'Spaanse hooligans gaan straten 'verdedigen' tegen Marokkaanse 'feestvierders''
Vandaag Spanje - Marokko!
Belanghebbende informatie van het zeer betrouwbare Twitteraccount @Casual Ultra, de digitale boksring voor randzaken in de voetballerij. Uw ploeg kan immers best een keertje met 1-0 verliezen, als het daarna op de parkeerplaats maar weer 1-1 wordt. Daar moet dan ook iemand verslag van doen! Nu hebben Marokkaanse fans als bonusfeature dat ze de stad ook gewoon verbouwen als hun ploeg gewonnen heeft. Ook in Spanje gingen Marokkanen na de succesvolle WK-wedstrijden van Ziyech & co de straat op - Spanje heeft na de Algerijnse kolonie Frankrijk de grootste populatie Marokkanen van heel Europa - al werd de boel daar, in tegenstelling tot in Nederland en België, niet gesloopt. Wel veel 'waar ligt je hart'-gezeik natuurlijk; zo twitterde VOX-hardliner Rocío de Meer al beelden van Marokkaanse fans in Almería met de tekst: "Dit is niet Marrakesh, dit is Almería. De multiculturele samenleving is mislukt." En dan speelt Spanje vandaag ook nog eens tégen Marokko, dus dat maakt het carnaval van ongemak compleet. Spaanse hooligangroepen (veelal rechtse rakkers) hebben reeds aangekondigd de straten op te gaan om deze te 'verdedigen' tegen eventuele Marokkaanse sloopdrang; belangrijke personen in de Marokkaanse gemeenschap hebben opgeroepen 'niet te reageren op bedreigingen en provocaties'. Zou het voor de Spaans-Marokkaanse Vrede van 2022 eigenlijk nog van belang zijn of Marokko wint of verliest?
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Oranje - het rapport (2)
We worden wereldkampioen
NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN
De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics
WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal
Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat
Oranje - het rapport!
Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!
Fantaseren over voetbal in het Stamcafé
(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)
We worden wereldkampioen!
In de finale rollen we die Oezbeken gewoon op
Arm Oezbekistan compleet overhoop gespeeld door fenomenaal Nederlands elftal
Koemanbal te ingenieus voor Cannavarobal
Rozen zijn rood, oma draagt Libresse, het is een zooitje bij poepclub Vitesse
"De verhoudingen met de buitenlandse aandeelhouders zijn helaas zeer verslechterd"
LIVE. De naneuk van de Eredivisie
Of: het voorspel voor het WK
