Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Missie van Bolsonaro is volbracht, nu kan hij Brazilië weer groot en veilig maken

Dank voor de kop, Volkskrant.

Wakker. Brazilië schijnt een nieuwe president te hebben en dit is eigenlijk het eerste wat we van Jair Bolsonaro zagen in onze verdorven filterbubbel. Liedje is natuurlijk Tihuana uit Tropa de Elite, een tweeluik over BOPE, waarna u direct een Brazilië-expert bent, net als blijkbaar de rest van Nederland ineens. Een soort Duterte meets Trump plus een tank vol Colombiaans bluspoeder en daarmee aanzienlijk minder grappig. Wel sowieso een kasthomo want veel te knap om zo homofoob te zijn, maar dat gebeurt de beste. Tuurlijk snappen we dat een door corruptie en criminaliteit geteisterde samenleving hunkert naar de sterke man met ijzeren vuist, maar ja, dat blijken vaak toch geen humanisten. Een voormalig militair met een oud-generaal als VP, beide met een nostalgische hang naar de junta van de jaren 80. Ja, dit krijg je dus door de verrechtsing van de media! Nog meer kwoots van de beste man over verkrachting, staatsgrepen, negers en vrouwen alhier.

Reaguursels

Inloggen

Vorige week nog in brazillie geweest. Een mensenleven telt daar niet zoveel. Het was een boeiend weekje, dat wel. Maar liever gewoon ver weg van blijven.

Klutskwijt | 30-10-18 | 03:56

Brazil ver van mijn bed show laat ze daar hun eigen koffie bonen maar doppen.
Ik ben er geweest kassa la puta clasica medio en voor de soldaten.
Andere tijden andere zeden leven is veranderen
Nu is het een en al drugs kinderen die lijm snuiven ga maar door.
Het is er niet beter op geworden.
Maar deze klojo heeft grote plannen grote schoonmaak.
spik en span is voor de vloer wat een pik is voor een hoer

soledad | 30-10-18 | 01:01

No tengo dinero? Eis aqui Bolsohero!
Alles sal regt kom.

Shareholder II | 30-10-18 | 00:23

Een typische Katholiek!

VriendvanPoetin | 29-10-18 | 23:27

Natuurlijk. Zo zijn ze wel.
Bolsanero is een gevaarlijke gek. Dat Brazilianen op hem gestemd hebben geeft aan hoe wanhopig ze zijn. Het gaat niks goeds brengen uiteraard maar wel veel geweld. Een veel inperking van de persvrijheid. Veel censuur ook en corruptie.

Beste_Landgenoten | 29-10-18 | 23:02

@Beste_Landgenoten
Met dank aan Lula en Rousseff. Bolso is een gevolg en niet de oorzaak.

Basil Fawlty | 30-10-18 | 02:18

Elke Braziliaanse politie agent uitrusten met een BodyCam, tjonge dat worden veel mooie filmpjes.

Gokmaar | 29-10-18 | 21:35 | 1

Zeker omdat hij voorstander is van standrechtelijke executie van criminelen.

Beste_Landgenoten | 29-10-18 | 23:04

Is dit de beste president die Brazilië heeft kunnen kiezen; natuurlijk niet. Maar ik zie nergens een bericht staan over de tegenstander van Bolsonaro. Een keiharde linkse rakker van de PT genaamd Fernando Haddad die het liefst Brazilië communistisch wilt maken. Met overal corrupte vriendjes, waaronder voormalig president Lula da Silva die op dit moment in de gevangenis zit. Van de twee ‘kwaden’ was mijns inziens Bolsonaro de beste keuze.

Mr.PvanderAart | 29-10-18 | 21:08 | 2

De tijd zal het leren. Een junta is ook niks. Dat het twee kwaden zijn is duidelijk.
Voor mij weer de zoveelste bevestiging dat de overheid het probleem is en niet de oplossing. Het libertarisme en minarchisme winnen ook rap aan populariteit in Brazilië en ik heb het idee dat een deel van deze groep Bolsonaro aan zijn overwinning heeft geholpen.

Bastiat | 29-10-18 | 22:21

Natuurlijk is hij wel de beste president voor brazilie want brazilie heeft em zojuist verkozen. Ik lijk verdomme PH Donner wel.

Shareholder II | 30-10-18 | 00:26

Goeie vriend van me woont al jaren in Rio de Janeiro, happy getrouwd met een lokale schone dame. Hij zag de laatste jaren de criminaliteit met gigantische sprongen omhoog gaan. Zelfs in de "betere" buurt waar hij woont wordt regelmatig op straat geschoten. "Ja", zegt hij, "de nieuwe landbaas heeft zo zijn vervelende trekjes, maar hij pakt de criminaliteit wel keihard aan. En dat is wat veel van zijn landgenoten zeer aanspreekt. De Brazilianen zijn de terreur van de misdaad spuugzat en hopen dat Bolsonar met het door hem gepropageerde keiharde optreden tegen criminelen de situatie weer een stuk veiliger zal maken in hun land."

Reykjavik | 29-10-18 | 20:21 | 2

Een kennis van mij woont ook in Rio. Het is echt een ramp daar. Laatst had hij een nieuwe auto gekocht en binnen een week was het gestolen. Gelukkig was hij verzekerd maar hij moest wel op de wachtlijst voordat hij zijn geld terug kreeg want er waren meerdere mensen voor hem. Uiteindelijk heeft het een half jaar geduurd. So no Brasil..

Mr.PvanderAart | 29-10-18 | 20:54

Een de oplossing is dus meer politiegeweld?

Beste_Landgenoten | 29-10-18 | 23:04

Deze man is dus een echte fascist. Gaan we nog veel van horen. Je mag het eigenlijk niet zeggen... maar.

De Koreaanse Slet | 29-10-18 | 20:05 | 4

Hij is dus geen Fascist, Jammer voor je , maar Lula / aanhang c.s. die zijn weggestemd. Die hebben verloren. Dat heet democratie. En dat past misschien niet in je straat, maar links heeft afgedaan in Zuid Amerika. Nu nog de drie van Bolivia, Venezuela en Nicaragua (linkse dictators= erger dan gekozenen a la Macri (Arg) en Bolsonaro (Braz)). Begrijp dan DKS, dat men genoeg heeft van Socialisme / Marxisme. Het is gedaan met die gedachte. Socialisme is dood en Marxisme is overleden! Hiep hiep democratie = waar de meeste stemmen gelden. Jammer he dat rechts wint. Gaat hier in Europa ook gebeuren!

AMX pri | 29-10-18 | 21:03

Tekenend dat mensen met een bepaalde politieke persuasie democratisch gekozen leiders die een andere politieke persuasie hebben, standaard voor fascist uitmaken.
Terwijl zij ongekozen dictatoren, van gelijke persuasie, als voorvechters van democratie bestempelen.

jemagookniksmeer | 29-10-18 | 21:28

AMX pri,
Jammer dat mensen door de linkse haat zo verblind zijn dat elke debiel op rechts meteen omarmt wordt. Zie Trump. Bolsonaro is een ongeschoolde religieuze soldaat, die openlijk met de junta uit het verleden heeft geflirt en openlijk afgrijzen over homoseksualiteit heeft uitgesproken. Een van de vele gestoorde uitspraken die-ie bijvoorbeeld heeft gedaan is over de vrouwen die nog naar hun verloren zonen van de junta zochten: "als je naar botten zoekt, ben je een hond". Ben het er mee eens dat het socialisme de grootste tumor van deze aarde is, maar de blinde liefde voor de eerste de beste randdebiel aan de andere kant van het politieke spectrum is niet de oplossing. Sterker nog, de overheid is het probleem, dus sowieso niet de oplossing.
En wat democratie betreft: dedemocratievoorbij.nl/
Met minarchistische groet,

Bastiat | 29-10-18 | 21:55
▼ 1 antwoord verborgen

Hmmtja, een echte Duterte dus.
Zeg maar dag tegen je burgerrechten de komenden jaren.
Maar Brazllie staat nu op nummer 13 van vermoorde mensen per 100 K inwoners.
Per jaar wordt er ~ de stad Gouda vermoord.
Met dat en corruptie snap ik de Braziliaanse kiezers wel een beetje.
Helaas...

hotmint | 29-10-18 | 19:15 | 2

Moest gelijk aan Duterte denken. Zelfde type.
Om verkozen te worden, moet er iets goed fout zitten in het land.
Armoede. Juist.

RickyLaRue | 29-10-18 | 19:32
-weggejorist-
Analysis | 29-10-18 | 20:44

Als dit maar niet veel geschreeuw weinig wol wordt. Wacht het maar even af nog.

Jan, Leiden | 29-10-18 | 19:07 | 1

Afgezien van de economie naar Mises' ideeën inrichten en wapens toegankelijker maken voor de bevolking, hoop ik persoonlijk juist dat het verder heel erg "weinig wol wordt".
Loop je maar wat gratuit te roeptoeteren of weet je concreet waar die mafklapper voorstaat en heb je een concrete ideeën over wat er precies allemaal "wol" moet worden?

Bastiat | 29-10-18 | 22:00

"homofoob" en "humanisten" hoor ik het rechtse blog geenstijl zeggen. Wie om dit soort kul vraagt in een land als Brazilië is echt van het padje af.

Sceptische_autist | 29-10-18 | 18:55

NB In een eerdere tweet werd VK's standpunt onvoldoende duidelijk aan de sprekers toegeschreven

Shareholder II | 29-10-18 | 18:31

@menage 16:32
Heaumeaus zijn een probleem voor de voortplanting.

D-Fens_1963 | 29-10-18 | 18:11 | 8

Als het een probleem voor de voortplanting zou zijn, dan lost het zich zelf toch gewoon op?

echtpaul | 29-10-18 | 19:58

Homo's zijn een probleem voor de voortplanting. Wat een "probleem" is, is subjectief, maar laat ik gemakshalve even met je meegaan en zeggen dat dat inderdaad waar is. Hoe is dat verder een argument tegen wat precies?

Bastiat | 29-10-18 | 22:02

Tegen het ogenschijnlijk nimmer aflatende deug dramverhaal in het algemeen, heaumeausexualiteit = slikken of stikken in het bijzonder.

D-Fens_1963 | 30-10-18 | 00:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik woon zelf in Rio en snap heel goed waarom Bolso heeft gewonnen. Dag in dag uit vuurgevechten in de favella achter mijn appartement (het is net nu een paar dagen rustig, na veel militair vertoon). Het geweld is gewoon niet normaal meer en is sinds het einde van de Olimpics alleen maar erger geworden. Brazilië zou een schatrijk land moeten zijn, maar staat al decennia te boek als "opkomend" land, mijns inziens (niet alleen mijn) door het geweld en corruptie. Homofobic? ja, misschien. Er waren en zijn groeperingen die op de lagerschool al de kindertjes bij willen leren over homos. Het streng christelijke land (en Bolso) zijn daar niet klaar voor. Doe eerst maar eens Order, dan komt Progresso en dan kunnen we wel weer eens over SJW en genderneutraal en ander links geneuzel beginnen.

echtpaul | 29-10-18 | 17:53 | 4

Homeaux schieten elkaar niet zo snel overhoop als niet- homeaux. Dus het afschieten van homeaux in Rio maakt de zaak alleen maar erger.

Baron Clappique | 29-10-18 | 18:29

Inderdaad dat gelul over 'homo rechten' en 'humaniteit' op dit blog (oh ironie) in een land ala Brazilië is gewoon zot.

Sceptische_autist | 29-10-18 | 18:58

Ja, niet heel moeilijk in te zien wat hier gebeurt. Ik vond het vice filmpje wel een eye opener - het is niet alleen deze wat 'aparte man' die politiek actief is, er zijn schijnbaar veel meer militairen politiek actief geworden. Nou ja, dat is in ieder geval te verkiezen boven een staatsgreep.
Brazilie is altijd wel gewelddadig geweest (enorme sociale ongelijkheid, dat helpt natuurlijk) maar blijkbaar is het de laatste jaren (decennia?) flink uit de klauw gelopen. Nou ja, nog een land wat flink naar de kloten aan het gaan is, een fijne aanvulling op het rijtje Philippijnen, Mozambique, Zuid Afrika, Turkije, Venezuela. Vergeet ik nog wat? Vast.

DebraCadabra | 29-10-18 | 19:03
▼ 1 antwoord verborgen

En wij hebben Sybrand Buma...

Rest In Privacy | 29-10-18 | 17:30

Was het journaille maar zo waakzaam toen Chavez werd verkozen in Venezuela.

Panos88 | 29-10-18 | 17:28 | 3

Daar waren ze toch allemaal fan van? Die gast is zelfs nog in Londen uitgenodigd door de burgemeester daar. Overigens, de andere kandidaat was blijkbaar een Chaves-wannabe, dus dat zal ook niet geholpen hebben.

Specy | 29-10-18 | 18:57

Sorry hoor, maar ik kan me heel goed herinneren, dat toen Chavez aan de macht was, er links en rechts over geschreven werd hoe dictatoriaal-ie was. Wie er voor het eerst wordt verkozen heeft men verder weinig invloed op. Hitler is meen ik ook ooit verkozen. Toen Chavez vervolgens dictatortje ging uithangen en verkiezingen ging frauderen is er van links tot rechts over geschreven en waren elke Venezolaanse verkiezingen, incluis aanloop, hier op het nieuws te zien.

Bastiat | 29-10-18 | 22:07

Corbyn bleef nog heel lang een fan van Chávez

Rest In Privacy | 29-10-18 | 23:08

volgens de linkse MSM is hij een racist, een homofoob en een nazi. Ik ken hem niet maar dit geeft mij te denken dat het een prima kerel is.

Ir. Wilhelmus | 29-10-18 | 17:24 | 3

Mwah, je hoeft alleen maar zelf de video te zien en je weet waarom. Daar heb je echt geen "linkse msm" voor nodig.

Beste_Landgenoten | 29-10-18 | 18:38

Je kan ook zelf een beeld vormen ipv alles wat "links" zegt meteen het raam uit te keilen. Maar zover zijn we dus al, niks anders meer willen horen, meeheulen.

menage | 29-10-18 | 19:21

#ironi

Ir. Wilhelmus | 29-10-18 | 19:58

Mijn god wat een bende enge reaguursels. Alsof een homo-hatende religieuze wannabe juntaleider de oplossing is!? Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. De overheid is het probleem, niet de oplossing. Corruptie is alleen mogelijk wanneer overheid regulerende macht heeft. Hoe minder de overheid reguleert, hoe minder er is om voor te lobbyen dan wel te corrumperen. Hoe lang moet het nog duren voordat het libertarische/minarchistische kwartje valt?
dedemocratievoorbij.nl/
PS The essence of all slavery consists in taking the product of another's labor by force. It is immaterial whether this force is founded upon ownership of the slave or ownership of the money that (s)he must get to live.

Bastiat | 29-10-18 | 17:02 | 14

Maar jullie zijn wel hilarisch bevestigend hoor. Uiteindelijk moet je het lekker zelf weten hoe blind je blijft. Of je kan het ook gewoon een keer gaan lezen Zettai en daarna je eigen conclusies trekken (in plaats van bekrompen op voorhand gratuit wegwuiven). De inleiding is gratis te downloaden. Overal op de aardkloot worden er democratisch debielen gekozen (links of rechts) en overal rijzen de staatsschulden de pan uit. Maar nee ik ben hier de verstokte mafklapper als ik out of the box denk trollolol... De laatste 2000 jaar overheidsgeschiedenis op deze planeet heeft inderdaad voor het merendeel fantastische overheden opgeleverd die fantastisch voor de mensenrechten waren trollolol. En die democratisch tot stand gekomen EUSSR is ook al zo fantastisch trollolol.
Vraagje hè, als de afpersing of confiscatie van 99 tot 100% van de vruchten van je arbeid slavernij is, bij welk percentage is het dan geen slavernij meer?

Bastiat | 30-10-18 | 00:06

Naast dat jullie allemaal lekker makkelijk gratuit "illusie" en andere laffe drogredenen lopen te roeptoeteren en zelfs na herhaaldelijk verzoek weigeren inhoudelijk in te gaan op wat ik stel of bijvoorbeeld De Democratie Voorbij dan wel Bastiat of Mises proberen te weerleggen, is het verder ook wel makkelijk schieten zonder dat je zelf dan kenbaar maakt wie jullie politieke helden dan zijn. Wat volgens jullie laffe drogredenhoofden dan de beste politieke filosofie is; wat volgens jullie dan wèl de oplossing is. En voor mijn part is dat wel slavernij, of een narcist als Trump of voor mijn part een junta, maar come clean en zeg dat dan gewoon en beargumenteer het dan ook waarom.
Ook goed als je dat niet wil doen en liever lekker alleen op mijn stellingen blijft schieten, maar doe dat dan niet zo demagogisch laf zonder argumenten en met alleen maar laffe drogredenen.

Bastiat | 30-10-18 | 00:38

En loop niet zo hypocriet te janken over wat zogenaamd "gescheld" (op GeenStijl nota bene trollolol) als dat zogenaamde gescheld tussen kilometers stellingen, argumenten en bronnen staat, die je opzichtig en lafhartig blijft negeren. Daarbij vraag je er ook om na de zoveelste laffe drogreden en de zoveelste laffe weigering inhoudelijk te reageren.

Bastiat | 30-10-18 | 00:51
▼ 11 antwoorden verborgen

Er wordt hier behoorlijk eenzijdig op Venezuela als afschrikwekkend voorbeeld gehamerd. Waarbij vergeten wordt dat het met dat land na de gedeeltelijke nationalisering van hun bodemschatten door Chavez, een tijdlang economisch heel goed ging.
De neergang begon toen Venezuela door die nationalisatie zwaar onder beschot kwam van de globalistische financiële maffia en Amerika (inclusief meerdere regimechange-pogingen). Versterkt door anti-Chavez propaganda vanwege diens felle kritiek op de onderdrukking van de Palestijnen.
Ongeveer zoals ook al een tijdlang met Jeremy Corbyn gebeurt.

WirMachenMusik | 29-10-18 | 16:47 | 9

Op korte termijn kan iedereen regeren. Op lange termijn is het een kunst. Maar maak ze dat maar een in Den Haag wijs. Bevalt het zoveelste reces jongens?

Mart6037 | 29-10-18 | 20:30

@Kuifje-in-Afrika

Aan die snor kan ie helaas niets meer doen. De scheermesjes zijn uitverkocht in de supermarkten. Zoals alles, geloof ik.

DebraCadabra | 29-10-18 | 20:39

Nee het rijke land Venezuela is door Chavez volledig uitgemolken, producten voor niets weggegeven in het kader van de marxistische ideologie. Niets anders dan dat. De buschauffeur die er nu zit, dat is werkelijk onbegrijpelijk. Dat er mensen zijn die zo een debiel volgen c.q. steunen. Ik denk dat Venezuela binnenkort net als Brazilië weer een normaal land is. En dan ook weer rijk, want het zit tjokvol prima bodemschatten.

AMX pri | 29-10-18 | 21:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Bolleboos Bolsonaro heeft een sterk punt als hij hamert op de '''menselijkheid" van agenten/ordehandhaverTs/defensie. "Hebben ook een vrouw en kinderen...."
.
Als hij nou had gezegd "hebben ook een partner, man of vrouw, en kinderen", was hij sympathieker geweest.
In Brazilie is een favela-leven van een medebewoner voor bendetuig weinig waard, en zo behandelen ze coppers net zo (voorzover die daar hun neus laten zien.
Jammer van 'rechts', waar ikzelf op de veel(!) punten bij hoor, is dat er zoveel doorgeslagen rechtse ratten tussen kruipen.
Dhr. Bolso is zo'n rat.

chicago river | 29-10-18 | 16:15 | 3

Niks mis met wat harder optreden en een rechts geluid, maar fuck me waarom zijn het altijd van die complete idioten die dan aan de macht komen. Net alsof homo's het probleem zijn.

menage | 29-10-18 | 16:32

@menage
Ik zeg bijna hoe meer hoe beter. Heb 3 goede homovrienden, waarvan 1 rifaap en 1 Frans stelletje, heb in het buitenland in "echte" volbloed homowijken gewoond, qua bars en e.a. etablissementen - en ik kon op m'n dooie gemak m'n eigen heteroleventje leiden tussen al de nichten. Ze lopen ook niet zo voor je voeten als je een leuk langharige target op het oog hebt... tenzij ze 'best gay friend' zijn van je target, dat vond ik wel altijd een dingetje.

chicago river | 29-10-18 | 16:38

Ik weet niet wat voor rechts jij aanhangt maar met een zin als "hebben ook een partner, man of vrouw, en kinderen" want 'sympathieker' klink je net als elke willekeurige deugneus aan de linker kant.

Sinds wanneer heeft rechts haar ballen verloren? Rechts liep nooit weg met minderheden, daar is links altijd voor geweest. Dat wil nog niet zeggen dat we haten ofzo maar kom op zeg, sta garant voor je achterban.

Sceptische_autist | 29-10-18 | 19:07

Wie je ook president maakt, voor gevulde kranten en weblogs gaat ie zorgen. Dat dan weer wel.

Koos Knak | 29-10-18 | 16:08

Zolang ik al Formule 1 volg, zo lang zijn er al problemen met criminaliteit in Brazilie. Teampersoneel gaat al standaard in ongemarkeerde busjes van en naar het circuit, en nog worden ze overvallen.

Kan me goed voorstellen dat als je in een stadje woont en de criminele Sanchez familie deelt daar de lakens uit, de politie zo currupt als de neten zodat leden van de Sanchez bende gewoon iemand dood kunnen schieten waar de politie bij is en helemaal niets doet, dat je op een Bolsonaro gaat stemmen. Met de ijdele hoop dat er eindelijk eens iets gedaan gaat worden.

EnNouJijWeer | 29-10-18 | 16:07 | 2

Zo is het. Op de Pilipijnen zit er ook zo eentje en die lukt het aardig.

Trumme | 29-10-18 | 16:43

Het is vaak zo jammer dat type politici als Bolsonaro het vaak juist prima kunnen vinden met de Sanchez-families van deze wereld.

GifKikkert | 29-10-18 | 17:23

Brasil en homo homosexeualiteit.
Even lang geleden nam ik een leuke meid mee uit een bar in 020,de Lange Leidsedwarsstraat wat ik me nog een beetje herinner.Nou,die mooie leuke meid had wel wat meer dat een doos tussen haar benen.Verder was het uiteraard wel een hele leuke gezellige meid,wat hebben we toch lachen die dag.Hilarisch.

kzegje | 29-10-18 | 16:02 | 4

Ik kwam ooit in Antwerpen terecht in een travestietentent om een uur of 5 's nachts. Rond die tijd zie je het niet alleen aan de adamsappel maar ook aan de stoppels.

Mr_Natural | 29-10-18 | 16:38

Kuifje-in-Afrika | 29-10-18 | 16:08
Oh, de adamsappel. Ik dacht juist aan wat anders.

Baron Clappique | 29-10-18 | 18:36

In de kroeg, Baron. Zeedijk in 020, San Francisco Night Club, meen ik me te herinneren.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 19:12
▼ 1 antwoord verborgen

Dat gesprek tussen Fry en Bolsonaro is interessant. Fry beweert dat er 480 diersoorten zijn waar homofilie in de soort aanwezig is, maar -voor zover we weten- is er slechts bij één diersoort homofobie. Daaruit wordt geconcludeerd dat het aangeleerd is.
Nu lijkt het mij bijzonder aannemelijk dat dit aan religie te wijten is. Maar om de één of andere reden is het onbespreekbaar om de uitzonderingspositie van die religekkies in de grondwet hier aan te pakken.

Ares | 29-10-18 | 15:53 | 17

Ce ca! | 29-10-18 | 20:56 |
Wie heeft er nou geen gemeenschapszin? Mijn vriendin gister gelukkig ook.

Beste_Landgenoten | 29-10-18 | 21:58

@ Beste_Landgenoten | 29-10-18 | 21:58 |
LOL, en vandaag?

Rest In Privacy | 29-10-18 | 22:03

@c'est ca": U gaat uit van een verkeerde veronderstelling. Mijn bronnen zijn 25 Geestelijk Wetenschappelijke Werken, daterend uit de vorige eeuw, geen 2000 jaar oud boek. Waar refereert u aan ? Wel heb ik op de lagere en middelbare school (gymnasium) vooral voor de mammoetwet echt katholiek onderwijs genoten, mag ik wel zeggen. Ben ik heel blij mee. De basis voor mijn latere levensbeschouwing, compleet geworden met de literatuur waarnaar ik refereer. Ik nodig en daag een ieder uit om hier ook kennis van te nemen en daarna te proberen gefundeerde kritiek te leveren. Op de site rulof.org kunt u kennis maken met deze moderne literatuur. Dan zal alles duidelijk worden. In plaats van een oerknal bijvoorbeeld een proces van miljarden jaren van uitdijing. Niets toevallig, dat bestaat niet. Uiteraard staat het een ieder ook vrij zijn mening te hebben, maar er is toch maar 1 waarheid. En ook zonder deze kennis kan het best lukken om een harmonieus leven te leiden hoor, want anders zouden de hemelen (maar ook de hellen) die al lang klaar zijn niet bewoond kunnen zijn. Met Jezus Christus als eerste mens (lichaam, geest en ziel, herinnert u zich nog) die de hoogste geestelijke wereld bereikt heeft en later teruggekeerd naar de aarde om ons de universele waarheid te brengen. Bedankt Jezus. U heeft zich aan het kruis laten jassen om ons stervelingen wat bij te brengen. Het is bij sommigen gelukt en bij anderen nog niet. Maakt niet uit, want wij allen, geen mens uitgezonderd zullen dezelfde weg moeten bewandelen, van geestelijke en stoffelijke werelden. Maar lees en zoals onze Jezus het al voorspelde: Er zullen er na mij komen die het beter uit kunnen leggen. Welnu, die zijn er al geweest, tussen 1898 en 1952 om precies te zijn, uit uw eigen Achterhoek. Neem gerust de moeite om iets te leren, ook op latere leeftijd kan dat nog heel nuttig zijn. Of negeer en steek uwen kop in het zand. Groeten.

SlimmeBelg | 30-10-18 | 08:53
▼ 14 antwoorden verborgen

Dit is nou de spagaat die ik al jaren voel en die steeds meer pijn doet in mijn liezen: enerzijds mijn verlangen naar een 'ijzeren vuist', vooral als het aankomt op het aanpakken van de massa-immigratie, moslim-terreur en criminaliteit (waarbij de laatste twee meestal hecht verbonden zijn) en anderzijds mijn afkeer van (en angst voor) de homofobie van veel rechtse en extreem-rechtse krachten die beloven een einde te maken aan de hierboven genoemde problemen.
Een 'ijzeren vuist' vind ik prima en noodzakelijk, vooral tegen de islam met zijn rabiate homo-haat, maar zodra die ijzeren vuist van 'rechts' zich óók meent te moeten keren tegen homo's (waar niemand last van heeft), dan kan ik niet anders dan afhaken.

En waar ik dan - politiek gezien - terecht moet? Ik zou het vooralsnog niet weten; 'links' is over het algemeen homo-vriendelijk, maar tegelijkertijd omarmt 'links' de meest homo-vijandige ideologie ter wereld: de islam. Nog afgezien van het onverteerbare gezwatel van de talloze linkse duujjjzaamheidsdeugvrouwtjes, muljeumuppets en klimaat-hysterici die het linkse kamp herbergt.

Peter Emile | 29-10-18 | 15:50 | 5

Die partij heb je bijvoorbeeld wel in Argentinië, met Mauricio Macri aan het roer. Lijkt me een fatsoenlijke kerel.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 16:50

Eens!

LoesjeP | 29-10-18 | 17:09

Mensen moeten niet beoordeeld of gestraft worden op basis van wie ze zijn, maar op basis van wat ze doen. Elke misdadiger, al dan niet mocro, al dan niet homo mag wat mij betreft met ijzeren vuist aangepakt worden. Mocro's die zich normaal gedragen hebben daar dus geen last van. Homo's die normaal doen ook niet. Maar tyfusvolk zoals dat spul wat pinautomaten opblaast, dat mag van mij als terrorist vervolgd worden, en voor heeeeel veel jaar opgeborgen.

marcoplarco | 29-10-18 | 17:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit was een soort Giant Douche vs Turd Sandwich (thx South Park) verkiezing. Zowel Bolsonaro als Haddad zijn foute gasten, dus het was kiezen tussen twee kwaden, gecombineerd met een systeem waar stemmen verplicht is.

DaZe | 29-10-18 | 15:49

Hij klinkt als net zo'n vervelend opscheppertje als Trump. Maar we zullen zien (zei blinde Maup).

JvanDeventer | 29-10-18 | 15:47

De link naar Skynews/CNN is dubieus. Ook hier weer is het de vraag hoe de quotes zijn geïnterpreteerd.

BozePaarseMan | 29-10-18 | 15:44

Beter goed gejat dan slecht verzonnen!
"Waarom maakt het links uit of de man homofoob is of niet, men haalt ze hier in Nederland met duizenden binnen?"

Rest In Privacy | 29-10-18 | 15:42 | 7

Nee, mooie provincie dat Zeeland. Maar hoe zat het ook al weer met de Klokken van Arnemuiden?

Rest In Privacy | 29-10-18 | 19:14

Muh zwartekausen. Laat me raden, jij strooit ook rond met "wat een spruitjeslucht" of niet.

Sceptische_autist | 29-10-18 | 19:21

@ Kuifje-in-Afrika | 29-10-18 | 19:14 |
U bent niet bekend met de "bible belt"? Die loopt van Zeeland naar Drenthe.
En de klok,...
www.youtube.com/watch?v=f5Z-PJSk33E
@ S.A.
Nee ik woon niet in een huis met een portiek.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 21:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Zie hier: The product of his enviroment.

Datgingniegoed | 29-10-18 | 15:40

Ben benieuwd wat Bolsonaro gaat doen, maar ik geniet nu al van de paniek bij de mensen van de NOS, RTL en DWDD. Hun idee van beschaving is een miljoen intolerante homohatende, vrouwenrechthatende islamieten hierheen halen (om de lonen te drukken en de consumptie op te voeren), en niemand die het landverraad durft te noemen.

dr Rechts | 29-10-18 | 15:39 | 1

Waarom moet je per se quasi links jargon gebruiken om een rechts punt te maken.

Er zijn veel meer en betere redenen om tegen massaimmigratie te zijn dan 'homohatende moslims' en 'intolerant tegen vrouwen'.

Vraag jezelf eens af. Staat rechts echt voor een soort verpakt socialisme of zijn er nog originele conservatieve waarden waarna ze zouden moeten streven?

Sceptische_autist | 29-10-18 | 19:30

Onsmakelijke man, links heeft het zo gigantisch verkloot dat de mensen met neus dicht maar hierop stemmen, want liever geen Venezuela.

bijna_raak | 29-10-18 | 15:35 | 3

Plus een drugsmaffia die keihard aangepakt moet worden.

marjen | 29-10-18 | 15:37

Ben het met bijna_raak eens. Links heeft er ook een puinhoop van gemaakt. Vooral die Dima.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 15:42

marjen | 29-10-18 | 15:37
Zo lang men zo panisch doet over een blow of snuif houd je drugsmaffia.

miko | 29-10-18 | 18:38

Op de een of andere manier heb ik geen moeite met deze man. Puinruimen nu.

Mr_Pikibelly | 29-10-18 | 15:35 | 1

Idd. Dat is wat je áltijd moet doen waar Links geregeerd heeft.

Shareholder II | 29-10-18 | 21:55

De media buitelen weer over elkaar heen om te zeggen dat 45% tegen deze man heeft gestemd. Maar dat zeiden ze niet als 'hun' kandidaat werd gekozen, bijv. een Lula of Obama. En zo tonen ze hun eigen partijtigheid.

dr Rechts | 29-10-18 | 15:33 | 1

Ja jammer van de MSM en de linkse journalisten die in de Volkskrant schrijven over Brazilie. De werkelijkheid ligt een beetje genuanceerder. De mensen moeten weer veilig met het openbaar vervoer kunnen zonder dat de bus onder vuur komt te liggen, veilig naar school zonder onder de banken te moeten schuilen. Bolso zegt dit te gaan doen en de mensen naar school schoppen, desnoods in een militaire school.

echtpaul | 29-10-18 | 18:02

Naar mijn smaak worden hier de economische problemen van socialistische te sterk gegeneraliseerd als oorzakelijk ideologisch bepaald. Waar anderzijds dan weer zoals ook nu in Amerika door Trumpsupporters wordt gefoeterd op de globalistische financiële instituties zoals bijvoorbeeld IMF, Wereldbank en de Federal Reserve.
Wacht maar eens af hoe Trump zal reageren als de FR in December weer de rente verhoogt.
Wacht

WirMachenMusik | 29-10-18 | 15:33

Niet links is in de ogen van onze media ultra rechts populistisch.
Ultra links bestaat voor hen niet, dat heet socialistisch.
Dat hebben ze op de school voor journalistiek geleerd.
Verandert nooit.

G.M.I.M. Pet | 29-10-18 | 15:23

Goed nieuws dat deze Bolsonaro aan de macht komt. Voor een ieder die in Brazilië is geweest weet dat de vorige linkse presidenten en opvolgers (Lula c.s.) er een puinhoop van hebben gemaakt. Nu dan een soort Trump in Brazilië. Ja ik vind dat heel prettig. Bijna overal in Zuid Amerika is links weggevaagd. Dat is heel goed nieuws. Rest nu alleen nog die drie idioten in Bolivia, Venezuela en Nicaragua af te zetten. Dan is er eindelijk in heel Zuid Amerika geen links meer te vinden. Super!

AMX pri | 29-10-18 | 15:22 | 2

@AMX pri
Ow mate. Dat Nicarauga is triest. Ik las er laatst over en die Ortega is eng. Op het schild gehesen door oa links Nederland in de jaren '80 en '90 ging effe weg maar nu dus weer terug en die vent misdraagt zich. Kan me nog herinneren dat de VPRO hier zijn kont kusten alsof hij de nieuwe linkse Jezus was. Zelfde toen in Venezuela Maduro werd "gekozen". VPRO had een livestream op NPO 2 want ow. ow. wat een feest. Dat "feest" waren dus protesten tegen Maduro die met geweld uit elkaar werden geslagen. Werd dus effe niet vermeld links Nederland.

Basil Fawlty | 29-10-18 | 15:51

@AMX pri
Gefeliciteerd met uw mening. Jammer van drogredenen. Dat socialisme verderfelijk is ben ik met u eens. Dat links wordt weggevaagd is inderdaad goed nieuws. Dat er een homo-hatende wannabe juntaleider voor in de plaats komt is allesbehalve goed nieuws en heel eng, helemaal in een land dat nog niet zo lang geleden een militaire dictatuur was. Roverheden maken er overal in meer of mindere mate een puinhoop van. De overheid is het probleem, niet de oplossing.
dedemocratievoorbij.nl/

Bastiat | 29-10-18 | 17:15

Na vier zoons te hebben verwekt had hij een zwakte (in zijn mannelijke suprematie) volgens eigen zeggen en werd er een dochter geboren. Bij Mussolini 5 zoons en twee dochters. Jair kan nog even voort. Il Duce ging vreemd, trouwde daarna wel met zijn bijzit en vervolgde zijn eerste vrouw en zoon Benito Albino Mussolini. Bolsonaro heeft Italiaanse voorouders met een scheutje Duits erbij. Jair is bezig met zijn derde vrouw Michelle de Paula Firmo Reinaldo, maar die heeft het zwaar. Hij zat niet op dochter Laura te wachten. Fascismo in levende lijve.

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-10-18 | 15:14 | 3

Hahaha jezus man. Dus omdat Dolberg nu doelpunten maakt bij ajax gaat ie over 2 jaar net als Kluivert ook iemand doodrijden?
Wat een lulkoek.

Steakduboeuff | 29-10-18 | 15:40

Steakduboeuff | 29-10-18 | 15:40
Jair Bolsonaro is een typisch machismo menneke, die graag vrouwen vernedert. Zelfs zijn eigen huidige vrouw en dochter. U wilt daarvoor applaudiseren?

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-10-18 | 18:19

Steakduboeuff | 29-10-18 | 15:40
ouwe lullen met golddigger/trophywife aan hun zijde zijn onzekere piemeltjes. Je weet nu al dat het een faal word.

miko | 29-10-18 | 18:33

Ik las het artikel van Marjon van Royen in de Groene. "Dit gaat bloedig worden. Heel bloedig" www.groene.nl/artikel/dit-gaat-bloedi...
Van Royen die zich vroeger liet aanduwen als blond Nederlands mutsje in Rome door horney kleine Italiaantjes en nu alles zogenaamd weet in haar safe space links bubbeltje in Brazilie. Laat mijn beste vriend nou al 30 jaar getrouwd zijn met Braziliaanse (en er 6 maanden per jaar woont) en een andere vriend al 20 jaar een Braziliaans heeft. En wat zeggen beide dames? Ze begrijpen het. Lula en co hebben het land via corruptie leeggezogen onder het mom van socialisme. Het economisch succes was een framework van Cardoso niet van Lula. Lula heeft het uitgemolken en toen hij aan de bak moest om het systeem aan te passen wist hij niet wat hij moest doen. Terugkomend op die dames. ZIjn ze fan van Bolsonaro? Nee, maar ze begrijpen het. De gemiddelde Braziliaan heeft het gehad met de criminaliteit. Hoorde laatst de sportjournalist Tim Vickery (Engelsman die al 30 jaar in Rio woont en getrouwd is met een Braziliaanse) op de radio en hij zei. "Ik ga ieder jaar een maand met mijn familie naar Londen en dan is iedereen blij want je kunt gewoon stoppen bij een stoplicht en rondlopen. In Rio kijk ik altijd nerveus rond om te zorgen dat ik niet wordt beroofd. D'r is rust in Londen. Ik hoef niet bang te zijn." En hij woont nota bene in een rijke buurt in Rio.
Over dat van Royen artikel. Mijn god dat is slecht. Een doos die in een rijke wijk woont en links liberale vriendjes heeft en hun salonsocialistische wereldje wordt nu bedreigt. No way dat van Royen geinteresseerd is in de armoede en criminaliteit in de favelas. Ja ze schrijft erover maar dan vanuit haar zwaar beveiligde compound. "Ach die arme lieve sloebers en ik heb medelijden met ze blablablablabla".

Basil Fawlty | 29-10-18 | 15:14 | 10

marjen | 29-10-18 | 15:42
Indeed.

Basil Fawlty | 29-10-18 | 16:12

Ja dat verhaal van Marjon was weer lekker eenzijdig, niet journalistisch en tranen trekkend. "m'n zielige zwarte vriendin, moest huilen en heel gek, ik wist niet hoe het kwam maar stond ineens voor het museum van...." Mens , ga koken!

echtpaul | 29-10-18 | 18:08

Luisterde vaak naar Marion. Was een feest. Die zat soms zo zat als een toeter aan de telefoon. Weer iets teveel suikerriet distillaat achterover gekapt

miko | 29-10-18 | 18:29
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat zijn we toch weer geweldig goed in het vingerwijzen in dit land.
Alsof hier alles perfect is. Alsof wij geen corrupte politici hebben en gehad hebben.
Alsof wij hier geen politieke moorden kennen.
10 jaar geleden had ene roeptoeter nog geen flikker gepresteerd maar had al een Nobel Prijs nominatie in zijn pocket. Vervolgens heeft die gevaarlijk gek met zijn vele volgelingen in de Lage Landen, een Moslim revolutie ontketend en nog wordt hij als de Messias gezien.
Maar zodra een volstrekt onbekende politicus ergens de verkiezingen wint in een land met meer dan 210 miljoen mensen, die de kant van een politie agent kiest boven zware criminelen, dan bekent dit landje wel kleur.
Linkse Rakkers, uw tijd is gekomen. Uw religie in het verval. Wen eraan, want uw dagen zijn ten einde.

observer59 | 29-10-18 | 15:11 | 1

Ik zou toch eens wat quotes van die man lezen voordat u stelling neemt.

Joris Beltsin | 29-10-18 | 15:15

Ze stevenen regelrecht op een burgeroorlog af.
Ga je de criminaliteit met donder en geweld uitroeien zullen andere criminelen in het machtsvacuüm treden.

botbot | 29-10-18 | 15:09

Dit is toch een boze blanke man. Dat is Trump toch ook. Wat gek; ik lees en zie overal dat iedereen een hekel heeft aan boze blanke mannen. Dat boze blanke mannen maar verachtelijke moordlustige personages zijn. Goh, toch willen verrassend veel mensen zo iemand democratisch aan de leiding helpen. Typisch.

Zonder gekheid verder; wel heerlijk materiaal dit; na de Trump melt-down gaat de schuimbekkende bende usual suspects nu ongetwijfeld weer los op deze man. Derde wereldoorlogen, genocides, het zal allemaal weer voorbij komen. Erik Mouthaan die aan het infuus moet. Ik kan nauwelijks wachten tot de show gaat beginnen.

Dutchbeaurouge | 29-10-18 | 15:09 | 1

Ze moeten zichzelf eens afvragen waarom de witte man zo boos is geworden in 2 decennia ondanks dat er steeds minder oorlog en conflicten op de wereld zijn.
www.thecuriouscosmopolitan.com/harde-...

steekmug | 29-10-18 | 15:21

Kuifje-in-Afrika | 29-10-18 | 15:01
"Onder Trump worden nu de Joden afgeknald in hun synagoge."
---
Wat heeft Trump daar oorzakelijk mee te maken? De dader was trouwens een Trump-hater.
En ja, dat is natuurlijk weer veel erger dan de honderdduizenden slachtoffers van de oorlogen die eerdere presidenten voerden en ondersteunden.

WirMachenMusik | 29-10-18 | 15:08 | 1

Alles bij kia is Trump zijn schuld
File > Trump
Koffie smaakt niet >Trump
Zijn vrouw kan maar niet klaarkomen > Trump
Enz...
:)

Rest In Privacy | 29-10-18 | 15:16

ruttte zal het geen probleem vinden, om ook daar snel een handelsmissie naartoe te sturen.
Ik zie een gelijkenis met Saudi arabia.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 15:03

.. maar goed. Het blijft Brazilië in Zuid-Amerika, juichen kan daar altijd te vroeg. Vooralsnog is het over het algemeen een poepgatcontinentsdeel.

Jan Passant mk2 | 29-10-18 | 15:02


vrijstijler | 29-10-18 | 14:45 |
"Rond Trump was ook veel heisa en het einde der tijden zou nabij zijn, maar in de praktijk hij heeft de wereld slechts een klein beetje kutter gemaakt."
---
Trump is in ieder geval de eerste POTUS die me herinner die in zijn eerste nu bijna twee jaar ambtstijd, geen nieuwe oorlog begon.

WirMachenMusik | 29-10-18 | 14:56 | 6

@
Kuifje-in-Afrika | 29-10-18 | 15:01 |
Hoi Hillary, is het die tijd van de maand weer?

Rest In Privacy | 29-10-18 | 15:07

@Kuifje-in-Afrika | 29-10-18 | 15:01
Onder Rutte voelen veel joodse Nederlanders zich genoodzaakt om terug te keren naar Israël wegens antisemitisme door allochtonen.

steekmug | 29-10-18 | 15:14

@ steekmug | 29-10-18 | 15:14
In alle Europese landen.
Behalve Polen en Hongarije.
En hoe zou dat nu komen?

Rest In Privacy | 29-10-18 | 15:18
▼ 3 antwoorden verborgen

20 jaar lang is de kiezer daar bedrogen door socialistische en corrupte politici. Tel daar nog eens de invasie van ik weet niet hoeveel Venezuelanen uit dat andere mislukte socialistisch experiment bij en dan kan je dit soort (tegen) bewegingen verwachten.

Captain_Dipshit | 29-10-18 | 14:55 | 2

Verdomd veel gelijkenissen met Nederland dus.

observer59 | 29-10-18 | 15:14

Je weet goed genoeg dat die partijen net zo sociaal waren als Noord Korea een democratische staat is.

miko | 29-10-18 | 18:21

Weet iemand welk liedje dat is?

Binnenbaan | 29-10-18 | 14:53 | 1

Leesbril kwijt? Staat in het topic.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 14:58

Zou iemand Neymar echt missen als hij niet staat opgesteld bij het Braziliaanse team?

Mokum Kosher | 29-10-18 | 14:53 | 1

Z'n kapper waarschijnlijk.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 17:02

Nou sterkte met die idioot Braziliaanse vrinden.

Berbaar | 29-10-18 | 14:52

Betere vent dan die liegende keiharde slappe lul die wij hebben.

RenHoek | 29-10-18 | 14:52 | 7

.. ik hoor een hyena vals grinniken.

Jan Passant mk2 | 29-10-18 | 15:05

beter-laat-dan-nooit | 29-10-18 | 15:03
Oxymoron.

Joris Beltsin | 29-10-18 | 15:07

@ John McClane | 29-10-18 | 15:01
Rigor mortis?

Rest In Privacy | 29-10-18 | 15:08
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
observer59 | 29-10-18 | 14:52

Kolere, je moet toch hopen dat die uitspraken verzonnen zijn anders heb je nu iemand aan de macht waarvan je gerust kunt zeggen dat ie krankjorem is.

BeunDeHaas | 29-10-18 | 14:51 | 1

In Europa zit een wankelende zuiplap op de troon. In Duitsland een vrouw die een paar jaar geleden gewoon heel Afrika uitnodigde om gratis geld te komen halen. In Nederland een mannetje wat na 1 SMS van unilever zich overgeeft, na eerst een maandenlange politieke veldslag te hebben geleverd. Volgens mij zijn heel veel politici in meer of mindere mate "krankjorem". Het is maar net langs welke maat je wilt meten.

Dutchbeaurouge | 29-10-18 | 15:12

Mooi toch, zo'n oprechte fascist.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 14:51 | 1

Een oprechte linkse opmerking overigens.

SlimmeBelg | 29-10-18 | 15:21

De B van BRIC kunnen we nu ook wel overboord gooien

neolib | 29-10-18 | 14:51 | 2

Denk het juist niet. Ik vermoed dat beleggers deze man liever zien dan een linkse president. Je zal maar in Venezuela belegd hebben.

Ben Hetzat | 29-10-18 | 14:59

Ben Hetzat | 29-10-18 | 14:59
Mits je de wegen kent en de deals sluit in dollars is er goed,heeel goed geld te verdienen in Venezuela. Het is moeilijker betrouwbare personen te vinden en de corrupte overheid van je af te houden. Maar alles is spotgoedkoop. Jammer dat veel producten als brood nodig/basisbehoefte zijn bestempelt waardoor een hoop producten niet geëxporteerd kunnen worden maar voor de rest. Katching.

miko | 29-10-18 | 18:20

"hij is tegen transgenders en homo's en is racistich"
en 55% is het blijkbaar met hem eens

niemand specifiek | 29-10-18 | 14:50 | 1

Er is kennelijk veel wanhopige zelfhaat in Brazilië.

Diotima | 29-10-18 | 15:15

Niet helemaal off topic:
Merkel is na de nieuwe nederlaag in Hessen, bezig met aftreden. Voorlopig alleen nog maar als partijvoorzitter.
We kunnen nu al zeggen dat zoals de erfenis van Adenauer en Erhardt, in Duitsland nog tientallen jaren economisch doorwerkte, zal de regeringstijd van Merkel als multiculturalisering de Duitsers generatieslang nog duurzamer en prominenter in herinnering blijven.

WirMachenMusik | 29-10-18 | 14:50 | 1

Vooral in de portemonnee. Net nu de hereniging bijna afbetaald was.

SlimmeBelg | 29-10-18 | 15:23

Levensgevaarlijk land,vooral voor blanken.
Deze ultra-rechtse misdaadopruimer zal straks ook corrupt blijken te zijn,zoals vele van zijn voorgangers. Feitelijk is Brazilië een land in staat van burgeroorlog. Failed State; uitgeplunderd door de linkse en rechtse overheid. Leeggekapt door de Chinezen en verder leeggeplunderd door de Amerikanen.
Wij dansen de Samba!

Eendragtmaaktmagt | 29-10-18 | 14:48 | 4

Ach mijn broertje werkt er al jaren voor een gewezen NL staatsbank.
Met die veiligheid valt het voor blanken reuze mee als je maar weet waar je wel of niet moet komen en wanneer.
Maar U heeft gelijk, het zal de zoveelste corrupte hufter blijken te zijn. Links of rechts, corrupt blijken ze allemaal.

Berbaar | 29-10-18 | 14:59

Zuidelijke staten als SC zijn tegenwoordig blanket dan onze eigen randstad. Het land is groot en divers. PT is zelf de oorzaak van de verkiezing van de nieuwe El presidente.

Pimp my Voortuin | 29-10-18 | 15:03
▼ 1 antwoord verborgen

"A politician who cares about getting votes is a scum just like any other."

Quote of the day. Eat that, kartel.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 14:48 | 10

Ik ben al heel gelukkig, zeer geleerde vrouw. Maar u klinkt als een buitenkansje, qua Hoofse Liefde.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 19:32

Gelukkig. Houden zo.
Ghehe. Vlijerij. Succes met de queeste.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 19:45

U moest eens weten......

Rest In Privacy | 29-10-18 | 20:29
▼ 7 antwoorden verborgen

wordt afwachten wat hij gaat doen. elke politicus dit afgeeft op deze man moet eens goed bij zichzelf te rade gaan of hij/zij eraan mee heeft gewerkt dat deze persoon tot president gekozen is.

Fedde71 | 29-10-18 | 14:46

Dit gaat ‘m worden, een racistische homofoob met dictatoriale trekjes. En dan zijn er werkelijk nog mensen die vinden dat we hier ook wel zo’n idioot kunnen gebruiken.

DrumPiet | 29-10-18 | 14:46 | 7

Jazeker, een dergelijke vent hebben wij nodig. Die komt ook. Eindelijk een hoop lincksjes en idioten eruit zetten.

AMX pri | 29-10-18 | 15:16

Hij mist slechts een goede karaktereigenschap dus: islamofoob.

SlimmeBelg | 29-10-18 | 15:28

Onze server staat op Cuba. Porque?

Rest In Privacy | 29-10-18 | 17:04
▼ 4 antwoorden verborgen

If a policeman kills a politician, who cares? Het zeer legendarische Tropo de Brasil www.youtube.com/watch?v=ZthNYozVwNM . Trump maar dan zonder een Europese golddigger. Melania Trump houdt waarschijnlijk in heur eentje WO III tegen. Niet dat ze daar een nobelprijs voor gaat krijgen. #fuckyouhillary

Rest In Privacy | 29-10-18 | 14:46

Even wat rondgekeken op twitters naar wat info over Bolsonaro: ontkent klimaatverandering, wil regenwoud kappen, haat homo's, wil linkse mensen afknallen, wil marteling en doodstraf invoeren, is racist, is een law-and-order-booth-licker, houdt niet van democratie. Hier hadden hem van hem gehoord, maar dat zal guurrechtse types er niet van weerhouden hem blindelings toe te juichen. Of op zijn minst zijn overwinning goedpraten. En deugmensen zullen schande spreken, zoals altijd.

Maar in de praktijk zal het weinig uitmaken verwacht ik. Rond Trump was ook veel heisa en het einde der tijden zou nabij zijn, maar in de praktijk hij heeft de wereld slechts een klein beetje kutter gemaakt. Gewone mensen zullen er wel weer ietsje op achteruit gaan. Eigenlijk zoals altijd dus.

vrijstijler | 29-10-18 | 14:45 | 5

Wat een verademing na al dat linkse zelfvernietigings gedeug!

Poekieman | 29-10-18 | 15:04

@vrijstijler | 29-10-18 | 14:45
Dat vergelijken met Trump door media en zelfs GS slaat nergens op. De een komt uit een rijk ondernemersgezin, dan ander uit een militair gezin.
Brazilie kan je ook niet vergelijken met de USA. Ja, beiden een 'melting pot'. Daar houdt het wel op. De invloed van Trump is door hoe het in de USA werkt daarom anders (marginaler) dan in Brazilie. Dat Brazilie zal afglijden naar een totalitaire staat met te veel macht voor het leger is een realistisch scenario,

Lafayette | 29-10-18 | 15:04

Kuif. Dat heeft wim kok wel gedacht, maar met al zijn commissariaten en andere bijbaantjes leek het hem beter dit niet uit te spreken. Schijnheilige hufter dus. Niets aan verloren.

beau van rtl | 29-10-18 | 18:48
▼ 2 antwoorden verborgen

De ophef die gaat ontstaan/ontstaat over Bolsonaro vind ik opvallend ten opzichte van het feit dat bijna geen enkele media wat over Erdogan zegt. Beide zijn vergelijkbaar. Gelukkig kleeft de Islam niet aan Bolsonaro.

Overrijp | 29-10-18 | 14:45

Heerlijke man. Afrekenen met links tuig, daar hou ik van. Er komt een dag dat we dat hier in Nederland ook gaan doen...

Bill le Koek | 29-10-18 | 14:45 | 4

Weet Bill veel.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 14:59

En dan wordt alles eindelijk beter, ome dronko Billie.

ger1306 | 29-10-18 | 15:03

En de oorspronkelijke bewoners zijn weer eens de lul want de indianenreservaten worden opgeheven omdat ze een gevaar vormen en zijn opgedrongen. Heerlijke man hé.

kleinvrouwke | 29-10-18 | 15:07
▼ 1 antwoord verborgen

Als het een vegetariër is wordt het echt oppassen

van Dam | 29-10-18 | 14:42 | 1

Hij schijnt van herdershonden te houden.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 15:50

Voor een land dat in het kader van het wereldkampioenschap voetbal straatkinderen ruimde al waren zij zieke duiven heb ik geen hoop. Maar hulde aan Stephen Fry voor zijn poging om de uitwassen van het Braziliaanse machismo te bestrijden.

MickeyGouda | 29-10-18 | 14:42

@Spartacus. Proficiat, dit is het eerste artikel, waar het je gelukt is om toch weer geen link met het oude volk te maken. Ga zo door, want die plaat was 40 jaar geleden al grijs.

The_Master_Bear | 29-10-18 | 14:42

Voor vluchtende geile Braziliaanse fotomodellen zeg ik: ruimhartig beleid voeren.

dyslexieman | 29-10-18 | 14:31

Door de situatie in Venezuela is men in Zuid Amerika een beetje klaar met het socialisme en de linkse leiders.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 14:30 | 5

@miko: Ja. In Venezuela heeft destijds de meerderheid voor Chavez gestemd omdat hij militair was, beloofde de corruptie aan te pakken en voor een veiliger land te zorgen. Men wist niet dat Chavez de linkse dictatuur zou binnenhalen. De bevolking hoopte op een milde rechtse dictatuur a la Marcos Perez Jimenez.

viejohuevon | 29-10-18 | 16:09

viejohuevon | 29-10-18 | 16:09
Militairen denken in uitschakelen,niet opbouwen. Die zien elk probleem als een spijker en hun enige gereedschap een hamer. Moet je ver, heeeel ver van staatszaken houden. (op de oude Eisenhouwer na dan. Beste president evah)

miko | 29-10-18 | 18:13

Zuid Amerikanen worden corrupt geboren maar toch stemmen ze iedere keer weer op een politicus die belooft dit aan te pakken.
Na de verkiezingen blijkt die dan weer net zo corrupt als zijn voorgangers te zijn.
Links of rechts is slechts het verschil tussen de broekzak en de vestzak.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 19:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Tjeee misschien alweer een land dat een leider kiest die gaat doen wat hij beloofd heeft in de campagne.

wie zal het zeggen | 29-10-18 | 14:29 | 11

Wordt Trump hier met Rutte vergeleken? Kadootjes uitdelen aan de rijken en de staatsschuld op laten lopen? Waarom is iedereen dan zo kwaad op de Amerikaanse president als ik de staatsomroep mag geloven? Trump is in tegenstelling tot Rutte een echte ondernemer die begrijpt wat goed is voor een economie en er bovendien voor zorgt dat men in noord en zuid Korea weer wat rustiger kan slapen. Dat kan hem nog veel meer opleveren voor zijn toekomst. Want welvaart vindt iedereen hier prima maar in de geestelijke sferen staat het voorkomen van 1 dode al veel hoger aangeschreven landgenootje.

SlimmeBelg | 29-10-18 | 15:49

Trump heeft nauwelijks verstand van economie. Dat blijkt zo'n beetje uit alles wat hij doet.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 16:54

Het beste kun je geen verstand van economie hebben, maar wel zorgen voor werk en werkgelegenheid, bijvoorbeeld als ondernemer. De zogenaamde zichzelf tot deskundige benoemd hebbende economen zijn zelden geslaagde ondernemers, maar hebben wel op van alles wat aan te merken. Het leven kan toch zo simpel zijn, getuige het succes van Trump in Amerika, als ondernemer en nu als president. Daar hoef je echt geen sympathiek persoon voor te zijn. Deze man roept veel weerstand op, kan ik ook wel begrijpen, maar reken hem af op zijn resultaten in plaats van op uiterlijke kenmerken.

SlimmeBelg | 30-10-18 | 09:11
▼ 8 antwoorden verborgen

Elk mens heeft in zijn leven de taak zichzelf te accepteren MET alle kanten van zichzelf, niet alleen de mooie kanten dus! Het probleem met homoseseksuelen is dat zij ZICHZELF NIET kunnen accepteren zoals zij zijn n.l. homoseksueel, Daarom EISEN zij het nu van de maatschappij en in hun kielzog al die andere verwarde verschijnselen. Maar op tv kan men toch duidelijk voor zichzelf waarnemen dat het geen gebalanceerde mensen zijn. De homoseksuele mens geldt in dit land van geinstitutionaliseerde SJW's ongeveer als de Nieuwe Mens; een ernstige misvatting. Elk mens dat leeft onder de zon heeft recht op geluk maar kan niets afdwingen van een ander! Stephen Fry stelt mij teleur en Bolsonaro niet. Dat is toch raar voor iemand die dol is op Monthy Python

pigadaki | 29-10-18 | 14:27 | 5

@pigadaki Tot je eerste uitroepteken, hetgeen als een tang op een varken slaat, klopt hetgeen je stelt nog redelijk. Daarna komt er een lading poep die geen weerga kent. Het gaat hier om een gelijkwaardige behandeling vragen. Dus niet door je kop geschoten worden. Verder heeft Stephen Fry niet zoveel met Monty Python te maken. Doe je huiswerk gast.

Dommedaris | 29-10-18 | 14:47

Stephen Fry is niet van Monthy Python. *zucht*
Het word er niet beter op hier. Van een rechts liberaal blog naar dictatorkontkussende sukkels hang out.

miko | 29-10-18 | 14:47

@ pigadaki | 29-10-18 | 14:27
Tot voor kort werd je in Engeland opgesloten in de gevangenis als je homofiel was. Het recht om "er bij" te horen, is dus recent. Daarnaast is homofilie ook in de natuur een gegeven.
Daarnaast heb je ook nog gemene nichten,maar dat is een ander verhaal.

Rest In Privacy | 29-10-18 | 15:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Een gezond land en een gezond volk heeft geen sterke leider nodig, omdat democratische instituties gewoon functioneren. De vraag om een sterke leider ontstaat door maatschappijbrede incompetentie en een wrokkig en apathisch electoraat.

Diotima | 29-10-18 | 14:27 | 5

Je hebt die bloksnor al afgeschoren, Beste_Bloksnor. Nu nog dat ding en al zijn linkse dogma's uit je hoofd doen.
Je maakt deel uit van het nieuwe fascisme, met je EUrofiele geroep.

Jan Passant mk2 | 29-10-18 | 14:47

Jan Passant mk2 | 29-10-18 | 14:47 |
Wat diotoma schrijft is tamelijk pure reclame voor fascisme.

Beste_Landgenoten | 29-10-18 | 14:48

Maatschappijbrede incompetentie en een wrokkig en apathisch electoraat doen sterk denken aan de Amerikaanse Democrats. Hier is het EUrofiele electoraat niet wrokkig, want de nieuwe fascisten staan hier nog sterk overeind. Waarom ben jij zo wrokkig hier op patrouille, alle gevestigde media zingen jouw liedje. Waarom hier je laten pijn doen, Beste_Blokkie?

Jan Passant mk2 | 29-10-18 | 14:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Herinner me ergens gelezen te hebben dat hij in zijn verkiezingscampagne over een "bevrijding" van Venezuela gesproken heeft.
Als dat gebeurt hebben we in ieder geval meer zekerheid over wiens marionet hij is.

WirMachenMusik | 29-10-18 | 14:26

Tja die soort megalomane figuren kun je het beste vergelijken met een Erdogan, of een Duterte.

Ik weet niet of je hier als Braziliaan heel blij mee moet zijn, maar heb wel enig begrip voor de mensen die op zo'n figuur hebben gestemd.

Ronman2k | 29-10-18 | 14:25 | 5

@Ben Hetzat | 29-10-18 | 14:43

Daarom schreef ik ook, dat ik wel enig begrip heb voor de keuze van veel Brazilianen.

Ronman2k | 29-10-18 | 15:04

Ik meen dat Duterte niet herkozen kan worden, dat je op de Filippijnen maar een term krijgt als president. Of wil hij de grondwet veranderen?

Narendra | 29-10-18 | 15:10

@Narendra, je hebt gelijk. 6 jaar en dan plaatsmaken.

Ben Hetzat | 29-10-18 | 17:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Wellicht goed wellicht slecht. Criminaliteit is vrij extreem daar ik snap het wel

Bokito ergo sum | 29-10-18 | 14:24 | 5

Ben Hetzat | 29-10-18 | 14:41
Maar niet hun voetvolk. En diezelfde drugsbaronnen schuren vaak schouders met de elite.

miko | 29-10-18 | 14:43

@miko, idd en die corruptie zijn de Brazilianen helemaal zat. Zij zien ook dat veel jongeren de handel, die opgezet is door die baronnen, als uitweg zien voor hun armoe.

Ben Hetzat | 29-10-18 | 14:54

"Sociale projecten"? Nodeloos weggepiste taxpoet met nauwelijks tot geen rendement. Door de decennia heen miljoenmiljard aan Euries en florijnen aan gespendeerd. Talloze instanties, "adviseurs" & "consultants" zijn er rijk mee geworden (en nog) maar paupers & tokkies will be paupers & tokkies.

Grijskijkert | 29-10-18 | 18:12
▼ 2 antwoorden verborgen

*Domme opmerking verwijderd*

Mr_Natural | 29-10-18 | 14:23 | 1

Dat is Stphen Fry

Bokito ergo sum | 29-10-18 | 14:37

Ik heb die Marco Bolsanari altijd verdacht gevonden. Liedjes als Vandaag is rood. Een liedje maken voor een organsatie die Oorlog kinderen! Heet, en dat met een noordafrikaan.

Shoarmamasutra | 29-10-18 | 14:22

Bolsonaro heeft 5 kinderen. Trump heeft 5 kinderen.

Merkel is kinderloos. Macron is kinderloos. Varadkar is kinderloos. May is kinderloos. Rutte is kinderloos.

Glasgow Argus | 29-10-18 | 14:22 | 4

Wilders is kinderloos, Baudet is kinderloos...

Braco.me | 29-10-18 | 14:30

Wat maakt dat nog uit? Het grootste deel van Europa is kinderloos en dat is juist onderdeel van het probleem. Alhoewel, de wereldwijde overbevolking loopt wel minder hard op. Ook dat import maakt veel minder kinderen (en en passant minder criminaliteit daar)

Geen01 | 29-10-18 | 14:42

@Braco.me | 29-10-18 | 14:30
Wilders heeft een hele goede reden.
Baudet is nog jong.

watergeus | 29-10-18 | 15:48
▼ 1 antwoord verborgen

Het gaat wel lekker opruimen

Rest In Privacy | 29-10-18 | 14:22

Ach ja,toffe kerel,de politie vrije hand om te schieten geven. Iedereen die de politie in midden en Zuid-Amerika kent weet dat ze vaak tot over hun oren in de handel zitten. Ze zijn vaak net zo crimineel als de rest.
leuk als je weer eens voor de zoveelste keer ze moet betalen want je doet het te goed en je behoort niet tot de elite met speciale bescherming. Luister naar dat lachje op het einde van het Stephen Fry filmpje. Wat een engnek.

miko | 29-10-18 | 14:21

Ik ben groot fan van dhr. Fry, maar blijf toch moeite houden met de term "homofobie". Ik heb nog nooit iemand ontmoet die ik zou omschrijven als "homofoob". Zijn er uberhaupt mensen die angstig worden van andermans seksuele voorkeur?

threeheadedmonkey | 29-10-18 | 14:21 | 9

In ernstige mate zijn er er best wel. En in lichte mate loopt het op tot tegen de 90 %.
Ga anders eens bij n pisbak over het schot met een keurende blik kijken en kijk naar de reacties.

Shoarmamasutra | 29-10-18 | 15:07

@Shoarmamasutra
Wat een onzin. Dat heeft natuurlijk niets te maken met "homofobie". Ik verwacht dat de meeste mensen (m/v/hetero/lhbt/anders) dat niet zouden kunnen waarderen.

threeheadedmonkey | 29-10-18 | 15:32

Shoarmamasutra: "Ga anders eens bij n pisbak over het schot met een keurende blik kijken en kijk naar de reacties."
Maar dan is er toch ook heel veel mis met je? ... Het maakt mij niks uit. Ik schijdt op vrouwentroiletten....

Geen01 | 29-10-18 | 15:33
▼ 6 antwoorden verborgen

hohoho 'wij ' hebben ijzervreters reserveofficier Hans van Baalen en roag russische krijgsgevangenondervrager Frans Timmermans op belangrijke EU posities

HetOorAakel | 29-10-18 | 14:20 | 1

Ja, maar niemand die ze daar wil zien. Het enige wat wij hopen is dat Hans een keer door zijn stoel heen zakt. En dat terwijl Zijlstra erbij was.

Geen01 | 29-10-18 | 14:27

Brazilie,nou zolang die brazilianen niet hierheen komen zal het mijn verder antiroesten.

van stampij | 29-10-18 | 14:15

Lijkt me een prima kerel. Beter dan die natte tosti die we hier aan het roer hebben.

borrelnoot | 29-10-18 | 14:14

Als hij maar geen Rodrigo Duterte na gaat doen.

Deflatiemonster | 29-10-18 | 14:14 | 2

Hij heeft toch al eens gezegd " als een agent een fealer neerschiet, wie boeit dat?" Of iets dergelijks.

Shoarmamasutra | 29-10-18 | 15:03

De mensen die op hem gestemd hebben willen niets liever. De overlast is namelijk rampzalig. "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden".
Zouden we hier in NL ook wat aan hebben: Degenen die aan andermans mensenrechten zitten verspelen hun mensenrechten.

watergeus | 29-10-18 | 15:52

Waarom hier geen Kolonel?

Ik word genoemd.

Kaas de Vies | 29-10-18 | 14:13 | 1

Oké.

DrumPiet | 29-10-18 | 14:43

Grappig, ik heb de indruk dat de gemiddelde reaguurder hier een ander beeld heeft dan Spartacus. Ik zit nu pas een aantal maanden intensiever op GS maar deze man voldoet voor minimaal 80% aan het beeld dat hier van een leider wordt verwacht.

SamV | 29-10-18 | 14:13 | 6

Shezmu | 29-10-18 | 14:37
Je weet niet half hoe goed je het hebt en je hebt geen weet wat een corrupt politie apperaat betekent.

miko | 29-10-18 | 14:41

En jij hebt geen idee hoever wij/we anders hadden kunnen zijn. We/wij is echter geen kleur of ras maar mindset. People need to get the fuck over themselves.

Geen01 | 29-10-18 | 15:00

Voor vrijheid moet je soms offers brengen, vechten. Dat zal binnenkort in Nederland ook nodig zijn. Dan gaan de maskers definitief af.

SlimmeBelg | 29-10-18 | 16:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelijk hebben ze. Fuck die linkse troep, dan maar dit. Kiezen tussen meerdere kwaden.

Geen01 | 29-10-18 | 14:12

We gaan leuke maanden tegemoet..

Vedrano | 29-10-18 | 14:11

Een van de eerste menselijke behoeften is veiligheid. Ervan uitgaande dat de verkiezingen eerlijk verlopen zijn, heeft het volk dus gesproken dat ze zich zo zeer bedreigd voelen door criminaliteit en drugsellende, dat ze kiezen voor de sterke man.

ole guapa | 29-10-18 | 14:10

Ik mag 'm nou al.
Ik zou hem per direct en ongezien inruilen voor onze Mark.

jemagookniksmeer | 29-10-18 | 14:10 | 2

Dan wil ik jou ook inruilen voor iemand die niet met 'sterke leiders' dweept.

Diotima | 29-10-18 | 14:36

Boek een ticket zou ik zeggen.

miko | 29-10-18 | 14:40

Ik vraag mij af wat beter is, een homofobe racistische president die gaat doen wat ie belooft of een heimelijke homofiele premier die niets nakomt wat ie belooft. Ik weet wel wat ik zou kiezen.

pibasso | 29-10-18 | 14:10 | 6

pibasso | 29-10-18 | 14:10 | Onze Pinokkio is niet "heimelijk homofiel" maar al lang uit de kast gekomen. Hij heeft verteld dat hij graag biseksueel geweest zou zijn, en dat is een uitspraak die geen enkele heteroseksuele man ooit over zijn lippen zou krijgen:
www.ad.nl/binnenland/mark-rutte-ik-wa...

Wladimir 1928 | 29-10-18 | 15:55

pibasso | 29-10-18 | 14:10 | Dat onze Pinokkio niet dagelijks open met zijn homoseksualiteit te koop loopt vind ik overigens een klein positief puntje bij hem.

Wladimir 1928 | 29-10-18 | 16:02

@Diotima 14:35
In zekere zin wel ja ... zonder Pinochet was Chili Venezuela geweest. Begrijp me niet verkeerd, niet in alles navolgenswaardig, maar misschien de ‘lesser of two evils’.

MartiniMeister | 29-10-18 | 20:10
▼ 3 antwoorden verborgen

He's the greatest dancer. Vindt hij zelf.

van Oeffelen | 29-10-18 | 14:10

Kan onze lijder een voorbeeld aannemen.

Dutch_Holland | 29-10-18 | 14:07 | 1

Het enige waar onze Pinokkio een voorbeeld aan kan nemen is Angela Merkel: zurück treten, und zwar sofort!

Wladimir 1928 | 29-10-18 | 15:50

Niets mis mee, zouden we hier ook moeten hebben.
Wij zitten opgescheept met een zak hooi van Unilever!

Mastermattie | 29-10-18 | 14:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl