Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. NL Kunstfilosoofmeisje doet best wel edgy Weinstein-analyse

Vrouwelijke seksualiteit. DOODENG. Zitten we dan ineens als een stel internetmaagden te luisteren naar een dame die in vrij vloeiende bewegingen tegen het bepaald imperatieve #MeToo-stramien in zwemt door te belichten dat de deernen in kwestie wellicht toch wel iets meer dan louter passief fapvee waren. In zo'n oprechtheid in verboden meningen over seksuele dynamiek praten, dat moet natuurlijk wel een paar terminaal ontregelde white knights op gaan leveren. Enfin, gewoon even afkijken, want moeite waard. En dan horen we u natuurlijk denken: 'Doet ze ook...?' Ja, ze doet ook kunstbesprekingen.

Reaguursels

Inloggen

Even voor alle dombo's die nu nog willen e-fulmineren tegen de critica in kwestie: zij heet Kate (Sinha) en niet Saskia, zoals in de titel van het 2de fillempie staat. Kate fileert (ook) daarin haarfijn de kunst, kleine letter k, van ene Saskia.

Organische evolutie | 23-10-17 | 08:53

Pijnlijk schitterend.
Voor de vrouwen die zijn aangerand, NIET verkracht, die zich in haar analyse - al dan niet stiekem en alleen op een druilerige zondagmiddag - herkennen.
Voor de vrouwen die zijn verkracht en via haar die zweem, dat randje, van opwinding herinneren.
Voor de in de regel oudere en minder-aantrekkelijke vrouwen (on the FEMININ Cosmopolitain Scale that is!) weinig tot niets van de twee bovenstaande situaties hebben meegemaakt(, maar er wel al dan niet vaak, broeierig, over hebben gefantaseerd).
Voor machtsvarkens, naar zeik ruikende beren/mannen, die in haar woorden zich realiseren dat alles wat ze deden, doen en gaan doen, vol in de kisser terugkomt.
Voor zachte eieren (mannelijk) die #ihave kwetterden, of dat wilden - omdat ze ooit in Lijn 3 bij het uitstappen per ongeluk tegen een bevallige bibs aanbotsten van een she-dombo die voor de uitgang bleef staan - en er nu helemaal niets meer van snappen.
Voor heteromannen in het algemeen die zich hiermee realiseren dat wat 'hun[/onze] soort' ook doet, het verschijnsel vrouw altijd, ALTIJD, boven hen staat en zal staan.
Voor SJW-media omdat Kate gendergelijkheid én -gelijkwaardigheid voor eens en altijd kortwiekt.
Muziekje erbij?
Nick Cave & The Bad Seeds/Kylie Minogue
YT: watch?v=lDpnjE1LUvE

Organische evolutie | 23-10-17 | 08:37

Oh, lieve Saskia !
Jij bent geboren uit Zonnegloren--- en een Zucht--- van de Ziedende Zee.
Oh, lieve Saskia ! Jij bent voor mij een hele lieve vrouw, maar je gedachtenwereld is voor mij één stoffig Kringloopcentrum, waar ik niet kan vinden wat je nu eigenlijk bedoelt. Wil je nou met met me neuken, JA of te NEE !(Dit laatste is uit onze bundel, "moeder mag ik overvaren").

Wraakzalzoetzijn | 22-10-17 | 15:55

Ik mis eigenlijk commentaar van Fredrike Geerdingk, wel bekend van haar commentaar op een stukje van Rob Hoogland in de telegraaf met als onderwerp een fictieve gedragscode contract dat iedere jongen bij zich moet hebben wanneer hij een meisje wilt verzieren Zoek op contract in de telegraaf of ga naar TPO.nl waar het artikel ook staat), waarin zij hem zegt en ik citeer; "misschien moeten ouwe witte kerels voor één keer, gewoon één keer hun bek houden. lukt dat, denk je? cc @RHoogland". Ik had naar aanleiding van het commentaar van Kate in bovenstaand filmpje wel een opmerking van haar verwacht in de trant van "misschien moeten dit jonge witte geprivilegieeerde huppelkutje gewoon voor één keer haar bek houden". Maar niets van dat alles. Dus, waar zit het verschil? Ik mag die Kate wel. Maar dat terzijde.

forecastle | 22-10-17 | 12:47 | 1

Corredtie; Geerdink zonder g

forecastle | 22-10-17 | 12:48

Godmiljaar, die pretentieuze commentator met zn tenenkrommende accent maakt voor mij het filmpje al onkijkbaar na 4 seconden. Godverdomme, probeer je een beetje poëtisch over te komen met Louis van Gaal Engels.

Gehaktbalmetketjap | 22-10-17 | 12:24

Twee eilandjes die met zichzelf bezig zijn, dus. Lekker is dat.
En dan nog haar visie dat 'eenwording' vooral het ondergaan van het gemeenschappelijke ritme is.
Dé vraag: waar is de liefde?

Francieux | 22-10-17 | 12:13

Jonge, jong, jonge, die Engelssprekende commentatopr, maakt er een lullige show van met die echo, alsof dat iets toevoegt aan de inhoud. Hij denkt natuurlijk van wel, maa wij trappen daar niet in. Knurft.

Jammer dat haar prima verhaal in de Appel begeleidt wordt door een aardappel-in-de-keel-type. Maar goed daar kan die man misschien niets aan doen. Zijn afsluiting is overigens wel goed hoor.

Ja, een verpoederde fiets. Hoe haal je het in je kunstkop?! Op een fiets rijd je. Als je maar flinkt stampt kun er zelfs op klaar komen, maak daarover een video met vrouw en/of man op het zadel. Sex verkoopt, grinnik. Hatsee kunstwerk en je kunt zo weer een appél doen op de Appel.

Deze club moet trouwens opgeheven worden, belemmert n.l. onwikkeling kunst. Het faciliteert een hoop nietszeggendheid. Als je echt wat te melden hebt als kunstenaar dan ga je door dik en dun, zonder hulp.

Ik herinner mij van jaaaren geleden een Japanse Butoh-danser, die als liftbediende werkte en als hij genoeg geld had verdiend dan maakte hij een choreografie. Hoop dat ik mij het goed herinner, maar het idee als zodanig staat als een huis.
Salut! Evocatus

Evocatus | 22-10-17 | 10:53 | 1

Ja subsidiekunst is de hond in pot. Het lijd tot voorstellen die de commissies naar de mind schrijven. Waar kan ik subsidie voor krijgen niet wat is goed werk wat ik wil maken? Heb wat andere filmpjes gekeken en de confrontatie met die documententaire makers in de Bijlmer is wel goed. Verder is de appel afkraken wel erg makkelijk dus het is best lui werk verder. Kunst over kunst is ook kunst ofzo.

P-unit | 22-10-17 | 14:02

Tja... leuk geprobeerd en deels waar veel van deze vrouwen hadden dit moeten zien aankomen en zich überhaupt de teleurstelling zoals zij dat noemt kunnen besparen. Overigens baseert ze zich op een verhaal er zijn ook verhalen waarin hij wel direct over gaat tot het consumeren van de schoonheid. Benieuwd hoe zij het vindt om haar sex te ruilen voor een kans om verder te komen met haat werk. En dat is dan met een harvey type.

P-unit | 22-10-17 | 10:43 | 1

Haat is haar. Ze is dus het type wat op foute mannen valt als een mot naar de vlam je weet het maar je gaat toch. Niet raar opkijken als je klappen van hem krijgt.

P-unit | 22-10-17 | 10:46

Ik vraag me af hoeveel vrouwen ter plekke de rollen even omgedraaid hebben: "Luister jij eens trieste loser, ik houd mijn mond zeker, maar jij gaat alles doen om mij carriere te laten maken, zo niet dan ligt alles op straat"
Maar daar hoor je nu niks van natuurlijk.

LonelyWanker | 22-10-17 | 09:55

zo hee, hebben jullie het filmpje van de kunstbespreking gezien?
wat een bullshit.
Knap om dat 7 minuten lang bij elkaar te leuteren.

Pablo Discobar | 22-10-17 | 09:45 | 2

Ik heb het écht geprobeerd señor Discobar. Echt...

nikolaos | 22-10-17 | 10:15

Nee, heren Escobar & Nikolaos,
Ze houdt een goed en consistent verhaal.
Salut, Evocatus

Evocatus | 22-10-17 | 10:55

Bij veel vrouwen is 't enige dat ze aan hun hoofd hebben, hun lijf.
En veel vrouwen, die je nog niet cadeau zou willen krijgen, weten zich toch nog prima te verkopen.
Dat vereist veel oefenen en blijven bijleren van 'hoe-doe-je-dat-nou'.
Net als bij schoonheid.
Veel schoonheid is niet aangeboren, veel schoonheid kwam niet vanzelf, maar vereiste heel veel poetswerk.
Ook dat ging van 'hoe-doe-je-dat-nou'.
Zie je 'n vrouw, zie haar dan als iemand in de aanbieding.
Duur. Goedkoop. Met of zonder opsmuk. Recht-toe-recht-aan. Maar altijd met 'n notie over haar presentatie, voor waar haar verschijning nog naar hengelt.
Zie je 'n vrouw, dan is niets vanzelf; er zit altijd veel werk aan voor wat daarna weer zo natuurlijk als mogelijk moet lijken.
Zomaar aangeboren, zomaar toevallig (?); niet dus.
Die vrouw is haar rol van 'n bepaald type vrouw.
Wil je haar leren kennen, dan moet je die code herkennen, en daarnaast de persoon van die vrouw aanspreken.
Wil je haar niet leren kennen, reageer dan slechts op haar herkenbare code.

Der Paulie | 22-10-17 | 04:49 | 1

Ze zijn allemaal hetzelfde. In iedere vrouw zit een heilige en een hoer.

Orakel1958 | 22-10-17 | 07:52

Overigens, vele jaren terug bij een grote Amerikaanse copiër boer liepen er in de sales ook enige dames rond. 2 bij ons in de afdeling (business unit) De één zag er super uit, mooi, top figuur en flinke prammen. (zij was het liefje van Rik van den Boog) De knopen sprongen bijna van haar blouse. De ander niet lelijk maar zeker niet knap, redelijk figuur en flinke prammen strak in de blouse. Ze waren niet echt super commercieel maar wel handig en verkochten erg goed want inkopers van mannelijke kunne.

Iedereen wist waarom de beide dames vlot omzet binnen harkten. Ze maakte gretig gebruik van hun "kwalitieten"

Maar stel dat enige kerel ze een keer een oneerbaar voorstel zou doenb of zijn hand even op de bil legde wij het weggaan zo van leuk meid tot de volgende keer, nou ja in die tijd zouden de dames erom gelachen hebben en denken :"" als je maar koopt smeerlap". Nu, ja nu zouden ze gelijk er een drama van maken. En diezelfde dames, wellicht dat ze nu ook METOO krijsen, lekker makkelijk maar destijds wel misbruik maken middels hun boobies maar nu zoveel jaren later verwelkt en niet meer aantrekkelijk genoeg om zoals destijds de mannen om hun vinger te winden en dus nu ZUUR en nijdig.

Geloof dat ik niets v=te veel zeg als grote meerderheid van de vrouwen zo zijn.

Moneytron | 22-10-17 | 03:45 | 2

BS, moneytron. Als vrouwen hun tieten in de strijd willen gooien om shit te verkopen, mag dat gewoon. Oneerbare voorstellen en een hand op je bil hou je maar lekker voor je! Dat zou je ook niet leuk vinden als het je dochter zou betreffen.

Accident_Prone | 22-10-17 | 06:31

Stierenstront. accident prone.
Het gaat om het meetoo gezeik van tuthola's die uitdagen als het hun uitkomt maar als er reactie komt in de stress schieten.
Heel wat anders dan een dame van fiets de bosjes intrekken of ergens klem zetten, bedreigen en aanranden/verkrachten. Daar hoeven we het niet over te hebben, is iedereen mee eens dat dit niet deugd.
Wat anders dan zeiken als niemand je aandacht schenkt,want dan gaan vele zichzelf volkiederen en anders kleden en wanneer de juiste persoon aandacht geeft hoe dan ook vinden vele dat prima. Maar owee als de verkeerde de man die buiten hun wensenlijstje valt wanneer die lonkt, fluit, een sexueel verzoek doet of zijn handjea op de schouder desnoods bil legt, dan is het heibel.

Dames die nu hun tieten gebruikten om te verkopen moeten niet zdiken als ze ermee de verkeerde signalen mee afgeven en dito respons krijgen.

Moneytron | 22-10-17 | 20:22

Toch een beetje een gekkie zo'n kunstdame, beetje pedant ook. Oreert graag op enig niveau, omslachtig, intellectueel.
Maar hé wat ze zegt is anders zo gek nog niet.

Moneytron | 22-10-17 | 02:52 | 2

Ja denk vooral dat vrouwen aangerand willen worden! Ze zegt nee maar eigenlijk bedoelt ze ja. Dom gezwets.

Accident_Prone | 22-10-17 | 06:33

Dat ze nee zegt en ja bedoeld, dat wordt niet beweert. Het is misbruik maken van de natuurlijke wetten, (sexueel/sensueel) verleiden maar als er iemand verder op in gaat (to the next level) dan is het "metoo!!!!"
Hypocriet noem ik dat, niet dom gezwets.
Als een man dat doet is ie een player?? Want zielige meisjes?

boerk | 22-10-17 | 08:16

Vrouwen kunnen keren als ’n windvaan… en afhaken, en Kate zal hierin geen uitzondering zijn.
Want seks is geen wetenschap waar je de klok op gelijk kunt zetten, maar een ongelofelijk complex samenspel van chemie en vertrouwen tussen mensen. Wat dhr. Weinstein betreft: een man met zo’n voorkomen zal altijd matig presterende en hierdoor teleurstellen. Vrouwen moeten zich over een enorme drempel zetten om via zo’n vent hogerop te komen, dat teleurstelling later omgezet kan worden in rancune is vrouw eigen. Hij wordt nu als het ware uit de poel gegooid door de dames welke boter op hun hoofd hebben. De analyses van Kate lijken hierdoor correct bezien maar ik vermoed toch iets autobiografisch. Tijd voor een minnaar, Kate…!

Veluwse-Eikel | 22-10-17 | 02:52

Ik vind het echt ontzettend aantrekkelijk dat ze dit zo onder woorden brengt. Ik denk niet dat we verder zouden klikken, iets te zweef, maar dit interview maakt me toch erg nieuwsgierig. Aanrader: Nancy Friday - My Secret Garden. PDF staat gewoon online, verzameling van vrouwelijke seksuele fantasieën.

Upendo | 22-10-17 | 02:47

Was Anne Faber ook aangetrokken door de kofferbak van Michael P, waardoor ze in een psychologische aura terechtkwam die aan de ene kant haar weerzin tegenover Michael moest bedwingen, maar ook weer gedwongen werd door als de mot die de vlam ontdekt en met de bla ...... bla ...... zus..... en zo..... en ..... dit en dat ...... waardoor we toch moeten beseffen dat wellicht ...... toch haar nieuwsgierigheid naar het strand van Nulde enerzijds ......... en haar "überich" die besefte dat wat Michael van plan was iets was van vanuit haar opvoeding niet hoorde ..... in een psychologisch spanningsveld terechtkwam ..... die vanuit haar aura..... met de bla bla..... waardoor er een gevecht ontstaat tussen hormonale nieuwsgierigheid en de puriteinse ratio ...... die dan weer vanuit ....... een nieuw proces.......... enfin.......... even de gebaren erbij bedenken......

TB2318 | 22-10-17 | 02:25

Tarik Ramadan is ook een #metoo

Rest In Privacy | 22-10-17 | 01:55 | 2

Tariq Ramadan is een vostrekt onbetrouwbaar figuur. Op Joop wordt hij alsnog als held en heilige opgevoerd, en wel op een heel kromme manier. Meneer wordt beschuldigd door een ex-salafiste van verkrachting, en dan weet Joop vervolgens te melden "Hij predikt juist een gematigde, moderne islam ..." Dat woordje 'juist' is hier volstrekt misplaatst. Alsof men wil zeggen: "Iemand die een gematigde moderne Islam predikt kan geen verkrachter zijn". Tenenkrommend. De Joop-moraal schrijft voor dat hij geen verkrachter mág zijn en dus ook niet kán zijn.

Schoorsteenveger | 22-10-17 | 02:10

@Schoorsteenveger
Heel goed dat ook u even weer die dood-enge figuur Tarq Ramadan onder de aandacht brengt! Dank daarvoor!
@Redactie
Ik zeg het nog eens, houd deze zaak bij!
Salut! Evocatus

Evocatus | 22-10-17 | 10:13

“Everything in the world is about sex, except sex. Sex is about power.”
Dat meisje begrijpt het precies.

Stormageddon | 22-10-17 | 00:33 | 1

A match made in heaven. Luchtfietsers.

A.U.EnLeven | 22-10-17 | 01:02

Ik vind haar uitleg van Weinstein fantastisch! Voor dde rest heb ik niets met haar zweefteventype, qua uiterlijk is het mijn soort niet, hoewel ze zeker zou kunnen verrassen verwacht ik op het gebied van levensinvulling weinig gemeenschappelijke raakvlakken, maar ergens zou ze best heel erg leuk kunnen zijn.
@redactie: Mocht ze contactgegevens vragen: Geef maar.
En dan nu in reaguurderstaal: Ik zou haar doen.

Vogelbeest | 22-10-17 | 00:20 | 1

"Ik zou haar doen."
Maar dan niet in paniek raken als ze de trap op komt richting je zolderkamertje, beloofd?

Schoorsteenveger | 22-10-17 | 00:39

Oké, van 2 individuen dan....

A.U.EnLeven | 21-10-17 | 23:36

Seks is iets van het individu, niet van het collectief.

A.U.EnLeven | 21-10-17 | 23:35 | 13

A.U.EnLeven | 22-10-17 | 02:03
We zullen het nooit weten, met die Neanderthalers, want niet meer te meten, toch?

Schoorsteenveger | 22-10-17 | 02:17

Nee, en daarom blijft seks iets van het individu, het is per definitie onmeetbaar. Goodnight.

A.U.EnLeven | 22-10-17 | 02:30

Nee, en daarom blijft seks iets van het individu, het is per definitie onmeetbaar. Goodnight.

A.U.EnLeven | 22-10-17 | 02:30
▼ 10 antwoorden verborgen

Seks is iets van het individu, niet van het collectief.

A.U.EnLeven | 21-10-17 | 23:35

Als het gaat om vrouwen heeft Baudet ook al gelijk. Ze willen gegrepen worden. Watjes die mee feminiseren krijgen slechts schouderklopjes, geen pijpbeurt, die is voor die rechtse lul.

Afgeschminkte Bassie | 21-10-17 | 23:26 | 1

Het is allemaal zo oneerlijk verdeeld in de wereld....

Schoorsteenveger | 21-10-17 | 23:34

Ik hoop dat geen belastinggeld aan haar hobby/waanzin wordt besteed.

letters_of_cijfers | 21-10-17 | 23:10

Making sense to me ,
niet dat dat van enige betekenis is , maar wil het toch even gezegd hebben.

enorme sukkelzak | 21-10-17 | 23:07

Dat meisje spreekt wartaal.
De vraag is hoe verzint ze zoveel wartaal zonder dat ze zich afvraagt: waar ben ik eigenlijk mee bezig?

Jan Dribbel | 21-10-17 | 22:55 | 1

Het is het soort wartaal dat ik wel kan waarderen. Ze is gewend te spelen met de wartaal van anderen, en dat gaat 'r goed af. Lijkt me leuk om haar een tentoonstelling van Tinkerbel lte laten becommentariëren, en dan met Tinkerbell ernaast. Dan wordt wel duidelijk, denk ik, waar de wartal begint en waar die eindigt. Ik mag haar wel, ze flirt op niveau.

Schoorsteenveger | 21-10-17 | 23:00

Gewoon naar Thailand verhuizen als je de hele dag sex zonder zeuren wil. Of een dame vinden zoals deze, hulde.

GerMonster | 21-10-17 | 22:54

Bést wat te melden, deze aantrekkelijke jongedame.
-
Kan die jammerlijk slecht Engels sprekende Eikelestein tussendoor alsjeblieft even z'n mond houden?

bisbisbis | 21-10-17 | 22:43 | 4

En vooral buiten beeld blijven?

Guido | 21-10-17 | 23:28

Ik vind het grappig hoe hij he engels voorturend op zijn nederlands uit spreekt. Waarschijnlijk nog heel erg jong.
Haar zou ik trouwens op veel verschillende wijzen willen doen, het liefst tijdens een wandeling door een geurig herfstbos.

Worajai | 22-10-17 | 02:06

hettie | 21-10-17 | 23:09
Donders scherp opgemerkt, dit! Zie mijn tegel.

Veluwse-Eikel | 22-10-17 | 02:54
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom klinkt iedereen tegenwoordig als een lid van het Kinderen voor Kinderen-koor?! Ik heb geen flauw idee of deze mevrouw iets zinnigs te melden heeft, want al bij de eerste klanken schakelde mijn systeem automatisch uit.

MickeyGouda | 21-10-17 | 22:19 | 3

@Jan-Joris-Jaap-Joop

Deze wist ik nog niet. Dank.

MickeyGouda | 21-10-17 | 23:24

Vrijwel elk meisje/jonge vrouw klinkt tegenwoordig als een kindejjjen voojjj kindejjjen=koorjjlid.
Ik noem ze 'kwekmeisjes'.
Want ze zetten er ook een schel kwek-stemmetje bij op dat je doorjj merjjjg en been gaat.
Hééél irritant.

Peter Emile | 22-10-17 | 01:15

alsjeblieft geef dat ziekwijf een beurt en daarna bier halen en mond dicht

Ir. Wilhelmus | 21-10-17 | 22:05 | 2

naja , als je luistert naar wat ze zegt, is dat precies wat ze bedoelt. "De beginnenede vrouw wil gewoon een goeie beurt want nieuwe ervaring, en het moet niet tegenvallen"... maja, he wat vrouwen zeggen, denken, uitten maarceigenlijk bedoelen zijn allemaal heeeeeel verschilende dingen, en elke dag anders interpreteerbaar door ze....

peterdh | 21-10-17 | 22:22

ok ik oordeelde iets te snel. ze verpakt het dan een beetje moeilijk, ik ben het nog redelijk met haar eens.

In ieder geval beter dan de hordes SJW's die uit hun holen kruipen, en deze aangelegenheid aangrijpen om "mannen" gelijk te stellen aan seksueel carniforische genderfascisten.

Ir. Wilhelmus | 21-10-17 | 23:00

Ze heeft denk ik een beetje Indische voorouders, en ik vind haar ongelofelijk sexy, de manier waarop ze praat, haar uitspraak en ook haar denkvermogen, gecombineerd met dat meisjesachtige uiterlijk.
I'm in love.

King of the Oneliner | 21-10-17 | 22:01 | 1

Je bent niet de enige, dat weet ze en daar geniet ze van.

Schoorsteenveger | 21-10-17 | 22:03

Ah, die van KIRAC, zijn tof, volg ik al een tijdje. Volgens mij zelfde clubje als van De Snijtafel. Vind dat zij bewonderenswaardig scherp en sluitend kan redeneren.

kapoerewiet | 21-10-17 | 22:00 | 1

Inderdaad, wat een heerlijk fijnzinnige dame. Het filmpje wekte mijn belangstelling dus ik heb ook even die andere KIRAC filmpjes snel bekeken.
Prachtig ook dat ze zo speelt met haar uiterlijk, op het sullige af. Ze is zich zeer bewust van het effect van haar intelligentie en lichamelijke schoonheid. Sukkels vallen door haar creatieve kleedstijl automatisch af maar als je het genoegen hebt haar in je bed te krijgen dan zal het een belevenis worden!

GrijzeContainer | 21-10-17 | 22:46

Ze snijdt wel een interessant thema aan dat als een taboe boven onze cultuur hangt: de macht die een vrouw middels haar sexualiteit over de man heeft en ook bij voortduring wil voelen.

Schoorsteenveger | 21-10-17 | 21:56

Oeps, die meneer (blanke man?) zet Kaksia wel heel erg voor kut! Dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest? Ik zie weinig Zen in het filmpje. Maar Sas huppelt lustig, dat dan weer wel. En ik ben weer bevredigd want ik lust wel haar rariteiten, de vieze vuile geilbak dat ik mij daar eentje ben! Ach gut zie die benen!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-10-17 | 21:48

Sas draait om de hetere brij gewoon heen en creëert misschien wat verwarring daardoor. Want als de man in kwestie "doorpakt" kan dat dus nooit verkrachting worden? Of kan het geen verkrachting worden want er is altijd die verborgen "wens"? Alleen gaat Sas dan straal voorbij aan de eeuwige "draaibaarheid" van de typische vrouw: ja ze gaat naar het kamertje met *onder meer" die wens geconsumeerd te worden met een passie en verlangen. Maar die wens leeft niet alleen. Die wens kan ook in een oogopslag verworden tot aarzeling of zelfs omkering, door allerlei interne of externe oorzaken. En de man die dan vol passie soepeltjes doorzet kan al snel de verkrachter worden en de resulterende schaamte, zelfs bij het tijdig afblazen, wordt dan vaak nog groter dan bij een gemiddelde "Harvey" en het gevoel van aanranding blijft dan gewoon wel hangen.

Kortom dit soort analyses, hoe scherpzinnig gesteld dan ook, gaan uiteindelijk geen verheldering geven hier. De (vrouwelijke?) seksualiteit gaat niet over redelijkheid, eerlijkheid, consequent, recht door zee enzovoorts. Haar wezenlijke ambiguïteit creëert al eeuwen dezelfde drama's en passies. Succesjes en mislukkingen, maar geen formule of techniek die dit ooit gaat redden. #uOok

GeenAccount | 21-10-17 | 21:42 | 3

Het is in zoverre verhelderend dat ze het lef heeft om de vrouw niet geheel als onschuldig te zien. Dat is héél wat dezer dagen. Ze noemt het een arena die ook door de vrouw bewust binnengetreden wordt, een arena waarin alles kan gebeuren, maar waarin pathetisch gedrag een zware afknapper is. Je wil als vrouw, wanneer je die arena betreedt, een man treffen die wil nemen, en je wilt de macht voelen te kunnen beslissen of je dat toelaat of niet. Dat is wel degelijk een gevoel van macht over de ander.

Schoorsteenveger | 21-10-17 | 22:22

Ja natuurlijk kan het dan wel verkrachting worden, sluit ze niet uit.
Ze gaat met name in op het aspect dat de mannelijke rol als bezitter traditioneel naar instinct dient te worden vervuld, omdat smeken om aantrekkelijk gevonden te worden van zijn kant een verzoek tot erkenning van zijn waarde inhoudt. Dat doet afbreuk aan de verwachting van de vrouw haar schoonheid erkend te zien.
Dat manco laat het element schaamte toe, waarmee alle mogelijkheden tot inlossing van de verwachting meteen zijn verpest (de koude kamer-analogie).

Ze beschrijft een uitgewerkt en passend ideaalmodel van seksualiteit, maar niet iedereen is zover om dit soort analyse op zichzelf (of zelfs maar op de eigen soort) toe te passen, wat voor een heel eind de frustratie en het oneigenlijk gezeik van de pussyhattypetjes verklaart.
Jammer dat ze niet uitwerkt in hoeverre Holywood verantwoordelijk is voor het inbranden van het prinsesjespatroon, waarnaar de droom van de seksualiteit, die een eigen wereld zou wezen, gevormd is. De teleurstelling bestaat vaak uit het harde contrast tussen de op zulke dromen gebaseerde verwachtingen en het gewone leven.

sockpuppet | 22-10-17 | 01:41

Omdat je haar naam verkeerd hebt - en dus niets hebt (uit)gekeken - heeft jouw verhaal geen toegevoegde waarde.

Organische evolutie | 23-10-17 | 08:59

Psychologie van de koude grond much?? Dat dacht ik wel. Gaan ze nou werkelijk vies mannengedrag romantiseren alsof het iets moois betreft? Nou heb ik het werkelijk allemaal gehoord. Op die manier kun je loverboys, pooiers, verkrachters etc excuseren waar je maar wil. Laten we gewoon even heel duidelijk zijn. Weinstein is een machtsbeluste viezerik die er op kickt dat vrouwen voor hem kruipen. Volgens mij is het een dwangneurose bij hem want ik heb niet het idee dat hij dat nodig heeft om aan vrouwen te geraken. Daar is hij immers schijtrijk genoeg voor met dito macht. Hij kijkt gewoon hoever hij ermee weg komt. De dames kun je naïef noemen tot op zekere hoogte, alsof je niet weet waar de man op uit is. Iedere zichzelf respecterende vrouw had zijn BS accuut aan de grote klok gehangen en zou zich er niet mee inlaten. Dan maar geen filmrol. Echte vrouwen hoeven niet ‘geconsumeerd’ te worden om zich vrouw te voelen! Daar hebben we Make up , sexy lingerie en mooie kleding en een heerlijk geurtje voor!

Accident_Prone | 21-10-17 | 21:41

Harvey had natuurlijk weer veel te hard doorgesnoven en wist dat hij af ging.

van heinde en verre | 21-10-17 | 21:36

Ik vrees dat als je bij Saskia in de buurt komt dat ze je dan helemaal gaat ontleden, net zo gruwelijk als Weinstein die omwegen knutselt.

bodemloos | 21-10-17 | 21:14 | 3

Nou als Saskia bij mij in de buurt komt dan ga ik gewoon op mijn rug liggen, broek op de enkels, en dan mag zij zelf bedenken of ze hapt of niet. Daar is niks vreselijks aan.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-10-17 | 22:11

Ze heet Kate Sinha. Geen Saskia.

kapoerewiet | 21-10-17 | 22:11

Kate Sinha! Geil. Beter dan Kim Holland. Wat een naam al niet kan doen!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-10-17 | 22:18

#metoo #dickkutpic

godeliefje | 21-10-17 | 21:13

Toen ik nog een jonge aantrekkelijke jongen van 20 was wilde een vrouwelijke keuringsarts mijn jongeheer zien en bleef er ongemakkelijk lang naar kijken.
Met de kennis van nu was het een ongewenste en onnodige actie.
Moet ik nu ook #metoo twitteren ?

Drkildare | 21-10-17 | 21:06 | 4
-weggejorist-
topsporter | 21-10-17 | 21:18

heel begrijpelijk bij een tamme loeris.

topsporter | 21-10-17 | 21:18

Limp noodle?

Accident_Prone | 21-10-17 | 21:43
▼ 1 antwoord verborgen

Interessante analyse, schaamte omdat het lustobject gevoel totaal ontbrak eenmaal op zijn kamer.
Zou wel verklaren waarom er nu in Nederland vooral deuglinkse types het bokje zijn. Die halve mannen die in een schizofrene spagaat zitten tussen feminisme en hun onderdrukte sexisme weten dat gevoel ook niet op te roepen bij de dames.
Filosoof H. Teeuwen zat er misschien dus niet zo ver naast met zijn observatie over dit soort mannen.

Harry Turtle | 21-10-17 | 20:57

Daarom faken zoveel vrouwen

gnor | 21-10-17 | 20:48 | 2

Ik vertel je de reden waarom vrouwen echt faken. A. Het duurt ze te lang en ze willen tussen kunst en kitch op tv kijken. B. Faken omdat je ze never nooit klaarkrijgt. Of C. Ze faket om je een gevoel te geven dat jij haar maar mooi zover hebt kunnen pleasen. En heten, c is a Good thing. Dat ze je ondanks je falen toch laat weten dat jij het mannetje bent voor haar.

Accident_Prone | 21-10-17 | 21:46

Heten = heren

Accident_Prone | 21-10-17 | 21:47

Mijn geluid stond uit dus ik zag alleen maar een studente die iets aan het vertellen was met een gele koffer en haar keukentje op de achtergrond.

Osdorpertje | 21-10-17 | 20:37 | 1

Geluid uitlaten als je haar ooit weer ziet.
En hard wegrennen als je dr ooit in het echt tegenkomt.

Kruisruiker | 21-10-17 | 20:51

Wel aandoenlijk al die reaguurders die over sex een mening hebben.

Mark_D_NL | 21-10-17 | 20:33 | 1

Ehm, mag ik je er even op atenderen dat het mijn vakgebied is?

Prof. v.d. Neuq | 21-10-17 | 20:42

Kijk es aan, het kan dus ook op deze manier; je stapt die overgesubsidieerde galeries binnen en stelt vragen. En zendt het uit.
Prima gasten, ze zijn op zoek naar lust.
Komt eraan.

Hensmunter69 | 21-10-17 | 20:29

Vermoeiend al dat gelul over sex.

Rest In Privacy | 21-10-17 | 20:28 | 1

Precies. Gewoon doen is het beste.

Ikdachthetniet | 22-10-17 | 11:08

Ik hou er ook niet van als ze zo overdreven met hun armen zitten te zwaaien tijdens het praten.

knutsel_ | 21-10-17 | 20:23 | 3

Je zal er toch naast wakker moeten worden brrrrr.

Kruisruiker | 21-10-17 | 20:28

Plus dat je voor kunstmeisjes ook alleen maar interessant bent als je een grote zak hebt. Met geld welteverstaan.

knutsel_ | 21-10-17 | 20:33

Waarom heb jij een zwitsal knutsel??

miko | 21-10-17 | 21:50

Heb ik de famkes ooit horen klagen als ze van allerlei kerels gratis drank krijgen in de kroeg?
Vrijwel allemaal maken ze gebruik van hun uiterlijk. (Zolang ze er lekker uitzien).
Zijn dat ook ongewenste intimiteiten?
Moe wordt ik van dit gezanik, erg moe.

Kruisruiker | 21-10-17 | 20:22 | 6

SnartBlirdetRagnarok | 21-10-17 | 21:10

Dat heb ik wel hoor. Zo lelijk was ik nou ook weer niet en ik ging best graag naar de kroeg. Mijn punt is meer dat als je de geinvesteerde monetaite eenheden afzet tegen het aantal gewenste resultaten dat het rationeel bezien een bad deal is.

Prof. v.d. Neuq | 21-10-17 | 21:25

miko | 21-10-17 | 20:54

Universiteitsbibliotheken, afdeling psychologie of geneeskunde.
Amateur.

Prof. v.d. Neuq | 21-10-17 | 21:30
-weggejorist-
SnartBlirdetRagnarok | 21-10-17 | 21:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Haar verhaal lijkt voortijdig te eindigen in het benoemen van het ervaren van het effect van de aantrekkingskracht, wat het teweeg kan brengen. Ze gaat echter niet in op andere effecten daarvan die ongewenst kunnen zijn, nota bene terwijl het over een iets gaat dat een verkrachting lijkt te worden. Maak daar dan alsnog maar een filmpje over.

kloopindeslootjijook | 21-10-17 | 20:18

Geweldige analyse.

Axelvon | 21-10-17 | 20:14

Wat een vreselijk schepsel met dat akelige kinderstemmetje.
Wat voor middelen heeft dit mens geslikt voordat je dit soort onzin uitslaat?
Gruwelijk erg.

Kruisruiker | 21-10-17 | 20:10 | 3

Met mevrouw is niets mis. De spoetnik die er semi-intellectueel domme vragen tussendoor etaleert vind ik eerder akelig. Ik denk dat met de dame een stevig en zeer plezant robbertje te stoeien valt, zowel fysiek als mentaal om het maar even bij die niveaus te houden.

Frau Merkel | 21-10-17 | 20:33

Frau Merkel,
ik heb zelden iemand zo dom zien analyseren als dit meisje.

Kruisruiker | 21-10-17 | 20:43

Ik zeg ook niet dat haar argumentatie sluitend te krijgen is met wat de rest van de wereld daarover denkt. Gegeven het niveau van de linkse hippietenten als de VU en UvA komt ze nog redelijk mee. Het gewapper met de handen is een indicatie dat ze nog wat moeite heeft haar gedachten in woord om te zetten. Enige vorm van creativiteit is aanwezig en gegeven de juiste omgevingsparameters kan ze een nuttige bijdrage aan de maatschappij leveren. Ik zou haar niet bij voorbaat afschrijven.
Om de doen vraag te beantwoorden: er valt vast wel een mouw aan te passen.

Frau Merkel | 22-10-17 | 00:41

Je moet vrouwen eens horen mekkeren als mannen niet meer naar ze kijken omdat ze over de datum zijn.
Dan zitten ze alleen, kinderloos te overpeinzen waar het nou mis is gegaan.
En doen ze er nog maar eens een cursusje mindfulness tegen aan.

Rest In Privacy | 21-10-17 | 20:08 | 4

En dan kopen ze allemaal een Boeddhabeeld terwijl ze totaal de betekenis niet kennen.

Kruisruiker | 21-10-17 | 20:16

Ja joh. En dit komt dan na dat ze op Lexa zijn geweest. En daar hebben ze een eisen pakket ingevuld, net of ze een nieuwe auto zijn gaan kopen.
Hij moet wel dit, maar zeker niet dat.
Net of je een auto koopt met verwarmde buitenspiegels, maar wel co2 neutraal. etc etc.
lieve meiden hoor, maar je wil er niet meer getrouwd zijn

Rest In Privacy | 22-10-17 | 01:14

Ayatholla_Buttbanger Op de dating sites denken vele dames en met name met HBO/WO dat dit systeem de ideale oplossing is. Men kan immers naar hartenlust een zelf bedachte configuratie samenstellen van hun ideale man. De man die niet bestaat maar dat maakt niet uit. Vaak is de configuratie een 4.0 van de 1.0 die hun ex was.

Vele proberen erg zelfcerzekerd over te komen want voelen dat men nu de touwtjes in handen heeft, immers de wensen en eisen, muist haves and nice to haves zijn ingevuld en gaan ze er keihard op selecteren.

Duurt erg lang tot ze erachter komen dat de ideale man niet bestaat
Daarna kiezen ze de next best en geloven vaak , -Ik verander hem wel- hahaha, ongeloofelijk.

Het mooie is dat wanneer je het spel meespeelt en ze een paar maandjes flink afragt want nieuw is heet van beide kanten vaak, en ze daarna ontdekt dat ze je helemaal niet in de hand heeft, je niet kan veranderen dat ze dan nogal gemeen en vaks worden. Zelf van alles eisen, proberen de ander in hun keurslijf te rkijgen en als dat niet lukt voelen ze zich BEPOTELD.

Dan ineens zijn ze misbruikt.
Klinklare onzin uiteraard maar vrouwen zijn grotendeels zo. Achgteraf zei
ken als eea niet gaat zoals zij willen. Of ze paaien je met geile sex en als dan later het mannetje niet door de hoepels springt die ze voor je houden worden ze pislink. Erg vermakelijk maar ook vaak vermoeiend die types.

Moneytron | 22-10-17 | 03:20
▼ 1 antwoord verborgen

Intelligente vrouwen zijn vermoeiend. Doe mij maar gewoon een geile blonde domme slet.

Prof. v.d. Neuq | 21-10-17 | 20:02 | 1

U noemt dit domme wicht intelligent?

laagvliegert | 21-10-17 | 20:36

Door dit hele metoo-gezeik klinkt 't net alsof seks nieuw is en we er met z'n allen nu pas achter komen hoe het werkt. Wat een gedoe zeg.

VeelTeSteil | 21-10-17 | 19:59

Dat metoo filmpje was dermate zinneprikkkelend dat ik me halverwege vergreep aan mijn eega. Die gaf mij middels een forse trap in mijn kruis te kennen dat ze er kennelijk zin in had en dat ze gaarne door mij bezoedeld wenste te worden. Gelukkig draag ik preventief een toque dus houd ik er niets aan over en kom ik met de schrik vrij.

isitsoornot | 21-10-17 | 19:58

Ik scrollde iets te ver door en kreeg die akelige rotkop van Franzl Vadsigmans op het scherm. Nu ben ik ernstig getraumatiseerd. Kut.

Nivelleermarionet | 21-10-17 | 19:57 | 1

Ik vond ook dat GS te ver ging met zo een hd foto van glibberfrans

miko | 21-10-17 | 20:41

Ik zou 'r doen en een straatverbod voor Parsons laten instellen.
*telefoontje gaat doen naar arrestatie team*

Rest In Privacy | 21-10-17 | 19:55

Geen idee of elke vrouw het zo voelt / beleeft, ik denk t niet.

Maar goed, feit blijft dat de meeste dames wel die gang maakten naar Weinsteins vertrekken. Was het niet om de onderbewuste slet tevreden te stellen, dan was het wel om die rol / die carrière.

raskol | 21-10-17 | 19:54 | 5

@panos88

Precies, en daarom klinkt het #metoo-koor van de Weinstein-'slachtoffers' ook zo vals. Zw wisten het, ze kozen ervoor om welke reden dan ook, en nu het momentum gunstig is springen ze op de wagen.

Dat hadden ze in 2005 al kunnen doen toen Courtney Love een boekje opendeed over Weinstein, maar wie wil er nou in 1 adem worden genoemd met een impopulaire en mislukte junk.

raskol | 21-10-17 | 20:37

Moet nu zeggen dat er tussen de steeds indrukwekkender wordende lijst van Weinstijn wel behoorlijk wat regelrechte verkrachtingen dan wel aanrandingen zitten.

Panos88 | 22-10-17 | 00:15

Exact, ze waren er zelf bij. Omdraaien, weglopen of zeggen Doe normaal joh, had ook gekund. Echter door anders te handelen verloren ze hun recht op geweeklaag maar ja in deze SJW tijd ...

Moneytron | 22-10-17 | 03:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een heerlijk beschaafd meisje.
Ik zou haar doen, als zij ermee instemt.
Eerst langzaam opwarmen met analyse van het werk van Proust t/m Nietsche, daarna vingeren tot ze squirt, en daarna een korte nabespreking bij de voordeur.

King of the Oneliner | 21-10-17 | 19:54 | 2

Ik denk dat ze meer van lul houdt.
Opbokken dus met die zwoele smoel.

Ongeblustekalk | 21-10-17 | 20:11

Bier uit gespuugd van t lachen Ongebluste.
+1

Randall3.0 | 21-10-17 | 21:43

Alleen Reddit faggots vragen 'does she...'

CoJoNes | 21-10-17 | 19:49

Dus als ik het goed begrijp zijn de dames teleurgesteld dat hij ze niet uit elkaar heeft getrokken... maar als een lulletje rozenwater op de hoek van de bed jankend zat te smeken om een kusje en een handjob. Door zijn merkwaardig opstelling wekte hij juist walging en afkeer op, en juist dit gaf ze een vies gevoel? Nou, het klinkt in ieder geval plausibel.

koter | 21-10-17 | 19:47

Saskia is zelf kunst en een heerlijke vrouw. Als gentleman zijnde zou ik graag haar deuren voor mij open doen.

Ongeblustekalk | 21-10-17 | 19:47 | 2

Lol, dan heb je het vast over die befaamde louvre deurtjes waar je het wel vaker had :)

knutsel_ | 21-10-17 | 20:38
-weggejorist-
Ongeblustekalk | 21-10-17 | 22:57

Hoe weet ze dit allemaal?
Maar ok, alle lekkere wijven zijn teleurstelde hoeren(mot) en kerels(vlam) zitten in een perverse loop en doen niet aan doorpakken. Wat blijft er over? Schaamte.
Echt interessant.

RickTheDick | 21-10-17 | 19:47

Ik werd eerlijk gezegd ook een beetje moe van die verhaaltjes over Harvey met een open badjas, Harvey die wil douchen terwijl er iemand kijkt enz.
Het is het allemaal net niet.
Is het onbetamelijk? Zeker, maar nog meer valt Harvey elke keer door de mand als een sneue kerel, een knullige onverbeterlijke potloodventer.

LonelyWanker | 21-10-17 | 19:46

Misschien waren veel vrouwen ècht alleen maar geïnteresseerd in filmrollen en niet in de vetrollen van Zweinstein?! Maybe?

Aristotalloss | 21-10-17 | 19:44 | 2

Dit geld toch in zekere zin voor elke man-vrouw relatie. De Wet van Briffault stelt immers:
"The female, not the male, determines all the conditions of the animal family. Where the female can derive no benefit from association with the male, no such association takes place."

koter | 21-10-17 | 19:53

Denk dat al die SJW types die graag in beeld komen met allerlei Metoo verhalen en ook erg graag erover praten alsof men precies weet over het hoe en waarom deze waarheid van dhr. Briffault niet graag zullen horen. Al klopt die wet voor 98%.

Moneytron | 22-10-17 | 03:03

Vrouwen vinden het dus niet erg om door een vleeskeuring te gaan, zolang het maar gebeurd door een goede kok. Zo een die het vlees optimaal gebruikt en alle gaten gul marineerd.

MogeWijEveOvergeve | 21-10-17 | 19:44 | 2

Prima samenvatting. Zaak is dus om te leren koken.

Rest In Privacy | 21-10-17 | 20:04

McMarx | 21-10-17 | 20:04
Snap ik meteen waarom Fortuijn dit zei tegen een vrouw.

miko | 21-10-17 | 20:30

You can't eat your cake and have it too.

Panos88 | 21-10-17 | 19:44

Het verhaal wil dat ze een trampstamp heeft met de letters U.V.A.

Rollins | 21-10-17 | 19:43 | 1

Tariq Ramadan is voorman van een heel enge ideologie die de vrouw minacht. Dat is voor mij al genoeg. Dat hij ook zijn handjes en zijn besneden snikkel niet thuis kan houden verbaast me niks, maar het is bijzaak.

Schoorsteenveger | 21-10-17 | 21:53

Apart gebeuren, dat #metoo. Op de Joop een artikel waarin Tariq Ramadan beschuldigd wordt van verkrachting (weer eens wat anders dan te lang aangestaard worden), en linkse meute trekt nu alles uit de kast om het slachtoffer in diskrediet te brengen.

Abject | 21-10-17 | 19:39 | 6

Ja het komt prachtig als een boemerang terug in de deuggezichtjes, nu blijkt dat veel beschuldigde mannen tot de eigen knuffelclubs behoren.

raskol | 21-10-17 | 19:56

Volgens mij heeft die gek Francisco van Jole ook iets op zijn kerfstok.

topsporter | 21-10-17 | 21:22

Volgens mij heeft die gek Francisco van Jole ook iets op zijn kerfstok.

topsporter | 21-10-17 | 21:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Mannen met macht zijn een magneet voor vrouwen

Abu Bachouca | 21-10-17 | 19:39 | 1

Zo waar als een koe.

Moneytron | 22-10-17 | 02:56

Harvey had dus helemaal Harvey moeten gaan,vol orkaankracht.
Vraag maar eens aan ST maarten hoe dat voelt om op orkaankracht verkracht te worden.
ZO, moeilijk lullen kunnen we allemaal.

miko | 21-10-17 | 19:34

Maar zou die Weinstein Parsons doen??

miko | 21-10-17 | 19:26 | 1

Nee, maar dit kunstmeisje wel.

Parsons | 21-10-17 | 19:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland