Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DRUK! Allemaal de schuld van immigranten

Hiero. Een foto van wat inwoners van Scheemda die staan te wachten voor de Albert Heijn en in verveling maar een traditionele Groningse haka uitvoeren.

Want jongens wat is het tegenwoordig druk in Nederland. Allemaal de schuld van immigranten, aldus het CBS. Nog altijd duizend Syriërs per maand erbij (dat zijn er nu al 88k). Meer Letten. Meer Lee Towers. Meer Turken. 'Het aantal Poolse migranten is nog altijd hoog'. Daarentegen. Die kortpittige vrouwen van ons allemaal in het harnas tegen #metoo, dus neuken ho maar. "Het aantal geboorten ligt de laatste jaren op een relatief laag niveau. Ook in 2017 zijn tot nu toe weinig kinderen geboren, terwijl het aantal vrouwen in de vruchtbare leeftijd weer toeneemt. Ten opzichte van de eerste drie kwartalen van 2016 kregen vooral minder vrouwen van rond 30 jaar een kind. Doordat tegelijkertijd de migratie hoog is, is een steeds kleiner deel van de bevolkingsgroei afkomstig van natuurlijke aanwas." Dus bent u bij de Vomar weer eens de vierde in de rij. Moet u een keer extra wachten bij een stoplicht omdat niet alle auto's er in één keer door passen. Is het concert van Marco Borsato supersnel uitverkocht. Heeft u geen zitplek in de trein. Mag u de disco niet in omdat het te druk is. Is er een ledenstop bij de hockeyclub. Staat u al een uur in de rij voor de Python. Heeft de schoenenwinkel uw maat niet meer. Is er weer eens file op de A10. Zit u lang in de wachtkamer bij de tandarts. Is er een numerus fixus op de apothekersopleiding. Bedenk dan. Het is allemaal de schuld van immigranten. HIER, een artikel in de Telebelg, met onheilspellende cijfertjes, onder meer over falende Sub-Sahara Afrikaanse migranten.

Reaguursels

Inloggen

Wel logisch allemaal die toevloed.Nederland is en blijft het walhalla voor aandeelhouders. Dat is wereldwijd bekend.

Observer1961 | 02-11-17 | 08:15 | 1

Handophouders.

Observer1961 | 02-11-17 | 08:24

Allemaal nieuwe mensen die straks geld mogen lenen; daar zit de verrijking.

Zoltan | 31-10-17 | 22:46

druk? volgens rutte asscher zijlstra en kaag ,is het aantal migranten dat de oversteek waagt afgenomen en werkt hun plan uitstekend.
Daarom hebben we dus in nederland in 2017 een nieuw record aan migranten rond de 100,000.
En weer liegen ze keihard in het gezicht van de bevolking.

p17266141 | 31-10-17 | 20:12

Voor alle volken is er een dunne lijn tussen migratie en invasie, vrede en oorlog.
In een oorlog of stress-situatie dalen geboorten altijd bij de aangevallen partij, om erna te herstellen.

Daartegen heeft jong mannenoverschot een correlatie met de oorlogswens in een volk.
De gewoonte van sommige tribes om hun meisjes te doden bij of na de geboorte, was niet alleen wreed, maar ook tactiek, om de natuur een handje te helpen in het kweken van een warriortribe.
Een erg hoog jong mannenoverschot ontstaat ook in
het heden niet vanzelf, in geen enkel volk en is daarom al niet zielig, ook niet als het onze kant opkomt.

MistaRazista | 31-10-17 | 17:30

Het wordt dus steeds gàver!! Wat een land! *tegen muur hoofd bonkt doet*

benjeallanggek | 31-10-17 | 16:14

Het is gewoon genocide. Iets anders kan ik er niet van maken.

du Roi Soleil | 31-10-17 | 14:24 | 3

Fluwelen genocide.

Slipsnifter | 31-10-17 | 14:57

Net als dat we een fluwelen dictatuur zijn.

Slipsnifter | 31-10-17 | 14:58

Ethnocide.

de honden blaffen... | 31-10-17 | 17:29

Nederland moet zo nodig z'n CO2 doelen halen, toch? Dan ligt het toch logischerwijze voor de hand dat je ieder jaar weer het aantal inwoners van Ede importeert?
-
Wir schaffen dass!

bisbisbis | 31-10-17 | 14:23

Goh. Gek zeg. Hoe zou dat nu toch komen? Allereerst de crisis die volgens Kutte afgelopen is, in de praktijk lekker door ettert. In crisistijd worden er minder kinderen geboren. Iets met zekerheid enzo. Dan heeft de gemiddelde schoolverlater een studieschuld om de eerste jaren zeker te moeten afbetalen. Studieschuld telt voor de hypotheek ook mee. Met een studieschuld eerst maar geen kinders, eerst afbetalen. Dan kan er wellicht een huurwoning komen. Helaas, die zijn er niet. Er zijn wat apothekers voor u. Huisje kopen dan maar. Jammer, ook dat gaat niet. Allereerst heeft u een vast contract nodig wat u als starter niet gaat krijgen. Na de gebruikelijke jaarcontracten krijgt u een schop onder uw aarsch. Ga terug naar start. Dan heeft u dat eindelijk, gaan de belastingen verder omhoog. Komt u boven de 30k per jaar, dan absoluut geen salarisverhoging krijgen of meer gaan werken! Pas boven de 40k loont het zich weer. Als u dan een huisje gekocht heeft, woont u ofwel aan ADW (Aarsch der Welt) of in de kansenwijken. Uw kinderen mag u a la Halsema als sociaal-cultureel experiment inzetten voor de gefaalde participatiemaatschappij. Wordt uw kind lastig gevallen? De politie heeft even geen capaciteit. Je hebt wel het leuke politiefilmpje op Faecesbook geliked, toch? Ingebroken? Helaas geen dader gevonden. U weet dat het Ali was? Dat mag u niet zeggen! Racist! Een beetje Ali de Zwarte Piet toeschuiven!
Heeft er iemand nog zin in een neukpartijtje? Als u wilt #metoo-en, dan graag even de spiraaltjes en rubbertjes gebruiken alvorens de ballen tussen de bakstenen te hangen om alle opties uit te sluiten. Of u stemt met uw voeten en gaat lekker geld verdienen in het buitenland, zonder kudtfinnen. Verder echt geen idee waarom er minder kinderen komen!

Frau Merkel | 31-10-17 | 13:58

Jaag ze allemaal over de kling, goed voor het milieu. Zou moeten mogen van de Groene Khmer. Overigens dat zijn dus alle politieke partijen in Nederland uitgezonderd Wilders en hoe heet die overdrijver ook weer.

GerMonster | 31-10-17 | 13:48

Verhalen van vluchtelingen.... www.vluchtelingenwerk.nl/persoonlijke...
Dus: je wil in je eigen land niet het leger in, want je wilt niet vechten.
En 'dus' vlucht je naar een land dat jou volledig gaat onderhouden + "mijn familie" (in dit geval vader en moeder, want hij miste iemand die voor hem zorgde).
Kan allemaal in NL. Is alleen voor ons een beetje duur.
Zodat NL uiteindelijk geen geld meer heeft om hun eigen militairen (die dan weer elders moeten helpen om goede sier te maken) fatsoenlijk materiaal mee te geven. Zodat er zelfs onnodig doden door vallen.... maar als de deugmensen maar kunnen denken dat zij iemand hebben geholpen die is ge"vlucht", maakt het blijkbaar niet meer uit; ook al wilde hij gewoon niet het leger in.
... en zo al er ook menig crimineel "vluchten".
maarrr, allemaal welkom in mijn land!

Goed bezig hè? Gaaf land !

Wering | 31-10-17 | 13:27

Zelfs de domste knurft kan zijn rekensommetje doen. Over 25 jaar is Nederland een land met een moslim gemeenschap de helft zo groot als de autochtone gemeenschap. Maar - zoals nu al het geval - de moslim gemeenschap legt ons de wil op. Dank je wel: Femke, Jesse, Emile, Joop, Wim, Diederik. Alexander, Jeroen, Eva, Marielle, Matthijs en al die andere slappe klootzakken die door een waas van politiek correct denken de realiteit niet wensen te zien. Maar het is te laat, we krijgen ze niet meer weg. Tenzij rechts gaat regeren met 149 zetels. Maar al dat domme stemvee in dit land loopt als een kudde makke schapen achter rutte en zijn boevenbende aan en rutte is een serieus onderdeel van het probleem. Anyways, Ik ben 57 jaar, nog een jaar of 5-7 werken en dan ben ik hier weg. Ik ga op afstand kijken hoe dit land uiteindelijk naar de kloten gaat. Want één ding is zeker, als links en de islam het in dit land voor het zeggen krijgen gaat onze huidige wijze van leven, seculiere vrijheid, op de schop. Dat wordt een bladzij in de geschiedenis van Nederland (en Europa). Ik vind het met name erg voor mijn en jouw kinderen.

Willemdrie33 | 31-10-17 | 13:09 | 4

inderdaad, dat is mijn angst ook! In de jaren 70 liepen vrouwen in Iran er net zo bij als onze vrouwen en hadden verder dezelfde vrijheden. Met harde hand werd dat gecorrigeerd en zie nu eens.
Wij (tenminste onze kinderen) zullen hetzelfde lot ondergaan, en ik kan me vreselijk opwinden over bijv. dat een Rutte, Jucker , Merkel met hun volle verstand dit allemaal laten gebeuren.
Hoe kunnen zulke idioten er nu van uit gaan dat het allemaal wel een beetje mee zal vallen. Het zal mijn tijd wel duren, maar inderdaad mijn kleinkinderen zullen waarschijnlijk hoofddoekjes dragen.
Met dank aan al die linkse, idiote wegkijkers en goedpraters en we doen er helemaal niets meer tegen.

Alexander Pechkop | 31-10-17 | 13:25

Die "idioten" weten precies wat ze doen, iets met omvolking en zo...

Slipsnifter | 31-10-17 | 14:14

Dat monster Merkel heeft als een van haar speerpunten qua beleid het volgende gezegd: 1 verenigd Europa met minder Europese inteelt, dus meer import uit Afrika en islamitische landen. Ja en als dat krankzinnige mens iets zegt, dan spreekt Europa, want Duitsland/Merkel is Europa en al die slappe lamzakken als Rutte, Macron en consorten zeggen eenstemmig ja en amen.
Duitsland en veel macht, wat heeft ons dat in de afgelopen 100 jaar allemaal opgeleverd..................................

Memek | 31-10-17 | 14:38
▼ 1 antwoord verborgen

Geen tijd voor cohabitatie met de andere sexe, laat staan voor procreatie.
De schaapjes die na 40 jaar nog steeds tot de knieën in het water staan behoeven dat de agrariër continue op het kleinvee let. Wakend.
Ik gun mijn kinderen dit lijden niet, en dat is het succes van de Sorosoïden zoals de hallefjap Richard Nikolaus Eijiro, het uitroeien van complete bloedlijnen die nadenken over het lot van hun nageslacht.
Wat resteert vegeteert.

hallevvezool | 31-10-17 | 12:51

Geen tijd voor cohabitatie met de andere sexe, laat staan voor procreatie.
De schaapjes die na 40 jaar nog steeds tot de knieën in het water staan behoeven dat de agrariër continue op het kleinvee let. Wakend.
Ik gun mijn kinderen dit lijden niet, en dat is het succes van de Sorosoïden zoals de hallefjap Richard Nikolaus Eijiro, het uitroeien van complete bloedlijnen die nadenken over het lot van hun nageslacht.
Wat resteert vegeteert.

hallevvezool | 31-10-17 | 12:51

Misschien wil Oost-Europa een flink aantal miljoenen van onze inwoners overnemen; win-win situatie voor ons en Oost-Europa: nl. zij krijgen er flink wat mensen bij die willen werken. Zij hebben daar al; mooie vrouwen, tenminste echte winters en warme zomers, staan bepaald niet te springen om moslims, en t leukste van alles nog: die ongelooflijke slappe ruggegraatloze Rutte blijft lekker behoorlijk alleen achter met zn meest geliefde volk nl. moslims en andere kansen-parels en andere genderneutrale gekkies.

Alexander Pechkop | 31-10-17 | 12:46

We hebben helaas ook geen leger meer op een staatsgreep te plegen en de grenzen per direct dicht te gooien.
Van die z,g,n, christenen in de politiek hebben we al helemaal niks te verwachten op dit gebied.
Wanneer gaan we in opstand komen tegen de vernielers van ons Europa.

henk vintage | 31-10-17 | 12:42

Grosso modo: Hoogopgeleiden emigreren en kansloze uitkeringstrekkers immigreren. Is al jaren aan de gang.

Het aardgas kan niet meer worden gebruikt om de begrotingsgaten te dichten. Miljarden weggooien aan klimaatonzin, Afrika, zuid Europa en aan het EU project.

Nederland staat er goed voor financieel. kuch

Tronald_dump | 31-10-17 | 12:34
-weggejorist-
van den Bos | 31-10-17 | 12:32 | 1

zoveel extra tandartsen en doktoren en toch dalen de tarieven niet.

WillemWordtWakker | 31-10-17 | 12:30

Dit land wordt afgevuld met qatkauwende nietsnutten, en je mag er nog niks van zeggen ook. Triest

matatwork | 31-10-17 | 12:30

quote "Zit u lang in de wachtkamer bij de tandarts"
Je bedoelt de huisarts en de apotheek? Drie miljoen migrantse hypochonders hebben niks aan een tandarts.

dedeurs | 31-10-17 | 12:23

LangeTijdGeleden | 31-10-17 | 12:03
In de jaren vijftig sprak wijlen koningin Juliana al over een vol Nederland.
Mensen werd geadviseerd te emigreren.
Aan de kinderen die mee moesten werd niet gevraagd of ze daar in den vreemden
wel konden aarden. (over hier "inmiddels" hun roots hebbende gesproken!)

Tilburgse bluf | 31-10-17 | 12:16

Ik las laatst ergens een artikel over dat economen in 1970 de politiek hadden voorgelegd dat als Nederland meer dan 11 miljoen inwoners zou krijgen, het land niet meer in staat zou zijn zichzelf te kunnen onderhouden qua vervuiling, voeding, energie en huisvesting.
Vanwege technologische vooruitgang is dit iets opgerekt naar 14 miljoen (geloof ik, weet het niet zeker).

Maar we zitten dus al ruim boven in hoeverre dit land met z'n grond, energie en voeding zichzelf staande kan houden. Uiteraard exporteren we momenteel veel voedsel, maar we importeren ook (te) veel. Energie (Gas, electriciteit, andere grondstoffen) moeten we al bij massa's importeren want onze eigen reserves kunnen het niet aan en deze verkopen wij om de 1 of andere reden óók aan het buitenland.

LangeTijdGeleden | 31-10-17 | 12:03

www.rtlnieuws.nl/nederland/agent-lokt...
Twee maanden geleden werd een Nederlandse oud-militair veroordeeld tot een maand voorwaardelijke celstraf omdat hij via het dark web een Luger-pistool met 48 patronen probeerde te kopen. Volgens de rechter had hij geen 'verkeerde motieven': de man kocht het pistool om zijn gezin te beschermen tegen een mogelijke terroristische aanslag.

Is dit nog nieuws? | 31-10-17 | 11:58

O.. goh.. weer een lone wolf die niet tegen de wintertijd kan en depressie kreeg?

boerk | 31-10-17 | 12:32

Hoe zat het ook alweer, vertrouwen in de toekomst met Rutte 3.
Pffffff.

Rest In Privacy | 31-10-17 | 11:36 | 1

SSSssst, stil, Rutte is aan het omvolken ... iov Mw Stasi Merkel,..

pivo1 | 31-10-17 | 12:26

De omvolking is in volle gang, de blanke boze burger moet en zal verdreven worden. En het gaat ze nog lukken ook, zonder slag of stoot.
Was het niet een bepaalde islamitische dictator die dit aankondigde?

Alpengeist | 31-10-17 | 11:34 | 1

De blank boze burger wordt volgens de statistiek vervangen door blanke burgers uit Oost-Europa. En die zijn nog veel bozer.

Cobarde | 31-10-17 | 11:53

Dat Nederlanders - de autochtone dan - te weinig kinderen zouden krijgen, zoals hierboven in een aantal comments staat, is onzin. Het is juist goed dat, niet alleen in Nederland, maar in de hele beschaafde, westerse wereld, de bevolkingsgroei stabiliseert of zelfs afneemt. Planeet Aarde groeit niet mee met de bevolkingsexplosie, en hulpbronnen en voedsel, water, en leefruimte zijn eindig.

Als we het over Nederland hebben, zou een bevolking van ca 10.000.000 mensen veel beter zijn dan de 17 miljoen die we nu hebben (and counting). Lees het destijds verguisde boek van Paul Gerbrands nog eens: Mijn land van veel en vol (2003), ondertitel: Méér mens met minder mensen. In tegenstelling tot wat de immigratie-apologeten ons altijd proberen wijs te maken, hebben we die massa-immigratie totaal niet nodig voor onze economie, onze vergrijzing, en ons "te lage" kindertal. Ten tijde van de gastarbeiders was er even vraag naar goedkope, ongeschoolde arbeid, maar dat is allang niet meer. De automatisering en robotisering heeft de meeste ongeschoolde arbeid vervangen, en dat proces zal alleen maar doorgaan. Als er al lastig vervulbare vacatures zijn waarvoor je wellicht in het buitenland zou moeten werven, dan betreft het vacatures voor middelbaar- en hoger-opgeleid personeel. Dan heb je het niet over al die tienduizenden derdewereldlanders die hier nog steeds jaarlijks binnengolven; die kosten alleen maar geld, want ze kunnen niks en worden meteen uitkeringsafhankelijk en zijn dat voor meer dan 50% na 15 jaar nog steeds.

Willen we ons land behouden - en in het verlengde daarvan, willen we Europa behouden - dan is het onontkoombaar dat de grenzen dichtgetimmerd worden: géén economische vluchtelingen meer, en oorlogsvluchtelingen opvangen in de regio, zodat ze zo snel mogelijk terug kunnen als de kogelregens gestopt zijn.

En zorgen dat de bevolkingsexplosies, met name in Afrika, stoppen. Ze moeten daar zo snel mogelijk aan "gezinsplanning" gaan doen, in de zin van niet meer ongebreideld prijsneuken zoals nu, maar slechts 1 of 2 kinderen. Doen ze dat niet, dan zal er niet genoeg werk, voedsel, land, etc zijn voor die, naar schatting, 4 miljard mensen aan het eind van deze eeuw. Dat zie je nu al: de 1 miljard die er nu leeft, heeft regelmatig last van hongersnood. Het kan in ieder geval niet zo zijn dat Afrika zijn overbevolking probeert af te schuiven op West Europa. Zij zullen hun overbevolkingsprobleem zelf moeten oplossen, niet wij.

Dr_Johnson | 31-10-17 | 11:32 | 4

Daar hoef je geen dokter voor te zijn.
Dat weten we toch al lang?
Maar er zijn boven ons gestelden die menen het beter te weten.

watmagjenogwel | 31-10-17 | 11:41

Ik sprak laatst met een GroenLinks stemmer... Ik vroeg hem daadwerkelijk hoeveel hij verwacht dat Nederland kan dragen aan hoeveelheid mensen. 50 Miljoen. 50FUCKINGMILJOEN omdat een 1 of andere professor van het "progressieve green liberal" front uit Amerika dat had gezegd over Nederland ergens in 2002 omdat het ook goed mogelijk is in andere landen. (Bronnen heb ik niet, want hij had ook de bron niet, maar hij en 'anderen' geloofde hier heilig in)

COMPLEET GESCHOFFELD deze mensen! Echte vakkundige wetenschap van voeding, brandstof, leefruimte, infrastructuur en gigantische oplopende vraag van leefkosten komen niet eens bij ze op! Ze vinden het ook allemaal wel koek en ei dat als zelfs 50% in een land op een uitkering teert ze evenveel 'rijkdom' verdienen als een werkend persoon.

LangeTijdGeleden | 31-10-17 | 12:13

@Dr_Johnson | 31-10-17 | 11:32 |
Hulde en plus véél!

Sjefke7807 | 31-10-17 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Met migratie halen we een diverse bevolking binnen, vervolgens wordt ons een schuldgevoel aangepraat over kolonialisme, racisme en ongelijkheid. De symbolen van de Nederlandse geschiedenis zijn verdacht. Bedrijven en instellingen dienen een voorkeursbeleid te hebben dat ten koste gaat van de autochtoon. Misschien worden we niet “vervangen” maar toch zeker wel terzijde geschoven.

Erlembaldo | 31-10-17 | 11:26

Gewoon lekkers uit de StaatSruif vreten want straks kan Jij er niet meer bij .

liegende lippen | 31-10-17 | 11:25

"Niet asielzoekers, maar de economische migrant lijkt steeds beter zijn weg te vinden naar Nederland, zo ziet het Centraal Bureau voor de Statistiek. Ook dit jaar doorbreekt de bevolkingstoename hoogstwaarschijnlijk de 100.000-grens." www.telegraaf.nl/nieuws/979738/op-weg...
En ik maar denken dat het allemaal echte "soooo sielige" floegteliengen zijn, Hoe kan dat nou? Dan hebben de MSM en de overheid ons verkeerd voorgelicht.
Wie had dat nou toch kunnen denken

telelezer | 31-10-17 | 11:24

Naarmate de jaren zich verstrijken en de toekomst zwart in zicht begint te komen, voel ik me steeds meer bevoorrecht tot een generatie te behoren die uit herinneringen kan spreken van een mooi land.

Rest In Privacy | 31-10-17 | 11:23 | 3

Ja die herinneringen heb ik ook, en met weemoed denk ik er vaak aan terug.
Mijn kinderen te zien geboren worden in een "vrije", meer gezellige wereld, waar Berlijnse muren gingen vallen en Ijzeren gordijnen werden geslecht, en rassenscheiding niet of nauwelijks bestond. We vierden toen nog gewoon Sinterklaas, met Zwarte Piet. Herinneringen, herinneringen, tempo doeloe, tempo doeloe.

Memek | 31-10-17 | 11:28

En nu schaam ik me kapot dat we onze kinderden opgescheept hebben met dit Dikke-Ik VVD-Banksters-Kartel-landje, als ik het over Nederland heb met mijn volwassen kinderen...... ze willen weg, voor mij te laat.....

pivo1 | 31-10-17 | 12:33

Bevoorrecht en intens verdrietig om wat er van een eens mooi en fijn land geworden is. Alsmede spinnijdig om het onbenul van zowel de diverse regeringen en de mensen die op hen stemden. En nee, ik was daar niet één van want ik zag toen als één van de zeer weinigen al waar dit vroeg of laat op uit zou draaien.

Sjefke7807 | 31-10-17 | 13:23

In 1951 sprak koniging Juul tijdens de troonrede de volgende woorden: Nederland (toen 10 mio inwoners) is niet vol, Nederland is overvol, wij moeten emigratie bevorderen. Thans op de drempel van 2018 richting de 18 mio, tja het kan verkeren.
Hebben wij al niet genoeg miljarden maal miljarden weggegeven aan Afrika en andere arme sloebers in de wereld?vEn zie eens aan hoe dat heeft uitgewerkt. Er is nog steeds van alles onvoldoende in Afrika en de honger en armoe tiert daar welig.
Ons autochtoon geboorte cijfer is laag? Tja, ik spreek en hoor jonge mensen zeggen dat ze met het oog op de Islamitische toekomst van Nederland niet aan kinderen willen beginnen. En dan gaat het hard achteruit.
Er zal een 180 graden draai moeten komen in Den Haag/Brussel om dit tij te keren. Ik vrees het ergste.
Maar gelukkig hebben ze een I Phone.

Memek | 31-10-17 | 11:21 | 2

toevoeging: een I phone in Afrika

Memek | 31-10-17 | 11:24

@Memek | 31-10-17 | 11:21 |
En de Nederlanders die toen migreerden werden met Fl. 200 op een boot naar de States/Canada/ Australië etc. gezet en ze mochten het uitzoeken. Géén huis bij binnenkomst, géén uitkering en de taal leerde je maar op eigen zak. Ze deden vervolgens wat we hier ook doen. Hard werken en bijdragen aan de samenleving. In tegenstelling tot alles dat hier nu komt binnen spoelen. Als ik zie hoe alleen al mijn wijk er in een aantal jaar op achteruit geboerd is. En het was hier al niet bepaald een paradijs.

Sjefke7807 | 31-10-17 | 13:20

Hier wat cijfers: www.cbs.nl/nl-nl/maatwerk/2017/25/van.... Zie tabellenset. Bijvoorbeeld:
Van de 19.595 "vluchtelingen" zijn er 12.790 inburgeringsplichtig.
Niet inburgeringsplichtig - 6.585
NT2 examen behaald - 20
Inburgeringsexamen behaald - 45
Heeft geen examen behaald - 12.725
Vertreokken - 200 (waarvan .... nu dus illegaal nog in NL)
Overleden - 20

Wering | 31-10-17 | 11:19 | 1

NT2 examen behaald - 20, Inburgeringsexamen behaald - 45
*facedeskt maar weer eens*
Wat een e-nor-me bijdrage aan onze samenleving zullen de overige 12.725 zijn.

Is dit nog nieuws? | 31-10-17 | 11:37

voorbehoedmiddelen in arabisch/afrikaans drinkwater mag zeker niet..? zo jammer

zeiksmurf | 31-10-17 | 11:18

The greatest trick the devil ever pulled. Linkse hemelbestormers laten geloven dat massa-immigratie iets met medemenselijkheid en mensenrechten van doen heeft. Met een verbeten fanatisme verdedigen zij de agenda van het internationale bedrijfsleven en machtsgeile EU-politici. Ook Hans de Boer zag dat het goed was.
atheïstisch stemvee | 31-10-17 | 10:41

Dit is precies wat er aan de hand is.
En voorts volgens ,,hooggeleerden,,, in den haag,eigen volk laatst.
Elke dag zie je wel een vorm van discriminatie van de inheemse nederlander langs komen.
Sluipend en een onomkeerbaar proces!

maasdonk | 31-10-17 | 11:15 | 1

Vooral de kaukasische man is tegenwoordig de duivel zelve

Kanarie_Geil | 31-10-17 | 11:54

Ook fijn zo'n link naar de Teledinges waar je vervolgens een account voor aan moet maken om het te lezen...

RamondeM | 31-10-17 | 11:12 | 1

Ja, dat stuk papier heb ik al lang opgegeven.
Vroeger wilde ik het nog wel eens raadplegen maar met die nieuwe website is het helemaal BS geworden.
Kun je beter naar het FD, ook niet altijd neutraal maar stukken beter.

watmagjenogwel | 31-10-17 | 11:22

Dag verzorgingsstaat! Dit is niet meer op te brengen en daarbij heb ik geen enkele behoefte solidair te zijn met Afrikanen die hier komen profiteren ten koste van onze eigen zwakkeren! Nederland was ook niet altijd rijk, door hard werken heeft de bevolking ons land gemaakt tot wat het is en nu het goed draait moeten we opeens delen? Ik wil graag delen met onze eigen minder bedeelden maar niet met profiteurs uit den vreemde, toch word ik en alle andere Nederlanders daartoe gedwongen. Waarom eigenlijk? Andersom hoeven wij daar niet aan te kloppen, want dat nep vluchtelingenverdrag werkt maar één kant op; onze kant!
Wanneer komen we nu eens van onze luie reedt af en gaan protesteren tegen deze waanzin die onze welvaartsstaat sloopt! Wat is het idee? Afrika is kut dus wij moeten daarom ook maar kapot?
En dan wordt er te weinig geneukt, oftewel te weinig kindertjes gemaakt, vind je het gek?!
Ten eerste geen tijd want werken, ten tweede, wil je nog wel kinderen neerzetten in een land wat zijn eigen burgers bewust opscheept met profiteurs en de zieke ideologie islam. Beter zet je geld opzij en zorg je dat je op je oude dag hier weg bent.

dutch bikkel | 31-10-17 | 11:11 | 2
-weggejorist-
ja,diedus! | 31-10-17 | 11:17

+1000

Vergeetmeniet | 31-10-17 | 16:41

Heerlijk die pluche logica: straf de mensen die iets willen, kunnen, doen en bijdragen zodat je meer mensen aantrekt die niets willen, kunnen doen of bijdragen.

h3* | 31-10-17 | 11:10

druk is druk!

Hemmenaar7 | 31-10-17 | 11:10

Vergeet niet dat de wachtlijst voor een woning voor autochtone Nederlanders daardoor tegenwoordig ook enorm lang is, vele jaren wachten !
Bedankt Den Haag
Bedankt debiel kiesvee

telelezer | 31-10-17 | 11:08 | 4

Vooral je laatste zin klopt , want die debielen kiezen dat verraders tuig.

blauwe zander | 31-10-17 | 11:15

Er zijn veel meer mensen die belang hebben bij een krappe woningmarkt, dan er mensen zijn die een woning zoeken... www.youtube.com/watch?v=dcbjWGj3jBk

Peter_K | 31-10-17 | 11:28

De hoge kosten van een koopwoning en huurwoning komen ook door de krapte op de woningmarkt, hoe is die krapte nou ontstaan? Dit is al begonnen met de eerste golf migranten en werkt nog steeds door tot op de dag van vandaag. Het enige wat ik mij afvraag, waarom pikken wij dit allemaal? Als al die migranten nou ons land rijker en mooier zouden maken, maar integendeel!
Niets tegen een migrant die hier komt met een zak geld en hier keihard werkt, maar dat zijn uitzonderingen. Honderduizenden zitten aan het uitkeringsinfuus en als ze al werken is het vaak in subsidiebaantjes, dus nog meer kosten.
Hoe is het ooit zo gekomen dat het normaal is geworden dat profiteurs uit Afrika hier lopen te niksnutten en wij dat nog normaal vinden ook..

dutch bikkel | 31-10-17 | 11:36
▼ 1 antwoord verborgen

gewoon elk jaar een middelgrote stad met uitsluitend getraumatiseerde allochtonische econovluchtelingen er bij. Hogere wiskunde niet nodig om te begrijpen dat dat een keer vaut gaat in de uitkeringenfabriek.

zeiksmurf | 31-10-17 | 11:07 | 1

En dan zijn er nog idioten die een basisinkomen voor iedereen promoten.

Is dit nog nieuws? | 31-10-17 | 11:56

Fijn dat politiek, media en CBS ons willen doen geloven dat deze migratie ons "overkomt". Willen we dit eigenlijk wel? Het waarschijnlijke antwoord is nee? Voor wie zijn die politici en media er dan precies?

Erlembaldo | 31-10-17 | 11:06 | 1

Ook de decentralisaties in het sociaal domein zijn ons overkomen. Immers volgens de Staat willen we graag thuis blijven wonen als we ouder worden. Daar is heel wat voor af- en opgetuigd. Resultaat?

gnor | 31-10-17 | 11:11

Ach over 50 jaar bevechten die bevolkingsgroepen die we nu door de strot geduwd krijgen elkaar toch wel op leven en dood. (In Antwerpen en andere grote steden gebeurt dat alreeds.)
Vanaf dat punt is er een omgekeerd vluchtplan naar de Sahara toe en kunnen onze autochtone kinderen de puinhoop die de allochtonen hier dan achterlaten langzamerhand weer in een bewoonbaar land gaan herbouwen.

BBmetR | 31-10-17 | 11:00

In de rij in de wachtkamer bij de huisarts. Van de 12 man die er zitten zijn er 10 allochtoon en blijkbaar kind aan huis aangezien de assistente ze allemaal bij hun voornaam kent.

2voor12 | 31-10-17 | 10:59 | 2

Precies. Heb ik ook wel eens gehoord.
Ik zou de naam van mijn huisarts moeten opzoeken..

Teleo | 31-10-17 | 11:02

Ik gok even: Mo

gnor | 31-10-17 | 11:09

he, deze mensen/migranten komen ons helpen en redden bij/van de vergrijzing.,.. net als destijds migranten als gastarbeider zijn binnengehaald.. mooi man die toekomst! hoeven we niet tot ons 75e door te ploeteren en vervolgens als voltooid leven te eindigen in een plas van ons eigen uitwerpselen..

#vertrouwenin...

fikkieblijf! | 31-10-17 | 10:59 | 1

Als dat het doel was geweest om de bevolking op peil te houden, dan waren die tientallen miljarden die de massa immigratie heeft gekost wel ingezet om Nederlanders te stimuleren grote gezinnen te stichten. Maar nee, onze vrouwen moesten gaan werken om al die miljarden op te hoesten die de multicul kost, woningnood vanwege de massa immigratie dus dure huizen en hoge huren. De multicul heeft ons land alleen maar ellende gebracht en dat gore broodje halal shoarma vol bacteriën mogen ze ook lekker houden!

dutch bikkel | 31-10-17 | 11:23

De directeur van het CBS noemde het in het journaal 'opvallend', dat deze bevolkingsgroei vooral op het conto van immigratie moet worden geschreven. Ja, want dat hadden we met z'n allen toch niet kunnen zien aankomen hè...

Zenzeo | 31-10-17 | 10:55 | 1

Ambtenaren zien nooit iets van tevoren aankomen, vandaar altijd de opmerking "met de kennis van nu"

watmagjenogwel | 31-10-17 | 11:18

het zal niet lang meer duren voordat de burgeroorlog uitbreekt.
5 jaar hooguit.
NL'ers beseffen niet hoe slecht de situatie momenteel is in Italie, belgie, frankrij, etc.
Afgelopen weekend de eerste verschijnselen daarvan kunnen zien in Antwerpen.

Tohuwabohu | 31-10-17 | 10:53 | 1

Burgeroorlog? Tussen Nederlanders onderling? Of Autochtoon vs Alochtoon?
Dream on....

Is dit nog nieuws? | 31-10-17 | 11:35

Willen alle autochtone Nederlanders ( ook al bestaan die niet volgens onze regering) hun huis inleveren en zich met spoed begeven naar de dichtsbijzijnde levenseindekliniek.

Kokossss | 31-10-17 | 10:51

Dat is kudt, halen we weer die miljeucijfers niet. Extra energiebelasting dan maar weer, en hogere accijnzen op brandstof. Moet een keer gaan werken.
Of anders kinderbijslag vanaf het 10de kind wat verlagen, en illegalen niet meetellen in de bevolking. Scheelt ook weer een paar honderdduizend.

Nuchternederland | 31-10-17 | 10:49

Nou, die forenzen file op de A10 is niet de schuld van migranten als ik het CBS goed begrijp.

Harry Turtle | 31-10-17 | 10:48

Ja duh, overheid. Wie wil er nou nog kinderen krijgen in een land dat mutjevol wordt gestopt met barbaren?

zwarte_weduwe | 31-10-17 | 10:48

Die moslim vrouwen neuken er vruchtbaar op los, nog ff en we zijn in de minderheid!!

Hemarlinpsv | 31-10-17 | 10:47 | 4

En hoe zit dat dan bij somaliers?? Volgens het cbs??

Hemarlinpsv | 31-10-17 | 10:57

Erdogan roept zelf op om zoveel mogelijk kinderen te baren, maar u houd het maar mooi bij uw cbs!! Ik zou u graag over een x aantal jaren nog eens willen spreken. dream on!!

Hemarlinpsv | 31-10-17 | 11:00

@G&S
Die 2e en 3e generatie valt toch onder de autochtonen?
Or rekent het CBS met 2 maten?

watmagjenogwel | 31-10-17 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Tja. Een willekeurige Nederlander denkt wel twee keer na voordat hij aan kinderen krijgen begint: álle kosten zijn hoor hem/haar/het.
Een willekeurige buitenstaander denkt daar niet over na: die gaan acuut aan het infuus met allerlei toeslagen, giften en kwijtscheldingen.

De beleid van de overheid is hier de oorzaak van. In plaats van de oorzaak aan te pakken wordt de oplossing gezocht in het promoten van massale migratie met sociale onrust als gevolg (parallelle samenleving. intolerantie, (financiële) druk op politie en Justitie, etc. etc).


Maytheforcebewithyou | 31-10-17 | 10:46 | 1

Maar die massale immigratiestrategie is de overheidspolicy en die wordt dus niet gezien als de uiteindelijke oorzaak van al de problemen die je opnoemt.

Beefbus | 31-10-17 | 10:53

Mocht Nederland om wat voor reden dan ook ooit te vol raken, dan flikkert de Nederlandse overheid als eerste en zonder pardon de autochtonen de grens over/ de zee in.
Dat kan iedereen die het overheidsbeleid van de laatste 20 jaar een beetje gevolgd heeft, op zijn vingers natellen.

jemagookniksmeer | 31-10-17 | 10:44 | 1

euhjj dat is al gaande hoor... wat dacht je van versneld de AOW verhogen tot ver boven de 70 jaar terwijl er een grote werkeloosheid is van 55 plussers? En waarom denk je dat D66 zo hard bezig is om organen te oogsten mits.. na een voltooid levenwetgeving?..

werken plebs en als je niet meer kunt vanwege ouderdomsgebreken dan is je leven voltooid, want de voorzieningen zijn we aan het laten verdwijnen in een participatiewet en samenleving, maar kun je nog wel doneren, je organen!

fikkieblijf! | 31-10-17 | 11:04

Valt nog mee. Per wéék komen er 1.500.000 homo sapiens bij op dit hemellichaam.

Teleo | 31-10-17 | 10:44 | 3

Ja, en toch wordt de opwarming vna de aarde veroorzaakt door jouw auto, geen dubbel glas en tekort windmolens aldus GL. Niks over het aantal mensen op de aarde.

TheseDays00 | 31-10-17 | 10:46

Wanneer ze allemaal 50.000kJ per week nodig hebben aan energie moet er dus
37.500.000 Mars repen per week éxtra worden gemaakt. Bovenop 175.000.000.000 Mars repen die nu elke week nodig zjn.

U ziet. Ik lust wel een Mars reep..

Teleo | 31-10-17 | 11:00

U begrijpt. Volgende week wéér 37.500.000 Mars repen extra. bovenop de 37.500.000 extra van deze week.

Teleo | 31-10-17 | 11:05

Van de bard van Bolnes, kunnen we er nooit genoeg hebben.

Bigi Bana Boy | 31-10-17 | 10:43

Blijft me verbazen dat grote groepen geboren Nederlanders steeds moeilijker aan een woning kunnen komen terwijl dit voor al die nieuwkomers blijkbaar geen probleem is. Wat leven we toch in een gaaf land.

dooschboener | 31-10-17 | 10:40 | 7

Gräf&Stift | 31-10-17 | 10:54

Klopt ik *wil* ook niet in een sociale huurwoning, maar a) ik moet nu 1300 euro per maand dokken voor een 45m2 appartementje sociale huur, dus moet noodgedwongen appartement delen met vreemden om te kunnen betalen, want ik heb als alleenstaande geen 250.000 euro liggen om een woning te kopen..... Dus vertel mij even wat dan te doen aan het begin van mijn carriere + studieschuld. Geldboompje meer water geven? Rijk wijf zoeken die mijn woning wil betalen? Verhuizen naar stad zonder aanwezige vacatures, maar wel goedkope woning?

peterdh | 31-10-17 | 11:05

@peterdh, een van de vele voorbeelden waaruit blijkt dat Nederland NIET meer voor de Nederlander is, helaas, maar waar.
Als Nederlander moet je het geld opbrengen voor het importvolk, en je rechten moet je inmiddels ook aan dat volk afstaan.

watmagjenogwel | 31-10-17 | 11:11

peterdh | 31-10-17 | 11:05

Ik woon (nog) in een 80m2 bij een private huurder. Betaal net iets meer dan 600 euro kale huur in een grote stad. Gewoon huurcommissie inschakelen (al moet je dat helaas wel in de eerste 6 maanden doen als de huurprijs boven de 800 zit ofzo).

Gräf&Stift | 31-10-17 | 12:40
▼ 4 antwoorden verborgen

De belastingdruk is omgekeerd evenredig met de vruchtbaarheidsgraad.

Beefbus | 31-10-17 | 10:38

Allemaal joods-christelijk cultuurfan maar een beetje vruchtbaar neuqen: ho maar. Terwijl de bidmatbukker vrolijk gods water over gods akker katen stromen. Deïslamiseren begint in de slaapkamer. Aan de slag!

Ravissant | 31-10-17 | 10:36 | 4

TheseDays00 | 31-10-17 | 10:39
3 a 4 miljoen.
Nee, geen grap.

jemagookniksmeer | 31-10-17 | 10:46

Slaapkamer, ook al niet aan te komen voor startende vruchtbare Nederlanders.

SlimmeBelg | 31-10-17 | 13:01

@wimcock
Rusland wordt geplaagd door het fenomeen "kavkaz" dat op dagmarkten en nachtleven een zwaar stempel drukt met beschermgelden en dergelijke. Het leven is er hard, voor zwakte is tijd noch plaats. Wie er tijd heeft doorgebracht heeft respect voor het verleden maar het heden is nauwelijks een voorbeeld om na te volgen helaas. Oost-Europa klinkt leuk vanaf een afstand maar de dagelijkse realiteit is anders. We zullen een strategie moeten vinden om onze leefomgeving terug te winnen in eigen land; emigratie is een leuk avontuur maar verplaatst de problemen slechts tijdelijk. Vroeg of laat word je door de werkelijkheid ingehaald.

kindapaas | 31-10-17 | 13:24
▼ 1 antwoord verborgen

@Gräf&Stift | 31-10-17 | 10:22
Oost-Europa en Rusland zullen het laatste veilige toevluchtsoord worden voor blanke Europeanen. Mits ze de druk van globalisme weten te weerstaan..

WimCock | 31-10-17 | 10:34 | 1

Ooit gekeken naar de demografische samenstelling van Rusland? Eerlijk gezegd houd ik liever vast aan mijn Nederland. Waarom zou ik me weg laten jagen?

Gräf&Stift | 31-10-17 | 10:46

Het is een vicieuze cirkel geworden van epische omvang. De autochtoon krijgt te weinig kids. Waarom? Omdat zowel man als vrouw fulltime moeten werken anders is NL nauwelijks nog te betalen. Met een gezin rondkomen van 1 modaal salaris is niet meer mogelijk, zeker niet na 2 kabinetten Rutte die niets meer heeft gedaan dan de middenklasse verder uitknijpen. Tegelijk rijzen de kosten van de instromers de pan uit, want die hebben recht op gratis geld en fokken als konijnen want ze hoeven toch niet te werken en willen dat ook niet. Dus moeten de belastingen nog verder omhoog om dat te betalen. En dat komt weer bij de autochtone middenklasse vandaan die daarom al helemáál niet meer aan voorplanting kunnen beginnen. En zo is de cirkel rond en kijken we dus naar een toekomstbeeld wat op zn zachts gezegd niet rooskleurig te noemen valt; een razendsnel groeiende onderklasse van niet geïntegreerde mensen die over het algemeen negatief staan tegenover onze maatschappij maar wel financieel onderhouden moeten worden. Dat gaat vanzelfsprekend op termijn gigantisch fout. En wie mogen daarvoor de rekening betalen?

Dutchbeaurouge | 31-10-17 | 10:31 | 3

Behalve de onbetaalbaarheid zie ik ook meer jongeren die geen kinderen willen omdat de wereld snel aan het veranderen is. Het kabinet kan dan vertrouwen in de toekomst hebben maat een groot deel van de autochtone bevolking niet.

osolemio | 31-10-17 | 10:37

Jammer joh, maar de modale Turk met 4 kinderen heeft gewoon een baan. En niet de best betaalde. Het zijn de verwende witte “ik wil eerst een carrière en een wereldreis voordat ik één sneeuwvlokje op de wereld gooi”-types die onze cultuur in stand houden. Wel goed voor het milieu trouwens.

Ravissant | 31-10-17 | 10:41

@Dutchbeaurouge | 31-10-17 | 10:31 |
U bent mij voor. Want dat is het dus precies. Het is voor een gewoon gezin met twee salarissen niet tot nauwelijks op te brengen meer als één a twee kinderen groot te brengen. Want de lastendruk in dit land is zo danig dat er niet meer tegen op te boksen valt. De grote schare kinderen die de doorsnee moslim produceert wordt door u en mij gesponsord via de belastingen. Ze willen en kunnen verder niks als alleen ons uiteindelijk uit ons eigen land verdringen en ze zijn al hard op weg. Mensen die denken dat het wel mee valt moeten voor de gein eens in wijken als de Schilderswijk ofzo gaan kijken. Je schrikt je werkelijk kapot.

Sjefke7807 | 31-10-17 | 13:09

Oost Europa gaat nog eens groot worden. Plaats genoeg. Je mag er zo binnen, maar geen gratiz geld. NL is altijd een immigratie land gewest en dat leidde nooit tot problemen. Darwin deed zijn werk. Gratiz geld kregen ze niet. Sinds 1955 is dat veranderd. Waarom dringt het niet tot de regenten door dat je immigranten niet dezelfde rechten kunt geven als mensen die er al jaren voor betaald hebben. Is economisch gewoon iet mogelijk. Ik snap het oprecht niet.

Zatkniss | 31-10-17 | 10:29 | 2

Het leidde nooit tot problemen omdat NL de immigranten direkt te gelde kon maken in de landbouw en ambachtsindustrie. Landbouwmechanisatie en automatisering hebben ervoor gezorgd, dat dezelfde productie met nog maar een fractie van de vroegere arbeidskracht gerealiseerd kan worden. Een deel van die vrijkomende arbeidscapaciteit kon terecht in administratie en dienstverlening, maar die kans was en is er alleen voor hen die draaien op het nl-OperatingSystem. NL heeft nooit een sociaal-economisch realistische oplossing durven of willen bedenken voor de boventallige arbeiders. Daardoor vervet de nationale bloedsomloop. Preventie is simpel, maar onze nationaalmoraliteit is daarvoor nog veelste onderontwikkeld. Want op dit moment publiekelijk onmogelijk is deze logische oplossing. In de eerste plaats moet je ervoor zorgen dat duurzaam onnodige arbeidskracht zich niet meer dupliceert. Reproductie is alleen voorbehouden aan inzetbaren....
De rest van die film is obvious. De tijd is gekomen dat er gekozen moet worden wat NL later wil worden. Onvermijdelijk is dat we alleen nog arbeid nodig hebben in de transport en logistieke sector en de dienstensector. De rest van het land moet ingericht worden als recreatieterrein, niet als vluchtelingenopvangcentrum. Tenzij dat in internationale context wordt afgesproken...

F. von Zeikhoven | 31-10-17 | 10:54

Google eens naar het Coudenhove-Kalergiplan en lees en huiver....

Wilder Wein | 31-10-17 | 14:07

O jeetje, wat een verassing toch weer. Binnen twintig jaar foetsie met het koninkrijk van Willemsen.

Pedronegro | 31-10-17 | 10:27

GraefStift: Zolang je een hoge prijs moet betalen voor extra moederschap wel ja. Allochtonen gaan er financieel juist op VOORUIT als ze veel kindertjes fokken. De oplossing is simpel: Elk kind, boven het tweede = o kinderbijslag. Meer dan 5: terugbetalen.
Binnewn 1 generatie opgelost.

Worajai | 31-10-17 | 10:27 | 4

Klopt, je kunt het systeem zo inrichten dat hoogopgeleide werkende stellen er meer op vooruit gaan en dat wanneer men weinig geld heeft niet wordt gestimuleerd om een groot gezin te krijgen. In zekere zin is dat systeem al zo: sociale huurwoningen worden kleiner en kleiner, alleen op het gebied van toeslagen kan één en ander nog wel iets scherper.

Gräf&Stift | 31-10-17 | 10:44

Nee hoor, dan beginnen ze over 'discriminatie'. Ze verzinnen alles om hun zin te krijgen.

zwarte_weduwe | 31-10-17 | 10:46

zwarte_weduwe | 31-10-17 | 10:46

De tijd dat "discriminatie" en "racisme" roepen effect had is toch wel al een paar jaar voorbij. Alleen nog het College voor de Rechten van de Mens en het discriminatiemeldpunt afschaffen!

Gräf&Stift | 31-10-17 | 10:48
▼ 1 antwoord verborgen

Wie wil er nog een kind deze wereld in brengen? Zeker als je al generatie bovengemiddeld intelligent en succesvol bent is er een grote kans dat je kinderen dat ook zullen zijn. Ze zullen opgroeien met een vizier op hun rug vanuit de politiek en alle "professionele" onbekwamen en nietsnutten.

Het lijkt wel een reversed "white man's burden".

Noltie | 31-10-17 | 10:26 | 1

Valt wel mee. In Amsterdam, Utrecht, Den Haag of Rotterdam is daar al een oplossing voor gevonden: enclaves voor gelijkgestemden. Binnenkort ook in de middelgrote steden (voor zover die er gewoon niet al zijn).

Gräf&Stift | 31-10-17 | 10:42

Voor een Nederlander zijn kinderen een flinke investering. En nee ik zou niet willen ruilen. Maar zo is het nou eenmaal.

Repetitive Beats | 31-10-17 | 10:25 | 2

Idd voor een autochtone Nederlander die iets meer wil dan het allergoedkoopste bier en chips die niet te vreten zijn in een elk jaar duurder wordende flat tussen import die het allemaal geen barst uitmaakt. Want dit is veel beter dan een hut met rooksignalen.

gnor | 31-10-17 | 10:28

Dat is het enige juiste antwoordt, het is voor een autochtoon niet meer op te brengen met zo'n 80% belastingdruk, en waarbij 2-verdieners het hoofd amper boven water kunnen houden daarentegen krijgt dat importvolk alles gratis, inclusief de duurste wasmachine die in NEEderland verkrijgbaar is.

watmagjenogwel | 31-10-17 | 11:02

LOL @Mosterd, de Python. De beroemdste Efteling-attractie voor de generatie die geboren is tussen '65 en '70... Borelingen die van daarna zijn, kwamen daar niet meer, die gingen naar SixFlags en Walibi. Hen zegt De Python helemaal niks. Je wordt oud, Mosterd. Maar uiteraard uw F von Z evenzeer, anders had ik deze tegel niet kunnen bakken. Misschien wordt het tijd voor GeenStijlMax...

F. von Zeikhoven | 31-10-17 | 10:23 | 1

Herinner me nog de opening van het spootslot in de jaren 80. Mijn ouwe voetbalde voor de oorlog nog bij de pastoor op het veld wat daarna de Efteling werd. Tempus figut

Zatkniss | 31-10-17 | 11:19

Hoe kan het nu dat het aantal migranten uit Syrië groeit. Nu het land grotendeels IS vrij is, zou je massale remigratie verwachten om hun land weer op te bouwen. Bewijst voor de zoveelste keer dat het vooral profiteurs zijn die hier komen en geen vluchtelingen.

Franker | 31-10-17 | 10:23 | 2

Het zijn net konijnen...

F. von Zeikhoven | 31-10-17 | 10:24

Vooral ook door gezinsherenigng.

litebyte | 31-10-17 | 10:31

Ze kazen de poorten!!!!

Worajai | 31-10-17 | 10:23

Ieder1 is van de wereld en de wereld komt in Nederland Bij1.
Laat ons bidden.

atheïstisch stemvee | 31-10-17 | 10:21 | 2

Bidden?! Daar is ons verdienmodel niet op gebasseerd in NL, althans niet meer.

Het is volgens labbekakkende kloodtjuffers zoals Hans de Boer (namens zijn beleidsbepalende achterban) nu vooral zaak om zoveel en zo snel mogelijk voldoende (goedkope) arbeidskrachten te importeren. Of dat nu overlast gevende letten en litouwers zijn die voor 8,10 per uur uw vleesch zitten te verpakken in Nederlandse megaslachterijen of dat het afgestudeerde architecten uit Idlib zijn die (tbv integratie) *gratis* fruit aan het plukken zijn bij de Betuwse boeren.

litebyte | 31-10-17 | 10:29

The greatest trick the devil ever pulled. Linkse hemelbestormers laten geloven dat massa-immigratie iets met medemenselijkheid en mensenrechten van doen heeft. Met een verbeten fanatisme verdedigen zij de agenda van het internationale bedrijfsleven en machtsgeile EU-politici. Ook Hans de Boer zag dat het goed was.

atheïstisch stemvee | 31-10-17 | 10:41

Het gaat er helemaal niet om of ons land te vol raakt, WE HEBBEN ZE NIET NODIG. Kapitalen, ja, omdat niemand schijnt te luisteren.
Er zijn geen banen. Behalve minderwaardige, en die worden al vervuld door (illigale) oosteuropeanen.
Het is een onderklasse die alleen maar geld zuigt, behoudens 1 op de duizend die er boven uitstijgt, dus NEE.
Grenzen dicht, en wel NU.

Worajai | 31-10-17 | 10:20 | 3

Eens. Het aantal banen zal gestaag dalen of hooguit licht stijgen. Maar voor die banen moet je flink geschoold zijn en in cultureel opzicht flexibel zijn. De banen waarvoor Spanjaarden en later Marokkanen en Turken naar Nederland zijn gekomen zijn allang verandert of verkast naar Zuidoost-Azië. Waar je groei in kindertal zou willen zien is juist bij hoogopgeleide gezinnen, maar die stellen de kinderwens uit totdat ze 45 zijn. Eigenlijk zou het gewoon normaal moeten zijn als hoogopgeleide vrouwen in Nederland rond hun 28ste hun eerste kind krijgen. Het systeem kan daar wel wat meer op worden ingericht.

Gräf&Stift | 31-10-17 | 10:26

We moeten ze gewoon de oostgrens overschoppen. Duitse economen roepen al jaren dat Das Volk te weinig vögelt en er een tekort aan blondgermaansche arbeidsleute komt. Dus moeten er per jaar iets van 100.000 Fremdkörper naar Das Reich versleppt worden anders gaat de Wirtschaf leider tot... Arbeidseinsatz zwei punt noell, zeg maar...

F. von Zeikhoven | 31-10-17 | 10:29

Precies. Het merendeel is god betere het analfabeet in de EIGEN taal, laat staan dat ze hier dan nog een vreemde taal met dito alfabet gaan leren. Voorlopig kost deze hele grote groep alleen maar geld en veel ook. 15 jaar na binnenkomst zit 65-75%(!) van de Somaliërs nog steeds qat te kauwen en voert verder geen klap uit. En de andere groepen doen het al niet veel beter. Het is gewoon niet langer houdbaar. Het Sociale Stelsel kraakt in al haar voegen en onze eigen ouderen zijn één van de 1e slachtoffers want daar is zogenaamd géén geld voor. Maar terug gekeerde IS-beulen, daar worden kosten noch moeite voor gespaard *verder head desken doet*

Sjefke7807 | 31-10-17 | 13:01

We moeten af van het idee - dat ook GeenStijl wel eens naar voren brengt - dat het niet goed zou zijn om kinderen te krijgen omwille van overbevolking of kortzichtige argumenten als "geld" of "vrijheid". In Nederland is het juist wenselijk als autochtone gezinnen meer kinderen krijgen en ook op persoonlijk vlak is het krijgen van kinderen doorgaans geen belemmering, maar juist een nieuw deel van het leven. Uiteindelijk moeten we het niet gek meer vinden als autochtone Nederlanders ergens tussen hun 20ste en 30ste goed nadenken over hoe en met wie ze hun leven inrichten om daar het liefst voor het 30ste levensjaar serieus invulling aan te geven.

Gräf&Stift | 31-10-17 | 10:19 | 4

Moslim- en Afrikaanse gezinnen eruit fokken gaat nooit lukken. Noch is die race de weg naar welvaart. Iets kritischer kijken naar onze grenzen lijkt me zinvoller.

koeberg | 31-10-17 | 10:26

Ik ben voor dichte grenzen en ervoor om alle verblijfsstatussen van 10 jaar of jonger te herzien om Syriërs, Irakezen, Afghanen en Somaliërs terug te sturen naar het land van herkomst bij gebrek aan oorlog. Eerlijk gezegd denk ik dat ondanks de EU en de pro-immigratiepraatjes dit binnen 5 a 10 jaar werkelijkheid is. Wel iets te laat natuurlijk, maar daarna kunnen we met dichtere grenzen bouwen aan een meer hechtere Europese samenleving.

Gräf&Stift | 31-10-17 | 10:29

koeberg | 31-10-17 | 10:26

Het is wat mij betreft en/en. Ik ben overigens niet voor "eruit fokken", misschien zelfs niet eens voor een geboortegetal boven de 2 of de 2,05 (dus een duurzame daling van het aantal zielen). Waar ik voor ben is dat de slechte argumenten op basis waarvan veel autochtone Nederlanders nu hun kinderwens uitstellen worden aangepakt. Natuurlijk ook met het oog op de demografische, sociale, culturele enz. enz. verhoudingen. Uiteindelijk zijn kinderen de cultuurdragers van morgen.

Gräf&Stift | 31-10-17 | 10:31
▼ 1 antwoord verborgen

Wa% denk je van co2 uitstoot van die 18 miljoen.

van stampij | 31-10-17 | 10:18

Veel immigranten en weinig autochtoon geneuk: we zijn dus aan het omvolken volgens het CBS?

koeberg | 31-10-17 | 10:18 | 1

Er wordt sowieso weinig effectief en productief geneukt. Weinig aanwas autochtone kinderen maar wel te weinig Nederlands sperma voor de genderneutrale vrouwen (m/v/x). Die zijn/waren in het verleden genoodzaakt gebruik te maken van zaad uit Duitsland en Denemarken. Eigen zaad eerst, maar ergens lekt het weg. Of zal het iets te maken hebben met de toch iets mooiere Oost-Europese vrouwen ?

Ruikbaard | 31-10-17 | 10:40

Dit is wat onze politici willen. Stemp dus meer VVD D66 CDA PVDA GL

LanzVonLiebenfels | 31-10-17 | 10:18

Probleem: Nederlanders krijgen te weinig kinderen.
De oplossing: qat kauwen, werkt fantastisch, kijk maar naar de Somaliërs.
5-6-7 kinderen is meer regel dan uitzondering.

Mr_Natural | 31-10-17 | 10:17 | 3

Dus in het volgende kabinet moeten ze voor elk kind boven het 3e kinderbijslag terug geven....
Is het echt zo afgelopen.

Worajai | 31-10-17 | 10:29

@worajai
De casus Myanmar leert ons dat als er een maximaal aantal kinderen wordt vastgesteld van bv max 2 per gezin van 1m+1v, er "mushrooming" plaatsvindt bij bevolkingsgroepen met alternatieve gezinssamenstellingen ter compensatie van de achterblijvende voordelen. De overtallige geboorten worden al decennia lang niet meer geregistreerd als inwoner, eenzelfde regeling heeft vele jaren gegolden in China overigens. Mensenrechten activisten hebben daar nooit moeite mee gehad dus er is nog hoop.

kindapaas | 31-10-17 | 13:10

Ik zou toch eerder voor kwaliteit gaan dan kwantiteit. Klinkt een beetje naar eugenetica maar stoppen met die fokpremie na het 2e kind lijkt me een eerste stap. Gratis de pil en het rubber verstrekken een 2e. In Nederland is - in tegenstelling tot m.n. Afrika - de kindersterfte heel laag, dus je hoeft geen 25 kinderen in 6 verschillende vrouwen te pompen om ze je genen door te geven en tegelijkertijd in je oudedagsvoorziening te voorzien, dat is hier van overheidswege geregeld.

Graaisnaaiert | 31-10-17 | 13:26

Het CBS is een xenofobe club die minderheden in onze maatschappij keer op keer causaalkoppelt aan pseudostatistieke grafiekjes...

F. von Zeikhoven | 31-10-17 | 10:16 | 2

Daar kan ik het niet mee eens zijn. Over het algemeen doet het CBS gedegen onderzoek. Recent nog een uitgebreid rapport over criminaliteit per "oorsprong" die een slecht beeld schetste van de licht getintiers.
Waar het misgaat is dat zowel de MSM en de politiek uit deze uitgebreide rapporten ten eerste selectief shopt en ten tweede daaruit verkeerde conclusies trekt. Dat beide is het CBS niet aan te rekenen.

Winter_is_coming | 31-10-17 | 11:26

Winter_is_coming | 31-10-17 | 11:26
CBS telt werkgelegenheid ook niet naar wtf maar naar aantal mensen die werkzaam zijn:
Stel u werkt en vliegt eruit en er komen voor u 3 mensen in de plaats om de werkzaamheden die u deed te continueren (u bent heel productief). Dan zegt het CBS dat de werkgelegenheid is toegenomen. En dus rekent de overheid zich rijk aan de belasting opbrengsten van deze 3 personen. Per saldo is de wtf nog steeds 1 maar wordt nu ingevuld door 3 personen. Creëren van werkgelegenheid op papier.

Is dit nog nieuws? | 31-10-17 | 11:54

"Vol = vol" zei een bekende Nederlandse filosoof ooit.

priks | 31-10-17 | 10:16 | 5

Dat mocht niet meet gezegd worden. Toen zei hij "Het is druk. Te druk naar mijn mening!". Ik kwam niet meer bij :-)

Winter_is_coming | 31-10-17 | 11:21

Ook Janmaat titelde zijn speech Zendtijd voor Politieke Partijen eens af met "De CD wenst u een Witte Kerst". Geen gebrek aan humor daar

Winter_is_coming | 31-10-17 | 11:23

Kijk "hoever" we gekomen zijn sindsdien. Meer, meer, meer.....

Is dit nog nieuws? | 31-10-17 | 11:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik voel me haast een vreemdeling in mijn eigen vaderland.
Kunnen we dit land niet gewoon helemaal weggeven?

keestelpro | 31-10-17 | 10:14 | 5

Ik zou wel een oase van de Sahara willen maken. Lijkt me een leuke challenge.

keestelpro | 31-10-17 | 10:23

Druif. Klinkt als een koosnaampje. Dank je!

keestelpro | 31-10-17 | 10:24

hoho, verkopen. Niet weggeven. Al is de politiek al wel decennia bezig met weggeven.

Nuchternederland | 31-10-17 | 10:45
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl