Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Agent vast wegens lekken schokkende beelden

fransbusfilmpje.jpgU herinnert zich vast nog wel dat filmpje van die Franse busrit waarin zomaar wat willekeurige passagiers door drie opgeschoten jochies werden afgetuigd. Wat was u boos. Maar ook verbaasd dat de slachtoffers zich zo gemakkelijk een pak rammel lieten geven. Leuk feitje is overigens dat de agent, die deze beelden op internet zette, inmiddels vast zit. Het OV-bedrijf is namelijk van mening dat het filmpje haar naam geen goed heeft gedaan. Geweld in het openbaar vervoer is namelijk van alle dag. Zo betoogde gisteravond ook nachtlampje Francisco van Jeauleau. Het leverde ons de volgende ingezonden brief op: "Geachte redactie. Zowel mijn vrouw, die dagelijks in R’dam met de tram naar school ging als ik, die wekelijks met de tram van Utrecht naar Soesterberg ging, hebben nooit, maar dan ook nooit beleefd, dat er geweld in de tram werd gebruikt. Daarom was ik verbijsterd door de column van Francisco van Jole. Wat een misselijk mannetje is dat, die beelden uit de hele wereld verzameld om zijn gelijk te halen. Hoe crimineel het er in China of de US toegaat, is voor ons niet interessant. Wij hebben dacht ik in Nederland een probleem met het OV. Maar deze malloot wil ons laten geloven dat het altijd zo is geweest. Dan komt natuurlijk meteen de vraag naar voren of al zijn bijdragen zo gemanipuleerd zijn als deze. Ik kots ervan..." Voor meer verontwaardigde brievenschrijvers inzake van Jeauleau moet u bij De Leugen regeert zijn. Overigens reist Francisco zelf nooit met het OV. Francisco rijdt een hele grote Franse auto. Zonder katalysator...

Reaguursels

Inloggen

Schoorsteenveger, dat dacht ik ook. Ik kan me nog wel eens ergeren aan kwaadsprekers op dit gebied. Een vrouw naar mijn hart.

Ron dW | 13-04-09 | 23:20

Jeauleau is pas een echte vent alstie getooid als Guardian Angel een maandje of wat in z'n eentje veldonderzoek doet in het grootstedelijk 020 OV... en.wikipedia.org/wiki/Curtis_Sliwa

F. von Zeikhoven | 13-04-09 | 18:34

ik vraag me toch met welke tram lijn meneer en mevrouw ze meerijden. Ik ga met de tram, metro, trein en bus in alle richtingen op (met name buiten r'dam ) elke dag zie ik wel agressie in het openbaar vervoer. ze moeten blind en doof zijn of ze zijn zo diep geconcentreerd bij het lezen van een krant, boek, etc. veel anders kan het niet zijn.

hummertje | 13-04-09 | 14:29

Ron dW | 12-04-09 | 23:22
Nee, dat is puur toeval! Merkwaardig.
Wat Marilyn Monroe betreft, zij mag dan door Hollywood geslachtofferd zijn, maar ze was slimmer en sterker dan menigeen denkt. Ze had humor. Een dame die vanaf het podium honderden, duizenden soldaten het hoofd op hol kan brengen en in die rol staande kan blijven is een sterke persoonlijkheid die in staat is te relativeren.

Schoorsteenveger | 13-04-09 | 14:10

sjonge... en die K$%&* jochies maar lachen waarschijnlijk. Niet te geloven dit. Lijkt Nederland wel.

bandit | 13-04-09 | 05:50

Het was echt pure onzin die Van Jole voortbracht tijdens zijn braakballetje in DLR. 'De nieuwe media kwakken de beelden zonder inhoudelijke context op het net'. Van Jole brieste van verontwaardiging. Zonder context! Het is inderdaad godgeklaagd, Francisco. En in welke context zou je het busfilmpje willen plaatsen? NS misschien?

Ik heb jouw onzinnig en ongericht gebabbel niet nodig om te begrijpen wat ik zie, Van Jole. Bovendien: GS plaatst dit soort beelden toch in een context? Een kleinburgerlijk-rechtse context is ook een context.

DeRedelijkheidZelve | 13-04-09 | 03:18

Hij is leuk maar niet helemaal fair. Ik krijg door je voorbeeld trouwens het vermoeden dat je wel eens op mijn site hebt gekeken, waar MM-AM overal als voorbeeld is genomen!
( www.pmm.nl )

Ron dW | 12-04-09 | 23:22

Ron dW | 12-04-09 | 21:58
Tja, Ischa kan het ons niet meer vertellen. De relatie Miller-Monroe heb ik ook niet helemaal begrepen. Je kent die grap? Zegt Marilyn tegen Arthur "O, Arthur, als wij kindertjes krijgen, dan worden ze net zo mooi als ik en net zo slim als jij!" Zegt Arthur "Ja, ik hoop niet dat het andersom is". Hetgeen Marilyn een weinig onrecht aandoet, ik weet het, maar toch... je snapt het ooit niet.

Schoorsteenveger | 12-04-09 | 23:03

Schoorsteenveger, ik schrik van jouw onafhankelijke bevestiging van mijn intuïtie over haar. (Betekent: kan geen toeval zijn, moet wel waar zijn.) Ik vraag me af wat Ischa toch met die attitude gehad moet hebben. Ik heb eens een verhalenbundel van hem gelezen, waarin hij met veel mededogen constateerde hoe men in het diepe zuiden een bepaalde gelovigheid volhield die er uitkwam toen de Paus langskwam of zoiets. Ik herinner me de zin "dat heeft daar dus al die tijd gezeten".

Ron dW | 12-04-09 | 21:58

-weggejorist-

MilieuBewust | 12-04-09 | 19:29

-weggejorist-

Jakscha | 12-04-09 | 16:36

Sheik Yerbouti | 12-04-09 | 12:14
Doe je best! Mijn God:
"Web 2.0: hype of revolutie? Journalist van Jole en filosofe Palmen geven hun visie op de ontwikkelingen van nieuwe media op de maatschappij en gaan hierover in discussie."
Connie Palmen, nog geiler op media-aandacht dan Jeauleau. Connie Palmen, de Courtney Love van de Nederlandse literatuur, de vrouw die over lijken gaat ter meerdere eer en glorie van zichzelf, haar eigen roem, haar eigen status. Connie Palmen, de vrouw die de media heeft weten te gebruiken, misbruiken en manipuleren om van zichzelf een beroemdheid te maken, de vrouw die vakkundig in de praktijk heeft gebracht wat Jeauleau zegt te verafschuwen. Connie Palmen, de vrouw die van zichzelf een Grote Leugen heeft gecreëerd om te kunnen regeren. Die Connie Palmen aan tafel , samen met Jeauleau, om de nieuwe media te duiden. Hoe verzin je het. Als het een grap was, was het een hele goeie grap, maar ik vrees dat het serieus bedoeld is.

Schoorsteenveger | 12-04-09 | 15:15

Eh Jole heeft een Citroën XM 2.5 TD... met kat! Als wijkbewoner van de Esch kan ik het weten... lol!

WimDorsman | 12-04-09 | 10:54

Ophef omdat het fillumpje extra cachet heeft vanwege straattuig met een Noord-Afrikaans signatuur of toch heel specifiek posten van gestoord straattuig dat tegenwoordig door een 'say smile' eerder met de billen bloot kan gaan?

Sikkeneur | 12-04-09 | 10:04

Laten ze de directie van de bus maatschappij maar vast zetten wegens het gelegenheid geven voor geweld in hun bussen

protonplof | 12-04-09 | 09:28

Het feit dat deze anarchie op het internet (en in .be zelfs op VTM) verspreidt wordt is een recht op informatie die mijns inziens weinig met het 'geheim' van het onderzoek heeft te maken. Het doet er niet toe of het nu een agent of een toevallige getuige dit op het internet zet, het 'geheim' van het onderzoek staat met haar kont bloot. Hopelijk nog meer rapportage van die realiteit, voordat onze morele reflex voor altijd gefnuikt wordt.

Serge d'Asperge | 12-04-09 | 03:40

Ik kan mij de aflevering herinneren, en met name jole's column, ik zat letterlijk met open mond te kijken.

thp | 12-04-09 | 00:40

CURIEUS?!?? CENSUUR!
De aflevering van 3 april van 'de leugen regeert'; is online niet te bekijken, heel gek genoeg zit er ook een 'gat' van anderhalve week in het gastenboek. Heeft dit soms te maken met de columen van van jole over"de obsessie van de media voor obscure moslims. "
censuur! liegen dat er niks gebeurt of gezegd is.

thp | 12-04-09 | 00:38

het was toch heel duidelijk dat je niet mag roken in de bus....
baahhh een beetje mensen slaan die voor de samenleving staan.

Jeweethetwel | 12-04-09 | 00:19

Het leger in het OV!

ZeroTolerance78 | 11-04-09 | 23:50

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 16:13

Wat een fantastisch stuk. Mijn dank!

NoMinister | 11-04-09 | 23:33

@Ron dW | 11-04-09 | 21:52: Voor inhoudelijke gesprekken op hoog niveau hebben we GS toch?

Fleauxe | 11-04-09 | 23:01

Fleauxe | 11-04-09 | 21:32
Een Prius als teken aan de wand was geloof ik een tijdje terug een reclame langs de A4: een bord waar een halve auto uit kwam. Ik ben niet zo'n Twitter fan, juist omdat ik denk dat echt inhoudelijk discussiëren daarmee niet mogelijk is, zomin als ik denk dat vogeltjes elkaar twetterend uithoren. Maar als dat wel kan, who knows?, dan ben ik voor rationele cordon's om die schuimbekken!

Ron dW | 11-04-09 | 21:52

websenior | 11-04-09 | 21:42
Zonder gekheid, is het niet zo dat je zegt:'de media schrijft...'
Nu ben ik al een tijdje weg uit NL, maar mijn taalgevoel neigt naar een enkelvaoud voor media, al begrijp ik meduim=>media.

DeGriek | 11-04-09 | 21:47

@DeGriek
Weer wat geleerd.

websenior | 11-04-09 | 21:42

Taalles voor De Griek
Het medium zegt.
De media (meervoud dus) zeggen.

websenior | 11-04-09 | 21:35

websenior | 11-04-09 | 21:33
Aha, 'k snap.

Rammstein | 11-04-09 | 21:34

Ron dW | 11-04-09 | 21:29
Inderdaad het is cynisme dat ik bedoelde.

DeGriek | 11-04-09 | 21:33

@Rammstein
Dat krijg je als je ouder wordt, dan zie je alles niet meer zo scherp en vergeet je ook wel eens een pilletje in te nemen.

websenior | 11-04-09 | 21:33

@Ron dW | 11-04-09 | 20:46: Dat heb je mooi verwoord. We zitten naar mijn stellige overtuiging niet meer in de fase van onderdukking door links. Daar bedoel ik de Marcel van Dammen en Job Friso's mee. Die mensen hebben terrein verloren, en dat verlies komt niet zonder gevoelens van wrok. Waarvan akte. Maar het is en blijft een teken aan de wand. Een teken waaruit glashelder blijkt dat de PVV here to stay is.
En dat valt menig Prius-rijder rauw op het dak.
Wist je bijvoorbeeld dat van Jolo MPV rijders ooit met moordlustige lieden heeft vergeleken? De man moet op inhoudelijke gronden worden bestreden. Maar weet wek wie het zegt. Want meneer de zelfverklaarde ethicus is er als de kippen bij om het slachtoffer van een liquidatie voor zijn deur op de gevoelige plaat vast te leggen, en direct op Twitter te knallen. Dat dan weer wel.

Fleauxe | 11-04-09 | 21:32

websenior | 11-04-09 | 21:26
De media zegt.
Het sarcasme begint door te sijpelen overigens.

DeGriek | 11-04-09 | 21:32

websenior | 11-04-09 | 21:26
Heeft U op enig tijdstip vandaag Uw hoofd gestoten ?

Rammstein | 11-04-09 | 21:30

Websenior, u = een cynicus. Ik was er bijna ingetuind (van het tuinpad). Ik mag dat wel. Kudo's.

Ron dW | 11-04-09 | 21:29

natte krant | 11-04-09 | 21:24
Het OT heeft daar een scherpe oplossing voor.
Het probleem is alleen dat de niet-moslims zich niet (durven te) verenigen.
Daar komt bij dat de huidige politiek graag de andere kant opkijkt.

DeGriek | 11-04-09 | 21:28

Men heeft ingebroken in mijn huis toen ik er niet was. Ik geloof gewoon alles wat de media zeggen. Natasja Froger is een lief mens die met alle arme mensen solidair is en daarom reclame maakt. Ahmed Aboutaleb is een geliefde Rotterdamse burgemeester een man van het volk dat zegt het staatsjournaal.
Pauw en Witteman maken altijd reclame voor de PvdA, daarom geloof ik heilig in de PvdA.

websenior | 11-04-09 | 21:26

Goed dat deze intrieste gebeurtenis belicht wordt. Een probleem is dat getoonde Marokkaanse (OF Noordafrikaanse zo je wil) lafaards altijd als groep opereren. In andere comments stelt men zich de vraag of, wanneer het jezelf zou overkomen, je dat zomaar laat gebeuren, zo'n aframmeling. Ik weet niet hoe ik zou reageren. Wat ik wel weet is dat ik, net als medereizigers en de chauffeur, geen mes tussen mijn ribben geplaatst wil krijgen. Hoe nu deze kuttekoppen aan te pakken, ik weet het niet. Roept u maar.

natte krant | 11-04-09 | 21:24

websenior | 11-04-09 | 21:16
Je huis is overvallen?
Of ben jij overvallen in je huis?
Ik wens je alle succes toe met de WOORDEN van de pvda.

DeGriek | 11-04-09 | 21:21

In een reactie van ene "Max" op gastenboek DLR is te lezen, dat ze aan het ip adres kunnen zien dat het GSers zijn .........
Knap van Max toch ?

Rammstein | 11-04-09 | 21:20

Mijn huis is tot nu toe twee keer overvallen. Daarom juich ik ook toe dat de PvdA de politie keihard aanstuurt zoals in Utrecht.

websenior | 11-04-09 | 21:16

Word nog steeds agressief als ik dat filmpje weer zie,
kudtbondkraagjes met hun slappe gevechtjes
Iemand zou die eens hard in mekaar moeten beuken

stefanzzz | 11-04-09 | 21:14

DeGriek | 11-04-09 | 21:04
Lagge

jehebthetnietvanmij! | 11-04-09 | 21:13

websenior | 11-04-09 | 21:04
Tot het jou overkomt.
En je mist een belangrijk punt, het gaat er niet om wat er in de rest van de wereld gebeurt, het gaat erom wat er in Nederland gebeurt.
*Een appeltje opgooit en kijkt of er nog peren zijn*

DeGriek | 11-04-09 | 21:10

@DeGriek
Gezien hun scherpe analyses en diepgravende inzichten ben ik gaan inzien dat criminaliteit iets is van alle tijden en alle plaatsen en dat alle aandacht maar een mediahype is, dus waar maken we ons druk over in deze paasdagen !

websenior | 11-04-09 | 21:04

Ik heb het idee dat de vara onbedoelt de pvda aan het deaud maken is.

jehebthetnietvanmij! | 11-04-09 | 21:00

websenior | 11-04-09 | 20:50
Kan je dit ook nog onderbouwen of roep je gewoon wat?
*zucht*

DeGriek | 11-04-09 | 20:52

Ik ben het eens met Van Dam en Van Jole alles wordt opgeblazen om onze medelanders weer te discrimineren.

websenior | 11-04-09 | 20:50

Fleauxe, "alsof het een gegeven is zonder oorzaak". Exact. Alleen de waarden tellen bij links, niet de argumenten. Dat zijn maar vervelende bijkomstigheden. Iedereen wordt geacht dezelfde waarden te delen, niet met argumenten de ter discussie gestelde uitgangspunten op hun houdbaarheid te testen. Alsof die ter discussie zouden MOGEN staan. Nee, het heil is dat iedereen in zijn waarde wordt gelaten in een multicul sprookje, waar iedereen zijn eigen plaatsje heeft niet op deze wereld maar in dezelfde straat, gezelli alle nationaliteiten bij elkaar en elkaar maar in hun waarden laten! Het gesprek is niet nodig, als je elkaar maar aaien kan. Mensen mogen niet nadenken of discussiëren, daar hebben de argumentenbedenkers voor zichzelf maar last van. Dat had Mo tenminste goed gezien: hij was de laatste met het eeuwige gelijk en de rest had zijn waarden maar in ere te houden.

Ron dW | 11-04-09 | 20:46

@Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 20:08: Heb je een boot(je)?
Zo ja, vet. Hier nog een waterrat.

Fleauxe | 11-04-09 | 20:14

@Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:11: Het linkse rijk stort ineen. Althans, in lagen. Het goede nieuws is dat er een politieke verschuiving gaande is. Het slechte nieuws is dat deze altijd onderaan de ladder begint. Eerst de conducteurs en verplegers. Maar de ouwe rotten zitten nog steeds op de beste posities. Ik zie Cohen nog niet ogevolgd door Hero Brinkman. Maar het zit er wel aan te komen. De eerste wake-up call zal na de Europese verkiezingen zijn. Kan bijna niet wachten. En dan eens kijken hou de oude garde zich daar weer uit weet te kletsen.
Grappig genoeg hoor je steeds vaker mensen zeggen 'het komt door het populistische klimaat'. Zo ook Heleen Mees gisteravond over de commotie rondom het onderwerp vrouwenbesnijdenis. Alsof het een gegeven is zonder oorzaak. Alsof 'de samenleving' in het geheel niet in staat is zelf haar mening te vormen. Walgelijk. Heleen Mees schrijft propaganda op de plee's.
@Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:17: Goed om te horen. Houden zo!
Sorry voor de late reactie, in casa Fleauxe is goed gegeten. Laten we het daar maar op houden. *broek losmaakt en uitbuikt*
-
PS: De Asus Ee PC zuigt. Reaguren vanaf zo'n ding is pas echt een lijdensweg.

Fleauxe | 11-04-09 | 20:13

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 20:08
Wij wensen u een behouden vaart.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 20:11

hahahaha, grappig toch dat men telegraaf bronnen aanhaalt om gelijk te krijgen terwijl het stukje ook al uit de telegraafkoker komt. wat een kneuzen.

antizanic | 11-04-09 | 20:11

ethan_joy | 11-04-09 | 20:06
Juist. De 'mind set' is er al lang, is nooit weg geweest. Het is maar net hoeveel ruimte wij willen geven, en we hebben al te veel ruimte gegeven. De rituele slachting van dat moslimmeisje tijdens het PvdA-congres was een manifest.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 20:11

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 20:03
fijne avond van deze kant toegewenst.
*plop, op naar Sneek morgen*

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 20:08

Rozerakker | 11-04-09 | 20:03
Het was ook niet Onze Lieve Heer die Jolo schiep, maar Zijn benedenbuurman.

Merlot | 11-04-09 | 20:07

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 19:53
Vandaar dus dat in delen in Parijs meisjes niet meer in een rok over straat kunnen

ethan_joy | 11-04-09 | 20:06

ethan_joy | 11-04-09 | 19:50
Verschrikkelijk, die Knevel. Maar ik zie in Rutten met z'n VVD toch niet de tegenkracht tegen die religieuze herbewapening.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 20:03

Ik snap niet Onze Lieve Heer die van Jole ooit geschapen heeft.. Misschien om ons te treiteren, want zelfs iemand met het syndroom van Down heeft meer hersencapaciteit en capaciteit tot logisch nadenken dan dhr. van Jole.

Rozerakker | 11-04-09 | 20:03

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 19:46
Met dank.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 19:56

ethan_joy | 11-04-09 | 19:40
"Er is geen sharia, maar veel lokale bestuurders oordelen alsof die er wel is, ervaren mijn vrienden." Hier wil men maar niet inzien dat dit geen kwalitatieve stap is die hier door 'gematigden' nooit gezet zal worden, maar slechts het consequent uitvoeren van wat De Verhevene beveelt.
Men doet een beroep op de universele rechten van de mens....
www.al-yaqeen.com/nieuw/nieuws/nieuws....
"Sinds wanneer kan een moslima in Nederland niet meer zoals eenieder een beroep doen op de rechten van de mens om haar eigen kledingdracht te bepalen?"
... om het bevel van Allah op te kunnen volgen.
www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?i...
"Het vertonen van haar aantrekkelijkheden door de vrouw en het zich niet houden aan de correcte Islamitische kledingvoorschriften, waaronder het dragen van de hidjaab, staat voor ongehoorzaamheid aan de Bevelen van Allah. (..) Er bestaat geen twijfel over dat het niet dragen van de hidjaab behoort tot de grote zonden omdat de Profeet (vrede zij met hem) (...) waarschuwt voor een strenge bestraffing voor de vrouwen die hun aantrekkelijkheden openlijk tonen."

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 19:53

Ethan_joy, die zin was me ook al opgevallen. Kudo's!

Ron dW | 11-04-09 | 19:51

Buitengewoon sterke column van lucida:
PvdA: een salafistisch gebed zonder end...
www.hetvrijevolk.com/?pagina=8274
fragmentje:
De lamentabele vooruit-schuifcultuur, het schaamteloze potverteren, het paaien van gedragsgestoorde jongeren met bakken vol gemeenschapsgeld, werkelijk niets is de PvdA te dol om er haar experimenteerdrift op bot te kunnen vieren.

ethan_joy | 11-04-09 | 19:50

LoopseTeef, hier een fotootje, helpt dat? images2-telegraaf.nl/multimedia/archiv...

Ik stel me voor dat in elke vorm van besluitvorming de niet-stemmen van de wel-stemmen gescheiden worden. Groepen worden als een stem gezien, tenzij men een onafhankelijke eigen mening erbij weet te geven, voor iedereen toegankelijk.

Ron dW | 11-04-09 | 19:48

Van Jole doet gewoon weer een wanhoopspoging om de ellende die de multiculturele samenleving ons brengt goed te praten. Dat moet van de linkse kerk. Wat geven die lui er nu om dat mensen nergens meer veilig zijn voor die Naffers. Linkse kerkgangers wonen ver van dat soort zaken af en rijden dikke karren die slecht zijn voor het milieu want links zijn is een soort van je slechte geweten zuiveren met lulkoek.

ExtremeExtremist | 11-04-09 | 19:48

-weggejorist-

tbser | 11-04-09 | 19:43

Niet zo zeiken allemaal. Gewoon voor de PvdA blijven stemmen. Komt allemaal wel goed.

Doctor Who | 11-04-09 | 19:43

Ron dW | 11-04-09 | 19:29

Om te beginnen wordt ik van jouw nick ook niet echt vochtig. Wat jij voorstelt is waarschijnlijk zoiets als een dorpsoverleg. Hoe je dat wilt doen met 16 miljoen stemmers weet ik niet. Ben bang dat we dan ons verdere leven niets anders doen dan stemmen en niet aan werken toekomen. Verder heb je gelijk. Links en de islam kunnen niet en willen niet. Maar dat geldt voor elke politieke partij van welke richting dan ook. Ze zeggen allemaal verantwoordelijkheid te dragen of te willen dragen, maar wanneer het fout gaat worden ze door hun politieke vriendjes uit de wind gehouden en blijven zitten.

LoopseTeef | 11-04-09 | 19:42

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:58
Wist ook niet dat het er op stond! Nostalgie, niet? In elk geval beter te verteren dan Novecento dat mij te drammerig dramatisch is. Dan nog liever het echt zwartgallige van Pasolini.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 19:41

Drs.. even inlezen hoe we hierop kwamen. Kost een uurtje, maar dan val je niet als een drol in een drama.

Ron dW | 11-04-09 | 19:41

vander F, bedoel je dat dat dan geen oplossing is?

Ron dW | 11-04-09 | 19:39

LoopseTeef | 11-04-09 | 19:01

U verwacht een wereldoorlog? Volgens mij gaat het over asogedrag in het ov. Lijkt mij weer lichtelijk hysterisch gelul. Hoe traumatisch geweldsdelicten ook zijn; ze zijn van alle tijden. NL is een dorp en iemand krijgt de schuld.. ojee

Drs.. Gelul | 11-04-09 | 19:38

@Ron dW | 11-04-09 | 19:29 ,
zit je zo ongeveer wel met een klassieke Atheense democratie opgescheept,
wat zelfs in het toenmalige Athene vragen opriep.

vander F | 11-04-09 | 19:37

Wandelende Hond,

dat is nu wat er mis is.
Mensen willen niet gezien worden als zijnde Tokkie's.
Terwijl de urgentie hoog is, veel te hoog.
*werpt keurslijf af*
Het is gedaan met het niet benoemen.

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 19:33

LoopseTeef, je naam spreekt me niet zo aan maar verder heb je helemaal gelijk. De ironie van de geschiedenis is dat wij zelf dat systeem hebben opgetuigd. Hoe er nu weer vanaf te komen? (Churchill: het slechtste systeem behalve alle andere!) Ik zie maar een enkele manier en die is: iedereen weer stemrecht te geven, en ook te tellen, bij alles. Geen stemmen tellen als het er 1000 zijn die elkaar allemaal duidelijk lopen na te praten om de eigen voordeligheden, maar zonder te kunnen aangeven waarom. Billijkheid en redelijkheid zijn tenminste verankerd in ons rechtssysteem. Maar de klevende leiders hebben daar weinig aan en dus ligt dat voor eeuwig onder op de stapel. Daar kunnen we wat aan doen; mensen ter verantwoording roepen, hun uitgangspunten laten verdedigen. Kan links niet, wil links niet, kan islam niet, wil islam niet. Maar wij WEL dus.

Ron dW | 11-04-09 | 19:29

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:32
Als ik met wat vrienden ga skiën, dan maken we een bierpotje. Iedereen evenveel. Geen chef financiën die zegt: Jij hebt het hardst gewerkt voor je centen, dus jij moet nu bier betalen voor iedereen. O ja, en doe maar nog wat extra, want ik heb de zuiderburen ook nog even uitgenodigd.

Zeddegeizot | 11-04-09 | 19:28

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 19:15
Nou, na de dood van Pim zag ik toch een behoorlijke opflikkering van de vlam rond het Binnenhof. Natuurlijk werden die mensen weer neergezet als Tokkies en verder gemarginaliseerd. Bovendien moet den Nederlander af van het idee dat wat in Den Haag besloten is, altijd op democratische wijze tot stand is gekomen. Ook hechten we teveel waarde aan de uitspraak van een rechter. Ook rechters doen onrechtvaardige uitspraken waar je tegenin zou moeten kunnen gaan. Kortom........... den Nederlander zit nog teveel in het keurslijf dat hem door het systeem is opgedrongen. En zoals met elk keurslijf.......... eens wil je eruit.

LoopseTeef | 11-04-09 | 19:22

En wederom weer een diepe zucht van mij, voor de finnen...

Hauptfrau Anouk | 11-04-09 | 19:20

LoopseTeef | 11-04-09 | 19:12
dat verzamelen en de straat op gaan hebben wij, denk ik, nog niet echt onder de knie.

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 19:15

vander F | 11-04-09 | 19:09

Dat is inderdaad het probleem: de zittende macht. Net als Francisco zijn ze niet weg te krijgen schijnbaar.

LoopseTeef | 11-04-09 | 19:15

vinque | 11-04-09 | 19:11

Die is uiteindelijk (democratisch nog wel) uit die strijd naar boven komen drijven ja. En dat was niet voor niks. Gezien de omstandigheden van toen dan. En ja, de sociaal democraten van toen waren net zo vervelend als nu, maar ook de communisten. Kortom links dus.

LoopseTeef | 11-04-09 | 19:14

vander F | 11-04-09 | 19:09

C'est ca.
Begrijp me goed, ik denk gelijk maar zo komen we er niet.

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 19:13

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 19:05
Ik zag dat meer als het spannen van de haan. De trekker overhalen moet nog komen denk ik.

LoopseTeef | 11-04-09 | 19:12

@laurie | 11-04-09 | 19:07 ,
inderdaad,
een verbijsterende, zichzelf onmiddellijk tegensprekende redenatie die du moment in het vacuüm verdwijnt.

vander F | 11-04-09 | 19:11

@LoopseTeef

Als die sociaal-democraten van toen net zoo oervervelend waren als die van nu zou je die hysterische snor bijna gelijk gaan geven.

vinque | 11-04-09 | 19:11

@LoopseTeef | 11-04-09 | 19:01 ,
correct,
het grootste probleem is toch de zittende macht,
die langzamerhand geen macht meer is.

C'est Ca

vander F | 11-04-09 | 19:09

Net als gister die halvetamme, luisterend naar de naam Raefel?!?, die gisteren in het programma Peptalk op BNR als rede voor het geweld opgaf dat het 2009 is en dat iedereen zó druk is.
Als er één bevolkingsgroep niét druk is in dít land, dan zijn het wel die finnen en bakeloekoes die al dit gezeur veroorzaken!

laurie | 11-04-09 | 19:07

LoopseTeef | 11-04-09 | 19:01
de trekker is al overgehaald, zo een 7 jaar geleden.

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 19:05

Heb net een uur alle reacties op dit topic doorgespit. Mij bekruipt het gevoel dat we ons politiek richting Weimar republiek begeven. Zo'n tijd, waarin politiek niet meer werkt, regeren niet meer mogelijk is en dat er ernstige tegenstellingen in de bevolking beginnen te ontstaan. Ik vermoed dat we het als Nederland wel gehad hebben met het linkse geneuzel, wat nooit tot oplossingen zal leiden. Vraag mij af, wanneer de trekker eens overgehaald wordt en wat de aanleiding daartoe zal zijn

LoopseTeef | 11-04-09 | 19:01

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:49
Hoe heb je het kunnen vinden ? ( youtube, snap ik )
Hulde.

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:58

Francisco leeft in z'n eigen wereldje en die is soms nogal vreemd om het maar eens voorzichtig uit te drukken. Wat wel irritant is, is dat hij meent dat zijn waarheid de overkoepelende en meest objectieve en relevante is ( de VARA gedachte zeg maar), en broodnodig, willen we er met zijn allen een betere wereld van maken. Maar ik zou van Jole net zo benaderen als zijn morele boodschap over het bovenstaande onderwerp en dat is, niet teveel aandacht aan besteden, is zwaar overdone, gewoon negeren en vrolijk doorlopen.

Zwart gat | 11-04-09 | 18:55

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:02

Je bent vandaag wel weer op dreef mijn waarde. En je weet het steeds weer mooi uit te leggen. Hulde

LoopseTeef | 11-04-09 | 18:55

-weggejorist-

Laffe Strijder | 11-04-09 | 18:52

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:44
Jolo heeft als houdbaarheidsdatum 09-11-2001 op zijn voorhoofd staan.
Alleen weet hij dat zelf niet.

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:51

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:42
Ja, en dat heeft een tijd lang erg goed gewerkt. Tot die socialisten roet in het eten gooiden.
*videoband met Don Camillo opzoekt*
www.youtube.com/watch?v=mwA3u941trA

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:49

Ach zie die Jole toch weer eens reklame maken voor GS en GW. Ik ben haast bang dat de PVVee nog teveel zetels krijgt.

vanlinknaarrecht | 11-04-09 | 18:48

Vigil | 11-04-09 | 18:32

ik bedank u ook, we heoeven het niets eens te zijn, maar u heeft mijn respect!
ik blijf nog even waar ik ben maar je weet het nooit!

pius | 11-04-09 | 18:44

Hier wordt Jeauleau ook niet blij van.
www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2...
------------------------
Plasterk vindt dat de discussie niet moeilijk hoeft te zijn. In een interview vandaag in deze krant zegt hij: „Als zich 50.000 mensen aandienen, zoals bij PowNed en Wakker Nederland, vind ik dat ik het begrip ’maatschappelijke stroming’ terughoudend en liberaal moet toepassen. Je moet van goeden huize komen om te zeggen ’u is geen stroming’.”
------------------------
Jeauleau kan zijn oude schoendoos met oude etiketten bij het ourd papier zetten en er zelf in een vuilniszak naast gaan zitten. Het demoniseringswerk heeft geen invloed op PvdA-minister Plasterk. Die vindt het belangrijker om die Gristenen een halk te zetten.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:44

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:32
Hoe ging dat vroeger.... jij houdt ze dom, dan hou ik ze arm.

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:42

pius | 11-04-09 | 18:15
Dank je wel voor deze zo te zien zeer oprechte reactie en nogmaals mijn respect voor wat je doet. Maar mijn mening daarover blijft zoals die is en helaas kan ik niet anders dan je adviseren een ander baan te zoeken. Ik ben zeer wel op de hoogte van wat beleidsmakers doen en ik kan mij daar helemaal niet in vinden, omdat het ideologisch is gekleurd en opgelegd.
Bevrijd u zelve!

Vigil | 11-04-09 | 18:32

Zeddegeizot | 11-04-09 | 18:27
Het vreemde is dat als ik thuis een feestje heb, ik later de rommel moet opruimen
Schijnen ze bij de PVDA niet te kennen.

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:32

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:23
Heel erg klein. Alle bugs blijven erin zitten, in die code, tot in alle eeuwigheid. Maar die Imams weten precies waar ze zitten, dat is de ellende.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:32

Die Jole en zijn linkse kliek lokken een burgeroorlog uit. Typisch linkse collectivisten die het geen ene moer kan schelen dat individuen worden opgeofferd voor hun alsmaar ziekelijker nagestreefde ideaal, de multicultuur. Wat is dat een schofterige lul zeg die Jole. De dag dat zijn dochter door een roedel Berbers wordt geschonden feliciteer ik hem.

vinque | 11-04-09 | 18:32

Ach. Best logisch. De grootste vijand van de onderklasse, de arbeider en de kwetsbaren is LinksNL. LNL had het briljante idee om sukkels te importeren voor ons vuile werk. Veertig jaar later zijn onze straten, bussen en treinen onveilig, hebben we verstoppingen in de zorg, het onderwijs en justitie en moeten we allemaal bang zijn voor plofkippen en boembaarden. Kan de PvdA niet echt uitleggen aan de achterban. Dus lieg je gewoon. Via je publieke roeptoeter. Is niets aan de hand. Doorlopen graag. En als je wel kritiek hebt, dan ga je op brood & water. Iets van discriminatie haat belediging blabla.

Zeddegeizot | 11-04-09 | 18:27

Waar zouden wij toch geweest zijn zonder de Jolo's van deze wereld? Hoe zouden wij het VOLK tot razernij gebracht hebben zonder hen?

jolo, van dam, vogelaar, koenders, herfkens, dancona, etty en nog vele vele anderen, tegen eenieder van u zeggen wij:

En ook jij, inzichtige, bent enkel een pad en voetstap van mijn wil: voorwaar, mijn wil tot macht wandelt ook met de voeten van jouw wil tot waarheid! ...

echt_links | 11-04-09 | 18:25

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:20
Het gevaar is nu bezig onze redeneringen binnen te kruipen. Alle luiken lichtdicht sluiten en wachten op de sirene als alles weer veilig is. Kan een millenniumpje duren..

Ron dW | 11-04-09 | 18:23

pius | 11-04-09 | 18:20
kijk, je kan het wel.
Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:20
En dat maakt de kans op de Koran 2.0 erg klein..

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:23

Ron dW | 11-04-09 | 18:14
Is niet wat ik zeg, is wat in 'gematigde' kringen door Imams wordt beweerd. Eerst was er het Oude Testament (Jodendom), toen het Nieuwe Testament (Christendom), nu het Laatste Testament (Islam). Alles wat de profeten, inclusief Jezus, hebben voorbereid culmineert in de Openbaring die de God van Oude, Nieuwe én Laatste Testament, Allah himself aan de allerlaatste Profeet, Mohammed, heeft geopenbaard. Nogmaals, dit is niet wat ik vind of verzin, dit is wat hier door Imams van de kansel wordt gepredikt en ook door figuren als Ramadan wordt verkondigd.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:20

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:17

ben er hard mee bezig.

pius | 11-04-09 | 18:20

aardappelninja | 11-04-09 | 18:17

dank u zeer, dat hoop ik ook!

pius | 11-04-09 | 18:19

Ik vond Olga Lowina altijd al beter dan Francisco van Joloho.

dagdesoordeels | 11-04-09 | 18:18

Prins_Hendrik_1 | 11-04-09 | 18:14

waarom neemt u afstand van mijn reacties? ben ik op enige wijze aan u gelieerd?

pius | 11-04-09 | 18:18

Fleauxe | 11-04-09 | 18:09
Het gaat zo goed dat Teun er een beetje moe van is.
*benen in de lucht gooit*

pius | 11-04-09 | 18:07
Doe even punten zetten en je bent van miij af.

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:17

Reserveer alvast een plaatsje in het museum voor het fossiel van Jole. Ergens tussen Marcel van Dam en Marga van Praag. Wat een zieke gasten zijn dat. Als de bontkraagjes straks echt in de meerderheid zijn, moeten we verplicht de holocaust ontkennen.

TonySoprano | 11-04-09 | 18:17

pius | 11-04-09 | 18:15
Ok, vraag beantwoord. Het is mooi dat er mensen zijn zoals jij. Echt waar. Ik hoop alleen oprecht dat je het niet doet voor jan met de korte achternaam.

aardappelninja | 11-04-09 | 18:17

pius | 11-04-09 | 18:05
Je hoeft geen meneer te zeggen hoor. Daar ga ik me altijd nog ouder van voelen. Wat ben je dan als ik vragen mag? Ik dacht dat je straathoekwerker bent ofzoiets. Is dat slechts een luisterend oor, die met de informatie die tot hem/haar komt verder niks doet? Ik dacht dat de achterliggende gedachte toch een soort van hulpverlening is maar blijkbaar vergis ik me daar in. Met andere woorden, wat is jouw nut? ;)

aardappelninja | 11-04-09 | 18:15

Vigil | 11-04-09 | 18:10

beste vigil ook ik twijfel of het werkt wat ik doe. dat is een worsteling.in strafrechterlijke zin geven wij vaak goede informatie aan politie. door ons kunnen ze effectiever opsporen.dat werkt echt.maar de gevolgen zijn voor mij. ik voel me af en toe net het pentagon.wat wel werkt is dat wij veel overlastzaken oplossen. En de buurt is daar heel blij mee. en ook ik word ziek van de ivoren toren en de blindheid voor maatschappelijke ontwikkelingen van mijn leidingevenden. In die zin heeft men hier gelijk. Er is sprake van veel geldverspilling. Maar niet door mij. ik zou in het bedrijfsleven aanmerkelijk meer kunnen verdienen.Met minder hoofdpijn. Maar we blijven vechten!

pius | 11-04-09 | 18:15

Ik neem volledig afstand van alle reacties van pius.
Daarnaast wens ik iedereen mijn welgemeende excuses aan.
Wij zullen zijn medicatie weer opvoeren en zijn detentie herinvoeren.

Prins_Hendrik_1 | 11-04-09 | 18:14

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:02
Dat 'rechtmatig opeisen' van de Joods-Christelijke cultuur is geen formulering die wij mogen overnemen. Hoezo rechtmatig? Hoezo Mohammed de laatste profeet? Zijn alle profetieën niet vervuld in het axiomatische jaar 0 op het kruis? Wat heeft al die self-service van de (perverse) Mo daarmee te maken. Het lijkt wel of je met het badwater gelijk ook maar heel het kind wilt weggooien.

Ron dW | 11-04-09 | 18:14

Fleauxe | 11-04-09 | 17:59
Ik denk dat ze echt menen gezond bezig te zijn ja. Er zal bij deze en gene wel wat twijfel zijn, maar die is snel weer verdwenen als Jeauleau of een andere zelfverklaarde wereldverbeteraar er weer een gemeenplaats tegenaan gooit.
En ja, hij zal wel dikke maatjes met Felix zijn. Men klampt zich aan elkaar vast.
Het worden er wel steeds minder, denk ik, en de vanzelfsprekendheid waarmee ze elkaar vinden wordt óók minder. Het is al lang niet meer zo dat lieden met linkse of linksige ideeën automatisch op het VARA-matras met elkaar gaan copuleren. Er lopen steeds meer bastaardjes rond, en met de vruchtbaarheid van die ouwe lijken gaat het natruurlijk ook bergafwaarts.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:11

Misschien is een transcriptie van de brabbels van kinderimams genoeg.

Ron dW | 11-04-09 | 18:10

pius | 11-04-09 | 17:58
Kijk, zo komen we ergens en zo heb ik dan ook respect voor wat u doet. In uw beleving zal dat allemaal wel goed zijn, maar in mijn beleving zou uw werk helemaal niet nodig moeten zijn door meteen keiharde maatregelen te nemen door bv penitentiaire kamers op te richten in de wijken, alwaar zij meteen lijfelijk gestraft worden, zoals vroeger op katholieke scholen, verder op een gegeven moment uitzetting met de ganse famille naar het land van herkomst en met achterlating van het NLse paspoort natuurlijk.

Vigil | 11-04-09 | 18:10

Vigil | 11-04-09 | 17:51

heb ik me sufgetypt reageert u niet.had graag uw reactie gelezen.

pius | 11-04-09 | 18:09

-weggejorist-

meneervhwantishof | 11-04-09 | 18:09

@Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:04: Het werkt als volgt: GeenStijl spreekt de waarheid en wie dat niet accepteert is een communist. Of zouden we dat niet hardop zeggen? Anyway, goedenavond Teun. Gaan de zaken nog een beetje lekker?

Fleauxe | 11-04-09 | 18:09

Lewinsky | 11-04-09 | 18:05
Het zou een mooie Eye opener voor veel mensen zijn.

(R)evolutie | 11-04-09 | 18:08

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:04

hoe wat werkt meneer van het tuinpad?

pius | 11-04-09 | 18:07

@(R)evolutie | 11-04-09 | 18:05
Ja, sorry. Ik had graag de link gezet.

Lewinsky | 11-04-09 | 18:05

aardappelninja | 11-04-09 | 18:00

ik ben geen hulpverlener meneer

pius | 11-04-09 | 18:05

Lewinsky | 11-04-09 | 17:59
Jammer ik had het graag gelezen.

(R)evolutie | 11-04-09 | 18:05

pius | 11-04-09 | 18:03
*missie werkt.*

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:04

Fleauxe | 11-04-09 | 17:59
Flooks!
Vertel jij Pius als het ware eens hoe het werkt.
Avond trouwens.

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:04

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:00

ik krijg een punthoofd van jou,

pius | 11-04-09 | 18:03

Ron dW | 11-04-09 | 17:01
"Geef mij 1000x het Christendom, 0x de islam."
Nou, het Christendom heeft ook wel aspiraties gehad, neem me niet kwalijk. Maar je hebt gelijk, anno 2009 is het Christendom een stuk ongevaarlijker dan de Islam.
Er zijn fundamentele verschillen, maar de overeenkomsten lijken mij op dit moment belangrijker. Het Christendom kwam voort uit het Jodendom, en de Islam voelt zich een waardig opvolger van het Christendom en daarmee de laatste godsienst met de laatste Profeet, het laatste Heilige Boek en de laatste Opdracht. De Islam probeert zich zeker hier in Europa te profileren als de erfgenaam, die rechtmatig het Joodse en Christelijke erfgoed kan opeisen.
Wij laten dat gewoon gebeuren. Waarom? Omdat die Umwertung aller Werte niet is afgerond. Wij hebben hier in Europa niet echt afscheid van God durven nemen maar zijn ons rotsvaste vertrouwen wél kwijt. Het humanisme heeft dat gevoel van vertwijfeling verre van weg kunnen nemen. Humanisme is verwaterd Christelijk denken: zeggen niet meer in god te geloven maar de ander, als die klappen uitdeelt, wél de andere wang toekeren omdat dat nou eenmaal op de een of andere manier zo hoort. Humanisten hebben God tussen haakjes gezet maar leven nog steeds naar de Bijbel.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 18:02

aardappelninja | 11-04-09 | 17:58
Hulpverleners....

aardappelninja | 11-04-09 | 18:00

pius | 11-04-09 | 17:58
nee, niet te begrijpen zonder .

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 18:00

Tegen zulke argumentatie is geen kruid gewassen.
@sjaakdeslinksesul: "zieke geest"
@vigil: "Je bent een typisch linksmens: ongewenste dingen altijd ontkennen of verdraaien."
@lavadocerebral: "oh man! heb jij ooit zo'n iemand gezien?? zeker teveel TV gekeken.
nog even, en jij gaat beweren dat de UFO's bestaan! en de Verschrikkelijke Sneeuwman?"
@ethan_joy:"Je bedoelt het wellicht goed maar je hebt geen flauw benul waar je het over hebt."

Succes verder.

Als het ware | 11-04-09 | 18:00

He Schoorsteenveger! Ook weer van de partij zie ik. Heb jij enig idee waarom die man nog steeds bij DLR werkt? Of; zou de redactie van DLG echt zo links zijn?
Kan zijn dat hij dikke maatjes is met rooie Flix.

Fleauxe | 11-04-09 | 17:59

@(R)evolutie | 11-04-09 | 17:56
Het staat volgens mij niet op internet. Althans, ik heb gezocht maar het niet kunnen vinden. De naam van de journalist weet ik niet. Ik heb het jaren geleden in een papieren medium gelezen. Ook de naam daarvan weet ik niet meer.
Wat ik me wel herinner is dat de journalist de jongetjes sprak in de buurt van de Rustenburgerwarsstraat.

Lewinsky | 11-04-09 | 17:59

aardappelninja | 11-04-09 | 17:58

dat klopt, maar ik ben niet achterlijk

pius | 11-04-09 | 17:59

Een dwaas, meer kan ik er niet van maken van Jole is een dwaas

Rotzak84 | 11-04-09 | 17:59

Vigil | 11-04-09 | 17:51

jazeker, ik ben een straathoekwerker, specifiek voor jongeren, dus ik ondervind het aan den lijve, ook geweld, en ik ben geen geitenwollensok, ik werk me de pleuris, voor een karig salaris en mijn overuren zie ik nooit terug, in samenwerking met andere partners probeer ik terug te dringen wat u benoemt, wij werken op basis van vertrouwen, maar geven relevante informatie door aan o.a politie, dus onze veiligheid is regelmatig in het gedrang, het is balanceren, ik ga de confrontatie aan waar nodig, en in gesprek als dat beter is, en zo maken we het voor de bewoners veiliger, ik heb geen wapens alleen mijn mond en mijn handen, en ja,ik grijp in als er sprake is van misstanden, we werken er keihard voor, en by the way, ik ben niet links, is dit te begrijpen voor u?

pius | 11-04-09 | 17:58

pius | 11-04-09 | 17:45
Volgens mij ben je te goedgelovig. Dienstverleners krijgen te horen wat het best in het straatje van de clienten past.

aardappelninja | 11-04-09 | 17:58

De bewijzen zijn er wel. In hartje amsterdam heeft een journalist opgetekend dat moslimsjongetjes van vijf en zes jaar zeiden dat ongelovigen beroofd en mishandeld en gedood mochten worden. Denk je dat die jongetjes dat zelf bedacht hebben, Pia?
Lewinsky | 11-04-09 | 17:24
Heb je daar een linkje van?
Of een naam van de journalist?

(R)evolutie | 11-04-09 | 17:56

Als je mensen bij elkaar zet, kinderen of niet, maar met name als er imams bij zitten, (kinderimams!), dan krijg je vroeg of laat een verschuiving van ieder's individuele mening in de richting van de kernwaarden van waarover gesproken wordt, zoals het islamistische geloof. Doodt de ongelovigen waar u hen vindt enzo. Remember Bouyeri? Dus zet geduldige journalisten bij mensen die de waarheid spreken, zoals kinderen, en open de microfoon als het zo ver is. Misschien dat dan de Eenvandaags, Netwerks, Nova's, Zembla's, Buitenhof's en al die wiens woord wiens broodslaven hun islamitisch oost-indische doofheid eens links laten liggen.

Ron dW | 11-04-09 | 17:53

pius | 11-04-09 | 17:43
Kan je ook iets neerschrijven, wat ik kan begrijpen?

Vigil | 11-04-09 | 17:51

Die ogen van Jeauleau staan te dicht bij elkaar.
Ies niet goed.

mick jagger | 11-04-09 | 17:50

@pius | 11-04-09 | 17:45
Hoe weet je wat die moslims die jij kent denken? De mensen die Mohamed Bouyeri kenden waren ook heel verbaasd dat hij Theo van Gogh heeft afgeslacht. Ze wisten niet wat hij dacht.
De islam is een gewelddadige kudtgodsdienst. Gelukkig dat die piepkleine allah deaudt is.

Lewinsky | 11-04-09 | 17:50

Lewinsky | 11-04-09 | 17:24

nee monica, maar ik weet bijna zeker dat ik er meer ken als u, en die denken niet zo, dacht je dat ik dit zelf bedacht had, monica?

pius | 11-04-09 | 17:45

pius | 11-04-09 | 17:44
.

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 17:45

ethan_joy | 11-04-09 | 17:41
*iets met spijker enzo*
Als het ware | 11-04-09 | 16:46
slaap lekker.

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 17:44

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 17:37

wat,bedoelt,u?

pius | 11-04-09 | 17:44

Vigil | 11-04-09 | 17:33

grappig, dat is nou net wat o.a tot mijn takenpakket behoort, ik ondervind het aan den lijve, daar baseer ik mijn ervaringen op, direct uit de bron, dus hou uw conclusie maar bij u!

pius | 11-04-09 | 17:43

Besnijdenis is overigens een religieus ritueel geworden,
meisjesbesnijdenis kwam in bv Indonesie niet voor,
voordat de Islam z'n intrede deed,
nu wordt zo'n 90% van de meisjes aldaar in een of andere vorm besneden,
in naam van Allah.

vander F | 11-04-09 | 17:42

Als het ware | 11-04-09 | 16:46
*je misschien dezelfde fout maakt als het creeëren van een groep die werd geïndentificeerd als oorzaak van alle ellende zo rond '35 in de vorige eeuw.*
Dat waren nationaal socialisten die de joden van vermeend kapitalisme beschuldigden. Diezelfde joden die inmiddels weer bedreigd worden ditmaal opnieuw vanuit de linkse hoek in coalitie met het islamisme.
Je bedoelt het wellicht goed maar je hebt geen flauw benul waar je het over hebt.

ethan_joy | 11-04-09 | 17:41

pius | 11-04-09 | 17:19
Brei er eens een punt aan met je ge-komma.

Teun van het Tuinpad | 11-04-09 | 17:37

pius | 11-04-09 | 17:19
Dat wat u een optie noemt, betekent in mijn ogen, dat u NL en de Nederlanders niet wenst te verdedigen tegen het islamfascisme.

Vigil | 11-04-09 | 17:33

-weggejorist-

lavadocerebral | 11-04-09 | 17:33

sorry hoor, maar hulde voor die agent die is ff laat zien hoe het echt tekeer gaat
-1 voor busmaatschappij dat ze dit onder de mat willen schuiven.

wat heb ik aan het filmpje ?
wel, dat ik eindelijk weer alle buitenlandse teringlijers over 1 kam kan scheren want ze blijven zichzelf bewijzen, waarvoor dank.
WILDERS VOOR PRESIDENT !!!

wazabi | 11-04-09 | 17:30

@pius | 11-04-09 | 17:19
Het verschil tussen ons is niet dat u een optie open houdt. Het verschil is dat ik mijn ogen open houdt.
De bewijzen zijn er wel. In hartje amsterdam heeft een journalist opgetekend dat moslimsjongetjes van vijf en zes jaar zeiden dat ongelovigen beroofd en mishandeld en gedood mochten worden. Denk je dat die jongetjes dat zelf bedacht hebben, Pia?

Lewinsky | 11-04-09 | 17:24

Ehm... Wat heeft Jolo gezegd dan?

Suspie | 11-04-09 | 17:22

Die agent hoort niet vast te zitten te mongolen die de klapjes gaven! De agent die het filmpje posten is een held! Misselijk bah

kettingzaag | 11-04-09 | 17:21

Lewinsky | 11-04-09 | 17:13

besnijdenis is niet religieus maar cultureel, ik ben geen jezuiet nog katholiek, denk maar verder, en als het zo is als u zegt, dan lopen de orthodoxe christenen in dit land toch ook als raddraaiers rond, stel dat het verband aantoonbaar is, dan ben ik het natuurlijk met u eens, maar dat is het mijns inziens niet, kijk alleen al naar de turken en marrokanen waar ik mee te maken heb, hun beleving van de islam kan niet verder uit elkaar liggen, er is geen 1 islam, kijk naar de sjieten en de soennieten, die gaan de umma echt niet samen vorm geven, het probleem is niet zoals door u in een zwart-wit scenario te vangen, u bent een monist, en uw uitspraken zijn op geen enkele manier met feiten te onderbouwen, wat overigens geen pronbleem is, misschien heb ik wel ongelijk, maar die optie hou ik in ieder geval open, u niet, that"s the difference monica

pius | 11-04-09 | 17:19

Als het ware | 11-04-09 | 16:46
Er worden helemaal geen groepen gecreeerd, die zijn er al en die bestaan dus gewoon. Over groepen die hier wel thuishoren zul je het wel niet hebben, dus gaat het over groepen, die misschien wel een NL paspoort hebben, maar nooit Hollander zullen worden. En het feit, dat je in je post van 1654 laat zien Schopenhauer in het Engels nota bene (Duits te moeilijk?) te misbruiken, maak je jezelf schuldig aan het verwijt dat je ethan-joy maakt. Je bent een typisch linksmens: ongewenste dingen altijd ontkennen of verdraaien.
Verder kun je zien, dat de sociaalfascisten uithalen en meppen naar alles wat niet in de linkse droom thuishoort, want ze voelen zich bedreigd en de Europese verkiezingen komen eraan.

Vigil | 11-04-09 | 17:18

Wellicht beter om deze meneer van Jole geen aandacht meer te geven,,
Volgens mij wil die dat alleen maar.
Ik zou overigens graag zien dat die van Jole is een x een paar tikkies krijgt al dan niet van bontkraagjes in het verkeer.. kijken wat die dan zegt, allemaal doorlopen mensen, er is niks gebeurt of dat die dan huilie huilie gaat doen

Stijlsel | 11-04-09 | 17:16

Van Jeaule ik wil beauwle.

Wat kan die man toch een onzin impliceren.

Baron von Lederhosen | 11-04-09 | 17:16

@Als het ware 16:46: Mee eens dat we niet te veel over groepen moeten praten in context van deze geweldsmisdrijven zelf, je lost ze er namelijk niet mee op, en je zet de grote groep welwillende mensen uit die groep in een kwaad daglicht. Wel is het zo dat bij "sociale preventie" (buurtprojecten) en rehabilitatie het helpt om met culturele achtergronden rekening te houden.

Wat ik wel vreemd en verdacht vindt, is dat het lijkt dat alle slechte zaken waar onevenredig veel buitenlanders bij betrokken worden, koste wat kost gedownplayed moeten worden. Die aanpak lijkt uit doodzwijgen te bestaan, dat wil zeggen niet publiceren en niet aanpakken. Waarom is dat? Om het "rechtse gevaar" van discriminatie te voorkomen? Dit lijkt juist averechts te werken. Of is het omdat het multiculturele sprookje niet ontkracht mag worden? Je moet wel heel wereldvreemd zijn om niet te beseffen dat de integratie jammerlijk faalt, en dat dat een steeds zwaardere wissel trekt op de samenleving. De enige reden die ik voor het doodzwijgen kan verzinnen, is dat er voor de betrokkenen zeer grote belangen op het spel staan met het instandhouden van de illusie. Wat die belangen zijn kan ik zo niet zeggen... al kan je bij de PvdA denken aan het importeren van een nieuw electoraat. Vergezocht? Misschien, maar ik zou bij god niet weten wat hun beweegredenen anders kunnen zijn.

Muxje | 11-04-09 | 17:15

Reis dagelijks met het OV en álle incidenten die ik tot nu toe heb meegemaakt werden veroorzaakt door niet-kaaskoppen.

keeskooskaas | 11-04-09 | 17:15

Meneer van Jole leeft in een grot diep onder de grond. En zo te horen zit hij daar heel zijn leven al.

IkWilOokWatZeggen | 11-04-09 | 17:14

@Lewinsky | 11-04-09 | 17:10
Bedankt voor de tip. Voorin dus.
Don Henk gaat mee. Die ken karate.

Lets Kuttekrap | 11-04-09 | 17:13

@pius | 11-04-09 | 17:08
Nog steeds geen antwoord. Het was een stel-dat-vraag. Misschien te moeilijk voor een katholiek?
Hersenspoelen van jongs af aan doen alle godsdiensten. Dat is hun core bussiness. Is je dat nooit opgevallen?
Vandaar de rituelen die kort na de geboorte al moeten worden toegepast, zoals dopen en besnijden.

Lewinsky | 11-04-09 | 17:13

Maaier | 11-04-09 | 17:05
Nee, Mohammed preekte voor geweld tegen bijv een Joodse stam die niet wenste voor hem te buigen (denk de bus er even bij). Voor straf liet Hij alle mannen vermoorden, hun vrouwen en dochters bekeren en verkrachtte hij ze persoonlijk nog diezelfde avond, zoals dat toegestaan was en is in het (Zijn) islamitische geloof.

Ron dW | 11-04-09 | 17:10

@Lets Kuttekrap | 11-04-09 | 17:06
Doe je voorzichtig? Voorin zitten is het veiligste.
Neem Don Pedro mee.

Lewinsky | 11-04-09 | 17:10

Ron dW | 11-04-09 | 17:07

het staat u vrij om aan te nemen wat u belieft, gezien uw redenatie valt daar weinig aan te doen voor mij, be my guest

pius | 11-04-09 | 17:10

Als het ware | 11-04-09 | 17:03
Ik ben zelf ook geen moslimvriend hoor, maar nu ga je toch echt te ver met het platbranden van mekka en het nuken van teheran. Zieke geest.

sjaakdeslinksesul | 11-04-09 | 17:09

Lewinsky | 11-04-09 | 17:04

ben jij met een sigaar bezig of zo? om antwoord te geven, nee, u chargeert enorm, u kunt niet bewijzen dat deze jongeren van jongs af aan zijn gehersenspoeld en ook niet dat dat door de islam komt, de marrokannen waar ik mee te maken heb, daar is niets islamistisch aan, maar ze zijn wel strontvervelend, dus pak ik ze aan op hun gedrag, niets meer,niets minder

pius | 11-04-09 | 17:08

pius | 11-04-09 | 17:03
Zelf islamiet worden en anders is het projectie? Mag ik aannemen dat culturele waarden tot cultureel gedrag inspireert en dat mijn cultuur de uwe dus niet is?

Ron dW | 11-04-09 | 17:07

@Mezelf.
Lees net dat ze al zijn opgepakt, nog slaat het nergens op dat hij dan wordt opgepakt.

Heurelho da Silva | 11-04-09 | 17:07

Zo dan. Dit boertje gaat vanavond naar de grote stad om de agressie in het OV persoonlijk te tsjekken.

Lets Kuttekrap | 11-04-09 | 17:06

@Als het ware | 11-04-09 | 17:03
In welke val ben ik getrapt?

Lewinsky | 11-04-09 | 17:05

Ron dW | 11-04-09 | 16:58

Ja, want Mohammed preekte in de 7e eeuw heel erg voor geweld in bussen...

Maaier | 11-04-09 | 17:05

@pius | 11-04-09 | 17:01
Als een echte jezuïet geef je geen antwoord op de vraag.
Nog maar een keer stellen dan.
Als die jongens zijn gehersenspoeld van jongs af aan met het idee dat het goed is als moslims ongelovigen beroven, mishandelen en vermoorden, zie je dan wel een verband met de islam?

Lewinsky | 11-04-09 | 17:04

Omgekeerde wereld, ongelooflijk.
In plaats van dat ze wat zinnigs doen en dat tuig pakken.

Tevens is Fransisco een kwiebus.

Heurelho da Silva | 11-04-09 | 17:03

@Lewinsky. Prima je bent in de val getrapt. Ik doelde uiteraard op de Duitsers die in 35 de Joden (en Roma's en Homo's) als groep identificeerden van het kwaad (en grappig genoeg niet de landen die een verstrengelende betalingsregeling aan Duitsland hadden opgelegd). Dat jij nu zegt dat het dat het prima was dat Churchill het 'Nazituig' (waarbij je doelt op 35 miljoen duitsers) heeft afgestraft zegt al weer genoeg. Misschien Mekka platbranden net als Dresden (verstikking kwam voor verbranding) of een atoombommetje op Iran?

Als het ware | 11-04-09 | 17:03

Ron dW | 11-04-09 | 16:58

onzin, u zou zelf islamiet moeten worden gezien uw post, zegt de term projectie u iets?

pius | 11-04-09 | 17:03

Lewinsky | 11-04-09 | 16:57

zijn die kaalkopjes en dierenactivisten op het ander topic ook islam? dit is straatterreur, maar die word echt niet opgelegd door de ouders, daar heb ik zelf andere ervaringen mee, kijk de bedreigingen van wilders die zijn islamgerelateerd, en natuurlijk is er een probleem onder een deel van de moslims,helder, maar wat deze jongens doen heeft weinig met de islam te maken, het is bendevorming en jeugdcultuur, een deviante variant dat wel

pius | 11-04-09 | 17:01

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 16:54
Geef mij 1000x het Christendom, 0x de islam. Geloven vanuit een proletariaatsperspectief is onbedreigend en sympathiek; vanuit een overwinnaarsperspectief is bedreigend en verachtelijk (minaret=veroverde heilige grond, nimmer terug te geven).

Ron dW | 11-04-09 | 17:01

@Als het ware 16:17
Krijg jij geen hoofdpijn van jezelf?
Ik voel in ieder geval de behoefte om flink azijn te zeiken na je betoog, IK heb plezier in het lezen van de topics en comments op GS (en nee, ik krijg er niets voor betaald!).
Wellicht iets teveel gevraagd van een welbespraakt persoon als uzelf.
Ik zou zeggen, ga je vooroordelen eens uitleggen op marokko.nl, eens kijken of die reaguurders net zo tolerant zijn.
Je lult uit je nek, en je weet het!
@koffiemuts
Mutsje, waar ben je, ik mis je!

necrosis | 11-04-09 | 17:00

pius | 11-04-09 | 16:52
Dit is WEL islamisering, want de waarden en normen die dit gedrag veroorzaken, zijn islamitisch. Nooit het oneens zijn met een 'broeder', die altijd verdedigen, samen bestrijden van de ongelovige hond, aap, zwijn. Groepsisme, groepspolarisatie, extremisering, terrorisme. Links, islam. 1935.

Ron dW | 11-04-09 | 16:58

Wie neemt Van Jole nu nog serieus?

JosVerbeek | 11-04-09 | 16:58

Sinds waneer gaat er vanaf Utrecht een tram naar Soesterberg? Ik heb sinds mijn 18de niet meer met de OV gereist!

* met zijn e320 naar station rijdt*

kapoet maken | 11-04-09 | 16:57

@pius | 11-04-09 | 16:52
En als die jongens vanaf hun geboorte wekelijks gehoord hebben van hun ouders, broers en imams dat het goed is om ongelovigen (kaafirs) te beroven, mishandelen en vermoorden, zie je dan nog steeds geen verband met de islam?

Lewinsky | 11-04-09 | 16:57

Vjolo? Is dat niet die jongen die vroeger in een ketel Prozac gevallen is?

Conan de Rabarber | 11-04-09 | 16:56

Ik vind het volkomen oninteressant wat voor een mening die Jeaule figuur heeft. Maar ik zag dat filmpje net voor het eerst...

Jezus, ik loop hier gewoon te trillen! Wat een agressie... en bizar dat de slachtoffers zich niet verweren.

Wat ook bizar is, dat we hier in NL een soort theoretische en godsdienstige discussie hebben of Islam nu geweld predikt of niet. Terwijl dit soort ontspoorde mannetjes blijkbaar overal in het westen wonen en bovendien Algerijn, Marokkaan, geblondeerde neger of kaalkop kan zijn. WTF?? Waarom niet praktische, concrete maatregelen in plaats van zeuren over Korans en imams? Dit is toch geen geloofskwestie, of ga je me vertellen dat al die jongen keurig op vrijdagmiddag in de moskee zitten?

Spees | 11-04-09 | 16:56

Ron dW | 11-04-09 | 16:49
Zo begreep ik het ook. Maar dat is geen Umwertung, dat is het ene geloof in de plaats schuiven van het andere zonder Goed en Kwaad ter discussie te stellen. Zelfde fabriek, nieuwe directeur, nieuwe managers.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 16:54

ethan_joy | 11-04-09 | 16:48 'Ja dat gaat het allemaal oplossen, droom maar verder meisje'..

Goedkope retoriek ethan. Lijkt op regel 38 van Schopenhauers "38 ways to win an argument" www.searchlores.org/schopeng.htm

Als het ware | 11-04-09 | 16:54

@Als het ware | 11-04-09 | 16:46
Dom en dommer, jouw opmerkingen. Omdat jij niet bedreigd wordt door moordzuchtige moslims doen ze dat ook niet bij Geert Wilders?
En jij impliceert dat Churchill fout was toen hij zij dat de Nazi's moordenaarstuig waren die moesten worden uitgeschakeld. Want hij versimpelde de situatie door groepen te creeëren en dat mag van jou niet. Maar ik ben blij dat hij dat deed en zo Nederland hielp bevrijden.
Niet het creeëren van groepen is het probleem, maar het achterlijke geweld van de kant van totalitaire ideologieën, zoals de nazi's en de islam.

Lewinsky | 11-04-09 | 16:53

Ron dW | 11-04-09 | 16:49

dit is geen islamisering! deze jongens weten niet eens wat de koran inhoud en leven er ook niet naar, het is straattuig van allochtone komaf, en ze moeten keihard aangepakt worden, maar islamisering is iets heel anders, wel je huiswerk doen!

pius | 11-04-09 | 16:52

Als het ware | 11-04-09 | 16:46
Nuancering kan nooit kwaad, maar dat doet jeauleau niet, Jeauleau legt over versimpelingen nog eens zijn eigen versimpeling heen.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 16:51

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 16:36
Alle wegen leiden naar nazificatie.

sjaakdeslinksesul | 11-04-09 | 16:50

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 16:46
Ik bedoelde ook de islamisering zoals we die nu om ons heen zien.

Ron dW | 11-04-09 | 16:49

Das een gevalletje puntige correspondentie dat jullie hebben mogen ontvangen. Mag ik de scribent een digitale pluim doen toekomen?

Beau ter Ham | 11-04-09 | 16:48

Ja dat gaat het allemaal oplossen, droom maar verder meisje

ethan_joy | 11-04-09 | 16:48

-weggejorist-

ethan_joy | 11-04-09 | 16:46

@ethan_joy | 11-04-09 | 16:37 & Lewinsky | 11-04-09 | 16:37
Laat ik het zo zeggen: Ik neem niet snel iets als 'waar' aan, en hecht waarde aan mijn eigen ervaringen als ik het idee heb een representatief beeld te kunnen vormen. Ik ontken niet dat er problemen zijn, ik wil alleen zeggen dat door het versimpelen van situaties door 'groepen' te creeëren zoals Marokkanen, Linksmenschen etc je misschien dezelfde fout maakt als het creeëren van een groep die werd geïndentificeerd als oorzaak van alle ellende zo rond '35 in de vorige eeuw.
Misschien is het niet zo'n gek idee om de jeugd geschiedenis terug te geven als onderdeel van hun educatieve vorming.

Als het ware | 11-04-09 | 16:46

Ron dW | 11-04-09 | 16:39
Ramadan wil als allerlaatste een Umwertung. Wij zijn half blijven steken in een eerste poging tot Umwertung, en Ramadan wil koste wat kost voorkomen dat die poging slaagt of dat een volgende poging wordt gedaan.
De politiek correcten zijn de laatste mensen, de slappelingen die niet verder willen, niet verder durven en door Ramadan worden teruggelokt naar de oude waarden.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 16:46

Van Jeaule moet gewoon z'n onverantwoorde muil houden,
de idioot.
Wanneer smijten ze dat stuk verdriet eens op de keien?
Als er iemand is die de polarisatie aanscherpt in dit land is hij het wel,
hypocriete opruier.

vander F | 11-04-09 | 16:46

@antizanic | 11-04-09 | 16:20
Je schrijft: "Er is altijd wel ergens trammelant en het is niet vaker dan vroeger. Alleen vroeger was er geen beeld.".
Yep. Zo is het. Vroeger werd er elke week wel een Theo van Gogh vermoord door een moslim. Alleen was er toen geen beeld.
Toch? Idioot.

Lewinsky | 11-04-09 | 16:44

Jammer. Het is niet "een hele grote Franse auto", maar "een heel grote Franse auto". Dat die auto heel is, geloof ik wel.

Het CDA | 11-04-09 | 16:44

Fijn zo'n Franse link.

Siebrandt | 11-04-09 | 16:41

Ik denk dat wat Fleisch ons hier wil laten zien, is hoe de omgekeerde wereld eruit ziet. Het oogmerk van de politieke correctheid, Umwertung aller Werten met Tariq Ramadan als moraalgenealogisch voorbestemd Nietzschist voorop. Op naar de groene vlag op Het Torentje. Gedenk www.globalgallery.com/prod_images/600/...

Ron dW | 11-04-09 | 16:39

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 16:13
Goed stuk!

Als het ware | 11-04-09 | 16:17
Kletskoek, als het ware.

droog brood | 11-04-09 | 16:39

@Als het ware | 11-04-09 | 16:35
Ach. Dus wat jou niet zelf overkomt gebeurt niet?
*Wilders naar 76 zetels*

Lewinsky | 11-04-09 | 16:37

MaupCaransa | 11-04-09 | 16:16
Kon het niet laten. Liep er als dunne diarree zó uit. Maar het doet me deugd dat je je door de brij hebt heengewerkt en met een positief geluid!
sjaakdeslinksesul | 11-04-09 | 16:26
Dat moet je aan Jeauleau vragen. Die vermaalt alle kritiek op zijn zucht naar macht tot een allesverpletterende Waarheid. Wie zijn wij om over het waarheidsgehalte van onze kritiek een oordeel te vellen?

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 16:36

sjaakdeslinksesul | 11-04-09 | 16:26
Het is nog veel erger met die manisch depressieve dwangneuroot
Waargebeurd verhaal: va Jole was verliefd op een meisje die werkte op de receptie, ging hij op zn fiets dagenlang voortdurend rondjes rijden in haar blikveld, voor de entree. Het meisje gaf te kennen nix van hem te willen weten, om vervolgens +/_
een maand later in een lokaal krantje (townmagazine) in een kerstverhaal door hem te worden weggezet als een sexverslaafde hoer, haar naam als achtergrond uitgespreid over de hele pagina. Je hebt er geen idee van hoe ziek dat misselijk makende mannetje is en hoezeer hij zn podium misbruikt voor zn persoonlijke frustratie's.

ethan_joy | 11-04-09 | 16:35

@ ethan_joy: Hoe kan het dan toch dat ik in 99,9% van de gevallen waar ik Marokkanen tegenkom (en dat is vaak want ik woon in 020 de Baarsjes) geen gedoe meemaak? iig niet vaker dan met marktkooplui die hun auto op het fietspad zetten en als ik daar wat van zeg ik een grote bek krijg. Ja tuurlijk zie ik die groepjes die uitermate irritant zijn als er een mooie dame langsloopt, en daar moet wel iets aan gebeuren. Maar Geenstijl heeft zelf vaak (maar dan natuurlijk veel subtieler en intelligenter) een denigrerende houding naar vrouwen en ik verbaas mij over hun vingerwijzende houding.

Als het ware | 11-04-09 | 16:35

Dat Fransisco van Jeauleau een hypocriete l*l met het IQ van een spercieboon is wisten wel natuurlijk al
Meneer z'n praetje gisteren bevestigt dat gewoon nog is, mocht iemand er nog aan twijfelen

Tobi | 11-04-09 | 16:33

Hulde aan den Schoorsteenveger. De schoorsteenveger maakt overige reaguursels eigenlijk overbodig! Nogmaals dank!

azijnsnuivert | 11-04-09 | 16:31

Als het ware | 11-04-09 | 16:28
U vergeet de zeikstralen.

De Eeuwige Pessimist | 11-04-09 | 16:30

Jezus mensen,zullen we het fossiel van Jole nu eens laten rusten?
Ten eerste heeft hij de ballen verstand van internet zoals het nu is, en ten tweede heb ik hem ook in de jaren daarvoor nog nooit op een zinnig woord betrapt.

Dat hij ook nog een Franse auto rijdt zegt eigenlijk alles.

captainobvious | 11-04-09 | 16:30

Oh ja, ik was vergeten dat "vrouwen" ook een geenstijl categorie is. En dan wordt er de onderverdeling gemaakt tussen mooie en lelijke vrouwen. De lelijke zijn het daglicht niet waardig, per definitie ongewenst en moeten iig sowieso hun mond houden, de mooie zijn ok, maar gezien ze vrouw zijn toch slechts geschikt om de (blanke, belastingbetalende, bierdrinkende en soms stiekem cocaine snuivende wanneer in 020 wondende) man te vermaken.

Als het ware | 11-04-09 | 16:28

Als het ware | 11-04-09 | 16:17
Je kletst volledig uit je nek, geen stijl heeft het over daders ongeacht de afkomst
Dat de daders vaak uit een bepaalde "groep"komen mag die groep zichzelf aanrekenen. daar kan geenstijl nix an doen.
www.telegraaf.nl/binnenland/3652107/__...
lees hier is bijvoorbeeld hoe peuters geterroriseerd worden door de groep die jij denkt te moeten verdedigen
en hier een uitgebreidere versie van die gebeurtenissen in Parijs: therealshowstopper.wordpress.com/2009/...

ethan_joy | 11-04-09 | 16:27

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 16:13
Dat stel je nou wel zo hard, maar is dat eigenlijk wel zo?

sjaakdeslinksesul | 11-04-09 | 16:26

@Als het ware | 11-04-09 | 16:17
Die blanke "medelanders" van het Engelse soort die als een stel hooligans vechten en vaak racistisch zijn worden kaalkopjes genoemd, dank u wel.

peterweethetbeter | 11-04-09 | 16:23

hatsjikidee, de schoorsteenvegerT heeft gesproken, dikke amen !

st0mpie | 11-04-09 | 16:20

Kletsverhaal. De agent zal wel een standje krijgen voor het schenden van protocollen. Van Jole heeft groot gelijk. De geweldplegingen worden gehypt doordat er nu massaal beeld beschikbaar is. Dat is leuk voor krant en websites. Er is altijd wel ergens trammelant en het is niet vaker dan vroeger. Alleen vroeger was er geen beeld. Simpel en waar.
Vroeger is er ook eens een zomer met veel geweld op het strand geweest. De Wereld zou vergaan etc. Een jaartje later hoor je er niets meer van.
Niet veel drinken jongens. Beter voor je geheugen...

antizanic | 11-04-09 | 16:20

@v Maerlant | 11-04-09 | 16:03
Goede analyse.
*afrekenen met de corruptelingen!*

Lewinsky | 11-04-09 | 16:19

sluit de ogen en volg ...

Sottotteke | 11-04-09 | 16:18

Vragen jullie je nooit af waarom Geenstijl dit soort filmpjes plaatst? Denk je niet dat de selectie die ze maken een wellicht ietwat verschoven beeld geeft van de gemiddelde Marokkaan? Tuurlijk het is verschrikkelijk als zoiets gebeurt. Maar ben je wel eens in Liverpool geweest of Newcastle? Daar zijn dit soort gevechten aan de orde van de dag en dat zijn, juist gewone blanke medelanders van het Engelse soort. Mensen, naar mijn mening doet Geenstijl aan goedkope ophitsing. Uiteraard word ik nu direkt als 'linksmensch' betiteld, ook lekker makkelijk.
Bij Geenstijl hebben ze de volgende categorieën bedacht: Marokkanen/Negers/Haatzaaibaarden, Linksmenschen, Incompetente politici, Katten, VrijMebauers (oid), Tokkies en uiteraard de hardwerkende bovengemiddeld intelligente mannelijke Nederlander tussen 25 en 40 jaar oud die af en toe van een geintje houdt, een biertje drinkt en schuddebuikend of hoofdschuddend de verlichte berichten van Geenstijl doorneemt. Ik vraag mij dan af waarom men daar dan geen compacte samenvattende naam voor heeft bedacht...

Als het ware | 11-04-09 | 16:17

In februari 2009 publiceerde de Deense psycholoog Nicolai Sennels het boek ´Onder criminele moslims. De ervaringen van een psycholoog in Kopenhagen’, gebaseerd op honderden therapiegesprekken met 150 jonge moslims in de jeugdgevangenis waar Sennels werkte. Het boek was aanleiding tot felle discussies, de auteur werd met ontslag bedreigd.
www.nieuwreligieuspeil.net/node/2652
en
Moslims in Denemarken
Volgens de Deense politie en het Bureau voor de Statistiek wordt 70% van de misdaden in de Deense hoofdstad door moslims gepleegd. Misdadigers uit islamitische landen bezetten de eerste acht plaatsen op de top-10 van herkomstlanden bij misdaden. Pas op de negende plaats staat Denemarken.
www.nieuwreligieuspeil.net/node/2651
zou er een verband zijn tussen een geweldadige religie en het sterk toegenomen geweld in het openbaar vervoer?

ethan_joy | 11-04-09 | 16:16

@ Schoorsteenveger | 11-04-09 | 16:13

Het is wat lang, ok, maar verder hulde.. prima stuk.

MaupCaransa | 11-04-09 | 16:16

Politiek corrupte malloten, jullie tijd is gekomen!
We komen even met jullie praten.
*rukt op naar Job Cohen Weg*

Lewinsky | 11-04-09 | 16:15

Er zijn nog volwassen mensen die weigeren dat Sinterklaas niet bestaat. Ik denk dat Francisca van Jole daar 1 van is.

whothefuck | 11-04-09 | 16:15

De Leugen Regeert, zo heet het programma. Maar het zou eigenlijk moeten heten De Leugen Wil Regeren, want dat is wat Jeauleau wil, hij wil regeren, hij wil zijn gelijk halen, hij wil koning zijn, keizer, alleenheerser. Verzamel alle persberichten over een gebeurtenis of verschijnsel, geef die berichten aan Jeauleau en hij brouwt er één grote Waarheid van, een Waarheid die al die leugens die door al die leugenachtige mensen in al die leugenachtige kranten en tijdschriften en op al die leugenachtige web sites teniet doet, ontmaskert, neutraliseert, ontkracht. De hele wereld deugt niet, zo is de boodschap van Keizer Jeauleau, niemand deugt, iedereen is erop uit om leugens te produceren, om verwarring en haat te zaaien, om die wereld die zo mooi en vredig zou kunnen zijn kapot te maken. Sla een krant open, blader door een tijdschrift, bezoek een blog, en je wordt bedonderd, beetgenomen, opgehitst, aangestoken, want nergens in de wereld, nergens wordt de Waarheid gesproken, de Waarheid is afwezig, altijd, overal. Maar gelukkig is daar Jeauleau, de wijze alziende Keizer Jealeau die als enige in staat is al die leugens van al die boze mensen te doorgronden, die als enige het vermogen heeft de valse tonen waar te nemen, die als enige de kwaliteit heeft om de verwerpelijke motieven van al die verderfelijke liegbeesten te doorzien. Keizer Jealeau is het meesterbrein dat de waan van de dag in zich op kan zuigen, verteren en uit kan spugen als één grote, duidelijke, eenduidige, begrijpelijke Waarheid, dé Waarheid, de énige Waarheid. De wereld is een chaos en wordt bevolkt door ontelbaar bvele duiveltjes die deze chaos willen gebruiken, misbruiken om ons, simpele zielen op een dwaalspoor te brengen, om ons te verleiden te vertrouwen op ons vermogen waar te nemen, ons vermogen te denken, ons vermogen om zelf conclusies te trekken. En dat zien wij niet, dat willen wij niet zien, wij denken zélf ons een mening te kunnen vormen, wij denken op basis van het raadplegen van die vele bronnen zélf in staat te zijn te schiften, te filteren, te wikken en te wegen, maar dat zouden we niet moeten doen, zo vinst Keizer Jeauleau, wij moeten onderdanig zijn, onderdanen zijn in zijn keizerrijk en niet zelf willen nadenken, niet zelf positie willen nemen, niet zelf onze waarheid willen bepalen, wij moeten dat aan onze Keizer overlaten, onze Keizer Jeuleau die immers het beste met ons voorheeft. Het kwaad houdt op daar waar Jeauleau het woord neemt, de leugen wordt waarheid daar waar Jeauleau spreekt, Jeauleau is de Weg, de Waarheid en het Leven.
Tenminste, dat wil Jeauleau zo. Jeauleau nuanceert niet, Jeauleau maakt de tegenstelligen, de tegenspraken niet helder, Jeauleau wijst niet op inconsequenties of onlogische redeneringen, nee, dat suggereert hij slechts. Jeauleau filtert, manipuleert, fabriceert, knutselt zijn eigen Waarheid en duldt geen tegenspraak, Jeauleau maakt van kleine leugentjes en waarheden één grote Leugen, de Leugen van Jeauleau en presenteert deze als de enig zaligmakende onontkoombare Waarheid. De Leugen Wil Regeren, slaat de veelkoppige waarheid dood door selectief te onthoofden, naar eigen willekeur af te stompen. Jeauleau is een charlatan.

Schoorsteenveger | 11-04-09 | 16:13

Haha. Inderdaad, v Maerlant. Ik zie dat filmpje nu voor het eerst en ik werd er echt kwaad om. Misselijke ventjes.

Leucopterus | 11-04-09 | 16:13

loopt francisco nu uit dat flutonderzoekje van het cbs te citeren?

daskapitalist | 11-04-09 | 16:12

Van Jolo moet zich schamen. Waar is de tijd gebleven waarin linksmannetjes het opnamen voor de 'gewone man' op de tram en metro? De ziekenbroeder en Truus achter de balie van een willekeurige instantie. Weg, opgelost, foetsie.
Mensen die, jaar in jaar uit, de linkse fabeltjes voor zoete koek namen en argeloos voor de PVDA, GL en D66 kozen bij de verkiezingen. Die mensen zijn nu het slachtoffer van zaken waar ze nooit voor zijn geweest en geacht werden hun waffel over te houden.
Ze zijn in de steek gelaten, vangen de klappen op en worden weggezet als uitdagerige zeurpieten. En van Jolo maar fulmineren over de domme PVV-stemmer. Nogmaals, hij moet zich diep schamen.
-
Fijn dat je er nog even een topic over geschreven hebt Fleischbaum. Bedankt.

Fleauxe | 11-04-09 | 16:10

Krankzinnig dat die agent gearresteerd is. Bevrijd hem!
*en stem Wilders*

Lewinsky | 11-04-09 | 16:09

-weggejorist-

ethan_joy | 11-04-09 | 16:09

Dit is de wereld waarin we leven anno 2009. Naar aanleiding van een gewelddadige beroving wordt de agent die het uitbrengt aangehouden, de busmaatschappij dient klacht in tegen de bekendmaking en voert een intern onderzoek en de inspectie van politie werkt samen met het parket om uit te vlooien hoe het nieuws bekend is kunnen raken. De daders noemen we jongeren en daar praten we verder niet over, het slachtoffer heet een vuile Fransman te zijn en zijn lot zal de overheid een rotzorg wezen. Ben je van oordeel dat dit van de gekke is, dan ben je een reactionair, een populist en een stemmingmaker.

v Maerlant | 11-04-09 | 16:03

Jee, een gastenboek!

Promo | 11-04-09 | 16:02

Niets aan de hand, gewoon doorlopen?
Kan iemand dat bord voor zijn kop even door zijn strot rammen?

De Eeuwige Pessimist | 11-04-09 | 15:59

-weggejorist-

Frederic2009 | 11-04-09 | 15:56

De ingezonden brieven baevatten mi. in ieder geval dit juweeltje :

"Geachte heer van Jolen, ik reis dagelijks met mijn vrouw van Weesp met de metro naar onze gezellige werkplek het AMC in Amsterdam. En waar het de kwaliteit van Uw waarnemingen betreft moeten wij U feliciteren dat U niet voor het artsen -beroep heeft gekozen. Overigens staat onze poli altijd open voor omroepmedewerkers met grootheidswanen. : "De leugen presenteert" (?). "

Prachtig !

Jokkebrok | 11-04-09 | 15:55

grammatica meneer!

ik verzamel
jij verzamel-t
hij verzamel-t ... beelden van over de hele wereld.

Vrolijk pasen verder!

El Flamingo | 11-04-09 | 15:54

Ik kan ook op een hand tellen hoe vaak ik geweld in het ov heb meegemaakt. 0 keer, een paar keer heeft er wel een zeer bedreigende sfeer gehangen maar het is nog nooit op geweld uit gekomen. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het gebeurt op weg naar huis van een avond zuipen, maar daar neem ik altijd een taxi of heb een bob.

Anarki | 11-04-09 | 15:53

Van Jole is een manipulator eerste klas. Er telt maar één ding bij deze man en dat is zijn portemonnaie die gevuld wordt met makkelijk politiek correcte prietpraat uit de prietpraatruif die H 'sum heet. Hij mikt voortdurend op het applaus bij zijn naieve achterban.

Jokkebrok | 11-04-09 | 15:51

Fransisco maakt zichzelf toch elke keer weer belachelijK!

yHo | 11-04-09 | 15:48

-weggejorist-

lavadocerebral | 11-04-09 | 15:44

Waar blijft jullie berichtgeving over Kruiswijk trouwens????

Boer in Amsterdam | 11-04-09 | 15:40

Dus als iedereen in de sloot springt, springt van Jolo er achteraan.....
schaap!

Kenny013 | 11-04-09 | 15:35

Filmpje is al niet meer te zien bij de Vara.... rara, hoe kan dat?????

Boer in Amsterdam | 11-04-09 | 15:35

Die tram naar soesterberg stopt zeker bij zon en schild naar ik aanneem

jopi | 11-04-09 | 15:13

hehehe

vicecity | 11-04-09 | 15:31

Dat hele jole gedoe is eerlijk gezegd een beetje aan me voorbijgegaan tot ik gisteren die gesproken column/ aanfluiting zag.
Jezusgodgenade, hoe kan je er zo naast zitten, als dit de manier is om naar een kerel te kijken die in mekaar gebeukt wordt dan heb ik nu een beeld hoe de vara daar tegenaan kijkt. Wat slappe zwartwit beeldjes uit eoa film uit de seventies en we hebben ineens niets meer te klagen.
Begrijp die kerel in die bus ook niet eerlijk gezegd, als je jezelf zo in mekaar laat beuken is er iets grondig mis met je fff reactie, of je vlucht of je pakt er eentje en die beuk je zo de tyfus dat zn maten uit angst niet dichterbij durven te komen.
Kortzichtiger en walgelijker als dat ik jole er gisteren mee om zag gaan zal ik niet snel meemaken ben ik bang, zelfs de aanblik van harmke verbleekte erbij

st0mpie | 11-04-09 | 15:30

De enige verklaring is dat Fransisco als jongetje, puber en volwassene van iedereen klappen kreeg. Wat dat betreft is er niks veranderd.

sjaakdeslinksesul | 11-04-09 | 15:29

Francisco zou een dagje moeten gaan treinen op de Flevo-lijn.Eens kijken of ie er dan nog zo over denkt....., maar ja, je in de realiteit van alle dag begeven, dat is eng....., vandaar ook die wereldvreemde hersenspinsels van Francisco.

brutus68 | 11-04-09 | 15:29

Vraag me toch af, wat de herkomst, maat en uitvoering van de auto van die Jolo nu met OV vraagstukken te maken.
.
Daarnaast: katalystorst stinken en zijn stom.

Bolkestein | 11-04-09 | 15:27

Serieus... Europa gaat echt naar de klote doe deze slappe aanpak. Kom op zeg.. dit is toch helemaal belachelijk! Wat kan ik me toch ergeren aan deze verdraaide politiek. Het wordt tijd dat we weer naar de middeleeuwen moeten gaan. Time to get real and wake up!

Carepolice | 11-04-09 | 15:26

Alles goedpraten, gladstrijken en allemaal doorlopen, ik vermoed zomaar dat de Franse man met sjaaltje het helemaal met Fransiscus eens is.

luckor | 11-04-09 | 15:26

Och, Francisco is al lang niet meer serieus te nemen. Hij houdt zich bezig met lezinkjes, een wegkwijnend radioprogramma, en twittert de godganselijke dag over... twitteren.
Een ijdel manneke die zichzelf aan het uitfaden is...

MaupCaransa | 11-04-09 | 15:26

Francisco, ik vind je een slinkse rand debiel......., ga maar eens in A-dam of Almere elke dag met openbaar vervoer, en veel plezier op het station, niet te lang iemand aan kijken he ?

k3VL4r | 11-04-09 | 15:23

Vraag me dan altijd af wat FvJ hiermee wil bereiken. Wat is zijn belang hiermee? Jammer dat FvJ geen geweldloos land nastreeft, in plaats daarvan praat die het weer goed. Dat heeft niets met links en rechts te maken, dat is gewoon ronduit dom. Ook een denkfout om constant Nederland te vergelijken met andere landen. Wij zijn Nederland, wij zijn niet Amerika, Frankrijk, Engeland of wat dan ook. Maar goed, ik heb die man nooit echt bijster intelligent gevonden.

Timnie | 11-04-09 | 15:19

Francisco is dan ook lid van de linkse kerk; dus verbaasd ben ik niet.
.

kuifje. | 11-04-09 | 15:18

KopZonderKip 15:09

Ff googelen. Heeft er ooit wel gereden. Tot ongeveer 1949, zover ik wijs kan worden uit de Wiki-pagina. Briefschrijvert in kwestie is dus hoogbejaard. Niet dat dat erg is, maar we hebben het dus over hele andere tijden....

brutus68 | 11-04-09 | 15:17

Wie noemt z'n kind trouwens Francisco? Wat zal die jongen gepest zijn. En dat is volkomen terecht en verdiend. Fuck wat haat ik die gast.

Nilfisk | 11-04-09 | 15:15

Die tram naar soesterberg stopt zeker bij zon en schild naar ik aanneem

jopi | 11-04-09 | 15:13

Maar het is de schuld van de chauffeurs zelf volgens Jeauleau, die dat ondersteunde met maar liefst 1 heel filmpje waarin een Amerikaans snotjong brutaal was tegen de chauffeur en deze vervolgens zei dat hij zijn bril van zijn kop zou slaan.

Hertog Joris | 11-04-09 | 15:12

Ha een vers gastenboek!

evolutietheezakje | 11-04-09 | 15:11

De tram van Utrecht naar Soesterberg?? Dat moet heel lang geleden zijn...., zeg maar het pre-Finnen tijdperk.....

brutus68 | 11-04-09 | 15:10

Er rijdt helemaal geen tram van Utrecht naar Soesterberg, vroeger ook niet.

KopZonderKip | 11-04-09 | 15:09

Er KOMT een bijltjesdag voor voor hypocriete politiek correcten.

Nee dus! | 11-04-09 | 15:08

Je hebt nou eenmaal figuren die met d'r kop in het zand leven,en er ook nog dik aan verdienen.

fleurtje | 11-04-09 | 15:08

Bij de naam van Francisco van Jeauleau komt mijn -speciaal in Frankrijk gekochte- rechtsdraaiende yoghurt weer uit mijn maag omhoog kruipen. *Burp*,excusez moi.

lichtpunt | 11-04-09 | 15:07

Bovendien is de Leugen Regeert een programma met een partij linskpraterij van heb ik jou daar.

Ook de struisvogel deed daar gisteren flink mee. Islamitisch besnijden van meijsje komt amper voor, geweld in bussen/treinen wordt zwaar overdreven........

Diareeremmer | 11-04-09 | 15:04

-1 voor de spelfoutjes

Uilskuiken | 11-04-09 | 15:04

Ben ik goedverdoeme wéér niet de eerste reaguurder op een nieuw topic.
En die 42" krijg ik ook al niet!
*gaat ombudsman bellen*

necrosis | 11-04-09 | 15:04

Gaat mij er niet om dat er nu gedaan wordt alsof het o.v. onveilig is, het laat zien wat voor schorem onze fijne moslimbroeders zijn of snap ik het niet helemaal?

Banketstaaf | 11-04-09 | 15:03

van Jeauleau mag van mij ook in de knup vallen...

Stijll00ser | 11-04-09 | 15:02

treurige bedoeling weer

sjappiedepappie | 11-04-09 | 15:01

@francisco: ga je uitlaat eens pijpen

necrosis | 11-04-09 | 15:01

Mensen moeten internetarcheoloog Francisco van Jeauleau ook niet serieus nemen. Die man is zwaar gefrustreerd door het jarenlang te strak linksdragen.

Diareeremmer | 11-04-09 | 15:01

Gaat weer lekker. Lang leve de klokkenluider.

helderejan | 11-04-09 | 15:00

Bepaalde andere mensen zouden vast moeten zitten volgens mij

eM!nence | 11-04-09 | 15:00

Idioterie van de hoogste plank.

BilBal | 11-04-09 | 14:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken