Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mohammed koning van Amsterdam Nieuw-West

Dus wij creatief boekhouden met die Nederlandse voornamen. Haalt Amsterdam de grappen en grollen weer eens rechts in.

In het Amsterdamse stadsdeel Nieuw-West is Mohammed de ongekroonde koning van de kindernamen, met Mohamed, Ahmed, Muhammed en Ömer als stijlloze secondanten. Ja, dan maakt het dus helemaal niet meer uit of je Lucas en Lukas bij elkaar gaat optellen he, stelletje wijsneuzen. Wij zoeken naar 'Klaas', maar die boerenlullennaam staat ondanks een influencerondje van het vvd-vaasje door Little Marrakesh gek genoeg niet op de kaart. In Amsterdam-Zuid is Mohammed daarentegen niet welkom. Daar krijgen Olivier, Benjamin, Felix, James en Oliver een tweetalige opvoeding, een traineeship, een kopje earl grey thee en een lidmaatschapskaart van D66 in de wieg gegooid en verder is er helemaal geen sprake van segregatie.

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Isabelle_Frewin | 31-01-19 | 08:33

En later krijgen deze jongens een glanzende carrière in de tv programma's "Opsporing verzocht" of "Terplaatse" dat is toch de langstlopende soap ipv GTST.

patrick023 | 31-01-19 | 07:44

Mohammed, Ahmed en Hassan vind ik afgezaagd... bij ons in het AZC noemt bijna iedereen zichzelf Mohammed, Ahmed en Hassan.

Heb hier een paar namen daar kun je mee voor de dag komen:
Amir, Ayoub, Ibrahim, Emir, Onur, Samir, Selim, Sirac, Yassin en niet te vergeten Recep, Tayyip genoemd naar president Erdogan.
Als je deze namen hoort dan denk je automatisch aan het toekomstig Nederlands elftal.

sociaal_econoom | 30-01-19 | 20:57 | 2

Adolf Heinrich Hermann Julius Reinhardt Albert Rudolph Otto........... waar zijn ze gebleven..?

grapjasz | 30-01-19 | 22:43

Je bedoelt het toekomstig Europees elftal? Wat een feesten zullen dat worden, elke 4 jaar Europees Kampioen. Wel zonder vrouwen en met alcoholvrij bier, maar dat mag de pret niet drukken.

Mr_Natural | 31-01-19 | 00:44

Klaas is de naam van laffe weglopers en Kia-rijders. Begrijp best dat ouders hun kind ineens niet meer zo noemen.

Watching the Wheels | 30-01-19 | 20:50

Waarom noemen ze in Nieuw- west hun zonen
niet gelijk klootzak ? Die kant gaat het uiteindelijk toch wel op.

Bari Oomsma | 30-01-19 | 20:29 | 1

Dat doen ze toch?

Watching the Wheels | 30-01-19 | 20:51

Nog niet zo lang geleden heette alle meiskes Maria. En soms ook de jongens.
Nog zo'n stadium wat wij voorbij zijn.
Wel weer een sluwe truc van de profeet om de statistieken te fukken.

oplichter | 30-01-19 | 19:43 | 1

Waar pleit je voor? Mohammed koekjes van de meisjes van halal?

Watching the Wheels | 30-01-19 | 20:52

Handig. Kan Mo of Achmed zeggen dat Mo het heeft gedaan of Achmed. Zijn het er nog 4 of 5 met diezelde naam.

Jan, Leiden | 30-01-19 | 19:13

echt veel fantasie hebben die NLers dan ook niet echt overigens.

Wienerschnitzel mit | 30-01-19 | 19:03

Is wel de vraag hoeveel verschillende autochtone namen er zijn en hoeveel verschillende allochtone. Anders blijft het een beetje vaag.
Als je 500 autochtone kinderen 250 verschillende namen geeft en 100 allochtone kinderen 10 verschillende namen heeft dan staan de allochtone hoger in de top 10, hoewel het minder kinderen zijn.

kloopindeslootjijook | 30-01-19 | 18:47 | 1

Amsterdam Nieuw-West heet vanaf heden dus terecht "MoTown".

ljcoster | 30-01-19 | 18:38 | 1

hehe goeie, had ik nog niet eerder gehoord. maar helaas valt die arabische jengelmuziek toch een beetje in het niet bij de soul van weleer.

geenspam | 30-01-19 | 18:56

Trouwens... DIT is dus waar het lokale Politburo tijd voor heeft ? Naampjes per getto turven ? Weet je wie ook namen per getto liet turven.....?

Grijskijkert | 30-01-19 | 18:31

De namen lezend van het kroost in 020 bevestigd enkel dat 020 één groot shithole is.

Grijskijkert | 30-01-19 | 18:28

Wat een rare namen allemaal.
Hier noemen ze hun kinderen nog gewoon Lenin, Hitler of Stalin.

Gulliver | 30-01-19 | 18:28

Ik gun het Amsterdam en de linksmensch voor 1000 % dit soort ontwikkelingen.; de vervuiler betaalt gelukkig keihard mee.

Rest In Privacy | 30-01-19 | 18:18 | 1

Ik hoop dat je "Amsterdam en de linkmensch" als combinatie bedoelt? Zijn ook van die ongelukkigen die hier geboren en getogen zijn, die hier geworteld zijn en zo typhus rechts als ondergetekende zijn, die met tranen in de ogen hun stad keer op keer verder naar de klote zien gaan. Eeuwen Pvda diepe diepe sporen, nekslag zit er aan te komen nu met Groen Ruk aan de macht. We zijn er echt nog, zij die niet willen multiknuffelen, zij die toch altijd nog een beetje van de stad houden, het is verschrikkelijk wat er allemaal hier gebeurt. Compleet verwoeste wijken, Moskeetjes, Islamitische scholen, bontkraagjes all over the place, ontploft toerisme, Gaza 020, overal tuuuuuuterende Denk stemmers, sjaaltjes, in sommige wijken kun je klootzak roepen zo vaak en zo hard als je wilt, geen hond die je verstaat, het is een gekkenhuis. Woon zelf in blanke enclave waar men elkaar nog groet en waar men nog af en toe een gebbetje of een lulpraatje maakt. Hoe lang nog? Geen idee. Maar het is best een kutgevoel jouw mooie stadje elke keer verder te zien afglijden. Waarom nog niet gevlucht? Easy, een Fries blijft in Friesland, een Groningen gaat geen stap buiten Groningen, tsja, een Amsterdammer blijft een Amsterdammer. Maar helaas zal ik mijn graf hier niet gaan vinden, mag ik dan bij jullie zong die kerel de Breij al eens. Mag ik dan bij jullie, het komt er aan, helaas. Arme mooie stinkstad, met troep en je rotzooi, ik zou je een betere toekomst toe willen wensen.

Lorejas | 30-01-19 | 23:24

Gister Badr ontmaskerd als dopingzondaar, vandaag Boef aan de beurt. Een prima weekje tot nu toe!

Toninhocerezo | 30-01-19 | 18:15

Creatief zijn ze ook niet in Amsterdam.
Het eerste kindje noemden ze Oliéén daarna kwamen Olitwee en Olidrie.
Nu zijn ze dus bij nummer vier aanbeland.

Gulliver | 30-01-19 | 18:13

Als Amsterdam kaal is gevreten door mensen die niks wil bijdragen aan de samenleving trekken zij verder. Amsterdam is de eerste stad in Nederland die kaalgevreten wordt. Het zijn net sprinkhanen.

Eddy67 | 30-01-19 | 18:08 | 2

Right! Kaalvreten, uitzuigen en wegwezen. De mosseltaktiek.

bqbq | 30-01-19 | 18:11

Als zeemeeuwen. Krijsend aan komen vliegen, beschikbare buit roven ook ten koste van soortgenoten, en dan weer krijsend en shittend wegvliegen en rotzooi achterlatend.

ljcoster | 30-01-19 | 18:42

Ik kan u tevens voorspellen dat Mohammed over een jaar of 15-16 de meest voorkomende naam in de misdaadstatistieken zal zijn. (voor zover dat nu al niet het geval is...)

De Ana(a)list | 30-01-19 | 18:08 | 1

Ja, en ook gewoon op straat.

Wienerschnitzel mit | 30-01-19 | 19:05

Dus Mohammed voert de lijst nog maar in 1 stadsdeeltje aan? Nog even en er is helemaal geen Mootje meer te vinden in Mokum. De stad wordt te duur en expats noemen hun kind geen Mohammed.

medusa324 | 30-01-19 | 18:05

Hahahaha in het centrum van dat poepgatdorp noemen mensen hun dochter Charlie. Hoe debiel ben je dan? Of zullen ze hun dochter Charlie noemen als eerbetoon aan Charlie Hebdo?

Tipped Relic | 30-01-19 | 17:52

Ik schaam me kapot dat zelfs een deugstad als Amsterdam toch Nederlanders met een niet westerse achtergrond gewoon in ghetto-wijken zet. Zelfs de 'bruinhemden' van de PVV en het FvD zouden dat nooit toestaan.
Om vluchtelingen een eerlijke kans op participatie in onze mooie samenleving te bieden moeten alle wijken eenzelfde verdeling van culturen hebben.

Promedio | 30-01-19 | 17:41

Heet dit nou gettovorming of apartheid?

postmodernismisdead | 30-01-19 | 17:31

Wedden dat de namentool volgend jaar niet meer online komt, want polariserend en andere linkse shit woorden?

GoedenMorgenDezeMorg | 30-01-19 | 17:30

Ik vind Lieve en Veerle nog altijd de mooiste namen maar ja dat past natuurlijk niet bij jongens.

sufkut | 30-01-19 | 17:27

Ik zeg muur bouwen om die Gazastrook daar.

Schepvogel | 30-01-19 | 17:18

Of JanJaap van der Wal die het had over de kakker turk: Ahmed Jan

Peniskokertje | 30-01-19 | 17:16

Ik mis de op straat veel gehoorde namen watkijkje en kech. O wacht , dat zijn de nummers 1 in de straattaal top 10.

AntonJensen | 30-01-19 | 17:15 | 1

KK is wel weer lekker kort als naam, kan je toch sneller dan al die van rechts naar links krabbelende medestudenten aan de eerste som wiskunde Atheneum 6 beginnen! Pak je toch dat stukje voorsprong wat je als KK ongetwijfeld ten deel zal vallen. Kan ook niet anders, die familie is of heel groot, of heel machtig, in ieder geval gaat het op straat verdacht vaak over de familie KK.

Lorejas | 30-01-19 | 23:01

Valt me eerlijk gezegd nog mee van die open inrichting 020.
Want had veel meer zgn. genderneutrale/genderfluide nominale geestverkrachtingen verwacht.
Van het soort ''Vreer'', ''Groen'', ''Zeeh'', ''Skye'', ''Sterre(tje)'', etc..
Om zowel de toxic masculinity bij jongens als het door het patriarchaat bepaalde rolmodel bij meisjes te doorbreken. En natuurlijk ook de hoge, nobele en nodige strijd aan te binden met de institutionele transfobie. Maar ben daar waarschijnlijk een jaartje of 10 te vroeg mee.
Het Amsterdamse gesticht een beetje kennende komt dat vast nog wel.

Ab Sconditus | 30-01-19 | 17:10

In 1990 in Bos en Lommer woonde ik in een woning van 6 in een trappenhuis. In 1 woning woonde een jonge Turk met een Nederlandse vriendin. Toen ik in 1997 weg ging was ik nog de enige Hollander. De jonge Turk en vriendin waren al verhuisd. Er woonden nog louter mensen uit islamitische landen die geen Nederlands spraken. Hun kinderen plasten in het souterrain en scholden me in hun taal uit als ik er wat van zei. Allemaal islamitische namen op het bellenbord.
1997... of had ik dat al gezegd. Niks nieuws dus. Nu woon ik in een blank, wit Hollandsch dorp. Niet goed? Fuck you.

polderslootje | 30-01-19 | 17:08 | 1

Goh, ze hadden nog hun? naam vermeld. Dat is al heel wat.

bqbq | 30-01-19 | 18:13

Handig om te weten dat je niet in Noord en Nieuw-West moet gaan wonen.

BozePaarseMan | 30-01-19 | 17:07

Samuel, Benjamin, Max, dat je je zoon nog zo'n naam durft te geven in Amsterdam.

Mr_Natural | 30-01-19 | 17:02

Een beetje hetzelfde als een witmans op Banda die z'n larf 'Jan Pieterszoon' noemt.

Slogra | 30-01-19 | 17:01 | 2

Naamdeflatie? Het zou toch Jan Pieterszoon Coen moeten zijn?

Nivelleermarionet | 30-01-19 | 17:05

Als 'Mehmed' kan, dan kan Coen-Pieter Janssen ook.

Slogra | 30-01-19 | 17:16

De namen Jan en Piet beginnen zeldzaam te worden.

Kaskensj | 30-01-19 | 16:56 | 4

O ik dacht dat abou iets als vader betekent.

matatwork | 30-01-19 | 17:36

matatwork | 30-01-19 | 17:36

Betekent het ook.
Ab = vader
Abou = zijn (voor)vader is. In de Maghreb/Noord-Afrika vaak afgekort tot Bou, bijvoorbeeld Ali Bouali = Ali Abou Ali. Klinkers weglaten is kenmerkend voor gebieden met een van oorsprong Berberse bevolking.
Ben, Bin of Ibn = zoon van
El of Al = is om status aan te geven. Nederlandse equivalent is 'van' of 'de'. Behalve in Arabische namen zie je dit ook nog in Spaanse en Portugese namen terug: Almeida, Alcalde, Albufeira etc. Erfenis van de Moorse periode.

koter | 30-01-19 | 18:08

Zeer leerzaam. Veel dank, weledele Al-Koter.

ljcoster | 30-01-19 | 18:45
▼ 1 antwoord verborgen

Volgende topic...... de Klimaathoax in de 2e Kamer..... het liegen en draaien gaat door

Fatwabuster | 30-01-19 | 16:55 | 1

Ons belastinggeld wordt er toch doorheengejaagd. Op deze manier, met de publieke schijndebatten, is dat toch iets transparanter dan wanneer ze helemaal niets uitvreten.

Nivelleermarionet | 30-01-19 | 17:04

Ben benieuwd hoe de kinderen van het kinderpardon als voornaam hebben?

sociaal_econoom | 30-01-19 | 16:53 | 1

In ieder geval geen Piet of Jan.

JohnWalker | 30-01-19 | 17:11

Beetje raar idee dat over 100 jaar alle mannen in Nederland Mohammed heten.

Mr_Natural | 30-01-19 | 16:52 | 4

JohnWalker | 30-01-19 | 16:58
Hij zal ons deze keer niet gaan redden, de eerste keer bestond Mo nog niet.

Mr_Natural | 30-01-19 | 17:00

De naam Jesus (uitgesproken als gesoes) komt vaak voor in spaans-sprekende landen. Omwille van zelfbehoud zullen weinig ouders in Amsterdam Nieuw-West die naam mogelijk aan hun zoon durven te geven.

ljcoster | 30-01-19 | 18:53

@ljcoster | 30-01-19 | 18:53
Ja, en Italie is "salvatore" niet ongebruikelijk.

geenspam | 30-01-19 | 18:57
▼ 1 antwoord verborgen

En alweer A'dam's nieuws.

horsteknots | 30-01-19 | 16:51

Als iemand bij de gemeente Amsterdam komt met de mededeling dat zijn zoon Geert heet - dan wordt dit gewijzigd in Gerrit.
Pim is ook niet toegestaan.

sociaal_econoom | 30-01-19 | 16:48

Ik zie overigens weinig typische meisjesnames uit het avondland in deze lijstjes. Bestaan ze niet, of mochten ze niet uit de kelder?

Notenkraker | 30-01-19 | 16:47 | 1

Eva, Emma en Sophia geven daarentegen blijk van respectievelijk de joods-christelijke traditie, de Germaanse invloed en de invloed van de oude Grieken.

E-Burke | 30-01-19 | 17:01

Er zijn in Nederland durpjes waar iedereen dezelfde achternaam heeft. Als de invasie doorzet dan heet letterlijk iedereen daar Mohammed de Graaf of zoiets.

Nivelleermarionet | 30-01-19 | 16:44 | 1

Mohammed Rutte... voor het geval dat daar een zoon wordt geboren.

sociaal_econoom | 30-01-19 | 16:50

Dat er genoeg 'Bodhie's' zijn om statistisch een deuk in een pakje boter te slaan...

Sjors W. | 30-01-19 | 16:42

Ik durf te wedden dat als je in Oost de Mo's bij elkaar optelt ze wel in het lijstje komen.

marrretje | 30-01-19 | 16:41

Er wordt weer bar weinig rekening gehouden met genderfluiditeit. Hoe moet zo´n Mohammed zich nou noemen als hij wordt omgebouwd; mohammedientje?

bergsbeklimmer | 30-01-19 | 16:40 | 1
-weggejorist-
Ikdenkaantulpen | 30-01-19 | 16:58

Opvallend dat bij de meisjes nu Femke in opmars is...?

sociaal_econoom | 30-01-19 | 16:39

Hoe is de naamsvermelding bij de socialedienst ?

ja,diedus! | 30-01-19 | 16:39

Mag ik zeggen dat ik het een uiting van hersenbeschadiging vind als je je kind Mohammed noemt?

Ja, dat mag ik zeggen.
Heb ik net zelf besloten.

Trouwens, dat geldt wat mij betreft even zo zeer voor Nova, Sterre en Mees.

Wat is mis met Jan, Piet en Klaas? Bram, Toon en Jasper? Henk, Wim en André? Teun, Gijs en Albert?

Heppie-even-voor-mij | 30-01-19 | 16:38 | 4

Zou het wel vreemd vinden als een Turk Teun heet of een Marokkaan Gijs. Ik denk niet dat ik mijn lach zou kunnen inhouden.

koter | 30-01-19 | 16:43

@koter haha goed punt.

Slootsman | 30-01-19 | 17:09

@koter: u vindt het vreemd een Turk die Teun heet? In de USA worden namen zo snel als mogelijk is verengelsd. Snap ik wel. Hier in Europa blijft iedereen in zijn eigen cultuurtje plakken, een uitzondering daar gelaten. En daarom hebben wij nu integratie problemen en de Amerikanen veul minder. Het gaat erom dat de Mainstream overheersend blijft. Komt u uit Nederland en heet u Jan? In de USA heet u voortaan Jean, uit te spreken als Djeen. Komt u uit Congo en u heet Angelique, in de USA heet u Angel, uit te spreken als Eengel. Komt u uit Polen en u heet Pavel? In de USA heet u Paul.

Zo moet het. Immigreren=assimileren!

Heppie-even-voor-mij | 30-01-19 | 18:03
▼ 1 antwoord verborgen

Op de lagere school zat een meisje bij mijn zoon in de klas die Lava heette. Denk dat haar vader haar die naam had gegeven want die was een notoire junk. Had geld van zijn schoonouders gekregen om het krakkemikkige onderkomen waar ze in woonden te verbouwen. En raad eens waar hij dat geld voor had gebruikt? 🎶No more speed I'm almost there🎶

eerstneukendanpraten | 30-01-19 | 16:34 | 1

"Lava on the floor"

Rest In Privacy | 30-01-19 | 16:36

Als ik het zo lees zijn de huren in Amsterdam nog lang niet hoog genoeg!

pibasso | 30-01-19 | 16:34 | 2

De meesten krijgen huursubsidie (want soooo siellugge moezzliems) dus de huren duur of niet, WIJ belastingbetalers betalen dat (alweer)

telelezer | 30-01-19 | 16:40

Telelezer, dat was ik ff kwijt, want nog nooit aan welke subsidietiet dan ook gehangen.

pibasso | 30-01-19 | 16:42

Waar blijven de namen uit Rotterdam eigenlijk?

Hollende_Kleurling | 30-01-19 | 16:32 | 3

Mohammed!
Alstublieft!

Rest In Privacy | 30-01-19 | 16:36

Zullen weer een paar Robin's bijgekomen zijn na dit weekend.

Sjors W. | 30-01-19 | 16:44

In Rotterdam staat Robin op nummer een... dit komt door Robin van Persie.
Dirk is gezakt naar nummer twee.

sociaal_econoom | 30-01-19 | 16:44

Tenmidden van de klimaatdiscussies worden er duidelijk nog veel overlastiërs geplant in dit leuke land. Op naar de acht miljard.
Of misschien wordt gewoon dezelfde mohammed uitgeleend aan verschillende jonge familes om telkens een nieuwe bijstandsregeling aan te boren. Lach niet, dit gebeurt echt.

Notenkraker | 30-01-19 | 16:32 | 2

""telkens een nieuwe bijstandsregeling aan te boren. Lach niet, dit gebeurt echt.""
@ Notenkraker
Klopt; de mogelijkheid bestaat om dat vlak bij de grenzen in Limburg, te doen zodat ze even over de Du en Be grens kunnen wippen om het daar in beide landen ook aan te vragen (plus uitkering plus huis dat ze kunnen onderverhuren) zodat ze 3 inkomens en 3 huizen hebben (NL, DU en BE) en daarnaast hun huis en taxibedrijfje in Marokko. Kassa!

telelezer | 30-01-19 | 16:46

telelezer | 30-01-19 | 16:46
Je bent goed ingelicht. Ik wilde ook een dergelijk voorbeeld aanhalen uit de grootsteden, waar de ambtenaren geen tijd hebben om één en ander te controleren. Het gaat echt simpel, te gek voor woorden.

Notenkraker | 30-01-19 | 16:52

Ach ja, Amsterdam. Wat moet ik ervan zeggen...

Quichegerechtigde | 30-01-19 | 16:29 | 1

Niks. Meeste inwoners verstaan je toch niet en de rest zal het aan zn reet roesten. Das de realiteit. Eigenlijk geldt dat denk ik voor alles wat je ook maar kunt bedenken tussen "Ach ja," en "Wat zal moet ik ervan zeggen...".

Lorejas | 30-01-19 | 23:09

Oliver is wel een hele goede naam voor een Amsterdammer: 'I want some more, I want some more.'

Mr_Natural | 30-01-19 | 16:28

In Zuidoost is de top 5 een top 4.

Toos Doos | 30-01-19 | 16:26 | 1

er is er 1 gestolen

WillemWordtWakker | 30-01-19 | 16:34

De natte droom van Halsema. eg met de blanken. E ik zeg expres blanken. Ik zie namelijk niet wat daar mis mee zou zijn. net zo mis als dat er iets mis is met donker. ben die achterlijk linkse huilbaby's nogal zat. Die hadden beter niet geboren kunnen worden met hun hersenafwijking die sterke overeenkomsten vertoont met een lobotomie. En hen niet in stat stel realistisch te zijn.

Rheia | 30-01-19 | 16:26 | 3

Is het blank en donker of blank en zwart?

HaatbaardKnipper | 30-01-19 | 16:32

Neger?

marrretje | 30-01-19 | 16:46

Blank en bruin

Historicuck_Han | 30-01-19 | 17:09

Je zou voor de gein eens de criminaliteit cijfers erbij moeten pakken per stadsdeel ken je lachen. Overigens is Oost gedeeltelijk een echte Yuppen buurt met een hoog Sterre en Merel gehalte. Alleen de wijken om en rond het Krugerplein waar nog veel sociale huurbouw zit, daar lijkt het af en toe net klein Istanbul. Ten tijde van het Turkse referendum heel veel posters met 'Evet'. Goor Erdogan volk wat daar woont. Overigens weinig multicultureel samenzijn in Oost. Men leeft gewoon langs elkaar heen. Het is wel lachen soms wanneer het de Sterre en Merels van deze wereld geconfronteerd worden met opgeschoten scooterklootzakjes. Dan fietsen of lopen ze hard door en negeren ze het maar, lafbekken dat ze zijn.

Indoneesje | 30-01-19 | 16:25 | 1

Zuidoost heeft het hoogste criminaliteitscijfer. Centrum en Zuid het laagst, wat ook logisch is. Als die al crimineel bezig zijn is het witteboordencriminaliteit (PalmInvest, DNB, Bouwfraude enz.).
Vrij gedateerd sheetje maar hoogstwaarschijnlijk in grote lijnen nog relevant.
www.bureaubroekhuizen.nl/wp-content/u...

koter | 30-01-19 | 17:18

in groenlinks Amsterdam had dan toch Femke, Jesse of Volkert verwacht als populaire vegetarische deuglinks naam

HetOorAakel | 30-01-19 | 16:22

Geen Fatima's in Nieuw-West?

Schoorsteenveger | 30-01-19 | 16:22

En hiermee houd een gemeente die op instorten staat, die van alle kanten aangevallen, waar toeristen kotsend over straat wankelen, waar de rode khmer zitting heeft in het raadhuis, waarvan het geld gewoon op is, zich mee bezig??? Tsja....

Mark_D_NL | 30-01-19 | 16:20 | 2

Tja en met al die "outkieringen" komt er ook steeds minder geld binnen.

Mastermattie | 30-01-19 | 16:33

En het stagneren van de omzetten van de horeca helpt ook al niet.

marrretje | 30-01-19 | 16:49

Dat Amsterdamse lijstje is ook de laatste keer. Neem aan dat het SVB nu flinke maatregelen gaat nemen en lijfstraffen propageert in 2020 zodra in de media een feitelijke waarheid naar boven komt.

de Voorzittert | 30-01-19 | 16:19

Oost is ook allang grotendeels Muslim territory, bestaat niet dat Boris, Olivier en Benjamin daar de dienst uitmaken, wat een nonsens en over fake news gesproken....

HaagsHaram | 30-01-19 | 16:19 | 1

Ligt eraan waar in Oost natuurlijk. Veel sociale huurbouw is gesloopt en vervangen. Transvaalbuurt, Indische Buurt (beter Marrakech Buurt noemen) en Krugerplein ja daar wonen veel Turken en Marokkanen. Maar Watergraafsmeer bijvoorbeeld is dan weer vooral Yuppen net als de wijken en straten om de Oostpoort heen richting Science Park enzo. Allemaal witter dan wit, zie daar ook weinig 'multicultureel' wonen. Wel een eigen paradijsje in Amsterdam, zolang het maar niet naast iemand is met een schotel antenne.

Indoneesje | 30-01-19 | 16:28

Je zoon Spaghettimonster noemen mag dan weer niet.

frank4444 | 30-01-19 | 16:18 | 3

je mag wel de hele dag met een vergiet op je hoofd rondlopen. Alleen wel even afzetten voor de pasfoto.

Glasgow Argus | 30-01-19 | 16:33

Of Adolf, niet dat ik dat zou willen ofzo

pibasso | 30-01-19 | 16:35

Als je aangifte gaat doen moet je zelf de naam spellen en de ambtenaar mag je daar niet bij helpen. Anders kunnen de ouders later de schuld aan de ambtenaar geven.
Vandaar dat je 32 verschillende spellingen hebt van Mûh-hûmm-mûdt.

Osdorpertje | 30-01-19 | 16:17 | 3

Aan de spellingswijze kan je vaak de afkomst afleiden:
Muhammet of Mehmet = Turks
Mahamad = Somalisch
Mohammed = Surinaams
Mohamed = Arabisch
Mamadou, Mouhameth, Mouhamed = Afrikaans
Magomet of Magomed = Russisch/Kaukasisch
Mo, Moha, M'hmed (Berberse variant) of Mohamed = Marokkaans
Muhammad = Angelsaksische schrijfwijze
Ma = Chinees
En dan heb je nog tig afgeleide namen: Ahmed, Achmed, Mustafa, Moustafa, Mustapha, Mahmoud, Mahmut enz.

koter | 30-01-19 | 16:36

Osdorpertje | 30-01-19 | 16:17 |
Het woord 'pedofiel' kan maar op 1 manier worden gespeld. D'as het enige wat ik wil onthouden.

Notenkraker | 30-01-19 | 16:42

koter | 30-01-19 | 16:36
Een pot nat dus.

Langshetrandje | 30-01-19 | 16:42

Namen zijn helemaal niet inclusief, dus binnenkort nummers en oormerken... Ik reserveer alvast THX1138 (/nerd)

Ad Hominem Tu Quoque | 30-01-19 | 16:17 | 3

U hebt al een BSN, Deze moet u op uw lijf aanbrengen. U kunt kiezen, RFID Chip, een Code 13 barcode tattoage of als u echt hip wilt zijn mag het ook als QR code.

Mastermattie | 30-01-19 | 16:31

@ Mastermattie | 30-01-19 | 16:31
Of gewoon de IBM computercode (USA) net als bij de Auschwitz slachtoffers.

Rest In Privacy | 30-01-19 | 16:34

Ad Hominem Tu Quoque | 30-01-19 | 16:17 |
'Thou are a true believer, blessed by the masses'.
In deze (meesterlijke ) film hadden ze overigens wel geboortecontrole...

Notenkraker | 30-01-19 | 16:35

10 Mei 2040
Elk nieuw geboren kind in Al-hollandia is verplicht de naam Mohammed aan te nemen.
De EU Sharia raad heeft hiervoor een speciale wet opgesteld.
;)
Verder voorzie ik een groot veilgheids probleem al iedereen Mohammed gaat heten.
Zo van: "Hey Mo, kijk uit voor losliggende kabel, nee die andere Mo, nee Jij MO, nee die Mo van Esma,... nee die Esma van die Turkse Mo. Ach laat, maar hij ligt al".

Rest In Privacy | 30-01-19 | 16:17 | 2

je kunt natuurlijk ook hard roepen "Ho! Mo!". Je loopt wel het risico dat je een mes tussen je ribben krijgt.

Of dat Mo van de flat vliegt, collateral damage zullen we maar zeggen.

Glasgow Argus | 30-01-19 | 16:36

@ Glasgow Argus | 30-01-19 | 16:36
U ziet ook de "gevaren"
;)

Rest In Privacy | 30-01-19 | 16:39

weet niet wat kutter is; in een wijk wonen waar mensen hun zoontjes jayden noemen of in een wijk waar men hun zoontjes Mohamed noemen.

geenspam | 30-01-19 | 16:16 | 2

In een wijk wonen waar de vrouwen hun eigen naam aan een ketting rond hun nek hebben.

Osdorpertje | 30-01-19 | 16:21

@Osdorpertje | 30-01-19 | 16:21
ja, volgens mij zijn dat bij uitstek de types die hun zoontjes jayden, aiden, kaden of kevin noemt.

geenspam | 30-01-19 | 18:54

I islamsterdam.

Halul gebakken | 30-01-19 | 16:15

Daarom zijn ze ook tegen gemengde huwelijken.
Je zal maar mohamed heten en je vaders achternaam is Aantjes

frank4444 | 30-01-19 | 16:14 | 3

Of Moos Aantjes, da's nog erger.

Schoorsteenveger | 30-01-19 | 16:23

Of Mohammed Kartoen.

Glasgow Argus | 30-01-19 | 16:37

Of Allahammehoela.

Ernst Oosters8389 | 30-01-19 | 18:29

Het zal nooit wennen

laurentius | 30-01-19 | 16:12

Alleen in ZO worden geen Olivia's geboren. Apart.

Majoor Pikindewind | 30-01-19 | 16:12

En!? Tis Amsterdam... nuff said

IzNoGood | 30-01-19 | 16:11

Fijn dat er mensen zijn die dit bijhouden. Nuttig werk.

bft | 30-01-19 | 16:09 | 3

Tja, je bent toch verplicht de koters aan te geven bij het stadhuis he. De roverheid moet ten slotte wel een telling bijhouden van haar belastingslaven.

Mastermattie | 30-01-19 | 16:28

George van Houts denkt er het zijne van.

Schoorsteenveger | 30-01-19 | 16:34

Ze komen het zelf wel melden. Ze willen ten slotte toch allemaal de kinderbijslag cashen.

Mastermattie | 30-01-19 | 16:36

Oost is het vruchtbaarste stadsdeel van 2018. Voor radicalisering ja.

Zenzeo | 30-01-19 | 16:09 | 3

Als je de anticonceptiepil door duivenvoer kunt doen kan er ook wel wat met het drinkwater in Oost gedaan worden.

Osdorpertje | 30-01-19 | 16:23

@Osdorpertje
Iets wat reageert op een bepaalde DNA poel.

Mastermattie | 30-01-19 | 16:36

@Mastermattie | 30-01-19 | 16:36
Nee, gewoon heel Oost aan de anticonceptiepil via het drinkwater.

Osdorpertje | 30-01-19 | 16:46

Zuid D66? Dat zal toch niet, de 3e generatie psychiaters misschien, maar de mensen die geld verdienen zullen toch allicht (iets) verstandiger stemmen?

Hemmenaar7 | 30-01-19 | 16:09

Allemaal leuk en aardig, maar deze aanwinst gaat over 18 jaar DENK/moslim-broeders/allah-partij of AK-partij stemmen.

En de wegkijkers vinden alles maar prima en het komt heus wel goed.

Lochos | 30-01-19 | 16:07 | 2

Dan krijgt 020 een coaitie van D66 en Denk: Denk66

Mastermattie | 30-01-19 | 16:11

Zou die bende tegen die tijd al dan niet verboden zijn wegens staatsondermijnend bezig? En zo niet, hebben ze zichzelf ongetwijfeld afgesplitst tot 20 kleine DENKjes die elkaar onderling de tent uitvechten en afmaken, want er kan er maar 1 het alfadenkertje zijn, natuurlijk.

Graaisnaaiert | 30-01-19 | 17:00

Naast de tsunami van Mohamed's en alles wat er op lijkt..... zijn de namen binnen de grachtengordel werkelijk tenenkrommend, wat doe je een meisje aan om haar Charlie te noemen....... serieus?

Fatwabuster | 30-01-19 | 16:06 | 4

Valt nog mee hoor. Charlotte, Charlene, Charlie. Zo ken ik jongens én meisjes die Storm, Zoe, Noa, Anne, Robin, en, geen grap, Henkie, heten.

de visser | 30-01-19 | 16:14

Charlie Toorop...

Nuchternederland | 30-01-19 | 16:35

Jules, Julie. Charles, Charlie. Niks mee mee, normale namen. En inderdaad, Charlie - dochter van Jan - Toorop.

Graaisnaaiert | 30-01-19 | 16:58
▼ 1 antwoord verborgen

Valt me toch een beetje tegen dat de jongens niet massaal worden genoemd naar wijlen Superamsterd(r)ammer Eberhardt.

HaatbaardKnipper | 30-01-19 | 16:05 | 2

Veel jongetjes worden tegenwoordig in 020 Femke genaamd.

keestelpro | 30-01-19 | 16:09

Wolfgang Reinhardt Eberhardt, voor het geval ik in een volgend leven in het Roergebied wordt geplemt door katholieke verwekkers.
Bij voorbaat dank.

Ernst Oosters8389 | 30-01-19 | 18:21

Over pak hem beet 15 jaar zien we ze allemaal weer terug bij Opsporing Verzocht...

eerstneukendanpraten | 30-01-19 | 16:04 | 3

Leuk om nu al te weten hoe de daders over 15 jaar heten en waar ze wonen. Scheelt een hoop speurwerk.

keestelpro | 30-01-19 | 16:07

@keestelpro
Dat weten ze nu ook al op voorhand. Ze hebben alleen orders van bovenaf om vooral niets te doen.
De prioriteiten liggen nog steeds bij het burgertje treiteren en protesten indammen.

Mastermattie | 30-01-19 | 16:09

eerstneukendanpraten | 30-01-19 | 16:04 |
15 jaar? Positivist.

Notenkraker | 30-01-19 | 16:36

Zoals ik al eerder schreef, alle viaducten onder de A10 volstorten en alles binnen de ring onder laten lopen.

Mastermattie | 30-01-19 | 16:03 | 2

Verzin eens wat anders. Deze kennen we nou wel.

_____4326 | 30-01-19 | 17:09

Heb je ook geen reet aan, Nieuw West ligt buiten de ring.

Diepstrotje | 30-01-19 | 21:59

Over 20 jaar alles Oliviers en Olivia's mijden. Deugkinderen uit 020.

Toos Doos | 30-01-19 | 16:03

Vreemd dat je de profeet Mohammed niet mag afbeelden maar je mag jezelf wel reproduceren en het wicht Mohammed noemen. Zou de profeet (bkmwil) dat wel heel erg leuk vinden?

keestelpro | 30-01-19 | 16:02 | 7

Glasgow Argus
De naam Thomas dan weer wel, maar daar geloof ik helemaal niets van

Hollende_Kleurling | 30-01-19 | 16:12

In Latijns Amerika is Jésus heel normaal, vreemd eigenlijk dat dat in Staphorst not done is.

Captain Pervert | 30-01-19 | 17:08

Christiaan anyone?

Ernst Oosters8389 | 30-01-19 | 18:10
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken