Amsterdams D66-vrouwtje wil: maximumsnelheid voor fietsen & kentekenplaat op fiets
Kentekenplaat = kentekenplicht
Hee kijk daar heb je Samantha en Pietje, lekker op de fiets met een kentekenplaat. En weet je waarom ze daar fietsen? Omdat ze leven. En weet je waarom ze nog in leven zijn? OMDAT ZE EEN KENTEKENPLAAT OP DE FIETS HEBBEN. Er heeft weer eens iemand wat bedacht hoor. Wethouder Dinges Dinges (D66) uit Amsterdam. Maximumsnelheid voor fietsers in Amsterdam (25 km/h) + een kentekenplicht. Want veilig blabla en inschatten hoe hard een elektrofiets gaat is ingewikkeld. Hoeveel mensen per jaar gaan er in Amsterdam nou dood omdat er iemand te hard heeft gereden... zonder kentekenplaat. Hé kijk daar heb je DFH-12T, wat lekker handig en veilig! Ho ho ho Samantha, kom eens hier meisje, reed jij nou 28 km/h??? Maar wie gaat die snelheid handhaven? Helemaal niema... NOU DAT TREFT WANT WE HEBBEN TEGENWOORDIG KENTEKENPLATEN OP DE FIETS! Dit politiek opportunisme, het is best wel goor.
Reaguursels
InloggenD66 vrouwtje er is maar 1% van de blauwe kenteken platen zowel elektrische als op de benzine motor dat niet harder als 25 km gaat, de meeste zitten aan de 45 km dat rijd op de fietspaden zonder helm tussen de fietsers door toet toet opzij ik kom er aan , de brommers met helm moesten naar de rijbaan nu hebben de blauwe platen het overgenomen op de fiets paden levensgevaarlijk .
Dit is op het platteland ook een probleem. Kachel je lekker met je kleine in het zitje voorop, door het bos. Zoeven die boomerbijen je aan alle kanten voorbij. En godverdomme boos dat ze zijn als je die bejaarde al voorbij is en je dan pas de *ping* van hun bel hoort.
Gelukkig niet zo'n klein plaatje ook... filebin.net/kqszk5uxyorcqm90/plaat.pn...
Goed plan, meteen doen. Snap niet waarom jullie je er druk om maken trouwens, jullie rijden toch allemaal in een Audi?
Bmw
Land Rover
Ik woon en fiets elke dag in Amsterdam. De elektrische fiets moet in de stad aan banden. Het wordt anders levensgevaarlijk op het fietspad met die loeisnelle en stille maniakken, die tussen de andere fietspadgebruikers doorschieten. Een maximum snelheid van 20 km lijkt mij het probleem iets verkleinen.
Gaat altijd mus met gele kentekens
Ik vind het helemaal mooi. Iedereen in Amsterdam een gele plaat op z’n bike en helmpje op. En dan laten we de rest van Nederland buiten de ring A10 lekker met rust.
Nog meer regeltjes, nog verkeersborden, nog meer handhaving.
Nog minder gewoon even zelf nadenken en normaal doen.
Zelf nadenken is bij D66 een vies woord.
Nou, zijn we dan van die achterlijke wielrenners af? Als die ook maar 20 km/u mogen is de lol er wel af voor ze.
Het wordt nou onderhand wel tijd dat dat d66 weer gewoon netjes implodeert hoor.
.
Wat is het volgende bij die mietjes? Helmplicht?
De fietser is heilig in dit land en met hem al zijn debiele neefjes die het fietspad terroriseren. Hoogste tijd dat daar iets aan gedaan wordt. Ik ben voor.
Ik hoef geen ijsje van jou.
In Amsterdam woont raar volk met rare fietsen. En ze hebben ook een raar stadsbestuur dat heel rare maatregelen bedenkt. Invoeren dus maar.
Hoe gaat het daar trouwens met de handhaving op scooters, die al wel een kenteken hebben. Lukt dat wel een beetje?
Minder overheid is beter. Je hebt dan minder te maken met idioten die zich zo nodig willen profileren als quasi belangrijk politicus.
Enkel voor de strot noodzakelijke dingen zijn ze nodig. De meeste zijn ballast.
Strot - strikt
Ja wie wil er nou toezicht op slachthuizen en banken?
Vraagje. Kun je nog pinnen in 020? Ik lees net dat daar de lokale GrünLinks burgemeester die pin automaten weg wil hebben.
@FBB,
Binnenkort alleen nog met je Co2 tegoed.
Is dat op,mag geen je geen adem meer halen.
Je ziet het in de regering, je ziet het plaatselijk, de bestuurders van D666 zijn echt dommer dan dom.
Onvoorstelbaar, echt onvoorstelbaar.
De maximumsnelheid van de brommer hangt af van de weg. Op de rijbaan is de maximumsnelheid 45 kilometer per uur. Op het fiets/bromfietspad buiten de bebouwde kom is de maximumsnelheid 40 kilometer per uur. Op het fiets/bromfietspad binnen de bebouwde kom is de maximumsnelheid 30 kilometer per uur.
Dus hier beweren dat 50 kilometer per uur voor een fiets wel logisch is ontgaat mij een beetje.
Degene die ze af wil schaffen kun je dan weer ongeneerd voor Nazi uitmaken.
Weer zo'n idee van de partij van die oervervelende wijven en mietjes, die geen hoger doel lijken te hebben om alle leuke dingen voor mensen te verpesten met regeltjes of verboden. Men zegt dat het liberalen zijn, ze lijken eerder communisten met een ziekelijke neiging om te betuttelen.
Het wordt erger en erger. Het is bijna niet te geloven waar die lui mee bezig denken te zijn.
Al die fietsen zijn opgevoerd en er wordt NOOIT op gecontroleerd terwijl dat o zo simpel is. Gewoon fuik opzetten. Kapje van de motor (1 schroef) en opgevoerde hebben allemaal een sensor er tussen gezet. Fiets gaat naar de destructor en boete van 1000E de rest doet de mond op mond 'reclame' opgelost!
Gedver. Mond tot mond reclame, het is.
Tot 15 september geen treinen in Flevoland. Kijken hoe lang dit polderdrama nog gaat aanhouden... Dan liever Zandvoort idd.
Dictatuur66. Wie zijn toch die mensen die daar op stemmen?
Dat zijn waarschijnlijk mensen met maximaal twee werkende hersencellen.
Mensen die voor hun bakfiets graag een vrachtwagenrijbewijs en een 'Long Vehicle'-sticker nodig willen hebben?
Dat zijn mensen die nooit verder kijken en denken dat ze de wijsheid in pacht hebben. Oerdom dus.
Maar Amsterdam blijkt het probleem allang te hebben opgelost! Eind 2023 wordt de maximum snelheid in de hele stad 30 km/uur. Koeriers, bakfietsen, scooters, alles kan dan naar de rijbaan. Fietsers die langzamer dan 20 of 25 rijden blijven op het fietspad.
www.amsterdam.nl/30km/
Dit is een uitstekend idee en mag navolging krijgen. Bijvoorbeeld in Rotterdam.
Succes met de verhuizing.
Op 1 augustus 1924 werd in Nederland het fietsplaatje ingevoerd.
Iedere fietser, op wat uitzonderingen na, moest belasting betalen voor zijn tweewieler door een metalen plaatje te kopen dat op de fiets bevestigd moest worden.
Im Westen nichts Neues.
Lang geleden in vergetelheid geraakt.
Dat betalen zal hier ook wel de onderliggende gedachte zijn.
Fijne club, dat d66, dingen verbieden en duurder maken. Ongelovelijk dat er mensen op stemmen.
In een land waar het stelen van fietsen en onderdelen daarvan, al decennialang een nationale gewoonte is, gaat dit een bijzonder heilzame maatregel worden.
Daar gaan we weer, meer centjes naar de staat. Kentekenplaat betekent belasting.
Daar is het tenslotte om te doen. Volgens de VPVCDUAGL66 heeft u het financieel nog te goed. Suiker/Vlees/Vet taks en dan nu ook fietsbelasting. Het is al eens eerder geprobeerd overigens.
nl.wikipedia.org/wiki/Rijwielbelastin...
Nog even wachten en we krijgen belasting op ademhalen
@PearlJamie | 03-09-22 | 15:47: Uw CO2 bijdrage is al verrekend in de energie belasting.
Ik vraag mij werkelijk af of je in dit land compleet van de pot gerukt moet zijn om politieke ambtsdrager te worden.
Zoiets bestaat al bij speed pedelecs.
En met zoiets bedoel ik een kentekenplaat. Maximumsnelheid lijkt me 50 km/h binnen de bebouwde kom. Fietsen die daar in de buurt komen hebben nu al een kentekenplaatplicht.
Kennelijk rijden er daar veel lui op elektrische fietsen en pisnichterige aanverwanten te hard. Maar omdat ze daar niet normaal kunnen fietsen moet ik dus in de polder op mijn echte fiets (op spierkracht) een kentekenplaat? Opzouten. Dit is weer typisch de hoofdstedelijke misvatting: Amsterdam = heel Nederland.
Fietsbelastingplaatjes, voor onder het stuur, net boven de voorvork. Met een handig houdertje zodat je je betaaldbewijsplaatje kan wisselen bij een nieuwe belastingperiode. Dat ze daar nog niet aan hebben gedacht bij D’66...
En mensen op de steun krijgen een gratis plaatje, maar dan mag je de fiets alleen gebruiken om werk te zoeken, niet privé. Ik herinner me de verhalen van mijn grootvader nog over de crisis van de jaren 30.
toeval dat veel "fietsers" op vet-fietsen zelf ook vet zijn?
Ik zou me als ik haar was me wat drukker maken over ‘jongeren’ in gehuurde Duitse huurauto’s die complete gezinnen met 120 km p/u morsdood rijden, en dan nog ook geen hand uitsteken om te helpen.
Wat heeft dat met Amsterdam te maken?
@Satria | 03-09-22 | 14:42:
Heeft niks met Amsterdam te maken. Maar is voor 200% waar!
In Brabant worden autoverhuurbedrijven door de overheid gecontroleerd. Dus zijn er bepaalde personen die hun MachoMobiel in Duitsland huren.
Spitsvondige grapjes over D66 die alles wil verbieden enzo. Leuk en grappig totdat je zelf of je direkte familie of een kind (bijna) slachtoffer wordt van een idioot die met 45 km/u over een druk fietspad scheurt. Fietspaden in Amsterdam zijn vaak smal en overvol. Er moet wat gebeuren en dat heeft niks met politieke kleur te maken maar met veiligheid.
Spitsvondige grapjes over ‘66 kun je niet genoeg maken, maar dat neemt niet weg dat met name die speed pedalecs of hoe ze ook heten ongelofelijke ondingen zijn, doorgaans bereden door asociale types. Levensgevaarlijk op het fietspad. Treurige types ook. Van die mensen die geen keuze kunnen maken, scooter, fiets. Weet je wat, van allebei een beetje, maar eigenlijk helemaal niets. Lekker op je pedelac van Zoetermeer naar je werk op het ministerie in Den Haag. Omdat je te lui bent om te fietsen of te woke om gewoon de auto te pakken. Maar intussen wel met te hoge snelheid voor menig, met name jeugdiger fietsers (denk lagere school) met 45 kilometer per uur iedereen van het pad rausen. De nieuwe mocro in VW Golf GTI rijdt op het fietspad. Het zijn Wiebe en Bente op de speed pedalec. Of hoe die ondingen dan ook mogen heten.
@nietzomoeilijk | 03-09-22 | 14:37:
Nou dank je wel voor deze beledigingen. Ik heb ook een speedpedelec om naar mijn werk te komen, 32 km enkele reis. Grootste deel van de route langs 60km/h wegen. Op fietspaden rij ik echt geen 45, net zo min als ik met mijn auto 100 ga rijden binnen de bebouwde kom. Alles staat en valt met je gezonde verstand gebruiken.
@nietzomoeilijk | 03-09-22 | 14:37:
Nog een leuke anekdote over snelle fietsers. In mijn jaren 20 had ik een vriend wiens vader prof wielrenner was geweest maar nooit echt bekend was geworden, een eeuwige knecht.
Hij was toen dik in de veertig en reed dagelijks op zo’n Gazelle met terugtraprem.
Zijn hobby en plezier was dan als er zo’n groep wannabe wielrenners voorbij kwam aan te haken op zijn oude fiets en zelfs kop over te nemen.
@nietzomoeilijk | 03-09-22 | 14:37: leer eerst maar eens spellen. De mensen op speed pedelecs hier zijn verre van treurig: ze rijden niet als debielen, bellen niet rijdens het rijden, rijden niet op de stoep, niet door rood en houden rekening met het andere verkeer dit alles in tegenstelling tot de “normale” aso fietser in amsterdam (en gelukkig woon ik niet in amsterdam)
Allebei waar; niks D66 kentekenplaat maar dat idiote gescheur moet ophouden
Hebben ze in Amsterdam geen andere problemen die ze moeten oplossen? Zoals de leefbaarheid in Nieuw-West, wat zo langzamerhand een Islamitische enclave is geworden? Of al die asociale scooterrijdende Finnen daar?
Maar nee, een kenteken op je fiets is kennelijk belangrijker voor dit soort mensen.
Als je een e-bike hebt is het overigens je eigen verantwoordelijk om op je snelheid en veiligheid te letten. Dit geldt ook voor wielrenners. Heb al vaker gezien hoe die idioten bijna een aanrijding veroorzaken, omdat ze met hoge snelheden voorbij razen.
In Amsterdam hebben ze geen problemen sinds ze lhbti-wc's hebben.
Amsterdam is de natte droom van de voormalige stasi - met dank aan GL en DDR66
Altijd mooi,
Linksgekkies die weer een of ander wetje verzinnen en daar dan uiteraard de ‘racistische’ politie voor willen strikken om - met hun beperkte middelen (= door gebrek aan budget = meestal schuld van ‘links’, want heeft geen prioriteit)) - dit soort zaken te handhaven.
En hoe goed dan vervolgens diezelfde heren en dames politici en bestuurders politiek-correct de andere kant opkijken wanneer diezelfde politieagenten slachtoffer zijn geworden van de uitwassen van de - door ‘links’ - bewierookte multiculturele samenleving spreekt dan ook weer boekdelen:
“Drie jaar nadat hij van achteren werd neergeslagen door de 'trouwstoetmepper' is het afgelopen met de loopbaan van de Rotterdamse politieagent Gert Jan de Jonge (41). Hij heeft ernstig hersenletsel overgehouden aan de klap en kan niet meer normaal functioneren”.
En:
“De Jonge was 39 toen hij werd neergeslagen. Hij had de politie-doorstroomopleiding (hbo) met succes afgerond en zijn master bestuurskunde gehaald. De onregelmatigheid van het politiewerk sprak hem aan. "Het ging op en af. Soms in het weekend werken, maar dan was je op maandag weer vrij", zegt hij nu. "Ik wilde leuke mooie dingen doen binnen de politie. Dat is mij afgepakt. Ik zie mijn oude klasgenoten stappen maken, dat gaat mij niet meer gebeuren.":
nos.nl/artikel/2443114-eervol-ontslag...
Lekker dan.
Zet je je in voor de samenleving, en dan is dit dus de manier waarop het eindigt (= de manier waarop je wordt afgedankt).
Ik kan me heel goed voorstellen dat de gemiddelde agent op straat, met dit soort verhalen in het achterhoofd, nou niet echt bijzonder gemotiveerd zal zijn om fietsers te gaan zitten bekeuren die zich niet aan nieuwe onzinwetten van zo’n ‘links’ gemeentebestuur houden.
Want wat doet zo’n gemeentebestuur nou voor hen (behalve uiteraard hen vaak valselijk van ‘racisme’ - ‘etnisch profileren’ - te betichten)?
Heel treurig dat die Rotterdamse agent na drie jaar pijn en ellende zo z’n carrière moet beëindigden, na zich voor de samenleving te hebben ingespannen.
Hier zou ‘de politiek’ nou eens met ‘herstelbetalingen’ over de brug moeten komen!
Kunnen we die “trouwstoeten“ niet verbieden?
@theo-is-dood | 03-09-22 | 16:28: nee, maar wel trouwstoetkentekenplaatjes invoeren….
@theo-is-dood | 03-09-22 | 16:28:
Selectie aan de poort.
Om te beginnen aan de grenzen. Glippen ze er desondanks toch doorheen, dan in Ter Apel.
En als we dan toch bezig zijn; misschien een verbod voor eencelligen om te stemmen (en zich voort te planten)?
Alleen eencelligen - al dan niet met een academische titel - stemmen namelijk op dit soort ‘linkse’ partijen.
Zegt trouwens heel veel over ons ‘fantastische’ onderwijs. Maar dat is weer voor een volgend onderwerp.
Zo blijven we altijd bezig, hier op Geenstijl.
Want aan ‘kosmopolitische’, ‘inclusieve’ randdebielen is in Nederland - helaas - geen gebrek.
Hehehe, de dader is heeeeeel zwaar gestrafd he.
Nou die snelle ebikes (gemaakt voor luie mensen die dan op zo'n fiets toch het idee hebben dat ze bewegen) zijn gewoon gevaarlijk en zeker op een fietspad of in de stad. Ik zou die krengen gewoon verbieden in de stad.. simpele oplossing en makkelijk te handhaven.
Ik zou ze buiten de stad op het fietspad trouwens ook verbieden. Ondingen.
@nietzomoeilijk | 03-09-22 | 14:41: dan mag je ook de racefiets verbieden - die rijden toch echt 40+ km/h.
Jaja lachen tot je een keer bijna omver wordt gereden door zo'n lelijke, opgevoerde vanmoof die 45 rijdt op het fietspad. Goh toch een punt.
D66 haalt zijn inspiratie uit Noord Korea
Het liefst zou DDR666 bij iedereen een volgchip implanteren. Zieke lui.
Goede zaak, er moet meer verboden worden en strenger gehandhaafd.
Wel als het op de tyfus speed pedalecs aan komt. Kutdingen voor mensen die te lui zijn om te fietsen of te woke om de auto te pakken.
Hahaha op NHnieuws staat een item met deze mevrouw. Ze zegt het echt. Ze wil met de fabrikanten in gesprek of er technologie in de fiets kan. Zodra je Amsterdam in rijdt kan je dan niet harder dan 25km per uur.
Hahaha. Wat een muts.
Lach maar, maar dit is hoe D66 denkt. En niet enkel bij fietsen. Enge club.
Mevrouwtje Huppelköt66 begrijpt kennelijk niet dat mensen zichzelf een stekkerbike aanschaffen om snel en schoon van a naar b te gaan.
Haal je die snelheid eraf en ga je moeilijk dan met registratie en helmplicht enz enz, zullen mensen eerder weer in bus, trein, auto stappen.
De (snelle) fiets is vrijheid blijheid.
Pak je dat gevoel af, heeft zo’n fiets bijna geen extra toevoeging meer.
Dom plan dus.
De wetteloosheid van 020 met de racebakfietsen en van Moof terroristen is weer bepalend voor heel Nederland, hou dit soort achterlijke regeltjes lekker in 020 .... D66 op naar de NUL zetels
Iedereen registreren, administreren en in de gaten houden, dat vinden die Marxisten de beste oplossing voor alles.
Gelukkig gaat ze daar niet over.
Mis even het plan om flitspalen te plaatsen langs de fietspaden.
In Nederland zitten teveel mensen op de verkeerde plek. Zo zit D66 in het kabinet en in het Amsterdamse college.
En in Nederland.
Amsterdam kan me niet schelen, dat is toch een soort permanente Efteling.
What's next, een GPS tracker in je schoen? Om je CO2 uitstoot tijdens een wandeling te meten? D666... als je goed luistert, hoor je Hans van Mierlo doldraaien in z'n graf.
D66 het kankergezwel van de Nederlandsche politiek.
Als je zoals ik veel in een grote stad fietst zonder ondersteuning, ervaar je al snel dat de grote verschillen in snelheden tussen fietsen voor onoverzichtelijke verkeerssituaties rijdt. Vooral nu die nieuwe generatie elekrische fietsen met dikke wielen trekken zo snel op, ik zorg er zelf altijd voor dat ik daar achter blijf bij een stoplicht (en die fietsen kun je dan nog makkelijk herkennen).
Alleen, hoewel ik het zelf nooit haal, heel veel mensen kunnen zonder ondersteuning 25km/h halen, dus die moeten dan ook gaan opletten hoe hard ze gaan?
Uiteindelijk is dit alles naar mijn mening een zoveelste bewijs voor het volkomen overduidelijke feit: Nederland is veel te vol.
Nou ja ok, maar die fat bikes en Van Moofs zijn soms echt niet te hachelen. Debiel hard, koptelefoon op en geen enkel besef van verkeersregels.
Zo’n Moof kun je opvoeren tot 38 km/u
Serieus hard.
En ze gaan handhaven. Niet bij de Mocros in oost en west want die steken hun middelvinger op en rijden door maar de blanke (okay, witte voordat daar weer een opmerking over komt) nukubu die door het vondelpark fietst. Maar hey, degenen die dan worden beboet en gaan janken zullen veelal UVA/VU/ kudtjes (M/V/X) en grachtengordeldieren zijn die op die partijen hebben gestemd. "Poetic justice" Hahaha!
Amsterdam. De stad waar al sinds de jaren '70 niets meer wordt gehandhaafd. Behalve de boetes voor onbetaald parkeren.
Het wordt tijd dat er een einde komt aan de praktijk in die stad dat uitsluitend groene & linkse wensdenkers zonder ook maar een greintje realiteitszin er de dienst uitmaken.
Ho ho ho, de ME treedt daar wel hard op bij de Entrada voor AJAX en als er op het Museumplein koffie wordt gedronken.
TRUT!!!
Helder!
Lekker meer overheid gefinancieerd met meer boetes en meer belasting.
Zodat die D66-ers ons nog meer zaken dwingend opleggen kunnen doen. Wie zijn toch die mensen die anderen willen, nee moeten lijkt het wel, dwingen.
Dwang66, voor al uw ergernissen.
Het zijn verzekeringsplaatjes geen kenteken. En vergeet ook niet de wielrenners.
Racefietsen hebben geen spatborden om de plaatjes aan op te hangen. Dat hebben ze slim bekeken.
@quigg | 03-09-22 | 13:13: Wat niet is kan verplicht worden, ook dit eigenwijze volk moet het leven zuur gemaakt worden en dan ook graag verplichten dat ze met een racefiets alleen op een daarvoor toegekend circuit mogen rijden. Wielrennen op de weg of fietspaden is niet meer van deze tijd.
Dit zijn toch echt kentekens. Verzekerings plaatjes zitten alleen nog op scootmobiels en invalide voertuigen. Dat zijn die kleine vierkante met een jaartal. Ieder jaar een andere met een andere kleur letters
Ook verantwoordelijk wethouder Melanie van der Horst (Verkeer en Vervoer) heeft er ervaring mee: "Vanochtend nog. Dan vliegt er ineens een elektrische fiets langs je terwijl je wil afslaan en dan is de inschatting van hoe hard dat gaat soms best wel ingewikkeld."
DIT is juist wat het probleem is. Niet perse een paar snellere fietsers al dan niet elektrisch ondersteund, maar juist die hersenloze kneuzen, die van rechts naar links slingeren of afslaan vóórdat ze proberen hun stijve nek om te draaien. Mensen zijn gewoon echt te dom om te poepen en hebben fietsles nodig. Moest mijn eigen vrouw laatst ook weer uitleggen dat linksaf een zijstraat in knallen via de binnenbocht en vervolgens bijna tegen iemand op botsen die uit dezelfde straat komt niet echt handig is. Maar ja, schijnt dan weer mansplaining te zijn.
Als jouw vrouw onironisch de term mansplaining gebruikt heb jij wel grotere problemen, me dunkt.
@vanBarchum | 03-09-22 | 13:07: haha exact ja. Veel plezier met je toekomstige samengesteld gezin.
Ach, het is dan ook allemaal uitstekend geregeld in de hoofdstad. De criminaliteit is opgelost en logistiek gezien een walhalla. Iedereen geeft er altijd keurig richting aan. Men wacht voor ieder stoplicht netjes op groen en nooit zal er een tweewieler opduiken buiten de fietspaden om. Maar uiteindelijk blijft zo'n e-bike gemotoriseerd verkeer. Ik verwacht dan ook binnenkort trajectcontrole en flitspalen op de fietspaden.
Een helmplicht voor E-bikers is al jaren mijn grote droom.
Een Duitse-helmplicht?
@Mouth Of The South | 03-09-22 | 12:38:
Jahwohl.. ein Stahl-helm von Krupps.
Als je een beetje nadenkt , doe je toch uit jezelf een helm op?
Buiten je eigen onberispelijk gedrag , zijn er ook nog anderen op de weg , en daar wil ik me tegen beschermen
Het is mij wel duidelijk dat zowel de schrijver van dit stukje alsmede de meeste reaguurders de afgelopen jaren niet meer op een fietspad in Amsterdam zijn geweest. De plaag van Fatbikes die ongeveer 50km/h halen en opgevoerde "moofjes" die makkelijk de 40 aantikken en dus allemaal niets op het fietspad te zoeken hebben is echt verschrikkelijk.
Jongetjes van 12 die met 40 van links zonder te kijken een fietspad komen opscheuren, oude mannen op een opgevoerde "van moof" die al "HALLOOO" "HALLOOO" roepend iedereen uit de weg proberen te krijgen want ze hebben haast en dan natuurlijk die veel te brede kutbakfietsen.
Boeie, niemand ligt wakker van een paar verkeersongelukken in 020. Je hebt daar als weldenkend persoon toch niets te zoeken.
Nu woon ik gelukkig niet in Amsterdam, de van woke shit dichtgeplakte kut stad, maar herken uw observatie. Als ik, 70 jarige op de racefiets met helm op en op een comfortabele kruissnelheid van 25 km/h voorbij getuft wordt door een bejaarde (m/v) zonder helm op een e-fiets, dan denk ik, wat een idioot. En dan inderdaad de veertigers en jonger op de snelle e=fietsen en zoals jij ze noemt, de fatbikes die zich heer (m/v) en meester (m/v) denken op het fietspad. Anticiperen op de medeweggebruikers. Daar hebben ze nog nooit van gehoord. De aso's. En ja, er zijn ook de nodige racefietsers die zich misdragen t.o.v. de andere weggebruikers. Daar hoor ik niet bij. En dan in gedachte de tegel van M.G. die terug keek op haar leven en besefte nooit recalcitrant te zijn geweest. Wel nu, je bent recalcitrant als je vandaag de dag je niet als een aso gedraagt.
@Geenszins
Je vergeet de dronken en zo stoned als een garnaal toeristenfietsers die nuchter al nauwelijks op de fiets kunnen blijven zitten en geobsedeerd zijn door de fietsbel en natuurlijk de vegan shithead ligfietsers, nog irritanter dan de kutbakfiets want je ziet ze niet aankomen.
Wat mij betreft komt er een verbod op elektrische fietsen binnen de bebouwde kom. Levensgevaarlijk, onoverzichtelijk, geen rijbewijs verplicht dus elke debiel kan zichzelf zonder drempel te pletter rijden tegen mijn auto en ze komen met een noodgang uit alle hoeken en gaten en, het ergste, als automobilist ben je altijd de lul. Maar goed, het zal wel weer hip en trendy zijn, die onzin.
Amsterdam waar ligt dat dan?
Met mijn jongste prins(6 jaar) ga ik vaak fietsen. Hij heeft een goede mtb. Helmpje op natuurlijk. Het kereltje knalt zonder vrees ook ge woon met bijna vijftig per uur een heuvel af. Doet papa ook, dus waarom hij niet? Ik vind het gaaf en spannend tegelijk. Hier zijn veel elektrische stepjes. Die dingen gaan typhus hard er zijn al een paar koters uit het leven gebotst omdat ze met vijftig over de stoep jakkeren.
Dat met 50 de heuvel af zal denk ik op een MTB parcours zijn? Daar kan je inderdaad je helemaal uitleven. Doe ik ook wekelijks. De heuvel op met zwart voor de ogen en dan het gelukzalige gevoel bij het naar beneden denderen. Wel elke keer wanneer ik het parcours heb uitgereden met voldoening denken, dat heb ik ook weer overleefd. En dat was dus jouw zoon die mij voorbij kwam op de klim?
Inderdaad, de afdaling is een welverdiende beloning na de klim
Nog even en je mag ook niet meer hardlopen buiten zonder kenteken achterop je t-shirt
Breng ze niet op een idee. Ze hebben de de trackers al ingespoten.
Zometeen gaan ze werken nog belasten….
Zullen we de fietspaden dan voortaan ook maar van rubberen tegels maken?
Drempels zijn effectiever.
In onze jeugd woonden we vlakbij een brug over een weg en daar gingen wij naartoe om te kijken hoe hard ons fietsje kon. Met een bloedgang van die heuvel af en dan maar hopen dat je de bocht haalde. Een keer kregen we iemands oudere broer zover dat hij met zijn brommer meereed om de snelheid te controleren en toen bleek dat we toch makkelijk met vijftig die bult afkwamen als we ons best deden.
Nooit is er iemand aangehouden voor te hard rijden. Wel zijn we regelmatig onhandig terecht gekomen, maar we leven allemaal nog.
Kortom, ik vind het een betutteling van de buitencategorie.
En dezelfde Demonen66 partij heeft een raadslid met hoofddoek die homosexeel verboden vind namens haar,,geloof,, Wat voor vorm straffen heeft zij in gedachten?
@periscope | 03-09-22 | 12:28: De vorm van een dak ter hoogte van minimaal 12 meter
@periscope | 03-09-22 | 12:28:
Hoofdje en/of handje afhakken?
Het volgende voorstel van een gelijkgestemde (G.L./D66) randdebiel is mogelijk een i.d. nummer op het voorhoofd laten tatoeëren van snelwandelaars en hardlopers met een max. snelheidvan 10 km/h ?
Deze maatregel levert minder organen op.
D66 handelt tegen haar verkiezingsprogramma.
Een beter idee is om de helm te verplichten bij alle elektrische fietsen. Vooral bij die oudjes die veel te snel gaan kan dit veel hersenletsel en hoofdwonden schelen. Ander voordeel dat het duidelijk maakt dat iemand op een elektrische fiets zit.
Die oudjes hebben meestal genoeg verstand een helm te dragen en geen D66 te stemmen.
Het moet op de een of andere manier mogelijk zijn om voor ouderen een soort airbagsystem te ontwerpen dat je als een soort helmpje opzet.
Het hersenletsel en de wonden zijn niet zo interessant. Dat het de zelfvoldane bakkes van zo'n Babyboomend E-bike kruidenvrouwtje tegengaat wel.
@funda | 03-09-22 | 12:16: Ik schat hooguit 50%. De rest denkt niet na.
Debielen zijn er van alle leeftijden.
De helmplicht is een zoveelste beperking van individuele vrijheid en 'afkopen' van eigen verantwoordelijkheid.
Als je zo stupide bent, en/of dermate onhandig en lomp, om te 'fietsen' met je e-bike en agv verongelukt, dan is het een mooie darwin oplossing zodat de rest v/h verkeer niet meer opgezadeld wordt met jouw onbekwaamheid.
Kentekenplaten op tankjes lachgas lijk me ook een goed idee.
Als het alleen om elektrische fietsen gaat ben ik wel voor een maximumsnelheid. De komst van de e-bike heeft tot fors meer verkeersongelukken geleid en dat ligt ook aan het gemak waarmee ze gebruikt worden door mensen die nauwelijks kunnen fietsen. Het is feitelijk gemotoriseerd vervoer geworden, zonder verplichte cursus.
Voor echte fietsen moeten we dit natuurlijk niet willen.
Het woord fors staat me om een of andere reden enorm tegen.
@decaliter | 03-09-22 | 12:21:
Herkenbaar, dat heb ik weer met het woord enorm.
@Dandruff | 03-09-22 | 12:31:
En "feitelijk"?
@meneer Q | 03-09-22 | 13:11:
Dat vind ik dan weer een heel mooi woord. Net als genverbrander.
Opeens weet je het. Je wordt fietsnummerplaatjesproducent! Met 28 miljoen fietsen in Nederland een gouwe handel!
VVD66 Bordjesfabrikanten genoeg in NL hoor.
Hier staan ze zelfs voor wildpoepende honden, zustersteden, handbal- of markt-gemeente van het jaar, geef elkaar de ruimte, etcetera.
Wat ik nog mis zijn bordjes bij bomen met hun maximale groeiquota en aantallen inwonende vogels. Plus alle scanbare links naar informatieve overheidssites natuurlijk.
Met die producent heeft D66-wethouder al een op een afspraken gemaakt.
Accepteer dat mensen doodgaan, soms wat eerder dan gepland omdat ze een leven hebben wat verder reikt dan achter de geraniums zitten.
Alles wat D66 aanraakt verandert in een repressieve maatregel jegens de burger, dat is de core business van D66 .
Een soort politieke Agent Orange.
Ik zeg: Kniebeschermers en elleboogbeschermers verplichten, helm verplichten, twee achteruitkijkspiegels, dagrij verlichting, reserveremsysteem verplichten. het belastingplaatje voor fietsen weer invoeren. Alles onder het mom van veiligheid. Maar het gaat natuurlijk om het belasten van fietsen... Fuck veiligheid. Geld bloeden zul je. En veel. Wat een vreselijk dramaland is dit toch geworden. Oh en ik vergeet snelheidsbegrenzers voor alle fietsen tot een max van 20kmpu. Ook leuk voor de wielrenners.
reserveremsysteem?
Ik vind een spiegel zeer prettig. Niet hoeven omkijken, scheelt geslinger. En als iemand een e-bike heeft is een helm geen luxe.
@toetssteen | 03-09-22 | 12:08: Moeten die oudjes ze wel gebruiken. Laats denk ik rustig zo'n bejaarde op de e-fiets met spiegels voorbij te kunnen, wijkt ze opeens uit naar links, want een oneffenheid in het wegdek. Ik vol in de remmen en zeg, hallo mevr. u heeft spiegels en ik wijs voor alle duidelijkheid ze nog maar even aan.
@forecastle | 03-09-22 | 12:58:
Ik heb geen I-bike, maar wel spiegels. Ik gebruik ze altijd, want ik heb een hekel aan slingerende fietsen.
Ik rij ook met de auto en ik vind dat geslinger (maakt niet uit van wie. soms jongeren die ff op hun handy kijken) ergerlijk! Die dorpsweggetjes zijn een ergernis met die slingeraars.
Ze zijn nog niet eens in staat te handhaven op ontbreken verlichting, afslaan zonder hand uit te steken, op de stoep scheuren, en zo voort. Dus ik vermoed zonder in te kezen dat er betaald moet worden voor een geel plaatje?
Belasting op kezen, een geel plaatje op je reet.
Maar zonder gekheid, een microchip in je plaatje die de info gewoon doorgeeft.
Het ontbreekt in dit 'gave land' alleen nog op de invoering van rijwielbelasting op e-bikes.
Welnee. We zijn er nog lang niet. Ademhaalbelasting, groentetuinbelasting, En die regen in uw ton, die is eigenlijk niet van u hè?
@zwenkwieltje | 03-09-22 | 12:08: Zonneschijn belasting en anders regenbelasting.
Je vergeet het rijbewijs (praktijk en theorie) voor de fiets! Dit gaan we meemaken!
Ik begrijp heel goed de weerstand tegen dit idee maar 25 km/u op een fietspad is best snel. Niet dat ik ooit fiets maar dat terzijde. Een kenteken heeft niet zoveel zin als je niet kan handhaven. Ben meer van de natuurlijke uitdunning: degenen die te snel rijden verongelukken of leren van hun verwondingen.
Een e-bike stopt boven de 25 km/h met leveren van ondersteuning. Dan moet de fietser alle energie zelf leveren. En op een fiets zonder snelheidsmeter kan je je snelheid toch ook niet bepalen. Dus … weer eens onzin van efn Amsterdamse politica zonder enig verstand.
Die snelheid haalde ik vroeger op goede dagen op de gewone fiets naar school.
Even off-topic:
Kunnen we deze burgemeester niet klonen, zeg een stuk of 316...
www.ad.nl/buitenland/verbijstering-om...
Klasse, ik hoop dat hij het zover krijgt bij de verhuurders. Zou hier ook een mooie straf zijn voor veel van dat gajes.
Ik denk dat dit ook bijna de enige mogelijkheid is die deze burgemeester aankaart. Niet alleen de daders straffen, maar meteen het gezin, of wat daar voor moet doorgaan, meepakken.
Toch loop je wel het risico dat je dan nog meer ellende voor je samenleving veroorzaakt.
Blijkbaar helpt belonen niet, want ze hebben hun huisje en uitkeringen, maar dat zet die mensen niet aan om wat te maken van hun leven. Dan dus maar keihard afstraffen.
14 jaar en bekend bij de politie. Zucht.
france3-regions.francetvinfo.fr/prove...
Eerst maar eens kijken of hij dat echt voor elkaar krijgt. Niet alleen linkse politici maar ook gesubsidieerde "mensenrechten" (*) activisten, d66-rechters en andere tegenstanders van de Westerse samenleving gaan dit keihard tegenwerken.
In NL heeft Marcouch ooit eens geprobeerd om 2 illegale (!) criminelen (!!) met Marokkaans paspoort (!!!) uit te zetten naar Marokko. Een rechter stak daar een stokje voor omdat beide veelplegers al een paar jaar in NL woonden en dus onthecht zouden raken als ze terug zouden keren naar hun achtergebleven families.
Dat is echt geen naïviteit meer, dat is opzet.
(*) "mensenrechten" staat hier uitsluitend voor de rechten van criminelen, extremisten en andere gevaarlijke gekken.
Dat zou fantastisch zijn.
@Dandruff | 03-09-22 | 12:27: Dat heeft Duitsland ooit eens geprobeerd met een jongen van Turkse afkomst maar in Duitsland geboren.
duitslandinstituut.nl/artikel/1985/me...
Er zit vast ook een blockchain gekoppeld aan het kenteken?
Een blok beton is efficiënter
Minder ruimte voor auto’s en een veel meer een richting zodat er meer ruimte komt voor de fietser met bijvoorbeeld een snelfietsbaan links op het fietspad in drukke gebieden. Beter voor de gezondheid minder fijnstof. En uitstoot. Je zou denken dat GL’66 in de liefde stad zoiets zou zien zitten maar voorlopig bouwt men liever onbetaalbare parkeergarages. De heilige koe is toch vooral een melkkoe.
Het gaat echt veel te goed in dit land
Hummm. Hitman heeft ook een barcode in zijn nek. Lol!
In het kader van: "Wie zíjn die mensen?" Kentekenplaten op de fiets, kentekenplaten op internet. D66 wil namen en rugnummers. Behalve Sophie in 't Geld als Sophie weer eens aan het frauderen is.
Heel goed plan! Keihard aanpakken, die mocromaffia op elektrische fietsen, dat zal ze leren. Misdaad loont niet!
Misschien eerst eens proberen om echte criminaliteit te bestrijden voordat er tijd wordt besteed aan dit soort geneuzel in de marge? Oh wacht, dat hebben ze al geprobeerd. Tja, dan maar iets waarin je wel succesvol kunt zijn hè? De politiek is een beetje de dagbesteding van de samenleving. Mensen die niets kunnen, doen zinloze dingen zodat ze het gevoel hebben dat ze iets bereiken. Jammer dat het zoveel geld kost.
Hoog tijd dat ook voetgangers van kentekens voorzien worden.
"Dat rent maar, dat vliegt maar. Vinden ze het nog gek dat ze niet oud worden."
Laat maar. Binnenkort zijn fietsen toch onbetaalbaar voor de gewone man (m/v/lhbtqtgti2s). Awummimimum en andere metalen kunnen niet meer geproduceerd worden door energietekort
Weer zo'n inhoudsloze muts die vanuit de D66-Jugend door een talentcoach naar voren is geschoven.
Hoezo de muts werd goed gevuld bij het solliciteren.
¨D66 laat iedereen vrij, maar niemand vallen.¨ Totalitairen hebben altijd van die cryptisch cynische partijspreuken. Hun Chinese voorbeeldpartij heeft: ¨volharden is overwinnen¨ In geschiedenisboeken vind je bijvoorbeeld dat arbeid tot vrijheid zou leiden¨. Terwijl lekker niks doen pas vrijheid is.
Misschien moet ik het allemaal humoristisch opvatten. En liggen ze op hun partijburootjes krom van het lachen. ¨Hahaha en hierna doen we QR code en satellietvolgsysteem voor fietsen. Om meteen te helpen als er iemand valt¨.
In China worden sigaretten verkocht onder merknamen als Long Life en Double Happiness.
Dat niveau halen 'wij' nog niet. Voorlopig.
https://enjoyshanghai.com/articles/most-popular-chinese-cigarette-brands-today/
@funda | 03-09-22 | 11:56: Als je het door hep ga je het zien.
Extra energie belasting voor E- vervoermiddelen, ben ik 100 kw voor
Niet om op te scheppen, maar ik roep al zo'n 20 jaar dat fietsers een kenteken moeten hebben. Dat haalt ze uit de anonimiteit. Nu veroorzaken ze botsingen en aanrijding met en tussen auto's, en vervolgens fietsen ze zelf doodleuk verder.
Stel meteen ook even een dashcam verplicht voor auto's. Wel zo makkelijk voor de bewijsvoering...
Waarom niet gelijk een RFID chip in je arm?
U loopt een beetje achter hoor.
@zwenkwieltje | 03-09-22 | 11:43: Het is allemaal een kwestie van de tijdgeest. Toen een kenteken verplicht werd voor bromfietsen, werd daar ook lacherig over gedaan. Nu weten we niet beter...
Jammer dat de DDR niet meer bestaat, hè? Maar gelukkig zit het social credit systeem er hier mss ook wel aan te komen.
Nein, nein, nein, nein, nein !! Het zijn in dit bange laffe dichtgetikte land van paarse broeken, managers, D66 mongolen, deugers en ultra deugers juist die verstikkende, alles remmende regels die de maatschappij onleefbaar maken. Van leven ga je dood. accepteer dat nou eens en zorg gewoon goed voor jezelf, in plaats van steeds maar weer vragen aan de overheid om nieuwe regels en handhaving.
@Lockerman | 03-09-22 | 11:45: En daarna ? Een kenteken voor hardlopers ?
@zwenkwieltje | 03-09-22 | 11:43: Dan wel eerst duidelijk die barcode op het voorhoofd. APR (Automatische Persoons Registratie) op grotere afstanden werkt het best met duidelijke visuele kenmerken.
@Lockerman | 03-09-22 | 11:45: Tja. Toen identificatieplicht werd ingevoerd, wonden we ons daar ook over op. Nu zijn we het gewend. Die GPS-tracker in je auto straks went ook, net als die corona-app die straks verplicht is ook als er geen pandemie is. En dat oormerk went ook wel.
En daarna jaarlijks APK
Oud stasi medewerker die na de val van de muur naar Nederland is gegaan ? Lockermann !
Ben je de voetgangers vergeten?
Een nummertje op het voorhoofd tatoeëren is dat een idee?
@Lockerman | 03-09-22 | 11:45: Het gaat om geld. Je gaat belasting betalen. Tijdgeest? Ooit betaalde je belasting voor fietsen. Het bromfietsplaatje was een klein verzekeringsplaatje. Die schroefde je achterop. Iedereen had er wel een paar. Geen hond die er naar keek.
Kenteken voor fietsen? Ik weet wel beter...
Kenteken, gel..l. Dashcam, ja!
@Muxje | 03-09-22 | 11:48:
U snapt het.
Mijn E bike heeft een trap ondersteuning tot en met 25 km p/u, dat is voor mij hard genoeg.mag het merk niet noemen, maar het is een g*zellige fiets.
U maakt het wel moeilijk.
Wat uitdaging....
Belasting heffen
In de jaren 30 van de vorige eeuw was het ook zo
De raambelasting leverde ons wel die leuke hoekramen en blinde gevels op.
Een belastingplaatje op de fiets. En voor onvermogenden slaan we er een gaatje in, dan kan iedereen zien dat je van de bedeling leeft.
als het ooit zal komen wil ik er wel een die ik kan overzetten op een andere fiets, heb er namelijk meerdere.
Mag ik uw boormachine even lenen?
Dan creeer je weer ongelijkheid op de gestolen-fietsen-markt. Onwenselijk.
Vroeguh,
Regelmatig werden valse fietsplaatjes te koop aangeboden. In
1934 arresteerde de politie in Utrecht een bende van vijf personen,
die fietsplaatjes vervalste en verkocht voor 50 á 60 cent per stuk.
De rechtbank veroordeelde de verdachten tot gevangenisstraffen
variërend van zes maanden tot één jaar.
met de huidige inflatie nu dus 30 jaar tot levenslang.
En de elektrische stepjes scheuren je voorbij met 50 km/u, bestuurd door een elf jarige...
Politie in 010 doet daar het volgende aan: niets. Niks. Nada.
Is niet hun prioriteit.
Ook niet aan al die drugskoeriers op de e-bike?
@EEnzame SchizofrEEN | 03-09-22 | 11:45:
In 070 ook niet hoor.
Ik vind ze supergaaf die stepjes, ik zie het somber in voor de jeugd maar er zijn wel wat gave dingen.
Shula zal wel spijt hebben dat ze haar baantje bij de staatsomroep heeft opgezegd nu ze in de dagelijkse praktijk D'66 vrouwtjes tegen komt die zich met dit soort futiliteiten bezig houden en haar daar mee lastig vallen.
Voorlopig is er 020 al eentje afgehaakt,
Daniëlle de Jager stopt als raadslid van D66, zo werd vandaag bekend. Volgens De Jager is het werk in de gemeenteraad niet goed te combineren met haar baan bij de Autoriteit Financiële Markten en de zorg voor haar twee kinderen, waarvan de jongste 10 maanden oud is.
bron; AT5
@Cornelis12 | 03-09-22 | 11:40: een Wouter Bosje
25 kilometer per uur dat haalt een geoefende fietser met gemak zonder hulpmotor.
En dat wil je instellen als maximum snelheid voor elektrische fietsen?
Dat IS al de maximale snelheid voor elektrische fietsen. Speedpedalecs met kenteken plaatje en helm mogen wel harder van de wetgever
@JanVergoor | 03-09-22 | 11:35: Mogen die laatsten dan alstublieft van het fietspad geweerd worden?
Hier zo'n figuur dat elke ochtend als een debiel over een dijkje racet en onvermoedende fietsers haast er vanaf rijdt. De lul met vingers.
Juist, mijn vrienden en ik fietsen elk weekend een kleine 100 km met 2 pitsstops en wij gaan echt wel een beetje harder dan die 25 km p/u, wel met de wielren fiets,maar niet in Amsterdam.
@JanVergoor | 03-09-22 | 11:35: Ze gaan tot 27,5 en die vanMoofs rampen dingen overigens kun je tot33 instellen daarnaast zijn opvoersetjes voorhanden net als vroeger voor brommers.
Die ontieglijke vervelende groepjes bejaarde echtparen die hier de polderwegen van links tot rechts blokkeren en nog een grote muil hebben ook als ik er super voorzichtig langs wil met mijn auto kunnen ze wat mij betreft het niet moeilijk genoeg maken, oh en ik ben zelf al aardig op leeftijd.
Valt het je ook op? Van die 60-70 jarigen die op een smalle weg naast elkaar rijden en gewoon niet aan de kant gaan? Altijd die leeftijdscategorie. En als je claxonneert krijg je een grote bek of een middelvinger. Ik stop de laatste tijd gewoon even en vraag wat nu precies het probleem is. Men blijkt dan ineens een stuk minder praatjes te hebben.
@Lefty-Messup | 03-09-22 | 11:59: Een goed gesprek lost altijd veel op.
De vraag is echter: durf je dat met iedere Nederlander te voeren?
@funda | 03-09-22 | 12:10:
Dat is voor mij een weet en voor jou een vraag.
@Lefty-Messup | 03-09-22 | 12:25: Hm hmm, dat vermoedde ik al.
Had ik als buschauffeur ook altijd last van. Gewoon de luchthoorn erop, net zolang als nodig is. Bij de volgende halte stapt die ouwe de bus in om me uit te schelden: fietsers mogen naast elkaar rijden!!! Ja, mits je het overige verkeer niet hindert, dat zijn ze altijd vergeten.
Ik mis nog een beetje het rekeningrijden per fiets in Amsterdam?
Dit is makkelijk te realiseren door GPS trackers in fietsen verplicht te stellen, anders geen kentekenplaat en dan ook geen fiets diefstal/zorgverzekering.
En zo'n kentekenplaat op de fiets, daar past ook een APK stickertje op, wink, wink...
Dan kunnen ze het verder wel vergeten om ooit nog eens startplaats te worden van de Tour, Giro of Vuelta.
Dan fietsen ze de hele etappe maar stapvoets.
We moeten allemaal ons steentje bijdragen.
Oja, is Rob Jetten alweer terug op Schiphol?
@funda | 03-09-22 | 12:12: Die ging toch leuk naar Pittsburgh?
Episch dit. Die Amsterdammers met hun grote bek over wat voor vrijbuiters ze zijn, wars van regels en geen ontzag voor overheid. Zonder een kik te geven wonen ze nu in de meest rigide gereguleerde gemeente van Nederland.
Maar het blijft een grote chaos.
Volgens mij zijn we nu aangekomen bij het punt om nog te noemen wat wél mag. De rest is verboden.
Tot Amsterdammer gemaakten.
Helemaal overgenomen door provincialen...
@Ruikbaard | 03-09-22 | 11:31:
Was dat maar waar.
Het zijn zich als Amsterdammer identificerenden.
@Roehm | 03-09-22 | 11:31: Nee hoor, konden de Amsterdammers prima zelf. Stonden er bij en keken er naar. Met hun Amsterdamse humor.
vandaar dat de meeste Amsterdammers naar Almere geëmigreerd zijn
Alles wordt daar verboden behalve pillen en poeder..
@Roehm | 03-09-22 | 11:31:
Dus de Amsterdammers met hun grote bek, hebben zich de eigen stad uit laten jagen door een paar boertjes uit de provincie? Dan zijn die Amsterdammers nóg grotere helden dan ik al dacht.
Als ze maar vooral deugen, de indoctrinatie gaat daar goed
@JanVergoor | 03-09-22 | 11:40:
Het stikt hier van de Jan Vergoortjes...
Liever een bakfiets belasting. En een verplicht kenteken en telefoonnummer
op de zijkant.
Dan wel alleen die bakfietsen met 2 voorwielen, wat een gevaartes zijn dat zeg
"hoe vindt u mijn rijstijl? bel xxx-xxxx"
Inderdaad. Van de week stond er zo een rotding op een autoparkeerterrein. Lekker schuin in het vak. Terrein was vol. Die mentaliteit dus. Meteen een ander plekje gegeven. Inmiddels zal de eigenaar de bakfiets wel gevonden hebben.
En de regering knikt braaf 'ja', en gaat verder met het land vernielen.
"Waar kunnen we NOG meer belastinggeld vandaan halen? He, wacht, een kenteken voor een fiets, dat levert een hoop op met meer fietsen dan auto's in Nederland!!"
Het is ook een manier om mensen van de fiets weg te jagen.
Lekker voor het milieu.
Volgend briljante idee van D66 vrouwtje na 30 kopjes muntthee en 60 uur yoga-matje: kenteken op een rollator.
@Ruikbaard | 03-09-22 | 11:29:
Een oranje zwaailicht mag ook ;)
D66 heeft de lobby en steekpenning ontdekt? In NL geldt namelijk een verzekeringsplicht voor alles wat een kenteken heeft.
En wellicht wegen- of fietspad-belasting voor de fiets.
@Kattie | 03-09-22 | 11:26:
en natuurlijk geflitst!
Er klotst blijkbaar nog steeds teveel geld tegen de plinten omhoog dat "bestuurders" onzinnige plannen mogen bedenken om het van ons af te nemen. Gauw een muur en gracht om dat Amsterdam en afscheiden van de rest van het land voordat die onzinnige plannen doorsijpelen naar dat zooitje ongeregeld in Den Haag.
Het probleem is dat bezuinigen een synoniem is voor meer belastingen innen in de politiek. Men denkt dus niet aan welke raamambtenaar men niet gaat missen, maar eerder aan hoe kunnen we de burger nog verder uitkleden.
Kenteken==registratie==belasting&boetes
En makkelijker mensen te volgen dmv camerasystemen
Er zijn al genoeg regels, het schort aan handhaving (of geld, als je het vanuit de overheid bekijkt).
Als dagelijks fietsert (met geen elektro ondersteuning, dankuwel zeerbeleefd) door de grote stad hebben we elke ochtend een debiel die met zijn 'fiets', helm op en kenteken, zeker boven de 25km/h rakelings langs ons scheert over een dijkje zonder uitwijkmogelijkheden. Er rijden dagelijks vele jongeren als volslagen malloten over de stoep dan wel openbare weg met electrische stepjes en fietsen, die vrijwel allemaal ver boven die maximale snelheid komen. Gister nog een mevrouw met electrische fiets die, heel veilig, een achteruitkijkspiegel aan haar stuur had hangen. Dit betekende echter dat zij ongeveer een meter breed was, wat op het fietspad langs de westzeedijk (ongeveer 1,2 meter breed) voor totale chaos zorgde.
Enfin, die elctrische fietsen uit China et al. zijn op papier begrensd, in de praktijk?
Vooruitgang is een kwestie van wennen.
Gaat over 020. En elektrische fietsen. Die gewoon keihard gaan. In een overvol gesticht.
Wat zou je anders moeten verzinnen?
Niets. Laat mensen maar eens gewoon hun gang gaan.
@Muxje | 03-09-22 | 11:24: Mwoa, prima, maar dat werkt twee kanten op.
Dus prima dat die bejaarden met hun elektrische fietsen de fietspaden onveilig maken, maar dan niet janken als er één door een fietser de berm af geduwd wordt. Zoiets?
Ik weet niet of je in Amsterdam woont en/of bekend bent met niet aangeboren hersenletsel? (NAH). Stijging ongelukken op elektrische fietsen (voornamelijk jongeren) is explosief gestegen. Bezoek eens een revalidatiecentrum.
Maw: geen gek plan van D66.
Amsterdam bezoek je, daar woon je niet. En als je dan voor de zoveelste keer bijna aangereden bent door een niet-elektrische fiets, die zich nergens wat van aantrekken, weet je dat het tijd wordt de trein terug naar Haarlem te nemen. Volgend jaar nog maar eens proberen.
Zou een helm dan niet meer logisch zijn?
Klinkt alsof het probleem die jongeren is, niet die fietsen.
@NLgaatnaardeklote | 03-09-22 | 11:26: Precies.
Als je in Amsterdam woont heb je sowieso al hersenletsel, al dan niet aangeboren.
Als je in Amsterdam woont ben je een tot Amsterdammer gemaakte..
"Bezoek eens een revalidatiecentrum."
Dat is toevallig, had er net vijf op mijn vakantielijstje gezet.
En maar klagen over gebrek aan donoren.
Binnen de bebouwde kom van vele steden zijn de snorfietsen/scooters (constructiesnelheid 25 km/u) gelukkig van het fietspad verbannen, en moeten met helm de rijbaan op. Reden (los van het feit dat een aantal opgevoerd zijn), de snelheidsverschillen met fietsers waren te groot. Ik vond dat een terechte beslissing. Omdat snorfietsen alleen maar bestonden vanwege het niet willen dragen van een helm is dit voertuig (met nadruk op tuig) dankzij die helmplicht thans feitelijk nutteloos. Maar wat nu, nu rijden de Van Moof en Doppio fietsen, meestal bereden door jong volk, je met een gangetje van rond de 35/40 km/u op het fietspad om de oren, en ik spreek uit ervaring dat dit een gevaarlijke toestand is, en het zal me niet verbazen als dit vroeg of laat ellende gaat veroorzaken, want het is al niet best, blijkens het gedoe met race fietsen. Ook het ruimte gebrek vanwege bakfietsen en nog dikkere bezorg bakken op 2 wielen speelt een rol. Een elektrische (motorische) fiets die 25 km/u overschrijdt is feitelijk een brommer, en zou aldus moeten worden geclassificeerd.
Als de snorfiets aangepakt wordt dan is het niet meer dan normaal dat die overdreven snelle e-bikes ook worden herzien. Of je dat met kentekens moet doen lijkt me onzin.
Kenteken is enkel om te kunnen innen.
Er moet beter gehandhaafd worden.
Politie hier in 010 geeft ook al aan dat ze die stepjes en overige stoeprijders niet aan gaan pakken... Ja, als je als ouder Nederlander met je fiets de laatste meters op de stoep naar je poort rijdt, dan weten ze je te vinden. Als ze de overige wegdeelnemers willen gaan controleren moeten ze inmiddels een halve ME groep achter de hand houden (laatst nog waargenomen).
Maakt van Moof ook al spedelecs? De standaard fietsen gaat maar t/m 25 kmu en anders moet je heel hard zelf gaan trappen (En aangezien het een dom log ding is, is dat nog niet zo makkelijk).
En over racefietsen: mIkaak hier ook heel vaak mee dat mensen zich de pleuris schrikken en denken dat je als een maloot met 35km/u langs een paar babyboomers vliegt.... In realiteit heb je al 6 keer gebeld, een keer geroepen, wat met de handen gezwaaid zodat ze je misschien opmerken in het spiegeltje wat ze allemaal hebben maar nooit gebruiken, om er dan met een paar km/u verschil langs te gaan.
Van al die fietspaden zou je ook vlinder en bijentuintjes kunnen maken. Iedereen het ov in!
Van de week heb ik een kaartje gezien met het aantal fietsongelukken per 100000 inwoners. Wat verrassend is dat de gem. Rozendaal de onveiligste gemeente is vwb ongelukken met fietsen. Het hoge aantal wordt dus vooral bepaald door de leeftijd van de inwoners en dit is een patroon wat je ook in andere gemeentes ziet waar relatief veel ongelukken gebeuren
Dat zijn bezoekers die de heuveltjes afdalen als gekken.
Beter nog. Een kentekenplaat op je achterhoofd.
Is dat door rood lopen in Amsterdam ook meteen getackeld.
In je oor. Nog beter.
@Kattie | 03-09-22 | 11:27:
Past makkelijk naast die banaan.
@Kattie | 03-09-22 | 11:27:
Jaaaah; en een verplicht implantaat dat je longinhoud meet en het aantal keren dat je ademhaalt.
Natuurlijk, met een kentekenplaat gaan die fietshufters allemaal ineens verantwoord rijden. Ik zou voorstellen een kentekenplaat op racefietsen. Zo'n grote vierkante zoals op motoren. En verplicht een bull bar, om bejaarden veilig te kunnen scheppen.
Dan natte droomt deze mevrouw ook over een snelheidsbegrenzer op fietsen. Dat maakt het allemaal nog veel onveiliger omdat snelheid verhoging naast remmen en uitwijken een van de manieren is om een ongeluk te voorkomen
Een kentekenplaat zal qua rijgedrag inderdaad niets uitmaken. Echter de pakkans is vele malen groter. Dan kan er meer gestraft worden. Want straffen is volgens d66 dé manier om het volk te dwingen tot ondergeschiktheid aan de ideologie..
@wijsvinger | 03-09-22 | 11:31: Handhaven is niet gelijk aan straffen.
BIj handhaven zorg je dat mensen die willens en wetens regels aan hun laars lappen, dit niet langer doen, waardoor het prettiger voor ons allemaal wordt.
De keuze valt echter vaker op meer regeltjes en uitzonderingetjes én op ordinair geld binnenhalen.
Die niet westerse allochtonen zijn ondertussen beter te hebben als die wereld vreemde D66ers. Misschien moet Geert zijn pijlen daar op gaan richten, het wordt hier met de dag gekker.
De meeste e-bikes zijn begrensd tot 25 km/u dus die hebben er geen last van. Wielrenners en andere ratten op wielen die het fietspad als racebaan gebruiken worden hier vooral door geraakt en terecht ook.
NET ALS IN CHINA daar is dat ook verplicht.
Zo zie je maar, het kan best.
Als de politieke wil er maar is!
De grote vraag is: wie worden de Nederlandse Oeigoeren?
Meer onzinnige regels is altijd een goed idee. Ik zie ook steeds meer mensen *vrijwillig* een helm gebruiken op de fiets. Misschien zou dat verplicht moeten worden?
Goeie regel voor racefietsen. En een hufterbelasting op lycra fietskleding.
Eensch!
Met progressief tarief gerelateerd aan de buikomvang.
@JanVergoor | 03-09-22 | 11:19:
MAMIL tax.
We zijn eruit!
Tsja, nou nog even de RVV wijzigen he, simpele doos?
Amsterdam en D66,toen wist ik genoeg. Kansloos en debiel. Next.
Maar eh, deze wet bestaat toch al, boven de 25 kmh electrisch = kenteken en helm?
Yep
Natuurlijk bestaat dat al. Deze griet denkt helemaal niet verder na over dergelijke praktische zaken, laat staan dat ze de moeite genomen heeft om de RVV te lezen. Dramkippetje lult maar wat maar waarover precies? Geen idee.
@elfenstein | 03-09-22 | 11:12:
Praktisch?
We hebben het hier over een politica, mijn beste.
Die staan boven dergelijke burgerlijke zaken!
Beter: maximumsnelheid op het fietspad wordt 25 km/u. Alles wat harder gaat of denkt te gaan gaat naar de rijbaan. Bakfietsen sowieso naar de rijbaan. Scootmobielen ook. Of al die mensen helmen op moeten of plaatjes moeten krijgen? Weet ik niet.
Wat lost een kentekenplaat op?
Ja want op de rijbaan met auto's is alles veel veliger, vooral bakfietsen met kinderen erin.
Daar wordt het op het fietspad wel comfortabeler van. Wellicht levert het extra gewonden en doden op door de ongewensten tussen het overige wegverkeer te drukken. Maar dat mag de pret niet drukken.
welke kinderen ? dan importeren we toch gewoon nieuwe.
@Leptob | 03-09-22 | 11:23: Dat heet een win-win. Overigens is er niemand die die mensen ertoe verplicht om op een fat bike of bakfiets te rijden.
"Om te kijken of we ook technologie kunnen gebruiken in de fietsen zelf. Zodat ze automatisch snelheid moeten minderen zodra ze Amsterdam in fietsen", zegt die wereldvreemde muts.
Het lijkt me een beter idee om alle middelen van vervoer te immobiliseren zodra men Amsterdam uit wil gaan. Dan blijft de rest van dit land deze hersenloze gekkigheid bespaard.
Ze kunnen beter die ellendige bakfietsen verbieden wegens veel gevaarljker. En al zeker voor de nietsvermoedende voetgangert die met een zak welverdiende biri's uit de supermarkt huiswaarts sjokt in 020-Zuid en er niet langs kan omdat 1 of andere yuppietrut aan zo'n loodzware kar staat te kloten, die uiteraard PRECIES in de weg staat. Of je wordt bijkans van je sokken gereden omdat een andere dipshit op de stoep de hoek om komt sjezen met zo'n gevaarte, met een hele tros van die snotkinderen erin. (Die hebben ook altijd van die stomme namen als Lente, Xavier, Sterre en Odin). Bakfietsen : altijd kut. Maar wat ik nog wel het irritantste vind zijn JOGGERS.
wat is er mis met joggers?
@Stijlloser_from_NL | 03-09-22 | 11:34: Irritant
@Stijlloser_from_NL | 03-09-22 | 11:34: Hun gepuf, hun rode zwetende domme hoofden, hun spastische kleine dinosaurus armpjes, die smartphones die ze allemaal om hun arm doen, en het ergste van alles : die zweetbanden om hun hoofd. Joggers zijn een soort Covid-aerosol kometen en een gevaar voor de mensheid. Ik loop de hoek om en 1 of andere joggende lul knalt bijna tegen me op. Flikker een eind op gekko ! Gain het park rennen. Er zijn hier iets van 3 parken binnen een straal van 500 meter. Opzouten ! Salt up ! Thunderjet up !
Amsterdamse Grün Linkschen madam wil bevoegdheid om pinautomaten te weghalen. Gadverdamme mens blijf aub in je 020 inrichting en val de rest van ons mooie land niet lastig met je dictoriale vorm van bestuur.
Die wethouder die gelijk in de eerste zin van het AT5-interview het bestuurlijke bullshit-woord ‘ingewikkeld’ gebruikt. Nou, dan weet je wel hoe laat het is. (In ieder geval tijd om door te jakkeren met je ebike.)
Zegt de baas 'jij mag vandaag dit fietspad gaan thermoplasten'. Is toch kutklus? Lekker lang en strak geeft toch veel meer voldoening?
Freie Fahrt für freie Bürger.
Verwacht dit soort pesterijen van verbodspartij GroenLinks. Maar D`66 doet naatuurlijk driftig mee.
Heel veel auto's hebben kentekenplaten. Daardoor zijn er minder ongevallen, minder doden, en in ieder geval genoeg belasting en CBJ centjes binnen te halen.
Ik zou voorstellen: 2 kentekenplaten op respectievelijk linker en rechterschoen.
ook hier: maximum snelheid. Alles in 't gelid!
Ook 1 op de voorkant van de fiets... Je zal toch de kans missen om een fietser vanaf de voorkant te flitsen
Niet harder dan 25... Gaat dat ook gelden voor wielrenners en waar gaan die lui zonder spatbord dat kenteken monteren? Zou het dan eindelijk tot een wielrenverbod komen?
Terug de auto in.
Montage kenteken is probleem bestuurder. Ze vinden er maar wat op.
Goed idee, ik ben voor!
onder het zadel
Tegen de tijd dat D66 een oormerk of voorhoofdnummerplaat voor alle burgers heeft doorgedrukt is zo'n fietsbordje helemaal niet meer nodig.
Of je Europese identity chip verplicht laten implanteren.
Barcode op je voorhoofd en een RFID onderhuids en alles is veilig
Je kunt je afvragen hoe de bestuur selectie gaat bij een partij als D66, oh wacht je mag niet meer selecteren, je moet mensen blindelings toelaten tot je partij en ja dan krijg je dit soort woke bulshit.
In Amsterdam kan ik me er wel iets bij voorstellen. Werd er laatst de berm ingereden door twee bakfietsmoeders die elkaar aan het inhalen waren op een fietspad precies zo breed als twee bakfietsen.
En dat doen ze niet meer als ze een kenteken hebben?
@Rdock | 03-09-22 | 10:53: Inderdaad, het is een veel beter idee gewoon bakfietsen en koerierfietsers in Amsterdam naar de rijbaan te verplaatsen. Zijn we van alle problemen af. En beter handhaven op de scooters die toch al niet op het fietspad mochten.
Nog beter: wel een maximum snelheid voor de mensen op het fietspad, en iedereen die zich daar niet aan wil houden gaat maar naar de rijbaan.
Doe dan gelijk een verplichte WA-verzekering voor elk type fiets dat meer weegt dan 50 kg.
@Rdock | 03-09-22 | 10:53: het valt en staat bij handhaving natuurlijk. Een kenteken helpt daarbij. Maar vergis je niet: Een electrische bakfiets is leeg al gauw 75 kg. Moeder met twee kids en een boodschappentas erbij en je zit zo boven de 150 kg.
@pendajo | 03-09-22 | 11:20: nou zeg maar gerust 250 kg
D66'ers zijn nou eenmaal de onzekere, "het is het net niet", deugkneuzen van de samenleving, die hebben baat bij strenge regels en veel toezicht.
Maar natuurlijk. Nog meer regeltjes! Net als voor de oorlog: een fietsplaatje. Straks ook rijwielbelasting. Zo ziet D66 het graag. Het plebs op fietsen en de deugende elite in elektrische auto's.
Als je niks beters te doen hebt? Verzin je dit!
Zo'n kenteken komt niet gratis en de registratie ook niet. Kunnen ze weer wat ambtenaren aannemen om dit controleren.
@Rdock | 03-09-22 | 10:55: zit de Gemeente daar ineens met een hoop oid ijzer omdat ze de eerste eigenaar van de gestolen fietsen niet meer kunnen vinden .....
Hoe sterk is de eenzame fietser
die kromgebogen over zijn stuur
tegen de wind
zichzelf een weg baant?
Heel sterk, tegenwoordig. Fluitje van een cent.
Dit soort oplossingen voor niet bestaande problemen komen vaak van vrouwen.
Ddr66 doet zijn naam weer eens eer aan. Wat een gestoorden zeg
Ik word strontziek van die verzameling idioten die we D66 noemen.
Kijk eens aan , de 1e keer dat ik het met een D66 plan eens ben. Helm + verzekeringsplicht + apk + flitspalen op fietspaden. Die rijdende grillplaten gaan vaak harder dan brom/snorfiets en dat moeten we allemaal maar weer normaal vinden, even terug in de tijd : een Spartamet moest gewoon verzekerd zijn want snorfiets. Nu zijn ze "E" en is dat allemaal eco en niet meer nodig. 'S avonds wordt je verblind door te hoog afgestelde halogeen en led lampen, ongelukken rijzen de pan uit en dan heb ik het nog niet eens over de arrogante houding als ze je al tringelend voorbij "fietsen" met 45km/h en de stoere verhalen van Opa en Ome stoer dat ze gisteren wel 80 km "gefietst" hebben. Je gaat gvd toch ook niet deadliften met heftruck ondersteuning....
LOL om laatste twee zinnen.
Correct! Goed plan. Wat ik toch iedere keer zie wat bijna fout afloopt! Vooral die dikke debiele banden fietsen. Gewoon kappen met die dingen. Ligt niet aan de fiets maar aan de debiel die erop zit.
'Je gaat gvd toch ook niet deadliften met heftruck ondersteuning....'
Ik lig krom.
Is die Melanie van der Horst de dochter van de seniele jopist Han van der Horst?
Host... Horst... is daarover niet een lied een tijdje populair geweest?
Samantha rijdt spook want op de verkeerde weghelft.
I want to ride my bicycle
I want to ride my bike
I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like
In Amsterdam it's going to be fucking expensive to ride a bike. Bicycle tax!
@Tietmier | 03-09-22 | 10:55: hoezo, er zijn daar 20 miljoen fietsen waarvan 40 miljoen gestolen...... Zijn ze daar zo dom dat ze op een fiets die gejat is een kenteken aanvragen lol
Logisch, want er zijn toch geen andere problemen in dit land. Je gaat je natuurlijk als politicus van x66 niet bemoeien met de jeugdzorg, jeugdcriminaliteit, woningnood enz. Nee, je gaat je storten op de bejaarde fietsers.
Gewone zaken gaan gewoon door. Niet alles is een crisis. Daarbij zijn bejaarden nog tot daar aan toe. Gevaar zit hem vooral bij de jongeren en 30-40 ers op die debiele dikke banden fietsen oa.
Verplicht een helmpje op in een bepaalde kleur, zodat je van een ruime afstand kunt zien of er een snelle fietser aan komt. Ik sta wel eens voor een fietspad te wachten voor ik de rijbaan op kan, en sommige fietsers komen veel sneller voorbij dan je verwacht.
Ja, ook hier in de Achterhoek.
ja en die agenten op de fiets moeten een zwaailamp op de helm, is ook veel herkenbaarder
De betutteldrift en regelwoede kent geen grenzen in dit land.
Alles, maar dan ook ALLES moet gereguleerd worden.
Prima plan voor ebikes. Waanzin dat die dingen zo hard gaan, zeker op de dichtbevolkte Amsterdamse fietspaden. Tijd om die dingen als een brommer te behandelen. Laat de echte fietsers wel met rust.
D66 wil dus mensen van de fiets afpesten, hup de auto in. Slim in een dichtbevolkte stad.
Fietsen = discriminatie
Het werd ook al weer hoog tijd voor een nieuwe beperking.
Op een gegeven moment moeten er keuzes gemaakt worden. Welke beperking gaan we handhaven en welke niet. Uit interesse, wie van de reaguurders heeft het afgelopen jaar een bekeuring gehad omdat zij tussen 06.00 en 19.00 harder reden dan honderd op de snelweg?
@lekgoot | 03-09-22 | 10:47: ik niet, rij not steeds in een bestel eend lol
@lekgoot | 03-09-22 | 10:47: Ik heb het afgelopen jaar wel redelijk wat waarschuwingen van Flitzmeister gehad.
We leven in een strafsysteem.
Krijgen de minima dan fietskentekenplaten met een gat?
Die krijgen een plaatje met hele kleine lettertjes en cijfertjes.
Nee, juist de maxima. Kan je zien waar geld te halen is.
Als een fiets harder gaat dan een scooter heeft ze wel een punt. Dan is het geen fiets meer. De oplossing is alleen weer troep
Het onderste deel van een achterspatbord moet wit zijn, deze fietsers zijn zwaar in overtreding.
Het zijn toch ook gewoon snorfietsen. Niet lang geleden waren trappers nog verplicht op een brommer/ snorfiets, omdat het formeel een fiets met hulpmotor was. En we zijn weer terug op dat punt, maar dan elektrisch.
Enne hoe gaan ze dat met racefietsers doen dan?
Verbieden.
Wat dacht jij?
@Kapitein Sjaak Mus | 03-09-22 | 10:44: Ah ja logisch. Nog even koffie neemt.
Die AT5 reporter vraagt of het niet gevaarlijk wordt... terwijl ze midden op het fietspad iemand staat te interviewen. D'oh!
Hier in België is dit al verplicht voor de spedelecs (max. 45km/u rossen)
Hier bij uw Noorderburen ook.
*doet naar boven zwaaien en handkusje blazen*
Goed plan. De verplichte helm op de snorfiets was ook al zo'n succes. Zie geen snorfietser met helm rijden.
Wordt pas per 1-1-2023 opnieuw ingevoerd.
In Amsterdam wel hoor.
@John McClane | 03-09-22 | 10:43: In Amsterdam bekeuren ze alleen blanke meisjes op de fiets. Lichtgetintiërs met zijn tweeën op de scooter op weg naar een plofkraak kunnen altijd gewoon doorscheuren.
@Vianova: hier in Amsterdam al verplicht. Afgezien van wat frisse studentenmeisjes zie ik vrij weining helmpjes in combinatie met een blauw kenteken.
Wat een onzin, er komt straks toch gezichtsherkenning?
Onnodig.
De nanochips die direct na de geboorte met een hielprikje worden ingebracht, doen hun werk prima.
@Kapitein Sjaak Mus | 03-09-22 | 10:42: haha! (En ik las nachochips)
@Roos | 03-09-22 | 10:45:
Die bewaren we tot vanavond, Roos,
Voorkeur voor een sausje?
*overigens verzameld werk van S. Freud aanraden doet*
@Kapitein Sjaak Mus | 03-09-22 | 10:42: Dat is best handig, vooral nu het geheugen wat minder wordt. Ik bel ze wel eens: zeg, waar was ik op 7 april vorig jaar, dat ben ik vergeten. Kunnen ze je zo vertellen, ze weten alles.
Lekker groen en duurzaam.
Nog meer troep om te produceren.
Ach nee toch, weer zo een regeldoos. Gaat ze ook weer een stuk of 10.000 BOA's aannemen om te controleren? Of gaan we dat met fietsflitspalen doen?
ik denk met een bluetooth module die bij vaste bakens je data upload naar je Europese Digitale identiteitsbewijs.
Is al eerder toegepast:
nl.m.wikipedia.org/wiki/Rijwielbelast...
Ik lees dat de Duitsers het in 1941 afgeschaft hebben. D66 zal gedacht hebben, 'don't be a German'.
Met een stalen smoel ook, knap hoor.
Waarom moeten plaatjes altijd rechthoekig zijn? Ik wil een geel plaatje in de vorm van een ster.
Ach ja opzich zie ik daar wel een klein nut voor in als het alleen om elektrische fietsen gaat.
En wat doen we dan met hobby wielrenners, die gaan ook met 35 @ 40 km per uur over het fietspad.
@Jee-Dee | 03-09-22 | 11:30: die mogen dan lekker buiten de gebouwde kom spelen!
Die steenkolenfietsen kunnen best hard dus de gewone, schone fietsen verbieden.
Dee kentekenplaten zijn weer eens verzonnen door een mens met een vagina en die hormonen beïnvloeden ook de hersenen( gedrag) trouwens.
Uw domme opmerking, toevallig ook ingegeven door hormonen?
@Roos | 03-09-22 | 10:39: Vast maar mannen hebben daar iets minder last van.
Mensen met een vagina hebben sowieso iets met platen. Vooral met die voor hun kop.
@Roos | 03-09-22 | 10:39: misschien bedoelt ie die nieuwe moderne vrouwen, jeweetwel, die met een piemel
@Stijlloser_from_NL | 03-09-22 | 11:23: dat zal het zijn. Hij praat in zichzelf;-)
De kentekenplaat op de fiets als volgende geldstroom: belasting voor gemeente/provincie/rijksoverheid en verplichte verzekering, minimaal WA. Ziehier de lastenverzwaring van minimaal €200 per jaar. Oh ja, kwetsbare groepen in Amsterdam worden uitgezonderd en krijgen hun eigen kleurtje kenteken.
nee, ze krijgen de dezelfde kleur plaatje, maar ze hoeven maar de helft te betalen en zich ook niet te houden aan alles waar alle andere zelfde plaatjes zich aan moeten houden.
@mykdelta | 03-09-22 | 10:37: Betalen?? Ben je mal. De doelgroep krijgt geld toe natuurlijk. Fietsbelastingtoeslag.
Amsterdam.
Nuff said…
D66.
Nuff said...
@TonAlias | 03-09-22 | 10:43: D66 en Amsterdam, nuff nuff said
@Slough | 03-09-22 | 10:59: Nuff nuff SAD
Roverheids maatregel Nuff said
Doen. Dan ga ik alles met de auto doen. Veel succes met je groene doelen D66.
Zo, jij hebt ze mooi tuk.
Weet je wie ook fietsplaatjes invoerden?
https://www.nepomukboxmeer.nl/over-boxmeer/rijwielbelasting-en-fietsplaatjes/
Ja dat klopt, wijlen mijn grootvader zaliger had nog zo een plaatje op zijn barreltje.
Krijgen de stepjes en kinderauto's ook een kenteken?
Ik vraag dat voor mijn kleinkind.
U hoeft niet langer na te denken over een leuk verjaarscadeau.
Als uw kleinkind in Amsterdam woont wel. Maar dan is het bij voorbaat verloren.
Mijn fiets heeft geen snelheidsmeter. Ga er vanuit dat ik dan vrijgesteld ben van de maximum snelheid. Net zoals oude auto's vrijgesteld zijn van de gordelplicht.
en een progressieve snelheidsbelasting.
er komt ook een nieuw e-step wet en daar moet ook een plaatje op trouwens. Ik kijk nergens meer van op.
En terecht want het gros van e-step piloten rijden alsof ze in de botsauto’s op de kermis een fittie aan het uitvechten zijn.
Beetje tendentieus artikeltje weer. De kentekenplicht is er voor bepaalde voertuigen vanwege de verplichte verzekering en dus identificatie van het voertuig. Fietsers zouden zich ook moeten verzekeren, die veroorzaken jaarlijks vele ongevallen waarbij de rest altijd aansprakelijk is maar vaak niet schuld. Door fietsers (ook sgolieren) te laten verzekeren, neemt de verkeersveiligheid toe doordat de aansprakelijkheid komt te liggen bij de veroorzaker. Telefoon in de hand? Dan aansprakelijk en zelf dokken voor mijn spiegel. Eerlijk zat. En veel fietsen gaan sneller dan het geluid dus daar kan best een eerlijker systeem tegenover staan.
Ik vind 't geen slecht idee.
@Bakkeleures | 03-09-22 | 11:05:
Blijft het probleem dat wettelijk gezien, qua verkeersregels, de fietser bijna nooit aansprakelijk is.
Dacht ik.
Dat klopt, dat heeft te maken met het ontbreken van verzekering van fietsers. Maar dat kan gewoon worden gewijzigd. Misschien gaan die wielrenners zich dan ook eens wat verantwoordelijker gedragen.
@J-van-de-Bontekoe | 03-09-22 | 11:10:
Als ze die wet nou zouden schrappen dan wordt het er een stuk veiliger op. Deze hele wet maakt namelijk dat fietsers totale anarchisten zijn geworden en totale schurft hebben aan welke verkeersregel dan ook. Immers, als ze een ongeluk veroorzaken is de sterkere partij (gemotoriseerd voertuig) toch altijd de Sjaak.
@normanius | 03-09-22 | 11:14:
Helemaal met u eens.
Maar wanneer werd in dit land een onzinwet vervangen voor adequate en doeltreffende regelgeving?
Ook een leuk D66 ideetje: verplicht kenteken voor voetgangers achterop jas, vest, overhemd of T-shirt. Wel zo handig dan hoef je je nooit meer te legitimeren.
Vele jaren geleden was er ook een logo op de jas.
Heeft niet veel goeds gedaan.
Die zit al in de legitimatie die je verplicht bij je moet hebben.
Nee, da's niet handig. Straks loopt Samantha met de jas van Pietje over straat, gaat het hele systeem op zijn gat. Beter om het aan de voetganger vast te maken. Een QR op de onderarm tatoeeren of zo?
@JWZ_JMK | 03-09-22 | 10:37:
Die ons destijds als middel tegen zwartrijden door Hirsch-Ballin door de strot is geduwd
Liever een kentekenplaat op de domme kop van alle D66 figuren dan weet iedereen dat er een gestoorde rondloopt.
Als Dinges Dinges nu een kentekenplaat had, wisten we wie het was.
Ene Melanie van der Horst
nog nooit van gehoord en dat gaat zo niet snel veranderen
@Tobi | 03-09-22 | 11:29: Vast een achterachterkleindochter van Han van der Horst.
@H. Caulfield | 03-09-22 | 11:32:
Ah, gevalletje appel valt niet ver van de joop?
ja maar dat is alleen in de republiek Amsterdam dus i dont give a shit
En fietspaden belasting natuurlijk !
Rekeningrijden!
REAGEER OOK