
Weet u wat altijd tof is om te doen als bedrijf? Je eigen personeel beschermen. Maar de NS heeft daar 'meh'-gevoelens bij. Is duur en zo. Met als resultaat dat het ov-personeel zich
vogelvrij voelt. Dat spoort niet. Vorig jaar, na de
mishandeling van de conductrice op station Hoofddorp, was er iedereen het er over eens dat het eindelijk anders moest. Zelfs de NS had een grote muil over wat er allemaal ging veranderen. Die plannen hebben echter de bij de NS gebruikelijke vertraging opgelopen. Het lukt de NS zelfs niet om voldoende personeel te vinden om de nachttreinen op donderdag, vrijdag en zaterdag te voorzien van minimaal twee conducteuren. Terwijl dat simpelweg een kwestie is van voldoende geld bieden, uiteraard. En ook staan er nog lang niet op elk groot perron beveiligers of politie. Intussen meldt de NS doodleuk dat het aantal meldingen van agressie
afneemt, maar de vakbonden stellen laconiek dat personeel simpelweg geen melding meer maakt. Dat heeft namelijk minder zin dan de trein nemen als je ergens zeker weten op tijd moet aankomen. De Tweede Kamer is
piswoest. Zo van: "Aaargh, dit bedrijf dat het resultaat is van privatisering en dus zoveel mogelijk kosten bespaart trekt geen geld uit om extra personeel op de treinen te zetten!" De VVD, CDA, PvdA en de PVV eisen dat de NS zwaar onder druk wordt gezet om haar eigen personeel te beschermen. De NS moet niet zo janken en shit gewoon regelen, is de letterlijke bewoording van de Kamerleden. Maar ja, Kamerleden die stoere dingen zeggen, daar is ook nog nooit iemand beter van geworden. Kortom, ineens heb je het. Je wordt geen conducteur. En als je conducteur bent, dan zoek je een baan waarbij de kans op geweld minder groot is. Vechten voor de Koerden tegen ISIS, bijvoorbeeld. U zult uzelf moeten beschermen, want van de NS en de overheid zal de veiligheid niet komen.
Reaguursels
InloggenNationaliseren die hap.
Hoe kun je spreken van een geprivatiseerd bedrijf als de landelijke overheid er nog zoveel over te vertellen heeft? De spagaat waar de NS in zit, is een logisch gevolg van de grote dikke vinger van de NL overheid in die organisatie. Het budget is er niet, simpel. Maar ook: waarom moeite doen, de overheid staat wel borg.
Echt de vrije markt opgooien, had er waarschijnlijk in geresulteert dat de NS failliet was gegaan. Het zij zo, andere spelers hadden dan delen opgekocht en wellicht hadden we een kleinschaliger, regioneel opererende commerciëel vervoer.
Dat wilde men niet, dus kwam dit gedrocht. Het alternatief is nationaliseren, en dus terug bij af, met dezelfde ellende als nu en een overheid die zijn verantwoordelijkheden ontloopt.
Dit soort zaken gaat pas over als je minimumstraffen invoert cq. de rechterlijke macht oplegt, om voor mishandeling van NS-personeel of anderen een minimale hechtenis van 1/2-1 jaar op te leggen en dit bij recidive te verdubbelen en liever nog te verdrievoudigen. Geweld tegen hulpverleners behoort strafverzwarend te zijn en het niet enkel laten bij een hogere eis maar ook dwingend een hogere straf opleggen.
Rechters die dat weigeren, voortaan bij de HEMA etalagepoppen laten pissen.
Een gevolg van de privatisering. Het enige, wat erbij kwam met de privatisering, waren de raden van bestuur en toezichthouders. Natuurlijk tegen een vergoeding. Voor de puinhoop bij dat bedrijf zijn die leden verantwoordelijk. Maar basic is de grote boze wolf de VVD, met hun privatiseringsevangelie. Het zou goedkoper worden voor de burger. Dat is ook duidelijk te zien in de zorg.
Tijd voor de 3e klas in de open lucht. Gedraag je je niet, kom je de 2e klasse niet meer in.
Als je conducteur in de problemen komt, roep dan heel hard "McMarx". Dan kom ik direct zonder aanziens des persoons en sla ik erg hard om je te verlichten.
Inneens had ik het, waarom gaan we geen Syrische vluchtelingen als condukteur inzetten, zijn heel goedkoop dus er kunnen er 3 per trein ingezet worden en als ze bespuugt worden dan spugen ze gewoon terug. Hebben ze ook niet meer een zo saai leven. Toch win win situatie. Kaartjes hoeven niet gecontroleerd te worden want hun broeders rijden bijna alle zonder en de nederlanders gaan met de auto.
Zo af en toe neem ik nog wel eens het onrendabelen vervoer, de trein is in de spits gewoon sneller. Kan er weinig aan doen.
Vorige week vrijdag, na ingestapt te zijn, direct controle, naast mij een puistenkop, puber eerste klas. Geef gelijk aan dat hij geen kaartje heeft, krijgt een preek en mag op het volgende station uitstappen. Verder geen consequenties.
Wat ik echter nog nooit eerder heb meegemaakt is dat een clubje mannen onder leiding van een superbitch in kogelvrije-steekvesten en als semi nep agenten de trein bestormen. Weer controle dus. Naast bij type kneus beroep: bijstandstrekker. Weer geen geldig vervoersbedrijf, ook meneer mag uitstappen op het volgende station, geen preek, geen waarschuwing. Gewoon uitstappen en de volgende trein pakken.
Niet genoeg geld. Laten we de salarissen van de bovenste lagen eens met 10% korten dan kunnen op elke trein 4 conducteurs controleren met een spoorweg agent als bodygaurd dan houden ze nog geld over voor een trolly met koffie meneer mevrouw.En en houden ze nog geld over voor een gratis koekje erbij.
Zie je het kan makkelijk en dan ben ik niet eens een financieel adviseur.
"NS beschermt eigen personeel onvoldoende"
Maakt niet uit want er zijn er nog 588.000 luitjes op voorraad.
Nu kan je werkelijk spreken van een nepparlement; wel van de NS eisen dat ze hun personeel beschermen maar zelf de eigen bevolking niet beschernen. Sterker nog nog steeds gaat de Kamer akkoord met het faciliteren van terugkerende IS terroristenen. Alsof de NS gratis OV kaarten geeft aan bekende geweldsplegers.
De NS is een privaat bedrijf, ja als je een kleuter met een leerachterstand bent dan kun je dat maar zo geloven.
Conducteur worden? Pas als je professionele krav maga/kickboksen/karate/judo/MMA sporter bent. Tevens dien je een steek en kogelvrije vest te dragen. En een speciale hoofdbeschermer op moet. Verders een stungun en pepperspray aan de riem evenals een handvuurwapen. Als ondersteuning ook een gordelbevesting met een machinegeweer en 3 handgranaten.
Ja dan weet je het in eens "ik word conducteur" of agent.
Kan de aandeelhouder zijn invloed niet laten gelden dan?
OWW, wacht.
Ze hebben er maar 1 en dat is de vernederlandse staat.
Dus die interesseert het ook al niks kennelijk,all for the money.Ook ns-ers zijn belastingbetalers die beschermt moet worden door de staat, want kerntaak van de staat.
Die laat het dus op 2 (2 maar?) fronten uit de broek hangen.Als aandeelhouder en als staat.
@Lupuslupus | 28-01-16 | 16:30 "En als er op bepaalde tijden geen 2 conducteurs beschikbaar zijn, zet er maar een agent bij."
.
Haal agenten van het flitsen af en doe er twee per trein. Maak van de trein tevens een speciale zone, waar die agenten de vrijheid hebben om een stationsverbod uit te delen, een overlastgever tot pap te meppen of een onbeschofte zwartrijder op te sluiten tot de trein in de remise is. Na een jaar evalueren.
NS, Politie en andere handhavers zijn zo begaan met hun medewerkers en hun veiligheid. De procedures worden zo aangepast en beschreven dat het er bijna altijd op neerkomt dat de fout bij de medewerker ligt. De organisatie zegt: " eigen schuld, dikke bult" ". Met een beetje pech heb je blijvend letsel en krijg je nog ontslag ook. Probeer je werkgever of de dader maar eens aansprakelijk te stellen. Werkgever: " wij hebben er alles aan gedaan om voor onze medewerker het zo veillig mogelijk te maken.... maarja de medewerker doet het niet goed". En van de dader valt niets te plukken. Veiligheid alleen voor de bűhne.
Eindelijk... natuur begint terug te slaan om de overbevolking op deze planeet terug te dringen.
Ah, de carrousel heeft zijn rondje gemaakt. Muppets zijn weer af bij veel kabaal maken. Daarna nog meer kletsen. Vervolgens gebeurt er niks. En dan ophef. En dan is het cirkeltje compleet en het proces herhaalt zich. Niet zo vreemd met dit kabinet. Zit nog op instructies uit Brussel te wachten hoe dit aangepakt moet worden.
@ Lupuslupus | 28-01-16 | 16:57
Ik ga heel regelmatig met de trein, nooit ergens last van eigenlijk. Moet ik er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik vooral buiten de Randstad reis.
Spopo terug!
Inclusief de honden.
Dat werkte altijd perfect!
Behalve hun eigen personeel, wordt ook de reiziger niet beschermd. Sterkte treinreizigers. Gillen heeft geen zin. Geen personeel meer op de trein.
Wim Venijn | 28-01-16 | 16:55
,
De enkele keer dat ik met de trein reis (goedkoop kaartje van Kruidvat) neem ik altijd mijn hond mee. Nog nooit last gehad.
Behalve hun eigen personeel, wordt ook de reiziger niet beschermd. Sterkte treinreizigers. Gillen heeft geen zin. Geen personeel meer op de trein.
We hebben toch nog wel wat werkelozen over die dit moeten kunnen?
Welke idioot gaat nog in de trein zitten!? Voor het geld van een maandabbo rijd je ook een luxe personenwagen.
Duidelijke taal van de CDA man:
Als een ov-medewerker agressie meldt jegens hem , wordt de medewerker op cursus getuurd wegens onbekwaamheid.
Waarom hebben ov medewerkers geen recht op het dragen van een busje pepperspray ?
Weet u nog, van vroeger? De spoorwegpolitie die op elk station een post had en zich alleen maar met het spoor bezighield? En die je regelmatig in de trein tegenkwam. Wegbezuinigd door de overheid...
Tijd voor tasers op DealDumpert? Voor 50 ekkers moet je toch wel een mooie inelkaar kunnen schroeven.
Als je iets aan de daling wil doen, dan moet er veel meer gebeuren dan 2 conducteurs op de trein.
Nerdino | 28-01-16 | 16:33
.
Tja je moet toch ergens beginnen?
Agressiecijfers in de trein zijn al jaren hetzelfde. Het is alleen nu in de mode om er vooral veel over te roepen. Als je iets aan de daling wil doen, dan moet er veel meer gebeuren dan 2 conducteurs op de trein.
Kunnen ze in de tweede kamer wel janken. Dit is weer een gevolg van soft optreden en onvoldoende handhaven en straffen door de overheid.
Ik weet, het is onder hun niveau, maar kunnen niet een paar van die hartchirurgen dit werk gaan doen?
Ze weten hoe te werken in oorlogsgebieden en zijn niet bang. (hihi) Fouilleren houden ze ook van heb ik gehoord!
Tegenwoordig is het niet zo eenvoudig om een nieuwe baan te vinden dus de NS directie zal toch haar personeel moeten beschermen. En als er op bepaalde tijden geen 2 conducteurs beschikbaar zijn, zet er maar een agent bij. Die hangen nu allemaal rond de AZC's en de gewone burger kan zoals gewoonlijk het schompes krijgen.
Marktwerking, u ziet het!
De markt durft beter wat de gemeenschap niet kan, wil en mag!
servert werkt weer als een trein?
Doet het reaguurserverding het weer?
Misschien kunnen de salafistische stormtroepen van Jihadias van Aarsen ondersteuning bieden rond den Hagistan ?
Even iemand citeren die dat heel mooi zei, over een probleem dat zou blijven bestaan.... www.dumpert.nl/mediabase/285151/a26c60...
@Joris von Loghausen | 28-01-16 | 16:24
Ik hou van grote tetten.... YEAH!
Geweld in de NS Treinen is ook een gevolg van de massa immigratie. Dus de schuld van Policor Nederland
I like boobies.
REAGEER OOK