Keuringsdienst van Woorden: Teun van de Keuken perst poepsaai klimaatnarratief 100 procent uit
Kom maar door met die zondvloed want dit is ook geen doen meer zo
Teun van de Keuken, die leerde u ooit kennen als die meneer die op televisie naar sapmakers belde om te vragen of het wel klopte dat 100 procent sap ook echt 100 procent sap was, en nog best geloofwaardig de teleurstelling kon overbrengen als de waarheid aan het licht kwam. Nou, die is inmiddels in een ketel zondvloedretoriek gedoken en dan krijg je columns waar je in iedere krant elke naam onder kunt zetten, en toch het verschil niet meer proeft. 100 procent gelijkgestemd, 100 procent verzuchtingen over het gedrag van ándere mensen, 100 procent kans op een reclame voor vliegvakanties op de tegenoverliggende pagina, en 100 procent een uitgeperst moraalverhaal. Het ligt aan u, het ligt aan zuivel en vlees, het ligt aan Elon Musk en het heeft eigenlijk geen zin meer om je te verzetten, want we gaan sowieso allemaal dood. Soms verlang je toch naar de tijd dat GeenStijl schreef, als het een dagje wat harder dreigde te gaan regenen, "We gaan allemaal DEAUD", en dat meneer Van de Keuken dan 's avonds op televisie zijn geruststellende telefoontjes pleegde waarvan we leerden dat de werkelijkheid nooit 100 procent is zoals hij ons wordt voorgeschoteld. Maar van dik sap perst men wel steeds meer poeha.
Reaguursels
InloggenZolang die klimaatfiguren zelf met 3 of nog meer kinderen op de proppen komen, in luxe leven en mij gaan lopen vertellen dat we de mensheid en het klimaat moeten redden kan ik ze amper serieus nemen…
Teun kan zich aansluiten bij de anderen die op de Mont Blanc het einde der tijden en het Laatste Oordeel zullen afwachten
Ik snap die Teun niet. Ligt dat aan mij ?
Teun moet maar eens een afspraakje maken met de klimaatpsycholoog.
De mens heeft in relatief korte tijd de hele aarde bevolkt. Van snikhete woestijnen en zeiknatte regenwouden tot ijzige toendra en ijle hooggebergte. Het is vrij naïef te denken dat we op uitsterven staan door een temperatuurstijging van minder dan 2 graden Celsius per eeuw. We hebben snellere temperatuurstijgingen meegemaakt, oa na de laatste ijstijd.
Alleen de natuur zelf is nòg beter in staat om klimaatveranderingen bij te benen. We weten niet hoe het leven ontstaan is; wel dat het leven onuitroeibaar is als het eenmaal bestaat. Op de bodem van de diepste diepzeeën, naast vulkanen, in grotten zonder daglicht en kilometers hoog in de atmosfeer; overal huist leven.
Bij eerdere uitstervingsgolven lieten 80 tot 90 procent van alle soorten het loodje. Maar dan zakte de grond als een sinkhole weg in kolkende magma ter grootte van Siberië of er sloeg een komeet in met de grootte van een flinke stad of werd de wereld één grote woestijn of juist één grote ijsbal. Het idee dat wij nu, door De Mens, aan de vooravond van een vergelijkbare uitstervingsgolf zouden staan is volslagen krankjorum.
Het is alleen een illusie te denken dat we maar kunnen toenemen in bevolking zonder dat er problemen van komen. Een woestijn heeft nu eenmaal minder vruchtbare grond en water. Het is allemaal iets te kunstmatig allemaal.
10.000 jaar geleden was de Noordzee nog land en nu is er gemiddeld 60 meter waterhoogte, en nu hebben we het over een paar cm verhoging in 100 jaar ZZzzzzzzz
Wat een azijnpisser. De zeespiegel stijgt al meer dan 1000 jaar zoniet langer. De temperatuur nu is bij lange na niet het hoogste en hij doet alsof de mens zich niet kan aanpassen aan veranderende omstandigheden. Terwijl dit niets nieuws is. Waarom zijn er terpen in Friesland ipv begraven boeren ?
Wees dan blij dat de mensheid snel is uitgestorven. En ook dan gaan de co2 en temperaturen nog steeds heen en weer.
Waar is Doggerland gebleven, dat vraag ik u af.
"Mijn fatalistischer vrienden zeggen dat de aarde al niet meer te redden is."
Die lui zitten ook in een ongelofelijke bubbel vol eindtijdgelovigen, ze maken elkaar compleet gek en wanhopig, het einde der tijden is nakende.
Het lijken de Wederdopers wel, die waren ook totaal geschift.
Wat zijn wij mensen toch ongelofelijk arrogant, lees ik in het stuk van Van de Keuken.
"Wij mensen", dat was vroeger standaard domineestaal. Die hadden het ook altijd over 'wij mensen', meestal in connectie met zondigheid of in ieder geval onvermogen.
De kerk is leeg gelopen, maar de nieuwe dominees prediken weer hel en verdoemenis, nu over het klimaat.
Ze kunnen mijn rug op.
Ik geloof ook niet zozeer in die klimaathysterie, maar je kunt niet ontkennen dat de mens de afgelopen eeuwen in rap tempo de natuur met zijn flora en fauna aan het verwoesten is. En met de snelheid waarin wereldwijd de bevolking toeneemt zal het er niet fraaier op worden.
@Kowalski11 | 17-04-23 | 13:27: zo is het. We zijn erg bezig met vernietigen.
@Kowalski11 | 17-04-23 | 13:27: Komkom, het gaat niet goed nog natuurlijk, maar de Wereld kan in geval van nood zich altijd richten tot het Baken in de golven, Het Licht in het Duister, Gidsland Nederland. De Voortouwnemers. Als ons goede voorbeeld niet doet volgen, nou, dan weet ik het ook niet meer. En gaan wij wel of niet in rap tempo van het gas af en hebben we geen landbouw- en bouwstop op dit moment om de Heide te sparen (die er pas kwam nadat de Mens de turf gestoken had)? Nou dan. Geen zorgen, hoor, voor de toekomst, ikke.
Laat West-Europa en alle andere geciviliseerde landen die hun stinkende best doen nou eens met rust en ga eens krabben waar het jeukt...
"De verschrikkelijke zeespiegelstijging is niet meer te stuiten."
Nou, verschrikkelijk hoor.
Deltares, een alom gerespecteerd overheidsinstituut vol knappe koppen, had die stijging een paar jaar terug aldus in kaart gebracht; zo'n 128 jaar lang tot 2019 steeg het water met gemiddeld 1,86mm per jaar, dus totaal 23,80cm in 128 jaar.
Dat hebben ze onlangs, 29 maart, bijgesteld: "... een toename van de gemiddelde jaarlijkse stijging naar 2,9 mm/jaar gedurende de afgelopen 30 jaar."
Dus de stijging in die 128 jaar tot 2019 is nu: (98 x 1,86mm = 18,22cm, plus 30 x 2.9mm = 8,70cm) 18,22cm + 8,70cm = 26,92cm. Een verschil met de stand uit 2019 over die 128 jaar, van 3,12cm door een iets andere rekenmethode (achteraf).
Hoe dan ook is een zeespiegelstijging van totaal 26,92 centimeter in 128 jaar niet verschrikkelijk, maar juist geruststellend als we dat afzetten tegen het alarmistische gekakel van Keukenboeren in De Klimaatbode (Nu Iedere Dag Alarm!!).
www.deltares.nl/nieuws/stijging-zeesp...
Hoeveel CO2 wordt er eigenlijk per reaguursel uitgestoten? En zou dat meer of minder zijn dan per tweet. En wat is de CO2-belasting van een nietszeggende column in de volkskrant?
Het is ook zó een löl, deze scribent.
Dat Musk auto's van een ton bouwt, die in 3 seconden naar 100 flitsen en alleen werden verkocht aan rijkeren én alleen omdat we er als maatschappij heel erg veel geld bijlegden, en dat dan een milieuridder noemen. Omdat hij nu een raketje hier en daar afschiet.
Dan ben je toch niet helemaal lekker in je bovenpan?
Nu ja, een 'kwaliteitskrant', dus dan kun je daar wel van op aan.
Zou deze linkse dominee met zijn 'Elon Musk is een milieuridder; hij is onze Heiland'-cursuscertificaat, weten dat Tesla met name totnutoe winst maakte omdat ze certificaten verkochten aan bedrijven die milieuonvriendelijke auto's verkochten?
Dus die milieuwinst is allang verzilverd.
Oelewappers.
Toch mag ik Musk wel. En niet zo een beetje. LOL.
Je moet denk ik niet onderschatten wat Musk allemaal in gang heeft gezet, wat anders nog jaren op zich had kunnen laten wachten omdat grote gevestigde bedrijven doorgaans minder innovatief worden. Maar de ontwikkeling van batterijen bijvoorbeeld had nog jaren stil kunnen liggen. Of de privatisering van de ruimtevaart. Allerlei bedrijven die er nu bovenop gedoken zijn wat de ontwikkelingen alleen maar versnelt.
Musk is over het algemeen een succesvol ondernemer die ziet waar kansen liggen(misschien niet met twitter maar das hobby) maar hij zeker niet een milieu of klimaatactivist,daarvoor leeft ie op te grote voet
De aarde heeft ons helemaal niet nodig!
Dat het stuk van Teun van de Keuken poepsaai is, het zal wel. Het eindeloze gescheld op iedere boodschapper, het onnozele ontkennen (1+ 1 is geen 2, maar poep) is minstens zo saai. Teun van de Keuken heeft helemaal gelijk. Zo!
Zeugen met meer tepels die om de haverklap zwanger zijn..... right....
Ik ken een gezin met 14 kinderen en dat betekent dat de moeder van de roedel zowat haar hele vruchtbare leven zwanger moet zijn geweest.
Toch had ze bij mijn weten slechts 2 tepels.
Die na zoveel zogen wel zowat op haar knieën hingen overigens.
Ik zou je wat beter inlezen voordat je onzin uitkraamt. Vakers zijn zover doorgefokt dat ze inmiddels inderdaad meer tepels hebben dan oorspronkelijk, ik geloof dat 13 nu de max. is maar ze aan het proberen zijn naar 14 te komen. Vakers zijn ook langer en hebben een rib meer of minder dan het oorspronkelijke dier.
Teun is een prima vent met een scherpe mening. Beetje links, maar meneer heeft doorgaans gewoon gelijk. Maar dat is natuurlijk koren op te molen voor domrechts (niet te verwarren met rechts) dat als een schaap achter Thierry Baudet aanrent en tegen alles wat links, woke of ecologisch verantwoord aanschopt uit onvrede over hun eigen leven. Het is niet de schuld van Teun dat u dagelijks met Schultenbrau naast uw frigide zeug op de bank neerploft.
Dat is maar een kleine kudde, en niet representatief voor de rest. Teun heeft geen scherpe mening, maar huilt mee met de wolven in het bos.
Hangt Teuns soms aan één van je tien tepels te zeugen?
“het ligt aan zuivel en vlees”
Nee het ligt aan rijst: twitter.com/WEschenbach/status/164771...
Als je dan moet zeiken over Elon Musk verdiep je dan ook even in de reden waarom ie dat doet zeg. Kun je het mee eens zijn of niet maar reden is zeker niet om het milieu, zo dat al bestaat op een andere planeet al genoemd kan worden, te verwoesten. Wat een ontzettende droeftoeter is die gast zeg...
Musk heeft er juist voor gezorgd dat ruimtevaart naast veel goedkoper ook heel veel energiezuiniger wordt. Daarnaast is SpaceX niets meer dan een leverancier van de overheden die naar de ruimte gaan. TvdK heeft wel vaker de neiging om te doelredeneren maar hier is het wel hilarisch kort door de bocht wat hij debiteert.
Die Teun van der Keuken, moet ie niet gewoon de koekjes bij de thee peer reviewen; kijken of er wel echte boter in zit of zo.
Bier drinken in een hoekje van de kamer is ook goed maar neem dan eens de tijd wat schone lucht door je klimaatangst te blazen met een bezoekje aan b.v. klimaatgek.nl van de onkreukbare Rob de Vos.
En dan die gekkigheid over andere planeten en zo. Stel dat het allemaal kan, dat het lukt, dan denk ik dat Mars er alleen maar beter op wordt als de gefrustreerde miljardairs daar voet aan wal zetten.
Zullen we het vliegen voor journalisten en programmamakers gaan verbieden?
Moet je eens kijken hoe milieubewust ze dan zijn.
Naast dom zijn het ook nog volstrekt opportunistische egoïsten.
En dan betaal je om hún woordenbraaksels te mogen consumeren?
SM is niet alleen Ad Melkerts hobby.
Haha,
Jesus leeft & redt!
youtu.be/qw4u1p41fIk
Maar eerst nog de Antichrist( anti = in naam van) beleven...
Een tweede planeet helpt niet. De mensheid verdubbelt zich iedere 70 jaar. Als de aarde vol is, dan hebben we een tweede aarde voor de volgende 70 jaar nodig. Voor de daaropvolgende 70 jaar hebben we 4 aardes nodig, etcetera.
Stop met zoveel mensen op aarde te zetten.
De Aarde is niet vol.
En als je de menselijke invloed niet wilt, moet je de mens uitmoorden.
Alle oproepen tot kinderloosheid en de zelfmoord door de grenzen open te zetten werken in ieder geval mee om dat wat onze tak van de evolutie prima voor elkaar te krijgen.
volgens mij gaan we over 20 jaar al krimpen als aardbevolking, volgens sommigen is dat juist een heel groot probleem. in economische zin hebben we dan ineens allemaal dingen, steden gebouwen niet meer nodig en vervalt ook de waarde daarvan.
Teun woont vast in Amsterdam.
Het probleem met zogenaamd "rechtse" mensen is dat ze de problemen negeren. Het probleem met zogenaamd "linkse" mensen is dat ze de oplossingen niet willen accepteren.
Natuurlijk er is een hoop wat we nog kunnen proberen om te redden wat er te redden valt maar men ontwijkt de olifant in de kamer. En nee, niet alleen wij in Nederland of Europa maar over de gehele wereld. Van alle continenten die dik bevolkt zijn stuurt zo'n beetje alles af op een demografische ramp. Rusland pikt kinderen uit Oekraïne en is actief moslims aan het verwelkomen uit Centraal Azië puur en alleen omdat ze tegen een demografische ramp aanlopen.
Voor de leken.
Als jouw demografische kaart eruit ziet als een soort van ruiten aas of schoppen aas en niet als een driehoek. Dan heb je een gigantisch probleem. Je kan nog proberen om het aan te vullen door mensen te halen uit het buitenland maar.... Dat is niet altijd een succes.
Daarom. Asielzoekers direct aan het werk zetten en laten integreren. De rotte appels gooien we weg en de goede mogen blijven.
Zo niet, ook goed maar er staat ons een catastrofe te wachten.
Raar om dit als links-rechts verhaal neer te zetten. 'Rechts' ziet natuurlijk heus wel dat hun verdienmodellen in gevaar komen, vandaar dat een VVD een voorstander van de import van goedkope apothekers is geworden.
Demografie is een groter probleem dan een paar asielzoekers. mee eens.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 12:30: Een paar..? Er zijn helemaal geen asielzoekers! Het lijkt misschien wel zo voor sommigen, maar dat is een hysterische illusie. Dus laat je niks wijsmaken, er is geen probleem. Ik herhaal: er is geen probleem.
Als we mochten selecteren, dan was er een minder probleem maar dat is uit den boze dus een onzinnig iets om te suggereren.
Bovendien is en blijft het veel goedkoper om mensen tijdelijk in te huren.
Dat demografie vs asielzoekers is een non-vergelijking. Het één staat los van het andere.
O nee! Want blablabla. Natúúrlijk als je bergen onopgeleide jongeren laat instromen, verandert je demografie inderdaad; tijdelijk in ieder geval meer jongeren.
Dus niveautje dieper: het gaat behoud van welvaart terwijl het aantal werkenden daalt en de zorgbehoefte stijgt. Dat is hem.
Dus dan laat je tienduizenden onaangepasten met een haatcultuur en/of BLM-kwetsbaren zonder opleiding binnen en verwacht je dat die de banen die vrijkomen in gaan vullen en goede zorg gaan verlenen.
Dan ben je echt gevaarlijk in mijn ogen voor de veiligheid in Nederland.
Teun van de Bijkeuken.....
Haha, maggi in je darm...
In stripverhalen zie je altijd ouwe gekken op straat met grote borden, die roepen dat het Einde der Tijden nabij is.
Je ziet ze ook in het echt hoor, op strategische plekken. Geflankeerd door onnozele jonge grietjes. Verkooptechnisch is dat veel slimmer.
Teun lijkt me een telg uit een zwaar gereformeerd nest, de mens is zondig en verdient kastijding. Zit heel diep.
Beste Teun, laat mij je helpen met een kleine oefening in kritisch en dwars denken. De aarde gaat inderdaad rap naar de kleauten. Gelukkig heeft dat niets te maken met fossiele brandstoffen - die zijn namelijk een werkelijke zegen! Ze zijn goedkoop, ruim voorradig, hebben een hoge energie-dichtheid en minimaal verlies van energie bij transport. De verbrandingsmotor is krankzinnig zuinig, schoon én stil geworden: Je kunt letterlijk direct uit de uitlaatpijp ademen zonder ziek te worden.
Door goedkope fossiele energie hebben we een duizelingwekkende welvaartssprong kunnen maken en die heeft weer geleid tot betere scholen, huizen, zorg en infrastructuur.
Het bizarre is dat het massale gebruik van fossiele brandstof slechts enigszins heeft bijgedragen aan een opwarming van 1.5 graad in 170 jaar tijd! Da’s dus niks. Dat beetje opwarming heeft meer voor- dan nadelen zoals afname van sterfte door extreme kou. En de extra CO2-uitstoot heeft de wereld groener gemaakt en de landbouwopbrengst vergroot (je weet wel, plantjes gaan beter op méér CO2).
Kortom, als je om de aarde en de mensen geeft, dan ga je voor fossiele brandstof.
Hoezo gaan we dan naar de kleauten? Awel, door hysterische warhoofden als jij. Die willen zonnepanelen en windmolens: Duur, onbetrouwbaar, inefficiënt, giftig, lelijk en slecht voor de natuur. Wat ze niet willen: Kernenergie. Veilig, goedkoop, betrouwbaar, efficiënt en goed voor mens, klimaat en natuur. Nee, liever steenkool dan kernenergie (begrijp jij jezelf nog?).
Dus. Wees geen Gerrit Hiemstra. Die praat poep over zaken waar die eigenlijk helemaal geen verstand van heeft om zijn eigen zakken te kunnen vullen. De Hiemstra’s, die helpen de wereld naar god.
Hear hear!
1,5 graad in 170 jaar is vrij extreem. Er zijn wel soortgelijke schommelingen te vinden in de geschiedenis van de aarde maar alleen als gevolg van bijv. komeetinslagen, grootschalige vulkaanuitbarstingen etc.
Verder zit er nogal wat verschil in het gebruik van bijvoorbeeld bruinkool of LNG als verdedigbare fossiele brandstof. Daarom is het beleid van D om nucleair te beeindigen inderdaad niet uit te leggen en catastrofaal voor het bereiken van een evenwichtige energiemix.
Zo’n grote berg onzin dat er geen beginnen aan is om er tegenin te gaan. Een paar puntjes, je koppelt fossiele brandstoffen enkel aan verkeer, dat is inderdaad een stuk schoner geworden. Probeer de uitlaatgassen van schepen of fabrieken ook een direct bij de bron in te ademen. Benzine is zo’n beetje de kleinste en minst winstgevende toepassing voor fossiele brandstoffen. Dat de aarde al 1,5 graad is opgewarmd in de afgelopen 170 jaar is best alarmerend aangezien een groot gedeelte van die periode alleen rijke westerse landen fossiele brandstoffen op grote schaal gebruikte, daar zijn de afgelopen decennia Azië, Afrika en zuid Amerika bijgekomen. Die 1,5 graad is dus eerder een bevestiging en waarschuwing dan een tegen argument. Dat groen groeit op CO2 klopt maar voor wij massaal CO2 gingen uitstootten groeide het groen ook prima hoor dus die extra CO2 is daar helemaal niet voor nodig. Alles draait om balans en wij verstoren die balans op extreme schaal.
@ZedegeiZot,
En door dat vele voedsel en gezondheidszorg en rioolstelsels steeds meer mensjes op deze aarde.
Dat is het probleem,vaak mensjes die vaal geen bijdrage leveren leveren voor de toekomst.
1,5 graden in 170 jaar? Het warmt sowieso op, want we zitten in een interglaciaal.
Die boterzachte correlaties op basis van gemanipuleerde data moet je niet geloven. De zeespiegel stijgt al eeuwen gestaag. Dat is volkomen normaal.
Dat het nu sneller zou gaan, ja, dat kan. Zoals jij zegt: adaptie is het woord, niet hysterie.
Gelukkig dat kenners zoals Hiemstra en Obama en die idioot die die Oscar won (Al Gore, die verschrikkelijke sukkel met zijn 1984-leugen verpakt als aanklacht tegen leugens) ons 'leiden'. Naar de h.e.l.
@Capt. Iglo | 17-04-23 | 12:09: Nou, nou, aan de schepen en fabrieken wordt niet veel gedaan en als je dat doet moet ik nog zien hoeveel welvaart we overhouden. Let wel, alleen omdat de zeespiegel stijgt. Correctie: zóú stijgen anders door natuurlijke oorzaken (en dan ben ik even de communist die mensen geen natuur vindt).
@Capt. Iglo | 17-04-23 | 12:09: Je zit blijkbaar nog vast in het dogma dat CO2 ook buiten het laboratorium en buiten de rekenmodelletjes een enorme invloed heeft op T - valt vies tegen. En welvaart is juist de voedingsbodem voor milieubewustzijn. Laat die knuddelandjes vooral profiteren van goedkope fossiel - als ze poen hebben verdiend, dan daalt de bevolkingsgroei en gaat het juist beter met het milieu.
@Zeddegeizot | 17-04-23 | 12:27: als je, je leefomgeving verwoest voor die welvaart, heb je niks meer aan die welvaart. Zeespiegelstijging is ook maar 1 dingetje en niet het grootste probleem. Door zeespiegelstijging ontzilt de zee wat dan weer gevolgen heeft voor zeestromingen en zeeleven. De zee neemt ook heel veel CO2 op waardoor de landtemperatuur nog niet zo erg oploopt maar de zeetemperatuur al wel (en daar zit een grens aan), wat ook gevolgen heeft voor zeestromingen en zeeleven. Warmer water leidt weer tot allerlei extreme weerfenomenen. Door die opwarming krijg je te maken met periodes van extreme droogte of juist extreme natheid waardoor je niet meer van de seizoenen uit kunt gaan. Dit heeft allemaal weer negatieve gevolgen voor de mogelijkheden tot landbouw en die landbouw moet dan ook nog plaats gaan vinden op een veel kleiner landoppervlak. Ben je wel rijk maar heb je geen vreten. Er zijn in de geschiedenis van de aarde al zeker 5 of 6 massa uitstervingen geweest als het gevolg van vulkanen en wat de mens nu doet is eigenlijk een super vulkaan in slomotion.
Wij hadden vroeger Captain Planet, Seabert en Beestenbos is boos. Een stuk inspirerender dan deze self-righteous dooie diender.
Dit is kleuterpraat voor jongvolwassenen, dat hoort grijzer te zijn om serieuzer te lijken.
@funda | 17-04-23 | 11:46: Let's talk about stikstofinstromers die VW gaan rijden en langs Natura 2000-gebieden gaan scheuren, omdat je dat niet in het nieuws gezien hebt.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf, Teun. 4/5 meter touw, een boom. Jij uit je lijden, wij geen gezeur, één co2 uitstoten cq. aardeverwoester(kuch) minder. Win, win, win,….
Kijk! Eindelijk iemand met concrete oplossingen.
Misschien kun je zelfs nog wel subsidie krijgen van de Klimaatminister, vooropgesteld dat het touw tweedehands is of van gerecycleerde materialen gemaakt.
Over de verwoestende asielvloedgolven hoor je hem dan weer niet.
Precies, voor discussie daarover is niet eens meer ruimte. Stikstof, CO2 en dat we volledig overlopen worden door instroom en drugscriminelen, blijft daarmee buiten beeld.
GBJ Hilterman zou 24/7 hebben kunnen duiden zeg maar.
De ene crisis schreeuwt om voorrang t.o.v. de andere en dan zijn diverse crisissen nepcrississen die door politici zelf zijn verzonnen en juridisch inmiddels van tijdbommen voorzien.
Dank stelletje idioten in Den Haag!!! Dank Postcodeloterij. Dat u allen moge uweetwel.
Misschien moeten we mensen die zich daar druk over maken ook belachelijk maken.
Ik geef alvast een voorzet: honderdduizenden jaren geleden woonden er nog neanderthalers in Europa. Vergeleken daarmee zijn alle nieuwkomers het toppunt van beschaving. Waar maken we ons druk om. Vroeger was het veel erger.
Schietpartijtje in Purmerend? Vroeger kon je niets alleen een ommetje in de natuur maken zonder de kans te lopen door een sabeltandtijger te worden gegrepen.
@BobDobalina | 17-04-23 | 11:40: Ja, maak er maar een lolletje van.
@BobDobalina | 17-04-23 | 11:40:
Nu klink je weer als domlinks Bob. Niet zo doorslaan.
Asielvloedgolf is niet meer tegen te houden. Voorbeeldje Nigeria. Momenteel plm 250 miljoen inwoners met een gemiddelde leeftijd van 18 !! jaar. Eind deze eeuw is de verwachting 1 miljard inwoners.
@nednied | 17-04-23 | 11:50: Toch is Nigeria een mooi land met fijne mensen.
@Wiebenick | 17-04-23 | 11:47: dit is het niveau van sommige opwarmingontkenners.
Nee, maar die komen vanzelf als de aarde nog verder opwarmt.
@nednied | 17-04-23 | 11:50: Hoezo niet? Zonder de Deltawerken waren we allemaal verzopen.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 11:58: Gaan we dreigen?
Heb meneer al vaker betrapt op aandachttrekkerij.
Is logisch Teuntje is ZZP-er en moet ook eten.
Tja, eerst de publieke omroep gebruiken om een nieuw chocolade merk op te zetten om de misstanden in de cacao handel aan de kaak te stellen om het zaakje vervolgens aan diezelfde cacao handel te verkopen...
Het grappige is dat dit soort volk in hun klimaat retoriek altijd het woord wij gebruiken. Hij of zij is blijkbaar onderdeel van het van het probleem, verzonnen of niet. En uiteraard zie ik mijzelf niet als onderdeel van hun genoteerde probleem. Opvallend genoeg is het werkelijke probleem van de polarisatie geen "wij" ding. Dan wordt er met de vinger gewapperd en gewezen naar die ander.
Over zulk soort volk, vond zaterdag programma Even tot Hier ook knap irritant, afbranden van BBB, het blijven import 020 D 66 ers die correct willen lijken, heel triest.
@Uw Verzekeringsadvis | 17-04-23 | 11:34: tenen krommend idd, dat Even tot hier. BBB werd volledig afgebroken maar in dezelfde uitzending werd de iftar in het zonnetje gezet. En geen woord over de scheiding van mannen en vrouwen tijdens het vreet festijn.
@Ride_On | 17-04-23 | 12:49: Dat vergat ik nog idd de Iftar is je van het volgens die gasten waar ik nu ernstig aan ga twijfelen.
Ik zou zeggen Teuntje los het op of zing een toontje lager.
Toontje Lager - Ben jij ook zo bang
www.youtube.com/watch?v=JiAyfGp8pn8
Ik heb moeite om niet iets ontzettends ordinairs te roepen.
Serieus, wánneer gaan de opgedirkte journalistenmeuk eens stoppen met beleren en zeiken en eens accepteren wat er is en daar mee omgaan?
Ze gaan meteen aan de drank terwijl er nu en de komende 50 jaar nog niks aan de hand is. Daarna grote zeespiegelstijging? Joh! En dan? Ga je dan dood?
Die zogenaamde progressieve Aarde-redders zijn de meest luie, starre conservatieven die er maar zijn en zien alles als stabiel en worden bloednerveus van (serieuze) verandering.
Goed te horen dat zelfs in progressieve kringen de helderheid van de casus CO2 begint door te dringen: zónde van de inspanningen om het tij te keren dus adaptie is key.
En dan zónder dat kleutergejank. Dat zou leuk zijn en me het gevoel geven dat er ook wat gaat gebeuren dat nuttig en goed is. In plaats van gejank en honderden miljarden kieperen in bodemloze onzin als windmolens, waterstof en zonnepanelen. Dat beginnen we wel te doen over vele tientallen jaren als fossiel op is, want op gáát die!, en we over móéten. Maar als we dan verstandige politici hebben gehad die het land goed leidden (lol, not), dan staan tegen die tijd aan de Duitse grens al 20 koeien van kerncentrales ons gestaag van energie te voorzien.
Ondertussen zitten de linkse journalisten en ander deugvolk zich verheven te verbazen over de arrogantie en het gedrag van anderen. Stelletje debiele zwevers met hun arrogante koppen in de wolken van hun onlogische dromen.
Veel superlatieven maar allemaal raak.
Wachten is op wanneer Tauriden de zooi op die we ervan gemaakt hebben, net als zo'n 12,500 duizend jaar geleden. Tot die tijd: niet te moeilijk doen zolang het duurt.
over zeespiegelstijging gesproken: IN Katwijk is de uitwatering van de oude Rijn voor het eerst sinds 2000 jaar drooggevallen. Je kunt nu naar de overkant lopen. Plaatjes op Google. Of zoals ze daar zeggen: Binnenkort kunnen we weer naar Engeland lopen!. Iedereen met ogen daar ziet en weet dat de Noordzee daalt ipv stijgt. Media durven er niet over te schrijven want het past nu eenmaal niet in het gewenste plaatje.
Ja voor het klimaat doe ik alles zei mijn buurman met 10 kleinkinderen. Hij had daarom besloten vloerverwarming te installeren. Dan was er minder energie nodig om zijn huis te verwarmen.
Kappen die bomen
‘T zonnepaneel moet zon
Is wel zo, kan het iedereen aanraden.
@funda | 17-04-23 | 11:39: De essentie ontgaat je. Net zoals mijn buurman dat niet snapt.
Ja, bomen kappen ze in rap tempo, ook voor het klimaat. Daar zit dan een onnavolgbare logica achter. De waanzin regeert.
Yep: gewoon niet veel meer dan een volslagen hypocriet verdienmodel www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/op...
Ik mag hopen dat dit stukje van Van de Keuken cynisch bedoeld is, anders begin ik zo langzamerhand ook echt te twijfelen of er nog iets anders in die vaccins zat dat deze klimaatmassapsychose heeft veroorzaakt (en dat was wel cynisch bedoeld).
Met welk doel zou zo’n Teun zo’n stukje schrijven? Wat is zijn drijfveer? Denkt hij werkelijk dat hij met zo’n stukje mensen kan motiveren vaker de fiets te nemen? Lijkt me naïef. Of wil hij punten scoren bij de woke kennisjes? Een kick krijgen van het aantal shares op Facebook en Twitter?
Ja ik heb alleen maar vragen.
Erkenning van Teun zelf
Het komt voort uit de heilige verontwaardiging van de ware gelovige. Zou jou toch bekend voor moeten komen.
@Wiebenick | 17-04-23 | 11:28:
Hoezo?
@BrulSpin | 17-04-23 | 11:32: Je was toch belijdend lid van de anti vax kerk, of heb je daar geen actieve herinnering meer aan?
@Wiebenick | 17-04-23 | 11:42:
Nooit geweten dat zoiets als bedanken voor een prik me een lidmaatschap oplevert van een kerk! Hoe was je kerst trouwens?
@BrulSpin | 17-04-23 | 12:28: Oh nee..? Je had zoveel medestander kunnen ontmoeten om samen ten strijde trekken. Een gemiste kans. Mijn kerst was heerlijk, met gevoelens van intense dankbaarheid hingen we de ballen in de boom. Leve (de uitvinders van) het vaccin!
@Wiebenick | 17-04-23 | 12:44:
Leuk zeg, fijn dat het zo’n heerlijke kerst was. Ballen? De echte fan hangt de lege flesjes van de vaccinaties in de boom. Je kunt ze ook enig over de ledlampjes schuiven denk ik.
Was de wappie tak van de familie er nog bij? Ik zat eigenlijk wel een beetje op nieuwe hilarische anekdotes van u te wachten rond kerst maar wellicht heb ik die gemist?
@BrulSpin | 17-04-23 | 13:53: Nee, de wappie tak zat thuis hun ter hemel opneming af te wachten, die hielden zich muisstil. Er zouden enkel nog wat kleren hoopjes overblijven. Inmiddels hebben ze de lachers op hun hand.
@Wiebenick | 17-04-23 | 14:12: Ok, dat klinkt als meerdere hokjes kunnen aanvinken in de DSM-5. Ook wel soort van sneu als ze daar echt in geloven en ze worden niet opgehaald zeg maar. Of is dat juist positief voor ze?
De Boze Schoolmeester nummer zoveel.
Haha! Wat een accurate omschrijving in prachtig weinig woorden.
Hij voedt zijn kindertjes met de manna, gestrooid door zijn aanbiddende doemdenkers.
@funda | 17-04-23 | 11:16: Ik ken zo'n gezin, kindertjes zijn allemaal treurwilgen. Hun leukste uitstapje is vuilnis uit de grachten vissen.
Je kunt je vraagtekens zetten bij het aanwijzen van de grote schuldigen en de integriteit van de oplossingen die worden aangedragen, maar in essentie heeft Teun gewoon gelijk, dat de mens als een veelvraat deze planeet aan het verwoesten is. Alleen al de schrikbarende bevolkingstoename wereldwijd is huiveringwekkend en beloofd weinig goeds voor de toekomst van moedertje aarde. De mens is een hebzuchtig wezen die zijn eigen nest, maar ook die van andere diersoorten beetje bij beetje aan het vernietigen is.
Alsof 'Teun' dat bedacht heeft, tjonge. Straks is water nog nat.
Maar geboortebeperking zal een van der Keuken nooit noemen. Past niet in het narratief.
@Paulus de Bk | 17-04-23 | 11:18: Exact! 8 miljard mensen, and counting, die per jaar per persoon 4,5 ton (1) CO2 uitademen. Reken maar uit.
Niet zo pessimistisch, best gendermens. In 2004 sprak ik al de wijze woorden dat het species mens net als elke andere species wil overleven. Dus mocht de eventuele vergiftiging te veel worden dan zal men dat aanpassen. Daar is men al een jaartje of 40 mee bezig. Er moet alleen eerst even veel aan verdient worden dus wordt er paniek gezaaid. Heb vertrouwen. In 1969 hebben we op de maan gestaan, en geconstateerd dat de aarde plat is. In ieder geval, technisch kunnen we het aan. Maak je maar meer druk over een meteoriet of zo.
@Roepende in de Woest | 17-04-23 | 11:32:Mijn beste, ik ben gewoon een man met penis.En bedankt, ik voel me een stuk geruster na jouw opbeurend antwoord.
Tip voor Teun; waar je mee omgaat word je mee besmet. Dump die fatalistische vrienden en ga leuke dingen doen, dan blijven de netvliezen van uw goedgelovige lezers ook bespaard van de inktzwarte verbale diaree die u over ze uitstort.
De enige optie is helaas bevolkingsreductie. De rest is pappen en nathouden.
De enige optie is maximaal profiteren
Dat doe je door te zeggen dat ontkenners het probleem zijn want dat is wetenschap
De vulkaan van de Eyjafjallajökull (Eilandbergengletsjer) op IJsland stoot dagelijks 150.000 à 300.000 ton kooldioxide uit. Dat komt overeen met de uitstoot van een kleine of middelgrote Europese economie.
En hoeveel van die vulkanen zijn er in IJsland?
Door wie zou hij nu weer betaald worden?
Niet door zijn kapper, zoveel is duidelijk.
Door de advertentie inkomsten van vliegreizen, een pagina verderop.
Geeft niet Teun. Wij verwachten ook geen oplossingen van een persoon die leeft van subsidies.
Als ik Teun was en er zo onder zou leiden, dan zou ik er een eind aan maken. Doet hij nog iets voor de mensheid. Een laatste daad van zelfopoffering, om het tij te keren.
En hij geeft zijn dochters wat meer CO2-ruimte.
Die verschrikkelijke zeespiegelstijging ---> tidesandcurrents.NOAA.gov
Vroeger kon je in de krant nog wel eens een ander verhaal lezen.
"Het gaat goed. Er is net een flink windmolenpark op de Noordzee in bedrijf gegaan. Opslag van overproductie van groene stroom d.m.v. waterstof of synthetische brandstof begint nu ook economisch haalbaar te worden. De hoeveelheid (super)fijnstof in de lucht is in de afgelopen 2 eeuwen niet zo laag geweest, en is nog steeds dalende. Het grootste deel van de natuur in Nederland staat er - ondanks de stikstof - prima voor. Veel bedrijven en onderzoekers werken hard aan betaalbare en inherent veilige kernenergie, dat is straks ook een goede optie. De effecten van de opwarming lijken minder ernstig dan eeerder gedacht. We worden steeds beter in het recyclen van spullen. En het is toch mogelijk om groente en fruit in het lage BTW-tarief te krijgen".
Tegenwoordig zie je zulk nieuws niet meer, en dat op zich is al verdacht: het kan niet altijd erger zijn dan we al dachten, zo werkt statistiek niet. Maar waarom geen goed nieuws meer? Omdat "dat Baudet maar in de kaart zou spelen"?
Dat eeuwige proberen mensen een schuldgevoel aan te praten terwijl de invloed van onbetekenende luitjes zoals ik tamelijk nihil is. Overigens leef ik al behoorlijk klimaatneutraal en is mijn ecologische voetafdruk heel klein. Dat gezegd hebbend, ik heb helemaal niet de intentie om de wereld te redden. Wie zich daartoe geroepen voelt ga gerust je gang maar verwacht niet van mij dat ik daar interesse in zou moeten hebben. En ik word ook niet bang van de totale ondergang. Slaapverwekkend allemaal.
Zijn stukjes stralen voornamelijk domheid uit. Lekker geld verdienen aan je eigen bubble. Natuurlijk weet hijzelf ook wel dat hij het schoolvoorbeeld is van cognitieve dissonantie. Wie zijn die mensen die de Volkskrant kopen?
De slechte variant van feelgood hoernalistiek, populair bij goedgelovige tokkies.
Ik denk dat je hem te hoog inschat.
AI de vraag stellen wat de grootste bedreiging voor de Aarde is en wat eraan gedaan kan worden. Zou me niets verbazen dat die computer voor zal stellen de mensheid weg te halen…
Overbevolking. Daar hoor je ze nooit over praten.
Dat is inderdaad taboe.. 900 nieuwe Nederlanders per week erbij (exclusief na reizigers). En de mensensmokkelaars lachen zich een ongeluk, dit land faciliteert het gewoon.
Zo is de Gutmensch, nooit overbevolking - wie heel snel wegmoeten zijn De Anderen.
Overigens.... als jullie eens over de Afsluitdijk rijden, die ze al 2 jaar (?) aan het verhogen zijn.... ik stop weleens bij de parkeerplaats Monument, richting den Oever (NH), waar je dus ook heel fraai de Waddenzee ziet liggen, 45 jaar geleden stopte ik daar ook eens op die parkeerplek, ik zie/zag GEEN verschil qua zeespiegel tussen toen en nu.
Ik vraag mij af waarom ze die verhogen... dat geld kunnen ze beter gebruiken voor de smalle dijkjes van 300 jaar oud in het midden en zuiden van NL, voor als het smeltend water uit het zuiden overstromingen veroorzaakt.
Alle dijken aan de Friese kant van het IJsselmeer zijn ook opgehoogd. Alsof er geen Afsluitdijk bestaat.
We? We verkloten het? Hij blaft weer eens tegen de verkeerde boom. Er zijn in Azie steden met 20 miljoen inwoners die stoken op kolen en hout, die gooien hun plastic rotzooi in de rivier. Er zijn in Amerika ondernemers die plastic auto's maken op batterijen. Ok, ik wil best iets minder vliegen en iets minder vlees eten, duurzamere kleding dragen. Maar zeg het ook die miljarden mensen daar. Wij hier blikjes recyclen terwijl daar alle zooi in de open lucht verbrand wordt.
Sorry voor de 'whataboutism' , maar dit is wel iets dat je op grotere schaal moet projecteren dan alleen ons eigen blanke landje.
Blank = verboten?
De VS maar ook NL stoten nog steeds meer CO2 per hoofd van de bevolking uit dan China. En zelfs meer dan 5x zoveel als India. Dus ja, we mogen inderdaad eerst naar onszelf kijken.
Maar je geeft Teun min of meer wel gelijk dat de mens het aan het verkloten is.
Teun heeft een dik gevulde bankrekening. U kent het gezegde wel, links lullen......
@BobDobalina | 17-04-23 | 10:55: Nederland staat op plek 27 van de wereld , met uitstoot per hoofd:
www.worldometers.info/co2-emissions/c...
Ons is niet veel te verwijten op dat vlak.
Qua totale uitstoot staat China op plek 1.
Omdat jij op je eentje met een vuurtje op het strand meer CO2 uitstoot is het streng verboten naar zwaarvuilende, overbevolkte landen te kijken. Wordt woke.
@Nuchternederland | 17-04-23 | 10:59:
Plek 33 toch?
@Ommezwaai | 17-04-23 | 11:00: Dat is gerekend naar de totale uitstoot.
Blijkbaar is het inwoneraantal van NL iets hoger dan het gemiddelde land ter wereld.
@Nuchternederland | 17-04-23 | 11:02: China 10,5 mld ton. NL 163 mln.
Weet je wat, NL moet gidsland worden. Wat een grap.
@Kowalski11 | 17-04-23 | 10:58: Er zijn teveel mensen inderdaad
@Ichneumonidae | 17-04-23 | 11:05: dat is natuurlijk een intens domme vergelijking. Je moet het uiteraard per capita bekijken.
@small_town_dad | 17-04-23 | 11:06: Yep, dat zie ik ook als de grootste bedreiging.Plus de hebzucht.
@BobDobalina | 17-04-23 | 11:09: Dan moeten we dat met stiksof ook maar eens gaan doen.
@BobDobalina | 17-04-23 | 10:55: Nee, als China 10% uitstoot kan reduceren dan heeft dat voor de aarde veeeel meer effect dan wanneer Nederlanders 10% reduceren. De wet van de grote aantallen.
@TurpinDick | 17-04-23 | 11:16: Logisch denken ten strengste verboten hier.
@TurpinDick | 17-04-23 | 11:16: waarom zou China 10% moeten verminderen als we meer uitstoten per hoofd van de bevolking en daar niets aan willen doen? Leg me eens uit hoe je dat verzoek aan China gaat onderbouwen?
Dit noemen ze voortuitgang en efficiëntie. Daar hoef je niet voor te schamen meneer Van de Keuken.
Vooruitgang tegen een hoge prijs en 'collateral damage'. En of het nou op den lange duur efficiënt is om de natuur met zijn flora en fauna in zo'n korte tijd om zeep te helpen waag ik te betwijfelen.
"Ik geloof niet dat we te redden zijn, maar ik blijf er met mijn gezeur geld aan verdienen."
Zijn twee dochters moeten ook eten. Slaafvrij eten, dat wel.
@funda it’s funny, because it’s true!
@Nuchternederland | 17-04-23 | 10:49:
Zou hij zijn dochters dan ook iedere dag vertellen dat hun wereld spoedig vergaat?
Woke religekkie verzint zoveelste verdienmodel.
@funda | 17-04-23 | 10:55: Ik weet niet of hij dat doet, maar die idioten zijn er wel, waarbij de kinderen een depressie aangepraat wordt. Was ook een topic over een paar jaar geleden.
Om de vraag naar hernieuwbare groene stroom aan te jakkeren heb ik mijn gasgestookte cv laaggezet en draait mijn elektrische kacheltje op volle toeren.
Alstublieft, graag gedaan.
Nee laten we ons richten op mensen die zich terecht zorgen maken om klimaatverandering. Welk konijnenhol moet je induiken om deze strategie te volgen?
Het is jammer dat de echt schadelijke gevolgen van klimaatverandering waarschijnlijk intreden als de meeste ontkenners al begraven zijn. Ze zullen nooit verantwoording hoeven af te leggen voor hun houding.
Er komen tribunalen
@RickTheDick | 17-04-23 | 10:44:
Komt er eindelijk lekker weer aan moet ik van jou thuisblijven .!!
Zoals ik hierboven al schreef.... ook over 100 jaar ligt het strand er nog net zo bij als vorige week... niks zeespiegel-stijging... allemaal slap gelul.
Ik maak me zorgen over de fanatieke klimaatwappies en hun plannen, want zij zijn aan de macht (zonder actueel mandaat).
Wel handig om de gevolgen nu in de hele verre toekomst te leggen, dat valt niet onderuit te halen met bewijzen.
En maar wijzen naar andere mensen.
@Keyboardspeler | 17-04-23 | 10:47: Vergeet het IPCC, luister naar keyboardspeler. Die kan met het blote oog vaststellen dat het allemaal gelul is.
@neonreclame | 17-04-23 | 10:46:
Ben jij een ontkenner met of zonder zonnepanelen?
@Keyboardspeler | 17-04-23 | 10:47: Zo'n 120.000 jaar geleden stond de zeespiegel zes meter hoger dan nu, en lag Amersfoort aan zee. In het koudste deel van de laatste ijstijd, 20.000 jaar geleden, stond hij juist 120 meter lager, en lag de Noordzee droog. De stijging die door het afsmelten van de ijskappen daar weer op volgde ging soms wel twintig keer zo snel als nu. Uit "Spiegelzee" van prof Kroonenberg
@small_town_dad | 17-04-23 | 10:53: wat is dit voor dom gelul? Moeten we nu de dijken doorsteken om mensen alvast aan het idee te laten wennen?
@RickTheDick | 17-04-23 | 10:53:
Zonder natuurlijk...
@BobDobalina | 17-04-23 | 10:55: Het klimaat is wisselvallig en cyclisch. Zeespiegelstijgingen en CO2 pieken horen bij de Aarde, al miljoenen jaren. De mens heeft daar maar een heel klein beetje invloed om. En beter om de nu de dijken tedelijk te verhogen en straks weer af te breken, niet doorsteken dus.
@BobDobalina | 17-04-23 | 10:52: Die keyboardspeler kan wel het verschil (of juist niet) maken tussen 60 jaar geleden en nu, lees ook wat ik in een stukje hierboven schrijf, Zandvoorste Boulevard ligt nog net zo hoog t.o.v. het strand/zeespiegel als dus 60 jaar geleden.
Als ik de zee over die Boulevard zou zien klotsen t.o.v. pakweg 60 jaar geleden (ik ben 73 dus heb dat met eigen ogen gezien), zou ik mij ook ongerust maken, maar bij eb is het strand nog net zo breed (diep) als toen... dat is gewoon een FEIT.
Tenzij jij mij foto's kan laten zien dat de Noordzee al over de Boulevard heen klotst... dat die zeespiegel een paar mm p/jr zou stijgen zal ik niet durven ontkennen, toch heb ik daar ook mijn twijfels over, want 60 jaar lang een paar mm stijgen (zeg 2mm p/jr) is 12 CM in 60 jaar... om 1 meter te stijgen (= 1000 cm) zou dan 80x60 jaar zijn, dus over 4800 jaar staat de Noordzee dan een meter hoger, als dat al het geval zou zijn.
@Keyboardspeler | 17-04-23 | 11:15: Heb een fout gemaakt, 1 meter is 100 cm en geen 1000, maar kon het niet meer veranderen.
@BobDobalina | 17-04-23 | 10:55:
hij heeft wel gelijk. Zeespiegelstijgingen en dalingen zijn van alle tijden, net zoals het fatalisme van sommige mensen.
Teun en Nikki, aan deze nieuwe generatie heeft dit land helemaal niets, niet intelligent genoeg. Verder moet keurmeester-Teun maar eens even naar China en India inzoomen... van eeuwen agrarische heuveltjes naar 750 kolencentrales erbij... per jaar. Daar moet hij zijn vingertje maar eens gaan opsteken, Nederland is 25x schoner dan 40 jaar geleden.
Maar per hoofd van de bevolking stoten wij nog steeds meer CO2 uit dan China.: nl.w3ask.com/co2-uitstoot-per-hoofd-b...
China richt zich daarnaast op 65% reductie van CO2 in 2030 tov 2005. Ik zie ons dat niet zo snel halen mede door mannetjes zoals jij.
@BobDobalina | 17-04-23 | 10:50: lol en jij gelooft China?
@BobDobalina | 17-04-23 | 10:50: Laten we allemaal een voorbeeld nemen aan de laatste indianenstammen in het Amazone-gebied, die stoten erg weinig uit.
@Bochel | 17-04-23 | 10:52: tuurlijk, die zit helemaal in zijn bang-bubbel.
Want kolencentrales stoten niet zoveel uit.
@BobDobalina | 17-04-23 | 10:50: Toen de pandemie nog grate getallen slachtoffers velde, rapporteerde China 16 doden in Beijing en 12 in Shanghai.
Klein orkest zei het al een hele tijd geleden:
Heb ie verkering, een pracht van een meid,
Op een dag wordt ze lesbisch en dan ben je d'r kwijt.
Je eet vegetarisch principieel doe je dat,
Word je aangereden op een zebrapad. Woho!
Het zit wel vaker eens tegen,
Gewoon blijven bewegen, want...
Ref.
Over 100 jaar, zijn jullie allemaal dood!
Over 100 jaar, zijn jullie allemaal dood!
Over 100 jaar, zijn jullie allemaal dood
En wij ook!
Je loopt mee met demonstraties, altijd paraat,
Uitgerekend valt de bom bij jou in de straat.
Hoera, de revolutie! 't Is eindelijk zo ver,
Maar de nieuwe leiders blijken net zo autoritair.
Het zit wel vaker eens tegen,
Gewoon blijven bewegen, want...
Hahaha .!!!
Die Teun... Doet het ook leuk op feestjes... Niet bang zijn Teun.... Het komt vanzelf goed...
Ik raad Teun aan andere vrienden te zoeken en nog een biertje te nemen. Daarna eens te gaan brainstormen over een ander verdienmodel. Hij heeft het natuurlijk allemaal wel met de paplepel ingegoten gekregen van z'n vader, maar het kan ook anders.
Het zal niet lang meer duren vooraleer de Teun van der Keuken types massaal pilletjes van Drion gaan slikken vanwege de klimaatcrisis.
'De laatste dagen van de van der Keukentjes' een dramaserie in 36 delen.
Vandaag gaat het niet zo goed met Pushka, en Piotr is weer wat depressief.
Ja Teun (v d Keuken), ik reed van de week over de Zandvoortse boulevard en de Noordzee klotste over de weg heen, zo het circuit op.
Zee en strand liggen er nog net zo bij als toen ik eind jaren 50 met mijn ouders naar het strand ging... tsjonge jonge, wat een slap gelul allemaal over die zeespiegel-stijging.
Welke ' snelle opwarming' ? Het warmt namelijk al 8 jaar en 9 maanden niet meer op.
"The New Pause has lengthened to 8 years 9 months. The least-squares linear-regression trend on the UAH monthly satellite global-temperature dataset shows no global warming from July 2015 to March 2023. As usual, this site is just about the only place where this continuing failure of global temperatures to do as they are told is reported."
wattsupwiththat.com/2023/04/03/the-ne...
Ketterij! Op de brandstapel ermee.
Dat het niet meer opwarmt is een teken van klimaatverandering!!!
Of zo, ik begrijp het nog niet helemaal.
Gelukkig blijft de werkelijkheid achter bij de voorspellingen. Met een beetje geluk waren we er toch net op tijd bij.
Hier toch een heel ander beeld:
www.climate.gov/media/15022
Als het aan de aarde ligt is ze liever zo snel mogelijk van de mensheid af en ik kan het haar niet kwalijk nemen.
Dit getuigt van pure empathie voor Moeder Aarde. Petje af !
Volgens mij houdt de aarde van ons mensen hoor.
Dus als ik het goed begrijp heeft uber-klassenboekdrager, knaapje Jetten dan toch gelijk?
Tony "we are all gonna die" of the Kitchen moest natuurlijk ook nog even Elon Musk een veeg uit de pan geven. Want iemand die niet alleen linksen en doorgeslagen wokies, maar ook realistische en conservatieve twitteraars aan het woord laat kan natuurlijk niet deugen.
En dat het "allemaal geen zin" heeft en we toch doorgaan, dat was altijd al zo.
Europa bevolking 1700 - 603.000.000
Afrika bevolking 1700 - 82.000.000
Europa bevolking 2023 - 748.000.000
Afrika bevolking 2023 - 1.430.000.000
2023 in Afrika slechts 143 miljoen, of vergeet u een nulletje?
- ah, aangepast -
@Glasgow Argus | 17-04-23 | 10:35:
Gecorrigeerd.
Maar vergeet niet! Als wij in Nederland onze uitstoot snel verminderen dan hoeft de rest van de wereld niets meer te doen. Die zijn er tenlotte ook helemaal niet mee bezig.
En dit plaatje kunnen we ook schetsen van India, Indonesië en China.
Maar ga vooral verder met huilen Teun, de Nederlander is de schuldige.
Onzin:
Europa 1700: 80 miljoen
Europa 2023: 800 miljoen
Encyclopedia Brittanica
@dasechtgeenstijl | 17-04-23 | 10:38: Gelukkig kiezen onze politici om op de rem te trappen en de economie tot stilstand te brengen. Stel je voor dat we voorop lopen om nog meer te produceren met een steeds afnemende milieubelasting per geproduceerde eenheid.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:47: En ook al zou dat zo zijn, Afrika is zo gigantisch gegroeid zonder dat er eten en werk voor ze is, of ze werk willen doen, dat daar het probleem ligt, niet hier.
Het enige verwijtbare is de miljardensteun die we vanuit het Westen al 60 jaar verstrekken aan Afrika, om iedereen maar de kans te geven 10 kinderen te nemen en het probleem te verergeren.
@Nuchternederland | 17-04-23 | 10:52:
"En ook al zou dat zo zijn,"
Ja ach wat zou het ook, feiten....
Overrated.
Tja, maar overtuig de stikstof-klimaatwappies daar maar eens mee.
Dus eigenlijk heeft Teun een bloedhekel aan zijn vroegere held Elon Musk gekregen toen hij Twitter overnam en de vrijheid van meningsuiting ging herstellen. Daarom deugt er opeens helemaal niets meer van hem.
Net als met Julien Assange van Wikileaks. Hij was een grote held toen hij vele geheime stukken van de VS openbaarde.
Julien bleek echter consistent en gooide ook de geheime mailserver van Hillary Clinton openbaar. Toen Trump daarna ook nog verkiezingen won, kom Julien doodvallen en roeptoetert de hele linkse wereld dat hij de doodstraf verdient.
Vandaag misschien weer een stapje dichter naar een reserve planeet. Ook iets verder van de Zon, dus daar kan de mensheid iets langer overleven.
Geen atmosfeer wel bevroren water. Een gestolde magnetische kern. Mars gaat niet meer zijn dan een tussenstop op zoek naar een beter alternatief veel verder weg.
@P-unit | 17-04-23 | 10:35: Magnetische veld is ook kunstmatig aan Mars toe te voegen, met een supergeleidende draad rond de evenaar. Daar heeft Nasa in de jaren 70 al onderzoek naar gedaan. Het Magnetische veld van de aarde is ook maar heel zwak, net genoeg om een kompasnaald te bewegen. (het Magnetisch veld van de Aarde is ook niet bepaald stabiel, die zouden we ook wel eens paar honderd jaar moeten missen)
@W_F | 17-04-23 | 10:39: Zeker, en dan ‘waait’ onze atmosfeer zo van de planeet af de ruimte in. Over klimaat verandering gesproken. Benieuwd hoe Teun dat denkt op te lossen. Maakt overigens mars niet een makkelijk of aantrekkelijk alternatief. Hoog uit de enige in de buurt.
@W_F | 17-04-23 | 10:39:
Het aardmagnetisch veld verandert van richting, meestal een beetje en langzaam. Geen probleem, kompas herijken en doorvaren.
Soms verandert het sneller en wisselen noord- en zuidpool van plaats, zoals ondermeer te zien is in de richting waarin ijzeratomen in de aardkorst zijn georiënteerd.
Of dat een probleem kan zijn weten we eigenlijk niet, de mensheid heeft dat nog niet eerder meegemaakt.
Feit is wel dat de magnetosfeer veel minder zwak is dan u doet voorkomen en ons beschermt tegen nare ioniserende straling uit het heelal.
Dat onderzoek van die supergeleidende draad lijkt mij luchtfietserij. Heeft u daar een linkje naar?
@P-unit | 17-04-23 | 10:47:
Atmosfeer waait weg?
Haalt u zwaartekracht en magnetisme niet een tikkie door elkaar?
@Kapitein Sjaak Mus | 17-04-23 | 10:55: Ik kan het helaas niet meer zo snel vinden. Was van voor het digitale tijdperk, maar dus ook met de techniek van toen. I dacht dat op de afbeeldingen 5 draden/spoelen stonden, 1 op de evenaar, 2 extra aan de noord kant en 2 aan de zuid kant.
@Kapitein Sjaak Mus | 17-04-23 | 10:57: Daarom 'waait' tussen 'haakjes' maar ja de atmosfeer zoals we hem hebben verdwijnt dan de ruimte in. Of niet? Gaat dan wel tot klimaat verandering leiden. Nogal radicale verandering. Het stollen van onze magnetische kern zou zo maar kunnen gebeuren aangezien we geen idee hebben hoe deze werkt, of waarom het is gebeurd op mars.
Zien die mensen zelf de parallellen met alle religies niet?
Hij noemt het zelf de zondvloed.. We hebben een klimaatpaus, flagellanten die zich straffen voor het hogere doel, het is echt bizar wat voor een tijd we zitten en tegelijktijdig niks nieuws onder de zon. Offeren van kinderen deden we 3000 jaar geleden ook al tegen de oprukkende zee.. Nu zelfde verhaal ander jasje.
Vast wel. Maar het is erg gemakkelijk om - terechte - zorgen af te doen als een geestelijke stoornis. Het IPCC en vele, vele klimaat-deskundigen schetsen een bijna onafwendbaar scenario, dat over een eeuw of wat gigantische schade gaat brengen aan ons leefklimaat. De bizarre en hardnekkige ontkenning van dat probleem en de ridiculisering van wie daar zorgen over uit, vind ik weer van een onvoorstelbare stupiditeit, waar echte religie nog een puntje aan kan zuigen.
Safe the world, kill yourself!
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:37:
Ja bizar allemaal inderdaad. Ook dat jij en ik zo overtuigd zijn van ons eigen gelijk terwijl er zo veel informatie beschikbaar is trekken we toch een volledig tegenovergestelde conclusie. Een van ons zit er helemaal naast en we gaan het beide niet meemaken.
@henniebal | 17-04-23 | 10:48:
Het verschil is: Mijn basis is de wetenschap. De jouwe een geloof.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:37: Over een eeuw? Niet in 2030? Dat is toch weer een meevaller.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:52: dat dus.. ik zie het precies hetzelfde met dezelfde argumenten maar trek andere conclusie. je bent slachtoffer van je angst en dat als mens al duizenden jaren.
Best knap om een lege planeet te verwoesten met ons "trucje".
Mogen we op Mars ook al geen stikstof en CO2 meer verpreiden dan?
Terwijl we met zo een lege planeet lekker kunnen compenseren voor de uitstoot hier!
De lucht op Mars bestaat volledig uit CO2, en er moet nog veel CO2 bij (nu bevroren op de polen) om die planeet een beetje op te warmen.
Daar krijgen ze dan toch een zuurstof uitstoot verbod? Om klimaatverandering tegen te gaan?
Goh ik wist niet dat Teun nog in groep 8 zat.
Hij schrijft best goed voor zijn leeftijd.
Minder Jeugdjournaal kijken Teuntje, dan ben je zo van je klimaatdepressie af.
En als de bom valt. Dan lig ik in m'n nette pak...
Gaan we weer eens allemaal dood?
worst case scenario is inmiddels door de klimaatreligieuzen als dogma tot enige waarheid uitgeroepen, we gaan allemaal deaud.
Ondertussen willen dezelfde gelovigen 100000+ CO2 veroorzakers met een footprint van hier tot Afrika per jaar naar Nederland halen, want iedereen heeft het recht daar CO2 te veroorzaken. De Duitsers stoken de bruinkoolcentrales op, in Azie bouwen ze er nog wat CO2 fabrieken bij, de supermarkten verkopen elektrische fietsen (hier in AT en in DE in ieder geval wel), want die zijn klimaatneutraler als de eenzame fietser van Boudewijn.
Gaan we allemaal deaud? ja, dat lijkt me onoverkomelijk.
co2 is helemaal niet de duivel die we denken dat hij is, sterker het is de basis van alle leven en planten zijn hun best bij 1200 ppm, we zitten pas op 400..
@henniebal | 17-04-23 | 10:38: Is er al een demonstratie aangekondigd voor meer CO2?
@henniebal | 17-04-23 | 10:38:
1200 ppm is voor mensen erg onaangenaam.
Laten we tenminste feestend ten onder gaan.
Dus steek die bbq aan en boek een vliegvakantie.
Nou Teun, vertel maar mij maar eens wat vandaag het verschil is in graden tussen natuurlijke klimaatverandering en menselijke klimaatverandering? En Teun, vertel mij eens over de thermometers in verstedelijkte gebieden? En Teun, waarom is het vandaag net zo koud als 50 jaar geleden?
Of deze: Tijdens de Pasen van 1949 ( 17 en 18 april ) leek het wel hoogzomer. De zon scheen in de Bilt op de 17e 11.7 uur en de thermometers stegen tot 24.5 graden.
Zolang de wereld de ogen blijft sluiten voor het werkelijke probleem (overbevolking), zal er nauwelijks iets veranderen. Kan men wel behapbare oplosingen bedenken, zoals zonnepaneeltjes, elektrisch auto's en natura2000 gebiedjes en noem maar op, maar dat is in principe niets anders dan afleiding.
Begin dan!
Bij jezelf.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:38: Alleen mensen met maximaal 1 kind hebben recht van spreken.
Teun met 2 dochters (M/v/x) is onderdeel van het probleem, niet van de oplossing.
Wie durft de voedselhulp te stoppen? Wie durft corona, sars, ebola zijn/haar/het gang te laten gaan? Wie durft medische zorg te maximeren op een bedrag X? Zolang het belang van leven van de individu boven dat van de aarde gaat, dan gaan we met 10+ miljard zielen met zijn alle ten onder.
Harrie Jekkers - De Ballade van de Dood
youtu.be/iEKn7BCOqCs
Want jij gaat, en jij, en hij daar en die, en hen en wij allemaal.. ohja ik ook
Liever lachend het graf in dan,
angstig onder een steen
Dood kun je altijd nog zijn
Vier het leven, het duurt maar even
*twee klinkende wijnglazen emoij
*Proost
Als de houten jas dichtklapt is jouw feestje over..
"het is dan weliswaar te laat, maar ik blijf toch doorgaan met activisme". Duidelijker kun je niet verwoorden dat het om de ideologie gaat en niet om de planeet.
Enne, dat je boos bent op held Elon is alleen maar omdat ie de linkse speeltuin namens Twitter voor iedereen toegankelijk heeft gemaakt.
Maar goed, met al dat klimaatgeschreeuw gaat de jeu er wel een beetje vanaf.
Een jaar of vijftig terug had het soms zeker wat charme.
is allemaal existentiële angst, niets anders zoals godsdienst dat ook is, de wereld draait ook door zonder mensheid en is er wellicht ook nog beter mee af.
Niet beter, slechts anders.
Of een paar ruimte reizen een verschil gaan maken voor de levensvatbaarheid van de aarde. Mensen als Musk maken het verschil, hij is de aanjager voor de EV geweest. Met twitter proberen vrijheid van meningsuiting te waarborgen. Aan alle vooruitgang zit een keerzijde, denk aan dynamiet en kernenergie/kernbom. De grootste bedreiging voor de aarde is een enorme bevolkingsgroei en de consumptie die daarbij hoort. Deels is dat het gevolg van onze voedselhulp in de afgelopen tig jaar. Maar ja, wie durft daar wat aan te doen?
Teun, als je zo graag schrijft, waarom zou je je er dan niet in gaan bekwamen en neem een schrijfcursusje bij Jan Dijkgraaf?
Zolang TimmerFrans, Kaag, Bill Gates, Hillary Clinton, Joe Biden, alle oliechargen, Meghan Markle en minister Helder in privéjets vliegen is er niets aan de hand en is elk klimaatverhaal nepnieuws.
Met mijn houtkachel doet ik alleen maar recycle CO2 in de lucht stouwen en geen fossiele CO2, dus ik blijf lekker ongestoord mijn huis stoken met gratis wegwerppallets.
En zelfs fossiele brandstoffen zijn recycle CO2, zit alleen wat langer tussen.
@Nuchternederland | 17-04-23 | 10:40:
Als fossiele CO2 in de dampkring komt warmt de aarde op.
Als recycle CO2 in de dampkring komt warmt de aarde niet op. Duidelijk zo?
Is dat laatste stukje, over kort gezegd de ondergang van de aarde, niet gewoon alledaags sarcasme?
Mag het toch hopen.
Hi Teun, niet jouw ding hè, maar maak je ook eens druk over je gekleurde medemens…milieuproblematiek is namelijk voorbehouden aan de witte mensen….mensen van kleur doen er namelijk geen klote aan en interesseert het geen hol…kijk maar eens bij alle demo’s.
XR is dan ook White Privilege!
Opvallend dat plotselinge 'gebrek' aan diversiteit, ook als het over vrijwilligerswerk gaat.
@funda | 17-04-23 | 11:43: Raar ook dat niemand dat opvalt en niemand er vragen over stelt.
Als deze deuglaaf per ongeluk bij een psychiater binnenloopt, komt hij in een dwangbuis weer naar buiten.
Heeft teun wellicht kinderen? Zo ja, dan is het allemaal zijn schuld gezien zijn bijdrage aan de overbevolking en bijbehorende rampen. Zo nee, waar maak je je dan druk om Teun?
Wat dacht je wat het kostte om een krant te publiceren? Zowel op papier als digitaal met alle dooie bomen, drukkerijen en datacenters die enorme hoeveelheden grondstoffen en energie kosten. Elke letter die Teun nu nog schrijft, zij het op papier of digitaal, is een doodsteek voor de ijsbeer.
Menszijnschaamte, bestaat dat al?
Aan Teun te lezen is dat slechts een kwestie van tijd.
Het klimaat is aan verandering onderhevig vanaf het moment dat de aarde bestaat. Het klimaat is aan zeer grote veranderingen onderhevig geweest. De ijstijden zijn daar een heel mooi voorbeeld van, waardoor in Europa onder meer de hoog- en middelgebergten zijn ontstaan. Het echte probleem is overbevolking. Zeker in Afrika, daar is een wereld te winnen.
Precies, China India Pakistan Afrika, het fokt maar door….
"Het echte probleem is overbevolking. Zeker in Afrika, daar is een wereld te winnen."
Heel benieuwd naar je eindoplossing van dit probleem.
Die gaan we niet in het Duits vertalen.
Wil ik het volgende nog aan toevoegen: Als je bij jezelf begint scheelt dat 100 Afrikanen, gezien het beslag dat jouw leven legt op grondstoffen en energie. Heb je het werkelijk goed met de wereld dan weet je wat je te doen staat.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:26: Rosenmöller weet precies hoe dat gaat, hij kijkt gewoon af bij zijn grote voorbeelden Mao en Pol Pot. Die hadden ook een oplossing voor het probleem "overbevolking", geheel naar links model. Groen links zal het dus wel oplossen en, mocht er een leuk en goedbetaald baantje in het verschiet liggen, dan doet D'66 vrolijk mee.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:26: om het milieu te redden, moeten we dus per direct alle asielzoekers uit Afrika en het midden/verre oosten weigeren en terugsturen. Als die hier komen, verbruiken ze een veelvoud van de energie die ze in eigen land verbruiken. Daarom: een goed milieu begint bij onze buitengrenzen.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:26:
Begin eens te benoemen dat het een probleem is. Zet het op de agenda van grote internationale organisaties. Maak anticonceptie gratis. Schaf alle belastingvoordelen bij het derde kind af. Er is echt wel iets wat je eraan kunt doen.
@SterF... | 17-04-23 | 11:20:
Tip: Hans Rosling TED
Zielig figuur.
17 April 2023, het is buiten net 10 graden. Met je opwarming van de aarde.
Hoho, dat is het weer, niet het klimaat. Bah, wat een vuig-rechtse opmerking weer, zo ondoordacht en dom-rechts. Sterkenburg heeft dus toch gelijk.
Dat het koud is is ook het gevolg van de opwarming, aldus de "experts".
Handig , altijd gelijk hebben.
Als je die kinderachtige, loze gratuit prietpraat van zo'n Teun leest mogen wij ons hier best in de handjes knijpen met de altijd vlijmscherpe observaties van onze Bart Nijman. Nice try Teun, next!
Teen is er dus voor om Afrika te laten verhongeren? Geen gemodificeerd graan zodat oogsten kapot gaan, koeien en ander vee wat te weinig vlees en melk geeft. Werkt wel goed tegen de overbevolking
Niet, werkt niet als we hulp blijven sturen. Blijven ze kinderen maken. Maar als we de Nederlandse boeren gaan decimeren waar Teun zeker voorstander van is dan hebben we straks geen melk en vlees meer om te sturen. Mogelijk kan Teun zich in zijn volgende collum buigen over wie er mag gaan sterven voor zijn ideologie. En hoe hij dat zou willen vormgeven.
Moet je allemaal niet zo serieus nemen dat hele klimaatbeleid is net als het immigratiebeleid een businessmodel voor heel veel linkse mensen en NGO’s.
Eigenlijk begint dat mejeu een steeds interessanter verdien model te worden, je kunt zeggen en schrijven wat je wil zolang het maar over de hel en verdoemenis ellende ervan gaat en het gaat er in als een gehaktstaaf bij een vent met baard en netkousen.
Hij heeft wel gelijk natuurlijk. Maar het meest dringende probleem is de overbevolking. Die legt een enorme druk op de beschikbare ruimte. Met als gevolg dat unieke natuur en talloze diersoorten in moordend (pun intended) tempo verdwijnen. De mens zal wel overleven, maar in een gruwelijke, nachtmerrie-achtige wereld.
Misschien daarom al kijken naar welke problemen op ons af gaan komen en nadenken over mogelijke oplossingen? Op sommige plekken te veel water, op andere wellicht veel te weinig; hoe gaan we dat oplossen? Landbouwgrond, voedselzekerheid, beschikbaar drinkwater, dijken en zeekeringen. Of is dat allemaal te praktisch?
@Duwbak_Linda | 17-04-23 | 10:24: Kennelijk wel. Teveel mannetjes die uit zijn op macht. En geld.
@Duwbak_Linda | 17-04-23 | 10:24: Dat kun je nu doen, maar dan mis je een hele boel potentiele inkomsten die tussentijds te genereren zijn aan paniekmaatregelen. en zodra de echtte oplossingen alsnog geimplementeerd moeten worden dan kan dit mooi voor 3x de hoofdprijs omdat het snel moet.
Iedereen roept steeds dat de aarde opwarmt, maar is dat werkelijk zo?
De noordpool zou volgens wetenschappers al in 2016 gesmolten zijn. In de usa was het in januari -50 op plekken. Ook hier is het nog frisjes.
Heeft iemand hier de werkelijke onaangepaste temperatuur metingen van de afgelopen 150 jaar ofzo.?
Of waar kan ik die inzien?
Climategate
U zou uw geschiedenis lessen kunnen raadplegen, 170 jaar geleden begonnen de gletsjers in de Alpen zich terug te trekken. Trouwens opwarming van de aarde is niet nieuw, de laatste keer dat de aarde daarmee te maken had, was 12.000 jaar geleden.
Ga gewoon weer chocolade keuren op slavernij-gehalte Teun. Daar kregen we tenminste nog iets tofs voor terug.
Maar dan wel in gewone fatsoenlijke breekbare blokjes aub, niet in die asymmetrische jawbreakers.
@Harrie-Couvert | 17-04-23 | 10:30: ik vreet die blokken gewoon in 1 keer op
De aardeknuffelaars hebben wel een punt dat we al redelijk ver de boel aan het verkloten zijn.
Maar, ze doen net alsof we de laatste paar jaar dit aan het doen zijn, zie ook het stukje van Teun.
Het is juist dat "we" in het Westen tenminste er behoorlijk wat aan doen om dit binnen de perken te houden, met resultaat. Als ik de natuur zie, dan is dat toch echt een heel stuk schoner en beter dan in de jaren '80 en eerder.
Energiebesparing levert enorm veel op, en auto's zijn geen rijdende rookbommen meer.
Dit alles, als dat op globaal niveau zou kunnen, had veel uitgemaakt. Maar de milieuridders zitten hier in het Westen te zeuren dat we nog beter onze best moeten doen. Terwijl een 2000 km verderop men lak heeft aan het milieu en nog harder dan wij in de jaren '20 t/m '90 onze best deden om de boel te vernaggelen. Ik zou zeggen, Teun, trek de wereld in om dit te verkondigen waar het nog mis gaat, in plaats van waar het de goede kant op gaat.
2000 km verderop? Kijk ff 15 km bij Venlo over de grens. Er ligt daar een gigantische bruinkoolmijn met kolencentrales zover het oog reikt. Wat die uitstoten is ongekend en waait met oostenwind zo ons klimaatneutrale landje binnen.
Beste reaguursel op dit stuk. Helemaal mee eens.
Ligt iets gecompliceerder dan dat. Onze welvaart kopen we vooral uit het buitenland, daar produceert men de kleertjes, de smartphones en de autos. De vervuiling blijft daar, maar staat op onze rekening. We houden ons eigen landje best schoon, maar kijken even niet naar de energie en grondstoffen uit elders, die daarvoor nodig zijn.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:31: en daar gaan we mee door in het kader van de boeren wegpesten. Want koeien in landen in Oost-Europa hebben het VEUL beter.
Hoe groter het probleem, hoe hardnekkiger de ontkenning.
Dat betwijfel ik.
Wil je ook even schreeuwen? Dat mag wel.
Precies. Onoplosbaar. Je bent geen vent als je het klimaat niet ontkent.
@Weethetallemaalniet | 17-04-23 | 10:21: er is een klimaat, voor nl geldt een gematigd zeeklimaat,dat valt niet te ontkennen. De Sahara heeft dan weer een woestijnklimaat en de noordpool een poolklimaat.
Geld dat ook voor het asielzoekersprobleem?
What problem ?
Teun heeft een probleem. Hij ontkent van alles, maar ontkent dat.
@Duwbak_Linda | 17-04-23 | 10:20:
Schreeuwen is zinloos. Je kunt beter in verbijstering staan toekijken hoe de mens zichzelf de vernieling in weet te helpen. Door maar 1 ding: Extreme stupiditeit. Het lijkt wel een natuurwet: Hoe lastiger het wordt, hoe dommer mensen zich gaan gedragen.
Slaat dat op Rutte en zijn kabinet BL? Of de islam? Criminele nep asielzoekers?
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:33:
Klopt, zo vind ik klimaathysterie niet echt helpen. Klimaatverandering is een feit. Lijkt me beter om daar nu al goed over na te denken over wat dat voor ons gaat betekenen. Eindtijdsprofetien opdringen en anderen de schuld geven van alles kan natuurlijk ook. Of de klimaat thermostaat proberen lager te zetten door bizarre oplossingen. Terwijl we ook kunnen kijken naar bv de afname van sneeuwval en gletchers, en wat dat gaat betekenen.
Moet je je voorstellen als we zo in 1953 hadden gereageerd op watersnoodramp. Het is te veel!! We moeten bomen in ovens gooien!! Weg met boeren!!
Zeugen met meer tepels, laat dat even op u inwerken, vreselijk.
Het is wachten op mensen, die meer dan twee tieten eisen.
Het wordt tijd om naast de klimaatpsycholoog ook klimaatpsychiatrie te introduceren.
Ik denk dan graag een stapje verder, een Klimaat-inrichting, een gesloten inrichting voor klimaatgekkies.
Het zal mij jeuken.
Keuringsdienst van eigen verzonnen Waarden, maar je er niet zelf aan houden. Dat is pas echt de mode tegenwoordig.
Overigens wordt het wel steeds duidelijker hoe de activistische agenda van dat programma er uit ziet.
Mooi (?) stukje tv was een paar jaar geleden bij de Keuringsdienst van Waarde toen de moslim-collega van Teun in Italië was, waar de echte Bolognese-saus gemaakt werd.
(nooit Bolognese zeggen in Bologna, maar Ragu)
De beste man wilde de echte saus niet proeven, want hij was moslim en mocht geen varkensvlees. En laat dat nu in de echte Ragu zitten... tenenkrommende tv...
Hoeveel stoot zijn geesteskindje "Tony's Chocolonely" eigenlijk uit aan stikstof ellende? De productie van cacao staat nou niet echt bekend als zijnde milieuvriendelijk..... Maar goed, deze sujet heeft zijn zakken waarschijnlijk goed gevuld en dat deugt lekker natuurlijk.
Oh, was ik nog maar jong. Oh nee, haha. Fuck de jeugd. Fuck de mensheid.
Soms zijn betaalmuren niets meer of minder dan een zegen voor de mensheid.
Heb je kinderen Teun?
Zo ja, dan ben je zelf onderdeel van het probleem.
Twee dochters.
Mensen zonder kinderen zijn ook onderdeel van 'het probleem'.
En toch is het gene dat Teun zegt een waarheid als een koe. Hét is vechten tegen de bierkaai. Op het moment dat wij hier onze stinkende best doen om "klimaatneutraal" te leven, denderen in een andere contreien de goederentreinen vol bruinkool en andere rotzooi over de rails.
Maar toch, toch denk ik dat het niet voor niets is. Uiteindelijk worden zaken als bruinkool en olie schaarser en schaarser. Misschien niet binnen 100 jaar, maar er komt een dag. Door juist nu vol in te zetten op onafhankelijke en "klimaatneutrale" bronnen van energie zorgen we niet alleen dat het binnen onze landgrenzen "gezonder" wordt om te leven en we niet langer afhankelijk zijn van vage regimes (oké, toegeven, de oorlog om de chipindustrie en halffabrikaten is zojuist begonnen).
Nu wordt Duitsland juist afhankelijk van o.a. Nederlands gas, wat wij zelf niet meer mogen. Duitsland wordt nu afhankelijk van het vage regime in Nederland.
@Nuchternederland | 17-04-23 | 10:16: Duitsland gaat nu ook vol in steenkool en bruinkool. Bovendien is het plan om nu heel Duitsland (voorzover nog niet helemaal gelukt) vol te zetten met windmolens en warmepumpen verplicht te stellen (is de bedoeling, gaat niet lukken).
@ChalinaRosa | 17-04-23 | 10:20: Leuk weetje: In Bayern proberen ze nu de kerncentrale onder eigen beheer te krijgen, zodat ze hem weer kunnen opstarten. De Grünen volledig over de zeik natuurlijk.
Uiteindelijk gaat elke ‘beschaving’ ten onder maar de aarde blijft bestaan. Teun en de jongere generaties hier in het westen hebben nog nooit tegen hun wil in oorlog, armoede, honger en andere ellende meegemaakt wat een unicum is voor de mensheid. Dat heeft wel een prijs. En die wil Teun nu niet betalen of wel maar dan betwijfel ik of hij en de jongere generaties wel beseffen wat dat precies inhoudt.
Auteurfoto's lijken mij iets te ijdel en doen me denken dat zij het onderwerp zijn.
Het is arrogant te denken dat wij klimaatveranderingen kunnen stoppen, en daarom zeer onzinnig om mensen te dwingen tot draconische gedragsveranderingen. Klimaatverandering is een feit, maar dat dit het einde van de wereld zou zijn is een decadent zelfverzonnen luxeprobleem, in grote delen van de wereld heeft men wel urgentere zaken aan het hoofd.
"Het is arrogant te denken dat wij klimaatveranderingen kunnen stoppen"
Hoezo? We hebben het toch ook zelf veroorzaakt?
"Het is arrogant om te denken dat ik mijn kamer kan opruimen!" Als mijn zoon dat zou zeggen, kreeg hij een corrigerende draai om zijn oren.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:17: U weet dat kindermishandeling strafbaar is? En dreigen met geweld tegen kinderen ook?
Inderdaad. Het klimaat regelt zichzelf.
Wat we wel kunnen doen is de aarde schoner maken c.q. minder vervuilen.
@ChalinaRosa | 17-04-23 | 10:22: Precies dat!! In één zin.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:17: 'Hoezo? We hebben het toch ook zelf veroorzaakt?' Nee. De mensheid heeft het versneld misschien, maar zeker niet veroorzaakt. De wereld vergelijken met de kamer van je zoon, doet daar niets aan af. Dat laat slechts zien, dat je moeite hebt, om de juiste paralellen te trekken.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:17: Ik weet niet hoe uw kamer eruit ziet, dat u denkt dat dit een zinvolle vergelijking is.
Kijk anders voor de aardigheid eens hoeveel zonne-energie door de aarde wordt geabsorbeerd, en hoeveel energie de mensheid verstookt. ZItten een verbazingwekkende hoeveelheid nulletjes verschil tussen.
Het zal toch moeten.
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:17: dus als uw kind een discussie met u om wilt gaan dan gaat u hem slaan? nou snap ik waarom u blindelings overheden volgt; u heeft een baas nodig omdat elke vorm van kritisch denken uit u geslagen is, het ergste is dat u nu hetzelfde doet.
Wat de oplossing is? Simpel...
Minder mensen.
Mijn advies voor Teun van de Keuken: Ga toch koken!
Wat is hij toch blij met zichzelf.
Teun van der Keuken moet eens een lekker potje neuken.
Dan zal ‘ie toch eerst eens ietsje vriendelijker uit z’n ogen moeten kijken…
Teun heeft gewoon gelijk.
We're only gonna die from our arrogance.
Most people die from olderdumb.
Dat stabiel houden van de zeespiegel is eigenlijk best een conservatief idee.
Los daarvan ziet de kust er wmbt nog precies uit zoals 40 jaar geleden als ik de vergeelde foto's er even bij pak. Niet bij te houden joh die zeespiegelstijging.
Keek u toen niet toevallig als het vloed was?
* getijdetabel van 1983 erbij pakken doet *
Er is maar 1 manier om die bierkaai te lijf te gaan en dat is flink doordrinken. Dus grab a chair, open a cold one, and sit back.
De visser for president!
Zolang de beperking van de wereldbevolking niet helemaal bovenaan de agenda staat neem ik de maatregelen tegen de bierkaai niet serieus.
Als tegenwicht in de NRC een column van Louise O. Fresco, die de eindtijd-evangelisten typeert voor wat ze zijn.
www.nrc.nl/nieuws/2023/04/16/klimaat-...
Louise for President!
Beste Teun, ga eens met de Duitsers praten. Die schakelen zojuist weer over van kernenergie naar bruinkool.
Met een prijsverhoging van 45%. Lekker voor ze.
Diezelfde Teuntjes liepen waarschijnlijk in de jaren '80 mee in demonstraties tegen kernenergie.
@Ommezwaai | 17-04-23 | 10:50: "Atoom energie? Nee, bedankt" - bumperstickers.
REAGEER OOK