Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Onderzoeker' UvA: boerkababes zijn geweldig

Boerkageweldigding100x100.jpgDe onbevooroordeelde en seculiere 'wetenschapper' Lara Mazurski heeft met een nieuw onderzoek nog maar eens bewezen hoe belangrijk het is dat de Universiteit van Amsterdam geen cent bezuinigt op academisch onderwijs. Zij is namelijk tot ongekende inzichten gekomen met haar studie naar 'boerkababes': Lichaamsbedekkende kleding voor moslima's is fantastisch alsook een schitterende uiting van individualisme. Mazurski benoemt in het Noordhollands Dagblad (betaalmuur) eindelijk man en schaap paard, want er hangt nogal eens een negatieve sfeer rondom de boerka als een kwade uiting van onderdrukking. Onzin! Mazurski wijst met haar vinger naar de boze blanke burger. "We zien ultraconservatieve Joodse religieuzen toch ook niet als gevaarlijk? En zo kijken wij toch ook niet aan tegen streng gelovige Christenen met hun eigen kledingvoorschriften?" Het gaat om slechts honderd, tweehonderd vrouwen in Nederland dus waar IN GODSNAAM maakt het land zich druk om? "Dat is aantal is verwaarloosbaar." Wie u wie de boerka tot symbool van onderdrukking hebben gemaakt? GeenStijl en de media. "We denken dan dat we die vrouwen moeten bevrijden van hun cultuur, hun gemeenschap, hun regering en zelfs van zichzelf. De draagsters zijn echter geen geesten zonder mening, ze zijn ook geen slachtoffers, ze zijn individuen." Aldus de UvA-onderzoekster, die overigens geen idee heeft hoe boerkadraagsters sinds 2012 met het verbod op gezichtsbedekkende kleding om gaan. Zou ze überhaupt wel eens zo'n wandelende wildkampeerder hebben gesproken, vragen we ons dan toch af, of verkoopt mevrouw de wetenschappurrrj hier alleen maar een ideaalbeeld van een vreedzame religie die niets met vrouwenonderdrukking te maken heeft, maar hooguit een strengmodieus kledingvoorschrift hanteert waar wij niet zo schamper naar moeten kijken. Met ons vieze verheven vrijheidsgevoel. Bah.

Reaguursels

Inloggen

"De draagsters zijn echter geen geesten zonder mening, ze zijn ook geen slachtoffers, ze zijn individuen"
En dat is dan ook precies de reden dat ze geen burka aan moeten.
Heeft dat mens nou echt niet door wat er in Islamitische landen aan de hand is? Dat daar de positie van vrouwen tot minder dan een huisdier is gezonken? En dat juist de burka daar symbool voor staat?
Misschien moet ze eens een jaar in SA gaan leven. En aan den lijve ondervinden waar het over gaat.

noorderling | 15-04-15 | 09:35

Een enkeltje Syrie voor Lara Mazurski om haar onderzoek te voltooien.

wegrenner | 15-04-15 | 06:23

goh, wat een verrassende uitkomst van haar flut onderzoekje.
wij van wc-eend adviseren .......

eigenbaas | 15-04-15 | 01:39

Paternalistisme, koloniale machten en de missionarissen, die hebben het weer gedaan. Legde ze vast wel uit in de Agnieten kapel. Ik heb de thesis van de doctor even doorgenomen. De burqa in de media, de kunst, in satire, als een performatief cultureel object, als problematische representatie, als prelude op foute politiek en als symbool van het ongewenste in het westen. Want het is natuurlijk de representatie die de burka zo tekort doet. Wij worden dus misleid door valse sentimenten en zouden wat meer begrip moeten hebben voor de religieuze en nationale identiteit van burka draagsters. Hè nee zeg, hou op.
UvA houdt van dit soort boekjes omdat mensen die erbij betrokken zijn hun zelfbeeld van goedmensch volop kunnen beleven als avant gardistisch en open minded, mede door de snobbery tekst. Als dom geval uit de Nederlandse achterhoede evenwel moet ik dit geneuzel afkeuren en wel hierom. De implicaties voor de NL tradities en dus de betekenis van het aangezicht in onze Westerse cultuur in de dagelijkse realiteit komen niet eens ter sprake, netals wederkerigheid en gelijkheid in contacten. De koranische waarde -of het gebrek eraan- blijft buiten beschouwing. Gevraagde solidariteit door Afghaanse vrouwen om er onderuit te komen wordt geheel genegeerd. Dit zijn nu juist in het Westen belangrijke zaken die de burka tot (door westerse vrouwen) verboden kleding maken en onze afkeer iedere keer weer fullblown doet opleven. Maar dit is natuurlijk alleen relevant als je de Westerse wereld een te verdedigen wereld vindt. Gewoon blijven afwijzen, de burka en de sympathisanten ervan. Wie het wil dragen en ervoor wil pleiten gaat dat maar in moslim landen doen. Hier is dat niet en dat gaan we zo houden.

eastender | 15-04-15 | 01:06

OnderzoekSTER? Sorry voor de discrininasie maar ik week genoeg in de context tot het 'wrede geloof'.

Rest In Privacy | 14-04-15 | 23:41

De Universiteit van Allah loopt vooraan in de strijd om de islamisering van dit land.

Jan Dribbel | 14-04-15 | 22:17

In een zwarte tent lopen is dus "een schitterende uiting van individualisme"
Wat een verdomd krankzinnige uitdrukking van, zonder twijfel, iemand die zelf ook in pedofiele sprookjes gelooft. En daar betalen wij nu onze belasting voor.
Geef dat mens een bomgordel en stuur haar naar een middeleeuwse zandbak.

jan-met-de-pet | 14-04-15 | 18:02

berthe 15:05
In Iran en Saoudie-Arabié verdedigt de overheid te vuur en te zwaard de islamitische staat en cultuur. Middels religieuze politie , de Basji in Iran en de Mutaween in SA zorgen zij er voor dat vrouwen hun gelaat, haar en overige lichaamsdelen bedekken en aldus geen "vlees"te zien is. Mannen komen aldus niet in verleiding.... Die "politie"bestaat uit vrouwen , gehaat door de veelal goed opgeleide Iraanse en Saoudische vrouwen uit de steden. Wrang is het dat genoemde academica en een partij als D66 een lans breken voor het dragen van deze kledij die je identiteit volledig wegneemt en je als vrouw reduceert tot een vormeloos schepsel.In genoemde landen wil de vrouw er van af maar hier herbevestigen een paar honderd vrouwen al dan niet onder dwang en op straffe van in elkaar te worden geslagen, hun islam-zijn met deze kledij, niets meer en niets minder.In de open samenleving die we (nog) hebben past het niet vrouwen op te sluiten op straat
achter zwart tentdoek hoewel builen, kneuzingen en blauwe ogen onzichtbaar blijven, dat wel.

Jan Boule | 14-04-15 | 17:56

-weggejorist-

entiteit | 14-04-15 | 17:29

Pieter v 16:17
klopt. In 1995 zei Jan Marijnissen nog :
" ... ik ben er trots op dit onderwerp (islamisering) op de agenda te hebben gezet. We zijn geweken, we hadden door moeten zetten..".
En Tiny Kox ( nog steeds actief politicus) had het in november 1992 over .."treinladingen met profiteurs die ons land binnen komen". Eén van de redenen dat het stil werd rondom dit standpunt naast de welke die u noemt ,zou kunnen zijn dat het onwelriekende nazistische Stormfront de SP destijds ging complimenteren met dit standpunt.
bron : Rode tribune en SP Transparant.

Jan Boule | 14-04-15 | 17:09

Het verbod op gezichtbedekkende kleding zit nog ergens in de pijplijn in Den Haag... Dus op het moment mag het helaas nog in Nederland. Op zich vind ik het onzin dat lidmaatschap van religie X iemand extra rechten geeft. Ik kan elke dag een nieuwe religie verzinnen met een zooitje dingen die verplicht zijn, of beledigend. Weet je wat... vandaag zegt mijn 2922e religie dat het woord "appelflap" extreem beledigend is!

Istrilyin | 14-04-15 | 16:35

@Jan Boule | 14-04-15 | 14:40

Het is dan ook zeer te betreuren dat de SP niet wist hoe snel ze die keutel weer in moesten trekken om toch vooral maar als moreel superieur en politiek correct over te komen.
Ook voor de SP hebben de feiten er nog nooit iets toe gedaan.

Pieter V | 14-04-15 | 16:17

@Pieter V | 14-04-15 | 16:09

Oh ja, en dat Clubhuis voor Geestelijk gestoorden heeft zijn intrek genomen in de Ukkeclub voor Achterlijken, UvA dus.

Pieter V | 14-04-15 | 16:14

Faculteit van de Geesteswetenschappen!
Bedoeld wordt: Clubhuis met bezigheidstherapie voor Geestelijk gestoorden."

Pieter V | 14-04-15 | 16:09

Lara zelf heeft als interesses:


"My research interests are: queer theory, immigration, multiculturalism, Islam and women, gender, and include objects taken from literature, theatre, film, contemporary art, and new media."


Ze komt uit Canada. Net als de VS zijn universiteiten daar volkomen vergiftigf met politieke correctheid.

omanders | 14-04-15 | 15:46

@Lewis Lewinsky | 14-04-15 | 12:47


Die meneer M.D. (Mireille) Rosello heeft de volgende "vakgebieden":

MAIN RESEARCH INTERESTS


[snip]


specific focus on:

Gender studies (queer theories and performativity)
Diasporic, (post)colonial and globalization studies (especially Europe, the Maghreb, the Caribbean)


Hahahaha! Queer theories indeed!

omanders | 14-04-15 | 15:41

"ideologies of Islamophobia" lees ik.

We mogen hopen dat de betekenis van de gebruikte term "islamophobia" in de dissertatie wordt verklaard en verantwoord. En het bestaan voor het eerst wetenschappelijk wordt bewezen door het voor 'phobia' betreffende vakgebied, namelijk de psychologie.

De overtreffende trap "ideologies of Islamophobia" (mét hoofdletter) die ik in de UvA aankondiging/samenvatting lees, die een vermeende angst tot een ideologie promoveert is zo weerzinwekkend dat ik er acute schele hartkleppen van krijg.

IQmin100 | 14-04-15 | 15:22

In dat geval vind ik dat we vanaf nu ook ongestoord bivakmutsen zouden mogen dragen.

DikkeLul | 14-04-15 | 15:11

Zodra je die 200 hun heilige gang laat gaan
worden het straks 300.000 gesluierden
want de onderlinge druk zal met het kwadraat
toenemen of ze maken je uit voor westerse sloerie.

Berthe | 14-04-15 | 15:05

"We denken dan dat we die vrouwen moeten bevrijden van hun cultuur, hun gemeenschap, hun regering en zelfs van zichzelf."


Ik denk dat al lang niet meer. Ik denk dat wij ONS land moeten bevrijden van hun cultuur, hun gemeenschap en hun regering. Een cruciaal verschil.

omanders | 14-04-15 | 15:04

"We zien ultraconservatieve Joodse religieuzen toch ook niet als gevaarlijk?"

"We" misschien niet, maar IK wel. Gevaarlijk kortzichtig vooral.

IQmin100 | 14-04-15 | 15:02

Theun de Vries SP ,1983 ; ... ik wil mijn afschuw voor de islam, de leer, de dogmatiek, de verboden, de onbeweeglijkheid, de middeleeuwse achterlijkheid die is ontstaan met deze religie van nomaden en woestijnbewoners niet onder stoelen of banken steken.De moslim zichzelf opsluitend in een gedragspatroon dat de originele achterlijkheid halsstarrig in stand houdt. De islam vormt een Fremdkörper in onze samenleving dat niet lijkt los te komen, niets bij te leren, iets te willen leren, dus verarmt
en Anton Constandse zei ( SP 1983) :
men moest zich eens indenken welke ghetto's er zullen ontstaan van voor ons gevaarlijke migranten en we hun gruwelijke slachtgewoontes aanvaarden maar ook hun discriminatie van vrouwen , hun patriarchaal-autoritaire samenleving, hun onderwerping van kinderen , hun stamvetes,..
Waarom , zo vraagt Constandse zich af, nieuwkomers aanvaarden met gewoontes en wetten die we zelf hebben opgeruimd?
Let wel, ver voor Bolkestein en de PVV aan bod kwamen om te waarschuwen tegen islamisering waarschuwde men ter linker zijde ( SP) voor de steeds sterker wordende invloed van de islam in onze samenleving.Inmiddels zichtbaar middels moskeeën in de talloze volkswijken en de facto niet in die wijken waar de gegoede D66-ers wonen bijvoorbeeld.
D66 aanvaardt in haar programma de boerka zijnde een uiting van individuele keuze. Hoe weten ze dat ? Zou het misschien ook kunnen dat het meisje of vrouw die weigert zulk een kledingstuk te dragen in elkaar wordt geslagen door man, neef of broer? D66 verloochent haar seculiere beginselen in grove mate met haar standpunten o.a. aangaande burkadracht.

Jan Boule | 14-04-15 | 14:40

Het is toch altijd sneu dat een land of cultuur eerst rock bottom moet raken voordat iedereen beseft dat de islam gewoon net zo slecht is als communisme, fascisme, pedofilie etc etc. Grootste reden dat nog niet iedereen het beseft is het ultralinkse hippie weg-met-ons, alle-blanken-zijn-slecht gedachters die bij iedereen er is in gehersenspoeld door wat er met de joden is gebeurd en 100 jaar daarvoor met slaven.

Ondanks die zwarte bladzijden is de blanke westerse cultuur nog steeds de cultuur die het beste is van allemaal. Het klinkt een beetje kinderachtig zoals ik het nu type maar er is geen betere. Je hoeft je daar niet voor te verontschuldigen. Al die moslims, negers, aziaten die komen niet voor niets allemaal hierheen. Als hun eigen cultuur zoveel beter was geweest dan waren ze wel thuis blijven plakken.

Ansjo | 14-04-15 | 14:38

Ha, in het gelinkte artikel wordt het een gezichtssluier genoemd. Ik noem het voortaan een gezichtsluier. Dus niet gaan klagen over spelfouten svp.

Suerte Piet | 14-04-15 | 14:34

-weggejorist-

Erkend Potloodventer | 14-04-15 | 14:32

Ik begrijp nooit waarom die in Nederland zo verwende en in grote vrijheid levende moslimwijven hier altijd zo klagen dat het in Nederland en het Westen zo slecht is en dat het ze hier niet bevalt.
-
Waarom gaan ze dan niet in Saoudie Arabie wonen waar ze geen kiesrecht hebben, hun kop dicht moeten houden als de man spreekt, geen eigen mening mogen uiten, gescheiden moeten leven van mannen, geen auto mogen rijden en gestenigd worden als ze verkracht zijn omdat verkracht worden immers hun eigen schuld is, en geslagen worden door de echtgenoot als ze een ander en hand durven geven, en ga zo maar door.
Het moeten wel heel domme mensen zijn dat ze dit niet inzien.
-
Maar waar het ECHT om gaat is dat ze helemaal niet terug willen, maar ONZE maatschappij naar HUN hand willen zetten. En daar slagen ze steeds meer in dank zij de Haagse landverraders en hun collega’s van andere landen.
-
WAAROM zien ze het gevaar niet? - - CUI BONO?

telelezer | 14-04-15 | 14:23

Zo ken ik er nog één. Uit de jaren 60.
"Ach het is maar een moslim. Die is van harte welkom. En binnenkort gaat ie weer naar huis".

Kamervraag | 14-04-15 | 14:22

Jawel, mevrouw Mazurski... Zo kijk ik dus wél tegen iedere extreme gelovige aan. Allemaal zijn ze een bedreiging voor de rechtstaat, ongeacht welk sprookjesfiguur ze aanhangen...

SuperGrover | 14-04-15 | 14:14

Tsja, apartheid heeft ook zo z'n charme, als je toch bezig bent kromme bananen recht te kletsen. Want dat bevordert dan de solidariteit. Maar wie betaalt dat soort bizarre werkstukjes eigenlijk. Want de aanduiding "wetenschapper" voor UvA nono's is net zoiets de aanduiding bedrijfseconoom voor een kassière, en die wordt betaald uit de winst van de onderneming, niet via blauwe aanslagen.

ben kokhals | 14-04-15 | 14:12

Natuurlijk vinden we ultraconservatieve Joodse religieuzen wel gevaarlijk. Net als gereformeerde of katholieke. Iedereen. En dus ook dit soort middeleeuwen gedoe.
Wakker worden! het is 2015!

bbbachstra | 14-04-15 | 14:12

IK zou dit eerder willen klassificeren als een mening dan een onderzoek. Maar ja, er valt dan ook best wel iets af te dingen op het idee, dat gamma wetenschappen ook echte wetenschappelijke methodes gebruiken.

Tux1337 | 14-04-15 | 14:10

boerkababes.. dat klinkt als een missverkiezing.. is er ook een bikinironde?

ko uit groningen | 14-04-15 | 14:07

Mensen wees maar blij dat ze zo dom zijn om die "kopvodden" te dragen; dan kunnen we tenminste zien hoe enorm veel er al binnengehaald zijn.
Anders waren wij nog steeds niet op onze hoede voor de islam import tsunami.
Maar nu kunnen ook de domme Haagse cultuur-zelfmoord-ontkenners zien hoeveel er al zijn. Dus als NL eenmaal ten onder gaat aan de islam (circa 2030/2040 schat men) dan kunnen die landverraders teminste niet zeggen: "Wir haben es nicht gewusst"

telelezer | 14-04-15 | 13:59

Het verschil met al die andere religekkies is dat zij zich aanpassen aan de algemene regels en niet constant de slachtofferrol opzoeken en eisen stellen zodat mensen zich aan hun aanpassen ipv andersom. Een boerka dragen in het openbare leven? NEE!!!!
Mensen die zichzelf verstoppen en dus onherkenbaar zijn kan je niet vertrouwen of normale interactie mee hebben. Wie weet stelen ze de hele boel onder die circustenten. Iemand aankijken en een gelaatsuitdrukking kunnen lezen voor normaal menselijk contact? Oprotten met die pinguins.

WatZalIkErvanZeggen | 14-04-15 | 13:59

@ Dibe
Applause!!
@ dhr de Wit
Lol u krijgt van mij de bul en gelijk een zetel bij de heilige stoel
(U weet wel die criminele organisatie die jongetjes verkrachten en daarmee wegkomen).

diddley2 | 14-04-15 | 13:53

@Pieter H | 14-04-15 | 13:47
Zo'n verbod is er niet in Nederland.

Lewis Lewinsky | 14-04-15 | 13:51

Gezichtsbedekkende kleding is vanuit controle op de openbare orde onaanvaardbaar en zover ik weet verboden!!
Hier dient godsdienst waanzin dus te wijken voor de wet;als je je er niet aan wil houden,dan zo snel mogelijk emigreren naar een paradijselijke islam land waar dat wél is toegestaan;net zo als de rest van hun misdaden!

Pieter H | 14-04-15 | 13:47

@Godsammekraken | 14-04-15 | 11:54
Sterker nog, vrouwen die zich niet conformeren geven daarmee aan verkracht te mogen worden waarbij de schuld bij de vrouw wordt gelegd. Als dat je 'vrije keuze' is dan doe je wel 'vrijwillig' zo'n zwart doodskleed om, beste Lara.

Suerte Piet | 14-04-15 | 13:42

Dhr. de Wit | 14-04-15 | 13:41
ehm. nee.
misschien moet je even opzoeken wat die term betekend.

--sql error-- | 14-04-15 | 13:42

orange pekoe | 14-04-15 | 13:34
De islam kent dan ook niet het begrip 'individu', ze vinden dat volkomen waardeloos, de islam kent de Ummah.
Dat is het tegenovergestelde.

Dibe | 14-04-15 | 13:42

"Geesteswetenschappen", ook zo'n lekkere vage studie. Kan het in 3 woorden samenvatten: God Bestaat Niet.
Mag ik dan nu een bul?

Dhr. de Wit | 14-04-15 | 13:41

Boer K. = Boer Koekkoek ( niet voor jeugdige kijkers )

alshetware | 14-04-15 | 13:39

Wat een snertstuk, leuk detail pag 170 onderaan, die meteen haar ehele stuk omverwerpt; verbied je boerka's is haar conclusie;
"Such actions cause even further violence to the women they claim to protect".
LOL
Gut, further violence? door wie dan?
:)

Dibe | 14-04-15 | 13:39

Vraag me af hoevaak ze in El Osdorpistan, Sloter Al Vaart en Alsloteria is geweest? Ik tel er daar dagelijkls zunne 500 alleen.. Gemiddeld dan he want probeer het regelmatig te vermijden

LeakyLeak | 14-04-15 | 13:37

@Delaware | 14-04-15 | 13:12
plaatjes analyseren.... en ze gebruikt zo onvoorstelbaar veel aanhalingstekens, dat het leest als een grap.
Wat het ook is, wat een onzinverhaal.

Dibe | 14-04-15 | 13:35

Als je iets met een boerka opgeeft, is het wel je individualiteit.

orange pekoe | 14-04-15 | 13:34

@The real McCoy | 14-04-15 | 11:53
Ik zag net een busje met daarop geschilderd een paard en de naam "The real McCoy". Nu ben ik histerisch niet zo goed, maar pleegt er iemand plagiaat of reed ik door uw straat?

MarcS | 14-04-15 | 13:34

Ik zie alle streng gelovigen als gevaarlijk. Zij zijn namelijk allen bereid om de echte wereld naar de tyfus te helpen als zij daardoor bij hun denkbeeldige vriendje kuddo's mee scoren.

Myrkie | 14-04-15 | 13:33

@Drs. Lampelul | 14-04-15 | 11:49
Wow. U staat er nog. Zonnetje schijnt, zeker? :)

Driewerf Hoezee | 14-04-15 | 13:28

@Ferdo76 | 14-04-15 | 13:21
I'm not!

Lewis Lewinsky | 14-04-15 | 13:21

Yes!!! We are all individuals!!!

Ferdo76 | 14-04-15 | 13:21

Ze geeft zelf al de kwaliteit van haar onderzoek aan nml; "honderd / tweehonderd".
Wat is het nou? Een verschil van 100% in een wetenschappelijk onderzoek is belachelijk.

diddley2 | 14-04-15 | 13:04

worden de effecten van de huidige , idoot hoge en onhoudbare instroom van islamitische gelukzoekers, waarvan velen familie hereniging (met Boerka) wensen, ook meegenomen in dit 'wetenschappelijk foponderzoek ?

(c)ZWITSUL | 14-04-15 | 13:18

En die domme boerkahoer moet zich eens realiseren dat het met name de boerka's zijn die hun medeboerka's tot seksslavernij dwingen, de medeboerka's verhandelen ze zonder enige gewetenbezwaar in al die kutlanden waar de islam welig tiert, ze blazen in hun boerka gekleed hun medeboerka's op.
Islamieten hebben een paar skills die ze OOK met hun geloofsgroep zelf al te graag delen; ze vermoorden elkaar, ze onderdrukken elkaar, ze verhandelen elkaar, ze verkrachten elkaar.
En ze kunnen NIETS opbouwen enkel afbreken, vernietigen.

Dibe | 14-04-15 | 13:15

Ik vermoed dat de beide Canadese heren, de promotor Rosello en de promovendum Mazurski, onze reaguursels niet kunnen lezen wegens in het Nederlands. Ik zeg uitzetten, allebei.

Lewis Lewinsky | 14-04-15 | 13:10

Iedereen die sprookjes als waarheid verkondigt is een gevaar voor de samenleving.

Antitheïst | 14-04-15 | 13:07

Ze geeft zelf al de kwaliteit van haar onderzoek aan nml; "honderd / tweehonderd".
Wat is het nou? Een verschil van 100% in een wetenschappelijk onderzoek is belachelijk.
En over of het aantal terzake doet of niet het volgende..
Sinds wanneer wordt het aantal belangrijk wanneer het om inperken van individuele rechten gaat? Wanneer het om een superieur mannen boven vrouwen verhouding gaat.
Beste nitwit ik hoop dat je door boko haram ontvoerd wordt en dat je zelf ervaart hoe het zal zijn wanneer je ondergeschikt gemaakt wordt.
Jij bent geen wetenschapper maar een rechtprater van iets van iets wat zo overtuigend fout en tegen-natuurlijk is, dat het je gewoon recht in het gezicht aanstaart.
Soms meisje is het niet erg om principes te hebben en daarvoor op te komen.
Wegkijker!

diddley2 | 14-04-15 | 13:04

Zo wat een bar slecht Engels op die UvA website. Lijkt wel op een slechte versie van "I alwasy get my sin"....

kolonel bromsnor | 14-04-15 | 13:02

Dat gejank altijd weer, ik kots van boerka's, en van de koran trouwens ook, die hele kutislam kan me gestolen worden, dus laat dat wijf lekker in dr boerka zitten, weet ik exact waar ik moet kotsen.
Als ze maar dr bek houdt achter die lap, want ik luister niet naar vodden.
Ik vind het het ultieme symbool van ontmenselijking, en dat moet dat wijf ook maar een realiseren. En ik praat alleen met mensen, niet met slaven van de koran
Als ze dat niet kan, opbokken naar SA, slavin.

Dibe | 14-04-15 | 13:02

Ze zijn inderdaad geweldig.. Om hard in de reet te neuken want maagd voor huwelijk blijven.
Die doeken zijn handig om naderhand de stront aan af te vegen.

Toch wel erg dat ik momenteel deze gedachte heb.

eigen-mening | 14-04-15 | 13:01

"We zien ultraconservatieve Joodse religieuzen toch ook niet als gevaarlijk?"

Nee, maar die hebben ook niet de reputatie dat ze óf spontaan ontploffen, óf onder die bungalowtent een halve boodschappenkar aan artikelen jatten uit de supermarkt.

Kameroudste | 14-04-15 | 13:00

Weer een warhoofdige dhimmy waaraan de emancipatie kennelijk voorbijgegaan is. Ga eens in Saoedi-Arabie kijken hoe de vrouwen leven, en in Afghanistan. Mannen zijn de prinsen, vrouwen de sloven. Maf wijf die Mazurski

Ruud5 | 14-04-15 | 12:59

Ik heb niks tegen een volledig bedekte Fatima Elatik. Graag zelfs.

WillemRuis | 14-04-15 | 12:58

Sorry hoor, maar de Boerka past niet in onze maatschappij. Als deze dames hier voor kiezen dan zijn er landen die dit normaal vinden. Laten ze daar naar toe gaan. De vergelijking met joden en christenen is absurd. Ik ben zelf atheïst, maar Nederland is nu eenmaal een joods-christelijke cultuur. Dus verbieden en als ze het echt willen, ga dan naar Saoedi-Arabië ofzo
Geldt trouwens ook voor de intolerante gewelddadige Islam!

Tostiman | 14-04-15 | 12:53

Topic sluit feilloos aan bij vorige topic ´Minder geld voor beveiliging op Schiphol´.

Mevrouwtje de PhD Lara Mazurski geeft toelichting op haar spectaculaire ´bevindingen´ in de Rooms-katholieke Agnietenkapel.
Moet steeds denken twee geloven op 1 kussen. Want daar sliep de Duivel altijd tussen. Iemand?

chicago river | 14-04-15 | 12:51

Op elke potje past een boerka.

Lewis Lewinsky | 14-04-15 | 12:49

Waarom zou je je ook in je onderwerp verdiepen als je om je politieke mening toch een doctoraat cadeau krijgt, nietwaar, Lara Madomski?

Lewis Lewinsky | 14-04-15 | 12:44

die boerka past niet op het toilet ...

Centauri3 | 14-04-15 | 12:44

Ik hou wel van vrouwen in burka, dan zie je die blauwe plekken niet zo van de mishandeling.

Alleycat | 14-04-15 | 12:44

Deze mevrouw is er dringend aan toe om zelf eens een jaartje in een boerka te gaan lopen.

miss error | 14-04-15 | 12:43

Lieve IS, verlos ons van dit soort vrouwen, jullie hebben gelijk, thuis opsluiten en nooit meer tonen aan de wereld.

Stilleven | 14-04-15 | 12:43

Deze specialist in boerka's weet dus niet dat er helemaal geen boerkaverbod is in Nederland. Je bent gezakt, meis.

Lewis Lewinsky | 14-04-15 | 12:42

Ik ben moslim moe. Godverdomme.

GameOverBro | 14-04-15 | 12:42

Met de boerka zelf heb ik net zo min moeite als met de kledingvoorschriften van streng gereformeerde vrouwen. Waarom willen we dan de moslima bevrijden van de boerka en de hoofddoek, en niet de grefa van haar kuise lange rok? Simpel: dat zit hem in de consequenties die kleven aan het uittrekken van die kledingstukken. De losbandige gereformeerde wacht doorgaans afkeuring, hoon, en in sommige gevallen uitstoting door de familie. De moslima wacht op z'n minst een flink paar klappen, en uiteindelijk misschien eerwraak.

Dat is als we die kledingstukken puur als kleding zien. Maar zoals @Lupuslupus 12:27 ook zegt (Lupuslupus 12:27, klinkt als een bijbelvers): die kledingstukken kunnen ook symbool staan voor de onderliggende ideologie. Met name als dergelijke kledingstukken "in het wild" bijna niet voorkomen. Hoofddoekjes en lange rokken worden ook nog wel eens door normale mensen gedragen, maar boerka's en kruisjes alleen door moslims resp. christenen. En dan mag je de drager best aanspreken op die ideologie.

Komen we bij de cultuurrelativisten van de UvA. Die zien in het bovenstaande geen probleem, want elke cultuur is gelijk. Zij hebben hun boerka's, wij onze kruisjes en vlaggetjes. Maar dat is natuurlijk niet zo. Christendom, westers atheïsme, boeddhisme, humanisme, allemaal beter dan de islam. De islam, als geloof in schrift, en als religie waarbinnen een bepaald wereldbeeld gepredikt en in de praktijk gebracht wordt, is verwerpelijk vanuit onze verlichte westerse optiek. Is het dan raar dat een boerka als een rode lap (ha ha) op islamkenners (mijn naam voor "islamofoben") werkt? Nee. Vergelijk het maar met andere symbolen die we verwerpen.

Muxje | 14-04-15 | 12:42

Een doctor in de fopwetenschappen die op subsidiegeld is gepromoveerd op zo'n foponderwerp met voorspelbare uitkomst matchend bij de kleur van de UvA, geeft nogmaals het failliet van het Nederlandse academische bestel weer.

dr.dunno® | 14-04-15 | 12:42

Agh ja.

Er worden jaarlijks slechts 200 dieren doodgemarteld door dierenbeulen, waar maken we ons druk om?

Ik heb slechts 200 slaven, waar maken we ons druk om?

We hebben slechts 200 kopschoppers, waar maken we ons druk om?

Tracht deze promovendus hier nu impliciet te stellen dat een ethische redenering geinvalideerd wordt door hoeveelheid (en wie bepaalt deze hoeveelheid?). Of valt de promovendus seculiere principes aan? Of wellicht argumenten betreffende menselijke interactie? Of wellicht argumenten betreffende herkenning danwel veiligheid?

Ik hoop dat de dissertatie steviger in elkaar zit, deze berichtgeving is namelijk erg vaag.

(En wat maakt het overigens uit hoe 'wij' andere conservatieve religies zijn, dit is wellicht - dit hoeft zeker niet zonder een argument van waar deze kritiek uiteindelijk op is gebaseerd - een goed argument dat deze 'wij' niet kritisch genoeg is jegens deze groepen, maar dit is geenszins een argument dat de mate van kritiek bij de promovendus' groep naar beneden moet. Ik ben er ook niet van overtuigd dat de gemiddelde Nederlander heel anders kijkt naar de ultra-orthoxe Christen of Judaist, maar wellicht staat het allemaal in de dissertatie...)

Het nieuwsartikel impliceerd verder dat als het niet gevaarlijk is, het niet iets 'slechts' hoeft te zijn, en dat de burka (in het Westen) symbool staat voor iets slechts. Dit is geen goede conjungatie: het 'Westerse slechte' kan bijvoorbeeld slaan op het ondermijnen van de persoonlijke vrijheid, terwijl het 'slechte' van de promovendus blijkbaar voor gevaarlijk staat.

Er zijn tal van redenen om tegen een burka te zijn, en gevaarlijk (voor de volksgezondheid) is er ongetwijfeld een, maar staat waarschijnlijk ergens onderaan de lijst...

En tsja, als je denkt dat iemand geen slachtoffer is; zou zo'n vrouw zich nog steeds zo kleden als zij geboren was in hetzelfde gezin als de promovendus (en op 25-jarige leeftijd alles wat ze nu weet ook terug krijgt?). Waarschijnlijk niet.

Zou de promovendus een burka aantrekken als zij magischer wijze alles wat een willekeurige burka-drager in haar hoofd heeft in het hoofd krijgt naast bestaande informatie? Waarschijnlijk niet.

Waar is het dan een product van? En is dit dan ook die zgn. vrije keus? Ik denk niet dat je dit kan stellen, gezien de negatieve eigenschappen van het kledingstuk. Het is geen onzichtbaar kruisje om je hals.

Anoniem5k | 14-04-15 | 12:41

wth was dat | 14-04-15 | 12:33
ach joh, dat kan zo'n eenvoudig UvA meisje toch niet weten.
'Wet & recht', allemaal moeilijke woorden. dat leren ze daar al lang niet meer.

--sql error-- | 14-04-15 | 12:37

@Piet Karbiet | 14-04-15 | 12:35
LOL

Lewis Lewinsky | 14-04-15 | 12:37

Bezuinigen op geesteswetenschappen?
Hmm, kweethetniet.
Ik vind het toch wel handig als zo'n troel die 8 jaar daar gestudeerd heeft, na het zien dat ze van mij geen fooi krijgt, als ik een latte machiatto van € 3,80 bij haar moet afrekenen, dat toch op een bepaalde manier kan relativeren.

Cuyahoga | 14-04-15 | 12:36

Er lopen ook genoeg vrouwen rond die van mij gerust een boerka mogen dragen.

flashforward | 14-04-15 | 12:36

De verdediging van dit proefschrift is binnenkort in het 72 Maagdenhuis van de UvA.

Piet Karbiet | 14-04-15 | 12:35

Tussen een studie aan een Uni en wichelroedelopen, zit steeds minder verschil.

In ieder geval; ik vind de Boerka alleen een goed idee voor de zaterdag- en zondagmorgen. Maar dan ook gewoon massaal hè. Niemand die zijn doorgehaalde vermoeide hoofd hoeft te laten zien in het weekend. Daarna weer zoals fatsoenlijke mensen aub.

LibertarianTeacher | 14-04-15 | 12:35

Ok sorry, één keer was genoeg geweest.

Flubber de Wups | 14-04-15 | 12:33

Mevrouw heeft alles in zich om huiscollumnist van joop.nl te worden

klaartjewijn | 14-04-15 | 12:33

nee kut het is wetgeving dat je geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen in de openbare ruimte. dat een boerka wijf onderdruk word zal mee een varkensworst wezen. wetten gelden voor iedereen in nederland en niemand hoor vrijstelling op de wet te krijgen omdat ze een denkbeeldige vriend heeft en uit een bloederig boeken moet lezen.

wth was dat | 14-04-15 | 12:33

-weggejorist-

Flubber de Wups | 14-04-15 | 12:32

-weggejorist-

Flubber de Wups | 14-04-15 | 12:32

"Wie u wie...?"
Weet u wie that is... lijkt me.
Verder vind ik boerka's spannend en bloedgeil.

Flubber de Wups | 14-04-15 | 12:32

Weet je wie ook een individu was, Lara?

Lewis Lewinsky | 14-04-15 | 12:32

Die vergelijking met Joden is echt om te kotsen. Hoeveel echt orthodoxe stereotype Joden zouden er nog zijn in Nederland? Hooguit in Amsterdam en hier en daar nog een handjevol.
De boerka is een symbool van onderdrukking. Geen vrouw mogen zijn. De natuur heeft niets voor niets de vrouw verleidelijk gemaakt voor de man. Dat heeft met voortplanting te maken. Dat mannen opgewonden raken van vrouwelijke rondingen is puur natuur.

Dat boerkadraagsters zeggen er zelf voor te kiezen laat twee mogelijkheden open:
- ze zijn compleet religieus gestoord
- ze durven niets anders te zeggen anders worden ze gestraft

Boerkas zijn leuk in de woestijn, dan heb je er iets aan. De hele dag zand in je gleuf en nek is niet prettig. Waarom denk je dat ze in landen met woestijnen lange gewaden en gewaden in de nek dragen? Om koel te blijven en het zand weg te houden. Heeft niets met religie te maken, puur met comfort.

Dhr. de Wit | 14-04-15 | 12:32

Maar hoe gaat het nu met meneer C. v. Baftreden?

eerstneukendanpraten | 14-04-15 | 12:31

Er is géén boerkaverbod in Nederland. Er was een meerderheid in de tweede kamer, maar Rutte heeft het wetsvoorstel nooit ingediend. De lul.

Lewis Lewinsky | 14-04-15 | 12:29

Bankrovers hebben ook zoveel last van vooroordelen omdat ze zich onherkenbaar kleden. Ze hebben echter best een eigen mening en zo bedreigend zijn ze niet gezien hun kleine aantallen. Het zijn ook individuen!

Simon_GS | 14-04-15 | 12:29

dedeurs | 14-04-15 | 12:21
Dus over 5 jaar een verwaarloosbare 200.000 vrouwen in boerka.

*Aandelen garenfabriek opkoopt*


Bierosaurus | 14-04-15 | 12:28

Op dit moment zit ik letterlijk naast een Aziatische (Chinese) christelijke non. Mevrouw draagt een habijt, een zogeheten zwarte ´scapulier´ en om haar hoofd tot op half haar rug een zwarte sluier met witte rand.

Maar ik kan haar ogen zien, achter haar bril, en zie dat ze af en toe glimlacht, of geconcentreerd kijkt en tiept op haar internetpage.

Bij burkadraagsters maak ik nog ´net´ niet dat ik wegkom. Jaren geleden in Rotterdam liep ik bijna ´een blokje om´. Weet jij veel wat er onder dat stof zit.

Reken maar dat ik me de smoelen voorstel achter dat gaas, als m´n hond nieuwsgierig aan dat stof probeerde te ruiken. Daar heb ik geen fantasie voor nodig, want ook de behoofddoekte meisjes en vrouwen liepen met een grote boog en vol walging om mij en mijn hond heen. Fijne medelanders. Toch?

chicago river | 14-04-15 | 12:28

Boerka's en hoofddoeken zijn een uiting: VEROVERINGSVLAGGEN van de fundamentalistische islam. WEG ermee!

Lupuslupus | 14-04-15 | 12:27

Door die boerka komen ze nooit aan het werk dus de missie , gratis geld geslaagd bij die luie torren bakken.

blauwe zander | 14-04-15 | 12:27

""We denken dan dat we die vrouwen moeten bevrijden van hun cultuur, hun gemeenschap, hun regering en zelfs van zichzelf...""
Dat denk ik helemaal niet. Die vrouwen mogen erin omkomen. Wij moeten bevrijd worden van die vrouwen.

sjoost | 14-04-15 | 12:27

een boerka is eigenlijk net als een glory-hole.

--sql error-- | 14-04-15 | 12:21

"Het gaat om slechts honderd, tweehonderd vrouwen in Nederland dus waar IN GODSNAAM maakt het land zich druk om? Dat aantal is verwaarloosbaar"
Dus over 5 jaar een verwaarloosbare 200.000 vrouwen in boerka. Hup, Fatima Mazurski. Ons kabinet zal er voor zorgen dat je op de lijst komt van kandidaten voor een ridderorde.

dedeurs | 14-04-15 | 12:21

Vooral ook die jij-bak tegen de christenen en de joden...
Wedden dat ze vindt dat de christenen de vrouwen onderdrukken? (vrouwen kunnen geen pastoor worden, ze zijn tegen abortus, etc)

frank87 | 14-04-15 | 12:21

Na al dat gezeik over wildkampeerders, vraag ik me af wat de reacties zouden zijn als ik me met een bivakmuts op in het openbaar vervoer zou begeven.

Ik weet wel zeker dat de reacties dan wat minder vriendelijk zullen zijn.

Ben ik overigens de enige die een hoofddoek als ziet als boerka-light?

En ja, ik maak me over iedere fundamentalistische geloofsstroming zorgen, inclusief het Jaïnisme.

Rest In Privacy | 14-04-15 | 12:20

Zo jammer dat het feminisme uitgestorven is.

Ars Vivendi | 14-04-15 | 12:20

Mevrouw heeft helemaal gelijk. De boerka is een inferieur probleem. De boerka elimineren in dit land is een druppel op de gloeiende Islamplaat. De Islam in zijn geheel is het echte probleem. Maar dat is bekend. Overigens ben ik tevens tot de conclusie gekomen dat Isis een zeer positief top-fenomeen is. Zij trekken tienduizenden van de radicaalste personages uit alle regionen vd wereld aan die vervolgens daar vakkundig versplinterd worden, ver weg van hier, in een zandbak. Beter kan het niet. Weet u hoeveel mankracht en geld het kost als je al deze sleeping cells overal moet opsporen en ze heel hun leven in de gaten moet houden als ze zich tussen ons bevinden. De aantrekkingskracht van Isis zuivert in feite alle landen door de uittocht van de radicaalste moslim debielen. En daar kun je ze mooi discreet uitroeien. Wat ook gebeurt. Elke dode daar is een stukje geelimineerde haat en wereldverbeterend. Heal the world, make it a better a place, drop bombs every day on Isis-gekkies. Opdat ze nooit meer kunnen terugkeren en hun gif niet meer kunnen verspreiden.

Koettoerk | 14-04-15 | 12:20

Boer Ka zoekt vrouw, nieuw familie entertainment in de randstedelijke zandbak. Waar een panel van 72 maagden beslist met welke vrouw Boer Ka naar het beloofde land mag reizen.

Handsomeboy | 14-04-15 | 12:19

-weggejorist-

Minister van Staat | 14-04-15 | 12:19

Als het allemaal geen onderdrukking is, waarom moet deze vrouw dit onderzoeken en komen de burka's het niet gewoon zelf in fijn Nederlands aan ons vertellen. Gezellig op de koffie, ferme handdruk, koffie, speculaasje en blokje kaas erbij

gewoondoorlopen | 14-04-15 | 12:19

-weggejorist-

Barilla | 14-04-15 | 12:17

Het volgende artikel van een ex-dhimmi en het voorgestelde daarin zou verplichte kost moeten zijn op de UVA: www.christianpost.com/news/the-critics...

"But by no means take my word for it. You owe it to yourself to do your own research and see if you too find a connection between Islamic teachings and Islamic violence and hate. I challenge everyone, especially smearests, to read the Quran, biographies of Muhammad, the history of Jihad, and the political ideology of Islam.

Perhaps you too will notice the Quran's recurring theme of hating non-believers and the desert like absence of loving and inclusive passages to offset the vile and violent ones.

Perhaps you too will notice how Muhammad's violent life mirrors that of members of the Islamic State and that it would be dangerous for any person to follow in Muhammad's footsteps.

Perhaps you too will notice how there is no separation of Church and State in Islam and that most Islamic governments place Islamic law above Secular law.

It would be one thing if Islamic doctrines said Muslims should love non-Muslims and love their enemy. It would be one thing if the prophet Muhammad preached non-violence. It would be one thing if Islamic Laws supported equality for women, minorities, freedom of expression, and valued human rights. It would be one thing if the Quran taught the golden rule.

It is because they do the complete opposite that I am now speaking out."

sko | 14-04-15 | 12:15

@Hanz Ziezo | 14-04-15 | 12:10
Goed georganiseerde aanslagen?

Rest In Privacy | 14-04-15 | 12:13

Knettergek. Dat argument dat maar weinig vrouwen er zo bij rondlopen is ook zo achterlijk. Wat dan, wachten tot het geen verwaarloosbaar aantal meer is?
Zodat die dhimmi's dan kunnen zeggen, dat we die hele groep het wildkamperen niet mogen verbieden?

MaisNon | 14-04-15 | 12:13

Wie neemt de universiteit van dramsterdam nou nog serieus

Bokito ergo sum | 14-04-15 | 12:13

De UvA hahaha. Maar dat er budget is voor dit soort onzin en dat zo'n mevrouw zich straks met de titel doctor mag tooien is natuurlijk om te janken.

Bamberger Reiter | 14-04-15 | 12:13

Ik zie dat het 'Ja maar hullie-argument' inmiddels ook door de UvA tot wetenschap is gemaakt.
We moeten het accepteren. Ik mot helemaal niks.

Piet Karbiet | 14-04-15 | 12:12

@wakkere_nederlander | 14-04-15 | 11:54
Het wél laten dragen van die afzichtelijke haattent scheidt het kaf van het koren.
Daarentegen zouden wij gewoon bivakmutsen moeten mogen dragen. Dat dan weer wel.

Botte Hork | 14-04-15 | 12:12

Die hele Boerka is juist een uiting om aan te geven "ik hoor bij die groep". Ik wil daar deel van uit maken.

roze_bril | 14-04-15 | 12:10
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 14-04-15 | 12:10

Geef die mw. een PhD en een optreden op het festival of sciences.

De verwarde man | 14-04-15 | 12:09

Hang voor de ramen en ingang zwarte doeken waar geen licht meer doorkomt. Dan zien we de schoonheid van de UvA ook niet. Komen we niet in de verleiding en worden we er niet meer opgewonden van. Beter voor onze hartjes.

Normpje | 14-04-15 | 12:08

De boerka moet je niet verbieden.
Het symboliseert alles waar de islam voor staat.
Etaleren die hap.
Laat ze lekker provoceren tot de jeuk in onze handen niet meer te verdragen is.
Die oorlog komt er toch wel.
Sterker nog die is er al.
wakkere_nederlander | 14-04-15 | 11:54

nee, op voorhand kompleet verbieden in de openbare ruimte.. gegronde reden voor ontslag, geen uitkering, geen toegang OV ect ect

(c)ZWITSUL | 14-04-15 | 12:08

Ze zou eens met een bioloog gaan praten over nonverbale communicatie. Het gezicht is daar ontzettend belangrijk voor (daarom zien wij ook gezichten in van alles en nogwat) en het bedekken ervan is eigenlijk het ontmenselijken van iemand.

geomario | 14-04-15 | 12:05

Iets wat veel figuren dragen met dezelfde religie (en wat er ook mee te maken heeft) is een uiting van individualisme. Schiet mij maar lek.

roze_bril | 14-04-15 | 12:05

Dit trutje vergeet dat die ultraconservatieve jood mij niet met geweld probeert ook jood te maken. Hooguit ontloopt hij mij omdat hij niets met mij te maken wil hebben.
Conservatieve moslims daarentegen proberen mij welhun geloof op te dringen. Die eisen wel dat ik mij aan hun aanpas en als ik dat niet wil kan ik rekenen op geweld.

sinar2 | 14-04-15 | 12:04

Schimmels en paddestoelen...
De schimmel is het probleem, de paddestoel slechts het uiterlijk kenmerk ervan.
Ergo: als je een paddestoel hebt, heb je een probleem...

Peter_K | 14-04-15 | 12:04

Merkwaardige opinie weer vol gatenkaas.

DeutschlandUberAlles | 14-04-15 | 12:04

Opmerkelijk- al die honderd tot tweehonderd vrouwen blijken allemaal hier om de hoek te wonen...

bisbisbis | 14-04-15 | 12:01

de UvA is een smerig links Güttmensch bolwerk.
afschaffen die handel zodat ze niet nóg meer studentengeestjes kunnen vergiftigen

beschuitfluiter | 14-04-15 | 12:01

Boekband =boerkabes

Islamofiel | 14-04-15 | 12:00

De boerka moet je niet verbieden.
Je moet alleen verbieden dat een moslim (m/v) er zich in verbergt

rijk | 14-04-15 | 11:59

Het is niet toevallig dat boekband nogal eens worden aangetroffen in het gezelschap van jihadistische tuig. Kan wetenschappelijk worden bewezen

Islamofiel | 14-04-15 | 11:59

De samenvatting van de (kuch) dissertatie geeft al duidelijk aan dat er door deze fop-wetenschappster vanuit 1 perspectief onderzoek is gedaan. dare.uva.nl/record/1/470003.
Ik citeer hieruit "Particularly, since the attacks on the twin towers and the London bombings, Orientalist and neo- Orientalist tropes have been revitalized and propagagated by ideologies of Islamophobia at work to radicalize Islam and Muslims"
Dus het is gewoon weer onze schuld dat moslims radicaliseren, dat doen ze echt niet vanuit zichzelf. Vindt mw. Mazurski

batvoca2 | 14-04-15 | 11:58

Lara Mazurski.

Vrij duidelijk Joods met zo'n achternaam, kan eventueel aangetrouwd zijn natuurlijk.

Maar De Joden, U weet wel, dat volk dat Onze Vrienden Van De Vrede volgens Het Grote Haatboek kapotdood moeten maken tot in extremis.

Kortom, De Uber-Dhimmy in optima-forma dit mens.

Realism Is All | 14-04-15 | 11:57

Ultraconsertieve gelovigen zijn per definitie gevaarlijk. Stapelgek.....

holegeluba | 14-04-15 | 11:57

"We zien ultraconservatieve Joodse religieuzen toch ook niet als gevaarlijk?" Nou dat zie ik wel, erger nog, dat zien zelfs ANDERE conservatieve joden. www.truetorahjews.org/

Het probleem van fundamentalisme en ultra politieke stromeningen is de incompatibliteit met de rest van de bevolking.

"Dat is aantal is verwaarloosbaar." Het aantal verkeersdoden in Nederland ook, zullen we de verkeerspolitie maar afschaffen? Of is dat aantal zo laag door de kracht van de Nederlandse verlichting?

Als er 1 vrijheid is die in Nederland geofferd moet worden, dan is het de vrijheid om een nutteloze kutstudie te gaan doen, vervolgd door een kutonderzoek wat alleen maar bedoeld is de onderzoeker en haar begeleiding van bed, bad en brood te voorzien.

En als het echt een keer misgaat worden de idealen waar het onderzoek de hele rit naartoe gewerkt heeft, verheven tot beleid.

Laat die onderzoeker eens kijken naar foto`s van Iran van 1970 en van nu. En kijk dan nog eens of burka`s zo`n veilige ontwikkeling is.

Feynman | 14-04-15 | 11:56

.... Het gaat om slechts honderd, tweehonderd vrouwen in Nederland ....
En toevallig staan die allemaal op de markt in Rotterdam? Misschien dat ten tijde van het onderzoek het nog zo was, maar tegenwoordig zijn het er meer, veel meer.
Terwijl ik zo graag zie dat dit nu juist minder moet worden.

Sjaak uit Dordt | 14-04-15 | 11:56

Laatst in London stopte ik per ongeluk een briefkaart in de kijkgleuf van zo'n stilstaande burkababe.

Piet Karbiet | 14-04-15 | 11:56

Dat ze hier nog tijd voor had met al die recente acties...

happen naar de baas | 14-04-15 | 11:56

Deze moslima's doen helemaal niet wat hen opgelegd wordt maar trekken die tent uit zichzelf aan. Net zoal veel jonge zelfbewuste niet-molsima's. Oww wacht....

Godsammekraken | 14-04-15 | 11:56

Ik vermoed dat deze mevrouw haar onderzoek geheel volgens de 'Diederik Stapel methode' gedaan heeft.

rijk | 14-04-15 | 11:55

Joh. Wij en onze moeders weten niet wat we missen. 'Mijn tent is top'.

Wandelende wildkampeerder +1

Driewerf Hoezee | 14-04-15 | 11:55

Een islam fan die iets zegt over de boerka.
Ze moet eens in SA gaan praten met boerkadragers.
Gestoorde muts niks anders

pejoar | 14-04-15 | 11:54

De boerka moet je niet verbieden.
Het symboliseert alles waar de islam voor staat.
Etaleren die hap.
Laat ze lekker provoceren tot de jeuk in onze handen niet meer te verdragen is.
Die oorlog komt er toch wel.
Sterker nog die is er al.

wakkere_nederlander | 14-04-15 | 11:54

Idd GS niet zo zeuren burkababes zijn beesten in bed...

Pi Mol | 14-04-15 | 11:54

We zien ultraconservatieve Joodse religieuzen toch ook niet als gevaarlijk?
Klopt, maar ik kan wel hun gezicht zien in de bus en bij het postkantoor, doos.

Piet Karbiet | 14-04-15 | 11:54

En ja hoor, ze heeft ook wat met feminisme. Zo'n spagaat jonguh!

Frits Spanbergen | 14-04-15 | 11:54

"If you want to be with the non-conformists you have to dress just like us"
== Goth Kid

Godsammekraken | 14-04-15 | 11:54

"We zien ultraconservatieve Joodse religieuzen toch ook niet als gevaarlijk" - Nee? Dan heb je zeker nog nooit van Yigal Amir en Baruch Goldstein gehoord.

Boyo | 14-04-15 | 11:54

Dat vindt Mohammed B. de terreurverdachte die nu vast zit ook. Die geilt ook op burka's en verleid moslima's met het roepen om onthoofdingen van niet gelovingen. Schijnen de moslima's dan weer heel geil van te worden. Rare snijbonen die moslims.

The real McCoy | 14-04-15 | 11:53

-weggejorist-

Drs. Lampelul | 14-04-15 | 11:49

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland