
Mag dat? Check
dit absurde verhaal over een basisschoolleraar die in 1996 zijn vrouw neerstak. Meneer de moordenaar was verwikkeld in een scheidingsprocedure en zijn vrouw neukte met een ander. Dit trok hij niet. De onderwijzer reed naar haar werk en prikte. Klassieke crime passionel dus. Hij bleeft bij het lijk wachten op de politie. Ergo, kat in het bakkie: Veroordeling, gevangenisstraf, vrijgelaten en nu dus weer aan het werk. Dit maal als leraar in Utrecht waar hij promotie maakte en Justitie hem nu de benodigde Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) weigert, terwijl hij hier wél recht op heeft, wettelijk gezien dan. Prikkebeen is nu aan het
procederen tegen de overheid, want veroordeelde moordenaars mogen best voor de klas, zolang ze geen pedo zijn. Maar het ministerie van Justitie weigert de onderwijzer een VOG te geven, omdat kinderen kwetsbaar zijn en moeten worden beschermd. Daarnaast heeft een onderwijzer een voorbeeldfunctie en dat is niet te rijmen met het killen van je ex. De leraar, die erg geliefd is bij het personeel en de kids vraagt zich nu af
"Waarom zou iemand met een moord op zijn geweten geen goede onderwijzer of leidinggevende kunnen zijn? W. voelt zich ernstig over één kam geschoren met zedendelinquenten. " 16 miljoen rechters, zegt u het maar...
Reaguursels
InloggenHeeft geboet voor zijn daden? Volgens de Nederlandse wet ja, maar voor mij niet, voor mij heeft ie levenslang, dus mag nooit meer aan het werk, gewoon in zijn eigen tijd banden plakken en steun trekken, verder niet, deze man is uitgerangeerd, daar moet je je kinderen niet aan willen blootstellen.
Zet m maar voor de klas... met mes... bij een VMBO in A'dam West. Kijken of die spijbelaars nog steeds zo bijdehand zijn...
Christuz! Wat een hypocriet gezijk weer. Iedereen is in staat tot moord, het is alleen een gradueel verschil van 'wanneer' die grens overgaan.
Niet iedereen hangt van huis uit zijn leuter in een kleuter, dat is toch wel een cruciaal verschil!
En nee, Jolly Jumper, het zou me geen fack uitmaken als mijn kinderen bij deze meneer in de klas zaten, want..... Ik draai het heel simpel gewoon even om: zou u willen dat uw kind les kreeg van een pedofiel??
En de rest van NL heeft boter op z'n hoofd.
Achja die meid ging vreemd he,.. Maar moord is moord ,.. Dus,.. Doodstraf!!!
Maja als ik in zijn situatie was had ik het zelfde gedaan, alleen was ik er onder uit proberen te komen:D ,...
Eens een dief altijd een dief vind ik ook wat overdreven maar iemand die een moord op zijn naam heeft staan heeft toch echt een gebrek aan moraal en zou nog maar op een zeer beperkt aantal functies mogen werken. Mij interesseert in deze niet wat de Wet of jurisprudentie hier over zegt maar gaat het over gewoon menselijk denken. Zou u willen dat uw kind les kreeg van een moordernaar?
Grondig psychologisch onderzoek, en als er geen twijfel bestaat dat hij "genezen" is mag hij van mij weer op de klas. He did his time. Kinderen moeten beschermd worden, maar als hij geen gevaar vormt... Ik zie het probleem niet zo.
Ja dat mag.
Er zijn in mijn ogen hier drie factoren voor de discussie:
1: welke school geeft deze man een baan?
2: welke ouder stuurt nadat hij dit weet nog zijn kind naar deze school
3: mag hij lesgeven of niet?
Hij heeft zijn straf uitgezeten en er is geen vergrote kans op herhaling als hij zijn vak uitoefent. In dit licht gezien vind ik dat hij les mag geven. Ik snap echter niet dat een school hem zo'n functie geeft en dat ouders hun kinderen les laten geven door zo'n man(nadat ze dit weten). Toch wil ik wel zeggen dat ik het weer eens een veel te lichte straf vind voor moord maar dat is een hele andere discussie.
De vraag is niet of meneer een goede leraar is. De vraag is of meneer bij een volgende woede-aanval (n'importe quoi) geneigd zal zijn om wederom het prikje toe te passen. Wie eenmaal die grens is gepasseerd kent de andere kant maar al te goed, en hoeft die grens dus niet meer over...
en of je dat dan een slechtere leraar maakt.
Vraag is of je het zelf zou doen.
Ja joh, alsof je niet begrijpt wat hij heeft gedaan.
Ik stel mijn reactie bij want ik lees net dat deze man erg populair is bij collega's en kinderen. Maar dan dit, quote: 'Voor de Nieuwegeinse onderwijzer is het onbegrijpelijk dat hij meer dan tien jaar na dato geen VOG krijgt. '
.
Zegt mij genoeg over zijn houding. Hij had een veel hogere straf moeten krijgen sowieso. Nu verontwaardigd zijn over na 10 jaar nog geen VOG te hebben? Die man die klopt niet.
Als ik zou weten dat mijn leraar zijn vrouw had vermoord, zou ik niet meer naar school durven en willen. En als ik kinderen had, zou ik niet willen dat mijn kind les krijgt van deze man. En als collega (en ik werk met kinderen, maar ben geen docent), zou ik niet op m'n gemak zijn. Antwoord is dus nee.
Vind 't eigenlijk wel een egoistische man, blijkbaar ziet ie niet dat zijn keuze veel problemen oplevert, met name voor anderen (kinderen, ouders, collega's), maar ik denk dat ie alleen aan zichzelf denkt, zo te zien, en dat deed ie ook toen ie z'n vrouw vermoordde. Zou zijn psychologische profiel wel eens willen weten.
-weggejorist-
Een verklaring van goed gedrag heeft geen zin als er geen sprake is van goed gedrag. Goed gedrag hoort te betekenen dat je NOOIT iets strafbaars hebt gedaan. Klaar. Wat heeft het papiertje anders voor nut? Geef hem dan maar een papiertje van Ooit-zijn-vrouw-vermoord-maar-nu-zou-hij-dat-nooit-meer-doen(zegt-hij).
Iemand die onder zeer zware stress niet meer de grenzen kent, buiten zichzelf raakt mag en kan niet voor de klas.
Leraar = voorbeeldfunctie dus... NEE!
En al die taliban aanhangers die schreeuwen dat hij zijn "straf" uitgezeten heeft en "gewoon" weer aan het werk moet, brengen hun kinderen zeker ook naar een dagverblijf waar pedo's de scepter zwaaien...
Ja onderwijzer dat kan echt niet hoor, een beetje crimineel hoort in het Europees Parlement te zitten.
-weggejorist-
Geef die vent zijn VOG, dat ze dat hoerig gedrag van die vrouwen maar eens vlug strafbaar maken!
De familie van z'n ex heeft ook levenslang. Laten creperen die sukkel.
Het zal wel een autochtoon zijn, dan durven die ambtenarenpikkies wel op hun strepen te staan en moet je überbraaf zijn om in zo'n situatie zo'n verklaring te krijgen. We leven nu eenmaal in een twee maten maatschappij, waar de natives zich niet kunnen beroepen op hun coeltoer (die ze immers niet hebben volgens Argentijnse antropologes).
En bovendien: als je een moordenaar voor de klas zet, heb je kans dat er ook eens een paar Finnen opletten. Respect, weet je wel!
-weggejorist-
opflikkeren ermee, Moordenaars/pedo's/verkrachters/terroristen niet voor mijn kinderen.
Zoiezo moeten er nieuwe maatstaven voor leraren komen, het zijn altijd dezelfde wazige linkse pisvingers voor een klas, die dezelfde voorgekauwde rotzooi door de strot van onze kinderen douwen.
Er is 1 ding dat een kind moet leren, en wat hij van thuis uit moet meekrijgen, dat is kritisch over dingen nadenken, en een eigen meningen durven hebben, uiten.
Of het nu over geloof/politiek/natuur gaat.
laat hem toch werken. wat een bullshit, is toch al gebeurt alsof je er nu nog wat aan kan veranderen
Geen moordenaar voor de klas.
-weggejorist-
Het is een VOG, waarbij de G voor gedrag staat. Verkeerd gedrag uit je verleden blijft verkeerd gedrag, had je maar beter over de eventuele consequenties moeten nadenken.
En ja, hij heeft zijn straf uitgezeten en is dus weer vrij burger, maar dat betekent nog niet dat we zijn verleden dus ook maar moeten vergeten. En dus ook geen Verklaring Omtrent Gedrag.
Of moeten we die hele VOG maar afschaffen, want een solicitant zit (als het goed is) niet in de gevangenis, dus het is goed?!
De rechter legt iemand een straf op en de man zit netjes zijn straf uit, dus ik zeg "vrijman" en daarbij heeft een moord niets met onderwijzen te maken.
Ik zie het hele probleem niet echt....
Het motief en de daad heeft nou bar weinig te maken met al die kinders in de klas.
Het lijkt me niet dat ie meteen de klas uit gaat moorden, tenzij ze allemaal met 'm vreemdgaan ofzo... en nou weet ik wel, de maatschappij tegenwoordig is hard en sletterig, maar zo erg zal`t nog niet zijn.
-
Kijk, als het nou zou gaan over iemand als die psycho die met een paar messen bij dat peuterzaaltje in belgie was, dan zou`t nog reeel zijn om 'm uit de buurt te houden van scholen etc. . Maar die gast is ook niet echt stabiel ofzo.
De moord op zijn vrouw was volgens mij een one time event in het leven van die man. Hij heeft z'n straf uitgezeten. Zo te lezen is het een goede leeraar en een oppassende burger. Klaar dus. Nu verder leven. Geef die man zijn V.O.G.
Vind eigenlijk dat deze man gewoon een VOG moet krijgen. Hij lijkt mij het schoolvoorbeeld (LOL) van iemand die mijn leven gebeterd heeft. En aangezien ons rechssysteem nog steeds gebaseerd is op de ideeën van de verlichting vind ik ook niet dat het OM hem een VOG kan weigeren onder het mom dat kinderen kwetsbaar zijn (dat zou natuurlijk wel gekund hebben als hij een pedofiel was, maar dit is heel iets anders).
Iemand die geleerd heeft van zijn fouten, die kent berouw en zal in elk geval anderen respect tonen. Dan gaat ie als pedo niet voor de klas staan of ander werk zoeken waar hij anderen doodsangsten aanjaagt met zijn aanwezigheid bij kinderen. Je zou het hem eigenlijk niet hoeven te verbieden, dat moet hijzelf doen. (Zo niet toch maar even ingrijpen). Hoe dat met die leraar en die moord zit? Dat weet ik niet, hij is aan zet om zich waar te maken, maar van mij mag het een kans
Dat kudtwijf had it cumming. Van mij mag hij rector worden.
Dat is een goed plan om iets met "zedendelinquenten" in je aanval of verdediging te gebruiken in een rechtszaak. Je weet namelijk nooit wat die rechter heeft uitgevroten. Misschien moet ie dan maar advocaat www.nu.nl/algemeen/1584831/tonino-over... in de arm nemen.
-weggejorist-
Dit is heel hypocriet, jarenlang wel les kunnen geven aan leerlingen (volgens hen een goede leraar en goede collega volgens de onderwijzers) nu kan dhr. promotie maken en gaat men zo dwars liggen. Kijk naar de persoon wetten zijn heel generiek bedoeld. Deze man laat een positieve lijn zien. En nogmaals je partner omleggen mag niet hij heeft straf gekregen daarvoor maar hij heeft de vergelding voor zijn midaad ondergaan. En als je als overheid de mond vol hebt van terugkeer in de maatschappij van ex-gedetineerden moet je niet vervolgens zo'n man gaan traineren in zijn streven om hogerop te komen in het onderwijs.
zijn collega's vinden hem een moord gast
ze.n collega's vinden hem een moord gozer
-weggejorist-
Waarom wordt ie geen astronaut?
-weggejorist-
de man heeft zijn straf uitgezeten en schuld bekend, dat praat verder niks goed, maar ik heb liever dat misdadigers gewoon weer aan het werk gaan (behalve pedo's) en niet in zijn oude bezigheden vervalt of na jaren in de dure gevangenis te hebben gezeten ook nog eens een uitkering gaat trekken.
Hoogstwaarschijnlijk ging alles geheel volgens FINS gebruik dus is er geen vuiltje aan de lucht. Gewoon doorlopen dus mensen, er is niets te zien...
Hij heeft zijn straf uitgezeten
Zaak lijkt mij zo klaar als 1 klontje
@mereggie: Die ex-vrouw baalt niet meer van zoveel dingen tegenwoordig.
Er lijkt niet meteen een verband te zijn tussen zijn daad en risico voor kinderen. Er zal wel naar gekeken moeten worden of hij psychisch verder normaal functioneert tegenwoordig, maar als dat het geval is zie ik geen reden waarom hij niet voor de klas zou mogen staan.
Tja. Die ex-vrouw en haar familie zullen er ook wel van balen dat zij niet meer de kans krijgt een normaal leven te leiden.
welch ein gesauwel
Groot probleem van ons huidige rechtssysteem. Openbaar kun je het moeilijk meer noemen. Ga maar eens gewoon naar een willekeurige strafzaak, dan merk je wel hoe je moet verantwoorden wat je daar denkt te komen doen.
Later, na de straf staat deze kermis tussen de gestrafte en de samenleving.
Met wat die man gedaan heeft hoeft hij die terugkeer helemaal niet kado te krijgen. Het hoort bij die terugkeer dat hij voor dat hernieuwde vertrouwen moet vechten (en dit keer zonder mes) En het zou dan juist ook goed zijn als zedendelinquenten WEL met hem over een kam werden geschoren. Iedereen verdient een nieuwe kans, en iedereen kan leren van zijn fouten. Maar dan moet er wel echt de ruimte zijn om dat zelf aan te geven, te buigen, en waar te maken dat je het waard bent om met dat stempel verder te gaan.
Als de maatschappij zo leerde met pedo's om te gaan, dan zou het aantal herhalings gevallen wel eens veel lager kunnen worden
synchronicity | 28-02-09 | 13:12
De vergelijking met het door rood rijden en het vermoorden van een persoon is vast in theorie bijzonder zinvol en zal prima te verdedigen zijn door boomknuffelaars en andere geestverwanten , echter in het werkelijke leven denk ik dat het door rood rijden en vermoorden van mensen toch van een andere ordergrootte is.
Als je hebt aangetoond je emotie niet te kunnen beheersen en volledig door het lint te gaan wanneer je vrouw met een ander meer plezier heeft dan denk ik dat dit niet eenvoudig te verhelpen is door een paar jaar gevangenis of therapie. Dit soort lieden zie ik niet graag voor de klas of in andere belangrijke posities.
Het hele Nederlandse rechtssysteem is erop gebaseerd om criminelen zo snel mogelijk op een normale manier terug te krijgen in de maatschappij. Dus simpelweg juridisch gezien zou deze man zn VOG moeten kunnen krijgen en voor de klas moeten kunnen staan.
Ook vanuit persoonlijk opzicht zie ik geen groot bezwaar, een crime passionel staat m.i. ver af van alles wat er binnen een school gebeurt, en het lijkt mij dat het oordeel van zijn collegas en leerlingen veruit het belangrijkste is. Bovendien heeft deze man een stuk levenservaring die vrijwel geen enkele andere docent te bieden heeft, misschien is een berouwvolle moordenaar juist wel een aanwinst. Dus simpelweg: niet zeuren, volg gewoon de wet en zet die man weer voor de klas.
Meneer had in het verleden een agressiereguleringsprobleem, en niet zo'n klein beetje ook. Je kunt het risico niet nemen dat hij weer een impulsdoorbraak krijgt doordat provocerende kids hem krenken. Omdat iedereen recht heeft op werk, dus meester Prikkebeen ook, mag hij gerust bij de ROTEB solliciteren. Die nemen hem wel aan.
Ik denk niet dat de kinderen hem net zo kunnen verraden dan die hoer van een vrouw van hem, ergo zal kans op herhaling in bovengenoemde doelgroep nihil zijn.
Uitspraak : Geef die man verdoeme zijn VOG !
Als hij lam is, mocht het.
Hij had godver niet eens vrij mogen komen.
Verder, kan hij alleen nog in de fabriek achter de lopende band, en niet als voorbeeldfunctie voor de klas.
-weggejorist-
Hij is niet voor niks vrij en het is niet zoals bij een pedo dat hij in de verleiding zou worden gebracht voor een klas met kinderen. Maar ik kan mij voorstellen dat leerlingen, leraren en ouders het maar niks vinden dat hij daar les geeft en dan vind ik ook dat je zelf de verantwoordelijkheid voor je verleden moet nemen en ontslag moet nemen. Op naar een andere school waar de leerlingen en ouders niet weten wat je criminele verleden is. Ik zie verder weinig tot geen risico om zo'n man die een keer uit verdriet en woede iemand heeft vermoord voor de klas te zetten.
Ik heb les van hem gehad. Duits. Willem van Oranje. Oud-Beijerland.
Hij is veroordeeld, heeft z'n straf uitgezeten en dus z'n schuld aan de maatschappij afgelost. Het Nederlandse systeem is gebaseerd op rehabilitatie, what the fuck heb je daar aan als je de rest van je leven alsnog geen kant op kan?
Als je geen VOG kan krijgen, kan je nergens werken waar het enigszins riekt naar de overheid. Dus bijvoorbeeld niet als schoonmaker in een academisch ziekenhuis of bij een school. En dat is dus echt krankzinnig. Hoezo je straf uitzitten en daarna een tweede kans krijgen?
Hoe kun je nu een verklaring omtrent gedrag krijgen als iemand hebt lekgeprikt? of ie z'n straf nou heeft uitgezeten maakt niet uit hij HEEFT het toch gedaan? lijkt me geen goed gedrag dus....
pieterjan | 28-02-09 | 13:00
... heb vermoordt...?
Nee, dan hoor je niet voor de klas. Ook daarom niet, dat is.
Nou, als het bij hem mag mag het bij de volgende ook, en dat is dan misschien niet zo'n goed idee omdat hij het er wel over heeft met de leerlingen ofzo...
Ik denk dat hij onbewust goed kan orde houden, mijn kids mogen door hen onderwezen worden...
@Rebellis | 28-02-09 | 09:30 : Bent u gedragsdeskundige? Als je eenmaal door rood bent gereden met alle risico's vandien, blijf je dan voor de rest van je leven een een gevaar voor anderen? Ook maar levenslang controleren of doodstraf? De onderbuik viert weer hoogtij, maar je weet niet waar je het over hebt...
Btw. het zou een leraar geweest kunnen zijn op mijn middelbare school die dit kunstje ook uithaalde. Was inderdaad een prima leraar en een prima kerel. Ik zou m'n kids zo bij hem in de klas laten...
We zouden een beetje toleranter moeten zijn tov moordenaars. En de slachtoffers moeten ook begrijpen dat hun ook schuld treft. Om moordenaars te compenseren voor hun afgenomen kansen op de arbeidsmarkt zou er een levenslange toelage op hun inkomen moeten komen.
@swa-ffel: Wat is crime passionnel volgens jou? Deze meneer is met voorbedachte rade van Utrecht naar Maastricht gereden met een mes om aldaar zijn vrouw overhoop te steken.
'Hij bleeft bij het lijk wachten op de politie' - is niet helemaal goed hé Hoxha!
Maar waar slaat dat op dat hij dan op een zwarte school moet... geef dan een beetje argumentatie die je daarvoor toch niet vindt. Als die kinderen en de collega's aangeven dat ie goed les geeft en denken dat die moord uit pure wanhoop was dan kan ik wel bij in komen. probleem is dat je dat altijd pas weet als je zo iemand al aangenomen hebt.
Dat ik mijn vrouw heb vermoordt, wil toch niet zeggen dat ik niet goed les kan geven. Ik wil niets goedpraten, maar als je haar gekend had, was 90% van jullie al veel eerder doorgeslagen. Juist haar persoonlijkheid was een belangrijke factor inzake de tijdsduur dat ik vast zat. Stel je voor dat jou vriendin opeens bij je weg wil, en jou videos opstuurt waarop ze gangbangend door zes negers in de camera lacht. Ze was manisch, bleek achteraf. Ik heb haar een dienst bewezen.
En waarom mag ik een leidingevende functie krijgen? Mijn klassen halen altijd de hoogste cijfers. Mijn CITO-scores zijn het hoogst. En ja, ik vertel mijn leerlingen bij aanvang van het schooljaar altijd dat ik in de gevangenis heb gezeten, dat is geen geheim. Ze komen er toch ook wel achter want vroeg of laat vragen ze toch waarom ik altijd met een pak volwassenenluiers rondloop, omdat ik mijn poep niet goed kan ophouden. Dat is toch ook geen schande!
Jullie weten niet waar jullie het over hebben!
Iets met strafblad.... En docenten met strafblad niet voor de klas willen hebben... Is dat een rare gedachte?
Volgens de gristen-rukkers is het denken aan een andere vrouw al net zo erg als de daad zelf. Als dat ook voor het vermoorden van je vrouw geldt, ben ik dus voor eeuwig de sjaak. Want dat wijf heb ik (net als driekwart van getrouwd NL) wel zeven keer in gedachten al de hersens kunnen inslaan.... Met een grijns van oor tot oor.. Gelukkig hielp een avondje fappen met een goede pron site mij weer snel uit deze opwellingen... Maar, toch de lul voor eeuwig nu?
@Tiet Quitulaer: Voorheen mochten burgemeesters een VOG uitgeven. Echter, men vond dat deze VOG te makkelijk werd verleend (lees: figuren die hem nooit hadden mogen krijgen werden ze aan verleend). Sindsdien ligt de bevoegdheid bij de minister van justitie.
Zodoende kan het dus zijn dat in 2002 een bergemeester WEL een VOG verleende en nu de minister van justitie dus NIET.
Het zal je zus/moeder/dochter maar zijn die is doodgestoken. Dan zul je je nu wel aardig verbijten denk ik. En zeker het slachtoffer zelf zal zich in haar graf omdraaien.
Van mij mag hij voor de klas staan!
Een crime passionel is toch iets heel anders als moord met voorbedachte rade of pedofilie.....
@Joost Maghetweten: Helemaal mee eens!
Er zijn ook landen waar je de doodstraf krijgt voor een moord.
www.tdcj.state.tx.us/stat/deathrow.htm...
Als de leerlingen hem als leraar willen, laat hem dan gewoon maar leraar zijn. Sowieso, iemand kan ook nog leren van fouten.
ik sie het problem nit
Nog niet misschien dat hij een VOG moet kunnen krijgen. Op het moment dat hij besloot iemand te vermoorden heeft hij een afweging gemaakt om de privacy en integriteit van het slachtoffer op de meest grove manier te schenden. Ik vind dat hij daarmee afstand heeft gedaan van zijn eigen rechten (en dan bedoel ik niet voor een periode van 8 jaar en daarna verder leven alsof er niets gebeurd is).
Ga direct terug naar de gevangenis, u mag niet voor de klas staan en ontvangt geen VOG.
Ach, onder de sharia worden overspelige wijven bruut gestenigd.
@nuanceerder | 28-02-09 | 10:12,
Is dat zo? Jij noemt het een straf, maar ik noem het oorzaak en gevolg.
Ok hij heeft zijn straf uitgezeten, maar mijnsinziens heeft hij het vertrouwen verspeeld. Jammer dan, maar waarom zou de maatschappij hem iets verschuldigd zijn? Hij heeft iemand in koele bloede iemand vermoord omdat hij haar haar geluk misgunde. En nu roept hij sorry en dan is alles weer goed?
Ik zeg niet dat hij meer straf had moeten hebben of dat hij geen berouw heeft, dat kan ik niet beoordelen. Wel kan ik zeggen dat ik niet bereid ben te accepteren dat mijn, of andermans kinderen, aan het potentiele gevaar van de man worden blootgesteld. Want kennelijk is een moord voor hem een acceptabele manier om een conflict op te lossen. En niemand kan inschatten waar de volgende keer zijn grens ligt. Misschien wel hoger, maar misschien denkt hij onderbewust wel: dat viel eigenlijk wel mee, of het was me het wel waard.
Ofwel, geef die man een baan werkend in de hulpverlening: slachtofferhulp ofzo, of laat hem maar eens meerijden op een ambulance voor een paar jaar. Maar niet één op één met (mijn) kinderen. Die zijn mij véél meer waard dan zijn gevoelens die misschien gekrenkt worden.
Mij niet begrijpen: Hij heeft al een vog gekregen van de burgemeester van Utrecht (volgens AD artikel) . Jusititie wil geen vog geven voor een 'hogere' baan. Waarom kan de burgemeester van Utrecht nu geen vog geven? Zijn er verschillende vog's en verschillende uitgifteinstanties? Was er eerder door de burgemeester van Utrecht een fout gemaakt? Wordt dit nu hersteld door justitie? Er zijn toch vaste regels voor een vog mag ik hopen of worden die iedere keer opieuw uitgevonden?
zijn keuzes in het leven zeggen niks over de kwaliteit van zijn leraarschap.
Soms gebeuren er dingen in je privé leven die nu eenmaal niet prettig zijn in je werksituatie. Ik heb een keer meegemaakt (ik ben ook leraar) bijvoorbeeld dat ik in een coffeeshop in Rotterdam een stukje hasj ging halen en dat daar ineens een oud leerling aan de bar zit. Die was trouwens hoogst verbaasd want dat had hij nooit achter mij gezocht. Ik was niet zo verbaasd overigens. Dan voel je je wel ineens bedreigd want stel je voor dat de huidige directie daar achter komt.
Kortom je hebt een voorbeeldfunctie, ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die hem niet meer voor de klas willen hebben.
Zo lang er in Bronbeek te Arnhem nog steeds een standbeeld van Van Heutsz (de Mladic van De Lage Landen) overeind staat, zie ik niet in waarom een moordenaar die zijn straf heeft uitgezeten niet gerehabiliteerd mag worden.
in iedereen zit een moordenaar...
dus waarom geen leraar ?
@ Lisa E. | 28-02-09 | 12:01
Niet zo aanstellen zeg, jij gaat zeker ook vreemd?
De arrogante houding van deze vent alleen al.
Let ook op de opmerking 'nagenoeg uitgesloten'
Dus niet 'helemaal'.
Deze vent is levensgevaarlijk.
Mac The Ripper | 28-02-09 | 12:21
Precies.
*vleugel* 'Als je beter kan moet je gaan.' *vleugel*
Prima leraar, mag ook best rector worden of zo...
hij staat toch al voor de klas?
geef die man gewoon dat papiertje.
zo te horen staat ie toch al voor de klas dus geef hem gewoon zn papiertje om promotie te maken. ik zie het probleem niet
Zegt in principe genoeg als je wijf vreemd gaat, langere lul kweken maar en beter opletten volgende keer. Doodmaken? Wat een slecht verliezer.
" op maandag 29 januari 1996 zijn vrouw." + "acht jaar cel" =
"in 2002 nog wél een VOG"
Bullshit allemaal ,de man mag gewoon leraar worden,kijk als ie voor een zeden delict was veroordeelt met kinderen is het wat anders.
Ik denk dat als ik er achter komt dat me vrouw vreemd gaat dat ik gewoon zegt ... goodbye en de mazzel! Maar mischien ga ik flippe en mol ik ze allebij terwijl ik een hele normale brogum bent en nooit agressief bent.We bennen allemaal maar een mens en je weet niet wat er gebeurt met je als je kortsluiting krijgt in die kopf!!!!!
Uitspraak inzake 16mo rechters
Meneer heeft aangetoond dat hij onder bepaalde, vrij normale omstandigheden zijn emoties niet de baas kan en extreem gewelddadig kan worden om zijn woede te uiten. Meneer mag dus niet voor de klas. Punt.
Simpel, we hebben hier te maken met Me,myself and IK's leefregel nummer negen: Je bent vrij om te doen wat je wilt (je moet wel de gevolgen ervan onder ogen zien).
Prima voorbeeld functie natuurlijk. Maar dan ook weer, willen we geloven dat een mens niet kan veranderen al dan niet vergeven kan worden? Of willen we vooral niet geloven dat we vaak zo psycho kunnen zijn door onze genetische poel en missers van de natuur? Ik verkies het laatste.
PS wie heeft die kat lsd zitten voeren??
Stel hem hier maar te werk:
www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=26508
Oh nee dat ligt NAAST een school:
www.fbg.nl/74954
Deze dader moet toch echt eens leren dat er grenzen ontstaat op het moment dat je een onschuldige vermoord. Hij had haar ook kunnen laten gaan, ze was blijkbaar interessant genoeg voor een ander. Als ie nou perongeluk een serieverkrachter had vermoord lag rehabilitatie meer voor de hand. ik denk dat hij in zijn handjes mag knijpen dat hij dit in NL heeft gedaan en niet in bijv de VS
Een moordenaar mag gewoon niet meer voor de klas, makkelijk zat!
Lisa E. | 28-02-09 | 12:01
Je lijkt wel voor de invoering van de sharia.
Ze hadden hem in1996 al terug moeten prikken. Had je dit gezeik nooit gehad.
Die gast eerst castreren met een bot mes, vervolgens levend villen en in een grote kookpot al het vlees van zijn botten koken. Daarna mag hij voor de klas, als skelet bij de anatomie-lessen...
Vrouwenmoordenaars verdienen levenslang! (Alle moordenaars, eigenlijk!)
nuanceerder | 28-02-09 | 11:35
Damn you, nuanceerder!
Goed dan: als B >= A, dan niet voor de klas
off-topic
bestaat er niet zoiets als een automatische f5, met verstelbare interval oid. Ik krijg kramp.
geef die man toch zn VOG, hij kan er toch ook niks aan doen dat ie met een of ander kudthoer was getrouwd? ik zeg POLL
Ik vind het discriminatie:
Moslims mogen hoeren wel terechtstellen: Eerwraak prima, ies toch hoer?
kippeNeukert | 28-02-09 | 11:33
Dan luister ik naar die tweede. Heb ik ook ergens gehoord. Volgens mij behandelen we onze ex-gedetineerden niet slecht, maar we ontnemen ze vaak de mogelijkheid echt te rehabiliteren. In dit geval heeft de man eerder wel een VOG gekregen, toen hij direct met kinderen werkte. Nu gaat hij leiding geven en word de VOG geweigerd. Dat vind ik hypocriet. (maar dat is mijn onderbuik)
Straf is uitgezeten, dus dan ben je weer schoon. Beetje cru om hem dan uit zijn functioneren te houden.
Overigens komt die gozer al behoorlijk snel vrij. Nog 10jaar Siberische strafkamp of zwavelmijnen zou beter gepast zijn geweest.
@dr Rechts | 28-02-09 | 11:35
Daarom zouden we net als in de USA de stoplichten weg moeten doen. En dan bij elke kruising stopborden plaatsen. Wie dan het eerst op het kruispunt is mag doorrijden. Goed systeem. Minder ongelukken en zó veel goedkoper. Maar dat zal Rijkswaterstaat wel niet willen ivm de omzet.
van dal | 28-02-09 | 11:30
Kom morgen je vrouw afknallen.
Daarna ga ik ENORM rehabiliteren. Eenmaal vrij, kom ik gezellig bij jou op de koffie, beetje nababbelen. Altijd nuttig en, wie weet, leerzaam.
Zorg jij voor wat cake? Hebben we gelijk de juiste sfeer, zoals je die ook hebt na een begrafenis.
[poldermode]
VOG gaat pas in wanneer de wettelijke straf verlopen is; moord 20 jaar, 20 jaar wachten op VOG ongeacht de uitspraak.
[/poldermode]
Als de 16 miljoen rechters het voor het zeggen hebben, kan de kredietcrisis met het bouwen van gevangenissen worden bestreden.
dr Rechts | 28-02-09 | 11:21
Deskundigen hebben beoordeeld dat in dit geval:
A = B
Dr Rechts wacht nooit voor Rood, en geeft alleen verkeer van Rechts voorrang.
lafjes anoniem | 28-02-09 | 11:28
Mijn eerste reactie is mijn onderbuik, de tweede is een on-liner die ik ooit ergens hoorde en is blijven hangen daar hij mij stof tot nadenken geeft..
(soort van inwendige dialoog)
Los van dit alles roep ik graag maar wat hoor..
Maak die man directeur van een willekeurig VMBO in slotervaart!
laat hem op een moslimschool gaan werken. Een vrouw vermoorden is daar ziets als een vlieg doodmeppen met de opgerolden volkskrant. Zou hij daarentegen de geit te na gekomen zijn....
8 jaar is veel te weinig voor moord. Maar dat is geen reden om de VOG te weigeren.
dr Rechts | 28-02-09 | 11:29 een verkeersbrigadiertje die ooit eens door rood is gefietst.. ongeschikt!
Hirsch Ballin, word eens wakker. Die VOG gaat nog eens heel groot worden.
Satan Klaus | 28-02-09 | 11:27
daarmee maak je een eind aan de mogelijkheid tot rehabilitatie, en dus ook de motivatie van de ex-delinquent..
het mooie in de maatschappij is dat je wel fouten mag maken, maar dat je daarna ook de kans en de gelegenheid krijgt je te herstellen. in ieder geval zou je die kans moeten krijgen. of de ex-delinquent die kans aangrijpt of niet is dan zijn/haar keuze.
Zo zo, U reaguurde op Geen Stijl. Helaas kunnen we U dan geen VOG verstrekken.
.. deze doe-het-zelf scherprechter heeft willens en wetens gehandeld, wetende dat hij na max 12 jaar vrij man zou zijn. Omdat hij duidelijk nix geleerd heeft van het doel van zijn "boetedoening", daarom moet de arrogante kwal de rest van zijn overgewaardeerde leven uit de publiciteit blijven. Met zijn voor herhaling geschikte rotkop.
En als slappe schoolbestuurders er niet uitkomen, omdat er straks ook geen geweigerd VOG meer is waar zij zich achter verschuilen kunnen, dan vragen zij het eindoordeel maar aan de ouders of familie bij de vermoorde vrouw.
Zo. Koffie.
Donner heeft een stuk Schiphol laten afbranden. Die had ook geen VOG nodig om weer minister te worden.
ik snap niet hoe dit:
"Liever een veroordeeld moordenaar voor de klas dan het linksche gedachtegoed!"
kippeNeukert | 28-02-09 | 11:18
zich verhoud tot dit:
""De waarde van een samenleving kan worden gemeten door hoe men de criminelen behandeld"
kippeNeukert | 28-02-09 | 11:19
Waar sta je nou? Heb je een punt of roep je maar wat?
@kippeNeukert | 28-02-09 | 11:23
Tja, wat is zekerheid in het leven, zeg ik dan maar. Weinig...
Eigenlijk moet die vent natuurlijk alsnog afgeknald worden.
Kwestie van beschaving.
Is het nu zo moeilijk te begrijpen dat VOG er is(of zou moeten zijn) om dergelijke zaken te voorkomen. Straf uitgezeten (standaard te kort, maar dat is een andere discussie)? Aan het werk! Maar dan wel de beroepen waar je geen VOG voor nodig hebt, want die krijg je van je leven niet meer.
het mooiste is dat de daad, het vermoorden van zijn overspelige echtgenote, gewogen wordt in een functie als schoolhoofd.
maar waar het risico op herhaling werkelijk ligt wordt ie niet beoordeeld, immers, hij kan zonder meer een nieuwe relatie beginnen, en daar mee trouwen, zonder dat hem om een verklaring omtrent het gedrag wordt gevraagd.
de vraag zou dus niet moeten zijn of ie geschikt is als schoolhoofd, gezien zijn verleden, maar of ie ooit nog een goeie echtgenoot kan zijn.
lafjes anoniem | 28-02-09 | 11:21
dus, kan er sprake zijn van beschaving daar waar men medemensen onbeschaafd behandelt? ofzoiets?
AntiSoof | 28-02-09 | 11:17
Zeker weten? -toen ik haar na de lagere school verliet was ik ook overtuigd anti-soof!! Wat een zweef teven Steiner-sekte zeg..
Op zich jammer want nu ik terugkijk zaten er echt wel goed motieven achter..
dr Rechts | 28-02-09 | 11:21 en de uitkomst van het vraagstuk noemen we "oplossing".
IK hoop voor zijn ex dat het een lekker wippie was..........
kippeNeukert | 28-02-09 | 11:19
dus?
Hij heeft zijn straf toch uitgezeten?
Als er geen bewijs is voor risico op meer moorden, gewoon vergeten en vergeven.
Life goes on.
Kans dat iemand met blanco strafblad een misdrijf pleegt = A
Kans dat iemand met 1x stafblad weer in de fout gaat = B
Als A > B, dan mag hij voor de klas.
Als B > A, dan mag hij niet voor de klas.
Dr Rechts: rekenkundige oplossingen voor al uw ethische problemen.
Laat haar nabestaanden het zeggen..
Iedereen kan in een vlaag van verstandsverbijstering nare dingen doen. Hij heeft het in ieder geval bewezen. Maar dat hij daar zelf niet zo van geschrokken is dat hij omgevingen die uitlokking kunnen veroorzaken te mijden, geeft aan dat hij zichzelf nog steeds niet kent.
Ongeschikt.
"De waarde van een samenleving kan worden gemeten door hoe men de criminelen behandeld"
Hm.. tja, waarom niet? Nou, misschien wel niet omdat meneer in het verleden heeft bewezen in een vlaag van verstandsverbijstering hele nare dingen te kunnen doen. Genoeg andere baantjes.
Liever een veroordeeld moordenaar voor de klas dan het linksche gedachtegoed!
@kippeNeukert | 28-02-09 | 11:14
Ik ben een beetje jaloers op jou. ;-)
Interessante vraag: waar trek je de grens. Op dit moment kan een VOG worden geweigerd om onduidelijke redenen. Een aantekening dat iemand "ooit" "ergens" voor verdacht is kan zonder veroordeling al tot weigering leiden.
www.aob.nl/hobarchief/resultaat.asp?Ar...
Ik zou willen pleiten voor heldere criteria.
AntiSoof | 28-02-09 | 11:01
net als jij hoor, gewoon de vrije school!
;-)
Krachtmeester | 28-02-09 | 11:11
Omdat het kan?
Gewoon een nekschot voor iedereen die een zin begint met "Waarom zou"
OmeletDuFromage | 28-02-09 | 11:09
Waarom zou je zoiets willen?
@Requiescat in pace | 28-02-09 | 11:06
Als je het grappig bedoelt is het leuk.
AntiSoof | 28-02-09 | 11:08
Zal een T-shirt voor je kopen.
Gewoon een nekschot voor iedereen die een zin begint met "Waarom zou"
AntiSoof | 28-02-09 | 11:01
ROFL.
@Berserker Nr. 1 | 28-02-09 | 11:01
Vergeving moet ook kunnen. Na de straf is de mens in principe weer vrij.
Tja, vrouw dood, niets aan de hand, 12 jaartjes weg, terug, niets aan de hand, doorlopen mensen.
het hele gedoe omtrent dat VOG van die man kan in de prullenbak als zijn werkgever, die hem vroeg voor die functie de halstarrigheid rond die VOG loslaat.
nu lijkt het erop alsof de schoolleiding hem eens met de neus op de feiten wil drukken.
hij doet zijn werk goed, maar ze willen toch van hem af.. dus promoveer je hem weg.
helemaal mooi is het dat ie die benodigde VOG niet krijgt..
ongeschikt voor zijn functie dus.
en al weggepromoveert uit de vorige functie..
daar is de school goedkoop van af.
@AntiSoof | 28-02-09 | 11:01
Maar het zijn natuurlijk moordenaars e.d. geweest die onze tere kinderzieltjes dermate verpest hebben dat wij, met onze goede opleiding, toch op GS zitten te reaguren.
Wat is het alternatief? Een vent thuis die wil werken, die een keer in zijn leven iets verschrikkelijks stoms heeft gedaan, en zijn straf heeft uitgezeten. Laat maar gaan en gewoon weer opnieuw laten beginnen. Als het een kleuterneuqer was-->sofort abknallen im dunen.
De kwestie bewijst maar weer dat je uit handen van de politie (justitie) moet blijven, zeer zeker als dader, maar ook als slachtoffer of getuige.
Nou, aan het taalgebruik gezien heeft waarschijnlijk iedereen hier een redelijk goede opleiding genoten.
AntiSoof | 28-02-09 | 10:52
Stuur morgen wel iemand bij je langs om je 'korte mouwen' te bezorgen. Die persoon krijgt dan een jaar of 4, als-ie al niet wegkomt met wat geschoffel, iets wat jij dan niet meer zou kunnen. Ies wel humor.
Kun je gelijk checken hoe ver men is met het omzetten van spraak in schrift op een kompjoeturT. Erg benieuwd wat er dan voor gebrabbel uitkomt.
Elk ander beginsel dan het taliobeginsel (oog om oog) is in feite een schoffering van het slachtoffer. Ja, men denkt dat ons flauwekul-strafrecht iets van doen heeft met beschaving - vind ik wel lachen, als het niet om te huilen was.
Uiteraard wil OM hem geen VOG geven... OM wil liever dat ie een paar vierkante meter wietplanten neerzet om aan zijn levensonderhoud te doen... samen met de sosiejale uitkering die we met elkaar mogen opblaffen...
--
En de Bree... doe es naar Fok gaan... daar jij wel sjnap...
fuckje | 28-02-09 | 10:43
"Alsof al die fap-fap-fap-reaguurders hier WEL geschikt zouden zijn voor het onderwijs"
Nee, daarom hebben de meesten ook geen onderwijs genoten ;-)
@Dat zeg ik, leraar.
[[[Mad.doC]]] | 28-02-09 | 09:41
sorry, verkeerd begrepen
wat een ongelooflijk gezeik:
Hij is toch niet een totale-paria in deze maatschappij?
De betreffende 'wife-killer' kan nog "1.000.000-en-nog-wat-meer" andere banen vervullen, ipv leraartje spelen!
Neen, meneer kiest een baan waarbij hij een VOG nodig heeft!?!... Ben je dan niet erg zielig bezig voor jezelf en vooral in dit kikkerlandje!
ps: weigeren die VOG aan deze persoon: eens een moordenaar, altijd een moordenaar, luid mijn STIGMA
Ik snap het besuur van die school niet. Waarom wil je je als school gaan profileren met een moordenaar in een leidinggevende functie? Lijkt mij niet het visitekaartje dat je wil hebben.
@ Maar idd atheisten geloven zelfs niet in Karma.....
dushiangel | 28-02-09 | 10:01
Spreek voor jezelf
O, wat ben ik soms blij dat wij nog een 'redelijk' strafrecht hebben.
@Rammstein | 28-02-09 | 10:40
Ook goede morgen, lieve Rammstein. Lekker geslapen? Zo ff aan de koffie.
Je kunt je afvragen of het leven van zijn (voormalige) vrouw minder waard was dan het zijne.
Denk het niet.
Die man had dus de doodstraf moeten krijgen of levenslang zonder kans op vervroegde invrijheidstelling. Dat laatste alleen als niet absoluut zeker is dat hij de dader is. Nu weet je dat zelden 100%, dus in die gevallen geef je zo iemand de keus: wegrotten in de cel of een kogel door je kop.
Lijkt me allemaal nogal simpel. Hele kwestie is dus onzin. Mijn kind zou trouwens niet op een school zitten met zo'n onderwijzer, no way.
Wie zou dat wel willen? Enfin, men zoeke het maar uit. Erg mal om dit soort schijnproblemen te creëren.
@ Jorisdesukkel: Als er iemand een goeie nickname heeft dan ben jij het wel!
Hij heeft absoluut een punt. De enige reden waarom de VOG niet afgegeven zou moeten worden is dat er een ex van hem op die school werkt.
Matthias Reim | 28-02-09 | 10:33
Waarom moet ik het artikel nog een keer lezen ? Het is toch duidelijk waarom ik vind dat dit type geen leraar mag spelen en daarnaast geef ik ook nog eens drie opties voor deze killert en andere potentiële weirdo's.
Nee geen gezeik hij heeft zich helemaal niet goed gedragen.
Die vent moet niet zo dom doen. Hij vind nou hij zijn straf heeft gehad dat hij gelijk overal weer aan het werk kan.
Niet voor de klas met die vent
moordenaars horen uberhaupt niet meer vrij te komen.
aan het einde van je straf ben je gerehabiliteerd... Aan de andere kant: crime passionel of niet: hij weet dat zijn leven voorgoed veranderd is door zijn daad en dat het hem altijd nagedragen zal worden. Zelfs als hij heilsoldaat wordt en iedere dag een dakloze redt.
Laat hij maar wat anders gaan doen voor de kost. Lijkt me de beste oplossing voor iedereen.
Alsof al die fap-fap-fap-reaguurders hier WEL geschikt zouden zijn voor het onderwijs! Als die tietjes zien worden ze al wild, en zijn het reaGLUURders naar tietjes.
Hij heeft zijn straf uitgezeten en kan wat mij betreft met een schone lei verder.
AntiSoof | 28-02-09 | 10:32
Flapdrol.
Strafbaar feit heeft niets met de functie te maken, vrees voor herhaling bestaat niet, man functioneert goed en heeft "schuld aan maatschappij" betaald. Gewoon afgeven die VOG dus.
Die man is arbeidsongeschikt en heeft recht op WAO want hij kan zijn vak niet meer uitoefenen. Want wat als hij bij de geschiedenisles de leerlingen iets over de verplichte canon moet vertellen. En daarin barst het van de politieke en volkerenmoorden. En wat als een van zijn leerlingen fijntjes vraagt "volgens mijn vader bent u ervaringsdeskundige op dit gebied. Hoe voelt dat nou zo als moordenaar, meester?" Is toch niet leuk meer om op deze wijze les te moeten geven.
.. toch ook raar, een VOG is meestal geen probleem. Als criminelen gedurende vijf jaar niet betrapt EN veroordeeld werden, dan wordt dat formulier met een stempel erop verstrekt.
Daarom is het ook zo waardeloos, zoals wel meer goede bedoelingen in de polder.
Ik denk dat als hij leraar is op een VMBO school hij enorm veel respect zal krijgen.. dus dat wordt een andere school zoeken voor hem!
Modderfokkert
Al zeg ik het zelf... Dat ben ik zeker, ben maar liefst 17 jaartjes jonger en beter gevormd en zeker geen wannabe.....
@nuanceerder
Of je 1x steekt met als dood tot gevolg of 50x steekt zodat je zeker weet dat iemand dood ligt in de rechtzaal wel iets anders.
@ Nuanceerder: Daar gaat het om inderdaad. Persoonlijke voorkeuren zouden hier buiten moeten staan. Procedures volgen is hier het enige juiste. En eventueel daarnaast een discussie opstarten over de inhoud en de consequenties van die procedures, maar dat staat hier dus los van.
Rebellis | 28-02-09 | 09:30
Lees het artikel eens, zou ik zeggen.
Ok. Ieder zijn mening.
Met het toenemend geweld op scholen en in het klaslokaal (ook tegen docenten), is het een goed idee om leraren weer wat gevreesder te maken.
Eens kijken of ettertjes wiens mobieltje is afgepakt ook het lef hebben om een veroordeelde moordenaar in het ziekenhuis te meppen.
AntiSoof | 28-02-09 | 10:30
Dat verbaast me niets.
@dushiangel | 28-02-09 | 10:28: Je omschrijving klinkt in ieder geval beter dan de dame op de link!
@Rammsteinn,
Moet dat nou? Ik vond zijn comment ok.
@Brakke Obama | 28-02-09 | 10:25: LOL
moeilijk. Het gepeupel op zwarte scholen zou meneer (en zijn daad) best mild beoordelen. Helaas voor hem is de dhimmificatie van Nederland nog niet ver genoeg gevorderd voor grotere tolerantie bij de sollicitatie van vrouwenmoordenaars.
Emigreren naar een islamitische heilstaat is een optie.
Brakke Obama
Slim van je, maar je hebt heelaas de verkeerde.... Zo oud ben ik ook weer niet, zo blank en blond ook niet.... Ben geen stier en mijn ogen zijn helemaal NIET blauw.....
Blijf dus maar lekker zoeken, maar onder die naam zal je me zeker nergens anders vinden :D
En nu ga ik mezelf klaarmaken om te gaan werken....
@ de Bree | 28-02-09 | 10:19
De GS reaguurders hebben gewoon wel begrip voor een passion crime. Ik vermoed een boelbende aan zeikwijven op de achtergrond: "zit je nu al weer te reaguren?! Ruim je kamer op, maai het gras, was je peimel, doe de belastingaanslag, regel het grofvuil, doe boodschappen, etc."
Daarnaast: orde in de klas.... eindelijk... wij mochten noooooit orde in de klas, hoe vaak het broodbeleg ook door de klas vloog, hoe vaak we ook secondelijm op de docentenstoel, hoe vaak we ook het bloedddd onder de nagels, etc.
Killer voor de klas! Respect. Lesje doen, opletten en oppassen.
Topformule! Bijlmer IPV Pabo zou ik zo zeggen!
Zolang hij geen "amerikaanse" relaties met z'n leerlingen begint is er weinig aan de hand lijkt me. Gewoon les laten geven. Mijn zoontje zou zo bij hem in de klas mogen. Ooit via de reclassering een moordenaar als collega gekregen, zelden een zo rechtvaardig en bedachtzaam persoon gekend. Een goed oordeel (als een van de 16 miljoen rechters zijnde) valt pas te geven als alle gegevens bekend zijn, daar is meer voor nodig dan een topic van 500 tekens.
dushiangel | 28-02-09 | 10:12
zullen we er eens over praten tijdens en chat of date?
www.chatten.nl/dushiangel
bastiaan13 | 28-02-09 | 10:20
Hou alstjeblieft je mond. Kleuter.
@wakkere_nederlander | 28-02-09 | 10:23
Dat is het ook. Want passie kán een man gek maken. Daarom.
de Bree | 28-02-09 | 10:19
28 kinderen in een klas? Is zeker een zwarte school.
Ik vind zelf dat ex-cons een 2de kans verdienen in de samenleving... Door hun die kans te geven voorkom je dat ze weer het criminele pad opgaan.... Maar een exmoordenaar les laten geven vind ik nou wel weer een beetje te ver gaan....
Geef hem ergens anders in werk, maar om samen met kinderen(jong of oudere) te laten werken blijft een risico.....
waarom worden er bij berichtgeving over hufterstreken als moorden toch altijd van die mooie woorden gebruikt als "crime passionel"? Zo klinkt het bijna als iets romantisch.
Ja hoor,
als prive leraar voor die ivmbo-er die vorige week zijn lerares tot pulp sloeg.
@DonGreco | 28-02-09 | 10:14
6 jaar ? In 1996 iemand vermoord, in 2005 had hij drie jaar eerder nog een VOG gekregen van maastricht, 2003. Er vanuitgaande dat de VOG na 4 jaar wordt uitgereikt is mijn gok dat hij slechts 3 jaar heeft gezeten.
Hoi,
vreemd dat hij zich beter voelt dat een zedendelinquent. Iemand die verkracht is leeft tenminste nog. Ik weet wel waar voor ik zou kiezen als slachtoffer.
Maar aan de andere kant, na je straf heb je je straf gehad. Vraag me alleen af hoe je als kind naar zo'n meester kijkt of ouder. Enig respect zou hij denk ik niet van mij krijgen.
beetje autoriteit in de klas kan vast geen kwaad ;-)
@dushiangel | 28-02-09 | 10:12: Mmm, ik ben met je eens als het een allochtoon was geweest (wat het niet is, als ik de goede moordzaak voor me heb), dan waren de geluiden hier anders geweest. Dan waren woorden als eerwraak, etc hier wat vaker in de comments geweest. Maar toch autochtoon of allochtoon, mocht die vent lesgeven aan mijn kinderen, hij van school af of mijn kinderen van school af. Simpel, ik wil geen risico lopen.
Raar volk toch die GSreaguurders : een paar gristenweirdo's die gebruik maken van hun vrijheid van meningsuiting wensen ze de meest vreselijke martelingen toe, maar iemand die uit opwelling een persoon vermoord en daarmee een ganse familie tot levenslang veroordeeld, moet gewoon de verantwoordelijkheid kunnen dragen over 28 beinvloedbare kinderen. Iek niet begrijp.
Harry Dillema | 28-02-09 | 10:16
Hoeveel keer heeft ie gestoken trouwens? 1x is b.v. iets anders dan 50x.
Je kunt maar 1 keer dood volgens mij. Waarom is het iets anders?
Een man die zijn vrouw vermoordt omdat ze vreemdgaat is niet echt goed bij zijn hoofd.
Punt.
Dit is toch wel een moeilijk geval. Kan niet anders dan een genuanceerd standpunt innemen, maar aangezien hij zo geliefd is bij de kiddo's en collegae, zou rechter Metaalenzo hem het voordeel van de twijfel geven. Soort van proeftijd verbinden of iets dergelijks. De rechter heeft zijn oordeel gegeven op basis van de vermeldde gegevens, hier zult u het mee moeten doen. *hamertje tik*
Is er een kans dat hij een kind neersteekt. Ik denk dat die kans niet groter is dan bij willekeurig welke andere docent.
Wat heeft zo een VOG nou voor nut als hij hem wel krijgt :?
Wat moet je dan nog doen om hem niet meer te krijgen? Geflitst worden?
Misschien moet ie gaan werken in een blijf van mijn lijf-huis?
Hooguit 5 jaar detentie voor een mensenleven? Ongelooflijk.
Hoeveel keer heeft ie gestoken trouwens? 1x is b.v. iets anders dan 50x.
Omdat die trut vreemd gegaan is krijgen de arme schoolkinderen een probleem
Overigens ben ik van mening dat in Nederland de doodstraf weer ingevoerd moet worden. Een moord gepleegd in 1996 en inmiddels alweer vrij ? En ook al 4 jaar aan het procederen ? Hoe lang heeft deze man effectief gezeten zo vraag ik mij dan af ? Kan dat er niet een keer bijgezet worden in dit soort verhaaltjes ?
Joost Maghetweten | 28-02-09 | 10:11
Wishful thinking.
Overigens, heeft niemand details van de rechtszaak zelf?
Hij steekt haar met voorbedachte rade neer op haar werk en krijgt maar 6 jaar gevangenisstraf, dat kan ik me echt alleen maar voorstellen als het echt, echt, echt een teringneuqwijf was.....
Misschien heeft die kerel wel 25 jaar gewerkt om vrouwlief een goed leven te gunnen en pijpte zij iedere vrijdagochtend grote negers 'voor de kick'. Ik zou m als rechter ook maar 6 jaar geven....
Ja, voor de klas ermee.
@cram | 28-02-09 | 10:07: Maar als ik die steen dan gooi? Dan ben ik niet meer zonder zonden? Toch?
Een bekende Belgische pleiter (advocaat, Mr. Jef Vermassen) hierover: 'in elke mens schuilt een potentiële moordenaar' (Moordenaars en hun motieven, ISBN 9059900227) Men mag ook nooit vergeten dat de overheid de grootste moordenaar is gebleken in de geschiedenis.
Ik zeg zet hem maar neer voor die klas en geef hem die VOG! Wat hebben we te verliezen in Utrecht ??? Mooi stukje proeftuin ;)
Modderfokkert | 28-02-09 | 10:06
+1
@ Joost Maghetweten | 28-02-09 | 10:05
De VOG wordt hier misbruikt. Een VOG wordt afgegeven als iemand 4 jaar lang niet in de fout is gegaan. De minister misbruikt de VOG hier omdat hij blijkbaar vind dat de straf die deze meneer gehad heeft niet zwaar genoeg is geweest.
En dat deugt niet want dat werkt willekeur in de hand.
De discussie over zwaardere straffen moet in het parlement gevoerd worden en niet via het aldan niet afgeven van een VOG (tegen de geldende maatstaven) over de rug van iemand die zijn straf heeft uitgezeten.
Ik weet het niet. Aan de ene kant maakt het niets uit, kan iedereen gebeuren, zo een driftbui. Aan de andere kant, nu er zo over gesproken wordt, en vooral hier nu, zou ik het maar niet doen. Het is toch een soort taboe. En taboe's zijn er niet voor niets...
Modderfokkert
Heb je ook bewijs dat van die 80% ze allemaal allochtone autochtonen zijn? Want op die "zwarte" scholen zitten ook vele blanke autochtonen.....
Geef me namen, geeft me bewijzen dat ze allemaal allochtoon zijn....
Verder, voor hoeveel procent van alle allochtonen tellen die zwarte scholen mee?
Als je van dit soort drama's hoort, wie zijn er meestal de hoofdrolspeler"? Wie zijn degenen die meestal hun vrouw vermoord, de kinderen ook en zichzelf daarna voor de trein gooit?
Jullie willen altijd alles op allochtonen gooien terwijl er genoeg foute autochtonen rondlopen... Open up ur eyes, stop met het schuiven van de schuld op anderen....
PS is deze man nou auto of allochtoon? Zou het een allochtoon zijn geweest dan denk ik dat de meeste mensen hier wel wat anders hadden geroepen of nie???
@cram | 28-02-09 | 10:07
Ik vind nogal een verschil zitten tussen door rood rijden en een moord plegen...
@cram | 28-02-09 | 10:07,
Te makkelijk. Probeer liever: hij die zonder zonde is, zetten we voor de klas.
Everybody has pressure points.
Is gestrafd voor z'n daad, heeft er voor gezeten én heeft niks te maken met het geven van les aan kinderen.
dushiangel | 28-02-09 | 10:01
Ik dacht dat een strenge leraar wel handig zou zijn op een "zwarte VMBO". De volgende keer dat er eentje medeleerlingen steekt of leraressen mept sturen ze gewoon Meester Kill Bill.
Ook op zwarte (lees: licht getinte) scholen zitten nog autochtonen, al is dat meestal geen eigen keuze. Het probleem zit niet zozeer in de huidskleur maar in de verhoudingen allo/auto in die generatie (vooral) in de grote steden.
Vreemd dat je na al weer vier jaar een VOG kan krijgen.
Vrouwtje en mannetje liggen in een scheiding, woonde al apart als ik het verhaal zo lees, tja kan best zijn dat ze zich laat aanduwen door een ander, niet netjes maar goed. Maar om d'r nu overhoop te steken.... Je bent gescheiden van tafel & bed, papieren scheiding is slechts een formaliteit. Beetje mixed case. Ik neig dat ie gewoon voor de klas mag staan.
Wat een onzin "hij heeft zijn straf uitgezeten" of "de kans op herhaling is minimaal" nee wat is de kans ook dat hij weer zijn overspelige vrouw vermoordt? en helemaal wat voor gevaar levert het op voor de kinderen , nee idd de kans dat hij trouwt met een leerling en dat die hem vervolgens besodemieterd is helemaal klein. het gaat om het volgende: de man heeft een voorbeeldfunctie: hoe kun je praten over normen en waarden als je je vrouw vermoord hebt? en die man heeft geen (of verminderde) zelf beheersing. en Harry Dillema | 28-02-09 | 10:06
een film is wat anders dan een levensechte moordenaar voor de klas hoor... kinderen moeten niet het idee krijgen dat je je vrouw vermoorden kan en toch zo'n leuke baan kan krijgen als de meester.
bla bla bla... Ja, dat mag!
@Rell4 | 28-02-09 | 09:59
He debiel, LEZEN. Hij bleef wachten bij het lichaam.
waarom worden er bij berichtgeving over hufterstreken als moorden toch altijd van die mooie woorden gebruikt als "crime passionel"? Zo klinkt het bijna als iets romantisch.
Het mooie van zwarte scholen is dat zodra je ze verhuist naar Marokko, Marokkaanse leraren aanneemt en the usual Marokkaanse consequenties aan wangedrag verbindt, die Marokkaanse jongeren plotseling allemaal poeslief worden. Of je hoort nooit meer van ze.
Gevalletje pech voor die moordenaar.
Straf is afgelopen, delict niet gekoppeld aan het onderwijs. VOG moet tegekend worden. Of het strafrecht moet op de schop en adhoc gebaseerd worden.
Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen.
Het vermoorden van je eigen vrouwen gepleegd met dergelijke motieven is een verschoonbare daad. Het is algemeen geweten dat vrouwen de hemel, maar ook de hel op aarde kunnen zijn. Aanpassen die grondwet dus.
@Requiescat in pace | 28-02-09 | 10:04
Met zo'n nick?
@dushiangel | 28-02-09 | 10:01: Inderdaad typisch voor geenstijl reaguurders. Niet alle jongeren op zwarte scholen zijn criminelen, er lopen ook enkele brave jongens rond. Dat in de randstad op typische zwarte scholen 4 van de 5 in aanraking zijn geweest met justitie, is wel hoog, maar nog niet allemaal. Laten we het er op houden dat die 80% het weer verpest voor de andere 20%.
De omroepen zenden bijna dagelijks films uit waarin mensen vermoord worden, het journaal laat dagelijks dood en verderf zien. En kinderen kijken daar ook naar. Waarom zijn ze nu plotseling zo kwetsbaar?
Bezopen dit verhaal. De man is veroordeeld en heeft zijn straf uitgezeten. Volgens deskundigen is kans op recidive miniem. Volgens de uitgangspunten van verklaring omtrent gedrag zou deze gewoon afgegeven moeten worden. De minister/het ministerie gaat op de stoel van de rechter zitten en dat deugt niet in ons democratisch systeem waarbij de scheiding der machten (regering, parlement, rechterlijke macht) de basis is.
Daarnaast is de geschiedenis bij de (beoogd) werkgever bekend. Zij hebben de primaire verantwoordelijkheid voor de kinderen en hebben beoordeeld dat deze meneer geen (verhoogd) risico vormt maar prima in staat is zijn functie te vervullen, sterker nog, zij hebben hem een promotie in het vooruitzicht gesteld.
Kortom, mijn verwachting is dat de RvS de minister hier keihard terugfluit, wat niet meer dan terecht zou zijn!
De man werkte jarenlang op een basisschool alvorens nu vier jaar in een juridische procedure te zitten... Gevalletje moord is 4 jaar denk weer...
Grappig, de collega's en kinderen vinden hem een lieve man en hij is populair. Dus wat is er mis?
Maar denkt er dan niemand op die school na over de kans dat hij ooit weer eens doorslaat? Wat hij deed was niet eens in een opwelling, het was met voorbedachte rade (i.e. moord!). Ofwel, hij heeft bewezen dat de drempel die 'normale' mensen ervan weerhoudt zoiets te doen voor hem niet bestaat. Zo iemand is dus onberekenbaar. Wat nu als hij bij wijze van spreken verliefd wordt op een collega of nog erger, een leerlinge (voor het gemak van legale leeftijd) en hij wordt dan afgewezen? Wie zegt dat hij dan niet een bloedbad aanricht a la België/USA/Finland etc.?
Het VOG is er juist om te beschermen tegen mensen die eerder in de fout zijn gegaan, zodat er achteraf niet geroepen kan worden: waarom werd die man toegestaan om daar te werken? Dus laten we blij zijn dat het systeem (eindelijk) een keer lijkt te werken.
Overigens typisch Nederlands om heel hard te roepen om een strenge aanpak, maar als er dan een gezicht bij het verhaal wordt geplakt roept iedereen om het hardst om een uitzondering.
Koppie Rooibos anyone?
Tja. Was vast een rotwijf. Als hij een leuke leraar is, who cares wat hij dertien jaar geleden deed. Iedereen is een keer jong en doet domme dingen.
Moord is moord. Hij mag dan misschien geen koelbloedige zijn maar de familie van de vrouw moet uiteindelijk ook levenslang de gevolgen ondervinden.
Oh nee, niet voor de klas, want leerlingen bevinden zich in een afhankelijkheidspositie van de onderwijzer.
HE killed Kenny!
En typisch iets voor deze achterlijke geenstijl reaguurders om te roepen dat hij op een "zwarte" school moet onderwijzen.... Wat? Zijn alle leerlingen op een "zwarte" school criminelen??? Wel wel, dit soort familiedrama's en crime passionele's worden meestal door de blanke nederlander gepleegd hoor.... De allochtonen weten beter, leef en laat leven, degene die fout doet zal zijn/haar betaalde loon toch krijgen....
Maar idd atheisten geloven zelfs niet in Karma.....
@reaguurders die vinden dat hij geboet heeft voor zijn daden en dus mag lesgeven. In 2002 was hij al weer vrij, dus 6 jaar gevangenis, op zich vind ik dat geen echte boetedoening. Hoef ik niet te checken bij de familie van zijn ex.
Jullie zouden nooit een ex-pedo toestaan voor de klas, veiligheid van je kinderen gaat voor alles. Iemand met een parkeerbekeuring weer wel, maar waar ligt de grens? Iemand die moordt uit emotie mag in ieder geval geen lesgeven aan mijn kinderen, de veiligheid van mijn kinderen gaat voor alles!
Nee hoor, er zijn leraren voldoende. Zet in zijn plek maar iemand die geen moordenaar is.
Laat deze man maar lekker bij de stadsreiniging gaan werken ofzo.
Bij deze man ben je tenminste op je hoede. Bij al die anderen die nog voor het eerst moeten moorden weet je het gewoon niet.
Ik zeg geef hem die VOG.
Dus hij pleegt in 96 een moord, wordt natuurlijk niet direct gevangen genomen en komt in 2001 weer vrij? ('01+4 jaar wachten op VOG = '05, sindsdien (al 4 jaar) strijdend voor die VOG = '09)
Hoe kan het dat het krijgen van een VOG korter duurt dan de tijd in de gevangenis... Zeker bij zo'n delict.
Offff.... hij heeft zich om laten scholen en is nu pedo geworden, bedoel, in de bak leer je zomaar wat nieuwe (v)aardigheden bij...
-weggejorist-
Trouwens, het Nederlands rechtssysteem is KUT.... Hoe kan iemand die een ander koudbloedig heeft vermoord en met bedachte reden(want in dit geval was dat zeker zo) na minder dan 6 jaar alweer vrij lopen???? Lang Leve USA en Latijns Amerikaanse en alle andere niet-westerse gevangenissen en rechtssystemen...>Daar zou hij minimaal 25 jaar krijgen.... Or life without parole....
Buiten het feit dat ik van mening ben dat moordenaars helemaal niet meer op vrije voeten mogen komen is dit toch wel weer een net iets ander geval. Zijn losneuqende vrouw is natuurlijk de schuldige maar om haar nu meteen neer te steken, sla ze dan tandenleaus. Anyway, als hij zijn tijd heeft gezeten dient justitie hem gewoon die VOG te geven that's THE LAW. En als ik die vent was zou ik zo af en toe een beetje door laten schemeren wat ik gedaan had tegen de leerlingen, zo blijft het lekker rustig in de klas.
Ik vind dit moeilijk, tweede kans? Misschien toch maar niet...
Waarom loopt die man alweer vrij rond?????
Nee, natuurlijk moet hij dat papiertje niet krijgen!
Nederland, wat een bizar strafrechtsysteem kennen we hier zeg.
Een VOG is voor iemand zonder strafblad toch? Nix niet voor de klas dus.
Het is niet ok om een moordenaar voor de klas te zetten, ook al heeft hij zijn tijd gedaan en zijn leven gebeterd. Dus kappe nou met dat gepolder, de kerel hoort niet voor een klas met kinderen....
Mijn mening is dat... het poesje in de pica vermoord mag worden.
geen kind dat nog twijfelt aan een dreigement van de leeraar...
Eens een moordenaar altijd een (Potentiële)moordenaar.
In Nederland mag en kan alles toch????
Gewoon een VOG geven als dit nodig is, hij heeft blijkbaar al wel bewezen dat hij vrij normaal is.
Voor straf voor de klas op een zwarte vmbo school.
Een verklaring van goed gedrag als je iemand hebt vermoord,het moet toch niet heel veel gekker worden.
Is er geen familie van die vrouw die even met hem wil praten?
Lost het probleem zichzelf op.
Waarom zou hij geen VOG mogen ontvangen. Andere misdaden slijten ook en een frauderende boekhouder mag na een jaar of 10 ook weer in het beroep aan het werk.
Knal er eens een mooie poll tegenaan want nu zijn de meningen wel erg verdeeld.
Voorbeeld:
Wie mag er bij mijn kinderen lesgeven?
a. een nog steeds geile pedoknuffelaar;
b. iemand die zijn vrouw gestraft heeft omdat ze hem genaaid heeft;
c. een onbekende waarvan je niet weet of hij a. of b. is.
superjan | 28-02-09 | 09:43
Ligt eraan Jan.
In dit geval lijkt het mij wel een overdreven middel om tot dispuutresolutie te komen. Blijkbaar vond die kerel het echter de moeite waard.
Ieder zijn afwegingen.
hij heeft geboet voor wat hij ooit in een opwelling deed en wellicht spijt van heeft. nu mag hij wat mij betreft minister president worden, als ie maar goed is.
nee,natuurlijk geen verklaring van goed gedrag. moord is geen goed gedrag.
likmegaties | 28-02-09 | 09:40
Kinderen eauk heur.
Dat zeg ik, leraar.
Zet hem achter een loket voor vrouwen in een Moskee ofzo.
als het een vals kreng was heb ik daar geen probleem mee . een wijf kan immers het bloed van onder je nagels halen .
@ [[[Mad.doC]]] | 28-02-09 | 09:25 op zaterdag?
voor de klas ermee. Die school kan zelf wel bepalen of dit is te rijmen met zijn voorbeeldfunctie
In 1996 vermoord meneer zijn vrouw en al in 2002 krijgt hij een bewijs van goed gedrag, Mis ik iets of is moord heel normaal geworden.
Hij heeft gezeten, de discussie van hoe lang moet ie eigenlijk zitten is nu niet van belang, dus moet hij verder. Anders moet je maar levenslang geven... Op een zwarte vmbo is hij waarschijnlijk nu de man.
Mag een leraar lesgeven aan potentionele moordenaars..
Aan alle mensen die hem weer voor de klas willen: zou u uw achtjarige dochter toevertrouwen aan een man die bewezen heeft zijn gewelddadige emoties niet onder controle te kunnen houden ?
Tja, ik weet het niet. Aan de ene kant heeft hij betaald, aan de andere kant: hij was vet volwassen toen hij het deed, en je zo laten gaan duidt toch wel op een psychisch knoopje los.
Stigma--->Dogma--->Vooroordeel. Laat die man les geven aan gedetineerden. Daar moet Jan met de pet en zijn vooroordeel toch te lang over nadenken.
In NL kan alles. Misschien eentje voor een "zwarte" VMBO?
Geef anders gewoon voor ieder delict levenslang incl. dagelijkse marteling, reanimeer de mensen ook altijd als ze sterven om nog ff in te peperen dat ze sterven in de bak en niet kunnen genieten van de vrije buitenlucht
Tenminste de wetgever gelooft dus blijkbaar niet dat de straf ingeboet is na uitzitting van de gevangenisstraf, dan moeten ze niet schijnheilig gaan lopen doen, vind ik dan...
Hij kan beter bij te commando-troepen gaan, daar worden zijn onvolprezen talenten wellicht beter uitgelicht.
Een heerlijke doodstraf discussie; tegenstanders van een dergelijke straf vinden dat het inhumaan is en onherroepelijk. Hoe zit het dan met dit type ? Zelf een medemens vermoord, dus onherroepelijk en inhumaan bezig geweest. Wat voor straf leg je zo iemand dan op ...
Is een eenvoudig gevangenisstraf genoeg, nee. Deze malloot is al een keer door het lint gegaan en dat kan ieder moment weer gebeuren. Zo'n type wil ik niet voor de klas hebben en eigenlijk ook niet op straat. Blijven over (a.) levenslang gecontroleerd worden en de mogelijkheid op uitsluiting voor bepaalde functies, (b.) levenslange opsluiting of (c.) het slachtoffer achterna.
RoyalFlusher | 28-02-09 | 09:28
Er valt juist heel veel te verpesten aan de jeugd.
'Wij doen ons best'
En als er nu een tienjarig jongetje uit zijn klas een oogje heeft op die juf waar de meester ook verliefd op is ?
Zolang tie werk en prive gescheiden weet te houden is er niets aan het handje. Laat hem maar lekker werken voor zijn geld. Aan de jeugd valt toch niets meer te verpesten.
Poe hé. Er wordt zelfs reclame gemaakt om in Overheidsdienst moordenaar te worden en les te krijgen van moordenaars.
Hij heeft zijn straf uitgezeten. Dan hoeft hij niet elke dag opnieuw gestraft te worden door de 16 miljoen rechters in NL. Aan het werk.
Vraag het de familie van zijn ex vrouw.
ies siempel...
did it, said it, did time, did good....
verklaring geven en ophouden: ons rechtssysteem is gebaseerd als je de straf uitgezeten hebt dat het klaar is. Dan is het ook klaar !
keloel van justitie ditte...
Juist de overheid moet zich aan de regels houden.
Als er een topic komt om rokers als onderwijzer te weigeren ben ik van de partij.
Hij is verontwaardigd.... tja, want zedendeliquenten zijn natuurlijk véél erger dan moordenaars....
Weg met die kerel.
Ik zou niet willen dat mijn kinderen les kregen van een moordenaar.
Punt uit.
Hij heeft boete gedaan, berouw getoond en zijn leven verbeterd. Misschien is hij door zijn ervaring zelfs een betere leraar geworden.
Kan ie mijn wijf niet helpen???
Lijkt me een goeie onderwijzer voor een probleemwijk. Even dreigend kijken en de kudtkoters houden hun bekjes wel.
Ik vind dat het in de grondwet moet worden opgenomen dat je het recht hebt om eenmaal in je leven je vrouw te vermoorden.
Het moet zijn: Hij bleef bij het lijk wachten
Zal wel rustig zijn in de klas, met oplettende leerlingen.
Het feit dat ie nu al weer vrij rondloopt.....
Zolang mijn kind maar niet les wordt gegeven door deze moordenaar (want zo kun je hem wel noemen). Maar dat spreekt voor zich.
Als het een kudtwijf was, mag het.
REAGEER OOK