Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Water instralen op uw kosten, het kan in NL

wearealltogethernow.jpg Nu de sociaalwetenschap eindelijk is ontmaskerd als de activistische wenspropaganda die het werkelijk is, met dank aan Wakker Dier-huftervegetariër Roos Vonk, is het goed om stil te staan bij andere tenenkrommende lulkoek waar u aan meebetaalt. Wat dacht u bijvoorbeeld van kosmisch ingestraald water, betaald van uw belastingcenten? Waterschap De Dommel doet dat gewoon. Die huren ingenieursbureau Jomanda-sekte DHV in om een "flowform-cascade" te bouwen: "Het water raakt in de cascade in een wiegende, ritmische beweging. Ik denk dat het wiegende ritme van het water in de cascade als een antenne gaat functioneren voor invloeden uit de kosmos. Deze planetaire invloeden die lijken op de invloed van de maan op de hormoonhuishouding, maken het water vitaal". Aha, dus daar betaalt u die waterschapsbelastingen voor. Wetenschappelijke onderbouwing? 0,0 uiteraard. Er is nog geen enkel serieus peer reviewed (dat is dus wat Roos Vonk en Diederik Stapel niet doen) artikel gepubliceerd in een gezaghebbend tijdschrift. Geen probleem. Als u de bullshitdetector even uitzet, is de verklaring net zo logisch als die tig eeuwen nooit bewezen homeopathische fopgeneeskunde: "Water heeft een geheugen, het herinnert zich na zuivering de eerdere ervaringen met zware metalen, medicijnresten of bestrijdingsmiddelen, ook al zijn ze fysiek uit het water gefilterd. Vitalisatoren resetten deze desinformatie waardoor bacteriën beter hun werk doen." Water met een geheugen! Vitalisatoren die info resetten! Hallo middeleeuwen! Gaat u vandaag ook nog even langs de chirurgijn om de aders te laten? Wij hebben een veel betere tip voor alle waterschappen die de behoefte hebben aan "gevitaliseerd" water. Het heet "kraan" en je kunt hem opendraaien. Gewoon tegen het domme volk vertellen dat het is ingestraald en presto: gratis onbeperkt vitaal water. Ook een slokje Jozias?

Reaguursels

Inloggen

Ho even. Klimaatsceptici gaan wel mee met de claim (niet onwaarschijnlijk overigens) dat kosmische straling verantwoordelijk is voor klimaatverandering omdat deze straling bijdraagt aan het vormen van wolken
(onderzoek van Cern). Bewijs daarvoor is dat enkele waterstof atomen de tendens hadden om onder invloed van kosmische straling samen te klonteren. Maar homeopathie zou onzin zijn?

Zzzzooooffff | 19-09-11 | 08:02

-weggejorist-

piet de hond | 18-09-11 | 14:26

Dat je bij een slootje staat en het water ineens telepathisch doorgeeft: "Zeg, jij stond hier gisteren toch ook?" Qua geheugen.

Jaap de Paap | 18-09-11 | 13:35

@AstralVision

Als je een vraagstelling niet kunt bewijzen, stel je blijkbaar niet de juiste vraag.
De vraag, Is er een God?, is bijvoorbeeld geen vraag, die je kunt beantwoorden.

Eerst moet er een definitie van een God komen. Een goede definitie is bijvoorbeeld iets dat de aarde in 3 seconde kan roosteren. -Deze macht noemt men totaalfrituur-. De meeste mensen zullen een dergelijk object God noemen, als deze erom vraagt. Als het er niet om vraagt, is de kans groot dat we hem duivel noemen.

Zulke objecten bestaan. Zware neutronensterren bijvoorbeeld. Toch noemt niemand die God. God moet vermoedelijk ook een eigen wil -De macht om moeilijk te voorspellen keuzes te maken- hebben. De grote kernmogenheden zijn de volgende kandidaat. Maar ook niemand noemt deze god, hoewel deze wel een eigen wil bezitten. Een God moet antropomorf zijn. En het liefst een persoon.

Dus een definitie van een God zou kunnen zijn: Een wezen met een menselijk uiterlijk, die moeilijk te voorspellen keuzes doet, wil dat we hem God noemen en de wereld in 3 seconden kan frituren.

Nu je een definitie hebt, kun je een experiment gaan opzetten om zulke wezens te zoeken. Veel succes!

decadent degeneraat | 18-09-11 | 13:11

we hebben in NL al heeeeeel lang een van de grootste waterinstralerijen van Europa straatkaart.nl/1072AE-Stadhouderskade/...
Worden we allemaal helder van, schijnt, moet genoeg zijn, toch?

Dr. Oetlöl | 18-09-11 | 12:24

-weggejorist-

leven zonder god | 18-09-11 | 11:37

Zelfs de kwakzalvers durven deze bull shit niet te verkondigen.

Bataaf | 18-09-11 | 11:21

Dank jullie wel, dan-b en irma zonderboezem.

Ik loop wel vaker te tetteren: ik wou dat er af en toe eens iemand naar me zou luisteren.

Bij deze dan maar een medaille.

Voor jullie 2 in het bijzonder.

Nog een aangename voortzetting in het hiernumaals.

En nogmaals dank.

Live Long and Prosper!
\\//_

A.Th. | 18-09-11 | 02:02

Appeltjesgroene gedachten, wiegende ritmes, mijn Ingrid kijkt nergens meer van op.

henkvaningrid | 17-09-11 | 22:27

@Ivoren Toren, Theodoros en Coffeepatch:

Zeker werkend bij de concurrent? Arcapis, Hasklootje of het fa(i)lliete Gontmij?

mumzel | 17-09-11 | 21:48

Fuck... een jaar of wat geleden een een van de mafste docu/films ooit (What the #$*! Do We (K)now!?) een stuk gezien over een professor (not!) Masaru Emoto en het geheugen van water. Stelletje hersenloze mafkezen die deze kul geloven.

is-masaru-emoto-for-real.com/

Enne... James Randi is een held!

videtur | 17-09-11 | 20:42

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:40
Die hang ik op het toilet. Een kraantje met een bordje: "Spa Geel"
:)

ZDEV | 17-09-11 | 19:35

PS maar niet van belastingeld of door ziekenfonds vergoed.

Linke Joop | 17-09-11 | 19:12

Hoe meer sukkels blijven geloven in homeopathie, stralen, stenen en mineralen en watvoor Haarlemse Olie dan ook hoe beter.
De wereld is al overbevolkt dus sukkels kunnen we missen als kiespijn.

Linke Joop | 17-09-11 | 19:11

@2emeREP
Je bent echt dom.
Heel dom.
Maar blijf lekker zweven en neem vooral GEEN echte medicijnen!

Linke Joop | 17-09-11 | 19:05

als je denkt dat nederlands drinkwater gezond is ben je pas echt middeleeuwer.
-
water heeft kracht, daar kan onze wetenschap niets mee.
1000en jaren kennis echter wel.

2emeREP | 17-09-11 | 18:57

Jaren geleden hoorde ik tijdens een nachtdienst een interview met Jomanda op de radio. Ze vertelde dat ze had ontdekt dat ze net goed een pallet met waterflesjes tegelijk kon instralen, in plaats van 1 flesje per keer. Dit soort onzin is van alle tijden, jezus vermenigvuldigde ook al brood en wijn. Duizend vermenigvuldigd met nul blijft gewoon nul.

Urf | 17-09-11 | 18:37

Wee degene die mijn water instraalt, die krijgt van mij een helse voodoo winty verdoemenis over zich heen.

ontlullen | 17-09-11 | 18:30

Arghhh! Weer te erg gewoon. Dank voor de vonst.
Ik ga zo maar een fles wijn fysiologisch instralen.

hotmint | 17-09-11 | 18:16

DHV = Dwars, Hinderlijk en Vervelend.

Ivoren Toren | 17-09-11 | 18:10

Valt me overigens vies tegen van DHV dat ze zich met dit soort onzin inlaten, en dat zeg ik als civiel ingenieur. Als ik weer eens iemand van DHV tegenkom dan ga ik het hier zeker even over hebben.

Ivoren Toren | 17-09-11 | 18:09

Huftervegetariër. Die houden we erin.

Ivoren Toren | 17-09-11 | 18:05

Homeopaten... je zou er thee van moeten trekken.

Linke Joop | 17-09-11 | 18:04

De kracht van homeopathie is dat water een onbeperkt oplossend vermogen heeft en een gigantisch geheugen.
Ok.
Maar, aangezien al het water op aarde al miljoenen het zelfde water is. Er komt niks bij (op een komeetrestje wellicht na die jaarlijks hun opwachting maakt als we met onze planeet door de achtergelaten stofwolk heen gaan), maar that´s it.
Dus al dat water dat al miljoen jaren hier is is dus al vele malen recycled.
En heeft in al die miljoen jaren dus de nodige shit opgenomen.
En dat is dus, volgens homeopatische lui, enrom opgeslagen in dat enorme geheugen van water.
En, hou je vast, ook nog sterker geworden. Hoe meer je het verdund hoe sterker het elixer tenslotte. Nogmaals volgens hun claims.
QED is H2O = vloeibare shit!
En kan nou die hele kwakzalverij per direct uit ziekenfonds en watvoor verzekeringspakket dan ook.
En ook gelijk een verbod graag op deze rommel.
En per direct verboten voor apotheken om te verkopen.
Dank.

Linke Joop | 17-09-11 | 18:02

Water heeft wel een aantal unieke natuurkundige eigenschappen,daarom is het bijvoorbeeld zo geschikt als moderator/koelvloeistof in een kernreactor en blijft ijs drijven op water.
Ook is aangetoond dat water dat net uit de kraan komt beter geleidt dan water dat een poosje heeft stilgestaan.
Men is er nog niet helemaal uit wat daarvan de oorzaak is.
Als je last met een zg water lasapparaat dan scheelt het wel in stroomverbruik.
Water splitsen in waterstof/zuurstof als lasgas heeft nog een voordeel,de vlam is heet genoeg om staal te snijden maar je kan er gewoon je hand voor houden zonder dat je huid er af schroeit.
Zie ook deze video: www.youtube.com/watch?v=3V6SJWfJBl8
Vette shit dus.
Die vitaliserings bak lijkt mij echter kansloos omdat direct daarna het door dikke pompen en kilometers leidingen wordt geperst voor het uit je kraan komt.

Beëlzebul | 17-09-11 | 17:58

A.Th. | 17-09-11 | 17:43
"psiech" is trouwens fout geschreven....
Sorry, ik kon het niet laten :-)

(maak je niet te druk beste A.th. Succes met het vinden van een nieuwe baan! dat meen ik oprecht)

irma zonderboezem | 17-09-11 | 17:50

@Stropdasje | 17-09-11 | 16:42

Damn! Jij Roos Vonkt beter dan ik!

Specy | 17-09-11 | 17:49

@A.Th. | 17-09-11 | 17:43
Je bent wel grappg en je staat ergens voor, maar toch vind ik dat je over het algemeen peop praat. Je hebt punten af en toe maar toch.

dan-b | 17-09-11 | 17:49

Hmmm. Jomanda. Ik geloof dat ik daar nog een interesante foto van heb als buikdanseres! (van haar als buikdanseres wel te verstaan, voor al de pietlutten hier).
En het zijn jullie dus duidelijk die oproepen tot 'doe eens rustig' die de zaak laten verslappen. Ik groet U, en wens U veel plezier in Uw scheldparadijs. Doe iets, of blijf zeulen.
Voor dan-b: je gelooft net als al die anderen in de praatjes van jomanda en het RIAGG? Ga even langs bij ze en kijk je dosier na. Je hebt er recht op, wat je psiech ook zegt, en kom dan terug. Probeer anders www.sntp.net, en kijk nog eens naar wat de geloofwaardigheid is van de leuterkoekers.
En succes ermee.

A.Th. | 17-09-11 | 17:43

@A.Th. | 17-09-11 | 17:27
En dat is waar men volgens de statistiek het meest volmaakt nederlands spreekt.
Erm?

dan-b | 17-09-11 | 17:41

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:58 | + 0 -

josmeekers?
Lijkt me nog erger dan de kwaal

IJzer70 | 17-09-11 | 17:37

@A.Th. | 17-09-11 | 17:18
Sorry, maar je hebt echt hulp nodig. Ben bang dat Jomanda je niet kan helpen.

dan-b | 17-09-11 | 17:29

-weggejorist-

irma zonderboezem | 17-09-11 | 17:28

Ik heb nooit beweerd dat ik een taalpurist ben. En typo's komen in elk boek voor. Trust me.

A.Th. | 17-09-11 | 17:27

@Ashtrey | 17-09-11 | 17:19
Yup, lekker water hier he. (= OnT)

dan-b | 17-09-11 | 17:22

@A.Th. | 17-09-11 | 17:18
Doe niet zo schreeuwen. Als taalpurist (zoals je zelf claimt) mag je toch geen typo's maken?

dan-b | 17-09-11 | 17:20

@irma zonderboezem | 17-09-11 | 17:18
TY! :)

Ashtrey | 17-09-11 | 17:20

@dan-b | 17-09-11 | 17:16
Yup. Stadsgenoot?

Ashtrey | 17-09-11 | 17:19

Ashtrey | 17-09-11 | 17:13

Buienradar is niet erg positief over vanavond.
Laat je regenjack maar niet thuis in ieder geval. Maar misschien valt het mee, veel plezier in ieder geval!

irma zonderboezem | 17-09-11 | 17:18

@dan-b | 17-09-11 | 17:16
Je dwaalt tever af, blijf even OnT. Maar?

dan-b | 17-09-11 | 17:18

-weggejorist-

A.Th. | 17-09-11 | 17:18

@Ashtrey | 17-09-11 | 17:13
Shoot, ook 010?

dan-b | 17-09-11 | 17:16

@Ashtrey | 17-09-11 | 17:04
dan-b | 17-09-11 | 17:06
Ok "ingestraalde kraan water als bodem". Nu aan de BaCo.

dan-b | 17-09-11 | 17:15

@dan-b | 17-09-11 | 17:06
Ik hoop dat de hemel vanavond niet de kraan openzet als ik in de Kuip zit. * duimen doet *

Ashtrey | 17-09-11 | 17:13

ik weet niet wat ze er voor vragen, maar k doe t voor de helft! zelfde resultaat is gegarandeerd!

A.Th. | 17-09-11 | 16:43

PPfffff.... Wel erg veel tekst zo op de zaterdagmiddag!
Weet u zeker dat u teksten van andere schrijvers controleert op fouten?

irma zonderboezem | 17-09-11 | 17:09

Theodoros | 17-09-11 | 17:01 |
Vroeger wel, tot het moment waarop ze die dwarse hinderlijke en vervelende bijnaam kregen.

CoffeePatch | 17-09-11 | 17:06

@Ashtrey | 17-09-11 | 17:04
Heb me bedacht, neem toch maar kraan water.
*kraan openzet*

dan-b | 17-09-11 | 17:06

@dan-b | 17-09-11 | 16:58
Cheers!

Ashtrey | 17-09-11 | 17:04

A.Th. | 17-09-11 | 16:43
Je woont in het buitenland . Wat maak je jezelf druk om Nederland? Je hebt het schijnbaar goed voor elkaar. Ben je een ambachtsman?

Topperke | 17-09-11 | 17:04

@dan-b | 17-09-11 | 16:58
*Gaat even een flesje water nemen eerst*

dan-b | 17-09-11 | 17:03

DHV... Dat was vroeger een serieuze club jongens en meisjes, met heel serieuze facturen...

Theodoros | 17-09-11 | 17:01

@miko | 17-09-11 | 16:50
Volgens Klokhuis doet het er eeuwen over ( www.youtube.com/watch?v=lpQmoSIP_gc ) aangezien jij blijkbaar de expert bent zul je het wel beter weten. Ik heb er zelf verder geen verstand van. Ik weet alleen dat ik Jomanda niet nodig heb voor natuurlijk zuiver water en dat bronwater fabrikanten je een gigantische poot uitdraaien www.youtube.com/watch?v=HqercNUcqEk

Stropdasje | 17-09-11 | 17:01

Vijf uur. Tijd voor wat veredeld water.

*plop*

vraagstaart | 17-09-11 | 17:01

@Ashtrey | 17-09-11 | 16:57
Ouch, ZaMiBo is hier begonnen. Shame on me.

dan-b | 17-09-11 | 16:58

@A.Th. | 17-09-11 | 16:43
Wahahaahahaha je controleert boeken op spelvauten??
Lees je stukjes nog eens na zou ik zeggen .
En ik praat die Nederlandse taal sjlecht.

miko | 17-09-11 | 16:57

@dan-b | 17-09-11 | 16:48
'verbertering' is dan wel weer mooi, ontopic qua stukjesschijverT enzo.

Ashtrey | 17-09-11 | 16:57

@Bakito | 17-09-11 | 16:25
Ach, men zou toch moeten weten wanneer je het gepubliceerde serieus moet nemen?
Als GeenStijl het altijd bij het rechte eind zou (willen) hebben, waren we dit jaar bijvoorbeeld al vijf keer doodgehageld.
Bij Vonk en consorten is dat een ander verhaal, die zetten bewust mensen op het verkeerde been, met de behaalde diploma's wapperend in de hand.

Jackanders | 17-09-11 | 16:53

@A.Th. | 17-09-11 | 16:43
Mijn leider heeft net de Libische oliebelangen veilig gesteld. Daarnaast wil ik u het advies geven om uw sollicitatiebrieven eens door een derde te laten nakijken.

kapotte_stofzuiger | 17-09-11 | 16:52

@FredFlinstone | 17-09-11 | 15:30
Fredje,
Water is een van de meest voorkomende stoggen in het universum.en dat bestaat al iets langer dan die 4.6 miljard die jij aanhaalt.

miko | 17-09-11 | 16:51

@A.Th. | 17-09-11 | 16:43
Je denkt toch niet serieus dat ik zo'n lap tekst ga lezen he? Get a life. Bij deze heeft kapotte_stofzuiger ongezien altijd gelijk en zeker nu.

Stropdasje | 17-09-11 | 16:51

@Stropdasje | 17-09-11 | 15:18
Water zit behoorlijk snel op diepte.Water zit er soms al eeuwen maar het heeft geen eeuwen nodig om op een bepaalde diepte te komen.ligt aan de k-factor.huis tuin en keuken bodemkunde

miko | 17-09-11 | 16:50

@A.Th. | 17-09-11 | 16:43
dat doe ik al sinds dat ik 12 jaar ben.
.
*dat doe ik al sinds ik 12 jaar ben.*
Kleine verbertering.

dan-b | 17-09-11 | 16:48

@AstanaalVision | 17-09-11 | 15:05
Maar het lukt wel om te leven in een wereld waarvan je niet kunt bewijzen dat hij bestaat?
Geneuzel.

miko | 17-09-11 | 16:47

Beste Kapotte stofzuiger.
Wat doet U hier in plaats van te werken, of anders op straat te lopen om Uw geld terug te eisen? Ik heb de gave om te lezen en te schrijven, dat doe ik al sinds dat ik 12 jaar ben, en ben er geloof ik aardig vaardig mee geworden. Probeert U de aandacht af te leiden van dat wat onbestraft blijft door hoger dan U opgeleiden? Heeft U connecties? (zie slachthuis 5). Zitten deze in het praathuis? Wilt U graag Uw rug blijven rondbuigen onder de verhuisdozen van Uw baas? Ga de straat op. Heeft U uw buurvrouw gesproken inplaats van alleen nagekeken, en gedacht, jammer dat ze uit Thailand komt, maar anders ...? En ja, vooruit, laat ik niet zo lullig zijn, en *ucking antwoordt geven op een eerlijke vraag.
Ik soliciteer me gek.
Ik schrijf dus nog al wat af, zonder zelden een beleeft antwoordt te krijgen - deze middag heb ik al meer respons van hiet gekregen dan dan al die anderen de afgelopen 6 weken bij alkaar.
Wat doe Ik. Ik lees boeken. Ik redigeer ze, ik formateer ze, ik controleer op spelfouten. Ik probeer mooie en nuttige dingen te maken en zo nu en dan luister ik naar een medemensch, en geef een bruikbaar advies. Ik help jonge mensen met de shit die ze naar hun kop gesmeten krijgen van *lootfiolen die ze willen pesten. Ik kom op voor dat jochie waar drie andere etters omheen staan. Ik heb geen last meer van bystanders-complexen, ik heb er genoeg van dat weerlozen zo in elkaar worden geslagen met 30 man er omheen, ik doe af en toe wat, en krijg stank voor dank. Ik heb de naam van puinruimer, en iedere keer als er *hit is, dan hoor ik mijn naam schallen.
Vervelend? Nue. Of toch wel een beetje. En soms schiet ik uit mijn slof tegen al die andere losers die waterstralen en homeopaten en de feng shui uithangen maar in elkaar flikkeren als je voor de gein een film citeert : YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH! omda ze met en vogeld stukje waarheid aankomen uit een interieur-magazine van het tuincentrum war de oorsprong van 10.000en jaren waarheid in staat uitgelegd en hoe je dat ook kunt hebben voor maar bijna €4.99 Hebben die socioprutsers ooit wel eens op 20 meters hoogte zonder vangnet samen moeten werken met een collega? Op die plek moeten staan waar je geen *hit met elkaar moet hebben want anders vallen er gewoon dooien? Waar ging de discussie de afgelopen week ook al weer over op deze pagina's? Ene madame Vonk? En was dat prettig? Nee. Madame vonk is het bewijs van al wat ik naar voren breng: ze hebben een grote bek terwijl ze bezig zijn met wetenschap, en ze weten zich er niet naar te gedragen. Wat sociaal gedrag kom je inderdaad eerder tegen op 20 meter hoogte dan tussen de verwarmde muren erachter. De socioprutsers moet je geen mes in handen geven want ze weten niet veel beter dan om het in het stopcontact te prikken omdat ze met hun slappe handjes de stekker niet kunnen loskrijgen, en als dat niet ukt steken ze het afgebrande restproduct in de rug van degene die de rotzooi niet binnen 5 minuten op orde heeft.
Wat doe ik? Kwaad zijn. Dat is het korte antwoord.
En ik vind dat jij (of U, zo U wilt) dat ook zou moeten zijn.
Wat doe ik? Boeken lezen die me van argumenten voorzien.
Wat doe ik? Schrijven, en hopen dat er ooit iets verandert, en weet je? ik geloof dat het effect heeft.

Ik heb de afgelopen week wat luie journalisten een artikel op hun bord gegooid, en sindsdien hoor ik niets meer over flauwekul over neushoornhoorns die zogezegt naar Azie zouden gaan, want volgens mij gaan ze naar Jemen om daar te worden verwerkt als sierraad, wat gezien de prijzen wat waarschijnlijker is. Dus niet worden gebruikt in fopmedicijnen voor geile chinezen die ook internet hebben en ook weten waar Abraham de Viagra haalt. En dat was slecht 5 minuten onderzoek op dat welbekende internet om even wat detail op te halen. En het meeste staat vaak gewoon in de wiki.
Dus.
Ga je nu aan je leider je geld terug eisen wegens wanprestatie? Nu?
Het is wat ik doe. Een redelijk vraag stellen.
Nog een prettige dag verder, en met excuses voor de vloeken.

A.Th. | 17-09-11 | 16:43

@Specy | 17-09-11 | 16:28
Dat water heeft nog een beter geheugen en herinnerde zich nog dat er eerst helemaal geen kaartjes op tafel lagen.
Dat zelfde zie je ook @McPhart | 17-09-11 | 15:21 waar het water gewoon weet dat de PC vroeger uit stond.
IJzer sterk geheugen dus. QED.

Stropdasje | 17-09-11 | 16:42

bezuinigingen, ugh

Eurotokkie | 17-09-11 | 16:42

@ Stropdasje | 17-09-11 | 16:35
UV straling helpt bij het killen van bacterien en virii. Niet alle straling is idiote nonsense.

Korreltje Zout | 17-09-11 | 16:41

Van Sanyosoup:"If water had memory, it would be full of shit"!

Turdnudger | 17-09-11 | 16:41

Bij het lezen van het linkje naar DHV schoot er even een 'professor van Leipum zit ook weer in de zweefmolen'-flits door mijn hoofd.

Vooral de 'water is gewoon water.... Of niet?' stijlfiguur is prima,
om daarna door te pakken met 'interessante resultaten uit diverse onderzoeken'
Vervolgens alles op een onderzoek uit 1985 gooien
waar water door verschillende buien is gegoten maakt het wetenschappelijk project compleet. Wat denk je? Ja haa, dat leidde tot verschillende begroeiing. Nou wie nu nog durft te beweren dat water niet vitaal is.

Mag ik mij de eerste Vitaal-water scepticus noemen?

SheriffSharif | 17-09-11 | 16:41

Er zit ook veel antidepressiva in het water , ondanks de bezuinigen blijven mensen toch vrolijk.

Eurotokkie | 17-09-11 | 16:40

@A.Th. | 17-09-11 | 14:53
Ik zou zeggen schrijf het van je af.

miko | 17-09-11 | 16:40

Tuurlijk bestaat de kracht van ingestraald water, laten we er geen doekjes om winden.
Zeau begreep ik eauk dat Nicolas Cage een vampier slash zombie is.
Hier fotobewijs:

www.standaard.be/artikel/detail.aspx?a...

Jahaaaa.

Ashtrey | 17-09-11 | 16:40

@Stropdasje | 17-09-11 | 16:35
UV straling ?
Hmmm dan ga je binnenkort waarschijnlijk groen gloeien.
Tenzij je Jomanda erbij haalt.

dan-b | 17-09-11 | 16:39

@bvdbos | 17-09-11 | 15:31
Ik woon op de Veluwe, daar drinken we grondwater (duizenden jaren oud) en niet van dat vieze oppervlaktewater of duinwater wat ze in Noord en Zuid Holland uit de kraan laten lopen... Overigens wordt soms water al door het waterleidingbedrijf ingestraald met UV straling (Zie Nieuwslicht 19-11-2008 www.youtube.com/watch?v=h8dWASoyWy0). Een tijd geleden was er ook een mooi educatief programma over water waarbij werd uitgelegd hoe oud het water was (kan het helaas niet meer
terugvinden dus geen link).

Stropdasje | 17-09-11 | 16:35

Gemeenschapsgeldverspilling (3x woordwaarde) zou *zwaar* strafbaar moeten zijn. Elk jaarverslag zou er verplicht melding van moeten maken (+ naam verantwoordelijke), uiteraard op basis van *onafhanelijk* accountantsonderszoek.

Korreltje Zout | 17-09-11 | 16:35

Ik heb net een wetenschappelijke test gedaan met een glas water. We deden memory. We mochten om de beurt steeds 2 kaarten omdraaien en dan zo dat als je 2 dezelfde pakt dan mag je die kaarten houden.

Het glas gaf het direct op, het probeerde het niet eens!

Mijn Roos Vonk-conclusie uit dit experiment: Water heeft GEEN geheugen, maar WEL zelfkennis!

Specy | 17-09-11 | 16:28

oops foutje, i naar boven.

dan-b | 17-09-11 | 16:25

@Jackanders | 17-09-11 | 16:17
Nee natuurlijk, die Vonk en consorten zijn idioten. Het is echter een beetje hypocriet van Telegraaf- c.q. Geenstijljournalisten om over bewijslast te beginnen na de schokkende onthullingen in Zembla.

Bakito | 17-09-11 | 16:25

@Bakito | 17-09-11 | 16:22
Nee ze is principeel en neemt geen risico's. Daarbij drinkt alleen kraanwater en geen ingestraalde flesjes.

dan-b | 17-09-11 | 16:24

@dan-b | 17-09-11 | 16:21
Colombiaanse toch?

Bakito | 17-09-11 | 16:22

@Bakito | 17-09-11 | 16:19
Is ook weer een cliche. Ken een Ingrid die hele dikke Cubaanse sigaren rookt.

dan-b | 17-09-11 | 16:21

@necrosis | 17-09-11 | 16:15
Zit jou nog steeds niet lekker hè, dat er mensen zijn die andere drankjes nuttigen dan slechte automaatkoffie in de kantine van de loods of lauw Aldibier op de bank naast een shagrokende Ingrid.

Bakito | 17-09-11 | 16:19

@Bakito | 17-09-11 | 16:08
Een afwachtende houding aannemen kan verstandig zijn, maar er zijn praktijkvoorbeelden te over waar dat minder goed uitpakt.

Jackanders | 17-09-11 | 16:17

Betere Koot en Bie krijg je niet. handje neutronenkorrels iemand, winter staat weer voor de deur.

SheriffSharif | 17-09-11 | 16:16

@Bakito | 17-09-11 | 16:08
Precies!
We moeten toch niet willen dat Job een vies kopje thee schenkt.....
*gnehehehehe*

necrosis | 17-09-11 | 16:15

@A.Th. | 17-09-11 | 15:52 Mooie tegel. Vond ik van je vorige trouwens ook.

En ik ben het er hartgrondig mee eens. Het leven is te mooi om het te besteden aan het wandelen in een tredmolen in een land, waar alles is verboden - behalve datgene wat verplicht is.

vraagstaart | 17-09-11 | 16:14

@CoffeePatch | 17-09-11 | 16:11
Thee?

dan-b | 17-09-11 | 16:12

Die van der Roest en van Sluis van DHV van dat ene linkje, die hebben iets met water, weet alleen niet zo gauw wat.

CoffeePatch | 17-09-11 | 16:11

Laten we eerst maar eens afwachten wat de professionele Telegraafjournalisten hier over gaan schrijven, voordat we weer van alles gaan roepen.

Bakito | 17-09-11 | 16:08

@@A.Th.
Hij krijgt het toch voor elkaar dat we "happen", en niet naar water.

dan-b | 17-09-11 | 16:05

De tranen die van mijn wangen lopen van het lachen,na het lezen van van deze hocus-pocus wetenschap, dat is pas vitaal water.

BroodenSpelen | 17-09-11 | 16:01

Het CDA | 17-09-11 | 15:55
Een op tien. Maar als vrouwen slimmer zijn doen ze het goed. En daarvoor moet je uikijken.

De Dansende Kater ® | 17-09-11 | 16:01

@dan-b | 17-09-11 | 15:58
Laten we het maar houden op Troll-allert.

dan-b | 17-09-11 | 16:01

@kapotte_stofzuiger | 17-09-11 | 15:54
Dat krijg je nou met die proefverloven......

necrosis | 17-09-11 | 16:00

.... als wij opdracht krijgen om een flowform-cascade te bouwen, dan doen we natuurlijk!

@allemaal: lees eerste de artikelen zelf voordat je een oordeel velt, Bert is niet echt een ster in het samenvatten.

mumzel | 17-09-11 | 16:00

@A.Th. | 17-09-11 | 15:52
Leuk dat je de moeite neemt om voor de 2e keer zo'n plempsel te tikken, maar wederom OffT, dus wat wil je nu? Het gaat hier over Spa, Evian en kraanwater etc.

dan-b | 17-09-11 | 15:58

@A.Th. | 17-09-11 | 15:52 |
Doe eens rustig en trek dat gezellige witte jasje met extra lange mouwen eens aan.
*op noodknop drukken doet*

necrosis | 17-09-11 | 15:58

Verdomming van de maatschappij, dat is het. Maar ja, wat wil je, met al die astrologische meuk in de damesbladen. Zijn vrouwen dan toch in het algemeen simpeler dan mannen?

Het CDA | 17-09-11 | 15:55

@A.Th. | 17-09-11 | 15:52
En wat doet u, behoudens epistels neertikken?

kapotte_stofzuiger | 17-09-11 | 15:54

Ja Teun van het Tuinpad, het zit dwars. Maar ga je nu effectief iets aan die ambtenaren doen die die file vullen of niet? Ga je nu de straat op? Ga je gewoon dwarsliggen? Want het maakt niet uit, als heb je gouden handen, dankzij de papiermolen moet je een zooitje geplette dode bomen met zwarte troep erop hebben, dat is ingetikt door de dochter van, een graag geen duffe computergegenereerde aantekeningen erop, want anders knu je nog steeds fluiten naar dat vakkenvullen. En in de tussentijd gaat je huwelijk naar de kloten, ten gevolgen van prachtige wetgeving die is aangenomen door Job Cohen, ons links-mensch, en uitgevoert door vriendin Rita Verdonk, rechts-mensch.
Had Ik het over vrienden die elkaar rijk aan het maken zijn en o wee als er problemen zijn? Wat? Terwijl in 1994 heel europa onder links bewind zat en in amerika een democraat op de zetel zat, is er fijn een 1.000.000 mensen afgeslacht, en heel de wereld (eu + vs) de andere kant op aan het kijken was terwijl in het strategisch belangrijke sebrenica 4.000 moslims werden afgeslacht. Vervelend voor die jongens, een ochtend werk in kigali. Doe mij nooit meer socialisten. En dan gaan de rechtsmensen er prat op dat ze deze arme sloebers vooral maar buiten de grens moeten houden, want dat brengt de waarde van hun villa naar beneden. Mocht je willen weten waar de balkenende-norm voor staat (van een neef van mij, dank je wel), als je daar niet aan voldoet, ga even in het buitenland wonen?! Je weet wat er gebeurt als je geen belasting betaald? Dan worden je spullen verkocht en desnoods met een pistool op je borst. Weet je wat er gebeurt als je de maffia niet betaald voor beschermingsgeld? Ander pistool, zelfde resultaat. Ik laat jezelf het rijmpje afmaken. Wil je meewerken hieraan? Wat staat er ook alweer op het monument aan de weteringschans, of wat was die straat? De laatste regel gaat van "en dan dooft het licht". Het licht is allang uit, en nederland waart al sinds lang door de duisternis. Stop met het legitimeren van degenen die jullie uitkleden middels machines die ze zelf niet onder controle hebben. Stop met stemmen op personen die legitimiteit geven aan gewapende mensen om je spullen te verkopen omdat je niet voldoet aan de eisen van de dochter van, die een stukje fopwetenschap heeft geschreven en daar een plat stukje dooie boom aan heeft overgehouden wat haar competentie bewijst volgens een computerbestand. Wil je nu eens serieus gaan leven of werken om te betalen voor mensen die dwarsliggen, maar niets substantieels doen? Vaagbabbel doen? Roosvonken?
Doe eens een geinverteerde fahrenheit 451.
Ga de straat op en eis je leven terug. Eis je geld terug van die incompetente formulierenvullers.
Doe eens wat in plaats van apatisch sbs6 te staren, zet die doos eens uit, en praat met je buren, je hebt er af en toe geen idee van wie het zijn. Geef je geld niet aan Mens, maar aan je buur.

A.Th. | 17-09-11 | 15:52

Zand in de Sahara zal dan ook wel een geheugen hebben, door de kosmische straling.
Het lijkt me dan ook zaak dat DHV naar de Sahara verhuist om dat te gaan 0nderzoeken, een zonnesteek kunnen ze niet meer oplopen, die hebben ze immers al.

krankzinnig | 17-09-11 | 15:50

Ik twijfel of deze mensen oplichters zijn. Volgens mij moeten ze, net als andere mensen met allerlei mentale ziektes, gewoon opgenomen worden in een psychiatrische inrichting.

Teiltjes Tekort | 17-09-11 | 15:38

@Jackanders | 17-09-11 | 15:34
Waar, maar om Silvia erbij te halen.... daarom zei ik een beetje.
Is al vervelend genoeg.

dan-b | 17-09-11 | 15:36

@dan-b | 17-09-11 | 15:31
Vind je?
Ik vind de praktijken van die heks vele malen erger.
En ze komt er nog mee weg ook.

Jackanders | 17-09-11 | 15:34

@stropdaje: dacht je dat het drinkwater in Nederland wordt opgepompt vanuit het grondwater? Dan wordt het tijd je eens nader hierin te gaan verdiepen:
60% grondwater, 39% rivierwater (al dan niet in de duinen gezuiverd) en 1% duinwater volgens wikipedia

bvdbos | 17-09-11 | 15:31

@Jackanders | 17-09-11 | 15:29
Beetje onder de gordel deze.

dan-b | 17-09-11 | 15:31

water is ongeveer 4.6 Miljard jaar oud;
Daarbij: Water = Water
----
Mensen (dus die 2-benige wezens met een GEHEUGEN) verzinnen er graag een 'sprookje' of verhaaltje bij, Puur ter eigen gewin, bevrediging etc!

FredFlinstone | 17-09-11 | 15:30

@necrosis | 17-09-11 | 15:28
Hehe, hetzelfde als een kilo veren? Of een liter water?

dan-b | 17-09-11 | 15:29

Heeft Sylvia eigenlijk nog wel eens contact met die Jomanda?
Of is dat een beetje verstraalwaterd?

Jackanders | 17-09-11 | 15:29

@dan-b | 17-09-11 | 15:21
Sneeuw valt uiteraard vanwege de zwaartekracht.
Weet je wel wat een kilo sneeuw weegt.....
*grinnik*

necrosis | 17-09-11 | 15:28

@AstralVision | 17-09-11 | 15:05

Je noemt een aantal zaken als "hoe bewijs je dat God niet bestaat?".

Regel één van een (exacte) wetenschap is dat een bewering te ontkrachten (falsificeerbaar) moet zijn. Gelovigen willen ons doen geloven dat god alles 5000 jaar geleden geschapen heeft en de vervaltijden van radioactieve elementen voorgekookt heeft, zodat de ongelovigen zouden denken dat de aarde 4.5 miljard jaar oud is. Dit soort hypotheses zijn onmogelijk te ontkrachten en vanuit wetenschappelijk oogpunt dus waardeloos. Negeren dus, totdat ze met iets beters komen. En ondertussen vertrouwen op beweringen die wel getoetst kunnen worden.

tum378 | 17-09-11 | 15:24

Goedverdoemme! Dat water heeft helemaal geen geheugen!
Giet net een kannetje over mijn laptop, want daar zit te weinig geheugen in, en nou komt 'ie niet eens door de Power On Self Test heen!

McPhart | 17-09-11 | 15:21

@Dezenaamhier | 17-09-11 | 15:16
Gelijk even doen waarom sneeuw valt, gras groeit en ook weer verdwijnen.

dan-b | 17-09-11 | 15:21

Zelfs al zou water geheugen hebben (laten we dat voor the sake of argument eens aannemen) dan is het nog steeds bullshit. Het water wat wij oppompen heeft er eeuwen over gedaan om vanaf de oppervlakte zo diep te komen. Ik weet niet welke medicijnen en andere schadelijke stoffen ze in de middeleeuwen gebruikten maar het zijn niet de PCB's, nitraten van nu. Dat water bevat helemaal niets van de industrie van de laatste 150 jaar. Pas over enkele eeuwen bereikt dat water de lagen waaruit wij het water halen. Het enige wat het water zou kunnen "weten" is dat het geproduceerd is door een ridder of jonkvrouw met hoge nood.

Stropdasje | 17-09-11 | 15:18

1 april was toch al in het voorjaar?

Boyo | 17-09-11 | 15:18

Kunnen we trouwens ergens stemmen over het verbieden van Jomanda?

necrosis | 17-09-11 | 15:18

Ik kan proefondervindelijk bewijzen dat water een vorm kan herinneren.
Als eerste de druppel, constant in vorm, snelheid en afmeting, dit is te bewijzen, zet een kraan maar eens heel erg zachtjes open en let goed op.
Tweede experiment: vormherinnering, als ik water in een schaal giet, en dan van uit de schaal in een emmer, dan is de vorm van de schaal verdwenen, giet ik dat water nu weer vanuit de emmer in de schaal, heeft het water wonderbaarlijk genoeg de vorm van de schaal weer aangenomen! (ook dit is te bewijzen met een simpel huis-tuin en keukenexperiment, ook op kleiner formaat te doen met verschillende vormen kopjes of bekers).
Binnenkort ga ik een set eperimenten starten met water, hitte, enige groenten, stukjes kip en wat zout en vet, met een beetje geluk is dit experiment volgende week te herhalen en heb ik aankomende zaterdag ook soep als avondeten.

Dezenaamhier | 17-09-11 | 15:16

Ik krijg echt hartkramp, weer.. elke keer pijnlijker ook nog, ik sterf nog een keer met zo'n soort bericht van GS op t scherm.

Causa Sui | 17-09-11 | 15:16

dan-b | 17-09-11 | 15:10
Klinkt niet vrolijk.
Sterkte er mee.

Ik ga even wateren.

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 15:16

@necrosis | 17-09-11 | 15:14
Ook OT. Omgekeerde bewijslast, net als de belastingdienst.

dan-b | 17-09-11 | 15:16

@Che_cuevara | 17-09-11 | 15:12
*Cheers* Laat het wel even instralen he.

dan-b | 17-09-11 | 15:14

@AstralVision | 17-09-11 | 15:05
Geheel offtopic (sorry, Bert) vraag ik me soms hetzelfde af maar dan in omgekeerde volgorde:
Waar is de bewijslast voor de aanwezigheid van een god/ bovennatuurlijk wezen?
Het feit dat ik niet kan bewijzen dat er GEEN god bestaat is geen reden om aan te nemen dat er WEL een god bestaat!
Wellicht moet je je vragen eens richten op SGP.nl, maar haast je: na 0:00 zijn ze gesloten.....

necrosis | 17-09-11 | 15:14

Mevr Che heeft net een biertje ingestraald en dat ga ik nu nuttigen, en daarna nog een en daarna.....

*out*

Che_cuevara | 17-09-11 | 15:12

@necrosis | 17-09-11 | 15:08
Zolang het niet ingestraald is zal het wel meevallen denk ik.

Che_cuevara | 17-09-11 | 15:10

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 15:06
Np, zou kunnen leven als een God in Lourdes (financieel gezien) maar is helemaal van de kaart, ondanks Jomanda en Lourdes water.

dan-b | 17-09-11 | 15:10

@PhoreX | 17-09-11 | 15:07
Oke, doe mij dan maar sparood.

Che_cuevara | 17-09-11 | 15:09

@Che_cuevara | 17-09-11 | 15:05
Sommige dingen wil je niet weten!
Nog los van het feit dat ik je eetlust niet wil vergallen.

necrosis | 17-09-11 | 15:08

@necrosis | 17-09-11 | 15:02
Zal wel te veel ingestraald water hebben genuttigd.

Che_cuevara | 17-09-11 | 15:08

Moord en brand schreeuwen, de eerste met spablauw, barleduc of evian is af.

PhoreX | 17-09-11 | 15:07

dan-b | 17-09-11 | 15:04
Kudt.

Ze geven hem toch wel water ?
(kon het niet laten, sorry, ik moet ontop blijven)
;)

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 15:06

@the wanderer | 17-09-11 | 14:53
LOL +1

Che_cuevara | 17-09-11 | 15:06

@ A.Th. | 17-09-11 | 14:53 |
TL DR.......

TecVi Brabander | 17-09-11 | 15:05

@necrosis | 17-09-11 | 15:00
Maar wat was het dan wel?

Che_cuevara | 17-09-11 | 15:05

Hoe bewijs je dat water geen geheugen heeft? Hoe bewijs je dat God niet bestaat? Hoe bewijs je dat iets foutloos is?

Als we niet kunnen bewijzen dat iets er wel is, betekent dit niet automatisch dat het er niet is. Ook als lijkt het onlogisch.

We betalen al ons hele leven aan zaken die onlogisch en vergezocht zijn, gisteren nota bene nog onzin discussies over boerka's. Face it, zolang we nog een regering hebben zullen we wel blijven betalen aan zaken die totaal irrelevant zijn voor ons.

En of het relevant is, is ook persoonlijk, Jomandianen zullen blij zijn met dit nieuwsfeit.

- Edit: nee maar, Chris van Dipten, u hier?

AstralVision | 17-09-11 | 15:05

Rijop = rijp

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 15:04

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 15:01
Heb hetzelfde meegemaakt met een neef van mij. Leeft als een kasplantje.

dan-b | 17-09-11 | 15:04

Ik zou dus gewoon subiet mijn belasting niet meer betalen als ik in dat waterschap zat..

vagehond | 17-09-11 | 15:04

deze koekwauws goedgelovig.wordpress.com/2011/09/15/n... ken er ook wat van geenstijl meneer bert, Je krijgt maandelijks een factuur met BTW die je kunt opvoeren als bedrijfskosten voor bedrijfscoaching, dus nu allemaal storten voor betere polls zoals deze www.telegraaf.nl/binnenland/10571281/_... op de jan evertsen straat daar woont geen 1 echte werkende Nederlander meer.hij maakt weer eens een Cohennetje.{gristelijk-satirische mode uit}.

no coffee | 17-09-11 | 15:04

Che_cuevara | 17-09-11 | 15:02
Rijop voor waterboarding, denk ik.

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 15:04

@vraagstaart | 17-09-11 | 14:58
Dus eigenlijk betaal ik nog mee aan dat instralen.

Ik moet toch eens een ander vak gaan kiezen.

Che_cuevara | 17-09-11 | 15:03

dan-b | 17-09-11 | 14:58
Ook zo een fabeltje, zure regen.

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 15:02

@zoisut | 17-09-11 | 15:00
Gaat het weer een beetje, meneer/ mevrouw zoisut?
*Seroxat in draadje gooit*

necrosis | 17-09-11 | 15:02

het verhaal over het ingestraalde water of water met een geheugen is wetenschappelijk geheel als onzin of bedrog weggezet , lees Singh en Ernst.
Dat van de schalen met water is afkomstig uit de antroposofische hoek , zaaien als de maan zus staat of planeet zo net boven de horizon uitkomt , dat soort onzin , promotor Maria Thun , toen proeven in Nl niks aantoonden was het volgens de Zwitserse Thun omdat we op zee niveau zaaien.
Waterschap De Dommel zit om werk verlegen en wordt ongeremd bestuurd. Knuffelt verder in eco-bio-zweef projecten met Natuurmonumenten gekkies.

de heer ooievaar | 17-09-11 | 15:02

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:56
Overdosis water vrees ik.

Che_cuevara | 17-09-11 | 15:02

@A.Th. | 17-09-11 | 14:53
Ik denk dat er misschien ook wel "opgerot" onder komt te staan.

Maar een goeie dokter kan je nog wel helpen hoor.

Che_cuevara | 17-09-11 | 15:01

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:55
Even geen gein maar mijn moeder (rip) is samen met wat bekenden zo'n 20 jaar geleden naar Joke in Tiel gegaan.
(Lache, mensen kijken tijdens een sessie)

Binnen 5 jaar was 80% van mijn moeder's clubje deaud.
Nee, ingestraald water en Joke, da's een dodelijke combi.

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 15:01

zebravink | 17-09-11 | 14:30 | | Reageer+ |
Buiten de box denken? Buiten de koelbox zeker!
Hahaha!
Die kristallen worden gevormd door bevriezing.
Niet door zegeningen van Boeddha priesters...

wakkere_nederlander | 17-09-11 | 15:01

@Een paard | 17-09-11 | 14:49
Daar heb ik nog iets over te zeggen:
h6img.com/p/2/fortune-cookie.jpg
*beetje offtopic, derhalve hoog grinnik gehalte*

necrosis | 17-09-11 | 15:00

Maak me meer zorgen over de sociale wetenschappen die in de vorm van s'koningin's Waxinatrix prive martelintstituut Pieter Baan, haar en de tegenstanders van de linkse fascisten voor gek laat verklaren, als in de enige ooit en nog bestaande oostblok filosofie die dit land nog steeds blijkt te zijn. Alleen dan multikultureel, angstwekkend dat deze psychiaters hierop geconditioneerd kunnen worden, na de ontmasekering van de rechtstaat met D66 rechters en veiligheid met tunnelvisionaire onderzoekers is nu ook de volgende elitaire laag volkomen corrupt gebleken. Trix en Cohen en PechTrol kunnen niet wachten tot ze Geert mbv hun psychiaters kunnen laten "opnemen", Geert is gewaarschuwd. Overgens heeft alle materie geheugen, alleen de mens niet.....

zoisut | 17-09-11 | 15:00

Water met geheugen/structuur komt af en toe weer eens terug in de conclusies van onderzoeken en altijd blijkt er een probleem te zijn met de setup van het experiment.

De mooiste vind ik van een paar russen. Deryagin en Fedyakin

Fedyakin kwam erachter dat als je water meerdere keren door hele dunne quartz buisjes perste (om het te filteren), er soms een vloeistof met een veel grotere viscositeit onstond dan gewoon water heeft. In een experiment, wat op film is vastgelegd, zie je hoe hij een "draad" water uit een buis trekt en deze vervolgens, tegen de regels van de zwaartekracht in, het hele buisje leegtrekt. Hij had polywater gevonden. Een soort polymeer van water.

Deryagin was directeur bij een groot instituut en had gehoord van Fedyakin's experiment. Bij herhaling bleek het experiment weer te slagen. Later bediscusseerde hij dit experiment in Europa. Sommige mensen slaagde, andere hadden problemen het te herhalen. Weer andere merkte op, dat polywater de eigenschap had om gewoon water in polywater om te zetten.

Om deze eigenschap begonnen de VS zich zorgen te maken, er was weinig bekend van polywater, behalve dat het andere fysische eigenschappen had dan gewoon water. Zij begonnen er ook maar geld in te pompen.

In 1970 wist de massa wat polywater was (waarschijnlijk dankzij Cat's Cradle met ice nine). In Bell Labs vonden ze niks speciaal aan polywater, behalve dat het vervuild was.

Een medewerker gebruikte eindelijk eens zijn hersens. Verzamelde wat van zijn eigen zweet. Deed het experiment en kwam erachter, dat hij polywater uitzweette.

Polywater bleek uiteindelijk niks meer te zijn, dan water met vervuilingen. En blijkbaar genoeg om het stroperig te maken. Het quartz, dat de Russische onderzoeker gebruikte bleek vervuild en bovendien loste een groot deel van het silicium op in het water. Als alles goed schoongemaakt is, treed het verschijnsel niet op.

Grappig genoeg, komt dit onderzoek vaak terug in alternatieve en zogenaamd kritische kringen. Terwijl het onderzoek al is gefalsificeerd. Kritisch zijn betekent denk ik naar believen onderzoeksresultaten uit hun context trekken en gebruiken.

decadent degeneraat | 17-09-11 | 15:00

@Che_cuevara | 17-09-11 | 14:23 Sorry, ik was even de pot aan het instralen, vandaar de late reactie.

Maar ze krijgen vast subsidie, temeer omdat ze charlatanisme bestrijden.

#jemoetookmaardurvenzeg

vraagstaart | 17-09-11 | 14:58

Je hebt verschillende soorten waterschappen. Sommige zorgen alleen maar voor schoon water. Er zijn er ook, vooral in westnederland, die zorgen voor droge voeten. En ik zou toch graag willen dat het zo blijft. Rijkswaterstaat heeft het al druk genoeg met de zeedijken, bruggen en wegen. Polderbesturen en waterschappen zijn van oudsher democratische lichamen. Alleen had tot voor kort de agrarische sector een grotere invloed in die besturen.

hotnot | 17-09-11 | 14:58

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:54
Troost je, het is nog niet aan straling onderheven, slechts zuur. (GL mode/)

dan-b | 17-09-11 | 14:58

@ A.Th. | 17-09-11 | 14:53
Dat ga ik allemaal niet lezen hoor. Mij te lang.

Pa Cartwright | 17-09-11 | 14:57

A.Th. | 17-09-11 | 14:53
Zat het dwars ?

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:56

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:54
Zie je nu wel.
Het water is boos en komt naar beneden.

Zou dat van de maan af komen?

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:56

@A.Th. | 17-09-11 | 14:53
(Standaard) Tijd voor je pil?

dan-b | 17-09-11 | 14:56

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:48
Getver, uit Lourdes.
Heb eens een kennis gehad die daar naartoe is geweest.
Ze had een flesje met water uit Lourdes meegebracht.
Moest ik van drinken dan werd je nooit meer ziek.
Ik zag de haren en schilfers er in drijven dus toch maar niet van gedronken.
Ik heb nadien nog wel eens een griepje gehad dus misschien had ze wel gelijk :)

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:55

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:51
dan-b | 17-09-11 | 14:52
Het water maakt een hoop los deze zaterdagmiddag.
Het gaat hier zelfs regen.

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:54

Zit waarheid in.
Als je wordt gedoopt wordt je BEDONDERSTRAALD!

the wanderer | 17-09-11 | 14:53

Nu woon ik gelukkig al weer een tijdje in het buitenland, en bezie het gedoe in nederland met amusement. Ik zoek maar eens een linkje op. lostpedia.wikia.com/wiki/Island_in_Goo...
want nederland lijkt daar wel een beetje op.
Heeft U niets beters te doen dan te navelstaren? Tegen elkaar te schreeuwen? U druk te maken over flauwekul, niets, en te leven alsof het leven pas begint in het midden van de middeleeuwen? Het lijkt er niet op dat U zich kunt opwinden over niets anders dan het stof op de plank, en de prijs van een Dyson, terwijl de hele planeet binnen pak 'em beet 100 jaar geheel naar de kloten is. Gaat eens samen aan het werk en tracht eens een maatschappij op te bouwen, zonder de aanschaf van nutteloze straaljagers die de buren overigens veel goedkoper in de aanbieding hebben, het opleiden van mensen voor nutteloze functies in de ambtenarij die nog geen vinger in een lekke computer kunnen steken. Opleiden tot HR-funcionaris die fijn alles weet van sociologie terwijl het aanstellen van personeel vaak niet meer is dan het spelen van russiche roulette (Ik citeer daar een HR-blad van dik €250,- per jaar voor 12 cahiers). a eens wat nuttigs doen, behalve in de file staan op weg naar je droombaan en de atmosfeer naar de knoppen te helpen voor het verrichten van nutteloze arbeid op een kantoor waar je weinig anders doet dan de werkatmosfeer te verknallen, en de zeldzame productieve mensen dwarsligt met sociopraat. Doe eens wat. Doe eens wat anders dan extra waarde aan een product toe te voegen door het opnieuw te controleren, doe eens wat nuttigs inplaats van de kosten te verhogen door onderzoek te verrichten naar de kostenverhoging, ga de straat op, eis dat 3 kwart van de het wetboek naar de pulpmachine gaat, geef al de goed betaalde ambtenaren desnoods een uitkering, stop die rampspoedzaaiers en overige vrienden van Harry Mens die de economie veranderen in een casino (ander citaat uit een ander heel duur blaadje). Weiger geld te geven aan een advocaat, omdat die de schoolmaat is van degene die je een poot wil uitdraaien, en je niet van je arme loontje de rijken nog rijker wil maken, en het selecte groepje nog selecter wil maken, terwijl zij dan hun dochter van die centen een opleiding sociologie kunnen laten genieten, die je vervolgens afwijzen voor een functie als vakkenvuller omdat je niet aan het profiel voldoet want je zat net niet op Harvard. Gaat eens normaal doen en anders je ogen uit je kop zitten schamen omdat je met je egocentrisme alles kapot aan het maken ben.

Klaar?

Bijna.

Nu alleen nog weggejorist eronder, en dan bartsen jullie maar!

En dat rijmt.

A.Th. | 17-09-11 | 14:53

O jé, over paar dagen verhuis ik naar A'foort en ga nu maar meteen zoeken naar een ontstraal apparaat. Dit is er een voor het rijtje Vonk & Stapel

IJzer70 | 17-09-11 | 14:52

Satria | 17-09-11 | 14:48 | + 1 -
Ik heb 't eens aan Mrs. Canterwood gevraagd, maar haar tiet is niet vooruit te branden tenzij er een autostoel achter zit.

Canterwood | 17-09-11 | 14:52

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:51
Ik denk dat als jij dat zegt we jou hier een week of 6 niet meer tegen komen wegens "gebroken vingers":)

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:52

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:50
Kan je beter een kameel nemen, heeft twee waterbulten.

dan-b | 17-09-11 | 14:52

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:50
Ja, het is helemaal zijn geheugen kwijt.

Opsluiten maar in Pieter Baan centrum.

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:51

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:48
Welles !

En als dat niet meer mag, betaal ik niet meer.
;)

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:51

@tum378 | 17-09-11 | 14:49
Ow, dat wist ik dan weer niet.

*roerstaafje weg gooit*.

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:50

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:47
Dat water lijkt wel een Kameleon !

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:50

@Oerkoendoe | 17-09-11 | 14:43
Nee, nat.

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:49

Wat leuk dat Bert nog linkt naar dat gigantische faaltopic over Jozias waar niemand iets op wilde zeggen.

Een paard | 17-09-11 | 14:49

@kapotte_stofzuiger | 17-09-11 | 14:25

Ik straal water altijd in met 2.4 GHz. Voor die frequentie heb je namelijk geen zendvergunning nodig.

@Che_cuevara | 17-09-11 | 14:27
Roeren in ingestraald water is niet aan te raden. Dat verstoort de balans en het geheugen. Het water kan zelfs boos worden en verschrikkelijk gaan spatten met kokende druppels.

tum378 | 17-09-11 | 14:49

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:45
Jij durft tegen mevr Teun niet zeggen dat het een "knol" is.

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:48

ik heb eens een liter benzine oneindig verdund met water.... dat rijdt als een tiet!

Satria | 17-09-11 | 14:48

necrosis | 17-09-11 | 14:46
Of uit Lourdes, ook goed.
Als het maar geen geld is.

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:48

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:40
En dat gecombineerd geeft Spa rood.

Tenminste als je een blaasontsteking hebt.

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:47

@Che_cuevara | 17-09-11 | 14:43
Klein gokje, Aleid? Heeft ook z'n "Zen" inspiraties.

dan-b | 17-09-11 | 14:46

Ineens weet je het; we sturen geen geld meer naar Griekenland, maar water uit Tiel!

necrosis | 17-09-11 | 14:46

necrosis | 17-09-11 | 14:43
Die is aan het rijden op haar knol.
Maar als ze terug is, geef ik haar een glas water met de complimenten van jou.

Goed ?

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:45

@necrosis | 17-09-11 | 14:34
Die kans is wel aanwezig.

Alleen, wie is de vader?

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:43

Maarre, die Joke he, wat doet die tegenwoordig naast neuqen met haar Toyboy ?

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:43

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:34
Vergeet je mevr. Teun niet?

necrosis | 17-09-11 | 14:43

Water is links?

Oerkoendoe | 17-09-11 | 14:43

"Invloed van de maan op de hormoonhuishouding."
Tsja.
Want als de zwaartekracht van massa die maan heet invloed uitoefent op de aardemassa die water heet, hetgeen te bewijzen viel, dan zal dat ook wel automatisch gelden voor hormonen als dat toevllig lekker uitkomt. Hoe precies doet er totaal niet toe natuurlijk.
*Huilt*
Nu ben ik even wat indigokinderen pesten.

bbrussen | 17-09-11 | 14:41

Water heeft idd een geheuden. Gooi maar eens een steen in stilstaand water. Wacht 3 minuten. Water is weer stil. Aanschouw het geheugen van water. Of zoals het Bruce Lee het zegt met episch gezicht:

Be water my friend: www.dumpert.nl/mediabase/1684321/c0a09...

Raad_maar_raak! | 17-09-11 | 14:41

ZDEV | 17-09-11 | 14:39
Spa Blauw stamt af van Spa Geel, eigenlijk dus.

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:40

Vraagje. Tellen ijsblokjes ook mee?
*is niet te drinken maar ijsblokjes bij de wijn is beter als water, uitdelen doet, cheers*

dan-b | 17-09-11 | 14:39

Elke druppel water is al een keer door een organisme heen gegaan.
Pis dat is wat het is.

Daarom zuiver ik het met minimaal 40% alcohol.

ZDEV | 17-09-11 | 14:39

Oeps, Joris was sneller. [excuseer]

kapotte_stofzuiger | 17-09-11 | 14:35

@ zebravink | 17-09-11 | 14:30

You ok there, little buddy?

Pa Cartwright | 17-09-11 | 14:35

dan-b | 17-09-11 | 14:27
Correct.
necrosis | 17-09-11 | 14:28
Nou, vooruit, ik doe mee.
;)

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:34

@Che_cuevara | 17-09-11 | 14:30
Geen idee, zou Jomanda een onecht kind zijn van Greet Hofmans?

necrosis | 17-09-11 | 14:34

@zebravink | 17-09-11 | 14:30
Leest/bekijkt u uw eigen bronnen weleens?
"En dan zijn er natuurlijk de super-magnetiseurs zoals sterrekinderen Jesus en Hitler in dit aeoon.
Mohammed was ook een kei waar miljoenen nog steeds door ingestaald veranderd zijn."
Die sneeuwvlokjes zijn heel mooi, maar hebben niets met religies te maken (Youtubefilmpje).

kapotte_stofzuiger | 17-09-11 | 14:34

kunnen ze daar niet beter die timmerman inhuren J. von N. die maakt er tenminste nog wat lekkahs van.ik heb gehoord dat hij nog leeft.

miko | 17-09-11 | 14:33

@Jackanders | 17-09-11 | 14:32
Kijk, dat kan dan weer wel.

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:33

@zebravink | 17-09-11 | 14:30
Je verwacht toch niet echt dat ik dit serieus neem?

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:33

@Che_cuevara | 17-09-11 | 14:29
Ik straal het zo de toiletpot in, of een urinoir.
Instralen door uitstralen.

Jackanders | 17-09-11 | 14:32

Water heeft inderdaad een geheugen.
Terwijl ik er in duik hoor ik het water tegen elkaar zeiken: daar heb je die viespeuk die altijd in het zwembad zeikt.
En ik kom daar maar 2 keer per jaar.

Koos Knak | 17-09-11 | 14:31

-weggejorist-

zebravink | 17-09-11 | 14:30

@necrosis | 17-09-11 | 14:28
En die weet ook nog eens alles van water.

Zou die ook ingestraalt water gebruiken?

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:30

@*ceremonieel indrinken doet*

necrosis | 17-09-11 | 14:28
Voor de zekerheid vanavond dan maar water bij de wijn doet.

dan-b | 17-09-11 | 14:30

@kapotte_stofzuiger | 17-09-11 | 14:25

Laat Job het maar niet horen. Dan loopt het water hem in de mond.

ZKH EénOog | 17-09-11 | 14:29

@Jackanders | 17-09-11 | 14:26
Da's water uitstralen, dat telt niet.

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:29

Bier met geheugenblokkering kan ik nog wel bevatten, maar water dat een geheugen heeft? Moet niet veel gekker worden.

Raad_maar_raak! | 17-09-11 | 14:29

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:24
Gelukkig wordt Prins Pils binnenkort Koning Willem IV......
*ceremonieel indrinken doet*

necrosis | 17-09-11 | 14:28

Serieus reden om niet met DHV in zaken te gaan, mocht je in de markt zijn voor een ingenieursbureau. Wat een spectaculaire onzin op die site, gênant gewoon.

très cool | 17-09-11 | 14:28

@necrosis | 17-09-11 | 14:25
*I rest my case* ;)

dan-b | 17-09-11 | 14:28

@kapotte_stofzuiger | 17-09-11 | 14:25
En niet vergeten te roeren.

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:27

@zebravink | 17-09-11 | 14:22
Wat leuk, ditmaal Hitler het sterrekind.
*in de regen de zegeningen gaat ontvangen*

kapotte_stofzuiger | 17-09-11 | 14:27

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:24
Eensch en maar goed ook, maar zoals @Che_cuevara | 17-09-11 | 14:24
al zei, je geheugen wordt er niet beter op.

dan-b | 17-09-11 | 14:27

Ik straal ook regelmatig water in, vooral na een paar Hertog Jannetjes.

Jackanders | 17-09-11 | 14:26

-weggejorist-

vetkleppert | 17-09-11 | 14:26

Hier kun je nou wel lacherig over doen, maar het is net als met aderlaten. Een eeuwenoude geneeswijze waarmee men sinds de middeleeuwen al talloze ziektes heeft weten te genezen.
Tegenwoordig wordt deze methode vooral financieel gebruikt en dan werkt het zelfs nog beter.

vetkleppert | 17-09-11 | 14:26

@zebravink | 17-09-11 | 14:22
Jij noemt een zin als "dat klinkt allemaal heel logisch" een bewijs?

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:26

ik weet niet of we hier zo blij mee moeten zijn.Zodadelijk krijgen we een tsunami van water

miko | 17-09-11 | 14:25

Altijd een kopje water instralen met laagfrequente straling, niet langer dan 3 minuten (en nooit bij volle maan), om vervolgens 4000 jaar geleden ontdekte Chinese kruiden toe te voegen.

kapotte_stofzuiger | 17-09-11 | 14:25

@dan-b | 17-09-11 | 14:22
In mijn geval slechts 35%......
*hips ende burps*

necrosis | 17-09-11 | 14:25

@dan-b | 17-09-11 | 14:22
Da's het bewijs dat water geen geheugen heeft.
Anders zou het ver van ons vandaan blijven.

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:24

dan-b | 17-09-11 | 14:22
Water is zwaar nodig om bier te maken.

Need I say more ?
Slim spul dus.

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:24

Jacques Benveniste. De slofte, naar verluid, ook de ganse dag met een wichelroede in z'n hol rond.

Pa Cartwright | 17-09-11 | 14:23

Waterschappen. Wanneer worden die nou eens eindelijk opgeheven en het beheer ondergebracht bij Rijkswaterstaat, waar het hoort?

Pfff. Kosmisch instralen. Dat doet de zon standaard al, daar is geen belastingcent voor nodig. Degene die die heeft bedacht al die onzinkosten terug laten betalen. Tot de laatste cent.

ZKH EénOog | 17-09-11 | 14:23

Helle & Hans,het nieuw komisch duo.
#... plastic bloem voor in knoopsgat met slangetje en waterbalgje uit jaren '50 zoeken gaat...#

R.B.Scott | 17-09-11 | 14:23

@vraagstaart | 17-09-11 | 14:17
Een heuse Academie nog wel.
Dan moet het waar zijn.

Krijgen die ook subsidie?

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:23

Geniaal stukje, Bert!

necrosis | 17-09-11 | 14:22

-weggejorist en opgerot-

zebravink | 17-09-11 | 14:22

@Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:20
Water heeft ons lichaam al voor 70% in handen.

dan-b | 17-09-11 | 14:22

Toch moeten we daar niet te licht over denken.
Kosmische stralen werken wel degelijk op water.
In de zomer komen de "kosmische" stralen van de zon en daardoor wordt het water warm. Is echt zo.
En als je dan goed kijkt naar de golven van het water zie je een ritmische "dans" en dat water weet precies hoe dat moet.
Conclusie, water heeft een geheugen, zij het van korte duur, dat dan weer wel.

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:21

@kapotte_stofzuiger | 17-09-11 | 14:15
Hahaha inderdaad, en ons slaafjes van de big pharma noemen of zoiets. Alvast voor de aluhoedjes 10^23, your argument is invallid.

BlackDeathMetal | 17-09-11 | 14:21

Om water de baas te zijn moet je kunnen zwemmen.

Water hoeft dat niet bij ons.

Slim spul, dat water.

Teun van het Tuinpad | 17-09-11 | 14:20

Heb nooit begrepen waarom dit niet gewoon verboden is. Waarom deze mensen niet direct worden opgepakt voor oplichting.

Da was ik nie... | 17-09-11 | 14:19

Dan ook gelijk even je niet meer lopend horloge op de televee leggen en Uri erbij halen.
Het ziet er allemaal een stuk positiever uit ineens *kuch*.

dan-b | 17-09-11 | 14:18

En wateraders. Ook erg bedreigend voor de gezondheid, wateraders. Helemaal belangrijks voor De Dommel. www.aardstralen.be/

vraagstaart | 17-09-11 | 14:17

Ik ga zo mijn Bacardi Cola even instralen, moet je eens opletten hoe vitaal ik word.

Bolesmales | 17-09-11 | 14:17

Ik raak helemaal boven m'n theewater zo.

Robzter | 17-09-11 | 14:17

Aardstralen. Overmorgen sta ik bij ze op de stoep met een aardstralen-kistje.

vraagstaart | 17-09-11 | 14:16

@BlackDeathMetal | 17-09-11 | 14:09
Gegarandeerd dat een aluhoedje in de panelen onder ons uw reaguursel negeert en met het 'wetenschappelijke bewijs' komt dat water een geheugen heeft.

kapotte_stofzuiger | 17-09-11 | 14:15

Altijd al gedacht dat water slim was.
Het stroomt altijd naar het laagste punt.
Dat moet het dus wel weten. Ze hebben daar een punt bij De Dommel.
Nu nog wat gezond verstand en dan komt het wel goed.

Che_cuevara | 17-09-11 | 14:11

Het geheugen van water, daar trapte de reviewers van het hoog aangeschreven blad Nature ook een keer met open ogen in.

BlackDeathMetal | 17-09-11 | 14:09

Bah, water met geheugen... Dan blijk je op een regenachtige zaterdag geen druppels Hitler-urine op je hoofd te krijgen. [godwin]

kapotte_stofzuiger | 17-09-11 | 14:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken