Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks-wethouder Amsterdam Groot Wassink gaat 500 uitgeprocedeerden huizen

Weet u wat Amsterdam nodig heeft? 500 uitgeprocedeerde migranten.

Tenminste die mening is GroenLinks-wethouder Rutger Groot Wassink toegedaan. "Amsterdam gaat 500 plekken in verschillende stadsdelen in de hoofdstad inrichten voor 24-uursopvang van uitgeprocedeerde asielzoekers, zoals leden van de We are Here-beweging. (...) De minstens tien locaties die ’eerlijk worden verdeeld over de stad’ moeten in juli 2019 open zijn. Groot Wassink belooft dat er voor er besluiten worden genomen, ook met de buurt gesproken wordt over de komst van de centra." En dat mag natuurlijk wat kosten. In 2019 zo'n 11.5 miljoen euro en in 2020 tussen de 7.1 en 13 miljoen euro. MAAR, dan heb je ook wat. Bewoners moeten zelf koken en gaan aan 'zelfbeheer' doen want daar waren ze thuis ook zo goed in. Ze zijn niet verplicht mee te werken aan terugkeer, maar krijgen wel alle 500 een case manager voor het creëren van "perspectief". Aldus Groot Wassking: "Werken aan perspectief is het kernbegrip en mensen krijgen hier de tijd en de ruimte voor." Wat dat precies betekent weet natuurlijk niemand, maar ze mogen wel kijken "met juristen of een verblijfsvergunning toch haalbaar is". Ah, nou, welkom in Nederland dan maar hè.

Reaguursels

Inloggen

En als uitgeprocedeerde nr 501 zich meldt? Wat dan? Gaat die uitgezet worden?

Dr_Johnson | 14-12-18 | 14:17

Amsterdam wordt dus een ‘sanctuary city’ begrijp ik uit deze?

killRoy1982 | 14-12-18 | 10:45

Die ontzettende lummel van een Rutger gaat gemeenschapsgeld gebruiken om hier illegaal verblijvende mensen te onderhouden. Dat is voor mij hetzelfde als dat die lummel een coke transport zou financieren. Het kan niet, het mag niet, waarom denkt deze meneer dat hij boven de wet staat? Is er nou helemaal niemand bij dat Groen Links die zegt , " Rutger, misschien draaf je een beetje door". Dit is een schoolvoorbeeld van een zeer gevaarlijke gek.

deKerrieKip | 13-12-18 | 19:56

Ze lopen voor op Marrakech. Zodra dat is getekend, wie houdt hen dan tegen? Zodra het besef komt dat je onderscheid kunt maken tussen cultuur, huidskleur en etniciteit en de breintjes wat genuanceerder leren denken, komt het besef wel dat xenofobie vooral een beperking is van genuanceerd denken. Ik schat zo in dat het moment dat je tegen de muur staat zo'n moment is dat het kwartje valt.

BrokenTipi | 13-12-18 | 14:42

Halsema bouwt haar eigen Zatopia, en ik maak niet eens een grapje.

"In de imaginaire wereld van Femke Halsema bestaat een stad, Zatopia, waar vluchtelingen in relatieve harmonie leven, in eigen huizen. De vluchteling heeft een burgerstatus, hij werkt, heeft medische voorzieningen en is in hoge mate zelfvoorzienend. Onlangs verscheen van haar hand Nergensland, een 'utopisch vergezicht'."

www.volkskrant.nl/columns-opinie/femk...

boegieuhdikke | 13-12-18 | 13:29

Zojuist heeft meneer uitgelegd waarom hij dit wil. "Dan krijgen deze mensen langer de kans om via de rechter alsnog een status f te dwingen".

zorgeloos-type | 13-12-18 | 12:09 | 1

Ach zolang het hem niet raakt en hij met zijn empathie kan etaleren, zullen bijzaken voor hem bijzaken zijn. Een moreel oordeel is voor die gasten niet weggelegd. Gewoon de USP's benadrukken van je eigen morele gedrag en de rest achterwege laten kom je anno 2018 bij de volksverlakkerij prima mee weg. In het bedrijfsleven is het anders. Dan gaat het om je eigen belang.

BrokenTipi | 13-12-18 | 14:45

23.000 euro per persoon per jaar. Kan ik dat ook krijgen als ik in Amsterdam ga wonen?

zorgeloos-type | 13-12-18 | 11:52

Ik begrijp nog altijd niet waarom het geen optie is om ze eerlijk te verdelen over de landen van herkomst. En als de landen van herkomst niet mee willen werken, de geldkraan dicht te draaien.
Maar ik ben dan ook niet van GroenLinks.

MAD1950 | 13-12-18 | 11:33 | 1

Ik heb het niet voor het zeggen helaas , ik had ze gedropt in elk willekeurig woestijn en de mazel .

Jetstream | 13-12-18 | 12:05

En 's avonds in een bootje over de grachten varen verbieden. Want dat is kwetsend voor de GL bewoners. Sick fucks.

Mammeloe | 13-12-18 | 11:17

500 plekken in verschillende stadsdelen, hmmm... Er moet toch op de werkkamers van de gl-wethouders wel plek zijn om een bed neer te zetten? 'Bad' is dan eventjes de toiletruimte, opfrissen aan de wasbakken, en in het restaurant is vast wel een lekker broodje te vinden. Rutger Groot Zakkenwasser heeft vast wel ruimte in zijn agenda om bij te klussen als 'case-manager' voor zo'n pareltje.

Zenzeo | 13-12-18 | 10:44

Amsterdam is een vrijstaat. Zouden ze in Nederland nooit goed vinden.

Giotto | 13-12-18 | 09:59

Leuk voor die Amsterdammers die al tientallen jaren wachten op een betere woning. Eerst zijn de illegale buitenlanders aan de beurt.

van heinde en verre | 13-12-18 | 09:23

H
Dat moeten er wel ambtenaren bij om dit goed te stroomlijnen:
Amsterdam telt per inwoner veruit de meeste ambtenaren. De hoofdstad heeft er verhoudingsgewijs ruim drie keer zoveel als Amersfoort, Zeist of Haarlemmermeer. Dat blijkt uit onderzoek van Binnenlands Bestuur onder de 50.000+-gemeenten. Zestig van de 67 gemeenten deden aan het onderzoek mee, een respons van ongeveer negentig procent. Amsterdam telt op elke duizend Amsterdammers bijna twintig fte's in gemeentelijke dienst.

Jan Lange3373 | 13-12-18 | 08:54

Rutger Rasputin aan de Amstel

frisenfruitig | 13-12-18 | 08:54

Tja mag wat kosten die 500(!!) man: miljoenen per jaar en dat zijn er maar 500 van de duizenden die hier zijn en die de tienduizenden er nog aankomen. Kosten allemaal miljoenen (tot straks miljarden per jaar)
Maar de eerste voorbodes van de financiële wal die het failliete NL-schip gaat keren zijn er al. Vanmorgen mijn brief van de Nuon ontvangen (net als andere voor mij). Mijn premie gaat met 100 euro per maand omhoog vanwege stijgende kosten (lees belasting). Ik zelf doe niet anders, stook minder (kinderen niet meer thuis). Dus 1200 euro per jaar hogere lasten voor energie die ik niet gebruik, maar die nodig zijn om al die asielzoekers en migranten van gratis gas en elektra te voorzien. Het geld moet tenslotte ergens vandaan komen...

kunnenzedanniks | 13-12-18 | 08:19 | 1

De nota bestaat uit 42% werkelijke verbruik energie en 47% overheidsbelasting en 11% netwerkbeheer , het is niet meer normaal .

Jetstream | 13-12-18 | 12:11

@ristretto | 13-12-18 | 07:34 |... vraag asiel aan en je bedje is gespreid

dit klopt... in een AZC wordt alles van A tot Z voor je geregeld en betaald.
Op tijd warm eten, drinken, slapen, douchen en er is 24 uur zorg aanwezig.
Alles wordt iedere dag schoongemaakt... als er dingen kapot zijn dan wordt het direct gemaakt. De COA krijgt hiervoor onbeperkt geld, ook krijg je iedere week zakgeld.
Als asielzoeker kun je het nergens beter krijgen dan in een Nederlandse AZC.
Via Marrakesh wordt geregeld dat dadelijk ook illegalen en uitgeprocedeerden recht hebben op verblijf in een AZC, dan hoeven we geen Bed, Bad en Brood meer te doen.
Rutte III heeft het plan klaar liggen volgend jaar... 120 nieuwe AZC's te openen.
Of dit afdoende is, ben bang van niet.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 08:14

Fantastisch! Ik kan niet wachten op de eerste reacties van Amsterdammers met deze nieuwe buren, die geconfronteerd worden met de democratische realiteit van dit B&W. Toeristen pesten en illegalen huisvesten, terwijl toeristen geld opleveren en illegalen geld kosten. Dus binnenkort komt vanuit 020 de zielige vraag om meer geld van het Rijk, omdat ze ook nog een noord-zuid verbinding willen. Ben benieuwd naar de locaties van de BBB-woningen. Doe er zoiezo een stel in de grachtengordel en zuid. En in west, dat bespaart integratie.

ches | 13-12-18 | 07:47 | 3

Toeristen zijn milieuvervuilers... migranten en vluchtelingen hebben hulp nodig.
Partijen als GroenLinks, D66, PvdA en de ChristenUnie zijn daar gevoelig voor.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 07:53

Hoe wij de opvang, zorg, huisvesting en uitkeringen moeten betalen...?
Hiervoor verhogen we de BTW, milieuheffingen en accijnzen.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 07:56

Migranten zijn ook milieuvervuilers, dus waarom wil GL deze vervuilers wel hebben?. Komt het misschien, omdat ze zoveel gemeen hebben?. Beide groepen zijn nl afhankelijk van het geld van anderen en dat schept een band.

Mars020 | 13-12-18 | 11:46

Domme Nederlanders, wij geven in 020 al jullie belastingcenten uit aan de nieuwe rage; bed, bad en broodcommunes. Minder toeristen, minder individualisme. Voor als je ooit problemen hebt; vraag asiel aan en je bedje is gespreid.

ristretto | 13-12-18 | 07:34

"Uitgeprocedeerd" wat begrijpt die wethouder daar niet aan? Dit mag toch wettelijk helendal niet. Bovendien ;wie betaalt dat dan? Ik zeg korten de door rijksoverheid verstrekte bijdrage in de gemeente is!

Luke0wner | 13-12-18 | 07:33 | 2

Is:kas

Luke0wner | 13-12-18 | 07:35

Ze hebben immers de gemeentelijke heffingen, belastingen, parkeertarieven etc. allemaal verhoogd. Amsterdammers gaan hiervoor betalen. Willen ze dit niet, dan "rotten ze maar op" is het tegenwoord van de gemeenteraad.

Koekkeloere | 13-12-18 | 08:37

Krakers, asiel eisers zonder status, beroeps werkelozen en ( voormalig ) activisten krijgen tientallen miljoenen belasting geld toegeschoven om te verbranden .
Werkt u nog even door ?

Castor12 | 13-12-18 | 07:14

Ik ben helemaal voor, gewoon alle uitgeprocedeerde asielzoekers naar Amsterdam maar wel eerst een hek om dat gat bouwen, niet om het hun moeilijk te maken om er te komen maar om te voorkomen dat die linkse kliek die er woont de provincie, lees rest van Nederland, in trekt en zo allerlei enge ziektes en ideeën overbrengt op normaal denkende mensen.

PoingPoingPoing | 13-12-18 | 06:54

Ik vraag me af of het echt zo zou zijn dat als deze lui die helemaal niet in Nederland mogen zijn überhaupt, ach ja wettelijk dan, zouden worden gehuisvest in de grachtengordel, of dan die oogkleppen af gaan. Volgens mij zijn die dingen inmiddels zo met hun schedel vergroeid dat je kunt spreken, althans in morfologisch opzicht, van een nieuwe subsoort in homo Linksus.

Mazzelstof | 13-12-18 | 05:52

Altijd prettig, zo'n bericht als je net thuiskomt van je werk. Ook daarom wil ik verhuizen, weg uit Amsterdam!

Rhenium | 13-12-18 | 02:50 | 3

Geboren en getogen. Woon prachtige stek. Maar ik ga het ook opgeven, Stad in 45 jaar tijd zo godvergeten achteruit zien gaan. Maar nog niet genoeg blijkbaar. Je zal er een boven of onder je krijgen. Ik ga mijn biezen ook pakken. Dag Femmiepemmie! Dag ruk GL! Have fun! Ik ga mn dobbertje wel ergens in Friesland te water gooien. Mafklappers.

Lorejas | 13-12-18 | 04:22

Amsterdam is ook mijn stad niet meer sinds 10 jaar geleden de invasie van al die teringyuppen en dito toeristen begon, die teringyuppen komen hier wonen en vervolgens allemaal op Groenlinks stemmen omdat ze perse willen deugen en de stad saai en braaf moet worden.

Wolkbreuk | 13-12-18 | 07:37

U bent niet de enige, die gevlucht is of gaat vluchten uit het kalifaat 020. Ikzelf woon nu in een VVD gemeente, waar geen bontkraag is te vinden. Amsterdam is onleefbaar gemaakt, door links. Gelukkig zag ik het een paar jaar geleden al aankomen, dat links een groot getto van de stad wilde maken en is ook gelukt. Toch triest, dat een stelletje studenten uit de provincie, geholpen door allochtonen, de complete stad naar de klote kunnen helpen.

Mars020 | 13-12-18 | 11:05

@geile pater | 13-12-18 | 01:37 |

de mogelijkheid bestaat om van Amsterdam een onafhankelijk enclave te maken... zoals Vaticaanstad in Rome en het Belgische Baarle-Hertog in Brabant.
Een enclave bestuurt door GroenLinks en D66 waar andere regels en wetten gelden als in de rest van Nederland--> dit idee is niet verkeerd.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 02:09 | 1

Mar dan wel zelf de benodigde financiën bij de inwoners vandaan trekken! Niet handje gaan ophouden bij de oude moederstaat NL!

Luke0wner | 13-12-18 | 07:31

Heb hier met iemand van GroenLinks over gesproken, zij denken op veel punten ruimer dan wij... Jesse Klaver en Rob Jetten zijn jongens van de toekomst.
GroenLinks en D66 gaan uit van een Nederland waar in 2050--> geen gas, olie en benzine meer wordt gebruikt.
Het maakt niet of je dan 30 miljoen inwoners hebt - we hebben een schoon en leefbaar land met weinig CO-2 uitstoot.
Via hoge gebouwen van 25 verdiepingen kun je gemakkelijk 30 miljoen mensen huisvesten... via dubbeldekse wegen kun je elektrisch vervoer regelen--> 30 miljoen Nederlanders in 2050 is geen probleem.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 01:43 | 2

Ratten in een glazen bak.

You-On-A-Gin | 13-12-18 | 04:27

Groen Links en kunnen denken in de toekomst?. Ik weet, dat de Efteling uitgebreid gaat worden, maar verder, dan dat zijn ze niet toe in staat. GL is gewoon een enge sekte, gesteund door ex krakers, gelukszoekers, uitkeringstrekkers, salonsocialisten, genderneutralen, provincialen enz.
Van die toekomstige 30 miljoen inwoners, hoeveel daarvan zijn Nederlander?.
Ze moeten GL verbieden, stelletje gevaarlijke communisten.

Mars020 | 13-12-18 | 11:20

Kunnen we de" failed state" Amsterdam niet gewoon weggeven? Wegwezen, raus van Nederland.

geile pater | 13-12-18 | 01:37

We zijn nog steeds van mening dat u terug moet keren maar omdat u dat niet wilt krijgt u een gratis woning, gratis geld, gratis perspectief en eventueel een gratis Groen/links meisje waar u in kunt inburgeren. Waar ik wel een voorstander van ben is dat migranten het beste gehuisvest kunnen worden in dat lieve Amsterdam. Allemaal!

namensmijnhond | 13-12-18 | 01:25

Mensen pas op ik ga iets racistisch en rebels zeggen: "Opvang in de regio".

Shareholder II | 13-12-18 | 01:13 | 2

Neem aan dat u opvang in de regio Amsterdam bedoelt... dit is niet racistisch maar realistisch.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 01:46

Een ander kosmopolitisch voordeel is dat Amsterdam in korte tijd dan eindelijk eens een miljoen inwoners krijgt i,p.v. marginale gesukkel zo rond de 825.000.

namensmijnhond | 13-12-18 | 02:00

Karl Marx had het in zijn boek Das Kapital over de ''communistische heilstaat''. In Rusland en de DDR is dit niet gelukt... ook het plan van Heil Hitler aan alle Duitse arbeiders een volkswagen te geven is mislukt.

Jesse Klaver en Rob Jetten hebben deze tijd persoonlijk niet meegemaakt - hun dromen zijn van Nederland een heilstaat te maken... dit is niet goedkoop.
Hiervoor verhogen ze samen met Mark Rutte in 2019--> de BTW, energierekening, zorgpremie en de accijns op alcohol, ben bang dat dit niet voldoende is.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 01:01 | 1

Ja. Maar als ik (van tussen Trier en London) tot nu meet, dan zouden Yasser en Robbie meemaaktechnisch ongeveer 175 jaar oud zijn? :-)

Shareholder II | 13-12-18 | 01:36

Nog even WACHTEN - want zodra Marrakesh dadelijk via de VN definitief wordt... dan krijgen uitgeprocedeerden en illegalen recht op opvang en verblijf in een AZC.
Hier krijgen ze iedere dag gratis eten, drinken, slapen, zorg en zakgeld.
Straks heb je daar een stel dure woningen ingericht voor bed, bad en brood die allemaal leeg blijven.

Rutte III is van plan in 2019... 120 nieuwe AZC's te openen - ook zijn locaties aangewezen die als noodopvang kunnen worden gebruikt.
GroenLinks moet nog even geduld hebben.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 00:43

Wat Wassink wil kan helemaal niet. De regering heeft besloten dat de opvang van beperkte duur is, en uitsluitend gericht op terugkeer in die Heimat voor de derdelanders. M.a.w: zo vlug mogelijk opzouten.
Wat Wassink zegt is dattie gewoon 2e klas burgers in Amsterdam laat wonen, die dan proberen kindjes te maken bij EU burgers, en zo, net als die andere neger na 16 jaar toch nog een verblijfsvergunning te krijgen.

BenPakdee | 13-12-18 | 00:41 | 1

De achterliggende gedachte is dat kinderen van uitgeprocedeerde asielzoekers en illegalen in Nederland onderwijs volgen zodat zij dadelijk nuttig zijn in onze samenleving... uiteindelijk komt alles op zijn pootjes terecht.

Het enige probleem is dat je over 10 jaar hier 20 miljoen inwoners hebt... ook dit lost GroenLinks op.
Zo te zien heeft een dergelijk BBB gebouw 25 verdiepingen, daar kan heel wat in.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 01:22

ach linkse deugmensen zullen de ondergang worden van onze staat en cultuur.

Schepvogel | 13-12-18 | 00:02

Dat met de buurt praten kennen wij hier in mijn wijk. Die 250 statushouders gaan er hoe dan ook komen, maar om te tonen dat wij er als wijkbewoners achter staan, mogen wij de kleur van de verf van het gebouw waar ze komen te wonen bepalen. Dat is burgerinspraak in Amsterdam, vooral niet meer.

flashforward | 12-12-18 | 23:59 | 2

Wat dacht u van stijlloos roze?

Shareholder II | 13-12-18 | 00:34

Toen er junks over Amsterdam verdeelt moesten worden in houten barakken, is de barak die in de concertgebouwbuurt stond binnen een week in vlammen opgegaan. Project is daarop een stille dood gestorven. Ik bedoel maar.

BenPakdee | 13-12-18 | 00:43

En wie mag dat betalen? Juist, de hardwerkende niet GroenLinks stemmende Amsterdammer. Helaas zijn er daar steeds minder van over. Wanneer is hier the tipping point bereikt?

B0kito | 12-12-18 | 23:45 | 2

Dit "lak aan rechtelijke macht" beleid met aanzuigende werking wordt vooral ook door de rest van NL betaald. Amsterdam krijgt jaarlijks een enorm bedrag (rijksbijdrage) van de Landelijke overheid overgemaakt, betaald dus door de belastingbetalers in de rest van NL dus. U dus....

sosnl | 13-12-18 | 00:28

@sosni - uw naam doet me denken aan Bosnië.

De mogelijkheid bestaat om van Amsterdam een beschermde enclave te maken... net als Srebrenica en Tuzla destijds.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 02:20

Mij maakt GroenLinks de zeik niet lauw. Deze haatpartij leeft voor het etteren. Die hangen we straks apart. Niet veel moeilijker over doen, dunkt mij dan zo.

Shareholder II | 12-12-18 | 23:36 | 2

Er zijn niet genoeg lantaarnpalen meer over, ben ik bang. Vroeger kon je er aan elke paal 2 kwijt.....

BenPakdee | 13-12-18 | 00:44

This.. is.. Holland!!! Ergo Molens :-) Windmolens. Aan elke wiek één.

Shareholder II | 13-12-18 | 00:51

Wassink is een ordinaire wetsovertreder.

van Oeffelen | 12-12-18 | 23:33

Gaat Groot Wassink morgen wel even symbolisch meehelpen om in een geel vestje de extra belastingaanslag door de bus te doen in Amsterdam? Apart inzichtelijk maken en iedereen mee laten betalen, nul uitzonderingen.
Neem toch echt aan dat dit door de republiek zelf betaald wordt en niet uit de grote pot zonder bodem.

bananabanana | 12-12-18 | 23:33

Ze moesten die kutstad in de fik steken.

Pierke Pierlala | 12-12-18 | 23:11

Misschien is het een optie om in deze winter een camping beschikbaar te stellen voor uitgeprocedeerde gelukszoekers?. Er zij vast wel een paar GLers, die een tentje over hebben voor hun Afrikaanse vrienden?. Zet vervolgens een bad, luchtbed en brood klaar en aan alle eisen is voldaan.

Mars020 | 12-12-18 | 23:02

Amsterdam krijgt wat het verdient... Passen er niet meer in dan slechts 500... Graag minimaal 3 centra middenin de Grachtengordel plaatsen aub!

Expertus_Dico | 12-12-18 | 22:57 | 3

Daargaan weer 500 x … telefoontjes naar Afrika: kom maar. Het is gelukt.
Hoezo aanzuigende werking? Zo moe van.

ger1306 | 12-12-18 | 23:02

Da's ook een goeie ja... Uitgeprocedeerde asielzoekers het recht op gezinshereniging geven... Dat geeft ze nóg meer perspectief... Go GroenLinks...

Expertus_Dico | 12-12-18 | 23:06

Ehm. Met beetje goeie wil slapen ze allemaal makkelijk in twee grachtenpanden? Pik ergens een verloren set en opgelost. Overdag is men buiten. Fleurt die dooie boel van op. Extra centra bouwen niet nodig. Niet dat GL ze toch zal optrekken en van alle luxe zal voorzien.

Shareholder II | 13-12-18 | 00:45

Niet boos om worden, lieve mensen. Dit wil de meerderheid. We zijn geen volk van vechters. Ik zou willen dat het anders was, maar het zij zo. Geniet nog even van je biertje, kijk wat filmpjes van Nederland uit de jaren '70 en als je kinderen hebt, geef ze een zakje geld en advies waar ze het beste naar toe kunnen vertrekken.

Padjepejer | 12-12-18 | 22:38 | 3

We zijn meer werkers en ontwikkelaars. En dat zakje geld daar gaan we wat moois voor verzinnen om dit land weer wat rationaliteit en logica mee in te blazen. Als je geen vechter wilt zijn kun je het vergeten. Wordt in ieder geval geen weglopert en sta godverredomme ergens voor. Dat werkt zeer aanstekelijk. Succes met het uitzwaaien van je kroost.
Doekje dr bij?

NiCeY | 12-12-18 | 23:00

NiCeY | 12-12-18 | 23:00

Ik loop niet weg NiCeY. Ik heb niet de juiste papiertjes en ik zou ook niet weten waarnaar toe.

Ik heb geen kinderen. Aan de ene kant vind ik dat jammer, want ik had graag een gezin willen hebben. Echter, nu het duidelijk is dat Nederland schijt heeft aan haar eigen mensen, heb ik er vrede mee. Ik wil niet huilen om een land dat haar eigen mensen heeft verraden.

Het zal niet mijn dochter zijn, die wordt gedrogeerd en in een hotelkamer uit elkaar wordt getrokken door een viertal 'vluchtelingen'. (Antwerpen)

Het zal niet mijn studerende zoon zijn, die 'zomaar' wordt beschoten en de rest van zijn leven in een rolstoel moet doorbrengen. (Groningen)

Het zullen niet mijn kinderen zijn die in stukken op straat liggen omdat er een vrachtwagen overheen dendert, die wordt bestuurd door iemand die 'allahu akbar' schreeuwt. (Stockholm, Berlijn, Nice)

Het zullen niet mijn kinderen zijn, die worden vastgepakt en wiens keeltjes worden doorgesneden door iemand die 'allahu akbar' schreeuwt. (Marseille)

Het zullen ook niet mijn kinderen zijn, die naar een concert gaan en nooit meer thuiskomen, omdat er een bom ontploft door iemand die *wie weet het..?* schreeuwt. (Manchester)

Zal ik doorgaan? Hm..?

Linkje om aan je linkse vrienden door te sturen. Lijstje wordt steeds langer trouwens:

https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism_in_Europe

Ik hou nog steeds van Nederland. Maar als de overgrote meerderheid de andere kant op kijkt terwijl het in hevig tempo islamiseert, wil ik er niet om treuren. Of me dat gaat lukken weet ik nog niet.

*plop*

Padjepejer | 12-12-18 | 23:15

Dat dachten die mannen van de Witt ook heel lang.

ristretto | 13-12-18 | 07:39

Eerlijk verdeeld over de stad. 100% garantie dat er nu eindelijk ook een opvang centrum in een rijke(re) buurt komt. Goed bezig Rutteger

InSight | 12-12-18 | 22:34 | 1

Minervaplein en Olympiaplein worden Afrikaanse open markten. Wat gezellig veel volk van buiten aantrekt. Kruiden met kleine en grote K. Voodoo. New kings will rule. Groot Wassink hoopt dat wat Geld nu vertrekt? Zodat hipsters ook indunnen. En prijzen weer zakken. En groenslinksen zich weer de stad in kunnen kopen? Dat je niet denkt dat hunnie geen Programma hebben met mensen. Het gaat altijd om zichzelf. It's a samegame. Over and over again.

Shareholder II | 13-12-18 | 00:17

Dat krijg je als dit soort partijen aan de macht komen. Schijt aan bestaande wetgeving, schijt aan eigen volk, publiek geld weggeven aan groepen die er niets maar dan ook helemaal niets voor gedaan hebben en dat ook nooit zullen doen.
Amsterdam wordt meer en meer een soort afvalputje van Nederland. Maak er idd maar een republiek van met een hoog hek er omheen. Succes.

otjemans | 12-12-18 | 22:30

amsterdam heeft er zelf voor gestemd. Ze zien dat het goed is.

Maar je vraagt je toch af of deze gekheid door iedereen bij de volgende verkiezingen weer gewaardeerd wordt...?

Zalluf | 12-12-18 | 22:25

Knettergek zijn ze daar.
Het wordt echt tijd dat ze zich afscheiden van NL. Of de rest bij Duitsland.

Hup Bayern!

SamV | 12-12-18 | 22:23 | 1

Juist. Weggeven die klont, dan slaan wij met zijn allen de weg terug in.
Het is nog steeds niet te laat.

NiCeY | 12-12-18 | 23:03
-weggejorist-
Felipe | 12-12-18 | 22:19

Er komt ooit een dag waarop dit soort snuiters voor een tribunaal zullen moeten verschijnen. Kan niet anders...

Diepe Vuist | 12-12-18 | 22:11 | 1

Waarschijnlijk worden ze gewoon gelyncht!

BaldEagle | 12-12-18 | 23:12

lol. Een goede bestemming voor dit pand, wat eigenlijk niet past bij de skyline van de hoofdstad !

Nederlandop1 | 12-12-18 | 21:49

Ik meen dat er 111 plekken waren om daklozen op te vangen bij -10.

Bepdehuisvrouw | 12-12-18 | 21:47

Die Hamassink en zijn bestuur zijn net een lekker ontstoken rode puist: hij jeukt, je weet dat je er af moet blijven maar toch blijf je er aan pulken. Totdat hij doorbreekt.

JvanDeventer | 12-12-18 | 21:45

Dat is 25.000 per jaar per persoon. Daar kan je zelfs in 020 aardig van huren, met een coach er bij. Laat ze ze alsjeblieft huisvesten aan de grachten.

Brentjeee | 12-12-18 | 21:35

Amsterdammers zijn gezegend met de nieuwe buren. Wat een geweldig nieuws moet dit voor u zijn. Eindelijk diversiteit in uw buurt. En wat prachtig dat u een bijdrage kunt leveren bij de zoektocht naar een verblijfsvergunning. Mocht ik uitgeprocedeerden tegenkomen dan zal ik die doorverwijzen naar het mooie Amsterdam.

Eddy67 | 12-12-18 | 21:28

Terecht. Laat die Amsterdammers ook maar eens een bonk asociale afgeweziërs huisvesten ipv dat gespuis altijd maar in een kleine provinciegemeente te droppen.
Ik hoop voor de GL stemmerts dat ze zich in Amsterdam net zo gedragen als in bijv. ter Apel.

JanVergoor | 12-12-18 | 21:28 | 1

@JanVergoor, er zitten in Amsterdam al veel langer asociale afgewezen mislukkelingen, dan in Ter Apel.

Mars020 | 12-12-18 | 22:53

---UIT---geprocedeeerd..... die lui krijgen gvd meer aandacht dan een NL se bejaarde, die kan verekken! Fucking zooi hier.

Wienerschnitzel mit | 12-12-18 | 21:21 | 2

Dank u maar het Afrika pak dat rutten heeft getekend is dat nu verplicht

Haat-links | 12-12-18 | 21:44

Klopt helemaal, roepen wij hier al jaren.

lacucaracha | 13-12-18 | 00:29

Dus je stemt voor Groen Links en je zegt: "Hier sta ik achter, deze toekomst wil ik voor mijn kinderen".

Rest In Privacy | 12-12-18 | 21:17

Socialisten zijn altijd erg vrijgevig met het geld van een ander. Op de een of ander manier worden zij persoonlijk ook altijd steeds rijker en machtiger van dat weggeven, dus ik kan mij het enthousiasme voor zulke vrijblijvende gastvrijheid bij deze schurken wel voorstellen.
IK denk dat ook ExtreemGroenLinks de vluchtplannen wel op orde zal hebben, mocht dat Geld van de Anderen opraken.

Jan Passant mk2 | 12-12-18 | 21:00 | 1

Het is vooral dat steeds rijker en machtiger worden wat socialisten tot kunst verheven hebben.

Ze zijn er gewoon heel goed in, maar het vereist wel bepaalde karaktertrekken. Of eigenlijk, een gemis aan karakter.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 21:18

Toekomst perspectief? Wat denk je van opvangen, snachts van bed lichten en direct uitzetten.

boerk | 12-12-18 | 20:59

Een asielzoeker is uitgeprocedeerd op basis van nationale wetgeving. En dit lulletje lokale wethouder wil dat blijkbaar niet accepteren en gaat met gemeenschapsgeld dit ook nog eens frustreren? Echt te bizar voor woorden als je er goed over nadenkt. Ongekende arrogantie en schijt aan de democratische rechtstaat. Zoiets zou toch strafbaar moeten zijn? Ligt wel mooi in het verlengde van Femke’s actie van laatst. Ik zie een patroon.

Jankvogel | 12-12-18 | 20:56 | 1

En zo is het goed verwoord

Jacktheflipper | 12-12-18 | 21:04

En gaan ze ook wonen in het 'linkse' deugbuurtje in oud Zuid waar o.a. de moer van Asscher voor een (gesubsidieerd) schijntje woont. Gezien de weigering in het verleden denk ik zomaar van niet.
https://politiek.tpo.nl/2016/03/27/zo-woont-asielzoekers-weigerende-amsterdamse-stadsadel-uiteraard-bijna-niks/

AntonJensen | 12-12-18 | 20:51

Zijn er hier al meer mensen een lijst aan het maken voor de grote opruiming na de burgeroorlog?

alufoliegroothandel | 12-12-18 | 20:48 | 1

Niet voor het opruimen, wel voor de hoge bomen en heel veel touw.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 21:20

Misschien gaat GL die uitgeprocedeerde nepvluchtelingen huisvesten op de wallen?. Er staan genoeg kamertjes leeg, want daar heeft links 020 al een aantal jaren hard aan gewerkt. Ik heb mezelf toch een beetje vergist in het anticiperende vermogen van links. Maar nu komt de werkelijke reden naar boven drijven. De hoeren eruit en de illegalen erin. Hoeven kansparels gelijk niet meer op bezoek in de kinderboerderij en hebben illegalen gelijk een baantje.

Mars020 | 12-12-18 | 20:43

Met een achternaam als Groot Wassink komt deze lynxe sneuneus hoogstwaarschijnlijk zelf ook niet uit 020. Of zijn ouders moeten ergens in de jaren `60 vorige eeuw genoeg hebben gehad van het beulen voor een krats in de Twentse textiel en toen naar het (destijds!) meer welvarende en beter betalende Westen zijn gemigranteerd.
Dan misschien wel.
Maar vermoedelijk is hij ergens in de jaren `80 vanuit het Verre Oosten naar de Grote Stad Waar Alles Gebeurt getrokken. En vanuit de krakende krak beweging de politiek ingerold.
Samen met maatjes als bommenlegger ''Ra Ra'' Wijnand Duyvendak.

Ab Sconditus | 12-12-18 | 20:43 | 2

Geboren Doetinchem, 5 juli 1974. Rutger Groot Wassink volgde de mavo en de havo. Hij bleef twee keer zitten, en ging uiteindelijk als eerste in zijn familie aan de universiteit studeren. Hij studeerde eerst een jaar Ruslandkunde aan de Universiteit Utrecht, en stapte daarna over op geschiedenis, iets dat hij zich al jaren eerder had voorgenomen. Hij studeerde af in de politieke geschiedenis met een scriptie over de ideologie van de Rote Armee Fraction (RAF). Na zijn studie was hij achtereenvolgens projectmedewerker bij het partijbureau van GroenLinks, beleidsmedewerker bij de FNV en politiek coördinator bij de Tweede Kamerfractie van GroenLinks. In 2008 richtte hij samen met anderen Papa+ op, een actiegroep die zich inzette voor een betere verdeling van arbeid en zorg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rutger_Groot_Wassink

AntonJensen | 12-12-18 | 20:55

Ach natuurlijk. Rutger Grote Zakwasserink heeft nog nooit in het bedrijfsleven gewerkt, maar altijd als ambtenaar. Natuurlijk heeft hij geen idee van de waarde van geld.

Toos Bevergeil | 12-12-18 | 21:52

En met het feit dat hij deze 500 wil “spreiden” over ten minste 10 locaties geeft hij eigenlijk aan dat het een probleemgroep is waar geen draagvlak voor is als je ze bij elkaar zet, maar een beetje verdunnen over de hele stad moet dan weer wel kunnen. Bekende techniek.

Jankvogel | 12-12-18 | 20:39 | 1

Nou, dat worden weer een hoop gekraakte panden! Gelukkig krijg je dan als beloning een verblijfsvergunning, dus dat wordt nog lachen daar!

BaldEagle | 12-12-18 | 23:18

Wat vindt Annabel hiervan?

Rest In Privacy | 12-12-18 | 20:37

Wellicht wat heel erg onderbuiks, maar hoeveel woningen had de gemeente Amsterdam met dat geld (18 - 24 miljoen) kunnen laten bouwen? Als ik goed reken een kleine 100 tot 150 woningen. Een druppel op een gloeiende plaat wellicht en meer symboolpolitiek dan constructieve oplossing, maar het was in elk iets geweest. Nu heb je tot in lengte van dagen (reken er maar niet op dat die lui ooit verdwijnen) een kleine 500 and counting sneuneuzen die de rest van hun leven nooit maar aan het werk gaan en willen. Maar daar heb Rutger Vladimir Zakkenwasser geen last van.

FrankVeer | 12-12-18 | 20:31

Arrogante bestuurder deze Rutger, maar dat is nog niet het ergste. Wordt alleen wel gevaarlijk als daar nog wereldvreemdheid met een dikke saus idealisme overheen gegoten wordt. Krijg door dit soort lui steeds meer het gevoel dat we in decadentie zijn vervallen en dat de beschaving zoals wij die gekend hebben zijn beste tijd heeft gehad.

Jankvogel | 12-12-18 | 20:31 | 1

Je slaat de spijker op z'n kop. Het is natuurlijk ook pure decadentie dat gedweep met migranten. En ook een vorm van racisme eigenlijk, uit een superioriteits gevoel denken dat die Afrikaantjes zo ontzettend achtergesteld en beperkt zijn dat je ze letterlijk bij de hand moet nemen en alles kado moet geven. Want wij als blanke westerse übermensch zullen wel eens even het goede voorbeeld geven hoe je met de deze retards om moet gaan. Tolerantie is ook een vorm van decadentie, zeker als je zo tolerant wordt dat de naïviteit ervan af druipt. Want die tolerantie komt echt maar van 1 kant. Ieder weldenkend mens weet natuurlijk waar dit zal eindigen in de niet zo verre toekomst. Wat nu in Amsterdam het scepter zwaait is de crème de la crème van de in weelde opgegroeide, activistische, naïeve, wereldvreemde 'far left'. Die eigenlijk nooit maar dan ook nooit in de buurt hadden mogen komen van het pluche. Straks misschien landelijk... fuk no!

Jopiejo | 12-12-18 | 21:46

Ook 500 goed betaalde advocaten worden aan het werkgehouden op kosten van de gemeentschap. En een overbelast OM blijft het extra druk houden op kosten van de gemeentschap.

Jacktheflipper | 12-12-18 | 20:30

Wat een clown die Rutger Groot Wassink. Amsterdam is een wetteloze bende. Niet alleen in de binnenstad is het een wetteloze bende, waarvoor ombuds Arre Zuurmond al de noodklok luide, ook in de gemeenteraad van Amsterdam denken ze; Fuck de wet! Die is voor paupers! Ze zeggen doodleuk strafbare feiten te gaan plegen door illegalen te faciliteren, Femke Halsema keuvelt gezellig en zegt het boerka verbod niet te zullen handhaven.
“If you want to know what someone wants you need to look at the outcome.” Zegt Jordan Peterson. Als dat waar is dan is dat dus waarnaar groenlinks streeft; chaos, wanorde en wetteloosheid. De arrogantie van de macht...

ratelaar | 12-12-18 | 20:25

Leuk hoor...
En, Rutgertje, hoeveel komen er in Zuid dan? Zeg eens?

pietvanvliet | 12-12-18 | 20:17

Mijn moeder is behoorlijk dementerend. Mijn vader heeft enorm gemanteld de laatste jaren. Overige mogelijke mantelzorgers wonen op afstand. Wanner kan zij terecht in een zorginstelling in haar woonstad? O ja. Ze heeft zelf ongeveer 40 jaar in de zorg gewerkt. Heeft u snel antwoord voor mij Groot Wassink?

Langshetrandje | 12-12-18 | 20:16 | 3

Niet voor blanken alleen voor echte mensen

Jacktheflipper | 12-12-18 | 20:23

Tja over perspectief gesproken. Daar blijft Rutger u het antwoord schuldig, zo u dat al mag verwachten van zo'n 'wereldverbeteraar'. Sterkte.

suscrofa | 12-12-18 | 20:27

Wat schrijnend. Sterkte voor uw ouders.

MickeyGouda | 12-12-18 | 20:39

Aangezien ik niet in Amsterdam woon, vind ik het een gaaf plan om 500 verkrachters, oorlogsmisdadigers en dieven uit veilige landen waar ze uitverkracht, uitgemoord en uitgestolen zijn, hun talenten en competenties nu op kosten van de Amsterdamse belastingbetalers in de hoofdstad mogen botvieren. Het nieuwe antisemitische stadsbestuur is een zegen.

menschdurfteleven | 12-12-18 | 20:11 | 1

Gecondoleerd

Jacktheflipper | 12-12-18 | 20:23

"En dat mag natuurlijk wat kosten"
Nee dat mag niet. Gemeenten mogen hier geen overheids geld aan besteden. Ambtenaren mogen wel vrijwillig een deel van hun (netto) loon afstaan aan opvang, maar omdat het illegaal is heeft deze opvang geen anbi-status, dus niet aan te merken als gift bij hun belasting aangifte.

W_F | 12-12-18 | 20:10

Vanaf deze plaats wensen wij alle voormannen en voorvrouwen van GroenLinks in Amsterdam van harte E.b.o.l.a toe. Immers, ieder diertje zijn pleziertje.

E.b.o.l.a staat voor:

Eerst beffen of laten aftrekken.

Deze vaardigheden worden gratis meegeleverd door 1 van hun ah.wat.zielig.zoekers uit de binnenlanden , vnl. het oosten van Congo.

Alleen natuurlijk hopen wij, dwz mijn vrouw en ik, dat Ebola toeslaat bij mensen van GroenLinksige persuasieve.

De overigen willen wij graag , zoals uit het woord al blijkt, over houden. Zij concentreren zich bij voorkeur voornamelijk op de daad zelve.

Omdat de gemeenschap vaak leidt tot nieuw leven. Bij GroenLinksigen gaat het echter vooral om het klaarkomen.

Dus daarom, wat ons betreft, E.B.O.L.A. voor GroenLinksigen.

Heppie-even-voor-mij | 12-12-18 | 20:05

Groen Links is hetzelfde als het eind van de Nederlandse samenleving zoals wij die de afgelopen 100 jaar kenden.
Maar de lemmingen die er op gestemd hebben vinden dat goed en gaan dood in geile zelfbevlekking.

Argwanus | 12-12-18 | 20:03

Illegaal en uitgeprocedeerd is toch ook maar een mening?

staat het bier koud? | 12-12-18 | 19:57

Zodra zo'n linkserd 'eerlijk' begint te roepen, moet je op je hoede zijn.
Het betekent meestal dat de lasten elders worden neergelegd, terwijl sprekerd er zelf vooral beter van wordt.

marjen | 12-12-18 | 19:52 | 1

Links en eerlijk is als een hoer, die nog maagd is.

Mars020 | 12-12-18 | 22:55

In de volgende DSM. Het RGW-symdroom. Megalomane ijdeltuit geen tegenspraak duldend. Hersenen op een steeltje ter grote van een uitgedroogde krent.

meneer der meneren | 12-12-18 | 19:52

20K p.p. voor illegalen. Er zijn mensen wiens kinderen niet studeren omdat ze de helft daarvan niet hebben.

Gewinflipt | 12-12-18 | 19:51

Als dat onze hoofdstad is geef het maar aan IS, houden we vanzelf gewoon een stad over.

rokertje | 12-12-18 | 19:50

Krijgen we eindelijk winterweer, gaat GL zielig lopen doen over nepvluchtelingen, die daar niet zo goed tegen kunnen. Ze zijn uitgeprocedeerd en horen dus niet hier. In Afrika is het lekker warm, dus wat let die gasten?.

Mars020 | 12-12-18 | 19:48 | 1

Gaan ze ook doen straks als ze een huis hebben. 's Winters op vakantie in l'Afrique. Gelijk wat familieleden meenemen.

suscrofa | 12-12-18 | 19:57

En de kinderen van Amsterdam kunnen nergens terecht. Ja, als ze zo gek zijn om voor €600 op een kamertje van 2 x 2 in de onderhuur te gaan zitten. Of zich op hun 18e inschrijven voor een huurwoning en na 20(!!) jaar eens aan de beurt zijn. Dat is het ware sociale gezicht van deze niet-Amsterdammer Groot-Wassink. Opzouten met die idioot.
En neem die 500 illegalen van je lekker mee.

medusa324 | 12-12-18 | 19:40 | 4

@osolemio
Deze 500 hebben helemaal geen verblijfsvergunning. Daar gaat het juist om. Ze zijn UITgeprocedeerd. Ze hebben nergens recht op. Maar ook zij houden plekken bezet die bewoond zouden kunnen worden door jongeren die hier geboren en getogen zijn, maar met geen mogelijkheid woonruimte kunnen krijgen.
Ziek is het.

medusa324 | 12-12-18 | 20:14

medusa324 | 12-12-18 | 20:14
Mijn indruk is dat deze mensen het land niet meer uit gaan. Hoe onterecht ook. Dus dat wordt procederen.en daarna een verblijfsvergunning. Er zijn al mensen uit die groep die dat voor elkaar hebben gekregen. Met een verblijfsvergunning in de hand zullen ze ook woonruimte eisen. Als je je uitspreekt in dit land wordt je geridiculiseerd. Dus zeggen mensen niks meer. Het lijkt hier vrij maar door sociale druk is het hier niet vrij. Ik ben het spuugzat.

osolemio | 12-12-18 | 20:21

Sorry, ik heb mijn dag niet vandaag. Ik zie dat mijn reactie van 20.21 nergens op slaat. wat ik bedoelde is dat ze een weg zullen vinden om toch te blijven ook al zijn ze uitgeprocedeerd. Die woordvoerder heeft ook een verblijfsvergunning gekregen terwijl hij uitgeprocedeerd was. Genoeg voor vandaag, ik word moe van mezelf.

osolemio | 12-12-18 | 20:34
▼ 1 antwoord verborgen

Waar kan ik mij laten omscholen tot een uitgeprocedeerde? Lekker man, een onderkomen, geld, gratis ziektekosten verzekering, geen eigen risico, geen sollicitatie plicht. En een personal " manager " !

deKerrieKip | 12-12-18 | 19:39 | 1

En een advocaat om tegen de zelfde overheid te procederen.

pale-blue-dot | 12-12-18 | 19:45

Perspectief? Een gregorius kunnen ze krijgen.

The2Amendment | 12-12-18 | 19:32

Dit is echt een topic waarbij sociaal-econoom zijn bekende riedel weer kan afdraaien.
Woont hij in een ver buitenland waar hij geen last heeft van zijn geliefde misstanden en ligt hij nog op zijn nest?

gestoptmetroken | 12-12-18 | 19:30 | 2

Is hij niet vooral 's ochtends actief?

knutsel_ | 12-12-18 | 19:46

U bedoelt asociaal-econoom?. Die gast is totaal wereldvreemd en rijp voor een gesloten inrichting.

Mars020 | 12-12-18 | 19:51

Dus: aan de hand van democratisch opgestelde regels is bepaald dat die mensen weg moeten. Maar deze lul vind dat zijn regels moeten gelden en gaat ze dus met gemeenschapsgeld uitvoeren. Regelrecht anti-democratisch. Walgelijk.

Hommel | 12-12-18 | 19:29

Groot-Wassink, Seyss-Inquart, what's in a name.....

Kop Kaaz | 12-12-18 | 19:29 | 2

Hoeveel zou hij er zelf in huis nemen of is dat een stomme vraag

likdoorn | 12-12-18 | 19:36

likdoorn | 12-12-18 | 19:36

Geen een, natuurlijk. Dat is voor het plebs.

Kop Kaaz | 12-12-18 | 19:47

Je krijgt het stadsbestuur dat je verdient.

Hypno2050 | 12-12-18 | 19:25

Als je uitgeprocedeerd bent is er geen verdere procedure, dat is het probleem.

Mr_Natural | 12-12-18 | 19:25 | 1

Men meent dat men dan klaar is met de inburgering. Terwijl er procedureel gezien dan beter een versierde (bon voyage, de mazzel) bus hoort klaar te staan na laatste hoger beroep. Voor de reis naar de haven in Gibraltar. Dan kan het dossier dichtgeklapt.

suscrofa | 12-12-18 | 19:40

Die ‘case managers’ zorgen voor perspectief dus bijv. gezinshereniging. Die 500 zijn er zo 5000.

Trumme | 12-12-18 | 19:23

Die gast lijkt op Lenin.. Gevaarlijk mannetje

ZwarteRiek | 12-12-18 | 19:23

16 miljoen voor de helft vang ik ze op, met het bijkomend voordeel dat ze in de rij staan om naar hun vaderland af te reizen.

botbot | 12-12-18 | 19:19 | 1

Maar Femke Halsema wil niet dat haar kinderen naar zwarte scholen gaan?Femke:" Pleur ze maar in die Vogelaarwijken.Ik woon hier rustig tussen de VVD 'ers en we willen in onze wijk geen zwarte scholen,AZC's,moskeeen etc."Ze heeft geen tijd voor boerka's maar wel tijd voor iemand die in de kroeg stiekem zit te roken.Stadswachten kunnen dit wel in de gaten houden?Huichelaars.

Jan59 | 12-12-18 | 19:26

Er gaat er werkelijk GEEN 1 dit Land UIT !
Voor je Ouwe rot moer is er geen Verzorg tehuis gebouwd .
Maar voor dit stelletje Kakkerlakken doen Ze werkelijk alles .
Stem 2019 eens PVV !

liegende lippen | 12-12-18 | 19:15 | 3

Ik stem al jaaaren PVV (sinds Pim). Maar spaar wel om t.z.t. dit zinkende schip te verlaten.

Mr_Pikibelly | 12-12-18 | 19:18

Doe ik al jaren, maar aangezien er zoveel allochtonen en geitenwollensokken links stemmen, blijft het een teringzooi. Koud weer en sneeuw is normaal gesproken de oplossing tegen ongedierte, dus laat de natuur zijn werk doen.

Mars020 | 12-12-18 | 20:04

Mr_Pikibelly | 12-12-18 | 19:18
Snap ik, maar waarnaar toe dan? De islam heeft overal wel een voet tussen de deur.

Padjepejer | 12-12-18 | 20:05

Dus iedere daklozen op de Amsterdamse plaveien is vanaf vandaag een vreemdeling zonder paspoort en vooral een vreemdeling.. Ook zij zijn here oetlul! de meeste geboren en getogen en daarom blijkbaar geen 'recht' op humaniteit van een dak en soep in de maag... wat een discriminatie wat een discriminatie weer in 020 dat hoort zoooooooo blij 020, de oorspronkelijke burger heeft minder rechten. Gewoon op straat de winter door.. kunnen ze nadenken over waar ze de volgende nacht doorbrengen.

fikkieblijf! | 12-12-18 | 19:15 | 1

Dat komt door die lamlendige gemeente die alles uit het buitenland maar opvangt hier. Ga daar maar klagen.

Papa Jones | 12-12-18 | 19:24

De milieu bewuste communisten krijgen er graties illegalen bij. Is goed voor het klimaat.

BozePaarseMan | 12-12-18 | 19:15

Hoeveel weigerende gelukzoekers kan Halalsema onderbrengen in haar burgemeesterswoning? Kan ze samen met hen ontbijten. Goed voor de inclusiviteit.

ljcoster | 12-12-18 | 19:12

Wat - de - neuk ???
Kan iemand even een rechtzaak beginnen
tegen dit letterlijk *criminele* bestuur?

hotmint | 12-12-18 | 19:10 | 1

Daar is voor gekozen mijn beste. Zo werkt dat in Nederland. Laat dit een les zijn voor de volgende verkiezingen.

BozePaarseMan | 12-12-18 | 19:16

Hier is maar één woord voor: KNETTERGEK

theJ71 | 12-12-18 | 19:08

Wat een mafkees, man man man.

Not_again | 12-12-18 | 19:07

Advocaat-activisten van het kantoor 'Prakken d'Oliveira wrijven zich in de hand. Lekker deugen en tegelijk de zakken volstoppen met slepende procedures tegen uitzetting, vanzelfsprekend vanuit publieke gelden betaald want die asielzoekers hebben geen cent.

raskol | 12-12-18 | 19:06 | 1

van die 12 miljoen pakken zij de helft.

Trumme | 12-12-18 | 19:16

Zou Groot Wassink dit uit eigen zak betalen?

Mr.Crowley | 12-12-18 | 19:06 | 4

Een wethouder van Amsterdam verdient een kleine 10K bruto per maand (lekker links salaris ook) dus daar kunnen best een paar Miele's vanaf toch?

Halsema, ook zo lekker links, krijgt 11.5K per maand van de Amsterdamse OZB betalers...

Excl onkostenvergoeding uiteraard... parkeren zal wel gratis zijn voor deze ambtenaren...

Bron: loonwijzer.nl/salaris/salaris-politic...

theJ71 | 12-12-18 | 19:13

Waarom zou iemand zonder ballen een zak hebben?

Mr_Natural | 12-12-18 | 19:16

Denk niet dat die Groote Zakkenwasser iets uit eigen zak betaald.

sailor 1 | 13-12-18 | 05:04
▼ 1 antwoord verborgen

Zie het als een investering, die 500 uitgeprocedeerden worden op kosten van de belastingbetaler voorzien van advocaten en overige voorzieningen. Eenmaal legaal en dan heeft politiek-correct Amsterdam weer 500 stemmen extra erbij.

Wasbakplasser | 12-12-18 | 19:05 | 3

500, symboolpolitiek.

Langshetrandje | 12-12-18 | 19:09

Ik vrees van niet, en alle beetje helpen.. Bovendien kan men ze met voorrang door laten stromen en dan begint het verhaaltje weer lekker opnieuw. De autochtonen krimpen en nieuwkomers groeien als kool. Dat is geen symboolpolitiek maar omvolkingspolitiek.

Wasbakplasser | 12-12-18 | 19:23

Bedoel ik. Gemiddeld 500 in die opvang. Doorlopend op regulier. Etc. Knettergek dat volk.

Langshetrandje | 12-12-18 | 20:20

Hahahaha!

Achterlijk Amsterdams stemvee, u krijgt nu waar u voor gekozen heeft.

Komt niet vaak voor dat er sprake is van zo’n rap “boontje komt om zijn loontje”, maar wat dat betreft kun je altijd op GroenLinks bouwen: extremisten kunnen nu eenmaal niet stilzitten.

Nu maar hopen dat die bovenmodale, zich moreel superieur voelende “kosmopolitische” wegkijkers dit kraaktuig als nieuwe buren gaat krijgen.

Een betere manier dan dit om mensen met de realiteit te confronteren kan ik me haast niet voorstellen. Wegkijken zal nu dus niet meer lukken. Met dank aan nota bene GroenLinks.

Extreem-linkse randdebielen plannen klaarblijkelijk niet vooruit, in ieder geval zeker niet tot na de volgende verkiezingen.

En Amsterdammers, wel op GroenLinks blijven stemmen he?

Kompromat | 12-12-18 | 19:05 | 4

"Nu maar hopen dat die bovenmodale, zich moreel superieur voelende “kosmopolitische” wegkijkers dit kraaktuig als nieuwe buren gaat krijgen." Hopen? Ga er maar vanuit dat dezelfde groep mensen de klos is die al tientallen jaren de klos zijn en eindeloos tevergeefs verder hebben te wachten op een enigszins redelijke woning en nog jaren lang achter het net vissen. Hoe kan men dit onrecht accepteren.

nemo_nemo | 12-12-18 | 19:15

Laten ze die opvang in de studentenflats plaatsen. Dat is de achterban van GL.

Trumme | 12-12-18 | 19:18

@Krompomat, Er wonen bijna geen Amsterdammers meer in de stad. Die zijn massaal gevlucht naar andere gemeenten, waar het er op straat niet uitziet als een markt in Mekka.

Mars020 | 12-12-18 | 22:48
▼ 1 antwoord verborgen

De asieladvocaten trekken nog een flesje extra open tijdens de winterdagen. Hoppa!

osolemio | 12-12-18 | 19:04 | 1

Ja als ze gezellig onder de winterboom zitten waar winterversiering en winterlampjes in hangen!

BaldEagle | 12-12-18 | 23:33

Even een eye-opener: De VVD is onderdeel van dit college.

omanders | 12-12-18 | 19:04 | 3

Waar je mee omgaat, word je mee besmet. In zwartekousengemeente Elburg zit een VVD-doos die verkondigt dat ze een kinderpardon van harte toejuicht.

gestoptmetroken | 12-12-18 | 19:13

met nauwelijks stemrecht want slechts een paar zetels. Groenlinks + d66 tezamen zijn een keer of 4/5 zo groot.

theJ71 | 12-12-18 | 19:15

Amsterdamse VVD'er zijn linkser dan Lodewijk Asscher

Langshetrandje | 12-12-18 | 20:22

Ieder van die 500 een gratis rolkoffer model "extra luid" geven. Dan is het zo over met die opvang.

Vesta | 12-12-18 | 19:03 | 1

Die verkopen ze direct, want ze gaan nooit meer weg.

Rico Tampeloerus | 12-12-18 | 19:04

Die hele fucking ambtenarij doet maar wat in Nederland. Als ergens nog wel een beetje overlast bij kan is het wel in Amsterdam. Ben benieuwd hoe het over 1 jaar met de overlast van deze doelgroep is gesteld. Er komen verspreid over 5 gemeenten 5000 uitgeprocedeerden en over een jaar constateren betreffende gemeentebesturen allemaal dat er een xenofobe verrechtsing van de burger heeft plaatsgevonden. Niemand heeft een idee hoe dat kan en dan komt er een duur bureau die overal enquêtes gaat uitzetten waarvan iedereen de uitkomst al weet. Incapabel tot op het bot en boter op hun hoofd. En handhaven op deze doelgroep ho maar.

pibasso | 12-12-18 | 19:01 | 1

Kunnen alle 5000 niet in A'dam aan een perspectief gaan werken. Heeft de rest er geen last van.

Algodon88 | 12-12-18 | 19:04

Prima! (en voor diegenen die nu meteen over me heen vallen: ik wens jullie heel veel armoede, een dictator en een oorlog toe)

Poso | 12-12-18 | 19:01 | 2

Ja dat is wel duidelijk. En met ons iedereen in NL.

Papa Jones | 12-12-18 | 19:03

Voor of tegen, die oorlog komt er..

Wasbakplasser | 12-12-18 | 20:06

Nee. Ga weg.

Papa Jones | 12-12-18 | 19:01

Rutger klein Wassink kan er beter eerst zelf gaan wonen om alvast te wennen. Want het duurt nog maar even en dan is hij vluchteling in eigen land. Kan ie mooi huilie huilie doen.

Rdock | 12-12-18 | 19:00

Ja, ga ze ook nog eens lekker belonen. Lekker signaal geef je dan al. Wat snapt die gast niet aan uitgeprocedeerd ?

Wekkertje | 12-12-18 | 19:00

Eeehh...
Dit plan is toch gewoon asiel verlenen zonder verblijfsvergunning ?
Waarom schft die Groot Hamassink niet gewoon de hele procedure af ?

Wijze uit het Oosten | 12-12-18 | 18:58 | 1

Ging niet goed

Mr_Natural | 12-12-18 | 19:12

Mag ik als min of meer materiedeskundige een stukje duiding doen ? ja dat mag ik (Smeetsmodus af/) Je kiest uit het beschikbare Wappie potentieel binnen het reservaat Islamsterdam de allerergste misfits van de genus gutmensch. Je duwt ze door de politieke molen van de stad (via het corrupte lanceerplatform van de Stadsdelen, die in deze stad maar niet dood willen gaan) tot ze zoiets al wethouder worden, met instemming van het gehele nationale partijkartel, want op de baantjesruilbeurs hebben anderen ook weer commitment nodig van voornoemde Wappies. Als zo'n Amsterdamse wethouder maar hard genoeg blundert (kluns Kwiebes, Graftak Ollongren, etc. lijst is lang) en de stad miljoenen kost, dan komt het moment dat ze in de carrousel van het partijkartel bevorderd worden naar nationaal niveau. Daar verheffen ze hun kunst van het blunderen tot een ongekend niveau van diepe triestheid ten koste van het hele land. Doordat de Amsterdamse linkse fascistoïde regentenkliek dito vrienden in Den Haag heeft die de geldkraan bedienen van het zgn. "grote stedenfonds" , krijgen ze onbeperkt financiële armslag toegekend om dingen te doen die andere gemeenten de kop zou kosten, maar waar zij lachend mee weg komen. De inwoners van Amsterdam, wonen niet meer in Amsterdam. Die zijn weg. Ze zijn naar plaatsen als Hoorn, Purmerend, Almere, Lelystad, het Gooi, Alkmaar en ga zo maar door. Hun plaats wordt ingenomen door instromende milennial studentjes (UvA sneeuwvlokjes met de default adspirant Wappie-status, kakkers met geld te veel, omhooggevallen drugsbaronnen en ander gajes (en dat dan voornamelijk binnen de grachtengordel) en uiteraard half Afrika die die de al aanwezige paupers buiten de gordel komen versterken en wie het geen ene hol interesseert, als ze maar gratis geld krijgen. Niemand houdt meer van Amsterdam. De voormalige inwoners hebben de stad grotendeels opgegeven, de elite die de inmiddels onbetaalbare panden in de binnenstad bezet, is vervuld van zichzelf en hun geprojecteerde Wappie-paradijs, en de hele horde bruine paupers is bezig om hun nieuwe islamitische thuisland te bouwen op de resten van de stad. Ze ondervinden van de oorspronkelijke bevolking geen weerstand meer (trekt weg) en de politieke parasieten bedienen hun stemvee. Amsterdam is geen stad meer. Het is veelvoudige verdienmodel geworden voor (toch al) vermogenden uit binnen- en buitenland, variërend van pretpark tot vastgoedbubbel, en een 'wasteland' voor de rest. Halalsema c.s. hebben zich veilig verschanst en kijken wel uit om in aanraking met het volk te komen. Waar Eberhard nog zijn sigaretje op de stoep tussen zijn ambtenaren stond te roken, volkomen zichzelf en daarmee groots in zijn integriteit, is de nieuwe lichting achterkamertjespiloten vrijwel onzichtbaar. In de gepropageerde mythe van deze verloren geraakte stad ontstaat de illusie van een besloten eigen wereld die zijn eigen wetten maakt. Maar trekt het financiële infuus eruit en binnen een paar maanden is het klaar en over. Maar dat doen hun vrienden in Den Haag natuurlijk niet.... stel je voor zeg!
Dus betalen we allemaal mee aan deze ultieme waanzin.

Bakschuif | 12-12-18 | 18:58 | 7

@Langshetrandje | 12-12-18 | 19:02 |
Zou het niet erg vinden als ze rookt als een ketter, als ze dan ook maar zo brandt...

Bakschuif | 12-12-18 | 19:13

Daar hebben we de nieuwmarkt voor toch, Bakschuif?

Langshetrandje | 12-12-18 | 19:16

Dankjewel Bakschuif, zou je alsjeblieft deze tekst kunnen uitbreiden met naam en toenaam [politici, Bernard huisjesmelker etc] en dan zorgen dat je een hacker vindt die alle sites die er toe doen hackt en deze tekst er op zet..
[Soms droom ik dat dit soort dingen gewoon kan.]

severalminutes | 12-12-18 | 20:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Iets in me zegt dat bij het verdelen over de stadswijken de grachtengordel "vergeten" word. Want illegale asieleisers toejuicen is goed om te laten zien dat je een Deuger bent maar je wil ze natuurlijk niet in je buurt hebben wonen, die moeten naar het plebs in de buitenwijken.

2voor12 | 12-12-18 | 18:58 | 2

De pijp, oost , noord ... allemaal hippe buurten waar men zit..

Grachtengordel, nee, niet dat ik weet... p

neonreclame | 12-12-18 | 19:00

Veertig procent van de gracht wordt gesloopt, want er dient sociale woningbouw gerealiseerd. Toegang alleen met korrekt ingevuld rode boekje.

Langshetrandje | 12-12-18 | 19:03

500 GroenLinkers aan het werk als case manager. Met allemaal hun eigen gelukszoeker die ze bezig moeten houden. Dat heeft Rutger Groot Wassink toch weer mooi voor elkaar gekregen voor zijn achterban.

Osdorpertje | 12-12-18 | 18:57 | 1

Zo werkt het wel. Zo'n case manager heeft dan ook meteen een baan voor minimaal 20 jaar. Wanneer ze eerder Nederlands kunnen spreken is zoiets al knap te noemen. Anders is het bij ieder wissewasje "contactpersoon" en "jij Arabiesch?". We proppen ze dan in huisjes. Daar zitten ze dan jaar in jaar uit Arabische propagandazenders te kijken.

klowiepowie | 12-12-18 | 19:09

Ikzelf is een onderdeel van het zelfbeheer idee... ( JES Je Eigen Stek..), en het werkt best..

Mits...

neonreclame | 12-12-18 | 18:56

De schlemielen in Amsterdam hebben er zelf voor gestemd. Dus ze zoeken het maar uit.

TheBigKirth | 12-12-18 | 18:55 | 5

@Peter777 | 12-12-18 | 19:16
Ik kan me niet herinneren dat wij vroeger geknikkerd hebben.

Rico Tampeloerus | 12-12-18 | 23:03

Rico, jij landverrader. Je leven lang links stemmen en nu je een goede baan hebt gaan afgeven op wat je jarenlang hebt toegejuicht? Ze zouden je van deze site af moeten schoppen. Huichelaar. Je hoort hier niet, trek je terug bij je oude Groen Links vriendjes, waar je vroeger zo trots op was.

Peter777 | 13-12-18 | 07:54

Amsterdam bestaat alleen maar uit import, dus die gasten hebben GL in het zadel geholpen. Als er in Amsterdam alleen maar echte Amsterdammers hadden gewoond, dan was GL er nooit doorheen gekomen. Als men afhankelijk is van geld van de staat, stemt men GL. Verdient men zijn of haar eigen geld bij een commercieel bedrijf, dan is GL snel buiten beeld.

Mars020 | 13-12-18 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

De groene pixel doet het niet vandaag :-(

En verder kan ik niet zo goed tegen dit soort berichten. Amsterdam was zo leuk 25 jaar geleden.

severalminutes | 12-12-18 | 18:53

Prachtig. Nu nog een groot hek om Amsterdam, afstoten, eigen munt laten invoeren (noemen we dan Amsterdamse perspectiefopjes) en van mijn part mogen ze dan iedereen daar een uitkering geven.

klowiepowie | 12-12-18 | 18:53 | 3

En elke week 'gezellig' in de Arena naar Ajax 1 tegen Ajax 2 (of andersom).

theJ71 | 12-12-18 | 19:17

Met Merkel-blokken op en rondom het veld. Kan de rest achter duiken als sommige spelers het veld weer eens te haram vinden.

klowiepowie | 12-12-18 | 19:28

I Amxitdam

Sitting_targets | 12-12-18 | 20:30

Hoe meer geld Amsterdam krijgt. des te meer idiote plannen.

Angelica | 12-12-18 | 18:53

Het feit dat 'uitgeprocedeerd' betekent dat er geen zaak is, daar stappen we voor het gemak maar even over heen.

mental K | 12-12-18 | 18:53

Goed zo. Eerste stappen maar een failliete Amsterdam. Genieten dit.

Dionysius1 | 12-12-18 | 18:52 | 1

*naar

Dionysius1 | 12-12-18 | 19:01

Aha strak plan... Alles naar a'dam en dan Trump een muur laten bouwen. Nu dat de letters weg zijn en je niet meer mag drinken in die hoerenbuurt is er binnenkort toch niets meer te doen.

PijlVader | 12-12-18 | 18:52

GroenLinks; knettertje gestoord.

Maar, beste mensen, dit is waar Amsterdam voor gekozen heeft. Nu krijgen ze, en letterlijk ook nog eens, de rekening. Succes er mee!

TeeJee | 12-12-18 | 18:50

D66 is nu de Politiewet aan het voorliegen, waarmee ze duidelijk maken de politiek vierkant de Politie in de reet geneukt hebben. D66 is een EU populistische partij die dankzij de steun van de liegende MSM het volk keihard bedriegt en bedreigt.

smdyasc | 12-12-18 | 18:49

“Kijken met juristen of het toch haalbaar is”. Manman. En wie gaat dit alles betalen?

F1802 | 12-12-18 | 18:49 | 1

Woon je Amsterdam? Dan is het antwoord: jij.

Stormageddon | 12-12-18 | 19:05

Maar de agent en de onderwijzer kunnen wonen in de stad waar ze werken wel vergeten. Prachtig!

supah | 12-12-18 | 18:48 | 2

Dat gele hesje passen we allemaal.

am*dam | 12-12-18 | 18:50

Agenten en onderwijzers stemmen Groen Links en D'66. Die verdienen geen woonruimte.

Peter777 | 12-12-18 | 18:51

Die man hoort toch gewoon gearresteerd te worden, als dit plan wordt uitgevoerd?

Ruimedenker | 12-12-18 | 18:48 | 4

af en toe een korte, of iets langere, pauze. hoor het al, die kreten van pijn en spijt

Peter777 | 12-12-18 | 19:06

geintje!

Peter777 | 12-12-18 | 19:07

heb wat gedronken, niet toerekeningsvatbaar

Peter777 | 12-12-18 | 19:08
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig is de wachtlijst nog niet zolang voor iemand die een woning zoekt in Amsterdam kan makkelijk.

simpel_vruchtje | 12-12-18 | 18:48 | 2

De gore waanzin dat een autochtoon vruchteloos jaren en jaren moet wachten op een woning en ziet dat een kluit uitgeprocedeerde illegalen gewoon voor in de rij geschoven worden en jij nog langer moet wachten.

2voor12 | 12-12-18 | 18:50

2voor12. Diezelfde autochtoon heeft hoogstwaarschijnlijk zelf op deze partijen gestemd. Geen medelijden mee.

Dionysius1 | 12-12-18 | 18:59

Ik weet nu dat Hans Janmaat echt ongelijk had. Nederland is helemaal niet vol. Zeker Amsterdam niet. Er kunnen nog vele honderdduizenden bij.

Langshetrandje | 12-12-18 | 18:47

Ik wordt misselijk van die negativiteit hier. Het zijn toch ook mensen? Hoorde ik laatst.

Peter777 | 12-12-18 | 18:47 | 2

Dat zijn je mede landgenoten die op wachtlijsten staan en geen gelden of ondersteuning krijgen ook.

Rico Tampeloerus | 12-12-18 | 19:03

Zo had ik het nog niet bekeken. Tering, Rico, je hebt helemaal gelijk man!

Peter777 | 12-12-18 | 19:11

Gelukkig worden uitgeprocedeerden weer opgevangen door hun eigen land. We hebben dat pact toch niet voor niets ondertekend?

Patje2011 | 12-12-18 | 18:46 | 1

Zo is dat, of denk je dat onze politici ons voorliegen!?

PijlVader | 12-12-18 | 18:57

Criminaliteit kost ook klauwen met geld.
Misschien nog wel meer als een paar miljoen.
Eventjes braaf zijn voor de hoofdprijs loont,
Wie weet wordt het wel een gratis huis, met gratis geld. Je krijgt gratis iemand toegewezen die gratis gaat kijken of de uitzetprocedure wel terecht was.
Nooit meer werken, dat vooruitzicht is wel een gokje waard.
Mag lijden dat de hele wereld langskomt, het is wel heel kortzichtig gedacht, want de rekening is toch altijd voor de burger.

snapal | 12-12-18 | 18:45

De knotgekke gemeente Amsterdam gaat nog veel meer doen voor de inwoners van dit land:
"De Montessori Scholengemeenschap Amsterdam stoomt samen met de gemeente Amsterdam statushouders klaar voor bèta-docent. Zij zetten samen een traject op om het lerarentekort op te vangen en tegelijk het hoge potentieel van deze vluchtelingen te benutten. Dat levert een win-win situatie voor iedereen op."
Gelukkig zal dit "hoge potentieel van vluchtelingen" op korte termijn worden ingezet binnen knotsgek Amsterdam, als baken van communisme en globalisme.
parelsuitderegio.nl/pearls/22?utm_med...

matrixbluepill | 12-12-18 | 18:45 | 2

Tranen met tuiten.

Langshetrandje | 12-12-18 | 18:49

Parelbeschrijving !
Ik kwam hier eigenlijk alleen even om mijn depressie weg te lachen.
F*ck zeg.

severalminutes | 12-12-18 | 18:56

Rustig aan allemaal. Misschien zijn het wel 500 Belgen of Polen. Of Aziaten dan. Toch? Of zijn het mensen die na 100000 jaar oorlog en stammenstrijd hun land verneukt hebben en nu aan het onze beginnen? Wie weet.

Repetitive Beats | 12-12-18 | 18:44 | 1

Zet de uitgeprocedeerde tutsi's en hutu's maar lekker bij elkaar in een gemeenschappelijk huis. Komt er vanzelf plaats vrij.

2voor12 | 12-12-18 | 18:52

Goed nieuws voor de kozp. Recruten met gratis woning. Amsterdammers kotsen GL uit ver voor hun ambtsperiode erop zit. Hoop ik.

suscrofa | 12-12-18 | 18:44 | 2
-weggejorist-
Dionysius1 | 12-12-18 | 19:06
-weggejorist-
Dionysius1 | 12-12-18 | 19:06

Een strenge winter is ook altijd goed om in de zomer erop minder last van muggen te hebben.

2voor12 | 12-12-18 | 18:44

Volgende stap is natuurlijk dat er een generaal pardon komt en ze allemaal toch een uitkering en een huis krijgen. Wat de zielpieten niet beseffen is dat ze binnenkort aan het werk worden gesteld in de Nederlandse neoliberale fabrieken en slavenarbeid voor een hongerloon zullen moeten doen. Een andere manier om winstmaximalisatie te bereiken is er immers niet meer voor die bedrijven.

Vespukki | 12-12-18 | 18:43 | 1

Nee, verplicht werken is alleen voor de autochtoon. De asieleiser kan zich verschuilen achter een woud aan gratis advocaten en zielig doen.

2voor12 | 12-12-18 | 18:45

Iets met aanzuigende werking...

Masturwasbeert | 12-12-18 | 18:43

Het is Nederland, maar er gelden andere regels voor uitgeprocedeerde migranten? 500 plaatsen, maar duizenden staan er straks.

Het is dat ik van die klotestad hou, maar anders zou ik zeggen: last het afdrijven richting Ijsselmeer en met GL bestuurders en naar de bodem zinkem? Beginnen we gewoon weer opnieuw?

Jan, Leiden | 12-12-18 | 18:43 | 1

Echte Nederlanders houden niet van 020.

Binnenbaan | 12-12-18 | 18:45

Ach, dat geld wordt anders wel op een andere manier in de majem gegooid. Maar zijn dit dan ook weer mensen die niet weten waar ze zijn geboren of hoe oud ze zijn? Totdat ze een verblijfsvergunning hebben en hun hele familie over laten komen? En lekker elke zomer even bij gaan komen in hun vakantiewoning in het land waar ze geen enkele herinnering meer aan hadden? Of zijn dit mensen die hier kinderen krijgen die daarna echt niet meer verplaatst kunnen worden? Of zijn dit nog meer mensen die over een paar jaar gaan vertellen wat er allemaal zo verrot is aan Nederland en de oorspronkelijke bewoners?
Of moet er zo hier en daar 'En' aan het begin van de vragen staan?

Poesmobiel | 12-12-18 | 18:42 | 2

En :-(

Samui07 | 12-12-18 | 18:45

Eerlijk gezegd heb ik er nog geen één gezien die niet direct zorgde hier een kind te krijgen.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 21:21

Ben overigens van mening dat 500 woonplekken wel aan de héél erg lage kant is voor een geweldig absorberende stad als Amsterdam. Kan vast een nulletje bij. 500 statuslozen. 5000 lijkt me idealistisch juister.

Langshetrandje | 12-12-18 | 18:42

Heeft GroenLinks er ook aan gedacht dat onze uitgeprocedeerde vrienden elke dag gratis hoeren moeten hebben? Anders gaat er elders in de stad mogelijk iets fout. Kan Amsterdam makkelijk betalen, het is toch al de Sociale Dienst van de hele wereld.

hoogstetijd | 12-12-18 | 18:42 | 1

De Stopera is vrij toegankelijk.

Langshetrandje | 12-12-18 | 18:43

Wat een klote Land is het ook. Geen Grenzen Meer en geen regels. Stemmen heeft ook geen zin , en een npo die zelf een linkse Agenda er op na houdt . Eigen schuld. Stem dan ook anders

Lieveschat | 12-12-18 | 18:41

Maar daklozen bedelen maar hun geldje bij elkaar voor de nachtopvang. Gaaf land dit.

Binnenbaan | 12-12-18 | 18:41 | 1

Daar valt geen geld aan te verdienen. Uiteindelijk is GL ook maar één grote commerciële toko. Zij verdienen nou eenmaal geld met mensenhandel. https://eenvandaag.avrotros.nl/item/aantal-daklozen-in-nederland-verdubbeld/

klowiepowie | 12-12-18 | 19:37

Voor We are here is het gewoon een business geworden en zeer luceratief. De afgelopen jaren waren er ook leden bij die er geen zin meer in hadden
Die zijn gewoon in stilte terug gekeerd naar hun landen van herkomst. Dat weet de gemeente Amsterdam.

Peniskokertje | 12-12-18 | 18:40

Er komen een aantal woonunits op de plek van de IAMSTERDAM lettertjes. Verhoogt de equality en diversity van Oud Zuid. Het volgende toneelstukje in de hoofdstad van Absurdistan.

Langshetrandje | 12-12-18 | 18:40

Ach ja, Groenlinks hè. Totaal geschift, die lui. Het vervelende is alleen dat ze massaal verhuizen naar mijn mooie stad Haarlem. Omdat ze in Amsterdam niets meer kunnen vinden. Dus nu worden wij met steeds meer bakfietsvolk opgescheept. En voor je het weet is ons gemeentebestuur ook stapelgek geworden.

staat het bier koud? | 12-12-18 | 18:39 | 3

Haarlem stikt al van de veeveedee en D66 hipsters.

Tronald_dump | 12-12-18 | 18:41

En de burgemeester heeft bewaking nodig.

gestoptmetroken | 12-12-18 | 19:22

Het probleem is dat ze al woonruimte in Amsterdam hadden en met heel veel overwaarde naar de omliggende gemeenten verhuizen en daar de betere buurten opkopen. Want daar kunnen ze hun kindjes wel naar de witte schooltjes van hun voorkeur sturen... Zelfs voor bakfiets-stalinisten zijn er toch wel grenzen....

drs kwenie | 12-12-18 | 20:01

Eerst even eten en dan kotsen; wat een fuck NSB'er is die extreem linkse eikel.
(mede mogelijk gemaakt door de corrupte bende van Rutte, de VVd dus!)

VanGeuzen | 12-12-18 | 18:39

Al die uitgeprocedeerden trekken dan vanzelf naar Amsterdam, geen werk geen inkomen dus geen belasting. Wat weer gedragen moet worden door de werkende AmsterdammerT. Ben benieuwd hoe zich dat uiteindelijk gaat vertalen naar de stemhokjes over een paar jaar.

marrretje | 12-12-18 | 18:39

En leefgeld uiteraard!! En dakloze mensen uit Amsterdam kunnen lekker de tyfus krijgen! Man o man

niv01 | 12-12-18 | 18:39

Misschien eerst eens voor huisvesting voor STUDENTEN zorgen, daar is nooit geld voor en natuurlijk wordt het voor Islamisten direct betaald.

Dr_Phil | 12-12-18 | 18:38 | 2

De meesten zijn waarschijnlijk student. Van de religie van de vrede dan.

Not_again | 12-12-18 | 18:40

Studenten stemmen Groen Links en D'66. Die verdienen geen woonruimte.

Peter777 | 12-12-18 | 18:41

Dat is een "wir schaffen das" voor kansloze immigranten. Dit goede bericht zal zich snel rond de Middellandse zee verspreiden.

azijnseikerT | 12-12-18 | 18:38

Aldus het ingebrachte kernbegrip "ruimte en perspectief" voor de burger.

https://www.youtube.com/watch?v=7WwqXHo4v8k

Gemsenherder | 12-12-18 | 18:37

Uitgeprocedeerd > Detentie > Uitzetting.
Zo moeilijk is het niet.

RickyLaRue | 12-12-18 | 18:37 | 1

Hoezo? Uitgeprocedeerd is geen werk meer voor juristen. Dat kan niet. Uitgeprocedeerd is helemaal niet uitgeprocedeerd.

klowiepowie | 12-12-18 | 19:48

De republiek in wording. Wat is dat Den Haag?

JohnJames_001 | 12-12-18 | 18:37

Ronald van Raak is trouwens vanavond echt super sterk in het Kamerdebat bij de evaluatie van de Politiewet.

smdyasc | 12-12-18 | 18:36 | 1

Aardige vent maar als het er op aan komt stemt hij mee met GL en andere anti-Nederland partijen voor meer belasting en meer kolonisten.

Tronald_dump | 12-12-18 | 18:39

Als ik illegaal de efteling in ga en ze komen erachter dan krijg echt geen premium behandeling met een gratis hotelletje. In Amsterdam werkt dit schijnbaar wel zo.

Patje2011 | 12-12-18 | 18:36 | 1

Ach, één ding hebben ze gemeen: Ze geloven beide nog in sprookjes. Alleen is de (B)efteling in Ketshueuvel beter in het gescheiden houden van sprookjes en realiteit.

Mastermattie | 12-12-18 | 18:49

Uitgeprocedeerd is toch optieven? Meteen vastzetten op water en brood en parachutespringcursus van de LOI voor 1 week. Daarna droppen boven Afrika...
Geld kan beter besteed worden aan de hulpbehoevende ouderen...

Mathijs2017 | 12-12-18 | 18:36 | 1

Weet je hoe duur een week parachutespringcursus is? Over het geld beter besteden gesproken.....

Dulacs | 12-12-18 | 18:38

Stel je voor dat wij zouden moeten vluchten naar het Midden Oosten of Afrika vanwege oorlog of om economische redenen. Hahahahahahahaha….ik hoor namelijk weleens van die meisjes die geen vriendje kunnen krijgen in NL en daar op vakantie gaan dat die lui zo gastvrij zijn. Hahahahahahahahaha….

Peter777 | 12-12-18 | 18:35

Dus € 20.000,- de uitgeprocedeerde asielzoeker per jaar.

nancystjago | 12-12-18 | 18:35 | 1

Maal 500 is 10 miljoen per jaar. Maar volgens mij is dat te weinig en gaat dat in de toekomst nog veel meer worden.

Mr.Crowley | 12-12-18 | 19:04

Ah, de Lenin van de Stopera laat weer eens van zich horen.

Basil Fawlty | 12-12-18 | 18:35

Dus eerst betalen we pak 'm beet 10 jaar aan juridische procedures en advocaatskosten voor ze, en als de uitkomst daarvan negatief is geven we ze daarna alsnog een huis en een uitkering.

Schaf die procedures dan ook maar af en geef ze meteen bij binnenkomst een verblijfsvergunning, want dan is zo'n procedure alleen maar een hinderlijke omweg.

Braboblanke | 12-12-18 | 18:35 | 1

Daar is het Marrakeshpact dus voor.
Groenlinks past het alvast toe...

koolteer | 12-12-18 | 18:40

Ik vind wel dat ze daar gratis wifi moeten hebben, in die opvangtehuizen.

VanBukkem | 12-12-18 | 18:34 | 2

Geen zorgen. Is daar standaard VanBukkum. Het zijn all-in pakketten.

Peter777 | 12-12-18 | 18:44

Dat hebben ze al want die lui doen niets anders dan slapen, eten, schijten en facebook events aanmaken.

Mastermattie | 12-12-18 | 18:46

Het zal de stemmers op D66 en GroenLinks nog dun door de broek lopen.

frisenfruitig | 12-12-18 | 18:34 | 1

Dat is idd het enige positieve wat ik aan dit nieuws kan ontdekken.Hopelijk worden het hun nieuwe buren.Het zij hen van harte gegund!

roberto9715 | 12-12-18 | 18:40

Vuile racist die vent. Grenzen stellen aan het aantal mensen dat wordt opgevangen. Geen mens is illegaal!!!!

Tronald_dump | 12-12-18 | 18:33

Heel goed idee om ze te huisvesten in de buurten waar politici en bestuurders wonen.

frisenfruitig | 12-12-18 | 18:32

Wat is er mis met Bed-Bad-Brood-Bye-Bye?

Conan de Rabarber | 12-12-18 | 18:32

Wie wijst GL Amsterdam even op het inlegvelletje? Bij deze dan.

jacobh-59 | 12-12-18 | 18:31

Ideetje van Groot Wassink. Dan weet je in ieder geval wel dat er geen enkele jood onder die asielzoekers zal zitten.

spanarchist | 12-12-18 | 18:30 | 1

Hij bedoelt het toch goed?

Peter777 | 12-12-18 | 18:31

Nog even, en je schiet jezelf als land in de voet door nog mensen af te wijzen. Immers, als je ze afwijst houdt dat in dat je ze wél van alle levensbehoeftes moet voorzien, maar ze níet mogen werken.

zik | 12-12-18 | 18:30

De Amsterdammer kan al 35 jaar zijn kinderen niet kwijt in Amsterdam en die marxist maakt er een graties opvanghuis van voor uitgeprodUceerde criminelen, vervloekt zij die op die communisten hebben gestemt!.

swebe | 12-12-18 | 18:29 | 1

De Amsterdammer die al 35 jaar lang links stemt heeft dat geheel aan zich zelf te danken.

24-07-69 | 12-12-18 | 18:31

Prima idee van hem.... ik zou beginnen met Oud Zuid en verder binnen de grachtengordel een paar kapitale panden opkopen, al dat schorremorrie van advocaten e.d. theoretisch opgeleiden, weg ermee.

Keyboardspeler | 12-12-18 | 18:29

Waarom hebben we eigenlijk nog een (dure) asielprocedure?

Het maakt kennelijk niet uit of je wel of niet een verblijfsvergunning krijgt. Immers de afgewezen asielzoeker kan gewoon blijven op kosten van de belastingbetaler.

Kaskensj | 12-12-18 | 18:28 | 1

Dat is inderdaad de miljoenen-en-miljoenen-euro vraag. Maar het is natuurlijk niet helemaal alleen een volstrekt nutteloze en ook betekenisloze exercitie. Het spant erom of je direct een vergunning krijgt en daarna gerust verstandelijk gehandicapte meisjes kunt verkrachten zonder dat die hand boven je hoofd wordt afgetrokken, of dat je eerst nog een poosje moet etteren om er een te krijgen door bijvoorbeeld de woning van mensen te kraken als zij het recht verbeuren op huisvrede door onder de douche te gaan staan.

Mazzelstof | 13-12-18 | 05:42

Waanzin! Uitgeprocedeerd = wegwezen. Zit niets tussen.

Superior Bastard | 12-12-18 | 18:28 | 3

Racist !

sprietatoom | 12-12-18 | 18:29

Inderdaad. Veiliglandiërs, zogenaamd "vluchtend voor oorlog maar vrouw + kinderen achterlatende" kwartiermakers, qat kauwende "we gaan lekker op vakantie in ons thuisland terwijl we hier de zielige asielzoeker uithangen" woestijniërs en al het volk wat er tussenin zit: helemaal uitgeprocedeerd ? Jammer joh. Dikke doei en nu graag optiefen. Nederland heeft het meest humane, zorgvuldige en uitgebreide asielaanvraagproces binnen de EU. Soortgelijke organisaties binnen de EU erkennen de NL aanpak als zodanig. Als dit proces ten einde is en geen verblijfsvergunning verleend zal worden dan gewoon exit. De zaak is gehoord, de feiten/argumenten en het verhoor gewikt en gewogen en beoordeeld. Meermaals. Met alle zorgvuldigheid die daar bij hoort. Dat lieden als een Groot Waasenneusink en gemeentes als 020 dat proces menen te mogen ondergraven, is compleet van de zotte.

Grijskijkert | 12-12-18 | 18:47

Inderdaad uitgeprocedeerd betekent oprotten. Dat illegale tuig is iedereen alleen maar tot last.

Mars020 | 12-12-18 | 20:14

Objective 15; Topic 31: "We commit to ensure that all migrants, regardless of their migration status, can exercise their human rights through safe access to basic services".
De inkt is amper opgedroogd, Amsterdam zet er vaart achter.

jacobh-59 | 12-12-18 | 18:27 | 2

Ik denk dat het merendeel van de Stopera sidderend en collectief een mentaal orgasme beleefde bij het ondertekenen van dit zgn. ontbindende akkoord met inlegvelletje.

Grijskijkert | 12-12-18 | 18:50

Geiler dan een trilei.

Langshetrandje | 12-12-18 | 18:57

Zal ook helemaal geen aanzuigende werking hebben op illegalen die weten dat ze elders in de EU geen schijn van kans maken.

cheops | 12-12-18 | 18:27 | 1

Hoe komt u daar nu bij.

ccr316 | 12-12-18 | 18:36

Geef Nederlanders maar eens perspectief dat uitgeprocedeerde oplichters die hun hand ophouden worden uitgezet of vastgezet. Wij willen dat zwerfvuil niet op onze straten hebben. En leuk dat de Amsteljankers geld willen uitgeven aan illegaal tuig, maar het is niet alleen aan hun, heel Nederland betaalt mee aan die hippie hobby’s.

Patje2011 | 12-12-18 | 18:26

@GS kan ik mijn nickname veranderen?

am*dam | 12-12-18 | 18:26 | 2

Ik moest lachen

Mastermattie | 12-12-18 | 18:40

Dat kan, dat kost 1000 euro.

Langshetrandje | 12-12-18 | 18:58

Een oude olietanker om laten bouwen tot verblijflocatie door die lieden zodanig dat hij als veerdienst ingezet kan worden. Als ze er niks van bakken dan is de outillage maar wat minder.

bodemloos | 12-12-18 | 18:26 | 1

T schijnt dat Greenpeace er nog een heeft liggen.

Bon-sens | 12-12-18 | 19:20

Amsterdam weer.. Amsterdam stond in de Nederlandse geschiedenis altijd al aan de foute kant, dus nu ook. Kutstad Amsterdam moet maar zo snel mogelijk zelfstandig worden. Liever gisteren dan vandaag.

Wasbakplasser | 12-12-18 | 18:25

Goed idee, laten we verdelen naar wijken met de hoogste inkomsten.

Grachtengordel: 350 plekken
Oud Zuid: 125 plekken
Rest: 25 plekken

Dan is het eerlijk verdeeld

Bon-sens | 12-12-18 | 18:25

Taxpoet verbranden, laat dat maar aan GroenLinks over.

Fijnstoffer | 12-12-18 | 18:25

Een mooi sociaal experiment dat Amsterdam.

sprietatoom | 12-12-18 | 18:24

Prima, ik woon toch niet in Amsterdam en kom er ook zelden. Veel plezier ermee!

Tsjernodebiel | 12-12-18 | 18:24

Bed Bad Broodvoorzieningen met een nieuwe naam dus.
Echt... doe maar afzinken dat 020.

Mastermattie | 12-12-18 | 18:24

Ze kunnen werken aan perspectief (lees, uitkering trekken), niet aan potentie (lees, iets toevoegen aan de maatschappij).

me,myself and IK | 12-12-18 | 18:24

Wat een heerlijke teringzooi wordt het in amsterdam. Geweldig!

Schuldenbrau | 12-12-18 | 18:24 | 1

Is het al

marrretje | 12-12-18 | 18:32

Ik denk dat er ondertussen wel zo'n 16 miljoen mensen een casemanager willen hebben.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 18:23

Hoeveel belastingbetalende Amsterdammers staan er nu al meer dan 5 jaar op de wachtlijst?

Abject | 12-12-18 | 18:23 | 1

Dat weet Prins Vastgoed wel. Alle huizen zijn van hem.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 18:27

Toch wel allemaal klimaat neutraal hoop ik?

squadra | 12-12-18 | 18:23

De dakloze Nederlandse zwervers zijn natuurlijk niet gewenst. Bed Bad Brood slegs vir bautenlanders en daarbij genieten jihadi’s uiteraard de voorkeur. Amsterdam en GroenLinks in het bijzonder stinken nog harder dan de grachten.

Nivelleermarionet | 12-12-18 | 18:23

Je kunt ze natuurlijk ook met een redelijke vertrekpremie terugsturen naar hun land van herkomst, zodat ze daar in ieder geval de middelen hebben om een nieuwe start te maken. Volgens mij hebben die mensen daar zelf ook veel meer aan en worden ze daar uiteindelijk ook gelukkiger van. Hier help je ze echt niet mee. Aan niksdoen en je hand ophouden kunnen mensen geen enkel zelfrespect ontlenen. Groot Wassink doet dit enkel om voor de bühne te deugen.

Motleycrew | 12-12-18 | 18:22 | 2

Maar vooral voor zichzelf.

K. Letskoek | 12-12-18 | 18:24

Ja hoor, ze gaan daar een nieuwe start maken! En dat geloof je zelf? Ze strijken die oprotpremie op en binnen een paar weken staan ze weer hier om te vangen! Dat is het fijne van die open grenzen hè, zo lekker zonder toezicht!

BaldEagle | 12-12-18 | 23:57

Geef iedereen maar meteen een verblijfsvergunning.

Carmelita | 12-12-18 | 18:21

Denk dat het nog niet erg doorkomt bij mense.
Hallo, getekend geen ilegalen meer.

rein9576 | 12-12-18 | 18:21

Want in het voortraject waarin ze UITGEPROCEDEERD zijn geraakt hebben ze geen juridische bijstand gehad, terwijl een verblijfsvergunning wel haalbaar was geweest?

Hark_van_Rommel | 12-12-18 | 18:20

Kom op jongens, niet zo negatief. Als ik morgen illegaal naar een land in het MO ga krijg ik ook gewoon een dak boven m'n hoofd hoor. Als ik geluk heb een dak van een gevangenis, als ik pech heb een dak van een mortuarium.

Mr_Natural | 12-12-18 | 18:20

Uitgeprocedeerde asielzoekers huisvesten. Dat is toch een beetje van eenzelfde schaamteloosheid als een boerka-verbod niet willen handhaven.

Schoorsteenveger | 12-12-18 | 18:19 | 1

Kunnen die asielzoekers niet in die burka,s gaan wonen?. Er is ruimte genoeg in zo,n wandelende tent. Hebben ze gelijk noodopvang en hoeft GL niet te zoeken naar woonruimte. Twee vliegen in een klap voor de gemeente en lekker warm voor de afrikaantjes.

Mars020 | 12-12-18 | 20:19

Bij hem thuis ! Op zijn kosten ! Rutger Groot Wassink is een nobel mens, beetje als Robin Hood ......

Bolder | 12-12-18 | 18:19

Dit probleem lost zichzelf trouwens op. Het probleem van socialisme is dat er een punt komt waarop je door andermans geld heen bent.

Kukooo1 | 12-12-18 | 18:19

Hoewel de betreffende 60 euro zo ongeveer letterlijk een rib uit mijn lijf was ben ik gisteren uit eten geweest met mijn neefje (een halve kop groter dan ik ben) en heb genoten van een 2 wildgerechten. Hij is 26 en na jarenlange ellende eindelijk in beeld voor begeleid wonen. Zijn 21 (of 22) jarige broertje heeft geen last van het familiekwaaltje en moet dus letterlijk zich zelf maar zien te bedruipen in die o zo fraaie woningmarkt.

Wat ik gisteravond begreep is dat het aloude inschrijvingsprincipe bij de gemeentes, op basis van "anciënniteit" niet meer bestaat. Daarvoor in de plaats zou een soort heel erg eerlijk loterijsysteem van de woningbouwverenigingen moeten zijn gekomen. Yeah, right.

Zelf kon ik jaren geleden als starter gewoon voor nog geen 120.000 gulden een appartement kopen. Vervolgens is er iets gruwelijk mis gegaan. Ook deze wordt wellicht vervolgd.

PS: wild zwijn biefstuk: uiteraard goed doorbakken, maar wel blijven sauteren de volgende keer s.v.p.

Hetkanverkeren | 12-12-18 | 18:19 | 2

Twee wildgerechten met naar neem ik aan een goed glas rode wijn voor 60 €uro? Hell of a deal!

redthehaghue | 12-12-18 | 18:36

redthehaghue | 12-12-18 | 18:36 2 voorgerechten (wildstoof en carpaccio) en 2 hoofdgerechten (wild zwijn biefstuk en Black Angus steak) 2 coca cola (voor mijn neefje de bob) en 2 lekkere glazen Chileense Merlot rosé voor ome Henk. Die 6 euris fooi was van ganser harte.

Bij Blond te Heemskerk. Het zat er gisteravond op dinsdag niet voor niets bijna helemaal vol.

Hetkanverkeren | 12-12-18 | 19:18

Staat de Rode Hoed nog leeg? Ruimte zat. Sowieso vind ik dat het merendeel op de grachtengordel terecht kan. Ruimte zat. La Kaakklem heeft vast nig wel een zolderkamertje over.

postmodernismisdead | 12-12-18 | 18:18

Mooi. Alle uitgeprocedeerden naar Amsterdam. En de rest ook. Prima.
Hek erom. Opgelost.

Stormageddon | 12-12-18 | 18:18 | 2

Precies, ze mogen ze uit het hele land komen halen en in amsterdam huisvesten, maar dan wel door het zelf te betalen en niet vanuit de subsidies due ze uit den haag krijgen

geen_kwijl | 12-12-18 | 18:25

Strak plan.

Cas Plant | 12-12-18 | 18:28

Mensen die hier niet mogen wonen helpen hier te wonen. Okay..

Carmelita | 12-12-18 | 18:18

Waar halen ze het lef vandaan> duizenden moeten 10-20 jaar wachten op een woning.
Kunnen ze ook alleen maar bij de kaaskoppen flikken, anders zouden onze migranten al lang alle asielzoekerscentra in de fik hebben gestoken.

snapal | 12-12-18 | 18:18

Alle illegalen van De Haag, naar Adam please! Thank you and fuck you!

echt_links | 12-12-18 | 18:18 | 1

Nou, nou...

Peter777 | 12-12-18 | 18:40

Groot denkers aan de linkerzijde. Op het moment dat hun 500 troetelbeertjes aankomen in Nederland zijn er weer 100.000 nieuwe geboren omdat die mensen geen ene fuck geven. Er is dan ook weer niets opgelost

Repetitive Beats | 12-12-18 | 18:18

De boodschap is dat als je hier niet hoort te zijn, niemand in de asiel-industrie je verhaal geloofd, je allang terug had moeten gaan, maar het systeem maar zo lang mogelijk frustreert, dat je dan beloond wordt en mag blijven. Laat die ongewenste vreemdelingen maar onder een brug slapen en gebruik dat geld voor de burgers van Amsterdam, door bijvoorbeeld het Slotervaart ziekenhuis open te houden.

Osdorpertje | 12-12-18 | 18:17

Uitgeprocedeerd betekent volgens mij dat er al is vastegsteld dat er geen juridische basis voor verblijf is, of ben ik nu gek?

Kukooo1 | 12-12-18 | 18:17

Schaamteloos, het werkt dus, gewoon je zin doordrijven. De werkelijke slachtoffers/vluchtelingen, zoals Yezidi’s bv, die kunnen verotten in kampen en deze hippies worden met open armen ontvangen. Hebben al tienduizen euro’s aan procedures gekost en worden verder gefaciliteerd.

zijvanhiernaast | 12-12-18 | 18:16

En wie betaalt de rekening weer van deze opvang? Opnieuw de Nederlandse hardwerkende en belastingbetalende burger. Op andermans beurs teren heet dat.

JohnWalker | 12-12-18 | 18:16

Amsterdammers betalen kennelijk graag voor illegalen en wetten ondermijnende proefballonetjes anders was groen links niet de grootste partij in A'dam geworden.

steekmug | 12-12-18 | 18:16 | 1
-weggejorist-
Mars020 | 12-12-18 | 20:29

Helemaal van het pad af daar in Amsterdam. Lekker voor de Amsterdammers dat zij dit mogen betalen. Hier hebben ze tenslotte voor gekozen.

Palms | 12-12-18 | 18:15 | 2

Er wonen bijna geen Amsterdammers in die stad!.

Mars020 | 12-12-18 | 20:30

@Mars020: wie hoest dan de belasting op om dit alles te bekostigen?

BaldEagle | 13-12-18 | 00:02

Ik hoop dat deze maatregel een heel groot aanzuigend effect heeft.
Zo groot dat de rest van dit land verschoond blijft van illegalen en uitgeprocedeerden.
Dan kan GL pas echt trots zijn.

pejoar | 12-12-18 | 18:15 | 4

@Muchnadt
Probeer eens een wietkwekerij op te zetten of zonder vergunning een dakkepel op uw zolder te installeren.

Mastermattie | 12-12-18 | 18:29

Het Marrakech pact verwerpt het onderscheid tussen legaal en illegaal.

jacobh-59 | 12-12-18 | 18:30

Mastermattie | 12-12-18 | 18:29
Klopt, heb ooit eens een gammele dakkapel laten vervangen. Dit moest eerst aangevraagd worden bij de “schoonheids” commissie, anders was hij illegaal.....

Muchnadt | 12-12-18 | 18:43
▼ 1 antwoord verborgen

Dat met een basisinkomen is dus ook geregeld.

TheseDays00 | 12-12-18 | 18:14

Prima idee.
Dit geeft enorme aanzuigende werking.
Gaan ze tenminste uit mijn stad weg.

Kanarie_Geil | 12-12-18 | 18:14

Werken aan perspectief is vakjargon voor oprotten naar je eigen land, je hebt hier niks te zoeken.
In de praktijk is het blijven zonder uitkering en braaf blijven, anders word je een ongewenste vreemdeling met gratis ticket.

snapal | 12-12-18 | 18:14 | 1

Vakjargon? da's zoiets als optelefoneren. Vaktaal of jargon. En verder: RGW, ga eens deaud

BozeKater | 12-12-18 | 18:53

Wel fijn dat GL nu zijn eigen nest bevuild, ipv de rest van Nederland er mee opzadeld.

TheEgg | 12-12-18 | 18:13

Welnu a.s. parkeerverhoging p/u 7.50 euro centrum 020 aflopende naar 4.20 voor buitenwijken, wordt in ieder geval goed besteedt tog??? (fuckmodus uit)

william7055 | 12-12-18 | 18:13

Dat Amsterdam er maar failliet aan mag gaan.

Ik roep maar wat | 12-12-18 | 18:13

Laten we hopen dat Femke dat wel bij haar stad vindt passen.. zeg maar je eigen dakloze laten creperen bij 5 graden onder nul straks.. maar dit weiger geteisem met alle kosten van dien tegemoet komen... gadverdamme Amsterdam!

Welles! Nietes! | 12-12-18 | 18:12 | 1

Lekker daar laten dan, en ook lokaal financieren graag! Wij provincialen zijn anders ook niet gewenst, dus willen ook niet 'landelijk' mee betalen........

slipsniffer | 12-12-18 | 18:16

GroenLinks ontpopt zich steeds meer als een buitenrechtelijke bende.

smdyasc | 12-12-18 | 18:12 | 1

Zijn ze altijd al geweest. Verzameling krakers, communisten, terroristen, criminelen en randdebielen.

Elessir | 12-12-18 | 18:35

In Amsterdam? Prima.

Aap Noot Miesje | 12-12-18 | 18:11

Blij dat ik not Amsterdam ben.

flbs | 12-12-18 | 18:10

Dit dan:

"Er is voor de uitgeprocedeerden geen voorwaarde om mee te werken aan terugkeer naar het land van herkomst"

Kunnen we as 20 maart 2019 even allemaal op de PVV of FVD stemmen om dit soort ongein te stoppen? Dank

Badr Haary | 12-12-18 | 18:10 | 1

Amsterdam zal altijd X66, GL of de PVDA stemmen met in de toekomst JANK als vaste waarde. Die stad wil ook gewoon niet anders.

Graaisnaaiert | 12-12-18 | 18:20

Het is getekend en aldus zijn er geen ilegalen meer, enkel legalen.
Dus alles prima geregeld.

rein9576 | 12-12-18 | 18:10

Uitgeprocedeerd en toch weer kijken of er nog iets mogelijk is. Werken aan perspectief op een plek waar je niet mag blijven... is dat eerlijk naar de mensen zelf en die in Nederland? Tenzij dat perspectief dan in het land van herkonst ligt natuurlijk.

devil13 | 12-12-18 | 18:10 | 1

Het gaat om het perspectief van de hulpmafia. Voor hun zijn uitgeprocedeerden geweldig omdat die altijd aan hun hulpinfuus moeten blijven hangen.
Het is gewoon een verdienmodel voor clubjes als Vluchtelingenwerk.

2voor12 | 12-12-18 | 18:47

Gelukkig kost dat allemaal geen geld.
Ik hoop alleen wel dat Groot-Hamassink toch vooral geradicaliseerde Moslimmannen in de weerbare leeftijd huisvest want die arme jongens hebben het al zo zwaar en zijn al zo zielig en daar kunnen wij toch zo ontzettend veel begrip op kwijt.

Graaisnaaiert | 12-12-18 | 18:09

Onze Rutger toch,
Dat ie maar heel hard met zn bakfiets het tramspoor in moge rijden in die stinkstad.

schoon-schip-maken | 12-12-18 | 18:09 | 1

LOL!

BaldEagle | 13-12-18 | 00:13

Het mooie is: er hoeft helemaal geen muur om Amsterdam, gewoon een paar bruggen verwijderen en wat krokodillen in de grachten is genoeg, wedden dat niemand kan ontsnappen?

Mr_Natural | 12-12-18 | 18:08

Paradise Lost en Nederland is The Sufferer https://www.youtube.com/watch?v=UMJvtgbQuzQ

Datkanjenietmenen | 12-12-18 | 18:08

18 miljoen om 500 mensen een slaapplek te geven die ze niet verdienen. En waar ze geen recht op hebben. Totaal los van de realiteit daar in 020 Groenlinks. En Judith in Europa is al net zo gestoord, die noemt de grootste partij van Vlaanderen gewoon ff extreem rechts. En geen hond die er iets van zegt of vindt

SerTheFun | 12-12-18 | 18:08 | 6

Kunnen ze mooie huisjes van kopen hoor. Stop er 4 in een huis

MarcS | 12-12-18 | 18:19

Nou ja, dat is per jaar. Ik ga er vanuit dat er doorstroming is dus dat het jaar erop 500 andere aan de beurt zijn. Maar met 11,5 kom je op 23.000 per persoon. Als je ze nou laat kiezen. 23 mille en terug naar waar je vandaan komt of je 24 uurs opvang. Ik ben benieuwd hoeveel er opgevangen moeten worden.

IJzer Oxide | 12-12-18 | 21:49

Maar Judith is gewoon een domme trut zonder hersencellen, die kun je het eigenlijk niet eens kwalijk nemen dat ze raaskalt!

BaldEagle | 13-12-18 | 00:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Ilegaliteit legaliseren. Het kan in Nederland - of nou ja, het kan dus in Amsterdam. Lijkt me ook strijdig met de regeling die afgesproken is (zie: vng.nl/onderwerpenindex/asiel/asielbe...). Kamervragen over Amsterdam vs Den Haag in 3, 2, 1...

algoritmos | 12-12-18 | 18:07 | 1

Maar het is veel interessanter als er ook financiele sancties op zouden staan. Ik heb het niet nagezocht, maar ik maak me niet veel illlusies.

omanders | 12-12-18 | 18:12

Wedden om een kratje bier dat die locaties niet in de straat komen waar Wassink woont?

obominotie | 12-12-18 | 18:06 | 2

obominotie | 12-12-18 | 18:06
Ja, als buur van Rutger zit je wat dat betreft zeker niet verkeerd.

Mr_Natural | 12-12-18 | 18:12

Maar let wel op wie die plaatsen levert, inricht, beheert en onderhoudt. Vriendjes van Wassink cs???

Leffe Blonde | 12-12-18 | 20:28

Dat is de echte wintergedachte. *snif*

Rest In Privacy | 12-12-18 | 18:06

ziekenhuizen gaan dicht, zorginstellingen kunnen het niet bolwerken, maar dit kan dan weer wel...................... zum kotzen

Datkanjenietmenen | 12-12-18 | 18:06 | 1

Dat komt door het aloude Amsterdamse gezegde; "geld speelt geen rol want wij hoeven het toch niet zelf op te brengen".

Elessir | 12-12-18 | 18:29
-weggejorist-
eerstneukendanpraten | 12-12-18 | 18:04

500 vliegtickets kost toch geen 11,5 miljoen?

Glorious Bastard | 12-12-18 | 18:04 | 2
-weggejorist-
ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 12-12-18 | 18:11

Nee, want dan krijg je kwantumkorting!

BaldEagle | 13-12-18 | 00:16

Totaalverrückt

Tarrelhapper | 12-12-18 | 18:03

Met de vriendelijke groeten uit Marrakesh.

keestelpro | 12-12-18 | 18:03 | 2

Nee, nog niet, dat komt binnenkort vanzelf...

bisbisbis | 12-12-18 | 18:21

Het gaat hier om afgewezen asielzoekers. Maar door het Marrakesh verdrag zullen de regels wat soepeler worden en zullen vele afgewezen gevallen toch een verblijfsvergunning krijgen. Ik denk dat deze plannen daadwerkelijk een rechtstreeks gevolg zijn van dat pact. Dit is een grote overwinning voor de asielindustrie.

keestelpro | 12-12-18 | 18:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken