Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Één dode na aanslag in Cambrils, politie doodt vijf terroristen met nepbomgordels

Social

En we gaan door met de berichtgeving over terrorisme (HIER en HIER eerdere topics) in Catalonië. In het plaatsje Cambrils in de provincie Tarragona zijn volgens de eerste berichten enkele gewonden (waaronder een politieman) gevallen na een nieuwe terroristische aanslag. Het lijkt erop dat vijf terroristen, allen voorzien van een bomgordel, hebben geprobeerd op mensen in te rijden. De politie meldt dat vier van de vijf daders zijn gedood en dat de vijfde gewond is (die is inmiddels ook overleden). Op de bovenste van de twee onderstaande video's ziet u de vermoedelijke daders op de straten van Cambrils liggen. De video daaronder lijkt eerder opgenomen. Er is weinig te zien, maar er zijn wel duidelijk schoten te horen. Inmiddels is bekend geworden dat een van de slachtoffers is overleden.

Social

UPDATE 3u01: SITUATIE VOLGENS POLITIE 'ONDER CONTROLE'

Social

UPDATE 8u56

Goedemorgen. In Ripoll, het dorpje van de familie Oukabir die wij inmiddels zo goed kennen, is een nieuwe arrestatie gedaan die te maken heeft met de aanslagen in Barcelona en Cambrils, meldt de politie. De aanslagen hebben volgens de politie met elkaar te maken. Gompie. Ook de vijfde terrorist is inmiddels overleden. Het aantal gewonden ligt op zeven.

Social

UPDATE 9u12

De bomgordels waren nep, melden de autoriteiten nu.

UPDATE 12u51

Een vrouw die in Cambrils werd aangereden is overleden. Het totale dodental stijgt nu naar 14.

UPDATE 13u57: VIERDE ARRESTATIE

Social

NU KOMT HET WEL HEEL DICHTBIJ

Social

Reaguursels

Inloggen

In 1609 werden de laatsten onder Filips III 300.000 moriscos het land uit gezet. Reconquista, herovering! Een goed moment om ze weer Europa uit te schoppen!

Lexus01 | 18-08-17 | 17:43

Jezus, zum kotsen. Net ff NOS journaal per ongeluk gezien.
Daders: groep tieners
Gezocht voor aanslag La Rambla : een tiener.
Ach gut o gut. Dus zie je een verdwaalde tiener aan het voetballen , opletten !!!

Rot gotverdomme op . Wordt echt helmaal ziet van dat kut gezeik.

aarghikgeefhetop | 18-08-17 | 15:04

Vraag mij toch af, waarom dit nog niet hier is gebeurd op deze manier. Is het toch de Pickwick modus, vh pappen en nathouden? Werkt de Aivd toch echt beter dan bij de buren? Of is het stom toeval, en rossen ze hier morgen Utrecht CS binnen met een truck?

Wienerschnitzel mit | 18-08-17 | 14:05

Ik denk het komt omdat als hier een aanslag wordt gepleegd, er een politieke meneer is die dan kan zeggen : zien jullie nu wel, ik heb hier al jaren voor gewaarschuwd.
De partij van die politieke meneer wordt dan de grootste (samen met FvD) en gooien dan de grenzen dicht maar ook veel van dat moslimtuig ons land uit.
En dat willen de terroristen voorkomen, alsmede ook dat de linkse politiek dat wil voorkomen.
Twee handen op een buik zeg maar.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-08-17 | 14:24

Nederland is de thuisbasis van IS in Europa, daarom houden ze zich rustig hier in NL. Tenminste, dit lijkt mij een logische verklaring.

XaleX_2 | 18-08-17 | 14:33

Mijn.medeleven aan het ene slachtoffer en de gewonden. En gelukkig.de daders zijn dood die krijgen nu in de islamitische hel 72 nichten.die.hun maagdelijk kontje 72 eeuwen oprekt.

Kennethhagers | 18-08-17 | 13:44

Alexander Pechtold: ik hoorde net dat er in Cambrils vijf mannen zijn doodgeschoten. Opgeteld bij de dertien doden in Barcelona betekent dat dus dat er in Spanje inmiddels achttien slachtoffers te betreuren zijn.

EricDonkaew | 18-08-17 | 13:00

"We have shot the perpetrators". Zonder enige vorm van proces, zonder pardon, met nepgordels en iedereen is tevree. Wanneer dat in een ver weg derdewereldland door de regerende macht gedaan wordt met drugsdealers staat de wereld op zijn kop...

fullmOOngazer | 18-08-17 | 11:55

Komende Gemeente Raads Verkiezingen gewoon PVV stemmen , Rutte en de PvdA en Yasser Feras hoef je niet te rekenen . Die hebben de Puinzooi zelf hier heen binnen gehaald .

liegende lippen | 18-08-17 | 10:36

@Slettebak. Als het dan niets uitmaakt waar je op stemt, waar de fuck maak jij je dan druk om als mensen iets anders dan jouw vvd willen stemmen?

ristretto | 18-08-17 | 14:35

@Slettebak. Ik zal nooit op een partij met zoveel criminelen als in de vvd stemmen. Bovendien ben ik niet dom.

Tis nie waar! | 18-08-17 | 15:21
-weggejorist-
Promedio | 18-08-17 | 17:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Frankrijk heeft begin vorige eeuw het westers rechtssysteem ingevoerd in Marokko. Ze wensten een einde te maken aan de wekelijkse schietpartijen om de vetes te beslechten. Zonde van al die goede bedoelingen. Populatie gegroeid van 10 naar 30 miljoen.
Met de kennis van nu...

bodemloos | 18-08-17 | 10:30

Dat het hele moslim en terroristen probleem op een Europees drama en burgeroorlog gaat uitkomen is zeker.
Het wachten is op echte leiders en politici die ons gaan redden.

070 | 18-08-17 | 10:23

"Dat het hele moslim en terroristen probleem op een Europees drama en burgeroorlog gaat uitkomen is zeker.
Het wachten is op echte leiders en politici die ons gaan redden."

Wat is dit zielig. Ten eerste komt er geen burgeroorlog, maar als die er wel zou komen - lees niet-moslims tegen moslims - dan is het MISSION SUCCESSFUL voor de terroristen. Ten tweede dit: "Het wachten is op echte leiders en politici die ons gaan redden." Hoe zielig ben je dan. Welke leiders en/of politici dan? En wat gaan deze doen? Hoe gaan deze dit doen? Dit is droevig wensdenken. Leiders en/of politici zijn geen superhelden. Wordt eens volwassen. De wereld is geen 'safe-place' voor sneeuwvlokjes. Is het ellendig? Ja soms heel ellendig maar niemand gaat het voor je oplossen. Niemand.

De Koreaanse Slet | 18-08-17 | 11:18

Naar Serviës voorbeeld alleen nu zonder blauwhelmen en hillary clinton die gaan zeiken over mensenrechten voor zandnazi's. Je zou eens moeten weten hoe die moslims daar hebben huisgehouden.

rattenvanger XL | 18-08-17 | 11:47

Die burgeroorlog komt er wel denk ik, een politicus kan hier nix aan veranderen, aanslagen komen er toch.

Wienerschnitzel mit | 18-08-17 | 14:07

Dat het hele moslim en terroristen probleem op een Europees drama en burgeroorlog gaat uitkomen is zeker.
Het wachten is op echte leiders en politici die ons gaan redden.

070 | 18-08-17 | 10:23

Angsthaas.

Diabhal | 18-08-17 | 11:22

De JEAUP is echt zo overduidelijk fout!!! Gatverdamme

tata1981 | 18-08-17 | 10:22

Terrorist : kind waarvan de ouders ook broer en zus zijn.

jan7672 | 18-08-17 | 10:18

Om de politiek in Spanje te begrijpen, valt miet mee als buitenlander. Woon hier nu 7 jaar, maar probeer maar eens de Nederlandse politiek aan buitenlanders uit te leggen, dat snappen ook alleen de Nederlanders.

gato | 18-08-17 | 10:43

Ik begrijp ook Cambrils niet, de meeste toeristen zitten in Salou met een grote boulevard en allemaal disco,s. Die zijn niet in Cambrils. En voor niet weet waar Cambrils ligt, dat ligt eigenlijk vast aan Salou.

gato | 18-08-17 | 10:11

Het probleem met het Nederlandse stemvee is dat 1 opmerking van de gevestigde partijen over hypotheekrente-aftrek of loonsverhoging ze al weer over de streep kan trekken en de echte wereldproblematiek naar de achtergrond drukt. Zo kortzichtig zijn veel kiezers helaas.

Reaganmania | 18-08-17 | 10:10

Zo wakker, wat een nacht, weet niet veel meer dan gisternacht, schoonzoon is thuis, maar slaapt en dochter is naar haar werk.
De kleinkinderen is niets verteld, om ze niet bang te maken.
Dat die Mossos ze gelijk heeft doodgeschoten, mag ik daar blij mee zijn. En er zal best een politiek kantje aan zitten, maar Er werd gelijk al gezegd, zie je wel Catalunya dat jullie niet autonoom kunnen zijn Ik weet er te weinig van, dochter wel, die woont hier al 20 jaar, dus dat hoor ik nog wel.

gato | 18-08-17 | 10:08

Geweldig ze zijn direct bij Allah over de schutting gegooid,zouden ze overal moeten doen.
Zou misschien ook een optie kunnen zijn voor die plofkrakers die met hun snelle gestolen auto's vanuit Duitsland richting de Nederlandse grens razen of zeg ik nu iets geks

likdoorn | 18-08-17 | 10:00

De islam wil u dood, alle moslim zijn islamist. Ff denken...... wanneer zou dit ophouden.....

Poppo van Ulvinga | 18-08-17 | 09:58

Er zullen komende tijd wel een hoop gebiedsverboden uitgevaardigd worden in Barcelona

merlin | 18-08-17 | 09:58

Ik ben in Duitsland op vakantie. Op de autoradio: station DLF, met het programma 'Koran erklaert'. Mooie timing wel.

Vega Mindy | 18-08-17 | 09:57

Heeft mevrouw Verbaan al gereageerd?

HetPhantom | 18-08-17 | 09:54

Nee die heeft het veel te druk met worsten .

blauwe zander | 18-08-17 | 10:03

De wereldvreemdheid van Hilversum en het Deug-BN wereldje prima vervat in die tweet van dat zoontje van. Tenenkrommend.

Ales | 18-08-17 | 09:49

joris van dienst is lekker linksdraaiend bezig....
joghurt wordt niet geserveerd .

medelmo | 18-08-17 | 09:49

Die Lone Wolfs werken tegenwoordig zeker in roedels.

me,myself and IK | 18-08-17 | 09:48

Zolang ik ga geen massale moslim demonstraties zie tegen dit geweld, dan ga ik er vanuit dat ze het goedkeuren.
De moslim gemeenschap laat vrij weinig van zich horen wanneer dit soort atttacks plaats vinden.
Slechts sporadisch kom je 10 a 20 moslims tegen die het er niet mee eens zijn, of cnn doet even een camera trick met ingehuurde demonstranten.

gijs geluk | 18-08-17 | 09:45

Jij was wel bij de optocht tegen charlotsville? Ik niet, keur ik het daarmee goed?
Is gewoon een vraag hoor, zegt niets over mijn positie t.o.v. het gebeurde.

MarcS | 18-08-17 | 09:57

Gisteren Rutte gezien op het NPO nieuws naar aanleiding v/d islamitische aanslag in Barcelona.
Verveeld en zuchtend draaide Rutte ze bekende riedeltje van medeleven met de slachtoffers af waar hij niets van meende en liep zo snel mogelijk weg. Zijn lichaamstaal sprak verveling uit zo van moet ik dit nu weer doen maar geen woede of zelfs maar enige boosheid naar de degene die de aanslag hadden gepleegd.
Volgens mij was het enige vervelende van deze aanslag voor hem dat het de PVV en FvD in de kaart speelt. Kortom van Rutte en zijn op stapel staande cabinet hebben we geen enkele maatregel tegen de islamisering van Europa te verwachten!

johnelec | 18-08-17 | 09:45

Hij heeft het te druk met de onderste steen, en hij zoekt en zoekt......

Wienerschnitzel mit | 18-08-17 | 14:09

Hier in Nederland blijven de grenzen open. Daarentegen is de plenaire zaal de afgelopen weken omgetoverd tot een 'safe room'. Zo zijn deuren voorzien van kogelwerend matglas. En, als het nodig is, dan volstaat voortaan één druk op de knop om van de grote vergaderzaal een vesting te maken.
bron: www.telegraaf.nl/binnenland/28963817/_...

kweethetooknietbeter | 18-08-17 | 09:44

Ze stuurden ook gewoon Hollandse jongens naar sebrenica zonder wapens. Die honden in Den haag hebben al zoveel bloed aan hun handen...

Poppo van Ulvinga | 18-08-17 | 10:00

is die knop ook van buitenaf te bedienen ? dus als er eenmaal iemand binnen is kan er niemand meer naar buiten??;-)hear hear

medelmo | 18-08-17 | 10:02

De grenzen worden gewoon verlegd van landsgrenzen naar interne vestinkjes. Het probleem wordt daarmee gewoon verlegd.

Reaganmania | 18-08-17 | 10:04
▼ 1 antwoord verborgen

Verschrikkelijk nieuws / met afschuw / afgrijselijk / vreselijk / gruwelijk / drama / medeleven / Nederland leeft mee / gedachten zijn bij slachtoffers / gedachten zijn bij nabestaanden / veroordelen / onderste steen boven / ten zeerste / ziekelijk / barbaars / laf / # / #Prayfor / #Jesuis / #Unitedfor / Klaar!

Libertinowitz | 18-08-17 | 09:36

Je vergeet het obligate "geschokt" ... voor de rest is het blik cliché's wel in orde.

knerf | 18-08-17 | 10:00

Verbijsterd.

ObiWannabee | 18-08-17 | 10:17

Ik vind nepbomgordels wel een beetje typisch. Wat wilden ze daar nou mee bereiken?

Kameroudste | 18-08-17 | 09:35

Dat ze doodgeschoten zouden worden en zo een voor islamistische begrippen een martelaarsdood zouden sterven met alle bijkomstigheden van dien.

tata1981 | 18-08-17 | 10:10

Bomgordels nep, verbaast me niets. Als je een bomgordel draagt ben je al een stapje verder dan het amateurisme waarmee de rest van de aanslag was omringd. Waren het pakken koffie zonder label ?

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 09:33

Nepbomgordels? Waren vast Halalloween aan het vieren.

Mr_Natural | 18-08-17 | 09:33

Hijos de putas. En zo is het.

swassannuf | 18-08-17 | 09:26

Weet je wat ik nu zo erg vind aan mezelf? Dat toen ik de berichten van (alweer) aanslagen voorbij zag komen me betrapte op de afwezigheid van emoties. Eerst was ik dagenlang de kluts kwijt als een islamist een aanslag had gepleegd. De aanslagen die volgden waren aanleiding tot grote woede die ik niet kwijt wist te raken. Bij de daaropvolgende aanslagen betrapte ik me op het niet meer zo boos zijn maar meer een gevoel van gelatenheid en nu met de laatste aanslagen in Spanje speel ik het klaar om hier en daar te lezen, dan de pc uit te zetten om vervolgens een leuk boek te gaan lezen. Dat is toch ernstig!! dat door de voortdurende religie-gerelateerde-aanslagen je emoties zo kunnen afvlakken dat je de woede en frustratie voorbij bent. Ik denk dan aan de onschuldige slachtoffers en alleen dan kan ik huilen en proberen mee te voelen wat zij en hun nabestaanden moeten doormaken. Ik heb het gevoel dat we het gaan verliezen. Ik heb het gevoel van: beuk maar op me, door de pijn voel ik het niet meer. Maar dat zal wel omdat ik van het 'zwakke geslacht' ben, een vrouw dus.

Louise-in-de-pels | 18-08-17 | 09:25

Ik beleef het precies hetzelfde en denk dat het een zelfbeschermingsmechanisme is. 'Alles went' is in dit opzicht niet helemaal waar want het blijft afschuwelijk maar er treedt wel een soort gewenning op. En dat is maar goed ook want elke dag met tranen in je ogen naar je beeldscherm staren is niet echt gezond.
Ja het is vreselijk voor al die - volkomen onschuldige - slachtoffers en hun nabestaanden maar wat kunnen wij daar aan doen? Op een partij stemmen die de grenzen dichtgooit en eens flink het kaf van het koren gaat scheiden, meer zit er niet in. Maar zelfs dat gebeurt niet. Misschien over 10 jaar wanneer Europa in brand staat. Dus wanneer het te laat is.

Lupuslupus | 18-08-17 | 09:45

Ik denk dat je de gemiddelde vrouw ook niet mee moet laten beslissen over dit soort dingen. Die is zorgzaam, soft, inconsequent, vergevend, toegeeflijk en week. Minstens de helft van de Europese "mannen" is in hetzelfde bedje ziek overigens. En die zwakheid is de voedingsbodem voor de imperialistische islam.

kempenaer | 18-08-17 | 09:57

Alles went inderdaad. Is een coping mechanimse. in WOII werd ook niet meer stilgestaan bij elke razzia of andersinds Duits geweld. Men dacht. net als ik, als ze bij mij aan de deur staan zal ik er alles aan doen om ze te stoppen. Een kogel, pan kokende olie of een zwaar voorwerp; ik zal alles doen om mezelf en de mijnen te bescheremn.

Ook in die tijd waren er mensen die met veel plezier hun buren aangaven zodat deze werden afgevoerd naar een Duitse hel. Dat heette toen NSBérs of collaborateurs.

Dat heten nu linkse deugers en de EU.

Releasethehounds | 18-08-17 | 10:04

Wat is dikke Frans toch stil , volgens hem is het toch nog nooit zo veilig in Europa geweest sinds de 2e wereldoorlog .

blauwe zander | 18-08-17 | 09:22

Die zit net als zijn baas JK Juncker nog in de kroeg..... als de nevel is opgetrokken krijgen we vast een bemoedigend tweetje van deze heren

Fatwabuster | 18-08-17 | 09:26

Of bij zijn kleermaker omdat hij alweer uit zijn maatpak is gegroeid.

blauwe zander | 18-08-17 | 09:30

Zoekt een knuffel en een kapje en een ring om iets doorheen te halen.
tenslotte zijn zijn emoties belangrijker dan het welzijn van 300 miljoen mensen.

medelmo | 18-08-17 | 09:46

Volgens de EU hebben we dit soort cultuurverrijkers hard nodig om de EU draaiende te houden.

Wekkertje | 18-08-17 | 09:19

Nou ze hebben nog gelijk ook. Wij worden afgemaakt en iemand moet toch het stokje van ons overnemen. Wie gaat anders zorgen dat het belangrijke werk gewoon gedaan wordt en belastingen netjes worden betaald.

Doorgefokte onkundige aggresieve naffers natuurlijk. Who else! *EU Modus uit*

Releasethehounds | 18-08-17 | 09:22

Ze zorgen er wel voor dat minder mensen hun pensioen halen. Zo, dat is weer voldoende zwart cynisme voor een poos.

Vreetkonijn | 18-08-17 | 09:24

Italie en Nederland zijn nog niet aan de beurt geweest.

van Oeffelen | 18-08-17 | 09:18

Wanneer gaan we eens inzien dat in elke ideologie gevaren schuilen. Dat is niet exclusief iets van rechts of links. Je moet met de tijd mee plooien. Op dit moment vormen elementen uit de islamitische ideologie wereldwijd de grootste bedreiging. Benoem het met verstand en handel er naar. Begin eens met bepaalde Koranteksten die rechtstreeks betrekking hebben op 'ons' voorzichtig openbaar te analyseren.

Reaganmania | 18-08-17 | 09:17

@Reaganmania | 18-08-17 | 09:17 |
De islam is anders al sinds haar inceptie 1400 jaar geleden zo bezig. Het staat letterlijk(!) opgetekend in de Koran, Hadith en Sunnah. Dat zijn in de Koran alleen al 109 Soera die hiertoe actief oproepen . En dan ben ik nog niet eens begonnen over de Hadith en Sunnah....

Sjefke7807 | 18-08-17 | 13:53

Het Europese stemvee kun je slechts gedeeltelijk verantwoordelijk houden voor de huidige puinhopen. Dat wordt volledig geïndoctrineerd in het onderwijs en vals ingelicht door de mainstream media en politiek.
De gevestigde Europese politieke kaste in incestueuse omstrengeling met de MSM zijn de echte oorzaak van deze islamische invasie, expansie en slachtpartijen op Europese burgers.
De CIA waarschuwde twee maanden geleden al voor een aanslag op de Ramblas in Barcelona.
Wat is daar mee gedaan door de Europese overheden?
Waarvoor heeft de CIA nog meer gewaarschuwd? Ik en velen met mij zouden het graag weten.
Het wordt tijd dat de Europese generaals eindelijk hun veranwoordelijkheid nemen en orde op zaken gaan stellen door de zittende politieke kaste die Europa aan het vernietigen is hun macht te ontnemen en de islamitische doodscultus volledig te verwijderen van ons continent.
De enige manier om de boel nog te redden en de langzame genocide op de Europese volken en hun cultuur een halt toe te roepen.

kempenaer | 18-08-17 | 09:16

Dan verwijten we hen dat ze zich niet informeren. Mijn kinderen weten het toch ook? Indoctrinatie de schuld geven, pleit de aanslagplegers ook vrij.

MarcS | 18-08-17 | 09:53

@ marc
Ik vind dat er een groot verschil zit in onnozele lethargische nalatigheid en het daadwerkelijk afslachten van onschulduge burgers.
Ik begrijp je punt overigens wel.
Ik zie het in mijn omgeving ook: niet volkomen zwakzinnige mensen die de realiteit niet willen of kunnen zien, maar meelijwekkende gezagsgetrouw het bedrog van politici en msm-journalisten blijven napapegaaien.
Het is infaam en abject, maar ze lijken wel onder hypnose en het volstrekt niet door te hebben. Een soort zombies. Knippen met je vingers helpt ook niet.

kempenaer | 18-08-17 | 10:03

Is er al een grote massademonstratie van Moslims TEGEN terror in de maak?

Oepsie1234 | 18-08-17 | 09:14

Hoe je het ook wendt of keert, elke moslimaanslag in de EU kun je schuiven op het bordje van Brussel. Zij hebben deze toestroom van islamieten veroorzaakt. Immers, van hen - uiteraard met instemming van de meeste regeringen - mogen onze grenzen niet meer bewaakt worden en alleen mensen - zoals onlangs die Armeense mevrouw - uitgezet worden die niemand kwaad doen.
Dat het best anders kan, bewijst b.v. president Orban die de veiligheid van zijn bevolking zwaarder laat wegen dan het gebral van Brussel. O natuurlijk komen er dreigementen uit Brussel maar dat is in dit opzicht een tandeloos monster.
Wanneer krijgen wij ook een premier die de veiligheid van zijn bevolking op de 1e plaats zet? Ik denk dat - àls het al zou gebeuren - ik dat niet meer zal meemaken.

Lupuslupus | 18-08-17 | 09:10

Die armeense vrouw is juist wel een symptoom. Kanslozen 10 jaar lang laten procederen, steeds (kinder)pardon, illegalen niet uitzetten, alles en iedereen moet worden opgenomen en gepamperd, liefst in grote steden. Dat is 1 van de oorzaken. Jij tweede rangsburger. Aan het werk en als je er wat van zegt dat je het niet leuk vindt wordt je kaltgestallt als racist en nazi.

TheseDays00 | 18-08-17 | 09:20

Hans van der Togt heeft nog niet gereageerd op Twitter, zal wel komen omdat want opgenomen in drankkliniek.

DommeNeger | 18-08-17 | 09:10

Oh noes, daar moet iemand waarschijnlijk heeeel lang de gevangenis in.
Misschien wel 15 jaar.

jemagookniksmeer | 18-08-17 | 09:09

Alweer een 7
107

steekmug | 18-08-17 | 09:08

7s zijn gevaarlijk en er werd al voor gewaarschuwd .

medelmo | 18-08-17 | 09:50

@ medelmo
Door wie of wat?
Link?

steekmug | 18-08-17 | 10:00

Dress-code; pyama.
hans6100 | 18-08-17 | 08:38

Met of zonder eikeltjes?

necrosis | 18-08-17 | 09:07

Dus in Zuid Europa hebben deze gasten dus ook geen stage mogen lopen of een gemeenschapsruimte gekregen. Tis me toch wat.

ScumbaggusMaximus | 18-08-17 | 09:05

Turkije zal er wel garen bij spinnen,want nu kan je net zo goed naar hun gaan om koud gemaakt te worden tijdens de vakantie.

pedro300 | 18-08-17 | 09:03

Lol, wordt mn tegel over george soros verwijderd. Why? Is toch algemeen bekend dat hij dik financiert om de grenzen maar open te houden, onrust te stoken tussen bevolking door financieren protestgroepen, zwarte piet tegenwerkt etc

dk-- | 18-08-17 | 08:59

gebeurt wel meer deze dagen, soms lijkt het op de inlognaam aan je bladtoppie;-)

medelmo | 18-08-17 | 09:52

Ik weet niet wat je precies geschreven hebt, maar ik ben het volledig met je eens dat de Open Society Foundation van George Soros een extreem schadelijk en gevaarlijke organisatie is die de bijl aan de wortels zet aan alles wat waardevol is in het Westen.

kempenaer | 18-08-17 | 10:08

We hebben geen idee wat we allemaal hebben binnen gehaald. Bedankt EU, kabinet en NGO's. De doos van Pandora gaat helaas niet zomaar dicht. De linkse kliek is niet thuis om de troep op te ruimen straks. Als alles is opgeruimd zullen ze wel weer vingerwapperen en draaien in hun eigen gelijk.

anal_leakage | 18-08-17 | 08:52

Absurd trouwens dat Trump van NYT tot AD bekritiseerd werd om zijn lauwe reactie na Charlotteville, terwijl de Europese leiders keer op keer dezelfde inhoudloze gemeenplaatsen mogen twitteren. Van hen wordt het zelfs verwacht: iets zeggen, maar ook niet te veel en zeker niemand op de teentjes trappen.

Ze zullen wel even achter hun oren krabben wat ze over die tweede aanslag moeten melden, zonder in herhaling te vallen maar ook weer zonder echt iets te zeggen...

Vreetkonijn | 18-08-17 | 08:52

Als zo'n aanslag in Nederland plaatsvindt zijn wij helemaal niet voorbereid.In België lopen de militairen patrouilles met machinepistolen,vinger aan de trekker over straat.Goed zichtbaar voor elke moslim die daar een aanslag zou willen plegen. In NL hebben wij niet eens meer een leger van enige omvang,laat staan dat wij die ter afschrikking over straat laten patrouilleren. In ons kikkerland dempen wij pas de put nadat het kalf allang verdronken is. Pure gekte in Den Haag.Rutte & Co.denken zeker dat aanslagen die in België,Engeland,Duitsland,Frankrijk en Spanje plaatsvinden hier niet zullen voorkomen?
Aangezien wij in NL geen Politie meer op straat zien ( allemaal onderweg > koffie) moet het leger de straat op om islamitische aanslagen in onze steden te voorkomen.

Eendragtmaaktmagt | 18-08-17 | 08:51

Een simpele ingreep dat er geen auto's zonder autorisatie rijden op voetgangersgebied had deze aanslag voorkomen. (paaltjes omhoog, alleen met juiste toegang omlaag te doen, voor mij part om de 100m)

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 09:18

Met zwaardere wapens stop je deze aanslagen inderdaad niet. Daarmee ben je altijd te laat. Je kan nu eenmaal niet een agent met uzi op elke straathoek neerzetten. Een goede inlichtingendienst en infiltratie helpt wel.

Haatgenerator | 18-08-17 | 09:35

@Vega Mindy
9 van de 10 aanslagen worden dus wel tegengehouden/vookomen.

SaintNick | 18-08-17 | 10:02
▼ 1 antwoord verborgen

En weer die mensen met dat geloof... en we moeten in ons eigen lamd net doen alsof ze zich wel gedragen en alsof ze geen mensen zo ver drijven dat die mensen met molotovs gaan gooien... op een gegeven moment gaat het klappen. Op een gegeven moment....

quasipas | 18-08-17 | 08:50

Q-music interviewt NOS reporter: het waren actievoerders. "Islam" en "moslim" niet gevallen. Zo, weer een paar honderd duizend mensen gehersenspoeld.

de Voorzittert | 18-08-17 | 08:48

Wel een troostende gedachte dat het kabinet "geschokt edn verbijsterd"is door dit islamitische geweld. Heeft de verraadster van Europa Merkel, het bloed al van haar klauwen gewassen?

hans6100 | 18-08-17 | 08:46

Verraadster Merkel zet haar klauwen straks nog even dieper in Europa. Als ze straks herkozen is wil ze het aantal "vluchtelingen" verdubbelen.

miss error | 18-08-17 | 08:52

Tis dat Trump alleen maar borrelpraat over Pershing verkoopt, maar wat zou het mooi zijn: iedere moslimterrorist een in varkensbloed gedoopte kogel door zijn hoofd jagen en hem dan naast een dood varken begraven.

LJBrinkhorst | 18-08-17 | 08:39

Doodgeschoten als de laffe honden die het waren, mooi zo. Zal je zien dat islamieten in gans Europa deze losers nog gaan ophemelen ook.

Vreetkonijn | 18-08-17 | 08:39

Weet iemand hoe laat de massale moslim demonstratie tegen het geweld van hun "broeders"is op de Dam?? Er worden honderduizenden aanhangers van de pedo profeet verwacht. Dress-code; pyama.

hans6100 | 18-08-17 | 08:38

Opvallend: in het Oostenrijkse nieuws wordt gewoon gesproken over een Islamitische aanslag. ( www.krone.at ) .

Mark van Leeuwen | 18-08-17 | 08:36

Ja heel erg dat normale verslaggeving - het beest bij de naam noemen: islam - nu al opvallend wordt genoemd.

Lupuslupus | 18-08-17 | 08:39

Dat zat ik vanochtend naar de NPO te schreeuwen, totdat ik me realiseerde dat radio niet zo werkt...

Ad Hominem Tu Quoque | 18-08-17 | 08:39

Ik heb mijn vreselijke best gedaan om dat " gewone" nieuws te vinden. Het staat er simpelweg niet.

ristretto | 18-08-17 | 09:26

Jammer dat ze niet door vrouwen neergeschoten zijn, dan kun je die 72 geiten zeker vergeten...

Ad Hominem Tu Quoque | 18-08-17 | 08:33

En toch blijkt dat noord Europeanen beter zijn. 1 Breivik wist meer te bereiken dan deze losers. Rare vergelijking, maar toch waar.

MarcS | 18-08-17 | 08:30

Wat een idiote vergelijking. De islam heeft wereldwijd *miljoenen* slachtoffers gemaakt, alleen de laatste 10 jaar al. En al die aanslagen in Europa hebben veel meer slachtoffers gemaakt dan Breivik hoor.

Lupuslupus | 18-08-17 | 08:37

@Lupuslupus. Wat MarcS m.i. probeert te zeggen is dat de van oorsprong Noord-Europeaan beter zijn in plannen en uitvoeren etc.
Daar zit wat in, ook op andere vlakken laat dat zich aanzien. Mijn inziens voornamelijk een cultureel/genetisch dingetje - je gaat een strenge winter niet overleven met een mentaliteit van "nog even onder de dadelpalm liggen".
Maar het lijkt me inderdaad niet een idioot moment om deze discussie nu te voeren.

Rommelende Onderbuik | 18-08-17 | 08:51

@rommelende ...
Ik had niet verwacht dat dit extra uitleg benodigde. Je hebt gelijk.

MarcS | 18-08-17 | 09:59

Een stuk of 10 'lone wolfs' gisteravond dus.
10 eenzame wolven. 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1=10.
10 x 1. Valt mee dan.

Normpje | 18-08-17 | 08:30

@Ali Bundii | 18-08-17 | 08:04
Ik zou het iets anders doen, maar als ik dat in een comment zet krijg ik ruzie met Joris.

necrosis | 18-08-17 | 08:18

@watmagjenogwel | 18-08-17 | 07:49
Hoezo streng?
Ik lees een comment van iemand die even gaat uitleggen hoe je meer slachtoffers kan maken, icm een nick waar ik op z'n zachtst gezegd enige vragen bij stel.

necrosis | 18-08-17 | 08:10

Ik sta aan jou kant hoor en duik alleen maar in de hersenpan van dit islamitisch tuig om de zwakheden bloot te leggen en daarna na te denken hoe je het kunt voorkomen in de toekomst door de zwakheden op te lossen.

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 08:21

Ik had het kunnen weten, u duld geen tegenspraak.

watmagjenogwel | 18-08-17 | 11:24

Hulde aan Spaanse politie. Gespuis meteen afgemaakt; daar hebben we iig. nooit meer last van.

Ali Bundii | 18-08-17 | 08:04

Speldeprikjes. Er staan al weer nieuwe te trappelen, er worden weer nieuwe grootgebracht en geboren.

kempenaer | 18-08-17 | 09:04
-weggejorist-
dk-- | 18-08-17 | 08:02

Politici die beweren dat er een gematigde islam is die geen gevaar is voor het Westen, zijn vergelijkbaar met neo-nazi's die hetzelfde over het nationaal-socialisme beweren. Ze bedriegen u.
De enige werkzame oplossing is om beide doctrines uit Europa te verwijderen en opvlammende resten continu te blijven blussen.
Al de rest is window dressing.

kempenaer | 18-08-17 | 08:02

Gisteravond zon muts op tv die uitlegd dat het eenlingen zijn. Ze vergeet dat de hele bevolkingsgroep erachter die eenling volstopt met haat en onverdraagzaamheid. En met het gif Islam injecteert. Opgehitst door de moskee en imam komt zon loner tot zijn daad.

bassieenadriaan | 18-08-17 | 08:02

Als we even uitgaan van de verkiezingsuitslag eerder dit jaar, is zeker 80% voor verdere islamisering van ons land. Dat relativeert weer een aanslag in NL: statistisch gezien is 80% van de slachtoffers voor de islamisering van NL.

Van Duyvenbode | 18-08-17 | 08:07

@Van Duyvenbode - Het is meer dat men te schijterig is om een keer niet te stemmen op de gevestigde kartelpartijen. We zitten vastgeroest. Het gros van de Fransen is niet blij met Macron, maar ja... een keer rechtser stemmen was te eng. En zo blijft het doorgaan. In Duitsland hetzelfde verhaal. Je zal zien dat Merkel ook blijft zitten.

Akiron | 18-08-17 | 08:22

Straks kan je zwarte zaterdag heel letterlijk nemen met files des doods als ze vanaf viaducten op terugkerende reizigers schieten die in de file staan.

steekmug | 18-08-17 | 08:01

Ho ho breng ze niet op ideeën, waarschijnlijk leest dat afval geen geenstijl of kunnen ze misschien helemaal niet lezen, maar je weet maar nooit.

GerMonster | 18-08-17 | 08:03

@Germonster 08.03
Misschien heeft het toch iets te maken met "witte superioriteit"?;)
In de "westerse wereld" kan en mag het altijd beter en/of verfijnder als in een islam gedomineerde wereld, want in de islamwereld stoot je je hoofd steeds tegen moslims/islamoverheid die de koran en mohammed te letterlijk nemen of door radicaliserende imman's/splitsingen van islamstromingen/eigen interpretatie in eigen voordeel op te leggen.

steekmug | 18-08-17 | 08:23

@steekmug | 18-08-17 | 08:23
Geen idee of je dat mag zeggen hier, we zijn zeker genetisch en intellectueel superieur aan het menselijk afval wat dit soort aanslagen pleegt. Ik zag je ";)" wel maar in dit geval geen grapje :)

GerMonster | 18-08-17 | 09:10

De NLse politie zou eerst een debat aanvragen of excessief geweld wel ingezet mag worden tegen deze aanhangers van de vrede-religie met bloedsuikerproblemen.

ThePeet | 18-08-17 | 07:53

de Nl politie is totaal niet uitgerust of uberhaupt bemenst als er een paar van dit soort 'gasten' een straat binnenrijdt of loopt met bomgordels of AK47.. het enigste 'wapen' dat ze kunnen inzetten is.. een nekklem. En daar moeten ze ook heel voorzichtig mee zijn.

fikkieblijf! | 18-08-17 | 07:57

Ik twijfel er niet aan. We zijn overgeleverd.

MickeyGouda | 18-08-17 | 08:03

Nl politie heeft alleen een laser gun. Om de belastingbetaler te bekeuren

bassieenadriaan | 18-08-17 | 08:03

Een zomeravond in Honfleur: een peloton zwaar bewapende militairen patrouilleert door de straatjes, gevolgd door een groep agenten. De wekelijkse toeristenmarkt in Gouda: geen agent te zien. De mountainbikes blijven geparkeerd bij het bureau. De Fransen begrijpen inmiddels wel dat Europa in oorlog is, al is het met een ondefinieerbare vijand, de rest van Europa is blijkbaar te traag, naïef of arrogant.

MickeyGouda | 18-08-17 | 07:52

@Rommelende Onderbuik
Grinnik.

MickeyGouda | 18-08-17 | 09:01


Er is al veel te veel islam in Gouda en dat zal op de markt ook wel zo zijn. Heb in Gouda gewoond van '72 - '77 (toen waren er alleen marokkanen die ook echt werkten, o.a. in de kaasfabrieken) maar wil niet eens weten hoe het er nu is.

Lupuslupus | 18-08-17 | 09:26

Honderden inbraken er wordt er geen 1 opgepakt . Criminele families die in de Drugshandel zitten en het Politie korps van Gouda zit maar Politiek Correct te wezen en te zijn door weg te kijken en vooral niets doen cq optetreden .

liegende lippen | 18-08-17 | 10:43
▼ 2 antwoorden verborgen

De islam brengt niets goeds, helemaal niets. En niet alleen draagt ze op geen enkele wijze bij aan onze maatschappij, sterker nog, de islam trekt ons naar de bodem. Misdaad, terreur, achterlijkheid, geen enkele productiviteit, geen enkele bijdrage, helemaal niets. De islam is een parasitaire geweldsideologie, uit op de ondergang van de gastheer.

Van Duyvenbode | 18-08-17 | 07:45

@Van Duyvenbode | 18-08-17 | 07:45 |
Zegt u dat maar niet tegen ons aller Slet. Want dan roept u toorn van de Alwetende over u af. Volgens hem/haar/anders ligt het aan "gestoorde individuen" en heeft de vredelievende islam er echt, écht niks mee van doen....

Sjefke7807 | 18-08-17 | 13:38

Terroristen die mogelijk gewoon opgehaald zijn door een of andere NGO. Waarvoor dank!
Burgemeester van Barcelona hoeft van nu af in ieder geval niet bang meer te zijn, dat er teveel toeristen naar z'n stad komen.

Wachtmaar! | 18-08-17 | 07:34

@GerMonster | 18-08-17 | 07:44
Hier hetzelfde verhaal, maar dan bij Save the Children. Alleen was het antwoord utrakort met alleen een vraag naar mijn adresgegevens omdat ik tot slot van mijn betoog aangaf mijn maandelijkse donatie om deze redenen te willen beëindigen. En dan ben je jarenlang donateur geweest.
Nooit meer!

druipsmurf | 18-08-17 | 08:11

Dinsdag meldde een Spaanse organisatie dat ze al 600! Vluchtelingen hadden gered van de verdrinkingsdood en naar Spanje hadden gebracht. Dat krijg je als de Spaanse redmaatschappij niet meer in Italië mag droppen. Aanslag schuld van Italië dus.

MarcS | 18-08-17 | 08:27

Dat bedoel ik dus. Dweilen heeft alleen zin als je de kraan dicht draait. Stop met geven aan dit soort organisaties. Ze deugen niet en zullen nooit deugen ook.

Bennie Boos | 18-08-17 | 08:40
▼ 2 antwoorden verborgen

@Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 07:23
Natuurlijk, ga het ze nog even uitleggen.
Spoor jij wel helemaal, zwitsal?

necrosis | 18-08-17 | 07:31

Wat ben jij altijd streng tegen nieuwkomers.

watmagjenogwel | 18-08-17 | 07:49
-weggejorist-
DrumPiet | 18-08-17 | 07:56

Laat me raden, het volkslied zit niet in het lespakket in Spanje? Dan krijg je dit soort toestanden.

priks | 18-08-17 | 07:28

In Spanje zijn de voorzieningen voor suikerpatiënten een stuk minder.. Een beetje uit de hand gelopen vuurwerk hobby in combinatie met een te laag bloedsuiker. En voor je het weet loop je met een bomgordel rond..

Croisantneuf | 18-08-17 | 07:47

Toch begrijp ik 1 ding niet zou Columbo zeggen. 1 chauffeur rijdt op primitieve wijze 13 mensen dood en god verhoede het dit zijn er meer als zwaargewonden het niet overleven. Dan is er in Cambrils ook een poging met mensen die duidelijk professioneler waren voorbereid getuige het feit dat ze allen waren voorzien van bomgordels, niet iets wat je zomaar fabriceert maar ze rijden in op een politie auto en hebben gelukkig geen slachtoffers gemaakt. Waarom zijn ze niet 500m of eerder uitgestapt en begaven ze zich niet rustig kuierend alle 5 verspreid tussen het uitgaanspubliek om zich dan op te blazen ?

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 07:23

Theorie van de koude grond; 1 aanslagen waren gepland voor een Andre moment. 2 Gepruts met gasfles leidt tot paniek (en 1 dode terrorist donderdagochtend) 3. 1 terrorist besluit dan maar in te rijden op onschuldigen. 4. Onderzoek gaat voorspoedig en laatste 5 besluiten dat ze ook voor de maagden willen gaan voor ze gepakt worden...... my two cents.

Oldebarnevelt | 18-08-17 | 07:37

Verhoogde alertheid Spaanse politie.
Waarschijnlijk stuitten ze daardoor op politie en gingen ze de -al dan niet daartoe gedwongen- de confrontatie aan. Oorspronkelijke plan zou allicht anders geweest zijn.
Geluk bij een ongeluk dat de timing tussen al die verwarde lone wolves en diabetici niet erg goed was afgestemd.

Rommelende Onderbuik | 18-08-17 | 08:40

Ik hoorde dat ze verbrande papieren hadden gevonden in Alcazar
van twee Afrikanen, dus waarschijnlijk hebben ze de aanval in Cambrils versneld uitgevoerd

gato | 18-08-17 | 10:17
▼ 1 antwoord verborgen

Alle festiviteiten verbieden, alle wegen met grote blokken afzetten, overal soldaten op de weg, noodtoestand voorlopig in Spanje, geheel Spanje, reisadvies oploaden naar wees oplettend, en zoals ik tot mijn grote verbazing in een eeuwenoude Burcht in Carcassonne tegenkwam... borden overal neerzetten. overal borden, via reclamespots informatie met 'wat te doen bij een terroristische aanval!!

Wij zijn met meer tenslotte!

fikkieblijf! | 18-08-17 | 07:20

Iedere keer weer na afloop van zo'n terroristische daad. Spanje was al gewaarschuwd voor een mogelijke aanslag op het Ramblas door de CIA.
Ik ben nu wel erg benieuwd of er een aanslag op handen is in Nederland. Ik denk dat onze regering denkt bij zo'n waarschuwing: 'het zal wel loslopen.'

Eshek | 18-08-17 | 07:18

Ja zeker, dat wordt net zo series genomen als een waarschuwing betreffende vliegen over oorlogsgebied...

RakantnogWal | 18-08-17 | 07:30

Die auto die op mensen inreed bij Amsterdam Centraal?? Ook nooit meer iets zinnigs van gehoord.

Opco Engering. | 18-08-17 | 08:03

Alleen de Premier van Australie heeft het over islamtisch terrorrisme.
De rest kijkt weg en stelt haar bevolking meer en meer bloot aan dood en verderf in het belang van de gutmensch status.

010ert | 18-08-17 | 07:13

Niemand heeft het over het feit dat niet de islam maar het Westen deze mensen aanzet tot dit soort daden door hun familieleden dood te bombarderen. Zonder Bush was er nooit geen ISIS geweest.
Hoe denk je dat de Noord Koreanen buiten Noord Korea zullen reageren als je hun familie nuked.

the Jackdawn | 18-08-17 | 07:40

Gelukkig is het grootste gevaar in Nederland het eten van een eitje.

Bennie Boos | 18-08-17 | 07:13

Lange nacht geweest voor de redactie denk ik zo. Voor mij is deze aanslag 'nieuw'. Goedemorgen trouwens, lekker wakkerworden op deze manier zo.

Mark van Leeuwen | 18-08-17 | 07:09

Het is wel echt fijn dat de gemiddelde ploflim de intelligentie van een visstick heeft. Logistiek en planning is een vak en het is onbegrijpelijk dat ze niet eerst eens stage gaan lopen bij hun succesvolle neefjes in de drugstransporten.
.
Lig je dan. 3.00 uur snachts morsdood met je bomgordel op een afgetrapt grasveldje. Te wachten op 72 heerlijke wijven.

de Voorzittert | 18-08-17 | 06:49

Het probleem hier is dat als de succesvolle drugs baasjes zich aan het geloof vastklampen ze nog maar 1 manier hebben om bij hun kudt allah te komen. Martelaar worden waardoor hun zonden worden vergeven en ze verzekerd zijn van een plekje boven.
In theorie zou je elke criminele moslim gewoon als potentiële bombaard moeten kwalificeren.

Daarom, zware criminelen met een dubbel paspoort uitzetten en hun Europese paspoort verbeurd verklaren.

Tuborg øl | 18-08-17 | 08:21

Opmerkelijk is om te zien het verschil van berichtgeving op de jeaup, hoe groot ze uitpakte rond het nazisme en hoe klein ze dit behandelen. Wat een schande.

tata1981 | 18-08-17 | 06:40

Die zitten compleet vastgeroest in de hippie dogma's uit de jaren zestig. Niet van deze tijd.

Reaganmania | 18-08-17 | 07:30

Ik zie op hun voorpagina 7x nazi staan en 0 keer moslim of islam.

Wasbakplasser | 18-08-17 | 10:02

Vijf verwarde mannen?

Gulliver | 18-08-17 | 06:31

Vraag aan onze overlords in Brussel en Berlijn.
Hoe vinden jullie nu eigenlijk zelf dat het gaat?

Law of the Land | 18-08-17 | 06:24

Nog meer binnenhalen, dat lost het probleem vast op!

Laurens_Reael | 18-08-17 | 05:57

In the future everyone will be a witness or victim of the Islam.

DasVakuumBombe | 18-08-17 | 05:42

En weer zullen onze politici krampachtig blijven ontkennen dat het iets met de islam te maken heeft.
-
Deze politici zouden op 10 mei 1940 geroepen hebben dat de Duitse inval niets met Nazi Duitsland te maken heeft maar dat het allemaal individuele "verwarde mannen" zijn die in tanks de grens overkomen. Duizenden individuele extremisten... Het is puur toevallig dat ze allemaal een Duits uniform aanhebben. Maar dat heeft natuurlijk niets met Nazi Duitsland te maken.
-
Weet je dat er actueel (veel) Nederlanders zijn die op deze politici stemmen? Bizar.

moitambien | 18-08-17 | 05:34

Ieder, zichzelf respecterend, autonoom land zou na dergelijke gebeurtenissen onmiddellijk zijn grensbewaking maximaal opschroeven en 100% controles invoeren. Zeker als ook buurlanden al door geweld uit dezelfde hoek waren getroffen.
Maar slechts omdat de EU bestuurd wordt door ongekozen, baantjesjagende machtswellustelingen is dat in de hele unie verboden. Deze houding is de grens van criminaliteit reeds lang overschreden. Opstand en tribunalen zouden een logisch gevolg moeten zijn.

zeauzitdat | 18-08-17 | 05:23

Dat zou het moeten zijn. Alleen hebben deze potentaten het slim gespeeld. Ze hebben alle mogelijkheden 'naar zich toegetrokken' zodat een land weerloos is. 'Alles van waarde is weerloos'. In de EU is elke afzonderlijk land inmiddels waardeloos en weerloos.

EEnzame SchizofrEEN | 18-08-17 | 06:50

ik lees net dat 'het motorblok' een beleid ontwikkelt om de migratie te ontmoedigen. Het woord en uitvoering is straks aan ontwikkelingshulp/ministerie.. niet meewerken aan terugnemen inlopende of invarende omvolkers annex mogelijke bomgordeldragers met gehuurd busje dan geen geld meer van Ome Willems ingezetene.. dat zal ze leren.

Krijgt Marokko eigenlijk ontwikkelsgeld, of Syrie.. iemand?

fikkieblijf! | 18-08-17 | 08:02

De eerste logische maatregel is dat je per direct de grenzen sluit. Nog dagelijks kunnen terroristen zo Europa binnenlopen. Maar het EU open grenzen beleid zal en moet door de strot geduwd worden, hoe gruwelijk en talrijk de aanslagen ook zijn.

miss error | 18-08-17 | 05:04

Alleen jammer dat iedereen ideo voor jouw logisch zet en daar op stuurt.

MarcS | 18-08-17 | 08:20

Goedemorgen... Deze isislamisten net op tijd uitgeschakeld dus.

lady blabla | 18-08-17 | 05:00

Mogherini machiavelli is de hoge vertegenwoordiger voor Buitenlandse Zaken en Veiligheidsbeleid van de Europese Unie. Op 30 augustus 2014 benoemde de Europese Raad haar met ingang van 1 november 2014 in die functie. In die hoedanigheid liet zij weten met de hele EU te willen streven naar de erkenning van Palestina.
Ook vindt zij dat de politieke islam een plaats in de Europese politiek verdient.

Geen lelijk wijf, man of genderneutral. Leuk kapsel ook. Vraag me alleen af als ze kaalgeschroren op een strontkar door de de stad gereden wordt er nog zo charmant uitziet.

Jah would never give the power to a baldhead
Run come crucify the dread.

Time alone - oh, time will tell:
Think youre in heaven, but ya living in hell;
Think youre in heaven, but ya living in hell;
Think youre in heaven, but ya living in hell.
Time alone - oh, time will tell:
Think your in heaven, but ya living in hell.

Mike2054 | 18-08-17 | 04:55

Ik wil helemaal niet overdreven veel reageren maar omdat iedereen nu zo'n beetje slaapt kom ik als bescheiden man iets vaker voor, excuus voor dit. Als reactie op jou wil ik zeggen dat ik nog nooit iemand zo heb zien collaboreren als deze "dame". Waar was ze laatst weer in een parlement met een hoofddoekje op uit respect (wederzijds ? haha) en werd ze net niet onderworpen aan een groepsverkrachting door de hitsige parlementsleden. Was dat in Iran ?

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 05:05

Hoeveel van die mooie kapotstukke mekkas moeten we nog zien liggen voordat wij ons mooie leventje weer mogen leiden en fatsoenlijk in staat zijn kindjes op de wereld te zetten? Smerig eu tuig in Brussel heeft er wel een beetje een bende van gemaakt, komt er ooit nog een tribunaal?

Bill Cosby | 18-08-17 | 04:42

verantwoording ook

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 04:57

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 04:55
Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 04:57
Ja.

gedachtespinsel | 18-08-17 | 05:03

@gedachtespinsel Ha ha , Ik herken humor niet altijd meteen maar het kwartje viel nu pas

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 05:14
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
topsporter | 18-08-17 | 04:23

Dit noem ik collateral damage geaccepteerd door politici, die dit mogelijk hebben gemaakt.

topsporter | 18-08-17 | 04:23

Is er al iemand geweest die het nodig vond om te benadrukken dat dit allemaal niets met de islam te maken heeft?
Anders wil ik dat voor de goede orde nog wel even doen hoor...

naik65 | 18-08-17 | 04:17

Ik ken er 4 die dit binnenkort benadrukken en die nu bezig zijn met een masterplan. Van links naar rechts: Pechtold, Segers, Rutte en Buma.

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 04:42

Nee, over Cambrils, vlakbij Salou.
Pr.oeerden op mensen in te rijden , paar gewonden, mensen moeten in huis blijven, deuren op slot.
De disco wordt wel bedreigd, die is in Salou.
4 zijn neergeschoten met bomgordels om, 5e zwaar gewond en naar Reus gebracht.

gato | 18-08-17 | 04:17

Je zit bij het juiste topic geloof ik, wist niet dat Salou zo dicht bij Cambrils ligt geografisch gezien.

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 04:20

Je moet er toch niet aan denken dat die lui een wat duurder model drone aanschaffen waarin je exact de gps coördinaten kan programmeren waarheen deze moet vliegen en die kilo's aan gewicht (bom) kan dragen 5 meter boven een grote menigte van mensen laten ontploffen. Maar ja dan hebben ze geen recht op weet ik hoeveel maagden dus dat zal niet gebeuren in de toekomst, hoop ik.

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 04:15

@Noord_Koreaanse_Held "de prijs van dit soort drones..." Dat hoeft helemaal niet. Als je een beetje handig bent met ekectronica en software, dan kun je elke drone ombouwen om dat te doen. Een GPS module kost geen drol, en een processortje voor aansturing is letterlijk een paar dollar.

Akiron | 18-08-17 | 07:39

Ook 2 a 3 kg dragen ?

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 09:58

@Noord_Koreaanse_Held
Drones met 2 a 3 kg (en veel meer) worden al heel veel toegepast bij bestrijding van gewassen in vooral zuidamerikaanse landen. Die dingen zijn vooraf gegrammeerd en werken via gps complete percelen af. Ik wil die mafkezen niet op ideeen brengen maar zulke krengen kunnen tegenwoordig een behoorlijke payload met zich meedragen.

drekzooi | 18-08-17 | 11:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is dit in godesnaam voor idioots. Vijf man en dan om die tijd?

Lood om oud ijzer | 18-08-17 | 04:13

Maar wij zijn met meer.


Als we allereerst maar eens gaan zorgen dat we dat vooral ook blijven. Deze gekte moet tot een halt geroepen worden. Grenzen dicht, voor iedere scheet of misstap de gelukzoeker het land uit en vervolgens alle mogelijke vormen van subsidie richting dergelijks haatculturen stoppen. Het is mooi geweest.

dubbeldekkert | 18-08-17 | 03:55

Wij zijn met meer maar zij zijn gekker en bereid te sterven

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 03:57

Ik blijf het niet snappen. Als je iemand 'uitnodigt' in jouw huis en die gaat vervolgens op je tapijt schijten, je vrouw voor hoer uitmaken en bij iedere vorm van kritiek op zijn/haar agressief verbaal tekeer, dan flikker je toch zo iemand met harde hand je huis uit!
Dan hoef je toch niet te denken en rekening te houden met opvoeding, trauma's of gemiste kansen in het leven. Ahoewel als je de d66 rechters moet geloven, dan wel.
Het probleem is dat wij al jaren murw zijn gebeukt door de politiek en wij hebben dat geaccepteerd. We mogen niet staken om ons ongenoegen te uiten over het beleid zonder een cm dikke formulier in te moeten vullen. We mogen niet meer met feiten de situatie die er is onderuithalen want onderbuikgevoel en schreeuwen is belangrijker. We mogen dingen niet meer benoemen zoals ze zijn want dan is er verontwaardiging en raciseme
Het is allemaal zo simpel: if it walks like a duck and talks like a duck, it is probably a duck. Of anders gooi er maar occams razor tegenaan.
Feit is dat dezachte heelmeester taktiek en 2e wereldoorlog trauma niet meer van toepassing zijn. Nu is het tijd om ons ongenoegen met het beleid en het afrekenen van fanatici te uiten. Wellicht door referenda, handtekeningen (al geeft rutte geen ruk over handtekeningen gezien alle ondertekende beloftes die hij met zijn reet heeft afgeveegd), of protest marsen. Maar ja dan gaat extreem li ks (hallo annefleur, antifa en consorten) wel weer gewelddadig protesteren zonder gevolgen

Olleke | 18-08-17 | 03:53

Ja maar het moet van de VN of hoe je het ook noemt. De immigratie is echt niet per toeval. www.youtube.com/watch?v=bDaKFE_J_ug

Bij de EU nemen ze het aantal doden dat volgt uit terroristische aanslagen ook maar voor lief. Alle loze kutwoorden na iedere aanslag zet nog steeds niet aan tot het sluiten van grenzen. En dat gebeurd zolang wij in de EU zitten ook niet!

Stem eens godverdomme een partij die wel de grenzen sluiten wil. Wat nou economische schade.... bangmakerij! NL deed het ook goed in de EEG.

Klutskwijt | 18-08-17 | 05:16

Het is een deel van hun cultuur, Daar moet je respect voor hebben.

NatNiks | 18-08-17 | 03:46

"Hijo de putas."

Amen!

je suis bier | 18-08-17 | 03:45

Zoon van hoeren ?

Bigi Bana Boy | 18-08-17 | 08:01

Sorry, tegels vol met fouten, slaapdronken en geschrokken.

gato | 18-08-17 | 03:41

Denk niet dat meeste nu op hun beste moment zijn...... sterkte met de familie.

gedachtespinsel | 18-08-17 | 03:44

4 gedood, 5e gewond.Gebeurde voor front nautica.

gato | 18-08-17 | 03:39

@gedachtespinsel | 18-08-17 | 04:58
Dat is ook het hele punt, het is niet zo dat de huidige ontwikkelingen bijdragen aan de rede. Wat je hier ziet is groepen die ideologisch gezien bijna voor hetzelfde strijden maar verdeelt zijn tot op het bot.
Beide kanten worden gemanipuleerd, bloedvergieten, wir haben es nicht gewust, dit nooit weer. Missie geslaagd.
Alles komt uiteindelijk weer goed.

MogeWijEveOvergeve | 18-08-17 | 05:09

MogeWijEveOvergeve | 18-08-17 | 05:09
Zijn we het daar in elk geval over eens ja. Hoe het opgelost zou moeten worden zou nog wel eens een fikse discussie op kunnen leveren :-)

gedachtespinsel | 18-08-17 | 05:29

@gedachtespinsel: Bent u eigenlijk Pechtold die niet kan slapen ? Ik zie het morgen wel als u weer met wallen onder de ogen over het binnenhof zwalkt. (net zoals u idealen of voormalige idealen)

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 06:16
▼ 11 antwoorden verborgen

Gelukkig hoeft Trump dit niet te veroordelen van Georgina.

Dit is de vredesbrigadie die beschaving en liefde komt brengen aan een barbaars continent, dat vóór islamieten geen wetssystemen of cultuur kende. Al die haatvolle witte Europeanen die over de Ramblas liepen krijgen nu hun verdiende loon. etc.

Wanneer komt nou eindelijk de kentering, dat bovenstaande kolder als kolder gezien wordt? Ik heb een vervelend vermoeden dat dit gaat culmineren, maar dat degenen die 'tolerant' zijn tegenover de invasieve agressor later gaan zeggen: "Wir haben es nicht gewußt".

Laten we de schuldigen nu alvast niet vergeten, wanneer bijzonder veel Europeanen weggetrokken zijn van hun families. Het zijn de goedpraters van de NRC, De Correspondent, JOOP en andere Soros-gezinde media, die bloed aan hun handen hebben.

Bulloch | 18-08-17 | 03:38

Krijgen we morgen weer het gezever hoe we de 'radicalisering' van moslimjongeren het beste tegen kunnen gaan. Welnu, die aanslagplegers zijn doorgaans al radicaal sinds ze kunnen praten, ze worden van jongs af aan volgepropt met zwart-wit denken, slachtofferschap en vijandigheid. Op het moment dat ze mede dankzij hun eigen achterlijkheid op adolescente leeftijd dusdanig van de wereld vervreemd raken worden, militariseren ze.
Dit proces is inherent aan de cultuur van de islamitische onderklasse zoals wij die kennen in Europa; het grootste deel van hen zal weliswaar niet zonder directe provocatie de wapenen opnemen tegen het land waarin ze wonen, maar er vallen met elke generatie een aantal tussen wal en schip en die zijn vervolgens kwetsbaar voor extreem gewelddadige stromingen die inspelen op toch al radicale wereldbeeld. Én daarom lieve dames en heren, is het hoog tijd dat de Soennitische moslims van Europa eens goed bij zichzelf te rade gaan.

Panos88 | 18-08-17 | 03:32

Dit is echt niet leuk meer, ben vooral bang voor mijn scgoonzoon, hoop dat de pokitie de disco sluit.

gato | 18-08-17 | 03:29

Er zullen vele valse meldingen komen de volgende dagen

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 03:41

Sterkte. Meestal laten ze het bij een keer op de zelfde plaats

Mark van Leeuwen | 18-08-17 | 06:59

Dochter maakt me wakker, woont in Cambrils, man werkt als DJ in Salou bij flashback, daar ook alarm.
Heb nu goed de zenuwen, , mijn kleinkinderen.

gato | 18-08-17 | 03:26

Wij zijn niet in staat van oorlog, het zijn allemaal losstaande incidenten. De vijand is niet in ons midden, het zijn slechts lone wolfs die onrust in de 'samen'leving willen creëren door het gebrek aan buurthuizen. Ik krijg dit bericht net binnen van ene Jole, wie dat ook mag zijn.

XaleX_2 | 18-08-17 | 03:25

Of misschien heeft niemand bomgordels zit maken en is er niemand neergeschoten maar heeft heel Spanje nu een goed gevoel en denkt Catalunia 'laten we maar niet voor onafhankelijkheid stemmen, want we hebben Madrid echt nodig.'
Ge wit ut niet. Zelfs de Jostiband had een hogere success rate gehad dan dit stelletje en dat geeft te denken.

CoJoNes | 18-08-17 | 03:23

Ik schat de jostiband dan ook wel hoger in dan de gemiddelde terrorist

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 03:31

"Ge wit ut niet", als je het toch niet weet of kunt onderbouwen heeft geen enkele zin om daar over te speculeren lijkt me.
 
Wat dat betreft komt DKS met betere onderbouwing in plaats van misplaatste flauwe kul.

gedachtespinsel | 18-08-17 | 03:38

Het zal de Catalanen alleen maar sterken in onafhankelijkheidsgevoel. Dit komt door slappe beleid Madrid, wat gevolg is van slappe beleid EU.
Leer mij de Catalanen kennen.

MarcS | 18-08-17 | 08:13

De god van de mohammedanen houdt niet van losers en baarden.
Alleen jammer dat het merendeel van zijn aanhangers uit bebaarde losers bestaat.

Jan Dribbel | 18-08-17 | 03:16

Het tijdstip is ook zo raar, of is dat een bruisende badplaats ? Als je echte bomgordels aan hebt dan lijkt het of je over een netwerk beschikt want niet iedere prutser kan deze zomaar fabriceren. Maar dan toch zo roemloos neergeknald worden zonder slachtoffers te maken, ik vind dit maar een vreemd verhaal.

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 03:14

Sinds Benghazi, Obama en Hillary weet niemand nog wat echt is.

CoJoNes | 18-08-17 | 03:16

Het laatste wat je wil is dat de burger denkt dat je de boel niet meer onder controle hebt. Dat moet jij snappen Kim.

MogeWijEveOvergeve | 18-08-17 | 03:18

Ik denk dat we het niet meer onder controle hebben maar ik ben benieuwd naar de tweet van Pechtold morgenvroeg, misschien is er hoop...

Noord_Koreaanse_Held | 18-08-17 | 03:23

En morgen weer naar de Moskee. Benieuwd of en op wat voor manier er door de Imams over deze aanslagen gepredikt gaan worden.
Wat mij betreft ben je al af als je bidt voor deze "martelaren" en ik hoop ( wellicht ijdel ) dat het merendeel van de normale Moslims er ook zo over denkt.

Graaisnaaiert | 18-08-17 | 03:13

Er was dan ook al 8 uur vrede in Europa.

speash | 18-08-17 | 03:12

*grinnik*

Graaisnaaiert | 18-08-17 | 03:13

Er is Europa en er is Visegrad. In Visegrad is alles paletti.

CoJoNes | 18-08-17 | 03:14

03.00 en een nieuw topic. Hadden we niet echt verwacht toen we om 18,00 naar het NOS-journaal keken.
1 dood in Barcelona, 5 nu in Cambrils, dat zijn minimaal 6 betrokkenen, en dan moeten we nog maar zien in hoeverre die flapdrol die zichzelf heeft gemeld met het verhaal dat zijn broertje zijn paspoort gejat had er echt niets mee te maken had.
Hamvraag is nu hoe concreet die tip van de CIS een maand terug was. Een actie als dit heeft voorbereidingstijd nodig en ik wil weten of dit te voorkomen was geweest of niet.

Graaisnaaiert | 18-08-17 | 03:09

En wat er precies in Alcazar aan de hand was met verbrande papieren van twee Afrikanen. Dat heeft de Mossos gevonden en waarschijnlijk is daardoor de boel versneld.

gato | 18-08-17 | 11:43
-weggejorist-
CoJoNes | 18-08-17 | 03:08

Tering EU. In 20 jaar veranderd het naar een oorlogscontinent.

Klutskwijt | 18-08-17 | 03:08

Ze zagen er wel deaudt uit.

Das Ungeheuer | 18-08-17 | 03:07

Circus Mohammed draait op veler verzoek tegenwoordig 24-uursdiensten. In de kleine uurtjes is er ruimte voor jonge, veelbelovende Mohammedanen wiens kunsten nog enige oefening behoeven en daardoor niet altijd even succesvol zijn. De killcijferkanonnen bewaart men voor primetime.

Reynaerde | 18-08-17 | 03:06

Nog meer mensen die in het leven compleet zijn mislukt.

deaandacht | 18-08-17 | 03:06

Noemen ze dit nu een lone pack dan?

Snikkeldrift | 18-08-17 | 03:05

Achterlijkheid manifesteert zich in incompetentie. Wat een stakkers. Zit je dan thuis met vijf man avonden lang je zelfplofvestjes te knutselen, krijg je het nog niet eens voor elkaar om een enkel burgerslachtoffer te maken. Faalhaas is understatement voor dit slag gedegenereerden.

CoJoNes | 18-08-17 | 03:04

Het toldyouso gehalte is groot in dezen.

Parsons | 18-08-17 | 03:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken