Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO: Waarom bejaarden rijverbod moeten krijgen

Tegen de tijd dat bovenstaande meneer in zijn auto zit, zijn de meeste mensen als twee keer op en neer gereden van Groningen naar Maastricht. Gaat ongeveer op hetzelfde tempo als het Nederlands elftal in balbezit. Niet om aan te gluren. Maar dit zit vervolgens wel op het asfalt. Tussen het andere verkeer. Zo'n traagbejaarde is het equivalent van een 20-jarige met twee flessen Safari en een rijtje flügels achter de kiezen. Levensgevaarlijk. Waarom neemt niemand deze meneer tegen zichzelf in bescherming? Sterker nog, waarom neemt de overheid de overige verkeersdeelnemers niet tegen deze meneer in bescherming? En andere soortgelijke meneren en mevrouwen van FreekdeJongiaanse leeftijd. Rijverbod vanaf je zeventigste. Je hoeft toch nergens meer te zijn. En anders neem je maar de bus, net zo makkelijk. Want dit is pure kamikaze.

Reaguursels

Inloggen

Hij ziet eruit als iemand met een slechte rug.
Autorijden doe je zonder rug.

Ze kunnen beter idioten zoals die doos van "Schokkende beelden auto-ongeluk Belgie" van de weg halen.

DanDatDus | 15-10-14 | 15:03

Als je een slechte instapper bent, ben je nog geen slechte chauffeur. Ik ben 83 en ben verleden week met de auto op bezoek geweest bij mijn dochter in Italië. Waar het mag, rijd ik 150 km per uur. Pas aan staar geopereerd, dus ik zie weer als een arend. Mijn auto vond het ook leuk om weer eens de sporen te krijgen.

haidewietska | 15-10-14 | 12:57

Verdiep je eens in de statistieken Kwit. Deze mensen maken minder ongelukken dan de de Petjes met tweedehands golfjes van 20 jaar.

Lichtstadfan | 15-10-14 | 12:02

Is dit niet het jonge broertje van Ivo Opstelten?

Nutcase13 | 15-10-14 | 11:15

Bullshit. Mijn Opa stapte destijds ook zo in zijn auto omdat hij 2 kunstheupen had. Beste man kon nog wel prima rijden, gewoon 100 op de snelweg en netjes 80 op de provinciale weg. En wacht maar tot jullie schreeuwers dezelfde leeftijd hebben bereikt, dan is de wereld te klein zodra het rode pasje zal worden ingenomen.

petros666 | 15-10-14 | 11:04

HaHaHarry | 15-10-14 | 09:49

dan heb je weer een flink potentieel opgefokte gehaaste liesbakrijders die procentueel het meest met alcohol zich in de bak takelen..
Maar trek je het even door; bij ca.20% van de ongelukken was alcohol in het spel, als we al die anderen nu een rijverbod opleggen daalt het aantal ongelukken met 80% ! Als dat geen knap staaltje politiek rekenen is

nesnaj ravi | 15-10-14 | 10:20

Flikker op Quid, die ouwe rijdt niet eens. Wat heeft dit met verkeersveiligheid te maken? Precies, helemaal niks! Als je je over het instappen van bejaarden al kunt ergeren, man man man. Zegt veel over de filmerts, stelletje lamzakken, zelfs nog te lam om die telefoon goed vast te houden.

Sarauj | 15-10-14 | 10:17

Zal wel aan mij liggen, maar sinds wanneer is het verboden om langzaam in je auto te stappen? Als die beste man maar niet met 70 over de weg sjokt waar je 100 mag vind ik het prima hoor.

En dan nog zie ik liever dat, dan die gasten met een petje op, kriskras door het verkeer sjezen zonder te kijken.

Titel zou moeten zijn "Waarom het verboden zou moeten worden om andere mensen bewust te filmen". En Quid, jammer dat je dit artikel plaatst.

segfault | 15-10-14 | 10:12

ik hoop dat dit een grapje is Sjonnie Kut? Zullen we dan meteen ook maar opgefokte jongeren weren uit het verkeer? Dus voortaan alleen tussen de 35 en de 50 op de weg, om aan de veilige kant te blijven.

HaHaHarry | 15-10-14 | 09:49

Ach, gisteren Nederland over de korte as twee keer doorkruist en dan weet ik weer dat er nog veel meer Nederlanders rondrijden die dat roze stukje plastic niet verdienen. Als we alle malloten die niet kunnen autorijden konden weren van de snelwegen, kenden wij geen files meer.

Tubantia83 | 15-10-14 | 09:29

oej, het lijstje met dingen waar sjonnie moeite mee heeft wordt alsmaar langer, volgens mij is 'ie harstikke depressief

nesnaj ravi | 15-10-14 | 09:10

Hahaha... Johnny over 50 jaar zijn we allemaal ruim over de 70
of rottend vlees of skelet in een kist onder de grond.

meneer Q | 15-10-14 | 08:19

Auto rijden in Nederland. Neem verkeersborden,fietsers,en voetgangers. Daartussen de kleuters die het moeten leren. Dat voortdurend op je hoede zijn is geen kattenpis. Dan ben ik het met de schrijver eens dat geen leeftijdgrens, maar een simpele test, moet uitmaken wanneer deelnemen aan het verkeer in een auto afgelopen moet zijn. Instappen zoals dit is zoiets.

biltong | 15-10-14 | 06:55

Stomdronken volgens mij.

Bokito ergo sum | 15-10-14 | 02:03

@Jim, ik zit tussen twee contracten in dus wat veel vrije tijd om leuke dingen te doen. Nu weet ik waarom veel mensen beroepswerklozewerkloze zijn

BozeHenk | 15-10-14 | 01:33

Boeie, doorgaans zijn ze prima te herkennen aan de iets-te-laat anticiperen rijstijl, voorzichtig/langzaam rijden, en uiteraard de grijze Opel agila of alternatief van de concurrentie. Soms zijn ze gecamoufleerd, maar alsnog te herkennen op zondag, door de dubbele fietsendrager met daarop 2 e-bikes.
Niets aan het handje, gewoon afstand houden en daar waar mogelijk inhalen.

fredjuhh | 14-10-14 | 23:07

-weggejorist-

Gadget | 14-10-14 | 22:36

-weggejorist-

Baronwater | 14-10-14 | 22:16

Hey Greenpeace terrorist, over die foto's gesproken:

"Belastingdienst gaat meer stasi-camera's kopen"

Methylfenidaat | 14-10-14 | 22:15

Verticaal filmen is zo mogelijk nog erger...

van Nazareth | 14-10-14 | 21:29

Moet meevallen want hij geeft nog geen hoed op! Pas dan wordt echt traag.

John Doorzon | 14-10-14 | 21:21

Wtf posten jullie nou een gaar verticaal filmpje, donder op met die onzin! Er is fucking niks te zien!!

mennie | 14-10-14 | 21:19

Alleen verbieden op leeftijd.... nee.
Verbieden op leeftijd en hoed op in auto...... Ja!

Dachthetal | 14-10-14 | 21:18

Zegt die achterlijke verticaal filmer ook nog... heb toch een mooi filmpje toch?

Lange | 14-10-14 | 20:56

Nou.... ik ben een stuk jonger, maar kan ook niet op een soepele manier in en uit de auto stappen.
Maar ik rij prima auto, hoor.
Rij nergens te langzaam, doe niet aan bumperkleven, rij niet roekeloos en ik moet mijn eerste bekeuring nog krijgen.
Sneu om hier een VVS filmpje van te maken en het op het internet te zetten.

Schietmijmaarlek | 14-10-14 | 20:37

bakoenin | 14-10-14 | 17:40 |

"Het valt me toch altijd op hoeveel verschrikkelijk belangrijke mensen er wel niet in Nederland zijn. Zo belangrijk dat ze liever dood dan te laat zijn."

Te laat zijn die gasten meestal al voordat ze weggaan en denken dan met onverantwoord scheuren op de weg over 50 km afstand een half uur in te kunnen halen.
Maar ja, het rekenonderwijs is ook al niet meer wat het ooit was.

Pieter V | 14-10-14 | 20:11

-weggejorist-

La Gradisca | 14-10-14 | 19:57

Zo stap ik ook in de auto als ik spit heb. Als ik eenmaal zit, heb ik nergens last meer van en kan ik mijn rug en benen normaal bedienen. Blij dat niemand mij ooit gefilmd heeft... Zielig dat een dergelijk filmpje blijkbaar al genoeg is voor een topic op GS.

wazakzegguh | 14-10-14 | 19:55

Wat een stelletje onbenullen die menen iemands rijstijl te kunnen beoordelen aan de hand van het instappen.
En dan te bedenken dat die nitwits waarschijnlijk niet eens een auto kunnen rijden die niet voorzien is van een synchromesh bak.
Nog los van het feit dat veel jongeren nauwelijks op verkeerssituaties anticiperen omdat ze te druk zijn met andere zaken en omdat ze zich onaantastbaar voelen in het verkeer.
Ik ben dan misschien bejaard maar kan nog prima uit de voeten in het verkeer zonder een bovengemiddeld risico voor andere weggebruikers. Oh, ja ik rijd pas 40 jaar schadevrij.

Pieter V | 14-10-14 | 19:55

-weggejorist-

RoBD=Skullfucker | 14-10-14 | 19:29

Zolang ie 3 blokjes om gaat boodschappen halen en alleen haastige (jonge puber) ouders in de woonwijk afremt: lekker laten rijden.

Raider Twix | 14-10-14 | 19:21

Waar is dit gefilmd? Als we er over een uur zijn zien we hem nog net wegrijden.

viridis | 14-10-14 | 19:21

Die mannen die al blowende de oude baas filmen. Die zijn een aanwist voor het verkeer. Als je een hekel aan oude mensen hebt, moet je bijtijds zelfmoord plegen. Zeikerd

Skyeisthelimit | 14-10-14 | 19:18

Vindt dat verticaal filmen irritanter dan een man die rustig in zijn auto stapt.

Verzuimer | 14-10-14 | 19:18

Aanzetten tot discriminatie op grond van leeftijd.

Misschien kan Ome Sonny even op niet mis te verstane wijze aan Kwit uitleggen dat zulks niet netjes is.

www.youtube.com/watch?v=uKJaZDGVNWA

Rest In Privacy | 14-10-14 | 19:14

Hé Kwit, wat dacht je van een rijverbod tot je 30e? Scheelt ook een hoop ellende.

Flink Ployd | 14-10-14 | 19:13

Ik zie hem anders niet rijden, alleen het instappen ging een beetje moeilijk. Misschien trok ie vervolgens wel een paar donuts op het parkeerpleintje voordat hij driftend op de snelweg invoegde.

Chatslet | 14-10-14 | 19:11

wat een achterlijk gezeik, beste man heeft wellicht wat last van zijn knie, daarom kan hij misschien nog prima rijden.

Henk de Vries2074 | 14-10-14 | 19:07

@Quid: Als ik je goed begrijp, ben jij warm voorstander van de Green Soylent oplossing.
(Pun intended)
Tegen dat jij zo oud bent, rond de 70 dus, mag jij, van mij, als eerste de 20 minuten film zien.....
Dag Quid!

L.E. Raar | 14-10-14 | 19:02

"En anders neem je maar de bus, net zo makkelijk."
Uhm nee, iets met een ov-chipkaart.

-Leiden- Lijden aan vvs en mcdonalds bezoeken gegarandeerde -1.

Boris die Sauertopf | 14-10-14 | 18:51

Rechtop filmen, ik kijk er niet eens naar.

zeg maar jansen | 14-10-14 | 18:48

Die oudjes op electrische fietsen zijn nog gevaarlijker, op een bepaalde leeftijd moet je gewoon niet zoveel meer willen.

Verwachtniks | 14-10-14 | 18:46

Grotere hekel aan die kut ventjes die zoiets filmen.
Meteen zn telefoon op laten vreten.

Halven Haen | 14-10-14 | 18:42

Je moet straks wel werken tot je 70e, maar autorijden niet? Dat wordt moeilijk voor al die chauffeurs.

koekje erbij? | 14-10-14 | 18:40

-weggejorist-

nightwish | 14-10-14 | 18:12

Zo stap ik ook altijd de auto in want anders pas ik er niet in met mijn hoofd. En m'n rug is naar de kloten, daarom gaat het bij mij ook net zo langzaam. Maar gas geven kan ik nog heel goed!

HebpermabanvanPvdA | 14-10-14 | 18:11

vvs

aight.. | 14-10-14 | 18:11

domme brabo weet niet eens hoe hij moet filmen

typtyphus | 14-10-14 | 18:02

-weggejorist-

lanexx | 14-10-14 | 18:01

Einde van de Domheid | 14-10-14 | 17:0
Ik denk dat de boomers dat meteen zouden doen als deze idiote overheid met hun domme regels dit niet zouden tegenhouden!

lanexx | 14-10-14 | 18:00

Bejaarden op een fiets zijn nog veel erger.

Lyrigaal | 14-10-14 | 17:59

-weggejorist-

Hilarisch | 14-10-14 | 17:59

@VanBukkem | 14-10-14 | 17:47
Mooie observatie !
* Plusje geven doet *

Wijze uit het Oosten | 14-10-14 | 17:58

Een slap verhaal verzinnen bij een nog slapper filmpje.

doskabouter | 14-10-14 | 17:58

Mijn moeder (83 jaartjes oud) heeft onlangs weer haar rijbewijs verlengd. Gefeliciteerd ma. Rijdt beter dan menig jonkie met een grote bek. Nog steeds schadevrij. Snelheidsboetes scoort ze wel. Zo oud is ze dan ook weer niet.

artie | 14-10-14 | 17:58

@BozeHenk | 14-10-14 | 17:49
Jij maakt wat mee he, zo in de herfstvakantie.

Jim Lovell | 14-10-14 | 17:58

Zeetakje | 14-10-14 | 17:09

Niks vertraagd je hoorde Liquido. Kent uw jaren negentig foute klassiekers!

Dude heb je eten | 14-10-14 | 17:57

Jan Passant mk2 | 14-10-14 | 17:10
Waar onrendabelen werden omgewerkt tot koekjes: Soylent Green bedoel je.

JanRap | 14-10-14 | 17:55

Gerontofobie is een sluipend, onverklaarbaar, doch groeiend fenomeen in de hedendaagse westerse cultuur.

Opnieuw een tegenvaller dat Quid zich zo in de kaart laat kijken, hij zal geen heuse levensverwachting hebben. Jammer hoor.

Embla | 14-10-14 | 17:54

je zit echt veel lekkerder met zwartrijdende mocros en surinamers in de trein die niet te beroerd te zijn op de conducteur zijn kaak te pompen of een mes te trekken.
je zelf in de vernieling rijden is veiliger

boterkaaseneieren | 14-10-14 | 17:51

Het feit dat de man de tijd neemt om in te stappen bewijst nog niet dat hij niet kan rijden!
Meer-meer-meer respect voor 'onze' bejaarden!

kibambam | 14-10-14 | 17:50

@Parafernalio | 14-10-14 |

Klopt. 2 van de problemen die ouderen hebben zijn gelijkwaardige kruisingen en invoegen. Meestal gaan ze rustiger rijden, terwijl dit juist contraproductief is. Maar dit is heel gemakkelijk te leren m.b.v. een korte cursus.

roze_bril | 14-10-14 | 17:50

Zat vanmiddag nog achter een bejaarde die letterlijk en ik overdrijf niet, met 50 probeerde in te voegen op de autoweg. Heb mn karretje heeel hard op haar (citroen = vrouwtje in mijn ogen) staart moeten trappen om die kamikaze piloot snel voorbij te komen. Helaas ken ik persoonlijk ook twee bejaarden die echt niet meer kunnen rijden, maar het toch doen, met regelmatig levensgevaarlijke situaties en al een paar keer een ongeluk tot gevolg.

BozeHenk | 14-10-14 | 17:49

Wat ik dus niet snap is dat die bejaarden, voor wie elke dag de laatste kan zijn, doorgaans rijden alsof ze aaaalle tijd van de wereld hebben, terwijl jongeren, die nog een heel leven voor zich hebben, vaak rijden alsof de dood hen op de hielen zit.

VanBukkem | 14-10-14 | 17:47

-weggejorist-

De Boekenkast | 14-10-14 | 17:45

Gewoon de wegen niet meer onderhouden. Gaat iedereen rustiger rijden en door de verlaging van de kosten kan iedereen in een SUV rijden.

kloopindeslootjijook | 14-10-14 | 17:44

Iedereen wordt oud. Tegen de tijd dat Quid 70 is (kan nooit lang meer duren, hij zeurt al even erg als mijn oma), zal ik hem herinneren aan zijn luidruchtige geboer. Zolang oudjes goedgekeurd worden (elke 5 jaar op herhaling als ik me niet vergis) vind ik het prima.
Veel meer problemen met opgefokte haastmongolen in leasebakken die vinden de weg van hen is en dus ff met 40 te hard een kind doodrijden.

Homer P. Simpson | 14-10-14 | 17:43

Zolang ze rechts blijven op de snelweg maakt het me vrij weinig uit. Laat die mensen ook hun rondje rijden.
*zelf notoire klevert is*

Polderjihad | 14-10-14 | 17:43

Nu rijst de vraag of Quid echt op z'n zeventigste zijn rijbewijs gaat inleveren. Maar ik ga er niet op wachten.

rara | 14-10-14 | 17:43

Vind van dit hele gebeuren de filmers nog het meest triest.
En dan doel ik niet op het verticaal filmen.

Deze oudere meneer kan misschien wat moeilijk ter been zijn, dat betekent nog niet dat hij niet zou kunnen auto rijden.

Zeikerds.

Maya de Blij | 14-10-14 | 17:42

99.99% van de Nederlanders rijden trouwens als ouwe lullen.

Roger-Rabbit | 14-10-14 | 17:42

Gaan de bejaarden vandaag helemaal lopen met de aandacht. Ik had net een mega zak chips gekocht om de nieuwe scheldpartij richting obesen mee te volgen. Teleurstellend is dat.

Elspeth | 14-10-14 | 17:42

super dom topic, wat een vooroordeel. Kom maar met een filmpje waar je hem ziet rijden!

gnidegna | 14-10-14 | 17:42

@Parafernalio | 14-10-14 | 17:39
Die toon past stiekum wel een beetje bij jouw verhaal.

rara | 14-10-14 | 17:41

Xirdalan | 14-10-14 | 17:35
"Waarom niet gewoon een paar algemene testjes om zicht, gehoor en reactievermogen te checken? "

Zoiets is wel, zoals een test om te kijken of je op het rempedaal kan stampen. Of dat je iets kan zien of horen. Maar of het in een echte verkeersituatie ook tot in die grijze koppies doordringt blijft de vraag. Berucht zijn de bejaarden die doorrijden na ergens een deuk in te hebben gemaakt en niet merken dat er mensen staan te roepen en te toeteren.

Bij een echte test in het verkeer, bij voorkeur 's avonds in de regen tijdens de spits in de stad komt alles bij elkaar.

kloopindeslootjijook | 14-10-14 | 17:41

"Rijverbod vanaf je zeventigste. Je hoeft toch nergens meer te zijn"
Met de huidige kabinets plannen en de slechte staat van de pensionvoorziening zal een groot deel van de Nederlanders straks na hun 70ste ook gewoon moeten blijven werken en zullen deze beelden mede door de vergrijzing een gemeengoed worden.

mindblender | 14-10-14 | 17:41

@Sunabalk | 14-10-14 | 17:36

Een veel gemaakte fout. Het gaat niet om rijvaardigheid. Het gaat om rijgeschiktheid.

roze_bril | 14-10-14 | 17:40

Over het algemeen rij ik vrij vlot, maar hou me wel aan de snelheden, doodgewoon omdat ik bekeuringen zonde van mijn geld vind.
Dan heb je heel wat minder last van rustige bejaarde mensen op de weg dan van gefrustreerde koffie automaat racers tussen de 20 en de 40 die een meter van je achterspatbord af zitten.
Rij al sinds 1978 schadevrij, en heb al mijn rijbewijzen.
De meeste ongelukken op de weg zie je bij jongere gasten met haast en een mobieltje waar ze niet met hun tengels vanaf kunnen blijven.
Het valt me toch altijd op hoeveel verschrikkelijk belangrijke mensen er wel niet in Nederland zijn. Zo belangrijk dat ze liever dood dan te laat zijn.

bakoenin | 14-10-14 | 17:40

Als je zo denkt als Quid heb je een geestelijke stoornis en ben je een rijbewijs niet waardig.

Slechtvalkje | 14-10-14 | 17:40

Quid is een laagbijdegrondse bejaardenbasher en verdient een passende straf tussen z'n derde en vierde nekwervel. Aan de andere kant heb ik met het angstzweet in mijn bilnaad in de passagierszetel van wijlen mijn vaders Fort Taunus getuige mogen zijn hoe hij met 65 km uur op een snelweg invoegde, met een bijna scharende vrachtwagencombinatie achter ons en boos getoeter rondom tot gevolg, wat door hem met serene kalmte werd ontvangen.
Quid heeft een punt, dus, maar de tóón mensen, de tóón.

Parafernalio | 14-10-14 | 17:39

Rustigaan Quid, laat dit gewoon op zijn beloop.
Wellicht dat het jongere verkeer dan ook wat rustiger wordt.
Die oudjes stappen echt niet meer achter het stuur als ze weten dat ze niet meer kunnen rijden.

Rest In Privacy | 14-10-14 | 17:37

De grootste brokken makers zijn de jongere tussen 18 en 26 jaar.

gerrit5042 | 14-10-14 | 17:37

Niet iedereen is een wandelend lijk op zijn 70e dus wil ik tegen die tijd ook niet als zodanig worden behandeld. Gewoon testen vanaf 70 en bij niet rijvaardig, ook niet emer achter het stuur. (tegen die tijd tijdt de auto waarschijnlijk zelf van a naar b, dus is dat probleem ook weer uit de wereld.

Sunabalk | 14-10-14 | 17:36

Oh ja, GEEN! BROMMOBIELEN! ERBIJ!
Gek wordt je van die prutteldingen op de 80km-wegen.

kloopindeslootjijook | 14-10-14 | 17:36

Zeetakje | 14-10-14 | 17:26
Mijn fout. Het juiste filmpje:
youtu.be/TAryFIuRxmQ

Kapitein Stijlvol | 14-10-14 | 17:36

Inderdaad Kwit: alles verbieden en een nóg groter overheid die zich tot in de details bemoeid met iedereen... NOT!

Waarom alles 'flächendeckend' verbieden? Waarom niet gewoon een paar algemene testjes om zicht, gehoor en reactievermogen te checken?

Xirdalan | 14-10-14 | 17:35

Elke 3 jaar een rijtest/herexamen voor 65 plussers.

kloopindeslootjijook | 14-10-14 | 17:33

Quid heeft gelijk, bejaarden zijn aanstootgevend in al hun gedragingen, stinken en zijn potverteerders.
Iemand die van bejaarden houdt, is niet goed snik.

Jim Lovell | 14-10-14 | 17:33

Elke 3 jaar een rijtest (een soort herexamen) doen in het verkeer, mensen kunnen opeens snel achteruit gaan.

Er zijn ook van de sufdozen die overal 20 km te langzaam rijden. En dat lokt inhaalacties uit, maar soms kan dat gewoon niet. Al rijdt er 5 km aan auto's achter, het maakt ze niets uit. Bljkbaar zien ze dat niet. Dus zijn ze niet meer geschikt om aan het verkeer deel te nemen. Die mogen ze (de PLIESIE) ook wel eens aanhouden en meteen doorverwijzen naar een rijtest/herexamen.

kloopindeslootjijook | 14-10-14 | 17:32

Autorijden is een hoog geautomatiseerde vaardigheid. Dat kunnen mensen op hoge leeftijd nog doen. Ze zijn trager, maar dat compenseren ze meestal door rustig te rijden. Uiteraard zijn er ook mensen die door hun ziektebeeld de weg niet meer op kunnen. Maar dit wordt dan d.m.v. neuropsychologische tests onderzocht. Wij hadden hier zelfs een simulator voor. Over de bus kan ik kort zijn. Veel mensen kunnen niet eens tot de bushalte komen. Dus het gevolg is achter de geraniums. Maar Quid heeft dat wel voor de ouderen over. Of niet?

roze_bril | 14-10-14 | 17:32

Mijn vrouw is niet eens op de helft van zijn leeftijd, daar stap ik dus echt niet bij in de auto. In tegenstelling tot bij de meeste oudere ervaren rijders.

wakker worden | 14-10-14 | 17:31

Wat een kul-item weer.
GS ageert altijd (terecht) tegen de betutteling in onze maatschappij.
Ouderen weren uit het verkeer is toch niet zoveel anders als rubberen tegels onder speeltoestellen?
Mooi laten gaan en goed anticiperen in het verkeer.
Je moet eens kijken wat er allemaal in Azië en Zuid Amerika op de weg zit. En ja, inderdaad; veel ongevallen.
So what? Je moet niet zo zeuren Quid.

Paulus de Bk | 14-10-14 | 17:31

Rijverbod Quid! Rijdt te snel.

Blunterman | 14-10-14 | 17:29

Quit is een snelle jongen. Maar al vroeg oud. Zeurderig. Veel zeiken. Dingen zien die er niet zijn. Opa.

Normpje | 14-10-14 | 17:29

Vrouwen boven de 70 zouden niet alleen moeten douchen, zij vallen dan vaak en breken een heup, wat het begin van het einde is.
Mannen boven de 70 moeten rustig achter de geraniums wachten tot de man met de zeis hun genadig komt halen.

King of the Oneliner | 14-10-14 | 17:26

Veiligheid is geen doel van de overheid.
7,62x39 | 14-10-14 | 17:19
.
Zo is het. Het aantal ongelukken of de weg zijn al te lang hetzelfde gebleven. Vervolgens zien we een flinke investering vanuit de overheid, niet in de veiligheid, maar om fraudeurs aan te pakken.
.
De overheid spendeert liever geld om wat extra geld binnen te harken dan mensenlevens te redden. Tijd om die bende genaamd overheid eens te hervormen.

kovariant | 14-10-14 | 17:26

Kwit heeft zeker geen rijbewijs? Jaloers manneke?

twasniks | 14-10-14 | 17:26

@Kapitein Stijlvol | 14-10-14 | 17:19
Die is waarschijnlijk ook vertraagd i.v.m. de youtube copyright protection.

Zeetakje | 14-10-14 | 17:26

Wel veilig voor hem, zo'n mercedes

Mark_Pugner | 14-10-14 | 17:24

Gewoon iedereen om de 10 jaar zijn rijbewijs opnieuw laten halen, en dan bedoel ik theorie en praktijk. Als je zo super goed en ervaren bent dan zou dat een fluitje van een cent moeten zijn en zo ver ik weet moet iedereen die auto rijdt dat gewoon kunnen doen op zijn sloffen, zo niet, dan maar weer gaan oefenen of inzien dat je er te oud voor bent geworden.

Mafkees_Deluxe | 14-10-14 | 17:23

iedereen die alcohol gebruikt moet niet rijden,is simpel kwit

pejoar | 14-10-14 | 17:22

-weggejorist-

Arrejan | 14-10-14 | 17:22

Prima plan, maar om het echt veilig te maken dan ook pas je rijbewijs krijgen vanaf je 30ste, blijkt een stuk veiliger te zijn.

TheStef | 14-10-14 | 17:21

Zo stap ik ook altijd in als ik door mijn rug ben gegaan...

mereggie | 14-10-14 | 17:20

Het was mij vorig jaar in mijn rug geschoten. Kreeg 'm bijna niet meer van de handrem en in- en uitstappen was een crime. En nee ik ben geen bejaarde, al voelde ik me toen wel zo.
Misschien heeft deze meneer gewoon last van spit!

Rest In Privacy | 14-10-14 | 17:20

gezichtsvermogens = zichtvermogen

kovariant | 14-10-14 | 17:20

Zeetakje | 14-10-14 | 17:09
Doe de extra-gratis vergelijktest zelf:
youtu.be/coWLR9b19dg

Kapitein Stijlvol | 14-10-14 | 17:19

Veiligheid is geen doel van de overheid. Zoals hierboven al opgemerkt gaat het de overheid er alleen om zo veel mogelijk geld binnen te harken. Aan de handhaving van een rijverbod vanaf zeventig valt niets te verdienen.
Ideaal zou zijn dat oude, trage, slechtziende en hardhorende bestuurders zelf zouden nagaan of ze nog kunnen rijden. Dat bij een ongeluk degene die het heeft veroorzaakt aansprakelijk is voor de schade.
Nog beter zou het zijn als burgers niet tweederde tot driekwart van de vruchten van hun arbeid aan de overheid hoefden af te staan, dat arbeid niet zo zwaar belast zou zijn en dat het monopolie op arbeid voor Europese ingezetenen die beperkingen op immigratie zijn afgeschaft zou worden. Dan zou iedereen, ook dit soort oude takken, zich een jonge professionele chauffeur en een auto met een ruime comfortabele achterbank kunnen veroorloven. Wacht, dan zouden de criminele belastingen op nieuwe auto's, autobezit en brandstof ook afgeschaft moeten worden.
Samengevat: de overheid is de schuld van alle ongelukken door bejaarden op de weg.

7,62x39 | 14-10-14 | 17:19

Ach laat die man, dat is niet de leeftijd hij heeft gewoon een borreltje teveel erin gegoten op de soos. Die lui zuipen als sponzen uit verveling want ze verzuipen in het pensioengeld.

Beaulefermier | 14-10-14 | 17:19

Dagelijks stappen duizenden mensen met medicijnen op in de auto. Liever risicogroepen periodiek controleren. Zelfs een simpel hoestmedicijn kan al enkele van de reactietijd, hoor-, denk- en gezichtsvermogens merkbaar negatief beinvloeden.

kovariant | 14-10-14 | 17:19

Ik had gewoon pijn in mijn rug!!! Trouwens het een VVS- filmpje.

asylumstreetspanker | 14-10-14 | 17:17

@snapdragon | 14-10-14 | 17:14
Ghe, maar wel vergeten dat je dit al een keer had geplempt?
;)

Fart Fader | 14-10-14 | 17:17

Wat een achterlijk stukje dit. Dat die beste man wat moeilijk de auto in kan komen, betekend niet dat hij niet fatsoenlijk kan rijden (betwijfel ik wel). Maar doe er de volgende keer dan direct een filmpje achteraan hoe hij het er op de weg vanaf brengt. Wel zo eerlijk als vooraf iemand afzeiken.

Redrooster75 | 14-10-14 | 17:17

Die ouwe is hooguit wat slecht ter been, zegt niets over zijn rijvaardigheden.

brutus68 | 14-10-14 | 17:17

De echte crime is hier verticaal filmen.

Hans Gruber | 14-10-14 | 17:16

70% van de Nederlandse bestuurders behoren een rijverbod te krijgen. En belgen.

ovikanovi | 14-10-14 | 17:16

Liever die strontpubers van de weg.

Hans Gruber | 14-10-14 | 17:15

Wacht maar Quid tot jij 70 bent, dan wil je jezelf ook nog heel graag in je eigen auto kunnen verplaatsen. Het is inderdaad af en toe irritant dit soort mensen op de weg maar er zijn genoeg jongere verkeersdeelnemers die ook zwaar irritant zijn!

Jippie | 14-10-14 | 17:15

Wel filmen, maar niet even tegenhouden die bejaarde. FAIL!!!

René from the Café | 14-10-14 | 17:15

Tjonge jonge, Quid... Die kruistocht tegen alcomobilisten is tot daar aan toe maar dit slaat als een tang op een varken. Val jezelf even gauw een dwarslaesie! Zelf nog nooit met pijn in de rug in een auto proberen te stappen?

Wat een logica... Als je een blaar op je voet hebt moet je niet meer met een pen mogen schrijven ook misschien?

*Zwaai*

Octanoz | 14-10-14 | 17:14

@Einde van de Domheid | 14-10-14 | 17:07
Deze boomer rijdt je in of buiten de spits helemaal naar God, je komt niet eens aan de beurt. Da's even slikken maar wen er maar aan :-) Enne .. wat banen? Wegen zijn het, verdeeld in rijbanen en die zijn weer verdeeld in rijstroken. Eerst de spelregeltjes leren huh? anders mag je helemaal niet meer meedoen.

Rien7847 | 14-10-14 | 17:14

-weggejorist-

snapdragon | 14-10-14 | 17:14

Quid ik ben over de 70 rij
ik zo in een keer naar Parijs met de auto en .... ik wil nog wel een marathon tegen jou lopen .

snapdragon | 14-10-14 | 17:14

Er is een minimumleeftijd voor het rijbewijs, en DUS moet er ook een maximumleeftijd zijn. Ik heb hier al eerder betoogd: het kan mij geen reet schelen of jouw opa 362 was en nog steeds Heul Goed kon autorijden. De meeste fossielen kunnen dat níet, namelijk. Het gaat te snel, ze snappen de regels niet, hebben in hun mateloze ouwe zeikstralen-arrogantie nooit de moeite genomen zich op de hoogte te stellen van nieuwe regels, ze reageren te traag, zien niet goed, horen geen moer.

Dikke pech. 70? Inleveren. Ophoeren. Bel de Belbus maar, die heet niet voor niets zo.

Kameroudste | 14-10-14 | 17:14

Dit zegt niks over hoe de man rijdt. Hij is wel de lul als hij ff snel de auto uit moet, omdat deze in de fik staat.

bram750 | 14-10-14 | 17:13

Nadat ze mijn buik vakkundig gesloopt hadden in het ziekenhuis stapte ik ook zo in.. so what, als je reactie tijd nog maar laag genoeg is.

Dlareg | 14-10-14 | 17:12

Hij komt moeilijk z'n auto in, nou en! Stuur 'es een filmpje dat 'ie het verkeer ophoudt, dan heb je misschien een punt.

B0rat | 14-10-14 | 17:12

Hij betaalt wegenbelasting en rijdt niet te hard, da's voor de Roverheid de #1 prio.

EdammerKaas | 14-10-14 | 17:11

-weggejorist-

marcoplarco | 14-10-14 | 17:10

Ford Focus?

eerstneukendanpraten | 14-10-14 | 17:10

Ik heb wel eens zo'n film gezien waar dit soort denken 1 klein stapje verder werd doorgevoerd Kwit: mensen die te oud werden moesten zich melden bij een fabriek om zich tot groene koekjes te laten verwerken.

Jan Passant mk2 | 14-10-14 | 17:10

Ik heb wel het gevoel dat deze video behoorlijk vertraagd is, te oordelen naar het geluid van de muziek.

Zeetakje | 14-10-14 | 17:09

Als ik later oud ben heb ik ook geen zin in de overheid die mij verteld dat ik niet meer mag autorijden.

analcharist | 14-10-14 | 17:09

Over stuurpieten gesproken; die Gario stuurt ook niet echt best hè?
Gaat precies de verkeerde kant op.

Jackanders | 14-10-14 | 17:08

dan maar snepkarren...

Sytze_Vliegen | 14-10-14 | 17:08

Dat deze mijnheer vervolgens plankgas, driftend en snoeistrak sturend het parkeerterrein verlaat, heeft de filmer verzuimd vast te leggen. Hij was te druk met zijn zenuwen in bedwang te houden na het maken van deze sneak shots.

Generaal P. | 14-10-14 | 17:08

Rijverbod, nee, maar wel een jaarlijkse verplichte controle op het vermogen een auto te besturen en mee te kunnen komen met het verkeer, met mogelijkheid dat het rijbewijs ingenomen kan worden. Heel simpel.

smartexpat | 14-10-14 | 17:08

Hahaha, Quid wordt niet zo oud. Die rijdt veel te vaak met drank achter zijn kiezen.

The_Nummee | 14-10-14 | 17:08

Och mijn pa is 78, is fit en fief, wielrent in ze zomer, rijdt prima auto en staat bij mooi weer als verassing op de stoep bij mij met zijn een van zijn drie motoren.

Puur op leeftijd iemand zijn rijbewijs afpakken? Nee, ik ken genoeg 40-ers die abnominabel slechter rijden dan mijn ouwe pa.

Rijbewijs afpakken op basis van gedrag: Doen!

IgNOraNcE | 14-10-14 | 17:07

nee Quid, geen leeftijdsdiscriminatie. ik ken genoeg fitte zeventigers.

we doen het anders: aow accepteren is rijbewijs inleveren. of je kan nog voor jezelf zorgen of je bent van anderen afhankelijk.

49 | 14-10-14 | 17:07

Laten we een deal maken.
Als boomers NU baansafstand doen mogen ze -mits rijbewijs ververst- buiten de spits blijven rijden.

Einde van de Domheid | 14-10-14 | 17:07

Quid, doe eerst eens wat research voor je gaat scheeuwen:
www.cbr.nl/4396.pp?
Verder is het nog steeds zo dat, procentueel gezien, de verkeersdeelnemers in de leeftijd tussen 18 en 24 jaar zorgen voor een heel groot percentage van het totaal aantal verkeersdoden per jaar. Dan heb ik het over de sjonnies in hun afgetrapte golfjes gti, maar ook de yuppen in hun A3 tdi-tje... Al met al vind ik dat het CBR bij iedereen, ongeacht de leeftijd, iedere 5 jaar een keuring mag afnemen.

OerAppie | 14-10-14 | 17:07

Waarom verticaal filmers een filmverbod moeten krijgen.

The Unjorisable | 14-10-14 | 17:06

@ZegMaar | 14-10-14 | 17:03
Kamikaze Quid. Die houden we er in.

tattooboer | 14-10-14 | 17:06

Lulkoek. die man heeft tientallen jaren ervaring, heeft gereden in verschrikkelijke simcaatjes, kadettjes en kevertjes, en heeft dat allemaal aangekund. Ik geef het je te doen hoor, parkeren met een renault 4. Hij heeft alleen last van zn rug. Of zo. OK, en enige staar.

Lex Trumbauer | 14-10-14 | 17:06

Kijk, daarom heeft Sinterklaas een paar stuurpieten in dienst.
Die man is reeds ver over de 70.

Jackanders | 14-10-14 | 17:05

Als hij maar geen snelheidsovertreding begaat, is alles gepermitteerd.

Crak-ho | 14-10-14 | 17:05

Ja, een oud ende bejaard iemand... en? Wat is je punt, Kwat?

The_Nummee | 14-10-14 | 17:05

Ik denk eerder dat de 30 Km terug gaat naar 15 Km anderdaags. Die grijze berg hier in Nederland gaat zijn verantwoording niet nemen, dat kun je op alle fronten waarnemen.

No Mames | 14-10-14 | 17:05

Maar hij rookt niet!

Piet_Snot | 14-10-14 | 17:05

Beetje geduld met oudere mensen is zeker teveel gevraagd?

vraagstaart | 14-10-14 | 17:04

Zie liever een filmverbod voor halftamme verticaal filmerts. Die ouwe rijdt niet eens weg trouwens, misschien testte hij slechts de remlichten voor zijn kleinzoon. Stelletje zeikerts.

de Voorzittert | 14-10-14 | 17:04

Waarom neemt niemand/overheid deze meneer tegen zichzelf in bescherming? Meer wegenbelasting, accijns, is meer inkomsten. De overheid zal ongelukken aan de reet roesten, meer dode bejaarden minder zorgdruk. Per saldo levert het de overheid niets op.

carramba | 14-10-14 | 17:04

En over verticaal filmen zullen we het maar niet hebben.

Fart Fader | 14-10-14 | 17:04

Quid, jij word natuurlijk nooit zo oud.

durfniet | 14-10-14 | 17:03

Zo stap ik ook altijd de wagen in .

Eurotokkie | 14-10-14 | 17:03

Want mensen kunnen niet autorijden als ze:
1) Artritis hebben
2) Reuma hebben
3) Osteoporose hebben
Wat nou Kamikaze Quid? Je ziet die vent niet eens wegrijden. Hij rijdt vast veiliger dan al die opgefokte petjes in een Golf 3 die binnen een seconde na instappen al op de snelweg zitten.

ZegMaar | 14-10-14 | 17:03

Rijverbod vanaf je zeventigste. Je hoeft toch nergens meer te zijn? Binnenkort AOW-leeftijd wellicht 75 jaar?

Mees Dismist | 14-10-14 | 17:03

Och, de staat zit zo in elkaar dat hij eerst een paar doden moet maken in het verkeer om dan misschien 7 jaar later na de cassatie zijn laatste 3 maanden moet gaan zitten van de 8 maanden die hem worden opgelegd. Maar verder werkt het systeem prima hoor. Hey jij, moet je niet werken?

tattooboer | 14-10-14 | 17:02

Omdat de overheid geen ene fuck geeft om verkeersveiligheid en deze meneer evengoed wegenbelasting, accijnzen en boetes betaalt. Want daar gaat het uiteindelijk om.

James Lastig | 14-10-14 | 17:02

2 woorden 9 letters.

Vilounius | 14-10-14 | 17:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl