Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Draaiorgelmuziek. Ook dat lossen we samen wel op

orgelmanbennySmullen voor de liefhebbers van het betere law en order werk. Politiechef Welten is weer he-le-maal bij de les. Geen gekkigheden meer, de hoofdstedelijke hermandad gaat de wet gewoon onverkort uitvoeren, zonder uitzondering. Ook niet voor blinde orgelmannen met aaibaarheidsgehalte. Dat betekent pech voor Blinde Benny, die al drieëntwintig jaar voor de Nieuwe Kerk staat om duiven en toeristen te verjagen met zijn orgelmuziek. Een cultfiguur in de stad, maar wel zonder de juiste papieren. Dus werden vier (4!) agenten en een arrestantenbusje ingezet om Benny te overmeesteren. Allemaal heel sympathiek en aardig, zo'n anders valide die zijn eigen re-integratietraject regelt. Zonder leger aan zorgloketcoaches, loopbaanbegeleiders en traject-managers. Maar daar heeft de politie niks mee te maken, want geen vergunning. Na een verhoor van twee uur mocht de Stevie Wonder van de Dam weer gaan. Met een boete van 282 euro. Had ook iets te maken met het bezit van een mes (waar hij niks mee kan gezien zijn stekeblindheid). Denken we constructief mee in de richting van een oplossing, zodat de pliesse ergens anders kan worden ingezet; gemeente regelt als de wiedeweerga een vergunning voor deze draaiorgelcrimineel. Benny speelt in het vervolg zijn orgelmuziek met koptelefoon op. Iedereen blij. Graag gedaan!

Reaguursels

Inloggen

Zit dit weer VOL afgunst te lezen.......

Maarja het is natuurlijk weer iets in Nederland wat niet voldoet aan het perfectionistisme waar kennelijk naar gestreeft wordt. Dan past een orgelmannetje met zn verschrikkelijke muziek natuurlijjk niet. Heeft jaren (zo niet eeuwen) gewoon gekund, maar natuurlijk moet ook hier weer een vergunning voor zijn, stel je voor dat we allemaal ineens op straat muziek gaan staan maken (dan had dat allang gebeurd) dat kan natuurlijk echt niet hoor!

Nee mensen die anders doen dan de standaard meteen lik op stuk geven en geen, vooral GEEN uitzonderingen, want dat is niet tastbaar of meetbaar en is eng!

Ik denk dat het zo heel gezellig gaat worden in Nederland, ik ben in ieder geval erg trots op de gevestigde orde................

Eens kijken buiten..... Zou de wolk vanuit Moerdijk al hier zijn?

lenny-d18 | 12-01-11 | 13:38

geef Bennie een BURKA aan , dan laten ze hem wel met rust..... in opdracht van de baas WELTEN

roadking51 | 12-01-11 | 10:14

Misschien is er iemand die een burka over heeft voor deze man. Welten zegt zelf dat hij niet weet of iemand die een burka draagt een man of een vrouw is en hij grijpt niet in, dan is de zaak voor de orgeldraaier opgelost. Een burka aan !!

bijtertje | 12-01-11 | 07:11

@B1982

Draaiorgels horen bij het Nederlandse straatbeeld. Ik geef ze af en toe
ook wat geld. Doe ik ook bij de straatnieuws verkoper of een
straatmuzikant als die wat moois laat horen.

Maak liever die mensen blij dan een junk die om geld vraagt en die dope of drank gaat kopen van mijn centen.

strikdewepstroper01 | 11-01-11 | 22:00

Dit is gewoon een wraakactie uit de koker van Welten. Zo van "als ik vrouwen in een burka moet laten bekeuren dan dit ook, let maar op hoe t volk dan gaat jammeren".
Er is ook eigenlijk niks mis mee dat Bennie een bekeuring krijgt als hij geen vergunning heeft, maar zo intimiderend optreden met 4! dienders en een verhoor dan denk ik dat Welten gewoon overspannen is en genonactiveerd moet worden.

vimes | 11-01-11 | 21:31

Politiechef Welten ziet wel muziek in gouden handruk na missers?

Kogelhard | 11-01-11 | 21:26

Applaus voor de pliesie

Hei-kneuter | 11-01-11 | 19:03

MOKUMAN | 11-01-11 | 16:50

wat je zegt, niks orgelmans aan. desalniettemin een hoog aaibaarheidsgehalte en erg onschuldig. hoewel, een mes... maar ja, voor een blinde is dat kennelijk geen probleem. die mogen met een gordel handgranaten en een gatling de straat op, zien toch niks :S

Snerpe Schede | 11-01-11 | 18:38

... burgertjepesten viert hoogtij in Mokum, met bonnenquota in de hand... schandalug om die Benny aan te pakken... hij hoort al jaren bij Mokum, iedereen ziet m nog staan samen met zijn vader... Geef die man een vergunning zonder m eerst op te pakken .. waar zijn de welzijnsmafiosi voor de echte amsterdammer, die zichtbaar zijn best doet..!

qui?moi? | 11-01-11 | 17:35

tis een oplichter... niets geen orgeldraaier... heeft al jaren hetzelfde bandje met lelijke orgelmuziek wat hij afspeelt... hij bedient alleen het centenbakje!

MOKUMAN | 11-01-11 | 16:50

Wat een ongelovelijke bullshit is dit zeg. Benny staat er al jaren. Kan me hier echt over opwinden. Benny is al meerdere malen aangevallen of lastig gevallen, vind je het gek dat hij een mes draagt als blinde man.

mannetje! | 11-01-11 | 16:31

Amsterdam = PVDA stad (qua stemgedrag) met een PVDA burgemeester.
Dan krijg je dit soort taferelen.

Rest In Privacy | 11-01-11 | 16:06

Die Benny...
Grappige is dat hij een cassetterecorder in een linnen tas om zijn nek heeft hangen als zijnde een draaiorgel. Dus alle kwartjes zullen wel opgaan aan batterijen.... Staat altijd aan de kant van de straat voor de kerk, doet niets of niemand kwaad daarmee. Binnenkort eens wat in zijn centenbakkie gooien voor de boete lijkt me.

vriendje | 11-01-11 | 15:37

Droevig, zeer droevig. De tranen springen me ervan in de onderbroek.

Kaposi_Sarcoom | 11-01-11 | 15:17

Misselijke kloodtzakken!
Dat de agenten hiertegen niet in opstand komen, lafbekken!
Direct ontslaan deze hond die dit op zijn gore geweten heeft!

mothersfinest | 11-01-11 | 14:47

Oprotten met die draaiorgels, teringherrie!

B1982 | 11-01-11 | 14:37

Wat is nou gevaarlijker: vrouw met boerka of blinde met mes?

Sir EnemA | 11-01-11 | 13:58

Ja,A'dam mag weer trots zijn op z'n keihard doorpakkende hermandat.
En nog véél trotser op z'n applaudiserende reaguurdertjes die dit politie optreden zien als de bevrijding van een van de grote ergernissen in die wereldstad. Hebben die krakerts trouwens wel een vergunning?
Gadver,wat een kutvolk.

K.Zwellever | 11-01-11 | 13:42

Hey Welten, ik leg het nog een keer uit.
.
Draai orgel mannetjes zijn NIET hinderlijk. Net als muzikanten die op het waterloo plein voor een stuiver voor de gasten spelen.
.
Onderdrukkende kut-religies binnen ons zo mooie democratisch gestel (waarbij "binnen" een paradox is, snap dat dan!) zijn WEL hinderlijk.
.
Boerka's ? ENORM hinderlijk.

nenny | 11-01-11 | 13:42

Neen maar, kijk eens aan zeg: Blinde Benny de orgeldraaier (of nou ja, draaier...) belt zelf naar Hanneke Groenteman om te klagen. En dat duurt, en dat duurt.

www.rtvnh.nl/nieuws/52602/VVD+woedend+...

Herr von Ost | 11-01-11 | 13:26

Politie +1! Draaiorgels zijn kut. Als die Bennie die draaiorgelmuziek zo mooi vindt, moet hij dat inderdaad met een koptelefoon gaan luisteren. Moet je andere mensen toch niet mee lastig vallen. Hetzelfde met zogenaamde 'straatmuzikanten'. Oetlullen allemaal, stuk voor stuk!

Eihoofd20 | 11-01-11 | 13:24

En voor de duidelijkheid: Benny hanteert geen draaiorgel als in: zo'n Sieneke-achtige beschilderde IKEA kast waar kutherrie uitkomt, maar een zacht buikorgeltje, wat eigenlijk een ouderwetse cassettespeler is in een Sinterklaas-surprise achtige carosserie. Het is een outcast, een blinde zwerver, maar die heb ik liever dan Gaza-tuig in mijn stad.
(Vanmorgen weer ingevallen voor collega om les te geven op een zwarte school.... Jezus Christus, wat een treurnis..... dát zijn problemen, meneer Welten! Dát wel!)

Boer in 020 | 11-01-11 | 13:15

@The NerdHunter vol=vol en harde aanpak=harde aanpak, maar natuurlijk niet als het van rechts even niet uitkomt. Begrijpelijk, had niet anders verwacht, dank

GrootsteGraaier | 11-01-11 | 13:15

Benny is een tragisch icoon van de stad, die net zo goed bij Amsterdam hoort als de grachten, de duiven en de hoerenbuurt. Hij haalt dagelijks zijn centen op met een heel klein lief orgeltje op zijn buik, je hóórt hem op 4 meter afstand al niet meer. Maar nee, dan onze helden van 020-melkmuilgestapo! Oppakken deze terrorist! Mocro's op scooters in het Vondelpark? Lekker laten rijden. PC Hooft-tuig dat dubbel parkeert in de wijk en zo de straten onveilig maakt voor overstekende schoolkinderen? Lakker laten gaan. Blinde eenzame mannen die niemand kwaad doen, DIE moeten we hebben. Politie Amsterdam? Bah bah bah! Eikels, losers, sukkels en bangerikken. Wij hebben GEEN respect voor dat vuilnis.

Boer in 020 | 11-01-11 | 13:10

Tanja12121 | 11-01-11 | 11:26 helemaal niet ok!!
Daar hoort onze Bennie helemaal niet bij muts! Die man heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan en is bovendien blind als je dat na -tig reacties nog niet in de smiezen had, Al die achterlijke Roma's bij mij voor de deur maken 100x zoveel herrie en daar komt nooit de pliesie voor. Maar dat vind jij natuurlijk geen probleem, want allochtoon = heilig.

tokelau | 11-01-11 | 12:57

doe nog eens | 11-01-11 | 12:45
Wat dacht je van die kleine fokking etters met hun gitaren en violen.
Midden in de hoofdstraat staan drommen mensen erom heen omdat het zo aandoenlijk is.

KeurMeester | 11-01-11 | 12:54

Ik haat draaiorgels en de bagger die ze produceren. Verpest mijn humeur altijd. Ze moesten die dingen verbranden of zo vernielen dat er geen "muziek" meer uitkomt. STOP DE DRAAIORGEL TERREUR! En de panfluitterroristen zijn next.

doe nog eens | 11-01-11 | 12:45

Vier agenten voor iemand die zo blind als een paard is... zit een luchtje aan.
Dit is gewoon een leerproject geweest. Twee hoofdagenten die even een voorbeeld in de praktijk brengen waarbij de twee één strepers van kunnen leren. Van het aanspreken tot het voorgeleiden. Een weerloze zwerver,. waarbij de kans nihil is dat het aandacht trekt of er een aanklacht komt. Helaas! 1-0 voor de zwerver. Van der Laan, kom maar met je misverstand verhaal.

KeurMeester | 11-01-11 | 12:44

Stuur een afkeurend e-mailbericht naar onze redders in Amsterdam. Mogelijk effectiever dan alle bovenstaande "overwegingen".

Essensteyn | 11-01-11 | 12:35

Welten wordt streng toegesproken door Ivo Opstelten, zie hier de wraak van Welten.

prince | 11-01-11 | 12:33

Terecht! Draaiorgelterreur moet keihard worden aangepakt! Net als het voeren van de duiven... Maak 020 weer leefbaar!..

Misgeslagen Plank | 11-01-11 | 12:28

-1 voor Welten trouwens. Een eerlijke hard werkende man wordt met groot materieel overmeesterd en van strat geplukt, 2 uur verhoord, nog net niet gewaterboard, omdat hij de stad opvrolijkt met oud Nederlandsche orgelmuziek. Leuk voor het toerisme, toeristen = geld etc etc. Maar als de regering een nieuwe wet aanneemt om lopende gordijnen te verbieden dan is meneer niet thuis.

Semen666 | 11-01-11 | 12:27

@Zuitschuip | 11-01-11 | 12:24
Daar stond u al, Geert en zijn voorgangers hebben u slechts attent gemaakt op wat u al wist.

An die ARBEIT | 11-01-11 | 12:25

Blinde Benny + Mes = Steke(n)blind LOL!

Semen666 | 11-01-11 | 12:25

Amsterdam is niet leuk meer.

Mac The Ripper | 11-01-11 | 12:24

@funkyd | 11-01-11 | 11:22
alle partijen zijn door het succes van Greet stiekem een paar passen naar rechts geschuifeld.
Ook ik.

Zuitschuip | 11-01-11 | 12:24

Bennie, de blinde Damgraaiert.
Samen met de Damschreeuwert in 1 isoleercel.

Bolle Wim | 11-01-11 | 12:22

@Multiflauwekulti | 11-01-11 | 10:20
Kudtherrie. En altijd bij mij voor de deur stil gaan staan...

O.. woon JIJ daar.

Zuitschuip | 11-01-11 | 12:20

Eeehm.... Ze doen toch gewoon wat ze moeten doen volgens de wet? Dat was toch de bedoeling? Of mag het alleen als het GS uitkomt? *snapt het niet meer*

Wazzzah | 11-01-11 | 12:20

282 euries, dat ziet bennie zich voorlopig nog niet bij elkaar gedraaid. -1 voor de prioriteiten van welten

Abugreip | 11-01-11 | 12:18

@vrolijke Fern | 11-01-11 | 12:09
Typisch links om een ander die zichzelf kan bedruipen niks te gunnen.

deraderendraaien | 11-01-11 | 12:12

@haenzl | 11-01-11 | 12:04
Lees mijn comment van 11.53. dan kan je weer naar bed.

*out*

deraderendraaien | 11-01-11 | 12:09

@deraderendraaien | 11-01-11 | 12:04 wat een flauwekul. Arabisch gejengel had net zo goed uit een orgel kunnen komen. Beide is het vreselijk irritant, herrie waar ik niet om heb gevraagd. Laat Blinde Bennie maar lekker met zijn buikorgeltje in de moskee gaan zitten.

Overigens speelt Blinde Bennie niet, hij rammelt alleen maar met zijn geldbakje. Ik heb de man nog nooit een noot horen spelen. En tja, als je pontificaal met een FC Twente jas op de dam gaat lopen bedelen, dan kan je natuurlijk verwachten dat je een keer aan de beurt bent.

Hoe zit het trouwens met de rechtse ballen die altijd zo hard brullen over zwart bijverdienen? Dat doet Blinde Bennie namelijk ook, dus ik zeg NAHEFFING! Betaal je uitkering maar terug, zwartwerkert!

vrolijke Fern | 11-01-11 | 12:09

@haenzl | 11-01-11 | 12:04
Leg die eens uit, waar beslist GS wat er moet gebeuren?

An die ARBEIT | 11-01-11 | 12:08

"Die man was niet blind", volgens de woordvoerder Terrorismebestrijding Nederland.

"Die man was een handlanger van Al Quaida en had plannen om het paleis op te blazen".

knerf | 11-01-11 | 12:06

-weggejorist-

haenzl | 11-01-11 | 12:04

En voor hen die niet tegen orgel muziek kunnen:
Uw fonetisch vermogen heeft zich waarschijnlijk al aangepast aan het Arabisch gejengel van de oproep tot het vrijdag gebed .

deraderendraaien | 11-01-11 | 12:04

Hier schieten de tranen toch van in je ogen, de politie amsterdam zou zich diep moeten schamen, en blinde man oppakken die al jarenlang geen vlieg kwaad doet!
Te triest voor woorden dit....

maraboe | 11-01-11 | 12:03

Commentaar Blinde Benny:

"Ies Koeltoer"......

Commentaar Welten:

"Die man had geen boerka aan, dus die arrestatie is terecht"

Commentaar Bea van Nassouwe:

"Affreux, ik werd doodziek van die man met zijn muziekdoos"

knerf | 11-01-11 | 12:03

@Bolle Wim | 11-01-11 | 11:54
Ik durf er een weddenschap op aan te gaan.
Wat kan je anders verwachten van zo'n linksdraaier.

deraderendraaien | 11-01-11 | 11:58

Goed zo! Hard aanpakken die lui die zo demonstratief weigeren om te integreren. Als die provocateur zo nodig op islamsterdamse straten muziek wil maken trekt hij maar een soepjurk aan, laat hij een haatbaard groeien en draait hij arabische riedeltjes.

WirMachenMusik | 11-01-11 | 11:58

@Sliptong | 11-01-11 | 11:52
Ah!

It wasn't you, it was the one-armed man....

Duidelijk, even goede digi-vrienden....

An die ARBEIT | 11-01-11 | 11:56

deraderendraaien | 11-01-11 | 11:53
Zou best eens kunnen.

Bolle Wim | 11-01-11 | 11:54

@Tanja12121 | 11-01-11 | 11:07:

Tanja vindt het wel normaal dat er anno 2011 nog steeds slavernij op deze aarde bestaat?

Haarkopje | 11-01-11 | 11:53

Gevalletje Welten laat even zien dat ie nu dus luistert en gaat handhaven, wetend dat er gezeik over komt omdat een blinde man al zoveel jaar zijn hobby op straat beoefend, altijd is gedoogd en geen gevaar vormt voor de maatschappij.
Weten denkt hier zeker mee aan te tonen dat dit gelijk staat aan het handhaven van het burka verbod,terwijl een burka de veiligheid in gevaar kan brengen en deze orgeldraaier als onderdeel gezien en dus gedoogd kan worden als Nederland cultuurgoed. kortom kinderachtig getreiter van een linkse politie ambtenaar die z'n zin niet krijgt.
wegwezen met die man.

deraderendraaien | 11-01-11 | 11:53

@An die ARBEIT | 11-01-11 | 11:16
Nee. Kun je stampvoeten maar het onwaar. Onwaar, zeg ik U!

Sliptong | 11-01-11 | 11:52

Dat is nog eens optreden voor 4 man. Burka niet maar blinden wel.

Dr Lambiek | 11-01-11 | 11:46

Draaiorgels is altijd -1.

Opgevist | 11-01-11 | 11:42

Om de hoek van zijn vaste standplaats worden mensen beroofd & bedreigd.
500 meter verder ligt de meeste criminele vierkante kilometer van Nederland.
1km verder op de taxistandplaats van het CS worden mensen dagelijks bestolen en geschoffeerd door 'anonieme taxichauffeurs'.
Maar daar hebben onze blauwe helden geen tijd voor. Om een blinde op te pakken en een poot uitdraaien dan weer wel. 1312 gaat nog eens groot worden.

mokum | 11-01-11 | 11:41

Ik doorzie denk ik wel het Welten-opzetje: laten zien waar strikt handhaven zonder nadenken toe leidt. Verwacht nog meer van dergelijke politie-acties de komende tijd.

Sir EnemA | 11-01-11 | 11:40

Welten heeft zijn prioriteiten goed op een rijtje.

BroodenSpelen | 11-01-11 | 11:38

Sir EnemA | 11-01-11 | 11:29
Nee, nee, je bent in de war met drankorgelen. Niets is mooier dan aan avondje drankorgelen na een lange dag oud-hollands zakkenvullen.
En het mag dan de samenleving best wat kosten dat drankorgelen. Daar draag ik dan ook graag aan bij!

Bolle Wim | 11-01-11 | 11:38

Sinds wanneer is het verboden om een mes bij je te hebben op straat?

fietskettingslot | 11-01-11 | 11:37

Handhaven is niet goed en niet-handhaven ook al niet. Kan het Blauwe Politietheater beter niet opgeheven worden?

Musset | 11-01-11 | 11:35

We hebben 't kotsmoment van de dag weer binnen; bedankt. Ik reken niet op wouten als er iets gebeurt, dat moge duidelijk zijn.

BraterEnWood | 11-01-11 | 11:34

Er zijn nog iets van 50 orgelmannen in Nederland. Dat zijn er 50 te veel.

Wipkaboutert | 11-01-11 | 11:33

Wat kan je nog zeggen. Voor zo iets bizars kan ik niks meer bedenken. Alleen maar: zucht.

Denk je nog even in, die agent vanavond bij de aardappels:
zij: "hoe was je dag, schat?"
hij: "mwoah, redelijk rustig. we hebben een crimineel opgepakt, paar duisond aan boetes voor incorrect gestalde fietsen enso"
zij: "crimineel?"
hij: "ja, die man had een orgeltje om zijn nek en speelde in het openbaar. ook nog een blinde, dus lefonsgevaarlijk. en dan ook nog eens zonder vergunning"
zij: "ow, wat ben je toch geweldig. je behoedt onze stad voor rampen!". kleedt zich langzaam uit, neemt hem aan de hand mee naar de slaapkamer en ze maken liefde.

Ik laat me omscholen. Dit wil ik ook.

xspalm | 11-01-11 | 11:33

@Tanja12121 | 11-01-11 | 11:28
Daarom is het ook een Nerd, staat niet met beide benen op de grond

Che_cuevara | 11-01-11 | 11:31

Dacht eigenlijk dat draaiorgelen een rechtse hobby was, zat er naast blijkbaar.

Sir EnemA | 11-01-11 | 11:29

@Tanja12121 | 11-01-11 | 11:26
Mee eens.

Überbottehork | 11-01-11 | 11:28

@ The nerdhunter
Grappig hoe wijzen op hypocriet gelul gedraaid wordt om iets te betekenen dat niet gezegd is.

Tanja12121 | 11-01-11 | 11:28

@The NerdHunter | 11-01-11 | 11:26
Zeg schreeuw eens niet zo. Lees het nu nog eens.

Überbottehork | 11-01-11 | 11:28

Iedereen die hier zeikt over herrie van draaiorgels; Bennie is echt blind, of hij doet z'n act heel goed en begint ie dus al als ie vanuit huis in de tram stapt. Hij is ook geen zwerver.
Ik werk al vele jaren in 't centrum Amsterdam, loop elke week een paar keer over de dam, en daar staat ie dan bijna altijd, ook in kutweer, met z'n muziek die je niet kan horen behalve als je 'm binnen 1 meter bent genaderd.

Overlast: 0.0

Heel raar dat de politie zo selectief de wet handhaaft.
Geld heeft Bennie nooit van mij gekregen, ik betaal al genoeg belasting dus ga geen geld geven aan bedelaars. Maar zometeen maak ik een uitzondering en ga ik wat geld in z'n geldlaatje proppen.

En waarom heeft Bennie trouwens een mes bij zich: omdat die laffe politie echte overlastplegers niet aanpakt. Vind je het raar dat mensen zich zelf wat beter willen kunnen verdedigen.

DePsych | 11-01-11 | 11:28

@Tanja12121
En jij als progressieve vrouw gaat het natuurlijk weer opnemen voor de achterlijke Burka-dragers. Waar blijft die godsdienstkritiek uit de jaren '70 en '80 nou? Helemaal verdwenen ineens bij Links nederland?

The NerdHunter | 11-01-11 | 11:26

@Uberbottehork
Ik ben geheel voor prioriteren. Wijs er alleen op dat die mensen die vonden dat de politie de wet altijd maar dient te handhaven dus eigenlijk bedoelen dat de wet gehandhaafd moet worden als het hun zint maar niet als zij het maar zielig vinden.
Hou niet zo van hypocriet gelul.
Wat mij betreft zou het oppakken van al die bedelaars met kutmuziek in de binnenstad best wel prioriteit mogen worden. Zit nogal wat tussen waar buiten bedelen ook zakkenrollerij wordt toegepast en dat is niet zo goed voor het imago van de stad. Maar het lijkt mij voldoende om dat te doen met teams van twee man die door de binnenstad lopen en die ook andere misstanden aanpakken.
Als de politie alleen maar zware criminelen gaat jagen dan ontstaat er snel veel overlast en kleine criminaliteit in de binnenstad die niet meer te handhaven is. Met een beetje plannen moet je beide kunnen doen.

Tanja12121 | 11-01-11 | 11:26

funkyd | 11-01-11 | 11:22
Fout! GL is de baas in Amsterdam-centrum.

mokum4all | 11-01-11 | 11:26

Zuitschuip | 11-01-11 | 10:47
Het is u bekend dat de PvdA de scepter zwaait in Amsterdam en alles wat PVV zou willen juist niet doet? Beetje ondoordacht boeroepen dus, maar dat is een voorwaarde om een bepaalde politieke stroming te kunnen volgen. Succes.

funkyd | 11-01-11 | 11:22

Geniaal! Jammer voor Benny Blind...

vdPost | 11-01-11 | 11:19

@sliptong
Ik zie toch echt mensen roepen dat dit maar genegeerd moet worden omdat ze de orgelspeler in kwestie zielig vinden. Geen enkel verschil. Men vindt het schijnbaar normaal dat wetten niet gehandhaafd worden als het maar wetten zijn waar men zelf geen probleem mee heeft.
Dat hele gezeik in die burka discussie is geen moment een principieel standpunt geweest over handhaving ongeacht wat.

Tanja12121 | 11-01-11 | 11:17

@Sliptong | 11-01-11 | 11:15
Noem.Je.Mij.Een.Zwitsal?

Well, did ya, punk?

* stampvoet *

An die ARBEIT | 11-01-11 | 11:16

Als Bennie nou gewoon een burka had aangetrokken, dan was er niets aan de hand geweest

Fratello | 11-01-11 | 11:16

@Sliptong | 11-01-11 | 11:15
De eerste Moswin is ook al te bewonderen:

doskabouter | 11-01-11 | 10:27

An die ARBEIT | 11-01-11 | 11:15

@An die ARBEIT | 11-01-11 | 11:13
Tut tut kinders.

Sliptong | 11-01-11 | 11:15

@Einde van de Domheid | 11-01-11 | 11:08
Subtiele Godwin? Ausradieren?

Sliptong | 11-01-11 | 11:15

@Tanja12121 | 11-01-11 | 11:07
Het ene betrof een uitspraak waarmee meneer Welten de Wetgevende macht ondermijnde en deze uitglijder geeft maar weer eens aan hoe de prioriteiten liggen bij de hoofdstedelijke hermandad. Beide acties geven een gevoel van onbehagen bij de burger. Een gevoel dat de politie blijkbaar een instituut op zich is. Vandaag weer een korpschef die een wedstrijdje ver plassen met Onze Minister wil doen: www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/2...
Schrijnend.

Sliptong | 11-01-11 | 11:13

@Borrelende Boris | 11-01-11 | 11:01
En jij hebt een babyhoofd... Wat wil je daarmee zeggen :) ?

An die ARBEIT | 11-01-11 | 11:13

Wat een achterlijke idioten. die kerel staat daar al JAREN.

Errujd | 11-01-11 | 11:12

Iedereen kent de oplossing: minder blauw op straat. De echte criminelen hebben witten boorden. Pak die.

Arrabinekoeterine | 11-01-11 | 11:10

Bolle Wim | 11-01-11 | 11:08
IDD, dat lelijke linkse onderzoek tegen ze was echt een schande voor het land. Wat ben ik bij dat ze niet nar het buitenland zijn gegaan. Wie had hier dan nog gebouwd?

Einde van de Domheid | 11-01-11 | 11:10

dirkvdbosch | 11-01-11 | 11:04
Jij bent al de tweede die de orgelman in zijn geheel wil uitraderen.
Een Jan Smit op elke straathoek is wellicht jouw Mekka?

Einde van de Domheid | 11-01-11 | 11:08

Einde van de Domheid | 11-01-11 | 11:01
Pensioenfondsen vallen wat mij betreft onder de banken en verzekeraars. Zijn veelal dezelfde hardwerkende mensen. Pensioenfondsen moeten we dus ook met rust laten. En natuurlijk de bouwers van de sociaal bewogen CDA politicus Elco Brinkman. In weer en wind en tegen kostprijs staan deze mensen op de steigers om ons moderne land verder op te bouwen.

Bolle Wim | 11-01-11 | 11:08

Wel sterk van de plisie: Wij zijn er om de wet te handhaven en deze man heeft geen vergunning. Punt.

Punt zeg 'ie heel bij de hand. Je moet maar durven na 23 jaar verzaken.

Treurig varken | 11-01-11 | 11:08

Wel grappig trouwens dat mensen voor burkas harde actie willen en vinden dat hij niet zelf prioriteiten mag stellen maar nu ineens als een blad aan een boom omdraaien.
Uiteindelijk is het beide een beetje van hetzelfde niveau. Je doet er niet echt iemand kwaad mee maar je irriteert alleen maar een groep mensen.

Tanja12121 | 11-01-11 | 11:07

Dit soort KUTklussen wil je als agent toch ook niet! Wie bedenkt dit soort acties en plant dan ook zo'n heel arrestatieteam etc? Waarschijnlijk een of andere loser agent die zelf neit achter zijn bureau vandaan durft te komen.
Nou, chapeau hoor, prutser. Weer een lekker dagje gewerkt he.

De Stramme Kabouter | 11-01-11 | 11:06

och erm. en ik wil juist volgende week weer eens een kopje thee gaan drinken in die hersenloze Hoofdstad, kan en mag dat nog wel?

geurtje | 11-01-11 | 11:06

Hij zou opgepakt zijn omdat hij geen vergunning had en een mes op zak had. Toen ik het las dat hij was opgepakt dacht ik meteen dat dat zou zijn wegens oplichting.
Er zit volgens mij namelijk al die jaren gewoon een cassette-recordertje in dat doosje wat een orgel moet voorstellen en waar Ben pro forma wat aan een hengsel draait.

Treurig varken | 11-01-11 | 11:05

Draaiorgelmannen zijn zielige mannetjes die alleen draaiorgel spelen omdat ze geen ander instrument kunnen bespelen. Je koopt voorgestanste kaarten, zorgt m.b.v. een motor dat je orgel op de juiste snelheid draait en het enige wat jij hoeft te doen is ritmisch met je centenbakje te rammelen. Get a life.

dirkvdbosch | 11-01-11 | 11:04

@GrootsteGraaier
Die harde aanpak is juist niet voor dit soort mensen bedoelt, maar eerder voor straatrovers, loverboys, homo-rammers etc.
Maar dat verschil is voor de linksmens natuurlijk weer moeilijk te begrijpen (zie Welten).

The NerdHunter | 11-01-11 | 11:02

@Tanja12121 | 11-01-11 | 10:57
*Kerk voor midden-in-de-nacht-toeterend-door-gereformeerde-dorpen-rijden opricht*
Eens kijken of we de ontwikkeling van die SMS-dienst (donders goed idee!) dan een beetje vaart kunnen geven.
Oh, en dit is dan mijn god:
www.teamvitesse.com/images/SmallAaronV...

Überbottehork | 11-01-11 | 11:02

"Kom we pakken die blinde orgelman!" moesten de doodsbange dienders hebben gedacht. Marokkanen zijn zo agressief en gevaarlijk en Antillianen schieten gelijk. En we verdienen nu ook niet echt veel dus pakken we hem op. Waar zijn die raamambtenaren nu? Met hun theedrinkcultuur? Mocht Benny niet even langskomen bij een maatschappelijk werker om in goed overleg tot een constructieve oplossing te komen of moet je daar eerst een ambtenaar helemaal de huid voor vol schelden en/of bedreigen dan wel tot een bepaalde bevolkingsgroep behoren om dat voor elkaar te krijgen?
Maar wat verwacht je van een openbaar riool dat zich stad noemt? Daar zitten voornamelijk ratten en ander ongedierte. * iets met builenpest en liever gisteren dan vandaag mompelt *

Sliptong | 11-01-11 | 11:02

De kortzichtigheid van de politie overtreft de blindheid van Bennie in elk geval riant.

Man, man, man, wat een land.

Reinaert | 11-01-11 | 11:02

Bolle Wim | 11-01-11 | 11:00
Wat BW zegt. (Vergeet de pensoenfondsen niet Wim!.)

Einde van de Domheid | 11-01-11 | 11:01

Of hij nu blind is of niet, zonder vergunning gewoon afvoeren die herriebak.
Vind het zowieso belachelijk dat er vergunningen worden gegeven aan die kabaal makende bedelaars.

neworder | 11-01-11 | 11:01

@An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:57

Volgens mij ben je nog steeds aan het puberen ;)

Borrelende Boris | 11-01-11 | 11:01

Wanneer wordt die Welten nou eens ontslagen? Die vent is volslagen incapable en is alleen maar bezig met dwarsliggen en de huidige overheid in de zeik aan het nemen.

The NerdHunter | 11-01-11 | 11:00

De harde aanpak van rechts, daar zaten we echt op te wachten. Nu wordt eindelijk dat smerige boeventuig eens opgepakt. Nederland is weer een stuk veiliger... gniffel

GrootsteGraaier | 11-01-11 | 11:00

@Einde van de Domheid | 11-01-11 | 10:54
Dus die buurten waar bijna geen blanke durft te wonen, die bestaan niet? En ik kan als blanke man in hartje Bijlmer gerust met een nieuwe I-Phone in m'n hand 10 minuten onder een lantaarnpaal gaan staan?

En wie hebben er baat gehad bij het creëeren van dat beeld?

An die ARBEIT | 11-01-11 | 11:00

Tanja12121 | 11-01-11 | 10:55
Maar dan wel met je justitiële en fiscale poten van onze bankiers en verzekeraars afblijven! Want deze hardwerkende en spaarzame mensen hebben ons land opgebouwd en onze moderne samenleving vorm gegeven!

Bolle Wim | 11-01-11 | 11:00

Zodra de pliessie alle Roemenen met trekharmonica van straat aftrekken en een enkeltje huiswaarts geven vind ik dit acceptabel beleid. Maar ja... Roemenen doen we niet, want die betalen de boete toch niet.

dandaan | 11-01-11 | 11:00

@eerstneukendanpraten | 11-01-11 | 10:55
Ik denk dat Teun het druk heeft, nu de vorst weer uit de grond is etc.

Überbottehork | 11-01-11 | 10:58

Vanavond bij Hart van Nederland...

jeanmondo | 11-01-11 | 10:57

@Uberbottehork
Nou jengelen zowel kerkklokken als een eventuele minaret met geluidsinstallatie niet de hele dag. Maar ook die mogen van mij afgeschaft. Het is niet van deze tijd om een ander lastig te vallen met jouw geloof en uit bed te jengelen omdat jij wakker wil worden.
Laat ze een SMS dingetje beginnen om hun leden wakker te maken en op te roepen.

Maar ook daar zieligheidsfactor. In dit geval zielig janken dat anders er geen vrijheid van godsdienst meer is alsof je niet meer vrij mag geloven als je een ander niet uit bed kan beieren of janken.

Tanja12121 | 11-01-11 | 10:57

@kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:52
Ach, uiteindelijk komt het toch neer op de opvoeding zelf. Hier zijn er slechts wat minder afleidingen voor het kind in kwestie. Mij heeft het toentertijd niet kunnen redden, maar ik was dan ook al aan het puberen toen ik hier aankwam...

An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:57

tokelau | 11-01-11 | 10:49
Er zit een kleine cassettespeler in......

Einde van de Domheid | 11-01-11 | 10:57

Ambtenarij en politiek speelt dagelijks op het orgel, maar daar hebben ze een vergunning voor, van ons verkregen.
Bikkelhard zijn ze voor anderen maar natuurlijk niet voor zichzelf.

ecologiste | 11-01-11 | 10:57

Requiescat in pace | 11-01-11 | 10:42
Ik bedoel dat die man er al 23 jaar staat. Ze gedogen van alles, wat veel meer overlast geeft, inclusief de oostblok 'muzikanten' geef die man dan een vergunning.

watsinneneem | 11-01-11 | 10:56

@Tanja12121 | 11-01-11 | 10:44
"je kan geen vergunning krijgen om uren en uren en uren op dezelfde plek te staan"
Vandaar ook dat ik de zinsnede "binnen de lijnen van de wet" gebruikte. Ben ik niet precies van op de hoogte, dus dat zoeken ze zelf maar uit. Ook Benny moet zich aan de wet houden, maar de man op deze manier aanpakken gaat mij te ver. Waarom voor Benny geen kop thee en een goed gesprek?

Überbottehork | 11-01-11 | 10:56

[OT] Is Teun op wintersport en mag hij zijn laptop niet mee van vrouw Teun?

eerstneukendanpraten | 11-01-11 | 10:55

De zieligheidsfactorsamenleving die wij gecreëerd hebben is ook de oorzaak van het knuffelen van ontspoorde bontkraagjes. Als je maar behoort tot een minderheid dan worden er aan jou andere eisen gesteld. Een soort van positieve discriminatie zeg maar.
Van ieder ander mens zouden we roepen dat hij moet gaan werken ipv bedelen. Maar ja, blind he.
Zelfde rare logica als menen dat je een Marokkaans bontkraagje niet kan straffen omdat hij het zo zwaar heeft tussen twee culturen en zo ontkent is door iedereen.
Ondertussen zijn er zat blinden en zat Marokkaanse jongeren die gewoon normaal hun ding doen zonder bedelen en zonder wetsovertreding.

Tanja12121 | 11-01-11 | 10:55

Fred Teeven is een hero! Die man verdient een lintje!
Na 23 jaar gedogen worden deze a-muzikale crimineel eindelijk eens aangepakt.

Bolle Wim | 11-01-11 | 10:54

An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:25
Nee, dat beeld klopt niet. Dat beeld is zorgvuldig door mensen die daar baat bij hadden (stemmen/banneradvertenties) gecreeerd. Is er niets aan de hand? Tuurlijk wel, maar niet zodanig dat er een beginnelingenpartij op zou moeten worden ingezet en dat de hele provincie zich ermaa zou moeten bemoeien. Een vrouw kan hier voorlasnog veilig over straat. Dat is numeriek, een donkere weg, een polder met een viaduct is natuurlijk veel gevaarlijker dan een drukke stad.

Einde van de Domheid | 11-01-11 | 10:54

Wat mij betreft worden alle draaiorgels vandaag nog openbaar verbrandt en de eigenaren daarvan in psychiatrische inrichtingen opgenomen.

Biff Eagleburger | 11-01-11 | 10:54

Wel een geruststelling dat de pliesies hier tijd voor hebben en dus blijkbaar alle kraakpanden ontruimd zijn.

Überbottehork | 11-01-11 | 10:54

@Tanja12121 | 11-01-11 | 10:44
Nee, en gejengel uit een minaret zint mij evenmin. En kerkklokken op een brakke zondagochtend vallen ook zelden goed. Het is altijd wat.

Überbottehork | 11-01-11 | 10:52

Het is kutmuziek.

Maar die Welten moet wel consequent zijn: wanneer hij zijn agenten niet gaat inzetten om het boerkaverbod uit te voeren dan moet hij dat in dit geval ook niet doen. Of is het alleen maar dat een moslima buitenwettelijke bescherming krijgt van Welten? Vragen, vragen.

Mahatma | 11-01-11 | 10:51

@kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:43
Ik beperk mij wel tot ritjes Lantignie (Rhône-Alpes) met van daaruit dagtripjes naar Macon, Belleville en lunchen met geweldig uitzicht.
www.laterrassedubeaujolais.cabanova.fr...

Überbottehork | 11-01-11 | 10:50

Die self-supporting orgelman Benny is natuurlijk een gevaar voor de verschillige socialistische samenleving. Hij onthoudt een leger (PvdA/linkse) hulpverleners hun werk. Benny levert te weinig op voor de PvdA-sekte. Dus laat Welten de Grote PvdA-Wetshandhaver het bij Benny ophalen. Iedereen moet meetellen; ook Benny.

Fijnstoffer | 11-01-11 | 10:50

Die man heeft helemaal geen draaiorgel, alleen een soort muziekdoosje aan zijn schouder waar je aan kunt draaien. Je hoort het nauwelijks. Oh ja, het is een jood. Daar heb ik nog niets over gehoord, maar zou het ermee te maken hebben dat ze hem gevaarlijk vinden? (pliesie 020 overwegend mossel)

tokelau | 11-01-11 | 10:49

@Zuitschuip | 11-01-11 | 10:47
Andie's woord per dag:

raas·kal·len -kalde, h geraaskald: 1 onzinnig praten 2 ijlen

An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:49

Zet Benny in in wijken om probleemjeugd te verjagen. Ik bleef in het verleden altijd ver weg van orgelmuziek.

Zeeschuimer | 11-01-11 | 10:49

Zuitschuip | 11-01-11 | 10:47
Nu al dronken?

psycho_3 | 11-01-11 | 10:48

@Beëlzebul | 11-01-11 | 10:45
je moet toch ergens beginnen.
meer blauw op straat, is het weer niet goed.

Zuitschuip | 11-01-11 | 10:48

@kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:44
Dat stel ik niet. Ik stel alleen maar dat het hier een betere omgeving is om je kinders op te voeden. Vooral in de dorpen die ons " stadje " omringen.

An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:48

Dit is trouwens wel wat men van Welten vraagt. Iedere heterdaad van een overtreding meteen aanpakken anders denkt hij zelf na en maakt hij het beleid.

Tanja12121 | 11-01-11 | 10:47

Ik wil de PVV niet de schuld geven,maar.................................................
dat krijg je er nou van als je PVV stemt.. hahahahaha stelletje jankers.
zo'n onaangepast figuur met zijn illegaal Roemeense buikorgel.
illegaal is illegaal, jeweettoch!
wil hij niet weg dan mag Wilders hem door zijn knie schieten die verdomde linkse illegale (dus criminele) raddraaier. oh nee orgeldraaier.
schrijf dat orgelspelen maar op je buik maat!

Zuitschuip | 11-01-11 | 10:47

@Politie, LAFAARDS! Ga kraakpanden ontruimen in plaats van zwakke burgers pesten met bekeuringen.

Beëlzebul | 11-01-11 | 10:45

@Uberbottehork
Je kan geen vergunning krijgen om uren en uren en uren op dezelfde plek te staan met een orgel. Juist omdat mensen horendol worden van die herrie dien je je de hele tijd te verplaatsen zodat mensen maar beperkt overlast ervaren.
Zou best wel eens kunnen dat die mensen die daar wonen en daar werken het nu echt zat waren en eindelijk hun recht krijgen om verschoont te blijven van zulke herrie.
Ik neem aan dat u ook niet gediend bent van de hele dag het gejengel van een orgel aan uw oren en dat elke dag weer.

Tanja12121 | 11-01-11 | 10:44

@An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:37
Prima, maar waarom zou de opvoeding van kinderen in een (grote) stad falen?

kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:44

@Überbottehork | 11-01-11 | 10:39
Wat nog veel vervelender is, is een grote stad zonder winkels en recreatie. *stedentrip in Sub-Sahara-landen afraadt*

kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:43

@watsinneneem | 11-01-11 | 10:40

Als hij geen overlast veroorzaakt, dan. Maar dat doet deze man wel, dus die wordt wel aangepakt. Een illegaal die zonder vergunning muziek staat te maken, wordt ook beboet, en terecht.

Requiescat in pace | 11-01-11 | 10:42

@dolffie | 11-01-11 | 10:39
Klasse justitie of klassenjustitie? Scheelt nogal..

Überbottehork | 11-01-11 | 10:42

@dolffie | 11-01-11 | 10:39

Welnee, is het handhaven van de wet. Die wet is er om ons gehoor te beschermen tegen wanklanken. Waarvoor hulde.

Requiescat in pace | 11-01-11 | 10:41

Een illegaal die al 10 jaar in nederland woont ,wordt beter behandeld en mag blijven
omdat ie hier al 10 jaar woont.

watsinneneem | 11-01-11 | 10:40

020 op zijn best.
Mag je trouwens tegenwoordig al weer staan op terrassen...

da wizard | 11-01-11 | 10:40

@nokkie | 11-01-11 | 10:33

Als het een 1-streper was, dan graag meer van deze eenstrepers. Weg met die jengelende prutsers.

Requiescat in pace | 11-01-11 | 10:39

@kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:33
Dat zeg ik ook niet, vroeg me af of ik de goede voor me had. Iedereen heeft vanuit zijn eigen situatie een andere visie, uiteraard. Parijs is voor mij huge, voor een New Yorker een groot dorp etc etc. De één vindt de stad geweldig met alle winkels en recreatie, de ander moet niks hebben van de drukte. Eindeloze discussie.

Überbottehork | 11-01-11 | 10:39

klasse justitie is dit. Koninklijke Familie had er gewoon last van. Meer niet.

dolffie | 11-01-11 | 10:39

@Überbottehork | 11-01-11 | 10:31
Geef. Het. Tijd.

Wat mij betreft is de revolutie al begonnen.

An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:38

@kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:28
Nou, ik ben hier met toeval beland, maar zou hier niet meer weg willen al kreeg ik er geld bij uit.
Lekker rustig, geen randstadproblematiek, goede plek om een bedrijf te vestigen i.v.m ligging, goede plek om kinders op te voeden.... Nee, noem mij maar een provinciaal.

Daarbij vertrekken de meeste mensen uit de stad zodra ze geld hebben, dus.....

An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:37

Die orgelman snapt het niet. In een PVDA gemeente is het neit de bedoeling dat je je zelfredzaam opstelt. Vooral niet als je gehandicapt bent. Want daarmee pleeg je broodroof tov een leger geitenwolwerkers. Daarnaast kan het natuurlijk niet de bedoeling zijn dat er iets ondernomen wordt. En om dat te voorkomen is er weer een leger vergunningsverstrekkers om de zaak tot in de gloria te treineren.

vetkleppert | 11-01-11 | 10:37

@watsinneneem | 11-01-11 | 10:35
Je snapt het niet.
Door die orgelmuziek konden ze die criminelen niet horen lopen dus...

Che_cuevara | 11-01-11 | 10:36

@Tanja12121 | 11-01-11 | 10:31
Die oostblokkers trekken op een dag meer geld binnen dan wij samen, dat wel. Het is prima als regels gehandhaafd worden, maar na 23 jaar lijkt het mij wat aan de late kant. Ze hadden hem erop aan kunnen spreken en evt. helpen met aanvragen van een vergunning. Pliesies zijn je beste vriend toch? Er zijn grotere misstanden in de maatschappij dan orgeldraaierts (bijvoorbeeld de tevens zakkenrollende oostblokkers waar u aan refereert). Ik geef u gelijk dat het niet eerlijk is zo iemand voor te trekken, maar het mag gezegd worden dat de beste man er op een goeie manier nog wat van probeert te maken. ZULKE mensen mogen best geholpen worden, binnen de lijnen van de wet.

Überbottehork | 11-01-11 | 10:36

Welten pakt liever een blinde Nederlandse zwerver aan dan de onderdrukking van de Islamitische vrouw. Beter had zijn incompetentie niet duidelijk gemaakt kunnen worden. In het land der blinden is Welten koning.

Haarkopje | 11-01-11 | 10:36

@Multiflauwekulti | 11-01-11 | 10:32

Oh ja, en degene die nu nog zeggen dat er minderheden zijn met een achterlijke cultuur, raad ik vooral aan om op de link te klikken ;)

Borrelende Boris | 11-01-11 | 10:35

Hallo er lopen nog 20.000 mensen (criminelen) los rond , die al veroordeeld zijn maar nog steeds niet opgepakt, doe daar ff eerst wat aan , Welten.

watsinneneem | 11-01-11 | 10:35

@Che_cuevara | 11-01-11 | 10:30
Het parkeertarief bedraagt 6 euro voor een hele dag. Mag u een conclusie trekken.

kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:35

@nokkie | 11-01-11 | 10:33
4 streper, ze waren met z'n 4-en

Che_cuevara | 11-01-11 | 10:34

Dat draaiorgel was vast fout geparkeerd.
Verder: Amsterdam.... need I say more?

provinciaaltje | 11-01-11 | 10:34

Maar als ik het goed begrijp mag ik dus ook niet meer fluitend over straat lopen zonder vergunning?

Che_cuevara | 11-01-11 | 10:34

@Multiflauwekulti | 11-01-11 | 10:32

Wellicht dat je nu ook begrijpt dat ze geen halve maatregelen nemen, en gelijk vier man erop afsturen.

Borrelende Boris | 11-01-11 | 10:34

een verandering van loopbaan zou blinde benny goed doen. Past zo'n draaiorgel boven op een minaret?? Dan mag het vast wel.

vincent S. | 11-01-11 | 10:33

@Überbottehork | 11-01-11 | 10:30
500.000 inwoners voor de agglomeratie, toch niet echt de provincie (alhoewel een Parijzenaar daar wellicht anders over denkt).

kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:33

Vermoedelijk 1 streper actie.

nokkie | 11-01-11 | 10:33

Kennen ze Bennie niet inzetten als alternatief voor het waterboarden ?

Kipkleppert | 11-01-11 | 10:33

@ Borrelende Boris | 11-01-11 | 10:31
Zie jij dat [!] naast je plempsel? Ik overweeg nog...
Sjezis man, wat een gedrochtelijke herrie.

Multiflauwekulti | 11-01-11 | 10:32

Stekeblind - moehahahha.

Detlev Tarnowitz | 11-01-11 | 10:32

@An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:27
Ik wacht de uitspraak tegen Ommie even af met mijn oordeel of "regels zijn regels" goed is. Ik vermoed dat het niet voor iedereen toegepast gaat worden, enkel voor gehandicapten en foutparkeerders (die overigens best mogen worden aangepakt, ik haat auto's op de stoep).

Überbottehork | 11-01-11 | 10:31

@uberbottehork
Grappig. Ik bedruip mezelf ook maar omdat ik niet blind ben moet ik dat doen binnen de wet. Oud links gelul dus uit de tijd dat men dacht dat het handig was om mensen met een handicap boven de wet te stellen.

In Utrecht zag ik zo een zogenaamd zielige oostblokker met een valse trekharmonica. Kindje erbij want dat maakt het nog zieliger. Die lui schijnen met die kutmuziek nog ladingen geld binnen te halen ook obv zieligheidsfactor

Muzikanten die muziek kunnen maken worden ondertussen van straat gehaald omdat ze niet zielig genoeg zijn. Zielig zijn is de standaard geworden en niet muziek kunnen maken en een vergunning hebben om dat op die plek te doen.

Tanja12121 | 11-01-11 | 10:31

@doskabouter | 11-01-11 | 10:27
De eerste Moswin is een feit.. #Treurnis

An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:30

Het is zo makkelijk hè voor de Amsterdamse pliesie om autochtonen op te pakken. Protesteren wel, maar schelden je niet helemaal naar de k*nkr. Bovendien heb je ook niet binnen 1 uur tijd de gehele familie dreigend op de stoep staan, voor zover het bureau in de tussentijd nog niet met een stenenregen is gebombardeerd.

Nee, het echte uitheemse straattuig, wat dagelijks slachtoffers maakt, laten we ongemoeid op straat lopen, want zij hebben het al zo moeilijk, hebben psychische problemen... etc. etc. etc.

*KOTS!*

Rest In Privacy | 11-01-11 | 10:30

@kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:28
U woont in Frankrijk, is het niet?

Überbottehork | 11-01-11 | 10:30

@kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:28
U bent een Amsterdammer?
Gecondoleerd!

Che_cuevara | 11-01-11 | 10:30

@Überbottehork | 11-01-11 | 10:28
Oh, en wijken vol onrendabelen.

Überbottehork | 11-01-11 | 10:29

Zo hebben wij hier een straatfotograaf, genaamd 'Dove Danny'.

Wie niet horen wil, moet maar voelen.

Boris Poepnagel | 11-01-11 | 10:29

@eerstneukendanpraten | 11-01-11 | 10:25
De gelukkige amsterdamse arbeidersbevolking mist Cohen nog dagelijks, maar is desalniettemin toch heel blij met Everhardt vonder Avenue, die een einde maakt aan de laatste misstanden.

Lewis Lewinsky | 11-01-11 | 10:28

@An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:25
U bent een provinciaal?
Bah!

kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:28

@An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:25
De visie vanuit een andere hoek van de provincie:
Amsterdam, de vrijstaat voor alles wat vies en verboden is. Junks op elke straathoek, straatrovertjes op scooters overal waar je kijkt. Hoofdstad van de Neerlandsche Maffia.
Wel een seksmuseum, dat dan weer wel. Moet je in de Hoekse Waard eens mee komen ;)

Überbottehork | 11-01-11 | 10:28

@ VanKoetsveld
Helemaal mee eens. Uitstekend werk. Al die bedelaars en armoezaaiers het straatbeeld uit ! Ik werd een aantal jaar geleden echt helemaal gek van die Inca muziek bandjes uit Zuid Amerika, maar toen de nieuwegheid daarvan af was gaven de mensen gelukkig geen geld meer dus nu zie je ze eigenlijk nooit meer. Wat tegenwoordig vooral vaak voorkomt zijn Oost europeanen (Roemenen vooral, beter bekend als Roma) met een accordeon die zielig zitten te doen. Goed dat de politie één lijn trekt en niet discrimineert. Al die herriemakers oppakken en stevige boetes uitdelen. Uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 11-01-11 | 10:28

Amsterdam is weer schoon en veilig.

Bolle Wim | 11-01-11 | 10:27

@iter | 11-01-11 | 10:26
Dan denken ze misschien dat het een vuilniszak is en zit hij zo in de vuilniswagen

Che_cuevara | 11-01-11 | 10:27

Muziek luisteren is niet halal, dus ja.

doskabouter | 11-01-11 | 10:27

@Überbottehork | 11-01-11 | 10:25
Klopt wel, maar regels zijn regels. Dat moeten we eerst een tijdje aanhouden, voor we weer uitzonderingen kunnen gaan maken.

Wel dom dat ze juist met zo'n vent beginnen, maar goed.

An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:27

die man moet een Boerka aantrekken. Problem solved.

iter | 11-01-11 | 10:26

"Klopt mijn lkeizielige projectie een beetje?

An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:25"

Kleinzielige natuurlijk....

An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:25

Lewis Lewinsky | 11-01-11 | 10:24

Ja, Eberhart heeft er flink de wind onder!

eerstneukendanpraten | 11-01-11 | 10:25

@Multiflauwekulti | 11-01-11 | 10:24
Inderdaad, weet jij veel wat er allemaal in dat orgel zit

Che_cuevara | 11-01-11 | 10:25

@Tanja12121 | 11-01-11 | 10:22
Dit is een zielige man die zichzelf bedruipt, i.t.t. veel onrendabelen die thuis op de bank gaan zitten wachten tot wij ze het geld brengen.

Überbottehork | 11-01-11 | 10:25

@Einde van de Domheid | 11-01-11 | 10:21
Help me even:

Ik woon namelijk in " de provincie " en mijn beeld van de hoofdstad is een touristisch Mekka, met veel criminilatiteit, een aantal buurten waar geen blanke meer durft te wonen en bepaalde gebieden waar je na het donker beter geen mooie mobiele telefoon uit je zak kan halen....

Klopt mijn lkeizielige projectie een beetje?

An die ARBEIT | 11-01-11 | 10:25

@Bolle Wim | 11-01-11 | 10:23
Dat is heel lang geleden

Che_cuevara | 11-01-11 | 10:24

Maar best snel, voor de Amsterdamse pliesies, om binnen 25 jaar in actie te komen! Sjapoo!

Lewis Lewinsky | 11-01-11 | 10:24

Iemand met een draaiorgel is niet zielig.
Dat is een volleerd terrorist.

Multiflauwekulti | 11-01-11 | 10:24

Als cartoontekenaars met 12 man van het bed worden gelicht dan valt die 4 voor deze zware crimineel nog wel mee, toch? En iemand als Badr Hari en Saban Baran, die moet je toch gewoon op ongeleid verlof sturen. Die lopen toch niet weg?

eerstneukendanpraten | 11-01-11 | 10:24

Blinde zelfstandige werkende mensen, hoe gaan we ermee om? .....

Creaguurder | 11-01-11 | 10:24

Gevalletje zinloos welten.

Lewis Lewinsky | 11-01-11 | 10:24

@Einde van de Domheid | 11-01-11 | 10:21
Eindelijk?

Che_cuevara | 11-01-11 | 10:23

Amsterdam huilt waar het eens heeft gelachen.

Bolle Wim | 11-01-11 | 10:23

Mooizo, hoppa. Weg met die hinderlijke en overlastgevende kudtmuziek. Ik heb liever dat ze draaiorgelmeneren wegjagen dan dat ze gaan staan flitsen. Van draaiorgels heb ik namelijk veel meer last dan van hardrijders.

Requiescat in pace | 11-01-11 | 10:23

Ik dacht dat "Hij is zielig dus de regels gelden niet voor hem" links was en dus fout en gedateerd en de reden dat het niet goed gaat in dit land????

Tanja12121 | 11-01-11 | 10:22

Goed dat er prioriteiten worden gesteld. Ik vermoed dat meer mensen last hebben van dit soort draaiorgelcriminelen dan van vrouwen gehuld in vuilniszak. Aanmakken dat straatmuziekanttuig!

Wim-Lex | 11-01-11 | 10:22

Rechtstaat en zero tolerance volgens Bruin 1.
Dit is toch wat den Hollander wil?
Blinde orgelaars, Burka's allemaal verboten en allemaal toetsen aan de wet.
Kan niet wachten tot de cavia pliesies er komen..

CumGranoSalis | 11-01-11 | 10:22

@Pleestation | 11-01-11 | 10:16
Volgens ene Job zijn er geen problemen, allemaal "jobstijdingen"

Che_cuevara | 11-01-11 | 10:22

Nouja, de PVV en haar provinciale stemmers zullen 'over the moon' zijn dat hun kleinzielige projecties op de hoofdstad eindelijk bewerkelijkheid worden.

Einde van de Domheid | 11-01-11 | 10:21

Ja inderdaad, inkoppertje deze mispeer.

dubbert | 11-01-11 | 10:21

Ja, een blinde man van 54 is natuurlijk niet echt gevaarlijk,
Die kunnen ze met 4 man wel aan

Che_cuevara | 11-01-11 | 10:21

Een grote zielige vertoning.

kweetitwel | 11-01-11 | 10:21

@de kaleman | 11-01-11 | 10:18
FF een lapje over je toetsenbord halen joh, er blijft een knopje hangen.

Überbottehork | 11-01-11 | 10:20

Welten heeft geen mankracht om de bourkawet uit te voeren. Maar hier had hij vier man voor vrij. O het was geen moslim, ja dan kan het hè.

Discriminatie van de eerste orde. Maar Nederlanders mogen gediscrimineerd worden!

nu even niet | 11-01-11 | 10:20

Ongezien +1. Dik.
Draaiorgels. Dat zou nou 's bij wet verboden moeten worden. Srew "gezellie, een lekker Hollandsch muziekje".

Kudtherrie. En altijd bij mij voor de deur stil gaan staan...

Multiflauwekulti | 11-01-11 | 10:20

@dedwarsligger | 11-01-11 | 10:18

Freudiaanse verspreking, eh? ;)

Borrelende Boris | 11-01-11 | 10:20

Ik vind dat iedereen die 'Let it be' op straat zingt, opgehaald mag worden.

blinde kip | 11-01-11 | 10:19

Die arme vent wordt wel vaker gepest, ik heb een keer gezien hoe hij van zijn immer vriendelijke collega muziekanten uit het oostblok een half blikje Red Bull in zijn geld laatje geworpen kreeg en ze daarna lachend zijn weg gerend...

grizzlygris | 11-01-11 | 10:19

-weggejorist-

dedwarsligger | 11-01-11 | 10:19

Bennie moet gewoo een boerka aantrekken, is die overval vanaf

dedwarsligger | 11-01-11 | 10:18

@Pleestation | 11-01-11 | 10:16
Echte problemen? Waar?

Überbottehork | 11-01-11 | 10:18

-weggejorist-

de kaleman | 11-01-11 | 10:18

@Pleestation | 11-01-11 | 10:16
Er wordt amper te hard gereden, fout geparkeerd en vuilnisbakken scheef aan de weg gezet. Nederland is nu al een utopia.

kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:18

Hij zag het niet aankomen.

Hooijstra | 11-01-11 | 10:17

Zelfstandige mensen, dat moeten we niet willen met z'n allen.

kapotte_stofzuiger | 11-01-11 | 10:16

En wanneer gaan we in Nederland nou eens de echte problemen aanpakken?

Pleestation | 11-01-11 | 10:16

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino