Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ebru Umar - FAIZA WEL. FÜSUN NIET

ebrupica100pix11.jpegZe is weer terug hoor, Faiza Oulahsen. De Nederlandse Faiza Ouhlasen. Dat ze werd opgepakt, eerlijk? She had it coming. Voordat ze vertrok werd ze geïnterviewd door een of ander tv-programma en het enige wat me bij bleef, waren woorden met de strekking “ik verwacht wel dat de Nederlandse overheid ingrijpt als de Russen ons oppakken.” Veel verwender wordt een Nederlandse hipster niet maar oké, de Nederlandse Faiza Ouhlasen besloot dat een nadere inspectie van een Russisch boorplatform nodig was. Mensen moeten doen wat ze vinden dat ze moeten doen. Maar rekenen op het vanzelfsprekende vangnet van de Koninklijke Republiek der Nederlanden? Tja. Ergens is het wel dapper. Wat Faiza voor Greenpeace doet interesseert me niet zo. Dat hele Greenpeace interesseert me niet – al schrijven ze jaarlijks geld van m’n rekening zonder dat ik me kan herinneren daar ooit toestemming voor te hebben gegeven. Het enige wat me interesseert, mateloos boeit zelfs, is dat Faiza door de media zonder slag of stoot geadopteerd is als Nederlandse. In elk nieuwsbericht, radio dan wel tv, ging het over de Nederlandse Faiza Ouhlasen. Veel Marokkaanser wordt een naam niet en desondanks was het ‘Nederlandse’ to the max. Geen Marokkaans Nederlandse, geen Marokkaanse godbetert zelfs geen allochtone maar gewoon, pats boem: Nederlandse. Respect. Geen medium dat het in z’n hoofd haalt om over allochtonen in termen van Nederlanders te praten. Geen politicus die het uit z’n strot krijgt om allochtonen Nederlanders te noemen. Geen (kut-)Marokkaan die zich realiseert Nederlander te zijn. En Faiza met d’r ongetwijfeld dubbele nationaliteit – waarom zouden die anderen dat wel hebben en zij niet – is zonder dat ze er zelf wat voor hoefde te doen, Nederlandse. Nou ja, ze zat vast in een Russische cel. Guess what? Zahra Bahrami zat vast in een Iraanse cel, Julio Poch zit vast in een Argentijnse cel en Füsun Erdogan zit óók vast in een Turkse cel. Allemaal Nederlanders. Jammer voor ze dat ze 1. Geen lekker wijf en dus 2. niet mediageniek zijn. Bovendien 3. werken ze niet voor Greenpeace. Er zit voor vele andere Nederlanders niets anders op dan weg te rotten in hun buitenlandse cellen. Ik gun Faiza haar vrijheid, haar idealen en ook de media/ politieke carrière die op haar wacht. En ik dank Faiza uit de grond van mijn hart voor het wederom duidelijk maken van de dubbele moraal van journalistiek, politiek en juridisch Nederland om alles en iedereen die ze niet aanstaat uit te sluiten van het daadwerkelijke Nederlanderschap.

Reaguursels

Inloggen

Oulahsen is van hetzelfde overbodige type als trutje Tanja Nijmeier of hoe die nutteloze linkse jankers ook heten allemaal. Linkse netwerkjes geregeld hebben om gered te worden met geld van anderen en intussen een grote smoel opzetten. Zo kennen we links weer: intens verwend en totaal overbodig.

lekker wijf | 06-01-14 | 18:16

Een Nederlander is iemand met slechts één paspoort en één nationaliteit en wel de Nederlandse. Alle anderen zijn buitenlanders.

bruin1 | 06-01-14 | 17:10

Redactie en reaguurders.
Het blijkt maar weer: Ebru Umar is een top columniste.
scherp, duidelijk, en uit onverdachte bron.

propper1000 | 06-01-14 | 17:07

nelson | 05-01-14 | 20:58
Mannes Ubels (de andere opgepakte Greenpeace Nederlander) lijkt mij een rasechte Nederlander.
Mannes is een typische Groningse voornaam, en als ik 2 sec. google op Ubels dan zie ik dat die familienaam al zo`n beetje 400 jaar voorkomt in het Groningse land.

gas-man | 06-01-14 | 13:33

Groene vrede neem ik niet meer serieus sinds het web van leugens rond de Brent Spar.
De coïtus damnatus tussen de media en green peace... even een teiltje pakken.

kapitein oosterlng | 06-01-14 | 13:28

Ebru,blijf schrijven,ondanks sommig dom gelul hier.
Ben altijd benieuwd naar jouw mening over dit soort zaken.

pejoar | 06-01-14 | 13:07

-weggejorist-

SaLeM71 | 06-01-14 | 09:39

All animals are equal but some animals are more equal than others...

Woods | 06-01-14 | 09:37

Natuurlijk had de polletiek geen keus. Dit land wordt immers bestuurt door een links elitaire overheid en niet door een democratisch gekozen regering. En natuurlijk is Green"peace" nauw verbonden met die kliek. Ingrijpen kan dan niet uitblijven. Daar zorgen de topambtenaren (die zelf in de jaren zestig vol gas stonden te Duyvendakken) wel voor!

Sliptong | 06-01-14 | 08:29

Spijker. Kop. Bam!
mooi stuk

de beer van de meer | 06-01-14 | 08:19

Euh Ebru de drie anderen hebben ook de nationaliteit van het land waar ze gevangen zitten ??? die greenpeace was geen Rus

enpassant | 06-01-14 | 08:05

-weggejorist-

nieuwsflits | 06-01-14 | 07:42

Natuurlijk is ze Nederlandse. Als iemand vloeiend Nederlands praat en lange tijd in Nederland woont, is hij/zij wat mij betreft Nederlands, (dubbel) paspoort of niet.
Beetje raar om Poch en Bahrami erbij te halen, vind ik toch net een wat andere situatie omdat de misdaad compleet anders is. Wat Erdogan betreft heb je dan weer gelijk: daar zou wel wat meer aandacht aan besteed mogen worden.

randomo | 06-01-14 | 05:19

Mevrouw Umar: een van uw betere stukjes sinds uw tijd bij Propria Cures.

joozd | 06-01-14 | 01:33

Ik zat er al op te wachten : en ja hoor, Ebru ging meteen los met haar Engelse kreten tussen door.....

Lief meiske | 06-01-14 | 00:51

Nederlander is als zodanig niet iets abstracts. Als we nou eenmaal een afspraak hebben ben je gewoon Nederlands hoe je je ook gedraagt en of eruit ziet. Het bizarre idee dat hier onderscheid in bestaat leidt enkel tot polarisatie van beide kanten. De ellende met de 3de generatie is dat ze er heilig van overtuigd zijn dat ze niet Nederlands en daardoor somehow superieur zijn. Gelijke monniken gelijke kappen, daar moeten we naartoe.

DeGitaarman | 06-01-14 | 00:46

Grien Pies milieu terrorisme stinkt als de hel.

h.a.k. blok | 06-01-14 | 00:06

Met alle respect maar die Faiza is echt geen lekker wijf hoor. Aandachtshoer pur sang wel. Mag wat mij betreft voor altijd opgeborgen worden (met Frans Timmermans want die wordt wel een beetje geil van dit soort goede mensen).

ad melkert | 05-01-14 | 23:59

Ze is vast vrijgelaten omdat Marokko dreigde voortaan alle gelukzoekers een enkeltje Moskou te geven.

Dima Beeline | 05-01-14 | 23:47

@caudillo,
Intrekken machtiging is misschien niet eenvoudig, maar via je eigen bank overschrijvingen naar hun nummer blokkeren wel, dus Ebru zeurt.

louis6227 | 05-01-14 | 23:46

@the real miko | 05-01-14 | 22:34
Slecht voorbereidde vissers of vissers die net de pech hebben dat de laatste meteorologische data niet klopt.

dlseth_ | 05-01-14 | 23:41

Een stuk als een klok, Ebru! Niets meer aan toe te voegen.
Pluskudo's en tot volgende week.

Graaisnaaiert | 05-01-14 | 23:40

Itzamná | 05-01-14 | 21:03 |
Nou, niet om het een of ander, maar het intrekken van eem machtiging aan een Gutmenschenclub is minder eenvoudig dan je denkt.
-
Je doet het, en ze gaan gewoon door met afschrijven!
-
Mijn oude moeder had ooit Artsen Zonder Grenzen gemachtigd.
Na haar overlijden heb ik alle machtigingen stopgezet, gironummer overgenomen, dat wel.
-
Enkele storneringen later en een paar keer opbellen, was het jaren later (!!!) eindelijk over. (Dat hoop ik althans.)
-
En dan te denken dat AZG een veel minder verachtelijke club is dan dat stuitende grienpies. Eigenlijk is AZG een bewonderenswaardige organisatie, die ik, als ze niet zo lullig hadden gedaan met die onbedoelde machtiging, misschien wel had willen steunen.....
-

caudillo | 05-01-14 | 23:40

Pfff.., Ebru, vermoeiend, zaak ligt vrij simpel, Samsom is ex Greenpeace, dus logisch dat er vanuit die hoek het een en ander geregeld wordt, ze rekent gewoon op Samsom., en dat heb ze goed gezien en verders is Faiza inderdaad een lekker wijf en daarom Nederlands en jij om die reden niet en bovendien een zeur.

louis6227 | 05-01-14 | 23:37

Ebru Umar | 05-01-14 | 20:35 | "Dat hele Greenpeace interesseert me niet – al schrijven ze jaarlijks geld van m’n rekening zonder dat ik me kan herinneren daar ooit toestemming voor te hebben gegeven."
Misschien is het toch verstandig om in dit geval wel enige interesse te tonen en uw jaarlijkse bijdragen te stoppen. Waarom heeft u dit nog niet gedaan? U suggereert hier feitelijk dat u jaarlijks beroofd wordt door Greenpeace. Het lijkt derhalve opportuun om deze roversbende aan te klagen. Heeft u dat op enig moment in de afgelopen jaren wellicht gedaan?
Of zullen we het er maar op houden dat het hier een stukje ONVERVALSTE PROPAGANDA en STEMMINGMAKERIJ uwerzijds betreft?

StaatsvijandNo1 | 05-01-14 | 23:37

Leve de Republiek | 05-01-14 | 21:27 |
Geen feest???
-
Prins Claus zaliger heeft het toch anders nog duidelijk uitgelegd:
"Die Niederlände sind eine Republik mit einem erblichem Fürst"
-
Als ze nou na de nederlaag van Napoleon, die Willem VI gewoon hadden benoemd tot STADHOUDER van de "Republiek der Zeventien Verenigde Provinciën" of zoiets, dan hadt gij ook niets te zeuren, meneer Leve etc.
-
Maar in Wenen dachten ze destijds dat een Koning beter tegenwicht tegen Frankrijk kon bieden.
Ach! Zoudt ge tevreden zijn als we Willem-Alexander weer gewoon Stadhouder maakten? Konden we wel weer lekker Republiek heten. Toch?
-

caudillo | 05-01-14 | 23:29

Faiza Oulahsen.
De nieuwe voorzitster van GroenLinks,
of de nieuwe bazin van de zeehondjesopvang te Pieterburen.
Maar het kan ook nog, dat ze gaat voor een carrière als 'strijdster' voor de FARC.
En als van het bovenstaande niets komt, dan zal ze wel eindigen als columniste voor Trouw of van NRC Next.

Peter Emile | 05-01-14 | 23:22

@roze_bril

Dat is ook zo ongeveer het doel van organisaties als Greenpeace; de media halen en daarmee aandacht voor de zaak waar ze voor strijden. Prima die idealen, maar het enige storende eraan is dat ze dit doen door de wet vaak niet na te leven maar er dan wel van uit te gaan dat de (in dit geval Nederlandse) overheid ze maar even komt redden als ze bij hun acties terecht worden opgepakt. Ik zou dan ook wat meer sympathie hebben voor dit soort organisaties als ze dan ook de consequenties aanvaarden en lekker 15 jaar in een koude cel in Novosibirsk gaan zitten voor hun idealen. Maaaar daar ging het stukje van onze Ebru niet over.

Tsjernodebiel | 05-01-14 | 23:06

Het verschil is dat deze vrouw waarschijnlijk niet de Russische nationaliteit heeft, in ieder geval 2 van die 3 mensen in buitenlandse gevangenissen hebben wel de lokale nationaliteit en kunnen daardoor als binnenlander behandeld worden. Faiza was sowieso een buitenlandse voor de Russen en als je mag kiezen welk land je om hulp gaat vragen (Ebru neemt hier aan dat die mogelijkheid er was, ik heb geen idee) als aandachtshoer dan klop je natuurlijk bij Nederland aan.

Giskard Reventlov | 05-01-14 | 22:55

Dat hele gedoe rondom Greenpeace is 1 groot mediaoffensief geweest. Ook vorige week nog een paginagroot interview met haar in DvhN. Ik had ze liever een aantal jaar zien wegrotten in een Russische cel. Waren ze vast wat onderdaniger van geworden

roze_bril | 05-01-14 | 22:50

zeg maar jansen | 05-01-14 | 22:35 | + 2 -

Aandachtshoer noemen ze dat.

DANNY3960 | 05-01-14 | 22:48

Ik ken die trut niet. Zitten er vodden rond?

Tricephalus | 05-01-14 | 22:45

Greenpeace associeer ik met Samsom en daar heb ik zo'n hekel aan..... plus de hier genoemde dubbele paspoorten, zie ik gelijk bontkraagjes voor mijn ogen. Dus ik pas deze keer... gewoon de tyfus hierover.

HdJ& | 05-01-14 | 22:45

Dit riekt naar ongelijke behandeling.

colonnecinco | 05-01-14 | 22:42

-weggejorist-

the real miko | 05-01-14 | 22:36

Een Turkse Nederlandse die over een Marokkaanse Nederlandse schrijft.

En toevallig weet ik dat beide etnische groepen elkaar van nature niet mogen.

zeg maar jansen | 05-01-14 | 22:35

-weggejorist-

the real miko | 05-01-14 | 22:34

Dit alles valt te verklaren dat meer dan de helft van de GroenLinks en PvdA fractie verwantschap heeft met Linkse (Extremistische) milieuclubs zoals GreenPeace, Milieu-offensief (je weet wel, die eikel die in 2002 actief is geweest en die nu nog steeds voor zijn collega's brieven zit te schrijven in huis van bewaring), Wereld Natuurfonds, etc.
Dan is het, tot mijn spijt, logisch dat de halve kabinet en de tweede kamer moord en brand schreeuwt dan een Nederlandse greenpeace vast zit in het o zo koude Siberië.

ProAsfalt | 05-01-14 | 22:34

@Pinkelotje

Jij vraagt je af welk 'resultaat' Greenpeace nou heeft geboekt. Volgens mij heb jij hier een veel te romantisch beeld bij. Bij resultaat moet je bijvoorbeeld denken aan; hoeveel nieuwe leden kan GP noteren, hoe vaak is GP in de media geweest, hoe kan GP de fracties in het Europees Parlement, de technocratie bij uitstek, zo effectief mogelijk 'bewerken'.

Als Greenpeace het milieu echt maximaal wil 'beschermen' moet zij per direct alle acties in Europa stoppen en zich volledig concentreren op Azië, daar voltrekken zich de echte milieurampen.

therealbraindump | 05-01-14 | 22:32

lady blabla | 05-01-14 | 22:07 | + 1 -
Shell is weer in beeld, dat wist ik. Mijn punt is dat je niet een te grote bek moet hebben tegen de Russen. Die hebben het MO voor hun energie niet eens nodig en kunnen ook zelf wel hun voorraden uit de grond trekken.

Wel fijn dat Shell (een bedrijf dat in NL hoegenaamd geen belasting betaalt) er mag werken.

Enfin, het lijkt mij niet erg te helpen als een maffiaclub als GP die handel dan komt verneuken, maar dat zul je ws wel met me eens zijn.
Ben nu out, spreek je later wel weer.

Itzamná | 05-01-14 | 22:32

-weggejorist-

the real miko | 05-01-14 | 22:31

Füsun Erdogan krijgt „de beste” consulaire bijstand die Nederland kan geven, zei minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) donderdag in de Tweede Kamer. (Dat was dus donderdag 14/11/2013)...

boasatlas | 05-01-14 | 22:30

Elisabeth2 | 05-01-14 | 20:52 | + -18 -

Ik sla over. Hoe gaat het met de rooie?

DANNY3960 | 05-01-14 | 22:29

-weggejorist-

the real miko | 05-01-14 | 22:29

Lewis | 05-01-14 | 22:02 | + 2 -
Als Marokkanen qua nationaliteit niet kunnen of mogen kiezen van hun zandbakvorst dan is dat alleen al een reden om die mensen niet ook nog eens de NL-nationaliteit te geven.

Geef ze dan een working-permit voor 5 jaar, al die kenniswerkers.
LOL.

Sorry hoor, maar ik moet er zelf om lachen.

Itzamná | 05-01-14 | 22:27

@ Lewis | 05-01-14 | 22:05

Inderdaad, Afshin Ellian is het bewijs dat immigratie wel degelijk een verrijking kan zijn. Zo jammer dat de Pvda dat wenst te compenseren met hordes nuttelozen en cultureel uitgedaagden.

HoogToontje | 05-01-14 | 22:25

'Dat hele Greenpeae interesseert me niet'.
Maar je laat je rekening nog wel jaarlijks leegtrekken?
Vreemd...

L. Rakker | 05-01-14 | 22:18

Al dat genre volk dat zoiets absurds poogt te ondernemen (15 jarige wereldzeilers, FARC meisjes, greenpeace emo's, etc.) valt bij mij onder het kopje toekomstige Pauw&Witteman gasten. Het doel is het platform voor hun eigen ego, de vorm of de inhoud verschilt alleen telkens. Het grappige eraan is dat ze meestal zelf ook niet beseffen waarom ze zulke groteske zaken ondernemen.

Nanker Phelge | 05-01-14 | 22:16

Precies, die nep-nederlanders zoeken het maar uit!!

denoorman | 05-01-14 | 22:15

Het zit wel snor met Ebru. :-)

denoorman | 05-01-14 | 22:14

@Itzamná | 05-01-14 | 21:37 | + 1 -

Dit is relevanter en heb ik volkomen gemist in het nieuws. interessant!
Gazprom heeft er zelfs een foto van Rutte bij het artikel gezet alsof hij de baas is van Shell. awesome!

Gazprom Neft and Shell signed the Basic Terms and Conditions of the Agreement which stipulates the study of possible ways to create a joint venture to deliver joint projects in Western Siberia, other Russian regions and in third countries.

www.gazprom.com/press/news/2013/april/...

lady blabla | 05-01-14 | 22:07

Ebru heeft helemaal gelijk, de Nederlandse regering dient zich niet in te spannen voor dat hele rijtje halve Nederlanders.

maggoo | 05-01-14 | 22:07

@ HoogToontje | 05-01-14 | 22:02 |
O ja, Afshin Ellian, die had ik absoluut ook moeten noemen.

Lewis | 05-01-14 | 22:05

Vandaag ik het AD weer zo'n vreselijke kut foto van dat mens dat ze in de lucht staat te staren, als de heilige maagd maria,(waarschijnlijk haar beste kant) ik ken haar natuurlijk niet maar wat een fuck wijf.

dedwarsligger | 05-01-14 | 22:04

@ Lewis | 05-01-14 | 20:57

Eens. Deze Faiza manifesteert zich als een typisch milieugekkie, en dat is (helaas) typisch Nederlands, net zoals de NSB typisch Nederlands was.

Maar Ebru, ik heb toch liever Nederlanders van het type Afshin Ellian, of jouw eigen persoontje. Landverraders ben ik immers liever kwijt dan rijk...

HoogToontje | 05-01-14 | 22:02

@ Itzamná | 05-01-14 | 21:52 |
Tja, dat zijn allemaal andere discussies dan waar we het nu over hebben. (Vergeet overigens niet dat Marokkanen niet kunnen kiezen voor een dubbele nationaliteit - die krijgen ze opgedrongen door Marokko. Ik betwijfel ten zeerste of die Greenpeace-meid uit eigen beweging de Marokkaanse nationaliteit zou hebben aangevraagd.)

Lewis | 05-01-14 | 22:02

Beste Ebru,

Gewoon 1 telefoontje en er wordt nooit meer geld van je rekening afgeschreven door Greenpeace. Is dat nou echt zo moeilijk?

Hoe kan ik mijn machtiging weer opzeggen?

Je kunt ons bellen tijdens kantooruren, op het gratis telefoonnummer 0800 - 422 33 44.

En mocht je niet bestand zijn tegen de agressieve Greenpeace mensen die je het opzeggen van het donateurschap uit je hoofd proberen te praten dan kan het ook zonder tegenspraak hier:

www.opzeggen.nl/goed-doel/greenpeace-...

Succes er mee!

Outsider-Inside | 05-01-14 | 22:01

1. Ze is geen lekker wijf. 2. Ze is niet mediageniek. 3. Greenpeace is een zichzelf bevuilend groepje commerciëlen.

4. Godbetert minder vaak gebruiken. Begint te vervelen.

SDI | 05-01-14 | 21:57

ik zeg nieuwe commisaris van unilever .. okey eerst nog ff wat bij PVDA rotzooien ..

sparrow | 05-01-14 | 21:54

Koninklijke Republiek?? fantastisch!!
Voor de rest helemaal eens!

Foezela | 05-01-14 | 21:52

Lewis | 05-01-14 | 20:57 | + 25 -
Toch ben ik wel voorstander van een oprotpremie voor mohammedanen en het sluiten van de grenzen voor verdere immigratie. NL is vol genoeg en aan mohammedanen hebben we niets. We kunnen prima zonder al die kenniswerkers.

Ik bedoel, ze moeten zich niet aanpassen maar gewoon oprotten met hun doorgaans dubbele nationaliteit. Dat laatste geeft al aan dat ze zich niet aanpassen, wat ook de wetgeving in hun 'ik-neuk-je-de-moeder-land' is.

Itzamná | 05-01-14 | 21:52

Een lekker wijf? Heb ik iets gemist? Je zou er dood nog afkruipen!
(Gaat ff ontspannen over z'n nek......)

Maximus Cesar | 05-01-14 | 21:49

Ik neuk Greenpeace allemaal de moeder!

Botte Hork | 05-01-14 | 21:49

Ebru, je slaat de spijker weer eens strak op de kop. Tijd voor je eigen politieke partij dan maar...?

Air van Boven Dorens | 05-01-14 | 21:49

Toch wel wonderlijk dat GP verwacht dat 'de NL-overheid' ingrijpt als die maffiaclub zelf in de problemen komt.

Lijkt me dan nogal duidelijk dat elk ander land, Japan, Frankrijk of Rusland bijvoorbeeld, GP dan gewoon het water uitblaast. Wat hebben die landen met NL te maken - vallen om als er geen tulpen meer worden geëxporteerd? En wat meer is, wat zou het ze kunnen schelen? NL verontwaardigd, so what? Alsof wij er om zouden malen als Monaco NL in de ban doet.

Itzamná | 05-01-14 | 21:46

De clou en publicatie van Ebru's columns blijven mij een raadsel.

Djengo123 | 05-01-14 | 21:45

Niet alleen Faiza is geadopteerd als Nederlander.
Er lopen er nog wel een paar rond die geadopteerd zijn door de overheid, maar dit geheel tegen de wil van het volk.
Ik schat een miljoen ofzo.....

Ommezwaai | 05-01-14 | 21:44

Het lijkt me duidelijk, dat dat mens binnen een paar jaar pluche zit te verwarmen in Brussel. [kots]

BekiekUtMoar | 05-01-14 | 21:43

Hey Ebru, er gaat dus ieder jaar tegen uw zin geld van uw rekening naar Greenpeace ? En het is nog nooit in u opgekomen om dat stop te zetten ? U bent zowaar nog veel dommer dan ik dacht.

Nonkel Frituur | 05-01-14 | 21:39

Het is vooral een betoog tegen de nederlandse journalistiek, stelletje slome. Die inderdaad van een intens bedroevend niveau is. Of je het nou hebt over de late night talkshows, de nos of de kranten, het is allemaal zeer eenkennig tot amateuristisch. Dat de oppervlakkige dommige Telegraaf zo groot kan worden zegt eigenlijk alles over het niveau van dit land.

Koettoerk | 05-01-14 | 21:39

lady blabla | 05-01-14 | 21:19 | + 0 -
Ook Shell moet in Rusland niet te veel praatjes krijgen.
www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/articl...

Paar jaar geleden.
"Ook praatte de Shell-topman met Gazprom, de kwelgeest uit het verleden. In februari 2007 moest zijn voorganger Jeroen van der Veer de uitverkoop aan Gazprom van de helft van het belang in Sachalin 2, een groot gasproject, slikken, onder dreiging van een rechtszaak van $50 miljard. Van der Veer noemde de periode later „een van de moeilijkste uit mijn loopbaan”. Nederlandse overheidsfunctionarissen repten van ’maffiapraktijken’."

Wat die NL-overheidsfunctionarissen allemaal zeggen zal de Russen de reet roesten.

Itzamná | 05-01-14 | 21:37

@ Tsjernodebiel | 05-01-14 | 21:31 |
Ik denk toch dat alles wat er het afgelopen jaar is gebeurt tussen Nederland en Rusland met elkaar te maken heeft.
Hoevaak hoor je bijvoorbeeld dat een diplomaat word lastig gevallen/ in elkaar gemept.

cobie | 05-01-14 | 21:34

Het feit dat Faiza als nederlandse neergezet is en nauwelijks als marokkans-nederlandse komt omdat het vastzetten van deze Greenpeace activisten vooral nieuws was omdat het wéér een incident was tussen Nederland en Rusland. Schip onder nederlandse vlag enzo. Het nieuwsitem was dus niet zozeer de Greenpeace actie op zich, maar het feit dat het tussen NL en Rusland niet zo lekker loopt, en dan past Nederlandse wat beter in het nieuwsitem dan marokkaanse. (

Tsjernodebiel | 05-01-14 | 21:31

Ja? En? Wat is er zo boeiend aan dat zij als Nederlandse wordt bestempeld? Ook al komt ze uit Marokko, of voor mijn part India, Peru of Tibet? Of wil je via dit statement Greenpeace een lerp verkopen? Ik vat het even niet, de grondtoon van je betoog, leg eens uit (doe je toch niet)?

Reykjavik | 05-01-14 | 21:28

Ik begrijp trouwens helemaal niet waarom er zoveel aandacht gegeven is aan een lekkende oude stookolie slurpende sleepboot met 70er jaren-gekkies die zo nodig met een touw een booreiland op moeten klimmen in Russisch vaarwater. Wereldverbeteraars? Zucht.... Ga werken, irritante subsidiesponzen.

070 | 05-01-14 | 21:28

"Maar rekenen op het vanzelfsprekende vangnet van de Koninklijke Republiek der Nederlanden?"

Republiek der Nederlanden? Was het maar zo'n feest.

Leve de Republiek | 05-01-14 | 21:27

@lady blabla | 05-01-14 | 21:19
Do not feed the troll!

Ongeblustekalk | 05-01-14 | 21:24

@Itzamná | 05-01-14 | 21:09 | + 0 -

Ik denk niet dat een concern als Shell zomaar kan worden ingeruild.
Door lange contracten en het ingenestel in de politiek in verschillende landen. (ze zijn niet voor niets zo succesvol)

Greenpeace is best ok, maar ze doen hun acties veelste agressief waardoor ze mijn steun nooit zullen krijgen.

lady blabla | 05-01-14 | 21:19

@ Auguust | 05-01-14 | 21:12 |
Ik weet verder niet zo veel van die mevruw Ouhlasen, maar op grond van wát ik meekrijg heb ik de indruk dat ze zichzelf in de eerste plaats als Nederlandse ziet. Overtuig me vooral cvan het tegendeel, hoor.

Lewis | 05-01-14 | 21:17

"Ik gun Faiza haar vrijheid"

Ik niet. Nu is het wachten op de volgende ramp te wijten aan Faiza de gelegenheidsnederlander en de rest van de terroristen van Greenpeace. Twintig dode vissers omdat hun netten in een storm op een door Greenpeace neergelegd blok beton vastslaan? Twee jaar geen radio-isotopen voor kankeronderzoek omdat Greenpeace weer eens een bodemprocedure start bij Petten? Vijftig doden omdat een Greenpeace schip tijdens zwaar weer een ankerkabel van een boorplatform laat knappen? Honderden doden door een personentrein die over gesaboteerde rails knalt omdat Greenpeace een dagje te vroeg de boel sloopt vanwege een nucleair transport?

Greenpeace dient net als alle andere terroristische organisaties vernietigd te worden. Dodelijk geweld zie ik daarbij niet eens als 'optioneel' maar 'wenselijk'.

dlseth_ | 05-01-14 | 21:16

@Schoorsteenveger | 05-01-14 | 21:13
Een turkse iets vragen over marokko altijd grappig.

Veel Vaak | 05-01-14 | 21:16

Uit een brief van die Faiza.
"Natuurlijk hadden we ingeschat wat voor scenario’s (best & worst) konden voorvallen, en dat ze ons met onrechtmatige middelen en dreigingen weg zouden proberen te jagen. Is eerder gebeurd. Echter, dat we met 30 man in de cel zouden belanden, met een celstraf van 15 jaar boven het hoofd had ik niet verwacht. Ik wist dat niets onmogelijk is als je met de Russische autoriteiten te maken hebt, maar de huidige situatie achtte ik onwaarschijnlijk.

Ik heb nog hoop, ik moet wel, dat houdt mij op de been. Feit blijft dat er van alles kan gebeuren, anders zou Rusland Rusland niet zijn.

Warme groet,
Faiza Oulahsen"

Iemand die een brief beëindigt anders dan met 'De tyfus' moet preventief worden opgeborgen. En wat een gezeik trouwens, andermaal het overbekende gejank, als van een hond die op z'n rug ligt ligt, tepels omhoog etc.

Itzamná | 05-01-14 | 21:14

Hee Ebru, heeft Marokko ook lekker druk gezet richting Poetin of überhaupt wel een poot uitgestoken? Zou kunnen, maar dat heb ik dan gemist.

Schoorsteenveger | 05-01-14 | 21:13

-weggejorist-

Auguust | 05-01-14 | 21:12

Hoe dan ook... de Russen hebben wel even hun spierballen aan die Greenpeace beroepswerklozen laten zien. Die laten wel even uit hun hoofd om daar op visite te gaan. Ik noem dat winst...

duitse herder | 05-01-14 | 21:12

@joyriders | 05-01-14 | 20:52
Dat gelul hebben we een paar topics geleden al gehad.

Ongeblustekalk | 05-01-14 | 21:10

lady blabla | 05-01-14 | 20:58 | + 0 -
Die 'wakkere' heeft wel gelijk. Voor Shell een ander. Grote oliemaatschappijen genoeg.

Ook daarom is die actie van die criminele organisatie al af te keuren, al helemaal als er niet-Nederlanders meevaren...

Itzamná | 05-01-14 | 21:09

Green Peace is zooooo Diederik Samson. Oftewel, een totale terreur organisatie / kweekvijver.

Botte Hork | 05-01-14 | 21:09

Het Nederlandse Faiza Ouhlasenlied...

Wilhellemussie van Nâhassouwen,
Zijt gij van Duihuihuitsen bloed?
De elleboog door de mouwen,
Het haar al door de hoed.
Zijt gij Wilhellemus?
Zijt gij Wilhellemus?
Wel dat is goed.

bolkebeer | 05-01-14 | 21:05

Green peace doet helemaal niks behalve met een paar spandoeken zwaaien en geld verslinden.

cobie | 05-01-14 | 21:04

Ach, het is het enige soort baantjes waar men nog Marokkanen aanneemt. Bij de overheid en de Gutmenschenindustrie.

Een normale werkgever kijkt wel drie keer uit. Wat! Die neemt niet eens de door een ander geschreven sollicitatiebrief in behandeling.

Voor Greenpeace, een criminele organisatie (Green Power, Black Death, geschreven door een van de mede-oprichters van GP) is het wel fijn als ze multicul zijn. Krijgen ze meer geld, en steun van de overheid.

GP bestaat alleen maar omwille van zichzelf, net als Milieudefensie en andere linkse idiote clubjes. Die Fortuyn had destijds wel gelijk. Waarom zou je met dit soort organisaties in gesprek gaan als we ook gewoon een parlement hebben? Wie heeft die mensen 'gekozen'? Niemand. Meer dan een stel drammers is het niet en zal het ook nooit worden.
Gewoon kiezen voor Franse aanpak.
"Twenty years ago, the Greenpeace flagship Rainbow Warrior was bombed by French government agents and sunk in a harbor in Auckland, New Zealand. The French newspaper Le Monde recently revealed that the late French President Francois Mitterrand personally approved the sinking of the ship. We speak with David Robie, an independent journalist who was on board the ship and wrote the book "Eyes of Fire: The Last Voyage of the Rainbow Warrior."

Dat er maar veel 'Warriors' mogen volgen, afgeladen met Maro...
Allah, wat zeg ik nu weer! Ik bedoel, Rusland moet door NL van de kaart geveegd worden, zoiets.
Autochtoon, laat me toch niet lachen. Enneh Ebru, zo moeilijk is het niet hoor om een machtiging in te trekken. Je lijkt wel een luie Turk, beetje in tegenspraak met de doorgaans ijverige Turken.

Just do it.

Itzamná | 05-01-14 | 21:03

Inderdaad is het verbazingwekkend dat dezeFaiza Ouhlasen tor een soort Ere Nederlander is gepromoveerd. Het lintje ontbreekt nog, maar dat zal bij de eerstvolgende koningsdag wel geregeld worden.

Polletje Piekhaar | 05-01-14 | 20:59

Mannes Ubels. Ook al zo'n Nederlandse naam. Daarbij, the Artic was al eerder door de Russen teruggestuurd en gewaarschuwd maar vaart paar weken later weer terug, over bewuste provocatie gesproken...
www.transport-online.nl/site/39615/gre...

nelson | 05-01-14 | 20:58

@wakkere_nederlander | 05-01-14 | 20:41 | + -1 -

Nederland stelt niks voor ???
Ik denk dat u zich vergist.

Shell, zoals het bedrijf meestal genoemd wordt, is de meest winstgevende onderneming van Nederland. Met een omzet van ruim $467 miljard (2012) is Royal Dutch Shell de grootste private onderneming van de wereld, waarvan de omzet verdeeld is over meer dan 140 landen.

lady blabla | 05-01-14 | 20:58

Het is inderdaad raar dat Marokkanen in problemen in het buitenland zich Nederlands noemen en in Nederland Marokkaans.
Denk aan knuffelallchtoon Ali B. "Er werd gesuggereerd dat ik alleen maar werd geknuffeld omdát ik Marokkaan ben."

drs.Nee | 05-01-14 | 20:57

Wat ik nou wel eens zou willen zien van Greenpeace is een resultaat. Ik kan mij niet anders herinneren dan zinloze acties die de gemeenschap scheppen met geld kosten. Iedereen doneert braaf omdat het '' zo hoort'' en ze er een warm gevoel van krijgen omdat ze zo goed bezig zijn met het milieu enz. Onwijs stoer om in zo'n boot de wereld over te raggen, af en toe in een vreemd apenland in de bak te komen, maar wat gebeurd er verder met al de gedoneerde centjes? Je ziet de wel of niet Nederlandse Faiza ergens in Rusland wat schreeuwen, ongetwijfeld heeft Willy zich in alle bochten moeten wringen bij Poetin om die clowns weer vrij te krijgen, en nu? Is het platform geïnspecteerd door Faiza in person.. en nu? Wat gaat er gebeuren, stoppen de Russen? Hebben ze naar Faiza en consorten geluisterd? Waren ze bang? Ach doneer gewoon nog even wat.

pinkelotje | 05-01-14 | 20:57

@ Ebru Umar | 05-01-14 | 20:35 |
Volgens mij wordt ze gewoon als Nederlandse gezien omdat ze goed geïntegreerd is. Ayaan bijvoorbeeld vond/vind ik ook Nederlands. En jou zie ik ook als Nederlandse, Ebru, ook al schrijf je misschien wat vaak over Turken en Turkije. Volgens mij is de gemiddelde Nederlander heus bereid om mensen van een andere afkomst als een van hen te zien, als die mensen op hun beurt Nederland maar repecteren en zich een beetje aanpassen (vies woord voor velen, ik weet het).

Lewis | 05-01-14 | 20:57

Ben voor het eerst gechoqueerd door een column van Ebru. Faiza een lekker wijf noemen. Moet niet veel gekker worden, Ebru.

Borrelende Boris | 05-01-14 | 20:56

Zo rollen die dappere dodo's van GP. Mijn ouders waren er god verdoem mij LID van en dat vond ik al niks.
Nam ik een keer de telefoon aan toen ik daar was en zonder door te vragen nam de callcentre kut aan dat ik mijn vader was of misschien wel mijn moeder weet jij veel.
Ze stak een bijzonder saai verhaal af over een nieuwe boot en extra geld wat ze daar voor nodig hadden (ja bedelen voor meer poen bij bestaande donateurs kunnen ze goed).
Maar goed ik heb haar echt zo lang als ik kon het idee gegeven dat ik het helemaal geweldig vond. Lekker doorvragen over details die ze dan waarschijnlijk uit haar duim moest zuigen. Toen ze af wilde ronden heb ik haar gezegd dat ze niet met de donateur zelf had gesproken en dat ik mijn ouders nu zou dwingen te stoppen met die onzin. Dure panden die totaal geen functie hebben, meer geld in werving steken dan in actie ach jullie weten het wel.

Veel Vaak | 05-01-14 | 20:55

Faiza is een Nederlandse. Dat is een essentieel onderdeel van het probleem. niet dat een Marokkaanse Nederland kan worden, maar dat wij in Nederland mensen hebben rondlopen die nog in de provo-kabouter-tijd leven en zonder enige realiteitszin en gevoel voor politiek-economische houdingen zich een mateloos irritante, semi-terroristische hobby's aanmeten. Gek genoeg moet ik constateren dat Nederlanders van niet-westerse maar wel buitenlandse afkomst nog altijd racistischer en discriminerender zijn dan de rest. Heel vreemd; doet me een beetje aan Spanje denken die moord en brand schreeuwde met in intreding van de oostelijke lidstaten omdat ze daardoor een paar miljard landbouw subsidie misliepen.

Voor de rest heeft grien-pies de fondsenwerving en de PR-machine vest voor mekaar. Dus conclusie 3 onderschrijf ik, de rest vind ik baloney.

Rommelende Onderbuik | 05-01-14 | 20:54

Nooit van gehoord van die faiza,en dat wil ik graag zo houden.En Argentinië en Turkije ligt wat gevoelig bij de oranje aanhangers.

van stampij | 05-01-14 | 20:53

Ongeblustekalk | 05-01-14 | 20:49 | + 0 -
Tja het valt me mee dat ze bij deze temperaturen het nog niet hebben gehad over de opwarming van de aarde.

joyriders | 05-01-14 | 20:52

overVecht | 05-01-14 | 20:45
Zijn er echt mensen die dat lezen?

Elisabeth2 | 05-01-14 | 20:52

Hey Ebru, wat probeer je nu duidelijk te maken. Het blijft altijd een raadsel in die slechte columns van jou.
Over de zaak Julio Poch bazel je ook maar wat. Deze zaak is juist enorm onder de aandacht geweest met talloze tv optredens van advocaat Knoops namens Julio Poch.

mocroGS | 05-01-14 | 20:51

@ Nestorix | 05-01-14 | 20:49 |
Nou, niet als sinterklaas , die is racist.

cobie | 05-01-14 | 20:51

-weggejorist-

Avesso | 05-01-14 | 20:51

@joyriders | 05-01-14 | 20:46
Biodiesel tanken is een goede reden om de bak in te gaan, dat milieu gelul zou zwaar bestraft moeten worden.

Ongeblustekalk | 05-01-14 | 20:49

Advies voor Faiza en eenieder die meent de strijd met de wereld aan te gaan: Wed op de wereld (Kafka).

Simon de Danser | 05-01-14 | 20:49

Ik kan niet wachten tot ik met mijn nog aan te schaffen zeewaardig jacht van Spitsbergen rechtstreeks over kan steken naar Alaska.

eerstneukendanpraten | 05-01-14 | 20:49

Poetin gooit zuigende Marokkanen gewoon 't land uit, terwijl ze hier als sinterklaas worden binnen gehaald.

Nestorix | 05-01-14 | 20:49

Ze mag van geluk spreken dat ze die 15 jaar voor piraterij niet heeft gehad.

cobie | 05-01-14 | 20:48

Ongeblustekalk | 05-01-14 | 20:38 | + 4 -
Greenpeace was daar alleen maar om even te tanken, biodiesel waarschijnlijk.

joyriders | 05-01-14 | 20:46

En Marokkaans, en lid van de linkse milieukerk.
Dan ben je dubbel heilig in bepaalde kringen.

King of the Oneliner | 05-01-14 | 20:46

Kudt... je hoopt zo van niet... en dan op de valreep is het er toch... de column van Ebru.

overVecht | 05-01-14 | 20:45

Ik vind haar wel een lekker ding, waarom weet ik niet maar ik zou haar zeker doen, ik heb stiekem ook al van haar gedroomd.

joyriders | 05-01-14 | 20:44

Wordt deze Marokkaanse overal Nederlandse genoemd? Ergens in 020-Gaza krijgt een 14-jarig jongetje nu een mes in handen gedrukt...

Godsammekraken | 05-01-14 | 20:44

Wonderlijk dat de Nederlandse politiek, i.c. Timmerfrans, zich laat leiden door dit soort types.

Ars Vivendi | 05-01-14 | 20:44

Geweldig is dat inderdaad. De wereld gaan verbeteren en als de realiteit buiten het berubbertegelde NL wat tegenvalt meteen verwachten dat onze overheid je wel komt redden. Helaas is dat laatste nog veel te vaak het geval ook.

Godsammekraken | 05-01-14 | 20:42

Haha de Nederlandse overheid ingrijpen tegen de Russen?!
Ik denk eerder andersom.
Nederland heeft wel een grote bek maar we stellen niets voor.
Vinden mensen het gek dat het Nederland-Rusland jaar niets geworden is als Timmerfrans partij trekt voor de demonstranten in de Oekraïne en Nederlandse linkse activisten hun boorplatformen terroriseren...

wakkere_nederlander | 05-01-14 | 20:41

Greenpeace, wie daar nog aan doneert moet ook de Russische bajes in.

Ongeblustekalk | 05-01-14 | 20:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland