

Jan Slot | 18-01-18 | 14:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Nee werkelijk? Wat een verrassing.

De Koreaanse Slet | 18-01-18 | 13:51

Dit is niet zo logisch als het altijd is. In Amerika zijn verschillende acties zoals deze (bijvoorbeeld het bekladden van gebouwen en auto's met hakenkruizen en pro Trump teksten) teruggeleid naar juist linkse extremisten, die op deze manier anti Trump propaganda in de wereld helpen: Het initiële nieuws wat natuurlijk voorpagina nieuws is bericht dan over het racistische vandalisme gelinkt aan Trump aanhangers. Dan wordt enkele dagen erna, als de hype voorbij is, bekend dat het juist een links extremist was, in een bericht wat op 'page six' belandt. Missie volbracht: 99% van de mensen zal nog steeds geloven dat het Trump aanhangers waren.

hijger | 18-01-18 | 14:02

Op de beelden is duidelijk te zien dat zij van rechts kwamen .

PopeyeKamper | 18-01-18 | 14:05

Dit is verkeerde olie op een verkeer vuur met altijd een verkeerde uitwerking uitgevoerd over de ruggen van de verkeerde mensen op het verkeerde moment op de verkeerde plaats met de verkeerde pop in de verkeerde kleren. Doe mij maar koffie. Ja, verkeerd.

jekalemoeder.nl | 18-01-18 | 13:47 | 1

Inderdaad. En een prachtige reden om voor alles wat links en/of islamitisch is lang en vol op het orgel te gaan. Deze acties hebben NOOIT de goede uitwerking, er van afgezien dat dit nogal smakeloos is

MAURIK | 18-01-18 | 13:54

Middeleeuwse taferelen.

Mahatma | 18-01-18 | 13:46 | 2

In de middeleeuwen hadden ze wel andere tactieken dan een onthoofd popje. Ga maar eens kijken in de Gevangenpoort in Den Haag.

Lupuslupus | 18-01-18 | 13:49

Is dat nog open dan? Snel afbreken dan! Moeten we niet trots op zijn! Dat is nog erger dan Coen enz. **sjw-modus uit**

Hem | 18-01-18 | 13:58

Dit zijn trouwens wel acties die DENK aan zal halen om stemmers te winnen de komende gemeenteraadsverkiezingen.

je suis bier | 18-01-18 | 13:45 | 1

Inderdaad

MAURIK | 18-01-18 | 14:14

Gevalletje eerwraak.
Sommige mensen hebben geen eer.

BosrandDirk | 18-01-18 | 13:45

Moslims en onthoofden het blijft een dingetje. De vraag blijft echter was dit soms een oefenpop?

A.C.H.M.E.D | 18-01-18 | 13:45

De pop staat denk ik voor het afhakken van hoofden wat regelmatig door moslims gebeurd. Links zal het wel uitleggen als een doodsbedreiging of iets dergelijks. Blijft overigens nog steeds een onsmakelijke actie.

je suis bier | 18-01-18 | 13:44 | 2

Dat is het ook, het is een nogal domme actie, die meer schade aanricht dan iemand helpt

MAURIK | 18-01-18 | 14:15

Dit werkt nogal averechts. Niet om het één of ander maar als je moslimterroristen en fundamentalisten wil steunen moet je juist zo rabiaat islamofobisch zijn als mogelijk. 1.) Het helpt moslims radicaliseren want ze voelen zich bedreigd 2.) Gewoon realistische kritiek valt al snel onder het noemertje nazi's 3.) Je beledigd iets van 1 miljard mensen simpelweg om hun geloof.

De hele anti-islam beweging is géén oplossing maar onderdeel van het probleem.

De Koreaanse Slet | 18-01-18 | 13:43 | 2

Hoezo? 1zonder islam is er helemaal geen probleem meer.
2 de hele islam is geen oplossing, maar het probleem.
3 de hele anti-islam beweging is de oplossing op een paar na die wellicht iets te enthousiast onze samenleving willen bevrijden van de meest gewelddadige vergissing die mensen ooit gemaakt hebben. 4 Noem iets dus simpelweg religie of geloof als vrijbrief voor tomeloos geweld. 5.Lijkt me geen goede basis voor een gezonde samenleving. 6 Islam is dus iets wat we niet moeten hebben in ons land. 7 En elders.

dijkbewaker | 18-01-18 | 14:14

Trump bashen helpt ook niets, doe jij veelvuldig. Diegene die dit gedaan heeft, voelt zich niet gehoord, dus drastische dingen.

MarcS | 18-01-18 | 22:46
-weggejorist-
Rob1777 | 18-01-18 | 13:42 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
BuckWorrier | 18-01-18 | 13:42

Is het raar dat ik, net als enkele andere reaguurders, niet meteen denkt aan een boze witte rechtse man? 'Dat moskee' klinkt zelfs in de oren van een rechtse crocs-tokkie onnatuurlijk.

wazakzegguh | 18-01-18 | 13:40 | 1

En dan typ ik zelf 'ik denkt'. Ik kruip maar weer in bed...

wazakzegguh | 18-01-18 | 13:42

Het zijn dit soort stompzinnige acties van een paar rasechte bosmongolen die het voor links en islam zo makkelijk maken het rechtse wereldbeeld als fout en gevaarlijk en "nazi" te bestempelen. Doe gewoon ff lekker niet.

Gregovic | 18-01-18 | 13:40 | 2

Waarom heeft dit met rechts en links te maken?

tata1981 | 18-01-18 | 13:43

@tata1981, omdat het daar door "weg-met-ons" volk altijd tot wordt teruggebracht. Iedereen met een weerstand tegen de islam wordt weggezet als extreem rechtse neo-nazi fascist. En dit soort acties maken het heel makkelijk om "zie je wel" te roepen.

Gregovic | 18-01-18 | 15:31

"UPDATE: De islamitische aap is uit de mouw. Het zijn de bengels van Rechts in Verzet!"
Is dat zo? Er staat "ingezonden protestactie". Niet dat ze de actie opeisen.

Hem | 18-01-18 | 13:38 | 2

Ze waren toevallig die avond in de buurt en zagen een pop met hoofd liggen? Dit zijn gewoon extreem rechtse idioten die af zijn. Gewoon af. Stem Geert, ga de politiek in, wat dan ook, maar dit soort dingen zijn contraproductief.

dyslexieman | 18-01-18 | 13:43

Dat ben ik helemaal met je eens. Alleen staat in de FB-post dat die actie is ingezonden. Dat betekent niet dat de OP ook de actie opeist.

Hem | 18-01-18 | 13:45

Absoluut waar, dat we ons niet moeten verlagen tot dit soort uitingen.
Helaas word er in Nederland te zachtzinnig gedacht / geacteerd mbt de islam.
Daar waar de actiebereidheid in het verleden lag bij satire, een open debat en stemmen op PVV zie je door het uitblijven van een streng beleid tav de islam dat de actiebereidheid zich verschuift naar het ontoelaatbare.
Dit is volledig te wijten aan het feit dat satire, debat en pvc monddood zijn gemaakt en de problemen met de islam alleen maar groter worden.

Andersdenkend | 18-01-18 | 13:38

Ik vind het best zielig voor die pop. Maar volgens mij is dat hoofd 'niet' afkomstig van dat lijfje.

Lupuslupus | 18-01-18 | 13:38

Stel je niet zo aan. Is maar een pop. Boodschap is dat we hier geen onthoofdingen in naam van Allah willen. Mag toch?

hoejeheette | 18-01-18 | 13:37 | 3

Dit is een bedreiging. Gewoon niet toestaan. We zijn hier niet in Afghanistan.

Hufterst | 18-01-18 | 13:38

Dan mag natuurlijk weer alles, doe ff normaal man, andersom was het huis te klein

Menage00 | 18-01-18 | 13:42

Ja vind ik wel dat dat mag hoewel ik zelf niet op zo'n idee zou komen (zeg ik er eerlijk bij). Maar ik ben meer van het 'via het stembiljet' aanpakken (al zet dat ook geen zoden aan de dijk want kijk waar al die jaren PVV-stemmen mij gebracht heeft....).

Dus ja, ik kan mij voorstellen dat mensen hiertoe overgaan en een veroordeling valt van mij dan ook niet te verwachten. Die mensen in hun oranje overalls die de keel werd doorgesneden, dàt was pas verschrikkelijk. Het staat bij mij nog steeds op mijn netvlies, net zoals die brandende piloot in een kooi.
Dus als je het daarmee vergelijkt is zo'n popje gewoon helemaal niets, evenals het gejammer er omheen. Peanuts.

Lupuslupus | 18-01-18 | 13:45

"En kom niet aan met 'jamaar de islam is zelf ook kudt', want jezelf verlagen tot dit niveau is gewoon ziek en triest. Laat dat mooi over aan sneue idioten als Kathy Griffin"

Inderdaad. De betere trol had de Erdo pop gekruisigd.

TP 1984 | 18-01-18 | 13:37

Ome Erdolf beschikt nu zelfs al over zijn eigen Sturmabteilung.

Wel zo makkelijk om de verkiezingen van 2019 in goede banen te leiden.
www.al-monitor.com/pulse/originals/20...

Abject | 18-01-18 | 13:36

Is het bij voorbaat al zeker dat de dader (ik bedoel verdachte) een blanke Nederlander is en dat dit niet om een inter-moslim of ander soort inter-diversiteitssoorten (bv. Koerden vs Turken) conflict gaat?
Dit is nou het zwakte punt van blanke mensen: ze steken veel te gauw een dolk in elkaars rug. Andere bevolkingsgroepen doen dit veel minder en vanuit een evolutionaire standpunt gezien is dat hun sterkte.

Amok_Run | 18-01-18 | 13:36

Ludieke actie of valse vlag, ik kan er niet (meer) wakker van liggen. @Mosterd wappert maar een eind weg met z'n belerende stinkvinger.

BastaardSuiker | 18-01-18 | 13:34

What's the buzz? Iemand van het moskeebestuur is 50 geworden en hij krijgt een Abraham voor de deur. Practical joke erin verwerken en klaar.

zwarte_weduwe | 18-01-18 | 13:33 | 3

lol

Lupuslupus | 18-01-18 | 13:47

+ veel

Implants | 18-01-18 | 14:04

Epic comment :')

Vanilla | 18-01-18 | 15:22

Met de stroom aan rechtmatige (en over the top) kritiek op de islam en moslims ga je natuurlijk dit soort bizarre acties krijgen. Wat wil je hier nou mee bereiken?

dyslexieman | 18-01-18 | 13:33

Het is wel een islam dingetje, want zeg nou zelf, wie heb je nog meer op de foto gezien met een afgehakt hoofd in de handen behalve moslims? Je haalt er iig ook het nieuws mee itt schreeuwen op de dam of een demonstratie voor je gemeentehuis, los van wat je ervan vindt. Ik ben er zelf geen fan van om het op deze manier te doen, zo kunnen ze weer lekker slachtoffertje spelen.

dutch bikkel | 18-01-18 | 13:33 | 1

Slachtoffertje spelen doen ze toch wel/al.
Dus daar verandert niets aan.

watmagjenogwel | 18-01-18 | 13:42

het taalgebruik in het briefje doet de onderbuik rommelen. Met name de wijze van gebruik van het woord "dat" doet een herkomst vermoeden die niet geheel en al van onder de blanke top der duinen is.

een alt-right protest zou eerder met varkenskoppen worden gedaan.

Behoudens, derhalve, een overkokend vooroordeel mijnerzijds doe ik de politie de aanbeveling om vooral in de directe omgeving van het moskeebestuur te zoeken.

Glasgow Argus | 18-01-18 | 13:31 | 2

"Met name de wijze van gebruik van het woord "dat" doet een herkomst vermoeden die niet geheel en al van onder de blanke top der duinen is." -
Ja, want de extreemrechtse beweging bestaat uit louter taalvirtuozen..

de IJsman | 18-01-18 | 13:39

haha zielig lachtertje ben je. het is al geclaimd door dom rechts

coby8044 | 18-01-18 | 13:56
-weggejorist-
gestoptmetroken | 18-01-18 | 13:31 | 1

-weggeorwellt-

Joffri | 18-01-18 | 13:30 | 4

Hier nog een suggestie voor het traditionele -opgerot-
-opgeollongerd-

Abject | 18-01-18 | 13:39

Haha -weggeorwellt en opgeollongerd- ligt alleen niet zo lekker in de mond. Maar dat boeit ook niet. Ik stem voor!

Hem | 18-01-18 | 13:44

Dat is mooi idd: weggeorwellt en opgeollongrend

HaatbaardKnipper | 18-01-18 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Je kunt niet multicultureel doen als 1 partij zeer nadrukkelijk monoculturalisme nastreeft

Vogelbeest | 18-01-18 | 13:30

Een topic over whataboutismen. Ik ben onder de indruk.

Hoen | 18-01-18 | 13:29

No harm done toch? Beter dan de ruiten inslaan van een joods restaurant...

Old_Spice | 18-01-18 | 13:28 | 3

Whataboutsim

Menage00 | 18-01-18 | 13:42

Een man rijdt in op een groep mensen. Hemel en aarde wordt bewogen om het als "een man die onwel is geworden" te portretteren. En dan enorm verontwaardigd gaan lopen doen als mensen het niet fijn vinden als hun hele stad wordt volgeplempt met moskeeën. Jammer dat Geenstijl daar aan meewerkt. Probeer het anders eens te duiden. Zoek het verhaal op achter deze actie, de gene die het gedaan heeft. Waarom doet die gene dit? Als je elke keer islamitisch geweld probeert de bagatelliseren dan vind ik dat je deze actie ook een fair shake moet geven.

Old_Spice | 18-01-18 | 13:52

"Als je elke keer islamitisch geweld probeert de bagatelliseren dan vind ik dat je deze actie ook een fair shake moet geven."

Wie bagatelliseert islamitisch geweld dan volgens jou? Ik gok heel weinig mensen die hier op GS reageren. Lieden die dit soort acties briesend veroordelen, maar wel "begrip" kunnen opbrengen voor moslimgeweld vind je over het algemeen in die moslimwereld zelf plus hun apologetische helper whiteys.

Je moet dit soort acties met klem verwerpen en de daders veroordelen. Dan ben je consequent als je straks weer een truckchauffeur die slalommend en Allah U Akbar roepend tientallen willekeurige slachtoffers maakt, een enkele reis 72 maagden toewenst, en de groeiende aanwezigheid van de islam in het westen ter discussie stelt. Als mensen zich tot dat niveau verlagen, waarom zou je dan nog wensen dat er minder, minder, minder islam in het westen komt?

Dr_Johnson | 18-01-18 | 17:30

Het is weer bijna carnaval.....

Isnogaanhettype..... | 18-01-18 | 13:28

Tja.. Het vervelende hieraan is dat dit juist een averrechts effect heeft. De media neemt deze mensen in bescherming, wat logisch is, en mensen die nu tegen bv islamisering of de instroom van vluchtelingen zijn worden op één hoop gegooid met de mensen die dit soort ongein uithalen. Beste wat je dan maar kan doen is je er tegen uitspreken denk ik.

Luckystriker | 18-01-18 | 13:27 | 4

Het maakt niet uit of dit voorval een verkeerde reactie teweeg brengt, wij, de blanken, zijn per definitie fout, dus reeds jaren heb ik geen verandering waargenomen.

watmagjenogwel | 18-01-18 | 13:40

Oh, het is de schuld van de media.

Bakito | 18-01-18 | 13:43

Dat zeg ik niet Bakito. Dit soort incidenten zorgen vaak voor een breder maatschappelijk debat waarbij, vaak door onweten, een aantal zaken door elkaar gehaald worden. Dit is gedaan door een extreem rechtse groep. En de discussie die dan gevoerd wordt is dat extreem rechts of alt rechts steeds extremer wordt in hun strijd tegen de islam. Wat je dan bv veel hoort is:"het is allemaal de schuld van Wilders, want...". Met als gevolg dat er zelfs verwacht wordt van politici van bepaalde partijen om zich uit te moeten spreken tegen dit soort incidenten. Terwijl het logisch zou moeten zijn dat geen enkel wel denkend mens dit goedkeurt. Dat bedoel ik er mee te zeggen.

Luckystriker | 18-01-18 | 14:01
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens AT5 voert de recherche forensisch onderzoek uit en is er een buurtonderzoek gestart. Bij een woninginbraak of een zededelict gepleegd door een immigrant is de politie minder happig om actie te ondernemen. De dubbele Nederlandse standaard ten top.

Irnerius | 18-01-18 | 13:26 | 1

Opnieuw, zo rolt het inmiddels in Nederland.
Wie zij dat ook alweer; "wen er maar aan"

watmagjenogwel | 18-01-18 | 13:38
-weggejorist-
VeelTeSteil | 18-01-18 | 13:26

Ho ho " vrijheid van betoging "is alleen toegestaan aan de linker kant hoor , tegen "rechts "mag je onbeperkt betogen zonder dat het opruiing is hoor.

bipolair,nou,en? | 18-01-18 | 13:25 | 2

Dit is geen vrijheid van betogen, maar keiharde intimidatie en bedreiging. Snue en eng. Weer ammo voor de moskeevoorzitter van Utrecht. Domme lullen aan het andere eind van het hoefijzer.

TheseDays00 | 18-01-18 | 13:48

TheseDays00 | 18-01-18 | 13:48
Hoezo intimidatie? Ze dreigen toch niet met onthoofding. Ze willen juist aantonen dat de islam zich hier van bedient en zij maken duidelijk dat zij dat afkeuren.

Ben Hetzat | 18-01-18 | 15:53

De sinterklaassurprises zijn vroeg dit jaar! Iemand het gedicht in een of andere hoek (koekoek) al gevonden?

Blote Bertus 2000 | 18-01-18 | 13:25

Zen is ook al niet meer zo zen door allerlei schandalen www.strippingthegurus.com/stgsamplecha...

En die pop was een oefenpop. Jeweetwel, voor kids kids om jihadje te spelen. Want we zijn toch allemaal salafisten?!? Netjes dat de ouders die terugbrengen na het lenen en hem goed vastbinden ivm storm. Anders woei'tie weg en waren de poppen helemaal aan het dansen.

h3* | 18-01-18 | 13:24 | 1

En die briefje, tja, da's gewoon een boze witte man. Gewoon negeren.

h3* | 18-01-18 | 13:26
-weggejorist-
Bakito | 18-01-18 | 13:24 | 2

Je haalt het nieuws maar voor de rest bereik je er niks mee.

Patje2011 | 18-01-18 | 13:24

En dan zit je op de bank en denk je: 'ja een onthoofde pop maken is wel het beste dat ik kan gaan doen'.

RenHoek | 18-01-18 | 13:23

Kan ook een kwestie 'interne onenigheden' zijn he...

raskol | 18-01-18 | 13:23

Goed, dan ben je wel redelijk van het pad af.

RenHoek | 18-01-18 | 13:22

De dader beseft niet dat dit contraproductief is. En moet zich overigens ook even laten nakijken bij de dichtstbijzijnde psychiatrische kliniek.

Hem | 18-01-18 | 13:22 | 5

U bent nogal snel met het uitputten van de mogelijkheden en trekken van conclusies. Whatabout nationale/internationale rel creëren over Diyanet?

Langshetrandje | 18-01-18 | 13:39

Dan ben je ook de mist ingegaan omdat iedereen nu vol afschuw praat over de actie zelf, niet over Diyanet. Maar vertel: wat weet jij van de doelstelling? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat u wat weet?

Hem | 18-01-18 | 13:42

De reactie van Erdogan zal nog wel komen, Hem. Alles op zijn tijd.
Natuurlijk weet ik meer. Ik ben ziener.

Langshetrandje | 18-01-18 | 13:48
▼ 2 antwoorden verborgen

De briefjesschrijver heeft ook weinig benul of gevoel voor het gebruik van "die" of "dat".

Conan de Rabarber | 18-01-18 | 13:21 | 1

ik denk dat 'die maisje' Sylvana het heeft gedaan...

kibambam | 18-01-18 | 13:47

Ze sturen ook dreigbrieven naar zich zelf om zielig te lijken.

Gulliver | 18-01-18 | 13:21

Hoewel ik dit afkeur, is het toch wel van een andere orde dan aanslagen plegen, mensen vermoorden, geweld plegen tegen homo's, vrouwen en meisjes lastig vallen enz.

We moeten zelf natuurlijk niet roomser zijn dan de paus. Iets met actie en reactie.

Ik bedoel, als een moslim iets doet, dan roepen de deugmensen zo hard mogelijk dat we het aan onszelf te danken hebben. Zou dit misschien een reactie kunnen zijn op de dagelijkse stroom negatief nieuws m.b.t. moslims?

James Lastig | 18-01-18 | 13:21 | 1

Mee eens, een kind mag uitgewoond worden maar een pop is om je de pleuris te schrikken. En natuurlijk de fatsoensrakkers gelijk vol op het orgel, om een pop dus.

Implants | 18-01-18 | 14:11

Gelukkig is het maar een pop. Lijkt wel een beetje op ome erdo.........

chrisjuh | 18-01-18 | 13:21

Is het sneu: Ja. Is het je verlagen tot je tegenstander: niet helemaal. Die gebruikt namelijk echte mensen ipv poppen. Blaast bijvoorbeeld wat tienermeisjes op, dat soort grappen.
Om je echt te verlagen tot islam niveau, moet je volledig Breivik gaan.

Dit is slechts je verlagen tot een niveau waar je ook al niet wil zitten, maar nog altijd hoogstaander dan die fijne religie van de vrede.

TheEgg | 18-01-18 | 13:20 | 1

Precies. Hoewel smakeloos in de ogen van sommigen: soms is shockeren nodig om ergens de aandacht op te vestigen. De religie van de vrede kent vele voorstanders van dit soort praktijken, maar dan in het echt en degene die de pop heeft achter gelaten is er tegen. De ene krijgt subsidie de ander strafvervolging. Een rare wereld.

HaatbaardKnipper | 18-01-18 | 13:38

Brrrrrr. Volgens mij onderscheiden we ons juist van hysterische Jihaatbaarden door ons vermogen tot discussie, debat en empathie. Valt dit niet echt onder. Sneu...

Graaisnaaiert | 18-01-18 | 13:19 | 2

En met jihaatbaarden is een goed gesprek mogelijk? Laatst kon ik nog gratis kanker krijgen van zo’n figuur, ga daar maar eens mee in gesprek.

Implants | 18-01-18 | 14:15

Wij wel, onze linkse tegenvoeters daarentegen, zie voorbeelden Trump

MarcS | 18-01-18 | 22:41

De dader lijdt duidelijk aan het gebrek aan carnaval in het westen..

Vloekende Vlaming | 18-01-18 | 13:19

He ras hekwerk?

Normpje | 18-01-18 | 13:19

Een het punt dat men wil maken is.... ?

keestelpro | 18-01-18 | 13:19

Dat lichaam is er gewoon afgerukt door de storm...

neonreclame | 18-01-18 | 13:19

Maar dit is toch kunst? Dan mag dit gewoon. Een hangende Wilders heeft ook niet tot een veroordeling geleid.

Sadomassochristus | 18-01-18 | 13:19 | 2

precies

tata1981 | 18-01-18 | 13:23

Een ludieke aktie.
Deden de linkse mensen ook in de vorige eeuw.
Alleen betrof het toen Johnson.
Dat mocht natuurlijk en was hartstikke goed,
want dat was nog es uberdeugen.

Kanarie_Geil | 18-01-18 | 13:18 | 4

i.p.v Johnson, zou je ook Pim Fortuin kunnen lezen.
Zo rolt het inmiddels in Nederland.

watmagjenogwel | 18-01-18 | 13:33

Keestelpro
Wow. Vooral de satanische blik van mevrouw.

Langshetrandje | 18-01-18 | 13:36

keestelpro | 18-01-18 | 13:28 Deze mevrouw heeft, terecht, haar hele carrière in één klap om zeep geholpen. Ik ben overigens wel benieuwd of hier nog strafrechtelijke gevolgen aan verbonden waren, dat gaat in de US of A net iets anders dan hier.

Hufterst | 18-01-18 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is best ziek inderdaad, ik als alt righter distantieer mijzelf van dit soort lui en dat meen ik.

Sceptische_autist | 18-01-18 | 13:18 | 1

Van fanatieke moslims naar ik aanneem. Zij die dit echt doen

HaatbaardKnipper | 18-01-18 | 13:41

De Islaam heeft zelf zoveel islamitische vijanden dat ik niet eerst in een rechtextremistische of alt-right hoek zou zoeken.
Een daarbij kan dit ook gewoon een falseflag operatie zijn.

Johan_Voorhaar | 18-01-18 | 13:18

Oké jongens, wie van jullie was het?

Gualtiero | 18-01-18 | 13:17 | 2

Khalid uit Almere zal het niet geweest zijn. Die is als het goed is gestopt met roken in Raqqa.

koosnaam | 18-01-18 | 13:23

Misschien was die pop wel een afvallige, doodstraf is volgens sommige religies dan de enige passende maatregel.

tata1981 | 18-01-18 | 13:15 | 1

Ja, ik zie ook niet meteen waarom hier gelijk naar de autochtone Nederlander gewezen wordt. Onthoofden is toch vooral een intern dingetje, en stammenstrijd is die lui bepaald niet vreemd...

Opslag Medium | 18-01-18 | 13:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken