Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moord: politie kijkt toe en doet NIKS

pliesieisliev.jpg Prachtig weer hoe de Nederlandse politie faalt tot ver voorbij facepalmniveau. Grote vis in het criminele circuit Stanley Hillis, die vorige week in Amsterdam werd omgelegd, stierf terwijl agenten op nog geen twee meter afstand toekeken en helemaal niets deden. De moordenaar kon vervolgens fluitend de pleiterik maken, ondanks het feit dat een politiewagen de achtervolging had ingezet en ondanks de aanwezigheid van een politieheli. Gevalletje "communicatiestoornis". Dat krijg je dan met peperdure P2000-systemen die net zo goed werken als elk gemiddeld ICT-project van de overheid. Ach, het is weer eens wat anders dan met de handen in de zakken voor een huis staan luisteren hoe iemand wordt doodgemarteld of lafjes toekijken hoe iemand in een sloot ligt te verdrinken. Hoe dan ook mooi werk jongens, eindelijk heeft de burger weer eens waar voor al die belastingpoet. En nu snel aan de slag om de rapporten in het eveneens super werkende nieuwe computersysteem in te voeren. Tip voor de volgende keer: gewoon een Lynx-helikopter met wat mariniers sturen. Succes verzekerd.

Reaguursels

Inloggen

Als het de zelfde blubberkutten en bierbuik agenten zijn die ik net op tv de boel zag afzetten!dan snap ik dat ze niet uit dat aanhangertje zijn gerold!!
jezus, het lijkt wel of ik naar een aflevering van cops zit te kijken of zo.
schaamt u zelf!!

postbus51 | 04-03-11 | 02:44

Hmmm.. op verlaten parkeerplek zet Hills zijn auto toevallig naast een karretje???

Wordt vervolgd... a.s. zaterdag al.

Uncle Melon | 03-03-11 | 20:10

Die kunnen niks anders dan makkelijke boetes uitdelen. Lafaards.

Henk Houthakker | 03-03-11 | 19:58

Fijn om te zien dat die miljarden aan belastinggeld bij die ambtenaren goed is terechtgekomen *kots*.

Rest In Privacy | 03-03-11 | 19:22

nevertheless, het "slachtoffer" wist in welke wereld hij verkeerde en was zelf ook geen kleine jongen. Ik zeg niet dat moord goed is, maar liever dat ze zich onder elkaar afmaken dan dat onschuldige burgers het slachtoffer worden.

swift1.6 | 03-03-11 | 17:52

er was dus genoeg blauw op straat. Het probleem is niet te weinig blauw, het probleem is dat blauw te weinig doet en mag doen.

swift1.6 | 03-03-11 | 17:51

En hoegenaamd zijn er geen beelden?. Als de Bulgaarse skimmers al in staat zijn miniscule camera's nagenoeg onzichtbaar te plaatsen bij een pinautomaat en hier zijn geen beelden cq camera's geplaatst?. Zoveel amateurisme kan ik niet verdragen. Ik ga er dan van uit dat de komende 2 jaar alle flitspalen rondom Amsterdam ook niet aangesloten zijn. Toch?.

ad melkert | 03-03-11 | 17:32

staat wel erg slordig ja.

Geile Markeerstift | 03-03-11 | 17:19

Juist, volkomen logisch.

@lion@night | 03-03-11 | 10:04
====
Iemand die bekend staat als topcrimineel is daarom nog niet in een staat van 'continu verdachte zijn' in een concrete zaak.

Derhalve konden ze deze Hells Angel Donald G. gewoon laten gaan.

annefleur canteclaer | 03-03-11 | 15:03

-weggejorist-

Supahted | 03-03-11 | 14:51

@uitgeslapen | 03-03-11 | 14:10

U heeft de laatste 8 jaar geen nieuws gevolgd?
De laatste jaren is men juist bezig te investeren in preventieve maatregelen om dit soort zaken tegen te gaan!
Denk aan de wet op de jeugdzorg, zorgmeldingen die iedereen met zorgen over een kind kan opmaken, of contactverboden waarbij problematische stellen in een vroeg stadium gescheiden kunnen worden om erger te doen voorkomen.
Tuurlijk blijven sommige risicogroepen buiten beeld waarna er plotseling iets rampzaligs gebeurd maar hoeveel drama`s worden voorkomen door interventie van hulpdiensten?

Manuke | 03-03-11 | 14:43

Aan de andere kant lokt het wel bepaalde vragen uit:
- had de politie met Hillis afgesproken om precies op dat plekje te parkeren (in verband met makkelijk kunnen afluisteren)?
- hoe raak je vanuit een helicopter in vredesnaam zo snel een busje kwijt bij de Spaklerweg? Suggestie: maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d...

Joris Draaksteker | 03-03-11 | 14:38

Bij GS ook last van een communicatiestoornis? De politie gebruikt C2000, geen P2000. P2000 wordt gebruikt om korte berichten te versturen (one-way). C2000 zijn die portofoontjes waar ze in babbelen. Dus als jullie nou nog eens serieus iemand af willen zeiken, zorg dan dat je weet waar je het over hebt.

Eraser | 03-03-11 | 14:23


Tjsa, dit is nu het resultaat van het stemmen op het CDA.

In de laatste 8 jaren, waarbij het CDA de politiek domineerde, heeft de politie stelselmatig minder bevoegdheden gekregen.

Loverboys, vrouwenmishandelaars, pedeaus, kinderverkrachters mochten zowiezo niet meer aangepakt worden.
Er moest minstens een kompleet gezin uitgemoord worden, voordat de politie de bevoegdheid had om even een kijkje te nemen.

Aan alle slachtoffers en toekomstige slachtoffers: nog even 4 jaar volhouden, misschien krijgen we hierna een kabinet zonder het CDA.

uitgeslapen | 03-03-11 | 14:10

Erg lafjes van de Telegraaf om de comments alleen open te zetten bij stukken waar je dom generaliserend gescheld kunt verwachten. Laten we eerlijk zijn, er zijn ergere dingen dan ongewapend dekking zoeken voor een mitrailleur en het in een grote stad kwijtraken van een vluchtende auto.

Joris Draaksteker | 03-03-11 | 13:56

Gewoon grappig zijn de volgende keer Bertus.

Granaatappel | 03-03-11 | 13:56

Dat er fouten zijn gemaakt bij de observatie van Stanley Hillis mag duidelijk zijn maar wat een loze argumenten lees ik hier weer!
Ik begrijp dat "de burger" niet kan overzien wat het politievak precies inhoud maar ik blijf het ongelovelijk vinden hoe makkelijk sommige mensen de totale organisatie afbranden met daarbij duizenden werknemers die wel het beste voor hebben met de burger.
Werknemers die naast diender, ook gewoon bezorgde ouders zijn.
Voor wie het aan gaat, je bent werkelijkwaar een digi-held!
Als jij ter plaatsen was geweest, dan had je de moordenaars van Stanley Hillis zeker van de wereld af ge-CTRL-ALT-DELETE” !
Maar al was je daar niet, wees niet getreurd, want er zijn nog genoeg andere manieren om de wereld te verbeteren!
Wanneer je straks veilig het kantoor verlaat, de kinderen van school hebt opgehaald en samen richting huis rijd is er misschien nog wel een kans op een “oneliner drive-by”!
Rij muisstil met je luxe Gazelle bicyclette, voorzien van alle op de markt voorhanden zijnde accessoires en 2,5 kind achter- en voorop, naast een paar niets vermoedende dienders.
Op het moment dat je langsrijd schreeuw je iets pakkends als: “Ga boeven vangen!”, waarna je met Mach 5 wegrijd!
Zorg dat je het lekker luid roept zodat ook omstanders je kunnen horen en geef de diender vooral geen tijd om een antwoord te geven!
Stel je morgenochtend is voor, hoe de andere ouders op het schoolplein je zullen aanbidden en wat dacht je van je kinderen? Die hebben hun ouder op het hoogtepunt gezien vandaag... dat wordt lastig overtoppen morgen...

Manuke | 03-03-11 | 13:14

DEA bedoel je.

Denkt Na | 03-03-11 | 12:51

Lekker makkelijk lullen weer. Afluisteractie vanuit aanhanger: best wel slim gedaan. Van te voren op de hoogte van de afspraak: goed afluister- en volgwerk van een zware crimineel. Back-up en helikopter geregeld: goed aangepakt.
37 schoten uit automatisch wapen: geen wonder dat de afluisteraars dekking zoeken. Volgen van de daders vanuit helikopter: goed werk. Daders kwijtgeraakt: prutswerk, maar kan gebeuren.
Gevolg van nodeloos negatieve berichtgeving van Teleraaf en GS: veiligheidsgevoel van de burger (onterecht) weer negatief bijgesteld. Tevens probleemloos ingespeeld op knee-jerk vooroordelen over verkeersboetes.
Doel Teleraaf en GS: harde lijn bij politie en justitie voor elkaar krijgen. Ook al is wetenschappelijk bewijs aanwezig dat dit niet werkt.

Flippo | 03-03-11 | 12:48

@Superior Bastard | 03-03-11 | 10:18
excuus voor de verlate reactie, er moest gewerkt worden.
Wat zou -volgens u- een amerikaanse B-film zijn die in dit scenario past?
En het lijkt mij dat als een onguur individu voornemens is een aanslag te plegen, hij/zij dat NIET doet als er in een straal van 2 meter 2 pliesieman/vrouwen zich bevinden. Ergo: verrassingseffect. Aan de zijde van de lange arm van de wet, welteverstaan.

Hollander01 | 03-03-11 | 12:41

Politie wist dus van die ontmoeting....
Hills ook,
En die Hell's Angel ook....
Wie o wie heeft nou die hit geregeld?
Verder niet zo belangrijk want er is er weer een met vervroegd pensioen maar ik vroeg t me toch af....

lilluke halve hoan | 03-03-11 | 12:39

BertBrussen 100% toetsenbord held... Ja jij had natuurlijk met een goed gemikte trap 2 gewapende criminelen uitgeschakeld.

kw_nl | 03-03-11 | 12:33

EERST lezen, DAN pas reaguren bokkenneuqer............

Jim Beam | 03-03-11 | 12:01 |

Hmmm, je neemt het erg persoonlijk op. Jammer en een beetje kinderachtig, want als je goed BEGRIJPEND gelezen had dan had je kunnen weten dat ik doelde op het amateurisme van de politie om ONGEWAPENDE rechercheurs een ZWARE crimineel te laten schaduwen. Met name mijn laatste zin zou genoeg moeten zijn om de twijfel weg te nemen, maar ja helaas...

Essentie van deze (en ook de Libie helikopter zaak) is de totale incompetentie en grenzeloze naieviteit van Nederland als het gaat om zware criminelen en corrupte dictators.

Als volk zijn we dom genoeg om voor de incompetente en populistische politici te stemmen, maar wat ik me afvraag is hoe, IN GODSNAAM, de lagere echelons kunnen overleven in de bureaucratische hierarchy? Worden deze dienders eigenlijk wel fatsoenlijk geselecteerd/getest op geschiktheid? Wie promoveert deze sukkels? Wie houdt ze de hand boven het hoofd bij wanprestaties? Waar hebben deze lui hun opleiding genoten? Wat wordt er op die opleidingen geleerd? Is het gehele Nederlandse justitie- en politieapparaat gezuiverd van echte boevenvangers, en vervangen door softe watjes die (gewapend met dienstpistool!!) een fietser een boete durven te geven voor het 's avonds fietsen zonder achterlicht?

bokkenrijder | 03-03-11 | 12:28

Tja, de nederlandse politie.... daar hoef je niets, maar dan ook helemaal niets van te verwachten als het er op aan komt.
Ik spreek uit ervaring.

Slipsnifter | 03-03-11 | 12:27

Tjah politie,je heb er helemaal niets aan,enige wat ze kunnen is makkelijk op de bon schrijven,of flitsen op de a2.makkelijk drugs panden ontruimen.Allemaal zo zo makkelijk.En een crimineel achterna zitten MET helikopter,kwijt raken,is echt echt te gek voor woorden.

ron78 | 03-03-11 | 12:26

Dat ze het liefste niets doen bleek ook op het moment dat Jelle Kuiper voor dood op straat lag terwijl burgers hem probeerden te helepen. Agent tegen collega agente: ik probeer altijd zo laat mogelijk te komen, dan hoef ik niet te reanimeren. Van de politie Amsterdam moet je het maar hebben. Grote waffel van Welten en nette burgers lastig vallen.

jon as | 03-03-11 | 12:17

Het word hier zo langzamerhand Wild-West-Europa

Nolleeder | 03-03-11 | 12:15

Woehahaha wat een lutsers!

P.S. opgeruimd staat netjes (dat dan weer wel)

Posselmetzuremossel | 03-03-11 | 12:04

@ Bokkenrijder, of eerder "stomme hond die niets leest en zonder onderbouwing begint te mekkeren".....
.
Zie hieronder je eerdere post.
.
@Jim Beam | 03-03-11 | 11:15
"ongewapende dienders?" Hallo!! Ze waren een ZWARE crimineel aan het observeren, en probeer jij ons wijs te maken dat ze onbewapend waren!?!?
Dat doet toch niemand? Dat zou hetzelfde zijn als een slecht bewapende helikopter naar Libie sturen om er een paar mensen op te pikken... *zucht*
bokkenrijder | 03-03-11 | 11:23
.
Ja, ze waren ongewapend, dat valt te lezen in het artikel waarnaar verwezen word onder "niets" EN in diverse reaguurselen.
.
"Dit gebeurde met zo veel vuurwapengeweld – Hillis werd met een automatisch wapen 37 keer beschoten – dat de twee ONGEWAPENDE rechercheurs liggend dekking zochten op....."
.
EERST lezen, DAN pas reaguren bokkenneuqer............

Jim Beam | 03-03-11 | 12:01

bokkenrijder | 03-03-11 | 11:45
Je bent op dreef! En weer ben ik het met je eens. Bij de overheid denkt men alleen aan zichzelf en z'n financiele voordelen. Om te zorgen dat ze allemaal droog zitten houden ze keer op keer elkaar de hand boven het hoofd. Boetes en belastingen worden alleen maar hoger omdat ze zelf meer geld willen om onder elkaar te verdelen, niet omdat het land zo veilig of beter wordt.
De burger is de dupe, de crimineel de lachende derde en de bestuurders roeptoeteren het hardst op tv, maar als het er op aan komt doen ze geen kloot!

gozahtje | 03-03-11 | 12:01

Regel een in alle EHBO en BHV cursussen: check of alles veilig is
mannen met automatische vuurwapens zijn NIET veilig.

HJdeT | 03-03-11 | 12:00

**zucht**
wordt een beetje moe van die GeenStijl toon van 'sukkels, jullie doen alles fout'

maar ja, als je achter je komputertje stukjes zit te tikken dan maak je nooit fouten toch?

En als iemand op 4 meter afstand met een automatisch wapen en 36 kogels iemand dood schiet, dan spring je zo'n schutter op z'n nek, judoworp, in de houdgreep en afvoeren naar het bureau toch Bert? Ik bedoel, hoe moeilijk kan het zijn?

Jan Kaas | 03-03-11 | 11:47

Er zit vaak meer achter dan je denkt.
Bigi Bana Boy | 03-03-11 | 11:29 |

Oh ja, natuurlijk zit er vaak meer achter. Kan een gewone burger ook een dealtje met justitie maken als hij de zoveelste ONZIN boete krijg?

Nee, ik ben bang van niet.

Vormfouten van justitie... huurmoordenaars die de dans ontspringen... dossiers die 'kwijt' raken... Hells Angels waarvan iedereen weet dat ze voor geen CENT deugen maar vogelvrij rondlopen... enz enz. En dan maar flitsen/laseren/parkeerboetes uitdelen...

De gewone burger is het meer dan ZAT, maar zolang de politici (van links tot rechts!) en bestuurders er met hun door wachtgeld gesubsidieerde INCOMPETENTIE mee wegkomen zal er helaas niets veranderen.

bokkenrijder | 03-03-11 | 11:45

bokkenrijder | 03-03-11 | 11:19
Amen!

gozahtje | 03-03-11 | 11:32

Bokkenrijder & Joost Maghetweten
Ik beweer niet dàt het zo is, noch doe ik ongefundeerde suggesties. Ik stel alleen dat corruptie geen onbekend verschijnsel in het Amsterdamse korps is (check de feiten anders maar) en, meer in het algemeen, dat je NOOIT nieuws zo maar kritiekloos voor waar aan moet nemen. Er zit vaak meer achter dan je denkt.

Bigi Bana Boy | 03-03-11 | 11:29

Ik. Huil. Wat voor een watjes 'handhaven' hier de orde en de veiligheid en waarom betalen we daar nog voor?

KPC de Bazel | 03-03-11 | 11:27

"Het wordt de hoogste tijd dat de padvinderij ingeschakeld wordt."
Bataaf | 03-03-11 | 11:09

@Bataaf | 03-03-11 | 11:09
Kan niet, die zitten vast in Libië
Joost Maghetweten | 03-03-11 | 11:14 |

Hahahahahahaha! +1000

bokkenrijder | 03-03-11 | 11:25

@Jim Beam | 03-03-11 | 11:15

"ongewapende dienders?" Hallo!! Ze waren een ZWARE crimineel aan het observeren, en probeer jij ons wijs te maken dat ze onbewapend waren!?!?

Dat doet toch niemand? Dat zou hetzelfde zijn als een slecht bewapende helikopter naar Libie sturen om er een paar mensen op te pikken... *zucht*

bokkenrijder | 03-03-11 | 11:23

Als ik dit soort berichten lees ben ik altijd zo blij dat ze in ieder geval wel de weg veilig weten te houden en daar streng op toezien, dat redt immers levens...

gozahtje | 03-03-11 | 11:21

Die dienstdoende dienders hadden vast een volle pamper, wat een blunder zeg, beter bij snelheidscontroles blijven, dat gaat ze prima af!

Nolleeder | 03-03-11 | 11:19

Konden die 1 streepers niet schieten met hun laserpistolen?

Gelukkig zijn politie en justitie in Nederland niet corrupt (hahahaha!), incompetent of makkelijk te intimideren door zware criminelen...

De Nederlandse bevolking is net als dat naieve paard Boxer in het boek Animal Farm van George Orwell. Braafjes werken, belasting en boetes betalen, terwijl de rest van de boerderij geregeerd wordt door criminelen!

Zo.... dat moest er eventjes uit...

bokkenrijder | 03-03-11 | 11:19

Geen kwaad woord over de ongewapende dienders die dekking zochten toen er een automatisch wapen leeggerateld werd...... maar welke ongelooflijk incapabele lul heeft in godsnaam de logistiek en technische kant van het verhaal zo gigantisch verkloot?
Geen communicatie mogelijk, verkeerde communicatie, misverstanden....... ik persoonlijk zou WEIGEREN nog 1 seconde met de betreffende faalhaas samen te werken op gronden van veiligheid!

Jim Beam | 03-03-11 | 11:15

@SideburnS | 03-03-11 | 11:11
Dat is niet waar! Wij keren het tij met onze tegels!

Joost Maghetweten | 03-03-11 | 11:15

Wie was die getuige die het hele kenteken nog wist terwijl er iemand werd vermoord?
En hoe kan het dat de gehele straat vol stond en er precies naast de aanhanger een plekje was?
Er loopt nog altijd een platte pet rond bij de recherche.
Een complot: avx.nl/0303

Mokumse Jopie Loos | 03-03-11 | 11:14

@Bataaf | 03-03-11 | 11:09
Kan niet, die zitten vast in Libië

Joost Maghetweten | 03-03-11 | 11:14

@Bigi Bana Boy | 03-03-11 | 11:06
Nou, als je het volgens de officiële lezing wilt zien:
Ontmoeting op parkeerplaats, de eerste auto arriveert, schutters komen, en gaan. Dus dat klinkt alsof de gesprekspartner nooit is gekomen; of een 'sicilian message' heeft gestuurd. Het enige vreemde is dat de gesprekspartner even later wel verschijnt, maar dat is natuurlijk een perfect alibi.

Joost Maghetweten | 03-03-11 | 11:13

Valt er nog wel op te treden tegen de georganiseerde misdaad door "onze" politie.
Ongewapend gaan zitten wachten in een aanhangertje,bij een vooraanstaande zijnde omlegging???Falende communicatiesysteem C2000,ook niets nieuws.De buraucratie neemt over en wint het van daadkracht en inzet mogelijkheden.nederland gaat naar de Klote en we staan er bij en kijken ernaar!

SideburnS | 03-03-11 | 11:11

Het wordt de hoogste tijd dat de padvinderij ingeschakeld wordt.

Bataaf | 03-03-11 | 11:09

communicatie stoornis inderdaad

Fred Janssen | 03-03-11 | 11:06

Joost Maghetweten | 03-03-11 | 11:05
Nee, maar hoe wisten die daders van deze afspraak ?

Bigi Bana Boy | 03-03-11 | 11:06

@Bigi Bana Boy | 03-03-11 | 11:02
Dus jij zegt eigenlijk dat die twee rechercheurs zelf het wagentje zijn uitgeklommen, hebben geschoten en toen pas twee minuten later gebeld hebben?

Klinkt eigenlijk best aannemelijk!

Joost Maghetweten | 03-03-11 | 11:05

@defjem | 03-03-11 | 10:56
Werd de politie maar meer als een bedrijf gerund, dan hadden ze dat faal communicatie-systeem in de eerste plaats al niet gehad!

Joost Maghetweten | 03-03-11 | 11:03

Een fail ? Oh ja ? Waarom houdt niemand er rekening mee dat er misschien wel corrupte rechercheurs rondlopen ? Weet namelijk wel dat dit niet bepaald de eerste keer zou zijn in het Amsterdamse korps. Neem niet alles voor face value aan zou ik zeggen. Soms is de werkelijkheid anders dan dat het op het eerste oog lijkt. Bovendien, wie denkt nu werkelijk dat de politie levens op het spel gaat zetten om topcriminelen te redden ? Denk nu even na jongens.

Bigi Bana Boy | 03-03-11 | 11:02

Dat de agenten tijdens de kogelregen niet uit de aanhangwagen kwamen kan ik nog wel begrijpen maar dat de portofoons niet waren aangesloten is natuurlijk erg knullig en amateuristisch. Aan de andere kant, fouten gebeuren in elk bedrijf dus ook bij de politie.

defjem | 03-03-11 | 10:56

Onze pliesie, tja wat zullen we daar op zeggen. Iets oplossen doen ze alleen als er iemand de tiplijn heeft gebeld. Undercoverwerk kunnen ze niet want dan vullen de undercoveragenten graag hun eigen zakken. Straks wordt er alleen nog opgetreden tegen criminelen die te plukken zijn want dat levert op. Pedo's en zedenmisdadigers zijn dan geen prioriteit want er valt niets te halen. Cynisch nou ik denk het niet gezien de geschiedenis met de bonnenquota. Respect moet je verdienen maar de echte problemen in de wijken die veel burgers raakt wordt niet genoeg aangepakt.

sjipsknip | 03-03-11 | 10:54

Een echte vent,wordt geen agent.

streknek | 03-03-11 | 10:50

Iets in de Amsterdamse lucht maakt van helden lafaards, dat geldt niet alleen voor agenten, maar het overkwam ook onze hooggedecoreerde prins die, in vol ornaat, bij de eerste de beste dronkemanskreet op de vlucht sloeg. www.youtube.com/watch?v=VlKPZ8qcNX4

Bazooka Joe | 03-03-11 | 10:47

Dit belooft wat voor die politiemissie naar Afgangistan...

azoturie | 03-03-11 | 10:43

Zo zie je maar; veiligheid is een gevoel.

net als onveiligheid overigens...

Sjakie Snel | 03-03-11 | 10:42

Superior Bastard | 03-03-11 | 10:40 |
Het is een zuur medemens!

GeflipteVlaflap | 03-03-11 | 10:42

Misschien moeten ze het bonnenquotum toch maar niet afschaffen. Bonnen schrijven kunnen ze nl wel zonder veel gestuntel.

De Zwijger | 03-03-11 | 10:42

GeflipteVlaflap | 03-03-11 | 10:35
Word jij eerst maar eens droog achter je oren.

Superior Bastard | 03-03-11 | 10:40

@Maveric | 03-03-11 | 10:36
En jij gaat er natuurlijk meteen op af.
Ongewapend terwijl daar een paar malloten met een automatisch machinepistool staan te zwaaien.
Ja, ja, jij wel.

Che_cuevara | 03-03-11 | 10:38

De politie is je beste vriend blijkt maar weer eens.
Fijn dat wij als samenleving steeds meer van dit soort toppers op straat willen.

Maveric | 03-03-11 | 10:36

Super_J_Mckee | 03-03-11 | 10:27 |
Ik neem de weddenschap aan.
Met een gummiknuppel en een pistool kom ik al een heel eind.

GeflipteVlaflap | 03-03-11 | 10:35

@Hanz Ziezo | 03-03-11 | 10:29
Zie mijn plempsel van 03-03-11 | 09:37

rara | 03-03-11 | 10:34

Waarom hebben we eigenlijk nog zoiets als de politie?
Enkel en alleen om bonnen uit te schrijven?
Wanneer gaan die mensen zich eens bezighouden met écht belangrijke zaken?
Moord is blijkbaar minder belangrijk dan een man op de fiets zonder werkend achterlichtje.
Dit land is echt ... GRRRRR.
-jorist zichzelf weg-

GeflipteVlaflap | 03-03-11 | 10:33

Dit kan toch geen toeval meer zijn. Zo dom is onze politie toch ook weer niet....
Misschien moeten wij er van uitgaan dat hier een duistere reden voor is. Wat is de betrokkenheid van onze politie bij deze moord?

Hanz Ziezo | 03-03-11 | 10:29

Als ik denk aan dat donkere sukkeltje bij Flikkers Meestrigt dan snap ik dit wel...

eerstneukendanpraten | 03-03-11 | 10:29

Lekker lullen van achter je pc. Ik weet dat er agenten zijn die ELKE dag hun best doen om boeven te pakken.

Tuurlijk zitten er tussen die +50000 politiemensen een hoop verliezers. Maar vergeet niet dat er zoveel mensen elke dag werk doen wat geen van jullie aan zou kunnen!

Wedden?!

Super_J_Mckee | 03-03-11 | 10:27

@lion@night | 03-03-11 | 10:20
Ja, ook al verwacht je niets, je wil wel dat je eigen mensen beschermt zijn. En wat is er mis met die jongens in dat wagentje een uzi in de handen te drukken? Of maak de aanhangert kogelvrij..

Joost Maghetweten | 03-03-11 | 10:26

@vraagstaart | 03-03-11 | 10:20
Tja, voorbereiding is het halve werk zeggen ze wel eens...

Joost Maghetweten | 03-03-11 | 10:24

Wat nou fail. Juist slim van die juten.

Afrekeningen in het criminele circuit lijkt me nou net zo’n probleem dat zich vanzelf oplost.

Niks meer aan doen, buur. Ajeto!

Eentje Tweetje | 03-03-11 | 10:23

@Superior Bastard | 03-03-11 | 10:19 En was daarna rustig ergens koffie gaan drinken in afwachting van de lijkschouwer, zijn Magnum herladend.

Één Clint is genoeg voor heel 020.

vraagstaart | 03-03-11 | 10:23

@Joost Maghetweten | 03-03-11 | 10:16
'ontmoeting tussen 2 topcriminelen'
en 2 agenten 'on the spot'

Dan dient de politie er op z'n minst voor te zorgen dat er een interventieteam klaar staat, of nog beter, snipers klaar hebben liggen/staan.
Al is het dan alleen maar om de agenten in die aanhangwagen te beschermen, die mogen achteraf van geluk spreken.

lion@night | 03-03-11 | 10:20

@Joost Maghetweten | 03-03-11 | 10:16 Ik ook. Wel een beetje triest dat vervolgens hun portofoons niet waren aangesloten op hun eigen team. Dat zijn van die dingen die je moet voorbereiden. "Testen", met een moeilijk woord.

Met hun radar-apparatuur doen ze dat in 100% van de gevallen wel weer goed, gelukkig.

vraagstaart | 03-03-11 | 10:20

vraagstaart | 03-03-11 | 10:09
Die had preventief iederen op die parkeerplaats geëxecuteerd.

Superior Bastard | 03-03-11 | 10:19

Hollander01 | 03-03-11 | 10:14
Je zit als afluisteragentje lekker veilig in je aanhanger en opeens, vanuit het niets, opent iemand het vuur met een automatisch wapen. Wie heeft dan het verrassingselement aan zijn zijde?
U kijkt teveel naar Amerikaanse B-films.

Superior Bastard | 03-03-11 | 10:18

@vraagstaart | 03-03-11 | 10:11
zeker, een meisje van 17 is makkelijker te 'pakken' dan een groep hangtuig.

lion@night | 03-03-11 | 10:17

En iedereen maar volhouden dat NL de goeiste is en dat het zo'n fijn land is om in te wonen. Je schaamt je toch de ogen uit je kop.

James Lastig | 03-03-11 | 10:16

Uit de Telegraaf:
"De twee rechercheurs in de aanhangwagen waren er getuige van hoe Hillis kwam aanrijden, precies op een door de politie opengehouden plek naast hun karretje parkeerde en kort daarna onder vuur werd genomen. Dit gebeurde met zo veel vuurwapengeweld – Hillis werd met een automatisch wapen 37 keer beschoten – dat de twee ongewapende rechercheurs liggend dekking zochten op de bodem van de aanhangwagen. Pas toen de moordenaars wegreden, durfden ze overeind te komen en hun collega’s te waarschuwen."

Ik zou precies het zelfde hebben gedaan. Zelfs John McClane zou hebbebn gebukt

Joost Maghetweten | 03-03-11 | 10:16

Ik denk dat als je zoiets in zo'n busje meemaakt, het je dun door de broek loopt.... Zal wel lekker stinken in zo'n kleine ruimte!

Wipkaboutert | 03-03-11 | 10:15

@Nacho_Vidal | 03-03-11 | 10:00
Het zal aan de persoon achter het wapen liggen.

@Superior Bastard | 03-03-11 | 10:02
Dat zal ik ook niet beweren, maar u is toch met mij eens dat ze zeker het verrassings-element aan hun zijde hadden?
En een militair zal vuur uitbrengen TERWIJL hij / zij dekking zoekt.

Hollander01 | 03-03-11 | 10:14

De ,,muurzitcrimeinelen,, waar Nance het over heeft nance | 03-03-11 | 09:47
staat symbool voor het falen van de politie op dit moment. Het krediet wat ze ooit hebben opgebouwd is de politie snel aan het verspelen, jammer.

R@ | 03-03-11 | 10:12

@lion@night | 03-03-11 | 10:08 Aan de andere kant: wáág het niet om op een muurtje zittend een blikje fris te drinken. Als je een meisje bent van 17, dan.

Grote groepen hangtuig hebben dispensatie.

vraagstaart | 03-03-11 | 10:11

@De Stramme Kabouter | 03-03-11 | 10:08
Ja .... je kan beter meteen zelf een kogel door je kop jagen.

Braakbal | 03-03-11 | 10:11



@Braakbal | 03-03-11 | 10:08
Veel minder in ieder geval.

Che_cuevara | 03-03-11 | 10:11

Het feit dat de politie in een aanhangwagentje levensgevaarlijke boeven op een levensgevaarlijke manier probeert te vangen wordt hier voor het gemak even vergeten om een lekker makkelijk topicje te scoren. Je bent een trieste droeftoeter Bert.
Dat ze bij jou ook maar mogen toekijken als jij je golfje de sloot in plempt.

appeltje | 03-03-11 | 10:11

LOL@Superior Bastard | 03-03-11 | 10:02 Twee zielen, één gedachte. Clint had het opgelost.

vraagstaart | 03-03-11 | 10:09

@Che_cuevara | 03-03-11 | 10:06
Nu niks??
Wat denk je dat het onderzoek gaat kosten dan???

Braakbal | 03-03-11 | 10:08

@vraagstaart | 03-03-11 | 10:03
mensenrechten in Europa staan boven alles, zelfs boven slachtoffers.
In Azië denkt men daar anders over.

Vroeger leerden we ook als kind "wie niet luisteren wil moet maar voelen". Maar tegenwoordig komt men niet meer verder dan een kopje thee en vingertje heffen met de 'foei' uitspraak.

De criminaliteit wordt harder, de aanpak daarvan aanzienlijk softer.
En dan gaat het ontsporen, een logische gevolg daarvan.

lion@night | 03-03-11 | 10:08

En wij gaan in Afghanistan politie opleiden.. hmpf.

De Stramme Kabouter | 03-03-11 | 10:08

Wat verwachten ze dan? Boeven vangen is toch geen politiewerk. Bonnenschrijven, dat is waar ze voor zijn.

Boyo | 03-03-11 | 10:08

Ik vind het nog niet zo'n slachte oplossing.
Als die crimineel was aangehouden en veroordeeld kost ons dat heel wat belasting geld.
Nu, niks.

Che_cuevara | 03-03-11 | 10:06

JA maar nu kunnen we dit tot op de bodem uitzoeken veel minder gevaarlijk,wat denk je wel ze zouden wel gek zijn als ze achter schietende criminelen aan gaan.

Braakbal | 03-03-11 | 10:05

ook zeer merkwaardige quote in de Televaag;

"Uit diepgaand onderzoek van De Telegraaf blijkt dat de recherche vooraf precies op de hoogte was van een geplande ontmoeting tussen Hillis en een andere topcrimineel, de Amsterdamse Hells Angel Donald G., op een verlaten parkeerterrein in de Fizeaustraat."

en dan in hetzelfde artikel;

"De enige die wel kon worden aangehouden, was Donald G, die kort na de aanslag op het parkeerterrein was verschenen. G. is inmiddels weer vrij omdat hij volgens de politie niets met de moord op Hillis van doen heeft."

Kortom; pliesie heeft een topcrimineel gearresteerd en laat 'm weer gaan, ook al heeft hij niks met de moord te maken (ook dat moet nog maar bewezen worden).
Topcrimineel arresteren en weer vrij laten.
Juist, volkomen logisch.

lion@night | 03-03-11 | 10:04

p2000? Wanneer gaan ze over op de veel geavanceerdere Atari ST?

wakkere_nederlander | 03-03-11 | 10:04

Toevallig net weer op"het beroo" geweest om mijn registratie als vreemdeling te verlengen. Paar gasten waren opgepakt en kwamen net binnen met de politie: zeker 20 man met machinepistolen, gevangenen zwaar gehavend...

Natuurlijk weer reuze fasjisties en er zouden in Nederland Kamervragen over worden gesteld.

Maar ik zie dat toch liever dan een politie"macht" die door de politiek is gedwongen tot theedrinken, buurt-regisseren, pappen, nathouden en wegkijken. Want dan krijg je dit.

Je kunt van dienders niet verwachten ineens als Dirty Harry op te treden als ze jarenlang geconditioneerd zijn op het gedrag van een Montessori-kleuterleidster.

vraagstaart | 03-03-11 | 10:03

De politie-academie is een sociale academie.

eus | 03-03-11 | 10:03

@basweetutwel | 03-03-11 | 09:42
Tja, C1000 was al bezet

Che_cuevara | 03-03-11 | 10:02

Hollander01 | 03-03-11 | 09:56
Een brandweerman gaat ook alleen maar een pand binnen als er voor hemzelf een aanvaardbaar risico geldt, is het risico onaanvaardbaar en gaat hij toch, wordt hij geschorst.
Een militair zal zonder dekking niet aan een vuurgevecht beginnen. En dan moeten agentjes die in hun hele carrière misschien 0.1 % kans hebben om in een vuurgevecht terecht te komen ineens Dirty Harry uit gaan hangen?
Gelul.

Superior Bastard | 03-03-11 | 10:02

Politie in Nederland: Eén grote faalheid. En ik ben bang dat het ook niet gaat veranderen.

mannetje! | 03-03-11 | 10:01

Dat krijg je nou als je communicatie draait op een P2000-systeem uit 1985...

John Toroflex | 03-03-11 | 10:00

@Superior Bastard | 03-03-11 | 09:46
"Het begrip "cynisme" is u onbekend?" Ik heb er wel eens van gehoord, dat wel.

Mark van Leeuwen | 03-03-11 | 10:00

Hollander01 | 03-03-11 | 09:56
Hoe accuraat is zo'n machine geweer eigenlijk? Als ze op een afstand hadden gestaan waren ze waarschijnlijk in het voordeel geweest. De politie.

Nacho_Vidal | 03-03-11 | 10:00

Met twee agenten in een aanhangertje : geyl

veuve-clicquot | 03-03-11 | 10:00

plempsel op die andere website van jullie:

"in Kunduz zoeken ze nog mensen die politie wil opleiden.
Jan, Nederland | 07:06 | 03.03.11"

is toch wel goed!

ox | 03-03-11 | 09:59

@Superior Bastard | 03-03-11 | 09:45
Als ongewapende, belastingbetalende burger: correct. Plat op den buik en probeer het vege lijf te redden.
Als -waarschijnlijk- gewapende, autoritair doende, vele uren op een sim-kkw baan doorgebracht hebbende hermandad: NEGATIEF! iets in mij zegt dat je de baan en de daarbij behorende risico's hebt overwogen en aanvaardt. neem bv. een brandweerman of militair, die doen toch ook niet hide-and-go-seek?
En dat je de boefjes daarna kwijtraakt: enorme zucht.
Het heeft wel iets weg van louie de funés. (r.i.p.) maar dan zonder de goede afloop.

Hollander01 | 03-03-11 | 09:56

algemene tendens bij overheidsdiensten: steeds meer (en dan bedoel ik veeeeel meer) geld nodig om steeds minder klaar te krijgen.

Rest In Privacy | 03-03-11 | 09:55

Ik ben het niet eens met het feit als zou de Amsterdamse politie niet adequaat en functioneel reageren. Beter is het om te kijken in de provincie, daar kun je nog wel een reactie verwachten van: 'Nounounou, en wie zijn wij dan al helemaal niet dat wij dit zeggen en beschuldigen.....'

Einde van de Domheid | 03-03-11 | 09:54

MalteseKnight | 03-03-11 | 09:51
Er ligt me iets bij van het feit dat het slachtoffer, op zijn zachtst gezegd, ook zeker niet van onbesproken gedrag was. Maar precies weet ik dat niet.

Superior Bastard | 03-03-11 | 09:53

Superior Bastard | 03-03-11 | 09:45
Heeft er iets mee te maken ja een beetje.

Een vriend van mij had teveel gezopen. Moest kotsen, dus hij kotst zijn maag leeg tegen een muur.

Lopen er drie van die wijven langs en schreeuwen; Help hem dan!

Ik; ja wat moet ik dan doen? Mijn hand er onder houden?!

Snappie

Nacho_Vidal | 03-03-11 | 09:53

Hillis heet de man... Maar weer lekker typisch NL inderdaad. Stond erbij en we keken ernaar.. lalala

Mr MoFo | 03-03-11 | 09:52

zo, die doodmarteling van een tijdje terug had ik gemist - leuk verhaaltje weer..

MalteseKnight | 03-03-11 | 09:51

Er zaten 2 BOA's in de aanhanger. Die mochten afluisteren, maar niet schieten.
Dat zijn toch ook die jongen die staan te flitsen?
Soort van bijna-pliesie.

SpongeRob | 03-03-11 | 09:50

@Superior Bastard | 03-03-11 | 09:45
Eens,
maar met een politieauto en een heli en assistentie hadden de daders gepakt moeten worden.

lion@night | 03-03-11 | 09:50

Waar is Koos Spee als je hem nodig hebt. Onder zijn leiding hadden ze de wegscheurende auto al lang al aan de kant gezet terwijl de tv alles op film zou hebben.

nance | 03-03-11 | 09:49

Wij hebben nou eenmaal politie die alleen geschikt is voor 'Blik op de weg' net zoals we een leger hebben dat alleen gechikt is voor parades. Het is zoals het is.

RL | 03-03-11 | 09:49

alle mensen die zoveel commentaar hebben op de politie: ga er werken? Als het niet goed gebeurt moet je het zelf doen, maar je bureaustoel en/of bank zit/ligt vast te lekker en de beste stuurlui staan aan wal

Superdoos | 03-03-11 | 09:48

Die twee ongewapende agenten hadden dus heel snel tussen de kogels (37) door moeten rennen en de dader moeten grijpen? Wat een mietjes, gewoon schuilen in hun aanhanger met kogelvrij afdekzeil. Ik denk dat een ander niet langer dan 30 sec heeft geduurd. Geen tijd om in te grijpen door observatieteam.

Repetitive Beats | 03-03-11 | 09:47

Dit is werkelijk te beschamend voor woorden. Waar bij menig verkeerscontrole meerdere auto's en motoren gereed staan om automobilisten te achtervolgen, komt niemand bij de politie op het idee om bij een ontmoeting tussen topcriminelen een interventieteam klaar te hebben staan.
Werkelijk ongelofelijk.

Zelfs ontsnappen, ondanks de aanwezigheid van een politieauto en een heli blijkt dan ook nog kinderspel te zijn.

Hier moeten koppen gaan rollen voor zo'n ongelofelijke blunder.
Wederom weer een prachtig bewijs hoe de politie hopeloos faalt in het handhaven van orde en gezag.


lion@night | 03-03-11 | 09:47

Dat is geen afluistersysteem in de aanhangwagen, maar een bemande undercover flitspaal.

dikkepiemol | 03-03-11 | 09:47

Laat die criminelen elkaar lekker afmaken. Daar ga je toch geen duizenden euro's belastinggeld aan spenderen!
Hij is dood... zowat?

Artwido | 03-03-11 | 09:47

De politie doet ook goed werk hoor. Gisteren nog hebben ze twee jonge muurzitcriminelen beboet.

nance | 03-03-11 | 09:47

Een hoeraatje voor onze dappere hermandad... kots

Karel Kruizenruiker | 03-03-11 | 09:46

Het is niet het feit dat die kut crimineel kapot is geschoten,daar lach ik om ,het is het feit dat onze Hermandad gewoon te lomp is om een crimineel te achtervolgen en aan te houden ,zelfs met heli en aanhangwagen kunnen ze dit niet ,dus mag ik het graag classificeren als lomp achterlijk en stupide ,maar vooral doorgaan met deze jongens naar kunduz sturen
LOLz

feboburger | 03-03-11 | 09:46

Mark van Leeuwen | 03-03-11 | 09:44
Het begrip "cynisme" is u onbekend?

Superior Bastard | 03-03-11 | 09:46

Het waren gewoon de opnames voor een nieuw seizoen Wie is de mol. Volgend jaar geen bekende Nederlanders, maar de Nationale Recherche. De eerste mol actie is geslaagd.

HJdeT | 03-03-11 | 09:46

gelukkig hebben we de foto's nog...

azmagalles | 03-03-11 | 09:46

De plusjes zijn weg! Feest.

Bos Hout | 03-03-11 | 09:45

Nu ik het nog eens lees. Wat had de politie kunnen doen? Iemand begint vanuit het niets een automatisch wapen leeg te ratelen, dan zoek je toch automatisch dekking.

Superior Bastard | 03-03-11 | 09:45

Het waren gewoon de opnames voor een nieuw seizoen Wie is de mol. Volgend jaar geen bekende Nederlanders, maar de Nationale Recherche. De eerste mol actie is geslaagd.

HJdeT | 03-03-11 | 09:44

@Nietvoordekat | 03-03-11 | 09:43
Ooh lalalala

OT: Beetje respect voor de politie, ze hebben tenminste werk, het zootje PVV-stemmers hier moet dat respecteren

Superdoos | 03-03-11 | 09:44

"Tip voor de volgende keer: gewoon een Lynx-helikopter met wat mariniers sturen. Succes verzekerd." Ja ... zoals in Libië, dat ging tenslotte ook volgens het boekje...

Mark van Leeuwen | 03-03-11 | 09:44

@Superdoos | 03-03-11 | 09:42
Ooh la la la? o.O

Nietvoordekat | 03-03-11 | 09:43

@ | NaN-NaN-N | NaN:NaN
Precies. Het is niet ongebruikelijk dat huurmoordenaars er met hoge snelheid vandoor gaan. Dan kun je het natuurlijk niet maken om even een flitsbekeuring te scoren.

Sliptong | 03-03-11 | 09:42

@Nietvoordekat | 03-03-11 | 09:42 |
Zolang jij mijn zwitsal likt vind ik alles goed

Superdoos | 03-03-11 | 09:42

Op opsporing verzocht dinsdagavond lieten ze ook een filmpje van een overval zien zien waar de politie gewoon ter plaatse was en wegrende toen 1 van de overvallers BOE! riep.

En dan daarna doodleuk dat filmpje op de staat TV laten zien en vragen aan de burgers: Help ons! Wie herkent deze mannen met bivakmutsen?

Wat een FAAL overheid. EN daar betaal je dan 50+% belasting voor...

wakkere_nederlander | 03-03-11 | 09:42

@Superdoos | 03-03-11 | 09:41
Failhaas, je moet je echte naam ook niet bekend maken sjappie!

Nietvoordekat | 03-03-11 | 09:42

@red;

Peperduur C2000-systeem...

basweetutwel | 03-03-11 | 09:42

Opgeruimd staat netjes zal de politie wel hebben gedacht.

Superior Bastard | 03-03-11 | 09:42

Gelukkig krijgen de moordenaars alsnog een boete opgestuurd van het cjib wegens te hard rijden.

Mokum Kosher | 03-03-11 | 09:41

@nietvoordekat: dus?

OT: Ik weet het, ik hou van je

Superdoos | 03-03-11 | 09:41

@red, de tags bij niets staan verkeerd.

OT: Friso is homo.

Nietvoordekat | 03-03-11 | 09:40

Ja, waar moeten we nou reageren, bij de Telegraaf, Powned.tv of hier? Is het komkommertijd ofzo? Zowieso, wat kan mij die kudtcrimineel schelen. Zijn er geen belangrijker zaken te melden?

oranjerood | 03-03-11 | 09:40

NL Politie zijn laffe honden, allemaal.

très cool | 03-03-11 | 09:39

De agenten waren ongewapend..... ook geen lasergun? Zonde.

Normpje | 03-03-11 | 09:39

Dergelijke stommiteiten zijn natuurlijk voer voor complotdenkers en anderszins paranoide aangelegde mensen.

rara | 03-03-11 | 09:37

Prachtig. De pliesie zat in de blauwe aanhanger van nepbedrijf ’Willemse Betonboringen Zaandam’. Is net Bassie & Adriaan.

Bos Hout | 03-03-11 | 09:37

Je zou bijna denken dat die twee agenten binnenkort een extraatje kunnen ontvangen ... van de dader, dat dan weer wel.

veuve-clicquot | 03-03-11 | 09:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken