Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dure brandstof werkt!

woefleller.jpgWat met jarenlange accijnsverhogingen, verkeersdrempels, doorstromingsplannen en milieumaatregelen niet lukte, lukt de arabieren wel! Er staan minder files doordat de brandstofprijzen zo ontzettend zijn gestegen.Die conclusie trekt de Verkeers Informatie Dienst (VID) op basis van de filestatistieken van het tweede kwartaal van dit jaar. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar stonden er volgens de VID bijna 3 procent minder files. En de VID zegt dat dit alleen maar kan komen door de hoge benzineprijs. Prima toch. Paupers die de lousy vijf euro extra per tank (kleine autootjes hé) niet kunnen betalen hebben hun baan blijkbaar maar opgezegd of gaan met het OV. Dus op naar vier euro per liter en we hebben de snelwegen weer terug...

Reaguursels

Inloggen

Sorry, ik was op VAKANTIE. tjezus.

watergeus | 28-07-08 | 23:22

Nee zou je denken? Wat ook zou kunnen werken is godverdomme eindelijk wat meer asfalt neerpleuren. Als er meer mensen auto willen rijden en er komt niet meer weg, dan heb je een probleem. Meer asfalt!

Nietvoordekat | 28-07-08 | 11:25

Allemaal aan de oldtimer!!, heb zelf de familieautos ingerolen voor een 250 automaat op gas... Geen wegenbelasting, volle tank voor E30 en een allrisk verzekering voor nog geen E180... per jaar!!

Kill Le Boek | 27-07-08 | 08:27

@ Sporty | 26-07-08 | 09:34
"Hallo mede leaserijders;D." is al aan gedacht door Wouter volgens mij.
is onder andere de bijtelling op het inkomen voor de belasting niet pas verhoogd ?

said_fred | 26-07-08 | 12:20

Kijk, back to basic. Hallo mede leaserijders;D.

Daag hyundai excel,suzuki (s)alto,kia sorento, en nog meer apen rijders die goedkoop willen rijden!! Tot ziens Bwhahaha!

Sporty | 26-07-08 | 09:34

Misschien krijgt Nederland dan dit jaar weer eens een elfstedentocht.

de tandarts | 25-07-08 | 22:06

Ik ben benieuwd hoe ze de files gaan noemen als de vakantie weer voorbij is... Is gevoelsfile misschien iets..?

Rest In Privacy | 25-07-08 | 21:55

Ik ben benieuwd hoe ze de files gaan noemen als de vakantie weer voorbij is... Is gevoelsfile misschien iets..?

Rest In Privacy | 25-07-08 | 21:55

Stond ook al op de voorpagina van het AD zag ik.
De azijnpissende aanhangers van de anti-auto, anti-economische groei en anti-mens lobby vinden al sinds zo’n 30 jaar dat het “den kleinen luiden” vooral onmogelijk gemaakt moet worden om in hun vrije tijd op bezoek te gaan bij oma, decadent te gaan winkelen, naar een attractiepark te gaan etc. kortom het plebs moet vooral thuis blijven en kijken naar “toen was geluk heel gewoon” e.d.
.
Sinds decennia wordt er flink belasting en accijnzen geïncasseerd en tegelijk worden alle plannen om de druk op de ketel te verlagen door simpelweg meer wegen te bouwen systematisch getraineerd. Zoals ook mooi verwoord in;
nl.youtube.com/watch?v=y0vuEdHjO7c
Weer de complete onzinnigheid ten top, het gebruikelijke verhaal van de linkse kerk.
Van Economische wetten of Natuurwetten hebben de lutsers blijkbaar nog nooit gehoord.
nl.wikipedia.org/wiki/Elasticiteit_(ec...)

said_fred | 25-07-08 | 21:53

Nog duurder maken.
Kan ik eindelijk eens een keer lekker planken met mijn Porsche.

dorus2 | 25-07-08 | 21:50

Is een schoon resultaat, en dat tijdens het reces.

L. Ron Hubba Hubba | 25-07-08 | 20:30

Tankje benzine: 106 Euro
Parkeerkaartje per uur: 5 Euro
Inkomsten kwijt aan reistijd: 300 Euro
Hard lachend de file voorbij rijden in de trein én op tijd aankomen: onbetaalbaar.

Losers.

-edit | 25-07-08 | 19:41

Lol,
Geen accijns dit keer, marktwerking.
Hoewel?

Miretra | 25-07-08 | 19:29

voorzienbaar gevolg van een ouderwets potje volksnaaierij.

thispissesmeoff | 25-07-08 | 18:50

Wat maakt mij het nou uit wat het kost. Autorijden zou ook eigenlijk alleen voor de elite moeten zijn. Het gepeupel kan toch met de trein ofzo ?

UnaaitOnSSteeds | 25-07-08 | 17:37

@mezelf dat kleiner dan teken doet rare dingen. minder dan 25K, moest er staan achter dat SUV.

Het paradijs bestaat nog, dus.

Want die kilometers file zie ik hier niet.

vraagstaart | 25-07-08 | 16:44

Inkomstenbelasting: 1%
Wegenbelasting: 0
Verzekering: 0
Spee: 0
Euro loodvrij: 40 cent per liter
SUV: <25 K€

Het paradijs bestaat.
*vroem*

vraagstaart | 25-07-08 | 16:39

Oeiii, vandaar dat diverse partijen nu beginnen de mekkeren over de hoge basisprijs.

De overheid heeft er geen belang bij dat er minder gereden wordt. Men weegt zorgvuldig af hoe hoog de accijns kan zijn voordat men minder kilometers gaat maken.
Winstoptimalisatie ten top.
Nu blijkt dat er minder verstookt wordt moet plotseling naar de basisprijs worden gekeken, dan kan de accijns mooi op peil blijven terwijl het verbruik niet vermindert.
Uitknijpen van de medemens is niet toegestaan, de overheid duldt geen concurrentie.

luegendstil | 25-07-08 | 15:44

Weten we zeker dat het niet dankzij Koos Spee is? Die claimt toch alles wat goed gaat in het verkeer?

supersniper | 25-07-08 | 15:25

Dus in plaats van 71000 kilometer file per jaar staat er nog maar 69000!!! Wow! Wat een impact! Filerijders zijn nu toch zeker 1.2 seconden eerder op plaats van bestemming. VID, hoer eens op met je nutteloze conclusies...

Misschien zijn mensen die typhusfiles wel zat en werken ze meer thuis of dichter bij huis? Ik wel!

McShamus | 25-07-08 | 14:04

Akabei | 25-07-08 | 13:22
leuke onderzoekjes hoor, mijn eerste baantjes reed ik ook lease, hoorde bij de sales functie: gemiddeld 60.000 km per jaar, 9x per week klantbezoeken, later op de dag naar kantoor, dit soort cijfers zijn doodnormaal voor lease rijders. De laatste baan voordat ik uit NL vertrok: 20.000km per jaar, voornamelijk alleen woon-werk en weekend ritjes.
De meeste schade is parkeerschade, dus ipv parkeren klant A, parkeren klant B, ergens stoppen om te eten, parkeren kantoor, parkeren thuis (5x) maar 2x parkeren (kantoor en thuis). De kans op schade en boetes is voor leaserijders veel groter, maar dat wordt in die artikeltjes niet meegenomen...

Fimbulvetr | 25-07-08 | 13:46

Maar, broeders en zusters, werd in 2007 niet de veelbekrijste Betuwelijn in gebruik genomen? Met 50 treinen per dag (zegt mijn glazen bol) mag je toch lege plekken verwachten op de weg?
www.portofrotterdam.com/nl/nieuws/pers...

Kardinaal Meier | 25-07-08 | 13:27

Ik blijf erbij,maak benzine onbetaalbaar voor de standaard werkmensch,dan kunnen wij gewoon weer lekker doortrappen overal.

Er is geen enkele reden dat iedere bouwvakker of kantoor lutser met zijn eigen auto naar zijn werk moet,carpoolen of openbaar vervoer.

captainobvious | 25-07-08 | 13:24

lies, damn lies, statistics....

Ligt die 3 procent binnen de standaarddeviatie ?
Zijn alle factoren, zoals werkzaamheden, weersomstandigheden meegenomen, en zo ja, dan zal iemand daar een wegende factor aan gehangen moeten hebben.

PSZ-E | 25-07-08 | 13:00

Lekker weer die Propaganda van de Groen-maffia. FF een onderzoekje spread-cheaten en dan hup weer een legitime reden om de belastingbetaler te [email protected] Ik wordt hier een beetje moe van

Koets | 25-07-08 | 12:40

Poehe, 3 hele procenten.. Is de VVD en PvdA nu ineens minder geschrokken zeker van wat wij als cunsumenten moeten betalen aan benzine?

Flux Puddingbux | 25-07-08 | 12:39

Endemoller | 25-07-08 | 11:31
vooruit dan maar:
Ik wil mijn kwartje van Kok terug!
Het is de schuld van de linkse kerk!
Nu ga ik snel de caravan volladen met aardappelen, hagelslag en pindakaas zodat ik na de spits in 1 ruk over de peage naar de Gyronde kan scheuren....
/*Nederlander modus off

Fimbulvetr | 25-07-08 | 12:10

Ja zo blijft het he. Als je een frikandel 20 euro maakt houdt het ook wel es een keer op.
Nu nog ervoor zorgen dat een immigrant een huis en een baan moet hebben hier vóórdat hij/zij binnenkomt en we kunnen weer es wat van het land maken samen.

Anaalfabeet | 25-07-08 | 12:07

Er is Rechtvaardigheid, God bestaat, de snelwegen zijn schoon en nu nooit meet schelden op Rijkmensvriend Bos, stelletje ondankbaren.

dr Rechts | 25-07-08 | 12:00

Slomo | 25-07-08 | 11:45 gewoon altijd voor 25 euro tanken, dan merk je er niks van.

van dal | 25-07-08 | 11:52

Ja zou het,???
Is het niet vakantie tijd?
Over 4weken is de file weer niet zo lang of langer!

Budha | 25-07-08 | 11:48

@AKMMOR A-TEAM | 25-07-08 | 11:04
Slipstreamen wordt daarentegen steeds moeilijker. Het komt steeeds vaker voor dat alle mooie brede en hoge vrachtwagens al bezet zijn.

habbekuk | 25-07-08 | 11:47

Als je met een tankpasje van de zaak kan tanken maakt de prijs van brandstof geen verschil. Als leaserijder betaal je een vast bedrag per maand aan belasting en bijtelling en kan je ONBEPERKT kilometers maken. De hogere brandstofprijzen gebruiken we als argument voor hogere tarieven aan de klanten.
Hogere brandstofprijzen is gewoon inflatie. En inflatie is slecht.
Hee pomphouders, krijg ik nu ook meer zegeltjes per liter of hoe zit dat?

Slomo | 25-07-08 | 11:45

Ik blijf me afvragen waarom de Groen-Linkse fascisten zich blijven verzetten tegen het kwartje van Kok. En dan Wilders populisme verwijten natuurlijk.

Voltaire | 25-07-08 | 11:36

@ Mr. Totempaal | 25-07-08 | 11:16
Inderdaad, klakkeloos en kritiekloos een berichtje overgenomen, en dat noemt zich PROF Hoxha

Bottleneck | 25-07-08 | 11:33

valt me op dat het mantra "het is allemaal de schuld van de linkse kerk" nog niet veel gebezigd is.... of het kwartje van Kok is ook altijd wel een gewillig onderwerp.... is de rechtse kerk collectief met de auto op vakantie naar Salou ofzo?

Endemoller | 25-07-08 | 11:31

Ik denk dat Hoxha hier geen vrienden mee maakt..

Mr. Totempaal | 25-07-08 | 11:16

@van dal | 25-07-08 | 10:53
Dat draagmoederschap idee is briljant, dat biedt talloze mogelijkheden voor gecontroleerde voortplanting.

LordBathory | 25-07-08 | 11:15

Dure brandstofprijzen heb ik zelf al gecompenseerd zonder maar 1 km minder te rijden.
Ik maak, in tegenstelling tot voorheen, geen enkele snelheidsovertreding meer.
Dat scheelt in mijn geval 800 a 1000 euro per jaar en bovendien rijd ik hierdoor zuininger. Op alle snelwegen rijd ik op cruise control 100 km. per uur. Ik ga er zelfs, ondanks duurdere brandstofprijzen in m'n verkeersbudget er op vooruit.

AKMMOR A-TEAM | 25-07-08 | 11:04

@ van dal | 25-07-08 | 10:53

Strak plan. Doen!

/\/\addog | 25-07-08 | 10:57

LordBathory | 25-07-08 | 10:47 de heel brede school.. en de werkelijke oplossing is de nog bredere heel brede school, waar de kleuterjuffen als draagmoeder fungeren voor thuiswerkende mannen, en de kinderen die er geboren worden vanaf geboorte in de creche zitten die naadloos aansluit op het basisonderwijs en waar ook een vmbo, een havo en een hbo opleiding in het gebouw gevestigd zijn, ernaast is een bejaardentehuis waarven de bejaarden de buitenschoolse opvang verzorgen...... een gedeelte van de meisjes die er geboren worden en hun leven lang binnen de school blijven wordt opgeleid voor kinderjuf annex draagmoeder, en de jongetjes gaan op enig moment thuiswerken. als ze aan nageslacht toe zijn zijn daar de nieuw opgeleide draagmoeders... dit om eventuele vergrijzing voor te zijn.

van dal | 25-07-08 | 10:53

Precies... de snelwegen zijn het domein van de lease rijder! Eindelijk waar voor mn 25%!

bo-oz | 25-07-08 | 10:49

Godsklere wat een misleidende informatie. Het gaat alleen om de filedruk in het weekeinde en 's avonds (later op de avond). Het werkelijk probleem, de ochtend- en avonspits, is echt niet aan te pakken met een simpele prijsverhoging. Nu denken al die geitenwollensokken-ambtenaren die nooit in de file staan, dus van wel.
Bedankt VID, leer volgende keer eerst eens rekenen en relativeren. Bovendien dénken ze dat de prijsverhoging ermee te maken kán hebben. Wat een gegis. Prutserswerk.

Bottleneck | 25-07-08 | 10:47

@penis-aqua-rosA | 25-07-08 | 10:01
Hoezo moeder aan het fornuis en spelende kinderen? Moeder ook aan het werk en de kindertjes van de creche en naschoolse opvang halen en naar opvoedingskampen sturen!

LordBathory | 25-07-08 | 10:47

En in het weekend de grootste afname. Alsof het bedrijfsleven daar baat bij heeft. Stelletje mooi weer spelers!

Eagle_Eye | 25-07-08 | 10:43

Ik geloof niet in files... aluhoedjes gezever en complot theorien enzo!!

CaptainPanic | 25-07-08 | 10:43

Beetje kort door de bocht. Misschien 3 procent minder files maar wellicht waren de wel bestaande files langer? Door het gebruik van TomToms omzeilen veel mensen files? Was het weer van invloed hierop? Gaan mensen vroeger of later van huis om files te ontlopen? Je kunt maar aan 1 ding zien of het autogebruik afneemt: het aantal verkochte liters brandstof. En laat hierbij automobilisten die in grensstreken wonen buiten beschouwing.

goedverstaander | 25-07-08 | 10:42

Verkeersproblemen in NL zijn vergelijkbaar met de problemen rond steden als Londen, Parijs, Berlijn en he, wat gek, die steden hebben ongeveer evenveel inwoners als de randstad, en als je een cirkel van 150km daar om heen trekt evenveel inwoners als Nederland.
Het fileprobleem wordt voornamelijk veroozaakt omdat Nederland een 9-5 mentaliteit heeft, iets flexibeler worden maakt het leven veel relaxter.
1) Een groot deel van het kantoorvolk kan makkelijk (een gedeelte van de dag) thuiswerken. Voor veel werk hoef je niet per se op kantoor te zijn, dus waarom zou je dat niet thuis doen.
2) Waarom beginnen ambtenaren om 9 uur???? Waarom niet twee shifts van 7 tot 15:30 en van 11:30 tot 20:00? Dat is nog eens service voor de hardwerkende burger, die kan zijn zaakjes met de overheid mooi buiten werktijd regelen.

Verder is het OV is niet al te best, treinen stoppen vaak midden in de stad, kantoorpanden liggen aan de rand, je doet vaak net zo lang over de reis van stad tot stad, als van station tot plaats van bestemming, tussendoor verlies je net zo veel tijd aan het wachten op de aansluiting. Leg het metronet van Londen of Parijs eens over NL en als de randstad een even fijnmazig OV heeft als die steden, mag de overheid gaan praten over het OV als alternatief voor de auto.

Fimbulvetr | 25-07-08 | 10:40

voor de liefhebber:
Nog 10 minuten discussie over dit onderwerp op BNR.

waskuip-admiraal | 25-07-08 | 10:35

De VID praat de linkse roeptoeters naar de mond. Gewoon alles duurder maken, dan lossen de problemen zichzelf op. NEE, stelletje honden, 30 jaar verwaarlozing van het wegennet en leegzuigen van de automobilist, dat is het probleem, en een nieuw kabinet, dat het belang van doorstroming en goedkoop transport onderkent, dat is de oplossing.

Zeddegeizot | 25-07-08 | 10:34

Wil GS als de sodemieter die afbeelding van die bassethound verwijderen? Ik ben het zat het ras waartoe ik behoor telkens maar belachelijk wordt gemaakt. Neem nu dit nl.youtube.com/watch?v=5NBFRNEztSU&...

Da's een schande en wat heeft de foto op GS nu in godsnaam te maken met minder files? Zet dat domme wicht van die rij-instructrice erbij maar niet een basset.

basset hound | 25-07-08 | 10:29

@MvO 09:48 Vind ik ook ! Exclusiviteit ! Auto naar rijgedrag. Mag jij weer op het fietsie, maar jij kan een héle dure kopen !

Rammstein | 25-07-08 | 10:27

Minder files? Dat kan, het valt me op de in het eerste kwartaal mensen in de files beter aansloten waardoor de files aanmerkelijk korter werden.

Dat zou suggereren dat zodra de prijzen zakken (utopie, maar goed, even hypothetisch beredeneert) ineens de files zouden toenemen. Reeel is het dan om te zeggen dat de files nog verder verminderen, aangezien de brandstofprijzen zullen blijven stijgen.

Wat een lutsers zeg.

Pikkestrijder | 25-07-08 | 10:25

Ik vind het autogebruik alleen maar toenemen. Maar goed , als de VID het zegt
dan zal het wel zo zijn , zucht.

Gert Wolders | 25-07-08 | 10:25

kruT | 25-07-08 | 09:25
Wat zie jij alles al scherp zeg, 's-morgus zo vroeg..
*Zet nog een vette kan verse koffie om wakker te worden*

Frederik Puntdroad | 25-07-08 | 10:24

@CoffeePatch | 25-07-08 | 09:02
Toch lullig voor Hoxha dat zijn verhaaltje eigenlijk in het eerste reaguursel al onderuit wordt gehaald.

Joost Maghetweten | 25-07-08 | 10:23

Frederik Puntdroad | 25-07-08 | 10:21
een C1, da's geen auto, da's een rugzak met wieltjes....

van dal | 25-07-08 | 10:22

fuckje | 25-07-08 | 09:04
Foei toch! Dan dien je nu dus zelf als kreukelzone bij een grote boem!

Frederik Puntdroad | 25-07-08 | 10:21

Martinus_van_Oranje | 25-07-08 | 09:48 jij mag van mij in een glanzend zwarte mercedes..... een stationcar.

van dal | 25-07-08 | 10:20

De Nederlander kan geen autorijden, dat zou al zeker 50% schelen. Ook als we Noord Brabant aan België geven, scheelt dat de andere 50%. Problem solved ! Now let's drink champagne !

Rammstein | 25-07-08 | 10:20

Het heeft uiteraard helemaal niets te maken met het feit dat meer en meer hardwerkende mensen 0031 de rug toekeren omdat ze het zat zijn dagelijks uren in de file moeten te staan.
.
Hier in 0045 zijn er ruim 10 miljoen mensen minder op dezelfde oppervlakte, werkt het OV fatsoenlijk (en betrouwbaar), en sta ik zelden in de file. Haalt niet weg dat ik nog steeds een zuur gevoel houdt bij de fratsen en leugens van het kabinet, ondanks dat het mijn belastingcenten niet meer zijn.

ViagraFalls | 25-07-08 | 10:17

Het is nu alleen de vraag welk effect dit bericht gaat sorteren:
1. Zeg schat, iedereen laat de auto staan vanwege de hoge brandstofprijs. Misschien zouden wij dat ook maar moeten doen.
2. Zeg schat, de files zijn wat korter, je kunt weer gewoon met de auto naar je werk.

uninvited guest | 25-07-08 | 10:15

De VID moet zich niet bemoeien met analyses, dat moet je aan onderzoeksburo's overlaten.

Bluto Blutarsky | 25-07-08 | 10:14

Kortom, het rekeningrijden had al lang geleden kunnen worden ingevoerd, en als het niet had gewerkt, had het tarief omhoog gemoeten. Zo simpel.

Arrabinekoeterine | 25-07-08 | 10:12

"Het eerste kwartaal van 2008 was nog drukker dan vorig jaar, maar daarbij speelde met name de grote hoeveelheid file na de sneeuw op 25 maart een rol. Wordt die dag buiten beschouwing gelaten dan was het eerste kwartaal maar fractioneel drukker dan de eerste drie maanden van 2007."

Ja *DUH* zullen we voortaan maar vragen of ze boven de sneeuw even achterwege willen laten? anders kloppen de statistieken straks niet meer en kunnen we geen net gemiddelde berekenen. Pff

**zucht** | 25-07-08 | 10:09

Lang leve de leasebak!!!!
Iedere pauper die geen leasebak heeft van zijn werk gewoon in het openbaar vervoer proppen, wordt dat ook weer nuttig gebruikt.
Vrachtwagens allemaal op de zelfde snelheid begrenzen (niet de een 1 1/2 km per uur harder dan de ander), zodat allemaal keurig op de rechterbaan kunnen blijven.
De snelwegen voor de leaserijders!!!!

ikweetgeennicknaam | 25-07-08 | 10:06

Ja hoor, dit is weer typisch zo'n excuus-truus-onderzoekje van Wouter de Boskabouter. Redenatie in de trent van:

U wilde minder file?

Vraag en aanbod, prijspolitiek, marktwerking, wauweldewauwel.

Ik heb het autorijden duurder gemaakt, om U te verlossen van de files.

Briljant niet?

Don't believe the hype, ...(it's a sequel)

/\/\addog | 25-07-08 | 10:06

Gewoon terug naar de sobere ggggristelijke jaren. Alle vrijheden inperken. Ma achter het fornuis, en pa op de solex/fiets naar de fabriek. Met de kinderen ganzenborden en zondags naar de kerk. Leve het CDA en de CU!

penis-aqua-rosA | 25-07-08 | 10:01

zoals dhr. m. jagger zei: door de overheid gemanipuleerde info.
"ziet u wel, brave burger, het prijsmechanisme werkt.
als de olieprijs dus weer gaat zakken, verhogen wij de accijns in het kader van filebeheersing." om ons dus alvast te masseren worden wat peilingen gedaan/gekocht.
vraag ik me ineens af: zouden er na de vakantieperiode nog steeds minder files staan.
Wat zou er trouwens gebeuren als een procentje of tien van mensen inderdaad besloot om eens een weekje met het openbaar verkeer naar het werk te gaan.
chaos bij 's herens openbaar vervoer?

Toeten_en_Blazen | 25-07-08 | 09:59

Ach, ach, ach, stelletje zielige, in- en intrieste lutsers. Iedereen met maar een beetje verstand van statistiek kan je vertellen dat een juiste intepretatie van verkregen cijfers helemaal afhangt van de beweegredenen van degene die ermee schermt. Dwz. je kan statistieken zonder enig moeite binnen en andere context plaatsen (zoals hier) en daar vervolgens een geheel andere conclusie aan verbinden. Daarmee is dit soort bericht compleet W-A-A-R-D-E-L-O-O-S, zeker wanneer 't een door de overheid gesubsidieerd orgaan cq. organisatie betreft. Da's gewoon zand in de ogen van de (argeloze) burger strooien. Ga een collectief opstappen daar in Den Haag, stelletje zakkenvullers.

MrFancyPants | 25-07-08 | 09:58

[email protected] | 25-07-08 | 09:11
zorg, dat je tot één van die categorieën behoort en het zal je aan niets ontbreken.

baba4oog | 25-07-08 | 09:57

Benzine is inderdaad relatief goedkoop, ook wat mij betreft mag het dus wel wat duurder.

Akabei | 25-07-08 | 09:56

@fuckje | 25-07-08 | 09:04

Maar, dan rij je wel in een citroën.. En of die besparing dát nou waard is? Ik betwijfel het!

fouter | 25-07-08 | 09:54

Ik heb inderdaad een schrikbarende drukte kunnen waarnemen op de fietspaden. Soms springt het licht alweer op rood, voordat we er met z'n allen door hebben kunnen fietsen. En overigens zijn wij van mening dat ook de uitlaatgassen van fietsers moeten worden teruggebracht.

darkfiber | 25-07-08 | 09:53

@Bazooka Joe | 25-07-08 | 09:52
Uiteraard!

Agent327 | 25-07-08 | 09:53

Tja, als er minder brandstof verkocht wordt dan moet de accijns wel stijgen he......

MichieldeMuiter | 25-07-08 | 09:52

Wat een jaarlijks terugkerend lachertje.

Rammstein | 25-07-08 | 09:52

@Agent327
Laten we onze natuur sparen, iets van beton mag ook.

Bazooka Joe | 25-07-08 | 09:52

@Martinus_van_Oranje | 25-07-08 | 09:48
Misschien kunt u, op korte termijn, uw koekblik met ietwat te hoge snelheid rond een stevige eik vouwen.

Agent327 | 25-07-08 | 09:50

Het gaat om minder files in het weekend. Door de week - woon- werkverkeer - blijken de files juist toe te nemen. Verer gaat het om een kwartaalmeting. Zouden die die paar euro's extra op een volle tank reden zijn om in het weekend over te stappen op het openbaar vervoer of om thuis te blijven?

Byrd | 25-07-08 | 09:49

Ik ga een V8 kopen. Gewoon omdat het kan.

ZDEV | 25-07-08 | 09:49

5 euro's per liter moet haalbaar zijn! Laat die paupers maar gewoon op de fiets of met de benenwagen gaan! Blijven die Opel Kadett rijderts en die stinkende Hyundai H100 lutsers tenminste thuis en rijden ze ons hardwerkende volk niet steeds in de weg! De auto is veel te gewoon geworden. We moeten terug naar een beetje exclusiviteit!

Martinus_van_Oranje | 25-07-08 | 09:48

24 uurs economie? doemijdiemaar, meteen van de files af

Die Nachtuil weet je | 25-07-08 | 09:48

Ome Gijs | 25-07-08 | 09:39
Dit hele land is ingericht op pappamammakindjeeeeehhhhh. Lang niet iedereen leeft zo. Mij bevalt het uitstekend om 'snachts niet met die mierenhoop geconfronteerd te worden, en ik denk dat veel mensen het ook heel prettig zouden vinden als ze het eens probeerden. Er is al wel iets verbeterd, maar waarom moeten al die winkels bijvoorbeeld precies open zijn als niemand ernaartoe kan, bijvoorbeeld?

Pierre Moustache | 25-07-08 | 09:45

gemotoriseerd vervoer word zometeen voor de rijken. de paupers in de trein en bus en wanneer je geld hebt mag je zelf rijden. pvda; goed gedaan hoor

lulletjerozewater | 25-07-08 | 09:45

3% minder files in 2e kwartaal is geheel en al toe te schrijven aan de vrije dagen in mei die voor velen 1 week meer vakantie opleverde dan vorig jaar. De Verkeersinformatiedienst snapt er niks van.

JP Balkenbrij | 25-07-08 | 09:44

@-S-T-F-U- | 25-07-08 | 09:40
Een liter jenever of beerenburg doet al gauw zo'n 18 euro

uninvited guest | 25-07-08 | 09:43

@-S-T-F-U-
Teveel

Bazooka Joe | 25-07-08 | 09:42

Ik werk s nachts, nooit last van files...

Die Nachtuil weet je | 25-07-08 | 09:41

wat kost een liter nu eigenlijk

-S-T-F-U- | 25-07-08 | 09:40

@Bandieter | 25-07-08 | 09:05 : Nee, 3% is ook nauwelijks merkbaar.
@Pierre Moustache | 25-07-08 | 09:19: Ga jij lekker 's nachts werken; wordt het voor mij overdag lekker rustiger op de weg. Ik heb nl. te maken met een normaal bioritme dat gebaseerd is op daglicht. Mijn kinderen hebben dat trouwens ook en ik ken ook geen kleuterscholen die 's avonds laat open gaan. Ons menselijk lichaam is niet gemaakt om 's nachts (zie Fritzl's) of onregelmatig te leven.
Jij kan dan wel je dagritme met 6 uur vervroegen maar doen je huisgenoten dat dan ook? Die willen volgens mij gewoon om 18:00 uur warm eten; een tijdstip waarop jij dan al een uur in bed ligt.
Kortom 24 uurs economie is prima maar het gros van de mensen zal graag tussen 8 en 9 willen beginnen met werken om met etenstijd weer samen aan de tafel te zitten met de familie en 's avonds met al die andere 9-to-5ers te kunnen socializen.

Ome Gijs | 25-07-08 | 09:39

fuckje | 25-07-08 | 09:04
Wel eens een kopstaartbotsting op de snelweg gezien, dan staat die salesharry met mijn zijn dure duitser bellend een vervangende auto te regelen, terwijl de brandweer het koekblikje aan het openknippen is.....

Fimbulvetr | 25-07-08 | 09:39

Ik spreek zelf niet meer over de lengte van de file, maar over de 'gevoelslengte'.

uninvited guest | 25-07-08 | 09:38

Zou die kale benzineprijs in Nederland misschien hoger zijn door:
- personeelskosten incl. loonbelasting en sociale lasten
- huisvestingskosten, incl. OZB en waterschapslasten
- kosten van milieuvergunningen
- precariorechten voor de reclameborden
etc. etc.

witwas | 25-07-08 | 09:38

Comrade | 25-07-08 | 09:31
Ik vind het juist schitterend! Met name de uitdunning van het busjesbestand op het hoofdwegennet juich ik van harte toe. Je gaat als Jan de Arbeider maar gewoon goedverdoeme met de BUS naar je werk!

Quadrifoglio | 25-07-08 | 09:38

Dat roep ik al jaren. van mij mag de prijs best naar 4 euro.

Homer J. Simpson | 25-07-08 | 09:35

Het wordt tijd dat al dat ijs op die noordpool gesmolten is, 20% van alle olie en gasvoorraden liggen er te wachten. Als dat tegen concurerende prijzen op de markt komt moeten die kamelenruiters ook met de prijzen omlaag.

Bazooka Joe | 25-07-08 | 09:34

fzwart | 25-07-08 | 09:31
dank u wel.

Pierre Moustache | 25-07-08 | 09:33

Word het dus hoogste tijd om de OV prijzen flink omhoog te gooien. Want het blijft heel raar dat de automobilisten op dit moment meer bijdragen aan het OV dan de mensen die er gebruik van maken.

fzwart | 25-07-08 | 09:31

... I don't get it. Zien we eindelijk eens de resultaten van een "normale" marktwerking, is t weer niet goed? Dat ik daar, als ouwe salonsocialist jullie nou op moet wijzen... Bloeden zullen jullie, stinkende krengen!

Comrade | 25-07-08 | 09:31

@Duderoo | 25-07-08 | 09:29
Tuurlijk niet. Past toch goed in het straatje van het kabinet? Dus is het een gedegen en goed onderbouwd onderzoek waaruit alleen maar de juiste conclusies zijn getrokken *kuch, kuch, hoest*

Agent327 | 25-07-08 | 09:31

Jammer alleen dat er vorige jaar in dezelfde periode groot onderhoud was aan de A2 wat veel meer files opleverde, dus een onderzoek van lik-me-vessie.

Duderoo | 25-07-08 | 09:29

.. foei, arme mensen en immigranten kunnen hun plekje in de file niet eensch meer betalen. Hoogste tijd voor een minimasubsidie aan de pomp. Is de pvda al wakker?

Jan Passant | 25-07-08 | 09:27

@J.P.Kotallah | 25-07-08 | 09:21
17:40

Agent327 | 25-07-08 | 09:26

@zoutwatercavia | 25-07-08 | 09:12
Dat kan helemaal niet. Een kameel past niet in de brandstoftank!

kruT | 25-07-08 | 09:25

Ik zie trouwens toch al niet in waarom automobilisten zo'n onredelijk deel van dit druilorenparadijs moeten betalen. En als ik een doelgroep mag aanwijzen om onze belastingverlaging te halen: Bakfietsmoeders.

Pierre Moustache | 25-07-08 | 09:25

En dan zegt men in de 2e kamer dat de prijs van de brandstof te hoog is t.o.v. de ons omringende landen, zo'n 9 eurocent. Mijn dames en heren van de regering/ 2e kamer: U heeft er voor gezorgd dat de accijns weer eens flink omhoog moest. Dus U bent schuldig!

Van Druten | 25-07-08 | 09:24

Dit is duidelijk een staaltje van gemanipuleerde informatie door een door de overheid voor 100% gesubsidieerde instelling.
Bos cs. wil de gespeelde quasi milieu- en file-effecten gebruiken om de hoge lasten en accijnzen te rechtvaardigen.
Een zeer goedkope en doorzichtige, maar misselijkmakende truc dus.

mick jagger | 25-07-08 | 09:24

Ach, de 'kale' benzineprijs in Nederland is de hoogste in Europa. Nou gaan ze in de kamer ineens liggen te ouwehoeren. maar ze houden zelf al jaren kunstmatig een enorm hoge benzineprijs in stand.

De enige reden om te liggen zeiken zal wel zijn dat straks de 'kale' prijs omlaag gaat, maar dat Woutertje B. middels belastingen de consumentenprijs hetzelfde houdt. Allemaal voor ons eigen bestwil natuurlijk, dat is duidelijk.

Voor de rest een hoop geblabla van dat clubje rekenwonders. In de praktijk doe ik er veel langer over om Schiphol te bereiken dan enkele jaren terug..

Adriaantjeeeeeuh | 25-07-08 | 09:23

Zal wel weer een nieuwe vorm van berekenen zijn. Zo heeft Lubbers ooit een paar honderdduizend werkelozen weg weten te rekenen. En zo rekent Bos ons nu voor dat het voor iedereen beter is dat de benzine duurder wordt.

Telegraafhoerrr | 25-07-08 | 09:23

Brandstofprijs zo'n 15 eurocent gestegen in die tijd? Levert 3% filereductie. Dus willen we 100% filereductie dan moet de brandstof 33x15=€4,95 duurder worden. Laten we het afronden op een benzineprijs van €6,50 per liter. Net zo'n logische berekening als van de VID.

Van Druten | 25-07-08 | 09:22

Wat een gelul, dit heeft niets te maken met de arabs, het is de geweldige staat der nederlanden die via een graai tax de prijzen omhoog heeft gejaagd, minder files , minder brandstoverkoop, minder tax, OOOOH gauw de tax weer verhogen, anders komt die kudt van een Bos weer in de problemen , want er moet geld weggesmeten worden naar de sociale minima, die te beroerd zijn om te werken en naar die paar duizend import bruidjes , die door de fouten van deze geweldige regering naar nederland aan het afreizen zijn, ik wordt weer kotsziek, dus ik ga mijn pillen maar weer innemen, en het verder rustig aandoen, hoe laat begint sesam straat??

J.P.Kotallah | 25-07-08 | 09:21

Mmmm. Minder verkeer + is minder inkomsten voor de staat. Kom maar op met die nieuwe belastingen.
.
*snik*

Contra | 25-07-08 | 09:19

Het ergste vind ik nog dat je btw betaald over accijns. (kale prijs + accijns) x 19% (binnenkort ongetwijfeld 20%) btw

Agent327 | 25-07-08 | 09:19

Kan iemand me nou eindelijk eens uitleggen waarom we met alle geweld allemaal om 09:00 schijnen te moeten beginnen? Om de verplichte file niet te missen soms?
Het is trouwens overbevolkingstechnisch gesproken hoog tijd voor een 24 uurs economie. Dit land is eigenlijk alleen 'snachts nog een beetje te doen.

Pierre Moustache | 25-07-08 | 09:19

En nu vindt de tweede kamer dat de 'kale' benzineprijs te hoog is. Grappig dat ze dan wel de benzine maatschappijen de schuld geven maar het verdommen om dat kwartje er gewoon weer af te halen. Dat scheelt natuurlijk teveel in het budget van W.B.

Agent327 | 25-07-08 | 09:16

Op zich is het uitstekend natuurlijk, als de rijbaan minder door druiloren wordt geobstipeerd. Maar ondertussen zit Woutertje bos te onaneren. En in plaats van fapfapfap doet hij takstakstaks. Dat is dan weer wel jammer. Dat continue gevoel dat je alleen maar voor de heilstaat werkt. Minstens tweederde van je tijd. Als je voor een baas werkt kan je nog een beetje F5-en ter compensatie, maar als eigen baas bent helaas niet. En als er heel af en toe nog iets met je geld gebeurde waar je wat aan had, dan was het niet zo erg. Al deden ze er maar iets mee waar je je niet bont en blauw aan ergert.

Pierre Moustache | 25-07-08 | 09:14

Nu nog een permanent inhaalverbod voor vrachtwagens en een verbod om op de linkerbaan te komen voor C1's, Alto's, Opels, Volvo 340's enz.
Dan schiet het tenminste weer een beetje op.
Nog een tip: Stel je Tomtom in om de huidige snelheid weer te geven. Je zult zien dat als je Tomtom 123 Km/h aangeeft (je wordt dan nog niet geflitst) je teller in de buurt van de 130 staat. De meeste mensen rijden dus gewoon te langzaam omdat ze op de teller voor de zekerheid maar 110 aanhouden.

Remington.223 | 25-07-08 | 09:13

Bewuste desinformatie van de VID

SnollydayInn | 25-07-08 | 09:12

Arabieren rijden toch op kamelen!?

zoutwatercavia | 25-07-08 | 09:12

Straks is autorijden alleen nog voor de elite beschikbaar (lees overheidstuig, drugsdealers & corporatetuig).

www.telegraaf.nl/binnenland/1450899/__...

DEN HAAG - Automobilisten op de Nederlandse wegen zijn in de eerste helft van 2008 vaker door fileleed getroffen dan in dezelfde periode vorig jaar. Overdag is de filedruk (lengte maal duur) met gemiddeld 8 procent toegenomen. Dat blijkt uit cijfers die de ANWB dinsdag heeft gepubliceerd.

__dictatuur | 25-07-08 | 09:10

wellicht dat mensen meer zijn gaan flex werken?

Lydus | 25-07-08 | 09:09

Ik merk juist een toename van de verkeersdrukte. Ik meet dat in minuten rijtijd aangezien ik altijd 200 km/pu probeer te rijden. Maw, anderhalf jaar geleden reed in 25 minuten naar mijn werk, nu 40.

Lying Dutchman | 25-07-08 | 09:08

Veel mensen rijden om om over de grens goedkoper te tanken. Dat leidt tot spreiding van de verkeersstroom waardoor het aantal files afneemt...



*/ lol modus...

Sjakie Snel | 25-07-08 | 09:07

*grinnikt*.... leuk geprobeerd, Hox.

Lebowski Achiever | 25-07-08 | 09:06

Het wordt tijd dat we de olie van die arabieren confisqueren.

Nauwe Opening | 25-07-08 | 09:05

Ik merk er anders weinig van. Mijn reistijd is nog niet echt korter geworden namelijk.

Bandieter | 25-07-08 | 09:05

"de arabieren"? - Wat een stemmingmakerij. Volgens mij wordt de prijs voornamelijk hoog gehouden door speculanten op de oliemarkt en een belachelijke hoeveelheid accijns. Prutsers..

IkBenWeerloos | 25-07-08 | 09:04

Dat kan wel kloppen, maar als wij ergens naar toe rijden , zien we zoveel mensen in dure bakken rijden, en waarom?
Wij hebben onze auto ingeruild voor een nieuwe C1, subsidie erbij, label A, en we rijden 1 op 23.....
Wegenbelasting: 25 Euri per kwartaal.
Dat scheelt!

fuckje | 25-07-08 | 09:04

Het kan mij niet schelen ik tank toch altijd maar voor een tientje.

tjeemig | 25-07-08 | 09:03

De ANWB stelt in een reactie de conclusies van de VID ‘te kort door de bocht’ te vinden. ‘Er spelen meer factoren mee dan alleen de brandstofprijzen’, legt een zegsman uit. ‘Denk aan het weer, werkzaamheden aan de weg en hoe de vakanties vallen.’
De ANWB meet geen resultaten per kwartaal, zoals de VID. Wel constateert de automobielorganisatie dat de verkeersdrukte op werkdagen het afgelopen half jaar met 6 procent is gegroeid. Vooral de zwaarte van de ochtendspits blijft toenemen. De verkeersdienst beaamt de constatering dat de A2 ook zijn knelpuntenranglijst aanvoert.

CoffeePatch | 25-07-08 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken