Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vergeet Leo Lucassen: deze migratieprof is beter

topicongelijkheid.jpgHo. Stop. Wacht. Vandaag is een hele bijzondere en opmerkelijke dag. We gaan namelijk NUANCEREN. Jawel. En niet zomaar nuanceren, nee, echt keihard nuanceren op een onderwerp waar de polarisatie als een dikke deken overheen ligt: migratie. Vandaag geven we namelijk gewoon beide kanten gelijk! Ja, migratie is slecht voor de gewone man in de straat. Die verliest zijn baan, leefomgeving en betaalt steeds meer taxpoet om een zwerm migranten in leven te houden, te integreren en aan een baan te helpen. Van de andere kant is migratie wél weer goed voor de economie in het algemeen, alleen profiteren vooral werkgevers en de bezittende klasse er van: door migratie daalt de prijs van arbeid, wat weer chill is voor de marge en de export. Kortom, migratie is hartstikke mooi voor de economische cijfers in het algemeen, maar drijft wel de ongelijkheid in de samenleving op. Dit is, op een viltje, het verhaal van George Borjas, economieprofessor aan Harvard, die zich specialiseert in de economische effecten van migratie. Een soort Leo Lucassen dus, maar dan niet eentje die als vertrekpunt een emotioneel gestuurd links dogma neemt dat migratie een must is om boete te doen voor de euvelen van de koloniale tijd. In zijn woorden is migratie voornamelijk een redistributief systeem: de spreekwoordelijke taart in de economie wordt, als bij-effect van migratie, dusdanig verdeeld dat vooral de migranten zelf en de bezittende klasse er rijker van wordt. De gewone arbeider betaalt echter het gelag: de veel gevreesde inkomensongelijkheid - bij de Algemene Politieke Beschouwingen ging het er veel over - wordt dus flink verergerd door de massamigratie. Als de Klavertjes, de laatste drenkelingen op het wrakhout van de PvdA, de Correspedantlezers (en scribenten, for that matter, alsook de rest van het deugende dodebomenbos) dit zouden begrijpen, dan zouden ze weten dat ze van hun twee heilige koetjes voor de komende verkiezingen - ongelijkheid en migratie - er eentje moeten slachten om met een realistisch platform te komen. Het klinkt hard, maar een van de twee moet sneuvelen om de naar Wilders overlopende arbeidersklasse terug te veroveren. Borjas pleit hier dan ook voor: hij staat een beleid voor dat de last van de massamigratie wat minder op Jan met de Pet legt, restricties op migratie (zoals het meer focussen op het binnenhalen van hooggeschoolde migranten en het weren van kansarme qatkauwerts). Kortom, geen Wildersiaans gekrijs om grenzen dicht, maar ook geen links-ideologisch "Wir Schafffen das" of leeg "de wereld is van #Ieder1". Een migratiewetenschapper die handelt op basis van cijfers in plaats van sentiment en die zo de scylla van het populisme en de Charybdis van het makkelijke deugen weet te omzeilen: het kan en het is top!

Reaguursels

Inloggen

Het nieuwe wegkijken is een zaak van nuance en toonhoogte. Want dat leidt zo lekker af van het ingebrachte issue.

Takki Yah | 30-09-16 | 05:36

Moslims over de dood van Shimon Peres.
Schokkend al die moslims die nog in de Hel geloven.
Vreselijk al dit domme MoslimGespuis dat nu in NL woont.
Hier een aantal citaten van diverse FB-ers.

-Hoop dat hij genoeg zonnebrand crème heeft meegenomen het zal wel erg warm zijn waar hij nu is.
-Nu incha Allah Netanyahu de volgende die hem snel opvolgt naar de hel
-Dat komt er van als je mensen vermoord en kindjes voor mij is dit mooie feestdag dit zal heeel wat afbranden in de hell.
-Niet GOD hebbe zijn ziel maar de HEL mag hebbe zijn ziel op dat enkeltje reis naar HEL eenmalig geldt. Spoedig Volgende reisticket staat voor nethanyu klaar. Veel plezier in 🔥HELLEVUUR🔥Vergeet niet de kaart te sturen naar je zionisten vrienden.
-Enkeltje in de hel
-lkkr barbecue in de hell kut zionist fikke die zionist
-Geweldig enkeltje naar de hel per direct 😈
-Hij d8 er mee weg te komen. De hel wacht op je!
-Enkeltje hel
-Die ga goed gestraft word in vuur
-De volgende mag komen... de Hel is groot genoeg!

Ella | 29-09-16 | 19:36

Aldus de groep 'snelgekwetsten'

slootschurftklootzak | 29-09-16 | 14:39

Plus dat het hier al overvol is. En een enorm woningtekort. En een paar miljoen al niet meedoen of in de uitkering. Ga maar lekker naar de USA of Canada.

Piet Karbiet | 29-09-16 | 14:20

@wlodek | 29-09-16 | 11:48
ja, ik zie je punt, maar daar is nu een enorme verschuiving aan het plaatsvinden, in vrijwel alle europese landen en de VS worden traditionele arbeiderspartijen verlaten door arbeiders. (terecht vind ik overigens). De "gevestigde" partijen proberen het tij nog te keren door allerlei verdachtmaking (xenofoob, laaggeschoold, etc.) maar het lijkt dat de tijd voorbij is dat dat soort beschuldigingen nog enig effect sorteren.

Ik ben geen arbeider, maar vraag me wel af wat we in feite gehad hebben aan die massa immigratie. Als ik filmpjes zie van de jaren 70 valt het me altijd op hoe onbevangen de mensen met elkaar omgaan, het kan een ideaalbeeld zijn ware het niet dat het vaak wordt bevestigd door bijvoorbeeld mijn ouders en hun kennissenkring (kan ook ouderdom zijn, maar ok).

nsl | 29-09-16 | 12:04

nsl | 29-09-16 | 11:17 de arbeiders stemmen altijd massaal binnen de regimepartijen VVD=PvdA=CDA=D66=GL=CU die samen altijd meer dan 75 zetels hebben en allemaal precies hetzelfde willen en doen: meer belastingen, nog meer overheid en nog heel veel meer EU, daar zijn ze het 100% over eens. VVD=PvdA=CDA=D66 bepalen wie er in de volgende periode regerinkje mag spelen en wie opposite terwijl GL en CU op de reservebank zitten om indien nodig de "regering" een meerderheid te geven. Er is geen ontkomen aan, ze zweren samen om zichzelf en elkaar aan de macht en de schatkist te houden. Zolang de kiezer gelooft dat VVD en CDA net als PvdA en D66 elkaars alternatief zijn en ander zouden regeren blijven de stemmen binnen de regimepartijen en houden we deze ellende.

wlodek | 29-09-16 | 11:48

Altijd al afgevraagd welk voordeel arbeiders precies bij migratie hebben en waarom de zogenaamde arbeiderspartijen zonder enkel voorbehoud pro-immigratie lijken te zijn en diegenen die ertegen zijn proberen af te doen als dom en xenofoob/racistisch. Dat de arbeiders het anders lijken te ervaren blijkt wel uit dat overal in het westen arbeiders weglopen bij de traditionele arbeiderspartijen en hun heil zoeken in zgn "populistische" partijen. Arbeiders zijn misschien niet al te hoogopgeleid maar zijn in elk geval niet zo dom om te stemmen op een partij die hun belangen niet behartigt.

nsl | 29-09-16 | 11:17

Ja, hoe eenvoudig wil je het hebben. De grootste hoeveelheid mensen bestaat uit Jannen-met-de-Pet en die betalen altijd het gelag. Ook nu weer en voortdurend.

De regelbedenkers c.q. identiek aan relopwekkers al weten ze het zelf niet of ontkennen het, hebben er zelf qua loon en woonlocatie geen last van. Voornoemde Jannen met hun vrouwen en kinderen wel.
Komt dat schot naar de politici! Evocatus

Evocatus | 29-09-16 | 10:57

werkend Nederland wordt weliswaar leeggezogen om deze geïmporteerde mee-eters 4 generaties lang van een gratis levenslange luxe vakantie te voorzien maar dat vindt werkend Nederland wel lekker want ze stemt al 70 jaar fanatiek op VVD=PvdA=CDA=D66=GL=CU die haar dat allemaal aandoet en is vast van plan om dit nog heel lang te blijven doen. Kortom: eigen schuld dikke bult.

wlodek | 29-09-16 | 09:56

Meer van het soort Peres in Nederland, dan hadden die linkse trollen die dit land naar de hel helpen het niet zo gemakkelijk gehad.
Maar lees alleen het vod van de Volkskrant met agitator Grunberg, de geijkte zieligheid toe-eigenen aan de Palestijnen, om misselijk van te worden.

lanexx | 29-09-16 | 09:16

Die facebookpagina is weer een schoolvoorbeeld van het gigantische minderwaardigheidscomplex waar islamieten aan lijden.

Nelis SplitBloes | 29-09-16 | 09:15

Migratie is prima. Althans voor degenen die kans zien uit Nederland te ontvluchten.

Jonkheer Wttewaall | 29-09-16 | 09:06

Die Harvard-prof stelt wat iedereen met gezond verstand kan bedenken. Hetgeen weer eens aantoont dat er in de politiek weinig mensen met gezond verstand rondlopen.

Guido | 29-09-16 | 08:24

Waar liggen de vooraf ingevulde aangifteformulieren tegen de mensen die hun gif spuien op deze Facebook pagina? Ik zou er graag een ondertekenen namelijk.

Psycho Daddy | 29-09-16 | 08:05

Wanneer je de bezittende klasse de rekening van de migratie wilt sturen moet je eens opletten hoe snel er een enorme muur om Europa wordt gebouwd.

mallekater | 29-09-16 | 06:51

-weggejorist-

alshetware | 29-09-16 | 06:51

Heel mooi die nuances maar ik geloof toch meer in open grenzen richting thuislanden. 2 miljoen minder, zou dat niet geweldig zijn?

Elessir | 29-09-16 | 01:41

Peres dus overleden aan een hersenbloeding. Dat is een kwaal waar de gemiddelde moslim niet bang voor hoeft te zijn...

een-hele-dikke | 29-09-16 | 01:09

Hoezo moet links kleur bekennen? Die idioten gaan gewoon nog meer nivelleren als de bezittende klasse profiteert van de migratie. Dat betekent dus nog meer belasting/overheid.

jazekerhoor | 29-09-16 | 00:14

Groen Links had jaren geleden al aan de alarmbel moeten trekken.
Er is teveel Milieu verontreiniging/energie verbruik door Mensen in Nederland.
Alleen daarom zou er al een stop op asielzoekers moeten komen.
Groen links weet dit ,en kiest er toch voor om stemmen binnen te halen met een destructief Asielbeleid.
Doe Zielig a la Halsema,om stemmen te winnen vlak voor de Verkiezing,en zeg vervolgens de Politiek vaarwel ,en laat een ander maar de rotzooi opruimen.
Het is net zo Decadent als Jeroen Pauw,die bij een Socialistische Arbeiders Omroep werkt,6 TON p/jaar verdient,en ons verteld hoe de wereld in mekaar zit.

Torquemada | 29-09-16 | 00:12

Kort gezegd dus het Australische model van immigratiebeleid. Waarvan ik al jaren roep dat we dat al decennia geleden hadden moeten invoeren.

Tapu | 29-09-16 | 00:02

Peres, de realist die kijkt naar daden en niet retoriek! (mbt Iran) zei in college tour destijds: "Never listen to the cynics, but listen to those who built". Had hij geleerd van Ben Goerion. Beetje confrontetende uitspraak, maar wel leerzaam?

Jan, Leiden | 28-09-16 | 23:50

We kunnen eens beginnen om de grote trek naar de vetpotten van het Westen tot Hijra te benoemen. Zo begon Mohammed ook met de verovering van Arabië voor de dramdwingende vrouwonvriendelijke, vrijheidsbenemende en cultuurvernietigende veroveringsideologie van islam. Niet voor niets begint bij dat evenement de islamitische jaartelling.
www.youtube.com/watch?v=Tw9lpvjfhVk

Takki Yah | 28-09-16 | 23:49

@ gaffelbaard | 28-09-16 | 23:15

Dat is inderdaad een goed punt. Weer een reden waarom ik tegen subsidies en vrijwilligerswerk ben.

IslamPislam | 28-09-16 | 23:47

Hardwerkende Nederlanders zijn alleen maar bezig om de infuuszakken voor Deug en Kijk weg te vullen, en natuurlijk ook voor de asieleisers, maar het houd volgens mij toch ook een keer op.

Titje | 28-09-16 | 23:43

Goh, maar het zijn natuurlijk iedereen behalve de moslims die verantwoordelijk zijn voor het haten van moslims. Dat het een compleet degeneratief volk van analfabeten is dat enkel bloedlust en haat in de wereld weet te introduceren. Al 'vooruitgang' van de islam was in werkelijkheid letterlijk copy-pasta van de grieken en india. Oooooh wat knap, ze konden oude werken lezen en nadoen. Sinds dat kunstje zijn ze nooit meer iets van belang geweest. En links nederland maar met de halfbesneden piemel van de islam in de mond ons proberen aan te praten dat dit een volk van ubermenschen is.

arbanafal | 28-09-16 | 23:42

OP die Trots op Islam facebookpagina staan trouwens ook allerlei posts van fake accounts Bo Brunsveld met "haar" bericht dat ze bespuugd werd toen ze een hoofddoek om had oid, bullshit posts, bullshit accounts...

peterdh | 28-09-16 | 23:35

ProAsfalt | 28-09-16 | 23:13
Ga dus zo door. U en de uwen drukken dus de loonkosten al een tijdje. Het kan niet mooier toch?

Graaf van Egmont | 28-09-16 | 23:31

gaffelbaard | 28-09-16 | 23:15

Dat dus.

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 23:23

ProAsfalt | 28-09-16 | 23:15

Dat je gelijk hebt doet niks af aan het feit dat je een oervervelende herhalio begint te worden. Ik ga op dit onderwerp dan ook niet verder met je in discussie. Met betrekking tot andere ondwerwerpen kruis ik graag de degens met je.

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 23:22

IslamPislam | 28-09-16 | 23:00

Niet waar. Geen onzinverhaal. Punt is dat als werkgevers een asielzoeker aannemen, ze daar subsidies voor krijgen, en korting op de loonheffing en andere premies (die ze moeten afdragen).
Hierdoor is de asielzoeker, door die korting en subsidie, dus een goedkopere arbeidskracht.

Hier een lijstje met alle regelingen voor werkgevers.
Lees zelf. http://www.werkwijzervluchtelingen.nl/werken/ondersteuning/regelingen.aspx

De Nederlandse arbeidskracht word zo dus weg geconcurreerd door vluchtelingen.
En nu niet meer roepen dat het een onzinverhaal is, o.k.? Want ik heb je net laten zien dat het verhaal waar is.

gaffelbaard | 28-09-16 | 23:15

@Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 23:04
Het is gewoon triest dat ik kennelijk voor eigen parochie sta te spreken.

Totdat de succesvolle reaguurders zelf aan de beurt zijn. Dan gaat het lampje pas branden maar dan zijn ze te laat en hebben ze de eerste zweepslagen van Jetta Klijnsma (PvdA) al te pakken. Pats, pats, pats!!

ProAsfalt | 28-09-16 | 23:15

La Bailaora | 28-09-16 | 23:00

Als u graag tegenspraak wilt gaat u dat van mij op dit punt niet krijgen.

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 23:13

@IslamPislam | 28-09-16 | 23:00
Onzin, het is de bedoeling dat men meer betaald krijgt dan het minimumloon. Modale inkomen van +/- 33.000 is ver boven het minimumloon (en dat is goed). Dus met andere woorden de toestroom van de gratis arbeiders drukt wel degelijk de loonkosten voor de bazen.
Daarnaast hebben wij in de participatiewet de dwangarbeidartikel dat ervoor zorgt dat de dwangarbeiders voor nop te werk worden gesteld op kosten van de belastingbetaler zodat de bazen er met de poen vandoor kunnen gaan. Dat drukt de loonkosten nog meer.

ProAsfalt | 28-09-16 | 23:13

gaffelbaard | 28-09-16 | 22:58

Ik zou er graag nog één ding aan toevoegen: opvangen van vluchtelingen is prima, maar dan bij voorkeur in de regio en indien in Nederland dan is dat altijd van tijdelijke aard en in een gesloten setting. Géen integratie, géén lessen nederlands. En wie daadwerkelijk iets toe te voegen heeft mag solliciteren naar een permamente verblijfsvergunning (dat is dus niet hetzelfde als het verkrijgen van het nederlands staatsburgerschap).
Moslims worden daarbij per definitie uitgesloten. Van die shit hebben we inmiddels genoeg gezien en we weten waar dat toe leidt (lijdt?).

Ik heb de indruk dat we inderdaad aardig op één lijn zitten. Mooi man.

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 23:12

ProAsfalt | 28-09-16 | 22:54

Prima, maar je staat hier te preken voor eigen parochie. Snap dat nou eens.

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 23:04

Kunnen wij niet als reaguurders eens een actie opzetten waarbij we bijvoorbeeld dat draadje en zijn reaguursels uitpluizen bij de dood van Peres. Via LinkedIn de werkgevers van deze lui linken etc. Als de politiek de islam niet wilt aanpakken. Gaan wij dat toch zelf doen? We laten veel te veel over ons kant gaan. Tijd voor verzet.

blendedperfection | 28-09-16 | 23:04

Mokum Kosher | 28-09-16 | 22:52
Ik snap het wel.
Moslims zijn in dit leven levende-doden, zombies en gaan pas echt leven als ze dood zijn.
Ongelovigen daarentegen gaan definitief dood.
De definitieve scheiding ahw tussen ongelovigen en zombies.

Jan Dribbel | 28-09-16 | 23:03

Wat al die idioten vergeten is dat de immigratiegolf in Canada en de US vanuit West Europa (1) hard werkte [ze moesten wel want het vangnet is daar VEEEEL minder] en (2) hun geld daar uitgaven, dus de locale economie hielpen.

De gastarbeiders draaiden elk dubbeltje 2x om voor ze 'm uitgaven, en kochten alleen het goedkoopste van het goedkoopste, want bijna al hun geld ging terug richting land van herkomst. En dat bleef bij volgende immigratiegolven ook zo. Het is nu zelfs zo dat als jij uit Bokkiewokkiestan komt, je hier een mannetje 1100 dollar geeft, en dat een mannetje in Bokkiewokkiestan 1000 dollar aan jouw familie geeft. Dus alles buiten de reguliere kanalen om en de overheid / CBS heeft er totaal geen zicht op.

Daar moet je dus WEL even goed onderscheid in maken (of in een netter woord: discrimineren): immigranten die hard willen werken en locaal hun geld uitgeven, en immigranten die hun hand ophouden, en hun geld minimaal uitgeven en voor zover mogelijk naar het buitenland verschepen.

EnNouJijWeer | 28-09-16 | 23:02

Onzinverhaal. Zolang er in Europa en de VS nog zoiets bestaat als "minimumloon", levert een immigrant helemaal geen goedkope arbeidskracht op; of minimumloon moet compleet worden afgeschaft of overtreding van de wet moet volkomen worden genegeerd.

IslamPislam | 28-09-16 | 23:00

@Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 22:42
Er zijn nog veel meer maatregelen denkbaar hoor, bv. gewoon stoppen met nieuwkomers gratis geld toe te stoppen, en voorrang te verlenen op de sociale woningmarkt, naast de andere maatregelen. Dat is in de meeste, ook westerse, landen overigens heel normaal.

La Bailaora | 28-09-16 | 23:00

ruim 103000 reacties van de vredelievende Islam. Europa stevent af op een burgeroorlog. Perez was juist de man die met de PLO is gaan praten. Als dat zo doorgaat hoeft de PVV geen campagne te voeren dat doen moslims zelf wel op deze manier.

franck7020 | 28-09-16 | 23:00

@Cobarde | 28-09-16 | 22:04
ICT gasten uit India, ja die zijn er en kunnen prima doen wat ze verteld wordt. Hebben we het echter over eigen initiatief of over oplossend vermogen om een onvoorzien probleem op te lossen dan scoren deze gasten 0,0.
.
Met een voorgeschreven script op een call centre is er prima mee te werken.

Beroep = Boerenlul | 28-09-16 | 22:59

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 22:42
Selectie. Gebeurt nu ook al, pech is dat het niet werkt want: valse paspoorten, valse diploma's, gelogen vluchtverhalen en leeftijden ... en het is allemaal niet/nauwelijks te controleren. Dus, 'achteraf corrigeren' zal nodig blijven en daarom is een actief uitzettingsbeleid nodig.

Als dat selecteren dan dus toch al rammelende oplossing is, waarom niet wat anders proberen? Quotums.
Gewoon, per jaar mogen een X aantal vluchtelingen/migranten een verzoek doen en als dan het quotum is bereikt, niemand er meer in. Wat daarna dan nog het land binnen wil komen, sturen we weg naar een ander land dat (nog) wel asielzoekers opneemt, of ze mogen het jaar daarna het weer opnieuw proberen.

Zo houd je in ieder geval de migratiestroom binnen de perken van wat voor Nederland haalbaar en betaalbaar is. Quotums lijken mij een beter systeem dan selectie.
Uiteraard ook dan gecombineerd met de eerder besproken controle achteraf en mogelijkheid alsnog afgewezen en uitgezet te worden.

Dat het roer drastisch om moet, zijn we het iig mee eens. Dat doet me deugd. Nu de politiek nog.

gaffelbaard | 28-09-16 | 22:58

@gaffelbaard | 28-09-16 | 22:37
Ik weet het ook niet.

La Bailaora | 28-09-16 | 22:57

"Dus dan krijgt reaguurder @ProAsfalt toch gelijk. Prima, dan kan hij nu stoppen met zijn riedel."
@Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 21:37

Nope, dat zit er niet in totdat The Race To The bottom is gestopt en dat begint bij het opheffen van dwangarbeidartikel in de participatiewet.

ProAsfalt | 28-09-16 | 22:54

Ik snap moslims niet die juichen omdat iemand op 93 jarige leeftijd is overleden. Uiteindelijk gaan zij ook allemaal dood en halen de meesten die 93 zeer zeker niet.

Logisch nadenken zit er bij het inteeltvolk niet bij.

Mokum Kosher | 28-09-16 | 22:52

Uuhhhhh? Wat????

Zijn mijn gebeden gehoord in de wetenschappelijke hoek?

Maar ja, de praktijk was, is en zal blijven dat verreweg de meeste politici onder het juk van de succesvolle lobby van de bazen zitten. De meeste van deze politici zullen na hun politieke carrière een goed betaalde baan in het bedrijfsleven krijgen.

Dit houdt concreet in dat de grenzen wagenwijd openstonden en openblijven staan.
Dus de verloedering van de autochtone middenklasse bevolking zal door blijven gaan.
Tevens zie ik nog steeds geen actie, ook geen kleine, om die achterlijke dwangarbeidersartikel in de participatiewet op te heffen. Helemaal niets. Sterker nog, er komen steeds meer schrijnende verhalen naar buiten.

Kortom de Race To The Bottom is, als het aan de bazen ligt, nog lang niet voorbij. En de succesvolle reaguurders vinden het nog geweldig ook, want werken zult gij, voor nop. Totdat zij aan de beurt zijn (ervan uitgaande dat zij in loondienst zijn).

ProAsfalt | 28-09-16 | 22:51

Rot op Islam. Ik denk dat die pagina meer likes krijgt.

Uw Psychiater | 28-09-16 | 22:47

McMarx | 28-09-16 | 22:15
Nou, eerlijk gezegd had ik er ook niet graag langer rondgehangen.
Slecht voor mijn welbevinden, dat Facebook.

nemoj me jebat | 28-09-16 | 22:46

gaffelbaard | 28-09-16 | 22:37

Uitzettingsbeleid is prima, maar het is wel achteraf corrigeren. Je zou natuurlijk ook - ik noem maar iets geks - aan de poort kunnen selecteren. Maar dat mag niet in regenboog-feelgood-sfaespacelinks Nederland want foei en discriminatie en fascistisch en zo.

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 22:42

Als je een leeg land hebt met alle mogelijkheden om je te ontplooien ligt het een klein stukje anders als een zwaar overbevolkt land waar haringen in een ton nog meer levensruimte hebben. Daar moeten mensen er juist uit, niet er in. Daarnaast is de top intelligentie weghalen uit landen die nou net dit soort types nodig hebben om het eigen (arme) land om hoog te stuwen en op te bouwen ronduit asociaal.
.
Wat is het feodale uitbuitende principe van de goedmens:
We halen de topmensen uit de landen en geven voor de overgebleven sukkels wat geld om (ons)voedsel te kopen. Het zogenaamde ontwikkelingsgeld!!
En een braindrain als compensatie.
.
NEEE!
De grenzen moeten dicht, en dit land heeft niemand nodig, er moeten juist mensen en bedrijven uit.
Vooral bedrijven die zich uitstekend in lage lonen landen kunnen vestigen en hier op buitenlanders draaien. Wat hebben WIJ daaraan??
Onze kostbaarste grondstof meer waard dan goud of olie...-RUIMTE!!-... die wij hebben wordt zo veeel te makkelijk gewoon weg gegeven. Zo hebben we ontiegelijk veel oerlelijke industrie terreinen waar ambtenaren erg trots op zijn want groei is per definitie iets goeds. NEEE! Het gaat om de kwaliteit. Dat heeft Zwitserland met erg beperkte ruimte goed door door zich op kwaliteit en niet op kwantiteit te richten. In Nederland wordt naarstig gezocht naar laagbetaalde arbeid om banen, banen te scheppen voor alle arme domme drommels die hier binnen gelaten worden of al wat langer zijn en van verveling maar burgers gaan treiteren of overvallen De kar achter de wagen spannen. Het gras is namelijk al gemaaid door een robot. Er is steeds minder arbeid nodig. We moeten vooruit, en niet achteruit.
.
Economische groei kan ook zijn: met minder mensen, meer verdienen. Gewoon hoogwaardiger producten leveren waar de marge nou eenmaal veel hoger ligt. En blijf weg bij het idee dat dit piepkleine landje onbegrensd is wat betreft oppervlakte.
.
Bij elk dorp staat de grauwe verstedelijking al op fietsafstand om het op korte termijn op te slokken.
Waar zijn we in godsnaam mee bezig?
Is dat vooruitgang of achteruitgang?

dijkbewaker | 28-09-16 | 22:41

PvdA professor Arnold Heertje vertelde dit zelfde verhaal een paar jaar geleden nog in een pagina lang artikel in de Volkskrant. Dit was het laatste hoogstaande artikel in de Volkskrant. Daarna nog alleen bagger.
*****
Het artikel is helemaal waar. Het Europa van de vrije markt is leuk voor de sterken. De zwakken moeten van een afstandje toekijken hoe links-rijk de hele wereld kaal vreet. In één mensenleven en voor altijd.
*****
7,5 miljard mensen op de wereld.
Paul Witteman, Jeroen Pauw en Matthijs van Nieuwkerk behoren tot de 7,5 miljoen rijksten. Er klopt werkelijk niets van hun gelul.

Orakel1958 | 28-09-16 | 22:37

La Bailaora | 28-09-16 | 22:21

Dan moet er ook 'ongepaste nuance' zijn. Maar, wat is dat dan? Ongepaste nuance?
Is dat dan zoiets als roepen om (meer) restricties, en dan daarbij de nuance toevoegen dat zoiets niet kan zonder een actief uitzetbeleid zonder pardon van welke soort dan ook?
Ik doe maar een gok.
Ik weet het niet.
Jij wel?

gaffelbaard | 28-09-16 | 22:37

La Bailaora | 28-09-16 | 22:21

Dat is niet mijn soort nuance, vriend.

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 22:31

Eerst haalde ik....... zelf binnen. Daarna mocht ik zelf niet meer meedoen door de....... En nu heb ik last van........

Gezien er met geen woord gesproken mag worden over die 'vreemde' bij effecten van die Europese programma's op migratie van Zuid en Oost naar West kan ik dit verhaal alleen maar onderschrijven. Klopt als een bus.

Pompenkoning | 28-09-16 | 22:29

-weggejorist-

#10 | 28-09-16 | 22:27

-weggejorist-

#10 | 28-09-16 | 22:27

@Arkan Sonney | 28-09-16 | 22:11
Reken maar dat het aantal moslims nu al beduidend hoger ligt dan 8%. De cijfers worden namelijk gedestilleerd uit 'allochtonen', religie wordt al een tijd niet meer geregistreerd. Vanaf 3e generatie zijn 'allochtonen' automatisch autochtonen in de statistieken. En ja, er zijn 3e generatie moslims in Nederland.

La Bailaora | 28-09-16 | 22:23

gepaste nuance.
@Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 22:05
Waarom is nuance gepast? Nuance is namelijk wat mij betreft een eufemisme voor 'ik wil het probleem niet zien'. Dat zien we al 40 jaar bij de 'nuance' fans.

La Bailaora | 28-09-16 | 22:21

En daarom PVV

Rene046 | 28-09-16 | 22:20

Franker | 28-09-16 | 21:57

Uitkeringsgerechtigden tewerkstellen, van welke origine dan ook, voor een bedrag ter hoogte van een sociale-dienst-uitkering in plaats van ze een fatsoenlijk salaris te betalen lijkt me financieel gezien aardig gunstig uitvallen voor werkgevers.

Voor elke uitkeringsgerechtigde die op die wijze tot moderne slavernij wordt gedwongen verdwijnt er echter een baan en die werkgever gaat nooit meer iemand tegen minimumloon aannemen voor diezelfde job. Wat begrijpt u daaraan niet? Het lijkt me zo klaar als een klontje.

De economische schade is echter groter dan dat. Het betekent namelijk dat de nieuw gecreêerde werkende onderklasse minder te besteden heeft dan de oude arbeidersklasse, hetgeen direct invloed heeft op de omzet in het MKB (de grootste banenmotor in dit land), hetgeen op zijn beurt weer leidt tot minder werkgelegenheid en minder belastingafdracht waardoor ook de collectieve uitgaven onder druk komen te staan.

Nu ben ik geen econoom, maar slechts een eenvoudige arbeidsongeschikte. Echter, in al mijn wellicht simpele beschouwingen betreffende dit onderwerp heeft nog nooit iemand mij zodanig van repliek kunnen dienen dat ik mijn standpunten heb moeten herzien. Wellicht is dat een uitdaging voor u.

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 22:19

Restricties op migratie?

Och, laat me niet lachen. En dat denken die gelukszoekers, oorlogsmisdadigers en import-terroristen ook.
Kom met je kleine minderjarige kind .. dat heeft een ouder nodig, dus word jij afgewezen dan kan je alsnog blijven.
Kom als minderjarig kind ... word je afgewezen, dan is er een generaal pardon en mag je toch blijven.
Kom als oorlogsmisdadiger ... je word afgewezen, maar ze zetten je toch niet uit, dus kan je alsnog blijven.
Kom als laag opgeleide ... ze willen hier wel hoogopgeleiden, maar een diploma is eenvoudig te vervalsen en ze kunnen het toch niet op echtheid controleren.
Enz
enz
enz
enz

Dus .. WAT nou!?!? Met je re-stric-ties... Tssss.

gaffelbaard | 28-09-16 | 22:19

De aangehaalde theorie is slechts van toepassing indien er niet van een verzorgingsstaat sprake is. Anders is het lariekoek.
@squadra | 28-09-16 | 21:54
Idd, en als er geen sprake is van islam migratie, want die levert heel veel bijkomende kosten op die niet meegerekend worden.

Maar goed, voor de VS zou het dus deels waar kunnen zijn, voor de Nederlandse situatie is het geheel lariekoek. Maar ook voor de VS moet je het niet willen natuurlijk, want je bent er in eerste instantie als overheid voor je eigen volk. En dit is een pleidooi voor de 1% rijken en de rest kan stikken, ook al zou het voor de hele 'economie' niet slecht uitpakken.

La Bailaora | 28-09-16 | 22:17

@nemoj me jebat | 28-09-16 | 21:38
Dan maak je even een facebook-account aan met valse data en kan je alles lezen wat je wil op FB.

McMarx | 28-09-16 | 22:15

@prof de Neuq, ik lees alleen dat Wilders krijst dat de grenzen dicht moeten. Alleen linkse ratten leggen mensen dit soort woorden in de mond om de discussie te vertroebelen.

roze_bril | 28-09-16 | 22:13

duitse herder | 28-09-16 | 22:05
Emigratie 147.156 = hoofdzakelijk autochtonen/westersen eruit
Immigratie 224.450= hoofdzakelijk allochtonen/moslims erin. De moslimbevolking neemt hierdoor jaarlijks met circa 10% toe, en het aantal moslims ten opzichte van alle Nederlanders met 0,5% per jaar. Moslims maken nu 8% uit van onze bevolking, over 10-15 jaar zal het op tenminste 15%, maar waarschijnlijk 20% liggen. Eén op de vijf Nederlanders zal moslim zijn, het suikerfeest een officiële feestdag, minarettengeschal de normaalste zaak van de wereld, ook op het platteland. De hoofddoek zal eerst worden geïntroduceerd als zijnde 'hip' en vervolgens als 'netjes'.

Boerkablaffer | 28-09-16 | 22:11

Uitvreters: 1) Doeniet 2) Iemand die op andermans kosten leeft 3) Iemand die profiteert van andermans goedheid 4) Klaploper 5) Parasiet 6) Profiteur 7) Persoonsbenaming 8) Tafelschuimer

Ernst Oosters8389 | 28-09-16 | 22:09

@Cobarde, ja het stikt in de ICT van de moslims en ik heb nog nooit een Poolse programeur gezien op de werkvloer. Koekoek.

roze_bril | 28-09-16 | 22:07

Al jaren kwamen mijn buren af en toe op bezoek. Daarop baseerde ik een nieuwe recht, namelijk 'iedereen mag bij mij op bezoek komen'. Dat ging goed en ik was gelukkig.
Er kwamen steeds meer bezoekers. Tot het moment dat ik een huis stampvol bezoek had en ze gingen maar niet weg. Ik werd ongelukkig.
Wat zal ik doen? Zelf weggaan? Het recht aanpassen? Iedereen de deur uit schoppen?

Koos Knak | 28-09-16 | 22:06

Echt waar?
.
2015:
Immigratie 224.45

Emigratie 147.156

Verschil migratie is 77.300 méér mensen in Nederland.

duitse herder | 28-09-16 | 22:05

roze_bril | 28-09-16 | 21:55

Volgens mij doelt Zendtgraaf hier meer op de wijze waarop Wilders de discussie meent te moeten voeren. Die is, en dan houd ik het netjes, op zijn minst ontdaan van gepaste nuance.

Ik stem al een aantal jaren op de PVV, om precies te ziin middels een voorkeursstem op Martin Bosma, en wel omdat ik inhoudelijk een heel eind met Wilders mee kan gaan maar me kapot erger aan de stamtafeltaal die de man bij voortduring blijft brallen. De beste dienst die Wilders de PVV kan bewijzen is de boel overdoen aan iemand anders, die wel op eloquente wijze zaken aan de orde kan stellen zoals Fortuyn (vzmh) dat kon.

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 22:05

Waarom immigratie zo wordt gepromoot door bepaalde (lobby)groepen? Nou, levert een hoop extra werk op voor de zieligheidsindustrie. Ook zorgt het voor schaarste op de woningmarkt en dus hogere prijzen enz. enz.

Kortom, genoeg mensen die er plezier aan beleven. Laten we dus niet zeuren.

druipsmurf | 28-09-16 | 22:04

De Droit | 28-09-16 | 21:51

Helaas, er zitten ook moslims tussen die ICT gasten uit India. Verder is er het Japanse bedrijf Epson die in Nederland onder andere moslims uit Indonesië heeft aangenomen.

Eigenlijk zou je alleen buitenlanders voor laaggeschoold werk toegang moeten verlenen. Hiermee hou je moslims uit Azië tegen en laat je christelijke tokkies uit Oost-Europa binnen.

Cobarde | 28-09-16 | 22:04

@nemoj me jebat | 28-09-16 | 21:38 Hopelijk leest de AIVD ook mee op dat FB account van ze.
Ik schrok mij rot toen ik die haatzaaiende teksten las, het is dus NOG erger dan we al dachten!!

Keyboardspeler | 28-09-16 | 22:03

Onzin verhaal. Gros van deze immigranten gaan nooit werken, want te laag opgeleid, analfabeet en geen NL. Er is NL sowieso bijna geen ongeschoold werk meer. De werkgevers schreeuwden deze week nog dat ze te weinig geschoolde werknemers konden vinden. Dus wat is het nu? Wel het antwoord is simpel. Deze immigranten gaan rechtstreeks de nieuwe onderklasse in en de politiek weet dat, maar probeert dat te verzwijgen. Bijstand en uitkering wachten.... En werkend NL (vooral de middenklasse) kan de rekening gaan ophoesten!

kunnenzedanniks | 28-09-16 | 22:00

Was ook de mening van de econoom Sirtaki Papadopolos van Troje.

RickTheDick | 28-09-16 | 21:58

Dat verhaal van goedkope arbeidskrachten gaat vooral op voor de VS en niet voor Nederland (tenzij het zwart werk betreft). Gelet op de 4 tot 8 keer zo hoge beroep op uitkeringen door niet westerse migranten, nemen de kosten van arbeid alleen maar toe. Want de extra uitkeringstrekkers moeten ergens van betaald worden.
Enige migranten die in Nederland voor lagere kosten van arbeid zorgen zijn Oost-Europeanen die door EU-wetgeving naar maatstaven in land van herkomst mogen worden betaald.

Franker | 28-09-16 | 21:57

ik heb stilaan genoeg van die bloedzuigers met hun leedvermaak, intimidatie en agressie. ondankbare ratten.

braincell | 28-09-16 | 21:55

Wilders heeft nooit beoogd om de grenzen te sluiten voor iedereen. Maar dat maakt Zentgraaf er gewoon van. Omdat hij zo heel graag wil nuanceren.

roze_bril | 28-09-16 | 21:55

Nou, allemaal keurige reactie's op FB in het Nederlands .dat dan weer wel.

ja,diedus! | 28-09-16 | 21:54

De aangehaalde theorie is slechts van toepassing indien er niet van een verzorgingsstaat sprake is. Anders is het lariekoek. De migranten gaan niet werken, de overheid gaat de economie domineren (>50%) en de middenklasse wordt leeggezogen door belastingen en heffingen. De economie draait alleen nog op nietszeggende cijfers en megalomane ¨projecten¨ goed. (stations, tunnels, bruggen, wegen, windmolenparken, havens). Wie bij de overheid kan werken of wie volledig afhankelijk is gemaakt van de overheid is veilig. De anderen zijn aan de goden overgeleverd.

squadra | 28-09-16 | 21:54

-weggejorist-

hfakker | 28-09-16 | 21:53

Wanneer je de immigratie beperkt tot diegenen die daadwerkelijk invulling geven aan een tekort, krijg je vanzelf geen enkele moslim meer.

Zo simpel kan het zijn.

Tenzij je natuurlijk een nijpend tekort aan zelfmoordterroristen of pinguïns hebt. Maar dat lijkt me zelden voor te komen.

De Droit | 28-09-16 | 21:51

eerstneukendanpraten | 28-09-16 | 21:47

Dat kan m.i. dan weer niet vaak genoeg herhaald worden.

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 21:51

Prof. Pim Pam Pet | 28-09-16 | 21:41

Natuurlijk is het zo dat de inzet en instroom van semi-gratis arbeidskrachten de (minimum)lonen onder druk zet. Inhoudelijk heb ik zijn gelijk ook nooit ontkend. Maar iedere keer hetzelfde verhaal moeten lezen in diverse varianten is toch lichtelijk vermoeiend. Net als de schoonmoedergrappen van reaguurder @dorpsidioot (nog uit mijn Powned-tijd) begint het op enig moment te vervelen en werkt het qua empathisch vermogen mijnerzijds in een andere richting dan de door hem bedoelde. Je punt maken is ok, het tot vervelens toe herhalen is dat niet.

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 21:50

Had ik al gezegd dat de islam een voortwoekerend gezwel was?

eerstneukendanpraten | 28-09-16 | 21:47

Cuyahoga | 28-09-16 | 21:36
Om Owen Schumacher moet ik nooit lachen hoor.

nemoj me jebat | 28-09-16 | 21:42

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 21:37
Dan zou die invasie van kansloze primitievelingen die ons en onze manier van leven verachten toch nog iets positiefs opleveren.

Prof. Pim Pam Pet | 28-09-16 | 21:41

Links zal dus kleur moeten bekennen, of internationale solidariteit of solidariteit met de eigen bevolking. Wat wordt het heren Klaver, Samsam en Pechtold, zegt u het maar..

therealbraindump | 28-09-16 | 21:40

Uiteindelijk deugen de mensen zichzelf buiten alle redelijke argumentatie. Politici moeten onderkennen dat ze niet willen/kunnen binnen deze idielogie. Ze willen niet, simpel genoeg toch?!
Zie ook de dansende moslims op 9/11.

Flightless bird | 28-09-16 | 21:40

Is trouwens niet veel beter dan op dat mocroforum

michelr | 28-09-16 | 21:40

RotsOpIslam

michelr | 28-09-16 | 21:39

Ik heb net even (zonder zelf een Facebookaccount te hebben - dan word je er zo weer afgegooid) op die Facebookpagina gekeken.
Misselijkmakend.
De vrijheid van meningsuiting laat fraai zien hoe men daar tegen de dingen aankijkt.
Verdorie. Kan het nog goed komen?

nemoj me jebat | 28-09-16 | 21:38

Dus dan krijgt reaguurder @ProAsfalt toch gelijk. Prima, dan kan hij nu stoppen met zijn riedel.

Prof. v.d. Neuq | 28-09-16 | 21:37

Haha, dat er nog steeds mensen zijn die niet zien dat Leo Lucassen een typetje van Owen Schumacher is.
Cabaret mensen, cabaret, om te lachen, niet om serieus te nemen.

Cuyahoga | 28-09-16 | 21:36

De werkende klasse steeds armer maken is natuurlijk ook een zelf-limiterend systeem want wie gaat dan uiteindelijk al die goedkope troep kopen die je hebt gemaakt? Die arbeiders en voormalige middenklasse die je helemaal uitgekleed hebt?

supah | 28-09-16 | 21:35

Vandaar de massa-immigratie goedkeurend bekeken door VVD.
(goedkope arbeid)
Vandaar de massa-immigratie goedkeurend bekeken door PvdA.
(extra stemvolk)

meneer Q | 28-09-16 | 21:34

Geen probleem met beperkte immigratie van mensen die we goed kunnen gebruiken maar tegen alle immigratie waar een moslimgeurtje aan ruikt.

McMarx | 28-09-16 | 21:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken