Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hollandse toestanden in Amsterdam: pand beschoten met raketwerper

Social

Is dit ons land nog wel? PRAKTISCH GISTEREN NOG, vlogen de RPG's ons om de Amsterdamse oren, en nu dit weer. Dat gebeurde hier vroeger niet, dus je wordt bedankt HITLER. Maar goed, het pand op de Teleportboulevard 124 is de trotste ontvanger van 's lands eerste anti-tankgranaat in dit decennium. "Het pand aan de Teleportboulevard in de buurt van station Sloterdijk werd gisteren rond 23.00 uur onder vuur genomen. Agenten troffen het antitankwapen ter plaatse aan. De politie heeft afgelopen nacht een verdachte opgepakt. Door de beschieting sneuvelde onder meer een raam. Niemand raakte gewond. De politie wil nog niets kwijt over de identiteit van de verdachte. Het motief van de beschieting is nog onbekend. Naast Pijper Media zitten er nog meer bedrijven in het pand." Nu horen wij u denken, 'hey, daar zit toch de uitgeverij van de Playboy, Panorama en Nieuwe Revu'. Nou, grappig dat je het  zegt, want dat klopt. Maar whodunnit? Was het de wraak van Sexy Mechteld? Vroeg iemand zich boos over Playboy of dit zijn blad nog wel was, omdat ze geen blootplaatjes meer doen? Was het iemand uit 'het wereldje' die dacht dat Holleeder nog steeds een column bij Nieuwe Revu had? We wachten op antwoorden. Wel zonde dat ze dat wapen gewoon op de plek achterlieten, is immers niet gratis.

Update: verdachte is de president van motorclub-chapter "Silencio, van de Caloh Walgoh MC Main Triad, aldus een woordvoerder van de politie. De aanleiding voor het incident of het motief is nog altijd onbekend."

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Rene046 | 23-06-18 | 02:23
-weggejorist-
Rene046 | 23-06-18 | 02:23

Als je motorclub verboden wordt kun je nog altijd een religie beginnen.

K. Westergaard | 22-06-18 | 17:18

Zal wel een oefen antitank wapen zijn dus zonder explosieve lading, want met explosieve lading zou ravage vele x groter zijn geweest,

sparky07 | 22-06-18 | 16:15

Vroeger wel eens zo'n at-4 (of law?) lanceerbuis gehad als kind, lekker mee buiten oorlogje spelen, raket van een wc rol er in voor extra realisme.

Keertje ergens verloren of vergeten, zie ik jaren later op zo'n USA wapenhandel show dat zo'n ding gewoon 40K dollars waard is!

Heb je achteraf toch een beetje spijt dat je niet soms wat zorgzamer met je speelgoed omging..

Lionfromzion | 22-06-18 | 15:56 | 1

Ik heb een paar keer met een LAW geschoten (Harskamp), en toen waren ze 1000 gulden dacht ik. Dus waarome een lege LAW-buis dan 40k kost ... ?

appelboor | 23-06-18 | 09:17

Ik was daar ergens in de buurt en ik hoorde inderdaad een kutklap van jewelste. Ik dacht eerst nog aan onweer, maar het klonk anders. Komt wel heel dichtbij zo.

Ad Hominem | 22-06-18 | 15:40 | 3

Je was in de buurt en daardoor komt het dichtbij.
Ik was niet in de buurt en daarom veraf.

Memek | 22-06-18 | 15:58

Heb je geen filmpje ter illustratie van hoe een kut klapt?
Word benieuwd nu ik heb ze zien roken/schrijven/pingpongballen en bananen schieten/enz maar echt klappen dat lijkt me ook wel wat.

Beetje zoals een zeeleeuw of juist heel iets anders?

Cheers op het weekend!

Lionfromzion | 22-06-18 | 15:59

Ze hebben alvast maar wat uitgezet, lijkt het:

calohwagohmc.com/history/

Service Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

omanders | 22-06-18 | 15:29 | 2

O het is weer up. Is wel een heel warrig verhaal. Ik begrijp er in ieder geval geen hol van.

omanders | 22-06-18 | 16:02

imgur.com/a/NcbS0Af Leest weg als olie bier wapenbezit inteelt herrie overlast en een dusdanig mechalomane eigendunk dergelijks ook nog publiek te maken

HdJ | 22-06-18 | 18:56

Het is nog niet eens zo heel lang geleden dat je het hele internet over je heen kreeg als je die motorclubs betitelde als criminele organisaties...

ttype | 22-06-18 | 15:14

Tip op een militair. Had dit apparaat gevonden bij een partij ongekeurde Bulgaarse mortiergranaten en wilde het is uitproberen. Door de onverwachte knal heeft hij het in schrik laten vallen en is weggerend.
Gelukkig geen gewonde gevallen!!

jan huppeldepup | 22-06-18 | 15:13

Denk dat de Chapter ook op zoek moet naar een nieuwe naam... Silencio lijkt me niet zo passend meer

Harde Henk | 22-06-18 | 15:09

Off Topic|Nieuws meldt, dader aanslag amsterdam waarschijnlijk van 'n motorclub.
Take care.

PopeyeKamper | 22-06-18 | 15:02

Die lieve, lieve stad vol lieve, lieve mensen.

Dzjengis-Somebody | 22-06-18 | 14:42

Haha die van Aartsen, goed op schema dude!

doskabouter | 22-06-18 | 14:18

Ik eis een verbod op antitank wapens en zware automatische wapens! Wanneer iedereen die dingen zo maar bij de Albert Heijn kan kopen gaat het mis in onze multiKul.

Jan Passant mk2 | 22-06-18 | 13:59

een antitankwapen waarmee je een "raam laat sneuvelen"? wat is dat voor puddingbuks? Zelfs met een LAW maak je flinke gaten en een brandje.

zeiksmurf | 22-06-18 | 13:54 | 3

Kom er net vandaan; raam was gesneuveld door de backblast, in het pand zelf zat een gat ter grootte van een flinke sinasappel door de muur, stuk of 10 ramen en een hoop keramische gevelbekleding kapot.

Leuk detail dat je nergens leest; ze waren nog wel slim genoeg om de beveiligingscamera te saboteren

RightWingDanceSquad | 22-06-18 | 14:01

LOL,
Normaliter gaan die dingen door 60mm staal alsof het boter is.
Misschien wat te weinig Carbid of zo.

arealpatriot | 22-06-18 | 14:32

Is t nou law of at-4?

Speelden we oorlogje mee vroeger (zonder raket er in) blijkt nog heel wat waard te zijn bleek later..

Epoxy buis die je uit kunt schuiven dan klapt viziertje open, achterop een rubberen knop waar je dan op drukte en dan het geluid van een raket imiteren en BOEM jullie zijn dood roepen.

Lionfromzion | 22-06-18 | 16:06

Volgend week is er trouwens een avond waar Libanezen die in de jaren 1990/2000 naar Nederland zijn gevlucht. Hun ervaringen vertellen over de snelle islamisatie van Libanon in de jaren 1990 en 2000. Veel parellenen met het Nederland van nu.

Mark_D_NL | 22-06-18 | 13:50 | 2

Je moet dit soort mensen met deze ervaringen inzetten als ambassadeurs/ervaringsdeskundigen tegen het gevaar van de voortwoekerende intolerante maatschappijbeweging die Islamfundamentalisme heet.

zimmerschwanz | 22-06-18 | 14:42

We hebben van Aartsen toch, gaat toch gewoon goed zo?
Beetje aan de winning formula willen sleutelen tssk tssk.

Lionfromzion | 22-06-18 | 16:08

Heerlijk nieuws, boem, boem!

Mark_D_NL | 22-06-18 | 13:47

Lieve stad, hoor! Dixit Eberhard van der Laan.

Amsterdamsko | 22-06-18 | 13:45

Misschien iemand met een verbrand gezicht opgepakt?

zimmerschwanz | 22-06-18 | 13:30

Als voormalig anti-tankschutter moet ik zeggen dat het inderdaad op een Law lijkt ,men kan hier grote schade mee aanrichten maar dan moet er wel door de muur ipv het raam geschoten worden.

luctor.et.emergo | 22-06-18 | 13:27 | 2

Breng ze op een idee, goed plan!

Analia von Solmsch | 22-06-18 | 13:49

Wie weet, hebben ze de cameras''s dan ook in een keer.

arealpatriot | 22-06-18 | 14:36

Er zat / zit ook een brievenbus maatschappij in dat pand. Kunnen dus meerdere redenen zijn.

chiwing | 22-06-18 | 13:27

Stichting "Geef islam door" als in: "kan je mij de Islam effe doorgeven, want ik krijg het zo koud zonder godje".

Beefbus | 22-06-18 | 13:27

Motorclub, brommervereniging. Vast.

Is dit nog nieuws? | 22-06-18 | 13:21 | 1

Vanaf 1 juli zijn we daar vanaf dan mogen gemeenten zoals Amsterdam snorfietsen van het fietspad weren dan is het zo afgelopen met die clubs.

Lionfromzion | 22-06-18 | 16:09

Het was gewoon een verwarde moslim.
Heeft de burgemeester de afspraak om thee te gaan drinken al ingepland?
Heeft de gemeente al hulp aangeboden en een islam-knuffelaar aangesteld?
Heeft Pauw al een plek aan de tafel gereserveerd?
Zoveel vragen..

Feroces | 22-06-18 | 13:18

Buitenland.
Dit is het werk van criminele organisaties die niet in Nederland verblijven. De werkwijze is (waarschijnlijk) als volgt:
1. Een internationale bende recruteert een 'kleine crimineel' en betaalt deze om een prominent pand of een pand van een geruchtmakende persoon te beschieten;
2. De 'kleine crimineel' wordt betaald door de internationale bende;
3. De internationale bende zet haar telefoonteam aan het werk en gaat organisaties anders dan de organisatie(s) achter het beschoten pand benaderen met afperstelefoontjes: "U weet wat er gebeurt als u niet tijdig en het volledige bedrag betaalt? Nee, nou dan gebeurt exact hetzelfde als op 22-06-2018 bij het pand van de Panorama." Het feit dat het een prominent pand is én die van een grote organisatie moet duidelijk maken dat men niet terugdeinst om alles uit de kast te halen;
4. De meeste kleine horecabedrijven betalen over het algemeen braaf als zij op deze wijze worden benaderd...

Deze bendes opereren veelal vanuit het verre buitenland en/of maken gebruik van cryptophones en/of een ingewikkeld netwerk van proxyservers. De pakkans voor dergelijke criminele organisaties is nagenoeg afwezig, en de politie weet het. De enigen die opgepakt worden zijn de schutterts.

Billy Ocean | 22-06-18 | 13:16

Inmenging van Dick Schoof, Heb ik een kritisch artikel over onthoofdiërs gemist?

BlondHaarBlauweOgen | 22-06-18 | 13:15

Om een gebouw om zeep te helpen heb je "brisante munitie" nodig, en een antitank wapen is dat zeker niet. Brisante munitie ontploft bij kleine impact, en een anti tank granaat is gemaakt om pas na hoge impact een relatief kleine ontploffing teweeg te brengen.

Anti tank munitie wordt vooral zeer heet omdat het centimeters gehard staal moet penetreren en een kleine ontploffing volstaat in de tank zelf om effectief te zijn.

Dus als je dit niet weet of te stom bent om dit op te zoeken en aanslagen zo slecht voorbereid, dan weet ik wel door welke bevolkingsgroep deze aanslag gepleegd is...

mrXL | 22-06-18 | 13:15 | 2

Het zal geen DENK stemmer zijn.

Pelforth | 22-06-18 | 13:31

ik had wel een brandje verwacht van een holle lading. Maar inderdaad , in stedelijk gebied kun je beter een RPG gebruiken, maar dat is zo'n gesleep...

zeiksmurf | 22-06-18 | 13:57

Was er in een van die bladen een artikel geschreven over het geweld van extreemlinks en moest er nog wat geredigeerd worden.

kortebroek | 22-06-18 | 13:05

En dan waarschijnlijk nog denken dat ze er niets mee bereiken. De meeste criminelen zijn echt dom. Gelukkig maar, anders pakken we er nóóit een.

Jahowiseffe | 22-06-18 | 13:05 | 1

herstel: "iets mee bereiken".

Jahowiseffe | 22-06-18 | 13:13

Er loopt dus gewoon iemand vrij rond in Nederland die heeft bedacht: ok, weten jullie wat ik ga doen vanavond? Ik ga eens met een raketwerper op een kantoorgebouw schieten. Ik heb er toch nog eentje liggen, dus waarom niet? Vervolgens neemt hij de moeite om dat ding in te pakken, op zijn minst 1 projectiel mee te nemen, ernaartoe te rijden, dat ding vuurklaar te maken een doel uitzoeken, mikken en vervolgens afschieten.
Zou er tijdens al deze gebeurtenissen - en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat hij uberhaupt over een raketwerper beschikt - nou niet 1x een lampje zijn gaan branden om te denken dat "dit misschien toch niet zo'n goed idee is en dat hij beter een pot voetbal had kunnen gaan kijken, een potje bier erbij te pakken en daarna voor het slapengaan op de vrouw te klimmen? Of ben ik nou gek?

Graaisnaaiert | 22-06-18 | 13:01 | 3

Vergeet niet dat 'ie voor het gemak ook de CCTV nog even onklaar had gemaakt.

Mastermattie | 22-06-18 | 13:07

Misschien kunnen ze dit downplayen door te zeggen dat als meneer echt kwaad in de zin had hij die raketwerper wel overdag gebruikt had.

Linkse allergie | 22-06-18 | 13:08

Taakstrafje bij Defensie.
Hoe leer ik beter richten.

Pelforth | 22-06-18 | 13:29

Dit soort boodschappen worden vaker gegeven in het “milieu”.
In praktijk zijn degenen die dreigen de grootse schijtbakken.
Een dergelijk wapen is hier nog nooit gebruikt om echt mensen om zeep te helpen. Aandachttrekkerij dus.
Wie? Kan een motorpikkie zijn, maar ook een mocro’tje. Misschien komt een nieuwe groep aan. Bewijsdrang van een meelopertje.

Ruimedenker | 22-06-18 | 12:59

Meer dan één schietpartij per week is eerder regel dan uitzondering maar het kan dus altijd gekker. Granaten, raketwerpers en kalasjnikovs lijken makkelijker verkrijgbaar dan een verse hallucinerende paddestoel. Ik verwacht van onze overheid dat er over onze veiligheid gewaakt wordt, dat gaat de laatste tijd bar slecht!

DasNouJammer | 22-06-18 | 12:54

Inderdaad, deze dus www.youtube.com/watch?v=iUsYbuTukWs Is er al wat meer bekend over de dader?

OT: sinds deze week is de documentairereeks The Vietnam War van Ken Burns beschikbaar om te streamen: een absolute aanrader, want ook zeer relevant voor ons tijdsgewricht.

Rest In Privacy | 22-06-18 | 12:53 | 1

Goede tip, gaan we kijken.

sprietatoom | 22-06-18 | 13:26

Panorama? Nieuwe Revu? Bestaan die nog? Zaten vroeger in de leesmap die je bij de kapper en de afhaalchinees vond.

Osdorpertje | 22-06-18 | 12:52 | 2

En een dichtgeplakte”Aktueel”.

Ruimedenker | 22-06-18 | 13:00

Je bedoelt "dichtgeplakte" Aktueel zeker?

Linkse allergie | 22-06-18 | 13:09

Als ze met RPG`s beginnen schieten, ... dat is er toch ver over.

Lt-Kol Kilgore | 22-06-18 | 12:51

Dat was Paaij natuurlijk, want ze wilden d'r nieuwe poepfilm niet plaatsen bij Pijper.

F#ckingAwesome | 22-06-18 | 12:50

Echt gestoord dit. Waar is het misgegaan in dit land ( en ja, dit is een retorische vraag )?

Graaisnaaiert | 22-06-18 | 12:49

Lijkt me gelul. Een "antitank wapen" en het enige dat sneuvelt is een raam? I call bullshit.

TheBigKirth | 22-06-18 | 12:49 | 5

Zeker made in China

Zatkniss | 22-06-18 | 13:00

Een antitank wapen is meer een thermische lans (boor) dan een explosief.

Jahowiseffe | 22-06-18 | 13:10

Om een gebouw om zeep te helpen heb je "brisante munitie" nodig, en een antitank wapen is dat zeker niet. Brisante munitie ontploft bij kleine impact, en een anti tank granaat is gemaakt om pas na hoge impact een relatief kleine ontploffing teweeg te brengen.

Anti tank munitie wordt vooral zeer heet omdat het centimeters gehard staal moet penetreren en een kleine ontploffing volstaat in de tank zelf om effectief te zijn.

Dus als je dit niet weet of te stom bent om dit op te zoeken en aanslagen zo slecht voorbereid, dan weet ik wel door welke bevolkingsgroep deze aanslag gepleegd is...

mrXL | 22-06-18 | 13:14
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Barre_de_k | 22-06-18 | 12:48

Was een aanslag op Fake nieuws. De NOS mag nu wel een raketschild gaan bouwen willen ze ongestoord verder kunnen met de propaganda rotzooi en fake nieuws ellende. Ze zijn volgens mij in ieder geval gewaarschuwd

memyzelfandai | 22-06-18 | 12:46

Femke word burgemeester van de 020 Gaza strook kijken hoe lang ze het volhoud Je kunt je kinderen dan wel de zwarte school in de Transvaalbuurt in Amsterdam-Oost afhalen Maar in dit geval helpt een andere buurtschool niet.

zoefff3 | 22-06-18 | 12:45

Niet gratis maar ook niet duur, 500 euro of zo.

Bokito ergo sum | 22-06-18 | 12:45

Antitankwapen, tjeempie dat klinkt best stoer maar tussen dat en een aardappelgeweer zit nogal wat. Het is niet alsof de hele verdieping eruit ligt? Doe eens wat meer details en en wat minder sensationalistische duiding.

GormSuil | 22-06-18 | 12:43

Amsterdam kiest links. Na alle liquidaties van afgelopen jaren (90% mocros geloof ik)
Nu is het onze beurt om weg te kijken. Doei

Repetitive Beats | 22-06-18 | 12:42

Is de "bende" van la Paay.. Cadeautje!

Drukpers | 22-06-18 | 12:42

Dat de politie dezelfde avond een aanhouding deed is vreemd. Zaakje stinkt.

postmodernismisdead | 22-06-18 | 12:41 | 1

Omgeving hangt daar vol met 10-tallen camera's!

broodje gezond | 22-06-18 | 21:47

Zelfs met een RPG krijgen ze het niet voor elkaar de prutsers.
Ik zou (als het niet zo wrang was) Breivik bijna een genie noemen.

Wekkertje | 22-06-18 | 12:40

Is deze week geen motorclub verboden of zo? Daar bericht de Panorama ook wel eens negatief over.

PresidenteDeConjovia | 22-06-18 | 12:39

vroeger bestonden er nog geen rpg’s en werden er wel eens mensen gelynched op straat.

Wanneer was de laatste rpg aanval in NL? Kortom. Het valt allemaal reuze mee.

Trans_Fimmermans | 22-06-18 | 12:37

Welkom in Nieuw Nederland, Nieuw Amsterdam. Kunnen we dit ook niet ff ruilen voor een stuk exotisch land? Lijkt me in dit geval zeker een vooruitgang.

Rest In Privacy | 22-06-18 | 12:35 | 10

@TransFrans: ik voel niet de behoefte mijn levensverhaal aan je te vertellen ofzo. Maar je begrijpt toch wel dat niet iedereen in een hoger opgeleid gezin en/of bij fijne ouders geboren is? Dus dat er legio mensen in armoede leven, of op straat, of in pleegzorg/opvangcentra, of overgeleverd aan de sociale vangnetten die momenteel worden afgeschaf onder het mom van participatie samenleving, of onder onrechtvaardigheid omdat hun moordenaar/verkrachter/overvaller vrijuit gaat, etc etc? Maar die hebben geen stem want de MSM richt zich op hoogopgeleid en welvarend.

Oh, en als je me cynisch vindt... bedoel je wellicht anti-utopisch ofwel dystopisch. Ik noem het realistisch.

Rest In Privacy | 22-06-18 | 16:29

Realisme zou ook zijn dat je niet alleen naar individuele gevallen kijkt en dus ook naar statistieken en macrocijfers. Jouw gezinnen en mensen zouden het zo veel slechter hebben gehad (of meer gezinnen en meer mensen een zelfde intensiteit) op een andere plek en/of andere tijd.

Het gaat niet heeeel goed. En het gaat ook niet slecht. En we ervaren nog steeds een stijgende lijn gezien het begin der tijden in relatie tot het verminderen van menselijk leed.
Persoonlijk leed zal altijd blijven bestaan.

Ben ik je persoonlijke verhaal niet voor nodig. Ik heb zo mijn eigen. Positieve realisme is een keuze. Uiteindelijk.

Trans_Fimmermans | 22-06-18 | 19:26

"... zouden het zo veel slechter hebben gehad op een andere plek en/of andere tijd" Ja hoor, zo kan je alle problemen in een samenleving wel bagatelliseren. Natuurlijk snap ik dat er een groter plaatje is en dat alles relatief is en dat ongelijkheid nu eenmaal bestaat, maar als je aan de verkeerde kant van de samenleving bent geboren of door je land bent laten vallen als een baksteen heb je echt niks aan dat soort dooddoeners. Ik gun je je happy gevoel, hoor, maar ik sta liever met twee benen op aarde.

Rest In Privacy | 22-06-18 | 19:51
▼ 7 antwoorden verborgen

Zijn de daders nog binnen geweest of was dat niet nodig om de boodschap over te brengen?

Simon_GS | 22-06-18 | 12:34

Wel knap dat je in het bezit kan komen van een antitank wapen zal vast niet via Marktplaats zijn gegaan

ja-nee-misschien | 22-06-18 | 12:34 | 1

iets met darkweb en postorder-en. Zei ik een riedel plempsels omhoog ook al

normanius | 22-06-18 | 12:36

Toch niet de eerste keer in Adam, in de ninetees ook, blindganger boven een garagebedrijf. (Wat op zeker connecties had)

WaltherP99 | 22-06-18 | 12:31 | 1

Aanslag op De Bunker was niet in Amsterdam? ;)

Gazzerop | 22-06-18 | 13:44

Over wie of wat zijn er onthullende reportages verschenen? Dit lijkt op een serieuze waarschuwing.

Desmoulins | 22-06-18 | 12:31

Doe nog maar een paar gevangenissen dicht. Het is nog nooit zo veilig geweest in NL. Het komt allemaal door internet. Vroeger hoorde je nooit iets over.

Wedstrijdkrokodil | 22-06-18 | 12:30 | 1

Precies, gooi die criminelen gewoon op straat. Roep vervolgens dat het allemaal zo goed gaat. Deel folstraffen uit. Gegarandeerd chaos.

lacucaracha | 22-06-18 | 12:52

Je zou toch wat meer schade verwachten...

Lood om oud ijzer | 22-06-18 | 12:30 | 3

Inderdaad. Één raampje kapot en een popo met een natte broek dus waar hebben we het over.

Kopje Suiker | 22-06-18 | 12:39

Precies. Waardeloos NL defensie materiaal. De bezuinigingen dringen door tot in de onderwereld.

Baron Clappique | 22-06-18 | 12:43

Ja zei ik ook al, een raam is kapot? Wat heeft hij het wapen door het raam gegooid dan?

Lalala Geld! | 22-06-18 | 13:10

Mocromaffia. Zie Panorama.

Rest In Privacy | 22-06-18 | 12:30

Een anti tankwapen is louter geschikt voor het doorboren van bepantsering. Ik vraag me af of dit het handigste wapen is voor een aanslag op een gebouw. Aangezien er een arrestatie is verricht denk ik niet dat het plan goed doordacht is. Anders had je je niet laten arresteren.

Atlantis-95 | 22-06-18 | 12:30 | 1

Een Cobra 8 of lawine vuurpijl richt meer schade aan.

Baron Clappique | 22-06-18 | 12:44

Gewoon baldadigheid van wat jeugd denk ik... niks om je druk over te maken.......

Dulacs | 22-06-18 | 12:29

Ziet er uit als een M72 LAW. Dan is 't niet zonde om de lege huls weg te gooien. Wel zorgen dat je het doet zonder dat een BOA 't ziet, anders moet je €280 aftikken...

Aap, Noot & Mies | 22-06-18 | 12:28 | 1

Unit Cost: €670 or $750 US (Converted)
Voor dat geld zou ik die €280 niet eens riskeren.

Mastermattie | 22-06-18 | 12:29

Aha een relikwie uit de dagen dat vaders bij IS zat en dan laten rondslingeren. tja dan kunnen de kids erbij

zoefff3 | 22-06-18 | 12:27

Wen er maar aan.

priks | 22-06-18 | 12:27 | 1

Dat er eens in de zoveel tijd, zeker niet dagelijks, wekelijks of maandelijks een inslag van een militair explosief is binnen onze landgrenzen?
Volgens mij ben jij te verwend geraakt door onze westerse maatschappij.

Trans_Fimmermans | 22-06-18 | 12:47

Kijk als de dader nou het pand van de belastingdienst uitgekozen had dan zag ik er nog enige logica in maar een beetje de gevel van een uitgeverijen flat beschieten, dan snap je er echt niets van.

normanius | 22-06-18 | 12:26 | 3

Misschien is het boekenweekthema wel de oorzaak. Wie zal het zeggen? ;)

Rest In Privacy | 22-06-18 | 12:31

Voor het functioneren van de belastingdienst zou het niks uitmaken.

Baron Clappique | 22-06-18 | 12:47

Baron Clappique Dan hebben ze wel een gegronde reden om de servers & software eens een keer goed te upgraden. Want Windows 3.11 for Workgroups op de nieuwe generatie servers draaien lukt zelfs virtueel al bijna niet meer.

Mastermattie | 22-06-18 | 12:53

Amsterdam heeft het, blijft het houden, en krijgt zelfs alsmaar meer. Echt een gidsstad voor de rest van Nederland.

Dutchbeaurouge | 22-06-18 | 12:26

Noorwegen, VS en Turkije. Oké dan... NL staat trouwens ook gewoon in de lijst "operators"

Mastermattie | 22-06-18 | 12:28

KKKKK, kan DKS Rusland niet framen, hoewel hij ze in meerdere reaguursel toch noemt. Ach ja, feiten .......

MarcS | 22-06-18 | 13:12

Het mag duidelijk zijn dat jullie HQ beter wat aan zijn voorgevel en ander bereikbare constructie mag gaan doen.

Marcello Christiani | 22-06-18 | 12:24 | 1

Ja en elke overheidsgebouw beschermen tegen de inslag van een 747 want 9/11....
Je hebt gegronde angst en je hebt reactionaire hysterie.

Trans_Fimmermans | 22-06-18 | 12:45

De politie doet nog onderzoek naar het incident en de motieven van de daders. "Incident" dus!!!!!

Mariolo | 22-06-18 | 12:24 | 2

'Incident' betekent 'voorval'. Niet te verwarren met 'incidenteel', dat 'niet stelselmatig voorkomend' betekent.

Rest In Privacy | 22-06-18 | 12:28

"onvoorziene gebeurtenis". Klopt niet? Als je het voorzien had, had je misschien even kunnen waarschuwen.

John McClane | 22-06-18 | 12:30

De handtasjes van kemna?

Chemokar | 22-06-18 | 12:24

Mocro maffia of intimidatie vanuit Holleder en co.

Indoneesje | 22-06-18 | 12:24 | 4

Een Joodse Koreaanse slet, verwarrend hoor.

Croxifoxio | 22-06-18 | 12:41

@De Koreaanse Slet
Is het u dan wellicht bekend, als (Sefardische) jood, dat de samenstelling van de huidige migrantenvloedgolf niet geheel optimaal lijkt om de joodse gemeenschap in Nederland een veilig en prettig leven te garanderen? Heeft u daar überhaupt wel eens bij stil gestaan? En als het uzelf niets kan schelen, dan moet u misschien eens aan uw kinderen vragen wat ze van uw stemgedrag vinden.

Berbarossa | 22-06-18 | 12:48

Dks loopt er mee te koop joods te zijn.
En praat vervolgens onzin.
De getto in Warschau werd bevolkt door voornamelijk árme joden. Soms crimi, meestal niet. Iedere bevolkingsgroep heeft zijn criminelen. Zigeuners, Albanezen, Italianen, Russen, mocro’s, jidden etc.
Het vermelden dus niet waard, ook al draag de joden een warm hart toe.
Dks is een aandachtssletje.

Ruimedenker | 22-06-18 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

Rusland kan niet anders.

Papierversnipperaar | 22-06-18 | 12:23 | 6

Waarom feitenloos? Nijlpaard? Waar denk je dat die Kalashnikovs gemaakt werden, waar de maffia ze stolen en verkopen? En vooral wie dat doen? Vertel...

De Koreaanse Slet | 22-06-18 | 12:31

Wat je Rusland in dezen kunt verwijten is dat ze het meest populaire wapen onder gangsters en ander tuig hebben gemaakt. Als ik iemand doodsla in pak-um-beet Argentinië met een Nijntje boek, dan wijs jij natuurlijk naar Dick Bruna.
De wapenverkoop van Rusland als schuldige aanwijzen, kuch, USA is daar pas écht rijk mee geworden, non? Of enkele Europese landen, die hebben dat nog nooooit gedaan.
Anyways, het gebruik van een Russisch wapen wijst niet noodzakelijk naar een Russische hand in de gepleegde misdaad. Volgens jouw redenatie is het de schuld van DAF als er eentje dwars door een Kerstmarkt dendert.

Kouwe Kees | 22-06-18 | 12:45

Trump.

lacucaracha | 22-06-18 | 12:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar, was er jaren geleden alweer, ook al niet eens een pand beschoten met dergelijk wapen? En volgens mij heeft men toen dat wapen uit het nabijgelegen water gevist. Of vergis ik me nu?

Rest In Privacy | 22-06-18 | 12:23 | 4

Ja 2007 geloof ik de rechtbank voor het proces van Holleeder.
Daders gepakt 5 en 15 jaar cel.
Ik begrijp dat ze die mafkees van gisteren ook al hebben gepakt dus.
Mooi!

Berbaar | 22-06-18 | 12:27

York M is veroordeeld voor een aanslag op de RB aan de Parnassusweg in Amsterdam.
De aanslag op de bunker in Osdorp Amsterdam is nooit opgehelderd, maar naar verluidt bedoeld om Holleeder te intimideren.

Pelforth | 22-06-18 | 13:24
▼ 1 antwoord verborgen

Naar alle waarschijnlijkheid is er een licht anti tank wapen gebruikt wat eenmalig gebruikt kan worden, maar de grote vraag is en blijft wie deed dit, er is iemand voor gepakt en gezien de berichten zonder enig signalement of naam letters lijkt het een verwarde man zoals ze het tegenwoordig zeggen, was het een blanke Nederlander was dit breed uitgemeten in het nieuws

Rest In Privacy | 22-06-18 | 12:23

Dit riekt naar een Black Op van de deugende binnenlandse veiligheidsdienst, die op last van het deugende kabinet de media op deze wijze wil waarschuwen geen kritische migrantenstukjes meer neer te plempen in hun roddelbladen.

Berbarossa | 22-06-18 | 12:22

Was het de Marokkonische Volkssturm?

Pierre Lebon | 22-06-18 | 12:21

Femke is vast aan het oefenen op Zero-Tolerance?

Petrus Poortwachter | 22-06-18 | 12:20

Beginnen jullie nu gewoon zelf te Godwinnen? En wij dan?

Eierbal-is-fijn | 22-06-18 | 12:19

Een anti-tank wapen wordt gebruikt en het enige dat sneuvelt is een raam?

Synthese | 22-06-18 | 12:18 | 3

Misschien was het een tankraam.

Lochos | 22-06-18 | 12:20

Een dud. De meeste van de meuk die verkocht wordt op de zwarte markt ligt al jaren in opslag in o.a. Oekraïne, Rusland, Servië, Bulgarije en is kwalitatief ruk. Vooral de Russische maffia is hoofdleverancier aan o.a. Al Quida en Daesh en ook hier aan de lokale jihadis. Maar schrik niet. Ze leveren ook aan motorbendes zoals Hell's Angels, Banditos en Satudarah. En iets minder kleurrijke criminele bendes.

De Koreaanse Slet | 22-06-18 | 12:23

Ze liquideren ook regelmatig de verkeerde. Dat krijg je als je de lage school niet afmaakt, kun je de handleiding niet lezen.

Wekkertje | 22-06-18 | 12:43

Dit was vast een proefopstelling voor het onderzoek 'hoe veilig(er) vuurwerk af te steken met Oud-en-Nieuw'.

Rest In Privacy | 22-06-18 | 12:18

Amsterdam is al lang verloren. Laat ze daar elkaar maar uitmoorden. Zit vol met nep deugvolk, facistische anti facisten en criminele allochtonen

KamikazeKut | 22-06-18 | 12:17 | 1

Ah een echte quiter. En later zeker zeggen dat je eigenlijk bij het verzet zat.

John McClane | 22-06-18 | 12:26

Ik ben hier wel benieuwd naar. Wat is dit.

De Koreaanse Slet | 22-06-18 | 12:17

De vraag is: Hoe de fuck kom je aan een anti-tankwapen in Nederland? En waarom zou je die überhaupt willen? Verwacht je een tank te moeten beschieten? Ik vind het maar raar.

Tettentettentetten | 22-06-18 | 12:15 | 6

De Italiaanse mafia.

ristretto | 22-06-18 | 12:23

Sjah nog zo'n vraag. Waarom loopt 15 jarig riftuig voor een grijpstuiver met kalasjnikovs 020 onveilig te maken?

normanius | 22-06-18 | 12:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat heb ik een paar uur geleden al in de reaguursels gesmeten... Waarom duurde dat zo lang?

Mastermattie | 22-06-18 | 12:15 | 1

Omdat jij niet op de GS redactie werkt.

Trans_Fimmermans | 22-06-18 | 12:41

Dit is een vorm van communicatie. Zoiets als een brief in een klachtenbus stoppen. Heeft een van die bladen iets geschreven over een of andere narco baas?

geerdt | 22-06-18 | 12:14 | 1

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland