
Gisteren gingen de geijkte goedmensen grommen over een topic waarin islam als een
woekerende ziekte wordt beschreven. Omdat we graag constructief bijdragen aan een betere wereld, hier een recept voor verbetering. Het middel tegen de kwaal kan namelijk zo simpel zijn. Moslimextremisme bestrijd je niet door extremisten te bestrijden. Je bestrijdt het ook niet door te proberen extremisten te begrijpen en te appeasen. Dat is
levensgevaarlijk. Extremisme bestrijd je door te zorgen dat islamitische nieuwkomers in het Westen dermate goed in de samenleving integreren, dat hun religie niet langer de obsessief overheersende leidraad voor hun leven vormt. Nu gebeurt dat niet of nauwelijks, want dat is RACISME en TREINEN NAAR HET OOSTEN en BOE PVV ONDERBUIK en meer van dat soort gaapverwekkende non-argumenten waar men zich van bedient om de eigen intermenselijke goedheid fact free op af te kaatsen. Mede door die reflex is de islam een snel groeiend gezwel van frictie en verdeeldheid in de samenleving geworden. Natuurlijk: vele, zo niet de meeste moslims belijden hun geloof in vrede en stilte, achter hun portiekje of in de moskee. Maar de islam wint terrein in het westen, en daarmee groeit de voedingsbodem voor extremisme. Tegenhouden? Stop de krampachtigheid rond integratie. Eisen stellen aan de participatie (!!1!) van nieuwkomers is géén racisme, maar gezond verstand voor wie zijn sociale, culturele en maatschappelijke verworvenheden, belangen en tradities wil bewaken en behouden. En, heel gek, dat willen we graag.
Vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld (hoi Theo van Gogh), of een gedegen, niet-religieus gekleurde kwaliteit van onderwijs (hallo Ibn Ghaldoun), en natuurlijk het recht van HoLeBi's om hand in hand over straat te gaan zonder door seksueel verwarde Noord-Afrikaanse pubers uit de onverlichte islamitische cultuur te worden beschimpt, bespuugd of bepoteld.
De VoetbalVergelijking
Laat vijftig mensen in een klein cafeetje voetbal kijken, en er wordt er misschien eentje agressief vanwege de scheids. Waarop de rest hem zal corrigeren, of gewoon buiten trapt. Doei en de tiefus, ga jij maar thuis verder kijken. Maar zet tienduizend mensen in een stadion en je hebt een paar pelotons ME nodig om de situatie beheersbaar te houden. En dan nog mag je hopen dat er geen treinen, pleinen of winkelstraten vol onschuldige omstanders geterroriseerd worden als de uitkomst van het heilige spelletje niet naar de zin van de fans is. Bij islam heet het spelletje 'werelddominantie', dus de grote (en groeiende) schare fans zal nooit tevreden zijn. De ME is echter niet paraat en nergens te bekennen. Want voetbal is oorlog, maar islam is vrede. Right. De integratie-knuppel er over graag.
Pummel 'em into participation. Spreekwoordelijk dan hè. Alle kleine beetjes
helpen. Alle grote beetjes trouwens ook: eind 2012 dreigde Al-Shabaab om het Binnenhof
op te blazen. (U weet wel, dat zijn die psychopaten die Nairobi zwangere vrouwen abknallen omdat ze geen moslims zijn.) De PVV stelde toen voor om Al-Shaschaap op de terreurlijst te plaatsen. Dat vond Opa Ivo echter
niet nodig (
debattekst). Want in Nederland werken we liever de PVV tegen, dan potentieel plofgevaarlijke moslimmalloten. Of wacht. Hee. Opa
draait toch bij..
Over voetbal gesproken..

De Spoorwijkse Boys van 1Ummah1Love doen ook vaak
voetballen (alsook vaandelzwaaien en politie-pepperspray uit hun oogjes wrijven). Maar op de feestboekpica hierboven zijn ze net klaar met een 2.5 uur durende survival run. Pardon?
Ja echt:
"Al HamdouliAllaah waren de broeders standvastig en hebben ze veel gerend, gesprongen, geklommen, getijgerd, gedragen, door sloten heen gegaan en afgesloten met een duik in de zee!" Right. Lekker prikkelend-provocatieve trainingskamptaal. Ze hebben na hun survivalmiddagje waarschijnlijk gewoon een glaasje prik met een koekje genomen. Leuk grapje, boys. Toch..?
Reaguursels
InloggenSchoorsteenveger | 25-09-13 | 18:02 |
"Zie je ergens centra -binnen de Islamitische tradities- alwaar de Islam zichzelf kritisch onderzoekt?"
.
Yes. Die zijn er. Check google.
.
"Oja, dus het is onze schuld dat moslims zich, ondanks alle onderlinge tegenstellingen, verbonden voelen?"
.
Dat zeg ik nergens, dat maak jij er van, geen idee waarom je dat doet. Anders gezegd:
Stel dat iemand in het buitenland tegen mij zegt dattie ene hekel heeft aan Nederlanders, dan ben ik toch minder snel geneigd om samen met zo iemand iets op te lossen.
Maar als iemand nu zegt dat ie een hekel heeft aan Nederlandse pseudokunstenaars die denken het recht te hebben om te participaratiseren, dan is door die aangebrachte nuancering de kans dat ik enthousaist wordt aanzienlijk gestegen. :-)
En zo heel nationalistisch ben ik niet eens :-D
.
"Dat doen enkel diegenen die zich nog wel moslim noemen maar geen moslim meer zijn,"
Je klinkt als een salafist ;-) Er is meer dan alleen de radicale islam. En moslims zijn ook maar mensen, waaronder ook hele lieve intelligente gemotiveerde.
.
En ik zie zelf mondiaal andere ontwikkelingen, waarbij ik me niet blind staar op religie(s).
@√Deus Absurdia | 25-09-13 | 09:12 | + -3 ik snap je niet! dat lijstje mag van mij voor iedereen gelden.
en je cijferst kloppen niet. maar goed, onzin is je tweede naam.
lieve | 25-09-13 | 16:47 |
"islam is juist zo ingewikkeld, omdat iedereen er aan mee mag denken en het continu vernieuwd."
Zie je ergens centra -binnen de Islamitische tradities- alwaar de Islam zichzelf kritisch onderzoekt? En ook de stap durft te nemen om 'de Teksten' aan een kritisch onderzoek te onderwerpen? Centra dus waar niet zomaar een nieuwe stroming het daglicht ziet, maar pas op de plaats gemaakt wordt en een eerste poging tot zelfreflectie wordt gedaan? Die 'interpretatie' zie ik wel, maar die 'reflectie' in het geheel niet.
"En met het trekken van die lijn kunnen ze dus misschien wel wat extrinsieke motivatie gebruiken."
Dat is wat je wereldwijd ziet, dat aan de kufar gevraagd wordt, nee van de kufar geëist wordt dat hij de nuance in alles ziet en die vervolgens aan de moslim aandraagt. Er is geen evolotie of revolutie van binnenuit, alles komt van buitenaf.
"Men heeft het telkens over "de moslims"/"de islam", dus elke moslim voelt zich aangesproken."
Oja, dus het is onze schuld dat moslims zich, ondanks alle onderlinge tegenstellingen, verbonden voelen? Dat ze zich hier den daar méér verbonden gaan voelen door alle druk van buiten zal best het geval zijn, maar dat is een ander soort verbondenheid, dat is zich verschansen in de eigen identiteit, die identiteit op een reactieve wijze als wapen gebruiken. Hoofddoek gaan dragen uit protest, burka aantrekken uit protest, dat soort werk. Nee, die diepere verbondenheid gaat vóóraf aan alles, raakt de kern. Men heeft geleerd zich te onderwerpen, men heeft geleerd bang te zijn, op zijn hoede voor de Wraak van de verhevene.
Heel hip met z'n allen participeren? Dat doen enkel diegenen die zich nog wel moslim noemen maar geen moslim meer zijn, degenen die zeker de moeite niet zullen nemen om die islam voor wat dan ook ter verantwoording te roepen, de afvalligen zeg maar, de teleurgestelden vaak, de lui die niet dom genoeg zijn om teleurstelling rechtstreeks in wraak om te zetten.
Schoorsteenveger | 25-09-13 | 01:21 |
Hi, ik ga toch nog reageren.
"Omdat kritisch denken over het eigen geloof niet of nauwelijks mogelijk is,"
Niet mee eens. Sterker nog, islam is juist zo ingewikkeld, omdat iedereen er aan mee mag denken en het continu vernieuwd.
Binnen het soennisme zijn allerlei verschillende leerscholen. Leerscholen omdat tijden veranderen, zo ook de islam.
Punt met salafisme is dus, dat het een soort vereenvoudigde islam is, dat niet doorontwikkeld.
Salafisten halen schriftgeleerden uit de middeleeuwen aan om hun conservatieve ideeen te verantwoorden.
Ze zijn dus blijven steken. Daarnaast nemen ze alles letterlijk. Terwijl bij de andere stromingen vooral de focus ligt op reflectie en interpretatie.
.
"omdat de waarheid eenzijdig in handen is van schriftgeleerden en het slechts mogelijk is om van de ene waarheidsverkondiger naar de andere te springen,
dan wel zich rechtstreeks op de heilige teksten te oriënteren."
.
Klopt, gelukkig zijn er ook genoeg schriftgeleerden die best wijze dingen zeggen, en moderne imams die daar iets mee doen. Maar van mensen uit zo een gemeenschap heeft ook niemand last. Dat zijn niet de schreeuwers die de media domineren.
.
"want zelfs de meest goedwillende moslim zal vanuit de eigen positie geen begin kunnen maken met kritiek, met het trekken van een lijn, met zelfs een oordeel"
.
Ook daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn wel kritische geluiden bij de soennieten, heel voorzichtig nog dat wel, er word wel degelijk gewaarschuwd voor saud bijv..
En met het trekken van die lijn kunnen ze dus misschien wel wat extrinsieke motivatie gebruiken. :-)
Dat er bepaalde doelen gehaald moeten worden, omdat anders de subsidie kraan dicht gedraaid wordt, of vergunningen ingetrokken worden.
Bijv. als blijkt dat binnen een bepaalde gemeenschap te weinig problemen opgelost worden. Wij luisteren naar jullie belangen, als jullie je houden aan regels en afspraken.
En dat begrijpen de fundamentalisten heus wel hoor, sterker, ze zijn al eeuwen niet anders gewend, ze zijn veel minder bedreven in omgaan met vrijheden.
Het zijn net kleuters. En als ze er niet blij mee zijn, dan zijn er tal van andere landen waar ze met hun bekrompen ideen wel welkom zijn.
Religie kan, maar moet wel binnen de Nederlandse waarden en normen passen. Nazisme is bijvoorbeeld ook verboden.
.
"Echter, binnen de Islam is er geen kritische dialoog waardoor verticale nuanceringen nauwelijks mogelijk zijn, men bestrijdt elkaar horizontaal, slaat mekaar de hersens in"
.
Onderling is er inderdaad een hoop gedoe, want de soenni's hebben het graf van die en die, en de shia's die doen aan godslastering want blablabla.
Toch zie ik vertikaal echt nog wel mogelijkheden. Wahabisme is gebaseerd op het salafisme en sectarisch.
De soennitische schriftgeleerden (waaronder ook salafisten) hebben bijvoorbeeld ook geprotesteerd tegen de fatwa's van Bin Laden (wahabi).
Kwam hier niet op tv, en de filmpjes die er van zijn, waren niet nederlands ondertiteld :D.
Volgens mij is de switch binnen de soennitische leerscholen te doen en kan een soenni
zich vrij makkelijk aansluiten bij een andere soennitische leerschool die wel vrede en vernieuwing preekt.
.
"waardoor men zich als moslim, als broeder, ook als er onoverbrugbare tegenstellingen zijn, verbonden voelt."
.
Yes. Daarom vind ik de ontwikkelingen binnen Nederland ook eng. Men heeft het telkens over "de moslims"/"de islam", dus elke moslim voelt zich aangesproken.
De geschiedenis heeft wel bewezen dat naarmate leugens en misverstanden over groepen zich over en weer opstapelen er slechts weinig nodig is om het geheel te doen exploderen.
De sociale wetenschappen leren ons dat kloven tussen groepen alleen verkleind kunnen worden wanneer een gezamenlijk doel nagestreefd word.
In een land met een sterke compromis geschiedenis als Nederland moet dat helemaal niet zo moeilijk zijn.
.
"Is met het Christendom ook gelukt."
.
Weet ik niet. Wel dat het behoorlijk veel tijd heeft gekost om van de verzuiling af te komen en dat de SGP dit jaar pas een vrouw verkiesbaar heeft gesteld. Geloof en staat zijn ook nog niet van elkaar gescheiden.
Islam is hier de nieuwkomer en assimilatie heeft tijd nodig. En dat heeft meer kans van slagen als we de evangelisten van de saud buiten de deur houden en zelf een hele duidelijke lijn gaan trekken.
En dat kan volgens mij prima met de "gewone" moslims samen. Heel hip met zijn allen participeren :D
Islam is echt een zieke en achterlijke ideologie. Barbaars en middeleeuws, die lui staan echt stil in de tijd. Het lijkt het Christendom wel, een paar honderd jaar geleden. Het wordt tijd dat die lui ook een verlichting gaan meemaken.
Schaf religie af. Heeft geen waarde. Kost alleen maar geld. Alle subsidies en belastingfaciliteiten voor religies afschaffen.
@Benblij
Nee, gewoon tokkies aanpakken. Dan maakt religie niet meer uit. Er zit ook geen verschil tussen..
Ik ben er helemaal klaar mee met die islamitische ideologie. Dit moet stoppen! Deze volslagen idiote religie van vrede moet nu gestopt worden. Waarom wordt door de linkse kerk en de gristenkerk continu de andere kant op gekeken? Laten we ophouden met dit volk nog langer te importeren. Exporteren! Laat ze maar lekker voor vrijheid gaan strijden in Syrië. Dan zijn wij er hier tenminste van af. De islam kan echt niet langer. De ideologie moet een halt toegeroepen worden!
Deus Absurdia | 25-09-13 | 10:41 |
Goed idee Deus maar dan eerst de (meeste) moslims er uit. Lekker met onze eigen mensen, wonen leven en werken.
Wat zullen de almeerders dan snel de moskeen afbreken of er slachterijen van maken.
spitsmang | 25-09-13 | 10:37 |
Toch jammer dat die twee dokters met hoofddoek zich met hun intellectuele capaciteiten zo openlijk onderworpen tonen.
Rogier Haringpakker | 25-09-13 | 09:36 | + 0 -
Ik en een meerderheid in dit land hebben meer last van blanke tokkies dan van moslimtokkies. Dus bij ' geen risico nemen' zou dat inhouden om bepaalde politieke partijen te verbieden.. ( hoi Geert). Een hek om Almere helpt ook.
"U vergeet er, wééral, bij te vertellen, dat, zelfs al krijg je ze in het gareel gebokst, je blijft zitten met een exponentiëel groeiende ethnische groep die wegens gebrek aan verstand, kennis, talent, overtuiging, betrokkenheid, en wat al niet meer, in lengte van generaties op de kap van de rest zal zitten parasiteren."
@Tricephalus.
Waar heb je het over?. Er zijn vele moslims die op dit moment hoger opgeleid zijn dan de gemiddelde reageerder hier.(Bij mij in het gezondheidscentrum 2 moslima artsen met hoofddoek, die geen probleem hebben mannen te behandelen. En met veel meer salaris thuiskomen dan de gemiddelde reageerder hier. En het aantal hoog opgeleide moslims is steeds groeiende. Is dit niet gewoon angst dat je vanwege je geringe intellectuele capaciteiten al door door vele moslims voorbijgestreefd bent?
De pen is niet sterker dan het zwaard, dat dit wel zo zou zijn is in het leven geroepen door linkse goedmensen en stiekeme politici.
Je kan met de pen een oorlog ontketenen maar niet beëindigen.
Strenge voorwaarden aan de immigratie? Wat dacht je van GEEN immigratie? We hebben al teveel buitenlanders. Eventuele problemen door de vergrijzing kunnen nooit zo kostbaar zijn als de schade door de aantasting van de sociale cohesie door de immigratie/invasie.
@Boerenbrandtlul | 24-09-13 | 23:51 | + 2 -
Een hoofdoek is geen explosief. Dat gezegd hebbende vind ik dat men theedoeken mag dragen wanneer men maar wil maar niet in een openbare functie. Verder moet identificatie altijd mogelijk zijn.
Klinkt ook allemaal als pappen en nat houden. Ik zeg wet overtreden dan maar terugsturen naar land van herkomst; ga de boel maar ergens anders opblazen. Stelletje idioten. Wel eerst even goed controleren of er geen explosieven in zitten als je ze op het vliegtuig zet. Ze haten dan wel homo's maar zijn niet beroerd een staaf plastic en ontsteker in de aars te schuiven.
minimá-armezusvan.. | 25-09-13 | 01:43 |
Atheïsme an sich is geen geloof, maar "bepaalde vormen van atheïsme" kunnen erger zijn dan bepaalde vormen van Islam of Christendom of van welk welk geloof dan ook. Blond haar en blauwe ogen, Germaanse mythologie, geen geloof, maar "bepaalde vormen van Germaanse mythologie" kunnen als geloofssystemen gaan fungeren. Wat mensen in groepen bindt, hoe mensen daar hun identiteit in verankerd zien en hoe zij zich vervolgens als groep gaan gedragen, daar gaat het hier om. Binnen sommige groepsstructuren kunnen aberraties snel en doelmatig worden gecorrigeerd, binnen andere groepsstructuren is dat onmogelijk. Dat is een probleem als binnen die groep de cohesie volledig overeind blijft. Vertel mij maar wanneer een broeder geen broeder meer is, of er mechanismen zijn die broeders als broeders ter verantwoording kunnen roepen. Is nauwelijks of niet het geval. Het gevoel onder alle omstandigheden broeders van elkaar te zijn en te blijven is enorm sterk, "want we onderwerpen ons aan dezelfde Ware God", en de grote verschillen, eigenlijk de complete chaos binnen de Islam worden door dat gevoel overheerst. Dat is de aantrekkingskracht van de Islam. Je kunt de grootste onzin verkopen, maar je desondanks machtig voelen door jezelf wijs te maken dat je namens De Verhevene spreekt en handelt en alle broeders en zusters vertegenwoordigt. Iedere halve zool kan zich door "Allah akbar" te roepen in het centrum van het wereldgebeuren projecteren.
Goorbatsjov | 24-09-13 | 20:40
Stem PVV
@Deus Absurdia
Het zal best waar zijn dat de meeste moslims geen terroristen zijn, maar zolang ik het verschil tussen een vent met bomgordel en een boodschappen doende huisvader niet kan zien kom ik ze liever niet tegen.
Zoals altijd zijn er meer ongevaarlijke dan gevaarlijke individuen. En net zoals dat bij paddenstoelen in het bos of bij langzame vrachtwagens op B-wegen geldt: bij twijfel niet gokken...
De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 23:56
-
Tnx man.
Die heb ik de laatste dagen al 3x aangehaald.
Net als Takuan Soho.
Steeds maar weer.. Steeds maar weer die tokkiereflex die het probleem van moslimextremisme afdoet als een probeleem tussen links en rechtsdenkende Nederlandse autochtonen en ' goedmensen en (dus?) slechtmensen, het niet *mogen* benoemen etc. En dan natuurlijk hel slinks moslims en moslimterroristen op 1 lijn zetten.
.
Want dat is zo simpel. Je hoeft er verder niet meer over na te denken. Het reaguurvolk dat in grote meerderheid naast of in de buurt van Moslims wonen kan het hele probleem dat zij hebben afdoen als: de 'elite' is verantwoordelijk aan ons probleem.
.
Jammergenoeg bewijst de geschiedenis met alle andere voorgaande zondebokken dat dat niet het geval is. Want hoe vaak je ook zegt of denkt dat de groep als geheel verantwoordelijk te stellen ( of daarop te insinueren) voor het wangedrag van een kleine minderheid ( we hebben in Nederland 1 miljoen moslims en ongeveer 14 veroordeelde moslimterroristen sinds 2001 - cijfers liegen niet), helpt.... het maakt geen * flikker* uit voor je eigen situatie.
.
Is er een probleem? Natiurlijk, iets wat echt niemand ontkent. Is de oplossing ' simpel' door een geloof te ' verbieden'? NEE. Moet je de voedingsbodem voor extremisme bestrijden en extremisme ( en criminaliteit daaromtrent in het algemeen) KEIHARD bestraffen, JA.
.
Geef nu eens 10 jaar coor verboden wapenbezit alleen. 20 jaar voor plannen van een terrorostische aanslag. 5 jaar voor bedreiging met de dood, 10 jaar voor opruiing met een ontwrichtend karakter. Ah en als kers op de taart, geef veroordeelden een kans: je mag je paspoort inleveren en weggaan, of je mag je straf in Nederland uitzitten.
Lees bovenstaande lijstje nu eens goed, en kijk of dat ALLEEN voor Moslims hoeft te gelden.. Nee he? En daarom willen jullie de simpele oplossing.
Niet alleen Al-Shabaab op de terreurlijst plakken.
Ik zeg het nogmaals: De gehele Islam op de terreurlijst zetten.
Als we nou eens begonnen met alleen in het Nederlands voor te lichten over zaken als huursubsidie, kinderbijslag, uitkeringen, belastingteruggave, stemrecht, etc. Ik blijf me verbazen over het rek folders in exotische talen waar mijn gemeentehuis mee loopt te leuren. En op de een of andere manier zijn het allemaal folders over manieren waarop je de overheid kunt laten meebetalen aan je leven nadat je onhandige keuzes hebt gemaakt.
Devils smile | 24-09-13 | 20:49 |,
En zo makkelijk en duidelijk zou het kunnen zijn. Hoe fucking moeilijk is het om dat als voorwaarde te stellen? Je bent welkom, maar je past je aan. Anders zijn andere landen waar je kunt leven zoals je wil.
Financiёle steun uit het buitenland moet ook worden verboden. Zodra blijkt dat een moskee of islamitische organisatie vanuit bijvoorbeeld Saudie Arabiё wordt gesponsord, dient het bestuur te worden ontbonden en het tegoed te worden bevroren.
Verder wat Goorbatsjov | 24-09-13 | 20:40 zegt.
spitsmang | 25-09-13 | 00:51 | + -3 -
Hilarisch.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Het maakt me geen snars uit welke huidskleur je hebt en welke religie je aanhangt. Voor mijn part aanbid je Barbapapa - het zal me aan mijn anus oxederen. Het wordt een ander verhaal als je mij je religie door m'n strot probeert te douwen. Op wat voor manier dan ook. Ik moet er niets van hebben. Opzouten.
@schoorsteenveger
atheisme is geen geloof. slechts een stelling dat er geen bewijs is voor het bestaan van goden en de waarheidsclaims die mensen die geloven in goden maken. er zijn atheistische denkrichtingen, zoals communisme, die vele slachtoffers hebben gemaakt, maar atheisme zelf is volstrekt onschadelijk en vredelievend. in elke gelovige schuilt bovendien een atheist, want u gelooft niet of niet meer in marduk, astarte, amon ra, de inca goden, zeus, godin nummer 75 (asterix grapje). en voor al deze godjes geldt dat ze vergankelijk zijn en nooit datgene waar hebben gemaakt wat ze claimden te kunnen. religie is een menselijke emotie, meer niet.
U vergeet er, wééral, bij te vertellen, dat, zelfs al krijg je ze in het gareel gebokst, je blijft zitten met een exponentiëel groeiende ethnische groep die wegens gebrek aan verstand, kennis, talent, overtuiging, betrokkenheid, en wat al niet meer, in lengte van generaties op de kap van de rest zal zitten parasiteren. Zo'n gigantische aap wil je toch niet op je rug blijven meezeulen. Er is gewoon geen andere gezonde oplossing dan ze d'r uit te knikkeren.
lieve | 25-09-13 | 00:36 |
"Er zijn binnnen de gemeenschappen nog geen vangnetten voor mensen die naar extremisme neigen."
En die komen er ook niet. Het een ligt direct in het verlengde van het ander, en er zijn geen remmen. Waarom niet? Omdat kritisch denken over het eigen geloof niet of nauwelijks mogelijk is, omdat de waarheid eenzijdig in handen is van schriftgeleerden en het slechts mogelijk is om van de ene waarheidsverkondiger naar de andere te springen, dan wel zich rechtstreeks op de heilige teksten te oriënteren.
Een moreel appèl zal naar mijn idee dan ook niets uithalen, want zelfs de meest goedwillende moslim zal vanuit de eigen positie geen begin kunnen maken met kritiek, met het trekken van een lijn, met zelfs een oordeel. Gematigden zijn geen extremisten, maar gematigden hebben ook weinig instrumenten om zich binnen het eigen geloof te profileren, om stelling te nemen, laat staan zich te durven beroepen op de wil van Allah.
Inderdaad, bepaalde vormen van Islam zijn niet gewenst, precies zoals bepaalde vormen van Christendom, bepaalde vormen van Atheïsme enzovoorts verre van gewenst zijn. Echter, binnen de Islam is er geen kritische dialoog waardoor verticale nuanceringen nauwelijks mogelijk zijn, men bestrijdt elkaar horizontaal, slaat mekaar de hersens in, en elke groep beroept zich op even primitieve hoekige wijze op de waarheid en claimt de ware Islam te vertegenwoordigen. Dat houdt op een merkwaardige maar desondanks doeltreffende wijze het systeem Islam in stand. Boven al die onenigheid zweven de Heilige Teksten, en heerst De Verhevene waardoor men zich als moslim, als broeder, ook als er onoverbrugbare tegenstellingen zijn, verbonden voelt.
De diffuse macht die de Islam uitoefent dient gebroken te worden, voldoende gebroken althans om niet meer als narcoticum en als toverdrank te fungeren voor eenieder die niet tegen het leven opgewassen is. Is met het Christendom ook gelukt.
interessant. eerste keer dat ik hoor dat je kanker kan bestrijden zonder CHEMOtherapie en/of NUCLEAIRE bestraling.
Net als bij alle ziektes; voorkomen is beter dan genezen. En bij een infectie quarantaine of wegsnijden van het verrotte vlees.
Ofwel: immigratiestop/selectie van Moslims en keiharde aanpak van de medelandse crimineeltjes. 3 strikes your out van de PVV is zo gek nog niet.
En wat spitsmang | 25-09-13 | 00:51 zegt doet dan helemaal niet ter zake; NL heeft dan in ieder geval geen overlast.
Gewoon een flauwekul column. Zolang de meeste slachtoffers van het moslim terrorisme moslims zelf zijn. Kun je alle argumenten aan een kant vegen. Het is ook een klap in het gezicht van alle moslim militairen en politieagenten die dagelijks in grote getalen sterven terwijl ze de strijd aangaan met de moslimterroristen. En wat te denken van al de moslim politici die hun leven hebben gegeven in de strijd tegen de moslimterroisten. Het moslimterrorisme wordt ook door moslims zelf het hards veroordeeld. Maar dat nieuws haalt deze site natuurlijk nooit. Kortom de moslims zelfs zijn de grootste slachtoffers en vechten het hards tegen het moslimterrorisme. En dan heb je laffe mensen als van Rossem die vanachter hun toetsenbord even populistisch deze mensen de maat wil nemen.
Helemaal mee eens. En tja, Opstelten. Het blijft behelpen.
Offtopic: poliziek.info/russische-rechter-verbie...
Veel van mijn collegae hebben Marokkaanse en Turkse wortels. Prima lui. De taal spreken en hard werken maken het probleem inderdaad al met 90% kleiner. Het mooiste zou natuurlijk zijn als men de superieure Nederlandse cultuur volledig overneemt.
Schoorsteenveger | 24-09-13 | 23:30 |
Ik ben voorstander van beiden.
Dus extremistische invloeden van buiten onze landsgrenzen zo veel mogelijk af houden. Hoewel er ook behoorlijk veel haken en ogen aan terroisme-wetgeving zit, denk ik dat in tijden als deze het geen overbodige luxe voor handhavers is om handvatten te hebben om daadwerkelijk iets te doen.
.
En omdat er sowieso allerlei subsidieclubs bestaan die voor de belangen van de medelanders opkomen, kun je deze ook de andere kant op gaan gebruikien als ingangen. Het zou goed zijn dat er een menatliteitsverschuiving komt. Duidelijk te maken dat er ook een stukje verantwoordelijkheid bij hen ligt om het hier gezellig te houden. Er zijn binnnen de gemeenschappen nog geen vangnetten voor mensen die naar extremisme neigen. Het ligt nu zelfs nog in de taboesfeer om het af te keuren.
.
Daarom is die nuancering belangrijk. Het moet duidelijk voor iedereen zijn dat bepaalde vormen van islam niet gewenst zijn in Nederland. En dat ieder daar een eigen stukje verantwoording in heeft.
@Bakito | 24-09-13 | 21:54
Mastabasher zou je sieren. Je weet best wel hoe de vork in de steel zit en toch nog bedrijf je eindeloos maar struisvogel politiek! Ik vermoed dat je dit doet omdat je het leuk vind, als kind een lastige eenzame jeugd gehad en en chronisch gebrek aan aandacht, maar wel geletterd. Je zou eens kunnen overwegen je sadomasogistische insteek eens overboord te gooien!
@Goorbatsjov | 24-09-13 | 21:21
Mijn plan is een uitbreiding op het jouwe. Het verschil is dat mijn plan veel meer geld bespaart en voor veel meer remigratie zorgt.
@BenBinnen | 24-09-13 | 23:58
Misschien ben jij een leider...
Weltrusten.
@De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 23:57
But some are more equal than others.
@De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 23:56
Dan geef ik je nog één ding mee: waar haal jij vandaan dat mensen een leider nodig hebben? Ik zit helemaal niet te wachten op een leider.
Er zullen vast mensen warm voor lopen dan wel leiding nodig hebben, maar daar hebben we politie en justitie voor.
Welterusten.
@ZonderNaam | 24-09-13 | 23:54
"All animals are equal".
@BenBinnen | 24-09-13 | 23:49
Blinden volgen altijd een valse messiah. Altijd zo geweest. Het is de werkelijke leider die opstaat die ze zullen volgen. Volgen uit 'wanhoop' is niet het zelfde als volgen, het is bij gebrek aan beter.
De echte potentiële leiders, houden en wachten af naar goed gebruik. Lees anders Sun Tzu.
*nu echt slapen gaat*
@ BenBinnen | 24-09-13 | 23:49
De dieren op de boerderij van Orwell jaagden ook de boer van het erf, maar uiteindelijk was het toch alsof er niets veranderd was.
Als een moslima vrijwillig of onder druk van familie een hoofddoek draagt, dan is dat vanwege een strikte interpretatie van bepaalde Koranversen. Hoe groot is dan de stap dat andere versen die oproepen tot geweld ook strikt worden geïnterpreteerd?
@De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 23:42
Jij en ik misschien niet, maar de naïeven en blinde volgers hebben hun strijvaardigheid allang ingeleverd onder de inpepering van feminisme, antiracisme en europeanisme. Het nederlandse en op grotere schaal europese volk was en is vee. En het is niet zo dat het vee gaat muiten; het zijn de veehouders die met elkaar ruziën welk deel van het vee van wie is.
Zo is de situatie nu. Ik hoop, tegen beter weten in, dat het vee wakker wordt en de veehouders afschaft.
@BenBinnen | 24-09-13 | 23:37
Onze Winston roept tot het volk. Kortom. Tenzij ik het verkeerd heb gezien zullen wij nooit ons leven opgeven voor tirannie. En nee, ik ben zeker geen pacifist. Sterker nog ik heb een aversie voor dat volk. Nog sterker ik zal eerder sterven dan buigen voor de Taliban of wat dan ook. Gelukkig voor mij is dat makkelijk praten. Dat gebeurt niet, niet in mijn leven. Ook niet in die van mijn kinderen. Maar mocht het wel ooit zo ver komen dat is het wel degelijk oorlog.
@De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 23:32
Dan verschillen wij fundamenteel van mening over de rol van de overheid en het leger. Individuen starten geen oorlogen; dat doen ambtenaren en politici.
Ik hoef niet zo nodig een oorlog waar ik voor "het grote goed" of "voor mijn land" moet sterven.
Ik wil gewoon een prettig en rustig leven en wens dat anderen ook toe tot ze me lastigvallen of aanvallen. Laat me met rust! En laat vooral de overheid me met rust laten. Alles wat de overheid aanraakt verandert in ellende.
Pacifisten sterven altijd uit, dus ik ben geen pacifist; ik zal me altijd verdedigen tegen agressie. Maar daar heb ik geen overheid voor nodig.
@Schoorsteenveger | 24-09-13 | 23:23
Verrek je hebt gelijk mijn waarde. Die vergelijking had ik nog niet getrokken.
@ Van Rossum, gewoon helemaal niet toelaten, dan hoef je ook niet te "te zorgen dat islamitische nieuwkomers in het Westen dermate goed in de samenleving integreren, dat hun religie niet langer de obsessief overheersende leidraad voor hun leven vormt".
Dat is namelijk veel te duur.
@BenBinnen | 24-09-13 | 23:24
Precies... Belangen...
Ik ga slapen morgen weer ongewenst en ongewild wat geld verdienen voor tokkies die morgen hier weer de panelen vervuilen met 'herhalios'.
Ja.. Goh. Eigenlijk een keer niet oneens met de Islamkritiek van GS. Ook best goed leesbaar; niet geschreven door Nanninga.
@BenBinnen | 24-09-13 | 23:18
Tssssssss.... Wilders, een clown. Een totaalmalloot.
De echte mensen denken aan Winston:
"We shall go on to the end.
We shall fight in France.
We shall fight on the seas and oceans.
We shall fight with brave confidence and
Great strenght in the air.
We shall defend our island whatever the
Cost may be.
We shall on the beaches.
We shall fight on the landing grounds.
We shall fight in the fields and in the streets.
We shall fight in the hills.
We shall never surrender!!!"
Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 23:21 |
Het westen is één grote identiteitscrisis. De vraag is niet of die lui vanuit een identiteitscrisis de sprong naar het extremisme hebben gemaakt, de vraag is hoe een parasitair systeem een dergelijke sprong tot in het extreme faciliteert.
Moeten wij preventief eenieder die in een identiteitscrisis verkeert snel een identiteitje aan gaan praten, of moeten wij die parasitaitre systemen machteloos maken, zorgen dat ze hun aantrekkingskracht verliezen? Gaan we pappen en nathouden, of binden we de strijd aan? Gaan we buigen, of houden we de rug recht?
@Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 23:27
Excuus. Was inderdaad gericht aan Koreaanse slet.
De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 23:27
Ik begrijp wat je bedoelt, kondreman ;-)
BenBinnen | 24-09-13 | 23:24
Dat was Koreaanse Slet, en niet ik ! Maar goed, ik ga eruit. Truste iedereen.
@Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 23:23
Deze jood moet ook morgen werken voor de baasman. Althans morgen je weet tog! Jij bent een Suri? Mijn familie zijn altijd die nare Portugezen geweest, als je begrijpt wat ik bedoel.
@ Supermatthijs.
Trouwens, ik ben een Igzenayen.
@Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 23:11
"Dat snappen deze mensen niet."
Ik denk dat jij je vergist. De meeste mensen hier zullen het prima snappen en ieder zal om zijn eigen redenen binnen de keuze die ze hebben op een partij stemmen die aansluit bij hun ideaal of belangen (meestal belangen trouwens).
@ZonderNaam | 24-09-13 | 23:19
Ja, diep...
Ik ben er even stil van.
De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 23:19 |
Niet andersom dus. Men valt, bij gebrek aan eigen identiteit, voor een voorgebakken identiteit-die-alles-oplost. Precies als lui die plots tot een sekte toetreden, of plots achter een enge vlag aanlopen, of een kek uniform aantrekken.
De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 23:21
Prima. Deze neger moet trouwens ook naar bed. Werken voor de baasman morgen.
ZonderNaam | 24-09-13 | 23:19
Theodore Dalrymple is een visionair.
@Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 23:16
Dat is dan een andere discussie voor een andere keer.
Schoorsteenveger | 24-09-13 | 23:12
Ik zie al een tijd overeenkomsten tussen Westerse bekeerlingen en 3e generatie migranten. Beide groepen lijden aan bewijsdrang. Je willen bewijzen als "goede vrome moslim" duidt op een gebrekkig zelfvertrouwen en aan een zwak zelfbeeld. Ergo een identiteitscrisis. Het is niet voor niets dat het vaak erg jonge mannen/jongens betreft die overgaan tot extremisme. Hun opa's peinsden er niet over in hun tijd.
@ De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 23:04
Mijn punt is meer dat we geen ware elite meer hebben. Ons hele volk bestaat uit proleten, de één misschien wat rijker dan de andere maar nog steeds allemaal proleten.
Een elite moet bestaan uit mensen die inspireren. Zij het door de mythes die anderen om hen heen creëren zij het door de cultuurmonumenten die zij zelf schrijven, componeren of schilderen.
Tegenwoordig is onze koning 'een beetje dom', ben je een volksheld als je wekenlang met je dronken kop in een realityshow geweest bent en is de vloer vol met pindakaas smeren een groot kunstwerk. Het gaat in onze samenleving al lang niet meer om het bejubelen van het verleden en het reiken naar de toekomst. Het gaat alleen nog maar om je schuldig voelen over het verleden en angstig de status quo voor de toekomst proberen te bewaren.
Zolang dat niet doorbroken wordt kan je het mensen niet kwalijk nemen dat ze liever veilig in dezelfde kudde achter dezelfde herder blijven lopen. Ik vind het al heel wat dat er steeds meer boos achter een andere herder aan gaan lopen. Verandert nog niks aan de mentaliteit, maar creërt in ieder geval een beetje broodnodige dynamiek in onze stagnerende samenleving.
@Schoorsteenveger | 24-09-13 | 23:12
Andersom mijn waarde het heeft te maken met geen identiteit hebben en dan plots een *hoest* waarde denken te vinden. Zo ontsporen heel veel mensen. Het is vergelijkbaar met dat lelijke meisje die ooit geneukt werd en toen dacht dat door iedereen geneukt worden haar invulling (pun intended) in haar leven gaf en toen plots inzag dat het allemaal maar niets was en voor de trein sprong.
Laten we asap ophouden met die schijn-solidariteit jegens hun vrouwen... alsof dat hier ook maar iemand interesseert.
Het gaat iedereen toch vooral om criminaliteit, onveiligheid en terrorismo?
@De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 23:09
Er is iets meer voor nodig dan hard werken en op je eigen benen kunnen staan.
Er is een dosis realisme nodig om de oude dogma's af te schudden en daarnaast, naar mijn idee, een grondige herevaluatie van de rol van de overheid.
Die diepgang zie ik niet bij Wilders. Eerder bij Fortuyn wel iets meer overigens. Om de signaalfunctie die Wilders heeft steun ik hem, maar niet omdat ik zijn denkbeelden volledig zou delen. Vermoedelijk zijn er velen die de huidige politiek zat zijn en uit protest op hem stemmen. Ik kan ze geen ongelijk geven; de minachting door de gevestigde politiek is niet eerder op dit nivea geweest.
Aangaande de islam speelt de politiek met vuur en dat zouden ze onderhand moeten weten.
Velen
mothersfinest | 24-09-13 | 23:07 @ Supermatthijs
Imazighen hebben echt een shirk geloof.
Met geesten, voorouders en heiligen.
Dat zint de arabieren voor geen meter.
Net als het feit dat ze liever aan hun eigen taal en cultuur (waar vrouwen thuis de dienst uitmaken) vast proberen te houden.
En velen hier bezwijken dan ook onder de druk van de geheim agenten, die zich hier vermomd als sociaal werkers vertoeven, om zich aan te passen aan de wil van Rabat (Mekka)
Vlen zijn hun roots al kwijt, en voelen zich verbonden met takfiri.
Maar ik heb het idee dat die collega van jou dat jou niet uit gaat leggen, of alleen maar heel oppervlakkig blijft.
mothersfinest | 24-09-13 | 23:07 @ Supermatthijs
Imazighen hebben echt een shirk geloof.
Met geesten, voorouders en heiligen.
Dat zint de arabieren voor geen meter.
Net als het feit dat ze liever aan hun eigen taal en cultuur (waar vrouwen thuis de dienst uitmaken) vast proberen te houden.
En velen hier bezwijken dan ook onder de druk van de geheim agenten, die zich hier vermomd als sociaal werkers vertoeven, om zich aan te passen aan de wil van Rabat (Mekka)
Vlen zijn hun roots al kwijt, en voelen zich verbonden met takfiri.
Maar ik heb het idee dat die collega van jou dat jou niet uit gaat leggen, of alleen maar heel oppervlakkig blijft.
@don patatos jr. | 24-09-13 | 23:04
"moeten we dus zorgen dat ook zei het naar hun zin hebben."
Ach, dus het is ten eerste onze schuld dat moslims zich misdragen, en daarnaast is het ook nog eens onze verantwoordelijkheid dat zij het naar hun zin hebben? Wel eens gehoord van eigen verantwoordelijkheid?
Of ben jij zo'n linksmensch die stiekem denkt dat moslims onderontwikkelde, achterlijke barbaren zijn van wie je geen geciviliseerd gedrag hoeft te verwachten, en dat wij, als ontwikkelde westerlingen, nu eenmaal de wijste moeten zijn?
Ik ben ervoor om moslims als volwassen mensen te behandelen, ipv als zwakbegaafde kleuters, wat jouw insteek lijkt te zijn.
"Nee wij profiteren ook van hun uitbuiting al voor decennia dus het zal nu wel onze beurt zijn."
Wacht, wij buiten hen uit? Van welke planeet kom jij? Op planeet Aarde is het namelijk al decennialang de autochtone bevolking die uitgeknepen en uitgebuit wordt, en de islamitische minderheid die daarop parasiteert.
Het grote verschil tussen onze cultuur en hun cultuur, is dat wij het als een positief iets zien om te kiezen voor woorden ipv geweld, en mensen te vergeven als zij zich hebben misdragen.
Zij zien dit echter als een teken van zwakte, en een vrijbrief om over ons heen te walsen.
Daarom moeten we dit bijzonder hard aanpakken; dat is de enige manier om dit op te lossen, want alleen dan begrijpen ze dat zij degenen zijn die stappen moeten maken en zich moeten aanpassen, niet wij. Dit is ons land, en hier gelden onze wetten en culturele normen en waarden
Het is aan mensen zoals jij te danken dat dit decennialang door heeft kunnen etteren. Zachte heelmeesters maken nu eenmaal stinkende wonden.
De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 23:06
Ik mag dan regelmatig los gaan op het liberalisme, maar ik heb daarentegen geen enkele moeite met de VVD. Hardwerkende, keurige en betrokken mensen. Niets mis mee. Ik zie het liberalisme als sociaal-economisch systeem niet zitten, maar dat is wat anders.
Nederland is wel degelijk ziek, maar laten we nou niet steeds kanker als metafoor uit de kast toveren.. nogal smakeloos.
Bij de roots het probleem aanpakken zou, o.a., via onderwijs kunnen. De huidige generaties zijn veelal waardeloos opgevoed en total verpest. Maar voor de kinderen in het Primair Onderwijs kun je een prima programma opzetten waarin je lijnrecht tegen het stramien in kunt gaan van hun middeleeuwse ouders.
Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 22:35 |
Het heeft niet te maken met het zoeken naar identiteit, het heeft te maken met het plots vinden van identiteit, het kant en klaar aangeboden krijgen van identiteit, het gratis en voor niks kado krijgen van identiteit, het gemakkelijk kunnen wegvluchten in een voorgebakken identiteit, het zich behaaglijk voelen in een egostrelende identiteit.
Kortom, het heeft te maken met het opgeven van de eigen identiteit.
@Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 23:07
De PVV rechts... Laat me niet lachen! De SP met een nationalistisch sausje, ja erg grappig in tijden van welvaart, maar in deze tijden ben je echt ondenkelijk stom als je er ook maar aan denkt dat het een oplossing zal zijn. Dan kan je het nog beter aan de PvdA overlaten die brengen minder schade aan.
"Tolerance of intolerance is cowardice" - Ayaan Hirsi Ali
Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society... then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them... We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant.
― Karl Popper
BenBinnen | 24-09-13 | 23:02
Met een gemiddelde van +50% stemmen op de PVV in de polls hier kun je denk ik niet echt spreken van een werkelijke evenwichtige mix.
@BenBinnen | 24-09-13 | 23:02
Dus jij bent geen Wilder-adept? Dan hoef jij je ook niet aangesproken te voelen.
Het ware evangelie is simpel, schouders eronder en keihard aan de slag. Uitkeringen afschaffen en iedereen die Nederland weer opbouwt verdient het keihard om te blijven. Zeikerds moeten hun bek houden. Klaar.
Marokkaanse regering opgedrongen
Supermatthijs | 24-09-13 | 22:57 |
so what? Een groot deel van de bevolking heeft dat wel (ik ook).
Oplichting, moord, diefstal, gijzeling, vrouwenmeppen, beroving, eerwraak... ik heb het allemaal in m'n directe omgeving of zelf meegemaakt met marokkaans tuig.
Maar jij gaat er blijkbaar vanuit dat als jij het niet ziet dat het dan niet bestaat? Kinderen met een gezonde ontwikkeling leren ongeveer op 5 jarige leeftijd dat de wereld groter is dan hun eigen gezichtsveld; dus dan weten we gelijk hoe ver je geestelijke ontwikkeling achter loopt...
Supermatthijs | 24-09-13 | 22:57
-
Goh, ik ken de Marokkaanse situatie in Nederland als geen ander.
Daar gaat geen pr tegen helpen.
Ze moeten eerst eens leren zich te distantieren van die arabische invloeden, en hun Imazighen cultuur (die voortvloeit uit 6000 jaar van diversiteit, waaronder die van de Vandalen in de sociale structuur heel sterk is, maar die door de arabieren, die vrouwen onderdrukken verfoeid wordt) te omarmen.
Nederland weet niet waar die mensen zich in bevinden na de "jaren van lood".
Maar te velen denken dat meewaaien met de arabieren de oplossing is.
De wahabis moeten echt buiten worden gehouden.
De alawiten, soufi en shirk geloven vormen geen gevaar voor de Nederlandse cultuur, maar het door de Marokkaanse opgedrongen geloof wel degelijk.
De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 22:59
Ik heb dat zoooooo vaak naar mijn hoofd gekregen, maar gelukkig weten de meesten nu inmiddels wel met wat voor reaktionaire rechtse zak ze te maken hebben. De kwestie of de PVV (en VVD) "rechtse" partijen zijn is eigenlijk ook vrij triviaal, maar ik kan het soms niet laten om de PVV aanhang hier de les te lezen over wat rechts zijn inhoudt. Met de bekende minkudo's van de minkukels die het boven de pet gaat als resultaat.
Islam is wrede...
@Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 22:56
Nee ik ben vrij progressief. Als het beter kan dan moet het beter is mijn devies. Maar goed (oud) VVD leden weten precies wie ik ben.
@ZonderNaam | 24-09-13 | 22:55
Ik geef je dan ook 100% gelijk, maar we moeten wat. De onderklasse moet gewoon weten dat zij dat zijn, geen grote bek, niet huilie huilie gewoon onderklasse. Vooral moeten zij gewoon zonder klagen asperges gaan steken. En meer dan dat moeten we gewoon ophouden met de 'morele elite' het gaat in het leven om overleven. De onderklasse leeft van de elite en de elite van de onderklasse zo hoort het en daar moet niemand mee fucken. Het kost bakken met geld en niemand wordt er beter van. Vooral de onderklasse niet want die worden vervangen voor ... nou vul in.
ik hoor overal het is een gezwel, het is een kanker bla bla, en moet je uitroeien met zware middelen. Nee helemaal niet, kanker vermijd je door de voedingsbodem of de stressoorzaak weg te halen. Als deze mensen (islamiet en arm/oorlog) over het algeheel niks te verliezen hebben want kommer en kwel,en dus hun religie de obsessief overheersende leidraad voor hun leven wordt, moeten we dus zorgen dat ook zei het naar hun zin hebben. Ofcourse moeilijk moeilijk, en hun schuld maar wij moeten oplossen. Nee wij profiteren ook van hun uitbuiting al voor decennia dus het zal nu wel onze beurt zijn. Dat is het medicijn. (Kanker bestrijd je ook niet met chemo, zijn er nog mensen hier die dat geloven? ) (daar zou nog es een goed topic over moeten komen)
@De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 22:59
Zou je "ons" niet over één kam willen scheren?
Er is hier een mix van liberalen, tokkies, racisten, xenofoben, realisten, libertariërs en anarchisten en dan zal ik vast wel iemand niet benoemd hebben. Maar dat maakt niet uit denk ik.
Gelukkig ben jij hier om het ware evangelie te verkondigen en boven de massa te staan.
Verras ons met je inzichten.
@Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 22:35
Je zou gelijk hebben als het extremisme een puur Europees verschijnsle was. Maar de *invulling* van het extremisme - namelijk terroristische daden a la Rote Armee Fraktion - is dat misschien wel, maar de Arabische Lente laat inmiddels zien dat het extremisme zelf endemisch is.
@Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 22:35
Dat snappen deze mensen niet.
" los het voor ons op meneer Wilders "
Dat is het devies. Erop reageren is nutteloos, dan ben je of links, moslim of beiden en moet je naar de Joop opzouten. Nou dan weet je wel even heel goed tegen wie je het hebt.
@Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 22:53
Reeds lang en breed onderzocht en vastgesteld. En vrijwel altijd is het een mix van islam en de arabische cultuur. Ik heb de rapporten (half metertje dik) op een andere pc staan, maar ik heb niet de illusie dat beleidsmakers hier naar gaan handelen.
mothersfinest | 24-09-13 | 22:50 | + 0 -
Ik woon in een buurt waar veel marokkanen en turken wonen en werk momenteel zelfs met een marokkaan. Ja ik werk gewoon Brutus. Ik heb geen slechte ervaringen met moslims. Je hebt er eikels bij net als bij alle andere nederlanders.
De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 22:47
De VVD heeft altijd een conservatieve vleugel gehad, net zoals het altijd een wat linksige stroming heeft gekend. Mooie van de VVD is altijd geweest dat het nooit echt grote interne problemen heeft veroorzaakt.
@miko | 24-09-13 | 21:03
Heb jij kinderen, dan? Geert Wilders niet. Om maar eens wat te zeggen. Ik vind dat frappant.
De, ogenschijnlijke, oplossing van het probleem ligt voor de hand: Stem op een anti-Islam partij. Alle andere "oplossingen" klinken leuk maar zijn alleen uitvoerbaar in totalitaire regimes.
@ De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 22:44
Deze discussies hebben we al vaker gehad dus je weet dat ik ook liever vandaag dan morgen de verzorgingsstaat tot op de grond afbreek. Maar dat gaat niet gebeuren omdat we als samenleving geen visie en doelen meer hebben en als individu geen inspiratie.
We hebben onze culturele elite ingeruild tegen een morele elite. Het Gutmensch-denken is nog zo veel schadelijker voor ons dan de islam en nivelleert veel meer dan alleen de inkomens.
BenBinnen | 24-09-13 | 22:44
Toch wel. De groepen die jij noemt ken ik ook en ik weet dat daar ook 3e generatie kinderen zijn die Italiaanser willen zijn dan hun grootouders. Er zit een enorm verschil tussen niet-moslim en moslimmigranten en ik ben de laatste die deze groepen migranten(kinderen) zou willen vergelijken maar geloof mij, het mechanisme van identiteitsverwarring is in essentie hetzelfde bij alle groepen migranten. Ik ben daar voor de volle 100% van overtuigd. En daarom stel ik dat daar de oplossing gevonden kan worden. Onderzoek waarom het bij de afstammelingen van Zuid-Europese gastarbeiders wél vlekkeloos verlopen is en bij moslimmigranten niet terwijl beide groepen aan dezelfde processen onderhevig zijn geweest. Pas als we dat boven tafel hebben, en dan graag goed beargumenteert en niet via de onderbuik, kunnen we gerichte aktie ondernemen.
Wat een nerdjes op die foto hehe. Doe lekker normaal jochies, hoe oud zijn jullie nou?
@Eshek | 24-09-13 | 22:48
En een toevoeging: erkennen dat er iets met je kind aan de hand is is dus wel het laatste wat je zal doen als moslim. En daarmee onthouden ze hun dierbaarsten dus de nodige zorg en aandacht die ze nodig hebben.
Heel triest dus.
@Ahasveros | 24-09-13 | 22:46
Nogmaals - www.youtube.com/watch?v=37UPhgEqwN8
Eshek | 24-09-13 | 22:42 |
kijk eens in een gehandicapten instelling, die zitten er vol mee (iets met neef-nicht huwelijken). En als ze toch bij de ouders wonen dan worden ze vaak binnengehouden wegens schaamtecultuur. Als ze zich er niet voor schamen dan heb ik er veel respect voor; daar is veel moed voor nodig en een flinke portie beschaving & integratie. Ik zag soms zo'n gezin in A'dam lopen met hun kind en ergens stemde me dat wel hoopvol.
Supermatthijs | 24-09-13 | 22:26
-
Zoals er ook terroristen in de kamer zitten, die woonhuizen waar ook katten wonen opblazen.
Of die stelen, of hun macht aanwenden om hun vriendje's ex aan te pakken, en ga zo maar door.
Dan heb ik toch liever een brievenbuspisser.
Oh fuck nee, ook niet.
Maar SM, wat is jouw ervaring met moslims?
Ik heb niet het idee dat je er midden tussen woont.
Of kom je wel eens in de swarma tent, en vind je Ahmet wel lievv?
(Het grootste deel van mijn familie bestaat er uit, dus ik heb eerstehands ervaring met wahabi's)
Islam is een kanker en kanker is alleen te bestrijden met agressieve middelen.
Voor (de) islam is op dit continent geen plaats. En zoals met elke vorm van kanker is het belangrijk om er zo snel mogelijk iets aan te doen. Elke dag van ledigheid maakt de samenleving een stukje terminaler.
BenBinnen | 24-09-13 | 22:46 | + 0 -
OK wist ik niet. Weer wat geleerd vandaag.
@De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 22:47
Overigens is mijn Oranje liefde meer geënt op de stabiliteit die het mee brengt dan Willem-Alexander. Maar goed.
Bakito | 24-09-13 | 22:41 | + -1 -
Nu schijnen wel meer mensen te menen dat UPC een waar moslim bolwerk is. Maar dit terzijde. Je mist hem toch als een soort horzel in je nabijheid.
@Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 22:43
Nou ik ben wel VVD (althans ik twijfel recent) maar ook ik PRO leger PRO staat PRO Oranje PRO Nederland.
Ik geef in Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 22:35 overigens niet mijn mening maar vertel jullie hoe het is. Je kunt minkudo's geven zoveel je wil en je hoofd in je reedt willen stoppen maar dat laat onverlet dat het is zoals ik zeg.
"Al HamdouliAllaah waren de broeders standvastig en hebben ze veel gerend, gesprongen, geklommen, getijgerd, gedragen, door sloten heen gegaan en afgesloten met een duik in de zee!"
-
Oude boodschap, zo NOG oudere klederdrachten!
Zo doorzichtig, deze nieuwe nazi's.
Zal (ook) nooit wat worden, stelletje frustries.
Pfff...
@Eshek | 24-09-13 | 22:42
Daar heerst een ontzettend taboe op. Geestelijk gehandicapte kinderen worden verzopen of aan het daglicht onttrokken, want dat is een ontzettende schande voor de familie (de gevoelige kwesties rond eer en schaamte zoals je misschien weet).
LOL
<br>
<i>Volgens de partij (VVD) is het noodzakelijk dat de terroristische organisatie zo snel mogelijk op deze lijst komt te staan, zodat het mogelijk wordt om terroristen hun Nederlandse paspoort te ontnemen als ze zich bij al-Shabaab aansluiten.</i>
<br>
Hoeveel terroristen met een Nederlands paspoort ken jij? Hebben we hen eerst een paspoort gegeven, zodat we het hen meteen weer af kunnen nemen en onder hun neus er gaatjes in kunnen knippen? Wat als je alléén maar een Nederlands paspoort hebt? Lekker kort door de bocht, VVD.
@ZonderNaam | 24-09-13 | 22:37
Zolang dat niet op z'n Jacobse en Van Es gaat vind ik het prima. De verzorgingsstaat is deaud mensen. Alle mannen verzamelen en hop! Aan de slag. Ik mag niet klagen ik heb het goed maar ik ben er strontziek van om mijn geld af te staan aan slappelingen terwijl er mensen zijn die het veel beter kunnen gebruiken cq. nodig hebben. Als we daar nou eens beginnen...? Ik bedoel als ik toch aalmoes moet geven.
Het echte probleem is dat er nog steeds ten onrechte van uit wordt gegaan dat beschaafde mensen met beschaafde wetten en beschaafde straffen beschermd kunnen worden tegen onbeschaafde mensen.
@Bigi Bana Boy | 24-09-13 | 22:35
Nee. Waar kleinkinderen van Spaanse, Portugese en Italiaanse immigranten na drie generaties alleen nog aan hun achternaam zijn te herkennen als afstammelingen van immigranten gaat het anders bij immigranten vanaf de jaren '60.
De islam is ooit relatief vrij geweest. Sinds begin vorige eeuw, met als markeerpunt de oprichting van de Moslimbroederschap in 1928, is de richting van de islam wereldwijd gedraaid richting de basis van de islam. Richting het fundament oftewel fundamentalisme dus.
Binnen de islamitische wereld heerst een grote drang om nu eindelijk eens een keer het beloofde kalifaat te vestigen (zie Erdogan). Afhankelijk van hoe de westerse wereld hier mee omgaat zijn het ofwel de laatste stuiptrekkingen van een gruwelijke religie/ideologie ofwel het is het einde van het vrije Westen.
De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 22:23
ZonderNaam | 24-09-13 | 22:37
Eindelijk een paar die het begrijpen. Kijk, IK ben rechts en dan in de conservatieve-nationalistische zin en ik herken mijzelf helemaal niet in de PVV en VVD. Liberalisme is essentie een progressieve stroming. Daarmee is het nog niet links maar het hoort wel tot dezelfde politieke familie. Zelf ben ik pro-leger, pro-sterke autoritaire staat, pro-koningshuis en in mij ogen is dat rechts. Allemaal zaken die ik bij de PVV in ieder geval niet terug zie.
Devils smile | 24-09-13 | 20:49
Die speech van Poetin is een hoax!
www.hoax-slayer.com/putin-duma-speech-...
Had je trouwens kunnen weten met die lukraak ingeplakte woordjes "zionisten".
Supermatthijs | 24-09-13 | 22:26 |
inderdaad, ik had het over jou (en Bakito).
Ik bedenk me opeens dat ik nog nooit een geestelijk gehandicapte moslim heb gezien. (Serieus) Bestaan die wel en houden ze die dan binnen ofzo.
@Supermatthijs | 24-09-13 | 22:33
Nee. Niet gezien. Zal zijn upc-abonnement wel niet betaald hebben en geeft daar nu de moslims de schuld van.
@Kaosu | 24-09-13 | 22:28
Holy fuck at België
@Jopie2009 | 24-09-13 | 22:28
Ik geef je gelijk, het draait absoluut uit op oorlog.
@ De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 22:23
Ik ben het met je eens dat de meeste mensen die zeggen rechts te willen eigenlijk gewoon een andere variant van links willen.
Maar dat is mijns inziens gewoon 1 van de vele symptomen van de stagnerende cultuur waar we ons in bevinden. Toch zal dat op 1 of andere manier doorbroken moeten worden als we verder willen.
In principe niet onwaar, echter spastisch gedrag ten aanzien van integratie kan iedereen worden verweten, ook u heer Van Rossem.
@ZonderNaam | 24-09-13 | 22:27
Precies. Zoals je van alle extremisten af moet. Wat dat betreft doen de Fransen het beter. Geen religieuze scholen, geen subsidie, geen uitzonderingen anders zelf alles betalen. Jouw geloof is jouw geloof - val er niemand mee lastig.
Kortom aanpassing artikel 1.
"Nee" aan de grens is de beste remedie.
Die specialisten kunnen we ook uit China halen.
Die doen niet aan doe-het-zelf-opblazing.
Geen katten meer in het hondenasiel!
BenBinnen | 24-09-13 | 22:22
Da's een keurig beredeneerde mening waarmee ik slechts kan instemmen. Zelf maak ik me ook vrolijk over al die types die gezond patriottisme als provincialisme afdoen, maar wel de hele dag met het Europeesche vaandel wapperen. Het onderscheid is gradueel.
Ze zien het niet.
Tijdens de Ryder Cup, dan voel ik mij Europeaan.
Dat extremisme is vooral een zaak van 2e of eigenlijk 3e generatie jongeren die hier opgegroeid zijn. Het heeft ALLES te maken met zoeken naar identiteit. Voor opa Yusuf was dat duidelijk maar voor kleinzoon Mo kennelijk niet. Het is zaak dat mechanisme goed te doorgronden want daar en alleen daar is een redelijke oplossing te vinden, als die überhaupt te vinden is. Het is trouwens geen exclusief moslimverschijnsel. Ik heb het herkend in 3e generatie kinderen van Italiaanse gastarbeiders tot de Westerse hoogopgeleide expats van nu. Het heeft met ontheemding en zoeken naar identiteit te maken, met het verschil dat alleen moslims tot extremisme vervallen.
@Supermatthijs | 24-09-13 | 22:23
Supermatthijsje toch, dat doen ze geheel eigenhandig:
www.thereligionofpeace.com/
Bakito | 24-09-13 | 22:20 | + 0 -
Ben jij vandaag als gestalkt door Brutus ? Ik begin me een beetje ongerust over hem te maken.
@LangeTijdGeleden | 24-09-13 | 22:18
Daar kun je nog aan toevoegen dat het boekje van ons voormalige oosterbuurdictator tot voor kort het meest verkochte boek was.
De methoden en de doelgroep zijn identiek.
Blut und Boden Prinzip, reinheid, ovoorwaardelijke gehoorzaamheid, uitroeien van andersdenkenden, aanwijzen van een bevolkingsgroep als oorzaak van alle ellende, de lijst is eindeloos.
Het klinkt voor de onnozele wegkijker misschien heel schokkend, maar islam is nazisme in de overtreffende trap.
Ik had het liever anders gezien, maar als je de foto's bekijkt van de shopping mall spree in Nairobi, als je de foto's bekijkt van voorgaande terroristische aanslagen. Als je de foto's ziet van onze nieuw gecreëerde onderklasse van fanatiek godsdienstwaanzinnigen, dan weet je eigenlijk al dat dit op maar één ding kan uitdraaien: oorlog. En hoe langer het Westen wacht met het herstellen van de orde des te bloediger zal zo'n oorlog zijn. En hoe langer we deze religieuze waanzin laten doorwoekeren binnen onze samenleving, des te meer slachtoffers zullen er zijn in de aanloop naar een oorlog.
LangeTijdGeleden | 24-09-13 | 22:18 |
oja?
oi44.tinypic.com/2rrt7a9.jpg
@ De Koreaanse Slet | 24-09-13 | 22:13
Maar in hoeverre mag je iemand zijn geloof laten belijden? Zeker gezien niet alle geloven gelijk zijn. Je kan in ons land best mensen laten leven zoals Jezus of Boeddha, krijg je alleen veel stinkhippies van. Maar als je mensen laat leven als Mohammed stroomt al snel het bloed door de straten.
Uitgangspunt moet zijn de normen van een samenleving zoals verankerd in hun wetten en regels. Het is mooi als je daarbinnen je geloof volledig kan belijden, maar als dat botst dan zul je de overtredende geloofsuitingen moeten nalaten of verkassen naar een land waar de normen meer in lijn liggen met je geloof.
We moeten af van het grondrecht op vrije geloofsbeleving.
Kaosu | 24-09-13 | 22:25 | + 0 -
Dus zijn ze voor een partij die zelf zwangere vrouwen meppende 2e kamerleden heeft en die Breivik als inspiratiebron had. Ja logisch.
Supermatthijs | 24-09-13 | 22:14 |
neehoor, men heeft gewoon schoon genoeg van de lafaards die zelfs moord op zwangere vrouwen en kinderen proberen goed te praten.
@ZonderNaam | 24-09-13 | 22:02
Dat geneesmiddel heet 'RECHTS' ofwel, voor jezelf denken en doen, maar om te denken dat daar een middel voor bestaat is jezelf belazeren. Kiek maar naar de PVV fanboys, denken noch doen is geen sprake van...
Bakito | 24-09-13 | 22:20 | + 0 -
Leer mij onze pappenheimers kennen. En dan braken ze 's avonds hun zieke onderbuik leeg in de panelen waar wij dan weer zowat een dagtaak aan hebben om ze weer een beetje tot rede te brengen. En zo lopen we maar in een kringetje.
Van Duyvenbode | 24-09-13 | 22:17 |
Ze zijn niet in camouflage zoals die konijntjes, en ze zijn ook nog eens een heel stuk dommer. Dus zal wel lukken
@Magdatkandat | 24-09-13 | 22:15
Alle mensen (ja, allemaal) hebben een groep cq. referentiekader waarbinnen ze veiligheid en geborgenheid vinden en waar ze verwantschap mee voelen. Dat gaat terug tot in de prehistorie.
Zogenaamde kosmopolieten die de nationale landsgrenzen overscheiden hebben die eigenschap niet afgeleerd, maar gewoon een andere groep geaccepteerd tot verwanten.
Daardoor is het heel gevaarlijk (en dom) om iets wat een biologische en sociale basis heeft tot ongewenst en strafbaar te verklaren. Het is vechten tegen de menselijke natuur. Iets wat in iedere dictatuur opnieuw gebeurt overigens.
Daarnaast is het logisch dat je eerst zorgt voor je eigen kinderen, ouders, buren, familie, vrienden en pas daarna voor iemand aan de andere kant van de wereld of iemand die cultureel op grote afstand van je staat. Het is dan ook verwonderlijk dat mensen die nationalisme en patrottisme afwijzen vaak wel weer te porren voor europeanisme. Het is exact hetzelfde, maar dan op een iets groter grondoppervlak.
Supermatthijs | 24-09-13 | 22:18
Tuurlijk komen daar op pvv-ers. Ik bijvoorbeeld.
@as-saboer | 24-09-13 | 22:10
U verwart me met een PVVer. Maar dat is niet erg, dat doen wel meer extremisten.
@Supermatthijs | 24-09-13 | 22:14
IRL kopen ze gewoon brood bij de Turkse bakker terwijl ze schande spreken van Wilders tegenover Achmed voor een beetje korting.
Wat ik wel ironisch vind... De Islam kent ergere Dictators door de hele geschiedenis van de Islam heen. Toch refereren ze elke keer weer aan Hitler zodra iemand een stukje van hun (gesubsidieerde) 'vrijheid', om mensen Islam door de strot heen te rammen, afnemen.
Het is maar hoe je het bekijkt... Ook grappig dat Hitler lang en breed heeft gezegd Turkije en het midden oosten in te vallen wanneer de overname van Europa een succes was.
Dat kunnen die Booslims wel goed zeg, feiten verdraaien om zich te identificeren met slachtoffers en ondertussen dezelfde tactieken gebruiken om onschuldige mensen in vrijheid van hun vrijheid te beroven.
Van Duyvenbode | 24-09-13 | 22:17 | + 0 -
Ik weet niet of er ook PVV- ers komen maar succes hoor.
Ik kom regelmatig in Kijkduin, ik jaag daar op konijnen. Maar een rat voor mijn vizier gaat er ook aan.
Gegeven het feit dat alle mensen in meer of mindere mate racistisch, xenofobisch of whatever zijn, autochtone Nederlanders overigens in relatief zeer geringe mate, ligt de essentie van een staat voor de hand:
Eigen racisten eerst.
Simpel toch.
Bakito | 24-09-13 | 22:11 | + -2 -
Als je er maar voor open staat ja. Maar het zal wel stoer zijn ofzo, een beetje mee islam bashen op GS.
@Goorbatsjov | 24-09-13 | 22:03
Helaas. Laat mensen lekker hun geloof belijden als ze dat willen. Je moet helemaal niet willen om 'spiritueel' kritisch te zijn, je moet gewoon randmongolen zoals bovenstaand opjagen, in een hoekje duwen en vooral afslachten. Klaar. Menselijkheid is een zegen, als sommigen zich daar niet aan houden dan moet de wraak een miljoen keer harder aan komen. Ik roep dan ook op tot een absolute *kuch* Jihad (pun intended) tegen dit soort waanzinnigen. Laat ze allemaal pijnlijk sterven en leren dat er geen leven na de dood is, tenzij je van Iron Maiden houdt. www.youtube.com/watch?v=ba7OJl7Eezg
Just kill it with fire. Simpel.
@Supermatthijs | 24-09-13 | 22:05
Hitler had maar 1 bal en Irma geen tieten, vergis je niet in de de kracht van gebreken, die blijven levenslang houdbaar.
@ZKH EénOog | 24-09-13 | 21:10
U verward integratie met assimilatie. Maar dat is niet erg, dat doen wel meer PVV'ers.
Supermatthijs | 24-09-13 | 22:05 | + 0 -
( liever dat het dom overkomt dan dat ik het ook echt zou zijn zoals jij en je trol Bakito)
@BenBinnen | 24-09-13 | 22:04
Eerst link checken voor je post BB.
www.euronet.nl/users/bc/boek/solli.htm...
Dan naar het hoofdstuk "De progressief als onderdrukker en slachtoffer"
Ik stem PVV.
Hoe eerder hoe beter.
Onze laatste kans om dit waardeloze tij te keren vrees ik...
irma zonderboezem | 24-09-13 | 22:04 | + 0 -
Jezus Irma, de man van de holocaust een leuke man noemen mag van mij hoor maar het staat wat dom.
@irma zonderboezem | 24-09-13 | 22:04
Goed geraden! *irma smakkerd geeft*
@ratelaar | 24-09-13 | 21:59
Bij voorbaat excuses voor het lange citaat. De rest van het stuk is aanbevelenswaardig:
"Het gedrag waarmee progressieve intellectuelen indruk proberen te maken, is erg paradoxaal. Ze werpen zich in het stof, beschouwen zichzelf als uiterst verwerpelijk en zondig, roepen bij iedere gelegenheid die zich voordoet: "Wij zijn onderdrukkers! Onrechtvaardig! Egoïstisch! Weg met ons! Wee degeen die met ons in aanraking komt!" Ze hebben een eeuwig schuldgevoel voor wat hun verre voorouders allemaal aan onrecht hebben aangericht, van hun goede eigenschappen willen ze absoluut niets horen; ook nu nog beschouwen ze hun vaderland als verwerpelijke uitbuiter en onderdrukker, schuldig aan al het leed van de rest van de wereld.
Dit lijkt op het eerste gezicht allemaal erg bescheiden, maar het verraderlijke is dat al deze uitingen van schuldbewustzijn tegelijkertijd een vorm van opschepperij zijn. De progressief zegt niet alleen: 'kijk eens wat voor onderdrukker ik ben'; zijn eigenlijke, verborgen boodschap luidt: 'kijk eens hoe beschaafd ik ben dat ik mijn schuld eerlijk toegeef! Zo slecht ben ik nu dus ook weer niet! Integendeel, eigenlijk ben ik goed en is alleen iedereen die zijn schuld ontkent erg slecht.'
Door opzichtig te pronken met zijn slechtheid, bewijst hij zijn goedheid; zijn schuld slaat om in morele superioriteit. De man die roept dat mannen vrouwen zo schandelijk onderdrukken, geeft daarmee te kennen dat hij zelf eigenlijk niet tot de onderdrukkers behoort; de onderdrukkers, dat zijn de anderen; zelf is hij goed. De blanke die roept dat de blanken hun gekleurde medemensen zo schandelijk onderdrukken, laat daarmee luid en duidelijk weten dat hij zelf eigenlijk niet tot de onderdrukkers behoort; zelf is hij goed. Enzovoorts.
Door slechtheid goed, dat is de progressief als onderdrukker."
www.euronet.nl/users/bc/boek/solli.htm... progressief
Bakito | 24-09-13 | 22:00 |
Eva Braun? Maar ze had wel een leuke vriend!
Ik heb geen enkel vertrouwen in de overheid, omdat deze de kerntaken al 20 jaar verzaakt. Ik vind dus eigenlijk dat ik een deel van die kerntaken maar voor eigen verantwoordelijkheid zou moeten nemen. Maar daarmee zou ik mijzelf strafbaar maken.
Ik mag namelijk geen Walther P99, Colt AR15, Barrettt MRAD en H&K MP5 in huis hebben. Ook al doe ik er niks mee, behalve bewaren tot de onvermijdelijke tyfus uitbreekt om daarmee het vege lijf te redden.
Braaf als ik ben heb ik dat dan ook niet. Ik niet. Die criminelen wel. En zij met veel minder nobele bedoelingen. Maar omdat zij ze hebben, mag ik ze niet hebben...
-weggejorist-
@ fritsspits | 24-09-13 | 21:53 | jij kijkt jarhead!
Nu nog een geneesmiddel voor het Gutmensch-syndroom.
Anders schieten we er nog niks mee op
@Koninging Beatricks | 24-09-13 | 22:00
Te dom zijn om racist te worden is als te geel te zijn om een banaan te worden.
Het is een bewuste keuze van de overheid om de islamisering te faciliteren.
Onze bestuurders denken, na ons de zondvloed.
De strijd is toch al verloren.
"Laat vijftig mensen in een klein cafeetje voetbal kijken, en er wordt er misschien eentje agressief vanwege de scheids. Waarop de rest hem zal corrigeren, of gewoon buiten trapt. Doei en de tiefus, ga jij maar thuis verder kijken. Maar zet tienduizend mensen in een stadion en je hebt een paar pelotons ME nodig om de situatie beheersbaar te houden."
Maar zet 1 miljoen moslims in een overbevolkt landje en... einde oefening.
@irma zonderboezem | 24-09-13 | 21:59
Weet je wie ook geen plastic tieten had?
@Bakito | 24-09-13 | 21:54
En als geen geld voor plastic tieten hebt en je zelfs te dom bent om racist te worden, wordt je gewoon internet trol bij GeenStijl.
Kost niks.
De oplossing is afrekenen met het verleden. De moslims zijn niet de nieuwe joden. Moslims zijn moslims, intolerant, discriminerend en ze hebben nog grootheidswaanzin ook. Zij zijn niet de zondebok van de crisis maar ze hebben een aantal feiten gepleegd die niet mals zijn. Neem nou de moord op van Gogh, waarop muselmeisje Elatik reageerde met: ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk ben ik anders nooit. Tevens een voorbeeld van wanbestuurster en geldsmijtster. Haar daarvoor verantwoordelijk houden en de laan uitsturen zou discriminerend zijn.
Allerhande subsidies, zwakke handhaving van de wet en gepamper van de muselmannen en -vrouwen hebben bijgedragen aan het onderbuik gevoel.
Als kaalkopjes een vergelijkbare face-book post zouden plaatsen is Nederland te klein. Als Greet de hand van een muselman of - vrouw weigert te schudden is hij adolf.
Als muselmannen ons Kafirs noemen is het religie, als wij muselmannen achterlijke geiteneukers noemen is het stigmatiserend.
Er is een plaag gaande, mede mogelijk gemaakt door de doodsangst voor een nieuwe holocaust. En als we niet oppassen moeten we straks bij wet ook nog tolerant zijn, want anders; vernietigingskampen! Maar tolerantie dat geld niet voor moslims, want zij zijn een minderheidsgroep. Dus mogen zij weigeren handen te schudden van Nederlandse dames ( discriminatie op grond van sekse ).
Ik zou nog kunnen doorgaan over madrassa's, diefstal van uitkeringen, haatzaaierij, actieve deelname aan de Jihad in Syrië, Marokaanse, Turkse en Iraanse bemoeienis. Maar ik vind er niets leuks aan. Ik wil sluiten met de vraag waarom horen we zo weinig over andere bevolkingsgroepen zoals bv Boedhisten, Hindoe's of Joden?
Zolang het linkse blok het voor het zeggen hebben, en dat hebben ze, gaat er niks maar dan ook niks veranderen, of toch misschien nog meer aanwas vanuit Somalië, nu we toch bezig zijn!
Bakito | 24-09-13 | 21:54 |
En ik voel me er beter bij dan bij plastic tieten!
@BenBinnen | 24-09-13 | 21:47
Duiding van Joost over racisme is als duiding van Poetin over mensenrechten. Dat neemt niemand serieus.
@Bakito | 24-09-13 | 21:54
Als je geen hersens hebt tel je niet mee in de tijd dat je mee wilt tellen. Dan kan je twee dingen doen, je koopt een titel op een links georiënteerde universiteit of je word gutmensch. Het tweede is een stuk goedkoper.
Zou je ook met zo n wit jurkje mogen werken?
Tuurlijk terpie, als ambtenaar kan en mag dat.
Het enige medicijn dat helpt is een rationeel denkvermogen maar bovenal mededogen. Twee zaken die de doodscultus onbekend zijn, zelfs in het zo verheerlijkte tijdperk van Al-Andalus. Islam is een ernstige geestesziekte, een hotel California om een medereaguurder te quoten, waar we alleen nog maar draconische maatregelen tegen kunnen nemen. Het is al veel te laat omdat we simpelweg te lang pure intolerantie, dood en verderf hebben bestreden met stompzinnige tolerantie.
Putin moet zijn bek houden.
@irma zonderboezem | 24-09-13 | 21:49
Als je geen tieten hebt tel je niet mee in de tijd dat je mee wilt tellen. Dan kan je twee dingen doen, je koopt plastic tieten of je word racist. Het tweede is een stuk goedkoper.
-weggejorist-
Hersenspoeling zijn sterker als het beste geneesmiddel.
Heeft dat ventje (want dat is het een ventje en absoluut geen kerel of man) met die soepjurk aan op de laatste pica nou werkelijk witte Birkenstock‎'s aan......?!?!?
Wat een fucking GAYLORD ben je dan !!!
@Goorbatsjov | 24-09-13 | 21:30
De meesten van de 'islamkritische reaguurders' zijn ook gewoon idioten. Het gaat nu eenmaal om de kleur van je hart. Klaarblijkelijk schort daar nog wat aan bij die achterlijken in Nairobi, maar er zitten hier ook een paar die een tik op de vingers verdienen.
Birkenstocks for men... The horror! Dit clubje vredestichters staat hier in het mooie kijkduin.
Ze komen verdorie die sharia3hoek nog uit ook in die provocerende teringjurken van ze.
Ik heb zo'n focking hekel aan moslims ( zeg maar de slechte 98%) dat wat ik ze oprecht toe wens me een ban zal opleveren van 8 jaar ofzo.
@Dead Silence | 24-09-13 | 21:39
Ja joh, laten we Moslim kinderen en vrouwen afslachten omdat er een zooitje geestelijke gestoorden zijn. Niet de foto gezien van die moslima's?
Kort.Bocht.
Ergo u bent een dom mens.
@Bakito | 24-09-13 | 21:42
De uitwassen van de islam hebben niets met de traditionele kloof tussen arm en rijk te maken. De vliegtuigkapers die de Twin Towers in vlogen waren hoogopgeleid en welvarend. De Boston marathon bomber Dzhokhar Tsarnaev was helemaal niet zielig en arm. De sponsors van Al Qaeda en andere terreurbewegingen zijn helemaal niet arm en zielig (o.a. Saoedie-Arabië).
Ze hebben een agenda die je niet onder ogen wilt zien.
Wat betreft racisme hier een stukje duiding van Joost:
www.dagelijksestandaard.nl/2012/09/rac...
"Er wordt al sinds jaar en dag gemeten met twee maten en dit gebeurt vooral door de blanken, die zich graag politiek correct willen voordoen, maar die vooral vinden dat voor blanken de lat hoger gelegd moet worden en die daarom in weze zelf de racisten zijn. Racisme wordt gezien als een moreel verwerpelijk verschijnsel waarvoor een morele ontwikkeling wordt verlangd die alleen aan blanken wordt toegedicht. Alle andere vormen van racisme worden gezien als een natuurverschijnsel."
@Terpen-tijn | 24-09-13 | 21:10
We waren niet tolerant. We wilden juist dat ze NIET integreerde of assimileerde.
De eerste Marokkaanse kinderen kwamen zonder hoofddoek en aten lekker alles mee op school inclusief worst. Ze werden echter door de geitenwollensokkers geholpen om hun 'cultuur' te behouden. DAAR is het fout gegaan, toen kwamen de hoofddoekje,s de eisen en uiteindelijk de jurken en haatbaarden.
Op mijn werk werken mensen met meer dan 70 verschillenxe nationaliteiten. Allemaal academisch opgeleid, gaat in harmonie samen. Moslims zitten er niet tussen, en als ze er tussen zitten, dan zijn ze haardragend jegens de islam.
Kaas de Vies | 24-09-13 | 21:30
Dat logisch redeneren en kritisch denken staat op een waakvlammetje. Het is er wel in die hersenen alleen wordt het niet gebruikt. Ze de spiegel voorhouden en vertellen wat almacht inhoudt. En dat blijven herhalen.
@Bakito | 24-09-13 | 21:13
Gelukkig wel het zou tijd worden. Verder is Putin een enorme mongool waar de wereld niks beter van word.
Niet elke vijand van mijn vijand is mijn vriend.
miko 21:38
Friesland is een apart land met een eigen taal, ze hebben zich onder bepaalde voorwaarden bij Holland aangesloten.
Eigen taal was daar 1 van.
@Goorbatsjov | 24-09-13 | 21:30
In het leven van 95 procent van onze burgers is de islam geen enkele rol slechts een geobsedeerde enkeling maakt zich druk om bijeffecten die je overal ter wereld bij de onderklasse ziet.
Die enkeling heette vroeger racist maar die terminologie is gedemoniseerd door de politiek-correcten van mainstream extreem- rechts. Hoe dat komt? Joost mag het meten.
-weggejorist-
@Kaas de Vies | 24-09-13 | 20:37
Toegevoegd.
Het wordt dus NU tijd om alle extremisten keihard aan te pakken. Goed gedaan sukkels nu hebben we een reden om jullie aan te pakken.
Civilization strikes back!
*seintje naar de AIVD geeft*
Verhoogde integratie, meer participatie: zo simpel toch, ware het niet dat we hier niet met maakbare zielen te maken hebben maar volwassen mensen die reeds geïndoctrineerd zijn in hun familie waardes, geloof en minachting naar alles wat niet zoals zei zelf denkt.
@miko | 24-09-13 | 21:25 Wie die onzin gelooft gelooft alles.
-weggejorist-
@André van Delft. | 24-09-13 | 20:59
Ook fries niet. Dat dialect moeten we ook maar afschaffen.
I
@chiel_labiel | 24-09-13 | 20:39
Nee hoor, als de kromzwaarden op de deuren van het binnenhof kloppen dan misschien. Als men tegen die tijd nog niet bekeerd is.
Goorbatsjov 21:30
Is tegen mij nog nooit gezegd>> ze kijken wel uit, je kan veel over mij zeggen, maar ben geen racist.
Zelfs niet een heel klein beetje.
@Kaas de Vies | 24-09-13 | 20:37
Ze willen je afslachten Kaas, dat is iets heel anders. Dit soort mensen moeten opgespoord, opgejaagd en afgeslacht worden. Punt.
Ik kan er niets anders over kwijt. Alles wat moord op vrouwen en kinderen wil goedpraten op welke manier dan ook onder welke vlag verdient een gruwelijke dood. Klaar.
Dit soort berichten zie ik alleen nog maar als een bevestiging van wat ik vind en heb ondervonden, dus gezien oftewel meegemaakt heb! Nu, langzamerhand gaan de oogjes open bij velen, zelfs bij de "die hard" nee schudders onder ons. Het is allemaal een kwestie van tijd. Het geknuffel en gepraat naderd zijn einde! Diegene die het nog niet inzien zijn niet wereldwijs of hebben op de een of andere manier belangen om dit allemaal in stand te houden. Uiteraard heb je de bikkels die volhardend de bomen blijven knuffelen onder het genot van een rooibos theetje en een plaatje LSD en een restje die erin zijn blijven hangen...
Weet je wie er discrimineerde?
Mijn ex baas>> zwarten kwamen er bij hem niet in.
Totdat er een hele grote negert kwam om de kantbank te repareren.
Mijn baas deed heel aardig, liet niks merken, maar ik wel.
Het was namelijk een prima vakman, de wraak was zoet, de kantbank werd gerepareerd en mijn baas moest daarna op zoek naar een ander bedrijf...
-weggejorist-
@flinkescheet | 24-09-13 | 21:27 | + 0 -
Logisch redeneren en kritisch denken is uitgeschakeld.
Nederland is Nederland. Geen multicultiland zoals veel gebrainwashte idioten zeggen.
En geen tolerantie tegen de islam. Er is geen tussenweg. Opgerot uit Europa, met wortel en al.
GTA5 is de schuldige, we wachten nog op mensen die dit ook inzien en deze beerput durven open te trekken.
Het beste medicijn tegen moslimextremisme is het besef dat wanneer Allah almachtig is, Allah geen enkele hulp van jou als gelovige nodig heeft om almachtig te zijn. En dat je nooit, op geen enkele wijze, de wil van een almachtige Allah kan dwarsbomen.
Als DAT doordringt in je hersenpan, ben je extremist af.
@Not Muhammad | 24-09-13 | 20:56
En het valt nog mee dat die nooit gesproken speech van de Australische premier er niet bij zit.
@Eric Blair | 24-09-13 | 21:09
Natuurlijk in het centrum. Maar al die prachtwijken? Wie wil daar wonen?
Discriminatie is het toverwoord om iedereen monddood te maken.
Aan dat soort ongein doe ik niet mee.
-weggejorist-
Ik discrimineer nooit, iedereen is voor mij gelijk.
Generaal Jack Black had 100 jaar geleden de oplossing al gevonden:
urbanlegends.about.com/library/bl_blac...
Na WOIII zal het westen er wel achter komen dat islam en onze levensopvattingen NOOIT samenkunnen.
Want dat het oorlog wordt is voor mij wel zeker, de vraag is wanneer.
@Terpen-tijn | 24-09-13 | 21:10
Het was pre-internet en de correctmedia hadden toen nog alle macht. De 'weinigen' met gezonde kritiek werden ofwel verguist ofwel verzwegen in die media, zodat we dachten dat we in een grotere minderheid waren dan werkelijk het geval was, en het gros de bek niet open durfde te trekken uit angst voor racist uitgemaakt te worden.
Hoe vaak heb jij het horen vallen?
De frase: 'Ik wil niet discrimineren, MÁÁR...'?
Ik ben de tel kwijt.
Breaking, maar wel off topic: er lijkt revolutie uitgebroken in Soedan, volgens #Sudanrevolts
Leuk historisch feitje: Tot 27 december 1949 was het Koninkrijk der Nederlanden en Overzeesche Gebiedsdelen verreweg, en decennialang het grootste "islamitische" rijk ter wereld. Niet formeel natuurlijk, maar wel qua aantallen moslims. Juliana was de laatste koningin van dit imperium. Met een zwierige handtekening maakte ze, in het Paleis op de Dam, een einde aan dit fenomeen.
Jurkmans draagt Birkenstocks. Nuff said...
Oh ja, en laat Hans eens even alle soera's in een aangesloten sessie met verplichte aanwezigheid in de Tweede Kamer presenteren. Laat die sukkels eerst maar eens kennisnemen van wat er exact in de Koran staat. Kunnen we meteen dat loze interpretatie-argument naar het rijk der fabelen verwijzen. Die teksten zijn namelijk extreem expliciet en niet voor meerdere interpretaties vatbaar.
Dit land is zo ontzettend ziek. Als ik kijk naar het centrum van mijn woonplaats waan ik me steeds vaker in een achterstandswijk in Istanbul. Daar waar het straadbeeld nog geen tien jaar terug een natuurlijke, gezonde vorm van diversiteit weerspiegelde. Ook de kleding van de hier woonachtige moslima's begint steeds extremer te worden. Niet langer alleen hoofddoekjes maar hele gewaden, inclusief handschoenen en complete gezichtsbedekking. Ook het mannelijke deel der moslimvrienden doet met de toename van baard(barij) en de daarbij behorende traditionele kledij van zich spreken. Om nog maar te zwijgen over de reli-incidenten die ik steeds meer om me heen ontwaar. Moslima's die in openbare ruimtes niet naast (westerse) mannen plaatsnemen, hoon en spot in de straten voor westers geklede vrouwen, scheldpartijen op openbare recreatieplassen wanneer vrouwen in de ogen van moslims te schaars gekleed gaan (ja, hier in ons eigen Nederland!), anti-westerse opmerkingen waar dat spreekwoordelijke paard de hik van krijgt wanneer je probeert met hen een gesprek te voeren.
Vrees nog steeds dat Oriana Fallaci dichter bij de waarheid zit dan ik al die tijd gevreesd heb.
miko | 24-09-13 | 21:08 | + 0 -
Op Joop.nl en in de Volkskrant vind je tegenwoordig steeds vaker islamkritische artikelen, maar een iemand als Poetin wordt hier nog steeds op handen gedragen, ook al brengt hij zijn land een stapje terug in beschaving. Opmerkelijk, ik maak me zorgen over Geenstijl.
@Goorbatsjov | 24-09-13 | 21:04
Ze gaan pas weg en blijven weg als ze geen gratis geld meer krijgen.
@ZKH EénOog | 24-09-13 | 21:10
Er is maar een oplossing, assimilatie.
Niks geen steun voor cultuur uit andere landen.
@Terpen-tijn | 24-09-13 | 21:02
Onzin, je kan een religie prima uitbannen met geweld. Duurt even maar het lukt wel.Vraag dat maar aan de gristenen in het midden oosten
Nee, van Rossem. Ik begrijp dat je je op deze (ik ben geen racist) manier uit laat, maar alleen grenzen sluiten helpt. Desnoods voor alles wat met de Islam te maken heeft. Doen we dat niet, dan gaat de hele samenleving naar de kloten. Je zegt zelf wel dat de meeste moslims hun geloof "in vrede" belijden, maar als er een meerderheid is (en dat zit er in wijken en steden snel aan te komen)zijn ze allemaal ook echt moslim. En "wij" autochtonen en allochtone niet-moslims zijn daar liever niet gewenst. Een immigratiestop is de enige weg die er nog is. Of het nu wel of niet kan en mag.
Waarom waren we zo stom om tientallen jaren lang tolerant te zijn?
Het klopt dat het nu in rap tempo verdwijnt, de eu en onze papegaaien overheid proberen het nu weer angstvallig erin te rammen. Niet het probleem aanpakken, maar de klagers. Die doen toch niks terug en anders maak je ze gewoon monddood onder het motto van positieve discriminatie> censuur kan daar ook onder vallen...
Gaat dus nooit meer lukken, te laat, het paard van troje is al binnen.
@miko | 24-09-13 | 21:06
Die zitten op zee in internationale wateren, daar gelden die baardwetten natuurlijk niet.
@as-saboer | 24-09-13 | 21:02
"Schijnt alleen zo te zijn, dat autochtonen minder happig zijn op participatie met allochtonen dan andersom."
Klopt. En dat is niet meer dan normaal, dat er eenzijdige participatie geëist wordt. Waarom zou je je in je eigen land moeten aanpassen aan nieuwkomers? Als ik bij jou thuis op je tafel ga dansen omdat ik dat bij mij thuis normaal vindt, dans je dan mee, of trap je me je tent uit?
P.S. Die eenzijdige participatie heeft ook wel een andere naam:
Integratie!
@as-saboer | 24-09-13 | 21:02
"Schijnt alleen zo te zijn, dat autochtonen minder happig zijn op participatie met allochtonen dan andersom."
Daarom hebben we al eeuwen migratie naar Nederland, hebben we hier 180 nationaliteiten, eten we gerechten van over de hele wereld gewoon om de hoek en wonen bij alle etnische groepen naast elkaar zonder elkaar de hersens in te slaan.
Er is eigenlijk maar één uitzondering op bovenstaande: etnische groepen met islamitische wortels. In ieder land in Europa is het slecht samenleven met hen.
Overigens was daarnet bij BNN (Publieke omroep) een documentaire over een uitgetreden moslima die daardoor haar familie en vrienden kwijtraakte. De slotvraag 'denk je dat de islam de wereld wat goeds heeft gebracht' werd door haar beantwoord met een volmondig Nee.
Niet politiek correct, en dat bij de Publieken.
miko | 24-09-13 | 21:03 | + 0 -
Yeah right, daarom zijn de huizenprijzen inderdaad het hoogst in Amsterdam, omdat niemand met centen er wil wonen.
Voor de prijs van een appartementje 3 hoog achter aan de gracht koop je in Waddinxkuttenveen een vrijstaand huis aan het water.
@Bakito | 24-09-13 | 20:59
en nos.nl/artikel/554572-lid-pussy-riot-i...
wat krijg ik een naar gevoel als ik door klik op die facebook accounts. het is alsof je terug in de tijd 40/45 gaat.
Tegen intolerante groepen in een tolerante samenleving moet je intolerant zijn om de tolerantie te waarborgen.
Is dit nu hoe het voelt om gekoloniseerd te worden?
@Kaas de Vies | 24-09-13 | 20:37 | | Reageer+ | 22
Leuke vakantie gehad?
Je bent weer lekker scherp:)
Nu nog alle al nusra uit dit land zien weg te krijgen...
Je durft wel, Van Rossum. Twee avondtopics achterelkaar. Ik verwacht dan toch wel een verwarde geest die met een auto de gevel van jullie pand in 020-noord komt binnenrijden.
.
Voor een medicijn tegen een ziekte zal eerst de patient - de westerse samenleving - moeten beseffen dat ze een ziekte onde de leden heeft, de juiste diagnose stellen omtrent de aard ervan en het effectieve medicijn moeten willen nemen.
.
Wat ik om me heen zie is nog steeds de ontkenning, hoewel het pus al naar buiten loopt en we met zij allen bloed poepen. Een voortgewoekerde staat van cognitieve dissonantie. Denial- as we all know- is a river in Africa!
.
Deze ziekte is een terugkerende. In de achtste eeuw (de slag bij Poitiers) de vroege middeleeuwen (negen kruistochten), de vijftiende eeuw (de spaanse reconquista), in de zeventiende eeuw (de poorten van Wenen 1683), de moderne tijd. Wij hebben horloges, maar zij hebben de tijd.
.
Alleen een keihard ingrijpen stopt de verdere verspreiding. De islam is een geloof dat is gedoopt in de tribale arabische cultuur. Alleen de harde hand houdt de verhoudingen zuiver. Geen gepamper, geen empathie, geen ruimte. Alleen de macht van het zwaard. En dat is een wijsheid gebaseerd op 3000 jaar ervaring. Vraag het de joden maar.
* wachtend op stupide input van Deus Dingus *
@Rémy Martin ® | 24-09-13 | 20:57
En hoe zit dat dan met Jan, Pier, Tjores en Corneel?
@Rémy Martin ® | 24-09-13 | 20:57
Ik denk dat Plasterk tegen is.
-weggejorist-
Jarhead rtl 7 interessante film
@omanders | 24-09-13 | 20:51
Een normaal mens met wat centen wil gewoon niet in Amsterdam wonen daarom zijn de steden zwart.
Voor de maatschappijverkrachters van de PvdA (Job C./Faalheid W. etc. etc.)...
An appeaser is one who feeds a crocodile hoping it will eat him last!
Alsof de Islammietjes uberhaupt zouden gaan participeren als je daar eisen aan zou stellen. Dan liegen ze gewoon en\of doen alsof ze verwesterd zijn. De Moslims die hun geloof in: "vrede en stilte, achter hun portiekje of in de moskee." belijden, zijn slapende cellen. Links of rechtsom zal de keuze (wel of niet afgedwongen) altijd voor de Islam zijn.
Gewoon wegwezen. Ze hebben in onze samenleving niets te zoeken. Dat bewijzen ze al meer dan 40 jaar in ons land en bewijzen ze keer op keer in de wereld door 700 jaar achter te zijn en nog harder achteruit te lopen.
Je kan geen enkel gedrag afdwingen, behalve (tijdelijk) met geweld of straf.
Participatie is prima. Schijnt alleen zo te zijn, dat autochtonen minder happig zijn op participatie met allochtonen dan andersom. Verder is het natuurlijk zo dat "goedmensen" en "PVV gedemoniseerd boehoe" ook hele sterke argumenten zijn. Maar goed, inderdaad, een extreme overtuiging hebben doet vaak meer leed dan iets goed. Daarom hebben veel "goedmensen" het niet op extremisten. Of dat nu religieus (salafisten) of politiek (PVV, NVU etc) gemotiveerd is.
chiel_labiel | 24-09-13 | 20:39 | + 6 -
Het is nog erger dan dat. Zelfs wanneer er veel doden gaan vallen (de eerste dode is overigens al lang gevallen in 2004) zullen de heren en dames in Den Haag hun politiek correcte schil nog niet van hun afschudden en spreken van 'een incident', een 'kleine groep' die natuurlijk 'niets te maken heeft met de echte islam.'
Sterker nog, wanneer Greet en co man en paard zullen noemen, zullen ZIJ beschuldigd worden van opruiing, racisme etc.
En de dan dienende premier zal direct een moskee bezoeken om onze zielige 'landgenoten' een hart onder de riem te steken.
aah voetbal, ja dan denk ik meteen aan Islam, Qatar en veel goud voor integratie...
-weggejorist-
Laten we eens simpel beginnen. De Islam mag en moet vanuit alle geledingen van de Nederlandse samenleving bekritiseerd en teruggedrukt worden. Geen begrip of tolerantie voor de intoleranten. Het antwoord moet een eenduidig NEE zijn.
.
Nee, we hebben hier geen begrip voor de haatzaaiende teksten van jouw Koran en Hadith. Wat er letterlijk staat is verwerpelijk en past niet in onze samenleving.
.
Nee, we hebben hier lak aan de vrijheidsbeperkende eisjes van jouw religieuze groepjes. Wat je wil is onNederlands, onwettig, en onwenselijk.
.
Nee, we gaan niet voorzichtig met je gedachtengoed of geloof om. Je mag blij zijn dat we überhaupt tolereren dat zulks gif in kleine gesloten kring nog besproken mag worden.
.
Nee, we gaan mensen die niet willen en niet deelnemen geen gratis geld meer geven. Werken voor je geld en als je daarvoor je Islamitische gewoonten moet laten is dat vette pech.
.
Nee, we zien je religieuze achtergrond niet als excuus voor allerlei wangedrag. Je bent niets meer of minder als een gewone Nederlandse burger en de verwachtingen die daarbij horen maak je maar gewoon waar.
.
Nee, we gaan niet meer door met kans op kans stapelen. Three strikes en we zijn klaar. Paspoort inleveren en opgerot. Je hebt zelf de keuze gehad om dit te voorkomen. Het interesseert ons verder ook niet in welk oord je verder crepeert of floreert. Nederland is voor jou verder een afgesloten boek.
.
Actieve extremisten staan hier los van. Die gaan er linea recta uit of komen er niet meer in wanneer zij actief zijn geweest in den buitenlanden.
.
Lijnen trekken, bij voorkeur hele dikke rode lijnen trekken.
Ach, de gristenen konden ook flink moorden, martelen, verkrachten, kinderneuken en onderdrukken.
De kleurentelevisie heeft ze gered.
@Goorbatsjov | 24-09-13 | 20:40
7. Geen uitkeringen voor mensen met een andere nationaliteit (al dan niet naast de Nederlandse), en ook niet voor degenen die geen vloeiend Nederlands of Fries spreken (stommen uitgezonderd)
8. Ook geen stemrecht (actief en passief) voor deze lieden
Ondertussen in het seculiere Rusland:
nos.nl/artikel/554908-ouders-oeral-teg...
@ Rem | 24-09-13 | 20:53
Dat van die zionisten snap ik alleen niet.
*zien -> zijn.
In 1705 voorde Tsaar Peter de Grote de zogenaamde 'Baardbelasting' in. Dit omdat hij de baard zag als een teken van onbeschaving en barbarij. Men mocht in RUsland pas een baard dragen wanneer men een bepaald bedrag aan belasting had betaald. Deze belasting vind je heden ten dage in de rubriekjes van "belachelijke wetten & belasitingen, maar zo gek idee vind ik het eigenlijk niet. Sterker nog, ik zou bij deze willen pleiten voor herinvoering van de Baardbelasting en zit hierbij te denken aan de volgende tarieven:
Vlasbaard: 1000 per jaar
Volle baard: 1500 per jaar
Haatbaard: 5000 per jaar
Op die manier draagt de moslimman dan toch mooi zijn steentje bij aan onze samenleving en kan de werkende burger ontzien worden bij weer een ronde van lastenverzwaringen.
Sterkste -schouders- baarden de zwaarste lasten. Da's wel zo eerlijk.
<<When this honorable legislative body thinks of creating new laws, it should have in mind the Russian national interest first, observing that outside Minorities Are Not Russians.>>
For Russian(s), read Dutch
Ik weet de oplossing voor de zieke ideologie - in elk geval voor hier in Nederland. Die uitspreken levert me echter een permaban op, en ik ben net zo blij weer terug te zien.
@Redactie: Als Bakito clementie krijgt, is dat er dan ook voor anderen?
Ja. Constructief samen samenleven. Dat zal ze leren.
Misschien dat Bakito of Kim Dinges een lijstje kunnen samenstellen waaraan "wij" ons moeten houden, zodat de islamitisch gestoorde medemensch niet meer zo boos is op ons. Integratie begint bij jezelf.
@Devils smile | 24-09-13 | 20:49
www.hoax-slayer.com/putin-duma-speech-...
Mensen die honger lijden gaan hallucineren.
Is bekend.
Vandaar dat armen zo vaak religieus extremist zijn.
Something to get high on.
Pak de aasgieren.
Die Putin, hij zegt daar wel een paar heel zinnige dingen.
Kan Timmerfranz niet ff met hem praten ?
Desiree vindt dit dus leuk
www.facebook.com/deesjuh83?fref=pb&am...
@Santtulainen | 24-09-13 | 20:40
Vroeger, heel vroeger werden ze hier vervolgd. Dat heeft wel geholpen toch? Waarom zou verbieden niet helpen? moskeeën dicht, geen islam scholen en iedereen met een koran of die met zijn reedt naar mekka gaat zitten opkleppen martelen en uit het land gooien. Niet mijn manier maar het lost het probleem wel op. Zeker weten.
@Goorbatsjov | 24-09-13 | 20:40
Bij nummer 5 wens ik toe te voegen, dat je een DNA-database aanlegt van geremigreerden om retourtjes te voorkomen. Eruit is eruit.
Mensen als ongewenste vreemdeling buiten zetten? Ze hebben immers 9 vd 10x twee paspoorten. Als zij openlijk verkondigen dat ze vijandig staan tegenover de Nederlandse rechtstaat; stuur ze lekker weg... Win-winsituatie.
Devils smile | 24-09-13 | 20:49 |
Iedere willekeurige politicus die een soortgelijke speech in de Tweede Kamer zou geven wordt levend gefileerd door de linkse gütmensch kliek.
"Extremisme bestrijd je door te zorgen dat islamitische nieuwkomers in het Westen dermate goed in de samenleving integreren, dat hun religie niet langer de obsessief overheersende leidraad voor hun leven vormt."
Dit is het? Heb je dan niet door dat men dat niet wil? En waarom zouden ze? Ze zijn aan de winnende hand.
www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2011/...
"Reden voor de verschuiving is het hoge geboortecijfer onder allochtonen tegenover de relatief weinige geboortes onder autochtone Nederlanders"
Heb je kindjes, van Rossum?
Onder dwang laten integreren?. Je integreert omdat je het wilt, en anders niet. Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen om te drinken. En als je niet wilt integreren, dan rot je maar op. Of beter nog, kom hier helemaal niet naar toe.
Positieve discriminatie, tolerantie.
Dat zijn zulke loze woorden, kots op een overheid en een eu die het gebruiken en propageren.
Pappen en nathouden is het, bedoeld om het graaien koste wat het kost in stand te houden.
"Extremisme bestrijd je door te zorgen dat islamitische nieuwkomers in het Westen dermate goed in de samenleving integreren, dat hun religie niet langer de obsessief overheersende leidraad voor hun leven vormt."
Nou, toppie oplossing, van Rossum. Dit hoor ik nou al 40 jaar. Werkt niet, dus. Moslims willen niet integreren, moslims willen voornamelijk moslim zijn en daar zal uiteindelijk alles voor moeten wijken.
Opstelten antwoord aan van Klaveren "Er is gevraagd of er een reële dreiging van Al-Shabaab tegen Nederland is. Er zijn geen aanwijzingen dat Al-Shabaab aanslagen tegen Nederlandse doelen voorbereidt. "
Opmerkelijk. Kennelijk is het prima als je hier van de daken schreeuwt dat je de jihad adoreert en voorbereidt. Zolang je maar niet iets tegen Nederland doet. Nou, weten de landen om ons heen ook wat ze aan Nederland hebben als bondgenoot.
Putin says the Zionists have destroyed Britain and America
"In Russia live like Russians.
Any minority, from anywhere, if it wants to live in Russia, to work and eat in Russia, should speak Russian, and should respect the Russian laws.
If they prefer other Laws, and live the life of others then we advise them to go to those places where that's the state law.
Russia does not need or want minorities. Minorities need Russia, and we will not grant them special privileges, or try to change our laws to fit their desires, no matter how loud they yell 'discrimination'.
We will not tolerate disrespect of our Russian culture .
We better learn from the suicides of America, England, Holland, Germany and France, who are over run with foreigners if we are to survive as a nation.
The zionists have destroyed these countries.
The Foreigners are taking over those countries and they will not take over Russia.The Russian customs and traditions are not compatible with the lack of culture or the primitive ways of Outsiders.
When this honorable legislative body thinks of creating new laws, it should have in mind the Russian national interest first, observing that outside Minorities Are Not Russians.
The politicians in the Duma gave Putin a five minute standing ovation.
Ideologiën met of zonder opperwezens en/of pedogenitale obsessies moet je gewoon niet willen op je continent.
Leer gewoon leven met elkaar en de realiteit of pleur op van deze planeet.
Ik heb ook nog wel een tip voor moslims, keer om!
De beste kuur is desensibilisatie nl.wikipedia.org/wiki/Desensibilisatie...
Laat die haatbaarden overspoelen met kwetsende cartoons, films etc. totdat het ze niks meer doet en ze net zo'n dikke huid hebben gekweekt als de in dit land aanwezige Gristenen.
Nederland heeft dezelfde arrogantie inzake de Islam als het Nederlands Elftal die denkt in dit leven ooit wereldkampioen voetbal te worden.. het is allemaal net niet en doorpakken hebben ze al helemaal niet gehoord.. ff in een notedop!
Ik heb dit bericht met link gedeeld op mijn veesboek, ik probeerde toestemming te vragen, maar jullie contact-scherm maakt het me te moeilijk.
Verwijderen, laten staan, of geef ff idee hoe ik dat voortaan moet vragen
Die doorgedraaide patiënten zijn de fase van de geneesmiddelen reeds lang voorbij.
Als 't knort als een varken, stinkt als een varken, schuimbekt als een varken en er uit ziet als een varken, dan is het meestal een varken. Ik zie varkens op sandalen met baard en een jurk. Zit er trouwens al belasting op sandalen?
Sterk stukje van Rossem. Wel geestig dat die 4 mannen in jurken er eerlijk voor uit durven te komen dat ze homo zijn. Broeders die lekker samen in zee zijn wezen spelen. Ik weet genoeg.
Zo is dat. De taal van het gezond verstand. De taal van de waarschuwende onderbuik. Het werd tijd.
In dit geval heb ik twee quotes, u mag zelf kiezen:
a) "Education is the most powerful weapon which you can use to change the world." - Nelson Mandela
b) "De gebalde vuist is het enige argument tegenover het domme gezicht." - Friedrich Nietzsche
-weggejorist-
Voetbal en religie hebben een ding met elkaar gemeen. Ze vereisen een zero-tolerance aanpak om de excessen de kop in te drukken. Elke handreiking wordt gezien als capitulatie of/en een prikkel om verder te gaan met de 'dawa'.
Ook een leuk accountje om eens onder de loep te nemen.
www.facebook.com/abumohamedamin.alama...
@Goorbatsjov | 24-09-13 | 20:40 | + 0
Dubbele nationaliteit is echt het domste idee ooit. Wat is het doel.
Kan me redelijk vinden in uw punten, maar punt 5 alleen als punt 4 ook wordt geïmplementeerd.
Hun dubbele nationaliteit afpakken kan ook goed helpen.
Keuzes maken. Luxe of zandbak.
Jezusslippers. Dat dan weer wel.
-weggejorist-
Alsof het verbieden van de Islam zou helpen.
Het is deze mensen te doen om macht te krijgen, daarvoor gebruiken ze de islam.
Maar ook zonder islam zullen dit soort mensen dezelfde walgelijle dingen blijven doen.
Wat ik al eerder aangaf. Zolang we mosketen toestaan, Islamitisch onderwijs evenzo en uberhaubt bakken met soepsidie richting moslims knotsen graven we ons eigen graf en rennen we zelf richting de afgrond. Dus kappen ermee!!
Het gaat hier nog eens goed mis.... Er moeten eerst doden vallen voor er wat gebeurd.
Bestreden wr eerst maar de symptomen, het geneesmiddel komt dan latrr wel.
Grappig hoe dat werkt, volgens de Islam mag je blijkbaar wel modern oorlogstuig gebruiken, zoals AK47's, raketten en internet, maar beetje normale modieuze kleding is weer uit den boze.
Geen gezeik iedereen rijk.
En het kan.
Verlost van alle shit.
ik was spuugerdespuug nog vergeten ;)
Wat ik me nou altijd afvraag als ik weer eens rustig mijmerend door een winkelcentrum loop.
Ik ben een varken, staat in de Koran.
Waarom willen ze me dan slachten? Dat is Haram.
Ja ja, leuk zo'n boekje schrijven hoor, maar ze hadden er iets langer over na moeten denken.
bah+jekkes+kuch+reutelXgetverderie=kotserdekots *islam
Dank van Rossem voor het brengen van het geneesmiddel, dacht bij al dat we met een chronische ziekte te maken hadden.
REAGEER OOK