Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Weggejorist en opgerot: Jozias van Aartsen

later

Seniele man in gesprek met de spindoctor van Femke Halsema.

En kijk nou, opa verhoerde zich een levenlang aan allerlei publieke functies, maar nu is hij een week met pensioen en wil hij ineens een gekozen burgemeester. Het dédain waarmee hij Arno Rutte ('geen idee wie dat is') en Daniel Koerhuis ('nog zo'n vvd-kamerlid') wegzet is schrijnend. "Neem die twee vvd-kamerleden, hoe heten ze ook alweer?" Ha-ha, ja leuk Jozias. Hoe hij zijn verbijsterend slappe optreden bij de criminele huizenstelers van We Are Here goedpraat met het zinnetje 'ik heb mij exact gehouden aan die opdracht die ik als interim-burgemeester had meegekregen'. Hoe Klaas Dijkhoff er ook geen reet van bakte. Hoe hij kritiek van De Telegraaf weglacht als rechtse prietpraat. Hoe hij vindt dat dit land wat meer 'ideologische lading' moet krijgen terwijl hij zelf vond dat we salafistische haatzaaiers 'de hand moeten reiken'. Enfin, u hoeft het helemaal niet te lezen, want dit boven het volk verheven oervervelende exponent van de regentenklasse gaat lekker terug naar Den Haag om achter de geraniums te gaan zitten en dan kan de rest van Nederland hem snel vergeten.

Reaguursels

Inloggen

Dementie blijft een rotziekte.

Cor Netto | 20-07-18 | 10:13

Wat een smeerlap die Van Aartsen, alsof salafisten bescherming nodig hebben in Nederland. Het is eerder omgekeerd. Het hoogst haalbare wat je kunt bereiken met die lui is dat ze je tolereren, op hun voorwaarden en zolang ze in de minderheid zijn; daarna veranderen ze hun plannen met je.

Van Aartsen wil niet dat je afstand houdt tot salafisten. Hij wil dus dat je toenadering zoekt. Dat je om principiële redenen niets met die geloofsfanaten te maken wilt hebben, verklaart hij daarmee in feite als onwenselijk. En dat noemt zich dan liberaal ... je mag denken wat je wil, zolang het maar hetzelfde is als hij.

Schulzie | 20-07-18 | 09:24

Er zitten alleen maar achterlijke in de politiek. Een liberaal die de weg kwijt is. Een liberaal die thorbecke misbruikt een liberaal die de gelijkheid van man en vrouw ondermijnd.

www.ad.nl/politiek/partijcoryfee-van-...

franck7020 | 20-07-18 | 07:56

Even terzijde, ik heb die koreaanse slet al heel wat identiteiten zien aannemen. Komt allemaal niet erg gezond over...

Mazoeza | 20-07-18 | 01:03

Wanneer ging het mis met deze slapjanus of is hij altijd extreem-links geweest ?

sprietatoom | 19-07-18 | 22:49

te dom om zelfs maar een studie rechten af te maken. I rest my case.

justinianus | 19-07-18 | 22:35

Van Aartsen moet worden opgezet en een prominente plaats krijgen bij Madame Tussaud.

JvanDeventer | 19-07-18 | 21:34

Blij dat hij is opgerot, desondanks vrees ik dat Halsema een tandje erger is.

Wasbakplasser | 19-07-18 | 20:18

Alleen van dat gezicht raak ik al bijna in coma van verveling. Dan heeft de man zijn mond nog niet eens open gedaan. Wat een leegheid, wat een exponent van decennia intense bestuurlijke verveling en beleidsmatige gemakzucht. Werkelijk een windbuil die zn weerga niet kent.

Dutchbeaurouge | 19-07-18 | 18:20 | 1

slecht.. slechter... slechtst ... van aarsen is slecht... halasuma is slechter... ben benieuwd wie de slechtste burgemeester van amsterdam gaat worden

dr no | 19-07-18 | 18:59
-weggejorist-
liegende lippen | 19-07-18 | 18:10

Dit is het voordeel als je ambtenaar bent in Nederland en bij EU-Brussel.
Zodra je ouder wordt dan mag je van je pensioen gaan genieten.

sociaal_econoom | 19-07-18 | 17:26 | 1

Femke is 53... over 14 jaar kan ze ook van haar pensioen gaan genieten.
Ben benieuwd hoe Nederland er over 14 jaar uit ziet?
Wellicht 20 miljoen inwoners... met veel maatschappelijke en financiële problemen. Het zal ze een worst wezen, want het pensioen van Jozias en Femke dat zal wel doorgaan.

sociaal_econoom | 19-07-18 | 17:33

Van Aarsten is de vleesgeworden opportunist. En daarbij ook een ongelooflijke graftak.
Geen visie, geen eergevoel, geen moraal.
Geen ruggegraat, geen stevige knieën.
Kruipen voor de moslimbarbaren.
Een schande voor ons volk.
Moeite om niet in schelden te vervallen bij zo’n verrader, zo’n Judas.

kempenaer | 19-07-18 | 16:56 | 4

Hoezo schelden? Dit is te ingetogen en beschaafd geformuleerd om in een accurate beschrijving de belangrijkste eigenschappen van de man kunnen te vatten.

Mazzelstof | 19-07-18 | 18:28

Ik vrees dat ik me inderdaad weer eens te beleefd en braaf heb opgesteld uit fatsoen.

kempenaer | 19-07-18 | 18:34

Kortom: een rasechte VDD ert. Wat een zeldzame kleautzack inderdaad. Wens niemand een venerische ziekte toe, op een enkele uitzondering na dan. Dit is een der uitzonderingen.

HaatbaardKnipper | 19-07-18 | 20:05
▼ 1 antwoord verborgen

De reactie van DKS op mijn tegel slaat als een lul op een drumstel. Terwijl ik schrijf wat nmm van Aartsen fout gedaan heeft krijg ik van DKS een agressief verhaal over vrijheid inperken, lijfeigenen en meer gelul van een dronken en vooral agressieve aardbei. Er is er hier een die een grote bek heeft over reaguurders en dat ben jij. Ga eens in op de dingen die geschreven worden ipv allerlei aantijgingen te plempen. Ik vind met velen hier van Aartsen een slappe dweil omdat hij niet optrad tegen wetsovertreders en omdat hij zich voordoet als een bekakte slappe regent.

Ruud5 | 19-07-18 | 16:53 | 3

heb je het nog niet begrepen? van Aartsen zit in team DKS.

Cobalt bomb | 19-07-18 | 16:56

Sletje is fan van Rutte en zulk soort glijende leugenaars.

kempenaer | 19-07-18 | 18:36

DKS en Josias zijn vier handen in 1 reedt. Die van Rutte.

HaatbaardKnipper | 19-07-18 | 20:07

een hoog slettengehalte... komt dat door het weer?

Pierre Lebon | 19-07-18 | 16:51 | 2

Ja, het schuimt inmiddels al weer in de verschillende panelen. Ik heb er inmiddels maar een dweil, zwabber, laarzen en ontsmettingsmiddel bijgepakt.

Cobalt bomb | 19-07-18 | 16:55

Gewoon vreselijk al dat gescheld en getier. Echt niet(!) normaal.

Lupuslupus | 19-07-18 | 19:17

van Aartsen vertegenwoordigd de linker flank van de VVD met verve. Dat past helemaal in het linkse Amsterdam. Denk niet dat we van hem af zijn. Zodra er weer ergens een interim met linkse denkbeelden gevraagd word zal Rutte weer een beroep op hem doen.

Trumme | 19-07-18 | 16:20 | 2

Van Aartsen vertegenwoordigd een partij waar vrijheid en democratie in de naam staan. Zijn interpretatie hiervan bestaat uit meewaaien met de minste weerstand, het zgn dogmatische polderitus. Daar verlies je op den duur vrijheid en democratie door. Zelfs op de linker flank willen ze dat niet, uiteindelijk dan.

didivos | 19-07-18 | 16:29

De vorige burgemeester (dus voor Van Aartsen) was Wim Deetman (CDA). Dus ik dacht een VVD-er het kan nooit slechter doen. Wàt een vergissing!!

Lupuslupus | 19-07-18 | 19:31

Het is goed te zien dat DKS weer helemaal de oude is. Mooi dat de oude stuurman weer achter de knoppen zit, ik vond de accountoppasser maar wat lafjes.

Cobalt bomb | 19-07-18 | 16:20

Jozias van Aartsen de Ivo Niehe van de politiek.

Rest In Privacy | 19-07-18 | 16:09 | 1

Een unaniem succes

Europees_Aanbesteed | 19-07-18 | 17:33

DKS heeft in zoverre gelijk dat die pro IS-demonstratie destijds in Den Haag niet vooraf te verbieden was, wettelijk gezien. Of - op het moment dat anti-Joodse leuzen c.q. strafbare uitingen geroepen werden - er niet is opgetreden omdat Jozias inderdaad de fundamentalistische ISlam wilde openbaren of simpelweg het feit dat er geen enkele agent was die Arabisch sprak en/of het wilde vertalen en doorgeven aan Jozias zelf weet ik niet.
Hoe dan ook vind ik het net zo onprettig als die optochtjes van de NVU, want wij Graaisnaaiertjes hebben weinig goeds van beide partijen te verwachten...

Graaisnaaiert | 19-07-18 | 16:05

Ach, is hij opgerot? Geweldig. Moet ik het nu doen met een maf miepje. Ik voel niet echt dat er vooruitgang is hier. Zal wel aan mij liggen.

Standvastig | 19-07-18 | 16:05

kan zo met Mark Rutte naar de PvdA

Rico den Hollander | 19-07-18 | 16:02 | 4

@Ivor Biggun | 19-07-18 | 16:05

Politici vooral in het politiek-kleurloze midden zijn allang verworden tot managers. Het 4 jaar vol zien te houden - de BV Nederland - (lees beleidsbepalend Nederland) zo goed mogelijk te vertegenwoordigen en daarnaast de morrende onderklasse middels vangnet-politiek (PVV) en financieel af te kopen (uitkeringen.)

Om even in GS termen te blijven, u denkt toch werkelijk niet dat een Mark R. of een Jozias van A. u werkelijk ziet staan/liggen op uw zolderkamer.

Wil je werkelijk politieke verandering? Dan moet je ervoor zorgen dat de beleidsbepalende klasse buiten spel wordt gezet, dat gaat niet democratisch lukken. Ik kan u nu al zeggen - dan is zo'n fop-democratie die u in het westen en ik in Azie ken helemaal zo slecht nog niet.

litebyte | 19-07-18 | 16:14

litebyte | 19-07-18 | 16:14
Lokaal ben ik al eens van mijn zolderkamer gekomen. Het is wethouder Hekkink niet goed bekomen.
Inderdaad, PVV is wat mij betreft gecontroleerde oppositie.
Het feit de meeste mensen het allemaal nog niet zo slecht vinden is omdat hun kooi nog te groot is. Zolang de meute dom genoeg is en/of murw gebeukt is, is er niets aan de hand.
Zwitsers model dan maar?

Ivor Biggun | 19-07-18 | 16:27

Ivor Biggun | 19-07-18 | 16:05
zij ipv zei ...
Ik ga in een hoekje liggen huilen, duim in de mond tot ik in slaap val.

Ivor Biggun | 19-07-18 | 16:51
▼ 1 antwoord verborgen

Zn hele hebben en houen ingezet om de civil war naar voren in de tijd te halen, zodat wij nog niet helemaal in de minderheid zijn. Wat een held!

didivos | 19-07-18 | 15:35

De Koreaanse slet weet niet wat van Aartsen fout gedaan heeft. Ik dacht onder meer het niet-optreden tegen die brutale krakers die(terwijl ze meermalen door rechters illegaal zijn verklaard en godbetere het land niet zijn uitgezet) huizen inrenden waar nog mensen woonden. In Den Haag deed hij niets tegen de IS-demonstratie waar luidkeels onder meer joden werden doodgewenst. Het bleek een slappe dweil die volgens onze Koreaanse slet 'een spelletje speelde met de islamisten', welk spelletje legt de slet niet uit, slet, jij praat een hoop poep. Blij dat Aartsemans opgerot is, deze bekakte regent die zijn hele leven lang een slappe poseur bleek te zijn.

Ruud5 | 19-07-18 | 15:29 | 1

Voor de simpele man Ruud. Voor de simpele ziel die doodstraf schreeuwt als een dronkenlap een kind doodrijd. Voor de grote domme bek die van toeten noch blazen weet. Maar wel graag gehoord wil worden. Met zijn Sharia-achtige middeleeuwse kijk op het leven. Tussentijds mag je genieten wat wij liberalen voor je geregeld hebben.

1.) Je bent geen lijfeigene meer. Wat je zonder ons ongetwijfeld was geweest.
2.) We hebben een rechtsstaat. Dat betekent dat zelfs als jij de mist in gaat je toch nog rechten hebt. Treetje hoger dan Sharia of niet?
3.) Hoewel je overduidelijk niets van dit alles snapt mag jij toch nog ongestoord je onzin uitkramen. Hè. Mooi die vrijheid.
4.) Je snapt niet dat een andermans vrijheid inperken jouw vrijheid inperken is. Want zo begint het namelijk. Eerst de minderheid. Dan de rest.

Denk nog twee keer na. Wat heb je liever een hoofddoekje in de straat (die joden en christenen ook dragen) of fascisme?

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 15:47

"Opgerot" in de kop komt mij iets te hoopvol over, en hoop is uitgestelde teleurstelling.
Deze figuren zijn uiterst irritant en komen altijd terug. Net herpes.

Ivor Biggun | 19-07-18 | 15:22 | 5

@DKS Als een ontzettend k*tkind een standje krijgt van zijn ouders dan denk ik niet "wat een goede ouders". Dan denk ik : "die ouders zijn verantwoordelijk voor het feit dat het een k*tkind is geworden."
Net zoals Herpes van Aarsen medeverantwoordelijk is voor de massa immigratie.
De Hegeliaanse dialectiek, probleem-reactie-oplossing, daar trap ik niet in.

Ivor Biggun | 19-07-18 | 15:58

Ivor Biggun | 19-07-18 | 15:58

Dan zit je feitelijk fout. Je zoekt een boeman. En dat maakt jou dom en ongeinformeerd. En nu?

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 16:00

@ DKS //Je hebt gelijk, ik stem voortaan VVD // sarcasm off
Mayonaise erbij?

Ivor Biggun | 19-07-18 | 16:03
▼ 2 antwoorden verborgen

DKS: Nabrander: "bruuske doordouwers" en "intelligente mensen" zijn niet mutually exclusive.

Grijskijkert | 19-07-18 | 15:10 | 1

Dat klopt. En ben ik helemaal met je eens.

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 15:18

Zijn loopje naast een "belangrijk" persoon is uiterst opvallend.
Hij voelt zich dan heel wat, maar dat is het dan ook wel.
Totale leeghoofd, nietsnut van de bovenste plank!

vluchtelingallergie | 19-07-18 | 15:08 | 2

Zeg jij... Op basis van niets. Wat jou een klapmongool maakt.

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 15:28

dat loopje dat straalde een arrogantie uit van hier ben ik !het leek Meer op een beweegbare stok

geeratz8217 | 19-07-18 | 23:43

Deze types worden nog altijd in de disputen in heel Nederland gekweekt. Zij leren onderdanig te zijn als ze nog niet aan de macht zijn. Omdat zij zo gehoorzamen worden zij op de pluche geholpen en misbruiken de macht net zo als de generatie ervoor.

redanx | 19-07-18 | 15:07 | 1

Nee hoor. Maar "we" de elite wachten nog steeds op de grotesque overname van het paupervolk. Dat werkte namelijk ook zo goed in Rusland. Waarna je uiteraard bij de 'nieuwe' elite mocht aanschuiven en dat werkte ook zo goed. Flikker op socialist. Ga lekker werken voor familie, buurt en vaderland. Dan doe je tenminste iets wat je wel kan.

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 15:10

Zn buurman in het Statenkwartier (afkomstig uit een land dat errug goed kan voetballen) heeft ook al een schijthekel aan de goede man..

echt_links | 19-07-18 | 15:02

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 14:54
Kijk hier: Feynman | 19-07-18 | 14:41 | reageer

Cobalt bomb | 19-07-18 | 14:58 | 7

thephysicist | 19-07-18 | 15:45

Mja. Is dit winst voor je? Het is maar zwakjes. Laten we voor het gemak maar zeggen dat je over astrofysica en politiek niets weet.

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 15:50

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 15:08
hahahahaha, jij bent grappig. Altijd de clown uithangen, hoe houdt je het vol.

Cobalt bomb | 19-07-18 | 16:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Meneer woont dus in het statige Statenkwartier in Den Haag, zeg maar een soort Benoordenhout.

Tja, misschien dat hij ook beter eens een wijs woordje had moeten wisselen met partijgenoot Blok. Dat korte bezoekje bij de Turkse bakkerij om de hoek is inderdaad heel wat anders dan wonen in de Schilderswijk, waar je permanent veroordeeld bent tot alle multiculturele ellende om je heen.
Maar goed, vanwege dat goudgerande pensioen is dat geen probleem waar de heer Van Aartsen zich zorgen over hoeft te maken. Dat zijn zorgen van domme Tokkies.
Zal zoiets nou goed voelen? 50 jaar deel uitmaken van een bestuurskliek die van dichtbij alle multiculti ellende heeft zien ontstaan en vrijwel niets heeft ondernomen het probleem aan te pakken.
U komt vast in aanmerking voor een prachtig lintje van de koning na zo’n prachtige staat van dienst. Proficiat en dank voor uw verdiensten aan de maatschappij..

Kompromat | 19-07-18 | 14:50 | 5

Grijskijkert | 19-07-18 | 15:08

Wat onzin is. Lege blikjes ratellen wel maar zeggen niets. In het echte spel is zwijgen goud waard, toekijken en plannen platinum en zilver voor de dommen.

Voor de echt domme sukkels blijft cement.

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 15:13

@DKS
Wanneer je decennia lang deel uitmaakt van de bestuurlijke kliek, op het hoogste niveau, dan heb je alle (al dan niet geheime) gegevens en statistieken tot je beschikking. De geheime dienst deelt gegevens met je. Dus je weet ervan, dat kan niet anders.
Je hoort het aan, staat erbij en doet vervolgens weinig tot niets. Waarom “honing gebruiken” in het prille begin? Is het dan zo moeilijk om beleid uit te stippelen waarmee immigratie wordt ingeperkt? Het vergt politieke wil een doorzettingsvermogen.
Hij heeft, samen met generatiegenoten, de mogelijkheid onbenut gelaten om (voldoende) actie te ondernemen.
Sommige intelligente mensen gebruiken hun intelligentie juist om de problemen te ontduiken. Door ze zogenaamd niet te zien hoeven ze het ook niet aan te pakken.
Ik heb trouwens geen echte hekel aan Van Aartsen, ik vind hem gewoon ruggengraatloos.

Kompromat | 19-07-18 | 15:17

Kompromat.

Ik heb je hoog zitten maar als jij echt denkt dat we islamisme gaan verslaan zonder honing dan heb je er geen verstand van. Zelfs Aboutaleb die moslim is ziet het gevaar en werkt dagelijks samen met onze inlichtingendiensten om deze randdebielen een hak te zetten. Weet je waarom? Omdat wij geen land zijn van fundamentalisten. We accepteren ze tot de grens. En die grens is gewelddadigheid. Of we het nu over nazi's of islamisme hebben. Dat is de grens.

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 15:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Opdat zijn schepper hem maar snel tot zich zal roepen.
(En moge het van ons geroofde belastinggeld voor zijn pensioen door zijn verscheiden nog jaren vette rente trekken).

Van Zessen Klaar. | 19-07-18 | 14:49

Zelfde princuipe. Het zijn dus de "simpele zielen" die het niet doorzien. Wat moeten wij dan doorzien? Welke hogere kunst van menheer van Aartsen? Welk goed werk?

redanx | 19-07-18 | 15:11

redanx | 19-07-18 | 15:11

Ben jij een bevelhebber in het leger? Een gemeenteraadslid? Iemand met enige inzet voor de toekomst van ons land?

Gokje hoor. Ik denk van niet. Blijf maar lekker aan wal schipper en laat de professionelen het werk doen. En blijf vooral bij je leest.

Je overschat jezelf en onderschat de "elite" die overigens elitair is omdat ze beter weten en zijn dan jij dat (klaarblijkelijk) bent.

Anders kon je meedenken. En zou je geen domme praatjes uitslaan om 'te bewijzen dat jij ook belangrijk bent'.

Lieverd
...

Jij bent ook belangrijk. Maar niet zoals jij dat nu fantaseert.

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 15:16

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 15:16
Bravo!!

Cobalt bomb | 19-07-18 | 16:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou, Jozias zal wel trots op zichzelf zijn dat hij het er zonder al teveel persoonlijke damage heeft afgebracht. Nu nog een baantje als Minister van Staat of Hoge Commissaris Origami Vouwen Met Vluchtelingen Uit Mogadishu-Buiten voor de VN en de cirkel is weer rond. En op zijn zerk zal t.z.t. komen te staan: Hier rust Jozias. Hij deugde.

Graaisnaaiert | 19-07-18 | 14:40

_ 'ik heb mij exact gehouden aan die opdracht die ik als (interim)-burgemeester had meegekregen'._
Zegt alles over de burgemeesters in NL. Vraag is welke opdrachten krijgen burgemeesters en van wie direct?

am*dam | 19-07-18 | 14:35 | 1

Ik herinner mij dat zo'n excuus gebruikelijk was onder burgemeesters wanneer ze na afloop van de duitse bezetting, dus bij de bevrijding, op het matje werden geroepen.,.

ljcoster | 19-07-18 | 20:09

Die vent is de vleesgeworden arrogantie zelve. Een soort odol van arrogantie, misplaatste trots en neerbuigendheid naar "het volk".

Dirk III | 19-07-18 | 14:32

Karma hale hem. All the way.

obominotie | 19-07-18 | 14:32

Hoe is het toch mogelijk dat iemand die duidelijk niet (meer) beschikt over gezonde denkvermogens toch op dat soort posities blijft zitten.
Bejaarden worden toch ook elke paar jaar getest of ze nog kunnen autorijden?

2voor12 | 19-07-18 | 14:31

Dan heb je je zakken zo gevuld als Jozias van Aartsen, en dan ga je in Den Haag achter de geraniums zitten, of all places. Nee, dan kun je net zo goed meteen doodgaan.
Zou ie echt geen tweede stulpje in Toscana hebben ofzo?

VanBukkem | 19-07-18 | 14:29

Ik zie hem liever onder de geraniums dan achter de geraniums :-)

The2Amendment | 19-07-18 | 14:29

Even wat modder gooien richting Jozias zijn partij, de VVD, gewoon omdat het kan.
Het is grappig dat deze VVD'er vertrekt in dezelfde week als de Noord-Zuid lijn klaar komt (aaahh), een project dat destijds door de VVD er door drukt werd. Geert "het is allemaal niet mijn schuld" Dales nam destijds het besluit dat de stad zo veel geld koste, afgezien van de jarenlange bouw overlast.
We hebben in de stad al genoeg ellende van linkse partijen, daar kunnen we de VVD niet nog eens bij hebben.

Osdorpertje | 19-07-18 | 14:25 | 2


Osdorpertje | 19-07-18 | 14:25
Amsterdam heeft al jaren links gestemd daar hoort een rechtse rakker niet.
En maar klagen dat het zo slecht gaat.

botbot | 19-07-18 | 14:32

botbot | 19-07-18 | 14:32
Van Aartsen een rechtse rakker? Hij heeft bewezen van niet zou ik zeggen.

Cobalt bomb | 19-07-18 | 14:39

Bizar hoe ze NL hebben laten lijden omdat ze deze regent zo lang niet uit zijn politieke lijden hebben willen verlossen. Zelfs voor een politicus een buitengewoon MIN figuur. Zelfs voor VVD standaarden een wereldvreemde hufter.

Rest In Privacy | 19-07-18 | 14:25 | 2

Mensen weten niet dat Joske een hele hoop chantabele kennis verzameld heeft in/rond zijn elite-mannenclubje met voorkeuren.... Wat een land

hagelkruis | 19-07-18 | 14:32

Goeie kruiwagen, zijn vader was ook minister.

Dutch_Holland | 19-07-18 | 15:02

Hoe was het ook alweer: of je nu door de hond of de kat gebeten wordt?

VP732 | 19-07-18 | 14:20

Toch de eerste niet-socialistische burgemeester van Amsterdam in meer dan zeven decennia.

JTKDM | 19-07-18 | 14:20 | 2

Ja. Ook dat. En ik weet nog steeds niet wat hij verkeerd heeft gedaan.

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 14:23

Op papier.

Dutch_Holland | 19-07-18 | 15:01

Wat heeft hij dan fout gedaan? Je lokt nu eenmaal meer vliegen met honing dan met azijn.

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 14:18 | 2

Vermoedelijk was u er in 40-45 nog niet, of in elk geval niet als volwassene.

Bena | 19-07-18 | 14:24

Bestuurders als Jozias, beste DKS, zijn mede de oorzaak dat mensen zoals u en ik altijd een back-up plan moeten hebben.

Graaisnaaiert | 19-07-18 | 14:53

Gevalletje Dunning-Kruger

Rest In Privacy | 19-07-18 | 14:17 | 1

Ja dat sowieso op dit blog.

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 14:18

Jozias, opgerot en weggejorist antisemiet!

Indoneesje | 19-07-18 | 14:15

ChatBot | 19-07-18 | 14:30

Soros. Een over het paard getilde miljardair die enkel geld stort in pro-democratische activiteiten. Wel vijand van Poetin want die vindt democratie helemaal niet leuk. Zou het dan toch effectieve agitprop zijn?

Je kan het namelijk lezen hoor. Soros is een klootzak maar op zijn oude dag gooit hij zijn centen in liberale en democratische waarden.

En terecht. Hij weet wat fascisme is.

Weet jij wat fascisme 2.0 is? Want het komt...

Het is sowieso een persoonlijke keuze. Ik doe liever niet aan persoonlijkheidsverheerlijking. Ik doe liever niet aan zwart/wit denken. Ik doe liever niet aan zondebokken voor mijn problemen.

Maar een significant gedeelte van de bevolking wel.

En dat is een gevaarlijk spelletje.

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 15:01

@DKS,
Soros is een rijke Jood, en Joden worden geknuffeld als ze voor het nationalistische karretje gespannen kunnen worden, maar als ze het wagen om er andere ideeën op na te houden zijn ze weer vijanden der natie als vanouds, à la Emmanuel Goldstein in 1984.

JTKDM | 19-07-18 | 15:20

JTKDM | 19-07-18 | 15:20

Breek me de bek niet open over, toen de nazi's vooral fascistisch waren en nog niet 'full-blown' antisemiet. Je ziet hetzelfde nu gebeuren. Ze houden *plots* van mijn volk als we - zoals ik rechtse standpunten innemen - maar Hitler en Himmler begonnen niet met ons te vermoorden. Daar werkte ze naartoe. Entlosing was niet in één dag bedacht. Maar al die joden die lid werden van de nazi's hadden toch met Kristallnacht een beetje e.e.a. door moeten krijgen. Vreemd genoeg snapte ze dat pas later. Maakt niet uit. Mijn familie zat vooral veilig in de kolonies. Serfarden. Je weet toch. We hadden dat al meegemaakt met de katholieken - inquisitie - en enkel Nederlanders en Turken kwamen ons redden.

De Koreaanse Slet | 19-07-18 | 15:38
▼ 4 antwoorden verborgen

"ik heb mij exact gehouden aan die opdracht die ik als interim-burgemeester had meegekregen'' In den haag deed hij hetzelfde, enkel was toen altijd op vakantie.
De sekteleden lachen zich helemaal suf als ze dit soort types tegenover zich krijgen. In Amsterdam was het zelfs zo erg dat de opdracht was om blijkbaar de kraakwet bewust te overtreden. Daarna Amstelveen indirect opgezadeld met t'zelfde probleem. Totdat de rechter er na 30 ( dertig ) keer er eindelijk een eind aan maakte. En opmerkelijk genoeg zit de opper trommelaar nu in een azc in Almere. Dat kon niet eerder he ? Allemachtig. Gun geen enkele stad of provincie deze man, maar hij ging geloof ik naar Drenthe, was t niet?

Chemokar | 19-07-18 | 14:15

Zijn wel dure geraniums met zo’n pensioen, wedden dat zijn tuinman ze water geeft. Mogelijk gemaakt door U, het gepeupel.

Dutch_Holland | 19-07-18 | 14:13

Met afstand de grootste slappe lul van Nederland. Meneer staat echter symbool voor al die andere klojo's zoals Rutte, Pechthold, Halsema, Krikke, Buma, Asscher, enzovoort enzovoort. Wat moeten we nog met die politiek. Waarom moet je lid zijn van een partij om te besturen. Ik pleit voor een zakelijke bestuur. Goeie managers met de juiste achtergrond en opleiding/ervaring. Een raad van toezicht of een volksraad. Correctief referenda voor belangrijke beslissingen. Maar bovenal geen partijpolitiek, geen 2e kamer en geen 1e kamer.

KLK3 | 19-07-18 | 14:13

Mochten er hier reaguurders rondhangen die overwegen om in de toekomst toch op de VVD te stemmen.

'premier Mark Rutte vroeg Van Aartsen persoonlijk om waarnemend burgemeester te worden'
www.at5.nl/artikelen/184505/afscheidsi...

Prof. D.A.H. Vintik | 19-07-18 | 14:13

Van Aartsen, de vervleesing van de linkse VVD.

Ebert de R | 19-07-18 | 14:09

Misschien kan 'ie bij ISIS aan de slag, daar heeft hij al wat ervaring mee, dus moet geen probleem zijn.

Digitaal Smoelwerk | 19-07-18 | 14:09

Nee hoor, deze uitvreter en beroepsleugenaar is nog niet klaar met zakkenvullen...
Die gaan we nog ergens anders tegenkomen met zijn zelfvoldane muil. Ik vermoed commissaris van de Koning in Noord-Holland of Gelderland.

Desmoulins | 19-07-18 | 14:08

Er zal vast nog ergens wel een baantje zijn waar hij de burgers het leven zuur kan maken. Dit soort mensen gaan nooit met pensioen. Pensioen?? Dat kennen ze niet. Die blijven ermee doorgaan, totdat ze erbij neervallen.

mynameistrouble2 | 19-07-18 | 14:08 | 2

dat komt omdat pesten vanuit je luie beschermde stoel zo makkelijk is. Nooit gewerkt die kerel.
Ik gun m niks.

Cobalt bomb | 19-07-18 | 14:42

kijk maar naar die nelie smit kroes ! die gaat nooit met pensioen,maar dat is ook niet nodig want die heeft nooit geen ene kloten gedaan ! ja slap lullen

geeratz8217 | 20-07-18 | 00:00

Hopelijk verdwijnt hij voorgoed naar de golfbaan, de enige schade die hij daar nog kan aanrichten zijn een paar gesneuvelde ruiten.

Solar666 | 19-07-18 | 14:07 | 1

Hij kan ook nog het spelplezier vergallen van de echte golfers achter hem

BASinnic | 19-07-18 | 14:27

Ik weet niet wie erger is. Yassine El Aartsen of NIMBY Halsema.

Mahatma | 19-07-18 | 14:06

Arno Rutte: "zanger van de band Harige Harry & The Ladyshavers".
Wist ik ook niet. Thanks wikipedia.

two ball cane | 19-07-18 | 14:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland