achtergrond

Geenstijl

NS: Wij leveren PRIMA werk. Waar blijft de bonus?

geennederlandsespoorwegen.jpg Je moet maar durven. Bij drie centimeter sneeuw eerst zeven-en-een-half miljoen forenzen (±) in de kou laten staan, dan je hele dienstregeling aanpassen omdat het een paar graden vriest terwijl de zon heel fel schijnt, dat spoorboekje doodleuk tot Sint Juttemis blijven gebruiken, en vervolgens blijven zeggen dat je Heel Erg Goed werk levert. Bij de Nederlandse Spoorwegen krijgen ze het voor elkaar. Die zeggen gewoon: "Luister. De aangepaste dienstregeling is keurig 36 uur van tevoren aangekondigd. Dan heet het geen noodregeling, ijstabel of winterrooster. Het is gewoon de nieuwe dienstregeling. Hartstikke winterklaar. Niks aan de hand dus kappen met dat geklaag." Verder zal het de NS-top allemaal snert met worst wezen wat u er van vindt. Want nu komt het mooiste van die nieuwe dienstregeling: omdat die keurig volgens de voorwaarden van NS zelf in in werking is getreden, tellen de uit de vaart genomen treinen NIET MEE in de prestatiecijfers. Dat is heel fijn voor de spoorwegtop, want dan blijft de totale winterpaniek van het spoormanagement buiten de boeken. Met de mooie glimmende cijfertjes die NS dan overhoudt, mogen ze de prijs van kaartjes meer verhogen. Nog mooier: de bonussen voor de NS-top zijn door dit trucje ook veiliggesteld. Dat ze van het creatief boekhouden zijn in Utrecht, is bekend, maar dit grenst aan megalomane arrogantie van een clubje reizigerhaters. Morgenmiddag debat. En dan maar hopen dat minister Schultz van Haegen het lef heeft om haar woorden waar te maken en de bonussen van haar staatsfaalbedrijf om te zetten in boetes & ontslag. Met een opzegtermijn van 36 uur.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.