Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Groenlinks wil fietscoach bij station 020

fietscoachftw.jpgJa, kom maar. Kom maar. Je gaat dit doen. Je kunt het. Juist, bochtje maken, die kant op. Daarheen. Nee! Daarheen! Verdomme, wat zei ik nou? Terug, terug, kom nou... TERUG! Prima, draaien, maak die draai. Kijk uit voor dat uitstekende achterwiel, ja ja, gaat goed zo, fantastisch, hou hem in deze versnelling en nu hierheen. Kijk, zo moet dat. Okee, concentratie vasthouden. Blijf peddelen in dit tempo. Daar voorbij dat tweede rek naar links. Focus, focus, foooocussss, FOCUSSS! Briljant! Geweldig! Klasse! Goede bocht. Heb ik je altijd al gezegd dat dit in je zat. Zie je wel! Gaaf! Okee, nu het moeilijkste gedeelte, waar je.. WAT DOE JE? FUCK! GOD-VER-DOM-ME! Time out, scheids. Time out. Ja, leg die fiets maar even neer. Hierkomen, snel. Koppie er bij houden, vriend. Denk aan wat ik je altijd op de training heb geleerd. Hier, kijk naar dit diagram. Hoe gaat het ook al weer? Precies. Eerst stoppen, dan afstappen, dan standaard en dan... inderdaad, dan rustig neerzetten en slot er op. Maar wat wilde jij gaan doen? Ja, al rijdend van je fiets afspringen en tussen twee andere mikken. Waar zat je met je hoofd? Hou het gewoon simpel, dan komt het goed. Vertrouw me. Hou je aan de afgesproken tactiek. Concentratie, hup. Fiets pakken en nog een keer. Okee, go! Juist, prima, klasse, top, ooooh SHIT JA! Je hebt het gedaan! Hij staat! Op de goede plek! Correct! Fantastisch! High five! Dit is waar we het hele seizoen voor trainen. Dit moment. Jouw moment. Pak dit moment, koester het, vergeet het nooit meer. Die fiets staat. Niks meer aan doen. Geen dank, voor dit soort hoogtepunten ben ik fietscoach geworden. Nooit meer falen als het op fietsen neerzetten aan komt. Precies. Tot morgen.

Reaguursels

Inloggen

@fleurtje Je moet wel ff het topic lezen, anders zeg je dingen die nergens op slaan. Zou stom zijn...

Fatbirdsdontfly | 14-05-11 | 19:43

Klinkt als een goed plan. Meer plek. Als je zo het aanleggen van nieuwe dure fietsenstallingen en het laten wegslepen van verkeerd geparkeerde fietsen kan voorkomen, dan lijkt het me ook een stuk goedkoper.

Fatbirdsdontfly | 14-05-11 | 19:42

Volgens mij heeft Johnny Quid vroeger gevoetbald.. of doet het nog steeds..

Dubbele Halve Zool | 14-05-11 | 01:50

Sorry dat ik nu pas reageer, mijn typcoach is nu pas naar huis.
Ontopic. Geweldig idee zo'n fietscoach!

Fokjeop | 13-05-11 | 23:19

Melkert is nog steeds niet uit het werkverschaffingsdenken van onze overheden verdwenen.

azoturie | 13-05-11 | 18:41

Paar keer op je bakkes en je kan fietsen geen coach bij nodig.Werken, groen links ,maar daar hebben jullie een hekel aan.

fleurtje | 13-05-11 | 18:29

Ooooh.. wij gaan gewoon weer een stadswacht/ verkeersregelaar/ OV controleur met een andere naam op z'n oranje hesje introduceren.... zég dat dan gewoon...

azoturie | 13-05-11 | 18:27

Station Duiven (of all places) heeft er lange tijd 3 gehad. Heb ze al een tijdje niet gezien helaas...

tada | 13-05-11 | 14:51

waarom woren de mensen niet gewoon met een politie busjes van huis opgehaald en dan op het station afgeleverd. scheelt een hoop overlast met al die fietsers op het station

dolffie | 13-05-11 | 14:35

't Kan aan mij liggen, maar vind het minder idioot dan animal cops.

GS Bach | 13-05-11 | 14:34

@vraagstaart | 13-05-11 | 13:55
Het is in ieder geval niet bedoeld als betutteling. Ik kan gewoon mijn fiets niet meer kwijt. Als iemand met een auto over twee invalidenparkeerplekken staat, dan staat ie ook op GeenStijl. Dat is eigenlijk het zelfde probleem, alleen met auto's kijkt men er blijkbaar een stuk linkser tegenaan.

Expert Homo | 13-05-11 | 14:07

@Expert Homo | 13-05-11 | 12:52 Daar heb ik ook niets tegen. Wel tegen de betutteling maar hey, ik ga gelukkig nooit naar Amsterdam en de enige fiets waar ik op klim is een mountainbike - en die parkeer ik na een paar kilometer netjes naast de kroeg om een terrasje te pakken.

En dan met loden benen weer terug naar huis.

vraagstaart | 13-05-11 | 13:55

Mijn fiets staat in het schuurtje en telkens als ik er voorbij loop denk ik even "toch blij dat ik een auto heb."
Feels good, man.

Gootbalkoning | 13-05-11 | 13:52

Amsterdam, Beethovenstraat t.h.v. station. Wordt gebouwd aan Noord-zuidlijn. Aan weerskanten staan 3 tot 4 "verkeersregelaars" om bouwverkeer te helpen bij het invoegen.
Hoeveel triester kan je bestaan zijn als je dat met zoveel mensen per vrachtauto moet doen.

zebikboss | 13-05-11 | 13:16

En ja hoor, wederom werkverschaffing voor lieden, zodat ze voor hun minimumloontje uitgescholden en in mekaar getimmerd kunnen worden door gestresste ochtendforenzen. Misschien maar eens wat meer stallingsruimte/vaker wrakken weghalen

rintelman | 13-05-11 | 13:02

@vraagstaart | 13-05-11 | 12:32
Nee ik ben niet Fjodor Molenaar. Denk niet dat er maar een handje vol mensen is die zo denkt over fietsen stallen. Het kan ook jou overkomen dat je gevraagd wordt door een naaste je fiets netjes te stallen.

Expert Homo | 13-05-11 | 12:52

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:34 |
Ja , ik zie ook Cor v/d Laak en de burgemeester en wethouder van Juinen voor me.

zebikboss | 13-05-11 | 12:50

Opeens weet je het: ik word gesubsidieerde clitcoach!

Klaas Wilting | 13-05-11 | 12:37

@Expert Homo | 13-05-11 | 12:30 Waarom dan Fjodor?

vraagstaart | 13-05-11 | 12:32

Velen hier zetten mij aan tot haat jegens hun. Oppassen hoor heren!

Expert Homo | 13-05-11 | 12:30

Wordt GL gesponsord door Cup-a-Soup (zelfde kleur)? Wij zijn allemaal managers: foute-fietsenstallert-manager.

FrankVeer | 13-05-11 | 12:29

@Peilstok | 13-05-11 | 12:20
Ik ken veel architecten, maar de eerste die verstand van ergonomie heeft moet ik nog tegenkomen...

Jeff Hawke | 13-05-11 | 12:28

@Polletje Piekhaar | 13-05-11 | 12:18 Uiteraard wordt daar een bestuur voor gevormd van competente mensen. Gelouterde bestuurders met ervaring in de (semi-) overheidssector, en meestal zijn dat mensen van PvdA- en GL-huize.

De naam van Harry Borghouts is al veelvuldig gevallen, bijvoorbeeld. Echter, de onderhandelingen zitten nog een beetje vast op de auto met chauffeur, want daar moet natuurlijk wel de Dienstfiets in de kofferbak passen.

Het salaris van 300.000 exclusief onkosten en pensioenvergoeding is gen enkel probleem. "Een koopje!" zeiden de verantwoordelijke raadsleden zelfs, mede omdat Harry (volgens geruchten) voor dat bedrag een full time job in slechts 2 dagen per week wil gaan vervullen. Weliswaar voor een full time salaris maar dat zijn die details waarover alleen rare rechtse mensen zich druk maken.

vraagstaart | 13-05-11 | 12:25

Kan iemand trouwens iets aan het belachelijke ontwerp van die veel te kleine fietsenrekjes doen? Wat een armoede om daar je fiets in te puzzelen. Als er al een omafiest in staat of een fiets met zo'n bak voorop of zo'n ander model met breed stuur, dan kun je het wel schudden. Dan proberen ze ruimte te besparen met zo'n compact fietsenrek schieten ze hun doel nog ruimschoots voorbij omdat een deel van het rek niet gebruit kan worden en mensen hun fietsen dus toch weer ergens anders neer moeten zetten. Weg met die flutrekken! Zet er iets fatsoenlijks neer.

doenormaal! | 13-05-11 | 12:21

Een fatsoenlijke architect inhuren die nog verstand heeft van ergonomie en voldoende parkeerruimte is zeker een gepasseerd station?

Peilstok | 13-05-11 | 12:20

En wie gaat deze fietscoaches controleren? Het kan toch niet zo zijn dat ze maar lukraak aanwijzingen gaan geven die misschien niet geheel conform de fietsparkeerregelgeving zijn.

Polletje Piekhaar | 13-05-11 | 12:18

@Wim-Lex | 13-05-11 | 11:17
GS bericht over alle faalbeleid. Dat daar nou "toevallig" vooral steeds in Amsterdam en Utrecht sprake van is ligt niet aan GS maar aan het feit dat die steden worden bestuurd door PvdA faalbeleid en burgemeesters.

doenormaal! | 13-05-11 | 12:18

@nixi buisje | 13-05-11 | 11:54
Goeie. Nou ben ik wel weer tegen kwaad met kwaad bestrijden. Als iemand anders die fiets goed plaatst, moet het op den duur de eigenaar wel opvallen dat het 'gewenst' is en toch geen krom voorwiel oplevert.

Expert Homo | 13-05-11 | 12:17

Nieuw topic alweer verwijderd?

Superior Bastard | 13-05-11 | 12:17

@zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:31
Maar dat vind ik dan weer wel logisch.

doenormaal! | 13-05-11 | 12:16

@overVecht | 13-05-11 | 12:07 Als dat uw lachlust opwekt is er helaas vrijwel geen redden meer aan.

Heeft u al eens overwogen om daarvoor serieuze hulp in te roepen, bijvoorbeeld een Chagrijn-coach te benaderen?

vraagstaart | 13-05-11 | 12:15

@vraagstaart | 13-05-11 | 12:06
Inderdaad, dat waren nog eens tyden van volmaakt arbeidersparadijs. Daar kunnen zelfs Groenlinkse beleidsfantasten nog wel een puntje aan likken.

Jan Passant mk2 | 13-05-11 | 12:09

@vraagstaart | 13-05-11 | 12:06
Daar hebben we nu KPN voor

Che_cuevara | 13-05-11 | 12:08

@vraagstaart | 13-05-11 | 12:02

Het ging mij erom dat door het stukje ik het compleet visualiseerde. Ik werk in de non-profit sector als je dat bedoelde ja.

overVecht | 13-05-11 | 12:07

@vetkleppert | 13-05-11 | 11:58
Puur eigenbelang, anders krijg ik mijn eigen fiets niet meer kwijt.
Wat fatsoendelijk vervoer beteft: u bedoelt waarschijnlijk een auto. Nou vetklep: met de auto van huis naar plaats van bestemming kost mij 20 min, met de fiets 15. Bovendien ben ik nu geen geld kwijt aan benzine en parkeertarieven.
Oh, en door wat te bewegen hoef ik mijzelf geen vetklep te noemen, dat is ook een voordeel.

nixi buisje | 13-05-11 | 12:07

Heeft iemand het nummer van Fjodor M? Want de pillen die hij slikt, die wil ik ook!! *Iets mompelt met besnuffelen en ratten*

Hollander01 | 13-05-11 | 12:06

@Jan Passant mk2 | 13-05-11 | 12:03 Velen hadden zelfs een dubbelbaan: ze coachten niet alleen de stoeptegel, maar waren ook nog eens informant van de geheime dienst.

En niemand die klaagde. In ieder geval nooit lang.

Kom daar nu maar eens om.

vraagstaart | 13-05-11 | 12:06

@Lemo | 13-05-11 | 11:22
Nogmaals. Snel staat een fietsenrek vol met diagonaal geparkeerde fietsen en moet je wel. Ja, of je propt hem een halve meter naar achter tussen twee anderen uiteraard.

Expert Homo | 13-05-11 | 12:05

Vroegah, in de economisch EN sociaal zo succesvolle socialistische heilstaten was er ook nooit werkeloosheid. Iedere straathoek of desnoods stoeptegel had zijn eigen coach, compleet met een pet en een bezem en alles was er tot in de puntjes verzorgd.

Jan Passant mk2 | 13-05-11 | 12:03

@eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 12:00
Hier hebben de sgp-ers het nog voor een groot deel te zeggen. En die leven echt nog in het jaar 1900.
En dat geld over de dijken.
Loop er elke dag over, maar nog geen stuiver gevonden.
Wel veel hondenstront.

Che_cuevara | 13-05-11 | 12:02

@overVecht | 13-05-11 | 12:00 "dit topic is HIHI"?

Ik geloof niet dat u de ernst van het onderwerp en de ongekende mogelijkheden op de juiste waarde weet te schatten.

U werkt zeker in de *gruwel* profit-sector?

vraagstaart | 13-05-11 | 12:02

@zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:53
Het idee is van GL. Dus jouw oplossing gaat helaas niet door.
Te efficiënt.

Che_cuevara | 13-05-11 | 12:01

@eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:59

Nee geen NSFW maar iets in de trand van.. Pas Op dit topic is HIHI.... maar misschien ben ligt het wel aan mijn op dit moment vrolijke humeur dat ik er zo om moest lachen.

overVecht | 13-05-11 | 12:00

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:58

Dat gaat hier wel anders hoor! De gemeente heeft flink bezuinigd op de buitendienst en zelfs grasmaaiers gekocht die twee keer zo hard konden maaien als voordien! Maar ja, bij de gemeente waar jij woont zullen de linksmensen het wel voor het zeggen hebben en het geld klotst over de dijken nietwaar?

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 12:00

www.biesieklette.nl/ Let op de foto's, niet één fiets netjes in een rek. Wel lege rekken.

En een fietsenrek dankt zijn bruikbaarheid aan leegte, in een vol rek kun je je fiets niet kwijt namelijk.

zeg maar jansen | 13-05-11 | 12:00

@eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:58
Zijn geen MILFjes, zie vraagstaart.

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:59

overVecht | 13-05-11 | 11:57

Om hier een NSFW-warning aan te geven vind ik zelfs wat overdreven...

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:59

@eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:56
Als ik hier gemeentewerkers bezig zie dan staat er eentje te graven en twee die "aanwijzingen" geven.
Nog altijd zo

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:58

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:51

Wauw, geyle MILFjes...

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:58

@nixi buisje | 13-05-11 | 11:54
Wat fijn dat er mensen zijn als u, die altijd bereid zijn anderen op heldhaftige wijze op hun ongewenste gedrag te wijzen. Vooral waar het fietsen betreft, want het is toch al geen pretje als men zich geen fatsoenlijk vervoer kan permitteren.

vetkleppert | 13-05-11 | 11:58

Geacht redactie cq dhr Quid,

Graag zou ik, zoals ook gebeurd bij pr0n, een waarschuwing krijgen als stukjes de lach nogal kunnen opwekken in een dusdanige zin dat collegae zich afvragen of je, in dit geval o.g., psychotisch ben geworden.

Wederom kan mij nu verantwoorden bij mijn werkgever waarom ik een lachstuip had én kan ik zowel mijn beeldscherm schoonmaken en een nieuw toetsenbord aanschaffen jegens gemorstte koffie.

Kortom. Een waarschuwing vooraf zou prettig zijn.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Dhr overVecht

overVecht | 13-05-11 | 11:57

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:52

Denk niet meer...

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:56

@zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:53 Vuile rechtse hond. De baan is nog niet gecreëerd en jij efficiëntieert 'm al weer weg.

Zo wordt het natuurlijk nooit wat met de wewrkgelegenheid.

vraagstaart | 13-05-11 | 11:56

@Che_cuevara | 13-05-11 | 11:51 Precies. Het is een beroep wat de laatste decennia wat in de verdrukking is geraakt, maar er zijn vele gevallen bekend waar in vroeger tijden een warme, ik zou haast zeggen: intieme, relatie is ontstaan tussen coach en coachee.

vraagstaart | 13-05-11 | 11:54

@Expert Homo | 13-05-11 | 11:3
Op een plek waar ik vaak moet zijn staan palen midden tussen de rekken. Dat is geen probleem zolang mensen hun fiets in het rek zetten, maar af en toe heb je weer zo'n eppo die zijn voorwiel niet in het rek plaatst en daarmee een groot deel van de beschikbare plaatsen onbereikbaar maakt.
De oplossing is zijn fiets op de kop in het rek schuiven. Al bij de nodige fietsen toegepast en het werkt prima om hun dat kut-gedrag af te leren.

nixi buisje | 13-05-11 | 11:54

Ik bedenk net iets waardoor de fietscoach meteen al wegge-automatiseerd kan worden.

Fietsenstallingen met een vlaggetje op elke plaats waarbij het vlaggetje wegzakt zodra er een fiets op die plek in het rek staat.

Kom je bij een stalling aan dan zie je van verre al waar nog een vlaggetje omhoog staat en dan is daar plek voor je fiets.

zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:53

Dikke penguins de fiets opkrijgen en dan denken dat er iets goeds gebeurt. De vruchten van die penguin haar lendenen zitten ook de fiets, andermans fiets!

Widukinn | 13-05-11 | 11:53

@eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:45
Dat is hier toch nog altijd zo?

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:52

@zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:45 Dat is inderdaad een groot maatschappelijk probleem waar helaas (mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen) te weinig aandacht voor is.

En dan heb ik het vooral over de koofercoach: want hoeveel mensen slepen er niet met een koffer die volgens Arbo-normen door twee mensen gedragen zou moeten worden?

Het wegen van de koffers en vervolgens een beroep doen op de solidariteitsgedachte van anderen ("Ach, meneer, helpt u nou toch even met dragen want het is een kilootje te veel") kan veel leed voorkomen.

In een later stadium kan gedacht worden aan het beboeten van diegenen die stelselmatig te zwaar beladen over straat gaan; eventueel gevolgd door een verplichte cursus "Wat neem ik mee en wat laat ik thuis" in een gesloten inrichting.

vraagstaart | 13-05-11 | 11:51

@Mea Culpa Gump | 13-05-11 | 11:26
Je moet ook je eigen fiets nog kwijt kunnen.

Expert Homo | 13-05-11 | 11:50

@eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:42
Oeps.
*In hoek gaat staan*

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:49

vetkleppert | 13-05-11 | 11:42

Ja die ken ik! Twee man die controleren of één ander aan het werk is...

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:45

vraagstaart | 13-05-11 | 11:38 Een roltrapcoach zou ook geen slecht idee zijn. Rechts staan en links lopen gaat vaak niet op vanwege de te grote koffer die men maar klakkeloos meeneemt op een roltrap.

En ik zie de volgende subsidiefunctie al in de verte: De koffercoach.

zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:45

vraagstaart | 13-05-11 | 11:38

Is ook moeilijk als je al zo lang een uitkering hebt... Die mensen hebben het best wel zwaar hoor!

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:44

Vroeger was er in de socialistische heilstaten ook geen werkeloosheid. En de liften werden er wel bediend door professionals.

vetkleppert | 13-05-11 | 11:42

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:37

BekenD. Ies voltijddeelwoord...

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:42

@ Kalaforni | 13-05-11 | 11:35

Natuurlijk heeft links dat nog niet in de gaten. Daar voelt men immers de tucht van de markt niet.

HoogToontje | 13-05-11 | 11:40

Straatcoaches hebben hun nut al helemaal niet bewezen. Wat geld naar een fietscoach gooien is dus niet zo'n gek idee. Hij gaat in het theehuis zitten en schrijft rapportjes. Ideale baan voor allochtonen.

nu even niet | 13-05-11 | 11:40

Idee! Hoeveel mensen hebben er geen moeite met uit hun bed komen? He? Nou? Zeg eens eerlijk?

Die paar mensen in Amsterdam die wèl werken hebben daar vast ook problemen mee.

GroenLinks zou eens moeten nadenken over de Bedman (m/v), een herintreder in een kek uniform die 's morgens mensen helpt bij het opstaan en er ook voor zorgt dat ze voldoende aandacht besteden aan hun persoonlijke verzorging (toilet bezoeken en maken, goed ontbijten (héél belangrijk)) alvorens ze in de veilige handen van de Stoepbestuurder komen.

vraagstaart | 13-05-11 | 11:38

vraagstaart | 13-05-11 | 11:23 |
Ik sta helemaal achter jouw lumineuze idee voor het aanstellen van loopcoaches. Neem bijvoorbeeld ook het onnodig links blijven lopen, het tergend langzaam lopen of het onverantwoord nemen van scherpe bochten om winkelpuien met slecht zicht. Slechts met behulp van de loopcoach kan hieraan een einde worden gemaakt. Onnodig te zeggen dat ik ook iedere voetganger zou willen verplichten tot het dragen van achteruitkijkspiegels.

SjiekDeFriemel | 13-05-11 | 11:38

In Nijmegen hebben we die al lang. Laatst wilde ik mijn fiets op het station stallen en de rekken waren overvol, dus ik maak aanstalten dat ding netjes tussen twee andere fietsen te parkeren en huppa! Drie (!!) "verkeersagenten" komen op mij af: "zou je 'm daar wel neerzetten? Je weet dat we 'm dan weghalen he?". WTF?! Fietsenfascisten. Ernstig is het en www.afac-nijmegen.nl/ heet het.

nikjenikje | 13-05-11 | 11:37

vraagstaart | 13-05-11 | 11:23
LOl, de minderhedencoach die mensen vriendelijk aanspreekt op hun houding tov minderheden.
"U zegt nu wel dat u geen racist bent, maar u had natuurlijk ook naast die vrouw met hoofddoekje om kunnen gaan zitten en een vriendelijk gesprek met haar kunnen aanknopen ipv op dat lege bankje te gaan zitten. Toe, probeert u het eens, dan blijf ik wel in de buurt staan om te kijken of het allemaal goed verloopt."

sjaakdeslinksesul | 13-05-11 | 11:36

@zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:33
Ik moet wel anders krijg ik mijn eigen fiets er niet eens bij.

Expert Homo | 13-05-11 | 11:36

Superior Bastard | 13-05-11 | 11:29 Er zijn mensen die op verjaarsfeestjes gewoon niet over hun werk kunnen praten.

Fietscoach lijkt me er ook een van. Naast GVB-controleurs.

zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:35

Mensen we hebben kredietcrisis ! Of heeft links dat nog niet in de gaten.

Kalaforni | 13-05-11 | 11:35

deministerpresident | 13-05-11 | 11:34

Ik stel mij beschikbaar als neuqcoach!

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:35

De fietscoach is iemand die een re-integratietraject volgt. Dan hebben we het dus over langdurig werklozen, Wajongers en oudere chronisch zieken die volgens het vorige wonderkabinet opeens niet meer ziek waren (want bijstand kost minder dan een WAO-uitkering).

Dat zijn niet echt mensen die stevig in hun schoenen staan of die het kunnen gebruiken om verbaal bedreigd te worden. Het is wachten tot de eerste autistische Wajongers iemand een fiets om zijn nek vouwt.

Het CDA | 13-05-11 | 11:34

zebikboss | 13-05-11 | 11:32

Was je net 6 minuten voor, zie mijn tegel van 11:26, neem aan dat je ook aan Dirkie hebt gedacht...

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:34

Geachte heer Fjodor Molenaar, in uw voorstel voor het aannemen van een zgn. 'Fietscoach' wijst u op het succes dat een dergelijke functionaris in onder meer Utrecht zou hebben. Kunt u dat nader toelichten? De laatste keer dat ik rondkeek op het terrein dat bekendstaat als 'Utrecht C.S.' was het een enorme teringzooi. Een wat? Neem me niet kwalijk, de parkeerfiets-situatie was niet optimaal. Ik verzoek u daarom vriendelijk uw leugen te rectificeren, neem me niet kwalijk: uw uitspraak toe te lichten,
Hoogachtend,

K. Neukertje.

Kommaneukertje | 13-05-11 | 11:34

Groenlinks? Nee bedankt.
Ik stem dan toch liever op een partij waarvan de politici niets schadelijkers doen dan in brievenbussen pissen. Dat kost niet zoveel miljoenen aan weggegooid onzingeld.

Jan Passant mk2 | 13-05-11 | 11:34

Mijn neukcoach kwam wat later omdat zijn fietscoach nog geen geschikte plek had gevonden op het Centraal Station waardoor zijn OV-Chipcoach ongeduldig werd en alvast de bus liet rijden. Wat een kutdag. Ik bel even met mijn mental coach.

deministerpresident | 13-05-11 | 11:34

Zo'n 70% van de Nederlandse bevolking leeft in de valse veronderstelling dat zij onze taal goed beheersen. En nog eens 70% van de Nederlandse bevolking stoort zich mateloos aan neurotische collegae, die hun fiets verplaatsen.

sjaakdeslinksesul | 13-05-11 | 11:33

Expert Homo | 13-05-11 | 11:31 Aha, jij bent die fietsen-van-collega's-rechtzettert.

Dat je een moraalneukert bent als je dat doet. Dat heeft het er mee te maken.

zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:33

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:32

Is ook zo. Maar de Prius en de 190D kent ze dan wel weer goed!

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:33

fuckje | 13-05-11 | 11:31

En wie mag dat straks allemaal gaan betalen? Juist ja...

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:32

Krijg een soort Koot en Bie flashbacks.

zebikboss | 13-05-11 | 11:32

@eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:30
Femke weet niet wat een fiets is.

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:32

@An die ARBEIT | 13-05-11 | 11:25 Ja en nu je het zegt: op gevaarlijke situaties te voorkomen zoals we die gisteren hebben gezien met Glennis Grace en Aart Staartje, zouden die Stoepbestuurders zich vooral moeten focussen op de plekken waar de stoep een rijweg onderbreekt.

Goede instructies aan voetgangers die dit deel van het trottoir (moeilijk woord!) betreden, automobilisten tijdig informeren ten aanzien van de voorrangssituatie ter plaatse - het lijkt mij een fantastische uitdaging voor herintredende herintreders.

vraagstaart | 13-05-11 | 11:32

fietskettingslot | 13-05-11 | 11:30

Niet alleen daar. In Groningen werd laatst een juwelier overvallen door Finse bontkraagjes die per scooter uit Amsterdam waren overgekomen. Hebben ook nog geschoten geloof ik. Van mij mag dit crapuul na hun celstraf zo terug de Riff in...

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:31

@an die ARBEIT |11:25
In Griekenland hebben ze al tienduizenden van dergelijke banen, en zeer goed betaald, dat dan ook weer.

fuckje | 13-05-11 | 11:31

Ik ben bekend met die stalling, en het probleem is niet dat mensen niet weten waar ze hun fiets kunnen zetten, maar dat er domweg te weinig plekken zijn. Dat weet Fjodor ook heus wel, waarmee is aangetoond dat dit het op een heel doorzichtige wijze aanboren van belastingcenten is ten behoeve van het linkse subsidiecircus. De schaamte voorbij mag dat wel genoemd worden.

HoogToontje | 13-05-11 | 11:31

doenormaal! | 13-05-11 | 11:30 Zelfs als je je fiets in de gracht gooit (waar ie toch niemand in de weg staat) nemen ze hem mee.

zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:31

@zeg maar janse
Wat heeft dat met elkaar te maken? En wie ben jij dan trouwens??

Expert Homo | 13-05-11 | 11:31

@ S. Polak | 13-05-11 | 11:26
Ik ben het volkomen met u eens. Wat er in onze 'hoofdstad' in de tram en rond CS gebeurd zal de rest van NL aan zijn aars oxideren.

Wim-Lex | 13-05-11 | 11:31

moeten = moet

Superior Bastard | 13-05-11 | 11:30

Ik dacht dat Amsterdam daar al een hele "goede" oplossing voor had, AFAC (A Fuck in de volksmond) genaamd. Deze knippen met veel plezier je fietsslot aan stukken (zelfde dag meteen al als dat je je fiets er hebt neergezet aan de binnenklant van een boomrek waar je fiets niemand in de weg staat), brengen je fiets naar een of ander godvergeten afgelegen oord waar je je fiets tegen flinke betaling kan ophalen (kosten van kapot geknipt slot nogniet eens meegerekend) Doen ze ook met grijpgrage vingertjes bij het Centraal Station dat officieel de status heeft en benoemd is als probleemgebied. Dat houdt in dat de gemeente weet dat het er te vol is om je fiets nog kwijt te kunnen. Desondanks lossen ze het probleem niet op maar gebruiken het gebied als, jawel we hebben er weer één: melkoe!

doenormaal! | 13-05-11 | 11:30

Iets voor Femke wellicht, die zit nu toch van mijn belastingcenten te vreten...?

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:30

Zet die coaches neer in west waar ze finnen er van kunnen weerhouden oude vrouwtjes te beroven. Lijkt me veel nuttiger.

fietskettingslot | 13-05-11 | 11:30

Mea Culpa Gump | 13-05-11 | 11:26
Wat denk je van zijn familie die dat oeverloze gezanik iedere verjaardag weer moeten aanhoren.

Superior Bastard | 13-05-11 | 11:29

dlseth_ | 13-05-11 | 11:28

Dan ben jij al dik in de 80 man!

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:29

S. Polak | 13-05-11 | 11:26

Maxima, wie is dat? Ken de naam alleen van de hengelsport...

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://poldersnoek.web-log.nl/.a/6a013481d082e9970c014e860aecc7970d-320wi&imgrefurl=http://poldersnoek.web-log.nl/&usg=__MxemWeFNOj8v8Cz1AOUy1kBZexw=&h=240&w=320&sz=16&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=zNlUSI4nVDdDgM:&tbnh=158&tbnw=196&ei=qvnMTbGmK5CgOrTJ8PIM&prev=/search%3Fq%3Dmaxima%2Bnylon%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26rlz%3D1W1GGLR_en%26biw%3D1259%26bih%3D789%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=296&page=1&ndsp=21&ved=1t:429,r:2,s:0&tx=65&ty=81

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:28

De fiets.. Laatste keer dat ik zo'n kreng heb gebruikt waren ze van hout en kon je voor 5 florijnen neuken.. 7 florijnen voor in der poepert.. Goeie ouwe tijd!

dlseth_ | 13-05-11 | 11:28

Fjodor, kind van USSR sympathisanten, opgevoed met het ideaal van de maakbare samenleving.

Superior Bastard | 13-05-11 | 11:27

Ik zou Walter de Rochebrune willen voorstellen als coach. Wil hij niet dan kan zijn maatje Dirk het wel overnemen...

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://scrapmar.web-log.nl/photos/uncategorized/dirk.jpg&imgrefurl=http://scrapmar.web-log.nl/scrapmar/2007/10/van_kooten_en_d.html&usg=__tmvpCvQF5iLh-B0Cd6Jlzw2Tcxc=&h=250&w=178&sz=14&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=43X1azu9MxAfsM:&tbnh=152&tbnw=101&ei=UPnMTdDWHY6WOuXWtIgN&prev=/search%3Fq%3Dkoot%2Ben%2Bbie%2Bdirk%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26rlz%3D1W1GGLR_en%26biw%3D1259%26bih%3D789%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=359&page=1&ndsp=22&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=73&ty=90

eerstneukendanpraten | 13-05-11 | 11:26

Ik denk dat die fietscoach in amsterdam het wereldrecord 'de-vinger-krijgen' gaat verbreken...

*Gaat staan en drie keer hoezee scandeert voor de maakbare samenleving!*

raakzoek | 13-05-11 | 11:26

gvd quid, Amsterdam boeit ons geen donder!

Gebeurd er niets in nationaal nieuws, bvb over gezeur van de titel van Maxima wanneer wimlex koning wordt?

Ik wil je werk niet voor je doen, voornamelijk omdat ik een luie donder ben die het toch beter weet, maar het kan best wat interessanter

S. Polak | 13-05-11 | 11:26

Betutteling ten top. Maar wat bezielt je echt als je zo'n mailtje stuurt.. Hebben mensen dan echt niks beters te doen de laatste tijd?

Mea Culpa Gump | 13-05-11 | 11:26

@vraagstaart | 13-05-11 | 11:23
Juist, Loopcoaches, Stoepbestuurders, Wachtrij- en Liftcoördinatoren, dat hebben we nodig!

An die ARBEIT | 13-05-11 | 11:25

zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:24
En "zult"ipv "zal".

Superior Bastard | 13-05-11 | 11:25

Superior Bastard | 13-05-11 | 11:23 Ex-fietsers. Dat lijken me de besten voor deze functie.

zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:25

Hmm grr, ik ruik versche bergen boterzachte subsidie.

Jan Passant mk2 | 13-05-11 | 11:25

Ik moet nu al giechelen als ik bedenk wat voor figuren voor die functie in aanmerking komen.

vetkleppert | 13-05-11 | 11:24

@vraagstaart | 13-05-11 | 11:23 Wat "sodat"?? Geen Amsterdams gaan praten seg. "zodat".

vraagstaart | 13-05-11 | 11:24

@Lemo | 13-05-11 | 11:22
Dan wordt je toch "fietscoach".
Wordt je er nog voor betaald ook.

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:24

@Geppie. | 13-05-11 | 11:20
Jij plaatst dus nooit met je voorwiel in het rek? Nooit geprobeerd? Dan kun je niet weten of een wiel er wel of niet krom door raakt.

Expert Homo | 13-05-11 | 11:24

Lemo | 13-05-11 | 11:22 Maar 'collega's' schreef ie wel goed, hij wel.

zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:24

zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:17
Aansluiten op het vorige topic wil ik bij deze uiteraard de fietscoach aan het lijstje toevoegen.
Met de toevoeging, the worlds most pathetic job.

Superior Bastard | 13-05-11 | 11:23

Ik zie aan de horizon de Loopcoach verschijnen.

Immers, met name tijdens de ochtend - en avondspits hebben velen de neiging om flink door te stappen en daardoor te weinig rekening te houden met anderen. Zo kunnen vervelende en zelfs gevaarlijke situaties ontstaan: mensen die te dicht bij elkaar lopen, mensen die tegen elkaar aan botsen en soms valt er zelfs pardoes! zomaar iemand tegen een leuning aan of erger. Pijnlijke blessures zijn het gevolg!

Een Loopcoach kan mensen aanspreken op hun gevaarlijke loopgedrag en ze tips aan de hand doen: "sta gewoon wat eerder op", "neem een tram eerder sodat u niet hoeft te haasten voor de trein", "als u wat later thuiskomt geeft u ook de minnaar van uw vrouw nog even tijd om van haar af te klimmen" en meer van dergelijke nuttige wenken.

vraagstaart | 13-05-11 | 11:23

Je zal maar elke dag alle fietsen van je colega's rechtzetten.

Lemo | 13-05-11 | 11:22

@kloodtzakje | 13-05-11 | 11:19
Het is misschien geen openlucht museum, maar het is wel "overjarig"

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:22

Gewoon meer asfalt leggen en is deze issue ook opgelost. Slecht fietsen parkeren is de schuld van multiculti samenleving. (zo die is ook gepost - iemand een godwin klaar?)

Itastijl | 13-05-11 | 11:21

@Don Quijote | 13-05-11 | 11:16
Wij allemaal.

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:21

zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:16 |
lol, met zo'n roze 3 cijfercombinatie slotje.
Heeft ie nog een uitdaging ook op zijn werk.

geenstijlsteengeil | 13-05-11 | 11:20

Het probleem is dat die fiets wordt gejat in 020. Begin is met daar iets aan te doen, lutsers.

Pasta-saus | 13-05-11 | 11:20

Die mag dan mensen ook weleens uitleggen dat IEDEREEN zijn fiets gewoon MET HET VOORWIEL IN DE STANG kan plaatsen. En ook dat je daar onder normale omstandigheden GEEN KROM VOORWIEL door krijgt. Ik stoor mij daar zo kapot aan overal.

Expert Homo | 13-05-11 | 11:20

Fietscoach wordt binnen 2 jaar fietshandhaver annex bonnenschrijver

gesubsidieerd_vet | 13-05-11 | 11:20

Niet dat ik me er druk om maak, maar 30% van de mensen leeft met de valse veronderstelling dat wielen op den duur niet krom raken bij het plaatsen ervan in een rek.

Geppie. | 13-05-11 | 11:20

@geenstijlsteengeil | 13-05-11 | 11:14
Da's niet zo moeilijk, maar hem daarna weer rij klaar krijgen.

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:19

... zodat de politie er minder hoeft weg te halen?

Uh, blijf anders gewoon met je poten van die fietsen af, Amsterdam is geen openluchtmuseum. (Als kan ik wel wat figuren verzinnen die dat graag zo zouden zien)

kloodtzakje | 13-05-11 | 11:19

Nu al het mogelijke en de rest is gedaan om automobilisten te treiteren is er een duidelijke behoefte aan nieuwe slachtoffers.
Want bedilzucht, regeldrift en verbodsdrang zijn ernstige verslavingen.

vetkleppert | 13-05-11 | 11:19

Alle andere problemen in 020 zijn opgelost?

Che_cuevara | 13-05-11 | 11:18

Er staan toch overal hele grote borden die je zeggen waar je die dingen wel en niet mag plaatsen? Beetje loos om er dan alsnog fietscoaches bij te zetten om het je nog een keertje te vertellen, tenzij we het verkapte werkloosheidscijfer wat omhoog willen krikken... Then again, er mag nog wel een verdieping of wat bij op die fietsenflat.

Sirach | 13-05-11 | 11:18

Zoeken ze nog mensen? Ik meld me bij deze aan!

Toos Pee | 13-05-11 | 11:18

Almere reageert met de ober-coach.

SjiekDeFriemel | 13-05-11 | 11:17

doenormaal! | 13-05-11 | 11:16 Het wel of niet kunnen fietsen is niet aan de orde, het gaat om het kunnen neerzetten.

Kan niet iedereen kennelijk.

zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:17

-weggejorist-

Paul6189 | 13-05-11 | 11:17

Kan Quid niet beter een dagelijke column op de site van AT5 krijgen voor het locale nieuws?

Wim-Lex | 13-05-11 | 11:17

kom maar op met die taalfout

twents neuqkevertje | 13-05-11 | 11:17

Eerst het niveau van HBO en universiteit verlagen zodat ze kunnen doen alsof iedereen een hogere opleiding heeft en dan nu kutbanen introduceren om te schermen met het feit dat iedereen een baan heeft.

Net zoals SBS en RTL staan voor de uitholling van de Nederlandse TV, staat Groen Links voor de uitholling van het arbeidsmoraal in Nederland.

People Who Annoy You | 13-05-11 | 11:16

Eigenlijk een onnodige vraag maar ik stel hem toch; Wie gaat dit betalen?

Don Quijote | 13-05-11 | 11:16

Amsterdam: het kan altijd nog betuttelender. Trouwens welke Nederlander kan er nou in hemelsnaam niet fietsen? We weten toch dat alleen allochtonen en toeristen niet kunnen fietsen. Weer een "leuk" links subsidieproject zeker. *Er al helemaal aan "gewend" raakt dat de helft van mijn loon in bodemloze putten wordt weggegooid met dank aan links nederland*

doenormaal! | 13-05-11 | 11:16

Volgend jaar reaguurt iedereen geschokt dat zo'n onschuldige fietscoach wordt aangereden door een "asofietser".

kapotte_stofzuiger | 13-05-11 | 11:16

en wat vindt don diablo uit coevorden hiervan?

twents neuqkevertje | 13-05-11 | 11:16

geenstijlsteengeil | 13-05-11 | 11:14 De fietscoach met een kabelslotje vastleggen aan een lantaarnpaal.

zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:16

Briljant idee van Fjodjor.

jehebthetnietvanmij! | 13-05-11 | 11:15

Of van de fietscoach zijn bril een racefiets maken.

geenstijlsteengeil | 13-05-11 | 11:14

Parkeerbeheer voor fietsen. Langzaam maar zeker verworden we tot politiestaat. Wedden dat ze zien dat ie niet goed op de standaard staat ook al is dat wel zo?

Badgenummer 0048 kom er maar in.

zeg maar jansen | 13-05-11 | 11:14

Je kan je fiets eventueel ook om een lantaarnpaal vouwen

geenstijlsteengeil | 13-05-11 | 11:14

Je kunt natuurlijk ook 020CS beter bereikbaar maken voor auto's.

kapotte_stofzuiger | 13-05-11 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken