Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Laat sport met rust, eikels #sochi

121snowball.jpgWimLex en Máxima, minister Schippers en MinPres Rutte gaan naar Sochi toe. Iedereen: paniek. Er is vandaag geen krant open te slaan zonder te struikelen over de commentatoren en columnisten die allemaal hetzelfde keuteltje doen: BOE! SCHANDE! EN DE HOMO'S (M/V/MV) DAN? KIJK MIJN MORAALERECTIE! Het is een wedstrijdje wie heeft de grootste geworden, qua eerder genoemde erectie. Maar wacht nou even. Sinds wanneer hebben columnisten, journalisten en politici besloten dat het überhaupt netjes is om een sportevenement aan te grijpen om je politieke punt te maken, in dit geval wat betreft de behandeling van homoseksuelen in Rusland. Wel gaan is slecht, niet gaan is slecht, wie moeten er dan de regering vertegenwoordigen, bladiebladiebla. Hallo, sportliefhebbers hier, mogen we even uw aandacht? Kunnen de heren en dames politici en 't gajes dat zich opiniemakers noemt alstublieft dankuwel gewoon even hun grote smoel houden? We leven toe naar de Olympische Winterspelen wegens SPORT. Want sport is leuk, spannend, mooi en spectaculair om te zien en de Olympische Spelen is de absolute apotheose waar alle topsporters ter wereld jarenlang voor trainen. Echt NIEMAND behalve die politici en hun criticasters in de kranten zitten überhaupt te wachten op hun politieke overwegingen en ethische commentaar. Rot lekker op. Ga niet, kijk niet, luister niet enzovoort. Boek een vlucht naar Moskou en ga protesteren, schrijf een brief aan Poetin, zoek een Russische homosensueel op en bied 'm onderdak aan, schrijf een petitie, richt een politieke partij op, whatever. Ziet u sportliefhebbers tijdens de Gay Pride demonstreren voor meer aandacht en geld voor achtergestelde sporten in wat voor land dan ook? Gewoon nooit meer politici bij sportevenementen, ongeacht waar en wanneer, laat sport met rust. #boycotpolitici

Reaguursels

Inloggen

Als onze zogenaamde toppers naar een islamitisch land gaan waar homo's echt geen leven hebben, dan hoor je de zelfbenoemde fatsoenlijke linkse hypocrieten niet. Linkse mensen maken zich gewoon belachelijk.

lekker wijf | 12-01-14 | 19:00

Economische belangen dwingen hen ertoe.Ze zitten daar niet voor de lol.Eén oekaze van tsaar Poetin en het is afgelopen met de export naar Rusland.Ten koste van vele banen.Moreel bevlogen cabaretiers zal dat een zorg zijn.

P.Faust | 12-01-14 | 13:16

Heeft iemand er wel eens aan gedacht dat Alexander en Rutte sport leuk vinden.
Ik heb er de centen niet voor, anders ging ik daar ook eens kijken.
In Rusland hangen geen homo,s aan hijskranen zoals in bepaalde andere landen en die landen krijgen ontwikkelingshulp.
Stelletje hypocrieten. Zelfs Kroes in de EU is weder opgestaan.

Mantisomantis | 12-01-14 | 11:35

Politiek is net stratego, hoe hoger de rang des te meer heb je te vertellen. Daarom is het ook goed dat onze Alex naar Sotchi gaat. Hij is generaal en Poetin heeft het maar tot Kolonel geschopt. Dus Alex zal hem daar de oren wel eens wassen.

Snippeschieter | 12-01-14 | 09:48

Beter wordt de hele Nederlandse politiek opgeheven hebben we daar ook geen last meer van. En dan kan Willy lekker aan de wodka, want daar doet ie het voor !

JeroentjeB | 12-01-14 | 09:36

dat Rutte een weekdier is weten we allemaal maar dat Willy ook in deze categorie wil thuis horen valt me zwaar tegen . maar ja het zogenaamde koningshuis bestaat nu eenmaal uit arrogantie.

rukkieduck | 12-01-14 | 08:27

Rémy Martin ® | 11-01-14 | 17:21 |
nee man. de OS zijn toch niet in Oeganda?

Hesselbollah | 12-01-14 | 01:09

Grote landen als de VS, Duitsland en Frankrijk sturen geen vertegenwoordiging op het allerhoogste niveau. Nederland wel, en doet een major butt-kiss aan Putin; schijterig als ze zijn na de eerdere boze reactie van Rusland naar Nederland. Boycot van de Spelen gaat wat ver, om nu weer zo diep in de aars van Putin te kruipen, gaat mij wat te ver....

Geil Kippetje | 12-01-14 | 00:21

Ik hoop dat Putin Franz Zimmerschwanz nog even "apart neemt". Zelfbenoemd volksagitator Franz mag weleens een spiegeltje (of wat anders) voorgehouden/achtergehouden krijgen. Wat een malloot, obsessief ziek naar een vervolgbaan bij de EU.

ad melkert | 11-01-14 | 23:38

Obama grijpt de incidenten gewoon aan om zijn (USA) smadelijke internationale afgang in het Syrieproces te verwerken.

ad melkert | 11-01-14 | 23:29

Raar dat er geen enkele PVVer protesteert, het zijn alleen maar verachtelijke landverraders die zich laten horen....

Hendrikaatje | 11-01-14 | 23:18

Politici en ethiek die af en toe hun mening ethisch verantwoorden als het uitkomt, maar meestal hun eigen ethiek zolang op zolder stallen als dat beter uitkomt.
De spelen zijn verworden tot een niet-amateuren-sportevenement en een politiek podium.

Iwmac | 11-01-14 | 21:53

Figuren die nergens iets voorstellen en wat sport betreft, over de duizend meter een halve dag doen, proberen sporters die wel goed in sport zijn, hun plezier eindeloos jankend te vergallen.
Het gaat over sport, niet over verongelijkte nichten.

Mantisomantis | 11-01-14 | 21:44

Van Leeuwen: HELD!!!

von H | 11-01-14 | 21:06

Als de OS in een policor correct land werden gehouden en er geen discussie was over wetgeving aldaar, was GS de eerste geweest om een stuk te plempen over hoe belachelijk het is dat er zo'n zware delegatie vanuit Nederland die kant op gaat. Alsof Kramer zich iets gelegen zou laten liggen aan de steun van Prins Pils. Alsof Wüst harder zou gaan schaatsen van de geile gilletjes van Max. Alsof de polletiek niks beters te doen zou hebben in eigen land. Enz.

Pleh | 11-01-14 | 20:16

Als het echt alleen om de sport gaat dan blijven alle politici lekker thuis.

kicktherabbit | 11-01-14 | 19:54

Dat hele Olympische circus wordt in en door Rusland georganiseerd. Ga je erheen, dan word je geacht je te houden aan de regels die daar gelden. Heb je daar geen zin in, dan ga je gewoon niet. Zo simpel is dat. Ik word een beetje moe van al die moralisten.

hatari | 11-01-14 | 19:10

De Elite laat dit feestje toch niet voorbij gaan?

Lief meiske | 11-01-14 | 19:09

Alweer OS ? Bah, bah bah.

Lief meiske | 11-01-14 | 19:05

Ik hoop dat homo's veel medailles mogen winnen en dat ze wereldrecord verbreken .
Kijken of Poetin dan de handen wil schudden van deze winnaars .

Eurotokkie | 11-01-14 | 19:04

Ook Dijsselbloem teleurgesteld,habe es nicht gewusst von Mark,sonst ware we nicht gegegen,aldus de pravda.

poetsnoet | 11-01-14 | 18:56

-weggejorist-

the real miko | 11-01-14 | 18:54

@Piet_Snot | 11-01-14 | 17:04
tis alleen geen kwestie van kiezen. Je bent homo of niet. Desalniettemin geen reden om niet naar Sochi af te reizen

arie181818 | 11-01-14 | 18:51


Meneer-reetkever | 11-01-14 | 18:12 |
Nu ik uw geaardheid weet vind ik uw nickname nog leuker :-)

irma zonderboezem | 11-01-14 | 18:50

Helemaal mee eens. Nu moeten ze opeens zo nodig de ferme politicus uithangen. Als je dan toch zo principieel bent waarom mocht Willem wel naar Rusland voor het vriendschapsjaar? Wat is er ondertussen dan zoveel verslechterd in Rusland dat het nu opeens niet meer kan? Huichelaars, aandachtzoekers, bah. Wees dan ook een kerel (oeps) of toon ballen (toch maar niet) als er geen wereld evenement gaande is.

Zephyr | 11-01-14 | 18:45

De selectieve verontwaardiging is weer niet van de lucht. Maar wel typisch dat de big boys thuisblijven en de kleine kneusjes wel gaan. Samen met groothertog van Luxemburg en de kroonprins van Denemarken naar Zotsjie, fuck yeah!

NACademicus | 11-01-14 | 18:40

Go van Leeuwen!

lidlbier | 11-01-14 | 18:36

Hoe zit het eigenlijk met die medische test waarmee je kan zien of iemand homo is? Dan is er gelijk geen probleem mee, want medisch bewezen.

ZwarteKater | 11-01-14 | 18:35

Sport en politiek moet je gescheiden houden. Dus moet Rutte e.d. niet gaan. Want het zijn geen sporters. En te laf om de Russen tegen te spreken.

Lacan | 11-01-14 | 18:34

Bij het artikel "Rutte faalt...." in de Volkskrant schreef ik dat het de homobeweging wel tegen zal vallen dat Rutte en Willy naar Sochi gaan want er gaat natuurlijk niets boven homorechten. Welke mensenrechten je ook bedenkt, moderne (sex)slavernij, uitbuiting whatever in landen als China, Noord-Afrikaanse landen, Cuba, de rechten van homo's zijn belangrijker. Maar uiteraard heeft de Volkskrant dit niet geplaatst. Wanneer starten we met Quatar te boycotten? Daar is slavernij heb ik begrepen.

namensmijnhond | 11-01-14 | 18:34

Iemand al geklaagd over het WK2022 in Qatar? Daar moet je voor de lol eens met je holmaat hand in hand over straat lopen. Ken je lachen.
Ik voorspel alvast: daar gaat NIEMAND over klagen, want moslims. En moslims genieten bij de gutmenschen immer bescherming. Jongens, jongens... het is allemaal zo krom, dubbel, hypocriet en onecht *diepe zucht*. Eén groot toneelstuk met figuren als Halina Reijn, Harry van Bommel en Femke Halsema als regisseurs. Een linsche freakshow die veel en veel te veel aandacht krijgt.

Ornoisliefde | 11-01-14 | 18:31

Ornoisliefde | 11-01-14 | 18:21 |

+ 1000...

CornholioNL | 11-01-14 | 18:29

Eens met dit stuk. Vooral irritant dat eenzijdige geluid van al die organisaties en persoontjes die hard roepen dat het allemaal maar kutje bef is, nou hier een schouderklopje: *klopklop* en nu smoel dicht.

Latrinalia | 11-01-14 | 18:28

Meneer-reetkever | 11-01-14 | 18:12 |

Juist!

Ik heb tijdens mijn werk regelmatig met homo's samengewerkt, prima collega's, veel mee gelachen... ik had het ook helemaal niet in de gaten, dat hoor je dan ineens tijdens een bakkie pleur van anderen...

Ik zeg ook altijd, je hebt homo's en nichten, en die laatste pik je er op een kilometer afstand al tussen uit...

CornholioNL | 11-01-14 | 18:27

@Ik was in Haren | 11-01-14 | 17:47
Misschien als de hond een reu is? Dan is het wel 'normaal'?
(Sorry, ik kon het niet laten)

Ars Vivendi | 11-01-14 | 18:26

@Ornoisliefde | 11-01-14 | 18:21
Spijker, slag, raak. +1 (meer kan ik niet geven)

reageerbuis | 11-01-14 | 18:24

@pim achtertuin | 11-01-14 | 18:14
In 1936 werden de olympische spelen gekoppeld aan de politiek (of andersom). Ook toen was 0031 rijkelijk vertegenwoordigd met veel bobo's en weinig atleten. In de democratie, de mensheid is er weinig veranderd sinds die tijd toch?

reageerbuis | 11-01-14 | 18:22

Er blijven maar weinig landen over waar 'we' dan wel heen kunnen. De VS bijvoorbeeld moeten we dan ook niet meer in willen. En ook álle islamitische naties zouden we dan moeten mijden als de pest. Misschien kunnen we onze gespeelde linksche, bindende, verontwaardiging verder doorvoeren: geen bezoek aan landen zonder democratie, aan landen waar de mensenrechten worden geschonden, aan landen waar ze slecht met dieren omgaan, aan landen waar vrouwen tweederangs burger zijn, aan landen waar kinderarbeid plaatsvindt, aan landen waar minderheden worden vervolgd etc. etc.
Dat zal de wereld leren. Nederland waarschuwt de wereld nog één keer. En anders.... anders.... dan uuuuuuhhh.....
Misschien kan gut-linksch zich eerst eens buigen over de discriminatie van homoseksuelen binnen de landsgrenzen door de nieuwe verrijkers van Allah, alvorens 'internationaal te gaan'. Genoeg werk alhier te verrichten, dunkt me. Maar daar hoor je ze gek genoeg nooit over. Waarschijnlijk omdat het afkeuren van gedragingen van nieuwe Nederlanders (*proest*) not done is in de naïeve, hypocriete, selectief verontwaardigde, zelfpijpende, boven alles verheven, ons-kent-ons, linkschwereld.

Ornoisliefde | 11-01-14 | 18:21

Van Leeuwen heeft er de pik in vandaag.
/Seth

Biff Eagleburger | 11-01-14 | 18:19

Nou als we het steeds over homorechten moeten hebben. Kan iemand mij dan vertellen naar welk land we wel kunnen om sporters aan te moedigen?

roze_bril | 11-01-14 | 18:17

pim achtertuin | 11-01-14 | 18:14 |
Dat gas komt er zonder Rusland ook wel hoor.
www.statoil.com

Ik was in Haren | 11-01-14 | 18:16

Zonder Rusland zitten we mooi in de kou! Leve onze goede tsaar Poetin!-gaskraan open draait-

pim achtertuin | 11-01-14 | 18:14

@Piet_Snot | 11-01-14 | 17:29 | Ik ben een ras homo maar mij hoor je niet klagen!
Het zijn alleen een paar handtasjes en Kwalbert nichten die klagen.Omdat de meeste Homo's gewoon homo zijn en geen aandachtshoer.

Meneer-reetkever | 11-01-14 | 18:12

Gewoon lekker gaan Wimlex laat dat volk maar lullen. De sporters verdienen support voor het bikkelen naar en tijdens de spelen. Van al die huilebalken gaat straks het gros gewoon ook zitten kijken en er stukjes over schrijven en dus geld verdienen aan het antihomo event. Hypocriet gelul in de leegte!

Datzegiktoch | 11-01-14 | 18:10

Sport wordt misbruikt voor politiek.Dat is een feit.Wat sporters en politiek verder uitvechten kan mij niet warm of koud maken.Het is bij voorbaat al een verloren strijd als politiek sport gebruikt voor de aandacht.

Meneer-reetkever | 11-01-14 | 18:08

Homofiel, activist of negerin, die VOC-mentaliteit houden we er lekker in! Die gaskraan moet ook open blijven weet u wel.

Sliptong | 11-01-14 | 18:01

-weggejorist-

the real miko | 11-01-14 | 18:00

-weggejorist-

the real miko | 11-01-14 | 17:58

Jammer dat het geen zomerspelen zijn en dat Usain Bolt dan zegt dat ie homo is en niet gaat.

lady blabla | 11-01-14 | 17:57

Laat ze inderdaad wel gaan, dat is goed voor onze economie. Als al die Gutmenschen dan toch willen zeuren mogen ze eerst wel een rondje langs de islamitische landen gaan maken waar de sitatie voor homo's vele malen slechter is.

sinar2 | 11-01-14 | 17:52

Ik hoop trouwens dat Rutte niet uit de kast komt tijdens Sotsji. Alhoewel, dat zou nu echt een statement zijn. En een dijenkletser.

bakoenin | 11-01-14 | 17:50

Nog niet zo lang geleden vroeg VanLeeuwen zich af waarom Vitesse toch naar het Verenigde Arabirië was gegaan:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/01/...
Want jood Mori mocht VEA niet in.
Over selectieve verontwaardiging gesproken.

Err | 11-01-14 | 17:47

duitse herder | 11-01-14 | 17:44 |
Bestialiteit lijkt mij ook niet echt heel erg maatschappelijk geaccepteerd in Rusland.

Ik was in Haren | 11-01-14 | 17:47

Ik vind het goed dat ze gaan. Punt.

WeerEenPilsjeOp | 11-01-14 | 17:46

Moet zeggen dat ik het wel jammer vind. De site van powned was altijd de directe spreekbuis voor de PVV. Geenstijl was altijd kritisch rechts. Zelf ben ik meer een mens van het politieke midden, maar ik voelde mij altijd erg thuis op geenstijl. Het fijne van geenstijl was dat ze kritisch waren en niet bang waren om zaken te benoemen, zelfs als het taboes betrof. Tegenwoordig zie ik dat steeds minder terug, misschien komt het door de Telegraaf overname of heeft het een andere reden. Ik vind het in ieder geval wel jammer en dat wilde ik even kwijt. Ik zal nog wel op geenstijl blijven voorlopig, in de hoop dat het wat rotte peren betreft.

zeertegendradig | 11-01-14 | 17:45

Ik woon samen met een Duitse Herder... mag ik nu naar de spelen ?

duitse herder | 11-01-14 | 17:44

Het zal me aan mijn reet roesten.

meneer der meneren | 11-01-14 | 17:43

Alles heeft zijn prijs. Als ze weer terug zijn zal dat schip wel weer "vrijgelaten" worden.

watazooi | 11-01-14 | 17:41

Daarbij komt dat de hele zaak schandalig is opgeblazen. Het gaat uiteindelijk om een wet die actieve, positieve propaganda, gericht op minderjarigen, voor homosexualiteit verbiedt. Een volkomen terechte wet. Als mijn kinderen later homo blijken te zijn, het zij zo. Afgezaagd, maar: als ze maar gelukkig zijn. Maar positieve propaganda komt er niet in. Het is en blijft toch een speling der natuur.

De echte Stolwijker | 11-01-14 | 17:40

Nederlanders met hun vingertje... met de nadruk op *tje*.
Laat Rusland lekker zelf bepalen hoe ze omgaat met zaken als homosexualiteit. Ben je het er niet mee eens ga dan zelf niet naar Sotsji & kijk dan a.u.b. ook niet naar de tv uitzendingen...

De hersenloze | 11-01-14 | 17:40

Niemand heeft het over de sporters, VanLeeuwen.
Het gaat om de politici en royalty die op onze kosten een feestje vieren in die gristen-pauper-dictatuur.

Err | 11-01-14 | 17:38

Sport met rust laten.
Homo's, bi's en andere sensuelen met rust laten.
En politici een grote schop onder hun hol verkopen.

Gewassenkruid | 11-01-14 | 17:38

Op zich vind ik het wel een goed idee dat onze sporters daar in Sotsji een statement maken. Ik denk bijvoorbeeld aan allemaal tegelijk de middelvinger opsteken naar Mark Rutte tijdens de openingsceremonie...

VanBukkem | 11-01-14 | 17:36

Cherrypickverontwaardiging.

Jackanders | 11-01-14 | 17:35

Oh.. is de hoofsponsor wederom McDonalds? Pomdipomdipom...

Una Bombaclat | 11-01-14 | 17:34

Een heleboel landen voldoen niet aan de Westeuropese standaard. Moeten we die allemaal gaan boycotten ? Op die manier kan je geen enkel sportevenement houden.

Mark Krachtwijk | 11-01-14 | 17:34

necrosis | 11-01-14 | 17:25
Idem, een slaapverwekkende vertoning van egotrippers en Bobo's die weer met hun snuffert voor de camera lopen te paraderen.
En dan al die commentaren van die semi deskundigen overal. Wat een kladderatsj.

bakoenin | 11-01-14 | 17:32

Uiteindelijk mogen evenementen door deze enge mensen alleen in Nederland en Palestina worden gehouden. De rest = fout.

Your interpretation | 11-01-14 | 17:32

De Olympische spelen voor politici beginnen altijd al een jaar eerder met moraalzitten, discussiewerpen en de 100 meter diplomatiek.

Rest In Privacy | 11-01-14 | 17:31

Nadat het homovolk is geelimineerd zijn de linkshandigen aan de beurt.
Die zijn ook afwijkend.

Terpen-tijn | 11-01-14 | 17:31

Ehhh ja ok.. ja maaaaarr... Poetin is ook wel een dikke lul, die orthodoxe haatbaarden die alles 700 jaar terug in de tijd willen wieroken al helemaal. En ja die sporters kunnen het niet helpen dat ze in die corporate circustent hun kunstjes moeten vertonen.. daar zou het over moeten gaan. Fuck die corporate hijack. En ik vind het wederom weer een typisch Geenstijlse spagaat; als het een nieuwsitem over de beperking van internetvrijheden in Rusland zou zijn, was de scrollbar te klein voor de collectieve verontwaardiging alhier. Het lijkt soms wel een PVV blog; alles is de schuld van de islam OF/EN de politici. Klaar. helder. Duidelijk... jammer ook.

Una Bombaclat | 11-01-14 | 17:31

Eén woord... geleuter.

duitse herder | 11-01-14 | 17:30

Homo's altijd maar zeiken over respect en erkenning.. Maar enig respect voor andere culturen en gewoonten kennen ze zelf niet ...
Ik ga toch ook geen alcohol naar saoedi-arabië exporteren? Puur omdat het kan?

Piet_Snot | 11-01-14 | 17:29

OK, best. Maar waarom dan wél misbaar maken over een Israëli die niet een Arabisch land binnen mag?

Ik heb heb erg het gevoel dat GeenStijl hier tegen iets ageert omdat diegene die het zeggen overal het algemeen ladingen boter op hun hoofd hebben. Maar GeenStijl heeft ook een beetje boter op de kop als nu homo-rechten en internationaal optreden opeens uit den boze zijn, terwijl beiden normaal gesproken hoog in het vaandel staan.

En als we toch onze tanden gaan laten zien, dan heb ik het liever dat dat voor de homo's gebeurt, dan voor het privé-leger van links Nederland (GreenPeace, dus).

De Olympische Spelen zijn sowieso een verheven internationaal pikkies meten.

Piet van het Padje | 11-01-14 | 17:29

@DaughtersofLot | 11-01-14 | 17:17

Inhoudelijk hebben ze best een punt, maar waarom zijn zo ook niet oprecht bezorgd over deze haat in eigen land?
Ze besteden structureel geen aandacht aan homohaat, vrouwenhaat, Jodenhaat, blankenhaat, politiehaat in het eigen Europa, want dat dient met de mantel der liefde bedekt te worden of moet binnen een sociaaleconomische context benadert worden.
Het probleem ligt natuurlijk binnen het IOC. Deze spelen zijn jaren terug al aan Rusland toegewezen, en Rusland is ook al jarenlang een land dat vrij weinig heeft met minderheden en homoseksuelen. Ik noem het dan dus ook voornamelijk een hypocriete reactie van al deze moreel verheven types. De spelen staan voor de deur dus de storm van verontwaardiging barst weer los.

Desmoulins | 11-01-14 | 17:28

Welke medaille zal prins Bandar in de wacht slepen?

Pimp my Voortuin | 11-01-14 | 17:28

Maar wel lekker met zijn allen Amerikaanse producten blijven kopen, Amerikaanse series blijven kijken en Amerikaans vreten blijven vreten. Hypocriet kutvolk zijn we. #enguantanamodan?

de Voorzittert | 11-01-14 | 17:27

Over de daadwerkelijk grootste homo-haters hoor je ze nooit.
Die kunnen niets fout doen, want een kleurtje.

Jackanders | 11-01-14 | 17:27

Wat een ophef weer van alle kanten.
Wat interesseert het mij nu of Wimbier, Rutmans of Maxigraai nu naar Sotsji gaan. Als ze het nu zelf betalen...

bakoenin | 11-01-14 | 17:26

De Olympische Spelen kunnen me gestolen worden.
Waarom denken de organisatoren dat ze iets in elkaar 'fabrieken' dat ik automagisch ga kijken?
Ik ga niet kijken, simpelweg omdat het me geen reedT interesseert!

necrosis | 11-01-14 | 17:25

De Olympische spelen gaan allang niet meer om de Olympische gedachte. De Olympische spelen zijn net als het Eurovisie songfestival en het WK voetbal uithangborden voor je eigen land. Wie er wel en niet heen gaan is volledig niet relevant.

Rest In Privacy | 11-01-14 | 17:25

Als ik Mark Rutte was dan zou ik maar goed uitkijken daar in Rusland, met het oog op zijn seksuele geaardheid.

VanBukkem | 11-01-14 | 17:25

Eens kijken:

Dictatuur V

Siberische strafkampen V

Politieke tegenstanders uit de weg ruimen V

Groepen discrimineren vanwege huidskleur of geaardheid V

Hey geenstijl en dan niet over 10 jaar zeggen, "wir haben es nicht gewußt". Putin is gewoon een smerige nazi, laten we het beestje gewoon bij zijn naam noemen. Sowieso verbaasd het me niet dat een ex- KGB man geen enkel geweten heeft.

zeertegendradig | 11-01-14 | 17:24

Achterlijk policor volk met hun selectieve verontwaardiging. Dat vind ik een schande.

me,myself and IK | 11-01-14 | 17:23

Zelden zo eens geweest met een topic van VanLeeuwen.

de Voorzittert | 11-01-14 | 17:23

Dat GS iets over moraalerectie zegt verbaast me. GS is de uitvergroting van het Nederlands moralisme maar dan vanuit een iets andere invalshoek.
.
Dat naar Sochi gaan beter is dan thuisblijven en boe-roepen, daar ben ik het wel mee eens.

Rest In Privacy | 11-01-14 | 17:22

Vorige maand nog werd er in Oeganda een wet aangenomen waarbij alle Russische anti-homowetgeving verbleekt. In die Oegandese wet staat dat mensen die herhaaldelijk homoseksuele contacten hebben een levenslange gevangenisstraf kunnen krijgen. Tevens staat in deze wet dat Oegandese burgers de politie moeten waarschuwen als zij zien of horen dat mensen homoseksuele contacten hebben. Het verzwijgen van die kennis is strafbaar.

Waar waren alle boeroepers toen? En waar zijn zij nu. Ik heb nog niemand aan de goede kant van de fatsoenskloof horen of zien pleiten voor intrekking van alle ontwikkelingshulp aan deze Afrikaanse bananenrepubliek, want Afrikaans en dus zielig. De gehele islamitische wereld is op gebied van homorechten tevens een stuk barbaarser dan Rusland, maar ook daar zwijgt fatsoenlijk Nederland liever over. Islam is immers de religie van de vrede en een gelijkwaardige cultuur. Nee, het is zoveel makkelijker om slechts een paar boemannen in deze wereld te hebben, te weten de VS, Rusland, China, Israël en uiteraard het vrije Westen zelf.

Meneer de Goedmensch, welterusten, slaap zacht.

Rémy Martin ® | 11-01-14 | 17:21

Ars Vivendi | 11-01-14 | 17:16
Juist, gewoon tribaal geneuzel om het volkje bezig te houden, zodat ze traantjes in de ogen krijgen bij het volkslied, en ze zich een paar daagjes ladderzat kunnen feesten in oranje pakjes met een klomp op hun kanis. Dan voelen ze zich weer echte Nederlanders.
Daarom ook dat gezeik van die moralisten, je zou je maar met belangrijke zaken moeten bezig houden.

bakoenin | 11-01-14 | 17:21

Nederland zoekt mensenrechten liefst ver over de grens om de aandacht af te leiden van onze "eigen" anti-democratische EUSSR.

Worstjes | 11-01-14 | 17:20

Gezeur over rechten van in dit geval homo's en daarom maar de spelen boycotten.
Al die Erik van Muiswinkel types met hun vingertje zwaaiend ' mag niet!' Kom op zeg. Dat hebben we gezien bij de spelen in China. Iedereen was er, op Erik na dan. Het waren mooie spelen en geen onderdrukte mens aldaar zou er beter van geworden zijn als Erika ' het zijn kanjers!' Terpstra en Wim-Lex niet waren gegaan.
.
Men moet politiek spel en olympisch spel niet door elkaar gaan halen

irma zonderboezem | 11-01-14 | 17:20

Ars Vivendi 17:16
Zekers, de helft van het os budget is opgegaan aan corruptie en andere criminele streken.

Terpen-tijn | 11-01-14 | 17:18

Crak-ho | 11-01-14 | 17:16 Het had ook een circus kunnen zijn.

Send in the clowns.

zeg maar jansen | 11-01-14 | 17:17

@Desmoulins | 11-01-14 | 17:12 Dat zal best, ik kan de motieven van die mensen niet nagaan. Van mezelf wel, en ik vind het een schande dat mijn MP vrolijk op komt draven in een land waar minderheden openlijk aangevallen en verwond worden. Niet alleen homo's, ook zwarte mensen en politieke dissidenten. Volgens mij zijn er genoeg columnisten en politici die daar net zo (oprecht) over denken.
Al die smoezen en 'ja maar anderen doen het ook' is een excuus van lik m'n vestje. Kritiek moet je inhoudelijk behandelen, niet beoordelen op de boodschapper.

DaughtersofLot | 11-01-14 | 17:17

Sport. Opium voor het volk, brood en spelen.
Olympisch comité, een grote maffiabende.

Ars Vivendi | 11-01-14 | 17:16

smdyasc | 11-01-14 | 17:15
Meh ik denk eerder pecunia non olet.

bakoenin | 11-01-14 | 17:16

Zolang de overheid zelf allerlei figuren in dienst nemen die zelf discrimineren, moet ze haar smoel houden.

Terpen-tijn | 11-01-14 | 17:16

De olympische spelen gaan om politiek, geld, macht, sponsors, imago, doping, showtime.
"Sport" is gewoon een bijzaak.

Crak-ho | 11-01-14 | 17:16

Van Leeuwen mist de plank nogal jammerlijk. Dat krijg je met HBOers die etisch betogen...

pvpb | 11-01-14 | 17:15

Tyler-Durden | 11-01-14 | 17:15 Lol.

zeg maar jansen | 11-01-14 | 17:15

Fijn dat ze de moralfag willen uithangen, maar je hoort ze ook niet over de homohaat door kansenparels.

Verder begint me de opdringerigheid van de LGBT en hun zelfverklaarde supporters een beetje de keel uit te hangen. Ze zijn te selectief bezig mbt tot welk evenement of land moet worden geboycot. Je hoort ze bijv. ook niet over Noord-Korea.

SDI | 11-01-14 | 17:15

Diezelfde commentatoren en columnisten vinden Greet een populist... zouden ze allemaal geen spiegel thuis hebben ?

CornholioNL | 11-01-14 | 17:15

Laf, laffer, lafst, we hebben onze politici en MSM in allerlei tinten laf.
Deze keer heeft Rutte gewoon karakter getoond en gekozen voor de sporters, chapeau.

smdyasc | 11-01-14 | 17:15

@zeg maar jansen

Tja, beest bij de naam noemen.
Zo heet het nu eenmaal.

Maar mij boycotten steun ik!
Laat mij met rust!

Tyler-Durden | 11-01-14 | 17:15

Wat is trouwens het standpunt van Putin inzake Zwarte Piet?

bakoenin | 11-01-14 | 17:15

Tuurlijk moet je sporters met rust laten>> stel voor dat er niemand naar Rusland gaat, behalve de sporters zelf.

Terpen-tijn | 11-01-14 | 17:13

@DaughtersofLot | 11-01-14 | 17:08

Selectieve verontwaardiging.
Vooral jezelf als columnist, raadslid etc. profileren omdat nu de winterspelen aanbreken, maar een massale, oprechte(!) campagne voordat al die sporters zich te pleuris trainen en kwalificatie afdwingen was weer eens teveel gevraagd.

Desmoulins | 11-01-14 | 17:12

VVD en mensen rechten, had gelach Enige wat deze partij kanis krom praten wat recht is, en soms wat recht praten wat krom is.

[G]eenstijl | 11-01-14 | 17:12

De commentatoren, journalisten en politici hebben nauwelijks tekst als het om echt belangrijke zaken gaat zoals de EU, de corruptie van de banken, de islamisering etc. dus maken ze hier maar een issue van. Te armoedig voor woorden.

ukuppes | 11-01-14 | 17:11

Tyler-Durden | 11-01-14 | 17:09 Door het een homohuwelijk te blijven noemen maak jij ook onderscheid.

Boycot Tyler-Durden!

zeg maar jansen | 11-01-14 | 17:11

@BBmetR

Klopt, en dat is de hele wereld vergeten of gewoon ontgaan, behalve de nedelandse sporters die de dupe waren. Lekker zinvol dus...

Tsjernodebiel | 11-01-14 | 17:11

Laat ze lekker tegen Brussel beginnen.

pickalilly | 11-01-14 | 17:11

Bugsy Malone | 11-01-14 | 17:05 |

Kop, spijker, u begrijpt het verder wel...+1

CornholioNL | 11-01-14 | 17:11

Dat ze zich eens en masse richten op de haat jegens homo's in eigen land, lafhartige zelfpijpers.
Een beter wereld begint immers bij jezelf.
Nederland heeft een hopeloze elite.

Desmoulins | 11-01-14 | 17:10

In Parijs waren in 2013 massale demonstraties tegen het homohuwelijk.

Moet nu heel Nederland ook maar niet op verkansie naar Frankrijk?

Tyler-Durden | 11-01-14 | 17:09

Het probleem is dat het heel eenzaam op die VIP tribune gaat worden, en dat Wimbier de eerste waarschijnlijk naast Kim Jong-Un komt te zitten, en Maxima naast een of andere geile dictator uit Afrika. Rutte komt als "kuch" liberaal naast Castro te zitten
Prachtige plaatjes voor de wereldpers, maar geen reclame.

bakoenin | 11-01-14 | 17:08

Het zal mij aan mijn aarsch roesten welke lutser van de politiek of koningshuis wel of niet gaat... Poetin heeft schijt aan alles en gelijk heeft ie...

CornholioNL | 11-01-14 | 17:08

Bezwaar tegen een land dat systematisch bevolkingsgroepen uitsluit en op straat mishandeld kán niets anders zijn dan egotripperij. Beetje vreemde stelling, of ik moet het topic verkeerd gelezen hebben. www.youtube.com/watch?v=59WCKaKqjKY Aan de orde van dag, veel plezier met wegkijken.

DaughtersofLot | 11-01-14 | 17:08

Iets met pot verwijt de ketel, eerst moord en brand schreeuwen over Vitesse en nu heel hypocriet op snoepreisje

l3858 | 11-01-14 | 17:08

Maar gelukkig worden er geen sportwedstrijden in Iran gehouden...

eerstneukendanpraten | 11-01-14 | 17:08

Nederland heeft wel eens een Olympiade geboycot.
Iets met inval in Hongarije of zo.

BBmetR | 11-01-14 | 17:07

Crematorium-de-Asbak | 11-01-14 | 17:04 |
Denk je dat het de heteroseksuele gevoelens stimuleert, als je alleen maar vrouwen stuurt?

Ik was in Haren | 11-01-14 | 17:07

Ik heb na de boycot oproep van Van Muisinkel in 2008 nooit meer naar hem gekeken.

Boycot de boycotters.

Tyler-Durden | 11-01-14 | 17:07

Keuningen en euranje afschaffen, probleem opgelost.

rechtsdwalendeautist | 11-01-14 | 17:07

Nou, maar ff een Godwin dan, in 1936 hadden de redacteuren naast ome Adolf op de Eretribune zitten toekijken terwijl op een steenworp afstand de Joden werden afgevoerd. Want sport en vervolging moet je gescheiden houden nietwaar?

rexmundi666 | 11-01-14 | 17:07

Maar als de Oranjes S-A bezoeken hoor je die klootzakken niet, nee, daar is het veel beter voor homo's en vrouwen. Linkse viezeriken.

Bugsy Malone | 11-01-14 | 17:05

Inderdaad!!
En dat homo-gezeik moet nu maar eens gedaan zijn. Prima als je zo nodig een homo wilt zijn, maar val ons er niet mee lastig verder. Wij bepalen zelf wel waar we een hekel aan hebben...

Piet_Snot | 11-01-14 | 17:04

Stelletje mietjes bij elkaar. Al je ballen hebt blij[f je thuis

Crematorium-de-Asbak | 11-01-14 | 17:04

Politiek zou helemaal niets met sport te maken mogen hebben.

Helaas is de praktijk weerbarstig. En da's jammer.

Reinaert | 11-01-14 | 17:03

Wat kunnen die sporters er nou aan doen dat het in Sochi is?

Tyler-Durden | 11-01-14 | 17:03

Al die columnisten, journalisten en betweters hebben geen poot om op te staan. Waarom wil dat soort altijd voor een ander bepalen, wat hij of zij wel en niet mag doen?

Ik was in Haren | 11-01-14 | 17:03

Oplossing; maak van handtasjeswerpen gewoon een Olympische Sport.

King of the Oneliner | 11-01-14 | 17:02

Als Ireen Wüst gewoon gaat dan mogen Willy en Maxima dat ook.

Tsjernodebiel | 11-01-14 | 17:01

En dan ook geen reclame meer. Want sport.

zeg maar jansen | 11-01-14 | 17:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken