
Je moet maar durven. Bij drie centimeter sneeuw eerst zeven-en-een-half miljoen forenzen (
±) in de kou laten staan, dan je hele
dienstregeling aanpassen omdat het een paar graden vriest terwijl de zon heel fel schijnt, dat spoorboekje doodleuk tot Sint Juttemis blijven gebruiken, en vervolgens blijven zeggen dat je Heel Erg Goed werk levert. Bij de Nederlandse Spoorwegen krijgen ze het voor elkaar. Die zeggen gewoon:
"Luister. De aangepaste dienstregeling is keurig 36 uur van tevoren aangekondigd. Dan heet het geen noodregeling, ijstabel of winterrooster. Het is gewoon de nieuwe dienstregeling. Hartstikke winterklaar. Niks aan de hand dus kappen met dat geklaag." Verder zal het de NS-top allemaal snert met worst wezen wat u er van vindt. Want nu komt het mooiste van die nieuwe dienstregeling: omdat die keurig volgens de voorwaarden van NS zelf in in werking is getreden, tellen de uit de vaart genomen treinen
NIET MEE in de prestatiecijfers. Dat is heel fijn voor de spoorwegtop, want dan blijft de
totale winterpaniek van het spoormanagement buiten de boeken. Met de mooie glimmende cijfertjes die NS dan overhoudt, mogen ze de prijs van kaartjes meer verhogen. Nog mooier: de bonussen voor de NS-top zijn door dit trucje ook veiliggesteld. Dat ze van het creatief boekhouden zijn in Utrecht, is
bekend, maar dit grenst aan megalomane arrogantie van een clubje reizigerhaters. Morgenmiddag
debat. En dan maar hopen dat minister Schultz van Haegen het lef heeft om haar woorden waar te maken en de bonussen van haar staatsfaalbedrijf om te zetten in boetes & ontslag. Met een opzegtermijn van 36 uur.
Reaguursels
InloggenGrandioos. De NS top is de winter niet goed doorgekomen wat mij betreft. bedrijvenadressengids.nl
Het is doodgewoon incompetentie van de hele NS top plus de minister die van toeten noch blazen weet in deze logistieke rampscenario. God wat een afgang weer.
Nuon:
www.nuon.com/nl/governance/aandeelhoud...
kpn:
www.kpn.com/corporate/overkpn/investor...
@Tommygunner
Marktwerking?
N.V. Nederlandse Spoorwegen (NS) is een Nederlands spoorwegbedrijf, een voormalig semioverheidsbedrijf met een nv-status, waarvan alle aandelen nog steeds in handen zijn van de rijksoverheid.
Al die andere "geprivatiseerde bedrijven" zijn ook geen
privaatbedrijven.
Zoek maar eens op de "aandeelhouders" van de KPN, energiebedrijven et cetera...
Dit noemen wij fascisme.
Zelf de winsten hebben, maar de verliezen afwikkelen op de samenleving. Onderwijl je vinger te wijzen naar het "falen van de markt".
Herkomst idee: 3e rijk.
En met droge ogen roepen dat ze langere treinen zullen inzetten tijdens de spits. Mooi niet! 1 fokking treinstelletje tussen Rotjeknor en Utreg, terwijl nu al een week 50% meer materiaal beschikbaar is omdat 50% van de treinen al een week niet rijdt. Oplichters!!
In ieder geval beter werk dan elke morgen uren in de file te staan...
En zie hier weer het manco van een bonus cultuur. Creatief boekhouden om op korte termijn zogenaamde positieve resultaten te creeeren en te cashen terwijl het voor ieder weldenkend mens duidelijk is dat er gefaald wordt en de boel alleen maar ondermijnt wordt in plaats van verbeterd. Die bonus cultuur is overgewaaid uit de Anglosax. regio's en zie wat ze er daar van maken... Zelfverrijking, mismanagement en een hele grote big fucking SCREW YOU naar de rest.
Volgend jaar geen enkele trein laten rijden. Dit op 29 december aankondigen, dus normaal. Dan heb je dus in 2013 een 100% score op op tijd rijden met nul seconden vertraging en dan is er vast wel weer een bonusje voor de prestatie.
Het is nu laffe motregen @ 3 graden C en nog steeds rijdt de helft van de treinen niet. Werkelijk tranentrekkend stelletje prutsers dit.
Dit is wat er gebeurt als er geen concurrentie is, dan worden ze door niemand afgemaakt en blijft het dus eindeloos doormodderen.
Je weet van tevoren dat je dit soort zaken krijgt wanneer je prestatiecijfers afspreekt.
Leg dat management tussen de bielzen.
En dan asfalteren.
de reiziger wordt op deze manier goed voorgelogen en opgelicht door de ns.
Maar die hele privatisering is een flop! En dan ook bij alle geprivatiseerde bedrijven! Opbrengst graai bestuur maximaal. Marktwerking en voordeel voor de consument nul. Ergernis en kosten voor de consument hoog.
Best slim: minder materieel en personeel, zelfde aantal reizigers #lalalalageld
Gaat lekker bij de ns: www.telegraaf.nl/binnenland/11509654/_...
Mensen die zo vaardig zijn in het veiligstellen van hun eigen bonus moeten wel veel tealent hebben. ...
Statler en Waldorf | 13-02-12 | 20:19 | + 7 -
.
Géén talent, wel een rechtenstudie.
Gisteren ben ik een halfuur eerder naar huis gegaan, maar door onze vrienden van de NS heb ik dat halfuur op Den Haag CS mogen doorbrengen, waar ze verdoemme kopjes soep stonden uit te delen. Wat de neuk moet ik met soep als het niet dé tomatensoep met ballen van Unox is? Gelukkig is reizen met de NS niet al onwijs duur; die soep zou standaard bij de prijs inbegrepen moeten zitten. Stelletje afzetters!
.
@ K. Metjes | 13-02-12 | 22:32 |
Jij begrijpt er duidelijk geen reedt van. Terug in je hok!
Prachtig voorbeeld van privatisering van een nutsbedrijf: de kosten worden gedrukt en alleen de winst wordt geprivatiseerd.
Goed he die marktwerking? Ja, liberalisme is de oplossing voor al uw problemen!
In dit land krijg je nog een ISO certificering voor een fabriek van betonnen reddingsvesten. Als het proces maar klopt. Als de minister deze opstelling van de NS pikt kunnen we wel allemaal gaan emigreren.
Scholen zonder kinderen leiden tot optimale leerprestaties
Treinen zonder passagiers rijden altijd op tijd
Brandweer rukt niet meer uit want brand is onveilig voor brandweermannen
en iedereen zijn bonus
Primaat werk inderdaad.
Ik loop vast op de zaken vooruit.
Mijn Sinterklaasgedicht voor de toppers van NS en Prorail verstopt in een fles anti-vries.
Rapt u maar even mee:
.
Als je werkt aan de top, heb je zo een bruine arm.
Die levert vette bonus op en 't is ook lekker warm.
Gaat het lichtjes vriezen,vergeet wat je hebt beloofd.
Je hebt niets te verliezen,'t komt door je waterhoofd.
Tis moeilijk denken met zo'n blok ijs, bovendien verschriklijk koud.
Gestrande reizigers, geen probleem, als jij je bonus maar houdt.
Ik blijf mensen bedanken maar: bedankt NS, dat ik door de nieuwe dienstregeling een half uur in de kou moet gaan staan wachten!!! En die dikke koppen thee daar moet ik alleen maar van naar de wc, maar die zitten allemaal wonderbaarlijk op slot.
@ K. Metjes | 13-02-12 | 22:32
Ach kom, wie probeer je voor de gek te houden. Er zijn helemaal geen meerdere aanbieders. De NS bezit het hoofdspoornet (concessie tot minimaal 2015, en dat wordt uiteraard verlengd), en daar heb je niks te kiezen. En er kan nimmer sprake zijn van marktwerking als er maar een aanbieder is. Dat de treinen nu niet rijden? Dat is een gevolg van falend management (met marktwerking heeft dat niks te maken, want die is er niet zoals we net hebben vastgesteld).
@Toine Tussenbeen | 13-02-12 | 23:05 | ik ben niet zo van de lijfstraffen, maar dit idee spreekt me wel aan. Overigens ook de vakbonden geselen, wat dat zijn de malloten die dat zogenaamde rondje rond de kerk niet wilden. Daarom hebben ze van die maffe reisschema's voor personeel. Leuk in de zomer, maar in een strnge winter wordt het een extra zootje daardoor.
Het is heel simpel: what gets measured gets done
Elke morgen tien willekeurige NS- en ProRailpersonen (ook directie en vooral managers) in het openbaar drie zweepslagen op de rug geven net zolang tot de treinen weer precies op tijd rijden. Dat duurt geen week, dus zoveel personen zullen er niet mee gemoeid zijn, de schade blijft beperkt.
@lanexxx | 13-02-12 | 22:46
Heb het niet gezien (gelukkig) zo'n uitspraak zegt eigenlijk precies wat er mis is bij die NS. Die hele top eruit, op staande voet ontslaan en ook die diarree aan PR mensen die wijsneuserig voor de camera vertellen dat het eigenlijk allemaal wel meevalt, dat mag ook wel iets minder.
Wanneer beginnen we nou eens een kopersstaking tegen de NS? gewoon een dag allemaal niet inchecken, en daarna nog een dag, enz
Gisteren op tv de opper topper van de NS na een vraag over de bonussen, het is geen onderwerp van gesprek heur, met een vreselijke grijns.
Wat mij betreft op staande voet eruit.
RTL Nieuws leest de reaguursels hier goed. Ik zeg dit al een half jaar lang consequent bij elk faalbericht van de NS, heb er eergisteren hier in de reaguursels zelfs nog een rekenvoorbeeld van gegeven.
Heel Erg Goed werk levert???? NS leverd flutwerk, en daar willen ze nog een bonus voor? laten ze maar eens rondkijken hoe anderen het doen als er een meter sneeuw ligt op de rails. Even vegen, en klaar...... doorrijden!
seven | 13-02-12 | 22:17 | + 1 -
Die aankoop was voorbij voordat ik er erg in had en ik vond er niet zoveel van (anders dat 1 persoon wel heel snel over heel veel geld mocht beschikken...)
HoogToontje | 13-02-12 | 21:22
Privatisering is ingesteld om de marktwerking te bevorderen, en er zijn wel degelijk meerdere aanbieders, Lovers, Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion. Maar dit terzijde, vertelt u dan maar hoe het wel komt dat treinen heden ten dage niet kunnen rijden bij wat winterse ongemakken en dat, pakweg 30 jaar geleden echt niet zo´n groot probleem was als nu...
seven | 13-02-12 | 22:17 | + 1 -
Ben nooit pro-Bos geweest, wel voor het bij elkaar houden van de EU en de onderliggende weeffouten oplossen.
'Souflakistan' trek ik echt niet meer na vanavond, die mensen zijn aan het doodgaan!
Iets zegt me dat de NS langer vergaderd heeft over het rondkrijgen van deze bonustruc, dan over het oplossen van de problemen.
Ik ga lekker een stuiver op het spoor leggen
*er met de auto heen rijdt*
*teleurgesteld terugrijdt want stuivers bestaan niet meer*
directie van de ns en prorail zijn ook politieke functies, dus denk maar niet dat er iets aan gedaan gaat worden. stel je voor zeg, snijden in je eigen vlees.
Einde van de Domheid | 13-02-12 | 21:59
Goh, en toen in 2008, 2009 meerdere reaguurders anoniem van de daken schreeuwden dat Bos geen bailoiu moest bieden, lat staan garant staan oor troep van ING in de US(waar NL eigenlijk niks me te maken heeft, zit volledig in US tak van ING), toen vond jij (&mark twain) Bos geweldig. Dat hij voor d rekening kwam weg vloog spreekt boekdelen. Bos is meermalen bij de neus genomen (&kocht abn achteraf ook nog voor 8-12mrd te veel en die staatsgarantie voor alt-a troep is inmiddels door ing doorverkocht,kortom we staan garant voor complete vreemden) wij mogen het verschil bijpassen.
-weggejorist-
@tomdebom007 : godwin
Dit is dus puur (poging tot) oplichting door 'ambtenaren' van een 100% staatsbedrijf. Gewoon oppakken en 10 jaar cel en geen terugtrekkende beweging (oh bij nader inzien) excuses of smoesjes accepteren. Anders blijven al die bestuurders het oplichterstrucje proberen. Gewoon lange celstraf (& compleet privé kaalplukken) is t enige wat afschrikt.
@Einde van de Domheid | 13-02-12 | 21:59
Jij dacht tot nu toe dat de politiek en politieke agenda wel ergens over ging? Welcome to the real world.
Overigens bepaalt de PVV de politieke agenda niet, maar veel meer de media die elke tweet van Wilders opblazen tot gigantische proporties. Dat doen ze ook met een reden: het is lekker makkelijk en ze hoeven dan niet te berichten over wat er wat werkelijk in de wereld gebeurt (omdat ze dat zelf ook niet snappen en het electoraat al helemaal niet).
Behalve dan de redactie van Tegenlicht, die heeft een aardig tipje van de sluier opgelicht.
Privatisering werkt nooit zolang de NS het monopoly heeft op de meeste sporen. Ik als Fin zou hier normaal erg om moeten lachen. In Finland rijdt alles nog bij veel lagere temperatuur en meer sneeuw.
Het lachen is me vergaan omdat ik normaal iedere dag met de trein rijs. In deze dagen gebruik ik dan maar de auto ondanks dat dit jammer is van mijn abonnement.
@CoffeePatch | 13-02-12 | 22:00 | Doe es niet zo vuigh zwart denken,ik verdenk jou van politici zo naar jij doorzet in denken.
Of niet dan?
Trololol www.nu.nl/binnenland/2740115/ns-heft-z... Juist ja.
Kost geld maar dan rijdt het tenminste nog soepel in den reizigerts beleving.
Dus enkel en alleen om de bonus veilig te stellen heeft de NS vandaag en morgen ook nog een aangepaste dienstregeling.
Hè Weensie en Ruckert op de TV...
Schultz van Haegendaz van Hot tot Her gaat hier niks tegen doen, wat ik jullie brom.
*brom*
OT Gewaardeerde GS Red. en reaguurders, ik heb net Tegenlicht gezien over de rol van de banken in de Eurocrisis. Ik ben diep geshockeerd. De wereld wordt financieel uitgeknepen. De crisis zit nog in het bancaire systeem en tegelijkertijd bepaalt de PVV nog dagelijks de politieke agenda die (vergeleken hiermee (inclusief islamisering)) nergens over gaat. Je zou bijna gaan denken dat dat is om vrij baan te geven aan Goldman Sachs, Citibank en consorten! Het loont om hier dieper op in te gaan!.
OT off (with apologises..)
FredFlinstone | 13-02-12 | 21:48 |
Het is goedkoper om het spoor te asfalteren en extra belastbare vrachtwagen rijbanen van te maken.
Stormageddon | 13-02-12 | 20:36
Dit is natuurlijk precies het probleem in NL. Zo blijf je vatsige en volgevreten directies voeden waarbij presteren en verdienen iets anders inhouden dan in de real world.
Haha (met kiespijn overigens), ik was al verbaasd dat vanmorgen de treinen naar Amsterdam wel weer als vanouds ingepland stonden (vanuit Utrecht), maar mooi dat ie een dik kwartier stil stond op het station, dus eigenlijk werd er nog langzamer gereisd dan bij dat winter/sneeuw/ijs/vries rooster
Ja,vind ik ook,anders ga je maar met de auto !
zo zie je maar dat het verdwijnen van één enkel beroep, wisselwachter, nederland de das heeft omgedaan
hoe triest
wat ik niet snap?: ELK jaar is het weer raak,
En elke keer weer komen er weer kamervragen over dit NS-beleid.
---
Mischien een inkoppertje hoor!, maar is het niet gewoon goedkoper al die Spoorwegen-Bedrijven: NS, ProRail etc gewoon weer onder StaatsToezicht te stellen, cq Een staatsbedrijf van te maken...
Ben je van al dat gezeik minstens de komende 50jaar-gevrijwaard
Van Europa moet alles geprivatiseerd en openbaar aanbesteed worden begrijp ik. En daar is kereltje Peggold heel erg voor. En Geert Wilders tegen. Maar ja, dat is een fascist.
En dit truucje, halen ze volgens mij al enkele jaren elke dag uit...
Sinds de NS een bepaald aantal treinen per jaar op tijd moeten laten rijden, is het me heel vaak opgevallen dat ze er bij vertraging van 1 trein, al snel voor kiezen om deze te laten vervallen.
Trein dreigt 20 minuten te laat te komen. We laten hem vervallen en de volgende is keurig op tijd (maar dit was eigenlijk de vorige dus).
Ook wachten sindsdien treinen niet meer op elkaar, heeft 1 trein 3 minuten vertraging? Dan hebben de overstappers pech, want anders telt de vertraging van de wachtende treinen ook weer mee in het nadeel van NS.
Op die manier hebben de overstappers 30 minuten vertraging opgelopen, maar er was maar 1 trein 3 minuten te laat.
Eigenlijk zouden ze dus niet de vertragingstijden van de treinen moeten tellen, maar die van de reizigers.
Vraag mensen regelmatig: hoe lang had uw reis mogen duren? en hoe lang heeft de reis geduurd.
Volgens mij is het gros prima uit te lezen via OV-chipkaart gegevens.
NS speelt vals in hun eigen voordeel. Alleen maar om de cijfertjes op orde te houden.
Wat ik me wel afvraag,hoeveel mensen gaan hier eigenlijk met de trein? de laatste keer dat ik het deed was om mijn kinderen het een keer mee te laten maken.Maar van die prijzen en het gezeik op de perrons word je niet vrolijk.
Moet ik eens zeggen tegen m'n baas (PostNL), hé baas; het sneeuwt, ik breng vandaag maar de helft van de post weg hoor !!!
't Zijn toppers in het vullen van hun eigen zakken, maar er verandert geen drol als je deze arrogante zakkenvullers ontslaat, dan komen er gewoon weer nieuwe zakkenvullers voor in de plaats. De top van Nederland is een veelkoppig monster, hak een hoofd af en je krijgt er twee terug, de vlammenwerper moet erop om dit monster terug zijn hol in te drijven.
@vander F 21:24: Voor de RvC zou de variabele beloning juist wel onderwerp van gesprek moeten zijn. Het zou een simpel hamerstuk van 5 minuten op de agenda kunnen zijn: na deze aanfluiting kan er geen sprake zijn van wat voor bonus dan ook.
Twee keer raden waar Melanie Henriëtte Schultz van Haegen-Maas Geesteranus aan de slag gaat na haar ministerschap.
Weggegooid reclamegeld.... voorbeeld van incompetente management:
www.youtube.com/watch?v=1fOZMJBB-mQ
www.youtube.com/watch?v=EheQFK3jKKs
Het grootste deel van de NS directie komt uit de politiek,volgens mij zit er geen SP er bij.Graaiers Naaiers.En dan kunnen wij hier allemaal gaan zitten reaguren maar daar geven hun geen reedt om.Gewoon achter Rutte Wilders En Verhagen aan blijven sjokken dan kunnen hun gewoon door graaien.Alaaf
Ach, over een week is iedereen het weer vergeten...
'Voor de raad van commissarissen van de NS is het onderwerp variabele beloning voor de directie geen onderwerp van gesprek. Volgens een woordvoerder gaat op dit moment alle aandacht uit naar het rijden van een voorspelbare en betrouwbare dienstregeling met goede informatie en service.'
Yeah, sure.
Alleen al deze opmerking verdiend ontslag op staande voet.
Nu pas aandacht voor dienstregeling informatie en service?
Wat heeft men dan de laatste jaren staan doen, aandacht besteden aan variabele beloning voor de directie?
Blijkbaar wel zo te lezen.
@ K. Metjes | 13-02-12 | 21:18
Je bent een beetje onnozel als je denkt dat de ellende bij de NS veroorzaakt wordt door marktwerking. Als er sprake is van een markt kun je namelijk voor de concurrent kiezen. De laatste keer dat ik met de trein reisde, kon ik alleen bij de NS terecht.
WELGodverdegodver, met een teringgang uit die EU met vrije marktwerking, wat in praktijk niet blijkt te werken, en alle nutsbedrijven weer in overheidshanden, en wel NU...
Shulz kan niets en wil eigenlijk ook niets, krijgt later als beloning topbaan bij ............. de NS.
Commotie om niks.
Iedereen gaat toch met de auto, behalve het plebs en die mogen toch allemaal deaud, ofnie?
Zowel de N(iet)S(nel)als de P(ruts)R(ail) zouden zich kapot moeten schamen!
Allereerst voor het niet gezamelijk werken aan de emplacementen rond drukkere stations!
Mensen van NS vinden het niet hun werk blijkbaar om de wissels sneeuwvrij te houden,ennuh welke sneeuw die er niet was is dan ook de vraag.
Sowieso is de vraag waarom er geen goed dienstrooster was waarbij er zo min mogelijk wissels worden omgelegd.
Langere treinen die meer dan het perron lang zijn is geen probleem ook voor de reiziger mits die er over wordt ingelicht.
Ons railnet is dubbelsporig dat houdt in dat in principe er alleen bij flyovers en stations er wissels nu en dan moeten worden omgelegd.
Winter dienstregeling hoeft dus alleen maar 24/7 op dergelijke punten aanwezig te zijn.
Zoals de zwitzerse spoorweg al wist te melden... Beter plan meer personeel en goed samenwerken.
Kost hen voor ca zelfde net als hier slechts een miljard meer maar dan hebbie wel gratis ov als wij dat afkruizen tegen de OV-CHIPKAARTFAIL!!!!11111111
Tja beste klanten, deze truc is vorig jaar ook gelukt, dus waarom deze keer niet? Pik in, tis winter!
@Parsons | 13-02-12 | 21:02 |
Laat het dan weer volledig een staatsbedrijf worden. Die hele concurrentie op het spoor is een farce.
Interessant onderwerp bij tegenlicht! Vanavond even online kijken. Bedankt.
Het is maar goed dat treinen over rails rijden anders zouden ze ook nog regelmatig verdwalen.
Het zijn net Grieken: ze doen niets, falen op alle fronten en toch willen ze gratis geld.
De idee: 'de trein zit vol,ik neem de volgende wel'
@Romanov | 13-02-12 | 21:00
Een privatisering met overheidsbemoeienis is heen privatisering.
Enfin, tijd voor #tegelicht.
Een kijktip misstaat niet. #ned #nu
@nuckin*futs | 13-02-12 | 20:55
Geloof je dat verhaaltje dat machinisten minder veilig gaan rijden als ze dezelfde route gaan rijden? Dan moet er een hoop mis gaan op de wereld.
En als het waar is moeten we misschien maar eens iets anders bedenken.
@Parsons | 13-02-12 | 20:48 |
Dan zijn we het in elk geval daar over eens. Los daarvan is dit natuurlijk wel het resultaat van de privatisering.
Iets met eigen vlees keuren..
De 'minister' kan het geen ruk schelen wat de directie doet zolang ze maar smeergeld krijgt en in de toekomst een goedbetaald baantje krijgt waar ze niets voor hoeft uit te voeren. En de VVD, PVV en het CDA willen het kabinet niet in gevaar brengen, dus die zullen de minister en het kabinet steunen in het uiteindelijk niets doen tegen deze misstanden.
@070 | 13-02-12 | 20:23
Dat is gezien de complexiteit van ons spoornet en de veiligheid die nou eenmaal verwacht wordt van de NS, onmogelijk. Daarbij zitten buschauffeurs niet de hele dag in dezelfde bus.
De bonus in muntgeld op elke biels neerleggen en ze het zelf laten ophalen in de spits. Buiten de rails? Geen bonus!
Sterk geschreven stuk Van Rossem. +1
Mogen we in het vervolg bij dit soort berichten telkens ook de harses van die mensen vol in beeld? Zo weet eigenlijk niemand echt om wie het gaat en kunnen deze mensen op straat ook niet met de nek worden aangekeken en bespuugd. Zo beseffen ze natuurlijk nooit hoe vreselijk ze gehaat worden. Je ontneemt ze zo ook de kans om tot inkeer te komen.
@Romanov | 13-02-12 | 20:41
Dat probeerde ik van de week ook al te betogen, maar goed schelden op de NS en die vermeende privatisering is klaarblijkelijk makkelijker.
Ik spoor ook niet, krijg ik ook een bonus?
@070 | 13-02-12 | 20:23
Nou,weet je hoe vaak op deze lul heb moeten wachten in mijn jonge jaren? Deze was werkelijk altijd te laat.
www.youtube.com/watch?v=DJYmbUi_PZg
En traag en in de winter reed hij al helemaal niet!
Bij de NS telt het al jaren niet meer om de klanten. De NS top denkt alleen nog aan henzelf. Maar dat lijkt de trend bij iedere bestuurder die gratis geld krijgt.
Maar goed, ook hier is de woede weer gericht aan het verkeerde adres. Wie gaat ook alweer over die prestatienormen?
@brutus68 | 13-02-12 | 20:24
Het bestuur kan in dat geval ook een 'taakstraf' worden opgelegd; verplichte maatschappelijk stage van minimaal 6 maanden als conducteur tijdens het winterseizoen.
@Stormageddon | 13-02-12 | 20:20
Treinen die stil staan op de overweg.
Prorail zegt het zelf:
"lekker naar buiten? Blijf weg van het spoor"
www.prorail.nl/Publiek/Documents/Er-op...
En overigens zijn bonussen voor de directie van een monopolist in een door de overheid gereguleerde en dichtgetimmerde markt natuurlijk volslagen ridicuul.
wiki: "The history of rail transport dates back nearly 500 years and includes..."
Toch knap dat ze dit jaar alweer verrast zijn van een paar vlokken sneeuw.
vervangen die hap, van boven af.
@EdjeGrolsch | 13-02-12 | 20:16
I know, maar nu het ook echt zichtbaar wordt moet het wel even tot vervelens aan toe gezegd worden tegen ze...
Alle treinen ophangen, net zolang ze het beter gaan doen. Oh, dat klopt niet helemaa
tsss maar een idee hoor, waarom wordt die hele hap niet geprivatiseerd?
-
Ooooh ik weet het al, gratis geld voor secht functioneerde personen, zucht.....
Al is de reiziger nog zo snel.
De NS vertraagt hem wel.
-weggejorist-
@070 | 13-02-12 | 20:23
Dat willen ze niet, vanwege "rondje om de kerk". Nu ken ik een machinist die al 30 jaar van Edinburgh naar Aberdeen rijdt, heen en weer, 4x per dag, 6 dagen in de week. Hij is gewoon blij dat hij werk heeft. Dat is ook een instelling.
Maar Nederlandse machinisten willen elke dag een andere route en ze willen elke maand alle stations van Nederland hebben aangedaan. En kan dat niet dan gaan ze staken.
Geef de top van de NS eens ongelijk, er waren velen die geen bonus verdienden maar toch kregen, er waren velen die geen recht op toeslagen hadden maar toch incasseerden, er waren velen die de subsidie niet konden verantwoorden maar gewoon door mochten gaan.
Alleen de brave burger moet nog leren overal schijt aan te hebben, de bovengestelden hebben het al lang.
Laten we om te beginnen die lease-auto van die lui afpakken, en hun bonus als ze te vaak te laat zijn op hun werk. Ook met 'geldige' reden 'trein had vertraging'. Zien wat er gebeurd :p.
Die prijzen kunnen best nog 10-15% omhoog. De vervuiler betaalt ;-)
Mel'SvH heeft nu als nooit vantevoren de kans om zich te bewijzen als de meest competente minister van de laatste tijd (op alle manisteries).
Verder nog, laten we wel zijn, als er ergens in de die 2e kamer vrouwelijk premiermateriaal aanwezig is, is zij het wel.
Als je in China de zaak zo verkloot eindig je voor een vuurpeleton, hier krijg je een bonus. Nu vind ik de doodstraf voor de NS-verantwoordelijken iets te drastisch, maar ze een bonus geven is ook weer wat overdreven.
Van minister Melanie Henriëtte Schultz van Haegen-Maas Geesteranus moeten wij niet te veel verwachten. Als het echt moeilijk wordt vertrekt ze vaak met gezwinde spoed; zie Holland Exel,- en Chipsholaffaire.
Wanneer die *** machinisten gewoon hun hele werkdag in dezelfde trein blijven zitten - zoals alle bus,tram en metro bestuurders - zijn er bijna geen vertragingen of uitval meer...
De NS heeft wel één andere belangrijke target gehaald: het percentage vrouwen in de top ligt hoger dan 30% en dat is toch ook een bonus waard !
Dat de top doodleuk durft te zeggen dat zij niet inzien dat zij geen bonus zouden mogen krijgen, is precies de reden dat zij per direct moeten opstappen. Schandelijke schaamteloze zelfverrijking, zich niet aantrekkend van het feit dat zij ernstig wanpresteren. Oprotten!!! Die bonus moet naar beter materiaal en betere bestuurders.
@eerstneukendanpraten | 13-02-12 | 20:02
Klopt. Is ook niks mis mee, zolang je de prestaties maar koppelt aan de bonussen. En dat hoeven lang niet altijd de zwart op wit gedrukte en langs de objectieve lat van meetbare prestatie-indicatoren te zijn.
Gewoon een Raad van Bestuur die op het einde van het jaar op basis van vele factoren, waarbij inbegrepen de onderbuik, bij een warme ochtendplas bepaalt of en welke bonus een directeur krijgt.
Er is helemaal niks mis met marktwerking en stimulans via bonussen. Zolang je maar de juiste effecten stimuleert.
Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
Zeven-en-een-half milljoen forenzen? Zoveel werkenden zijn er niet eens in dit land. En als die allemaal met de trein zouden gaan, waar komen de files op de weg dan vandaan?
Wie moet ik neuqen om daar directeur te worden?
Dat ik blijkbaar de enige functie eis daar.
Mensen die zo vaardig zijn in het veiligstellen van hun eigen bonus moeten wel veel tealent hebben. Helaas dat alle tijd die ze hebben wordt gespendeerd in het vergaren van de bonussen in niet in het verbeteren van het product wat deze bonus zou moeten opleveren.
Het is de ziekte van de huidige elite rijken. Compleet gebrek aan maatschappelijke betrokkenheid.
Verbaast me niets van die bonussen
Zo rolt Nederland tegenwoordig, niets presteren en toch nog bonussen cashen.
Het zou juist opvallend zijn als in Nederland een bestuurder een bonus ontvangt voor daadwerkelijke goede presentaties.
Dat zou eens nieuws zijn.
@Tommygunner | 13-02-12 | 20:04 |
Dat wist bijna heel Nederland al bij voorbaat. Alleen in Den Haag had/heeft men moeite dit te begrijpen.
@ neemjemoederineenafrikaansland 20:12
Plus veel!
Ze mogen mijn AH BONUS-kaart hebben, ook zo'n pauperbedrijf
@Tommygunner | 13-02-12 | 20:04
Juist.
De NS heeft behoefte aan een paar wissels, met name in de top dus.
Even mezelf onderkwakken:
"En straks natuurlijk hard pleiten om deze extreme periode uit de cijfertjes te halen i.v.m. wellicht mislopen bonus voor het volledig en op tijd rijden van het dienstrooster.
Schreeuwmeeuw | 06-02-12 | 08:30 | niet ok!"
Keer die bonus uit in OV kaarten.Kunnen ze kijken hoe makkelijk het is om die dingen ten gelde te maken.
Bij de NS directie zijn ook een paar wissels vastgevroren volgens mij.
Kladderaradatsch | 13-02-12 | 20:06 | + 0 -De Gebruikers van internet zij schuldig niet de KPN .
Toch hebben ze middelen in het Midden-Oosten die wat mij betreft ingezet kunnen worden on de NS directie + management bepaalde maatschappelijke inzichten te geven.
Alleen als men de namen gaat veranderen in Pro Fail & de Nederlandse Stoorwegen. Dan is de bonus gerechtvaardigd.
Ok, gevalletje bedrog en misbruik. Niets bijzonders dus. Maar de vraag of er al arrestaties zijn verricht blijft vooralsnog onbeantwoord. Kamervragen? Dat zijn vragen in een kamer. Arrestaties!
En zak toch in de stront met je bonussen! Zo, dat is eruit...
Boeriboerivogel | 13-02-12 | 20:05 | + 0 -
Idd de NS-Top kijkt heel goed naar de overheid.
Er zal wederom om transparantie en prestatie gevraagd worden maar iedereen weet dat het volgend jaar weer hetzelfde liedje is...
En hoe is het met KPN, zijn daar al slachtoffers gevallen?
de jurist van de overheid die dit contract in elkaar heeft gepuzzeld schijnt iedere dag rondgereden te worden in een Audi met Kees Jansma als chauffeur. Dus.
Opknopen, vierendelen, begraven die hele top.
Alleen als compost dragen deze mensen nog bij aan dit land. Ik zie geen andere oplossing, hoe goed ik ook kijk.
Ik vind dat ze die bonus verdienen. Als je na zoveel falen mensen nog steeds kan bewegen om met het OV te reizen verdien je dat. Keer op keer worden reizigers genaait en toch zit de trein de volgende dag weer tjokvol. Zijn zij nou zo dom of de NS zo slim...?
Dat is nou goochelen met cijfers
@tomdebom007 | 13-02-12 | 20:00
nice one
7,5 miljoen? Geloof ik geen reedt van. Is echt de helft van ons land zo dom om dagelijks in de trein te kruipen? Whahahaha bizar
Zaken als OV moet de overheid gewoon regelen. De ervaring leert dat marktwerking in dergelijke sectoren 0,0 opleveren. Zie ook de zorg en ons gasnet...
Boetes & ontslag ipv bonussen, dat zou weleens de leus van 2012 kunnen en moeten worden.
Een beetje je bonus veilig stellen over de rug van de mensen die een een dienst/product van je afnemen. De vraag is dan ook niet óf de NS zich gaat doorontwikkelen tot een bank, maar wanneer.
Lang leve de privatisering.
Tegenwoordig krijg je alleen nog bonus als je er een puinhoop van maakt.
Gaat Schultz morgen zeggen dat, hoe graag ze het ook zou willen, ze geen mogelijkheid heeft om in te grijpen bij bonusafspraken die eerder zijn gemaakt?
De dienstregeling is dan wel volledig in de soep gelopen maar het was niet mijn soep vriend.
Uiteraard.
Heel Nederland tuft al weer vrolijk rond in de auto maar op het spoor is het nog horror. Sneeuwbergen waar ze in Oostenrijk jaloers op zouden zijn en vrieskou die ze op de Noordpool graag zouden hebben.
Wat is nieuw in Nederland....
En we falen lekker door! Maarja, je eigen regels bepalen, wie wilt dat nou niet! Maakt niet uit hoor, genieten jullie maar van je dienstwagen, ik wacht wel weer op het station!
Bonuscultuur = graaicultuur. Niets meer en niets minder.
Go get them, Schultz
Althans, dat mogen we toch wel van je verwachten
NS weet dat ze hebben gefaald, dit bewijst het. Hiermee verspelen ze volledig alle krediet die ze hebben opgebouwd. De naam volledig te grabbel gegooid, puur om de eigen bonus veilig te stellen over de rug van de reiziger.
-weggejorist-
De top bij de NS spoort niet, zoveel is wel duidelijk.
Of je pakt gewoon de auto.
Vroeger stond er nog een B achter...
Die zijn het spoor volledig bijster.
REAGEER OOK