Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Halsema geeft openingsfeestje! Kost 500.000 euro

De feestelijke opening van de Noord/Zuidlijn, 21 juli, kost 500.000 euro.

Voor de zekerheid zeggen we erbij dat de feestelijke opening van de Noord/Zuidlijn in 2033 plaatsvindt en 4,7 miljoen euro kost. Wat we sowieso zeker weten is dat het de eerste keer is dat burgemeesteresse Femke Halsema in het openbaar aan de ketting ligt en in linkse kringen mag cultureel verantwoorde doch bureaucratische zelffapperij uiteraard wat kosten, zo lezen we bij Ton F. van Dijk. "De kosten die met de organisatie van deze feestelijke openingsdag gemoeid zijn, bestaan onder meer uit: de productie van alle activiteiten in acht stations voor en door Amsterdammers, veiligheidsmaatregelen en de organisatie van het officiële openingsprogramma. In totaal is voor deze evenementen een bedrag van €500.000 begroot." Rappertje hier, zangertje daar, koortje zus, toeters zo, feestje daar daar daar daar daar en daar, een schaaktoernooi, een fototentoonstelling, hapje, drankje drankje drankje drankje drankje. Jaren vertraging, budgetoverschrijding van meer dan een miljard en een burgemeester die in een smoezelig achterkamertje van de Stopera naar voren is geschoven. JEUJ HOERA FEEST 500K GELD LALALA. Iedereen vrolijk en dronken, behalve de burgers, inwoners en forensen, zij hebben alleen de kater.

Social

Reaguursels

Inloggen

Burgermistress Femke klinkt toch veel beter dan Burgemeesteresse?

EnNouJijWeer | 12-07-18 | 15:26

Een half miljoen. Voor een feest. Uit gemeenschapsgeld. En sommige mensen hier vinden dat ok. Ik niet. Dat half miljoen is dus een jaar een acht of negen vuilnisophalers. Bovendien is het extra treurig want de budgetten voor de lijn zijn al ruimschoots niet gehaald, dat is geen feestje waard. Laat die politici en ambtenaren lekker zelf iets met elkaar organiseren om het licht aan het eind van de eindeloze tunnel van kostenoverschreidingen te vieren (op eigen kosten). Dit project is over de begroting gegaan, dus geen feest.

O2Neutraal | 12-07-18 | 10:43

De zwarte geldpuist groeit gestaag, 1.000.000.000,- over het budget heen.
We moeten de complete rekenkamer achter slot en grendel zetten(cheapskates), hadden ze dit niet zien aankomen ?

cat22 | 12-07-18 | 09:44

de 6 miljoen die onder bestaansminimum moeten leven in dit land betalen de luchtfietserij

pedro300 | 12-07-18 | 09:29

Typische politiek. Een benoeming erdoordrukken die niemand wil en dat dan vervolgens masseren met een flink aangeklede bitterbal. De benoeming van Trump als burgemeester van Amsterdam was waarschijnlijk minder controversieel geweest.

Swoop | 12-07-18 | 09:21 | 2

Woon zelf sinds kort niet meer in Amsterdam maar heb er nog wel veel contacten. Veel mensen zijn helemaal niet ontevreden over de benoeming van Halsema.

Myrkie | 12-07-18 | 09:25

Nee, omdat het allemaal van die Linksche vrouwelijke menschen zijn. Volgend jaar kun je helemaal niet meer in Amsterdam komen als blanke hetero man.

Kansloze Reaguurder | 12-07-18 | 10:07

Gewoon even ter relativering:
Kosten beveiliging Wilders: Ongeveer 2 miljoen per jaar. Dat is dus een slordige 20 miljoen of meer, reeds. Alles kost geld.
Bovendien: Is dit Halsema aan te rekenen?
Dacht het niet.
Wilders toch ook niet?

Beste_Landgenoten | 12-07-18 | 09:18 | 2

Eigenlijk vind ik een half miljoen ook niet zo gek veel. Ik denk namelijk dat veiligheid een behoorlijk deel van het budget wegpist. Daarnaast zijn de meeste Amsterdammer wel redelijk tevreden met de benoeming van Halsema. Amsterdam is dan ook een links bolwerk. Vindt het allemaal prima als ze hun troep en mores lekker bij zich houden. En lekker zelf betalen.

Statler en Waldorf | 12-07-18 | 10:17

Wilders is helaas een niet te vergelijken verhaal. Er is toch niemand die Halsema iets fysiek wil aandoen mag ik hopen.

O2Neutraal | 12-07-18 | 10:39

Kom net m'n bed uit en dan lees ik dit weer. En een gescheld vanaf de keyboards. Het kiezersvolk in Amsterdam bestaat voor een groot deel nou eenmaal uit studenten en ex-studenten. De meesten hebben nog nooit iets gepresteerd en overzien echt niet wat ze teweeg brengen met hun keuze.

Bertus Bolknak | 12-07-18 | 08:58 | 1

net zoals nu in Engeland, met recht Eng.... nu lopen de puisterige net geen pubers meer,zwaar te protes en demonsteren omdat ze geen Brexit willen... Toen ze naar de stembussen konden om hierover te stemmen waren ze te beroerd om onder hun stinkdekbedden vandaan te komen.... want student is moe en heeft geen zin....

Y&T | 12-07-18 | 16:28

Ja. Iedereen heeft het nu wel over Halsema, maar over 8 jaar staat Pechtold met de ambtskettting te rammelen. Niet allemaal naar hier komen aub

small_town_dude | 12-07-18 | 08:52 | 1

Ik heb nog steeds hoop op een leuke uitdaging in het verre buitenland voor Alexander Penthouse. VN bijv., leuk in New York rapportjes laten maken over sinterklaas en zwarte piet.

O2Neutraal | 12-07-18 | 10:45
-weggejorist-
Mather | 12-07-18 | 08:43 | 2

De Noord/Zuidlijn is ondergronds... dit is goed voor het milieu want hiermee komen geen uitlaatgassen en CO-2 bovengronds.
We weten dat GroenLinks veel geld beschikbaar stelt voor het milieu - dit is hun zorgenkind en paradepaardje.
Dus 500.000 voor de opening is zeker niet teveel.

sociaal_econoom | 12-07-18 | 07:14 | 5

Joh.

Maar luister "De Noord/Zuidlijn is ondergronds... dit is goed voor het milieu want hiermee komen geen uitlaatgassen en CO-2 bovengronds."

Dit meen je serieus?

Dutchbeaurouge | 12-07-18 | 08:30

Ja want dankzij die tunnel zakken de co2 uitlaatgassen nu ondergronds want co2 is zwaarder dan zuurstof. Snap je het nu?

Haatejaculaat | 12-07-18 | 09:17

Overigens zijn de plannen voor de Noord Zuidlijn ergens in de jaren ‘70 al gemaakt, lang voordat iemand het woord klimaatverandering in de mond had genomen. In de jaren ‘80 door D66 is de haalbaarheid nog eens getest en pas in 1990 is Groenlinks opgericht die nu dus met de eer strijkt.

Haatejaculaat | 12-07-18 | 09:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach ja, overheden en begrotingen... volgens de begrotingen uit 1996 en 2000 zou de Noord-Zuidlijn zo'n fl. 158.000,- (€ 72.000,-) per meter gaan kosten. Nu zit die op slechts € 320.000,- meter. Een overschrijding van slechts 444%. De software voor de lijn is nog lang niet functioneel en wie weet wat wat voor andere meerkosten er nog achter weg komen.

Dit feestje? Omgerekend iets meer dan een meter Noord-Zuidlijn... Doe mij nog maar een meter bier.

Roege | 12-07-18 | 01:11 | 1

lol

sprietatoom | 12-07-18 | 01:22

Femke gaat flink aan de slag! Gratis drank, hapjes en wiet natuurlijk. Halal bbq-tje er bij.... En daarna met kunstenaars de schoonheid van de wallen inspecteren voor het multiculti transgender debat, wat staat ingepland op de dag dat Femke haar kinderschaar toch weer naar de zwarte school brengt.

Johnnie Hansome | 12-07-18 | 00:31 | 1

En een dag later kiest ze toch voor die witte privéschool voor haar roomblanke kroost, inclusief zijn is mooi maar het moet ook leuk blijven voor dit soort mensen.

sprietatoom | 12-07-18 | 00:39

Eerlijk is eerlijk: dit kun je Halsema niet aanwrijven. Overigens wel hilarisch hoe dat hele project (financieel) gierend uit de klauwen is gelopen; als dit feestje een beetje in stijl blijft wordt het ook vele malen duurder.

Goldfinger | 12-07-18 | 00:22 | 2

Ik ben altijd blij als ik andermans geld over de balk mag smijten. Is een goede linkse gewoonte.

Rest In Privacy | 12-07-18 | 04:51

Dat kan wel, je kunt gewoon zeggen, ik kom niet als dit niet anders word aangepakt. Als je in een auto iemand op de weg gaat staan kun je toch ook remmen.

O2Neutraal | 12-07-18 | 11:07

Het kan allemaal omdat iedereen 's avonds liever een serie kijkt. Dan verdien je dit als Amsterdammer gewoon ook.

rhov-ion | 12-07-18 | 00:06

Gratis drinken en heel Nederland mag komen, leuk.

sprietatoom | 12-07-18 | 00:06 | 1

Je bedoelt gratis ganzewijn en gemeentepils.

Rest In Privacy | 12-07-18 | 04:52

Hopelijk worden er niet nog meer toekomstige terreurplannen besproken bij dat feest. GroenLinks heeft al meer dan te veel terreur op hun geweten, ik snap niet waarom het leger niet ingrijpt.

Leukautootje | 11-07-18 | 23:49

Mevrouw Halsema heeft een fantastische kans om zich geliefd te maken. Als ze als burgermoeder nou eens zou zeggen: Kom op, jongens, feestje OK, maar € 500.000? Dat gaan we niet doen. Versober de zaak draconisch of nog beter: Gewoon opengaan zonder allerlei leuk bedoelde trammelant.

Kortom: Femke? Doen!
Weet niet of het tot haar competenties behoort, maar zelfs al zou ze er niets aan kunnen doen, dan was het een prima signaal als ze zich tegen de pecunaire uitsloverij zou uitspreken c.q. verzetten.
Niet dan, ja toch. Evocatus

Evocatus | 11-07-18 | 23:25 | 1

Inderdaad, vooral omdat in dit project de budgetten ruimschoots zijn overschreden. Zo geef je gelijk een signaal aan de ambtenaren, zo doen we dat dus niet meer nu.

O2Neutraal | 12-07-18 | 10:47

500k begroot x de overheidsformule = 2,1 miljoen.

Sliptong | 11-07-18 | 22:47

Ik begrijp het hele 'feestje' niet. Wat valt er te vieren? De Noord/Zuidlijn heeft vele malen meer gekost dan begroot en dat Halsema burgemeester is van deze stad is helemaal een gotspe.

ILF2 | 11-07-18 | 22:24 | 2

Dat moet je in het bedrijfsleven eens doen. Ver over de tijd en het budget gaan en als het nog niet gereed is ook nog een kostbaar feestje ter afronding. Haha niet te filmen.

BozePaarseMan | 11-07-18 | 22:53

BozePaarseMan | 11-07-18 | 22:53 Ja, maar dit is publiek geld en dan telt dat niet.

Goldfinger | 12-07-18 | 00:22

Een weekloon van een beetje voetballer. Waar hebben we het over?!

Nikstc | 11-07-18 | 22:18 | 1

Gemeenschapsgeld.

O2Neutraal | 12-07-18 | 11:08
-weggejorist-
Petskast | 11-07-18 | 22:14 | 1

Lintje doorknippen was in dit geval voldoende geweest. Schaamteloos dit.

Bat-Adam | 11-07-18 | 22:11

Sinterklaasje spelen kunnen die linksen wel.

BozePaarseMan | 11-07-18 | 22:10

Zal wel een saai feestje worden met een bescheiden investering van 500k... Doe het dan ook goed!!! 😎

Kwibus050 | 11-07-18 | 22:09 | 1

Laat die gele poppetjes lekker op Whatsapp aub.

reagluurder010 | 12-07-18 | 07:01

De stad waar een pratende vuilnisbak ook feestelijk wordt geopend.

marjen | 11-07-18 | 21:49

Kijk zo kennen we de linkse elite weer .

Derechtsekorpsbal | 11-07-18 | 21:26

Man oh man oh man; een half miljoen gaat nergens over! Amsterdam is schatrijk! Stelletjes ouwe wijven zijn jullie aan het worden.

Rest In Privacy | 11-07-18 | 21:21 | 1

Hou mij erbuiten graag.
500 K is heel veel voor een feestje om zo’n schijtlijntje te openen, jaren te laat...

swassannuf | 11-07-18 | 21:39

jaa, die betonblokken op de weg gaan daar niet vanzelf liggen voor zo'n feestje, dat kost wat.

Haatgenerator | 11-07-18 | 20:50 | 1

En niemand die zich afvraagt waarom er tegenwoordig betonblokken nodig zijn als er een feestje is.

Ton8695 | 11-07-18 | 21:07

Amsterdam heeft 850.000 inwoners. Dus nog geen Euro per Amsterdammer. Het gaat primair om de opening van de Noord/Zuid-lijn. Halsema combineert dit met haar aantreden en bespaart hiermee weer wat geld. En wat zou de inzet van politie, beveiliging etc. bij een wedstrijd van Ajax kosten? En reken dat dan eens uit. Maar daar mag je natuurlijk niet over beginnen.

Mannes | 11-07-18 | 20:29 | 1

Jaja.. en als de pot voor feestjes leef is mag de resr van NL bijleggen? Een feestje is prima, maar dit is publiek geld. Daar mag best een beetje spaarzaam mee om worden gegaan.

Ton8695 | 11-07-18 | 20:33

het kost gewoon een kippenhok, dat hadden jullie ook kunnen schrijven. een Amsterdams kippenhok, dat wel.

Zyprexa20mg | 11-07-18 | 20:09

De werkdruk bij Femke Klemke wordt de komende tijd zwaar, heel zoewaar. Daarom is een buitenhuis gewenst, om tot rust te komen, om geyle schaamhaar-orgieën te organiseren, om te sleutelen aan oldtimer-merc's, om een dikke Beierse pijp te roken bij het water, om te mijmeren over vroeger en natuurlijk om te genieten van het eindeloos opstoken van vijf (5) CV-ketels en het naakt zwemmen in een subtropisch warm binnenbad.

Daarom is nu het woonhuis van Edje Nijpels in de verkoop! Voor slechts 1,6 mio is het pandje in Femke's bezit. Met het duurzame vooruitzicht van een vierjarige, politieke toppositie en een uitgebreid netwerk in bestuurlijke kringen, hoeft het bedrag, evenals de financiering, geen probleem te zijn.
Kijk daarom op www.funda.nl/koop/dijken/huis-4716058... en verras uw partijgenoten!

Boris Poepnagel | 11-07-18 | 20:08 | 1

Leuk optrekje voor groenlinkse mensen met geld. Het gewone volk woont in een pratende vuilnisbak.

Rest In Privacy | 12-07-18 | 05:03

Betuwelijn (80% besteed in Rotterdam) hogesnelheidslijn, noordzuidlijn, etc.. De Groningers zullen vast in hun nopjes zijn dat dit allemaal betaald kon worden uit de aardgas opbrengsten. De zweeftrein naar Groningen ging uiteraard niet door omdat er een commissie met tegenstanders samengesteld was die het te duur vond..

watazooi | 11-07-18 | 19:43

Hoeveel kosten de lego blokken om ongewenste gasten tegen te houden?

komtdatschot | 11-07-18 | 19:41

Goed initiatief van de Gemeenteraad van 020. Hopsa, grondbelasting en erfpacht als een raket omhoog. Hopsa, parkeertarieven de pan laten uitrijsen. En dan een half miljoentje (dat wordt vast meer, wat ik je brom) door de tunnels van de Noord-Zuidlijn wegspoelen. Geld moet rollen. Goed voor de economische kracht van onze hoofdstad. Ik ben blij dat ik er niet meer woon. Amsterdam huilt waar het eerst heft gelachen .....

ljcoster | 11-07-18 | 19:41 | 4

elfenstein | 11-07-18 | 19:49
U kunt zich niet in anderen verplaatsen. Vind ik jammer voor je.

VeelTeSteil | 11-07-18 | 19:52

VeelTeSteil
You assume too much.
Wordt alleen wel eens zat van die jankhazen die weggevlucht zijn en dan alles ineens kudt vinden aan Amsterdam terwijl ze zelf ook wel donders goed weten dat het er wel leuk is en kan zijn. Een beetje zoals ex-rokers, dat zijn ook altijd de ergsten.

elfenstein | 11-07-18 | 19:57

elfenstein | 11-07-18 | 19:57

Nee, dan hebben we liever de verheven die, alles wat er op de grond gebeurt, vanuit hun ivoren toren alles weglachen.

Ton8695 | 11-07-18 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

"voor en door Amsterdammers": Amsterdammers gaan dus met de collectebus door hun dorp om Halsema een opening van 500k cadeau te doen. Wie kan daar nu tegen zijn?

W_F | 11-07-18 | 19:38

Gelul, we zijn de hoofdstad, we hebben een goddamn metrolijn dwars door een moeras geboord, fok doe d'r maar twee, heeft kapotveul geld gekost maar dan hebbie ook wat. En dat dient gevierd te worden, expenses be damned. We gaan toch niet bezuinigen op 't feestje ofzo? Kosta? Half miljoentje? Pfffff, leuke fooi voor de barvrouw. Ze hebben net een nieuwe aangenomen, zal wel niks weze. Whatever, Bier!

elfenstein | 11-07-18 | 19:37 | 1

Mag ik met jou mee feesten? Wel rum voor mij ipv bier graag

Sandronique | 11-07-18 | 20:56

‘Tis eigenlijk om te huilen maar 500k is een koopje in vergelijking met de totale kosten van deze put

Jacktheflipper | 11-07-18 | 19:25 | 3

Jacktheflipper Zo denken alle mensen die zelf niets bijdragen, kijk maar op straat in Adam.

kromzwaard | 11-07-18 | 19:31

De gemiddelde dagopbrengst van foutparkerende fransen wegslepen, waar lullen we over?

elfenstein | 11-07-18 | 19:40

elfenstein | 11-07-18 | 19:40

U heeft kennelijk nog nooit bij een weigerende pinautomaat gestaan omdat de belasting betaald is, maar de rekening leeg is.

Ton8695 | 11-07-18 | 20:25

En dan heb je tegen gigantische kosten eindelijk die lijn gaat er weer iemand voorliggen.
Vootuitgang, allahammehoela.

Ernst Oosters8389 | 11-07-18 | 19:23

Ach, een iets hogere erfpacht of OZB, en daardoor de huren ook een beetje hoger, de burgers merken het bijna niet, weten zij veel!
Geen probleem dus, genieten maar, het is feest, dat mag ook wel een keer.
Amsterdammers hebben toch geld zat.

BosrandDirk | 11-07-18 | 19:17 | 3

Er zijn nog genoeg blanke pinapparaten

Jacktheflipper | 11-07-18 | 19:26

Ik ben bang dat de gemeente Amsterdam niet z'n eigen boontjes dopt en de landelijke overheid de gemeentebegroting aan het eind van het jaar weer aan mag vullen.

W_F | 11-07-18 | 19:41

Jacktheflipper
Die beginnen aardig leeg te raken zolangzamerhand.

BosrandDirk | 11-07-18 | 19:45

Het nut van de Noord Zuid lijn vind ik uitermate beperkt. Het zal A'dam Noord wat beter ontsluiten, alsof dat een hooglopende noodzaak was. Als je vlak bij het Buikslotermeerplein woont is het metro station qua afstand te behappen, anders is het met de bus een aansluiting zien te krijgen, want Noord is veel groter dan de Buiksloot.. De NZ lijn volgt een traject waar de meeste wijken in Amsterdam geen moer aan hebben. De slechts acht stations liggen ver uit elkaar, er is weinig fijnmazigheid en de plaatsing van de stations vind ik niet overal erg slim. Tramlijn 25 is daarvoor opgeheven, want die liep van en naar Centraal tot Zuid over het zelfde traject boven gronds. Maar lijn 25 had het voordeel dat die 21 haltes had en goede aansluitingen.

Memek | 11-07-18 | 19:12 | 6

Ach 16 jaar geleden was het al een prestige project van links Amsterdam. Dat de lijn pas op 21 juli geopend word heeft alles te maken met de benoeming van Halsema. De lijn was in februari al klaar.

Trumme | 11-07-18 | 19:28

Halsema gaat dus het opheffen van 13 OV stations vieren.

W_F | 11-07-18 | 19:45

Ja mee eens, ze hadden toch beter van Noord naar CS en dan naar Sloterdijk kunnen aanleggen zodat de ringlijn ook echt een ringlijn is. Dan eventueel nog een tak vanaf Zuid naar Schiphol.

Simon_GS | 11-07-18 | 19:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Beetje gemeen.... dit komt niet uit koker Halsema.

Oepsie1234 | 11-07-18 | 19:12 | 1

Nee, maar ze had er wel voor kunnen gaan liggen.
De kosten dan hè, niet de noord-zuid lijn.

Petskast | 11-07-18 | 22:16

De verbinding tussen pauperiaans Noord en waar het geld voor alle linksprogressieve meuk wordt verdiend..... oftewel water naar de zee.
Bij het eindpunt waar ze keren graag de tronie van Jacobus Marinus Cohen zodat er elke rit tegenaan geknald kan worden!

Mazoeza | 11-07-18 | 19:07 | 1

Dat pauperiaanse is er al min of meer vanaf. Overal bakfietsen, jonge gezinnen, moneymakers...

VeelTeSteil | 11-07-18 | 19:25

Ach ja marxisten aan de macht laven zich vorstelijk aan belastinggeld afgetroggeld van het plebs. Zie Ceausescu en de Kims o.a. Dat deze ideologie nog zoveel aanhangers onder het proletariaat geniet, is mij dan ook een raadsel. Het gedrag van de apparatchiks daarentegen totaal niet.

Graaf_van_Hogendorp | 11-07-18 | 19:07 | 3

De arrogantie van de volgevreten elite spat er weer vanaf, dat is meestal een teken dat er een reality check op komst is.

Ton8695 | 11-07-18 | 19:11

Ik ben bang dat je daar heel lang op kunt wachten gezien het stemgedrag van de gemiddelde tata in 2017.

Graaf_van_Hogendorp | 11-07-18 | 19:13

Graaf_van_Hogendorp | 11-07-18 | 19:13

Ik doelde op een reality check in de vorm van een nieuwe crisis en daarmee de ineenstorting van het europese continent.

Ton8695 | 11-07-18 | 19:26

Waar kan ik zo'n belastingdeal maken? Ik ben mn abonnement op NL wel een beetje zat. Of ben ik dan te kritisch en moet ik dan maar oprotten?

Ton8695 | 11-07-18 | 19:06 | 2

Als groep burgers zou je met de belastingdienst kunnen onderhanden: "We hebben hier 200k aangiftes in één direct te verwerken database en willen 10% korting anders dienen we deze 200k aangiftes allemaal in op handgeschreven formulieren en maken jarenlang allemaal individueel bezwaar tegen elke komma."

W_F | 11-07-18 | 19:51

W_F | 11-07-18 | 19:51

Klinkt als een goed initiatief. Ik zou alleen niet weten waar ik 200k aangiftes vandaan haal.

Ton8695 | 11-07-18 | 20:27

Hebben we de treintjes al besteld die er door moeten rijden? Of moeten we daar nog een europese aanbesteding voor uitschrijven?

Max Headroom | 11-07-18 | 19:05 | 1

Dat worden vast gereviseerde Fyra's....

Ton8695 | 11-07-18 | 19:07

Ik denk dat we Amsterdam zo onderhand wel in zee kunnen afdrijven.

Donderdraak | 11-07-18 | 19:03

Rapper boef,appa, sjors,ali b en Rinus. Topartiesten kosten een bekkie.

Ruimedenker | 11-07-18 | 18:54 | 1

Gelukkig word het wel een inclusief, verbindend feestje, en de Knuffelallochtonen mogen ook een graantje meepikken. Wel heel lief toch ?

Bari Oomsma | 11-07-18 | 21:15

Kutstad heeft kutburgemeester en zal dus altijd kut blijven. Prima zo!

Disaronno | 11-07-18 | 18:54 | 3

"Kut is kut" zei Achmed en hij besprong z'n geit.

oter | 11-07-18 | 19:00

Nou prima stad voor Achmed dan!

Disaronno | 11-07-18 | 19:04

Achmed mag wel wegblijven hoor.

elfenstein | 11-07-18 | 20:01

De NZ lijn is weer een van de voorbeelden waaruit blijkt dat men in NL niet in staat om dit soort grote werken, Betuwe lijn e.d., binnen een redelijke planning en begroting rond te krijgen. En dat in een land dat zo vlak is als een biljartlaken en een stabiele bodem heeft.
De NZ lijn is maar iiefst 9,7 kilometer lang, 8 stationnetjes, en dat in 16 jaar.
In Zuid Korea legde men in 12 jaar tijd een ca. 300 kilometer lang hoge snelheids lijn aan (werkend). En dan praten we over een traject met vele moerassen, seismisch instabiele grond, gebergten en ik weet niet hoeveel bruggen, tunnels en constructies.
Nederland is wat dat betreft maar een 3e wereld landje.

Memek | 11-07-18 | 18:50 | 2

In China zou dit ws een projectje van een maand of 6 zijn.. maar hier wil iedereen die geen burger is een greep uit de belastingkas doen en dat valt gewoon minder op als je zon project uitsmeert over 10á15 jaar.

Ton8695 | 11-07-18 | 19:02

Ach, en dat ze daarbij onder de historische binnenstad doormoesten zonder al te veel schade of instortingsgevaar (oeps) is ook door te trekken naar zuid korea?
Van zodra jijzelf een architektenbureau hebt, werkende plannen kan aandragen om zoiets te realiseren en garanties te kunnen geven over bouwveiligheid, onvoorziene problemen, een stad die gewoon door moet functioneren terwijl jij in de ingewanden zit te poken.....
De beste stuurlui staan aan wal. En hebben een toetsenbord.

elfenstein | 11-07-18 | 19:46

Voor het te laat opleveren en over budget zijn mogen de bouwers dit feestje wel betalen want zij zullen waarschijnlijk niet al te veel pijn voelen van alle blunders.

Umberto die trotzoni | 11-07-18 | 18:48 | 1

Jij denkt echt dat bouwers als BAM en Züblin heel erg wakker liggen van een feestje van een half miljoen?
Schattig.

elfenstein | 11-07-18 | 19:51

Laatst nog in Amsterdam geweest omdat mijn trein omgeleid werd wegens werkzaamheden. Overstap op Bijlmer en snel weer de provincie in. Tot over een paar jaar :)

Rest In Privacy | 11-07-18 | 18:48 | 2

En niet eens ff wat lokale productie geprobeerd? Gemiste kans hoor, dat soort zaken geeft het daar in ruraal gebied niet.

elfenstein | 11-07-18 | 19:53

Hehe,nee dank je. Als je met lokale productie wiet of coke of iets bedoelt, dat laat deze jongen mooi aan zich voorbij gaan.

Rest In Privacy | 11-07-18 | 21:58

Dat openingsfeestje gaat dus 1 miljoen kosten want het budget voor de Noord Zuidlijn was 1,5 miljard en blijkt uiteindelijk 3 miljard te kosten.

Simon_GS | 11-07-18 | 18:46

Deze Noord-Zuidlijn had 11 jaar geleden al af moeten zijn.
En om alle inwoners te laten weten dat ie er is komt er een feestelijke opening.
Ook worden alle bus- en tramlijnen dusdanig gewijzigd dat je altijd een stukje Noord-Zuidlijn nodig hebt.
En je kan nog steeds niet met de metro naar Schiphol of Purmerend.

Osdorpertje | 11-07-18 | 18:38 | 2

Ik zit al 11 jaar in een doos in de Vijzelstraat te wachten op de metro.

Ruimedenker | 11-07-18 | 18:59

In de meeste dorpen met een vliegveld moet je nog steeds gewoon met de bus. The horror. Ik zou verhuizen als ik jou was.....

elfenstein | 11-07-18 | 19:55

De Noord-Zuidlijn bestaat toch al?

JohnWalker | 11-07-18 | 18:34 | 1

Ja klopt, in Rotterdam...... rijdt overigens al als een zonnetje sinds 30 jaar...

bakermat | 11-07-18 | 19:05

Ze had bij mij punten kunnen scoren als ze de boel had geannuleerd en had gezegd;
"Toespraakje, lintje knippen en de plaatselijke blaaskapel ter plekke is meer als genoeg." Maar dat kwam waarschijnlijk in het geheel niet bij haar op.

Scepticus | 11-07-18 | 18:30

Let wel, het is een begroot bedrag, de beantwoording is kortgesloten met Dijksma.
De kans bestaat dus dat dit getal nog wat naar beneden geschroefd is.

marrretje | 11-07-18 | 18:29

Het zal mij benieuwen of de Noord Zuidlijn wel zo'n succes zal worden.
Een tegeltje van het plafond wat loslaat, uren vertraging.
En rook sensortje wat te actief is, uren vertraging
Een computerprogramma wat veroudert is door de lange duur van de aanleg, uren vertraging.
Om dit alles up to date te krijgen zullen we wel weer pakweg 60 miljoen armer zijn.
5k waar hebben wij het over?

botbot | 11-07-18 | 18:29 | 4

Ja, de Noord-Zuidlijn gaat een succes worden. De bussen naar Noord vertrekken niet meer vanaf Centraal, maar je moet eerst één halte met de Noord-Zuidlijn reizen. En bij de trams wordt het stuk tussen Centraal en het Weteringcircuit afgeschaft zodat je ook daar gedwongen bent de Noord-Zuidlijn te nemen.

Osdorpertje | 11-07-18 | 18:52

Och ja Osdorpertje,
Dat is nu misschien ff zo. En daarna komt die meute op gang, loopt Amsterdam nog steeds verder vol en zullen die trams er over een jaar of wat gewoon weer zijn. Zie het als een soort kennismakingsronde. En ga vooral verder niet met het OV in Amsterdam tenzij het écht niet anders kan.

elfenstein | 11-07-18 | 20:04

3,5 miljard / max. 80.000 reizigers per dag x 1 euro winst / 365.25 = na 118 jaar uit de rode cijfers.

W_F | 11-07-18 | 20:05
▼ 1 antwoord verborgen

Kwam vroeger vaak in Amsterdam, met veel plezier. Tegenwoordig zit ik vaker in buitenland: Berlijn, New York, Singapore, Madrid, Parijs, San Francisco, Miami, Brussel, Rome, Milaan, maar ook in bijvoorbeeld Kopenhagen en Buenos Aires. Allemaal prima, ik vermaak me overal.

Bakito | 11-07-18 | 18:26 | 5

Hihi, bakito is echt van het padje af, snel weer achter glas aub.

Dr. Blechtrummel | 11-07-18 | 18:39

Meer meer meer anekdotes

Hoerdann | 11-07-18 | 18:39

Je woont toch in Diergaarde Blijdorp?

Ruimedenker | 11-07-18 | 18:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Met dat bedrag kan iemand in de bijstand een leven lang rondkomen.
Zo zie je maar weer, het leven is een feestje waard.

Rest In Privacy | 11-07-18 | 18:25 | 4

Je wil daarmee zeker zeggen dat het leven meerdere feestjes waard is.

Rest In Privacy | 11-07-18 | 18:29

Absoluut. Liever een feestje voor alle Amsterdammers dan 1 iemand die de rest van zijn leven niet meer hoeft te werken.

Ardbeg | 11-07-18 | 18:55

@ardberg heb je al eens nagedacht over hoeveel mensen werkloos raken als iedereen opeens uit de bijstand zou gaan?

Sandronique | 11-07-18 | 21:03
▼ 1 antwoord verborgen

Gaan we nu al het negatieve nieuws uit Amsterdam op onze nieuwe burgemeester afschuiven? Ofja negatief, onze prachtige hoofdstad staat ieder weekend vol met feestjes met een begroting van een paar ton. Tel daarbij op dat bij de gemeente alles minstens 2x zoveel tijd en dus geld moet kosten en het is niet echt iets om je druk over te maken. Maar zeiken op de kersverse burgemeester Halsema gaat denk ik nooit vervelen, zelfs als het over een feestje gaat wat al jaren op de planning staat.

Ardbeg | 11-07-18 | 18:14 | 2

Pechtold is uit. The Hals is in.

Ruimedenker | 11-07-18 | 19:01

Tijd dat Amsterdam voor zich zelf gaat beginnen.. Eens kijken of Amsterdam nog steeds met tonnen gaat smijten. #kutstad

Wasbakplasser | 11-07-18 | 19:16

Wat natuurlijk ubergrappig, krom en eigenlijk hypocriet is, is dat de partij die zich er op laat voorstaan tegen de auto en dus voor het ov te zijn, tegen de aanleg van de NoordZuidlijn heeft gestemd.
Ja, GroenLinks Amsterdam heeft tegen deze lijn gestemd.
En nu gaan we dus meemaken dat de eerste in het oog springende daad van GroenLinks-burgemeester Halsema, de opening van de ov-lijn is waar haar partijgenoten (waarschijnlijk met haar medeweten) tegengestemd hebben.
Hoe krom wil je het hebben?
Een beetje journalist duikt in deze materie en onderzoekt of Halsema in haar toenmalige rol van fractievoorzitter ingestemd heeft met het afwijzend standpunt van haar 020-partijgenoten.
Immers: de Tweede Kamer was door middel van een dikke Rijkssubsidie nauw betrokken bij de financiering van de lijn.
Hier moet overgesproken zijn tussen de TK-fractie van GroenLinks en de 020-fractie.
Een beetje journalist vraagt aan Halseme hoe het voelt om met veel feestgedruis een miljarden kostende lijn te openen die er volgens haar partijgenoten helemaal niet had mogen zijn.
Hoe ongemakkelijk is deze spagaat?
Benieuwd of die vraag er komt...

Amsterdamsko | 11-07-18 | 18:10 | 4

Treinen ipv autorijden is toch geheel GL?

Dr. Blechtrummel | 11-07-18 | 18:22

Ardbeg | 11-07-18 | 18:18
hahahahahaha, wat een kolder. Een burgermeestert die boven de partijen staat.
En inderdaad: "Groenlinks was trouwens niet per definitie tegen een goede OV-verbinding tussen Noord en Zuid, maar wel tegen de manier van financiering van de N-Z lijn waarbij het financiële risico volledig bij de stad lag en niet ook bij het rijk. "
GL ten voeten uit.

Cobalt bomb | 11-07-18 | 18:45

@Ardbeg
Jaja... om burgemeester te worden, maakt mevrouw F. H. wel gebruik van het feit dat ze van Grl is en daarna staat ze ineens weer boven de partijen? Dat moet ze nog bewijzen hoor.
Wat de financiering betreft: wie heeft er altijd een grote bek naar het Rijk? Juist ja: de republiek Amsterdam. En dan verwacht jij dat het Rijk op zou willen draaien voor de kostenoverschrijdingen die 020 bijna structureel maakt? Het is of het één of het ander. Wie een grote waffel opzet moet ook zo mans/vrouws/onzijdig zijn en de eigen broek ophouden.
Maar zoals Cobalt bomb terecht zegt: dit Grl-020 ten voeten uit. Wel een grote bek opzetten maar een ander mag de rekening betalen.

Amsterdamsko | 11-07-18 | 23:56
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik me afvraag; was dat feestje goedkoper geweest bij een andere nieuwe burgemeester? Of ben ik nu spelbreker.

Dr. Blechtrummel | 11-07-18 | 18:09 | 1

Ik denk dat het feestje al afgesproken en gepland is onder de alom geliefde van der Laan. Over de doden niks dan goeds, dus is Halsema het mikpunt

monokul | 11-07-18 | 19:51

Dat idee van die vuilnisbakken is in dit perspectief ook niet zo gek. Bij de Stopera gooien ze altijd geld weg en krijgen ze nog complimenten ook (van elkaar)

deministerpresident | 11-07-18 | 18:08

eerst toch wel een afscheidsfeestje van van Aarsen.. toch

fikkieblijf! | 11-07-18 | 18:07

Nou nee, die burgers, inwoners en forenzen hebben hiervoor gekozen.

Dat deden ze al vele jaren lang, en ze blijven het doen, dus feest ze!

Rest In Privacy | 11-07-18 | 18:03

Als burgert mag je natuurlijk ook van de bitterballen komen proeven want voor wie wordt dat feestje nou eigenlijk gegeven?

Cobalt bomb | 11-07-18 | 17:59 | 1

Voor de borstkloppers.

Dr. Blechtrummel | 11-07-18 | 18:11

Mijn hemel zeg, wat een verspilling van ons belastinggeld. Een _fucking_ FEESTJE. Man man man man........

harry21 | 11-07-18 | 17:59

Een minuut stilte om de Euro's te gedenken die dit project extra heeft gekost en dan een lintje doorknippen en een rondje rijden in dat ding lijkt me iets gepaster.

jip_86 | 11-07-18 | 17:58

Gelukkig woon ik niet in Amsterdam dus ik hoef niet mee te betalen aan het haram tunnelfeest.

Nivelleermarionet | 11-07-18 | 17:54 | 1

Maar u heeft wel degelijk meebetaald aan het miljard die het rijk bijdroeg aan de bouw.

VeelTeSteil | 11-07-18 | 18:01
-weggejorist-
fifi23 | 11-07-18 | 17:54

Socialisme is altijd al giftig geweest

kromzwaard | 11-07-18 | 17:53

Welke hersengeamputeerde kneus is er ooit op het idee gekomen dat
het een goed plan zou zijn om onder een oude stad die op pudding
is gebouwd een tunnel te "boren" ?

getzappad | 11-07-18 | 17:50

Gewoon een lintje doormidden rijden met de eerste trein en aan het werk. Wie gaat er in godsnaam op een perronfeest rondhangen voor de inwerkingstelling van een stukje openbaar vervoer?

devil13 | 11-07-18 | 17:49 | 1

Wat vroeger gevierd werd door het in gebruik nemen - trots - moet nu een dom "feestje" zijn omdat het zien en gezien worden is.... absoluut industrieel verval. Atlas Shrugged 2.0

harry21 | 11-07-18 | 18:01

Als de kostenprognose van dit feestje door dezelfde(n) is gemaakt als de kostenprognose van de Noord Zuid lijn, kan dit feestje weleens 50 miljoen gaan kosten.

Mr_Natural | 11-07-18 | 17:49

Voor de niet in Amsterdam wonende Mokumhaters hier: Halsema was onwelkom en is ongekozen. De benoeming van deze incompetente GL-parasiet is in de Stopera door de kartellertjes bekokstoofd, niemand van het resterende volk met enig verstand en een afwijkende mening heeft nog iets te zeggen. Zoals het in Amsterdam gaat, zo gaat het in Den Haag, zo gaat het in Brussel.
Vier feest zolang je kunt, want alles, maar dan ook werkelijk alles wat dit land ooit plezierig maakte, gaat in Sprintertempo naar de gallemiezen.

De Vrijlansier | 11-07-18 | 17:48 | 2

Helaas Vrijlansier, niet u maar de talloze kiezers van de kartellertjes zijn gerechtigd een en ander te bekokstoven. Als u het niet met de keuze eens bent, dan moet u zorgen, dat de media uw visie gaan uitdragen en niet die van de kartellertjes. En daar heeft u nog even een dagtaak aan denk ik.

Janas | 11-07-18 | 17:59

De Vrijlansier | 11-07-18 | 17:48
Niets is langzamer dan de Sprinter.

Mr_Natural | 11-07-18 | 18:01

Ach, op de totale kosten van die N-Z Lijn is 5 ton natuurlijk peanuts...

R van Perzie | 11-07-18 | 17:47

Ik voel een Project-X feest aankomen. Altijd gezellig en bedankt alvast voor de uitnodiging.

Rest In Privacy | 11-07-18 | 17:46

Vrouwen aan de top zijn vaak transgenders volgens mij.

Mr_Natural | 11-07-18 | 17:46

Is dat nou de vader van Ollongren?

Mr_Natural | 11-07-18 | 17:55

@Mr_Natural | 11-07-18 | 17:55
Ollongren's echte vader was Benno van Soest.

Lohengrin | 11-07-18 | 19:28

Hahaha kudtburgers, betalen sukkels!

funkyd | 11-07-18 | 17:43

Waarom moet er een feestje bij een opening? Ik heb destijds 12 miljoen geïnvesteerd in nieuwbouw van mijn bedrijf en gewoon begonnen.

Dutch_Holland | 11-07-18 | 17:41 | 3

Krent.

Mr_Natural | 11-07-18 | 17:45

Kon er bij de bank niet wat extra's vanaf? Vuile vieze krenten.

Dr. Blechtrummel | 11-07-18 | 18:45

@jullie.

Ik heb dat feest bij het 20 jarig “jubileum” van het bedrijf gedaan: eerst verdienen dan uitgeven, maar dat kennen linkse politici niet.

Dutch_Holland | 12-07-18 | 09:34

"Rappertje hier, zangertje daar, koortje zus, toeters zo" in het kader van homo emancipatie mag ik wel hopen dat het wel Rappertje Sjors is?

De Ana(a)list | 11-07-18 | 17:41 | 1

Met een hand vol snickels voor iedereen!

Petskast | 11-07-18 | 22:19

Groenlinks weet wel hoe ze een feestje moeten bouwen met het geld van een ander.

GroetenVanUrk | 11-07-18 | 17:39

Wanneer komt er eindelijk eens een AmsterdamBlocker?

alexbl | 11-07-18 | 17:37 | 2

inderdaad ook ff helemaal klaar met dat 020 geneuzel hier

glaaf | 11-07-18 | 17:45

Amsterdam.is belangrijk toch??

miko | 11-07-18 | 17:48

Dat referendum over onzin koste een veelvoud. Beetje zeuren om niets, weer.

Skunk57 | 11-07-18 | 17:34 | 2

Jij hebt nog een hoop te leren....

neonreclame | 11-07-18 | 17:36

Niet echt relevant. Beetje zeuren om niets, weer. Doe dat dan zelf ook niet. Hypocriet.

Bakatere | 11-07-18 | 18:15

In hoeveel talen zijn de naambordjes en verwijzingen in die tunnel.

fiinderskeepers | 11-07-18 | 17:34

Het faalproject heeft volgens wiki 3.1 miljard gekost, waarvan ongeveer de helft "onvoorziene kosten". In normale omstandigheden valt er dan weinig te vieren.

MogeWijEveOvergeve | 11-07-18 | 17:28 | 4

Daar hebben een aantal partijen wel degelijk wat te vieren gehad. Met name de aannemers die bij onvoorziene kosten met een vork kunnen schrijven.

De Ana(a)list | 11-07-18 | 17:43

De analist
Vork?? De aannemer hebben met een bestek geschreven*vinger onder oog legt*

miko | 11-07-18 | 17:47

miko | 11-07-18 | 17:47 Het bestek dat die aannemer geschreven heeft zou ik
wel eens willen lezen.
Wie denkt dat na het "bouwfraude" schandaal alles tegenwoordig
eerlijk verloopt, is net zo naïef als iemand die denkt dat islam vrede is.

Voor degenen die niet weten wat een bestek is in de bouwwereld;
nl.wikipedia.org/wiki/Bestek_(bouwkun...)

getzappad | 11-07-18 | 18:04
▼ 1 antwoord verborgen

Is er koffie met cake? Lijkt me wel toepasselijk met kaakklem halalsema.

The2Amendment | 11-07-18 | 17:28 | 1

Vroeg me nog af of kaakklem samengaat met vaginisme (kutklem).

Baron Clappique | 11-07-18 | 18:29

Ik ben geen Halsema fan, maar de organisatie en budgettering haar aan te rekenen terwijl ze vandaag is aangetreden is wel erg onder de gordel. Ik hou van een zuivere discussie op feiten/argumenten.

Atlantis-95 | 11-07-18 | 17:27 | 1

Ze zou als links mutske kunnen zeggen dat het geld beter aan zwarte scholen besteed word.

miko | 11-07-18 | 17:46

Daar had Ajax 5 Ronaldo's voor kunnen kopen. Schande.

Baron Clappique | 11-07-18 | 17:25 | 3

5 Ronaldo's voor 500 000 ???? Welke Ronaldo bedoel je? Die dikke die Brazilie in 2002 wereldkampioen maakte en die nu in geldnood schijnt te zijn.
Voor 1 ton p.p. krijg je nog geen verdienstelijke Jupiler league speler.

R van Perzie | 11-07-18 | 17:56

@ R van Perzie | 11-07-18 | 17:56
Sorry, rekenfout. Moet zijn 1/2 Ronaldo (bijna dan) en ik bedoelde Cristiano.
*schoolgeld terugvragen doet*

Baron Clappique | 11-07-18 | 18:16

Doe maar nog meer schoolgeld terug vragen. 1/200 Ronaldo.

monokul | 11-07-18 | 19:56

Voor en door 'Amsterdammers'.... wédden dat die eeuwige subsidie-drumband uit de Bijlmer al drie jaar geleden is geboekt?

bisbisbis | 11-07-18 | 17:24 | 1

21ste is kwaku....

neonreclame | 11-07-18 | 17:26

Wob verzoek doen m.b.t. de bonnetjes lijkt me hier geen overbodige actie. Iets m.b.t. transparantie en verantwoording.

Rheia | 11-07-18 | 17:23 | 1

Misschien ook eens een wobje doen op het verband tussen Frank de Grave (oud minister van defensie onder Kok) en z'n vrouw enerzijds en de Noord Zuidlijn anderzijds. Op z'n Amsterdams gezegd: dan ken je lache... *iets met corruptie mompelen doet*.

VeelTeSteil | 11-07-18 | 17:28

Als je nou 2.000 mensen uitnodigt en je dpet 15 euro op. Dan kom je toch niet op 500k? Hoe ziet dat er op uit dan?

Knufter | 11-07-18 | 17:21 | 1

Je hebt rekenen. En wiskunde. En ambtelijk boekhouden. Geprognostiseerd 500k. Analoog met de budgetoverschrijding van het project zelf gaat dit feest dus 2 mio kosten.

The2Amendment | 11-07-18 | 17:29

En àls dan eindelijk die prutslijn klaar is (deden we in 010 en sindsdien een atuk efficiënter): een flinke bak taxpoet en "let the food times roll !".

Grijskijkert | 11-07-18 | 17:20

Laat ze lekker in de stad van unicorns en happy rainbows. Het is verloren grondgebied en het komt toch nooit meer goed daar. Zolang het maar ten koste gaat van de gemeentebegroting en niet van de Rijksbegroting zelf. Ik hoop dat de volgende stap is om het standbeeld op de Dam te vervangen voor een windmolen... dat willen de Amsterdammers allemaal.

XaleX_2 | 11-07-18 | 17:20 | 4

Way too late mate. Zo uit mijn hoofd heeft het rijk ook een miljardje bijgedragen.

VeelTeSteil | 11-07-18 | 17:25

Van de 1,46 miljard euro zou Amsterdam 317 miljoen euro voor zijn rekening nemen, het Rijk zou de rest betalen. In 2008 lag de eigen bijdrage van de gemeente Amsterdam rond de 900 miljoen euro.[33] De rijkssubsidie is begrensd, alleen voor inflatie wordt extra uitgekeerd. Onvoorziene omstandigheden zijn voor rekening van de gemeente. Bij niet-voltooiing moet Amsterdam de rijkssubsidie terugbetalen (een bedrag van meer dan 1 miljard euro). Bron: wiki

neonreclame | 11-07-18 | 17:31

neonreclame | 11-07-18 | 17:31
Ah kijk ik zit dus in de buurt.

VeelTeSteil | 11-07-18 | 17:39
▼ 1 antwoord verborgen

En straks natuurlijk ook nog een afscheidsfeestje voor Jozias van Aarschloch. Islamsterdam heeft zo zijn eigen kijk op de were... ehhh.... stad. www.parool.nl/amsterdam/financiele-ch...

benjeallanggek | 11-07-18 | 17:19

1.200.000 gulden. Voor een opening. Amsterdam wil het zelf. Betalen ze gewoon via de gemeentebelasting. Succes hoor!

de Voorzittert | 11-07-18 | 17:18 | 1

Weledelgestrenge veurzitter, wat nou als ik dit als hoofdstedeling niet blief?

VeelTeSteil | 11-07-18 | 17:21

Zelffapperij is m.i. een pleonasme. Ik zou kiezen voor het woord zelfpijperij.

JvanDeventer | 11-07-18 | 17:18

Waarom is een simpel hapje en een drankje niet genoeg?

Wasbakplasser | 11-07-18 | 17:18 | 1

Waarom moet een faalproject gevierd worden? Deze muppets doen alsof ze het wiel hebben uitgevonden.

Standvastig | 11-07-18 | 17:30

eregasten zijn zojuist bekend geworden: 12 uitgeprocedeerde krakers

langzullenweleven | 11-07-18 | 17:17 | 1

Ja....

Laat ze die tunnel maar kraken...!!

neonreclame | 11-07-18 | 17:18

Doe maar gerust het dubbele bedrag (1 miljoen), want er zal veel snaai en zuipwerk zijn waaronder veganistische hapjes, wijnen van 20 euro per fles, dus die 5 ton geloof ik niet.

Keyboardspeler | 11-07-18 | 17:16 | 1

Is die wijn dan ook voor de ‘Amsterdammer’ denk je ...

neonreclame | 11-07-18 | 17:17

Amsterdam geeft een feestje omdat ze een metrolijn hebben gemaakt? En dat wordt serieus op nationale televee uitgezonden?
Dat is dezelfde borstklopperij als toen Amsterdam zich op de borst klopte omdat ze een vrouwelijke burgemeester kregen (zowat als laatste in de wereld maar net doen alsof dit toch heul bijzonder is)

JanVergoor | 11-07-18 | 17:13

Ben benieuwd of Herrema ook is uitgenodigd. Want zonder hem was dit financiële drama nooit gelukt.

Vespucci | 11-07-18 | 17:12

Tja, één vlag kost al 12.000 euro.
41 vlaggen is toch niet te overdreven voor zo'n historisch feest?

Mr_Natural | 11-07-18 | 17:11

Ik was er al bang voor....

Geef de werklui een avondje bowlen en laat dat ding GVD naar behoren functioneren...!!

neonreclame | 11-07-18 | 17:10

De opening wordt ook nog eens uitgezonden op de NPO en hoeveel mag dat wel niet aan belastinggeld kosten? Verder is het hele OV vanaf dan ook totaal omgegooid en dat allemaal om zoveel mogelijk vee in de metro te proppen en zo die 3 miljard nog een beetje terug te verdienen. Over twee weken wordt het een chaos van jewelste en ik kan niet wachten totdat Femke Halsema en GVB directeur Alexandra van Huffelen hand in hand met hun ontslagbrief naar huis kunnen... Oké oké dat laatste is onrealistisch maar God wat zou dat het vrouwenquota gemekker voorlopig doen stillen....

VeelTeSteil | 11-07-18 | 17:10 | 1

NPO is erbij om alle missers in beeld te brengen en dan Trump de schuld te geven

Jacktheflipper | 11-07-18 | 19:34

Bezopen gedoe. Alsof het een pareltje van wereldformaat is... hoeveel is het budget ook al weer overschreden en hoeveel vertraging en inzakkende huizen waren er ook alweer? Nee, dat is echt een feestje van een half miljoen waard hoor. Potsierlijkheid op zijn polders.

Acar_ketimun | 11-07-18 | 17:09 | 3

Jaartje of dertien(!) te laat en een miljard of 2 te duur. En het is een lijntje van niks. 8 haltes en het hele hoofdstedelijke OV verschraald ervan.

VeelTeSteil | 11-07-18 | 17:11

VeelTeSteil | 11-07-18 | 17:11
Inderdaad een feestje waard dus. En de bouwfraude CEO's lachen hun ballen uit hun goed met geld gevulde broek.

Acar_ketimun | 11-07-18 | 17:16

Ach van de eerste 2 miljard kan je niet veel zegen

Jacktheflipper | 11-07-18 | 19:35

Is toch niet zo duur..? Is een megaproject, dus logisch dat het met veel bombarie geopend wordt. Dus veel gasten, veel eten, veel muziek etc. Tja dat loopt wel in de kosten.

diederik12345 | 11-07-18 | 17:09 | 1

Als je de kosten de pan uit laat rijzen is het een megaproject. Maar heb me altijd afgevraagd waarom die feestjes zoveel geld moeten kosten?? Paar kratten bier wat goedkope flessen wijn(niemand proeft het verschil) en wat jonge jenever.ow en een fles goedkope brut om kapot te smijten. En dan kan de rest gebruikt worden om de salamanddrs weer in de stad te krijgen of zo.

miko | 11-07-18 | 17:43

Je zou zeggen dat ze het na alle blunders en kostenoverschrijdingen een beetje sober houden. Maar ja zo rollen de pluche ratten niet.

Crash77 | 11-07-18 | 17:09

Goed functionerend openbaar vervoer is al een feestje op zich, dus besteedt die 500.000 euro maar aan iets zinnigs. Gezellige activiteiten voor ouderen, bijvoorbeeld.

MickeyGouda | 11-07-18 | 17:09

Zonde van al die pingels.
Daar hadden linkse hobbyclubjes toch heel wat leuke multicul dingetjes voor kunnen doen.

spoilerfreak | 11-07-18 | 17:08 | 1

De gastenlijst en de lijst met optredende "artiesten" al gezien?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 11-07-18 | 18:08

Werkelijk een schandalig bedrag!! Op kosten van de burger.

Rheia | 11-07-18 | 17:08

Zo lang de Amsterdammers het maar zelf betalen mag het van mij. Maar waarom bekruipt me steeds weer het gevoel dat dit niet het geval is.....?

hxl | 11-07-18 | 17:08 | 1

Deel van de financiering komt van het rijk, dus u gevoel is goed.

marrretje | 11-07-18 | 18:34

Pratende vuilnisbakken, genderneutrale politici, en nu een openingsfeestje van een project wat miljoenen meer heeft gekost dan gepland. Amsterdam is het ultieme voorbeeld dat Links helemaal niets maar dan ook niets kan. Het is dat de Zuid-As het geld verdient anders was Amsterdam allang failliet. Kut socialisten, ik blijf er wonen en op FvD stemmen zolang ik kan. Ik laat me door een stel extreem Linkse honden niet wegjagen. Maar over 5 jaar ben ik er klaar mee, als dit land niet rap verandert is emigreren de enige optie. Linkse waanzin ten top!

Indoneesje | 11-07-18 | 17:08 | 2

Waar u miljoenen tijpte mag u gerust miljarden neerpennen.

VeelTeSteil | 11-07-18 | 17:13

Ach dan is 500.000 oid toch gewoon tegeef voor een halalfeesje?

Cobalt bomb | 11-07-18 | 18:03

Uiteraard een mocro reppertje erbij. Iedereen vindt het kut maar het verbindt zo lekker.

Cheeky Bastard | 11-07-18 | 17:06

5 ton, wat houdt dat feestje in? Bobbi Eden die een jaar lang alle forenzen in een tunnel buist?

Rest In Privacy | 11-07-18 | 17:05 | 2

Kan niet wachten! *knopje losmaken doet*

VeelTeSteil | 11-07-18 | 17:14

@VeelTeSteil | 11-07-18 | 17:14
Je mag mijn coupon ook hebben. Kan je twee keer. Geile pik. Wel een rubbertje omdoen.

Standvastig | 11-07-18 | 17:26

Wedden dat er ludieke protesten van negers zijn met rammelende en rinkelende kettingen om nog eens te herinneren aan de slavernij? Tenzij het feestje voor 11.00 uur begint, dan liggen ze natuurlijk nog in bed.

FrankVeer | 11-07-18 | 17:05

Geld van belastingbetalers mag je vrijelijk wegpissen; kom je als roverheid tekort dan verhoog je toch gewoon de belastingen nog meer?

Enrique C | 11-07-18 | 17:05

Begroot op 500k dus aan het eind van de rit minimaal 1000k. Ben benieuwd op welke posten dit weer terugbezuinigd wordt.

Vesta | 11-07-18 | 17:04

De kosten worden toch wel gedragen door de bouwbedrijven? Voor hun is het al 15 jaar feest, die metrotunnel.

Glasgow Argus | 11-07-18 | 17:04

Pfff, nog geen halve euro per inwoner, 5 minuten parkeren.

Mr_Natural | 11-07-18 | 17:03 | 3

Dat was sarcasme mag ik hopen?

Wasbakplasser | 11-07-18 | 17:16

Ik carpool wel met jou. Scheelt me weer vijf euries.

Standvastig | 11-07-18 | 17:31

Wasbakplasser | 11-07-18 | 17:16
Het was meer ironisch bedoeld.

Mr_Natural | 11-07-18 | 17:50

Toch aardig van Femke. Ik neem aan dat ze dit uit eigen zak betaalt? Ik moet immers ook mijn eigen feestjes financieren.

quigg | 11-07-18 | 17:03

Is dit echt waar? 50.000 zou al onbeschoft veel zijn.

JackStick | 11-07-18 | 17:03

De pratende vuilnisbakken bleken goedkoper dan gedacht. Wat een meevaller.

Notenkraker | 11-07-18 | 17:03

Links lullen, rechts vullen.
Femke, verzin eens een nieuw truukje...

Wijze uit het Oosten | 11-07-18 | 17:01 | 1

Pssst... Dit is niet écht een feestje van/voor Femke maar een feestje van de gemeente. Niet doorvertellen aan zuur-rechtse reaguurders.

Ardbeg | 11-07-18 | 18:10

500.000 begroot. 490.000 voor de beveiliging, verder iedereen een ijsje.

Frau Merkel | 11-07-18 | 17:01 | 1

Zal je zien dat die macrobiotische burgertrut ze nog zelf thuis gaat invriezen. Is weer 7000 euro in d'r zakken. Maar Amsterdam krijgt wat het verdient. Allemaal verdunde linksdraaiende aardbei siroop ijsjes en verder je bek houden over dit megalomane faalcircus.

Acar_ketimun | 11-07-18 | 17:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl