Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Weeralarm: Extreem Lage Luchtdruk

loewperessure.jpgMocht je je 'typisch voelen', last hebben van druk achter de oogbollen, gezwollen holtes en andere rare verschijnselen dan komt dat door het weer. Het weer is namelijk bijna op. "Tegen half een 's middags gaf de barometer in Vlissingen iets boven de 961 hectoPascal (hPa), het vroegere millibar, aan. Dat is de op twee na laagste luchtdruk sinds de metingen begin vorige eeuw werden opgeschreven. Dat zei een woordvoerder van het KNMI vrijdag." Het vorige laagterecord stamt uit 1989. Volgens MSN is de oorzaak verbazingwekkend genoeg een lagedrukgebied boven Nederland dat vanuit Zeeland over ons land trekt. Gewoon uitzitten, wanhoop niet. Voordelen: lege ballonnen lijken voller. Je banden zijn nét even iets harder. Oja, hoewel er hier onder de experts nog enige discussie over is, is er een kans dat je harder kunt rijden omdat het relatief warm is bij een lagere luchtweerstand. Echter, den verbrandingsmotor krijgt minder zuurstof dus levert weer minder vermogen. Hoe dan ook, je kan nu gratis aan bergtraining doen, je hematocrietwaarde neemt sneller toe op dit moment. NU is ook het ideale moment om wereldsnelheidsrecords op Nederlandse bodem te breken, of het nu schaatsen is of wielrennen. Lage luchtdruk is goed! Update: Nieuw nadeel gevonden: het gasverbruik neemt sterk toe.

Reaguursels

Inloggen

Ik d8 al, wat is dat toch!? M'n lul leek al groter...

Xist! | 24-01-09 | 06:17

nog een nadeel: het is gewoon kutweer.

fjordman | 23-01-09 | 22:49

Voordelen: lege ballonnen lijken voller. Je banden zijn nét even iets harder.
******
Nog een voordeel, je klabanus wordt er iets groter en harder van.
Werkt zoals bij een vacuumpomp.

donjon | 23-01-09 | 22:13

We zijn nu in ieder geval van dat Co2 gezeik af dit jaar.
Het nieuwe 2009-topic is luchtdruk.
Overleven we dit ? Stijgen we op als dit lang duurt ? Worden we er benauwd van ?
Wat zijn de effecten op lange termijn ? Is dit een waarschuwing van hogere machten ?

mick jagger | 23-01-09 | 20:55

OMG! dit is een voorbode op 21-12-2012! De heliosfeer gaat naar de kloten! Check: www.janvissersweer.nl/ scrol naar beneden onder kopje 'weerpraatje'

stoutklein_kutkonijn | 23-01-09 | 20:35

Berserker Nr. 1 | 23-01-09 | 16:45

Ik heb vooral verstand van leverworst en die kennis komt voor een groot deel van mijn held Manke Nelis. Die man heeft bij leven nooit de kudos voor zijn inzichten gehad en het is mijn missie om dat postuum voor elkaar te krijgen. De leverworst in de togus, je moet er maar opkomen. Hoe subliem is dat? Rond van borst, in je togus een leverworst. Dat is ons cultureel erfgoed Berserker, dat is evolutie! Daar kan een Hemaworstje niet aan tippen.
.
Enfin, on topic, bij mij onstaat druk achter de oogballen als ik zie hoe we als mensen aan een evolutionaire regressie bezig zijn. De kans dat we de door jou zo warm benoemde rifaap genetisch gaan omarmen wordt groter. Ik zie de toekomst vooral simpel in. Worst is worst, aap is aap en filosofen zijn niet te vreten.
.
Ik hoop dat ik van de dienstdoende swifferaar dit nummer ten gehore mag brengen. Als eerbetoon aan Manke, de worst en apenhaar. www.youtube.com/watch?v=_LLp_wIT48A

bloedjelink | 23-01-09 | 17:00

-weggejorist en opgerot-

Berserker Nr. 1 | 23-01-09 | 16:45

De barometer hier staat op 719 mmHg. Dat zou dan 955 mbar zijn. Maar dat ding overdrijft wel vaker.

Kardinaal Meier | 23-01-09 | 16:34

illuvatar | 23-01-09 | 14:53

Dat verschil is hier op Aarde verwaarloosbaar, zeker omdat door de onbolvormigheid van de aarde het middelpunt moeilijker te bepalen is dan het verschil tussen waar je het lood en de veren houd. en als je het middelpunt op dezelfde hoogte houd en ze andere vormen geeft kun je ook de onder kant op gelijke afstand tot de aarde brengen.

Als je zowel het lood als de veren beiden perfect bolvormig hebt en vanaf dezelfde afstand tot het middelpunt van de aarde laat vallen naar een gelijke vloer zullen de veren iets eerder de grond raken omdat de de verenbol zelf een grotere massa heeft (tenzij je het heeeeeeeel erg op elakar propt, maar daar ga ik niet van uit). Dichtheid en materiaalsoort heeft er verder zeer weinig mee te maken, zo weinig dat het in officieel precisie onderzoek verwaarloosbaar is, Waar je dan eerder op zal letten is alle andere massa's in de buurt die eventueel dichter bij het middelpunt van de lood of de veren zit.

svenk91 | 23-01-09 | 16:29

Ik laat toch liever een kilo veren dan een kilo lood op m'n tenen vallen.

Kardinaal Meier | 23-01-09 | 16:29

Berserker Nr. 1 | 23-01-09 | 15:04

De Hemaworst is als de tekst van Hoxha? Buigzaam en een kernprestatie?
Je weet met een worst nooit wat er inzit, dat is mijn bezwaar. Je kunt er aan ruiken, aan sabbelen, op kauwen maar uiteindelijk is het een vorm van thrillseeken om de worst door te durven slikken.
.
Misschien is dat ook het geval met de Islamworst. Je denkt wellicht op grond van de Hema ervaring: niet te vreten maar het zou zo maar kunnen dat het uiteindelijk toch goed verteerbaar blijkt zonder nare bijverschijnselen. Op een beetje winderigheid en wat druk achter de oogbollen na.
.
Ik schrijf misschien, want voor het zelfde geld en onder dezelfde barometerstand kan het resulteren in veel shit.
.
Rifapen vind ik een akelig woord. Zullen we het op evolutionair uitgedaagd houden? Eufemismen zijn soms zo heerlijk venijnig.

bloedjelink | 23-01-09 | 16:15

-weggejorist-

Brynnar | 23-01-09 | 16:10

Dirkstra | 23-01-09 | 15:58
Geh, je moet de reaguursels onder het volgende topic eens lezen. Nieuwe doelgroepen zijn kennelijk al gevonden.

De topics rollen over elkaar heen - alsof voor vandaag één topic niet zou volstaan.

*Aan schoten hagel denkt*

Berserker Nr. 1 | 23-01-09 | 16:06

>Echter, den verbrandingsmotor krijgt minder zuurstof dus levert weer minder vermogen.
Maaarrr... de lucht is ook behoorlijk vochtig en dat levert weer meer vermogen.

Hoefnagel | 23-01-09 | 15:58

@Berserker Nr. 1 | 23-01-09 | 13:33
Zeg, berserkerT, zal ik het dan maar verklappen? Dit stukje is uiterst geestig en vermoedelijk als zo danig bedoeld, ja? Het is Hoksa naar het heufd gestegen...

Dirkstra | 23-01-09 | 15:58

Vandaar dat de auto vanmorgen wat traag aanvoelde

Count von Cunt | 23-01-09 | 15:48

illuvatar | 23-01-09 | 15:11
Dat was 'm! :)

Jaap de Paap | 23-01-09 | 15:47

De zeespiegel rijst ook bij een lage luchtdruk.. he wat?

Alles nog droog in Zeeland?

Leaque of Morons | 23-01-09 | 15:43

* in het kader van wetenschappelijk onderzoek snikkel uit het raam hangt *

... nee; voel nog nix. Alleen nat.

Kapitein Sjaak Mus | 23-01-09 | 15:43

Ik weet nog dat er in de winter/het voorjaar van '88 een storm was, met een lokale luchtdruk van 943 mbar.

PAAL! | 23-01-09 | 15:41

Laag of niet, ik laat mij vanaaf lekker leeg zuigen!

Dat_Zeg_Ik_Gamma | 23-01-09 | 15:40

"Update: Nieuw nadeel gevonden: het gasverbruik neemt sterk toe."

update: Gasverbruik stijgt, is goed voor de knip van WB.

chop46 | 23-01-09 | 15:21

@Jaap de Paap | 23-01-09 | 15:09
In een logee die ruikt naar vis blijft het zaad drie dagen goed?

illuvatar | 23-01-09 | 15:11

JosVerbeek | 23-01-09 | 14:57
Ha ja. Was ook nog zoiets over logées en visch... blijft drie dagen goed of zo?

Jaap de Paap | 23-01-09 | 15:09

Vanavond laat ik me volblazen. Ook iets met luchtdruk, dacht ik..

plastic zakje | 23-01-09 | 15:04

-weggejorist-

Berserker Nr. 1 | 23-01-09 | 15:04

Ik adem de hele ochtend alleen maar uit, dat werkt behoorlijk goed ware het niet dat ik voortdurend met een vastgezogen burostoel aan mijn reet rondloop.

magirus | 23-01-09 | 15:03

Lekker belangrijk. Hier is het 1065 millibar, windkracht 4 Beaufort, dertig graden Celcius en 70% luchtvochtigheid. Ga toch overwinteren in het Caraibisch gebied. Daar heb je pas weer... en binnenkort Carnaval.

bimbam | 23-01-09 | 15:01

De link tussen Jörgen Raymann en extreem lage luchtdruk.
Dat nieuwe topic is geheel overbodig, dat valt hier prima in te passen.
Jörgen voorvoelt een omslag in het weer heftiger dan anderen en zijn politiek windvaantje is op tilt geslagen. Draaien en draaien en niet meer weten uit welke hoek de winnende wind gaat komen.

bloedjelink | 23-01-09 | 14:58

Jaap de Paap | 23-01-09 | 14:51
Gewoon doen.
*Denkt plotseling aan rijmpje van vroegaH* --> "Bezoek brengt altijd vreugde aan, is het niet bij het komen, dan wel bij het gaan''

JosVerbeek | 23-01-09 | 14:57

Jackanders | 23-01-09 | 14:50
Marijke H. ligt momenteel op de 24-uurs bewaking aan een fietspomp.

titsme | 23-01-09 | 14:54

@edit - Rolweerstand zal iets afnemen, okay, maar dat is niet recht evenredig, ivm stijfheid van de banden en dat het procentueel minder verschil is. Als je een turbo of compressor hebt ga je wel harder dus trouwes!

joozd | 23-01-09 | 14:54

JosVerbeek | 23-01-09 | 14:52
O sorry, was jij dat? Ik had de buurboer op de korrel, maar die zie ik inderdaad net achter zijn trekker wapperen, dus die kwam er goed mee weg.

Jaap de Paap | 23-01-09 | 14:53

@svenk91 | 23-01-09 | 14:45
1st bIJde???????????
2nd de grootte van de gravitatieversnelling is afhankelijk van:
afstand van massamiddelpunt tot massamiddelpunt en van de grootte van de elkaar aantrekkende massa's. Dus aangenomen dat beide voorwerpen een perfecte bolvorm bezitten met de massamiddelpunten in het centrum van die bol zal bij normale omstandigheden het massamiddelpunt van de kiloveren verder van het massamiddelpunt van de aarde afliggen dan het massamiddelpunt van de kilo lood. Ergo trekken de veren minder aan de aarde dan de aarde aan het lood ergo is de resulterende versnelling groter.

illuvatar | 23-01-09 | 14:53

Jaap de Paap | 23-01-09 | 14:49
Daardoor waaide ik vanmorgen dus van de weg af. Wil je de volgende keer even wachten tot ik op gepaste afstand ben?

JosVerbeek | 23-01-09 | 14:52

Het is een uitdaging om een topic als het onderhavige een knaller te laten worden.
Gewoon omdat het kan. POWNED!
Lullen over lage luchtdruk. Alliteratie is zo gek nog niet.

bloedjelink | 23-01-09 | 14:52

* VRIJMIBEAU ALERT*


Graag alle tappen eerst corrigeren op luchtdruk en pas daarna bier schenken.
Kan iemand hier even een memo over tikken ?
Fuckje, jij wellicht ?

* VRIJMIBEAU ALERT *

Tyler-Durden | 23-01-09 | 14:51

Voortaan even wat eerder waarschuwen graag. Mijn opblaaspop is nu een HIJ geworden en steekt de hele dag zijn tong uit.

Rest In Privacy | 23-01-09 | 14:51

JosVerbeek | 23-01-09 | 14:48
Zit er nu over te denken om een kunstmatige versmalling aan te brengen in de kloostergang, voor het venturi-effect; is het bezoek snel de deur uit.

Jaap de Paap | 23-01-09 | 14:51

Mijn lul lijkt wel harder, joh!

Boris Poepnagel | 23-01-09 | 14:50

Hoe zou het met Marijke Helwegen zijn ?

Jackanders | 23-01-09 | 14:50

Berserker Nr. 1 | 23-01-09 | 14:41

Span je effe een ander paardje voor je wagentje?:)
Het lijkt me niet dat je dit topic fijn kunt ombuigen met een Hemaworst.
Die blijft onder alle omstandigheden niet te vreten.

bloedjelink | 23-01-09 | 14:50

JosVerbeek | 23-01-09 | 14:48
Ja klopt! Met een sissend geluid neutraliseerde het zich weer. Wat een weer.

Jaap de Paap | 23-01-09 | 14:49

Hemaworst?

Doe-eens-rustig | 23-01-09 | 14:49

Gaat het niet mateloos stormen de komende uren dan? En wat doet die onderdruk trouwens met silliconenprotheses?

F. von Zeikhoven | 23-01-09 | 14:48

bloedjelink | 23-01-09 | 14:44
Wilders heeft wel een tamelijk opgeblazen gezicht, maar hem beschuldigen van de lage luchtdruk lijkt me ook weer wat overdreven.
Jaap de Paap | 23-01-09 | 14:45
Gewoon even een raampje openzetten, problem solved.

JosVerbeek | 23-01-09 | 14:48

Gaat duidelijk niet over de druk in m'n lendenen...

uitderuifvreter | 23-01-09 | 14:47

illuvatar | 23-01-09 | 14:41

Kilo=de massa

In een vacuüm pleuren bijde wel even hard, gezien valversnelling altijd ~9,81m/s/s (op aarde en licht afhankelijk van de plek op aarde, zal tussen de 9,80 en 9,82m/s schommelen, en ja het is: m/s/s) is. Dat in de praktijk veren slomer vallen dan lood komt omdat hun oppervlakte groter is, waardoor ze meer luchtweerstand ontvangen als ze ten aarde gaan en zo meer afremmen dan lood.

svenk91 | 23-01-09 | 14:45

Is het volgende topic vertraagt door deze lage luchtdruk?

Doe-eens-rustig | 23-01-09 | 14:45

Ah, dat is goede info. Nu snap ik waarom de boerderette zo bol stond vanochtend.

Jaap de Paap | 23-01-09 | 14:45

/me gaat meteen proberen het WR van thuis naar centrum te verbreken.

Siebrandt | 23-01-09 | 14:44

JosVerbeek | 23-01-09 | 14:41

Kijk, jij bent constructief bezig. Dank daarvoor.
Persoonlijk denk ik dat Spong en Wilders zo hard aan de vrijheid van meningsuiting hebben gezogen dat er turbulentie is ontstaan. We zijn in een luchtzak gevallen.

bloedjelink | 23-01-09 | 14:44

aktieman | 23-01-09 | 13:30
Hoe heet een Godwin eigenlijk als het over het kabinet gaat?

Matthias Reim | 23-01-09 | 14:42

Is de ANWB al ingelicht en is er al een verkeersalarm bekend gemaakt?

DANNY3960 | 23-01-09 | 14:41

bloedjelink | 23-01-09 | 14:37
Je hoeft alleen maar te zeggen dat je in dit topic het woord 'hemaworst' mist, en je wordt weggejorist door de zeikerT van dienst.

Give it a shot!

Berserker Nr. 1 | 23-01-09 | 14:41

bloedjelink | 23-01-09 | 14:37
Het gezuig van PowNed heeft in Hilversum enorme onderdruk veroorzaakt. Die onderdruk is via 'boer zoekt vrouw' in Zeeland terechtgekomen, en wordt nu weer richting de rest van Nederland gestuurd.
*portie onzin voor vandaag weer uitgekraamd heeft*

JosVerbeek | 23-01-09 | 14:41

@Stijlloze bezoeker | 23-01-09 | 14:37
Een kilo lood weegt meer dan een kilo veren.
Dit heeft echter niet de de luchtdruk te maken, maar met de soortelijke massa.
De aantrekkingskracht tussen twee massa's (aarde versus lood/veren) wordt bepaald door de massa van elk. (lood trekt aan de aarde versus veren trekken aan de aarde). In vacuum zal een kilogram lood sneller vallen dan een kilo veren. Alleen is het net als bij de PvdA, dit verschil is op aarde in de praktijk niet meetbaar.

illuvatar | 23-01-09 | 14:41

Zal wel een gevolg zijn van de klimaatverandering en een reden voor Wouter Bos om weer een kwartje bovenop de benzineprijs te gooien.

Sinar | 23-01-09 | 14:41

MichieldeMuiter | 23-01-09 | 14:35
Klopt, bij een hoge luchtdruk heb ik wel eens een dame zien imploderen.

titsme | 23-01-09 | 14:40

*ziekte van Caisson voelt opkomen*

illuvatar | 23-01-09 | 14:37

Maar goed, hoe kunnen we dit topic ombuigen naar een gesprekswaardig onderwerp? Hoe leggen we een link naar Wilders, PowNed of andere druk op de holtes en oogbollen? Voorzetje anyone?

bloedjelink | 23-01-09 | 14:37

*zich afvraagt*
weegt een kilo lood nu meer of minder dan een kilo veren bij zo'n extreem lage luchtdruk...

Stijlloze bezoeker | 23-01-09 | 14:37

voel me als eric cartman die mexicaans heeft gegeten

piefpafpoef | 23-01-09 | 14:36

Bij hoge luchtdruk zijn de vrouwen toch wat slanker volgens mij.....

MichieldeMuiter | 23-01-09 | 14:35

mn endeldarm zwelt op met die lage luchtdruk, kwestie van communicerende vaten

piefpafpoef | 23-01-09 | 14:34

Het is vast de schuld van alle buitenlanders, die slurpen allemaal ONZE Nederlandse lucht op!

illuvatar | 23-01-09 | 14:34

Lage luchtdruk? Ik zeik er niet minder om.

bloedjelink | 23-01-09 | 14:33

ik denk dat dit allemaal te maken heeft met uri geller... vorige week ging er iets mis met speren en nu is ineens de luchtdruk te laag... *alu-hoedje opzet*

goeiemoggel! | 23-01-09 | 14:33

Is het normaal dat het tijdens deze luchtdruk ook zo loeiheet is? Het is hier verdomme 90 graden. O, wacht, ik zit in de hoek van de kamer.

titsme | 23-01-09 | 14:32

lol @ titsme | 23-01-09 | 14:25

Doe-eens-rustig | 23-01-09 | 14:32

Ik lag laatst te schieten:

Extreem Lage Luchtbuks

BarackOsama | 23-01-09 | 14:30

Als het maar droog is :)

Basje1738 | 23-01-09 | 14:29

@ Yoman.
Ik zie dat u de Viva leest...

De zwetser | 23-01-09 | 14:28

Na het lezen van dit krijg ik idd last van me ogen. bedankt...

svenk91 | 23-01-09 | 14:27

Onwijs verleidelijk,maar ik durf het ijs niet meer op.

R.B.Scott | 23-01-09 | 14:25

Doe-eens-rustig | 23-01-09 | 14:22
Luchtdruk, niet druklucht.

titsme | 23-01-09 | 14:25

Om kosten te sparen pompt de KLM die aluminium buizen naar de States ook niet verder op dan zo'n 825Kpa. Daar krijg je ontiechelijke hoofdpijn van, heeft niets met het zuipen onderweg te maken.

hekkesluiter | 23-01-09 | 14:25

In de ochtend en middag van vrijdag 23 januari 2008 trok een
uitdiepende depressie via Het Kanaal over ons land; een 'Kanaalrat'.

Een Kanaalrat is een stormdepressie die zich vormt boven de Atlantische Oceaan voor de zuidelijke ingang van het Kanaal, dan wel boven de Golf van Biskaje, door het Nauw van Calais langs de Noordzeekust noordoostwaarts trekt, veel neerslag en in de warmtesector erg warme lucht, met zich meeneemt, en een verradelijk onverwachte sterke storm in de Lage Landen en noordwestelijk Frankrijk doet opsteken. Berucht is de Kanaalrat die op Hemelvaartsdag 1983 een ooster- en later zuidwesterorkaan veroorzaakte; er vielen doden op de Noordzee en het IJsselmeer. nl.wikipedia.org/wiki/Lagedrukgebied

seven | 23-01-09 | 14:24


Zo'n lage luchtdruk dat het onmogelijk is een luchtkasteel te bouwen.

bijtieakumaai | 23-01-09 | 14:23

Tsja millibar, ik heb d'r niks mee. Een minibar daarentegen.

BarackOsama | 23-01-09 | 14:22

Zijn er nog meer mensen die iets willen vertellen over hun anale gasverbruik?

Doe-eens-rustig | 23-01-09 | 14:22

Wat een Libelle-topic zeg. Met Viva-reacties, nu ik het zo bezie.

Yoman | 23-01-09 | 14:21

Vanmorgen gaf ik zoveel gas dat ik met auto en al in een baan om de aarde terecht kwam. Bij normale weersomstandigheden haal ik dan hooguit een verkeersvliegtuig in. Fuck de lage luchtdruk.

JosVerbeek | 23-01-09 | 14:21

alle luchtdruk zit in regilio`s lippen !

Mr aarsch | 23-01-09 | 14:20

Van Middelkoop zal wel extra hard luchtfietsen vandaag.

titsme | 23-01-09 | 14:19

Ja, interessant allemaal, maar gaat het nou ook hard WOEIEN, of wat!

Merlot | 23-01-09 | 14:18

Is vast de schuld van het broeikaseffect.

illuvatar | 23-01-09 | 14:18

Mijn koffie zweeft 4 centimeter boven mijn kopje. De kaas glijdt van mijn brood. En oh ja, ik zat net op de WC en dat van dat gestegen gasverbruik klopt inderdaad....

Warhoofd | 23-01-09 | 14:18

Iets wat vanuit Zeeland de rest van Nederland bereikt is nooit goed

Tobi | 23-01-09 | 14:17

Ik durf niet bij mijn bureau weg te lopen.

BarackOsama | 23-01-09 | 14:15

Wow de luchtdruk is hier nu zo enorm laag dat er vanalles uit de lucht komt vallen!

Reutel | 23-01-09 | 14:13

Gebakken luchtdruk.

st_joris | 23-01-09 | 14:11

Daarom squirte mijn vriendin vanochtend een halve meter verder dan normaal.

De zwetser | 23-01-09 | 14:11

Leuk hoor, zo'n test met het centreren van de tekst. Ben wel blij dat het weer over is.

metzonderzijwieltjes | 23-01-09 | 14:10

(extreem)Lage druk zuigt. Heb je nog niet gemerkt wat voor tyfus weer dat met zich meebrengt Hoxha?

darmflora | 23-01-09 | 14:09

minder vermogen in je verbrandingsmotortje niet vanwege minder zuurstof, maar vanwege een lagere luchtdichtheid door de lage druk.

jaapaap5 | 23-01-09 | 14:03

Bigi Bana Boy | 23-01-09 | 13:51
Hahaha ik ruik je hier helemaal.

Reutel | 23-01-09 | 13:56

*Min BuZa bellen gaat of er ivm weeralarm een vrije middag in zit*

Reutel | 23-01-09 | 13:55

Alway's look on the bright site of life!! padam padampadampadam!!

Mr.News

Mr.News | 23-01-09 | 13:52

Nee ik reed echt niet te hard agent, dat komt gewoon door de lage luchtdruk !

Mikey70 | 23-01-09 | 13:52

Dat verklaart mijn hoofdpijn.

Hellsmurfje | 23-01-09 | 13:51

Jammer dat mn scheten ook minder hard klinken..

1st Male Lesbian | 23-01-09 | 13:50

Dus daarom ging ik vanmorgen zo hard op de ergometer...

Requiescat in pace | 23-01-09 | 13:50

@Doe-eens-rustig
Ja, het water lijkt wel natter dan normaal heh?

TerryIslay | 23-01-09 | 13:49

Ik heb nergens last van. Maar 961 millibar is wel tamelijk laag.

JosVerbeek | 23-01-09 | 13:48

Geloof het of niet, maar ik ging net als een speer op mijn fiets!..... Ik leek in een soort van vacuüm te fietsen, zonder weerstand.... hééérlijk!

Megalomaantje | 23-01-09 | 13:46

Ik vind het knap dat jullie het allemaal merken. Ik heb alleen last gehad van die verdomde regen.

Doe-eens-rustig | 23-01-09 | 13:45

Zouden siliconen borsten ook groter zijn bij een lage luchtdruk? Dat lijkt me een interesant onderzoek.

supah | 23-01-09 | 13:45

Wat een drukte om ene Pascal!

mail cheauvinist pic | 23-01-09 | 13:45

@mezelf: consumPtiedrift, natuurlijk; maar ja met die lage luchtdruk moeten de spieren van mijn vingers op het toetsenbord nét ff een tandje harder werken om de toetsjes goed in te drukken ;-)

De Droit | 23-01-09 | 13:42

Ja, maar het klimaat bla bla bla

arno10000 | 23-01-09 | 13:42

raar weer heeft meestal iets te doen met al gore. Ik vraag mij af of die valse profeet hier ook achter zit.

Jan Passant | 23-01-09 | 13:42

LOL @ "Het weer is namelijk bijna op"

Enne, heeft het KNMI of Gore Al onze consumtiedrift en CO2-productie al tot boosdoener bestempeld ?

De Droit | 23-01-09 | 13:42

Misschien kunnen we Regillio bereid vinden om een scheet te laten.

Dalai Drama | 23-01-09 | 13:41

Vanmorgen zag ik het al, de barometer stond errug laag. Maar dat heb ik opgelost door hem weer terug op z'n haakje te hangen...

Chris666 | 23-01-09 | 13:40

Idd last van spuitpoep. Niks griepgolf dus.

bakboord | 23-01-09 | 13:39

moeilijk ademen...

Jeetje wat is mijn lul groot.

dr.spin007 | 23-01-09 | 13:38

Ik heb net gedrukt. Even laag als altijd. Next.

Ze German | 23-01-09 | 13:37

ING staat ook laag

CoffeePatch | 23-01-09 | 13:37

Vandaar ben ik zo moe en wil ik graag sl.a.. p.e.... ZZZzzzzZZZzzzzzzZZZzzzzzzZZZzzzz

Scheetje Beef | 23-01-09 | 13:37

mijn vingertopje stinkt

ODapperDapper | 23-01-09 | 13:37

dus de tieten zijn ook groter:)

stampkonijn | 23-01-09 | 13:35

ik den gewon effe scerp als alteit, merk r nks van

John McClane | 23-01-09 | 13:35

Ik dacht al, wat komen die vliegtuigen laag over vandaag

van Dijk | 23-01-09 | 13:34

Boeiuh

Remington.223 | 23-01-09 | 13:33

Waarom is eerste comment weggejorist? Omdat het niet lovend was voor de schrijverT?
Slappe zakken, gadverdamme!

Berserker Nr. 1 | 23-01-09 | 13:33

Ik wil de druk wel opvoeren...

Dick Johnson | 23-01-09 | 13:33

@ -edit:
Bedankt GS! Ik ga er het mijne mee doen!

JamesHuntLive | 23-01-09 | 13:32

Wat een gelul.

J.N. de Kabelpen | 23-01-09 | 13:32

Auto's met turbo's lossen het onderdruk probleem door de turbo op. Dus die zouden volgens jullie theorie harder moeten lopen.
Sta je dan met je S6 5.0 V10 zonder turbo. Die wordt dan weer retetraag met dit weer........

Neosje | 23-01-09 | 13:30

Ze hebben de staats schatkist open getrokken zeker? Die lege vacuumdoos heeft nu zelfs al invloed op onze lucht.

WAT IS HET VOLGENDE WAAR ZE OP GAAN KORTEN?!?!?!

aktieman | 23-01-09 | 13:30

Zie je wel, dat komt door de global warming.

!wijZ | 23-01-09 | 13:30

@Vincent Voorvocht | 23-01-09 | 13:27
Hoezo? heeft Leen vrij vandaag dan?

Mo™ | 23-01-09 | 13:28

ja, nou en?

wao-ertje | 23-01-09 | 13:28

Werk aan je conditie! Ga op HOOGTEstage in de Lage Landen!

Nee dus! | 23-01-09 | 13:28

Geen zorgen, Obama regelt het wel even..

Vincent Voorvocht | 23-01-09 | 13:27

Vandaar dat het schijten net zo'n lawaai maakte. Overdruk in de darmen...

Giulianova | 23-01-09 | 13:27

De luchtweerstand is natuurlijk 1/2 rho * V2 * Cd * S; met de lage P is de rho laag, maar een temperatuur van 7 graden gooit daar natuurlijk wel wat roet in het eten.
Als het gaat om motorvermogen, dan is het maximale vermogen tov de luchtdichtheid een redelijk rechte lijn. Maar aangezien het 2tje bij de V staat en niet bij de rho, maakt dat niks uit. De rolweerstand blijft echter gelijk, en daar staat minder motorvermogen tegenover. Helaas: minder hard rijden dus. Het hardst reed u 2 weken geleden, met 1035 mbar en -20 graden.

Verder leuk weetje: de vliegtuigen vertrekken vandaag allemaal vol gas, en ze vliegen allemaal bijna 500 meter lager dan u gewend bent!

-edit: waarom neemt u aan dat rolweerstand gelijk is? Banden rollen op lucht. Theoretisch zou dit minder moeten zijn-

joozd | 23-01-09 | 13:26

Ik merk wel dat ik meer scheten laat dan normaal. In plaats van stuk of 5 per uur komen er nu minstens 10 vrij

berimbau | 23-01-09 | 13:26

Lage druk is links

Jan Aaldrik | 23-01-09 | 13:26

ik vond het al zo raar dat ik wakker met met dichte oren... gingen niet open ook... wat?? he???

goeiemoggel! | 23-01-09 | 13:25

*gauw erecties checkt in omgeving*

Telegraafhoerrr | 23-01-09 | 13:25

ooh vandaar dat ik zo slaperig ben

KewleDraak! | 23-01-09 | 13:25

turbodiesel heeft altijd een zuurstofoverschot en zou dus harder moeten gaan, ik zal het vanmiddag testen.

DualDenz | 23-01-09 | 13:25

Hier in de business lounge van Schiphol is het nu ("as we speak") 960 hPa . . .
Vliegtuigen gaan vanmiddag op één motor de lucht in . . .

drs. G. Flater | 23-01-09 | 13:25

Ik heb een compressor in mijn Merc, dus genoeg O2 denk ik! Gassen!

Count_Zero | 23-01-09 | 13:24

Het zal voor de linkse mallootjes in de tweede kamer wel een rampdag worden als de lucht in lege ruimtes tgv lage luchtdruk buiten uit gaat zetten.

meerendonk | 23-01-09 | 13:24

Waar gaat dit over!
Ik voel wel lage druk maar dan op een andere plaats.
Zou dat het zijn.

Verspreidt een ruft zich nu ook verder? Minder tegendruk enzo.
-edit: ja-

JamesHuntLive | 23-01-09 | 13:23

Vandaar dat mijn L*L zo dik is vandaag.

CAPSLOCK | 23-01-09 | 13:23

ik had al het idee dat mijn odol groter en dikker was dan normaal, maar nu weet ik hoe dat kwam. Waarvoor dank!

NeefSteef | 23-01-09 | 13:23

JA ik dacht al waarom stijgen die wiet dampen zo slecht uit me bong.
Maar bedankt hoor dacht ik prima wiet te hebben geoogst en lekker rond te vliegen hier komt het door een lagedruk gebied !! ik voel een depressie !! :D
Blowse en have fun

White-rabbit | 23-01-09 | 13:22

Had ik half een al gezien op m'n barometer.

j.fietsbel | 23-01-09 | 13:22

Kan dit niet wat bondiger? Ik hang hijgend in mijn stoel..

Vincent Voorvocht | 23-01-09 | 13:21

-weggejorist-

Berserker Nr. 1 | 23-01-09 | 13:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken