Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hakbar binnenkort verboden woord

Goedemorgen, kopje thee. Koekje erbij? Want we willen graag even wat verboden woordjes met jullie doornemen. Ja, u hoort het goed. V-E-R-B-O-D-E-N woordjes. Zo is het straks uit den boze het woord islamitisch terrorisme te gebruiken. Ies namelijk tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend. Hetzelfde geldt voor de woordjes islamisme, fundamentalisme en jihad. Initiatiefnemer is de EU, u weet wel dat clubje waar u vorig jaar massaal Neen tegen zei. Ja, diezelfde EU is op dit moment hard bezig een woordenlijst op te stellen die "neutraal" is jegens de islam. Begrippen als islamitisch terrorisme zouden vervangen moeten worden door terroristen die de islam misbruiken. Beter nietwaar? Krachtiger ook. “Waar het om gaat, is dat we willen voorkomen dat politici moslims kwetsen door onzorgvuldig taalgebruik en op die manier het gevaar van radicalisering vergroten”, aldus een EU-diplomaat. Jihad! VERBOTEN!

Reaguursels

Inloggen

@Maxima: Laat die gay dromen met adoptie nou maar zitten pipo, dat gaat jou en brussellul niet lukken in Belgie...

Ik begrijp dat jullie ontiegelijk geil van me worden, maar echt, dat wordt niks. Ga maar lekker op Martijn posten of zo.

MiRRoRMaN | 14-04-06 | 23:39

@paardenlul

ik wou net zeggen... gabbers, hooligans...

Sterker nog, Harry zou zeggen....

hak-bah foh-evah!

LOL!!!

hurkummer | 14-04-06 | 11:19

Nou dan kunnen ze stamkroeg voor gabbers ook wel sluiten.

Horsedick | 14-04-06 | 10:55

@Brusselmans
Tsss, laat je hem zo lang met een vieze luier rondlopen? Hoor hem toch janken!?
De afspraak was dat jij zorg zou dragen voor de luierverwisseling en ik hem zou voeden.
Toon eens verantwoordelijkheid!
*Veegt zoonlief's kwijl af en stopt de speen weer terug in het bekkie*
@Mirrorzoon
A-gu-gu-ga-ga-gu-gu.
*pets*

MAXIMO | 14-04-06 | 10:15

Ik ben er helemaal voor; de noeste vlijt van deze daadkrachtige diplomaten brengt weer wat poëzie in de taal:
Eén van mijn favo's :
Bommelding: "een mededeling van een mogelijke aanwezigheid van een object dat eventueel niet in dank afgenomen zou kunnen worden door een publiek, waarvan de grootte onvoorspelbaar is, en waarvan tevens nog betwist wordt, tot het tegendeel is bewezen, wat de eventuele gevolgen zouden kunnen zijn van voornoemde al dan niet uit te voeren consequentie, op grond van het feit dat alle variabelen dienaangaande nog niet ondezocht zijn door de daarvoor bestemde Commissie en er dientengevolge mogelijkerewijs door ale lidstaten verslag van is gelegd uit hoofde van het uitsluiten van de arbitraire artikelen " ( Art. 1-lid 2,6,7,9 Art. 4. lid 2 t/m 589. Art 78. lid 1,2,9 Strausfogel-Verdrag, Brussel 2006)
Maar nog het allerleukste van deze hele wiets is dat terrorisme nou gelukkig eindelijk effectief bestreden is! Als je het maar genoeg met de pen weet weg te moffelen is het er niet. Geniaal!

Deense Postbode | 14-04-06 | 07:55

Dömper, typisch zo'n christelijke propaganda site, ik ben geen shia, ik ben een soenni, zelfkastijding geldt als bidah (innovatie) en is dus verwerpelijk.

Pannie, achter de langslepende oorlog tussen soeni's en de shia zitten inderdaad Amerikanen, saddam hoessein was namelijk de grote vriend van Amerika voordat ze zich tegen hem keerden.

malik | 14-04-06 | 04:11

@Maxima: Ach ik weet zeker dat jij en Bruslapzwans zelf een prima anaalbaby kunnen produceren, type drol, Brussellul schijnt (ook al verwijt ie mij nu een anale fixatie) nogal veel op te hebben met drollen, dus dan hebben jullie samen een getint babytje. Tegenstrijdig met het soort drollen dat jullie beminnen zal deze na een tijdje wit worden en stoppen met stinken.

@Brullerlul: Ach, ik denk dat Joris en consorten het te druk hebben met jou uitlachen. Dat doen wij Hollanders wel vaker naar Belgen, ze keihard uitlachen en voor het geval het je niet op viel: Ook al doe je net alsof je je niet voor mij interesseerd je wringt je nog altijd in allerlei bochten om interessant tegen mij over te komen. Kijk, mij interesseerd het geen ruk wat het reaguurdersvolk over me denkt, die tijd heb ik lang heel lang geleden gehad op fora. Aan de andere kant maak jij je wel druk en laat je je door simpele zielen als mij of andere reaguurders enorm op stang jagen.

Zelfspot, weet je nog? Dat woordje probeer ik je nu al de hele dag te leren. Laat het eens op je friethersentjes inwerken! :-D

MiRRoRMaN | 14-04-06 | 03:01

malik 14-04-06 @ 01:08
Maar weten die soennieten die die moskeen op blazen bv dat ook, of lezen die een andere koran??
Onee, daar zitten de Joden achter natuurlijk, foutje van mij ;)

Pannie | 14-04-06 | 01:55

@Pannie 14-04-06 @ 01:40:
Ik moest ook al zo lachen, maar ik ben bang dat het serieus bedoeld is. Overigens, mag de werkelijk gelovige wel reaguren op Vrijdag? Helemaal op Goede Vrijdag, want Jezus was toch een Islamitisch profeet? En dan reaguren op de dag dat een profeet aan het kruis is genageld. Nou nou nou... Ik weet niet of de mullah dat allemaal wel goed vindt.

crixus | 14-04-06 | 01:48

malik 14-04-06 @ 01:08
Erg leuk mogen wij dit quoten?
Ik neem aan dat dit humoristisch bedoeld is tenminste.

Pannie | 14-04-06 | 01:40

Wat is de wereld zonder een lekkere Hakbarr?

Fatwabuster | 14-04-06 | 01:19

radiokies, dat woord komt niet in mijn vocabulaire voor, wel radio en kies los van elkander. Een radio heb ik niet, te old skool.

malik | 14-04-06 | 01:18

@malik
Hoe is het met de radiokies?

Dömper | 14-04-06 | 01:14

@ Winter, het ligt eraan hoe het wordt uitgesproken, als het woord Jihad negatief wordt uitgesproken dan moet dat inderdaad verboden worden want de Jihad is namelijk een heel positief iets. Jihad betekent strijd of verdediging tegen onrecht en onderdrukking, in deze tijd is het dus voornamelijk het zionisme dat onderdrukt, je ziet bijvoorbeeld hoe de situatie nu in Palestina is waar mensen uit hun huizen worden gedreven en kleine kinderen worden vermoord door Israëlische soldaten, 9/11 waarvan de schuld bij Al qaida wordt gelegd terwijl de mossad en de cia erachter zaten(wolfowitz de zionist vooral). Jihad betekent volgens de Islamitische wetgeving dat er geen kinderen,vrouwen of onschuldigen gedoodt mogen worden, ook mag de omgeving van de tegenstander niet beschadigd of vernietigd worden. Helaas vechten de Amerikanen/zionisten tegenwoordig met allerlei vieze bommen, chemische wapens en kernwapens waardoor deze regels bijna onmogelijk na te leven zijn voor de moejahedien.

malik | 14-04-06 | 01:08

HAHAHA

terwijl jihad een islamitisch begrip is, als je dit verboden maak dan val je ALLE moslims aan

Winter | 13-04-06 | 23:26

Hakbar x 2(tot-de-macht-64)
Ziezo, ik ben gelijk aan mijn quotum voor deze maand...

@schele henk
Uitstekend.. Deze kan ik je thans niet verbeteren!

ruitjes-14159 | 13-04-06 | 23:03

Meneer Allah is een enorme sukkel die de belangrijkste boodschap voor de mensheid ooit (volgens hem dan) doorgeeft aan een analfabeet. Geen probleem zou je zeggen als je het heule universum in elkaar geflanst hebt, ff met je vinger knippen en Mohamedje kan lezen en schrijven. Neuh te moeilijk voor die lutser. Resultaat, pas nadat die zandhaas een houten pyama had aangetrokken gingen ze de boel verzamelen en derhalve is een kwart van dat heilige schotschrift der mosloos totaal niet uit te leggen flauwekul, ook niet door de grootste der kanslozen die hun hele leven nix anders doen dan dat in boekvorm uitgegeven pleepapier navorsen.

schele henk | 13-04-06 | 22:51

@gevallenverstand en CoJoNes...
Heau heau heau... deze polder-deal gaat me een beetje te kort door de bocht. Wat moeten we dan met mensen van een bepaalde religie die na het zien van een terroristische actie door mensen die zeggen dat uit dezelfde geloofsovertuiging te doen (zeau... ik word politiek corrrect!), op straat uitbundig gaan feesten en de naam van God aanroepen met een ander woordje erachter.
Ik wil me het recht voorbehouden om dan wel die religie gaan bashen. Eigenlijk wil ik sowieso het recht om elke religie te bashen, ongeacht of er terrorisme in het spel is.

crixus | 13-04-06 | 22:42

islamitische woordenboekterrorist in de eu?

ruigtand | 13-04-06 | 22:32

fair enough!

gevallenverstand | 13-04-06 | 22:29

Deal

CoJoNes | 13-04-06 | 22:28

Add-on:
Maar dan wil ik niets meer over Islambashen, gezeur over doekjes en Islamofobie horen...
(Toegegeven, het was een inval!)

gevallenverstand | 13-04-06 | 22:28

Tja, dan ben ik wel weer streng... gewoon... deaudstraf....

gevallenverstand | 13-04-06 | 22:24

@gevallenverstand 13-04-06 @ 18:02
*is al jaren geleden gestopt met nadenken*
Prima compromis. Geen moslimterrorisme meer, maar duidelijk stellen dat een ieder die terreur pleegt vanuit religieus oogpunt, ziek is in z'n hoofd, vervolgens gedwongen opsluiten.
Suggestie ? Guantanamo Bay?

CoJoNes | 13-04-06 | 22:20

Saudi-Arabië heeft niks te vrezen, of gaan de Bin Ladens nu niet meer op vacantie met de Bushes?

vlunk | 13-04-06 | 21:30

War is the world's biggest business.
Decennia lang haat kweken onder de bevolking tegen het Westen (terwijl je zelf gewoon allerlei zaken blijft doen met hun bazen) en dan de grenzen openen. Binnen de kortste keren heb je de oorlog die je wilt, kun je daar weer dik geld aan verdienen, eerst aan wapens, daarna bevoorrading en ondersteuning van troepen, tenslotte aan wederopbouw. Niks nieuws onder de zon. Met een beetje mazzel en wat duwtjes in de "goeie" richting gaan de mensen dan piepen om 1 wereldregering. Dan kan het echte uitzuigen echt beginnen.
In de tussentijd.... eens kijken, na Iran en Venezuela heeft Indonesië de meeste olie volgens mij, dat zal daarna wel aan de beurt zijn.

vlunk | 13-04-06 | 21:28

@04
De EU heeft het bedacht.

Dömper | 13-04-06 | 20:48

verboden woorden,, tis toch echt wel weer nederland om dat weer te gaan bedenken

04 | 13-04-06 | 20:34

Jihad
Islamisme
Fundamentalisme
Islamitisch terrorisme

En dat allemaal in 1 post.... Wat een mierenneukerts daar in Brussel.

Mister 10 | 13-04-06 | 20:01

De hemd is nader dan de rok,en in een rugzak past meer dan in een sok..
Vangen.

Silent | 13-04-06 | 19:39

@de melkboer 13-04-06 @ 16:37:
Witte Donderdag Middag Borrel.... White Russians dus...

crixus | 13-04-06 | 18:16

LOL @ G-Unite

Toch niet de feauteaux uit die Haagse sexkelder? Ik dacht dat die samen met de oude servert aan de straat gezet waren.

Heb je PrdW weer over de vloer gehad?

@ Domper

Maximo is als het aangename vrouwelijke gezelschap in een kroeg waarvan je tervergeefs hoopt dat ze niet veel uitgesproken meningen over politiek heeft.

Brusselmans | 13-04-06 | 18:04

CoJoNes 13-04-06 @ 12:47
*stopt met nadenken en tiept* Als iemand zegt; 'Ik verkracht je want dat wil de bank', dan zeggen we van zoiemand dat daar wat schroefjes van los zijn.

gevallenverstand | 13-04-06 | 18:02

Ik had in de Rotterdamse bellevoysstraat een buurjongetje wat Jihad heette.
Het was een schattig ventje van een jaar of vier, die op straat met zijn driewieelrtje in de weer was. Zijn moeder hield hem vanuit het raaam op drie-hoog in de gaten. Als hij binnen moest komen gilde ze door de straat: JIHAD ! JIHAD !

Ik dacht dat er bij de burgerlijke stand regels gelden voor namen van kinderen, zoals dat een naam niet aanstootgevend mag zijn.
Maar blijkbaar was die regel in dit geval niet van toepassing ?

Andreas B. | 13-04-06 | 17:23

WTF!
MiRRoRMaN, de grote verzoener van MAXIMO en Brusselmans?

Dömper | 13-04-06 | 17:19

niet in het minst door de chantabele feauteaux, maar een zwak desalniettemin.

G-unite | 13-04-06 | 17:18

*heeft een zwak voor Brusselmans*

G-unite | 13-04-06 | 17:16

@ Maximo

Wel een negertje hoor!!!

Brusselmans | 13-04-06 | 17:05

@ MiRRoRdrol

Oei oei, komt daar de anale fixatie de hoek omkijken?

Wat ik zo grappig vind is dat je alles nu zo'n beetje wel hebt aangehaald om me zwart te maken en niemand - op mijzelve en een paar onbeduidende balonnenvouwers na natuurlijk - er enige notie van genomen heeft. Zouden je schrijfseltjes echt zo oninteressant zijn of heb je gewoon weinig omstanders aan je zijde.

Ik bedoel, Joris zwijgt in alle talen na die emotionele oproep van je en zelfs MAXIMO - een van mijn gezworen verbale opponenten binnen deze kolommen- komt er ronduit voor uit dat het met mij geen kwaad kersen eten is.

Waar gaat het mis, mirrordrol?

Brusselmans | 13-04-06 | 17:04

@MiRRoRdrolletje
We zoeken nog een adoptiekindje, type verwaarloosd, interesse??

MAXIMO | 13-04-06 | 17:00

In belgie bedoel ik natuurlijk, zijn homohuwelijken al toegestaan in belgie? ;)

MiRRoRMaN | 13-04-06 | 16:53

@Brussels, idd, Cafe de Groene Kudt is thans een besloten societeit en stijllozen worden steevast geweerd.

Lekker Belangrijk© | 13-04-06 | 16:52

@Brusselmans: Ach zo lang jij met die waanideeen gelukkig bent vind ik het best. Op een lichte irritatie jegens jou na heb ik er geen last van hoor, zeker sinds ik weet dat je de Belgische dorpsgek van Geenstijl bent.

Ik weet zeker dat jij en Maximo saampjes heel gelukkig worden. Zijn homohuwelijken eigenlijk al toegestaan in Nederland? Want met ijzeren rita denk ik niet dat je er hier in komt.

MiRRoRMaN | 13-04-06 | 16:52

De reden lijkt me duidelijk. Rin tin tin , de afgrond in. Gewoon lekker niet luisteren allemaal. Lekker verder gaan met demoniseren, hopen dat ze Rita ook nog opruimen. Het kan, mag en zal ook wel gebeuren in Nederland.

Ondertussen vanuit de EU lekker de problemen ontkennen en doodzwijgen: "er is geen terrorisme meer, want je mag het niet meer uitspreken". Probleem opgelost.

En zo gaan we weer paar jaartjes verder tot er in het straatbeeld geen kruizen of andere niet Islamitische geloofstekens meer vertoond mogen worden.

Stapje voor stapje...

CyberKookie | 13-04-06 | 16:48

@ MAXIMO

Nee, cyberkoekje haalt de Goddelijke kale aan. Waarom dat nu in het engels moet in mij ook niet duidelijk.

Brusselmans | 13-04-06 | 16:37

@crixus
WiDoMiBeau???
Wel deze achterlijke loonslaaf moet morgen gewoon aan de ARBEIT om zn centen bij elkaar te werken.. Maar alles voor een goed doel ; De junkz in Nijmegen hebben honger en ze zijn bijna door de voorraad drugz heen..
Dit geheel terzijde overigens

de melkboer | 13-04-06 | 16:37

@crixus
Behalve dit hoofdstedelijke advocatenkantoor.

Der Icebear | 13-04-06 | 16:34

@ LB ©

Ja, daar heb ik zin an! Cafe de Groene Kudt is zeker niet meer?

Brusselmans | 13-04-06 | 16:28

@Lekker Belangrijk© 13-04-06 @ 16:24
De WiDoMiBeau bedoel je? Aangezien kantorend 0031 morgen vrij is, lijkt me dat wel een strak plan.

crixus | 13-04-06 | 16:28

De Vrijmibo is als te westers beoordeeld. Vanaf nu is het de Domibo.

TM | 13-04-06 | 16:27

@TM, Don't mention the war!
BTW Is het niet al tijd voor de VrijMiBo?

Lekker Belangrijk© | 13-04-06 | 16:24

Alles is hier mogelijk.

CyberKookie | 13-04-06 | 16:23

?My mother loved John F. Kennedy ? and so did I. She thought the assassination was terrible and she always felt like something like that would happen to me. That?s exaggerated because Holland is not that kind of country.?

CyberKookie | 13-04-06 | 16:22

@de melkboer : "This is EXACTLY how Nazi-Germany started!"

// -John Cleese mode off - //

TM | 13-04-06 | 16:19

@ mirrordrol

Gelijk hebben is geen kunst, we hebben het tenslotte allemaal. Gelijk krijgen is echter iets heel anders.

Mijn eeuwige zwakte is dat ik gespeend van enige overredingskracht op deze wereld ben gezet. Hierdoor ga ik eenzaam ten onder met mijn eigen gelijk.

Het is pathetisch..

Brusselmans | 13-04-06 | 16:11

@Dömper, lol, wbc, de Winston Bogarde van GS.

Lekker Belangrijk© | 13-04-06 | 16:07

iemand WOII al aangehaald...?

de melkboer | 13-04-06 | 16:06

@DT71
Wannabe mag hier al een tijdje niet meer meedoen. Hij mag alleen op nieuwsnieuws zijn grammofoonplaatje op de herhaalknop laten draaien.

Der Icebear | 13-04-06 | 16:06

@DT71 13-04-06 @ 16:00
Volgens mij is wbc gebanned hier, en mag hij alleen nog maar op nieuwnieuws posten.

Dömper | 13-04-06 | 16:04

Ik zie een opbloeiende liefde op GS!

MiRRoRMaN | 13-04-06 | 16:01

Wannabecool is nog stil?
-
WTF!? Dit is toch koren op de molen van onze enigste eigenste wannabe-Volkert?

Rest In Privacy | 13-04-06 | 16:00

[..]De obscene onnozelheid - op het nederige af - waarmee gedacht wordt dat de problemen tussen 'hullie & zullie' wel als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen wanneer het debat zijn scherpe kantjes kwijtraakt is adembenemend.[..]
BULLS EYE!!!

Lekker Belangrijk© | 13-04-06 | 15:57

@Der Icebear 13-04-06 @ 15:42
De wens is de vader van de gedachte.
Maar, de trol van...?

Dömper | 13-04-06 | 15:57

@ Maximo

Het genoegen is geheel aan deze zijde.

Brusselmans | 13-04-06 | 15:50

@ Tiepe

Mijn onderlinge relatie met moslims hoeft helemaal niet verbeterd te worden. Die paar moslims die ik ken zijn prima lui en onze verstandhouding behoeft heus geen censuur op therapeutische basis.

Ik wil gewoon kunnen zeggen wat ik over iets te zeggen heb zonder door zelfingenomen tiepjes als jij er fijntjes op gewezen te worden wat er allemaal wel niet staat te wachten wanneer ik mijn toon niet matig.

Dat is ook precies de crux in deze. Uit angst voor de eeltige hand van allah's achterlijke neefjes buiteld iedereen over elkaar heen om maar aan te tonen dat het allemaal de schuld is van de harde toon van het debat.

De obscene onnozelheid - op het nederige af - waarmee gedacht wordt dat de problemen tussen 'hullie & zullie' wel als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen wanneer het debat zijn scherpe kantjes kwijtraakt is adembenemend.

Zet 'm op!

Brusselmans | 13-04-06 | 15:48

'Hakbar'??? is dat zoiets als 'nekschot'...?

stretch | 13-04-06 | 15:44

Brusselmans @ 15:26
Hoe dan ook, je bent wel een van de weinige andersdenkenden waarmee ik wel een discussie op niveau kan voeren, al is ie dan soms een beetje off-topic maar daar maak ik mij ook schuldig aan.

MAXIMO | 13-04-06 | 15:43

@MAXIMO 13-04-06 @ 15:36:
Dat heeft Rabarberke bij herhaling gezegd... Ik weet het.

crixus | 13-04-06 | 15:42

Ik voorspel nu een reactie van Dömper, de trol van.

Der Icebear | 13-04-06 | 15:42

@rosalie: Het zou te makkelijk zijn nu Belgengrapjes te gaan maken, dus dat zullen we maar niet doen. Bovendien ken ik ook Belgen die wel heel cool zijn.

MiRRoRMaN | 13-04-06 | 15:41

@Brusselmans: L-E-R-E-N L-E-Z-E-N, verlinken daar doe ik niet aan. Ik leef bij bepaalde principes, maar dat zul je ongetwijfeld niet kennen. Verder zak ik niet tot jouw nivo door je ook naampjes te gaan geven, het geeft mij alleen maar aan dat ik gelijk heb want tot nu toe heb je geen enkele van mijn "beschuldigingen" aan jouw adres ontkent.

T'is niet mijn schuld dat normaal discussieren en zelfspot -of kritiek je totaal vreemd is, ik sta in ieder geval mijlenver boven jou dat weet ik wel ook al neem ik mezelf geeneens zo serieus. Als je zoals jou leeft heb je met je 48ste een hartaanval.

MiRRoRMaN | 13-04-06 | 15:39

@ Mirrordrol

Ja hoor, ik ben een linkse knuffelaar. Als je dan even dit standpunt wil verdigen tegenover tiepe en maximo, scheelt het mij ook weer een hoop typwerk

Brusselmans | 13-04-06 | 15:38

Bij de weg, Joris is er even niet, die laat op dit moment een hond uit.

schaamstreek | 13-04-06 | 15:37

@crixus
Zoals Rabarberke een keer zei; "oppassen voor herhalingen".
Ik sla deze dus over..

MAXIMO | 13-04-06 | 15:36

Tis jammer, maar het is des Brusselmans om nutteloos te discussieren, te misinterpreteren en zwaar off-topic te zijn. Op de man spelen is een van de vaste regels van de man uit Brussel in zijn reaguursels. Misschien is het verstandig wanneer hier ook een "verbodenwoordenlijst" gehanteerd wordt en dan met name (scheld)woorden van mensen die met degenerende termen hun posts kracht bij willen zetten.

rosalie | 13-04-06 | 15:36

@kwakzalvert,
kijk uit wat je zegt, we willen jouw al dan niet met capslock versierde reagluursels niet missen :-)

fuckje | 13-04-06 | 15:36

Ook gezellig hier? Biertje erbij?

schaamstreek | 13-04-06 | 15:34

er is geen alternatief om je mondje dicht te houden, over sjieks die in het amstel hotel in de badkamer een schaap slachten.

ganzo | 13-04-06 | 15:34

'Onze Joris' kan vast niet wachten tot 'ie je verzoek op een zuurverdiende ban van die vermaledijde Brusselmans heeft ontvangen.

En trouwens, het is 'Enig kind'.

Brusselmans | 13-04-06 | 15:34

@Brusselmans: Ja maar je BENT toch een slinkse knuffelaar? Ik ben in ieder geval geen drol dat woord reserveer je maar voor dat volkje dat je zo bemint....

MiRRoRMaN | 13-04-06 | 15:33

Jullie zijn allemaal Hitlers en Nazi's!!!!

* ben ik de eerste? *

kwakzalver | 13-04-06 | 15:33

@Brusselmans
Goed lezen is ook een kunst. Niet AHA of Wilders zijn verantwoordelijk voor de onverkwikkelijke situatie waarin west en oost terecht gekomen zijn. Dat stel ik nergens en dat zou vanzelfsprekend ook iets te veel eer zijn voor deze twee hypepolitici (verder valt me uw scherpte een beetje tegen vandaag, slechte nacht achter de rug?).

Hoe dan ook. Uw stijlmiddel van de ironische hyperbool is matig uitgevoerd en gaat ook nog eens voorbij aan het onderwerp. Wanneer u op mij wenst te reageren, dan graag to the point. Richt uw kromme pijlen anders elders.

De oorzaak van de huidige onverkwikkelijke situatie tussen ons en sommige Islamitische mensen ligt natuurlijk niet in een bepaald taalgebruik. Maar gegeven de situatie, kunnen we nu wel proberen te voorkomen dat de onderlinge relatie helemaal naar de knoppen gaat. Die wordt slechter wanneer er op z'n Brusselmans doorgehakt wordt. En beter als er wat voorzichtigheid wordt betracht. Het is aandoenlijk om te zien dat zij die anderen van een totaal gebrek aan beschaving verwijten, zelf zo onbeschaafd zijn.

Tiepe | 13-04-06 | 15:32

@Brusselmans, MAXIMO, MiRRoRMaN, Lekker Belangrijk©....

Wie gaat als eerste een ander voor Hitler of Nazi uitmaken...?
Ik wacht in spanning af...

crixus | 13-04-06 | 15:31

@ mirrordrol

Is het niet opgevallen dat ik pas mirrordrol ben gaan noemen sinds je me een linkse knuffelaar bent gaan noemen?

En voor de duidelijkheid, laat je er toch vooral niet door mij van weerhouden je gal hier te spuien.

Brusselmans | 13-04-06 | 15:30

@ Rabarberke 13-04-06 @ 15:14

"We hebben een probleem, we worden niet geaccepteerd... Nou, dan verbieden we toch gewoon om over ons te praten"

Donder op.

Jouw mening is dat politici hun muil moeten houden, dus de problemen bij de naam noemen moet verboden worden?

CyberKookie | 13-04-06 | 15:30

Dus misbruikend teroristen van de islam mag wel.Waaa doet mij denken aan vieseriken met kindertjes.Leuker kunnen ze het niet maken,scherper wel.En verder hebben wij met die heele EU niets van doen,wij hebben tegen gestemd.

monaco | 13-04-06 | 15:29

@Brusselmans: Fijn zo, lekker zo doorgaan jongen dan heb jij heel snel hier een ban aan je broek. Ik zal je verder niet verlinken want ik ben geen NSB'er zoals jij maar het zal onze Joris vanzelf wel gaan opvallen dat je mensen hier uit onmacht loopt uit te schelden.

Je bent een triest geval jongen, neem lering uit mijn nicknaam en kijk jezelf eens lang en hard aan in de spiegel.

Je begrijpt er zelf echt helemaal geen ruk van. Enigst kind zeker?

MiRRoRMaN | 13-04-06 | 15:29

@Brusselmans: "Nee hoor, die vrijheid zou juist veel helderder zijn wanneer er niet zo oeverloos om de hete brei heen gedraaid zou worden." Nou praat je jezelf dus tegen. Want aan de ene kant moeten we marokkaantjes van je knuffelen maar aan de andere kant niet om de hete brei heen lopen. Wat is het nou? De problemen onder ogen zien aangaande de moslims, of knuffelen?

Vrijheid betekend VOLLEDIGE vrijheid van meningsuiting en ALLES mogen zeggen, ook als dat tegen jouw mening in gaat. Het feit dat je gaat schelden tegen mij maar vervolgens zoiets zegt bewijst al precies wat voor vlees we in de kuip hebben met jou. Snap je het zelf nog wel helemaal?

MiRRoRMaN | 13-04-06 | 15:27

@ Maximo

Mirrordrol noemt me (s)links! Zo zie je maar dat in de oorlog der ideeen men allerhande schutskleuren aanneemt.

@ Mirrordrol

Tuurlijk jong, geen probleem.

Brusselmans | 13-04-06 | 15:26

Begin van het eind...

CyberKookie | 13-04-06 | 15:26

@Lekker Belangrijk©: Van mij wel, spiegelmanneke, meerhoerman, whatever maar laten we het wel vriendelijk houden. Die brussel gaat geloof ik helemaal uit zijn plaat omdat we hier geen turkjes knuffelen. Allemaal prima, maar schelden vind ik een beetje onnodig. Het is hier geen Fok toch????

MiRRoRMaN | 13-04-06 | 15:25

@ Maximo

Wat jij wil, maar zolang je blijft pleiten voor het eenzijdig monddood maken van elke politcici waar je het niet mee eens bent blijf ik daar m'n zegje over doen.

@ Rabarbeke

Nee hoor, die vrijheid zou juist veel helderder zijn wanneer er niet zo oeverloos om de hete brei heen gedraaid zou worden.

Brusselmans | 13-04-06 | 15:23

Spiegelmenneke... mag dat dan weer wel?

Lekker Belangrijk© | 13-04-06 | 15:23

@Brusselmans: Hee brussellul, zou je ff heel vriendelijk willen kappen mij Mirrordrol te noemen? Als slinkse mongool zou je toch heel goed moeten weten niet te gaan lopen schelden. Randdebiel.
Ik laat het schelden verder hierbij achterwege, maar dan moet je wel ff heel snel kappen met die ongein.

MiRRoRMaN | 13-04-06 | 15:18

@MAXIMO, maakt niet uit joh, ik heb een muis met een slijtvast scrollwieltje.

Lekker Belangrijk© | 13-04-06 | 15:18

@Lekker Belangrijk© 13-04-06 @ 14:52:

Sjips. Worden die links bij de televaag zo genoemd sinds dat ze GS hebben overgenomen ? Of ben jij daar toevallig webmeester ?

Feuer Frei | 13-04-06 | 15:17

Pfffff... Gelukkig, met Rabarberke is alles ook nog goed en wel..
Fijn om je weer te lezen.

MAXIMO | 13-04-06 | 15:17

Wat zou de vrijheid van meningsuiting toch een stuk plezieriger smaken als een hoop politici gewoon eens wat vaker hun bek zouden houden.

Rabarberke | 13-04-06 | 15:14

@Brusselmans
Wil er niet meer woorden aan vuil maken aangezien deze nutteloze discussie is begonnen met een misinterpretatie van jouw kant in je 2e comment die aan mij was gericht en het daarna evolueerde in zwaar off-topic gelul maarrrrrr ik wil er nog wel effe aan toe voegen dat ik net als AHA en Wilders maling heb aan wat anderdenkenden vinden van mijn mening..
FYI.

MAXIMO | 13-04-06 | 15:11

De EU als de pooier van de Europese Cultuur.

derks | 13-04-06 | 15:10

Ik stuitte net op deze leuke verzameling van politiek correcte en politiek incorrecte woorden en termen:
www.languagemonitor.com/wst_page20.htm...
Hoe gestoord worden we hier in West-Europa? Bij de BBC mag het woord terrorist niet meer gebruikt worden. En als het wel gebruikt wordt, dan moet het tussen aanhalingstekens staan, zodat het publiek het woord niet te letterlijk opvat.

Boer Harm uut Twente | 13-04-06 | 14:55

@Ongeletterde Boer 13-04-06 @ 13:47
Dank voor de aanbidding ;-) (Zolang je maar niet in me gaat geloven ;-))
Let wel, het communisme, zoals Marx het bedoelt had, is ook een sprookje gebleken.

@MiRRoRMaN 13-04-06 @ 14:38
"Tussen de regels lezen" noemen ze dat.

Dömper | 13-04-06 | 14:54

Ik denk toch dat Playgoat, of Goatboy, in de nabije toekomst gigantisch aan gaat slaan.

Murdockyoufool | 13-04-06 | 14:53

@het witte schaap

Ja hoor, al loop je het risico dat vroeg of laat het kantoor van PlayBoy in Nederland van al zijn ramen zal worden ontdaan. (Dat gebeurde in 1983 bij de intrede van PlayBoy overigens niet, toen werden de bladen in de gracht geflikkerd door dolle mina's)

Achtertuyn | 13-04-06 | 14:49

Mag de playboy nog wel verkocht worden?

het witte schaap | 13-04-06 | 14:44

En weer een stukje ingeleverd.

reuzenkind | 13-04-06 | 14:44

'citeerde mirrordrol de halve wereldbevolking'

Brusselmans | 13-04-06 | 14:39

@Lekker Belangrijk©: Jaaaaren terug toen ik nog "zoekende" was naar een geloof (ik was een jaartje of 19 je kent het wel) heb ik de Koran eens gelezen. Voor een feit weet ik sowieso al dat die gekke hoofddoekjes dus helemaal niet hoeven, dat staat er nergens in.

MiRRoRMaN | 13-04-06 | 14:38

@Tiepe, Ik zou zeggen, lees de koran(NSFW) eens... dan begrijp je er iets meer van hoe het komt dat het zo stroef gaat met de "integratie" van de moslims in EU.

Lekker Belangrijk© | 13-04-06 | 14:37

G*tverdeg*tver dat heb ik weer. Na die vorige topic over kreupele stoeipoezen dacht ik het gat in de markt gevonden te hebben: een schoenreparatiebedrijf voor 1-benigen. Juist ja.... de HAKBAR

gilles de la tourret | 13-04-06 | 14:33

@bestestuurman: Niet alle moslims zijn terroristen maar helaas zijn de meeste terroristen wel moslim.

MiRRoRMaN | 13-04-06 | 14:33

@ Tiepe

Terreur is Terreur. Of het uitmaakt of het wel of niet een politieke achtergrond heeft moet U maar eens aan de slachtoffers vragen. U bent nogal denigrerend naar degenen die hebben te lijden onder diezelfde terreur door het enorm te bagetaliseren. Daaruit concludeer ik dat U niet weet waar het over gaat.

Achtertuyn | 13-04-06 | 14:33

Allochtoon: medelander
Neger: donkerkleurige medelander
Marokkaan: getinte medelander
Moslimterrorist: aanhanger van een vreedzaam geloof die zijn overtuiging kracht bij wil zetten.
Islamfundamentalist: aanhanger van een vreedzaam geloof die lichtelijk overdrijft, maar in principe geen gevaar oplevert, gaat u rustig slapen.

En nu allemaal in koor: allochtoon is...

Murdockyoufool | 13-04-06 | 14:32

@het witte schaap 13-04-06 @ 14:22
Eurabia heet zoiets. Iedereen moslim.

Framoes | 13-04-06 | 14:30

Zeau! Ik heb weer zeer genoten van bovenstaande reaguursels. Wat ik mij thans afvraag... Heeft de EU ook advies ingewonnen van iemand als Salman Rushdie (ik noem maar iemand) of een kleine enquête gehouden onder de slachtoffers en nabestaanden van de aanslagen in Madrid en Londen? Is Lieuwe van Gogh bijvoorbeeld ook gebeld?
Dat zijn zo maar een paar vraagjes die ik bij dergelijke plannetjes van Europese *kuch, rochel, spuug* volksvertegenwoordigers spontaan voel bovenkomen.

crixus | 13-04-06 | 14:30

Bij nieuw nieuws
2.5 jaar cel voor in de fik steken van moskee

het witte schaap | 13-04-06 | 14:29

@het witte schaap
Maar dan wel hakbars die het op echte hakbars hebben voorzien ;-)

de melkboer | 13-04-06 | 14:23

Als wij alles maar goed blijven vinden wat islam betreft en onze cultuur en democratie weggeven,komt er een tijd dat we allemaal hakbars zijn

het witte schaap | 13-04-06 | 14:22

@Framoes 13-04-06 @ 14:18
Of 020 zuidoost ook altijd pret... / 010 zuid ??

de melkboer | 13-04-06 | 14:21

*krijgt een broeierig en klef gevoel in de handen, begint te zweten, voelt de adem stokken in zn keel, loopt zeer rood aan, kan het niet meer aan, tranen lopen over de wangen, hart slaat over* ........ hhh..... hhhaa..... hhhaakk.. HAAAAKKKBAAAAAAAARRRRRRRR!!!!!!
Tering dat lucht even op... *alles doet het weer normaal*

de melkboer | 13-04-06 | 14:19

@de melkboer 13-04-06 @ 14:14
In 030 bij Kanaleneiland of Hoog Catharijne bij de taxistandplaats heb je ook gegarandeerd succes.

Framoes | 13-04-06 | 14:18

MAXIMO 13-04-06 @ 11:51

Hahahahahahahahaha.
Neem nog een negerzoen, eikel.

Varreke | 13-04-06 | 14:18

@Tiepe 13-04-06 @ 13:59
Het gevaar is dat veel van die pestjochies trots zijn op de landen waar de regering uit Islamofascisten bestaat, want dat zijn dezelfde landen die Israel kapot willen maken.
En als er een volk is die voor elk probleem op deze wereld heeft gezorgd zijn het wel de Joden met hun Zionistische schaduwregeringen.... tenminste dat denken ze op Marokkaanse fora.

Framoes | 13-04-06 | 14:16

@stoeptroep
Waar in de stad.... Probeer het eens in 020 west en zet je woorden kracht bij door met een Israelische vlag luid toeterend door de straten te scheuren...
Succes gegarandeerd...

de melkboer | 13-04-06 | 14:14

@lsb14:10 Stuur je idee naar Den Haag!!!!!!!!!!! Geniaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vraagstaart | 13-04-06 | 14:13

@ kwakzalver

Niet minderen, gewoon niet meer doen.

Brusselmans | 13-04-06 | 14:11

-weggejorist-

lsb | 13-04-06 | 14:10

Toen een neger nog een neger was, was hij niet zwarter dan de medelander van Afrikaanse afkomst nu. Gaat jihad nu "taak voor moslims om hun geloof te beschermen en te verdiepen, uiteraard binnen de kaders van de Europese wetgeving" heten?

vraagstaart | 13-04-06 | 14:07

Deed het net 5 min geleden in de stad : HAKBAAAR!

Niemand reageerde.. zonde

stoeptroep | 13-04-06 | 14:06

@Brusselmans
Normalitair heb ik zelfs helemaal nix met de capslock, ech nie. Maar als er zo nu en dan een onderwerp voorbij komt, waarover ik me werkelijk hartstikke woedend kan maken, dan gaat mijn pink automatisch richting de caps. Zal proberen te minderen.

kwakzalver | 13-04-06 | 14:06

Natuurlijk is het nu bijzonder kansloos om steeds hakbar te gaan roepen om zo Joris te irriteren.
HAKBARRR!

GodfriedV.Bouillon | 13-04-06 | 14:05

En zullen we de capslock met rust laten?

Brusselmans | 13-04-06 | 14:02

@ tiepe

Nou, ik ben blij dat jij het ei van columbus hebt uitgevonden.

Hoe kon ik toch niet doorhebben dat alle problemen met straatcriminelen van allochtone afkomst direct voortvloeien aan wat AHA en GW te zeggen in de politiek. Onvoorstelbaar dat ik niet gezien heb dat alle schuld eenzijdig in de schoenen van die twee te schuiven valt. Alles is hun schuld, nietwaar?

De oorlog in Irak. De overvolle gevangenissen met allochtone jongeren. De uitzetting van asielzoekers. Het gat in de ozonlaag. Het doortastende rapport van de WRR.

Maar het is natuurlijk vooral de schuld van AHA en GW dat domme pubers, voornamelijk jongens, moslim door geboorte, Nederlands paspoort hanterend door wetgeving, getogen in achterstandswijken, opgegroeid zonder aandacht van hun ouders, kiezen voor de Jihad.

Dat is allemaal de schuld van AHA en GW. Zij zijn tenslotte zo machtig, ongelofelijk.

Brusselmans | 13-04-06 | 14:00

@Achtertuyn
Nogmaals: terroristen zijn figuren die geweld gebruiken als middel om politieke invloed of macht te verwerven. Jongetjes die een buurt 'terroriseren' delen geen vergelijkbare doelstelling. Wanneer je leden van ETA, IRA en AL Quaida terroristen noemt maar de Marrokaanse rotjochies ook terroristen noemt, verwatert dat begrip. En verder: u heeft geen flauw idee wat ik weet.

@The Icebar
De meeste Moslims die te lijden hebben onder de fundi's wonen niet hier maar in het Midden-Oosten. De achterlijke regimes aldaar onderdrukken dat het een lieve lust is. Sprake van veel vrije keuze, tussen gematigd of orthodox, is er dan ook niet. Ook daar wordt het geloof, in dit geval de Islam, gebruikt voor politieke doeleinden. Niet de godsdienst schrijft voor, maar de machthebbers die hun volkeren onder de knoet willen houden. Daarbij maken ze handig gebruik van intepretaties die hen uitkomen.

@Lucifer
Jammer dat je maar een keer te gebruiken bent en dan onherroepelijk wordt weggesmeten.

Tiepe | 13-04-06 | 13:59

-edit is het volle maan?-

nldennl | 13-04-06 | 13:59

@fuckje
Was dat het enige probleem maar, hadden we er nog iets aan kunnen doen...

de melkboer | 13-04-06 | 13:58

edit doe eens niet deel 2-

kwakzalver | 13-04-06 | 13:57

En nog een paar keer omdat het toch niet verboden is:
Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme .

Framoes | 13-04-06 | 13:54

@Aboriginal
.
"Er gaat wel wat aan vooraf voordat het die rotjochies worden."
.
Fout, er gaat juist iets NIET aan vooraf, iets dat opvoeding heet. Doordat de ouders van deze straatterroristen het verdommen om die kids te voorzien van een gedegen opvoeding met voldoende common sense over hoe je met elkaar omgaat in dit land krijg je dit. Pas DAN heb je je wollensokken jongerenwerkers nodig en gaat het geld kosten. Wat mij betreft worden de kosten rechtsreeks aan de ouders doorberekend. Ik ben er in ieder geval klaar mee.

Achtertuyn | 13-04-06 | 13:51

"Bismi allahi al-rahman al-rahhim...", zei de goddeloze atheïst. (Dat is een contradictie en een pleonasme...)

Ongeletterde Boer | 13-04-06 | 13:49

@Aboriginal,
die geytenhaerensockenwerkerts vergaderen 85% van hun tijd, dat is het probleem hier in nederland.

fuckje | 13-04-06 | 13:48

@fuckje 13-04-06 @ 12:40
Ik wil wel ff wat kleurplaten van de heilige profeet photoshoppen en 10.000 keer uitprinten. Delen we ze uit op meubelboulevards en in pretparken.

Framoes | 13-04-06 | 13:47

Dömper 13-04-06 @ 13:35
Voortaan aanbid ik Dömper. Hij sprak de waarheid.
Daar wil ik zelf nog aan toevoegen: religie is voor onzekere, faalangstige types die houvast nodig hebben, omdat ze zich anders geen raad weten. Daarom ligt religie altijd zo gevoelig.
Gewoon verbieden. Daar waren die oude communisten wel goed in.

Ongeletterde Boer | 13-04-06 | 13:47

Hakbarjihadallah!
Zo, nu het nog mag

DeChinees | 13-04-06 | 13:45

Hmm, te snel op "Post" gedrukt.
Laatste puntje:
De discussie proberen te beinvloeden door als een soort Verbale Politie bepaalde woorden te verbieden en zo het discours te veranderen in jouw voordeel, is mi een zwaktebod en een poging de discussie mbv woordspelletjes te winnen, en moet daarom verworpen worden.

bestestuurman | 13-04-06 | 13:44

Vraag het eens aan Mo B of Samir A zelf. Zij noemen zichzelf moslim, handelden vanuit hun geloofsovertuiging en beschouwen zichzelf als islamitisch terroristen.

sjaakdeslinksesul | 13-04-06 | 13:43

Fundamentalistische negerzoen gaat jihad aan met het islamisme...
Hoeveel bonuspunten is dat?
Lange leven de EU...
Nee = nee toch?

Tilt... | 13-04-06 | 13:43

LOL@kwakzalver

Lucifer | 13-04-06 | 13:43

@ Achtertuyn 13-04-06 @ 13:23

Er gaat wel wat aan vooraf voordat het die rotjochies worden.
Dat is het probleem.
Een beetje jongerenwerker - risicowerk en veels te laag betaald -
met ballen kan er wat mee. Daar moet wat aan gedaan worden.
Het kost even wat geld, maar dat verdient zich echt wel terug.

Dat is een probleem wat al twintig jaar speelt,
maar altijd weer een sluitpost is.

Hoe dom kunnen de bestuurders hier zijn ...

Aboriginal | 13-04-06 | 13:43

Deze hele discussie is m.i. een herhaling van zetten van vele andere discussies. Neem nou de kwestie van criminele Marokkaanse jeugd. Dat werd op een gegeven moment een issue, en ook toen stonden er mensen op die ervoor pleitten om het probleem anders te benoemen, omdat niet alle Marokkaanse jongeren crimineel zijn. Inderdaad, niet allemaal, maar relatief een groot deel. (noem me een statisticus)
De parallel met deze discussie is groot, lijkt me. Niet alle terroristen zijn moslim, maar relatief veel. Zijn nu alle moslims terroristen? Dat lijkt me niet, maar het is wel zaak deze kwestie bespreekbaar te maken/houden, omdat een begin van een oplossing anders nooit in zicht komt.
Als jij moslim bent en je gooit niet met bommen, dan hoef je je niet aangesproken te voelen. Wie de schoen past trekke hem aan.
Van de andere kant kunnen politici misschien iets vaker zeggen dat niet alle moslims slecht zijn, al is het alleen maar om de makkelijk gekrenkte ego's van de moslim te beschermen en te proberen van binnen uit de dialoog aan te gaan.

bestestuurman | 13-04-06 | 13:39

ter·ro·ris·me (het ~)
1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk

Note : PoLiTiek. Dus ik denk niet dat die Amsterdamse straatschoffies van veelal Marokkaanse afkomst(...) hier onder vallen.

Aan de andere kant, als je de amerikaanse definitie neemt :

Main Entry: ter·ror·ism
Pronunciation: 'ter-&r-"i-z&m
Function: noun
: the systematic use of terror especially as a means of coercion

Dan is dat tuig wel degelijk aan het terroriseren.


Ik kies zelf voor de tweede definitie.

TM | 13-04-06 | 13:36

Wat voor een toon zal Iran hebben zodra ze kernwapens hebben? Wat zal een Iran allemaal eisen, gesteund door kernwapens.

Fukkov | 13-04-06 | 13:35

Christendom
Islam
Jodendom
gebroeders Grimm

Je kan je er druk over maken wat je wilt, maar het blijven natuurlijk gewoon sprookjes.

Dömper | 13-04-06 | 13:35

-edit doe eens niet-

kwakzalver | 13-04-06 | 13:34

En nu de arabische liga nog met een woordenlijst om een vriendelijkere toon naar het westen aan te slaan...

daputa | 13-04-06 | 13:29

Zijn ze goedverdoemme nou helemaal van de pot gerukt daar bij de EU???
Een Islamitische terrorist is gewoon een Islamitische terrorist. Klaar!
Een Negerzoen is en blijft een Negerzoen, en zo kunnen we wel doorgaan. Als 5% van Europa zich gekwetst voelt door onze opmerkingen over een minderheid van hun eigen bevolkingsgroep, moeten ze zelf actie ondernemen tegen die Kudtmongeaulen!! En niet roepen: we voelen ons gediscrimineerd, ze hebben het zelf namelijk in de hand. Als ik mijn buurman een Kudthollande noem, bedoel ik alleen mijn buurman, niet de rest van mijn buren en die begrijpen dat wel. Dat heet nou integratie.

Botweg | 13-04-06 | 13:29

@tiepe
Ja, maar het is een welwillende uitleg van de islam op het op de islam gebaseerde terrorisme geen moslimterrorisme te noemen. Aan een dergelijke, verlichte interpretatie van de islam komen de meeste moslims op de wereld niet toe, domweg om dat er wat hun betreft niets te interpreteteren valt. Er staat wat er staat en dus is het zo en moet het zo worden uitgevoerd. Met een ander woord, fundamentalisme. Een godsdienst die voorschrijft om tot een andere godsdienst bekeerde ex-moslims te doden is terroristisch. Het jaagt immers systematisch schrik aan onder de gelovigen, met het oog op het voorkomen van afvalligheid.

Der Icebear | 13-04-06 | 13:28

@gevallenverstand:
"Een terreurdaad kan nooit of te nimmer uit naam van God gedaan worden. Goddelijke terroristen bestaan namelijk niet. Zo bestaan effectief 'Islam'terroristen niet. Het zijn voormalige aanhangers van de Islam die het niet begrepen hebben en terrorist zjin geworden."
-
De proleet Mohammed (dtmh) was ZELF een terrorist en krijgsheer. En een terrorist doet het niet uit naam van God? Vandaar dat iedere mossel-terrorist de Heer blijft aanroepen voor/tijdens/na zijn/haar daad? De hele islam (wat onderwerping betekent) heeft als uiteindelijk doel de wereld te onderwerpen aan haar regime. Niet alle moslims denken zeau, maar de ideologie is daar wel degelijk op gericht. What's next? Duitse SS'ers moeten we dan maar gewoon Duitse soldaten noemen die een in onze ogen een verwerpelijk regime aanhangen? Of noemen we het gewoon Nazi-varkens?
-
ALLE terreur van moslims is gestoeld op dezelfde ideologie, uit naam van Allah, ondersteund door geestelijk leiders, onderbouwd met passages uit de Koran en de hadiths.
-
If it looks like a duck, walks like a duck, soudns like a duck, flies like a duck, chances are it IS a duck.

Rest In Privacy | 13-04-06 | 13:25

@Tiepe
Ik heb geen zin je verbale diarree te lezen maar Brusselmans heeft altijd gelijk.

Lucifer | 13-04-06 | 13:24

@Tiepe

"Rotjochies op straat zijn, hoe mega-turbo-irritant ook, geen terroristen"

Volgens mij mag je rustig stellen dat deze "Rotjochies" de buurt terroriseren, dat classificeerd zich dus wel degelijk als terrorisme. En het gebruiken van het woordje "Rotjochies" is alsof je het gedrag wat deze jongeren vertonen vergelijkt met de kwajongensstreken van Pietje Bell. Wel, ik kan U vertellen dat de daden van deze "Rotjochies" wat verder gaan dan dat, maar wat weet U daarvan. Klaarblijkelijk niet veel.

Achtertuyn | 13-04-06 | 13:23

@cojones
je hebt gelijk.. was even vergeten dat dat door Bush verzonnen is..

don goost | 13-04-06 | 13:22

'Ik was in de buurt van de op het fata morgana lijkende gebouw en zag allemaal mensen die de religie aanhangen waarvan de halve maan het symbool is. Ik vroeg aan moniquehansmeddaille wat er gaande was. Oh, ze zijn zich aan het voorbereiden op een hatjiehadikerookzoeen, antwoordde de mozzerellaim.'

het wordt er allemaal niet makkelijker op zo..

Komt dat schoooooot | 13-04-06 | 13:19

@kwakzalvert,
zo mag ik het horen!

fuckje | 13-04-06 | 13:12

@Tiepe 13-04-06 @ 13:03
perfect en waar gesproken

Boadiccea | 13-04-06 | 13:09

Weer een dagje dichterbij de Shaira. Wordt verdomd makkelijk voor ze om ons "prachtige" 1 europa straks over te nemen als een Moslim 3e rijk zo. Gisteravond netwerk nog gezien? Precies, Nederland staat ook al vol met Madrassa's (Islamitische scholen) het gaat echt priiiiiiiima zo.

MiRRoRMaN | 13-04-06 | 13:09

@ Attila23

www.attilathestockbroker.com is zeau jaren tachtig.
Tijdens de Kippengriep-hiep moet ik ook steeds aan "Evidently Chickentown" van John Cooper Clarke denken. Hij runt nu een Hakkenbar... euh... Schoen-service in Lewisham, het Helmond van Londen, De halve zeaul.

Mayakovnik | 13-04-06 | 13:09

@romanus
Ik dacht opgehangen.

@tiepe
"Veel terroristen misbruiken de Islam om hun politieke doelstelling te verklaren."
Oh, dus jij weet hoe de koran uitgelegd moet worden? Als je zin hebt haal ik straks een paar verzen aan waar jij precies uit kan leggen wat bedoelt wordt. En vergeet niet: de koran is het LETTERLIJKE woord van allah dat aan Mo gegeven is in een of andere grot waar hij dit door recitatie onthouden heeft en uiteindelijk opgeschreven is.

controle | 13-04-06 | 13:08

Beminde stijlleauzen,
De Resolutie van Straatsburg is idd in het leven geroepen om groepen uit elkaar te drijven.
Hou er rekening mee dat er in elke crisissituatie lieden zijn die er garen spinnen.

Wij zullen het NIEI zijn...

Ahasveros | 13-04-06 | 13:08

@ Maximo

Ja, dat jij van alles en nog wat iets vindt is mij inmiddels bekend, maar dat zegt natuurlijk niets over het waarheidsgehalte van die mening. Of de mate waarin anderen zich zouden moeten vinden in die mening of zich anderzijds daar geen flikker van aantrekken. Of de belachelijke constatering van derden dat die mening dan maar verboden (sic!) zou moeten worden.

Het is hartstikke leuk voor je dat je een mening hebt Maximo, het zij je van harte gegunt in deze vrije maatschappij. Maar respecteer - oh horror - die van anderen nu ook eens voordat je op luide toon die van jezelf kenbaar maakt.

Brusselmans | 13-04-06 | 13:07

@MAXIMO 13-04-06 @ 13:01
Nu haal je toch echt een aantal zaken door elkaar. Vrijheids van meningsuiting en vreedzaamheid zijn twee eiegen begrippen.

CoJoNes | 13-04-06 | 13:06

Beledigende uitspraken zijn ook gewoon niet handig. Volkeren beledigen waarvan een gedeelte nog mensen stenigt, klitten verkloot, vlaggen verbrand, zichzelf opblaast, een heilige oorlog nastreeft, vrouwen mishandelt, geiten naait, homo's van gebouwen gooit, vliegtuigen in gebouwen vliegt, mensen afslacht, briefen prikt in schrijvers, bommen kneed, en oh ja onze gehele westelijke wereld verwerp, is best gevaarlijk dusschhh. Kom maar door hoor, EU. Doet ons nog maar wat regeltjes, boetebedingen, beperkingen en speerpunten ter ondermijning van onze samenleving. Maar laat het wel slechts gelden voor de niet-inlammietjes, want anders zou het wel eens beledigend kunnen zijn.

kwakzalver | 13-04-06 | 13:05

Ik eis dat die grapjas van Iran ons westerlingen voortaan aanspreekt als 'vrinden die het gerespecteerde christelijke geloof aanhangen'.
spelen 13-04-06 @ 12:19
Ooit kon je Europa gristelijk noemen maar dat is al heeeel lang niet meer
zo Goden zij dank

Boadiccea | 13-04-06 | 13:05

En wat boeit het ons stijlozen dat iets politiek correct is?
islamiet == terrorist == zwakzinnig tuig.
Zijn toch gewoon synoniemen. Islamitisch terrorisme is dus een beetje dubbelop maar wel lekker stijlloos.

DeKeet | 13-04-06 | 13:04

@controle
O ja? Wordt de een opgehangen en de ander zijn kop afgehakt? Zoiets?

Romanus | 13-04-06 | 13:04

@Achtertuyn. Laten we niet overdrijven. Ik hou het voorlopig bij deze ene keer.

gainsteel | 13-04-06 | 13:03

@Brusselmans
Zodra het gat in uw hoofd is gedicht, zult ook u het begrijpen. Wanneer Wilders Marrokaanse rotjochies 'straatterroristen' noemt en AHA het de hele tijd over Islamterrorisme heeft, is dat feitelijk een verkeerde voorstelling van zaken. Rotjochies op straat zijn, hoe mega-turbo-irritant ook, geen terroristen. Terroristen blazen mensen op omdat ze politieke invloed willen krijgen. En ook Islamieten zijn niet per definitie terroristen. Veel terroristen misbruiken de Islam om hun politieke doelstelling te verklaren.

De grote woorden die politici gebruiken omdat het populistische demagogen zijn (check Wikipedia, mocht u willen weten wat deze twee moeilijke termen betekenen) zijn een vorm van kwalijke pr.. Ze hopen daarmee de Brusselmans in Nederland electoraal aan zich te binden. In uw geval lijkt dat met enig succes gelukt. Hoe vervelend het ook is, m´n lieve schat, maar soms is het in het leven wel degelijk van belang om onderscheid te maken, het verschil tussen het een en het ander te zien. Precies te zijn. Niet te kort door de bocht te gaan. Het is niet leuk, het is niet makkelijk en het borreltafel-kletst zo moeilijk weg. Maar het voorkomt misschien wel dat relaxte Nederlandse Islamieten a-relaxt worden omdat ze de hele tijd voor van alles en nog wat uitgemaakt worden waar ze geen ene fuck mee te maken hebben.

Tiepe | 13-04-06 | 13:03

@12:59
Daar moet ik bij zeggen oorspronkelijke christenen. Het afvallen van de islam wordt geloof ik niet zeer gewaardeerd.

controle | 13-04-06 | 13:02

@gainsteel 13-04-06 @ 13:00
Volgens mij gaat GW met nog veel meer dingen gelijk krijgen als het om de EU gaat.

Achtertuyn | 13-04-06 | 13:02

@Brusselmans.
Vrijheid van meningsuiting misbruiken om te beledigen vind ik niet vreedzaam. Zo goed?

MAXIMO | 13-04-06 | 13:01

Voor deze ene keer wil ik GW wel gelijk geven.

gainsteel | 13-04-06 | 13:00

@ongeletterde boer
christenen zijn bij moslims heel wat beter af dan ongelovigen.

controle | 13-04-06 | 12:59

@ MAXIMO

Ik vraag je toch niet om je mening omtrent GW en AHA? Dat plaatje heb je genoegzaam grijsgedraaid en zoals ik je al vaker hebt verteld is het je goed recht er een andere mening dat hen op na te houden.

Ik vraag je of zij zich van niet vreedzame middelen bedienen. En ik vroeg je of je niets anders kon verzinnen dan meningen die niet de jouwe zijn te verbieden.

Stick to the point my friend.

Brusselmans | 13-04-06 | 12:58

@gevallenverstand

Een westerling was ooit op bezoek bij een rijke Sjeik. Deze liet hem zijn land zien. "Zie je die prachtige brug?" zei de Sjeik, "Die heb ik gebouwd, maar denk je dat ze me nu Ali de bruggenbouwe noemen?". De Sjeik gaat verder, "Zie je die prachtige snelweg daar, die heb ik aangelegd. Maar denk je nu dat ze me Ali de wegenbouwer noemen? Nee hoor, je neukt één keer een geit...."

Achtertuyn | 13-04-06 | 12:57

Ik heb overigens tegen dat gedrocht van een onbegrijpelijke grondwet gestemd. NIET tegen de EU. Wil u mein nie eauver 1 kam scherah met al die negativeaus? ;)

TM | 13-04-06 | 12:57

@don goost 13-04-06 @ 12:54
Ik dacht dat ondertussen genoegzaam bekend was dat Al Quaeda niet bestaat.

CoJoNes | 13-04-06 | 12:56

Ja, of katholieke paedophilia.....

gevallenverstand | 13-04-06 | 12:55

Gedachtenpolitie, vijfdecolonne, Beschavingsverraders, de nieuwe NSB, en óók nog uw belastingcenten.

vinque | 13-04-06 | 12:55

Zolang ik als "goddeloze hond" maar niet op 1 hoop met de "christenhonden" gegooid word, vind ik alles best.

Ongeletterde Boer | 13-04-06 | 12:55

@gevallenverstand @ 12:51
Net zoals democratisch terrorisme of christen terrorisme.

MAXIMO | 13-04-06 | 12:54

@snopert
Jihad is de heilige oorlog.. hoe de groep terroristen heet? Al Qaida?

Te belachelijk voor woorden dat men bij de EU denkt om de europeaan maar weer eens te beperken in hun doen en laten.. en al die terroristjes kunnen fijn hun netwerkje uitbreiden onder het mom van moskeetje spelen. Als je er iets van zegt ben je ineens intolerant.. belachelijk!! hoe tolerant zijn die lui? helemaal niet! gaan al over zeik bij het minste of geringste.. Het wordt tijd dat we niet meer accepteren dat kwaadwillende moslims constant die slachtofferrol kunnen spelen.. OOh wat zijn we zielig.. nou .. westerlingen lopen niet met bommen te gooien.. opzouten dus!!

don goost | 13-04-06 | 12:54

@gevallenverstand 13-04-06 @ 12:50
En nu nog even de moslim-evenknie van Rijkman benoemen en we kunnen weer over tot de orde van de dag

CoJoNes | 13-04-06 | 12:54

e

Jan Passant | 13-04-06 | 12:53

Alle moslims ongezien de tyfus, en de Eu hq's moeten gehakbard worden!

schele henk | 13-04-06 | 12:53

Waar zouden ze die "appeasment Chamberlain" ergens begraven hebben?

Jan Passant | 13-04-06 | 12:52

Effectief zou er dan ook heidens terrorisme moeten bestaan. Eerlijk is eerlijk.

gevallenverstand | 13-04-06 | 12:51

De uitdrukking 'Goddeloze heidense infidels die moeten branden in de Hel' mag dus ook niet meer begrijp ik? Wordt dat dan eauk 'Mensen zonder direkt geloof die ik liever bekeerd zou zien maar ach, als ze niet willen laat ze dan maar'?

TM | 13-04-06 | 12:50

Het is geen verbod maar een aanbeveling. Op zich kan het niet kwaad dat er iemand zegt: "Let op wat je zegt, want je zou wel eens iets heel anders kunnen zeggen dan dat je zou willen zeggen". Als je vervolgens echter kijkt welk salaris die mensen krijgen die zich er momenteel mee bezig houden wordt het al een stuk onzinniger. Volgens mij hoort het ook niet in de functieomschrijving van de EU thuis. We hebben niet voor niets NEE gestemd. Kwetsen kunnen we prima zelf. Daar hebben we geen internationale afstemming voor nodig.

the_Tzar | 13-04-06 | 12:50

@ gevallenverstand 13-04-06 @ 12:46
"Als iemand die bij een bank werkt iemand verkracht, dan is het geen 'bankverkrachter'."

Ik kan me anders nog herinneren dat hier op GS gesproken werd over een "rijschoolhouder" die op 1 of andere manier de fout in was gegaan. Dat akkefietje had weinig met z'n rijschool te maken, maar hij bleef benoemd worden als "rijschoolhouder".

Ongeletterde Boer | 13-04-06 | 12:50

@Brusselmans @ 12:09
Alsof AHA en GW in debat willen gaan? Heb AHA weleens op TV met kleutertjes in debat zien gaan maar verder blijft het ook maar bij gecalculeerde open briefwisselingen in de media....
Die 2 durven enkel vanuit hun zwaar beveiligde stulpjes af en toe de media op te zoeken om zodoende met generaliserende goedkope retoriek terroristen ergens in Afghanistan aan te spreken.
Over Nederlandse problemen hoor je ze niet tenzij er een tasjesdief wordt aangereden of een hondje door een invalide wordt opgehangen.
Als zij het zo goed voor hebben met de mensen daar en hun willen helpen met hun streven naar vrijheid moeten ze dat daar in verwegistan maar doen ipv hier de boel onnodig op stelten te zetten.
Ze bereiken er namelijk niks mee.

MAXIMO | 13-04-06 | 12:50

CoJoNes 13-04-06 @ 12:47
Ik denk dat Rijkman dan toch wel tegen desbetreffende employee zegt; je moet het niet te letterlijk nemen!

gevallenverstand | 13-04-06 | 12:50

@gevallenverstand 13-04-06 @ 12:46
Als iemand die bij en bank werkt iemand verkracht omdát hij bij de bank werkt, is het wel een bankverkrachter.

CoJoNes | 13-04-06 | 12:47

Ik vind het maar tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend als men (grote) problemen niet meer mag benoemen.

rechts-door-zee | 13-04-06 | 12:47

Ik wacht op je in de Hakbar,met een kommetje -witte-rijst,-Blanke-vla en mevr. Attila geeft me negerzoentjes bij de ware klanken van Attila the Stockbroker..
www.yourfilehost.com/media.php?cat=aud...

Attila23 | 13-04-06 | 12:47

@fuckje 12:40
Zelf kleurpotloodjes meebrengen?

schaamstreek | 13-04-06 | 12:47

Is het nou Haksmurf of Smurfbar?
Ik smurf het nu echt niet meer.
Gesmurft wordt je ervan.

Achtertuyn | 13-04-06 | 12:46

CoJoNes 13-04-06 @ 12:19
Als iemand die bij een bank werkt iemand verkracht, dan is het geen 'bankverkrachter'.
Een terreurdaad kan nooit of te nimmer uit naam van God gedaan worden. Goddelijke terroristen bestaan namelijk niet. Zo bestaan effectief 'Islam'terroristen niet. Het zijn voormalige aanhangers van de Islam die het niet begrepen hebben en terrorist zjin geworden. Dat woord mag dus weg. Terrorist volstaat; Volkert, Bin, Al, MoB, allen lid van een groep. Stel je voor dat je bij GS redactielid bent en in de here raakt, dan ben je toch ook geen GShond?

gevallenverstand | 13-04-06 | 12:46

Zo zie je maar weer: het verbod op het hoofddoekje komt te laat, ze proppen het nu in je bek.

ventus_aqualis | 13-04-06 | 12:44

@Cojones
Zeer terecht geplakt deze link. Ik wacht nog steeds op een antwoord van de politiek hierop. Dus, dat zal wel nooit komen, tenzij misschien, als iedereen vandaag deze link met bijpassende vraag naar Den Haag mailt.

Romanus | 13-04-06 | 12:44

Ik vind het tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend dat de EU dit soort dingen doet om de kloof tussen beide culturen alleen maar te vergroten.

Ook kunnen we zo net zo goed gelijk op onze rug gaan liggen........

username | 13-04-06 | 12:43

Enfin... wanneer gaan we Iran nou eens met z'n allen denuclificeren ? Hakbars + kernenergie = problemen. Je weet toch...

Even wat humor tussendoor: hoe noem je een geile moslima puber ?

TeAzAh...

Feuer Frei | 13-04-06 | 12:43

Maar als ik geen 'hakbar' meer mag zeggen mogen ze bij de EO wel gewoon 'word lid' blijven zeggen zeker, I presume..

Shareholder | 13-04-06 | 12:42

lol@snoppert

De StoorZenDer | 13-04-06 | 12:42

Allahu Akbar vertalen we voortaan met Allah heeft de grootste?

Rest In Privacy | 13-04-06 | 12:41

@Ongeletterde Boer 13-04-06 @ 12:38
En ik maar denken dat een Moezelman een heameau is die zoete witte wintjes uit een pak drinkt.

CoJoNes | 13-04-06 | 12:41

President Bush en Rumsfeld zitten in een bar.
Een man komt binnen en vraagt aan de barman: "Is dat niet Bush en Rumsfeld die daar zitten?"
De barman zegt: "Yep, dat zijn ze."
Dus de man gaat naar hen en zegt: "Waw, dit is een hele eer! Wat doen jullie hier?"
Bush zegt: "We zijn de derde wereldoorlog aan het plannen."
En de man zegt: "Echt? Wat gaat er gebeuren?"
Bush zegt: "Wel, we gaan 140 miljoen moslims doden en één blondje met dikke tetten."
De man roept: "Een blondje met dikke tetten? Waarom een blondje met dikke tetten doden?"
Bush kijkt naar Rumsfeld en zegt: "Zie je wel dat er zich niemand iets gaat aantrekken van die 140 miljioen moslims!"

Snoppert | 13-04-06 | 12:40

Wie gaat er mee cartoons tekenen het Paasweekend???? Ik ben het spuugzat zo langzamerhand.

fuckje | 13-04-06 | 12:40

Als je moslims dan toch wil beledigen, en "hakbar" verboden is, dan voldoet "mohammedaan" of "islamiet" ook. Beide zijn even beledigend. "Mohammedaan" impliceert dat een moslim Mohammed (vzmh) aanbidt zoals een "Christen" Christus aanbidt. Mohammed (saas) was echter niet goddelijk. "Islamiet" is een rare Nederlandse vervorming van "Islam". Het enige juiste woord is "moslim", liever nog "moslem", omdat de juiste transcriptie uit het Arabisch is. Het bekent dat hij/zij zich volledig overgeeft (Islam = overgave) aan de wil van God. "Moezelman"is overigens ook weer afgeleid van moslim, en ook niet helemaal zuiver.
... tot zover de cursus politiek-religieuze correctheid.

Ongeletterde Boer | 13-04-06 | 12:38

Heel goed, en als je toch een verboden woord zegt, de mond spoelen met zeep.
Gelukkig betalen wij als Nederlander per hoofd van de bevolking het meeste aan deze onzin mee van de EU.

Oral-D | 13-04-06 | 12:38

Natuurlijk zijn dat soort woorden agianst all odds hier in noord marokko.
Allah zei met de EU.

De StoorZenDer | 13-04-06 | 12:37

@Fuckje
Inderdaad. Hoe meer ze met dit soort zaken op deze manier naar buiten komen, hoe groter de intolerantie tussen de bevolkingsgroepen.

Romanus | 13-04-06 | 12:37

Het is toch eigenaardig in dit land en in de EU. Ze roepen allemaal het hardste hoe vrijheidslievend en democratisch we zijn, maar onderwijl probeert de politiek correcte meute niet anders te doen dan anderen zoveel mogelijk de mond te snoeren, te demoniseren, de feiten te verdraaien of geheel of gedeeltelijk onjuist te informeren via de media. Alles lijkt belangrijker te zijn dan op te komen voor de eigen bevolking. Het lijkt wel of het paarse regime van koning Kok aan de macht is in Europa.

Romanus | 13-04-06 | 12:32

slecht nieuws voor Geert Wilders, nu moet ie zn hele regeerplan opnieuw typen...

tip voor geert: Ctrl-F (zoek en vervang)

pjottr | 13-04-06 | 12:31

Op deze manier zorgen de EU en de WRR wel voor wederzijds begrip en tolerantie.... aan mijn hoela! Hoela Hakbarrrr!!

fuckje | 13-04-06 | 12:31

@Amstel 13-04-06 @ 12:22
Begrijp het misverstand, bedoelde het niet als synoniem maar als een tweede voorbeeld. Syntactisch niet m'n sterkste post.

CoJoNes | 13-04-06 | 12:31

Islamofascisme mag dus nog wel?
Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme Islamofascisme
Bedankt voor de gezelligheid en nou oprotten naar Brussel, en niet zo janken.

Framoes | 13-04-06 | 12:29

LOL @ Horror Scoop

Brusselmans | 13-04-06 | 12:27

Maar dat de EU zich daarmee denkt te bemoeien, da's treurig.

Horror Scoop | 13-04-06 | 12:27

-weggejorist-

palas | 13-04-06 | 12:26

Nog een paar die toegevoegd zouden moeten worden, allah. halal, moslim, moskee, islam en ga zo maar door, weet je wat, verbied dat hele volk maar zijn we snel klaar.

Yeeaah Right, No Way | 13-04-06 | 12:26

Reden te meer om deze woorden juist wèl te gebruiken.

DanteG | 13-04-06 | 12:25

Snoppert: een 'Jihad' is een Heilige oorlog, volgens moslims. Wat dit dan precies inhoud is onduidelijk, imho. Iig oorlog tegen niet-moslims, anders was ie niet heilig.

Amstel | 13-04-06 | 12:25

Er zit zeker een kern van waarheid in. Er worden een hoop onzinnige termen gebruikt in de media die dan weer overgenomen worden door "het volk". En vaak slaan die termen nergens op. Zo worden de Amerikanen in Irak weleens "bevrijders" of "geallieerden" genoemd en de vrijheidsstrijders in Irak "terroristen" of "moslimextremisten". Terwijl er niets mis hoeft te zijn met het moslimgeloof extreem aanhangen.

Horror Scoop | 13-04-06 | 12:24

Fijn dat er zoveel prettige en nuttige dingen uit Europa komen. Wanneer leren ze nou eens dat je niet moet wijken voor de overgevoelige lange tenen van een kleine maar o zo dominante bevolkingsgroep omdat die bevolkingsgroep zichzelf dan buiten de realiteit en dus de maatschappij plaatst.

En wanneer leren ze nou eens dat de negatieve klank van een woord niet word veroorzaakt door de gebruiker of het woord maar door de lading die door het woord wordt gedekt en de associatie die men daarmee heeft. Als je schijt voortaan aanduidt als bloem dan krijgt het woord bloem op den duur vanzelf een 'bruine bijsmaak'. Ze zouden een stuk meer bereiken als er een een eenduidig oordeel EN verzet tegen islamisme en islamitisch terrorisme vanuit de mohammedanen zelf kwam. Tot die tijd geldt helaas: 'If it walks like shit, talks like shit, looks like shit and smells like shit it probably is shit'. Hoe je het ook noemt.

Lucifer | 13-04-06 | 12:24

@Achteruyn 12:18
Doekje erbij?

schaamstreek | 13-04-06 | 12:24

CoJoNes: Fundamentalisme heeft niets met terrorisme te maken, dus daar ga je goed fout. Moslimterrorisme lijkt me toch nog steeds de beste naam. Dit houd uiteraard niet in dat alle moslims terroristen zijn, maar wel dat we het over terroristen hebben die dit vanuit hun islam-achtergrond bezigen. Maar ja, de EU is gek, maar dat wisten we al..

Amstel | 13-04-06 | 12:22

Wordt iemand uitschelden voor "wouter bos'" ook verboden???

DRUNKEN SAILORRR | 13-04-06 | 12:21

Hoeveel hebben de islamietjes betaald aan de oppermacht genaamd EU?
Allicht, zo'n 100miljoen liter olie wellicht?

Ik ga dan bij de EU indienen dat er een lijst wordt opgesteld die wij aanstootgevend vinden. Zoals, kaaskop, e.d (en ergere).

Al snap ik de EU niet, Jihad is toch simpel weg een groep terroristen die volgens eigen zeggen naar de Islam leven?
Of heb ik dit verkeerd?

Snoppert | 13-04-06 | 12:21

Maar het is toch gewoon Islamterorisme? Met de beste wil van de wereld zou ik geen ander woord kunnen verzinnen, dat de lading op dezelfde efficiente wijze dekt.
Fundamentalisme gebezigd door mensen met een islamitische geloofsovertuiging?
Of toch Moslimfundamentalisme?

CoJoNes | 13-04-06 | 12:19

ik vind ook dat het woord "islamitisch terrorisme" moet worden afgeschaft! Het is pleonasme... Alleen terrorisme is genoeg.

CharacterX2005 | 13-04-06 | 12:19

Ik eis dat die grapjas van Iran ons westerlingen voortaan aanspreekt als 'vrinden die het gerespecteerde christelijke geloof aanhangen'.

spelen | 13-04-06 | 12:19

Van zelfreinigend-vermogen is binnen de Moslim-cultuur jammerlijk geen sprake @ZI.

schaamstreek | 13-04-06 | 12:19

@schaamstreek 13-04-06 @ 12:13

*proest*

Achtertuyn (die spontaan zijn koffie over het toestenbord sproeit)

Achtertuyn | 13-04-06 | 12:18

Niet 'verboten' dus maar 'afgeraden'.. Blijft even belachelijk, daar niet van.

Amstel | 13-04-06 | 12:17

Vind ik ook! Verboten die händel!

Ouwe | 13-04-06 | 12:15

Een terrorist is een terrorist, islamietje of niet, kom nou.
We zijn weer s veels te tollerant, hoeveel katholieke kerkjes staan er in het Midden Oosten??????????

Cain | 13-04-06 | 12:15

Overigens, 't wordt geen wet ofzeaux, als je je er niet aan houd krijg je hooguit een lelijke blik toegeworpen. "Marro van de EU-raden bevestigt dat er gewerkt wordt aan een lijst, maar voegt eraan toe dat die niemand tot iets verplicht. " volgens nu.nl. www.nu.nl/news/712398/21/rss/EU_werkt_...

Amstel | 13-04-06 | 12:15

En dan nu de hamvraag: wat gaan we oplossen met een verbod? De waarheid mag niet meer uitgesproken worden? Als jij je als moslim aangesproken voelt als GW het over Islamterrorisme heeft, dan zit er bij jezelf toch wat mis? Als ik hoor dat een 'Nederlander' of een 'student' iets gedaan heeft, dan voel ik mij toch ook niet aangesproken? Het wordt tijd dat de Islam een Jihad met zichzelf voert. Laat de 'goeden' de 'slechten' er maar uitbonjouren, dan hoeven wij het woord 'jihad' en dergelijke niet te gebruiken.

ZI | 13-04-06 | 12:14

Hoe gaan we Patty Brard dan straks noemen?

schaamstreek | 13-04-06 | 12:13

Ik wil ook zo'n baan als EU-roeptoeter! Goed betaald krijgen voor pulp en proefballonnen!

koyt | 13-04-06 | 12:13

En in de Arabische wereld is het vanaf nu verboten om woorden als "christenhonden" te gebruiken, evenals het ropen van "varken" naar heaumeau's..........
-
Tief toch een eind op, stelletje imbeciele naieve kudthufters !!

KABAAL | 13-04-06 | 12:13

Dit gaat weer he-le-maal nergens over. Gaat dde EU nu echt vertellen wat ik met mijn 'theoretische' vrijheid van meningsuiting wel of niet mag zeggen. Nou, ik zeg je, dit gaat niet goed.

watkijkikoptv | 13-04-06 | 12:12

Met excuses voor de vertaling van 'Gharaniq' in zwanen; dit woord is een zogenaamd 'hapax legomenon' (ja fuckje, ik weet best wat van taal), een woord dat alleen in deze tekst wordt teruggevonden.

Der Icebear | 13-04-06 | 12:10

Zelfs de Hakkenbar in de koopgoot van Helmond is niet meer veilig voor deze EU-terreur. Het moet weer schoen-service gaan heten. Wat een halve zeaulen, die EU-stumperts.

Mayakovnik | 13-04-06 | 12:10

@Brusselmans

Hear, hear!

Achtertuyn | 13-04-06 | 12:10

@ Maximo

Vreedzamer nog wel. Je wil serieus beweren dat AHA en GW zich bedienen van niet vreedzame middelen? Ik zou toch zweren dat de niet vreedzame bijdragen in het debat voornamelijk afkomstig zijn van hen die direct worden aangesproken door AHA en GW.

Brusselmans | 13-04-06 | 12:09

Nog even en de woorden 'Nederlands' en 'Nederlandse' worden ook door de EU verboden omdat ze tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend zijn.
.
Laat ik nog maar eens Youp qouten over de Berlijnse muur: "Als jullie hem niet meer gebruiken, mogen wij 'm dan?"

Achtertuyn | 13-04-06 | 12:08

De EU stelt zich weer eens op als een bang hondje; je moet geen angst tonen richting de moezelmannen, dan heb je op voorhand al verloren.

collapse | 13-04-06 | 12:08

@Aussie
Da's te kort door de bocht ;-)
Als het links is, is Maximo voor. Als het rechts is, is Maximo tegen.

Dömper | 13-04-06 | 12:08

Het probleem wordt weer verder tot een sprookje gemaakt. Ga toch de confrontatie aan, in plaats van uit de weg. Tegenover ieder manifest of protest dient wat mij betreft een provocatie te staan. Opdat de onmachtige idioten onder hen hun ware gezicht laten zien. Wat mij betreft niet door lompe cartoons, maar meer in de trant van ' تلك الغرانيق العلى وإن شفاعتهن لترتجى - (van rechts naar links lezen vriendjes en vreindinnetjes) 'Dit zijn de hoogverheven zwanen en hun voorspraak is voorzeker nastrevenswaardig.' Het is maar een zinnetje, maar het is een theologische bijl in de wortel van de islam.

Der Icebear | 13-04-06 | 12:07

Kom er maar in.. Harry Berg uit Ermelo.. winnaar van de Hakbar Landrush.

Shareholder | 13-04-06 | 12:05

Gelukkig heeft Brussel een heel goedkope werkwijze en heeft dit dan ook nauwelijks iets gekost..........................

collapse | 13-04-06 | 12:05

Jammer, hakbar.eu was al weg.

Shareholder | 13-04-06 | 12:04

Gaat de EU dan ook die stukken uit de koran schrappen waarin wij ongelovigen: onrein, de ergste van alle beesten, apen en zwijnen worden genoemd? En als ze dan toch bezig zijn die stukjes die oproepen tot het vermoorden van ongelovigen, het verkrachten van ongelovige vrouwen etc. etc?

Mujahid | 13-04-06 | 12:01

@Brusselmans

Als iedereen voor is, is Maximo tegen. Als iedereen tegen is, dan is Maximo voor. Is makkelijk, hoeft ie nooit ergens inhoudelijk op te reageren.

Aussie | 13-04-06 | 12:01

Lijkt me en heel goed plan, te beginnen met termen als

(Eu)burocratie
EU)nepotisme
(EU)klokkenluiders
etc,

Vervolgens nog een leuke boekverbranding soms?

style.councillor | 13-04-06 | 12:00

[...]Waar het om gaat, is dat we willen voorkomen dat politici moslims kwetsen door onzorgvuldig taalgebruik en op die manier het gevaar van radicalisering vergroten[...] @Brussels, idd het grote gelijk van AHA.
De radicalisering van die moslims hebben we dus aan onszelf te danken.
Staaltje Dhimmitude pur sang!

Lekker Belangrijk© | 13-04-06 | 12:00

@Brusselmans
Ja, op een rechtse manier die subversievelingen de mond snoeren, Pinochet-stijl, maar dat is niet mijn stijl. Het kan namelijk ook vreedzamer.

MAXIMO | 13-04-06 | 11:59

Terwijl leden van een niet nader te noemen organisatie van niet Europese origine, met het rond laten vliegen van metalen onderdelen 22 ongelovige viervoeters lieten stoppen met roken, slaakten zij luide kreten die geassocieerd kunnen worden met een niet nader te noemen godsdienst.

electoraat | 13-04-06 | 11:58

Zoals ik in het nieuwnieuws item al zei, als je moet gaan nadenken over welke termen je wel en niet mag gebruiken als het gaat over de islam, dan is er kennelijk toch iets mis met de islam.

Dergelijke discussies hebben we i.i.g. nooit gehad over andere religies of ideologieën, toch?

zum kotzen | 13-04-06 | 11:57

wordt het die hakbars dan ook verboden om "aloeha hakbar!' te roepen?

The Hedge | 13-04-06 | 11:57

@Aussie
Gesundhei

Reez | 13-04-06 | 11:56

De EU is nu eindelijk helemaal doorgedraaid. Zullen we die lading belastingopvreters en vakantievierders nu eindelijk definitief opheffen?

Amstel | 13-04-06 | 11:56

en daar begint het mee. Nu zijn het de woorden, morgen zijn het beelden, dan zijn het geloofsovertuigingen en dan zitten we in een mooie "democratische dictatuur"

......Duiveltje... | 13-04-06 | 11:56

@ MAXIMO

Kun je nu echt met niets anders komen dan te pleiten voor een verbod godbetert?

Wat een armoede..

Brusselmans | 13-04-06 | 11:55

-edit jaja, nu weten we het wel-

Aussie | 13-04-06 | 11:55

Ja hoor weer een stap dichterbij de afgrond...

de melkboer | 13-04-06 | 11:55

"""
....?jihad? ? heilige oorlog ? zouden politici voorzichtig moeten zijn, omdat dat ook een heel vreedzame betekenis heeft: de strijd tegen het slechte in jezelf.
""""
Hahahaha... hoe naief kan je zijn.
Die Jihad-strijders strijden zeker met zichzelf om 70 maagden te krijgen.
Er zijn zeker geen moslims die Europa als potentieel kalifaat zien.

Mr.D. | 13-04-06 | 11:55

@Hellsmurfje
Die moeslims in het filmpje zijn dus binnenkort in overtreding; dat gaat ze dus een vette BOETE opleveren

Tobi | 13-04-06 | 11:54

en dan gebruikt zo'n politicus eens een keer zo'n woord. Krijgen we weer van die (cartoon)rellen.

Jolrael | 13-04-06 | 11:53

waarom alleen vooor islam verbode en niet andere gelofe egt!?

ManYa | 13-04-06 | 11:53

Goed voorstel. Zoals AHA en Wilders zich in generaliserende termen uiten zou verboden moeten worden. Jammer alleen dat het weer alleen voor de Islam opgaat, zo blijft Verdonk buiten schot.

MAXIMO | 13-04-06 | 11:51

@Kakbouter 13-04-06 @ 11:46
Een hele hoop, in spaanstalige landen.

Dömper | 13-04-06 | 11:51

Dubbelplus goed!

De Newspeak van George Orwell wordt eindelijk ingevoerd!

wiebje | 13-04-06 | 11:50

Hakbar, Hallal Hakbar! www.geenstijl.nl/filmpjes/hakbar.wmv
Dus dit filmpje is ongefundeerd tendentieus en buitengewoon kwetsend? Of mag dit dan wel weer?

Hellsmurfje | 13-04-06 | 11:49

PvdAllochtonen.. komt die ook op de verboden lijst?

smart S | 13-04-06 | 11:48

Uitslag ontwijkend gedrag dit.

Kees Kontvlees | 13-04-06 | 11:48

Moordenlijst?
Hakbarrr !!

Tobi | 13-04-06 | 11:48

Nou en, we hebben toch al NEE gezegd...

Rizk | 13-04-06 | 11:47

Jeetje. Maar vijf procent van de EU-bevolking is islamitisch, als het niet minder is. Hoe kunnen zij nou de politiek naar hun hand zetten? Of is dit een stuiptrekking van de progressieve intelligentsia die vooral geen onderscheid wil maken?

JSK | 13-04-06 | 11:47

Precies, het is ook helemaal niet nodig. Het woord "terrorisme" voldoet. Daar hoeft geen "islamitisch" bij.

Dada_ | 13-04-06 | 11:47

Leve de EU..

De Zwitser | 13-04-06 | 11:47

Nou, Mohammed en dat soort namen zijn anders ook flink tendentieus.....
Hoeveel gristenen heetten 'Jezus'? Nou?

Kakbouter | 13-04-06 | 11:46

GS is op dreef: 3 honden-topics op rij.

Dömper | 13-04-06 | 11:46

Het grote gelijk van AHA in haar volle glorie.

Brusselmans | 13-04-06 | 11:46

Ze zijn dus ook al doorgedrongen tot de hogere plekken in de EU...

Reez | 13-04-06 | 11:45

Het is niet waar??? pfff... zijn ze weer mooi druk bezig in Brussel :S Jammer geld...

Kris | 13-04-06 | 11:45

zeg maar eens dat ze niet politiek correct zijn daar in Bruxelles

prestodegekste | 13-04-06 | 11:45

HAKBARRRR

rickwbush | 13-04-06 | 11:44

islamitisch terrorisme, is dat geen pleonasme ofzo?

DaPaJa | 13-04-06 | 11:43

Dag 'Vrij Wereld'. Gewoon hard genoeg huilen en je krijgt alles voor elkaar.

Nemo | 13-04-06 | 11:43

Volgende keer dus weer Njet stemmen

Stijlvol stijlloos | 13-04-06 | 11:42

"hakbar" wordt "deelvandevoethorecagelegenheid"

Dömper | 13-04-06 | 11:42

Holla hakbar, nu nog even van genieten...

BrEeZaH bOy | 13-04-06 | 11:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken