Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Faal. Bedrijfsleven eist vertrouwen en positiviteit

blijepaarsebroek.jpgEllendig nieuwsbericht. Irrelevant prutsvolkje op een paar vierkante kilometer Duits rivierslib doet tof. Meesurfend op de naweeën van het geretardeerde kroningssentiment gaat corporate Nederland nu blaten dat wij Nederland Wereldland zijn. Vanmorgen gelanceerd in elitepaleis het Rijks Museum. Dat zuigt op zichzelf al enorm hard, maar in deze faalpolder kan het altijd nóg incestueuzer: de onzalige liefdesbaby van paarsebroekenbureau JWT Amsterdam en Het Bedrijfsleven wordt maximaal verschillig geplugd op de arbeidersomroep bij Pauw en Taxpoetman. Want of we weer even vertrouwen willen hebben mensen, in onze falende, werkelozenbulkende, geld naar nóg onrendabeler landen sturende, pensioenfondsleegtrekkende, bonussen aan faalbaasjes uitkerende, kwakkelpolitiekende, fraude aanmoedigende, belastinggeld aan publieke fatsoensmedia verspillende, luie werkweigerende munttheemoeders tolererende, kenniseconomie uithollende, consumentenvertrouwen op niveau Mikelsons met een peuter hebbende, fiscaal doodgeplunderde KUTeconomie. Wat denken jullie nou, corporate blijneuzen? Dat graaibedrijven, staatssteunbanken en gedwongen-ontslagen-grossiers met een geyle website en een footoo van de goudkust van 010 ons, demense "het vertrouwen kunnen teruggeven"?" Met het klantenbestand van het verantwoordelijke reclamebureau gecopy-paste op de pagina 'Partners'? (Minus ProRail. Zelfs de meest doorgesnoven reclameglibber begrijpt dat dát niet kan op een Nederland Wereldland-site.) Wij willen geen vertrouwen terug, wij willen banen, taxpoet en graaibonussen terug. En geen wedstrijdje voor Neijenrode-trainees wie 'Nederland het beste kan verkopen.' Nederland is al verkwanseld, namelijk, en dit initiatief toont aan dat er nergens meer een rots in de branding (op z'n Engels uitspreken, dit topic gaat over marketing) te vinden is. Afijn, positieve doordestrotdouw-televee zometeen straks live op VertrouwenTV.

Reaguursels

Inloggen

Had iemand al Nederland Tweede Wereldland genoemd? Dat is toch waar wij als lemmingen heensnellen?

Boerenbrandtlul | 14-05-13 | 15:34

Een ding is zeker,iemand gaat geld verdienen aan deze onzin.

linus | 14-05-13 | 12:56

@Pindakees | 14-05-13 | 00:38
Yep. En Hitler was een socialist dus links.

Godsammekraken | 14-05-13 | 12:53

Allen die namen van de partners al,heb het gevoel dat zelfs dit "spontane goed gevoel"initiatief door de calculator is gegaan!
Wat levert het op qua naamsbekendheid?wat kost het?hoeveel % van de markt kunne we hier mee winnen,walgelijk bestuurdersgekonkel

Djenghiz_ken_net | 14-05-13 | 12:33

Lees hier hoe ambtenaar Ton IJlstra van EL&I doelbewust de gehele Nederlandse kleinschalige kustvisserij om zeep helpt: climategate.nl/2013/05/13/garnalenviss... .

Een hele sector om zeep helpen geregiseerd door de overheid in samenwerking met NGO's zoals Greenpeace en mega subsidieslurper stichting de Noordzee.

oscarweetmeer | 14-05-13 | 11:17

Het is gejat van een eerder initiatief. check: www.nederlandsgoed.nl Die begrijpen het trouwens ook wel beter.

Broer Karamazov | 14-05-13 | 10:26

Ach ja er blijven mensen die vertrouwen denken te winnen met positief "schakka" roepen.Vertrouwen is echter een toestand die snel kan verdwijnen en maar uiterst langzaam terugkomt. Nu is die haast verdwenen,dus maak je borst maar nat : Nog tijden zal armoede toeslaan en.... alle fraude en roverij zal nu dagelijks worden ontmaskerd met chocolade-letters op de frontpagina's.

Dolphi | 14-05-13 | 10:18

Terwijl de grote bedrijven vrolijk verder paarsebroeken zakt het MKB verder af:
www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/21562398/...

Nog geprobeerd een nieuw paar schoenen te kopen met een portemonnee gevuld met puur vertrouwen, maar helaas: de verkoper wilde toch echt klinkende munt.

Muggenmepper | 14-05-13 | 10:06

Gisteravond laat thuis en zag uit een ooghoek een stukje van dit verhaal. Witteman keek een beetje ongelukkig.

eerste wat bij mij opkomt is Hoeveel is er aan iemand betaald om deze man op tv te laten komen.

Wie is er beter ban geworden.

dolffie | 14-05-13 | 09:56

dit artikel bevat veel waarheid tussen de komma´s..

Worstjes | 14-05-13 | 09:24

Wat ik ook niet snap, is dat ik die werkgevers nooit hoor over de zorgpremie en het gejat van de zorgverzekeringen door megawinsten.
Zij betalen toch het grootste deel van die premie, en worden dus het hardst genaaid.

mothersfinest | 14-05-13 | 08:49

Het getuigt trouwens wel van lef, als je naar de partners van dit initiatief kijkt, dat je het woord "vertrouwen" in je muil durft te nemen.

Misschien moeten ze wat minder met hun neus in de waspoeder hangen en wat meer met de voeten op de grond blijven.

Gekke-Bennie | 14-05-13 | 08:45

Als deze bonte collectie graaiers en woekeraars de consument eens met respect en openheid gaat benaderen, dan komen we heus wel uit de crisis. Het kapitalisme en de overheid moeten zichzelf opnieuw uitvinden en dat gaat deze website niet doen denk ik

3Xniks | 14-05-13 | 08:14

Zo een figuur als Recep Tayyip Erdoğan mag in veel (westerse) ogen een rotzak zijn, maar in de tien jaar dat hij het spul leidt is de inflatie (voor Turkse begrippen) minimaal, heeft hij verplicht ziekenfonds ingevoerd (SGK, betaald door de werkgever!), draait de economie als een tierelier en is de lira zeer stabiel.
.
Arbeiders (zo heten die lui hier nog) en winkelbedienden werken gemiddeld 12/6 en in de bouw vaak 14/7. Veel bouwvakker hebben hun stinkende tweetakt Jawa-motor ingeruild voor een autootje. Dat de benzine nog duurder is dan in Nederland nemen ze op de koop toe (de belasting moet toch érgens vandaan komen...).
.
Ruil Rubberen Rutte in voor Eigenzinnige Erdoğan en kijk wat er dan allemaal kan! Alleen eh... je biertje wordt dan onbetaalbaar. Dat dan weer wel. Want alcohol? Oei!

Van Dikhout | 14-05-13 | 08:07

En het ontslagrecht voor ambtenaren met spoed aanpassen.
Had al jaren geleden geregeld moeten zijn.
Staan ambtenaren toch al niet bekend om hun productiviteit, lopen er ook nog bosjes in de zg. 'mobiliteit'... Dus met behoud van salaris thuis zitten met heel weinig verplichtingen. Kost een godsvermogen.

Petrus Poortwachter | 14-05-13 | 08:03

vanderclooten | 14-05-13 | 07:19
-
Wel belastingverlaging, en een stop op de uitloop van (zwart) geld richting oost-europa.
Totale stop op arbeiders uit die regio.
Alle BSN nummers aan oost europeanen invorderen.
Die plekken opvullen met Nederlanders (die willen echt wel, mits ze maar een dekkend salaris ontvangen).
Dat salaris kan omlaag, want de belastingen gaan omlaag.
Belastingvoordelen voor werkgevers om ze te stimuleren.
Omdraaien van de privatisering in de zorg, onderwijs, vervoer, en NUTS.
Legalisering en totale overname van de wietteelt.
Alle overbodige ambtenaren omscholen tot iets nuttigs, zoals politieman of leraar e.d.
Alle criminele buitenlanders direct het land uit flikkeren zonder Nederlands paspoort, en zonder geld.
Alle afkoopstromen naar Turkije, Marokko, Bosnie (treffend, allemaal moslimkraaien) stoppen. (behalve voor lui die hier 30 jaar lang premie hebben betaald.)
En alle TBS klinieken een dagje op DRION.
Geen concessies meer aan de EU, ze mogen ons tolereren als EVA land, en anders donderen ze maar op!
Dan komt het vertrouwen misschien wel weer terug.

mothersfinest | 14-05-13 | 08:01

Een goed begin zou zijn alle marketing-gerelateerde functies extra te belasten, zowel aan werkgevers- als aan werknemerskant. En daar niet al te terughoudend in zijn.
Dan gaan mensen kopen wat ze nodig hebben, en niet wat ze met alle geweld door hun strot geduwd moet worden.
Dan gaat de kwaliteit van het product weer belangrijk worden en kan de prijs fors omlaag. Dan wordt de consument op den duur niet meer bij alles wat hij onderneemt geconfronteerd met de spam van iedereen die meent iets te moeten verkopen. Is ook nog beter voor het milieu.

Petrus Poortwachter | 14-05-13 | 07:59

Gaat Wereldland Nederland (met name de financiële 'partners') nu ook de hypotheken betalen van al die lui die het niet meer kunnen ophoesten??

Aktivist | 14-05-13 | 07:57

@Boerenbrandtlul | 14-05-13 | 07:51
Beter nog: de overheid zou zich helemaal niet met de huizenmarkt moeten bemoeien. HRA afschaffen, belastingen omlaag en veel eenvoudiger en de overheid inkrimpen. De overheid is het probleem en verergert alles. De huizenbubble en de moeilijkheden waarin de banken raken als de huizenbubble knapt zullen zichzelf uiteindelijk oplossen. Zo lang mensen maar meer te besteden hebben. En dat is gemakkelijk als de belastingdruk afneemt.

Dmitri Dmitrievitsj | 14-05-13 | 07:56

Positief denken kun je niet afdwingen. Er moet iets zijn om de positiviteit aan op te hangen. Deze regering ontbreekt het aan een plan waar we iets mee kunnen. Welke signalen geeft de regering die ons positief kunnen maken? Welke problemen pakken ze aan zodat demense vertrouwen krijgen? Het is alleen maar negativiteit en onmacht wat ze ons voorschotelen.
Voorbeeld wat ze zouden kunnen doen:
Groot probleem is de overspannen huizenmarkt: teveel schuld tov de waarde. Aflossen is dus cruciaal en dat zou dus fiscaal gefaciliteerd dan wel gestimuleerd moeten worden. Dit kan naast de inperking van de hypotheekrenteaftrek. Bijvoorbeeld door mensen die 1% van hun hypotheek op jaarbasis aflossen ergens anders te compenseren. Dat scheelt enorm veel hypotheekrenteaftrek voor de overheid, haalt na een aantal jaar de spanning uit de huizenmarkt, geeft banken meer lucht, geeft ons internationaal een betere outlook.

Boerenbrandtlul | 14-05-13 | 07:51

Het bedrijfsleven moest Europa en de EU zo nodig en zit nu dik op de blaren omdat ze de huidige malaise niet aan hebben zien komen. Achteraf niet gaan janken.

Der Schnitzeljäger | 14-05-13 | 07:50

Tegenwoordig is respect iets waar je recht op hebt en vertrouwen iets wat je uitdeelt aan anderen. Waar ging het mis?

insensitive clod | 14-05-13 | 07:41

Waar een handige Amsterdamse reclamemaker vandaag de campagne Wereldland Nederland van start laat gaan om een einde te maken aan al het gesomber in ons land, voorspelt de Wall Street Journal dit weekeinde het bankroet van datzelfde vaderland.

En daarmee het failliet van de euro. Voornaamste oorzaak volgens de krant: de oververhitte huizenmarkt en de enorme schuldenlast van het gemiddelde Nederlandse huishouden. Daar helpt inderdaad geen campagne tegen.

vanderclooten | 14-05-13 | 07:19

Nederlanders zijn klagers. Sentimenttrekkers, dramaqueens. We weten nl niet meer hoe goed we het hebben. En maar klagen.

Mensen: ga eens op vakantie naar Italië, Spanje, etc. ... En vergelijk. Durf toch eens te zeggen dat het slecht gaat.

Maar wat je al gewend bent, tja... Dat waardeer je pas als je het kwijt bent.

Stoppen met doomdenken. 95% verdient nog steeds evenveel als voor de crisis. 95% kan nog steeds rondkomen. Als je nu een keer per maand minder naar de chinees kan, is dat geen crisis

R-ettertje | 14-05-13 | 07:14

Môgge allen. Wat off-topic, maar ik ben ziek als een hond en kan weinig vertrouwen en positiviteit opbrengen. Een eenvoudige neusverkoudheid, maar wat kan een mens daar beroerd van zijn, vooral na een slechte nachtrust.

Jezus wat een kutcomment. Meer iets voor de Libelle of zo. Zou het zinvol zijn om op te merken dat de traditionele spelling van 's mans naam Gandhi is, en niet Ghandi?

Fuck it, who gives a rat's ass.

*thee*

Dmitri Dmitrievitsj | 14-05-13 | 06:06

Annabel, je bent onze rots in de branding.

Houtbar | 14-05-13 | 03:00

@pius | 14-05-13 | 01:56
Ja, hij had een bloedhekel aan moslims. Zijn hele wezen en ideeën ontsproten aan het hindoeïsme en hij heeft tot het laatst gestreden voor een gehele Indiase staat (inclusief huidig Pakistan en Bangladesh), ook omdat hij wist dat een islamitisch buurland een bedreiging zou zijn voor hindoes in India en de Bengalen. Beter een enemy within die je kan controleren en op termijn laten wegkwijnen dan een vijandig buurland.
Dat heeft hij ook helemaal niet verborgen gehouden, dat kun je gewoon lezen in diverse geschriften van hem en Nehru (die laatste was wel wat concreter, maar uit niets blijkt dat Ghandi het principieel met hem oneens was).

Het is altijd wel schattig als mensen in Ghandi een soort heilige zien, maar als je gewoon naar de feiten kijkt van waar hij voor stond dan was hij:
a.) Een nationalist
b.) Een racist
c.) Een militante hindoe
Zo simpel is het. Dat laatste maakt het gecompliceerd, ook voor hemzelf, want dat militante hindoeïsme is feitelijk jaïnisme en daar komt dat geweldloze ideaal vandaan waar iedereen zo lyrisch over is (en wat India meer dan 60 jaar straatarm en behoorlijk achterlijk heeft gehouden. Maar goed, dat terzijde.)

Stormageddon | 14-05-13 | 02:27

@Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 02:01

Een goede nacht, waarde Lewis. Slaap goed en laat de zorgen voor morgen. Truste.

pius | 14-05-13 | 02:03

@pius | 14-05-13 | 01:57
Ja, Fukuyama, fuck-pyjama.
Een goede nacht, waarde pius!
*out*

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 02:01

@Watapatja | 14-05-13 | 01:52
Erger nog dan geen geld meer te hebben, is het verlies van vrijheid. Vrijheid van meningsuiting zijn we al kwijt. Herinner je je het EU-referendum? Toen verloren we het laatstje restje soevereiniteit.
*out*

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 01:58

@Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 01:46

Fukuyama?

Ja die is er wel van teruggekomen.

Al is de titel profetisch vrees ik.

pius | 14-05-13 | 01:57

@Stormageddon | 14-05-13 | 01:40

Een hekel aan moslims? Dat hield hij dan heel goed verborgen want in de praktijk bleek er niks van. Wat Ghandi op vreedzame manier gepresteerd heeft is bovenmenselijk, en dat hij als persoon geen heilige is prima, maar als Politicus en leider was hij dat wel.

En Wilders en Ghandi zijn onvergelijkbaar. Ridicuul die gedachte.

en.wikipedia.org/wiki/Mahatma_Gandhi

pius | 14-05-13 | 01:56

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 01:46 |
De dingen die je nu opnoemt komen in beeld als mensen ontevreden zijn. De basis van de ontevredenheid is simpel de portemonnee.

Watapatja | 14-05-13 | 01:52

@La Bailaora | 14-05-13 | 00:52

Juist niet. Ukip gaat waarschijnlijk nog meer winnen de volgende verkiezingen. En Dus wint Labour de verkiezingen.

En die gaan de EU niet zomaar opblazen.

pius | 14-05-13 | 01:51

@Stormageddon | 14-05-13 | 01:40
En die meende dat de technische wetenschappen na de uitvinding van het spinnewiel niets meer te bieden hadden.

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 01:48

@zeg maar jansen | 14-05-13 | 01:40
Een eindeloze reeks van idiote gebeurtenissen heeft het vertrouwen doen vertrekken.
Serieuze aandacht voor een boek met de titel Het Einde Der Geschiedenis. Nobelprijs voor Obama wegens Eerste Negerpresident. Nobelprijs voor EUSSR wegens geen idee. Wim Kok die aftrad wegens Srbrenica, maar daarmee heel handig wachtte tot hij toch moest aftreden. Het kwartje van Kok. Alle kwartjes die we nu definitief kwijt zijn. Subsidies voor Marokkaans hoofddoekjes vouwen. De Koningin die bij Marokkanen op bezoek ging om ze te troosten voor de moord op Van Gogh. De dood van Pim.
*in snikken is uitgebarsten*

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 01:46

Maar goed. Nederland is kapotstuk, de bevolking heeft er geen vertrouwen meer in en het wordt nog een kudtzomer ook nog.

zeg maar jansen | 14-05-13 | 01:42

@pius | 14-05-13 | 01:20
Een Westerse Ghandi? Je bedoelt een racist met een tyfushekel aan negers en moslims, met een raar kapsel, die archaïsche gezegden bezigt, die hamert op het volkseigen belang en niet bang is om de heersende elite te beledigen en ridiculiseren? Zo iemand?

Hmmm... Eens kijken wie er in Nederland voldoet aan die kwalificaties... hmmmm...

Stormageddon | 14-05-13 | 01:40

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 01:38 Die ja. Daar is het begonnen. Het gebrek aan vertrouwen. Dat circus Balkenende die niet één karwei afmaakte maar er wel ten volle voor betaalde.

Was toch maar ons geld.

zeg maar jansen | 14-05-13 | 01:40

Hmm. Interessant topic.
Niet zozeer de toon ( gaap) maar het onderzoekswaardige idee dat de mensen die dit nodig hebben tegen dit idee zijn, terwijl de mensen die dit positiefdenken niet nodig hebben, het niets kan schelen, maar het ook betalen.

Dus wie heeft er nu last van? ( nee uitkeringsgerechtigd nietsnuttenvolk moet nu even de mond houden, eerst rendabel worden)

Deus Absurdia | 14-05-13 | 01:40

@INH.30CL | 14-05-13 | 01:31

Dat ligt boven mijn macht. Over een schrale reet gesproken.

pius | 14-05-13 | 01:39

@zeg maar jansen | 14-05-13 | 01:34
Die VOC-malloot met het zoet dat nooit kwam. En die lachebek die meende dat elk jaar 3% meer uitgeven dan er binnenkomt prima was.
Ja, die missen we. Die gaven vertrouwen!
*tegen muur bonkt*

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 01:38

INH.30CL | 14-05-13 | 01:37 En dan moest je die kaarten nog betalen ook zeker?

zeg maar jansen | 14-05-13 | 01:38

@zeg maar jansen | 14-05-13 | 01:36
235 km en op 1111111 dag ja.

INH.30CL | 14-05-13 | 01:37

INH.30CL | 14-05-13 | 01:31 Tweehonderd kilometer fietsen? Moet dat op één dag?

zeg maar jansen | 14-05-13 | 01:36

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 01:25 Wat denk je van dat Zeeuwse mannetje met die bril. Die zo op zo'n filmknulletje leek.

Met z'n "Eerst het zuur en daarna het zoet". En zijn minister van financiën die was het die ons tien procent te duur de Euro in hees.

Die Zalm, die nou die staatsbank ABN-Amro mag kapotknoeien voor ruim zeven ton per jaar.

zeg maar jansen | 14-05-13 | 01:34

Even wat anders. Iemand interesse in twee deelnamekaarten voor de Friesche fiets-elfstedentocht? Ik heb ze liggen maar kan door omstandigheden zelf niet deelnemen.

INH.30CL | 14-05-13 | 01:31

Ontzettunt jammur dat al die vertrouwen gevende radioreclames van IceSave, DSB en SNS Bank er niet meer zijn.
Daardoor heeft Nederland zich de crisis in gedoemdacht. Wat jij, Wereldland Nederramp Stichting?

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 01:25

@Gekke-Bennie | 14-05-13 | 01:10

Scherp.

pius | 14-05-13 | 01:22

@INH.30CL | 14-05-13 | 01:08

Klopt mijn waarde. Maar als je de hele dag op het schijthuis zit mis je nogal wat. En je zit door je wc-papier heen op een gegeven moment.

Krijg je een schrale reet van.

pius | 14-05-13 | 01:22

@Watapatja | 14-05-13 | 01:14

Juist. De negatieve tendens is van een enorme mistroostigheid. Alsof de crisis word opgelost door nog meer negativiteit. Het is zo ontzettend Pavlov allemaal. En de geschiedenis heeft ons geleerd dat het niet werkt.

Er is behoefte aan een Westerse Ghandi. En niet aan oorlogstaal.

Dat is zo verkeerd.

(bel je trouwens morgen, moest even de negativiteit van me afschudden;)

pius | 14-05-13 | 01:20

Moest Georgette Schlick even Googlen
Blijkt exit-SBS-bazin te zijn wegens non-valeuse-schap.
Tja...
Ave, Evocatus

Evocatus | 14-05-13 | 01:18

pius | 14-05-13 | 01:04 |
Zoals Lao Tse al zei:
het leven is een grote struikel en valpartij, waarbij de medemens graag een handje helpt, je moet dus leren opstaan.

Watapatja | 14-05-13 | 01:14

@ zeg maar jansen | 14-05-13 | 00:45 |
Dan zal eerst het hele liberaliseringsverhaal moeten worden omgedraaid.
En daar zit nou net de crux.
Je bent als geld lenend land verplicht om staatseigendommen te privatiseren.
Wat gebeurt er dan ?
Dezelfde banken (via hedge funds) duiken op de vrijkomende aandelen, hebben vaak via slinkse wegen een meerderheidsbelang, en eisen simpelweg (links- of rechtsom) winst.
Een soort van mes op de keel tactiek.
Goed voorbeeld is wat PostNL meemaakte met Jana Partners.

Gekke-Bennie | 14-05-13 | 01:10

"thuisland van vooraanstaande multinationals" die een scheet en twee knikkers aan belasting betalen, ja, ja...
Ave, Evocatus

Evocatus | 14-05-13 | 01:10

@pius | 14-05-13 | 01:04
Een riool heeft ook positieve kanten hoor pius. Je kunt er iig een hoop shit in kwijt.

INH.30CL | 14-05-13 | 01:08

@A. Nanninga | 13-05-13 | 22:44
Geweldige tekst, Nanninga. Prima stuk. Maar het topic wil op de een of andere manier niet lopen.

Komt denk ik doordat iedereen wel weet dat Nederland kapodtstuk is.

Groetjes,

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 01:05

@Parsons | 13-05-13 | 23:56

Nou dat lijkt me niet. En ik ben nauwelijks naïef in de praktijk, sterker nog, ik ken de riolen van het leven beter dan de overgrote meerderheid hier. En negativiteit heeft me alleen maar ellende opgeleverd.

Ik hoop dat jij ook nauwelijks bitter bent in de praktijk. Je schiet er geen kut mee op namelijk en het verziekt slechts je humeur.

Dus waarom zou je.

pius | 14-05-13 | 01:04

zeg maar jansen | 14-05-13 | 00:45 | + 0 -
Ja, knettergek he! Daarbij ik was op vakantie in het buitenland,zoon ziek, waslijst aan medicijnen moeten halen. Was een kleine 300 euro in totaal kwijt. Afschriftje gekregen. Hup alles terug gekregen. Ik dacht daar valt mee te frauderen, nie gedaan maar ik weet Zeker dat er mensen zijn die dat doen met een "bevriende" dokter in het buitenland doen. Niet te controleren. Bovenstaand is er niet een bij opgeteld! Joh volgens mij moeten we geld krijgen!

ikdenkwat | 14-05-13 | 00:54

@ zeg maar jansen | 14-05-13 | 00:47 |
Dan zullen we toch een behoorlijk pressiemiddel nodig hebben, willen we dat voor elkaar krijgen.
Lief vragen gaat niet werken.

Gekke-Bennie | 14-05-13 | 00:53

@Gekke-Bennie | 14-05-13 | 00:45
O jawel, die hele regentenkliek gaat aan de kant. Gaat zeker gebeuren.
Daar heb ik dan weer wel vertrouwen in.

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 00:53

En de Engelsen hebben tegenwoordig ook zoveel vertrouwen in Cameron en Milliband *not.

Lees vooral de commentaren, schitterend:
www.dailymail.co.uk/news/article-23237...

Ik denk dat de ommezwaai vanuit Engeland gaat komen.

La Bailaora | 14-05-13 | 00:52

Gekke-Bennie | 14-05-13 | 00:45 De koppen hoeven er niet af. Als ze nou eens een jaartje op bijstandsniveau zouden moeten leven, dan maken ze er vanzelf wel een eind aan.

zeg maar jansen | 14-05-13 | 00:47

A. Nanninga, wat ben je toch ook een journalistiek wonder. Treffender kun je onze hedendaagse situatie niet opsommen. Hulde!

EendmetzwakPootjeuh | 14-05-13 | 00:47

Hoho, afgehakte koppen, daar heb ik niks over gezegd.
@ Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 00:31 |
Als het over overheden, vertrouwen en dit soort nepotistische clubjes gaat, wordt de oermens in mij wakker.

En het klinkt leuk allemaal, maar diep in mij weet ik dat het niet gaat gebeuren (helaas).
Ze hebben de afgelopen decennia zo hun best gedaan het volk te verdelen, dat het zelfs lastig wordt om 100, wat zeg ik 10 is al veel, mensen bij elkaar te krijgen.

Zet de mensen op een schuldenbubbel en ze zullen tot in lengte van dagen "ja en amen" blijven zeggen.

Gekke-Bennie | 14-05-13 | 00:45

ikdenkwat | 14-05-13 | 00:42 Kun jij je voorstellen dat terwijl die ziekenhuizen de zorgverzekeraars een flinke poot uitdraaien diezelfde verzekeraars hun winst zagen vervijfvoudigen?

Dat betekent dat de zorgpremie feitelijk terug kan naar een tientje per maand per persoon.

zeg maar jansen | 14-05-13 | 00:45

@zeg maar jansen | 14-05-13 | 00:38
Salarissen terugbrengen naar modaal van alle bovenmodale ambtenaren en semi-ambtenaren. Levert meer dan vijf miljard per jaar op.

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 00:42

Bedrijven die meedoen aan NL wereldramp zijn onder meer ABN-Amro (domweg failliet), ING (zombie-bank), KPN (down the drain) en Philips (net niet, zie PSV).

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 00:41

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 00:35 Maar dat kan niet. Daar hebben we geen geld meer voor.

Wouter Bos kocht er banken voor en leende internationaal geld om aan de Grieken uit te lenen.

En verder hebben we nog een hoop arbeidsongeschikten in het buitenland die allemaal mee-eten. Poosje bij de hoogovens gewerkt, zwaar werk en dus last van rug gekregen.

Het is op.

zeg maar jansen | 14-05-13 | 00:38

Godsammekraken | 13-05-13 | 22:46
Alleen dan rechts.

Pindakees | 14-05-13 | 00:38

Het vertrouwen terug geven kan heel makkelijk.
1. Alle illegalen het land uit zetten.
2. Dubbele nationaliteiten niet meer toestaan.
3. Inkomstenbelasting halveren.
4. Btw verlagen.
5. Onzinsubsidies afschaffen.

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 00:35

Ik val op een paar mooie borsten met een lekker bol kontje, maar ja of je Nederland daar mee kan redden? Maar goed als ik er een een scoor heb ik enorm zelfvertrouwen.

ikdenkwat | 14-05-13 | 00:34

De missie van de stichting... Nederlanders het vertrouwen teruggeven in Nederland. Wie zijn dat nog, die Nederlanders? Volgens onze koningin bestaan die niet eens(meer). overigens komt teruggeven in het Haags vocabulaire niet voor in tegenstelling tot weggeven/smijten over de balk en iets dergelijks.

INH.30CL | 14-05-13 | 00:32

@Gekke-Bennie | 14-05-13 | 00:27
Hoho, afgehakte koppen, daar heb ik niks over gezegd.

En de ver over zijn houdsbaarheidsdatum zijnde elite aan de kant schuiven, dat kan op elke dag. Morgen bijvoorbeeld is een prima dag om het hele zootje naar huis te sturen.

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 00:31

Vertrouwen? Dat volgt uit goed beleid en een betrouwbare overheid (kan zowel links als rechts zijn). Laten we eens kijken:
- besluiten worden bijgesteld of teruggedraaid nog voor ze uitgevoerd zijn (lenteakkoord, regeerakkoord )
- beleid dat wel wordt uitgevoerd is van een dusdanige kutkwaliteit dat zelfs lui die in principe voor zijn er geen vertrouwen in hebben dat de maatregelen stand zullen houden (hervorming woningmarkt, strafbaarstelling illegalen, drugsbeleid)
- politici? Doen niet wat ze zeggen en zeggen niet wat ze doen. Niks nieuws, maar het wordt wel van kwaad tot erger.

Muxje | 14-05-13 | 00:28

@ Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 00:11 |
Het zou een hele mooie zijn om het juist op die dag te doen.
Dan mogen ze de afgehakte koppen en dat vertrouwen van ze, in het plekje douwen waar de zon niet schijnt.

Gekke-Bennie | 14-05-13 | 00:27

En na elke verkiezingen gaan ze het helemaal anders doen.

Plannen die het vorige kabinet maakte en die nog niet af zijn stoppen en het wiel opnieuw uitvinden. Met een nieuw budget waar het vorige nog niet helemaal was uitgegeven want dat was voor vier jaar en niet voor twee. Maar het is ineens wel weg.

En dan Ministeries bij elkaar zetten of juist uit elkaar halen en allemaal moeten ze bij zo'n reorganisatie nieuwe kantoren en nieuw meubilair.

De balk waar het allemaal overheen gegooid wordt hangt laag.

zeg maar jansen | 14-05-13 | 00:27

Ooit_huisregelneef | 14-05-13 | 00:05 Het consumentenvertrouwen slinkt elke dag. Elke dag dat er berichten in het nieuws zijn waarin staat dat onze overheid fraude niet opmerkt, toeslagen verstrekt naar Marokko, tegenvallertjes over aanbestede rijksopdrachten en meer van die shit.

Dan ga je vanzelf redeneren van: "Waar doen we het eigenlijk voor?".

Om die duurbetaalde faalhazen in het pluche te houden voor ruim zes mille per maand? Of die ex-faalhazen met hun wachtgeld thuis duimen te laten draaien?

Vijf kabinetten in tien jaar tijd. Dat hebben ze bij elkaar geknoeid met z'n allen. En daardoor alleen al is er een hoop geld over de balk gesmeten. Elke twee jaar nieuwe verkiezingen, alsof het geld tegen de plinten klotst.

En die mensen verwijten ons een gebrek aan vertrouwen. Hoe zou dát nou komen?

zeg maar jansen | 14-05-13 | 00:18

Het lijkt er op dat onze overheid en de media het nog steeds niet snappen: banen kan je niet creëren, die moeten ontstaan. Alle banen die kunstmatig in het leven geroepen zijn kosten geld. Ze vallen in de categorie van de "broken window fallacy". Google het maar.
.
Banen ontstaan omdat iemand iets wil, hij/zij/het het niet zelf kan/wil en vraagt dan iemand anders om het te doen, in ruil voor geld. Een vereiste is dus dat die persoon geld heeft. Zo niet, dan gaat het feestje niet door.
.
Geld vertegenwoordigt gedane arbeid. Grondstoffen en energie kosten niets. Het uit de grond halen c.q. omvormen tot iets bruikbaar vereist arbeid, en kost dus geld. Geld vertegenwoordigt dan ook een hoeveelheid arbeid, al dan niet indirect.
.
Als een opdrachtgever iets gedaan wilt hebben of een klant iets kopen wilt, dan kost dat een bepaalde hoeveelheid geld, de hoeveelheid door marktwerking bepaald. Het probleem dat wij nu hebben is dat we een overheid hebben die op beide kanten van de transactie geld wil hebben. Hierdoor heeft de opdrachtgever c.q. kopen minder geld, en is het product duurder. Dit probleem is vooral schrijnend op arbeid.
.
Door de belastingen op alles, is arbeid c.q. een werknemer erg "duur" geworden. Alle bedrijven doen daarom hun uiterste best om werknemers af te schaffen en waar het ook maar kan, automatisering en offshoring toe te passen. Gezien we steeds vindingrijker worden met automatisering, hoeven we niet op bedrijven te rekenen voor het creëren van arbeidsplaatsen.
.
Vroegah, was het normaal dat als je een klus te doen had in huis, je de timmerman, loodgieter, klusjesman enz., inhuurde. Als je nu iemand in wilt huren, moet je dat betalen met geld waar belasting over geheven is, aan de timmerman die over dat geld btw, inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, pensioen, verzekering enz., moet betalen. Je moet dus nu gemiddeld één dag werken om één uur van de timmerman, loodgieter enz., te betalen. We gaan daarom zelf klussen. Vandaar de opkomst van de bouwmarkten.
.
Het probleem van de werkgelegenheid lijkt mij in ieder geval héél duidelijk: belastingen. Als belastingen verlaagd worden, kunnen mensen en bedrijven weer andere mensen en bedrijven inhuren. VERLAAG de BELASTINGEN !!!
.
Helemaal goed berekenen kan ik het niet, maar misschien kan een minder rekenkundig uitgedaagde reaguurder het iets nauwkeuriger berekenen: Naar mijn schatting betaalt de gemiddelde Nederlander ongeveer 80% van de opbrengst van zijn arbeid aan belasting. In 1569 was het plan om 10% belasting in te voeren en dat leidde tot een volksopstand en de 80-jarige oorlog. Daar heeft de overheid van geleerd, en daarom is die 80% nu verspreid over duizenden kleine en grotere belastingen, waaronder: vennootschapsbelasting, omzetbelasting, BTW, BPM, accijnzen, parkeergeld, WOZ, Rioolrecht, enz., enz., ad nauseum.
.
Ik ben wél een voorstel van het betalen van belasting, maar dan simpel, eerlijk en dat er een minimale overheid van in stand wordt gehouden. Nu is de overheid een monster. Onze dienaars zijn onze heersers geworden.

CornFlakey | 14-05-13 | 00:17

En was het nog wat dat PenW. Ach laat ook maar het interesseert mij ganichts wat die ruifvretende parasieten en hun gasten te melden hebben. Heeft u die wanschepsels wel bekeken, heb geen meelijden met u.

Donar_Thor | 14-05-13 | 00:15

@Gekke-Bennie | 14-05-13 | 00:03
De dag van de bestorming van de Bastille. Toen het volk de boven hen gestelde regenten aan de kant zette.

Zouden wij ook eens moeten doen.

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 00:11

Bedrijven met participatiedrang qua Nederland Wereldland worden linea recta doorgesluisd naar Ralph W., die in dienst van het onverzadigbare J.W.T. immer op zoek is naar prospects.
Komt dat effe goed uit.

Ayatollah Oink-Oink | 14-05-13 | 00:10

@Gekke-Bennie | 14-05-13 | 00:03
Dat is toch de dag dat ze Frankrijk 3 kopjes thee drinken?
Liberthee, Egalithee en Fraternithee?

Stormageddon | 14-05-13 | 00:08

Nederland is in de afgelopen jaren verkwanseld. De schuldigen zijn gewoon aan te wijzen. Maar nee, dan komt er weer zo'n reclamemannetje met een lulverhaal dat het best goed gaat en dat we niet zo moeten zeuren.
Nee mannetje, het gaat slecht en dit soort flauwekul geloven we niet meer.

Schmalz | 14-05-13 | 00:05

Die corporate hippies hebben wel gewoon gelijk: statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D... Zie die consumenten somberen dan! In de periode 1972 tot heden, dat zijn 41 jaren als je het lopende jaar niet meetelt, was het consumentenvertrouwen in welgeteld 11 jaren positief. Het consumentenvertrouwen was met 24 het grootst in 2000, vlak voor het ploffen van de dotcom-bubbel.

Ooit_huisregelneef | 14-05-13 | 00:05

@ JB86 | 13-05-13 | 23:50 |
Ironisch, op die dag vieren de Fransen hun nationale eenheid.
Zit er toch weer een vleugje EU in.
*kots*

Gekke-Bennie | 14-05-13 | 00:03

Ik vraag me ook af hoeveel % van de bevolking nou uiteindelijk door deze leegte heen prikt.. die domme dozen aan tafel zaten ook alleen maar te giechelen en ja te knikken om wat die kale zei. Is Nederland nou echt zo simpel?

Napoleon I | 14-05-13 | 00:01

@Nibdib Niddib | 13-05-13 | 23:55
Langetermijnvisie? Wat we nodig hebben is gezond verstand.

Welke langetermijnvisie zat er trouwens achter de keuze van jouw nick?

Lewis Lewinsky | 14-05-13 | 00:01

Mooi, ze gaan er al van uit dat we geen vertrouwen meer hebben.

Dat is de helft van de klus geklaard.

zeg maar jansen | 13-05-13 | 23:59

Benoemen en bouwen, hoe gaat het daar eigenlijk mee? Is ook ergens in de conceptfase gesneuveld. Met de nadruk op sneu.

Moishe Pipik | 13-05-13 | 23:57

@pius | 13-05-13 | 23:25
Liever bitter dan grenzeloos naïef.

Parsons | 13-05-13 | 23:56

Laten we wel wezen.. werken in de reclame is feitelijk niet veel beter dan werken in de prostitutie. Als we het als volk zover hebben laten komen dat we een fucking reclamebureau nodig hebben om ons 'de weg' te wijzen dan kunnen we de dijken net zo goed doorprikken lijkt me.

Volgt mij!

Napoleon I | 13-05-13 | 23:56

Ik heb het al vaak genoeg gezegd hier. In Nederland ontbreekt het aan een sterke langetermijn visie. Bij onze bestuurders, politici, bedrijfsleven etc. Dit initiatief is daar helaas geen uitzondering op.

Nibdib Niddib | 13-05-13 | 23:55

@Bakito | 13-05-13 | 23:23
Leg eerst je lul maar op tafel, dan praten we verder.

Parsons | 13-05-13 | 23:55

JB86 | 13-05-13 | 23:50
Hoor je nooit meer wat van, dit initiatief gaat 14 juli niet halen.

Moishe Pipik | 13-05-13 | 23:53

@JB86 | 13-05-13 | 23:50

Nederland is al verkocht aan Brussel... om daar nog een filmpje over te maken vind ik wel heel erg wrang... of snap ik het principe niet helemaal?

Fatwabuster | 13-05-13 | 23:51

14 juli staat genoteerd. Verenigd zeiken op het filmpje van de winnaar 'de beste verkoper van Nederland' . Zijn we op dat moment weer even collectief tevreden met elkaar!

JB86 | 13-05-13 | 23:50

Simon de Danser | 13-05-13 | 23:45
Je zag hem gewoon denken: breng ik het er een beetje goed vanaf?

Nee dus.

Moishe Pipik | 13-05-13 | 23:50

@toetanchamon | 13-05-13 | 23:46

Tenenkrommend .... en het is hier zojuist spontaan beginnen te onweren... zou er toch een god zijn?

Fatwabuster | 13-05-13 | 23:48

Van die site:
"In het eerste initiatief gaan we op zoek naar de Nederlander die ons land het best kan verkopen aan de rest van Nederland."
Dat bedrijfsleven wil ons dus laten betalen voor iets dat al van ons is.
Precies daarom gaat het voorlopig niet goed komen met dat vertrouwen.

simpelman | 13-05-13 | 23:48

Nederland is een pyramidespel waarbij je zonder vriendjespolitiek nooit een stapje hoger komt.
Met hard werken word je nooit rijk. Ja ik speel het spel mee en werk niet hard. Mijn bonus verdeel ik dan ook eerlijk onder mijn collega's. DIE doen het werk. Ik motiveer alleen maar voor een bescheiden beneden modaal inkomen maarja... nogmaals... ik werk niet hard.

sbennieke | 13-05-13 | 23:47

@Fatwabuster | 13-05-13 | 23:42
Niet te geloven dat aan dit soort zaken zendtijd verspild wordt hé.

toetanchamon | 13-05-13 | 23:46

Kan dat, een btw groter dan 100%? Ja, dat kan. Laat Samsom en Rutte dat maar niet horen.

Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 23:46

Positivo Wisbrun veinsde positiviteit, maar voordat hij aan het woord kwam zag je dat hij eigenlijk een sombere man is.
Vanwege de kater die zijn toneelspel hem zal opleveren, kijkt hij vannacht in een afgrond en die afgrond kijkt dan ook bij hem naarbinnen. (vrij naar Nietzsche)

Simon de Danser | 13-05-13 | 23:45

@Michael Corleone | 13-05-13 | 23:44

Keizer. Wel een beetje respect hè.

pius | 13-05-13 | 23:45

pius | 13-05-13 | 23:42 | + 0
u bent paus?

Michael Corleone | 13-05-13 | 23:44

Dat smoelenboek van de RvT van de stichting is overigens wel exemplarisch voor wat er eigenlijk fout is in Nederland. Het valt me nog mee dat er geen Managing Director van Vestia of iets dergelijks tussen staat.

Ik zou van geen van de 5 een tweedehands auto kopen. Nog geen tweedehands fiets.

Stormageddon | 13-05-13 | 23:44

@Stormageddon | 13-05-13 | 23:08
VVD en PvdA doen er alles aan om van Nederland een derdewereldland te maken, ja. Ongebreidelde instroom van analfabeten van alle nationaliteiten, bij voorkeur degenen met een ingeteelde godsdienst waar de honden geen brood van lusten. Belastingdruk naar ongekende hoogten. Btw binnenkort 120%. Inkomensafhankelijke verkeersboetes. Enzovoorts.

Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 23:43

Tja, vertrouwen. Het komt te voet en gaat te paard.
Misschien dat het bedrijfsleven allereerst de hand in eigen boezem kan steken.

Ja nee, geen mening | 13-05-13 | 23:43

Iemand een anale fixatie?

pius | 13-05-13 | 23:43

godgloeiende.... wat een gekakel over positieve filmpjes

Fatwabuster | 13-05-13 | 23:42

@Michael Corleone | 13-05-13 | 23:39

Het is nooit wij tegen zij, dat is de elementaire denkfout. Zij doen wat wij zouden doen als we in hun schoenen zouden staan.

Als wij zij afzetten zijn wij wij en anderen zij.

Maar is geen klasse binnen de mens die het beter gaat doen dan de ander, het moet een inspanning van iedereen zijn. Geen wij, geen zij, geen hun maar ons.

Ons allemaal.

pius | 13-05-13 | 23:42

Joop v/d Ende maakt nederland.. Teiltje bitte..

newray | 13-05-13 | 23:42

Ooit maakten ze deel uit van een wereldrijk waar de zon niet onderging, die Nederlanders. Dank zij hen ging dat rijk ten onder. Omdat ze een tiende van hun inkomen moesten afdragen voor hun eigen bestrijding. Nu heb ik even niet bijgehouden hoe hoog is BTW nu is?

konops | 13-05-13 | 23:41

Maar moeten we Nederland niet eerst terugkopen van Van Rompuy? Anders is het heling.

tipo | 13-05-13 | 23:40

De leegte. Wat kunnen mensen leeg zijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 23:40

Lobo | 13-05-13 | 23:31 | + 0
iets ondernemen? zelf ondernemen is een betere benaming, het is iedere keer wij tegen zij en dat al sinds begin van de crisis.

Michael Corleone | 13-05-13 | 23:39

En als die inhoudsloze kale met die Noordhollandse tongval zijn bek houdt.
Of nee, ik zet het geluid uit.

Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 23:39

Als we die Rosanne Hertzenberger naakt te zien krijgen ga ik positief denken.

Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 23:38

-weggejorist-

pius | 13-05-13 | 23:37

@Lobo | 13-05-13 | 23:31
Ja man! En hoe je dat het beste? Door de beste reclameman/vrouw van Nederland (met de meest paarse broek en de moeilijkste bril) te zoeken die het "merk" Nederland aan de Nederlanders gaat terugverkopen. Op kosten van leden van Bernard Wientjes.
Bril-fucking-jant.

Stormageddon | 13-05-13 | 23:37

Hoe kan je nou frauderen met scharreleieren? Kippen die Scharreleieren leggen scharrelen sowieso niet. Ze hebben een paar centimeter meer ruimte in een legbatterij.

Ziehier het probleem van de mens in een eierschaal.

pius | 13-05-13 | 23:36

Sinds de inflatie de spaarrente overstijgt, ben ik mijn geld aan het uitgeven. Ik ben bijna klaar.
Geen geld, maar spúllen!

BekiekUtMoar | 13-05-13 | 23:35

Laten we stoppen met somberen!

Moishe Pipik | 13-05-13 | 23:34

Michael Corleone | 13-05-13 | 23:30:
Iets ondernemen tegen alle misstanden, is dat ook een optie?

Lobo | 13-05-13 | 23:31

Ze noeten gewoon de btw verlagen of zelfs volledig schrappen voor bepaalde takken.
.
En dat beleid dan ook vasthouden en niet ieder jaar veranderen.
.
Dat kan gefinancierd worden met ontwikkelingsgeld, milieu en meer van dat soort zaken.

Greetje Duisenberg | 13-05-13 | 23:30

Nanniga: zure pot. mensen zullen wat positiever naar elkaar moeten zijn, want alleen maar klagen heeft geen zin.

Michael Corleone | 13-05-13 | 23:30

@pius | 13-05-13 | 23:25

taalfouten. Vorm.

I know

pius | 13-05-13 | 23:29

Kudtvertrouwen, wat koop ik daarvoor? Ik wil mijn geld terug.

Lobo | 13-05-13 | 23:28

@Parsons | 13-05-13 | 23:19

Schud je bitterheid af. Dat is een begin.

pius | 13-05-13 | 23:25

Exponentiële groei. Een grotere leugen bestaat er niet. Als er iets is wat de natuurwetten tart is het dat.

Onze hele manier waarop onze economie en de manier waarop we met arbeid en elkaar omgaan is ingericht moet op de schop.

Het aanjagen van het consumenten vertrouwen staat synoniem voor een sociaaleconomische holocaust op termijn. Het is 2 voor twaalf.

Dus stop met doemdenken en doemdoen en spreek je spirituele reserves aan, dit is een zaak van de universele ziel.

De revolutie van de rationele religie is dood. De dictatuur van de behoeftevervulling voorbij. De mens als God op aarde passé.

Laat de innerlijke vrede regeren en tevredenheid en dankbaarheid het grootste goed zijn. Wees trouw aan de waarheid van het evenwicht. Laat u leiden door wat u allang weet maar en bevrijd uw hart van de Kilte.

Keer terug naar de Liefde. Geef u over.

pius | 13-05-13 | 23:25

@Chiant | 13-05-13 | 23:09: Correctie.
"en de beide knuisten ferm om de gesloten beurs geklemd"
moet zijn:
"en de beide knuisten ferm om de nagenoeg lege, gesloten, beurs geklemd"

prakkie | 13-05-13 | 23:25

Je creëert zestig horizontale lagen en veertig verticale, je koopt afzichtelijke gebouwen op afzichtelijke bedrijventerreinen, die richt je zo lelijk mogelijk in met allemaal stoeltjes en bureautjes en plantjes, en daar laat je mensen de godganse aan bezigheidstherapie doen terwijl je ze volstouwt met managementbullhsit. En als ze dan 's avonds eindelijk thuis zitten krijgen ze ook nog even te horen dat ze hun 'mindset moeten veranderen'. Cuba is er niks bij.

Moishe Pipik | 13-05-13 | 23:25

@Nintex | 13-05-13 | 23:12
Da's een schijntje voor dat soort bedrijven, en nog fiscaal aantrekkelijk ook nog. En bovendien doet die Management Trainee van Randstad het allemaal ook niet voor niks.


Maar bijna 7 ton (81 x € 8500,-) is wel een aardig budget om een wedstrijdje gladste "corporate marketing and advertising manager" (zoals reclamejongens zichzelf in goed Nederlands graag noemen) te organiseren.
Dat doen ze wel goed.

Stormageddon | 13-05-13 | 23:23

@Parsons | 13-05-13 | 23:03
Daarom moeten hier op Europees niveau afspraken over worden gemaakt. Kapitaalvlucht is een ernstig kwaad.

Bakito | 13-05-13 | 23:23

-weggejorist-

Organische evolutie | 13-05-13 | 23:20

Kunnen we Nederland niet beter failliet verklaren en een doorstart maken?

Rest In Privacy | 13-05-13 | 23:19

@pius | 13-05-13 | 23:05
Tuurlijk pius.

Parsons | 13-05-13 | 23:19

Heerlijk dit, de hebberige wormen in alle bochten te zien wringen in hun eigengekweekte egoslijm waar ze steeds wurgender in de knel raken in de consequenties van jaren lang kontliqen en bonusverdelen.
Alle muren moeten omver om de kakkerlakken er achter weg te krijgen.

tattooboer | 13-05-13 | 23:19

Die Nanninga heeft overigens ook een zuurgraad waar je U tegen zegt.

mijntweecent | 13-05-13 | 23:18

-weggejorist-

sgpert | 13-05-13 | 23:15

Freddie Stobart | 13-05-13 | 23:07 |
Onder expats scoren we idd wel hoog. Zegt genoeg over het ondernemersklimaat in Nederland.

Watapatja | 13-05-13 | 23:12

Wil je 'partner' worden van dat clubje? 8500 euro aftikken. Deze scam is nog ondoorzichtiger dan een mail van een Nigeriaanse prins.

Nintex | 13-05-13 | 23:12

Ik mag graag geloven dat Nederland inderdaad een wereldland is. Dat Nederland een groot land is. Dat de Nederlandse economie de 17e ter wereld is. Dat Nederland veel briljante uitvindingen in de wereld zet. Dat Nederland een handelsnatie pur sang is, dat zijn belangen in het buitenland heeft. Meer dan in eigen land. Dat Nederland een gidsland is, af en toe schizofreen tussen dominee en koopman.
.
Maar de realiteit gebiedt mij hier direct aan toe te voegen dat de gemiddelde -Calimero- Nederlander die grootsheid tegenwoordig uitsluitend nog bedrijft met een grote, arrogante bek en de beide knuisten ferm om de gesloten beurs geklemd. Wel de lusten, niet de lasten. Maar dat lijkt helaas het credo ende adagium van de gemiddelde Kuddelander op ieder gebied te zijn. Ook ten opzichte van de eigen overheid, buurman en familie.

Chiant | 13-05-13 | 23:09

Wereldland Nederland. Oh, dus...
Moet daar niet "Derde" voor staan?

Stormageddon | 13-05-13 | 23:08

Watapatja | 13-05-13 | 23:01
Terwijl nederlanders toch zeer ondernemend zijn.
Ik ken zeker 15 nederlandse expats met eigen bedrijven in het buitenland.
De goeien zijn allang weg.

Freddie Stobart | 13-05-13 | 23:07

Ik heb geen vertrouwen in dat tv-programma.

Van Duyvenbode | 13-05-13 | 23:06

@Parsons | 13-05-13 | 23:02
Dat bedoel ik.

Godsammekraken | 13-05-13 | 23:05

@Parsons | 13-05-13 | 23:03

Ze geven geen werk, dat is het hele punt. Het filmpje is helder.

pius | 13-05-13 | 23:05

Muntthee moeders LOL
Heb me kapot gelachen. 100% eens ook.

vanderclooten | 13-05-13 | 23:05

Ik wil mijn vertrouwen niet terug. Ik wil mijn geld terug.

tipo | 13-05-13 | 23:05

Ah, ze gaan zichzelf episch voor schut zetten op tv.

*achterover leunt*

Moishe Pipik | 13-05-13 | 23:03

Ik begrijp niet waarom u hier zo negatief en vervelend over doet. Laten we blij zijn met elkaar! Optimistisch zijn! Laten we zeggen: Nederland kan het weer! Die VOC mentaliteit! Over grenzen heen kijken! Dynamiek! TOCH?!

SamKoeman | 13-05-13 | 23:03

@pius | 13-05-13 | 23:00
Ja, heel slim. Werkgevers de grens over jagen.

Parsons | 13-05-13 | 23:03

@Godsammekraken | 13-05-13 | 22:56
Doe mij maar een etentje dan.

Parsons | 13-05-13 | 23:02

Freddie Stobart | 13-05-13 | 22:58 |
We zijn niet voor niets het land met het laagste percentage zelfstandigen van de EU.

Watapatja | 13-05-13 | 23:01

VanBukkem | 13-05-13 | 23:01
Tenzij je dan net dorststaker bent..

mijntweecent | 13-05-13 | 23:01

Amen.
Da's weer een fijn stukkie @Nanninga. Applaus.

Zo meteen even kijken of die sprookjesvertellers zeer kritisch worden ondervraagd door Pauw en Wittemans.

* hoop gevestigd heeft op Pauw *

La Vie En Rose | 13-05-13 | 23:01

Ik zie maar één oplossing: LSD door het drinkwater! Positiviteit, vertrouwen, en zelfs Pauw&Witteman wordt leuk!

VanBukkem | 13-05-13 | 23:01

ik haat Tjakkaaaaaaa!

Yabadabedoe | 13-05-13 | 22:59

Mijn de-pendule-slaat-weer-door-naar-de-andere-kant-o-meter begint weer te piepen.

mijntweecent | 13-05-13 | 22:59

Iedereen die in de afgelopen 10 jaar een bedrijf begonnen is in nederland en personeel in dienst gehad heeft weet hoe in en in rot het systeem is.
Maakt niet uit hoeveel marketinggeld je er tegenaan gooit, totdat driekwart van de regelgeving geschrapt wordt steekt niemand met verstand zijn tijd en geld er nog in.

Freddie Stobart | 13-05-13 | 22:58

"... demense "het vertrouwen kunnen teruggeven"?" ..."

Hoewel je stukjes steeds completer en onaanvulbaarder worden, vrees ik dat ik hier toch het 'onverwachte' antwoord moet geven:

Ja, dat denken ze echt. En het zou me niet eens verbazen als het lukt. Als de propaganda maar sterk genoeg is, krijgen ze het stompzinnige slachtvolk overal toe in staat, zelfs tot een coalitie VVD/PvdA, die dit land nog verder te gronde richt dan Balkenende al deed, en een meerderheid aan pro-EU zetels, ondanks dat het volk in meerderheid overduidelijk tegen dat bureaucratische geldverslindende moloch was.

Als ze het maar aan Pauw en Witteman overlaten, dan komt het vanzelf goed.

ZKH EénOog | 13-05-13 | 22:56

@Parsons | 13-05-13 | 22:48
Dan is het een diner trouwens.

Godsammekraken | 13-05-13 | 22:56

Gewoon je sjembek op de kaakklem en met een glimlach onze overpiced zooi kopen.
Ik heb er vertouwen in dat als ik nog een paar jaartjes blijf consuminderen het heel positief voor MIJ uitpakt.

pjotr nicknaamtov | 13-05-13 | 22:55

@Godsammekraken | 13-05-13 | 22:55

Dat is een mooie. Daar ga ik over nadenken;)

pius | 13-05-13 | 22:55

LOL @"minus ProRail"

Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 22:55

Moedigde Mark Rutte ons nog het ons nog resterende geld te laten rollen, gaat de Stichting Wereldland Nederland een stapje verder.
We moeten onszelf uit de crisis positiefdenken.

Alleen de al naam van die club doet een sterk antroposofisch gebedsgenezers clubje vermoeden dat ons onze schulden wil laten wegdenken.
Met een hoog Jomanda gehalte het gedaalde vertrouwen in de economie van de consument herstellen.
Dat gaat natuurlijk niet werken dus de volgende stap moet wel dat er een wekelijkse winkeldag gaat worden ingesteld.
Lekker, als ware het het iedere week 2e paasdag op een meubelboulevard, met ons allen de vaderlandse winkelcentra vullen om 'gezellig' te kijken naar hetgeen we wel willen hebben maar niet langer kunnen betalen.

Als dat ook niet blijkt te werken kan de volgende stap alleen nog een door de EU geinitieerd verbod op het uiten van slechte economische cijfers en vooruitzichten zijn.

Niet dat dat gaat helpen, maar je hoort in ieder geval niemand meer klagen.

paost712 | 13-05-13 | 22:55

@pius | 13-05-13 | 22:51
Liberalisme functioneert alleen als je de randvoorwaarden strak onder controle houdt :-)

Godsammekraken | 13-05-13 | 22:55

@Red mij niet | 13-05-13 | 22:53
Clever!

Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 22:55

"It rots in the Branding"

Red mij niet | 13-05-13 | 22:53

Hoe meer er een beroep wordt gedaan op vertrouwen, des te minder het zelfvertrouwen van de eisende partij.

Simon de Danser | 13-05-13 | 22:53

*Begraaft zijn sok*
Mijn euro's krijgen jullie niet.

ZiekVanDieJankers | 13-05-13 | 22:51

Corporatisme = Liberalisme in de praktijk

@Godsammekraken ;)

pius | 13-05-13 | 22:51

Ik heb nog wel mijn principes dus kijk per definitie niet naar P&W. Basta!

eerstneukendanpraten | 13-05-13 | 22:51

Totdat de subsidie voor dit project weer op is.

Watapatja | 13-05-13 | 22:50

Verkopen ook, pfff

pfff | 13-05-13 | 22:49

Ach, vroegah waren ze een oorlog begonnen om de aandacht van de misere in het eigen land te verdoezelen.

crisiswhatcrisis | 13-05-13 | 22:49

Nederland heeft te weinig karmakrijgers om het zielenkasteel te verdedigen. Hoogste tijd om wat "wijnstokken" te verplanten

Bakito | 13-05-13 | 22:48

Dat lijkt me inderdaad het beste, Nederland vekopen.

pfff | 13-05-13 | 22:48

Als er wijn op tafel staat kijk ik niet.

Parsons | 13-05-13 | 22:48

Ik vrees dat mijn account vanavond weer gehackt gaat worden.

Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 22:47

Kom, we zetten de staat op Ebay.
Want op Marktplaats trapt niemand erin.

ZDEV | 13-05-13 | 22:47

Corporatisme = communisme in betere pakken.

Godsammekraken | 13-05-13 | 22:46

Energie volgt de gedachte. In die zin is positiviteit dus pure noodzaak.

Maar het klinkt wel Gayisch inderdaad.

pius | 13-05-13 | 22:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken