Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdam: 2,1 miljoen euro voor illegalenhotel. Jack van Gelder stelt alleen maar vragen

Illegalen, u weet wel, luitjes die het land uit moeten

Amsterdam, de enige stad ter wereld waar een pyromaan geen straf krijgt, maar een vaste baan in een luciferfabriek. Dus Amsterdam Rut Wassink tikt 2,1 miljoen af om een brandweerkazerne in het nette Buitenveldert om te kunnen bouwen tot illegalio-Pulitzer. En Jack van Gelder stelt alleen maar vragen.

Antwoord na de klik

Ja

Reaguursels

Inloggen

Er zal in Rwanda heus wel een ambtenaar te vinden zijn die voor een stuk minder dan 1.2 miljoen iets van 50.000 blanco Rwandese paspoorten wil opsturen.

EnNouJijWeer | 30-08-19 | 21:23

Gewoon die illegalen op straat laten lopen, laten eten, laten schijten en laten slapen. Veel beter. Past ook beter bij dat open riool dat Amsterdam heet.

Epistulae_Morales | 30-08-19 | 21:09

Gelukkig mag U dat betalen via uw belastinggeld!

50% op uw inkomen, en op alles wat u koopt zit belasting, bijvoorbeeld een 70% op uw benzine. Die benzine betaalt u van geld waarover u al 50% belasting heeft betaald. Opgeteld denk ik dat wel zo'n 70% a 80% weer terug naar de overheid gaat. Heeft iemand dat al berekend?

En gelukkig mag diezelfde overheid daar anderen blij mee maken.

Rest In Privacy | 30-08-19 | 19:49

Toen Wilders minder, minder, minder liet scanderen kon er snel aangifte gedaan worden. Waarom zou zoiets niet kunnen tegen de gemeente A'dam? Voor het opzettelijk negeren of dwarsbomen van de wet. Niks gemeentelijk, we hebben hier landelijk afspraken over gemaakt in wetten. Hetzelfde geldt voor kraken. Grijpt de gemeente niet in? Naar de rechtbank! De rechter kan dan wel links zijn maar heeft zich ook aan de wet te houden. Ik klinkt waarschijnlijk vreselijk naïef maar toch... Het is me niet duidelijk waarom dat niet zou kunnen. Iemand?

Super Vaagstra | 30-08-19 | 15:46 | 4

@Mensaap | 30-08-19 | 15:49: Amsterdam afsteken en de Noordzee in schuiven is vele malen goedkoper. Opzijn minst een muur erom heen.

Rotterdammert1965 | 30-08-19 | 17:14

www.handhavingsverzoek.nl/
In concreto houdt dit in dat u eerst alle feiten vergaart en vervolgens een schriftelijk algemene wet bestuursrecht Handhavingsverzoekhandhavingsverzoek indient, veelal bij het gemeentebestuur, om op korte termijn over te gaan tot handhaving. In principe dient daarop binnen acht weken te worden gereageerd.

Daaruit blijkt hoe belangrijk uw verzoek is. Het is een prikkel voor het bevoegd gezag om tot actie over te gaan en indien de gemeente dat niet doet creëert u hiermee zelf uw procedure-ingang.
Mocht er na acht weken namelijk geen actie volgen, dan biedt de wet een tweede instrument: de ingebrekestelling. Als het bevoegd gezag binnen veertien dagen na die ingebrekestelling nog steeds niet beslist, dan is men een ‘dwangsom wegens niet tijdig beslissen’ verschuldigd, die oploopt van 20 tot 40 euro per dag. Het maximale bedrag van €1.260,- zou vervolgens een afdoende prikkel moeten zijn, om in ieder geval op schrift te krijgen waarom men wel of niet tot handhaving overgaat. En als ook dat niet werkt, dan bent u niet alleen €1.260,- rijker – een aardige bijkomstigheid, maar bovenal heeft u zich in ieder geval verzekerd van een ingang bij de rechter.

Een verzoek tot handhaving is al met al een van de belangrijkste instrumenten die een burger of milieugroep tegenwoordig heeft. Mocht u een gevoel hebben ‘van achterkamertjes’, met dit instrument gaan veel luiken open.

truiz | 30-08-19 | 17:25

@truiz | 30-08-19 | 17:25: Burgers en bedrijven moeten zich goed realiseren dat het bevoegd gezag bij een geconstateerde overtreding in principe verplicht is om handhavend op te treden. Alleen onder bijzondere omstandigheden mag het bestuursorgaan niet tot handhaving overgaan. Hiervan is sprake bij (1) concreet zicht op legalisatie of (2) als handhaving onevenredig zou zijn. De keuze van een bestuursorgaan om aan een bepaalde overtreding een lage prioriteit toe te kennen wegens beperkte handhavingscapaciteit, geldt niet als een bijzondere omstandigheid.

Bestuursorganen mogen in hun handhavingsbeleid prioriteiten stellen. Beperkte handhavingscapaciteit vormt hiervoor een gegronde reden. Bestuursorganen moeten echter waakzaam zijn dat zij een verzoek om handhaving niet afwijzen met het enkele argument dat een bepaalde overtreding een lage prioriteit heeft op grond van het handhavingsbeleid. Bij een handhavingsverzoek moet het bestuursorgaan altijd een afweging maken in het individuele geval, waarbij de belangen van de verzoeker worden betrokken.

truiz | 30-08-19 | 17:30
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Mensaap | 30-08-19 | 15:37

Waarom zou je in hemelsnaam geld verspillen aan criminelen/illegalen???
Er zijn zoveel mensen ook in Amsterdam die geen cent te makken hebben en niet of amper rondkomen!
Dan ook nog die verspilling aan zo een pauper democratiefestival. De bestuurders in dit land zijn KNETTERGEK! We zijn gewoon weer een paar eeuwen terug in de tijd gegaan met het 'feodalisme'.

SVP rechtse leiders doe hier eens iets aan!

Stifflers_Mom | 30-08-19 | 15:21 | 1

Dat is nu juist het treurige.
De armlastige man is bij hen nog slechter af.

LinkeLotje | 30-08-19 | 17:38

Ik kan dit onwettige dwangmatige gepamperd van illegalen niet anders verklaren dat de Amsterdamse bestuurders in al hun wijsheid collectief lijden aan een narcistisch messiascomplex. Wat is er in hun leven misgegaan dat ze aan deze dwangneurose lijden?

Mensaap | 30-08-19 | 15:08 | 2

Die dwangneurose zal me jeuken. Wat is er in ons land misgegaan dat zulke mensen een positie met beslisbevoegdheid kunnen verwerven?

CynicalBastard | 30-08-19 | 15:19
-weggejorist-
Stifflers_Mom | 30-08-19 | 15:39

Daar koop je een hoop enkele reisjes (sub) zandbak voor, voor 2.100.000 Euro.

Ravian | 30-08-19 | 15:03
-weggejorist-
wuppie88 | 30-08-19 | 15:01

Ik neem aan dat zoon-Halsema vóór de verbouwing nog de brandblussers mag leegspuiten?

Cor Netto | 30-08-19 | 14:26

Voor de financiering stel ik crowdfunding voor, anders worden mijn lasten, als huiseigenaar, weer verhoogd.

bwanabanjo | 30-08-19 | 14:07

'Gelukkig', denkt Claudia de Breij: 'hoeft er niemand écht bij mij'.

Schulzie | 30-08-19 | 13:46

Dit gaat meen ik om die oude kazerne pal tegen over winkel centrum Groot Gelderland plein? Kun je straks lekker hip koffie drinken in de Marqt die er ook tegenover zit, en dan ter vertier daar naar koekeloeren.

Fra Lippo Lippi | 30-08-19 | 13:18 | 2

Kijk maar niet teveel, want ze houden er niet van als je ze recht aankijkt.

Heiner | 30-08-19 | 14:40

Gezellig! Hebben ze in ieder geval een proletarische winkelplek in de buurt. Je wil natuurlijk niet dat die jongelui zich gaan vervelen.

medusa324 | 30-08-19 | 18:22

Illegaliteit wordt dus gedoogd. Op deze manier is de drugshandel in 020 ook al uit de klauwen gelopen. Kunnen ze bij de verbouwing meteen extra ventilatie aanleggen om de giftige dampen uit het drugslab weg te zuigen? En krachtstroom voor de wietplantage? En een ring voor de hondengevechten, met afwasbare tegeltjes? Grote ramen voor de raamprostitutie met minderjarigen? Als we via het democratisch proces hebben vastgesteld dat iets illegaal is, betalen we daarna belasting om te zorgen dat de overheid ook handhaaft, of je dat nu leuk vindt of niet (wanneer je wordt geflitst of een parkeerbon krijgt). Het geeft wel een heel raar beeld dat vervolgens die overheid illegalen gaat steunen om hun illegaal verblijf hier voort te zetten. Laat dan mijn parkeerboete ook maar zitten.

ches | 30-08-19 | 13:08 | 1

Dat. Om te zien hoe Amsterdam er over 3 jaar uit ziet, ga een dagje kijken op Ruigoord, in Vrankrijk of naar archiefbeelden van hoe het er aan toe ging op de Amsterdamse Doe-het-zelf Maatschappij (ADM terrein). Da's wel ongeveer het referentiekader van het zittende bestuur in reservaat Amsterdam.

CynicalBastard | 30-08-19 | 15:27

Beter verbouwen voor opvang 'legale daklozen'.

LostSandWich | 30-08-19 | 13:02 | 1

nope.. die zijn immers altijd zelfredzaam.. er is altijd wel een plek te vinden bij familie of een kennis.. en anders de bekende brug.

fikkieblijf! | 30-08-19 | 14:24

En Femke zag (alweer) dat het goed was!

MurkRatte | 30-08-19 | 12:59 | 1

"Daar kan toch geen discussie over zijn?", aldus Halsema.

Kostradamus | 30-08-19 | 13:04

En die Mark Harbers kon het toch zo goed vinden met Groot Wassink, geeft toch te denken waarom de VVD in dit marxistische bolwerk zich thuis voelt.

lanexx | 30-08-19 | 12:48

Amsterdam lapt de wet wel vaker aan zijn laars. Een vrijstaat binnen Nederland waarin het ehh vrijstaat te doen wat je wilt. Fok the regels!

Giotto | 30-08-19 | 12:21
-weggejorist-
Goldfinger | 30-08-19 | 12:14

Alle bootjes in noord Afrika hebben bericht gekregen dat Amsterdam de place to be is.
Je kunt daar drugs gebruiken en verkrachten ,je krijgt hooguit een gesprekje.

pejoar | 30-08-19 | 11:50

Volgens mij staan er nog wel ergens een paar AZC’s leeg, waar veel geld in is gestoken. Zet daar alle illegalen in. Bewaking erbij. Minimale uitkering veel de noodzakelijke levensbehoefte via een wnkel in het AZC. Heeft niemand last van en misschien willen ze dan wel het land uit.

Leffe Blonde | 30-08-19 | 11:49 | 3

Wat dacht je van ze gewoon terugvliegen naar het land van herkomst?

Timide_Aso | 30-08-19 | 12:09

@Timide_Aso | 30-08-19 | 12:09: In engelse uitzetcentra (daar wil je ECHT niet zitten) doen sommige ongedocumenteerden er 3 jaar over om zich te herinneren waar hun paspoort ook alweer was.

BenPakdee | 30-08-19 | 13:00

@BenPakdee | 30-08-19 | 13:00: ik begrijp dat dus nooit.. ze spreken de godsganse dag een taal uit een Afrikaans land weten prima de weg te vinden voor geld en een advocaat en dan kunnen ze maar blijven volhouden dat ze niet weten waar ze vandaan komen.. zet ze in een zandwoestijn neer met een jerrycan water en beloof ze een ticket naar hun homeland .. geheid dat binnen een dag dat geheugen weer weet waar ze naar terug willen.

fikkieblijf! | 30-08-19 | 14:26

Dus de gemeente Amsterdam besteedt 2.1 aan het faciliteren van *illegaliteit*.
Terwijl er een schreeuwend tekort is aan *legale*, economie stimulerende kantoorruimte:
www.parool.nl/nieuws/bedrijven-dreige...
Kan iemand hier niet een rechtzaak over beginnen,
om de betrokken bestuurders te in het gevang te zetten?

hotmint | 30-08-19 | 11:40 | 1

Een gemeente die geld uitgeeft om illegaliteit te faciliteren of overheidsinstanties en OV bedrijven die aangeven wetten niet te handhaven. Bent u echt nog verbaasd?

Johanvb | 30-08-19 | 11:46

bij de linkse gutmenschen zou Jack nou ook wel onder de categorie Facist, neo-nazi, Racist vallen.

Pietertje87 | 30-08-19 | 11:38

Volgens mij krijgen ze 1 1/2 jaar de tijd om "in alle rust" hun bezwaarschrift, C.Q. hun terugkeer voor te bereiden. Na 1 1/2 jaar moeten ze de kazerne weer verlaten. Benieuwd wat er dan gebeurt met inmiddels gedocumenteerde ongedocumenteerden.
Is overigens ook de reden waarom er pas 225 aanvragen zijn, de "we are here" groep wil deze commitment helemaal niet.

BenPakdee | 30-08-19 | 11:38 | 1

Tegen die tijd wil links er weer een generaal pardon doorheen drukken. Maar voor de laatste keer hoor, echt waar.

Goldfinger | 30-08-19 | 12:11

U heeft het nieuws vast nog niet gehoord.
Geschiedenis is af ziet u? Tolerantie en apathie zijn de enkele deugden die we nog hoeven te bezitten.

KutFilosoof | 30-08-19 | 11:34 | 1

lol

rifraf | 30-08-19 | 12:16

Is dat inclusief schoonmaakploeg?
We kunnen het die arme mensen niet aandoen om ook nog eens hun eigen leefomgeving te onderhouden.

Kapitein Sjaak Mus | 30-08-19 | 11:34 | 1

Voor natje, droogje en 50 euro zakgeld per week wordt gezorgd. Evenals gratis gezondheidszorg, tandarts etc. Ontheffing van alle gemeentelijke belastingen en gratis huur. Riante 25 m2 op een A lokatie. Schoonmaak ploeg komt dagelijks langs want het zijn notoire viespeuken.
Ik zou er zo intrekken.

BenPakdee | 30-08-19 | 12:58

De diversiteitsquota voor de Amsterdamse brandweer zijn iig ruimschoots gehaald.

LinkeLotje | 30-08-19 | 11:30

Van Gelder doet een Johan Derksensje

komtdatschot | 30-08-19 | 11:28

Kunnen ze in de brandweerkazerne die glijpaal verwijderen aub?

laatste_waarschuwing | 30-08-19 | 11:22 | 1

Juist niet . Maar je kan natuurlijk wel kraaienpoten vastlassen of zo iets.

gerrie de perrie | 30-08-19 | 11:29

Het wordt tijd voor een nieuwe hoofdstad van het ooit zo mooie Nederland...

Air van Boven Dorens | 30-08-19 | 11:21 | 1

Je naamgenoot woont anders nog steeds intens gelukkig aan zo’n stinkgracht.

medusa324 | 30-08-19 | 18:27

En opa die 50 jaar heeft gewerkt en 50 jaar lang fors belasting heeft betaald, zit de halvedag met een volle luier te wachten in een muf bejaardentehuis tot er iemand tijd heeft om hem te verschonen.

Arijane | 30-08-19 | 11:12 | 2

Dat is een leugen. Opa hoeft helemaal geen halve dag te wachten, ze hebben nu 48 uurs-luiers. Veel doelmatiger.

BenPakdee | 30-08-19 | 11:32

Opa is ongehoorzaam, die had bij zijn pensioen meteen hardstikke dood moeten vallen. Wel snel erfbelasting cashen maar geen kwartje pensioen/aow hoeven te schokken, daar wordt onze overheid heel erg veel blij van.

Graaisnaaiert | 30-08-19 | 11:36

Van We are here naar We are staying here. Gefaciliteerd door Amsterdam.. *slowclap om afkeuring aan te geven starten doet*

mr.money | 30-08-19 | 11:09

Ach, we kunnen ons er wel weer kwaad over maken maar er is allang besloten dat die mensen niet weg hoeven. Illegaliteit is niet strafbaar, we hebben nog steeds geen opvang in de regio ingericht, bootjes met vluchtelingen worden niet naar dichtstbijzijnde kust ( i.e. Noord-Afrika ) maar er wordt net zo lang met ze geleurd totdat er in de EU een plekje is gevonden. En daarnaast wordt er met permastays gestrooid alsof het niets kost en ze er allemaal recht op hebben, in combinatie met nareizigers.
De bevolking moet groeien, er moet geconsumeerd worden en des te meer problemen er worden geimporteerd, des te meet bevoegdheden onze over heden krijgen en des te meer geld ze bij ons kunnen claimen om hun taken - rekbaar begrip - uit te blijven voeren.
Word er moedeloos van.

Graaisnaaiert | 30-08-19 | 11:06

Grootmoedig van uw geld.

Rest In Privacy | 30-08-19 | 11:00

Die ombouw lijkt me een buitengwoon goed idee. Tenminste als die ombouw het volgende inhoudt:
* kleine, sobere kamertjes met een matras en WC
* karige basismaaltijd
* deuren op slot; wie er in gaat komt er niet uit tenzij
* voor vertrek naar eigen herkomst

Verder zou ik de groep 'We Are Here" graag een lijst overhandigd zien krijgen met de adressen van bedrijven en woningen van GL-vertegenwoordigers dan wel -stemmers, en daar mogen ze dan van mij onbeperkt en ongehinderd kraken zo lang ze willen.

Pyrolobus | 30-08-19 | 10:58

Rutger Groot Wassink; extreemlinkse Antifa sympathisant.
Tja, dit soort heeft een agenda en daar staat niets in dat het de oorspronkelijke Amsterdammer vooruit helpt. Integendeel. Als je dergelijke staatsgevaarlijke activisten aan de knoppen zet moet je achteraf niet gaan jammeren over totaal van de pot gerukt beleid. Laat RGW c.s. te lang de koers uitstippelen en je kunt de stad opdoeken, want volledig onleefbaar. Echt.

Ad Fundum | 30-08-19 | 10:57 | 1

Hij en zijn clan wilt het het dus ze (meervoud) kunnen het krijgen, we geven ons gewonnen. staatsgevaarlijke types bij GL

Baron de laclou | 30-08-19 | 12:14

Hopelijk heeft het een aanzuigende werking en zitten ze daar in Amsterdam met alle kutzooi opgescheept.

Enter Yeti | 30-08-19 | 10:57
-weggejorist-
R Hoekstra3943 | 30-08-19 | 10:56

Is Amsterdam niet iets voor trumph .. vrpr !?? Nou habbekratz neem maar mee !!

R Hoekstra3943 | 30-08-19 | 10:55

ze krijgen voor de volle pond waarop ze gestemd hebben , 1 vracht idealistische ellende die schijt heeft aan wetgeving en de bevolking financieel en mentaal uitholt. doedt maar GL ! nog veel en veel meer van dit soort projecten en wij kijken gniffelend uit naar de gevolgen over 5 jaar.

Baron de laclou | 30-08-19 | 10:54

Hij is een paar jaar weg bij de NOS, maar uiteindelijk wordt zelfs NOS-icoon Van Gelder wakker. Hèt bewijs dat de NOS een cultus is waar je verziekt wordt en dat je enkel wakker kan worden door ze geen macht over je te geven. Dus boycotten die hap en voor werknemers is de enige hoop er weg te gaan.

Ares | 30-08-19 | 10:50

Jack, je snapt het niet. Dit zijn """"Ongedocumenteerden"""". Dat schrijf je heel anders dan illegalen.

marcoplarco | 30-08-19 | 10:46

Hieruit blijkt dus dat 'Amsterdam' niet in NL ligt!

Ik snap er niks van! | 30-08-19 | 10:42

Gisteren werd ook bekend dat er meer locaties voor uitgeprocedeerden en zogeheten Dublin-claimanten (asielzoekers die Nederland naar een ander land van de EU wil terugsturen) worden onderzocht. Deze kunnen dus terug maar worden als illegaal in Amsterdam opgevangen?

Eddy67 | 30-08-19 | 10:41

Voor dat geld hadden 2 democratie festivals gehouden kunnen worden. Douze points pour... Amsterdam!

etwaboy | 30-08-19 | 10:38

Eerst maar even de inspraak -en bezwaarprocedures afwachten.

Baron Clappique | 30-08-19 | 10:37

Toch is het mij nog steeds een raadsel waarom je in deze stad 300,000 Euro voor een bovenkamer van 37 m2 aftikt.

skoftig | 30-08-19 | 10:36 | 1

Dat is omdat je deze kunt opsplitsen en vervolgens per stuk voor 600.000 Euro weer kunt doorverkopen. Vraagprijs dan ; vaak wordt daar nog flink overheen geboden.

Baron Clappique | 30-08-19 | 10:40

En voor alle echte Nederlandse gedocumenteerde daklozen met een Nederlands paspoort, wordt nu ook een pand aangekocht neem ik aan?

Ishetnueensgenoeg | 30-08-19 | 10:30 | 5

Dat zou novum zijn. Groen-linksig-politiek geheel oninteressant, wordt de achterban niet warm of koud van. Nee, een dakloze is maar vervelend als ie rond hangt op je gracht of in je buurt. Meestal een blanke man. Die is zowiezo fout.

Nee, ze hebben er liever eentje die ze moeilijk kunnen verstaan en als het meezit met een lekker inclusief kleurtje. Dat ie de wet overtreed door hier te zijn terwijl ie dat net mag is eigenlijk niet zo relevant. Daar knijpt men wel een oogje voor dicht. Want dat schuldgevoel dat je het zelf zo goed hebt in je elite kringetje moet ergens mee gedempt worden. Handig toch, de maatschappij betaalt jouw aflaat en intussen blijven we een heerlijke inclusieve lieve stad.....

Not_again | 30-08-19 | 10:39

Als ze overlast veroorzaken en agressie naar medeburgers tonen is dit best te overwegen .. zolang zij beperkt overlast veroorzaken en mensen niet lastig vallen; kunnen ze dat wel vergeten in het Nederland van nu

sparrow | 30-08-19 | 10:41

Nee die kunnen de tering krijgen.

lacucaracha | 30-08-19 | 10:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Uiteraard op kosten van de belastingbetaler, want die zal voor de kosten moeten opdraaien.

Daarbij zullen de omwoners genoegen moeten nemen met de overlast.

Maar ja, dit was te verwachtten met een partij als GroenLinks.

Swieberj | 30-08-19 | 10:30

Amsterdammers moeten niet klagen. Ze hebben die idioten van Groen Links en D66 zelf gekozen .

G KOLKS676469474546 | 30-08-19 | 10:27 | 2

Er zijn nog nauwelijks echte Amsterdammers meer in Amsterdam. Volledig overvleugeld door import uit het buitenland en hun nazaten en door (voormalig) studenten. En niet alleen in Amsterdam. In de meeste grote steden is de omvolking volledig geslaagd en worden Autochtone Nederlanders gewoon overstemd en weggepest.

negorij | 30-08-19 | 11:41

Beste Donald, mogen wij een stukje van die muur tussen Mexico en de VS?

Overrijp | 30-08-19 | 10:25 | 1

Touchee!

roberto9715 | 30-08-19 | 10:38

Dat zal een aanzuigende werking hebben,en terugdraaien kan niet.

wiers | 30-08-19 | 10:24 | 1

Welnee, wie wil er nu in een omgebouwde kazerne wonen. Te ver van het centrum.

Baron Clappique | 30-08-19 | 10:42

Weg met ons!

Moonwarrior | 30-08-19 | 10:22

Aantal NL daklozen was toch verdubbeld?Moet daar geen geld heen?

pga | 30-08-19 | 10:20 | 2

nee, want die zijn altijd zelfreddend.. hebben altijd wel ergens een familielid of kennis waar uit medelij een bed, bad en breakfast wordt aangeboden.. tot de Christelijke barmhartigheid een valkuil blijkt te zijn voor opvang gedurende tig jaar want dan is men immers onder dak.. illigaal in dit land betekend onvrijwillig dakloos en geen netwerk dus recht op opvang.. zie eerder gezin dat uit de VK kwam met 4 kinderen en doodleuk een ( gratis) proces aanspande tegen een gemeente voor een geregelde opvang, want dakloos..

fikkieblijf! | 30-08-19 | 10:32

Precies, echte daklozen bestaan niet. Dakloos zijn is immers een keuze.

Baron Clappique | 30-08-19 | 10:43

Amsterdam is een open inrichting, waar de patiënten aan de macht zijn gekomen.

Cor Netto | 30-08-19 | 10:17 | 3

Touché

Centauri3 | 30-08-19 | 10:21

Hahaa.

lacucaracha | 30-08-19 | 11:02

ik vind dit stigmatiserend voor patiënten

Zyprexa20mg | 30-08-19 | 11:32

[ontopic/offtopic]
Dit is nou waar de democratie door ondermijnd wordt Kajsa Ollongren, met je grote waffel over democratie.

Als illegaal zijn niet strafbaar (meer) is terwijl de wet zegt dat het wel zo is..... Iedereen en zijn grootmoeder op een houtvlot voelt aan dat dat enorm stinkt, schuurt met alles, en ondermijnt het rechtsgevoel van IEDERE burger. De mening van de burger doet er blijkbaar niet toe maar wordt voor veel geld een worst voorgehouden. Dat is pas ondemocratisch.

Politici moeten bestuurders zijn en zich houden aan de wet. De wet uitvoeren. Punt. En mochten ze het er niet mee eens zijn, veranderen ze de wet bij gratie van het mandaat van het volk.. Punt. Dat is democratie.

Incompetente sukkels.

Not_again | 30-08-19 | 10:15 | 6

@Veldmaarschalk Sorry | 30-08-19 | 10:42:

Naar ik heb begrepen heeft die zich persoonlijk ingezet om een goede partyleverancier te regelen.

MickeyGouda | 30-08-19 | 10:51

Zij is daar toch bestuurster geweest. Dan krijg je dit soort interpretaties van de wet. Haar definitie van democratie is niet de onze. Dus daar in Amsterdam hebben zij een andere kijk op democratie dan de rest van Nederland. Dus vandaar dat het 1 grote puinzooi daar is. Je zal er maar wonen.

loser | 30-08-19 | 10:54

@loser | 30-08-19 | 10:54: Inderdaad. Maar reken je niet rijk. Dat wat in Amsterdam aan de oppervlakte komt, is overal in Nederland aanwezig. Een collectieve vorm van verstandsverbijstering.

Not_again | 30-08-19 | 10:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Amsterdam ,need to say more ?

iopeth | 30-08-19 | 10:09

Weinig schokkend, die afspraak met de brandweer over het bedrag dat men voor die kazerne zou betalen dateert van 2011.
Tsja die opvang, idealiter gaan illegalen natuurlijk terug naar het land van herkomst.
Helaas werkt het in de praktijk echter anders en kunnen/willen er een hoop niet terug.
De Amsterdamse raad heeft een tijd geleden besloten die mensen niet op straat te laten zwerven maar op te vangen, getuige het budget dat er voor beschikbaar is.
Afdeling Vastgoed koopt pand, afdeling Ongedocumenteerden gaat het huren voor een kostendekkende huur. Meer is het eigenlijk niet.

Berbaar | 30-08-19 | 10:07 | 9

Illegalen moeten niet opgevangen, maar uitgezet worden. Niet kunnen is buulshit. Ze willen niet. Of het thuisland van deze gelukszoekers ze nou wel of niet wil accepteren, doet er niet toe. Wij accepteren ze ook niet. Dus vliegtuig daarheen, uitladen in de woestijn en wegwezen. Klaar.

Rest In Privacy | 30-08-19 | 11:24

@paartjehop | 30-08-19 | 11:24:
Geen vliegtuigmaatschappij die ongedocumenteerden mee neemt en geen land dat een vliegtuig laat landen.
Als dat onrealistische gebral is al duizend keer voorbij gekomen.

Berbaar | 30-08-19 | 11:53

@Berbaar | 30-08-19 | 10:47:
Ach heus, "problematiek op lokaal niveau"? Nou, dat betekent gewoon overlast van zwervers en krakers. Die overlast bestond ook al zonder "ongedocumenteerden". Een aparte afdeling "ongedocumenteerden" is dus nergens voor nodig, tenzij als bona fide verlengstuk van de IND.

JvanDeventer | 30-08-19 | 13:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Onze voorouders hadden wel raad geweten met deze problematiek.
Zet de marine in, het hele zootje op een amfibisch transportschip, paar detachementen mariniers mee ( nu we die nog hebben) en hup, naar een of ander verlaten atol en lossen die boel. Doet defensie nog eens iets voor het vaderland.

Petrus Poortwachter | 30-08-19 | 10:07 | 1

Amfibisch transportschip is vast wegbezuinigd. Er zal dus wel een cruiseschip gehuurd moeten worden.

Cor Netto | 30-08-19 | 14:29

Ach, geen mens is illegaal en de wereld is van ons allemaal.

En als derdewereldlanders het in hun bolle hoofd halen om naar Nederland te komen, dan is Nederland ook van "hun allemaal". En als die lui op geen enkele wijze in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien, dan geven wij ze ingerichte sociale huurwoningen en gratis geld. Dat is gewoon een stukje solidariteit toe naar de wat minder bedeelde medemens. Wij zijn zo ongelooflijk rijk, dat het er makkelijk afkan. Wij werken gewoon wat harder en betalen gewoon wat meer belasting.

Dr_Johnson | 30-08-19 | 10:07 | 2
-weggejorist-
Centauri3 | 30-08-19 | 10:17

Als we die kreet serieus zouden nemen dan is kolonialisme dus helemmal dik in orde. Want dan is Afrika ook van ons.
Maar het is natuurlijk weer zo'n linkse idiote kreet. We hebben nu eenmaal talloze afspraken over grenzen, eigendom enz. Dat schuif je niet even opzij vanwege een uiterst domme kreet die de weg opent voor wetteloosheid en chaos.

Rest In Privacy | 30-08-19 | 10:33

Je hebt allemmal zwervers in je stad. Ze begaan allemaal kleine overtredingen, diefstallen, dealen, in portieken schijten. Wat doe je dan? Justitie kan er niets mee, is allemaal 'klein bier'. Politieke vraag van de dag: weet u een oplossing?

Schadenfreude | 30-08-19 | 10:05 | 5

Oplossing: Ja... Een politiek correcte oplossing: nee. Oplossen van problemen vergt soms een harde aanpak e dat.... gaat niet gebeuren

Onno Barendsen9337 | 30-08-19 | 10:51

Gewoon laten lopen. Op een gegeven moment zijn ze zo talrijk dat de 020-er zich niet meer fatsoenlijk kan bewegen. Dan gaan ze vazelf wel op een gezond denkende partij stemmen di die lui eruit flikkert.

Rest In Privacy | 30-08-19 | 11:28

Gedwongen opname in ziekenhuis, inrichting , gevangenis of kliniek. Verplicht afkicken. Werken om gedupeerde ondernemers terug te betalen. Bij herhaling steeds langere gevangenisstraf.

LinkeLotje | 30-08-19 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Trek het maar af van het budget voor ontwikkelingslanden, die investeren ons geld toch alleen maar in munitie etc.

Rest In Privacy | 30-08-19 | 10:03

Zo krijgt het woord "illegaal" een geheel nieuwe betekening.....

Dutch_Viscount | 30-08-19 | 10:01

Als ik illegaal een schuurtje bouw in MIJN tuin dan komt de gemeente uiteindelijk onder dwang en betaling van de kosten dit eigenhandig afbreken. Als ik illegaal in Amsterdam ben en weiger te vertrekken dan komt het GroenLinkse gemeentebestuur langs met een grote zak geld om mij in de watten te leggen.

Crusher | 30-08-19 | 10:01 | 1

Logisch want u bent niet illegaal en betaalt netjes belasting..... stom stom stom

Dutch_Viscount | 30-08-19 | 10:02

Even serieus. Wat zijn anno 2019 de meest geschikte landen om deze waanzin te ontvluchten?

derksje | 30-08-19 | 10:01 | 4

Ik woon in Oostenrijk en zo gek maken ze het hier gelukkig niet, zelfs boerkaverbod wordt gehandhaafd en een hoofddoekverbod op scholen en openbare instellingen is in de maak.

ariedeknaller | 30-08-19 | 10:22

Binnenkort elk land in Afrika, want dan woont daar niemand meer.

Rest In Privacy | 30-08-19 | 11:29

@ariedeknaller | 30-08-19 | 10:22: Ondertussen wordt men in Oostenrijk nog steeds veroordeeld als men Mo een pedo noemt. Nog steeds een kutland dus.

OverdaanDerOnderheid | 30-08-19 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Illegale vreemdelingen die afkomstig zijn uit landen waar geen oorlog is. Die het leven voor vluchtelingen die wel afkomstig zijn uit landen waar oorlog is onmogelijk maken.

silletje | 30-08-19 | 10:00

N... ken is zo ongeveer het enige dat links en rechts nog gemeen hebben ....

pigadaki | 30-08-19 | 09:59

Moraal is rechts, handhaven is rechts, roken is rechts. 'We are all fluid' is links, no borders innerlijk dus ook niet uiterlijk, cocaine en wiet is links. WELCOME IN Mijn land!!!

pigadaki | 30-08-19 | 09:57 | 1

Ik rook wiet. Roken is rechts en wiet is links. Als je me zoekt, ik zit in het midden.

Usumani | 30-08-19 | 10:45

De regering heeft bepaald dat deze mensen illegaal zijn. De regering heeft ook bepaald dat ik moet werken tot 67 IPV 65-64-63 of wat dan ook. Ik ga volgende week stoppen met werken en dien mijn maandelijkse declaraties in bij de Gemeente Amsterdam, jippie!

heinze | 30-08-19 | 09:55 | 1

jammerdepammer.. voor u is wel ergens een plekje werkervaring met behoud van PW te vinden.. u spreekt, schrijft en kent de Nl taal prima.. meer is niet nodig om de handjes weer te laten wapperen.

fikkieblijf! | 30-08-19 | 10:36

Ze schrijven gevangenis/werkkamp verkeerd.

Barkruk2 | 30-08-19 | 09:55

€2,1 miljoen BOVENOP de €11,5 miljoen die er al aan illegalen opvang uitgegeven wordt.

Hoeveel sociale huur- en/of starterswoningen kun je daarvoor bouwen? Hoeveel tickets naar ‘veiligelandië’ koop je daarvoor? Hoeveel gezinnen moet de belastingdienst daarvoor de schuldsanering in procederen?

Noltie | 30-08-19 | 09:53

Ik weet niet wat mij nog het meest verbaast, dat dit gebeurt in Amsterdam of dat er nog iemand is die hier vraagtekens bij zet.

Confiance | 30-08-19 | 09:53 | 1

correct samengevat

fikkieblijf! | 30-08-19 | 10:36

Het clubhuis van AFC staat ook elke nacht leeg, kunnen een heleboel illegalen slapen en lekker douchen

van Dam | 30-08-19 | 09:51 | 1

Douchen?

Schuldenbrau | 30-08-19 | 09:55

wat snapt de politie(k) niet aan het woordje "illegaal"? Als ze illegale sigaretten vinden dan beginnen ze toch ook geen winkeltje?

small_town_dude | 30-08-19 | 09:50

Wat BrutusBosch | 30-08-19 | 09:16 zegt!

Superior Bastard | 30-08-19 | 09:50

Kom in opstand en betaal geen gemeente belasting meer, want dit geld wordt aantoonbaar gebruikt om er criminele activiteiten te ondersteunen.

I.P standing up | 30-08-19 | 09:49

Toch wel een beetje opvallend, eerst heel hard juichen voor een Amsterdamse ondernemer die roept dat de gemeente iets moet doen aan de krakende illegalen, en vervolgens boos worden als de gemeente daadwerkelijk iets doet... Dachten jullie dat dat gratis kon? En zeg het maar, wat voor betere ideeën hebben jullie? Terugsturen? Dat lukt dus niet. Dat ligt waarschijnlijk meestal aan deze gasten zelf, maar dat maakt voor het resultaat niet uit. Het lukt geen enkel land om alle illegalen weg te krijgen, en dus ook Nederland niet. Levenslang in de gevangenis dan? Is nog veel duurder dan een brandweerkazernde. Dus zeg het maar.

Diewijfvandielange | 30-08-19 | 09:49 | 11

@Goofje | 30-08-19 | 10:05: lazer op met die illegalen . Die kunnen we in het Westland niet meer hebben. Ze kunnen en willen niets behalve het handje ophouden. Ik zou daar een grote fluim in deponeren.

dorstig! | 30-08-19 | 10:11

@Knisperende_Tissue | 30-08-19 | 09:56: Dat is wrang ja, ik geloof ook niet dat er veel mensen zijn die dat niet wrang vinden, maar de vraag is wat een werkbaar alternatief is.

Diewijfvandielange | 30-08-19 | 10:14

Diewijfvandielange | 30-08-19 | 09:49
Teringjantje.
En dus rot je 2.1. mil gemeenschapsgeld over de balk?
Wel eens in nood opvangplekken a la Leger des Heils/Rode Kruis etc. gewees?
5-hands matras, laken, kop instant coffee en maken dat je weg komt rond 08.00?
Ja, dat weet ik, want ik heb daar gewerkt (buitenland)) vriend.
Hoeft nog niet 1/10e van 2.1 miljoen aan te pas te komen.

Wanneer jij mij uitlegt waarom terugsturen "niet kan", ga ik jou serieus nemen, Charlie da Silva.
Of doen ze het helemaal anders, de Chilenen?

chicago river | 30-08-19 | 10:26
▼ 8 antwoorden verborgen

In Amsterdam is toch iedereen stoned van de drugs, heb ik op tv gehoord...

rooiesaus | 30-08-19 | 09:49

Gaat heer Groot Wassink er ook zijn intrek nemen? En als de illegalen eindelijk op het vliegtuig of rubberboot naar eigen land worden teruggebracht, gaat heer Groot Wassink dan met hen mee? En blijft hij aldaar? Vragen, vragen, vragen.

ljcoster | 30-08-19 | 09:48

Waaaaacht ... Wacht! Euhm. Kuch. Vraagje.
Als het nou veel doekoe oplevert om mensen, die nix voor jou kunnen en/of mogen doen en je de opbrengsten, voor het heen en weer laten zeulen van die mensen, voor eigen gewin binnenharkt??? Dan is dit toch gewoon klinklare mensenhandel ???
Amai ... Dit riekT

Centauri3 | 30-08-19 | 09:48

"Illegalenhotels bouwen past zó bij Amsterdam!"

Vanuit psychologisch oogpunt is al die irreële besluitvorming nog wel een soort van interessant. Waar zou het breekpunt zitten bij de grachtengordeldeuger?

MickeyGouda | 30-08-19 | 09:47

Die mensen hebben toch heel duidelijk laten zien hoe ze graag leven ? Gewoon laten kraken , kost niks , en je kunt ze dan altijd weer eruit gooien. Of zou mijnheer Wasssink iemand kennen die verbouwingen doet ? Die langskomt op zijn verjaardag met een pakketje met daarin 0,1 milj euro ?

Kim-Jung-Un | 30-08-19 | 09:47

Ja, Amsterdam heeft zijn prioriteiten weer goed op orde.

Amsterdamsko | 30-08-19 | 09:47

.. maar goed. Die 2,1 miljoen is een stelpost. De werkelijke kosten zullen wel snel dat met een factor tien overschrijden. Om daarna serieus te gaan groeien.
De wereld telt nog zeker 4 miljard mensen die ook wel gratis in een hotel in Amsterdam willen komen leven. Met hun rolkoffer.

Jan Passant mk2 | 30-08-19 | 09:46 | 1

de 2,1 mijoen is enkel voor de koop van een pand dat al sinds 2011 voor de Gemeente gereserveerd is om te kopen.. dat doe je dan op het moment dat de koopprijs boven de grenzen van idioterie zijn gestegen en voor een doelgroep dat enkel en alleen nog meer geld gaat kosten.. van de burger! Want hoe dan ook betaald nu de burger de aankoopprijs van dat pand, de verbouwing, de ontvangst en opvang voor illigalen uit het potje opvang illigalen van Wassink en uiteindelijk zullen deze kosten blijven oplopen en zal er een niueuw potje moeten komen om deze groep te voorzien van verdere opvang en onderhoud tot de dood hen schijt! En ook dan zal er een Gemeente bijspringen om derepatriëring of begraafkosten te voldoen.. beste burger van Amsterdam ( en daarbuiten) reserveert u vast voor een nieuwe belasting of heffing..

fikkieblijf! | 30-08-19 | 09:54

Gisteren nog onuitgenodigd naar een besloten feest gegaan, ik mocht niet naar binnen, ik ben toch naar binnen gegaan, en vervolgens heb ik de rest van de avond gratis gedronken en gegeten.

Rest In Privacy | 30-08-19 | 09:45 | 10

@chicago river | 30-08-19 | 10:00:

Ik schaam mij met terugwerkende kracht diep, Chicago, maar die bruiloft was echt heel erg en ik had mot met mijn wederhelft. Nu ik erover nadenk was het gewoon zijn schuld, haha.

MickeyGouda | 30-08-19 | 10:15

@MickeyGouda | 30-08-19 | 10:15:
Ja, lach het maar weg jij, jij losbol MickeyGouda in dat benedenvertrek. ;-
Dit keer vergeet ik het sarcasme/knipoog-teken niet hoor.
Weet ook eigenlijk niet of ""attitude" mannelijk of vrouwelijk is, en ik ga het niet googlen.
/
*Ze* zeggen dat er op bruiloften sowieso altijd veel emotioneels en heftigs aan de hand is met name onder het "bezoek".
Er is zelfs een Hollywoodie filmpje over gemaakt; Wedding Crashers (2005)
Zelf ben ik in 40+ jaar tijd in totaal op welgeteld 2 bruiloften gewees, dus heb geen recht van spreken.
Laat staan dat daar toffe drankjes op dienbladen voor mijn neus langskwamen.
Mijn naam is haas, ik weet van niks.
Behalve dat ik jou beschouw als goudeerlijk in de panelen.
Ja, die veer mag je wederom gerust uit den reeDt halen jetzt.

chicago river | 30-08-19 | 10:41

@chicago river | 30-08-19 | 10:41:

Mijn voorstel: een reallife, low budget remake van die film met reaguurders in de hoofdrol. De bruid zal ons intens dankbaar zijn voor het entertainment. Over die jurk ben je tenslotte ook wel een keer uitgepraat.

*Chicago met reverance een veer terug aanreiken doet*

MickeyGouda | 30-08-19 | 11:00
▼ 7 antwoorden verborgen

Kijk eens naar Los Angeles of San Fransisco. Shitholes. Ook het gevolg van jarenlang links bestuur. Dat wacht 020 ook.
Maar ze willen het niet zien.

horsteknots | 30-08-19 | 09:44 | 2

Ze willen het juist wel zien, ze kunnen niet wachten. Dan kunnen ze over straat lopen en iemand een euro toewerpen en zich heel de week goed voelen over de goede daad die ze gedaan hebben.

Kim-Jung-Un | 30-08-19 | 09:45

Wat is 2,1 miljoen nou? Daar koop je in Amsterdam net een rijtjeshuisje voor.

Mr_Natural | 30-08-19 | 09:44 | 1

Hahaha ook vlakbij Buitenveldert inderdaad. Volgens mij woonde Cheque van Gelder zelfs in dat buurtje.

Nanker Phelge | 30-08-19 | 10:00

Er gaat een hele generatie jongeren verloren die nu in de wachtkamer van het leven zitten. Wonen is onmogelijk. Het is voorbij iedere schaamte. Stelletje provincialen die de stad slopen. Waar is het mededogen? Mededogen met onze jeugd wel te verstaan en niet met klaplopers die hier niks te zoeken hebben.

osolemio | 30-08-19 | 09:43 | 6

@chicago river | 30-08-19 | 09:57: Je hebt gelijk, mijn blik is erg op jongeren gericht maar er zijn inderdaad ook andere groepen die te lijden hebben. Zelf veel jongeren in mijn omgeving die op geen enkel manier een zelfstandig bestaan op kunnen bouwen en ik vind dat heel triest. Maar ook met oudjes die zich met een plastic maaltijd moeten redden heb ik te doen.

osolemio | 30-08-19 | 10:12

@EefjeWentelteefje | 30-08-19 | 10:12: Zo denk ik er ook over. Aan de ene kant zeuren over woonruimte, aan de andere kant GroenLinks stemmen. Kan er weinig begrip voor opbrengen. Blijf dan maar lekker thuis wonen tot je 40e. Principes zijn duur.

Onno Barendsen9337 | 30-08-19 | 10:24

@EefjeWentelteefje | 30-08-19 | 10:12: DAT doen ze omdat ze bang zijn dat de ijsberen dood gaan en we onaardig tegen niksnutten zijn, gevolg is dat ze straks stijf v/d schuld staan, geen huis meer beschikbaar is en dat ze sowieso geen huis kunnen gaan betalen.

Uw Verzekeringsadvis | 30-08-19 | 12:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Jack van Gelder kan wel verbaasd doen, maar we hebben het over de Republiek Amsterdam. Die hanteren wetten die bij de stad passen.

koeberg | 30-08-19 | 09:42

Het volgende is 2,1 aan goede bejaardenhuizen, met lekker eten,
Tegelijkertijd tijd huizen voor starters.

gato | 30-08-19 | 09:42

Willen jullie meer of minder brandweerkazernes?
Minder, minder, minder!
Fuck jullie, populistische, xenofobe, klimaat ontkennende, boze witte populatie!

Is dit nog nieuws? | 30-08-19 | 09:41

Die 2,1 miljoen kunnen ze natuurlijk lenen tegen negatieve rente.

Mr.Crowley | 30-08-19 | 09:39 | 3

Weet je wie die negatieve rente betaalt?

Mr_Natural | 30-08-19 | 09:40

En ook bij negatieve rente moet je nog steeds je lening aflossen. Mensen denken om een of andere reden soms dat ze bij negatieve rente het geld mogen houden.

Hedieho | 30-08-19 | 09:43

@Mr_Natural | 30-08-19 | 09:40:
De Euro staat onder druk. Er gaat een gure wind waaien in de EU.
Dit helpt allemaal niet mee.

Mr.Crowley | 30-08-19 | 10:07

Die 2,5 miljoen is niets vergeleken wat die gasten de komende jaren gaan kosten aan uitkeringen , medische zorgkosten, bijzondere bijstand, juridische procedures, etc etc.

En mijn moeder van 87 moet zelf haar traplift gaan betalen, voor straf, omdat mijn wijlen vader 47 jaar hard gewerkt heeft......

laurentius | 30-08-19 | 09:39 | 2

Krom als een (bedriegde) banaan.. serieus zo wordt er ongegaan met mensen die daadwerkelijk bij hebben gedragen aan bv (ver)Nederland en dat is je dank na al die tijd.. je lekker tot ver in je pensioen nog zorgen moeten maken of je dat ene toetje wel kan halen.. of die extra paar sokken.. wanneer hiudt dit nu eens op.. kan blijven hameren op feiten maar er veranderd geen ene drol! Werkelijk geen ene drol!..

All_Anonymous | 30-08-19 | 10:51

Als u niet in Amsterdam woont kunt u zelf ook iets doen. Burgerparticipatie zeg maar.
Vertel al uw vrienden en kennissen dat er in het illegalenhotel ook Nederlandse paspoorten uitgedeeld worden. Dit zal als een lopend vuurtje door uw gemeente gaan en u kunt lange rijen illegalen op reis naar onze 'hoofdstad' aanschouwen.

Petrus Poortwachter | 30-08-19 | 09:38

Nog even los van de terminologie - "hotel" betekent dat er door de verblijvende gasten betaald dient te worden voor verblijf, handdoeken, zeep, lakens, ontbijt en diner.
Why? Why, moeten dit soort *plannetjes* altijd zo idioot duur uitvallen?
2.1. mil voor een fuckin' verbouwing? Van een kazerne? Voor 1 mil minder stamp je in 3 maanden een heel nieuw bouwwerk van de grond ja.
Waar al die "ongedocumenteerden" hun lousy loserleventje kunnen gaan slijten.
/
Wat is er mis met een plek onder de good ol' brug?
En de rijke stinkerds onder de illegale daklozen pinnen een tentje vast op de straatstenen.
Waar komt die drang en hang naar luxe vandaan?
Waar komt de drang en hang naar zielige ongedocumenteerde, illegale zeurneger te helpen door de helper whitey witmang vandaan?
Is dat nou het nieuwe Aflaat voor jezelf verschaffen?
/
Wat er allemaal kan in dat land als je zogenaamd zielig bent is niet langer te bevatten gewoon.
Illegalenhotel? - tieft toch op.
Mijn ouders zeiden tegen mij (en mijn puberbezoek), toen ik puberde:
---""Het is hier goddomme geen HOTEL!"---
En gelijk dat mijn ouders hadden. Werken, zelf geld maken en schoolgaan met je lazy ass.
Leer eens een hengel uit te werpen op de juiste plek, op de juiste tijd, met het juiste aas, illegaal.
En koop een vispas, van je zakgeld van Rukker GrootMoefti Wassende Water Wassink.

chicago river | 30-08-19 | 09:37

Doe maar, doe maar, doe maar. Die bom gaat toch wel af, laat het dan maar in Amsterdam zijn.

Mr_Natural | 30-08-19 | 09:37

De Nederlandse rechtstaat bestaat al sinds enige tijd niet meer.
Dus, who cares?

Mr.Crowley | 30-08-19 | 09:36

Ja dit is wel zo debiel dat ik alleen maar kan zeggen dat ze Amsterdam echt eens wakker moeten worden en anders moeten gaan stemmen.

Omebert | 30-08-19 | 09:35 | 1

Nee hoor. Uitstekend zo'n voorbeeld voor heel het land van hoe het niet moet. Vooral zo doorgaan.

koeberg | 30-08-19 | 09:44

De wet heeft z'n werk gedaan, geen recht op verblijfsvergunning. Maar dan komt de zieligheidsindustrie in het spel. Welkom. Iedereen is gehouden aan de wet, behalve als u door GroenLinks kunt worden gebruikt om hun barmhartigheid te tonen. Op andermans kosten en zeker niet te dicht bij hen in de buurt. Nee bij (toekomstige) 'recht extremisten', die wat tegen vreemdelingen hebben. Hou zou het toch zover zijn gekomen met die mensen.

Denk er eens over na fuckers, waarom vinden alleen jullie dit normaal en is de rest xenofoob? Wake the fuck up and smell the goddamn coffee

Kladderadatsch | 30-08-19 | 09:35

voor 2,1 miljoen wordt het pand door de Gemeente gekocht van de brandweer die daarover in 2011 afspraken heeft gemaakt ( had toen dat pand gekocht dan was het voor 1 miljoen in bezit van de Gemeente gekomen). Daarna wordt het pand verbouwd door de Gemeente zodat er opvang kan komen voor de Illegalen kosten niet bekend.
Vervolgens gaat vanuit het budget voor illegalen opvang die Wassing ter beschikking heeft ( krappe 11,5 miljoen) voor de illegalen vreemdelingen huur betaald worden aan de afdeling vastgoed van de Gemeente.

Kortom, de kosten per illegale vreemdeling om ze opvang te bieden en in leven te houden gaat gigantisch veel geld kosten, meer dan een bijstander ooit per dag zal hebben te besteden om in leven te blijven.
En voor hoelang deze opvang beschikbaar is en wat als deze opvang vol zit want de aanzuigende werking is nu al te zien en te merken.. wie wil dat niet in Afrika.. de rest van je leven prima verzorgd en gepamperd in verzorgingsstaat Nederlandiee.. en ondertussen onze bejaarden in hun zelfstandige woning laten met een uitgeklede pensioenen en steeds hogere kosten ipv zorg bieden in een beschermde verzorgingshuis..

fikkieblijf! | 30-08-19 | 09:33

Tijd dat Islamsterdam zich van Nederland gaat scheiden. Totaal de weg kwijt daar.

obzzcure | 30-08-19 | 09:33

de 2.1 mln komt er nog bij. Het is al 11 mln pj, en blijkbaar gaat men nu nog meer locaties zoeken dan oorspronkelijk, want men wil ook de Dublin-claimanten (asielzoekers die Nederland naar een ander land van de EU wil terugsturen) opvangen. En dat doe je natuurlijk het liefst in woonbuurten. Omdat in de woongroep Amsterdam het idee bestaat dat elke Afrikaan binnen 6 maanden omgevormd is tot een bakfietsende GL stemmer.

Shortganger | 30-08-19 | 09:32

Als het is om alle illegalen erin te lokken met een mooi verhaal, zoals ze daar inmiddels op rekenen en kunnen bouwen in dit land, om daarna slotopdepot te gooien snap ik het. Sterker nog: ik vind het een hele sterke die we nooit zagen aankomen.

NiCeY | 30-08-19 | 09:32

Mmm hoe zit dit juridisch nou eigenlijk? Mensen die hier illegaal verblijven, dus niet in overeenstemming met de wet, onderdak bieden als gemeente. Terwijl alle mogelijkheden er zijn om ze terug te brengen naar waar ze vandaan komen.

peterdh | 30-08-19 | 09:31

Stop maar Jongens ... we zijn af .....
man man man .....
wat een gaaf land ....
Gvd ...

Pjotterdjotter | 30-08-19 | 09:31

Interessante ontwikkeling Amsterdam. Gelukkig voor Halsema kan zij het enorme gat in haar begroting als declaratie indienen bij het rijk.

"Sanctuary cities" in Amerika, waar iedere illegaal welkom is, moeten hun eigen broek ophouden. De middenklasse vlucht de stad uit. Parkeerboetes en belastingen zijn er enorm en een vervallen krot kost snel een miljoen. Illegalen leven er bij de duizenden in derdewereld tentenkampen op de stoep. Afval en poep ligt er huizenhoog en tyfus en cholera zijn ook weer geintroduceerd.
Ziekten die horen bij links bestuur, dat alles vernielt zodra het geld van de anderen op is en de rijken dood of verdreven zijn. Behalve de rijke socialisten uiteraard, die leven er in ommuurde paleizen met gewapende wachtposten rondom. Die kunnen nog gewoon spijbelen voor het klimaat zonder een cent te verliezen.

Jan Passant mk2 | 30-08-19 | 09:31

Voor 2.1 miljoen kun je ook een speciaal team opzetten om de drugscriminaliteit te bestrijden. Maar ja, ...

MickeyGouda | 30-08-19 | 09:30

De Gemeente gaat een schadevergoeding betalen van 2.100.000 euro aan de verzelfstandigde (?!!!) brandweer van Amsterdam, die club die zo lekker soepel functioneert. De dienst Ongedocumenteerde Vluchtelingen (?!) van de Gemeente Amsterdam gaat kostendekkende (definitie?) huurpenningen betalen aan de Afdeling Vastgoed van de Gemeente Amsterdam.

Wat de criteria zijn voor huisvesting in dit hotel (!!!) zijn ondergetekende niet bekend, en evenmin dus of de We are Here boys er komen te wonen. Wellicht dat de dienst Ongedocumenteerde Vluchtelingen ook een kostendekkende schadevergoeding kan betalen aan de eigenaren van de woningen in de wijde omgeving van dit hotel vanwege de door hun te lijden waardedaling van hun bezit. Met hun Nederlandse paspoort en afdrachten aan gemeentelijke heffingen. Was er maar een nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_12-stat... voor bewust en structureel financieel wanbeheer. Of nog beter, voor moreel failliete gemeentes.

Rest In Privacy | 30-08-19 | 09:29

Zijn jullie ook zo blij, dat Groen Links en vooral die fijne burgemeester, zo lekker aan de weg timmeren. Gisteren een vernietigend stukje in de Telegraaf (dus is het waar) over de drugscriminaliteit en nu gaan ze nog meer potentieel binnen halen.
Wat heeft de gemiddelde Amsterdammer misdaan, dat ze met deze burgemeester opgescheept zitten ?

Karel Kruizenruiker | 30-08-19 | 09:29 | 4

@Elzenkoning | 30-08-19 | 09:31: De gemiddelde Amsterdammer is die stad allang ontvlucht......... er wonen enkel nog gekken en allochtonen

Fatwabuster | 30-08-19 | 09:36

nu is deze staat Amsterdam niet in 1 jaar ontstaan sinds Femke deze ellende op haar hals heeft genomen.. lijkt mij toch echt iets van de afgelopen 30 jaar dat Amsterdam als lieve stad wil doorgaan en dit hoe dan ook heeft overeind gehouden door vooral niet te handhaven en het maar te laten gebeuren.. Misschien een grandioze opruim en veeg actie organiseren.. Of als gemiddelde Amsterdammer vertrekken uit dat zinkende schip..

fikkieblijf! | 30-08-19 | 09:39

@Fatwabuster | 30-08-19 | 09:36:
Dan hebben die gekken en allochtonen overwegend op Alt-Left gestemd. De enige stroming in de puntenwolk des twitters met knokploegen (Antifa c.s.), die zich niets aantrekt van wetten en die afvalverwerking vooral een taak van provinciaaltjes vindt.

Elzenkoning | 30-08-19 | 09:41
▼ 1 antwoord verborgen

Amsterdam is verloren aan de extreme socialisten, er wordt niet eens meer gevochten om hun debiele plannen te stoppen. in dit land vol clowns, zoals de onnozele DeJonge van het CDA, laat weten dat het uitgesloten is dat ze met het FvD gaan samenwerken, de spruitjeslucht is weer overweldigend, de stoere taal en de schoenen doen de rest..

lanexx | 30-08-19 | 09:29 | 1

Kent u die uitspraak:''Wie op clowns stemt kan een circus verwachten?''.

AlexMM50 | 30-08-19 | 10:06

Er oogt weinig zo nutteloos als een journaal item waar eerst Halsema en vervolgens Grapperhaus aan het woord komt.

Axelvon | 30-08-19 | 09:29

Daar wordt feest voor democratie afterparty gehouden.

Kaas de Vies | 30-08-19 | 09:29

Als we een beetje competente regering hadden, had er allang een regeringscommissaris op de stoep van de Stopera gestaan. Maar ja, dat hebben we nu eenmaal niet. Met dank aan alle VVD-, CDA-, D66- en CU-stemmers.

MAD1950 | 30-08-19 | 09:26

Ach ja Amsterdam, onze wetten zijn niet hullie wetten
Che Guevara zag dat het goed was

Elzenkoning | 30-08-19 | 09:26

Het gaat nog veel gekker worden.

Mr.Crowley | 30-08-19 | 09:25

Jack is afkomstig uit een lijn mensen die de domsten niet zijn.

Slogra | 30-08-19 | 09:25

Hij is weg bij de NOS hè, nu kan hij dit soort vragen stellen.

Tilburger | 30-08-19 | 09:24 | 2

Trieste waarheid.

dr Rechts | 30-08-19 | 09:27

Jup

lacucaracha | 30-08-19 | 09:40

Ik zeg: Doe die kazerne gewoon even aan de Keizersgracht.

Of wacht. Prins Moeilijke Bril heeft nog een pandje vrij, gewoon als gebaar terug naar zijn volk, over wiens rug hij toch zijn startkapitaal heeft gekregen als vastgoedmagnaat. Toe joh, geef eens wat terug voor het algemeen belang? Die racebaan krijg je ook al!

Beste_Landgenoten | 30-08-19 | 09:23 | 1

Prins Moeilijke Bril lacht en denkt: ieder voor zich, en het klootjesvolk voor Oranje.

ljcoster | 30-08-19 | 09:53

Probleem ligt bij de overheid die het illegalenprobleem niet aan kan/wil pakken. De gemeenten zitten met illegalen die niet kunnen worden opgepakt.

De Politie kan weinig:
https://www.politie.nl/themas/illegaliteit-vreemdelingen.html#alinea-title-wat-doet-de-politie-met-illegalen

Mahatma | 30-08-19 | 09:23

Makkelijk tweeten vanuit Dubai Jack?

Mokum Kosher | 30-08-19 | 09:23

Hahahaha!!!

Kaas de Vies | 30-08-19 | 09:30

Had je anders verwacht in Amsterdam dan Jack?

RenHoek | 30-08-19 | 09:21

Roomservice, Tempur matrassen, mini-bar dagelijks bijgevuld en natuurlijk een 55" televee met veel buitenlandse zenders. Rookmelder + botenhamzakje + elastiekje en lekker paffen in je luxe hut.

Voor 2,1 miljoen kun je ook een vliegtuig huren om deze lieden fijn naar het land van herkomst te brengen.

Rest In Privacy | 30-08-19 | 09:21 | 1

De rookmelder slaan ze meteen aan gort. Want dat ding blijft loeien.

Nivelleermarionet | 30-08-19 | 10:01

De rook van de onthulling van Amsterdam als drugsmaffia-metropool is na twee dagen opgetrokken en men gaat daar over tot de orde van de dag. Het bestuur van de stad heeft zo zijn eigen kijk op prioriteiten. Primair is daar de zorg voor illegalen, al dan niet in de kraakmodus. Ruim baan voor scooterende drugskoeriers. U kunt wel even aan de kant toch?

Ridde Rogter | 30-08-19 | 09:18

Hier in Maastricht waren er al 3 panden omgebouwd tot asielopvang voor miljoenen euro’s. Echter nu is men doodleuk een vierde locatie aan het verbouwen voor wederom miljoenen. Overigens zijn de andere locaties alweer gesloten!

Asylum | 30-08-19 | 09:18

Komt er ook een muur omheen? En bewaking? En bed-bad-brood zodat ze niet hoeven te stelen voor hun eten, een normaal bed hebben en niet als dakloze in de buitenlucht hoeven te slapen? En komen er ook 'afkoel-kamertjes' voor de illegalen die personeel bedreigen, meppen en het meubilair vernielen? En begeleiders die de illegalen helpen met hun gedwongen vertrek/terugkeer naar herkomstland?


Dan ben ik voor!


Zo niet, dan niet.

gaffelbaard | 30-08-19 | 09:17 | 2

Wat dacht je ervan om ze gewoon op te sluiten en ze zelf te dwingen om terug te gaan? Gewoon boeien en het vliegtuig in, maar Afrika, elk willekeurig land is prima daar en eruit flikkeren! Niet ons volk, niet ons probleem.

dutch bikkel | 30-08-19 | 09:20

@dutch bikkel | 30-08-19 | 09:20: heb je het woord "muur" gelezen?

gaffelbaard | 30-08-19 | 09:36

en toch de veiligste stad van Europa, da's nou jammer voor alle accuzuurdrinkers...

Satria | 30-08-19 | 09:17 | 9

"Drugsgebruik
Onder die laatste noemer valt onder meer de mate van drugsgebruik. In het licht van het gisteren verschenen rapport 'De achterkant van Amsterdam', mag het verrassend heten dat op Kopenhagen en Stockholm na ook op dat vlak Amsterdam als veiligste stad van Europa geldt."
Goh, zou Amsterdam niet gelogen hebben over wat zaken? Veilige stad? Laatste keer dat ik in Amsterdam kwam, liep er een hevig bloedende vrouw, dus ik stopte, ze bleek te zijn beroofd én aangerand! Even 112 gebeld en gewacht tot de popo er was. Ik ben ook in Stecin geweest in Polen, geen groepjes met sissende negers of getinten, geen agressie, ik voelde me daar honderd keer veiliger dan in Amsterdam! Rara hoe kan het..

dutch bikkel | 30-08-19 | 09:33

Worden die cijfers wel bijgehouden?

lacucaracha | 30-08-19 | 09:40

Voor illegalen?

de honden blaffen... | 30-08-19 | 09:44
▼ 6 antwoorden verborgen

Om in Jack zijn termen te blijven "zeur niet over belastinggeld.Het gaat om een hele kleine bijdrage pp"
www.geenstijl.nl/5140165/wat-is-jack-...
Ow wacht, het is nu in zijn achtertuin.

BrutusBosch | 30-08-19 | 09:16 | 2

Touche..

dutch bikkel | 30-08-19 | 09:24

Kijk, zo krijgt hypocrisie een gezicht. Netjes, BB

H. Caulfield | 30-08-19 | 09:29

Snap wel dat ze komen. Amsterdam is, ondanks de alarmerende rapporten, de meest veilige stad van Europa en op drie na veiligste stad ter wereld. Wie wil daar nu niet wonen. Biertje doet pakken
www.at5.nl/artikelen/196427/amsterdam...

Jan Leul | 30-08-19 | 09:16 | 1

Wij van wc eend adviseren.

lacucaracha | 30-08-19 | 09:41

Ach waarom ook niet. We hebben hier toch geen daklozen, onze ouderen zitten in een luxe tehuis alwaar ze iedere dag een lekkere douchebeurt krijgen en een heerlijk diner, er zijn geen voedselbanken, iedereen kan ruim gebruik maken van de zorg die men nodig heeft en armoede is er ook niet. Ik zou zeggen: haal half Afrika hier maar heen. O, wacht...

Maria.1 | 30-08-19 | 09:15 | 1

U bedoelt de andere helft, want de ene helft zit hier al.

Nivelleermarionet | 30-08-19 | 09:59

Jack zit niet meer bij de Publieke Omroep. Dan kun je opeens zomaar zeggen wat je denkt.

raskol | 30-08-19 | 09:15 | 2

Ah derksje | 30-08-19 | 09:05 had die conclusie al getrokken.

raskol | 30-08-19 | 09:16

@raskol | 30-08-19 | 09:16: Woont ie in de buurt, onze Jack?

dr Rechts | 30-08-19 | 09:03 | 1 | reageer

dr Rechts | 30-08-19 | 09:29

Wassink is niets meer of minder dan een bureau-terrorist, ze hoeven geen Makro's meer in brand te steken. Dat niemand ingrijpt is voor mij het duidelijke signaal; de wet is een lachertje in dit verkwanselde land.

grindbak | 30-08-19 | 09:14

Wie gaat de verbouwing uitvoeren? Juist, de broer van Rut, Hugo Hekking.

RickTheDick | 30-08-19 | 09:14

stamp ze in de oude bijlmer bajes, zet ze vast. dwing ze en de gastlanden tot uitzet. zo moet het en niet anders.

Schepvogel | 30-08-19 | 09:13 | 1

Precies! We sturen gewoon de vloot als ze niet luisteren. Start de motoren van het schip, de matroos en de marinier zijn al gemobiliseerd.

Nivelleermarionet | 30-08-19 | 09:58
-weggejorist en opgerot-
witchmaster | 30-08-19 | 09:13

Wachten tot het vol is, dichspijkeren en 3 x per dag een super goedkope maaltijd naar binnen schuiven, kosten aftrekken van ontwikkelingshulp. Het moet maar, zijn slechtere oplossingen.

De_Helderse_Kaaskop | 30-08-19 | 09:13

Er zit vast iets hallucinerends in het Amsterdamse drinkwater

r@face | 30-08-19 | 09:12 | 1

Het rioleringwater zit vol coke en XTC. Dat is toch al een goed begin. Het drinkwater komt nog.

Nivelleermarionet | 30-08-19 | 09:55

Aha..... weer een 'Amsterdam' topic........ stupiditeit in progress!

Fatwabuster | 30-08-19 | 09:12 | 1

Dat topic met die geschilderde handjes om te zwaaien in de buitengebieden was er ook eentje om in te lijsten.

2voor12 | 30-08-19 | 09:17

Amsterdamse bouwprojecten kennende zal de schatting niet kloppen en zijn bijkomende kosten het veelvoud van die 2,1 miljoen.
Jammer dat er alleen maar 1 project gestart wordt, wat mij betreft mag alles wat al dan niet illegaal in NL rondzwerft naar Rampsterdam

Rest In Privacy | 30-08-19 | 09:12

Was Nanninga maar burgermeester van A'dam ipv Halsema...

Motleycrew | 30-08-19 | 09:12 | 2

moet uiteraard zijn: burgemeester.

Motleycrew | 30-08-19 | 09:12

Stockholm nog veiliger? Die stad in dat land met al die Moslims tussen de Agnetha's?

Realism Is All | 30-08-19 | 09:37

Zoveel dak- en thuislozen, maar we beginnen bij de mensen die er geen recht op hebben.
Lekker gewerkt.

Analia von Solmsch | 30-08-19 | 09:11 | 1

Zeer treffend..

Wijze uit het Oosten | 30-08-19 | 09:24

Je toch denken dat het geld nu wel eens op zou zijn...

Rest In Privacy | 30-08-19 | 09:10

Grappenhaus wil een opvangcentrum voor in het buitenland veroordeelde Drugsbaronnen. Dat is goed voor de economie en geeft 200 miljoen subsidie. Die mannen/vrouwen gaan dan overal souveniers winkeltjes openen of 2de hands Bentley's verkopen.

derksje | 30-08-19 | 09:10 | 1

Cool! Waar? Al te vinden op groupon? Ideaal als bedrijfsuitje.

H. Caulfield | 30-08-19 | 09:19

Links en Co. (inmiddels 90% van het politieke/ambtelijke/rechterlijke/journalistieke spectrum) trekken zich helemaal niets aan wat de meerderheid van Nederland daadwerkelijk wil. Dat de sheeple via de stembus deze bullshit toch blijven faciliteren, is het resultaat van manipulatie en bedrog.

balustrade | 30-08-19 | 09:10

Antwoord is toch “nee”?
020 ‘koopt’ voor €2,1mln het pand dat al van haar is vanwege een achterlijke afspraak dat als de brandweer eruit gaat ze de taxatiewaarde van het pand krijgt...
Om vervolgens er nog €X miljoen aan te verspijkeren en Miele’s en Playstations in te stoppen.
Amsterdam kennende gaat dit volledige project >€5mln kosten, los van running cost.

Braco.me | 30-08-19 | 09:09 | 3

Is er al een plan voor die vuilverbrandingsoven?

derksje | 30-08-19 | 09:13

Over een paar maanden ongetwijfeld weer een fikse verhoging van de WOZ.

Rico Tampeloerus | 30-08-19 | 09:09 | 1

Als je 1,5 miljoen euro voor een jaren 50 rijtjeshuis kunt neertellen, maken die paar tientjes op jaarbasis weinig uit.

kapotte_stofzuiger | 30-08-19 | 09:15

Waar is Dennis Bergkamp als je hem nodig hebt??

Arnold Layne | 30-08-19 | 09:09

die man heeft een vooruitziende blik.. je bouwt op kosten van de gemeenschap gewoon nog een Hotel voor hen die daar recht op hebben.. de Nl dakloze die zoals men weet nergens terecht kan en steeds, steeds langer dient te wachten op een dak boven het hoofd... oh wacht.. je dient eerst illegale vreemdeling te worden voordat je recht hebt op een dak boven het hoofd, boterham op je bord en gratis gezondheidszorg .. dat gaat de Hollander nooit lukken dus.

fikkieblijf! | 30-08-19 | 09:08

Wat is het verschil tussen een illegaal en een vreemdeling?

Jos Tiebent | 30-08-19 | 09:08 | 4

Vreemde Ling is een Chinees.

Premier Trutte | 30-08-19 | 09:11

je kunt een legale vreemdeling zijn... dus gedocumenteerd en met bsnr en de zgn niet westerse achtergrond .. en dan ben je meteen een migrant. Illigaal ervoor betekend simpel.. je hebt alles al geprobeerd om gedocumenteerd te raken daarvoor verbleven in AZC's en alle juridische ondersteuning ontvangen op kosten van de gedocumenteerden in dit land.. dan krijg je de stempel Illigaal omdat je dient te vertrekken uit dit land, je bent niet welkom, we gaan je niet onderhouden de komende 70 jaar... maar goed, Amsterdam die lieve stad heeft eigen wetten en regels .. dat weet die pro migrant in ver weg Afrika en dus zijn er gisteren weer 360 aangekomen op Lesbos. Daar waar al inmiddels 10.000 in kampen worden opgevangen en hopen dat ze illigaal de weg kunnen vinden richting ..

fikkieblijf! | 30-08-19 | 09:13
▼ 1 antwoord verborgen

Tjah, is een beetje dubbel. Alle ongewenste mensen in een barak stoppen (van 2,1 miljoen dan weer wel). Je kan er van alles van denken.

Leptob | 30-08-19 | 09:07

Als de (lokale) overheid willekeurig besluit zich niet aan een wet te houden, is het dan een bananenrepubliek, anarchie, allebei of iets anders??

Koning Willy | 30-08-19 | 09:07 | 2

Hek eromheen.. maar ook niet in Den Haag vervolgens gaan aankloppen om meer geld dat vanuit geheel Nederland dient te worden opgebracht.. verhoog daar in Amsterdam maar de OZB er zitten immers zeer rijken pandjesbazen en maffia die wel varen bij die lieve stad met zijn eigen wetten en regels..

fikkieblijf! | 30-08-19 | 09:15

Geen van allen Willy. Het is de monarchie van de vrede.

Nivelleermarionet | 30-08-19 | 09:51

Geweldig die waanzin! Geef het geld maar uit! Toch niet van jou. Voel je een beter mensch, vertel aan je kinderen dat jij, in de Raad, er voor hebt gezorgd dat je ruim 2000K hebt uitgegeven aan opvang van ruif- en uitvreters. Hulde. Fuckinghell.

Fuckinghell | 30-08-19 | 09:07

Het is trouwens de wk-finale all over again: onder welke steen heeft die van Gelder geleefd??!! Mogen sportverslaggevers geen nieuws volgen?

LuNaTeeQ | 30-08-19 | 09:07

Terugsturen is goedkoper.

Manus Olie | 30-08-19 | 09:06 | 3

First class zelfs

kapotte_stofzuiger | 30-08-19 | 09:08

@peterdh | 30-08-19 | 09:28:
Met een prive-jet en 25K cash in het handje is nog goedkoper.
Kunnen ze in de woestijn/jungle/shithole een mooi beginnetje mee maken. Vingerafdruk en DNA afnemen en duidelijk maken dat ze nooit meer terug mogen komen, op geen enkele voorwaarde.

Lochos | 30-08-19 | 09:36

De Illegalen zullen het waarschijnlijk zelf hebben afgedwongen , onder bedreiging van geweld .

laurentius | 30-08-19 | 09:06

Waarom zo verbaasd Jack ? Dat is toch de normale gang van zaken in Amsterdam? (cq de rest van Nederland)

WarremeWors | 30-08-19 | 09:05

Kennelijk met instemming van onze wetgever.

Elzenkoning | 30-08-19 | 09:05

Is prima idee toch? Groot hek er omheen met bewaking waarbij de illegalen alleen naar buiten mogen om linea recta naar hun veilige thuisland te worden getransporteerd.

2voor12 | 30-08-19 | 09:05 | 5

@Aristotalloss | 30-08-19 | 09:18: Achter de heg staat een hek en daarachter staat een gek. Bautenlanders die dit begrijpen mogen blijven, de rest zurück zur Heimat.

Nivelleermarionet | 30-08-19 | 09:48

Om heel Amsterdam een muur lijkt mij nog beter.

snakeplisskin | 30-08-19 | 10:01

Soort van douanegebied of ambassade status. Kon best wel eens werken op die manier.

Dezenaamhier | 30-08-19 | 10:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Jack mag dit zeggen. Hij werkt niet meer voor de NPO. Maar Peter R. de V. en Jan M. zullen hem ongetwijfeld zwaar gaan bekritiseren.

derksje | 30-08-19 | 09:05 | 1

Jan M zit nu bij de Vlaamse Commerciëlen.

Rico Tampeloerus | 30-08-19 | 09:11

Mooie klikbeet (of zoals wierd duk zou zeggen: klikbijt).

LuNaTeeQ | 30-08-19 | 09:05

Ja, Nederland is stuk.

Not_again | 30-08-19 | 09:04

Amsterdam ... nuff said!

GuusHetSchaapje | 30-08-19 | 09:04
-weggejorist-
late_kapitalist | 30-08-19 | 09:04

Daarna een lucifer... en het is een hij-brand-weer-kazerne.

Premier Trutte | 30-08-19 | 09:03

Woont ie in de buurt, onze Jack?

dr Rechts | 30-08-19 | 09:03 | 2

Ja ja, het komt nu wel dichtbij he?

Lochos | 30-08-19 | 09:22

Nee, maar hij winkelt nog weleens aan de overkant op het Gelderlandplein. Overigens wel handig dat het direct naast het politiebureau ligt. Maar dat zal ook wel gaan sluiten

rondjesrijder | 30-08-19 | 10:07

Nu nog snelwegen bouwen voor automobilisten die zich aan illegale snelheden houden

kapotte_stofzuiger | 30-08-19 | 09:02 | 2

Ja, die illegalen zouden ook snelweg zijn.

Premier Trutte | 30-08-19 | 09:16

Brilliante opmerking! Maar helaas, mensen met een auto zijn werkende kapitalisten en moeten hard worden aangepakt, geen genade!

Moonwarrior | 30-08-19 | 10:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl