Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA stelt forse looneisen

en bedanktHaha. Wat bent u toch allemaal sukkels, met uw 36-urige werkweek, uw 21 vakantiedagen, uw kilometer vergoeding van 0,09 cts, uw snert kerstpakket, uw pensioenregeling en uw hypotheek van de Aldi. Neem toch eens een voorbeeld aan onze politici. Nog maar net in kabinet, en jezelf meteen al een loonsverhoging van 30 PROCENT geven. Keurig nietwaar? Thans toucheren ministers een basissalaris van een luizige 122.000 euro, en daar komt dus dertig procent bij. Reden van dit douceurtje? Er wordt gestreefd naar een "evenwichtige inkomsten ontwikkeling", aldus het regeerakkoord. Met andere woorden, de topinkomens van Nuon en Essent-baasjes en andere grootverdieners in de publieke sector gaan niet omlaag, maar het salaris van ministers gaat wel omhoog. Eerlijk delen, zeg maar. De babbelbox staat vandaag tot uw beschikking en wil graag weten wat u erbij krijgt dit jaar...

Reaguursels

Inloggen

voor een ieder die het niet weet.
ze hebben een werkweek van slechts 24 uur
ze hebben nog een 12 weken vakantie
dat maakt een gemiddeld uurloon van 165 euro
ja zo maak je vrienden
wat was er ook al weer in het nieuws verleden week
het aantal klanten van de voedselbank neemt schrikbarend toe
schande
schande
schande

Paul Cohen | 07-02-07 | 14:46

Wouter mag van mij die 30% krijgen, net zoals de tiefus dat ti maar weer snel op pleurt uit het kabinet de nagemaakte!!!!!!!!

BEERTENDER | 07-02-07 | 13:36

Degenen die hier om het hardst Calvinist roepen zijn de grootste zakkenvullers die er rondlopen, waarvan akte Cojones.

kruT | 07-02-07 | 10:30

Geen probleem!!! Dus dan ook gelijk even het prestatieniveaux met 30% omhoog? Niet?? Nou zeg...

Jahaaa, we nivileren een lekker stukkie weg in Nederland..

spoednik | 07-02-07 | 04:30

De ministers bepalen nu dus hun eigen salaris. Het zou veel reeler zijn als het volk wat nu dus een paar jaar lang bevroren lonen heeft gehad ook eens een berg procenten er bij krijgt.
Met alle gestegen kosten om ons heen word ik rood van woede dat mensen die ons sinds de komst van de euro ingefluisterd hebben dat het slecht gaat met 0031 er nu wel op vooruit gaan. Maar de mensen die ECHT hard werken er niet veel bij krijgen behalve nog meer kosten. Moesten wij hier voor nu
een steentje bij dragen de afgelopen jaren? BAH!

Baldrick | 07-02-07 | 00:24

... en wil graag weten wat u erbij krijgt dit jaar...
Dat vertel ik pas na de major raamabtenarenstaking a.s. dinsdag.

Kertas | 06-02-07 | 22:36

In de politiek wordt gegraaid maar in het bedrijfsleven is het niet veel beter. Misschien mag een minister best beloond worden voor zijn/haar verantwoordelijkheden. Het is wel wat komisch dat ze zich dit zelf toekennen maar goed, wie moet het anders doen.......?

Fred V | 06-02-07 | 20:55

'Dit was al besloten door het vorige kabinet'. Dat gold ook in de zaak van de uitgeprocedeerde asielzoekers en daar maakten Wouter en Andre wel gehakt van. De boter ligt dus niet op de hoofden van de demissionaire ministers alleen.
Met de opbrengst van de 255 euro duurdere ziektekostenverzekering kun je nog heel wat leuke dingen voor jezelf bedenken.

ventus_aqualis | 06-02-07 | 20:02

Een dom stemmend volk krijgt de regering die het verdient.
Een hardleers volk krijgt de regering die het vraagt.
Het Nederlandse volk krijgt een regering die verdient noch vraagt.

Chiant | 06-02-07 | 19:17

De broekriem kan weer een gaatje losser blijkbaar, de Heren nemen het er dus weer lekker van.. vuile pisnichten

IDSMadDog | 06-02-07 | 19:06

@vander F 06-02-07 @ 16:12
Prestatie loon? Dan moeten ze bijleggen bedoel je...

Aatje | 06-02-07 | 18:58

Jezus redactie let ns op die loonsverhoging was er al tijdens de vorige kabinetsperiode doorheengedrukt, door CDA, VVD en D66. En ze hebben wel een beetje gelijk met hun 'evenwicht', voor vergelijkbaar zware banen en zoveel verantwoordelijkheid wordt in het bedrijfsleven vele malen meer geld betaald. Daarom zou ik nooit politicus worden, wordt liever commissaris à la Kok met zn veel simpelere maar 3x beter verdienende bijbaantjes...

puistkonijn | 06-02-07 | 18:02

het is het CDA met de VVD niet gelukt zo'n loonsverhoging erdoor te jassen maar met die smerige linkse salonsocialisten lukte het onmiddellijk.... bah,
'k heb er geen goed woord voor over.... (links lullen, rechts zakken vullen)

Luudde | 06-02-07 | 17:17

Geachte redactie!!! Hartelijk dank voor het snelle aanbrengen van een stukje nuance in dit bericht. Het is natuurlijk altijd moeilijk om toe te moeten geven dat je tendentieus bezig bent! Maar het siert de mens als hij durft toe te geven dat hij ongelijk heeft!! (lacht ironisch)

Judge Dead | 06-02-07 | 17:11

@Zeurders 06-02-07 @ 16:49
Wat is er mis met "zakkenvullen" dan?. dat is nou net waarom ik op het cda heb gestemd.

baggerboer | 06-02-07 | 16:57

@baggerboer 06-02-07 @ 16:47
Uit wat ik aan Hadjewat schrijf, blijkt, dat ik alleen maar link naar een antwoord op een post van hem van gisteren. Er is hier dus geen sprake van een poging om iemand te overtuigen, anders had je wellicht gelijk. Ik kan het toch ook niet helpen dat op NieuwNieuws de artikelen van gisteravond nu al in het archief zitten?

tegengas | 06-02-07 | 16:57

@baggerboer 06-02-07 @ 16:47
Tja, maar de bewijzen staan wel in het archief: voor deze ene keer wordt de schuld ten onrechte bij de PvdA gelegd.
CDA zijn de grote zakkenvullers in dit kabinet.

Zeurders | 06-02-07 | 16:49

@tegengas 06-02-07 @ 16:26
Hou eens op met naar het archief te linken joh,lutser die je bent.
En tegen de rest zeg ik! ga trug naar school en probeer zelf eens een redelijk inkomen "op te rapen".

baggerboer | 06-02-07 | 16:47

@Hadjewat? 06-02-07 @ 16:16
Ik hen een teleurstellende mededeling voor je. Het verhaal hierboven van Fleischbaum en ook de kop kloppen niet. Omdat ik dat vind? Nee, lees de commentaren van anderen dan maar.
Ik heb je post van gisteren over Verdonk ook nog beantwoord. Dit zit inmiddels diep in de archieven en als service krijg je van mij een link. Even control+end doen en je hebt 't.
www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/02/ve...

tegengas | 06-02-07 | 16:26

Ik hoor nog de verontwaardiging van Bos in de kamer. Nee, dat was een schandaal! Maar het ging dus gewoon om ordinair kiezers paaien. Nou het pluche lonkt, mag ineens alles, zolang het maar flink meer geld oplevert voor Bos en de zijnen.

Die tomatenclub is niet de mijne, maar ze hadden wel gelijk toen ze hier boos over werden. We zien nou wat draaikont Bos bedoelde: niet meer geld, tenzij ik er zelf beter van word.

Je moet toch wel stekeblind zijn en met je IQ niet hoger dan halverwege Bonnie komen om nou nog op die graaiers van de PvdA te stemmen.

Hadjewat? | 06-02-07 | 16:16

@SirVesseur 06-02-07 @ 15:21
Eigen baas worden misschien iets voor u, sir?

Zeurders | 06-02-07 | 16:16

Sterf,
vuige graaiers....

ik zie meer iets in een prestatie loon voor het Haagsche gepeupel.

vander F | 06-02-07 | 16:12

Geef die ministers maar 1000% loonsverhoging!
Er zijn in het bedrijfsleven plenty managers te vinden die dit land perfect zouden kunnen besturen maar dat niet doen vanwege het salaris.
Neem nou onze voormalige directeur nu president-commisaris, alles wat die man aanraakte veranderde in goud.

Jim Beam | 06-02-07 | 16:06

SirVesseur 06-02-07 @ 15:21

Officieel bepaalt dan ook de TK het salaris van ministers en niet het kabinet zelf. De TK gaat dan wel weer over hun eigen salariëring geloof ik.

tegengas 06-02-07 @ 15:07

Ja, of ze sluizen er hopelijk toch iets door waardoor de babyboomers niet meer slapend rijk kunnen worden. Ik stel voor een flinke fiscale maaatregel in Box 3, die 60+ mensen met geld stimuleert kleiner te gaan wonen. Goed voor de woningmarkt en goed voor de staatskas.

Maaier | 06-02-07 | 15:30

Ik heb nooit zo goed begrepen dat die knakkers hun eigen salaris kunnen bepalen. Ik zie mij al aankomen bij mijn baas.

SirVesseur | 06-02-07 | 15:21

Oud nieuws, vorig jaar hebben Balkenende en zijn gang al besloten dat het volgende kabinet er 30% bij zou krijgen. Dit is alleen maar uitvoering van beleid.

mr. Rugje | 06-02-07 | 15:17

@Bunt 06-02-07 @ 15:08
Lees nu eens de commentaren hierboven. Zijn al die mensen zo achterlijk en ben jij de enige slimmerik hier? Of zou het misschien toch andersom kunnen zijn?

tegengas | 06-02-07 | 15:12

tegengas 06-02-07 @ 14:56: "Overigens, ik heb jouw opmerking 'socialisten zijn onbetrouwbaar' al een paar dagen niet meer gezien. Krijgen we die ook nog vandaag?"
-
Nee, waarom zou ik. Jij hebt het zelf toch al aangegeven.

Bunt | 06-02-07 | 15:08

@Maaier 06-02-07 @ 14:56
Er komt wel meer voor het onderwijs, maar inderdaad veel te weinig. Wellicht hebben ze het bewust laag begroot, om tijdens het debat over de regeringsverklaring wat speling te hebben. Politiek, hè.
En de pensioenen voor hogere inkomens, dat is een puntje dat het CDA heeft binnengehaald. Verkiezingsbelofte. Er zal wel weer, volgens goed Nederlands gebruik, een commissie worden benoemd, die binnen 4 jaar rapport uitbrengt. Op tijd dus voor het volgende kabinet (als dit kabinet tenminste de 4 jaar uitzit).

tegengas | 06-02-07 | 15:07

Bunt 06-02-07 @ 14:44

dat weet jj niet en tegengas ook niet. Die onderhandleingen waren immers geheim. Wat ik wel weet is dat dit kabinet uit angst voor de kiezer geen enkele echte maatregel neemt om ouderen met dikke pensioenen een beetje meer mee te laten betalen aan de algemene voorzieningen en zo de vergrijzing ene beetje betaalbaar te houden. Geen keuzes dus. Netzoalls ze ene veel te laag bedrag voor onderwijs uittrekken.

Maaier | 06-02-07 | 14:56

@Bunt 06-02-07 @ 14:44
Kort antwoord. Je hebt het hierboven al tien keer kunnen lezen, maar dit besluit is al in het vorige kabinet genomen en kan niet meer worden teruggedraaid.
Overigens, ik heb jouw opmerking 'socialisten zijn onbetrouwbaar' al een paar dagen niet meer gezien. Krijgen we die ook nog vandaag?

tegengas | 06-02-07 | 14:56

beste reaguurders jullie kunnen allemaal 300% meer krijgen, je moet je dan wel ff uit laten schrijven uit nl, en dan jezelf verhuren aan je werkgever.
hij blij,jij blij, regering niet blij.

baggerboer | 06-02-07 | 14:46

tegengas 06-02-07 @ 13:37,

Je komt nog steeds niet echt snugger over, maar goed.

Waaruit mag dan wel blijken dat Bos en Rouvoet zich tijdens de onderhandelingen hebben verzet tegen de verhoging van de ministersvergoeding van 30%.

Het was toch diezelfde socialist Bos die dergelijke besluiten zou terugdraaien.
Maar blijkbaar kunnen de principes van een socialist al met een paar euries worden afgekocht.

Bunt | 06-02-07 | 14:44

Ik kan 30% meer de tyfus krijgen van mijn baas. Straks 12 urige werkdag en volgend jaar je eigen bed mee nemen... voor het zelfde geld :(

Sweep | 06-02-07 | 14:30

Wat is dat nou, PvdA? Rood is niet meer rood. Schaamrood is het.

Technix | 06-02-07 | 14:20

Door lastenverhoging ga ik er komend jaar WEER 12 procent op ACHTERUIT!
ik weet nu wel waarom.

Ik moet blijven werken tot mijn 65-ste om Wouter Bos en zijn werkloze moslims te blijven onderhouden, niet om aan een goede gezondheidszorg te betalen of goede opvang van echte vluchtelingen en een veilig Nederland.

De Beste | 06-02-07 | 14:13

Shit eg nie normaal! krijgen ze straks ca 160.000 euri per jaar!
Daar moet ik 32 uur per week voor werken en dan krijgen ze nog wachtgeld ook.
PS: Ik ben dan ook zo'n linkse gristen die dan ook 10% weggeeft aan de minder bedeelden.

youwish | 06-02-07 | 13:56

Zeg redactie ic heer Fleischbaum, waar blijft nu toch jullie rectificatie? Het is toch niet zo moeilijk om even op te schrijven dat je zit te ijlen.

SuperG | 06-02-07 | 13:39

Tot zover de normen en waarden van vandaag, en ondertussen gaan we gewoon verder met "iedereen wat laten inleveren". Bos, voor de verkiezingen durfte je hier nog commentaar op te geven, waar is die grote bek als we hem nodig hebben?

Weirdoinventor | 06-02-07 | 13:35

Pharos 06-02-07 @ 12:49: "Het was, kortom, het CDA dat dit erdoor drukte, niet de PvdA en ook niet de CU."

Waar staan de bronnen vermeld in jouw linkse sprookje?

Bunt | 06-02-07 | 13:20

hihi, jezelf 30% geven en dan flink snijden in het ambtenarenapparaat om die kosten in balans te brengen. Sociaal beleid gaat het helemaal worden in 2007!

@ Pharos,
Ja, PvdA- en CU-leden zullen dit vast met grote tegenzin "slikken". Ik ben benieuwd hoeveel van de tegenstanders afstand doen van hun 30% extra of dit naar één of ander goed doel storten. Ik weet denk ik wel hoeveel dat zullen doen, jij ook?

Tobus | 06-02-07 | 12:58

En natuurrrrrlijk wordt de PvdA hier weer gebashed want objectieve nieuwsgaring, daar doet men op GS nu eenmaal niet aan.
LEEST EN HUIVERT REDACTIE: Welke partij heeft in de Tweede Kamer al vaker geopperd dat ministers meer zouden moeten gaan verdienen?
Juist: HET CDA!!!
Welke twee partijen waren daar juist tégen maar hebben het kennelijk moeten slikken tijdens de onderhandelingen?
Juist: DE PVDA EN DE CHRRRRISTENUNIE
.
Het was, kortom, het CDA dat dit erdoor drukte, niet de PvdA en ook niet de CU. Graag correctie (en betere bronnen)

Pharos | 06-02-07 | 12:49

joeniepro 06-02-07 @ 12:41

De aandeelhouders van Nuon en Essennt zijn geementes en provincies. Vanuit die hoedanigheid zou men die hoge salarissen kunnen aanpakken. Ziekenhuis besturen en bestuurders van allerlei ZBO's zouden al helemaal minder moeten verdienen.

Dit is geen kwestie van zakkenvullen, het is gewoon een fatsoenlijk salaris geven voor een zware baan, die veel tijd vergt en veel verantwoordelijkheid geeft.

Maaier | 06-02-07 | 12:48

@ Contra 06-02-07 @ 10:53
Lezen vrrrriend.
".... en dan heb ik het nog niet eens over de verantwoordelijkheid die bij zo'n baan komt kijken."

@ Paulusdebosbouter 06-02-07 @ 10:52
Daar verschillen de meningen over ...

@ Paulusdebosbouter 06-02-07 @ 11:07
Daar heb je een punt ... zaten alle moslimextremisten er maar zo bij zoals in de banner.

schuifpuzzle | 06-02-07 | 12:43

Ze geven zichzelf ff een gemiddeld jaar salaris extra.... want belasting, die betalen die afzetters niet.

defabiman | 06-02-07 | 12:41

Ergens heeft de redactie de privatisering van de energiesector weten te missen? Dus wisten ze ook niet dat bedrijven als Nuon en Essent al jaren niet meer bij de publieke sector behoren, maar tot de normale profit-sector? Dat het dus vrij logisch (nou ja, dat ook weer niet... maar het lijkt wel normaal te zijn...) dat de topmannen in grote winstgevende ondernemingen een buiten proporties hoog topsalaris verdienen...???

Als je dan toch wil schoppen tegen het feit dat topmannen van Nuon en Essent (iemand wel eens uitgezocht wat de top bobo van Oxxio verdiend..?) dan moet je bij diezelfde regering zijn die deze bedrijven zo nodig moest afstoten uit het publieke stelsel... privatisering is een wassen neus... de burger betaald er alleen maar dubbel door...

Verder is een salaris-stijging van 30% uiteraard niet te verantwoorden tegenover bevroren ambtenaren salarissen en dergelijke... wederom het bewijs dat de politiek enkel nog een roeping van je bankrekening is...

joeniepro | 06-02-07 | 12:41

Ach, zo lang linkse politici nog niet hun harddisks in de sloot smijten zal het wel mee vallen met die linkse zakkenvullers toch, gezondverstand vrienden ?

Bigi Bana Boy | 06-02-07 | 12:27

Fleisch post ff jouw salaris.
Dan weet tenminste iedereen of dat salaris van de Balk nu echt wel zo hoog is.

Karel kwakbol | 06-02-07 | 12:26

Was het niet een zekere Wouter B. die er nogal prat opging om dit soort besluiten terug te draaien.
Ook een socialist geeft blijkbaar zijn pricpipes graag op voor een paar euries meer.

Bunt | 06-02-07 | 12:15

Wat ik persoonlijk erger vind, zijn politici (landelijk of regionaal) die illegaal onderverhuren, vanuit bijvoorbeeld een SP gedachtengoed, tegen exhorbitante prijzen en dan weigeren op te stappen. En dan als eenmansfractie doorgaan. Die mensen moeten eens lekker oprotten. Als een politici in Den Haag goed werk levert dan mag hij van mij best wel EURO 200.000,- verdienen.

Mokum Kosher | 06-02-07 | 12:14

8% loonsverhoging en per maand 12,5% bonus wanneer ik 90% van mijn uren per maand maak.

-=PyP=- | 06-02-07 | 12:12

En wederom wordt een plannetje dat al door ons vorige onvolprezen rechtse kabinet is verzonnen nu ineens als een pvdastreek weggezet...
Moeilijk hé, vleesboompje, om eens een keer waarheidsgetrouwe verhaaltjes neer te kalken...
Okee, wat mij aangaat had Bos hier best een punt van kunnen maken in de onderhandelingen, maarja, z'n vorige baas was Shell, de man weet niet beter of graaien wat je graaien kan is de norm...
Nee, geef mij toch maar Jantomaat, klinkt eerlijker....

bubka | 06-02-07 | 12:10

WTF? Ik krijg een dikke 28 cent per kilometer. Gamen is dagelijkse kost op het werk en bier tijdens de lunch. Ongekend opkenkeren...

koppeso | 06-02-07 | 12:08

Wat een gelul. +30%? Hebben ze weer mooi geregeld met zijn drietjes. Welke gs-er krijgt er dit jaar ook 30% bij? Wij mogen gvd blij zijn als we eens wat erbij krijgen, dat dat voldoende is om de inflatie te dekken.

volvotrucker | 06-02-07 | 12:03

@Zeurders 06-02-07 @ 11:45
Ach 10% is ook al €12200,- per jaar er bij. Dat is meer dan €1000,- per maand loonsverhoging.
Doe mij die maar.

Framoes | 06-02-07 | 12:02

@linkse idioten hier
als je oplet is dit gewoon alweer een nieuwe verhoging die in dit regeer akkoord staat. dus wel odner andere idee van pvda. fleisch heeft dit x wel gelijk. bastaarden doen lekker rechts vullen. but what else is new?

Esc0bar | 06-02-07 | 12:02

Vanuit overtuiging,met geloof in je idealen sluit je jezelf aan bij de club die voor jou datgene vertegenwoordigd wat aansluit bij je visie op de wereld
Eens op een mooie dag word je geroepen tot het edele ambt van minister.
Nu kun je eindelijk bijdragen aan de uitvoer van jouw idealen, dat waar je altijd in hebt gelooft.
Je beklimt het spreekgestoelte, en je eerste woorden zijn:
Hey.... wat schuift dit, ken ik effe vange

bakoenin | 06-02-07 | 12:01

tegengas 06-02-07 @ 11:53,

Blijkbaar ben jij nog steeds niet in staat het te begrijpen.
Wat ging er eigenlijk fout bij jouw geboorte?

Bunt | 06-02-07 | 12:00

@Bunt 06-02-07 @ 11:38
Heb jij ook nog andere zinnetjes op je repertoire? Dit is al de 20e keer binnen een maand dat je deze flauwekul post.

tegengas | 06-02-07 | 11:53

@Zeurders 06-02-07 @ 11:45

Helemaal gelijk. Onzer aller Fleishbaum de leugenachtige smoezenverkopert wil net doen alsof dit een plotseling PvdA plan is terwijl het allemaal al fijn was geregeld tijdens het vorig kabinet. Dat CDA en CU ook bij het kabinet zit vergeet Fleischje maar voor het gemak want hij houdt zo van PvdA bashen...

yurp | 06-02-07 | 11:52

Het is een groot complot, georkestreerd door de christelijke taliban en mullah Bos doed gewoon mee.

Gifkikker | 06-02-07 | 11:51

Was dit grote zakkenvulplan niet al door het vorige kabinet bedacht, commissie Dijkstal?
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/gqwm1y59
En Wouter wilde eigenlijk maar to maximaal 10%, hij heeft vast nog heeeeel hard geprobeerd tegen te stribbelen.
http://www.ministerremkes.nl/openbaar_bestuur/topinkomens/commissie_dijkstal_0/nieuwsberichten/wouter_bos_wil

Zeurders | 06-02-07 | 11:45

eerst dacht ik aan de kop te zien voor alle werknemers, maar schrik het is weer voorzichzelf. Nou ja niks nieuws onder de zon zoals al gezegd hier eerst je eigen zakken weer vullen altijd zelfde in de politiek.

lara | 06-02-07 | 11:44

"Inkomstenontwikkeling" is één woord. Ik betwijfel dat het regeerakkoord het fout had geschreven.

Dada_ | 06-02-07 | 11:42

@faq 06-02-07 @ 11:24

Joop Wijn keert vooral Woutertje bos "de rug toe"....

Rui Barros | 06-02-07 | 11:40

Het motto van deze regering is: Links lullen, maar wel rechts vullen.

Bunt | 06-02-07 | 11:38

Nou voor die 158600 euri die zij gaan krijgen wil ik ook wel meeregeren. De meeste van die kamerleden hebben toch geen reet te doen dan f5-en en vergaderingen bijwonen.

Deadkennedy | 06-02-07 | 11:37

MOEHAHA, voor dat salaris komt deze jongen z'n warme bedje echt niet uit hoor.

porn-o-graaf | 06-02-07 | 11:37

LOL@Veldwebel 06-02-07 @ 11:20
@Utopiad 06-02-07 @ 11:25 Echte paupers melden hier dat ze meer verdienen dan een minister - alsof dat zo'n bijzonderheid is, overigens.

vraagstaart | 06-02-07 | 11:32

Neemt Geenstijl tegenwoordig alles klakkeloos over van Televaagdochter Privé ofzo?

Tjongejonge, wat een trieste stemmingmakerijg over iets wat door VVD en CDA in het vorige kabinet al is besloten!

Cavaco | 06-02-07 | 11:31

@Paulusdebosbouter 06-02-07 @ 11:07
Dat snap ik. Maar iedereen heeft wel een gevoelig puntje en een reden waarom over iets geen grappen mogen worden gemaakt. En dat is juist de reden dat daarover grappen worden gemaakt. Over de bejaarden kan je in ieder geval zeggen dat zij er geen last van hebben.

Nerveuse Tienus | 06-02-07 | 11:31

Whaha ik verdien meer dan een minister, paupers.

Utopiad | 06-02-07 | 11:25

@Patrick Bateman 06-02-07 @ 11:21
Volkomen gelijk, ik begin er al aan te wennen. Maar als ik Weesie was, zou ik Fleischbaum er al lang uitgegooid hebben.

tegengas | 06-02-07 | 11:25

Zou Joop Wijn dit al geweten hebben vóórdat ie de politiek de rug toekeerde?

faq | 06-02-07 | 11:24

Fleischbaum: Zelfs bij de Azijnbode zouden ze zich schamen voor de manier waarop jij de feiten hier probeert te verdraaien!!!
- Het besluit tot loonsverhoging is door het vorige kabinet genomen (ZONDER de PvdA) dit kabinet heeft besloten het in stappen te doen ipv in één keer.
- Er is juist WEL besloten de inkomens in de (semi-)publieke sector aan banden te leggen.
Er is niets tegen een beetje stemmingmaken maar dit is van het nivo Meurders-doodverklaren, alleen dan niet grappig.

Patrick Bateman | 06-02-07 | 11:21

Het neiuwe kabinet is er nog niet eens en het grote graaien is al begonnen.
Het doek valt al snel voor de PvdA (Partij van de Aasgieren).

bijtertje | 06-02-07 | 11:21

oude afspraak en hoppa weer een onderwerp

fanta | 06-02-07 | 11:20

Van mij mogen ze die 30% krijgen, maar dan wel gelijk het wachtgeld, onkostenvergoedingen voor plezierreisjes enz afschaffen. Alles zelf betalen.

Bovendien moeten ze naar mijn mening hieruit een deel van hun prestigeprojecten (HSL, Betuwelijn enz) meebetalen.

benter | 06-02-07 | 11:20

Het neiuwe kabinet is er nog niet eens en het grote graaien is al begonnen.
Het doek valt al snel voor de PvdA (Partij van de Aasgieren).

bijtertje | 06-02-07 | 11:20

Die loonsverhoging is al door het vorige kabinet besloten. Stukje klopt dus niet.

voorstoppert | 06-02-07 | 11:20

Een beetje topper uit het bedrijfsleven wordt alleen minister als hij het zich een forse salarisreductie kan veroorloven. Dat is de reden waarom een gemiddeld kabinet zo klote functioneert. Simpelweg omdat er te weinig ondernemers in zitten. Als een ondernemer de boel verkloot, gaat hij namelijk failliet. Als een ambtenaar de boel verkloot, wordt hij weggepromoveerd en wordt - om de ellende op te lossen - er ergens bezuinigd of er wordt een belasting verhoogd. Kortom: Prima om dit soort mannen en vrouwen meer te betalen, maar dan wel snoeiharde eisen stellen aan hun performance.

freewilly | 06-02-07 | 11:20

Jongens doe eens niet zo overdreven. Elke fractie zal hier mee instemmen muv de SP. Zowel Wouter Bos als Balkenende verdienen in het bedrijfsleven een veelvoud. Geef de ministers wat meer en de dartende ambtenaren eens wat minder...

MrWorf | 06-02-07 | 11:19

De +30% kwam van het vorige kabinet, waar men stelde niet aan zelfverrijking te willen doen en de verhoging dus niet aan de eigen ministers wilde toekennen maar aan het volgende kabinet, als ik me goed herinner. In verband met marktwerking, het kunnen concurreren met het bedrijfsleven. Misschien zodat dan niet de 2e kamer gevuld wordt met geen afspiegeling van de maatschappij, maar vooral met uitgerangeerde onderwijzers, ambtenaren en dergelijke. Als Alzheimer (sorry Paulus) nog niet bij mij heeft toegeslagen, was het ook en vooral Wouter Bos die daartegen fulmineerde. Het zou hem hebben gesierd als hij nu de +30% had teruggdraaid als voorschot op zijn (waarschijnlijk) nieuwe rol als minister van Financiën. Wederom een gemiste kans om niet als draaikont de geschiedenis in te gaan? In ieder geval is de MP als maximum-verdiener in de publieke sector wel een beetje achterhaald; in het bedrijfsleven zie je ook schaarse specialisten meer verdienen dan hun baas -diezelfde marktwerking die tot de +30% leidde. Beetje inconsequent, heren.

vraagstaart | 06-02-07 | 11:19

ach even je job doen zakkenvullen de komende jaren , daarna commissaris
bij de schell akzo koninklijke olie, een boek schrijven.Zakkenvullers zumkotzen

kotszak | 06-02-07 | 11:16

Waarschijnlijk dat ik de voedselbank erbij krijg.

bad to the bone | 06-02-07 | 11:16

@ antitest. Wow jij moet niet zoveel indymedia F5-en, dat is niet goed voor je realiteitsbeeld...

Brandje | 06-02-07 | 11:15

Partij van de Armoe !! Wederom slinkse partij die hun eigen zakken willen vullen over de ruggen van de belasingbetalers. PVDA brengt de armoede naar u toe deze zomer !!

gemiddelde_reaguurde | 06-02-07 | 11:13

'Het goede nieuws is dat het salaris van Balk gelijk het maximum wordt in de (semi-)publieke sector!!!
Op termijn natuurlijk maar toch...

Patrick Bateman | 06-02-07 | 11:11

Heel terecht dat dit gebeurt!!! Een beetje directeur verdient ook meer dan een ton en de echte toplaag in het bedrijfsleven verdient een veelvoud van het nieuwe bedrag. Het wordt tijd dat de bestuurders van Nederland een competatief bedrag gaan verdienen, misschien dat er dan ook mensen met ambitie naar Den Haag gaan. Overigens heb ik hier wel een hard hoofd in, maar je moet toch ooit en ergens stappen zetten om die besluiteloze compromis-addicts in Den Haag te vervangen.

Wat wel een slechte zaak is is dat "echte" zelfverrijkers als de bewindsvoerders van Nuon en Essent 8 ton opstrijken terwijl ze volledig incapabel zijn. Die rukkers zijn aangesteld door een bende nietsnutten van de provinciële overheden, die vervolgens een zeer creatief rekenmoduletje hebben gebruikt om een waanzinnig salaris aan hun vriendje toe te kennen.

Brandje | 06-02-07 | 11:11

Groot gelijk... is zou voor 122 K per jaar absoluut NIET minister willen zijn. Is nou niet bepaald een 9 tot 5 baantje.

whiteguy | 06-02-07 | 11:10

Geenstijl doe je huiswerk 's!

zawoot | 06-02-07 | 11:10

Niet dat ik het er mee eens ben (lekker geloofwaardig om straks bij de CAO onderhandelingen aan te dringen op loonmatiging), maar om dit nu alleen in de schoenen van de PVDA the schuiven is ook weer typisch Fleischbaumesque

Iko Nal | 06-02-07 | 11:09

oh, dat gaat natuurlijk 2011 in, of niet?

Maître Corbeau | 06-02-07 | 11:08

@Nerveuse Tienus: het is geen grap als je alleen maar ernstig zieke mensen laat zien. Dat is exploitatie van ellende, geen humor. Bovendien kunnen zij zich ook niet verweren. Als je een grap maakt over de islam, kun je een reactie verwachten. Voor mij blijft dit gewoon smakeloos leedvermaak, waar ik niet goed van wordt.

Paulusdebosbouter | 06-02-07 | 11:07

dat is behoorlijk ziek inderdaad wetende dat een 'middenklasambtenaar' geen leuter verdiend met zijn werk...

Erg jammer dat het wederom een linkse partij is die zichzelf wil verheerlijken in de tweede kamer...

FrAgFo0d | 06-02-07 | 11:06

jentje trekhendje

Bij deze nog een.

befke | 06-02-07 | 11:06

@stuyterkuycken 06-02-07 @ 10:59
Allemaal niet van toepassing op ministers. Krijgen er toch 30% bij.

makkie | 06-02-07 | 11:03

Haaaa, eindelijk eens wat linkse praat op GS. Nivellering, dat is wat we wille! Weg met de bazen! Weg met het kapitalisme! Lucasdelinksel*l is blijkbaar toch niet voor niks gestorven, Fleischbaum neemt zijn rol met verve over.

Gainsbarre | 06-02-07 | 11:03

@Paulusdebosbouter 06-02-07 @ 10:52
Van leven ga je dood. Ik maar daar graag grappen over.

Nerveuse Tienus | 06-02-07 | 11:02

Niet zeuren, gewoon continu cursussen volgen, goed zijn in je werk en regelmatig jobhoppen. Daarmee heb ik er 50% bijgekregen in twee jaar tijd!

stuyterkuycken | 06-02-07 | 10:59

ik ben afhankelijk van huurinkomsten, zoek ook naar evenwichtige ontwikkeling, maar dat kan niet. kut communisten!!

Maître Corbeau | 06-02-07 | 10:59

"ik vind het wel goed" al dus woeter Bosman

kevin claessen | 06-02-07 | 10:59

@ Cavako, er bestaat helemaal geen democratie knuppel, in fijte leven we in een 1partijen stelsel, ze luisteren toch allemaal naar een en de zelfde machts factor.

allemaal illuminatie die hufters, deaud aan de vrijgemetselde klootzakken

antitest | 06-02-07 | 10:59

Dit heeft Balk-2 beslist in 2006. Niets nieuw onder de zon. Volgend bericht!

bL@@TeRik | 06-02-07 | 10:58

Ik vind het juist verrassend dat ze niet voor 30% ineens hebben gekozen, maar gespreid over 4 jaar. Dan kan het volgende kabinet niet zeggen, het is alweer 4 jaar geleden, we doen er nog eens 30% bij.
Daarmee is het besluit van CDA/VVD een beetje afgezwakt in dit akkoord.

makkie | 06-02-07 | 10:58

Ik heb straks een loonsverhoging van -30%!

the_Tzar | 06-02-07 | 10:57

Ik denk dat we Beatrix dit jaar ook maar wat 'loons'verhoging gaan geven. Lijkt me wel gepast.

Balkenende | 06-02-07 | 10:57

toch hardstikke normaal, ministers verdienden geen kont voor een hondenbaan.

Maaier | 06-02-07 | 10:55

oh das zelfs 50%...
jeetje...

Hessian | 06-02-07 | 10:55

ja lekker, tiroler doosjes

antitest | 06-02-07 | 10:55

Ik kreeg dit jaar 200 euro bruto erbij, maar ik ga er netto 90 euro op vooruit, HOE KAN DIT GOEDVERDOEME!!!

Elmer Fudd | 06-02-07 | 10:55

ik heb er ook 30% bij, van 1000 naar 1500€/mnd...

Hessian | 06-02-07 | 10:53

Dit is al verschrikkelijk oud nieuws!
In het vorige kabinet was dit besluit al genomen, omdat Nederlandse ministers 'te weinig' verdienden in vergelijking met de ministers in andere landen binnen de EU.
Daarom had Gekke Gerritje Zalm, na goedkeuring van BakEllende, in 2005(!) al aangekondigd dat de salarissen van de ministers in het volgende kabinet met 30% zouden stijgen.
In 2005 kon dat nog niet, omdat er geen 'maatschappelijk draagvlak' was.
Ga nu dus niet lopen zeiken over PvdA en CU invloeden, want het is te danken aan die fijne samenwerking van CDA en VVD dat dit nu gebeurt!

Cavaco | 06-02-07 | 10:53

Lijkt me terecht. Of we moeten stellen dat de politiek vrijwilligerswerk is, en dat de heren als baas van een ziekenhuis, hogeschool, woningbouwvereniging of ziekenfonds drie keer zo veel verdienen. Overigens heeft het de rat Joop Wijn niet belet om het zinkende schip al te verlaten.

Dr. Mabuse | 06-02-07 | 10:53

schuifpuzzele@10.30. Je wilt toch niet beweren dat wat die lui doen onder werken valt he? Er zijn mensen die zwaar en smerig werk hebben gedaan 45 jaar lang 60 uur per week. Hun spaarcentjes als extraatje voor de oude dag kunnen ze nu inleveren. Wakker worden vriend.

Contra | 06-02-07 | 10:53

@ Anti-links 06-02-07 @ 10:40

STAATSGREEP!!!! goed idee, hek om Nederland, linkstuig/kansjongeren/radicale burkas+ baardmansen er uit. zweedse fapmeiden erin.

Fockel und Suckel | 06-02-07 | 10:53

@Nerveuse: nee, dat hoeft niet, maar molsim zijn is geen dodelijke ziekte.

Paulusdebosbouter | 06-02-07 | 10:52

Bijstandskoning 06-02-07 @ 10:26

Eindelijk weer boven t.water ouwe fapper.
Ik ben blij dat ik een mede s.p.er gevonden heb...

jentje trekhendje | 06-02-07 | 10:52

@Paulusdebosbouter 06-02-07 @ 10:44
Het is in NL de cultuur om overal grappen over te maken. Deze discussie word al gevoerd met moslims, moeten we deze discussie nu ook al voeren met de kinderen van Altzheimer-bejaarden?

Nerveuse Tienus | 06-02-07 | 10:51

Fleischbaum
Een km vergoeding van 0.09 cts ??
Hmmzzz....

oakie | 06-02-07 | 10:46

@schuifpuzzle: ja, je bent leuk.

Paulusdebosbouter | 06-02-07 | 10:44

Inflatie + 1% krijg ik erbij... NOU DAN WORDT IK TOCH MINSITER? Iedere gek kan een verhaal aan elkaar lullen

BeunDeHaas | 06-02-07 | 10:44

Godverdomme! Stelletje aso's...

IkBenWeerloos | 06-02-07 | 10:44

Ik ben 30% van de tijd aan het reaguren dus dat gedeelte van mijn salaris krijg ik voor niks.

Nerveuse Tienus | 06-02-07 | 10:43

Lekker, ik zit me al de hele week zorgen te maken hoe ik overmorgen een deurwaarder moet betalen, die wil 1200 euri hebben, terwijl ik godver een salaris heb van 1100 euro netto, snap niet dat ik nog werken ga. Kom sowieso iedereen maand te kort

rakker | 06-02-07 | 10:43

gewoon masaal balasting niet betalen, is het zo over met deze zelf verijkende elite.

maarja, als iedereen het accepteerd en gewoon gefrustreerd thuis op de bank blijft zitten.

moet je ook niet zijken, je accepteerd het dan toch gewoon.

ps. de democratie is een hoax.

antitest | 06-02-07 | 10:43

@ Paulusdebosbouter 06-02-07 @ 10:37

Ik wilde op jouw verhaal reageren .... maar nu weet ik niet meer wat ik wilde zeggen.

schuifpuzzle | 06-02-07 | 10:42

Breinstein 06-02-07 @ 10:32

Zeker € 122.000 is niet meer van deze tijd.

Nee ik schrijf het maar niet op.

befke | 06-02-07 | 10:42

Hoezo PVDA????? Doe es goed lezen Vleesboompje!!!! Stemmingmakerij van de bovenste plank! Sjek die datum lutser! Over ouwe koeien uit de sloot halen gesproken...
www.nu.nl/news.jsp?n=347865&c=11

stretch | 06-02-07 | 10:40

ik hoop dat ik 3% krijg, maar dat zal wel weer 1,5% worden, of zoals voorgaande jaren 0%... *zucht* evenredige lonen met bedrijfsleven, mijn reedt! niet voor de gewone (raam)ambtenaar...

herc | 06-02-07 | 10:40

Het mooie van dit alles is wel dat met deze loonsverhoging, het afschaffen van het referendum voor de Europese grondwet en het naaien van (toekomstige) aow-ers en het verbreken van beloftes een radicale omwenteling steeds dichterbij komt. Een omwentieling die wel eens gewelddadig kan worden. Deze club politici heeft geen flauw benul wat er nodig is en wat er leeft in het land. Een staatsgreep zou ik dan ook zeer verwelkomen en dan eentje waar flink wat geweld bij komt kijken, want anders leren ze het nooit.

Anti-links | 06-02-07 | 10:40

Het oude liedje: links lullen, maar wel gewoon rechts vullen.... en dat over onze rug. Neqschot!

Mr. Mouskovic | 06-02-07 | 10:40

Ben het volledig met de loonstijging eens. Ruim anderhalve ton is eigenlijk niet eens zo veel....

wááát? | 06-02-07 | 10:39

Ik zeg loonsverhoging voor alle ministers en een prestatieloon voor de minister van vreemdelingenzaken en integratie ... uiteraard zonder generaal pardon.

schuifpuzzle | 06-02-07 | 10:39

Hmmm, ik heb ook 4,7% gehad. Alleen werd dat berekend over 2100 euro...

Hellsmurfje | 06-02-07 | 10:39

@ Bijstandskoning 06-02-07 @ 10:26:
Jan Maorijnissen is net zo integer als Sinterklaas en is net zo goed in het uitgeven van geld wat er niet is (of wat van anderen is).

TyfusLeijer | 06-02-07 | 10:39

Kan iemand die smakeloze banner weghalen; die zogenaamd leuke Ned. 3 kijkers hebben Alzheimer. In de laatste fase van die ziekte, breng je bijna de hele dag in een soort slaaptoestand door. Ik vind het erg smakeloos om flauwe grappen te maken ten koste van weerloze ernstig zieke mensen. Jullie zullen dit wel weer fijn stijlloos vinden, maar ik word hier echt onpasselijk van. Ik heb mijn moeder tien jaar aan deze ziekte zien lijden en kan hier dus echt de humor niet van inzien.

Paulusdebosbouter | 06-02-07 | 10:37

Ik dacht echt dat de lonen van directeuren,managers en andere ambtenaren bij instellingen omlaag moesten naar maximaal het nivo van de minister-president volgens diverse politici.
Dit lukt op een of andere manier niet,dan gaat het ministerssalaris maar omhoog?Wanneer mohammed niet naar de berg wil,brengen we de berg naar mohammed!
KOP IN HET ZAND MENTALITEIT.
Stem nu over enkele maanden eindelijk eens op Jantje S.P. dan weet je zeker dat van de gedeeltelijk teruggestorte salarissen leuke dingen gedaan worden zoals schenkingen aan voedselbanken,leuke verkiezingsreclame en misschien lukt het dan volgend jaar weer.als de SP aan de macht is minder te laten verdienen door de ambtenaren...

jentje trekhendje | 06-02-07 | 10:37

@ duive030 06-02-07 @ 10:26:
Het vertrouwen zal er nooit zijn, net als dat het er nooit was geweest met deze goedweerpratende Boskabouter.

TyfusLeijer | 06-02-07 | 10:37

Maar wellicht kan de redactie zich nader verklaren waarom dit een 'eis' zou zijn van de PvdA. Ik ben heel benieuwd.

SuperG | 06-02-07 | 10:36

@ SuperG 06-02-07 @ 10:29 Preciezer: de commissie Dijkstal heeft dit advies uitgebracht aan het kabinet (en deze commissie bestond uit zowel 'linkse' als 'rechtse' (ex-)politici en specialisten. Vervolgens heeft het vorig kabinet aangegeven deze verhoging in te willen laten gaan tijdens het volgende kabinet.

De Oerknal | 06-02-07 | 10:34

Mijn baas zegt dat als ik dit jaar goed mijn best doe, dat ik volgend jaar niet meer mijn eigen koffie hoef mee te nemen!!

Teen | 06-02-07 | 10:34

1% met terugwerkende kracht over 2006, 5% + 2% over 2007 en 1,5% + 5% over 2008. En een bonus van 7,5 a 11,5% over 2006.

Tapu | 06-02-07 | 10:33

Als ze goed werk afleverden, prima. Alleen dat gebeurd al niet...

Hakbarrr | 06-02-07 | 10:32

Ik vind best dat ministers wat meer mogen verdienen, maar schrap dan wel dat wachtgeld.

Lobo | 06-02-07 | 10:32

wat heeft pvda hier mee te maken, lutsers op de redactie.
het vorige kabinet heeft dit al lang besloten, jammer voor die vvd zakkenvullers dat zij nu geen ministers leveren.

Polska | 06-02-07 | 10:32

Och, die EUR 122.000 was natuurlijk ook niet echt meer van deze tijd. Je kon qua inkomen beter 1 woningbouwverenigingetje of een provinciaal ziekenhuisje aansturen dan dat je verantwoordelijk was voor het hele LANDsbestuur. Dat dat (ook nog gefaseerd) wat wordt opgetrokken is niet meer dan logisch. Misschien trekt de politiek dan ooit nog eens mensen die ook nog eens echt competent zijn...

Breinstein | 06-02-07 | 10:32

en er word 7 miljard in het onderwijs gestoken!!!
Dat wil dus zeggen dat m'n stufi met 100% gaat stijgen???
Een bijbaantje naast je studie is namelijk niet altijd meer mogelijk!!
Als je een voltijdstudie doet die ook parttime beschikbaar is, heb je tegenwoordig de kans dat je ook nog 's avonds naar school moet! En wanneer wil je dan gaan werken??? Niet dus...
...., toch maar stufie verhoging!!!

Baus | 06-02-07 | 10:31

Wanneer komt er na het miniumloon ook eens het maxiumloon?
Ze krijgen nu al ruim 10000 euro per maand lijkt mij toch wel genoeg.
En als ze het te weinig vinden ,ik doe het ervoor.
Veel slechter dan zij het doen is moeilijk.

Tommaso | 06-02-07 | 10:31

Het wordt tijd dat die ministers wat meer gaan verdienen. Zij werken zo'n 80 uur per week. Als ze overuren zouden schrijven, dan zouden ze nog vele malen meer krijgen .... en dan heb ik het nog niet eens over de verantwoordelijkheid die bij zo'n baan komt kijken.

Eindelijk iets positiefs in het nieuwe regeerakkoord.

schuifpuzzle | 06-02-07 | 10:30

Wat een reactionair kleinburgelijk lulverhaal Fleischbaum. Enig idee wat een kaa uu dee tee baan minister zijn is ? Volgens mij is dat echt een hondebaan en draaien die mensen echt tien keer meer uren dan de gemiddelde GS'er per week. Als je dan ziet dat ze vervolgens spektakulair veel minder verdienen dan dat tuig aan de top van het bedrijfsleven dan lijkt een loonsverhoging mij volkomen terecht. Ik vind dat GS nu een beetje meejankt met dat borreltafel gezeik van dat politici allemaal korrupte uitnemers zijn.

Bigi Bana Boy | 06-02-07 | 10:30

@redactie
Dit slaat echt nergens op. Het besluit om de salarissen met 30% op te trekken is genomen door het vorige kabinet (met de altijd zuininge VVD). Ik zou niet weten wat de PvdA daarmee te maken heeft. Volgens mij is er iemand bij jullie dringend toe aan een psychiater.

SuperG | 06-02-07 | 10:29

Onder het motto: weet waar je je geld aan besteed..

@rawg, oh ze mogen best wat meer verdienen dan dat ik doe, maar dat deden ze al. Die 30% hoeft er niet nog eens bij op.

slowtim | 06-02-07 | 10:27

ZAKKUHHHHHHHHVULLERS

de schopper | 06-02-07 | 10:26

Gezeur om niets, van €10k per jaar kun je ook rondkomen. Die ministers toch met vier keer modaal, decadentie ten top.

TyfusLeijer 06-02-07 @ 10:23
Balkenende is net zo min te vertrouwen, die liegt er lustig op los ondanks de tien geboden. Blijft over als meest integere politicus: Jan Marijnissen :)

Bijstandskoning | 06-02-07 | 10:26

@ rawg! 06-02-07 @ 10:24 Precies, zeg het ze!

De Oerknal | 06-02-07 | 10:26

@Tyfusleijer.... raar dat je dat ooit gedaan hebt !

duive030 | 06-02-07 | 10:26

flikker toch op met dat linkse gezeik, ministers, bestuurders etc., laat ze lekker wat extra verdienen. Ik moet er niet aan denken dat ik die verantwoordelijkheid van deze mensen moet dragen.

rawg! | 06-02-07 | 10:24

Nou...... met een beetje geluk gaat mijn loon ook met ongeveer 30% omhoog, maar dat kan ook komen doordat het ene bedrijf me wil hebben, het andere me wil houden en ze een beetje tegen elkaar op aan het bieden zijn.

Soms is het leven zoooo mooi!

ikweetgeennicknaam | 06-02-07 | 10:24

Hahaha bukken, plebs! Bukken voor de balk!

Balkenende | 06-02-07 | 10:24

Wouter Bos was een paar jaar geleden een felle tegenstander van deze verhoging.
Wouter Bos hoeft nooit meer te rekenen dat ik hem op zijn woord vertrouw.

TyfusLeijer | 06-02-07 | 10:23

Het inkomen van ministers loopt al jaren ver achter op banen uit het bedrijfsleven en als je vervolgens eens bedenkt hoe zwaar die baan is (probeer het eens..), dan lijkt het mij geheel terecht.

De Oerknal | 06-02-07 | 10:23

Niet zeiken jongens, jullie hebben er zelf voor gekozen.
Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.

Professor Plons | 06-02-07 | 10:23

Ze maken mij de pis niet lauw.

DutchXTC | 06-02-07 | 10:23

De ongeziene typhus met ze. Het was natuurlijk voorbij te verwachten dat christen rechts en salontafel links elkander eerst een eeuwigheid in dure modderpoeltjes zouden aftrekken alvorens het Neerlandsch volk rectaal binnen te dringen.. Maar daar zijn ze dan toch eindelijk. Dus, brave burgers, bukt u even?

X4I | 06-02-07 | 10:23

En met de ministersalarissen gaan honderduizenden in de publieke sector mee. Die zijn ook zo achtergebleven.. Ziekenhuisdirecteuren, directeuren van duizenden gesubsidieerde Stichtingen, consultants aan de overheid, etcetera. De PvdA is weer baantjes aan het verdelen. En de belastingbetaler is de klos.

Kees3382 | 06-02-07 | 10:22

..... Over Gerrit gesproken: dit is afgesproken onder het vorige kabinet. Beetje flauw dus om dat zo in de media te zetten.

Soup nazi | 06-02-07 | 10:22

mwah, valt best mee dat salaris.. Natuurlijk is die 30% verhoging in 1 keer wel absurd...

MisterEagle | 06-02-07 | 10:22

If you pay peanuts you get monkeys.

Elegast | 06-02-07 | 10:22

De beste manier om flink erop vooruit te gaan, is van baan wisselen.
Dus wie heeft er nog iemand nodig die stiekum in de baas zijn tijd op GS zit te f5-ven?
Bieden vanaf 31% loonsverhoging!

Traag | 06-02-07 | 10:21

Het vullen is al weer begonnen met die linkse hufters.

Zo jammer! | 06-02-07 | 10:21

Ik ga maar 30% meer fapsel produceren en verkopen aan die Londense kapper.
Komt het niet uit de breedte dan maar uit m'n lengte.

de 4e koning | 06-02-07 | 10:20

Ik wil er niets bij, doodbenauwd dat de uitkeringsgerechtigden dan ook weer mee moeten stijgen.

Rui Barros | 06-02-07 | 10:20

De Balk en Rouvoet storten uiteraard 10% van die loonsverhoging keurig in de collectezak.

CoJoNes | 06-02-07 | 10:20

Ok, dan is dit dus wat ze met gggristelijk-sociaal bedoelen..

Aussie | 06-02-07 | 10:19

Heren, heren, Balk, Bos en Rouw u heeft mij wederom enorm bij de kloten genomen. Over vier jaar (of eerder) gaat mijn stem toch naar SP. Gaat heen en schaamt u.

Chiellie | 06-02-07 | 10:18

Die lui zijn net zo onbetrouwbaar.... grrr ik wil ook 30%

mr*biers | 06-02-07 | 10:17

Stelletje hypocriete hoeren... 122.000 EURO! Verdomme, dit maar eens meenemen naar m'n volgende salarisonderhandelingen

fat basstard | 06-02-07 | 10:17

inderdaad... leuk dat de raamambtenaren 2% verhoging eisen, maar dat de heren in Den Haag 30% claimen gaat natuurlijk wel heel erg ver.. Gerrit DOE er eens iets an

erik123nl | 06-02-07 | 10:17

daar wiordt ik GVD Pisslink van...

wat krijgt de bruger 0,3 oid...

FUCK OP met dit rechtse kabinet...

d8 dat we masaal links zijn gaan stemmen!!!

(bloedkookmode)

basezum3,14 | 06-02-07 | 10:17

Ik heb heel erg mijn best gedaan afgelopen jaar = + 4,7%.

wILL | 06-02-07 | 10:17

Naar oud Calvinistisch gebruik, gaat je dat geen moer aan, Fleisch.

CoJoNes | 06-02-07 | 10:16

Nu maar hopen dat het net als eerst toch word afgewezen, is het niet iedere keer de partij van het volk die meer geld voor zichzelf wil?

boogiewoogie | 06-02-07 | 10:16

Wel goedverdoemme, ik wil ook 30 procent loonverhoging.

moeje? | 06-02-07 | 10:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken