Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Meisje moet van zieligheidsindustrie verzwijgen dat ze in Jeruzalem heeft gestudeerd

Ah, yes, van die tolerante hulptypes die overal verbinding en diversiteit zoeken en die zeker weten dat islamitisch importvolk een verrijking is voor de Nederlandse samenleving, you gotta love 'm. Je zou bijna denken dat ze zo'n groot hart hebben dat er voor iedereen plaats is, maar dat is natuurlijk niet te verwachten van de feilbare mens dus is er altijd wel een groepje dat niet mee mag doen met de kumbayasamenleving en uit traditionele overwegingen en door de druk vanuit de mohammedaanse massainvasie zijn dat als vanouds weer de Joden. Lees dit huiverinwekkende verslag van een meisje dat in Jeruzalem heeft gestudeerd en dat niet mag vertellen in de buurt van moslimvluchtelingen, omdat ze anders misschien wel eens een paar muilperen zou kunnen krijgen. Die Tweede Wereldoorlog waren we al bijna weer vergeten, maar geluk houdt de achterlijkheidsimport 'm nog altijd aktueel. 

"Terwijl we mijn cv doornamen, vroeg een van de blonde dames me op subtiele wijze of ik Joods ben: “Ik zie dat je werkzaam bent geweest voor Joods Maatschappelijk Werk en in Jeruzalem hebt gestudeerd. Wat is jouw persoonlijke band daarmee?” Haar vraag overviel me. Ik ben niet Joods, maar waarom is dat belangrijk voor deze functie als integratie- coach? “Nou, er zitten aardig wat Palestijnse gezinnen bij ons. Mocht je bij hen op huisbezoek gaan, dan kun je het hier maar beter niet over hebben.” Ze keek ernstig en vervolgde: “Hun families moesten eerst vluchten uit Palestina en nu moeten ze opnieuw alles achterlaten, dit keer in Syrië. Dat verdriet zit heel diep en zal nooit helemaal helen.”

Reaguursels

Inloggen

Dit lijkt mij juist de ultieme integratietest. Bij die in potentie nieuwe NL'ers ff zo'n jood met van die achterlijcke dreadlocks langssturen en kijken hoe het gaat.

barryvantiggele | 12-02-18 | 15:19

Die Niederlande im jahre 2018: Sind sie jüdisch?

Willibald von Klúúúk | 12-02-18 | 15:17

Nederland heeft de Tweede Wereldoorlog verloren, tot op de dag van vandaag.

Zoetwaterpanharing | 12-02-18 | 11:39

Wat is de volgende stap van zuivering? alles wat Joods is zuiveren? Joodse winkels slopen.... oh daar zijn we al... gezien wat er bij dat restaurant gebeurde.
En dan als volgende maatregel de Joden op een trein zetten naar 'n zuiveringskamp om een goede douche te nemen enkel om nieuwkomers te behagen?, gadverdamme, dat zwarte hoofdstuk hebben we al gehad. Dit land word steeds enger.

Ceevoo | 12-02-18 | 10:59

Juist een mooie graadmeter, zo'n Joods/Joods opgeleid meisje.
Bij een negatieve reactie op haar direct de getraumatiseerde/de geluxzoeker de wacht aanzeggen wegens blijkbaar onbedwingbare agressie.
Bij positieve reactie op deze dame de antecedenten van de noodruftige direct nazoeken op jihaat-sympathieën.
taqqiya is geoorloofd, weetuwel........
En overigens in andere gevallen: minstens 5 jaar proeftijd en GEEN aanspraak op welke soort van financiële ondersteuning dan ook.

pennestront | 12-02-18 | 10:07

Dus een blonde dame is getriggerd is door iets met Israel/Joods omdat ze bang is dat het vluchtelingen triggert. En dan is Zentgraaff ook meteen getriggerd en dat triggert weer reaguurders en slepen we meteen allemaal "zie je wel moslims"-dingen erbij. Alsof alle Palestijnen moslim zijn. Grappig hoe veel reaguurders steeds meer op SJW'ers beginnen te lijken. Bij het minste of geringste getriggerd...

Volgens mij is tijdens een sollicitatie je CV onderwerp van gesprek. Maar tijdens je werk ga je echt niet aan iedereen je CV oplepelen. Gedachte van die blonde dame lijkt me wat voorbarig, maar opzich geen onrealistische scenario. Je zou kunnen zeggen dat ze wel erg snel een beer op de weg ziet.

vrijstijler | 12-02-18 | 09:48 | 3

Niemand wordt hier getriggered. Wel is men hier erg wars van het antisemitisme dat weer openlijk door de straten walmt. Op manieren waarvan ik persoonlijk gehoopt had ze nooit weer te zien. En dat antisemitisme wordt toch echt maar door één bepaalde groep tentoon gespreid, ondersteund door met name extreemlinks, en steeds openlijker en harder. Ik weet niet wat ik het meest stuitend vind: uw complete blindheid voor zulks of uw vergoelijking van het e.e.a..

Niemand hier heeft problemen met gefundeerde kritiek op Israël. Ook ik sta echt niet altijd achter wat Israël doet. Echter; wat sommigen hier laten zien is geen kritiek maar verkapte Jodenhaat dan wel antisemitisme. Dat hoofdstuk hebben we al eens gehad en we weten allemaal hoe naar dat toen afliep. Het feit dat Joden massaal de wijk nemen uit Europa:

- www.aish.com/jw/s/Attacks-in-Spain-Eur...

Joodse instellingen eruit zien als Fort Knox:

- nos.nl/artikel/2136490-stalen-hek-om-...

En mensen openlijk op straat worden lastig gevallen dan wel na gespuugd omdat ze als Jood herkenbaar zijn:

- www.youtube.com/watch?v=mdvFfSGxtNI

Begint het u te dagen?

Sjefke7807 | 12-02-18 | 11:47

Wat sjefke zegt +1

C.Martel | 12-02-18 | 15:16

Thanks Sjefke voor de uitleg. Dus toch getriggerd...

vrijstijler | 12-02-18 | 18:41

De islam en naïeve deugmensen vormen een explosief mengsel........

benjeallanggek | 12-02-18 | 08:50

"Ik heb me afgevraagd wat het voor zin heeft om dit te schrijven, wie ik ermee help. Wellicht niemand."
Je voelt je misschien roepende in de woestijn, maar je bent echt niet de enige. Je voelt wat velen voelen, namelijk dat hier iets vreselijk uit de klauwen aan het lopen is zonder dat je het precies kunt benoemen. Het heeft naar mijn idee weinig of niks met antisemitisme te maken, maar met bijzonder kleinburgerlijk romantisch denken. Stichting Nieuw Thuis Rotterdam wil overeind blijven en daarmee de subsidies afzekeren, en dat betekent dat het straatje blinkend schoon moet zijn en blijven. Geen wrijvingen, geen rotzooi, geen problemen, geen probleempjes. De wereld is maakbaar, zo is het uitgangspunt, dus moet ook Nieuw Thuis maakbaar zijn, als de bedoelingen maar goed zijn.
Ergo, degenen die worden opgevangen zijn in nood en alles aan hen wordt gezien vanuit het perspectief van nood, pijn en verdriet. Het Christelijke medelijden schijft voor dat je je inleeft in het leed van de ander, dat je dat poogt te begrijpen, en het lenigen van nood, het wegnemen van pijn houdt daarom al gauw in dat alles, werkelijk alles uit de weg gegaan wordt dat zou kunnen belasten. Dus ook daar waar het diep gewortelde cultureel of religieus bepaalde gevoelens betreft wordt maximaal gepoogd die te ontzien. Medelijden is je volledig op laten gaan in het perspectief van de ander, zonder voorwaarden, en dat schuift veel, heel veel gezond verstand en ook moreel oordeel terzijde.
"U kunt niet mede-lijden, als u niet volledig het perspectief van de ander accepteert en waardeert", zo luidt de regel, "dus eisen wij dat u de wijze waarop u zich voordoet volledig aan dat perspectief aanpast."
Ze zoen hetzelfde als uitzendbureau's die hun oren laten hangen naar de sores van de bedrijven waar ze aan verdienen.

Schoorsteenveger | 12-02-18 | 08:38

Moslims zijn per definitie intolerant naar andere religies, maar de domme gansjes denken dat ze open minded zijn als ze moslimfascisten binnenhalen. Domme dozen armageddon.

K. Westergaard | 12-02-18 | 08:36

Blijft toch als Feyenoorder het Ajax clubhuis binne wandelen en you never walk alone zingen. Maar Moslims dus erger.

menage | 12-02-18 | 07:53

Best begrijpelijk toch? Als jij in WO2 als Jood op de vlucht geslagen was, familieleden en vrienden 'verdwenen', al je bezit hebt moeten opgeven, dan lijkt het mij 'niet echt ideaal' als je hulpverlener in het buitenland je vertelt dat zij stage heeft gelopen op de Reichstag.

salsaparilla | 12-02-18 | 06:22 | 4

Hoe is dat begrijpelijk?? Het is onbegrijpelijk dat als je te gast bent in een ander land. Je jezelf niet pijlsnel aanpast aan de normen, waarden en gebruiken van dat land. Dat begint met het studeren van de taal. Als je dat allemaal niet wil, en je wilt vasthouden aan die achtergestelde middeleeuwse islamitische waarden, dan heb je hier helemaal niets te zoeken. En die achterlijke hulpverleners zijn niet goed bij hun hoofd.

BluRay | 12-02-18 | 07:39

Hé, daar hebben we een Godwin.... van iemand die graag deugt ten koste van anderen.

benjeallanggek | 12-02-18 | 08:52

@Blu-ray U heeft nog nooit Nederlanders op vakantie gezien neem ik aan.

Menage00 | 12-02-18 | 10:50
▼ 1 antwoord verborgen

Maken Palestijnse vluchtelingen nu via een Nederlandse organisatie hier de dienst uit? Dan hoeven ze ook niet beschermd te worden voor iemand die ze wil helpen.

MEDIACRATIE | 12-02-18 | 05:44

De moslims in Israël hoeven niet te vluchten maar die laten zich hersenspoelen door de enige echte bezetter in hun gebied, de Hamas.
De christen Arabier heeft t moeilijk en wordt door Islamieten in o.a. Nazareth achtergesteld.
Nu op dit moment ben ik in Israël en als ik weer terug ben zal ik met trots spreken over de moed van de Joden die omringd worden door vijanden. Momenteel kan de oorlog met die omringende landen elk moment uitbreken maar niemand is bang en leeft verder, want men is deze haat gewend.
Ja als ik terugkom in Nederland zal ik mijn mond niet houden want Nederland en Europa kunnen nog veel leren van het dappere Israël.
Israël waar iedereen welkom is waar Hebreeuws, Arabisch en Engels gesproken en geschreven wordt.

Rest In Privacy | 12-02-18 | 05:12 | 3

Ga eens praten met die blonde dames van stichting 'Nieuw thuis'. Je lijkt mij wat assertiever dan Laura en ik lees hier graag een keer over je ervaringen.

MEDIACRATIE | 12-02-18 | 05:54

YES! Show no mercy, Mercy! Of juist wel?

Accident_Prone | 12-02-18 | 07:11

De schellen passen u goed.

Louise-in-de-pels | 12-02-18 | 09:50
-weggejorist-
swebe | 12-02-18 | 03:52

Ayatholla_Buttbanger | 11-02-18 | 19:57
"Dat zijn gewoon illegale migranten uit Bangladesh."
Je vergeet te vermelden: Dat zijn gewoon is-lam-ieten uit Bangladesh, die door de Chinezen reeds uit gespuugd zijn, en niet zonder reden.
Overigens, als ik het goed heb begrepen werden ze door de Chinezen verjaagd, kwamen om die reden in Birma, en van daar, Bangladesh?

watmagjenogwel | 12-02-18 | 03:45

Net zo goed als dat ik bij een Joods gezin gewoon moet kunnen vertellen dat mijn opa in Majdanek werkte toch?

Doldwaas | 12-02-18 | 03:39 | 1

Dus een kampbeul als opa hebben is hetzelfde dan studeren in Israel?

C.Martel | 12-02-18 | 15:21

En ja hoor, weer zo'n vieze subsidieslurpende kut club, die met liegen, want dat is het, en bedriegen, alles blijft ontkennen, en verdraaien van de feiten, want o wee, stel je eens voor dat ze geen geld meer binnen krijgen, dan moeten ze een echte baan vinden, waar ze moeten werken voor de pecunias.

watmagjenogwel | 12-02-18 | 03:27

Ayatholla_Buttbanger | 11-02-18 | 19:57

Palestijnen in Jordanie en op de Westbank zijn andere mensen. Ander cultuur. Ze onderscheiden zich aan de kleur van de 'checkered flag' hoofddoek (mannen).

Wat grappig is dat Palestijnse vluchtelingen in veel Arabische landen niet erkend worden of zelfs hulp krijgen, soms mogen ze niet eens naar hun 'broederlanden' reizen omdat de paspoorten niet erkend zijn.

Eigenlijk zou Soedie Arabie van Neom een nieuw Palestina moeten maken om het probleem van de honderden versplinterden settlements voor eens en altijd op te lossen. Of een andere stad in de zandbak bouwen, met gesubsideerde grond, toch plaats genoeg in dat immens grote land.

Rest is symboolpolitiek en instandhouding van profits van securitybedrijven door stenengooiers, waar de mensheid in het algemeen niets mee opschiet. Je kunt je niet concentreren op andere probleemlanden in het Midden Oosten als in het meest Westerse land zulke problemen blijven bestaan. Van Libanon hoorde je tot enkele jaren heel weinig, daar kan men een voorbeeld aan nemen maar met de nieuwe politieke situatie zal het tij daar ook keren naar de onrust.

piusXIV | 12-02-18 | 00:49

TamVlindertje | 11-02-18 | 20:11 en Acar_ketimun | 11-02-18 | 20:39

Dat die moslims niet kloppen is algemeen bekend met hun anti-semitisme. Ik ben eens door 'Israeliers' aangevallen, ik leef nog maar ze hebben tot de dag van vandaag hun excuses niet aangeboden voor hun 'poging tot doodslag'. Radicalen geven nooit wat toe. Verder iets met arrogantie en in de spiegel durven te kijken...

piusXIV | 12-02-18 | 00:40

Dat eeuwige gejengel door Zendgraaf over Israel ben ik nou wel beu.
Ga dan dáár wonen.

The_Master_Bear | 12-02-18 | 00:10 | 3

Tieft zelf op mafklapper.

paulisimo | 12-02-18 | 00:42

Als je Israël niet onvoorwaardelijk steunt dan hoor je er niet bij in de the pink scene.

Moeki de Meeuw | 12-02-18 | 07:38

De agressieve manier waarop men hier reageert op plempsels die ook maar één kritische noot over Israël durven te uiten, zegt alles.
Als hier Israël kritische opmerkingen niet geplaatst mogen worden, of weggejorist worden, dan is het één grote nep-nieuws site. Want ook NIET publiceren is een vorm van nepnieuws verspreiden.
De kracht zit 'm niet in het weghouden van kritische Israelgeluiden maar juist in het laten staan ervan. Zodra hier Israel-kritische leden niet mogen meedoen, of hun ongenoegen mogen uiten over "gejengel" zoals TMB dat schrijft, is het einde democratie op GS.

Louise-in-de-pels | 12-02-18 | 09:58

Kamervragen! Oh, chips, ik ben ook op vakantie geweest in Israel/Palestina.
Moet ik dat ook maar beter even gaauw wegpoetsen uit mijn cv en profiel en geschiedenis?
Trouwens aldaar toen, in Bethlehem, een alleraardigst bescheiden Palestijns gezin ontmoet die het er inderdaad niet makkelijk had. Oh ja, en ze waren christen...

SaintNick | 11-02-18 | 23:41 | 1

Ben er nog nooit geweest, ook nooit over uitgesproken. Moslims vragen soms wel eens "ben je voor Egypte of Israel" tenminste in Egypte. Ik heb dan zoiets van: ik ben voor bier want de chai komt me de keel uit. Verder in 10...15 islamitische landen geweest en meer dan 1x. Mijn CV ziet er ook niet prettig uit en dat wordt ook actief tegen mij gebruikt door mensen met politieke bedoelingen die van achter een computer ergens op een knop drukken en een onnozele toerist graag problemen bezorgen. Misschien moet ik daar eens een goed boek over schrijven maar ik weet niet bij wie ik moet zijn om de inhoud te toetsen op policor.

piusXIV | 12-02-18 | 00:55

En het wrange is, dat menig moslim met blijdschap de fundamentalistische waanzin achter zich laat, als hij eenmaal in het Westen mag leven. Maar dan wordt hij geconfronteerd met een overheid die de hulp van imams inroept, met hulpverleners die applaudisseren voor een hoofddoekje en met politiefunctionarissen die dankbaar een kluifje eten dat ze toegeworpen is door een moslimbroeder. Het is om gek van te worden.

BrabantsVerzet | 11-02-18 | 23:19 | 3

juist!

letopuwzaak | 11-02-18 | 23:45

Exact.

MEDIACRATIE | 12-02-18 | 05:23

Precies!

Breinbrouwsels | 12-02-18 | 08:40

Net terug van Mitilini, hier Lesbos genoemd. Ondanks de Turkije-deal komen daar per dag nog honderden moslim-vluchtelingen aangevaren. Veelal beroofd door de moslim-mensensmokkelaars laten zij zich dankbaar uit de golven redden aan Griekse kant. Ik schat zo in dat het merendeel van de internationale ploeg vrijwilligers daar een Israelisch paspoort heeft. Ook veel jonge artsen en verpleegkundigen in het noodhospitaal zijn Israelisch. De geredden zijn ze enorm dankbaar, ook als ze horen dat hun redders joden zijn. De engste antisemieten in NL zijn de NL- Indy-achtigen, niet de doorsnee-moslims. Het nieuwste en smerigste racisme heeft een schuilnaam: anti-Israelisme. Geïnitieerd en levend gehouden door griezels die zich antiracist noemen. Ze zitten in de Indy-clubjes, de SP, Groenlinks, Groep Meulenbelt/Bij1 en Denk natuurlijk. Ooit noemden we deze Nederlanders NSB-ers. Tuig.

Kalofagas | 11-02-18 | 22:57 | 2

Opvallend dat in Israël vluchtelingen en immigranten opgesloten worden in defacto gevangenissen en worden teruggestuurd naar de landen van origine. Israël is een joodse staat en dat komt in gevaar door instroom van "anderen".

Arachne | 12-02-18 | 00:08

Wat te denken dan van de laatste generaties van PVDA burgemeesters in Gouda. Complete wijken waar het openbaarvervoer niet meer doorheen kon/kan door Marokkanen tuig. Ontkend in de landelijke media. Met dank aan het door derde en vierde generatie neergezette kartel tuig. Indy clubjes? nee, gewoon je partij mislukkelingen plaatsen en de shit laten neerdalen op je bewoners.

paulisimo | 12-02-18 | 00:56

Het feit dat dit zo angstvallig benoemd wordt, bij een functie waarbij praten over de ins en outs van je studie niet waarschijnlijk zijn, laat al zien in hoeverre wij de intolerantie geimporteerd hebben. En daarvoor buigen ook

letopuwzaak | 11-02-18 | 22:54

Ik ben niet blond en ik werk niet in de zieligheidsindustrie. Volgens mij moet ik het zo samenvatten: ergens in-the-middle-of-nowhere is er ruzie en maken beesten elkaar af. Wij als mentaal-ondergeschikten van Aziaten (maar hoger IQ dan die beesten) vinden opvang in de regio niet nodig. En wij weten dat onze gasten zo dankbaar zijn dat ze ons bloed kunnen drinken als wij als gastheer/vrouw iets doen/gedaan hebben dat hen niet bevalt. Daarom moeten wij als gastheer/vrouw onszelf compleet wegcijferen.

Als mijn samenvatting correct is hoor ik dat graag, want ik snap het dan nog steeds niet. Voor mijn gasten is regel 1: mijn huis, mijn regels. Regel 2: als de regels niet bevallen of niet opgevolgd worden, daar is de voordeur. Regel 3: de regels worden nooit uitgelegd in het voordeel van de gast, zeker niet als jij die ter discussie stelt.

ScumbaggusMaximus | 11-02-18 | 22:51 | 2

@ScumbaggusMaximus
Jouw samenvatting van regels is geheel correct. En die zou iedere politicus als grondbeginsel ingeprent moeten krijgen. Daar is niets discriminatoirs aan. Basislesjes beschaving, mijn huis, mijn regels. Voordeur is die kant op. En zelfs dan kan je prima samenleven met mensen, gasten, bezoekers, vrienden, en het ongelukkige geval dat even uit de brand moet worden geholpen. Op kleine schaal werkt het zo, en zo hoort dat op grote schaal ook te gaan. Met realiteitsbesef.

peterdh | 11-02-18 | 23:07

@scumbag
Zij beschouwen zichzelf niet als gasten en nemen dus ook niet die houding aan. Een flink deel beschouwt de hun gegeven gunsten als vanzelfsprekend, als iets waar ze recht op hebben.

Braboblanke | 12-02-18 | 03:52

De politieke correctheid heeft geleid tot een uiterst ongewenst meer verspreiden van het antisemitisme. Generaties geleden werd de islamitische intolerantie al met de mantel der onnozelheid bedekt. Meer en meer Joden zijn West-Europa ontvlucht, omdat overheden weigeren Westerse normen te handhaven. Normen die mede door de bekende Joods-Christelijke invloeden hebben geleid tot onvoorwaardelijke vrijheid van woord en gedacht. Een hoog goed dat al jaren met voeten wordt getreden door onze slappe volksvertegenwoordigers, die meer met hun eigen toekomst doende zijn dan met die van het land. Want als je iets keihard ongezien de tyfus moet rammen, zijn het wel antisemieten. Maar dat mag niet meer, de processen in Neurenberg zijn geweest en stel je voor zeg, we zijn toch geen racisten?

hoochee | 11-02-18 | 22:43

Bekijk dit interview eens voor een andere kant van het verhaal in Syrië. youtu.be/-T2UkXjzxlk

Balgesjaakt | 11-02-18 | 22:39

Deze jonge vrouw kijkt Carola Schouten-achtig uit haar ogen, zegt zelf dat ze niet Joods is, maar ze kent wel Israel + West Bank, wat me een groot plus lijkt. Die arabische families uit de West Bank hebben Nazareth en Bethlehem en Sichem en Samaria, dus had deze vrouw prachtige vragen kunnen stellen. Wie weet zijn deze arabieren zelf christenen. Maar zoals de interviewafneemster het nu voorstelt is wel zeer patroniserend en albedisselend. Nu komt er een nitwit zonder vragen en zonder kennis van het land. Jammer!

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-02-18 | 22:31

Ik ben taalbegeleider van Syrische status houders. Bij mijn intake bij het locale Vluchtelingenwerk werd mij gevraagd het waarom. Nou, zeg ik. Een goed geintegreerde statushouder is goed voor de Nederlandse samenleving en dus in de eerste plaats voor mij en dan ook goed voor zij die hier willen wonen. En ik doe het niet omdat ik ze zielig vind. (Tot nu toe weinig zieligs aan gemerkt aan de families.) Gewoon, practisch. Nou, dat is prima. Fijn dat je komt helpen. Ik ben trouwens blank met een joodse neus en politiek rechts conservatief. Ook dat was geen probleem. Dus het kan verkeren.

forecastle | 11-02-18 | 22:22 | 1

Je interviewer had haar dag niet? Of had ze gewoon behoefte aan wat levendigheid op de werkvloer? Gewoon als afleiding?
/Knopje cynisme omlaag schroeft

ScumbaggusMaximus | 11-02-18 | 22:53

Thans de gedicht: 'maatschappij':
-
De verrijking
-
vraagt herijking.

bisbisbis | 11-02-18 | 22:14 | 2

No immigration without recalibration!

Parel van het Zuiden | 11-02-18 | 22:27

@Parel
-
'castration' springs to mind...

bisbisbis | 11-02-18 | 22:30

@De Koreaanse Slet | 11-02-18 | 21:12

De Koran erkent dat Mozes zei dat de joden naar het beloofde land, alleen voor hen bestemd, moesten gaan. Om er aan toe te voegen dat een diaspora niet goed zou aflopen? Verrassend accurate voorspelling trouwens, Mozes was dan ook profeet...
.
Het is ook niet vreemd dat de Koran Mozes noemt. De monotheistische heilige boeken zijn bijna net zo veel een overlevering van (vanzelfsprekend gekleurde) geschiedenis als verspreider van gedachtengoed(!), maatschappijinrichting(!) en normen en waarden(!)
.
In hoeverre spreekt deze lamlendige wiki copy paste mijn stellingen omtrent in de Koran genestelde jodenhaat? Retorisch, u kent me inmiddels wel. Dat doet het niet. Komt niet eens in de buurt. Ik schrijf over een teneur, een rode draad, de heersende uitleg, geef daarbij een enkel voorbeeld en u denkt dat te weerleggen met een zijdelings relevante korantekst?
.
U bent weer eens gewogen en te licht bevonden. Doei!

Parel van het Zuiden | 11-02-18 | 22:05 | 1

@Parel van het Zuiden | 11-02-18 | 22:05 |
Bespaar uzelf de moeite mijn waarde Parel. Zowel u als ik kunnen Slet de gehele dag met de directe islamitische bronnen om de oren slaan totdat we blauw in het gezicht zien. Dan nog word ik (en u waarschijnlijk ook) als leugenaar en dom weg gezet terwijl ik hier dus gewoon de officiële(!) islamitische bronnen (Koran, Sira, het officiële Sharia Handboek, en de Hadiths heb ik online beschikbaar) op tafel heb liggen en er direct uit quote. Inderdaad; Sletje is opnieuw gewogen en te licht gevonden.

Sjefke7807 | 11-02-18 | 23:36

Het is jammer dat de antisemitisme-kaart meteen weer wordt getrokken, er zijn meer groepen die niet in aanmerking komen voor deze functie.

MogeWijEveOvergeve | 11-02-18 | 21:57

Je kan het ook zien als een 'sociale' manier om je fiscale winst te drukken.

EEnzame SchizofrEEN | 11-02-18 | 22:06

@knutsel_ | 11-02-18 | 21:55
De miljoenen die oud-theaterproducent Joop van den Ende via zijn liefdadigheidsstichting wegschenkt aan de cultuursector belanden voor een groot deel bij instellingen waar hij zelf, zijn familie of zakenpartners bij betrokken zijn. De Belastingdienst weet het, maar grijpt niet in.

demaup | 12-02-18 | 01:05

We betalen ze gvd hier en dáár. En die dozen hier zanikken tegen eigen bevolking om te zwijgen. Het is godgeklaagd. De rest van de reactie heb ik zelf alvast weggejorist.

eastender | 11-02-18 | 21:41

Kan me wel voorstellen dat het niet handig is, moeten we niet al te spastisch over doen.

BozePaarseMan | 11-02-18 | 21:09 | 3

BozePaarseMan | 11-02-18 | 21:09,

Punt is niet of het wel of niet handig is.
Punt is dat we een flink probleem hebben met die "hoogopgeleide Syriërs".

Een probleem dat niet onderdoet voor de vele honderden problemen die we al hebben met moslims uit de rest van de wereld, zowel analfabeet als universitair geschoold en alles daar tussenin. Joden moeten weer onderduiken, net als homo's, islamcritici en cartoonisten. In Amsterdam staat weer een schuilsynagoge, en rond de joodse school staat een gigantisch hek met camera's en politiepost.

Maar Baudet is een racist want Yernaz heeft iets gezegd dat Ollongren niet begreep; en als Ollongren iets niet begrijpt, dan mag geen enkele Nederlander dat wel begrijpen volgens d'66.
Zoiets.

Dandruff | 11-02-18 | 21:46

Want “Hun families moesten eerst vluchten uit Palestina en nu moeten ze opnieuw alles achterlaten, dit keer in Syrië. Dat verdriet zit heel diep en zal nooit helemaal helen.”?
Is dat soms allemaal de schuld van Israel dan?
Ik vind het overigens een heel mooi criterium: als een Palestijn uit zijn vel springt en handtastelijk wordt alleen maar omdat iemand aangeeft niet onsympathiek tegenover Israel te staan, subiet die Palestijn Nederland uitflikkeren. Daarover zouden we niet al te spastisch moeten doen.

Professor Superhirn | 11-02-18 | 21:51

Mee eens hoor maar hier gaat het om een functionele handigheid. Als ik met veel pro Erdogan turken moet samenwerken, is het dan handig om te zeggen dat ik Koerden steun? Of als ik een leuk baantje in de Moskee kan krijgen, dat ik christelijk opgevoed ben? Nee, dat is het imo.

BozePaarseMan | 11-02-18 | 23:53

Vertellen ze die migranten eigenlijk wel dat ze in West-Europa zijn?

Hommel | 11-02-18 | 21:06 | 1

Bij de overheid en witte dames die 'welkom' zingen zeggen ze alleen dat ze welkom zijn. De plaatselijke haatimam in de moskee vertelt ze dat zij de voorbode vormen van de islamitische overwinning en dat alle kafir en jeauden ten dode opgeschreven zijn.

Graaf_van_Hogendorp | 11-02-18 | 21:15

Zeg, doe eens een mirrort dan, want de server staat te roken.

Zirafa | 11-02-18 | 20:57 | 1

Tadaah!. Mensen, lees nu even iet de Geenstijl samenvatting, maar het geciteerde gedeelte. Dan zie je dat er mensen zijn die zich gewoon enorm slachtoffer willen voelen.
“Ik zie dat je werkzaam bent geweest voor Joods Maatschappelijk Werk en in Jeruzalem hebt gestudeerd. Wat is jouw persoonlijke band daarmee?”
Ik zie een vraag naar waarom iemand maatschappelijk werk heeft gedaan. Een onderdeel van, jawel, je cv. Goh, wat raar, je krijgt een vraag over je cv. En een vraag over motivatie. Oh jee, bel de slachtoffer hulplijn. En alle discriminatie buro's. Voor je het weet krijg je dadelijk ook nog de vraag of je satanist geworden bent, verpakt als "En waarom heb je besloten om nu hier een baan te zoeken?"

Tjonge, wat huiveringwekkend.

TheEgg | 11-02-18 | 20:56 | 6

@Dandruff | 11-02-18 | 22:32
Het werd dus niet gevraagd. Drie quotes. In geen van drie wordt gevraagd of ze joods is. Dat is een conclusie die briefschrijfster en jij trekken. Ik vind het nog steeds een legitieme vraag, ik zou hem zelf ook kunnen stellen.
Voor een functie als deze is het belangrijk om te weten waarom iemand maatschappelijk werk (wil) verrichten.
En jouw omdraai verhaal. Ehm ja. Zelfe vraag, uiteraard. Waarom deed je het? En inderdaad, als je met dat soort gezinnen gaat werken, lijkt het me, zeker in eerste instantie, niet het belangrijkste onderwerp om over te praten.
"Hoi, ik heb een gewerkt in een land (of een religie) waarvoor jij gevlucht bent".

"Goedendag, ik ben van slachtofferhulp, en probeer u te helpen met het verlies van uw kinderen in dat zware verkeersongeluk. Wist u trouwens dat ik vroeger ook in de autoindustrie gewerkt heb?"

TheEgg | 11-02-18 | 22:46

TheEgg | 11-02-18 | 22:46,

Onzin, om heel veel redenen, en dat weet je best.
Iemand die in Ankara heeft gestudeerd zou nooit gevraagd worden naar zijn / haar band met de islam. En zou ook nooit gewezen worden op het verdriet van Armeense gezinnen. Dat is namelijk volstrekt irrelevant, of zou dat moeten zijn.

Helaas is dat echter niet meer irrelevant in een land waar joden moeten onderduiken. Waar joodse scholen en instellingen met zware metalen hekken, camera's en politieposten bewaakt moeten worden.
Dan kunnen joden inderdaad beter hun opleiding en CV voor zich houden, als die een "persoonlijke band met het jodendom" verraden.

Daar kun jij heel schijtlollig over doen (haha, auto-ongeluk en auto-industrie, vondst!), maar voor mensen die geen D'66 of nòg linkser stemmen is Jodenhaat best wel een groot probleem.

Dandruff | 11-02-18 | 23:10

Nederland, totaal en volledig naar de klote. Wat is er toch gebeurt hier? mijn oude wijk in Gouda, waar ik ben opgegroeid. Nu na al die jaren terug, is het een tweede Ankara, waar ze mij agressief vragen wat ik wil. In mijn oude wijk waar de buurt zorgde voor de ouderen.
Mijn moeder het huis schoon maakte en wij (kinderen de boodschappen deden). Waar ik nu lopend door de prachtige oude stad tal van agressieve (kut) morrokkanen tegen kom, Maakt mij dat een racist? neen eerder een realist.

paulisimo | 12-02-18 | 00:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja godver bij mij zit het verlies van de zuidelijke Nederlanden ook nog heel diep en zal nooit helemaal helen. Maar toch verman ik me jaarlijks bij het passeren van intens kwetsende naamborden als Tournai, Dunkerque en Lille en rijd manmoedig verder zuidwaarts.

Gen. Maximus | 11-02-18 | 20:55 | 2

Doornik, Duinkerken en Rijsel.

De Koreaanse Slet | 11-02-18 | 21:16

Ga dan niet via Luxemburg, ook eens van ons.

paulisimo | 11-02-18 | 22:04

@DKS

Zie onder. Stond altijd al in de Koran, maar de arabische nationalisten struikelden er pas veel later over en dachten die drukken we er even door, ook in landen waar geen enkele arabier woont. Jah...
.
“O Jullie die geloven! Neemt niet de Joden en Christenen tot vriend. Zij zijn als vrienden van elkaar. En wie van jullie hen als vriend neemt, behoort ongetwijfeld tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.” (5:51)
.
Ik heb maar een milde genomen. Koran citaten komen nogal eens in het kruisdraad van joris.
Vreemd eigenlijk... dat het citeren uit de Koran zelfs bij joris (nogal liberaal qua vrij woord vergeleken met zijn conculega’s) niet kan. Of zou er dan toch iets verfoeilijks staan?
.
U weet mijn antwoord. Er staat iets verfoeilijks.
Op zichzelf al erg, maar het wordt in dat boek vergezeld door een boel ander verfoeilijks. In cadans, opgebouw als een rode draad. In de laatste delen wordt het wel milder, maar dat is dan ook NADAT alle andersdenkenden zijn afgeslacht. Heeft iets te maken met Mohammed levensverhaal. Echt de moeite waard, dat heeft namelijk een hele hoop mensen toendertijd het leven gekost. Die nagedachtenis verdienen ze wel.

Parel van het Zuiden | 11-02-18 | 20:52 | 5

Wie heeft de langste koranvers gevonden?
Sletje, hou eens op. Parel ken zijn feiten echt beter.

ristretto | 11-02-18 | 21:49

Dat het in de laatste delen van de Koran milder wordt komt door de structuur: langste Sura's eerst kortste achteraan. De langste zijn echter in Medina geschreven, na de vlucht uit Mecca, toen Mohammed meer macht kreeg en in zijn strijdfase kwam, de kortste zijn in Mecca geschreven toen hij 150 volgers had en begon met prediken en daarom voorzichtig moest zijn. De Koranverzen werden met de jaren juist stelliger en harder.

Bob1985 | 11-02-18 | 22:24

@Bob1985 | 11-02-18 | 22:24
Correct. Er zijn eigenlijk 2 Korans: de Mekka Koran en de Medina Koran. De eerste is nog redelijk 'mild', de laatste laat echt niets aan de verbeelding over. Mohammed probeerde het eerst als prediker zoals Jezus. Hij vergaarde in 10-12 jaar tijd slechts zo'n 150 volgers. Toen hij in Medina begon presenteerde hij zich als warlord/politiek gedreven. Toen kwam de islam van de grond. Leuk weetje voor onze Slet; 2 jaar nadat Mohammed Medina binnen was getrokken waren alle Joden verdreven dan wel vermoord en hun bezittingen werden onder de moslims verdeeld....

Verder is abrogatie ook nogal een dingetje in de Koran. De latere, geweldigdadige verzen overrulen de eerdere 'mildere' verzen. Dit is bindend.

Sjefke7807 | 11-02-18 | 23:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ze in een islamitisch land had gestudeerd, was ze op een heleboel andere plekken waarschijnlijk niet eens aangenomen, dus de zieligerds hier zijn vooral die joodjes die dit een artikel waardig vinden.

Balgesjaakt | 11-02-18 | 20:48 | 5

hahaha, wat ben jij een trol.

TheseDays00 | 11-02-18 | 21:06

Waarom zou een thuiszorgmedewerkster haar cliënten vertellen dat ze in Israël geweest is en daar gestudeerd heeft? Dat gaat ze toch geen ene donder aan? DAT is nou "privé"!

Lupuslupus | 11-02-18 | 21:10

Joodjes? ook familie die vroeger het vervoer regelde naar Westerbork? Jij bent een echte!

paulisimo | 11-02-18 | 21:59
▼ 2 antwoorden verborgen

De strijd in Syrie heeft toch wel aangetoond dat het een etnisch wespennest is en dat werkelijk niemand zich identificieert met het land tenzij een dictator ze dit oplegt en zelfs dan gaat t meer om persoonsverheerlijking dan om nationalisme. Waarom gelooft men in het Westen nog de lezing van de Palestijnse vluchtelingen? Het is echt achterlijke onwetendheid en onbekendheid met de culturen in het Midden-Oosten. Er bestaat geen Palestijns volk. Net zoals er geen Syrisch, Iraaks of Jordaans volk bestaat.. Het is een wespennest van tribalisme, sectarisme en etnische rivaliteit.

Re:Kniftig | 11-02-18 | 20:39

Palestina bestaat niet en heeft nooit bestaan. Ze bedoelen Jordanië. De Jordaniërs willen echter die Pallies niet. Net als de rest van de wereld

PikinhetBlik | 11-02-18 | 20:38 | 1

Eh... Nederland wel hoor.

C.Martel | 12-02-18 | 17:52

Aan Joden hebben hulporganisaties niets. Joden zijn zelfredzaam (op een harde manier geleerd) en daar kunnen de NGO's geen geld aan verdienen, noch een goed gevoel aan overhouden. Moslims zijn perfect. Zij voelen zich slachtoffer, hebben het slachtofferschap geperfectioneerd, en ze hebben werkelijk overal hulp bij nodig hebben, want vooruitgang en rede zijn geen onderdeel van hun religieuze ideologie.

Statler en Waldorf | 11-02-18 | 20:37 | 1

Joden hebben hun eigen hulporganisaties en maatschappelijk werk. Er valt dus iets te zeggen voor zelfredzaamheid.

Arachne | 11-02-18 | 23:43

Een paar weken geleden schreef een Palestijnse Journalist : "Judaism Is A ‘Religion Of Hatred’ Worse Than Nazism". We hebben echter allemaal gezien wat er gebeurde toen ISIS aan de macht kwam in het aangrenzende buurland. Wie heeft recht op dat stukske land, de Palestijnen of the Joden? Ten tijde van het Ottomaanse rijk viel het stukske land onder de bewindvoering van de Sultan, en was er inderdaad een Kalifaat. Dat duurde van 1299–1922/1923. Was dat iets om over naar huis te schrijven ? Ik het niet, misschien kunnen de ISIS commandanten, die in Libië o.a. geld verdienen met de slavenhandel, meer vertellen. Maar zorg ervoor als Journalist dat je het wel kunt navertellen. Ik schreef het volgende : "The promised land used to be known as a piece of land somewhere in the Ottoman empire. At the turn of the century the Communists teamed up with the Jews, and brought terror and tragedy in Russia. Then the NAZI's took custody of the Jews, which became a very unhealthy situation. After the war when Israel was founded, the British for a short while took custody in what was known as the Dominion of British Palestine, after which Israel became a Socialist oriented nation. For a while things got better for the Jews. Then LBJ took out JFK and the USS Liberty and a chain of Deep State US Presidents became the custodians of the Jews, with sometimes horrendous results inside the Middle East, culminating in the ISIS terror during the Obama Presidency. Now with Trump for the first time the Jews are dealing with a straight-up U.S. President , who simply does things which should be done as they are logical, and a schoolboy would suggest that should happen, and made Jerusalem the capital city."

rmstock | 11-02-18 | 20:37 | 1

Het feit dat ISIS erg is, houdt niet in dat het Judaïsme (geloof) geen religie van haat kan zijn. De meeste reaguurders alhier vinden religie, van welke smaak dan ook, enkel haat en ellende.

Arachne | 11-02-18 | 23:41

De blonde dame zei: "Dat verdriet zit heel diep en zal nooit helemaal helen.”
______
Ze bedoelde natuurlijk:
"Die haat zit heel diep en zal nooit helemaal helen.”

Kijkeensaan | 11-02-18 | 20:35 | 3

Indeed!

Basil Fawlty | 11-02-18 | 20:37

"helemaal" kun je ook weglaten:
Ze bedoelde natuurlijk:
"Die haat zit heel diep en zal nooit helen.”

Kijkeensaan | 11-02-18 | 20:37

Haat is een fundamenteel bestandsdeel van hun cultuur. Het is de motor van de jihad die de wereld moet veroveren. Ze formuleert het alleen iets anders

Rest In Privacy | 11-02-18 | 21:03

Laten we nu de grenzen wagenwijd openzetten. Elke zogenaamde zieligerd naar Nederland. En dan zien we wel of het samengaat of niet. Maar dit tergend langzame proces gaat zwaar ten koste van mijn geduld. Ik heb liever gelijk aangetoond dat we elkaar de hersenen inslaan, het sociale vangnet niet houdbaar is, het zogenaamde veilige en burgerlijke leventje niet kan voortbestaan op den duur. Dit slow-motion pleister van de wond trekken is zo irritant. Doet het gewoon in een korte maar duidelijke actie. Het gaat er toch wel op neer komen. Of doe het niet en zet de grenzen potdicht.

Ofzo2 | 11-02-18 | 20:35 | 3

Nederland in 2035. Na hevige en bloedige gevechten heroverde de BS Almere op de islamitische opstandelingen. De poort naar NEW Raqqa lag nu open.

paulisimo | 11-02-18 | 20:59

Is Almere bloedige gevechten waard? Kunnen we daar niet beter omheen trekken en de polder blank zetten?

Rest In Privacy | 11-02-18 | 21:04

Buttbanger, sofar mijn favoriet. Laten wij eens samenkomen om een voorjaars offensief te beginnen. mijn Opa mompelde iets over Rommel.

paulisimo | 12-02-18 | 00:02

Die Palestijnse gezinnen buiten Israël zijn altijd 'palestijn' en vluchteling gebleven zodat men druk kan blijven uitoefenen op Israël.
תמיד ישראל!

Schepvogel | 11-02-18 | 20:35 | 1

Westbank naar Jordanie en Gaza naar Egypte. Heb je de twee statneoplossing die werkt in plaats van net doen of er 1 Palestina (fantasieland) kan bestaan terwijl Palestijnen alleen maar een negatief doel hebben. Maar nee, dat volk willen Egypte en Jordanie niet meer hebben, liever kwijt dan rijk, muur er omheen (huh, daar gaat het bijna nooit over). Kansloos volk.

TheseDays00 | 11-02-18 | 21:11

@De Koreaanse Slet | 11-02-18 | 19:55

U heeft overduidelijk de Koran, Hadith en duidingen als die van Al-Ghazali NIET gelezen.
.
Een van de continu terugkerende thema’s is verovering, de zucht naar expansie. Dat is ook de primaire reden dat de Islam haar volgelingen vereist te leven volgens handboek soldaat, woestijn editie.
.
Is ook allemaal niet zo moeilijk te snappen hoor. Arabische en Perzische schriftgeleerden schrijven nogal liederlijk. Het ligt er nogal dik op, zullen we maar zeggen. Mmm’kay..
.
Ga astublieft iemand anders lastigvallen met uw wiki-knipseltjes. Heb ik helemaal niets mee. Een coherent beeld van redelijk complexe subject matter als religie bouw je niet op door wat weetjes te verzamelen en links en rechts wat te schreeuwen.
.
Dat de semitische volken en religies met elkaar verbonden zijn moge duidelijk zijn. Ik denk dat ik wel durf te stellen dat we hier met zijn allen ontzettend verlicht zijn nadat u die open deur heeft ingetrapt en we nog steeds in het zonlicht staan.
.
Veel dank weer voor het kapstokje. De onwenselijke boodschappen van de Islam en waar het haar volgelingen toe drijft kunnen wat mij betreft niet vaak genoeg uitgebreid besproken en beschreven worden.

Parel van het Zuiden | 11-02-18 | 20:34 | 1

*zucht*

De Koreaanse Slet | 11-02-18 | 20:51

Nou dan worden ze toch gewoon niet geholpen? Next!

knutsel_ | 11-02-18 | 20:34

De zieligheidsindustrie heeft haar eigen maatstaven wat betrokkenheid is, ethisch goed en dergelijke. Een Joods meisje hoort daar niet thuis, want Palestijnen zijn zielig. Iedereen weet dat dit fout is, maar het blijft gewoon bestaan, want de zieligheidsindustrie wil in een goed blaadje staan bij moslims, doen ze toch niet want blonde meisjes zijn zelden vrome moslims.

lingo star | 11-02-18 | 20:27

Dit is nu precies een voorbeeld waarom de integratie volledig mislukt is. Keer op keer behandelen we ze als zielige mensen die je niet moet laten merken hoe het er echt aan toe gaat in Nederland. Zachte heelmeesters maken diepe wonden, Owee als die gaat etteren.

watazooi | 11-02-18 | 20:23

Walgelijk, dat gebuig voor dat kudtgeloof wat islam heet!
Gewoon accepteren dat wanneer je hiernaartoe komt, moslim, dat je je MOET aanpassen!
VVMU
Geen kindneuqerij
Geen vrouwslaan
Werken
Studeren
En respect hebben voor iedereen om je heen; die betalen immers mee aan jouw gratiez verblijf hier!
Drammen en je kids niet opvoeden? Terug! Wegwezen! Dan moeten we je hier niet!
Zo moet het worden en zo ZAL het ook gaan worden!

pennestront | 11-02-18 | 20:22 | 3

pennestront for president

shampo | 11-02-18 | 20:26

Geloof? Islam?
Sinds wanneer?

F. Jacobse | 11-02-18 | 20:58

Vrouw schlaan nie goe?

paulisimo | 11-02-18 | 21:02

Server rookt. Spiegeltje?

Frau Merkel | 11-02-18 | 20:21

Niemand? HuiverinGwekkend zo.

Rooddraakje | 11-02-18 | 20:21

Huisbezoek??? Hebben deze mensen zo snel al een huis gekregen? In dat geval bij ieder huisbezoek aangeven dat iedereen in Nederland een groot aanhanger is van Wilders. Dat het misschien verstandig is om het eigen land weer te gaan opbouwen. Niet vanuit hier maar vanuit het eigen land.

ViaNova | 11-02-18 | 20:19 | 3

Roflol.

Lupuslupus | 11-02-18 | 20:19

En dol is van varkens als huisdier.

paulisimo | 11-02-18 | 22:21

Een varkentje als huisdier is zó schattig. Als ik groter woonde zou ik er beslist 1 of 2 aanschaffen.

Lupuslupus | 11-02-18 | 23:18
-weggejorist-
Hetkanverkeren | 11-02-18 | 20:17

Nou en, ik spreek voor mijn werk ook mensen van verschillende pluimage, maar kan ook niet tegen iedereen zeggen dat ik atheïst ben. Vindt mijn werkgever ook niet leuk.

Meeroever | 11-02-18 | 20:16

Links Nederland is met haar unieke normen & waarden verworden tot een NSB-achtig genootschap.

Ervaringsdeskundige | 11-02-18 | 20:14 | 1

Geheel mee eens. En als voorbeeld de reactie boven je van meeroever. Die kan er zo bij aansluiten.

Ofzo2 | 11-02-18 | 20:21

Ik zie het probleem even niet? Geenstijl clickbait er van 'moet zwijgen', maar "dan kun je het hier maar beter niet over hebben." is toch heel iets anders. Dat is gewoon goed advies, als je met deze mensen moet werken. Of dat nu wel of niet terecht is, doet er helemaal niet toe. Die meid moet werken met die mensen, en als ze verteld dat ze in jeruzalem gewerkt heeft, kunnen die mensen voor haar (dat meisje dus) gevaarlijk reageren.

Dus is "daar kun je het beter niet over hebben" gewoon een goed, niet dwingend, advies. Als ik iemand ken die zwaar Ajax fan is, en die gaat een middag in de kuip Feyenoord kijken, zal ik ook tegen hem/haar zeggen dat ie maar beter niet kan zeggen dat ie Feyenoord fan is.

Nee, Geenstijl, weer eens de plank opruiend misgeslagen.

DrommelseKlootviool | 11-02-18 | 20:08 | 17

DrommelseKlootviool | 11-02-18 | 21:30,

Jij stelde dat GS "de plank opruiend had misgeslagen".
Maar feitelijk heeft GS dus gewoon gelijk; in die situatie zitten we nu.

En de enige oplossing is; de kraan dicht.
Jezelf op het Malieveld door de fascisten van afa en isis in elkaar laten rossen lost namelijk niks op. Deels omdat 1400 jaar intolerantie en oproepen tot grootschalige slavenhandel en genocide niet door een enkele kloppartij wordt beïnvloed. Maar vooral omdat hamas-aanhangers die zichzelf "links" noemen, zoals SP, GL, D'66 etc zo'n demonstratie vooral gebruiken om tweedracht te zaaien tussen de Nederlanders.
Geloof het of niet, zelfs binnen de linkse kerk zijn duizenden, misschien wel tienduizenden Nederlandse kiesgerechtigden te vinden die geweld tegen joden en homo's afwijzen. De politiek en de MSM zwepen hen echter steeds succesvol op tegen partijen die geweld tegen joden en homo's afwijzen, zoals PVV en FvD.
Demonstraties veranderen daar niks aan integendeel; voor- en tegen- standers van steniging lopen onverstaanbaar naar elkaar te schreeuwen. Liefst zo makkelijk, en daarmee zo hol mogelijke slogans. Ingaan op de voors en tegens van steniging lukt alleen in echte inhoudelijke discussies.

Dandruff | 11-02-18 | 22:03

Dandruff | 11-02-18 | 22:03
Nee, geenstijl slaat de plank opruiend mis. Ten eerste stellen ze dat het een verbod op spreken was, wat het volgens hun eigen artikel tenminste, niet was. Het was gewoon een praktisch en verstandig advies.

Geenstijl presenteert het alsof een jodin nagenoeg opgedragen is zich te verschuilen, en dat is bullshit van de bovenste plank. Context is alles en Geenstijl trekt dit totaal uit context, op oproer te kraaien.

DrommelseKlootviool | 11-02-18 | 22:27

DrommelseKlootviool | 11-02-18 | 22:27,

Ik heb geen zin in welles-nietes. Feit is dat;
- joods zijn tegenwoordig een probleem is in islamiserend West Europa.
- joden zich dus onzichtbaar moeten maken, net als homo's en ongesluierde vrouwen.
- iemand die met asieleisers gaat werken, daar kennelijk op gewezen wordt.
Of we dat een advies of een spreekverbod noemen is lood om oud ijzer.
Feit is dus dat we islamiseren.
Punt.

Inmiddels ontvluchten joden massaal Frankrijk, en in mindere mate Zweden; ook in andere West Europese landen ontvluchten joden de steeds verder islamiserende wijken en steden. Maar dat en honderden andere immigratieproblemen zijn onbespreekbaar, omdat partijen als Groen Links meer moslims hier naartoe willen halen.

Jij zegt dat alle feitenkennis en alle logica "opruiend" zou zijn.
Als dat waar zou zijn dan zouden moslims zich moeten verstoppen.
Dan zouden moslims West Europa ontvluchten, en de-islamiserende wijken verlaten.
Dan zou moslims geadviseerd worden hun islamitisch geloof te verbergen.
Daarvan is nergens in Europa sprake.
Zoals alle islamapolegeten draai je de wereld precies 180 graden om.

Dandruff | 11-02-18 | 22:55
▼ 14 antwoorden verborgen

En natuurlijk vooral geen boterhamenworst in nabijheid van een zielige moslimvluchtelingen. Eigenlijk moet je bij alles opletten wat je eet en koopt. Stel je voor...

bitterpete | 11-02-18 | 20:05 | 2

Haha . Ja voor je het weet worden ze boos. Nou dan zijn de rapen gaar!1!

atheïstisch stemvee | 11-02-18 | 20:07

Doen ze bomgordels om en shit.

tragic1911 | 11-02-18 | 20:18

Kunnen we die palestino’s er niet uit flikkeren?

Stijlicoon | 11-02-18 | 20:04 | 1

ja, maar niet naar Friesland! Hebben het straks druk genoeg met vluchtende Randstedelingen.

paulisimo | 11-02-18 | 21:30

Pleur toch op met dat pro-israel of pro-palestina geneuzel. Laat ze elkaar lekker het leven zuur maken, die beneden minkukels in die zandbak.

DrumPiet | 11-02-18 | 20:04 | 4

Eikels!

tata1981 | 11-02-18 | 20:10

@tata1981
Jij bedoelt “Ollonnekes”, zeker?

Accident_Prone | 11-02-18 | 20:18

Nieuwe stijl of common sense gevonden?

TisNieZoMoeilijk | 11-02-18 | 20:25
▼ 1 antwoord verborgen

De blonde dame keek ernstig. Ze meende het, zo te lezen. Ze gelooft in de sprookjes van de Palestijnen: alles achterlaten in Syrie. Als deze mensen zo van hun land houden, zoveel van hun spulletjes houden, zoveel van hun taal, cultuur en vooral geloof houden, dan moeten ze niet in Nederland blijven. Ze kunnen zo weer terug. Syrie is grotendeels veilig. Ik ben gestopt te geloven dat deze mensen echt Syriers zijn, of Palestijnen, misschien zijn ze gewoon van de een of andere oosterse stam. Wel geloof ik dat deze mensen anti-seminieten zijn. Dat kun je lezen op internet, in de krant, op de tv.
Op anti-seminieten zit Nederland niet te wachten. Ik, in ieder geval, wil in vrede kunnen leven met de Joden die hier wonen. Ik wil ook in vrede leven met de homoseksuele medemens, met de heteroseksuele medemens, de Christenen, Boeddhisten, Hindoe's en atheisten. Dit staan de Palestijnen, de Syriers, de moslims over het algemeen, niet toe. Dat kun je ook lezen op internet, in de krant, op de tv. Zij kunnen mij: het tegenovergestelde bewijzen, zij kunnen mij laten zien dat dit niet zo is. Daar wacht ik op. Tot ik een ons weeg.
De blonde dame gelooft alles. Ze blijft ernstig: je kunt beter niet zeggen dat je in Israel hebt gewerkt. Of het een vloek is. Zij vindt het de gewoonste zaak van de wereld. Te triest voor woorden. Triest dat niet alleen blonde dames in Nederland deze mentaliteit hebben.

onnosel | 11-02-18 | 20:04 | 1

Geloof mij, we are doomed! Heb in het verleden beroepsmatig in Coa's gewerkt (aanleg netwerken). Ze moeten natuurlijk wel naar huis kunnen bellen. De naïviteit van het aanwezige kader is/was stuitend. Hun wereldbeeld is volkomen verwrongen. Die (goedbetaalde mafklappers) denken echt dat je half Afrika en het midden oosten hier op kunt vangen. Ben toen veranderd van harde SPert tot de cynische lul die ik nu ben.

paulisimo | 11-02-18 | 21:48

Wat een populisme in dat sollicitatiegesprek.

Moestuinier | 11-02-18 | 20:01

Integratiecoach? Is zo iemand om te helpen bij het invullen van de UWV formulieren en de hulp bij het aanvragen van gemeentelijke subsidies?

Linkse allergie | 11-02-18 | 19:58 | 1

Precies dat ja. En de weg wijzen naar het loket van de Soc. Dienst natuurlijk. Dus ik begrijp werkelijk niet wat de opleiding van de 'coach' daarmee te maken heeft.
Wanneer je iets in een winkel koopt wordt toch ook niet aan de verkoper gevraagd waar hij gestudeerd heeft?

Lupuslupus | 11-02-18 | 20:07

Toch is het ressentiment van “palestijnen” wel te begrijpen. Gaan die joden ineens een staat oprichten, steden bouwen en alles lopen irrigeren. Sta je daar ineens met natte poten. Juist wij post-53 Nederlanders moeten ons kunnen voorstellen hoe dat voelt. Snap er zelf dan ook niets van dat ze dan weer ook boos zijn over die muur die de joden voor ze bouwen. Wij moesten dat verdikkie allemaal zelf doen!

Parel van het Zuiden | 11-02-18 | 19:57

Racisme, discriminatie, sociale uitsluiting; it's a bitch.
Veelkoppig monster.
Alleen bij de blanken hoor.
Wie 't gelooft, mag 't zeggen.
Maar niet van de heimelijk racisten.

Der Paulie | 11-02-18 | 19:56

Guttegut meid, wat ontzettend sneu voor je.

Maar nu: wat is nou werkelijk de kans dat je met deze types over (nota bene) je STUDIE moet praten? Dat zal vast dagelijks zijn. Het onrecht is groot!

('t Zal ook eens niet van de langetenenbrigade komen)

Gazzerop | 11-02-18 | 19:54

Het vragen of iemand Joods is in de professionele sfeer. Is dat niet sinds 1945 verboden?
Verder wil ik mij niet al te veel mengen in het Palestijnse - Israëlische conflict, maar sinds wanneer zijn Israëlische Palestijnen officieel erkende vluchtelingen?

Rommelende Onderbuik | 11-02-18 | 19:53

Jeruzalem is trouwens een kut-stad. Opgefokte joden in het westen, opgefokte Arabieren in het oosten. Iedereen staat praktisch op springen. En de christenen... Wat die daar doen... Geen idee. Maar ze zijn er.

De Koreaanse Slet | 11-02-18 | 19:51 | 3

Het heeft op mij ook geen grote aantrekkingskracht. Trouwens die hele regio niet. Ben een keer in Cairo geweest, dat was en blijft een eenmalige actie.

HoerieHarry | 11-02-18 | 19:58

Het is je misschien ontgaan slet, maar de Christenen menen dat JC daar aan het kruis genageld is. Het is een heilige plaats voor Christenen.
isgeschiedenis.nl/nieuws/de-heilige-g...

BlowingBubbles | 11-02-18 | 20:03

Ik ben voor de verandering een keer met je eens. Het begint al als je vanuit relaxed Tel Aviv naar J rijdt. Nou ja rijdt, in de toeterende file staat. reclame posters die door orthodoxen onder handen zijn genomen.

Rest In Privacy | 11-02-18 | 21:15

Server van de NIW-site is net in de oven gegooid ofzo? Krijg niets te zien

raskol | 11-02-18 | 19:47

@keestelpro | 11-02-18 | 19:38

Ik denk niet dat ik bij de club pas. Ik blijf lekker bij het plebs.
.
Dank voor de correctie. Het nageslacht zal in ieder geval weten dat je bij mij niet over islam moet beginnen.

Parel van het Zuiden | 11-02-18 | 19:46 | 3

Islam is de derde versie van Abrhamistische geloven welke weer op het Zoroaster concept van monotheïsme zijn gebouwd. Binnen deze geloven heb je weer tig stromingen die weer allemaal een andere versie aanhangen.

Wat jij bedoelt is politieke islam of islamisme een relatief moderne vorm waarin Arabisch nationalisme wordt gemengd met religie en mooie ellende zoals Al Qaida en Daesh voortbracht.

De Koreaanse Slet | 11-02-18 | 19:55

@De Koreaanse Slet | 11-02-18 | 19:55
Ach had ik deze eerst ook nog maar gelezen.
"Het heeft niets met de islam te maken, enkel met de politieke islam".

U bent af, gaat direct naar de gevangenis en niet langs start en ontvangt geen 40.000 gulden.

Negeer aub TisNieZoMoeilijk | 11-02-18 | 20:12

TisNieZoMoeilijk | 11-02-18 | 20:18

Palestijnen bestaan niet eens. Die zijn door Arafat uitgevonden dankzij een geniale marketingstrategie. Hij verzamelde de rondtrekkende stammen uit de buurt, een soort zigeuners van het Midden-Oosten zeg maar, en hij gaf ze allemaal dezelfde sjaal. "Vanaf nu zijn jullie Palestijnen", sprak hij. Als Arafat dat niet gezegd had, dan hadden ze het nooit geweten.

Nonkel Frituur | 11-02-18 | 19:43 | 20

Het probleem wordt het beste weergegeven in een reactie van DKS elders op deze pagina. Het verzinnen van een exclusief niet-Joods “Palestijns volk” door Arafat c.s. in de jaren ‘70, als een culturele en etnische entiteit (met recht op het land, dat in 3 oorlogen tegen Israël is verloren), en de notie dat elke afstammeling van Arabische “Palestijnen”, die in 1948 uit de uitgeroepen staat Israël zijn gevlucht óók Palestijnen zijn, of ze nu in Amman, Beiroet, New York, Parijs of Damascus zijn geboren.
En gelijktijdig is elke afstammeling van een sefardische of ashkenazische jood die na 1948 naar Israël is geëmigreerd, maar in Tel Aviv, Jerusalem, Haifa of Beer Sheva is geboren, voor altijd een immigrant die het land van de arme Arabische Palestijn heeft ingepikt, ook van die Palestijn die er niet is geboren.
En zo komen de Palestijnse statistici op meer dan 12 miljoen “Palestijnen” wereldwijd, terwijl er in 1948 hooguit anderhalf miljoen waren.
m.jpost.com/Middle-East/Experts-clash-...
en.m.wikipedia.org/wiki/Demographic_h...)

(En dan maar blijven roepen dat er een genocide op Palestijnen gaande is.)

Stormageddon | 11-02-18 | 22:42

@Stormageddon | 11-02-18 | 22:42
Nou ja, wat ik al zei - complex en dus heel veel mensen met agenda's die dan weer een beeld proberen te schetsen waar zij belang bij denken te hebben.. ik denk sowieso dat na al die tijd allang niet meer 1 persoon je nog die situatie uit kan leggen en dat het zo gegaan is - na bijna een eeuw conflict puzzelt iedereen in het beste geval denk ik een beetje zijn eigen waarheid bij elkaar (en je zal nooit niemand tegenkomen denk ik die er precies zo overdenkt als het bijvoorbeeld op Wikipedia staat.. al is het een aardig startpunt om je er in te verdiepen - maar hoe meer mensen er mee te maken hebben, hoe meer die geschiedenis vanuit het eigen perspectief misschien ook uitgelegd wordt).
Een grote 'balagan' zou je het in het Hebreeuws misschien ook kunnen noemen - vraag is dus, hoe je dus op enig moment weer tot een oplossing kan gaan komen.. (afgelopen week was trouwens een redelijk dramatische week daar.. ik denk niet dat het erg hard hierover gegaan is qua discussie). Maar hopelijk komt er toch weer een tijd dat er schot in iets van oplossingen komt.

nickolaas | 11-02-18 | 23:15
-weggejorist-
nickolaas | 11-02-18 | 23:38
▼ 17 antwoorden verborgen

Het is dan ook niet echt slim om in je CV de waarheid te vermelden. Wat zou er dan in de CV van Diederik Samsom staan? Of die van Mark Verheijen?

Mark Verheijen | 11-02-18 | 19:41 | 1

Lieg altijd over mijn CV. De nitwits aan de andere kant hebben toch een lager IQ, want blank.

paulisimo | 11-02-18 | 22:33

Dat die ... alleen het woord Palestina al gebruikt roept bij mij enorme agressie op. Maar ik ben netjes opgevoed, dus ze heeft niets te vrezen.
Dat geeft meteen het verschil weer tussen ons en die moordlustige holbewoners die we hier en masse binnen halen.
Bovendien Is het alweer 70 jaar geleden dat ze "moesten" vluchten. Dus ze moeten niet zo zeiken die "Palestijnen". Wij vliegen ook niet iedere Duitser naar de keel als we er een tegenkomen.
Aanpassen of oprotten.
Bij voorkeur dat laatste.

Rest In Privacy | 11-02-18 | 19:40 | 4

Ja die overcompensatie voor de 2e wereldoorlog begint mij ook de keel uit te hangen. Als iets goed willen maken kunnen ze beter een paar F35's voor de IAF kopen, in plaats van miljoenen jodenhaters naar Europa te halen.

Rest In Privacy | 11-02-18 | 21:24

Ja hoor alles goed en wel, waarom een uitzondering voor zie krauts? Mijn vader heeft op de Grebbenberg met een musket uit 1873 tegen hullie gevochten. Zoiets vergeet je nooit ! En nu hebben we weer te maken met de bastaard kleindochter van Adolfje en haar gnoom Schulz. Hou die mofrikanen in de gaten, immers zet 10 Duitsers bij elkaar, heb je een nieuwe SDAP. Zet 10 Nederlanders bij elkaar, heb je 13 politieke partijen. Fock zie Germans.

paulisimo | 11-02-18 | 22:54

@paulisimo | 11-02-18 | 22:54

Laat Angela haar gang gaan en over 50 jaar zijn er geen raszuivere Duitsers meer. Wie dan de financiële verplichtingen van ze germans moet overnemen, dat wordt een prachtige discussie.

Arachne | 11-02-18 | 23:26
▼ 1 antwoord verborgen

Hun families moesten eerst vluchten uit Palestina en nu moeten ze opnieuw alles achterlaten, dit keer in Syrië. Dat verdriet zit heel diep en zal nooit helemaal helen.”

Nee hoor, toen ze in Turkije aankwamen waren ze al veilig. Daar hadden ze, zonder toezegging van gratis woning, geld, ziekenzorg en onderwijs, kunnen wachten tot de oorlog voorbij was om Syrië, mee te helpen opbouwen.

Buiten het feit dat deze mensen niks met Syrië ophebben, weten ze zich ook niet te gedragen jegens de gratis hulp die ze krijgen maar brengen ze ook nog een hoop antisemitisme mee.

Dan mag je jezelf in alle redelijkheid afvragen wat deze mensen hier doen en waarom. Dat lijkt wenselijke dan hun gedachtengoed tegemoet te komen door mensen adviseren te zwijgen over Israël.

netniet | 11-02-18 | 19:39 | 1

Als ze niet keer op keer een oorlog waren begonnen hadden ze nu gewoon fijn in hun ouderlijk huis kunnen wonen.
net zoals de arabieren die wel in Israël zijn blijven wonen en onderdeel zijn van de maatschappij.

miko | 11-02-18 | 19:53

Iedereen heeft het wel over ISIS en Hamas enzo, maar die joden, dat zijn ook geen lieverdjes hoor.

Sommige groepen moeten eens een keer goed naar zichzelf kijken... Snap best dat er in de Gaza strook een hoop leed is en dat Israel daar ook geen schone handen heeft, maar een groepering die overal waar ze in redelijke getale aanwezig mot heeft met andere groepen, kan misschien ook concluderen dat het niet aan de andere groep ligt.

Terra | 11-02-18 | 19:37 | 5

die,die,die Joden heh, zijn ook errug joh! Je zal maar omringt zijn door een paar honderd miljoen geloof waanzinnigen. Wel met een laag iq, dat wel.

paulisimo | 11-02-18 | 21:24

@Paulisimo
Dacht daar een Hans teeuwen refentie in te stoppen maar die is net iets anders..
Bedoelde 'm eigenlijk precies andersom, volgens mij is er tegenwoordig maar 1 groepering die moeite heeft met joden, buiten een paar neo-nazi's om, maar dat zijn er naar mijn weten niet zo heel veel.

Die andere groep, de Moslims hebben eigenlijk overal waar ze redelijke nummers hebben altijd ruzie met de imheemse bevolking en als die er niet (meer) is dan hebben ze dat met andere stromingen van hetzelfde geloof. ISIS, Al Quaida, Boko Haram, de lijst met terreur organisaties van dat ene geloof lijkt geen eind te hebben. Als er een stroming de overmacht krijgt dan zie je onmenselijke situaties in die landen.

Terra | 11-02-18 | 22:31

Hoi Terra, snap je nu, Sorry voor mijn harde reactie. Jij bent een goed meissie/vrouw. Was even klaar met de Joden Bashing. Er zijn er niet zoveel meer in Nederland. Voor 1/4de ben ik er een , en zal strijden tot mijn eind.

paulisimo | 11-02-18 | 23:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben erg verdrietig (en boos) over de Islamslacht van niet-moslims. Het lijkt me dan ook beter als men in mijn bijzijn begint over Islamdingen....

Parel van het Zuiden | 11-02-18 | 19:34 | 1

U vergeet het woordje 'niet'. Neem premium en fix uw tegel.

keestelpro | 11-02-18 | 19:38

Maar gelukkig was ze niet Joods en kwam ze er met een waarschuwing vanaf.
Nederland 2018. Nie wieder? Jawohl!
(Maar Terry Baudet, DAT is pas erg!)

keestelpro | 11-02-18 | 19:33 | 4

Volgens mij zijn die dildo's van "een ander joods geluid" en Lodewijk Assher, de nieuwe joodse raad. Die denken dat als ze aardig doen, gespaard zullen blijven.

Rest In Privacy | 11-02-18 | 19:49

Het zijn meestal andere joden die deze mensen en mogelijke joden "vriendelijk attent maken" op mogelijke problemen. Dat draagt ook niet bij tot een toleranter Nederland. Altijd maar verdeeldheid en het lijkt steeds erger te worden.

TamVlindertje | 11-02-18 | 20:11

TamVlindertje | 11-02-18 | 20:11
Zo zijn het ook meestal moslims die ons en andere moslims wijsmaken dat de joden, de zionisten de Satan is. Wat probeer je eigenlijk nu al meerdere tegels te zeggen? Verdeeldheid zaaien?

Acar_ketimun | 11-02-18 | 20:39
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt me minimaal vereist.
Elke hulpverlener moet zich voorstellen als joodse homohulpverlener. Kan de 'vluchteling' daar niet mee omgaan dan typhen ze maar weer op en gaan ze -uitkering- asiel aanvragen in het zandbakkenland

miko | 11-02-18 | 19:33

Ach ja Amerikanen reizen al 15 jaar met Canadese vlaggen op tassen de wereld rond, Duitsers zeggen al decennia dat ze Nederlands zijn in een paar voormalige Oostbloklanden (en als je Nederlands bent vooral duidelijk maken dat je niet Duits bent!). En zo gaat het wel even door. Ken persoonlijk ook wat Amerikanen die ook rond Irakezen heel voorzichtig zijn en zich opgelaten voelen. Or Servische christenen rond Bosnische moslims. Ook verhalen genoeg erover.

Om van vluchtelingen te eisen dat ze de vrijheid van politieke mening over buitenlandse politiek naast zich neerleggen lijkt me ook weer zo wat. Dus krijg je situaties dat ze mensen je wel eens vragen wat je nu vindt van jou regering of landgenoten. Of schampere opmerkingen.

Maar ja dat over die universiteit... dat is echt wel stompzinnige advies als het verhaal waar is. Er studeren ook Arabische Israëliërs en Palestijnse Israëliërs aan die instelling bij mijn weten.

GeenAccount | 11-02-18 | 19:33 | 1

Alleen gaat zij niet naar Palestina, maar de Palestijnen komen naar hier. Als vluchteling. Allah akbar nog aan toe zeg.

atheïstisch stemvee | 11-02-18 | 19:38

Israël heeft de absolute militaire overmacht in de Fatsoensdiscussie met de Palestijnen. Daarom bestaat het land nog en kunnen joden en arabieren er naast elkaar leven. Als die laatsten dat zouden willen.

Zouden de palestijnen de militaire macht hebben dan zouden zij "vrede" veroorzaken door eerst alle joden te vermoorden. Waarna je kan afvragen wat voor ellende ze dan gingen bedenken om hun achterlijkheid te verklaren.

Gelukkig is militaire macht niet iets wat verstrekt kan worden door het achterbakse linkse tuig dat hier hoog boven op alle Fatsoensheuvelen woont. Dat voorkomt slachtingen & ellende.

Jan Passant mk2 | 11-02-18 | 19:33 | 2

Spijker. Kop

Poppo van Ulvinga | 11-02-18 | 19:33

Ik heb veel gereisd maar Israelische mensen zijn in het buitenland behoorlijk onverdraagzaam en racistisch. Dat viel telkens weer op. En dan heb ik het niet over joden want het jodendom is gewoon een religie, iets tussen mens en god.

TamVlindertje | 11-02-18 | 20:13

Heel Syrië/Palestina zit vol met antisemieten .
Antisemitisme wordt van jongs af aan onderwezen op school en in de door de staat gecontroleerde media.
Met het binnenhalen van al die zielige Syriërs/Palesteinen importeren we ook een verse golf antisemieten .
Maar zoals we dat alleen in Nederland kunnen buigen we voor dit soort figuren en hebben we er ook nog begrip voor en bieden we zoals echte Calvinisten van te voren alvast onze excuses aan.

pontius | 11-02-18 | 19:31

Yep... ik ben gesneuveld in Lisabon tegen Den mohammedanen. Dat zit ook erg diep. Dus eigenlijk snap ik het wel. Gaan we binnen kort weer eens ouderwets los dan... ouwe koeien uit de sloot en hop hop hop met Den uiers in galop

Poppo van Ulvinga | 11-02-18 | 19:29

Hoezo moeten ze vluchten uit Palestina? Dat 'land' heeft in de afgelopen jaren 33 miljard gekregen uit het buitenland, 12.000 euro per hoofd van de huidige bevolking aldaar. Prima basis. Als iemand uit Palestina moet vluchten is het omdat iedereen elkaar daar de tent uit vecht in familie- clan en stammenvetes. Daar komt geen Jood aan te pas.

Hufterst | 11-02-18 | 19:29 | 2

De moraal van dat verhaal is dat het beter zou zijn geen 33 miljard aan de palestijnen te geven, hoeven ze niet te vechten om wie het op zijn Zwitserse bankrekening mag zetten.

Jan Passant mk2 | 11-02-18 | 19:44

Right, ze zouden daar allemaal op gouden, opgevoerde kamelen kunnen rijden, Maarrrr gratis zieligheid geld!

paulisimo | 11-02-18 | 21:19

Het verdriet om het toelaten van zoveel intoleranten gaat anders bij mij ook steeds dieper en dieper zitten.

Poesmobiel | 11-02-18 | 19:27

En heb hetvooral veel over de holocaust. Dan worden ze een beetje blij.

Peniskokertje | 11-02-18 | 19:27

Lekkers die gehele Gaza strook problematiek tot U gebracht door PvdA/GL en D66.

liegende lippen | 11-02-18 | 19:26

Gelukkig leven we in een vrij land. Vraag maar aan Wilders.

maar toch | 11-02-18 | 19:26

Kunnen ze de rotsmoskee niet gewoon verplaatsen onder het mom van “als mohammed niet naar de berg kan, gaat de berg naar Mohammed” ?
.
Volgens mij had IS een paar hele mooie rotskammen gezuiverd van yezidi’s en koerden.

Parel van het Zuiden | 11-02-18 | 19:24 | 1

Ik zie het helemaal voor me. Kan Mammoet er ook een paar shekels aan verdienen.

PresidenteDeConjovia | 12-02-18 | 03:57

Toch gun ik Amsterdam, zeker na de Ollongren-Pechtold tandem de afgelopen weken, er wel 200 000 Palestijnen bij. Marokkanen mag ook.

skoftig | 11-02-18 | 19:23

Ik zou nog een stapje verder gaan; laat de Palestijnse immigranten begeleid worden door moslims dan weten we zeker dat de integratie goed gaat.

Pimol | 11-02-18 | 19:23

Kan mij iemand de historie van het Palestijnse 'volk' uitleggen want volgens mij bestaan ze pas maar een jaar of 50 - 60.

Kaas de Vies | 11-02-18 | 19:23 | 20

De Filistijnen waren zeker geen moslims. En ze zullen vast en zeker varkensvlees hebben gegeten. Daar bestond bij Myceense en Minoïsche culturen (waar zij waarschijnlijk onderdeel van waren, indien niet bestuurlijk dan toch zeker cultureel), geen taboe op.

Stormageddon | 11-02-18 | 22:56

Al eeuwen is de naam Palestina in omloop om dat gebied te beschrijven. Toen na WO1 de Volkerenbond het Ottomaanse Rijk opknipte, kregen de Britten het. Ook zij noemde het Palestina. En daar woonde mensen: de Palestijnen. In 1948 woonde er 608.000 Joden en 1.237.000 Arabieren. Allemaal Palestijnen. Allemaal Semieten. En allemaal met een lange geschiedenis in dat gebied. Sinds de oprichting van de Joodse staat Israel wordt de naam "Palestijnen" alleen gebruikt voor de niet-Joodse inwoners van het voormalige Palestina. De meeste daarvan zijn Arabische-moslims, maar er zitten ook christenen tussen.

vrijstijler | 12-02-18 | 10:40

@vrijstijler | 12-02-18 | 10:40 |
En alweer mis. De Palestijnen als volk zijn een verzinsel. Arafat (die ja) heeft ze uitgeroepen midden jaren 60 vorige eeuw. Er is géén aantoonbare historie, archeologisch bewijs, géén aantoonbare munt of iets dergelijks, niets. Alles dat zich nu Palestijn noemt komt oorspronkelijk uit o.a. Syrië, Jordanië, Irak en Egytpe:

Zuheir Moshen, een PLO-leider, in 1977:
“The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct "Palestinian people" to oppose Zionism. Yes, the existence of a separate Palestinian identity exists only for tactical reasons, Jordan, which is a sovereign state with defined borders, cannot raise claims to Haifa and Jaffa, while as a Palestinian, I can undoubtedly demand Haifa, Jaffa, Beer-Sheva and Jerusalem. However, the moment we reclaim our right to all of Palestine, we will not wait even a minute to unite Palestine and Jordan.”

James Dorsey, "Wij zijn alleen Palestijn om politieke reden", Trouw, 31 Maart 1977.

En ook:
- www.mythsandfacts.org/article_view.asp...

Alsmede:
- www.melaniephillips.com/melanie-at-ber...

Sjefke7807 | 12-02-18 | 11:24
▼ 17 antwoorden verborgen

Mensen die bezorgd zijn over het gekwetst zijn van anderen. Ik voel een mode dingetje opkomen. #mehurt

Bezorgde vader | 11-02-18 | 19:23 | 1

Kan korten, #SJW.

Acar_ketimun | 11-02-18 | 19:50

"Dat verdriet zit heel diep en zal nooit helemaal helen." Dit is dus bullshit. Nee onze (van alle mensen op deze aardkloot) voorouders hebben zich allemaal niet zo netjes gedragen om in dit tijdperk van kennis en overvloed aan goederen te komen. Maar het word hoogtijd dat we die regressieve culturen niet meer het hand boven het hoofd gaan houden. Aanpassen en meedoen. Niet blijven hangen in de ruzietjes van je domme voorouders.

G3spuiS | 11-02-18 | 19:22 | 2

Het zal nooit helen omdat moslims vurig naar de ultieme oorlog verlangen. Eindelijk de eeuwen oude haat tegen joden vergeldt, tot die tijd blijft het een vroom toneelstukje. Het blijven hangen in het verleden is voor hen genoeg legitimatie voor hun anti-semitisme, alleen al daarom gaat islam nooit vernieuwen, nooit moderniseren en nooit verlichten. De bron staat het simpelweg niet toe, en die bron is eeuwenoud.

Acar_ketimun | 11-02-18 | 19:48

"Niet blijven hangen in de ruzietjes van je domme voorouders."
De discussie gaat over vluchtelingen. Dat lijkt me geen ruzietje van domme voorouders.

vrijstijler | 12-02-18 | 10:01

Stichting Nieuw Thuis Rotterdam heet de betreffende subsidiespons dus. Aan de contactpersonen te zien wederom een wel erg blank deughobbyclubje.

vivahollandia | 11-02-18 | 19:22

Waarschijnlijk kun je het ook beter voor je houden als je LGBTQWERTY bent, of atheïst. De weerzin daartegen zit vaak ook heel diep zullen we maar zeggen.

atheïstisch stemvee | 11-02-18 | 19:20 | 1

Nog veel dieper

sko | 12-02-18 | 08:29

Begrijp zo wie zo al niet waaarom je als moslim naar een niet moslimland wil.Voor het gunstige belastingklimaat waarschijnlijk.

van stampij | 11-02-18 | 19:20 | 3

U vergeet het gratis geld en andere voorzieningen die men hier geheel zonder te betalen kan toucheren.

Ommezwaai | 11-02-18 | 19:22

Gratis geld en linkse Dhimmies. Als je de geldkraan dichtdraait springen ze als vlooien van een dooie hond. Maar dat laten de linkse dhimmies nooit gebeuren. Ze zorgen er ook voor dat "jongeren" die hun school niet afgemaakt hebben en toch in heel dure auto's rondrijden, niet te hard aangepakt worden.

Rest In Privacy | 11-02-18 | 20:04

Rijke moslimlanden willen geen zielige asielzoekers opnemen, er kunnen gevaarlijke terroristen tussen zitten en ze zitten niet te wachten op hun Arabische broeders en zusters die alleen een kostenpost vormen. Zielige asielzoekers weten dat en reizen liever af naar rijkere Westerse landen omdat westerlingen opgezadeld zitten met een eeuwig schuldgevoel en bang zijn om uitgemaakt te worden voor racist of fascist wanneer ze geen asielzoekers opvangen.

Unidexter | 11-02-18 | 23:05

Volgens mij willen veel moslims in Amsterdam wonen vanwege de ‘Joden-link”. Hebben ze het gevoel de bewoners daar te overdonderen met grote getalen. Ter compensatie van de Palestijnse kwestie in Israël.

Accident_Prone | 11-02-18 | 19:19 | 3

Het is eigenlijk wachten totdat Joden-club Ajax uit Amsterdam wordt verwijderd. Een dergelijke Palestijnen-kwetsing kan natuurlijk niet.

skoftig | 11-02-18 | 19:21
-weggejorist-
Datismijnmening | 11-02-18 | 19:26

Maar dat is geen jodenclub, die wordt alleen maar gekaapt door mannetjes die stoer doen met de vlag van IL. #wegkijk0n

PresidenteDeConjovia | 12-02-18 | 03:55

Jeruzalem de eeuwige hoofdstad van Israel. Mooie stad.

nerugaer | 11-02-18 | 19:18 | 4

@Acar_ketimun | 11-02-18 | 19:44

Hebreewen zijn geen Joden.

Arachne | 11-02-18 | 23:13

"eeuwige hoofdstad van Israel"
Israel is in 1948 uitgeroepen.

vrijstijler | 12-02-18 | 09:57

@vrijstijler | 12-02-18 | 09:57 |
Nee LutserT, de staat Israël mag dan in 1948 zijn uitgeroepen, Jeruzalem bestond al minimaal zo'n 1000 jaar BC., of te wel zo'n 1000 jaar voor de geboorte van Jezus. Je breekt er werkelijk je nek over de archeologische bewijzen van hoelang de Joden daar al wonen en er een stad hebben. Wat nu de Klaagmuur is, is een overblijfsel (de westelijke muur) van de 2e Joodse Tempel die vernietigd werd door de Romeinen in 70 BC. Dat alleen maakt dat het wel duidelijk moge zijn waar Jeruzalem thuis hoort. De islam werd pas in 632 AD gesticht, minimaal 1632 jaar ná de stichting van wat nu de stad Jeruzalem is. Probeert u het nog eens, maar nu met accurate historische feiten...

Sjefke7807 | 12-02-18 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

Simpel. Bel gewoon ome Alex.
Die zegt je dat je gewoonBaudet van alles de schuld moet geven!

Rico Tampeloerus | 11-02-18 | 19:17

Waarom zou je vertellen dat je in jeruzalem op school hebt gezeten als je bij palestijnen op bezoek gaat?
Wazig verhaal.

HoerieHarry | 11-02-18 | 19:16 | 10

Precies, ik zou pas zwijgen over mijn studie als dat aan de UvA was. Het diploma van die kuluniversiteit is niets waard dus die Pallies zien je aankomen.

Linkse allergie | 11-02-18 | 20:05

HoerieHarry | 11-02-18 | 19:33
Dus als jij een verkeersbord ziet met "pas op laagvliegende koeien" dan denk jij dat daar altijd koeien vliegen?

IPNP | 11-02-18 | 21:18

IPNP | 11-02-18 | 21:18 |
Deze snap ik niet.

HoerieHarry | 11-02-18 | 21:43
▼ 7 antwoorden verborgen

Wacht... Dus een moslim zou mogelijk bevoordeeld kunnen zijn bij een politie aangifte en dat moet worden aangepakt, maar iemand die een bepaalde band heeft met Israel moet maar Palestijnse vluchtelingen helpen integreren. Zijn we niet een beetje aan allebei de kanten aan het huiljanken? Persoonlijk vind ik het allebei debiel dat we dit soort opvattingen erover nahouden.

Mocro070 | 11-02-18 | 19:14 | 1

Nou nee, als de politie gaat iftarren bij moslims dan zijn moslims bij voorbaat al bevoordeeld. En het is om te huiljanken dat deze figuren "vluchtelingen" genoemd worden. Geen enkel moslimland wil vluchtelingen dus moet Europa er maar aan gaan geloven.

Implants | 11-02-18 | 19:38

Joden discriminatie. What else is new? Wat een ondankbare instelling dan ook. Daar zou ik niet willen werken. Jezus was ook een jood. Iedereen die niet door 1 deur kan met Jezus has to GO!

Accident_Prone | 11-02-18 | 19:13 | 2

Dan wordt het heel leeg.

Arachne | 11-02-18 | 23:11

Mooi, levensruimte voor de overblijvert.

PresidenteDeConjovia | 12-02-18 | 03:53

"Mocht je bij hen op huisbezoek gaan, dan kun je het hier maar beter niet over hebben.”

Dat is natuurlijk wel een beetje waar.

De Koreaanse Slet | 11-02-18 | 19:11 | 4

Doe niet zo intolerant joh, racist.

jemagookniksmeer | 11-02-18 | 19:16

Don't mention the war!

Wollweberi | 11-02-18 | 19:18

Ik vermoed dat meisje uit verhaal niet eens van plan was om heur cv op te noemen
als ze bij wie dan ook op bezoek gaat
Het 'probleem' ligt wederom bij de deugers die spoken zien

Tobi | 11-02-18 | 20:19
▼ 1 antwoord verborgen

Okay... Dus die Palestijnen zijn hier naartoe gekomen omdat ze zielig zijn en passen zich vervolgens niet aan. Verrijking heur.

Christoforus | 11-02-18 | 19:10 | 1

Mogelijk, maar voorlopig gaat het hier om Nederlandsche deugers
die problemen zien waar ze niet zijn

Tobi | 11-02-18 | 20:17

Link werkt niet bij mij misschien omdat ik nergens n geloof.

flesje | 11-02-18 | 19:10 | 2

Ik geloof alles en bij gaat die link ook niet open. Zeker een Gaza slot...

Pedronegro | 11-02-18 | 19:23

De servert zal wel al roken, hij doet het bij mij ook niet.

knutsel_ | 11-02-18 | 20:30

Het land van 17 miljoen vazen, wat je ook zegt je breekt er wel een paar.
Ik ben zeer gekwetst hiervan.

IPNP | 11-02-18 | 19:09 | 2

Als het aan Pechtold en zijn kompanen zou liggen, gingen we in rap tempo richting de 20 miljoen.....

Ommezwaai | 11-02-18 | 19:24

In een far, far past las ik een gedegen rapport dat Nederland max 10 miljoen inwoners aankan. In die tijd werd opgeroepen te emigreren. We hebben er nu 7 miljoen bij, met allemaal de wens op een Opel Astra en een Miele. De door een mogelijke syfilis aangetaste Yasser/Obama wilde er nog eens 200duizend laten invliegen! Waarom nooit deze vraag aan die lamlul? en de relatie tot klimaat in onze postzegel! OH, mocht ik toch de guillotine mogen bedienen.

paulisimo | 11-02-18 | 23:41

Jeruzalem is ours! sletd.

paulisimo | 11-02-18 | 23:23

Vraag die Pechtold maar eens hoe het komt dat we zo ver afgezakt zijn hier. Hij kan alleen maar gillen over racisme tegen een niet-kartel-partij.

Mark Verheijen | 11-02-18 | 19:08 | 3

Vraag dan ook door het gegil heen hoe het zit met dat appartement .

ja,diedus! | 11-02-18 | 19:14

En gelijk even over zijn kandidaat op de lijst in Amsterdam die homofiel zijn een "zonde" en een "ziekte" noemt. Ook daar horen we deze randdebiel niet over.

Ommezwaai | 11-02-18 | 19:18

&ja,diedus! | 11-02-18 | 19:14 |
Dan gilt penthouse Pechtold met hoge stem: privé racisme, privé racisme....

InAnumPerRegimine | 11-02-18 | 22:15

Die jankindustrie. Het wordt de ondergang.

Rollins | 11-02-18 | 19:08 | 2

Zolang het maar hún ondergang wordt en niet de onze
slaap ik er niet slechter door

Tobi | 11-02-18 | 20:15

Hier in Zweden wordt die industrie wel met de term "welvaarts-industriëel complex" aangeduid, een goede term wat mij betreft.

Voorgeenchanterikpeu | 11-02-18 | 20:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken