Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Leefbaar Nederland is TERUG

topicleefbaarnederland.jpgPostfortuynistische gompenpartijen van mensen met weinig haar en nog minder ideeën die "liberaal" en "conservatief" schrijven waar ze "faksist" en "xenofoob" bedoelen, ze schieten als paddo's uit de grond. We mogen dit jaar ook genieten van the second coming van "Leefbaar Nederland", althans, er duikt een wepsaitje op waarin de aanmatigende erflaters van Pimmetje hun intentie kenbaar maken om Nederland "nu eindelijk wakker te schudden". Yeah, you and a million others, buddy. Dat is nu eenmaal de ellende van de Nederlandse politiek; de enige manier om wat gedaan te krijgen is door langzaam en gestaag voort te kruipen in de democratische modder, handjeklappend met een keurig geklede elite van mensen die zich de pis heus niet lauw laten maken door een paar provinciale gompen die met "Ons motto is: aanpassen en anders opkrassen!" aan komen zetten. Vult u de rest van het partijprograama zelf maar in: geen negers meer naar binnen, meer geld voor tanks en weg met de EU. Dodelijk voorspelbare en vermoeiende dronken-oom-op-verjaardagsfeestjesopinie verpakt als een politiek program. Klikken op eigen risico want de intense Lombrosokoppen stemmen nou niet bepaald vrolijk voor de toekomst van de democratie.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb een niet tot nauwelijks geïnformeerde collega die zijn nieuwsvoorziening haalt van het kwartiertje Radio 3 luisteren op weg naar zijn werk. Het moet dan ook geen verrassing zijn dat hij vergelijkbare opmerkingen over Wilders maakt als in dit artikel over deze nieuwe partij. Het is bon ton, je lijkt hiermee heel intelligent maar eigenlijk weet je niet zo heel goed waar je het over hebt. Die indruk heb ik ook bij dit artikel. Het is een beetje makkelijk, beetje wat roepen over hun foto en vanalles, heel fijn nihilistisch maar waar moet men dan wel op stemmen?
Ik ben vrij conservatief tegenwoordig, en liberaal heeft voor mij tegenwoordig ook de associatie gekregen met de 'laat maar waaien, gedoog tot je erbij neervalt' cultus. Ik ben geen 25-jarige die nog gelooft in solidariteit, love and peace en de boel bij mekaar houden. Ik heb dan ook wel bezwaar tegen het over een kam scheren met dit soort goedbedoelde amateurpartijtjes.
Maar voor mij is er niets. PVV neem ik niet serieus (ik vind het een bliksemafleider), al zal ik wel gedwongen worden erop te stemmen omdat ik geen keus meer heb. Wellicht VNL, maar als na de verkiezingen er 1 zetel uitrolt, schiet je ook niet echt op. En dat terwijl ik niet de enige ben die het zat is door neo-marxisten en Rote Armee Fraktion The Sequel de les te worden gelezen.
We hebben internet, wat blogs, maar meer niet. Geen kritische TV, geen dwarse talkradio.
Dit nieuwe partijtje is ontstaan uit dezelfde wanhoop, dat is niet grappig, dat is in en in triest. We missen Pim nog dagelijks.

DearMud | 22-08-16 | 18:34

toetssteen | 22-08-16 | 01:47
Het hele punt van de grafiek is, dat de zelfmoorden zijn uitgesplitst. Leer eens grafieken interpreteren.

rekennietmachine | 22-08-16 | 14:25

Voor het geval u twijfelde of ze misschien in het millenniumjaar 1000 naar Ede was vertrokken. Neen, dit was in millenniumjaar 2000.

Cuban8 | 22-08-16 | 13:24

-weggejorist-

Dev.Jam | 22-08-16 | 11:46

Er is moed voor nodig. Als christenen weten wij al decennia lang wat ons te wachten staat onder de moslimhavikken - buiten het feit dat er nog nooit zoveel christenen in moslimlanden worden en worden vermoord als nu. Kijk deze film van Brittain First. Men kan er wel of niet mee eens zijn maar deze mensen zijn moedig maar boven al laat het in de verhitte gemoederen zien wat de moslims in hun agressie uitten en dus onderling denken"wij nemen dit land stilletje over. Kijk en huiver:
www.youtube.com/watch?v=fA6XcyXsxXU

matrixbluepill | 22-08-16 | 11:12

@ Zyprexa20mg | 22-08-16 | 10:36

Bwhahaha!

OT: Wat een land wat een mensen. Totaal onhaalbare waanideeën maar goed, laat het ze lekker proberen. Zij lijken zich ten minste bewust van de onhaalbaarheid van hun ideeën, wat je menig politieke stroming niet kunt verwijten.

Bisschop Berenbaffer | 22-08-16 | 10:51

"Vult u de rest van het partijprograama zelf maar in: geen negers meer naar binnen, meer geld voor tanks en weg met de EU." Het lijkt wel de samenvatting van een willekeurige dag topics op GS.

Zyprexa20mg | 22-08-16 | 10:36

Leuk verhaaltje Quid.

wallenberg | 22-08-16 | 10:10

Tsja, nouja, "mooi dat het kan" zullen we maar zeggen?
Uiteraard moet je op inhoud beoordelen, maar zolang die er nog niet is (tenminste, kan het niet vinden, op wat losse kreten na) moeten we het met dit doen:
leefbaarnederland.org/.cm4all/iproc.ph...

Dus, tsja..... Ik heb er niet zoveel woorden voor eigenlijk.

Hof van Tuinslang | 22-08-16 | 09:57

Jongens, de blocksnor begint zo langzamerhand op een Godwin te lijken

Guust Kadaver | 22-08-16 | 09:49

Als er een gevestigde of nieuwe politieke partij is die gemotiveerd kan uitwijden hoe wij uit de EU gaan stappen heb je mijn stem.

Pompenkoning | 22-08-16 | 09:46

Mensen afrekenen op uiterlijk... Goede onderbouwing Zentgraaff. Ik snap wat ze bedoelen, maar zou nooit op ze stemmen.

der Schmutz | 22-08-16 | 09:18

Kijk naar de schoenen van een man in combinatie met zijn rol en je weet wat je hebt. Bruine schoenen onder een pak zijn fout (a gentleman never wears brown maar voor autoverkopers gelden andere regels) bij gele schoenen weet je dus dat je de inhoud over mag slaan. Een man die zich niet zelf kan aankleden kan geen land besturen. Kleurenblindheid is geen excuus en niet handig voor een partij die opkomt voor de witte autochtoon.

A.S. Perien | 22-08-16 | 09:13

En zaterdagavond bingo en andre van duin terug op de buis kanteklossen in stroe en veel bier heel veel bier.

jitro | 22-08-16 | 08:52

De presentatie en uiterlijke verschijningen doen eigenlijk meteen al afbreuk aan het geheel (paardenstaart áltijd -1).

Hoewel e.a. nogal simplistisch uitgedrukt en kort door de bocht is, zie ik toch wel wat opvattingen die me aanspreken.

HypoPseudo | 22-08-16 | 07:43

Mooi representatief stelletje.
Dat wijffie wordt een stemmenkanon, wat ik je brom.

mallekater | 22-08-16 | 07:16

Gefeliciteerd en success met nieuw Leefbaar Nederland. Het eerste success is binnen: landelijke bekendheid.
.
Dat met die snorretjes is gewoon een test: blijf je in jezelf geloven, of ben je uit het lood geslagen?
.
Ik stem voor democratie, vrede en veiligheid in Nederland. Daar is Waarschijnlijk een Nexit voor Nodig.

Appsole | 22-08-16 | 04:24

Witte aap
In pak
Met gele schoenen
En handen in de zak

Volgens mij is deze meneer uitermate geschikt voor een carrière in het circus.

Bert-Bus | 22-08-16 | 02:47

rekennietmachine | 22-08-16 | 01:23
Ongewapende burgers zijn veilige burgers en de overheid beschermt ons? Het ware te wensen. Politie-agenten kunnen niet overal zijn. In de trein van Wurzburg waren ze niet. Vele politie-agenten willen de burgers beschermen maar onze Soros-gestuurde politici laten ze niet. Ik heb veel vertrouwen in onze en algemeen de westerse overheid verloren. Wat onze politici doen is toch niet vertrouwenwekkend:
nl.gatestoneinstitute.org/6579/verkra...

nik777 | 22-08-16 | 02:47

rekennietmachine | 22-08-16 | 01:17
Het enorme hoge aantal zelfmoorden! Wat dacht u anders? Ach u kunt ook tegen een boom rijden natuurlijk, dan noemen we het een ongeluk. U kunt ook van elf hoog omlaag duikelen, dan was u aan het ramen lappen. Of u stak net over toen de trein eraan kwam, domme trein.

Oftewel, u en vele anderen rekenen op een nogal rare manier de zelfmoorden bij de moorden en ja in veel landen wordt dat er gewoon bijgeteld. Dus daar gaat u al met de mooie statistieken.

U bazelt over een sterke en lees adequate gewapende overheid die over uw gezondheid waakt. O, dat kan echt, maar dan gilt men vervolgens over dat vertoon. Het werkt, maar vort ermee, want dat stoort ons in onze hallelujahdenkerij.
Blij dat ik over een paar weken weer naar Singapore ga, even bijkomen van dit domme gezever. Ow ja, daar staan van die enge mannetjes bij de metro met zo'n knalbuks. Poeh.

toetssteen | 22-08-16 | 01:47

nik777 | 22-08-16 | 00:10
Uiteraard zijn ongewapende burgers veilige burgers. Bescherming is uitbesteed aan de overheid, vandaar dat overal in de wereld (ook in landen waar vuurwapenbezit legaal is!) de overheid praktisch een monopolie heeft, althans zou moeten hebben, op het gebruik van geweld bij wet geregeld.

Verder is er vaak zat op die vrachtwagen in Nice geschoten door omstaande agenten, wat pas na een heleboel schoten tot het einde van de dodenmansrit leidde.

Elk huis-tuin-en-keukenmateriaal kan een moordwapen worden, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je een heel land toestemming moet geven om wapens te dragen omdat Achmed een vrachtwagen huurt. Dan moet de politie weer zwaardere wapens gebruiken om de eventuele gekken te kunnen handlen, wat tot een wapenwedloop leidt.

rekennietmachine | 22-08-16 | 01:23

toetssteen | 22-08-16 | 00:47
Japan heeft een zeer strikte wapenwet en een laag moordcijfer, wat is uw punt?

rekennietmachine | 22-08-16 | 01:17

Mark_D_NL | 22-08-16 | 00:34
Doet dat terzake? Het gaat meer om de cultuur van de acceptatie dat het normaal is om knalijzer naast de kapstok te hebben liggen. In zo'n cultuur wordt er dan ook sneller naar gegrepen, dat is wat de cijfers aantonen. Of het dan een legaal of illegaal wapen is, maakt verder niet zo uit.

Neemt niet weg dat je er rustig van kan uitgaan dat 99% van de Nederlands misdrijven met illegale wapens zijn gepleegd en in Amerika en Zwitserland andersom.

rekennietmachine | 22-08-16 | 01:16

Wat is er met jou aan de hand, beste Zentgraaff? Teveel gezopen dit weekend? Dit moet een uitlokkertje of grap zijn, anders ben je wellicht een infiltrant van joop.nl.

hoogstetijd | 22-08-16 | 01:09

Beiden zijn woonachtig.
Woonachtig.

Ik denk dat ze ook verkiesachtig zijn, en schrijfachtig, zweefkiesachtig.

Ik woon liever.

BommelMarwijkROOD | 22-08-16 | 00:56

Bovendien: Wie de wapens heeft, bepaalt de regels (= in feite macht) dus democratie EN weerloze burgers kan niet. Daarom wil de NWO-agenda ongewapende burgers, dan kan de overheid alles met ons doen.

nik777 | 22-08-16 | 00:54

rekennietmachine | 22-08-16 | 00:19

Dankzij dat prul van Sargasso zit nu de laatste koffie tegen mijn beeldscherm. U zou de cijfers van Japan er om te beginnen eens naast moeten leggen om te zien hoe onzinnig dat prutswerk is.

@Dandruff
Was weer een waar genoegen om uw comments te lezen. Niets aan toe te voegen.

toetssteen | 22-08-16 | 00:47

@rekennietmachine | 22-08-16 | 00:19
Zijn die doden gedood met legale of illegale wapens. Omdat maar een klein percentage van de misdaden wordt gepleegd met legale wapens.

Mark_D_NL | 22-08-16 | 00:34

We lijden nog geen honger zo te zien

pendajo | 22-08-16 | 00:21

Dandruff | 21-08-16 | 23:20
Dat er in andere landen met minder wapenbezit, meer dodelijke misdrijven met vuurwapens zijn, is niet heel verwonderlijk. Sterker nog, er zullen ook vast landen zijn waar wapens niet legaal zijn, en alsnog meer dodelijke misdrijven met vuurwapens (per 100 inwoners) dan in de VS. Er zijn ongetwijfeld een paar van die mislukte staten in Afrika waar wapenbezit verboden is, maar die landen zijn zo mislukt dat iedereen er toch een heeft.

De clue is echter dat je de VS moet vergelijken met landen van hetzelfde welvaartsniveau. Ideaalbeeld is als je de VS met en zonder wapenbezit naast elkaar zou kunnen leggen. Helaas moet je je beperken tot het vergelijken van Westerse landen.
sargasso.nl/wp-content/uploads/2014/05...
En dat zegt toch wel genoeg dunkt me.

rekennietmachine | 22-08-16 | 00:19

Dandruff,

Ik zou zeggen, ga het experiment aan van de Nexit. Nog wel 1 puntje, Noorwegen, IJsland en Zwitserland hebben verdragen afgesloten met de EU, waarbij ze zich houden aan de voorwaarden die de EU stelt. Punt is echter wel, dat ze hierbij geen beslissingsbevoegdheid hebben en dus afhankelijk zijn van wat er wordt beslist door de de leden van de EU.

Trouwens al mijn eerder aangehaalde punten zijn te achterhalen via Google. Zoekt en gij zult vinden. Het is bijna te gemakkelijk.

jezusisonzin | 22-08-16 | 00:18

rekennietmachine | 21-08-16 | 22:53
ongewapende burgers = veilige burgers ?
Nee, ongewapende burgers = weerloze burgers. En booslim kan ook een truck rijden, in Nice zou men graag een pistool hebben gehad. Zelfs duitse partijen beginnen het te begreipen.. www.express.co.uk/news/world/702208/Ge...

nik777 | 22-08-16 | 00:10

Gele schoenen? Next.

MistaRazista | 22-08-16 | 00:02

Verkoopt een oud namaakproduct in een nieuwe wikkel ook? Neen, haalt het niet bij het eerste. En dan nog, was het eerste product eigenlijk wel zo evenwichtig van smaak? Kansloos dus...

Jan, Leiden | 21-08-16 | 23:52

@tipo | 21-08-16 | 23:39 Ik zou intussen bijna medelijden met die mensen krijgen. Maar ja, zij menen het serieus, dan kunnen ze maar beter gelijk kritiek krijgen. Misschien wordt het nog wat. Ik denk van niet.

knutsel | 21-08-16 | 23:45

knutsel 22:52
Als iedereen de Nederlandse waardes kan onderschrijven, tegen wie, wat of welke ontwikkeling moet de aantasting van die waardes dan nog verdedigd worden? En hoe Nederlands zijn die waardes dan, als iedereen ze kan onderschrijven?

Het is zeldzaam onsamenhangend, inconsequent en leeg gezever dat Leefbaar Nederland produceert.

tipo | 21-08-16 | 23:39

Goede raad;

Aardig initiatief echter,

Deze "partij" lijkt mij volkomen overbodig. Stop ermee en sluit je aan bij anderen, die je gedachtengoed delen. Je kunt altijd nog een platform in zo n partij beginnen.
Overigens vind ik die foto van Pechtold in zo n oorlogs pakje niet erg kies en nu weer die bloksnorren.

Een beetje volwassen worden! Ik stem PVV.

oostermoer | 21-08-16 | 23:22

rekennietmachine | 21-08-16 | 22:53,

Bindende kijktip van Oeleflaffel;
www.youtube.com/watch?v=pELwCqz2JfE

Als Bill Whittle gelijk heeft (zo niet, dan hoor ik het graag) dan is "meer wapens = meer doden" helemaal niet zo vanzelfsprekend. Integendeel;
- de VS staan wereldwijd op nr 1 qua wapenbezit per 1.000 inwoners;
- maar op nr 111 qua aantal moorden per 1.000 inwoners;
- zelfs binnen de VS zijn wapenvrije steden gevaarlijker dan "gun nut capitals" als Plano, Texas.

Dandruff | 21-08-16 | 23:20

Zie ik nu een staartje bij die hipster?

Gerrit_Galbak | 21-08-16 | 23:14

@jezusisonzin | 21-08-16 | 22:46
Open Europese Markt., huh.. De zogenaamde Single Europeaan market is een grote faal. En die zal nooit van de grond te komen.
--
... Nobel Prize winning economist Joseph Stiglitz says the Euro has been a disaster and collapse could now be inevitable - www.thecommentator.com/article/6396/no...
--
The EU had 30 years to create a single market, and failed - blogs.spectator.co.uk/2014/01/the-eu-h...

Mark_D_NL | 21-08-16 | 23:14

jezusisonzin | 21-08-16 | 22:46,

Ik zie nog steeds geen bron.
Ik zie alleen een zogenaamde "stropop"; je gaat in op iets wat ik niet zeg. Ik ben niet tegen een open Europese markt; ik constateer dat die al 2.000 jaar bestond, zonder EU.

Jouw argument dat de Brexit bijna half zo duur is als lidmaatschap van de EU is ook niet zo sterk. Hoe zit het met de waarde van de euro, en de rente hier?
Doen Noorwegen, IJsland en Zwitserland niet aan export?

Het klopt natuurlijk wel dat de EU de meest corrupte organisatie in Europa aller tijden is. Dus al die bankiers en andere criminelen die doen alsof de Brexit bijna half zo duur is als lidmaatschap van de EU, hebben daar een goede reden voor; zij verdienden aan de corruptie. De belachelijke spookverhalen zijn echter maar spelletjes; en de corrupte miljardairs in kwestie gaan dat spelletje geen 2 jaar lang volhouden.

Informeer jezelf.

Dandruff | 21-08-16 | 23:10

@rekennietmachine | 21-08-16 | 22:53
Ik bedoelde dat niet iedereen aan een wapen kan/mag komen. Maar waarom iemand zonder antecedenten na een test en schietcursus er geen mag hebben vind ik raar.
Een auto wel. Tja, kun je ook mensen mee vermoorden kijk naar Nice.

miko | 21-08-16 | 23:06

In de kaartenbak 'onbemiddelbaar' belanden of dan maar voor de derde keer Leefbaar Nederland oprichten, ja, daar zit men op te wachten! Donder toch op met al die 'Henk&Ingrid' partijtjes joh.

BadLieutenant | 21-08-16 | 23:04

Mag je op het uiterlijk afgaan?

broervandenhollander | 21-08-16 | 22:54

miko | 21-08-16 | 20:57
Ik ben juist tegen wapenbezit.

Dandruff | 21-08-16 | 20:59
Uiteraard ligt dat aan de Islam, maar dat wil niet zeggen dat er veel minder doden zouden zijn gevallen als er geen wapens aanwezig waren. En dat is ook nog geen reden om Nederland maar vol te stoppen met wapens. Meer wapens = meer doden, aan beide kanten. Zo simpel ligt het.

rekennietmachine | 21-08-16 | 22:53

Nog één dan. "Onze nationale en culturele identiteit dient verdedigd en beschermd te worden. Leefbaar Nederland is van mening dat iedereen deze waardes kan onderschrijven. Het "Nederlanderschap" is niet religieus en kleur gebonden"

Dus, culturele identiteit heeft niets met religie te maken? Daar denken heel veel mensen toch echt anders over. Ook leuk dat ze vinden dat mensen waarden kunnen onderschrijven. Vind ik ook heel mooi. Kunnen ze dat?

knutsel | 21-08-16 | 22:52

Hier zie je hoe slecht nederland er voor staat!

Radijsje | 21-08-16 | 22:52

matrixbluepill | 21-08-16 | 21:47 In het volgende interview van Sid Lukassen met islamcriticus Wim van Rooy gaat het er o.a. over dat verpleegsters, onderwijzers en politie-agenten bij lezingen van Wim van Rooy te kennen geven praktisch dagelijks mee te maken wat hij beschrijft in zijn islamkritiek, maar dat ze er op hun werk niet over kunnen praten omdat ze dan het risico te lopen te worden ontslagen. En zo zit het ook met die bijeenkomsten van Pegida. Veel mensen willen daar niet gezien worden, want dat is niet goed voor je werk noch je opdrachten noch je sociale contacten. De algehele stemming in Nederland is nog steeds dat islamkritiek nazi is. En wie wil er nou met een ‘nazi’-stempel door het leven gaan? Decennia van demoniseren door de ‘Linkse kerk’ maakt dat veel mensen in het zicht van de meest weerzinwekkende islamterreur, nog steeds niet islamkritisch durven denken, en zeker ook niet geassocieerd willen worden met wilders, pegida, enzovoort. Voor het interview zie: www.youtube.com/watch?v=HYev8pnKtoc

notamused | 21-08-16 | 22:49

Dandruff,

De directe financiële voordelen bij een open Europese markt. Zoekt en gij zult vinden.
Kijk anders maar alvast baar de gevolgen voor het VK. De waarde van de pond is in elkaar gezakt, de rente heeft verlaagd moeten worden en een recessie is voorspeld door de Bank of England.

Je kunt het dus zelfs van 2 kanten bekijken. Het zou trouwens ook niet handig zijn voor een handelsland als Nederland om de grenzen dicht te gooien. Exporterend Nederland wordt nu al gek van verscherpte incidentele grenscontroles. En dankzij die export krijg jij je inkomen direct of indirect. Maar als jij graag een lager inkomen wil, dan moet je vooral de grenzen sluiten. Maar dan later niet klagen over de gevolgen die je zelf hebt veroorzaakt. Of geef je daarvan dan ook de EU de schuld.

jezusisonzin | 21-08-16 | 22:46

@tipo | 21-08-16 | 22:09 Er staan nog wel meer twijfelachtige pareltjes. "Afschaffen van ontwikkelingshulp in de huidige vorm is zeer begrijpelijk, maar een stevige herijking van het beleid is ook een goed alternatief." Wat je zegt, wat willen ze nou? En even verderop "Belastingen omlaag".

knutsel | 21-08-16 | 22:36

Oh excuses, het is niet Haitske v/d Linde, die volslanke dame op de foto, maar ene Natasja.
Hoe dan ook, diverse reaguurders hadden het er al over.. de naam Leefbaar NL zal nog wel eigendom zijn van Jan Nagel en wellicht ook Henk Westbroek ect.
Tenzij het een stunt is van Nagel, die volgens mij nog steeds in de 1e kamer zit.
Ik denk dat VNL nog meer kans maakt op 1 schamele zetel dan dit stel, er kan immers niks op tegen het "geweld" van de PVV.

Keyboardspeler | 21-08-16 | 22:31

Ook niet helemaal logisch: "Economisch is een EEG verband een mogelijk alternatief. ... zelf handelsverdragen afsluiten."

Wat willen ze nou? Een economische gemeenschap of alles zelf doen?

Melchior C Balthasar | 21-08-16 | 22:30

Een partij door gompie's voor gompie's. Moet kunnen.

McMarx | 21-08-16 | 22:17

Wat is dat toch met die Zentgraaff: gebrek aan enig goed argument dus maar een paar ad hominems. Vrije dag gekregen van Arrogander om dit te schrijven?

uncommonsense | 21-08-16 | 22:16

@matrixbluepill,
Ik geloof dat joj niet helemaal doorhebt hoeveel macht de gutmenschen hebben in dit land. Vergeet niet dat de NPO je gezocht vol in beeld zet als je gaat demonstreren. Vervolgens raak je je baan/opdrachten kwijt en wordt je gemeden als de pest. Je bent immers een racist, xenofoob etc..
Als je dan nog een gezin te onderhouden hebt dan is dat niet te doen. Je gaat dus all-in of niet. Tenzij je natuurlijk niets te verliezen hebt of al compleet in een omgeving zit waar je niets kan gebeuren omdat iedereen er al zo over denkt.
Ik vind het al heel wat dat zoveel mensen durven te zeggen dat ze PVV stemmen. Jaren geleden was dat not done.

Ofzo2 | 21-08-16 | 22:12

knutsel 21:56
Nederland moet (1) uit Shengen en (2) grenzen naar Europa sluiten. Klinkt inderdaad als de Noord-Koreaanse oplossing.

En die andere: (1) Economie is leidend, maar (2) culturele waarden gaan voor economie. Ja, wat is het nou?

Dit is een bron voor latere leefbaarheids-afsplitisingen, van mensen die het program verkeerd begrepen hebben, want het is niet te begrijpen.

tipo | 21-08-16 | 22:09

Heeft GS al hoor en wederhoor toegepast ?

ja,diedus! | 21-08-16 | 22:08

Mag je je partij wel Leefbaar Nederland noemen zonder de toestemming van de echte en inmiddels opgeheven Leefbaar Nederland? Ze mogen in ieder geval niet het .nl domein gebruiken, dus wat dat betreft denk ik dat die toestemming er niet is.

Osdorpertje | 21-08-16 | 21:56

Hoe meer ik lees van dat programma hoe grappiger het wordt: "Daarnaast wil Leefbaar Nederland de grenzen naar Europa sluiten." Nou weet ik wel wat ze bedoelen maar je zou dit heel anders kunnen opvatten. Met zijn allen opgesloten in Nederland bijvoorbeeld.
Of "Culturele waarden gaan voor economie". Volgens mij is dat nu al zo en bevalt het me niet.

knutsel | 21-08-16 | 21:56

jezusisonzin | 21-08-16 | 21:31,

Ik heb je er al vaker op gewezen dat je jokt over je zogenaamde bron, het CBS.
Hoewel het klopt dat het CBS stelselmatig liegt in dienst van onze eurofiele regering, heb jij geen link die daadwerkelijk aantoont dat zij durven liegen over die 30 miljard. Want dat zou gewoon tè belachelijk zijn.

Waar zou die 30 miljard vandaan moeten komen?
- Van de handel die we daarvoor ook al eeuwen beheersten?
- Of van dure kostenposten zoals dat boze jihadistenleger dat we hebben moeten importeren?
- Of vooral van het vergroten van de werkloosheid door de EU, middels de import van grote groepen Polen?

Dandruff | 21-08-16 | 21:55

Osdorpertje | 21-08-16 | 19:20

Erger dan wat er nu in de regering zit kan niet.

Mo het varken | 21-08-16 | 21:55

Hoezo zit iedereen toch te zemelen dat we allemaal over 10 jaar Arabisch praten, we er aangaan, onze dochters niet meer de straat meer op kunnen, etc, etc. We zijn met 90% Nederlanders 15 miljoen tegenover 10% allochtonen en van die 10% is een flink gedeelte helemaal niet eens kwaadwillend. Dat zijn mensen van vlees en bloed met dezelfde gevoelens als wij. Ook zij willen dezelfde goede dingen voor hun kinderen als wij.
We gaan WEL ten onder door de havikken onder die 10% islamitische allochtonen als we helemaal NIETS ondernemen, wanneer we hier op GS allerlei fatalistische prietpraat verkopen. Dus hup, de straat op met 100.000, dus hup, massaal petities afdwingen, dus hup snelwegen blokkeren, net zoals de Fransen.
E.e.a. valt of staat door de uiteindelijke organisatie van dit soort bewegingen maar vooral aan ons uiteindelijke doorzettingsvermogen. Dit soort bewegingen worden ook altijd geinfiltreerd om van binnenuit tweespalt te veroorzaken zodat de zaak uiteindelijk uiteen klapt (zoals bij de LPF en Pegida).
Als Pegida demonstreert staan er 30 demonstranten en 300 anarchisten en socialisten. Daar dwing je bij deze volks-onvriendelijke regering bepaalt geen respect mee af. Ik ben benieuwd wie er op komt opdagen als we een massale demonstratie houden tegen massa immigratie. 30? 10? 500?

matrixbluepill | 21-08-16 | 21:47

dit is niet echt, toch? Soort Jiskefet of zoiets.

jan-lul-de-behanger | 21-08-16 | 21:46

Oeleflaffel | 21-08-16 | 21:04,

Die man heeft een hele boel leuke filmpjes gemaakt. Dit is ook een hele mooie;
www.youtube.com/watch?v=FvfHLr5aEqU

Dandruff | 21-08-16 | 21:46

Liever nog wat meer linkse partijtjes. Het kan me niet genoeg versplinteren daar. Laat rechts nu maar alleen PVV en VVD (soort van) zijn. En ok de SGP met hun twee zetels. Doe VNL maar niet (goede jongens) want kost PVV alleen maar zetels.

Ofzo2 | 21-08-16 | 21:41

jezusisonzin 21:31
In Europa blijven is een goed idee. Om het hele land uit te graven en in Afrika of Zuid-Amerika op te bouwen is een duur geintje.

Net als het redden van de Euro, wat 40 miljard Euro per jaar kost (Bron: Bruno de Haas, Financieel Dagblad)

tipo | 21-08-16 | 21:41

Sneu, niks meer gewoon sneu!!
Sterkte ermee mensjes.

Berbaar | 21-08-16 | 21:38

Droevig niveau. ik ga ook een politieke partij oprichten. Dienstplicht weer terug. Belastingen voor iedereen over zijn inkomen van 30% zonder aftrekposten. In Europa blijven, wat uiteindelijk kost het ons € 6 Mrd en levert het ons jaarlijks € 30 Mrd (bron CBS) op. Districtenstelsel invoeren ipv evenredige vertegenwoordiging. Alleen onderwijs betaald door de staat en niet gekoppeld aan een christelijk, islamitisch, joods of wat voor een geloof ook.
Afschaffen van de provincies. Alle accijnzen op 12%. Gratis studiemogelijkheden, geen ov jaarkaart meer en een bijdrage in het inkomen van studenten. Ontwikkelingshulp omvormen naar een goedkope vorm van leningen (mensen een lening vertrekken met de verplichting terug te betalen, dus investeren in mensen en geen gratis hulp). Afschaffen voedselbanken, aangezien mensen moeten worden gedwongen om een oplossing te zoeken voor hun problemen. De medische zorg centraliseren.

Zitten in ieder geval oplossingen bij die niet alleen maar geld kosten, maar ook opleveren.

jezusisonzin | 21-08-16 | 21:31

Tuborg øl | 21-08-16 | 19:13 Ik raad u aan de mooie schietsport niet te misbruiken voor dom wapenbezit. Overigens zult u bij de KNSA gecertificeerde verenigingen waarvan de besturen tegenwoordig een zeer grote verantwoordelijkheid dragen pijnlijk door de mand vallen. In uw specifieke geval adviseer ik een pitbull te kopen. En een muilkorf. Grrr

A.S. Perien | 21-08-16 | 21:30

pffff. Ze vinden ontwikkelingshulp een overheidstaak en onder het kopje defensie staat niet: "Wapenvrijheid voor iedere Nederlander zonder strafblad.

Wat een suf gedoe. En nog communistisch ook nog: Marktkoopmannen zouden geen principes of scrupulus hebben. En Cultuur zou dan beter zijn. Alsof de markt niet een cultuur op zich is.

tipo | 21-08-16 | 21:28

@miko | 21-08-16 | 21:03

Jaja, dat was van ver voor mijn tijd. En we hebben ook nog Janmaat.

Van tijd tot tijd zullen steeds wel iemand zijn die er toch in slagen in de TK te komen of te blijven.

Brainless talent | 21-08-16 | 21:20

Uit het programma: "Leefbaar Nederland wil dan ook een 'niet aanpassen of opkrassen' beleid maken en uitvoeren."

Dat hebben we toch al?

tipo | 21-08-16 | 21:16

1 PVV is al meer dan genoeg
Minder minder minder!

lingo star | 21-08-16 | 21:08

@Stormageddon | 21-08-16 | 20:31

Deels waar. Deels ook niet (ook hij moest handtekeningen verzamelen). Wilders had het tij ook mee. Daarnaast is Wilders verbaal sterk en daardoor kon hij zijn boodschap uitstekend verkopen en sluwe aanvallen van zijn tegenstanders pareren. Rita kon dat niet. Bontes en Klaveren kunnen dat ook niet. DENK is een verhaal apart.

Brainless talent | 21-08-16 | 21:07

@EEnzame SchizofrEEN | 21-08-16 | 20:02
'ze proberen het tenminste"
Dat is net zo een lulkoek als: Als je iets doet,doe het dan goed.
Dat was ook de lijfspreuk van Breivik meen ik te weten.

miko | 21-08-16 | 21:07

@Oeleflaffel | 21-08-16 | 21:00
Tja, en dat paspoort hebben ze ook altijd bij aan de grens.

miko | 21-08-16 | 21:05

Ach, die mensen hebben gewoon een paar jaar een beetje reaguursels gefilterd en dat mooi samengevat. Nu nog een beetje bijschaven en een kansje geven, toch? Laten ze zich maar bewijzen, ben benieuwd!
De pleuris breekt toch wel uit hier en als er niks gebeurt spreken we sowieso over tien jaar allemaal Arabisch en mag je blonde dochter het huis niet meer uit of zwemmen zonder salafi wetsuit.
Ok, that ain't gonna happen maar toch, het gaat er niet fijner op worden voor onze kinderen.

Wijntjerbij | 21-08-16 | 21:04

Die linker staat de snor wel erg leuk moet ik zeggen. Die meid doet me aan onze prinsesjes denken. Maar goed, beoordelen op uiterlijk is maar zo zo.

sufkut | 21-08-16 | 21:04

Van Clinton tot LN-pogingen, alles voorzien van een bloksnor. Is dat het niveau tegenwoordig? Vermoeiend, voorspelbaar en net zo verouderd als de publieke omroep.

Zoetwaterpanharing | 21-08-16 | 21:02

rekennietmachine | 21-08-16 | 20:41,

Onzin, er zijn heel veel Westerse landen waar vuurwapens makkelijk verkrijgbaar zijn; Canada, Polen, Frankrijk, noem maar op. Uit de top 10 van vuurwapenrijke landen;
VS (1);
Zwitserland (3);
Finland (4);
Zweden (10).
mens-en-samenleving.infonu.nl/internat...

Dat Syrië net zo moorddadig is als elk islamitisch land ligt dus niet aan het wapenbezit daar, maar aan de islam daar. En aangezien wij die moslims nu massaal importeren gaat het hier ook zo'n bende worden. Kwestie van tijd. En dan wil ik mezelf kunnen verdedigen.
Terroristen en criminele zijn nu al lang bewapend.
Daar kun je heel flauw over doen, maar het is wel zo.

Dandruff | 21-08-16 | 20:59

@rekennietmachine | 21-08-16 | 19:20
De meesten doden vallen door illegaal wapenbezit. In Nederland dus ook. Waarom zou iedereen een wapen moeten hebben?

miko | 21-08-16 | 20:57

Zentgraaff zal zich goed kunnen bewegen tussen de rest van salonfahige "journalisten" in Nieuwspoort.


Is overigens geen compliment

TeeJee | 21-08-16 | 20:56

In elk district dus 30 ondersteuningsverklaringen x 19 = 570 totaal (vergat ik erbij te typen)

Keyboardspeler | 21-08-16 | 20:55

Ze zijn tegen cultuurrelativisme. In het zicht van de totalitaire islam vind ik dat een heel verstandige gedachte. En mensen die geneigd zijn om dit soort geluiden direct weg te zetten als ‘nazi’, die zouden ze eens op studiereis moeten sturen naar landen waar de islam de ene en allesomvattende waarheid is.

notamused | 21-08-16 | 20:54

@Stormageddon | 21-08-16 | 20:31 Nu geen onzin uitkramen graag, want Wilders moest in 2006, net als andere nieuwkomers, (of je nu wel of niet 2e kamerlid bent) gewoon in 19 districten 30 handtekeningen ophalen.
Mijn handtekening stond in mijn district er ook op.
--
Wel is het zo dat als een partij eenmaal in de 2e kamer is gekozen en er willen in gemeentes partijen onder die naam meedoen (en toestemming daarvoor krijgen van die 2e kamerpartij), zij dan niet meer voor ondersteunings-verklaringen op pad hoeven gaan.

Keyboardspeler | 21-08-16 | 20:54

Ah, Burgerbelangen uit Ede gaat landelijk. Nou ik krijg nu al niks van ze mee, laat staan als ze landelijk gaan.

Waar blijven de hogere kiesdrempels? Met teveel van die kleine partijen kan je geen land besturen

dubbelq | 21-08-16 | 20:50

Prima. Alles wat ook maar een seconde islamisering door haatbaarden tegen houdt is welkom. Ze mogen van mij zelfs een biggetjesmuts opzetten.

verbanden | 21-08-16 | 20:47

In feite hebben ze maar eén standpunt.

Worst_kaas_scenario | 21-08-16 | 20:47

@Dandruff | 21-08-16 | 20:17 Ik kan alleen voor mezelf spreken maar mijn vertrouwen in politieke partijen bevindt zich beneden vriespunt. Dit klinkt waarschijnlijk als kroegpraat en dat is het ook een beetje. Zoiets als "of je door de hond of door de kat gebeten wordt...". Dat niveau.

Ware het niet dat het pak-em-beet dertig jaar geleden de wereld een stuk groter leek en het belangrijkste; geen internet. Lijsttrekkers konden gouden bergen beloven en voordat iemand doorhad dat het loze beloftes waren, floep 4 jaar voorbij en het circus begon opnieuw.

Dat bestaat niet meer. "We" weten nu allemaal dat Rutte gewoon glashard staat te liegen en zullen vast nog wel mensen zijn die gewoon weer op de VVD stemmen maar die lezen dan weer geen gs denk ik dan maar. Dus, ietwat lelijke mensen met afgezaagde tegels als partijstandpunten maken niet meer zoveel indruk op mij.

knutsel | 21-08-16 | 20:43

Tuborg øl | 21-08-16 | 19:34
Keyboardspeler | 21-08-16 | 19:38
Ja hoor. Want het wapenbezit bij de Grote Boze Meneren is inderdaad zo ongeveer 2 semi-automatische wapens per wietverbouwer. Dream on. Ik moet er niet aan denken dat elk hangallochtoontje op de straathoek straks met een gatenmaker in z'n jas loopt te flameren. Als jullie dat wel een goed idee vinden, moet je naar Syrië verhuizen. Dan kun je zien wat voor uitwerking jullie ideeën in een reële situatie hebben.

rekennietmachine | 21-08-16 | 20:41

Wilders en Fortuyn zijn tot nu de enigen die in hun "eentje"uit het niets in de kamer kwamen.
Brainless talent | 21-08-16 | 20:18
Fout!
Wilders scheidde zich af en Fortuyn haalde slechts de woonkamer.

Musset | 21-08-16 | 20:38

@Brainless talent | 21-08-16 | 20:18
Wilders was kamerlid, die hoefde dus niet in alle districten duizenden handtekeningen op te halen, hoefde geen borgsom te betalen aan de kiesraad om op het stembiljet te komen.
Dat scheelt al een slok op een borrel, anders was het Geert ook niet gelukt.
Ook de zogenaamd immens populaire Rita Verdonk lukte het niet.

Stormageddon | 21-08-16 | 20:31

Natasja, als je schrijft "Geboren en getogen op 15 april 1977 in Sint-Oedenrode..." , ben je dan alleen op 15 april 1977 in dat godverlaten dorp getogen? Neen? Waarom schrijf je dat dan? Of bedoel je "ik ben geboren en getogen in St Oedenrode... en de moederzeug wierp mij op 15 april aldaar"?
Kansloze wezens dit!!

langzullenweleven | 21-08-16 | 20:31

Zou de gelijkenis tussen de schoenen van Michiel en een paar klompen bedoeld zijn?

T. Dibi | 21-08-16 | 20:28

... Daarom @partijrechtdoor ! ! !

Geen Stigma | 21-08-16 | 20:27

Excuus voor de autocorrect in vorige post 20.16. Onleesbaar, jammer. Niet met 06 reaguren is de les.

AllemaalTeLaat | 21-08-16 | 20:22

Er is geen behoefte aan een partijtje ter rechterzijde van de PVV. Wel aan een niet-elitaire partij een beetje tussen de SP en de PVV in.

EricDonkaew | 21-08-16 | 20:21

Het zijn geen racisten, zij roken servers, meer niet.

Medianix | 21-08-16 | 20:20

Het zijn racisten, als ik naar 'standpunten' op de site ga krijg ik een witte pagina.

Medianix | 21-08-16 | 20:18

@Tuborg øl | 21-08-16 | 20:04

Dat dachten Winny de Jong en Michiel Smit vast ook, dat ze met hun DeConservatieven.nl even snel te kunnen scoren. Niet verder dan 1500 stemmen kwamen ze. Wilders en Fortuyn zijn tot nu de enigen die in hun "eentje"uit het niets in de kamer kwamen.

Brainless talent | 21-08-16 | 20:18

Nog even over nagedacht, maar ik weet het nu zeker; stukjes van Zentgraaff worden voortaan ongezien overgeslagen. Wat kan die gast slap ouwehoeren zeg.

thomas.hobbes | 21-08-16 | 20:17

knutsel | 21-08-16 | 20:07,

Het is mij eerlijk gezegd nog helemaal niet gelukt om op hun site te komen, en volgens mij geldt dat voor de meesten hier. Vandaar dat iedereen zo losgaat op dat uiterlijk.

Die tegels zijn wel een begin; de gevestigde partijen hebben nog niet eens ontdekt dat 1+1=2.
Of die zoveelste leefbaar-partij in staat zal zijn iets te veranderen is voorlopig afwachten. Zelf zal ik eerder PVV stemmen omdat die partij er al staat. Nogal wat nieuwe partijtjes zijn vrij snel roemloos ten onder gegaan, niet in de laatste plaats door infiltratie en lastercampagnes in de media.

Dandruff | 21-08-16 | 20:17

Vredige Libertariër 19.58 uur
En daar zit precies de inconsequentie in wetgeving. Ik weet zeker als ik dat de toetsingscommissie niet mijn zal steunen dat ik een vuurwapen in huis wil hebben om mijzelf te kunnen beëdigen op het hoogste geweldsspectrum. Als een echte Redneck wil ik mijn piece natuurlijk altijd onder mijn bereik hebben. Met een verlof mag je dat wapen alleen in de kluis hebben of op weg naar de club. Schiet niet op. Iemand moet dus liegen of de wet overtreden en een illegaal wapen aanschaffen. Ik pleit om een uitsluitingsgrond in de wet wapens en munitie om een wapen te kunnen houden en dragen met het recht tot verdediging. Eisen/criteria mag men zo zwaar maken als men wilt. Geen probleem.

AllemaalTeLaat | 21-08-16 | 20:16

Dit is een risico de aanstaande verkiezingen. Versplintering door mensen die de totale arrogantie hebben om te denken het wel waar te kunnen maken en niet beseffen hoe ongelooflijk dom die arrogantie is. Totale ontkenning van de oorlog waar we in verkeren.

Elvi | 21-08-16 | 20:14

Natasja Peters.... Geboren en getogen op 15 april 1977 in Sint-Oedenrode.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Musset | 21-08-16 | 20:13

@Dandruff | 21-08-16 | 19:59 Dat klopt, daarom kom ik hier ook. Ik zou echter graag iets meer willen zien van een politieke partij die daadwerkelijk iets wil veranderen. Die tegels lees ik iedere dag. Betekent nog geen oplossing.

knutsel | 21-08-16 | 20:07

Nooit op LPF gestemd dus laat maar. PVV het is en blijft.
compitaal | 21-08-16 | 20:05
.
Amen.

Lupuslupus | 21-08-16 | 20:06

@Zentgraaff
Wat een dom en niet-onderbouwd gelul in één alinea. Ik zie bovendien ook niet in wat er mis is met het motto "aanpassen of opkrassen". Inmiddels weten wij allen in Europa toch wel beter dan dat we de import uit de woestijn zien als cultuurverrijking. En dat heeft helegaar geen ene reedt te maken met negers of tanks. Wel met de EU inderdaad, maar niet alleen met de EU.

Dus ik zal het nog een keer herhalen, ook al ben ik geen lid van een dergelijk clubje: aanpassen of heel erg rap opkrassen!

Chiant | 21-08-16 | 20:06

Mensen op hun uiterlijk afbranden. GS, nodeloos kwetsend. (fotootje van de geenstijlredactie graag) Elke partij is volgen GS kut, maar wat dan wel?

bitterpete | 21-08-16 | 20:06

Nooit op LPF gestemd dus laat maar. PVV het is en blijft.

compitaal | 21-08-16 | 20:05

@Bruine Beer | 21-08-16 | 20:02
'Leefbaar Nederland is van mening dat inwoners met een allochtone afkomst geen eisen mogen stellen,'

Laat Wim en Max dat maar niet horen!

Guido | 21-08-16 | 20:05

Brainless talent | 21-08-16 | 20:01

Je hoeft maar 60.000 man te overtuigen om 6k te gaan verdienen. Is een poging waard met een grote kans van slagen. Genoeg mensen die pvv willen stemmen maar zich er niet bij thuis voelen.
Racist xenofoob enzo

Tuborg øl | 21-08-16 | 20:04

Ze proberen het tenminste.

Jammer dat ze door de fotograaf niet geholpen zijn zich wat professioneler te presenteren; daar blijken veel scribenten als eerste over te vallen.
De standpunten? Ach, als we maar een bloksnorretje op hun kop zetten is het afgedaan.
Hoe zit dat eigenlijk met de naam? Zijn ze voortgekomen uit de eerdere Leefbaar of zo?

EEnzame SchizofrEEN | 21-08-16 | 20:02

Leuke site. Ik moest al schaterlachen bij de beelden die ik na een paar regels had.

'immigratiestop voor islamitische asielzoekers. Zij dienen direct terug gestuurd te worden naar islamitische landen.'
Ik zie het al voor me. Bij de grens met Duitsland staat een douanier. 'Wat is uw geloof?' 'Eh, iek moslim.' 'Ho, dat kan niet, terug naar Pakistan. Volgende! Geloof?' 'Iek christen.' 'Vast. Vertel, wie was de moeder van Jezus?' (College: psst, dat weten moslims ook, zelfde boekdeel.' Oeps.) Eh, andere vraag: noem de namen van de twaalf discipelen.' Sure, die weet elke gestreste christen.

En intussen sluipt Ahmed vijfhonderd meter verder door de bosrand het land binnen.

'Leefbaar Nederland is van mening dat inwoners met een allochtone afkomst geen eisen mogen stellen,'

Ook leuk. Tot in de hoeveelste generatie kijken we terug? Iedereen moet eerst een stamboom laten zien voor er vrijheid van meningsuiting komt?

Leuk, een soort Van Koten en De Bie. Maar dan echt. Hoeveel hadden die lui op toen ze dit bedachten?

Bruine Beer | 21-08-16 | 20:02

Tenenkrommend. Dit is gewoon kansloos. Pechtold of Samsom heeft meer uitstraling om stemmen te trekken. Waarom worden ze niet gewoon lid van VNL ofzo? Willen ze soms zoveel mogelijk stemmen voor VNL en/of PVV weghalen?

Brainless talent | 21-08-16 | 20:01

Ach, het is een stelletje. De Billary Clintons van Ede.

Stormageddon | 21-08-16 | 19:59

knutsel | 21-08-16 | 19:55,

Dat je een bepaalde tegelwijsheid wel vaker hoort maakt hem niet onjuist of ongewenst.

Dandruff | 21-08-16 | 19:59

Ik zou haar doen, als jullie haar tillen
rattenvanger XL | 21-08-16 | 19:11
---
Ha ha !

Doe mij maar twee ! | 21-08-16 | 19:59

AllemaalTeLaat | 21-08-16 | 19:52
Als je in een levensbedreigende situatie verkeerd, dan valt dat onder noodweer. Zelfs met illegale wapens mag je je dan verdedigen. Je zult dan alsnog waarschijnlijk een (voorwaardelijke) straf krijgen voor het bezit van een illegaal wapen.

Vredige libertariër | 21-08-16 | 19:58

Zo te zien zijn ze vooral voor een eetbaar Nederland.

Huupke | 21-08-16 | 19:56

@ben kokhals | 21-08-16 | 19:53 Sorry hoor, die standpunten zouden tegels kunnen zijn op gs, van de soort die je hier iedere dag honderd keer voorbij ziet komen.

knutsel | 21-08-16 | 19:55

Holy shit.
Ik kan sommige dingen van rechts best wel appreciëren maar dit is werkelijk het lompenproletariaat wat probeert een politieke machtsfactor te worden.
Kansloos.

bakoenin | 21-08-16 | 19:54

Hee, ik zie een Anders Breivik kloon...

Doe mij maar twee ! | 21-08-16 | 19:54

Waar staat in de wapenwet wanneer je lid bent van een schietvereniging je je vuurwapen mag gebruiken om Je zelf te verdedigen, Vredige Libertariër? Wanneer de wapenwet het mogelijk maakt dat ik mijzelf mag beschermen met dat vuurwapen ben ik de 1e die lid wordt van een schietvereniging. Uit de archieven dat de overheid, haar kerntaak niet meer uitvoert en haar burgers beschermt. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/08/... www.gelderlander.nl/algemeen/binnenlan... www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...

AllemaalTeLaat | 21-08-16 | 19:52

Echt jammer dat het weer zo'n bedenkelijk stelletje lege hulzen moet zijn die weer eens wat proberen.
Het idee is grappig en alles wat niet links is is meegenomen maar dat het nu weer van dit soort treurige figuren moeten zijn die denken iets te gaan veranderen, het blijft behelpen en wie weet halen zij lokaal een zetel, maar voor de rest....... laat maar.

@Alfred1977 | 21-08-16 | 19:43 Stel je voor dat ze een fantastisch doordacht partijprogramma hebben, moet je een poster van die lui voor je raam hangen. Mwhoehaha!

knutsel | 21-08-16 | 19:49

Nee dank je.
Pim is niet meer en niemand kan zijn plaats innemen.
Ook deze twee mensen niet.
Dus ik blijf gewoon PVV stemmen.

Schietmijmaarlek | 21-08-16 | 19:49

Als ze echt begrijpen waar liberaal voor staat mogen ze terugkomen. In de tussentijd gewoon je bek houden als je niet weet waar het over gaat. Dat is inclusief de VVD trouwens.

postmodernismisdead | 21-08-16 | 19:47

".... nou niet bepaald vrolijk voor de toekomst van de democratie"
Die referendum negeerders en EU-uitverkopers, die zijn goed voor de democratie, pffff ......

Der Schnitzeljäger | 21-08-16 | 19:44

Vredige libertariër | 21-08-16 | 19:38

Op m'n one night stands. Gelukkig bloeden ze binnen een maand allemaal.

Tuborg øl | 21-08-16 | 19:43

Foto: een of andere uitgezakte overblijfmoeder en een patjakker met lang vet haar in Piet Zomers afdankertje. Mat Herben wannabe's!

Alfred1977 | 21-08-16 | 19:43

Vredige libertariër | 21-08-16 | 19:38,

Ben je werkelijk zo dom?
Of hoop je de eerste cabaretier te worden met nòg slechtere grappen dan Youp?

Dandruff | 21-08-16 | 19:43

Mark_D_NL | 21-08-16 | 19:33,

Een heel enkele keer moet kunnen, net als een enkele schoonmoeder-grap.
Maar tussen deze 2 grapjes van Zentgraaff zit minder dan 2,5 uur.
Het moet hier geen joop.nl worden, dunkt me.

Dandruff | 21-08-16 | 19:40

Hoppa! Miljoen miljard clicks naar hun webpagina.

Raad_maar_raak! | 21-08-16 | 19:39

Vanaf dan vallen de slachtoffers i.i.g. niet meer alleen aan de zijde van de ongewapende onschuldigen.
Tuborg øl | 21-08-16 | 19:34
Op wie ga je nog meer schieten dan?

Vredige libertariër | 21-08-16 | 19:38

Jezus_Boeddha | 21-08-16 | 19:29

Geen kwaad woord over de verzetsgroepen idd. Jammer dat de geschiedenis zich herhaald en 99% ziende blind is. Ongelooflijk, daar doen we als Europa elke strijder uit de 2e ww tekort. (behalve de deutsche dan)

Tuborg øl | 21-08-16 | 19:38

Moehaha, is dat de zus van Kay, die wij in 2002 de zeekoe noemden?
En als zij zo pal staan voor de standpunten van Pim, hadden ze hem niet die avond in het huis van Kay de laan uit moeten sturen, vanwege zijn uitspraak over een achterlijke cultuur.
Next (0 zetels)

Keyboardspeler | 21-08-16 | 19:38

rekennietmachine | 21-08-16 | 19:20,

Je draait het probleem precies om.
Het is niet zo dat nu nog helemaal niemand nu wapens heeft; de slechterikken zijn al lang bewapend.
Hamvraag is dus; mogen de gewone burgers ook wapens kopen.

Want de politie is er heel duidelijk over dat zij niet de taak heeft om burgers te beschermen, en het leger is min of meer afgeschaft.

Dandruff | 21-08-16 | 19:37

Aan de pica te oordelen
wil een hondenasiel eindelijk eens af van dat zielige puppy en die valse viervoeter,
die iedereen al jaren links laat liggen

Tobi | 21-08-16 | 19:36

rekennietmachine | 21-08-16 | 19:28

Vanaf dan vallen de slachtoffers i.i.g. niet meer alleen aan de zijde van de ongewapende onschuldigen.

Tuborg øl | 21-08-16 | 19:34

Heeft die vent nu een compensatiestaart?

Rhayader | 21-08-16 | 19:33

@Dandruff | 21-08-16 | 19:30
Bloksnorretje is beetje aftands geworden. Doordat het te vaak gebruikt is (Misbruikt?).

Mark_D_NL | 21-08-16 | 19:33

Goh, da's makkelijk, Zentgraaff.
Twee stukjes achter elkaar over mensen met bloksnorretjes.

Dandruff | 21-08-16 | 19:30

@Tuborg øl | 21-08-16 | 19:19
Het verzet in Nederland heeft toch wel wat betekend. Ik ben er nog steeds zeer trots op. Maar helaas slechte defensie in 1939 en het naief erop rekenen dat de bui vanuit Duitsland wel zou overwaaien.

Jezus_Boeddha | 21-08-16 | 19:29

Ik moet ze kudos geven voor het proberen. Helaas zal je na de eerste twee weken media aandacht niet verder komen.
We zitten te wachten op echte een leider die opstaan voor het volk en niet voor zichzelf.

Als er nu iemand zou opstaan die de politieke correctheid zou doorbreken, eloquent zou spreken en politici hard zou aanpakken dan wordt het weer eens smullen.
Onze huidige politiek heeft het land al verkocht door referenda te negeren en die dromers in Europa achterna te lopen.
@Geenstijl, kunnen we zelf geen partij oprichten? Binnen het roze leger moeten er echt wel talenten zitten en met Geenstijl als (gelijkdenkende) community zouden we Nederland nog terug kunnen pakken..

Bobdesloper | 21-08-16 | 19:29

Ik ben ontzettend klaar met dit soort gelul in de ruimte.

tattooboer | 21-08-16 | 19:28

Tuborg øl | 21-08-16 | 19:25
Sommige mensen op deze site zitten er alleen maar om de rest te frustreren. Gewoon links (lol) laten liggen, wel zo goed voor je humeur.

OudeNederlander | 21-08-16 | 19:28

Tuborg øl | 21-08-16 | 19:25
Anderen beschuldigen van aanzetten tot een derde wereldoorlog, terwijl je zelf semi-automatische wapens wilt legaliseren. Jaja, een helder licht hier.

rekennietmachine | 21-08-16 | 19:28

Vredige libertariër | 21-08-16 | 19:17

Wanneer je een toekomst somber tegemoet ziet en je daarvoor niet afhankelijk wil zijn van een neutraal volk van verliezende schapen ben je niet goed bij je hoofd?
Even kijken, zonder enige nuance iemand in een hoekje zetten. Waar herkennen we dat ook alweer van, åh.. Linkse moraalridders die de wereld naar de derde wereld oorlog helpen. Kudo voor jezelf.

Tuborg øl | 21-08-16 | 19:25

Je weet het zentgraaf. Als je wilt aanmeten aan jezelf dag je anderen kan veroordelen. Kom dan zelf met een beter alternatief. Zo werkt dat

tattooboer | 21-08-16 | 19:24

Ik zie niet wat er mis is met de standpunten, Zentgraaff. Maar dat heb ik wel vaker met jouw stukjes. Gaap.

thomas.hobbes | 21-08-16 | 19:24

Pim ging veel te ver volgens Leefbaar Nederland toen hij het volgende zij: "De islam is een achterlijke cultuur."

Als Leefbaar Nederland hiervoor geen publiekelijk excuses maakt krijgen ze mijn stem nooit.

KutFilosoof | 21-08-16 | 19:24

Geef het een kans.

ja,diedus! | 21-08-16 | 19:23

Tuborg øl | 21-08-16 | 19:13
Ideeën zoals deze worden godzijdank al jarenlang belachelijk gemaakt en met een smalende glimlach bekeken. Geen wapens betekent veel minder gewonden en doden. Ik snap niet waar het idee vandaan komt, dat als wapens legaal zouden zijn alleen de 'goeierikken' ze zouden aanschaffen. Juist andersom. De ironie.

rekennietmachine | 21-08-16 | 19:20

Lijkt me lachen om een paar van deze figuren in de kamer te hebben. Het partij programma is waarschijnlijk in het café ontstaan en hun standpunten zijn nog fouter dan de Tegenpartij en waarschijnlijk hebben zij net als Jacobse en Van Es alleen de lagere school afgemaakt. En bijkomend voordeel is dat elke zetel die ze behalen niet naar een van de andere partijen gaat. Maar dan moeten ze wel in de oppositie blijven, want voor regeren acht ik ze niet verstandig genoeg.

Osdorpertje | 21-08-16 | 19:20

Altijd even de facebookpagina's van de bestuursleden checken, GS. Dan kom je nog eens wat te weten.

Kees_Koekoek | 21-08-16 | 19:19

Ahhhhhh leuk een klaagzang stukje. Maar iets doen? Ho maar. Let's go politics rose leger.

tattooboer | 21-08-16 | 19:19

Samen voor ons eighe.
Geweldig nog meer splinters. En voor de rest volstrekt kansloos.

brughslurph | 21-08-16 | 19:19

Jezus_Boeddha | 21-08-16 | 19:16

Tsjah, sinds de geuzen zijn we niet verder meer gekomen dan spotliedjes over hopsmarjanneke.

Tuborg øl | 21-08-16 | 19:19

Voorzittert Ruben en de secretaris Natas zijn een echtpaar uit Bennekom. Samen voor ons eige.

Kees_Koekoek | 21-08-16 | 19:18

Tuborg øl | 21-08-16 | 19:13
Lid worden van een schietvereniging, na een jaar mag je legaal een wapen hebben. Behalve als je niet goed bij je hoof...
Oh laat maar, jij mag inderdaad niet legaal een wapen hebben, sorry.

Vredige libertariër | 21-08-16 | 19:17

de site van Leefbaarnederland is niet gewend aan bezoekers? :/

J_Pnd | 21-08-16 | 19:16

Het is wel een lekker stukje text, 5 reeten voor leefbaar nederland

rattenvanger XL | 21-08-16 | 19:16

Åh... en een bloksnõr staat me niet, en ik vind meisjes uit tel aviv liev.

Tuborg øl | 21-08-16 | 19:16

@Tuborg øl | 21-08-16 | 19:13
We hebben toch nog wel een fietsbrigade en we kunnen liedjes zingen over de Li La Luitenant. En verder zal alles wel niet zo'n vaart lopen. Ga maar rustig slapen.

Jezus_Boeddha | 21-08-16 | 19:16

Zouden ze Volkert weer vragen?

Botte Hork | 21-08-16 | 19:15

Iets zegt me dat dit een inside joke is...

Jos Tiebent | 21-08-16 | 19:14

Ik maak me eigenlijk nog maar om 1 ding druk. Ik wil legaal een semi automatisch wapen mogen hanteren. De overheid is al te laat. Onze tanks zijn verkocht, hoeveelheid munitie is gelijk of minder aan / dan in 1939. Point of no return is gepasseerd... Roept u maar.

Tuborg øl | 21-08-16 | 19:13

Sjonnie en Annie gaan Fortuyn? Jaja, lach er maar om. Maar ik voorspel dat bij onveranderd beleid ergens in de komende 10 jaar Geenstijl op slot gaat of anders alleen mag doorstarten met vroom knielen voor de broeders van de islam.

notamused | 21-08-16 | 19:13

Ik zou haar doen, als jullie haar tillen

rattenvanger XL | 21-08-16 | 19:11

IK ben wel heel erg voor een leefbaar Nederland!

LieberLiber | 21-08-16 | 19:11

Alles beter dan die grijze wolven van DENK!

necrosis | 21-08-16 | 19:11

Hehe geweldig stukje Zentgraaf.

knutsel | 21-08-16 | 19:10

Zou al de derde versie zijn; zelf stond ik aan de wieg van de EERSTE Leefbaar Nederland. en toen was er nog geen sprake van Pim... Samen met Winand Leschot (WIE?) was dat, vele jaren geleden...

Pjotrans | 21-08-16 | 19:05

"Vult u de rest van het partijprograama zelf maar in:"

Geen klimafaat!

ProAsfalt | 21-08-16 | 19:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken