Beste redactie, Ik keek naar het fossielenmedium genaamd Teletekst. Mijn oog viel op het woord moslimterrorist. Ik zeg tegen mijn collega: "Let maar op, zometeen staat er nog slechts terrorist." Gelukkig had ik een screenshot. Bon weekend.

(Edit: Het werkelijke dodental ligt inmiddels
op of boven de 27)
Reaguursels
InloggenMag je niet zeggen hé? van de linkse bezetter..
Mag je niet zeggen hé? van de linkse bezetter..
Ja snap ik, want "aapachtigen-die-5-maal-per-dag-samen-met-andere-mannen-hun-reet-in-de-lucht-steken-in-naam-van-een-profeet-die-8-jarigen-bezwangert-terroristen" leest niet prettig.
Volgens mij is men bij de NOS/NPO cq. dhr. Gelauf gewoon BANG om het beestje bij de naam te noemen en men is bang met een mes in de borst op het plaveisel te belanden. Een mooi voorbeeld vandaag treffen we aan in de column van Youp van't Hek in het NRC van vandaag. Het gaat me te ver om zijn hele conference over de aanslagen in Parijs hier weer te geven, maar op een moment laat hij een Britt Dekker op Twitter over de daders zeggen: "wat een stelletje mongolen" en hij komt niet verder dan er zelf aan toe te voegen: "dat noemen wij thuis duidelijke taal" Een boerenslimme, maar ook schijterige opmerking, want op die manier weet je vermijden om positie te kiezen.
Nederland: het land met de bange nieuwsgaarders/kranten, bange cabaretiers en bange politici (op een enkele uitzondering dan). Het is niet te hopen dat ook hier de bom barst, want ik vrees het ergste voor de paniekbestendigheid van onze samenleving om maar niet te spreken over die van onze politici.
Slachtoffers (de zielige moslims) maken zich zorgen.
Echt waar. Was misschien niet "te horen", maar de NPO. Vara. Radio1 en 1Vandaag vinden dat. Dus, of wij ons wat meer willen verdiepen in de islam. Dan leren wij de vrede kennen.
Bij het sportevenement opblaaswedstrijden is niemand door de screening gekomen en word dit onderdeel geschrapt bij de olympische spelen in Rio. Dit onderdeel is wel nieuw bij de paralympische spelen gekomen en zal gehouden worden in een geheel nieuw afgesloten overdekt stadion op een locatie ver buiten Rio. Dit onderdeel is vrijgesteld van dopingcontrole. Het publiek zal louter en alleen bestaan uit extremisten. Wij van de afdeling tnt&kleefbom en doehetzelfterrorist.bv garanderen u een kostelijk vermaak bij het kijken op de televee of fletscrien.
Pleuris-weer vandaag. Natuurlijk de schuld van Wilders, dat kan niet genoeg gezegd worden.
Daarom stem ik op hem. Dat ik daarmee de (s)linkse gutmenschen verdriet doe, is mooi meegenomen.
Op naar de 76 zetels, Geertje!
Omdat het anders allemaal net niet op 1 scherm past!
Tijn-e | 20-11-15 | 18:02
Inderdaad, ruimtegebrek. Maar op Geenstijl zoekt men er gelijk meer achter, want dat past beter in ons anti-NPO straatje.
koolteer | 20-11-15 | 18:09
Dat is een goed punt, ik vraag mij ook al geruime tijd af wat het mechanisme is dat alle neuzen zo opvallend dezelfde richting ophoudt. Zelfcorrectie en zelfcensuur zijn altijd mogelijk maar er zou dan wel een soort checklist moeten bestaan en die was dan vanzelf al een keer ergens opgedoken.Het is zo omvangrijk dat ik er geen goede verklaring voor heb.
Wat mij meer verbaasd is dat er nog gedrukt wordt op die Hiërogliefenknop van de afstandsbediening.
Hmm, ik vind het toch wat kopspijkertjes op een laag watertje zoeken. Inderdaad in de tweede versie is het woord "moslimterroristen" ingekort tot ""terroristen.
Maar je moet wel erg laaggeletterd zijn als je niet weet wie of wat Al-Qaida is en/of voorstaat. Als je niet weet dat dat een nogal moordzuchtige ernstig pro-pro-pro-Islamclubje is dan ben je natuurlijk al verloren voor de maatschappij.
Overigens weet ik heel goed dat de NPO in bijna al haar geledingen er een Gutmensch-attitude op na houdt.
Salut! Evocatus
@DreHa | 20-11-15 | 23:32
Hee lulhannes.
Het woord is ingekort maar het herschrijven had met minder tekens gekund zonder het woord moslimterrosist te laten vallen. Dit zijn geen spijkers op laag water, dit is politiek. Een verkeerde politiek.
Zie @prutt_stift | 20-11-15 | 18:24
De spijkers op laagwater zijn weer gevonden. TT is minder geschikt voor lange teksten en woorden. Het was net Twitter maar dan 30 jaar eerder. Het woord is ingekort.
Sinds wanneer ligt Bamako in het Noorden? Ik moet de Donald Duck er maar weer eens bijpakken
Had natuurlijk ook terroristmoslim moeten zijn.
Wat is een Teletekst?
Dadelijk is het bericht aangepast en hebben de blanke en laffe gijzelaars de lieve moslim gijzelnemers lafhartig vermoord.
Ethiek? Laat me niet lachen. Ethiek is de waarheid verzwijgen.
'Moslimterroristen' mag niet.
Dat is niet lievv.
Want dat hebben 'we' zo afgesproken.
Ik snap het wel, het kunnen ook andere terroristen zijn, toch?
Hoog tijd dat de hoofdredactie deze lui op het matje roept. De richtlijnen om nooit het woord islamitische of moslim terrorist te gebruiken bestaat al minimaal 10 jaar bij de NPO. Als ze het verdomme nog niet weten!
Dan Rob de Wijk in Trouw, die snapt het beter want heeft het over religieus terrorisme. Maar goed dat is dan ook een D666-er en daarbij zit landverraad in de genen.
@Glasgow Argus
Ik moet dus oplossen? Doe ik, en ik denk ook demense die door minachting voor de 1 het ander hebben laten groeien. De kalkput in met de rest. Promise.
Verder wist ik niet dat tt nog bestond.
ik zal maar een paar koran verzen leren.
lala is god en mohamed is zijn scheet
het was in die dagen dat de bokken ten strijde togen,ze sloegen elkaar met houten sabels tot ze bloeden als meelzakken.
toen toen het zo verschrikkelijk warm was dat de kindertjes geboren werden met ijzeren hoofdjes,en houten godverdommetjes
het is natuurlijk een oud boek die koorzang
oude wijsheden,er was nog geen tv,en was het wiel al uitgevonden.
Scherp!
Heel goed dat U de publieke omroep scherp volgt. Bij Noord-Ierse of Baskische terroristen werd en wordt de politieke stroming wel voor het woord terrorist genoemd. Wie politiek of godsdienstig geweld gebruikt, heeft geen recht op verhullende en verzachtende woorden.
Die NOS toch. Voor mij het ultieme bewijs dat ze slechts de spreekbuis zin van de linkse kerk. Zij maken de maatschappij, zij bepalen wat de burger wel en niet mag denken.
Opdat wij nooit vergeten.
youtu.be/-UcO9jj1rhI?t=22s
trenthopper | 20-11-15 | 20:52
Inderdaad!Je hebt gelijk. Ik luister al drieenhalf jaar niet meer naar de NPO op radio en TV. Behalve het NOS journaal om te kunnen vergelijken met andere nieuwsvoorzieners.
Doe gewoon als ik, Zet nooit meer NPO aan en kijk nooit meer NOS. Als je geen propaganda wilt in ieder geval.
Moest lachen vandaag. Radio 1 : "Het nieuws van alle kanten"
Behalve één kant. Dacht ik toen.
Whahaha, De Speld + 1.000!
Dit land gaat naar de kloten. Dat heeft de RVD bekendgemaakt. Koning Willem-Alexander zal in februari een staatsbezoek brengen aan de kloten, om te vieren dat Nederland al 400 jaar nauwe betrekkingen heeft met de teringzooi. Het staatsbezoek is geen unicum: Nederland gaat al jaren naar de kloten.
Tijdens het tweedaagse bezoek is aandacht voor de gezamenlijke geschiedenis. Ook zal Willem-Alexander een project bezoeken rond het verneuken van de lokale bevolking, een belangrijke traditie van de kloten. Het koninklijk gezelschap zal tijdens het staatsbezoek logeren in de aap.
Ook het Nederlandse bedrijfsleven gaat naar de kloten. Een delegatie van 200 bedrijven reist mee om de export naar de donder te helpen en contacten te leggen met de gallemiezen.
Er is veel kritiek op het bezoek. Mensenrechtenorganisaties vinden dat de koning de kutsituatie in de kloten moet aankaarten. Klotedeskundige Dries van Waal schreef verschillende boeken over de kloten. Hij zegt dat Nederland een slecht signaal afgeeft met het staatsbezoek: Als we naar de kloten gaan, denk ik echt dat dit land kapot gaat. Bij wijze van spreken dan.
De NOS is al naar de kloten. De livestream van het staatsbezoek zal voortdurend vastlopen.
© De Speld: speld.nl/2015/10/26/nederland-gaat-naa...
op NOS journaal wordt daarentegen weer gewoon over een islamistische terreur groep gesproken ,het is wel een Januskop die hele nieuwsvoorziening van NPO NOS
Zonet op Joop.nl van terreuraanval naar gijzeling
www.joop.nl/wereld/detail/artikel/3482...
Let op de header heeft nog de oude kop. Het woord moslim of islam komt niet voor.
i.imgur.com/h9wY69C.png
moslim-terrorist is eigenlijk een dubbel woord, net zoiets als nat-water
Ben echt blij voor de gegijzelden dat er Franse en VS commando s in de buurt waren.
Heb NOS TT al 2x betrapt op foute berichtgeving over onze staatsschuld. Deze zou kleiner worden. Maar het begrotingstekort werd kleiner, dus de schuld werd minder snel groter... 1x doorgestuurd aan GS, mss nog in de archieven?
De NPO zorgt er wel voor dat ze gespaard wordt bij de volgende ISLAMITISCHE aanslag op Mediapark.
We wisten het allemaal al: bij de NPO is het al heel lang dagelijks 'geen islam, geen moslim' spelen. Hooguit komt het woord 'islamitisch' erin voor. Maar actief beleid is wel om de woorden moslim en islam zoveel mogelijk buiten de media te houden. Waarom laat zich raden.
De regels waaran de NOS zich dient te houden staan vast ergens in een brief, e-mail, andere document. Wat de opdracht lijkt duidelijk voor de NOS. Demoniseer Wilders, Rechts en Israel. Bescherm en promoot de Islam. Wie stuurt dit aan?
De new speak werkt niet meer. De varkens denken van wel, maar de andere diertjes hebben er niet zoveel vertrouwen meer in.
Ja ja de afsluiting van dwdd van de week die je kon verwachten. Wilders met het minder minder minder. Je kon er op wachten natuurlijk. En ali brrr er weer bij.Het is was en blijft een walgelijk kutprogramma ,de pvda propaganda.Ongeloofelijk en dat van mijn en u centen.Met een overbetaalde over rated kudt presentator.Walg nieuwkerk. Met zijn geveinsde ruttegraat lachje.
Daarnet Elma Drayer op RTLZ over de motivatie van die IS-terroristen: Tja, wat zou er nou achter steken? Ik zeg altijd: luister naar wat ze zèlf zeggen, naar wat ze zèlf aangeven dat hun reden is voor al dat moorden. En als je dan luistert, dan hoor je dat ze glashelder aangeven wat hun motivatie inhoudt. Interviewer: En wat is dan de beste aanpak? Uitroeien.
Het bericht inclusief moslimterroristen staat nog gewoon op twitter hoor. mobile.twitter.com/Teletekst/status/6...
Binnenkort nieuwe show NPO: Wie is de Moslim? Gaat de echte Mol daar overheen met: Wie is de terrorist?
Mogelijk. Ik vermoed toch sterk dat het om een vlam in de pan gaat. Xenofobe lettertjes. Ik ga nu aangifte doen.
@Glasgow Argus
Jij weet vast wel wat je met dat spiegeltje van je kan doen.
Werken/uit
-weggejorist-
OT
Armand is overleden. :(
Moslim terrorist is niet juist zou impliceren dat hij of zij moslims terroriseren. Nu terroriseren ze meer moslims dan geen moslims maar dat terzijde. Het zijn terroristen met islamitische grondslag. Dus bij deze.
Gut Gut Gut.., wat een menschen.
-weggejorist-
Ongeblustekalk | 20-11-15 | 19:17
Zelfoverschatting, niks anders dan dat. En ga nu maar lekker jezelf analyseren. Ontzuur eens een beetje en doe je nick eer aan. /out
Het is me al vaker opgevallen dat de Teletext redactie
er een geheel eigen mening op nahoudt,
Hopelijk gaan we er lekker met ons allen op letten
en roken we deze opruier uit z'n bergplaats,
reuze benieuwd wie daar achter zit.
-weggejorist-
@Slogra | 20-11-15 | 19:07
Wat is die Ferry vervelend daar trouwens. Dat was ik al weer vergeten. En wat keken ze erg weg in die tijd en natuurlijk het demoniseren van Pim.
De vrijheid in dit land staat op de tocht. De media zijn in feite gewoon een propaganda machine van de gevestigde politiek geworden. En dienen als een soort spreekbuis voor de elite. Ik heb op zowel mijn TV als PC inmiddels ouderlijk toezicht geactiveerd. Niet tegen seks maar wel tegen linkse indoctrinatie en censuur. Websites van kranten en TV zenders worden nu automatsich geblokkeerd. Hoef ik me ook niet meer te storen aan het gebrek aan objectiviteit of de extreme censuur in dit land.
Op Trouw of Volkskrant heb je de eenzijdige opinie panels van mensen als Rob van Wijk die als spreekbuis voor de linkse elite fungeren. En als je daar zlf op wil reageren duurt het uren of dagen tot de reactie geplaatst wordt. Telegraaf heeft extreme censuur. Hele normale reacties zonder scheldwoorden of wat dan ook worden daar niets een geplaatst. Maar geweigerd. Er is een keer een reactie van mij geweigerd geworden omdat ik het woord "economische gelukszoeker" gebruikte...
De beperkte hoeveelheid nieuws die ik nog tot me haal gaan via Nu.nl ofzo. Die heb ik niet geblokkeerd.
Overigens vindt ik Teletekst nog wel meevallen. Trouw en Telegraaf zijn het ergst.
Moslimterrorist schijnt in de Nederlandsae media een verboden woord te zijn. Ook bij de telegraaf wordt je weggejorist als je dat woord gebruikt.
@chicago river | 20-11-15 | 19:06
Stoppen met roken? Nooit!
Mijn moeder heeft mij altijd geleerd: doorzetten en volhouden.
De islam kan moorden wat ze wil, opblazen, vernietigen, whatever, ze zal nooit kunnen ontsnappen uit de knuffelende omhelzing van de politieke correctheid. Maar Ali B. gaat ons redden, zo verneem ik zojuist in DWDD. Waarvan precies, is minder duidelijk.
Het is nog niet zo lang geleden dat de Nederlandse Propaganda Omroep de Tsjetsjeense terroristen "rebellen" noemde.
Want ja,alles wat tegen Rusland ageerde was natuurlijk goed.
Idem met die Oeigoeren..
@Glasgow Argus
Ga toch weg met dat zweefteef verhaal. Ik weet heel goed wat ik wel of niet weet en ik kan dat voor een ander ook heel goed bepalen. Easy. En dat tt? Nee natuurlijk kan jij dat niet jij hebt alleen geestelijke vermogens. Weet je hoeveel dat waard is?
Geen hol.
Het is nog niet zo lang geleden dat de Nederlandse Propaganda Omroep de Tsjetsjeense terroristen "rebellen" noemde.
Want ja,alles wat tegen Rusland ageerde was natuurlijk goed.
Idem met die Oeigoeren..
De moslimterroristen daarentegen maakten maar al te graag onderscheid tussen moslims en niet moslims; iedereen die koranverzen kon opzeggen werd vrijgelaten.
Als Hitler de NPO had gehad, spraken we hier nu Duits.
Leon de Winter tweet: "Radio1 Journaal: rustig Gaza-Israel. Werkelijkheid: meteen na 'humanitaire' pauze 40 Hamasraketten. Of is dat volgens Radio1 'rust'?"
Bij Reuters noemen ze de smerige typhushonden gewoon bij de naam, hoor. En zo hoort het ook!
www.reuters.com/article/2015/11/20/us-...
NPO=Moord!
hetlaastewoord | 20-11-15 | 18:55
"Wilders stemmers" zijn niet radicaal.
Het zijn mensen die niet zo makkelijk te indoctrineren zijn.
-
Het zijn juist de mensen die je in oude Nazi journaals géén Sieg Heil ziet roepen omdat socialisten hen toen ook met bullshit verhalen geïndoctrineerd hebben.
Terecht! Die terroristen zijn geen moslims want moslims mogen geen mensen... euhm ongelovigen doden. Of wel? Wacht eens even! Volgens mij heeft dit alles met de islam te maken!
Nou er wordt dus in ieder geval niet weggekeken bij de teletekst van de NOS.
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2070302-een-w...
Blijven wegkijken in toeterend Molenbeek. Blijven wegkijken bij pyromane tentaffikkers in Slovenië. Wegkijken in 2001.. www.youtube.com/watch?v=Bid1LB_g7NQ
Wegkijken, wegkijken én spinnen, 'til the end of time. Beati pauperes spiritu.
VanBukkem | 20-11-15 | 19:01
Nou zou ik het nu ook niet in mn hoofd halen. Al was het maar omdat ik nog amper rook. Ik houd ervan dat aan te houden, want als je zegt dat je bent opgehouden met roken ja, dan krijgen mensen daar vaak andere beelden bij. Terwijl je het dan ook niet meer kan navertellen, dat ophouden met roken.
Vigil | 20-11-15 | 19:03
De laatste zin moet luiden:
Overigens werd in datzelfde staatsjournaal niets van de inbreng van Wilders in het Parijs debat getoond.
Ongeblustekalk | 20-11-15 | 18:53
Zoals Donald Rumsfeld al eens zei: There are known knowns. These are things we know that we know. There are known unknowns. That is to say, there are things that we know we don't know. But there are also unknown unknowns. There are things we don't know we don't know. Dus bepaal zelf waar jouw "knowlegde" zit. En overschat jezelf vooral niet.
Terrortekst
miko | 20-11-15 | 18:48
(Hard lachen hier) ´Hij´ - de duitse herder - trok een van je plempsels niet meer verliet zijn Deense landgoed, overstak een paar grenzen en hapte naar een GS´er in het buitenland? Een moeilijke en ondoorgrondelijke keuze, je kunt ook doen: Woef. Maar serieus: ben zelf nooit gebeten hoewel het veel keren niet veel scheelde. Was passierrt mit de Hund?
Gisteren liet het RTL nieuws premier Michel van Belgie zien, die zijn maatregelen afkondigde. Hij zei o.a. dat jihadisten, die terugkomen uit Syrie, in de gevangenis thuishoren en dus worden gearresteerd.
In het NOS Staatsjournaal werd dat weggelaten. Waarschijnlijk om "Wilders niet in de kaart te spelen".
Overigens werd in datzelfde staatsjournaal niets van de inbreng in het Parijs debat gisteren getoond.
@chicago river | 20-11-15 | 18:52
Ik heb vroeger, samen met vriendjes, ook wel eens een blaadje uit de bijbel opgerookt. Maar eerlijk is eerlijk, sindsdien zit het wel tegen.
Op de radio had men het nog over onduidelijkheid wie er achter de aanslag zat. Men kon natuurlijk niet uitsluiten dat dit het werk was van de Mossad danwel rechts-extremisten. Van de hint dat lezers van de Koran vrij werden gelaten, kon men evenmin chocolade maken.
-weggejorist-
AH Al Qaida.. grote maatjes met Nusra Front.. bewapend en gesponsored door de US.. thanks mate!!!
Het M woord, ist verboten bij de NPO
Ik ben bang dat wij met zn alle afsteven naar een 40/45 v.2.0
Dan zitten wij nu ongeveer in 1932 v.2.0
De kleine linkse minderheid heeft helaas de macht over de staats media.
Hierdoor lijkt het onterecht dat links denken de norm is. Maar het broeit steeds meer onder de bevolking. Wij werden al kots misselijk van onze huidige moslims, laat staan er nog een ongelofelijke hoeveelheid door ons strot gedrukt te krijgen.
Den Haag en de media laten ons in de steek.
Dit werkt op korte termijn, maar op lange termijn worden de normale burgers steeds radicaler. (lees wilders stemmers)
Ik hoop alleen zo dat als wij rond mei 1945 v.2.0 komen, dat wij dan alle linkse landverraders oppakken, kaalscheren, en naar hun vrienden in het middenoosten deporteren. Hoe kan je je land zo te grabbel gooien?
@Botte Hork | 20-11-15 | 18:02
that's offensive!
@Glasgow Argus
I know.
Het goedvolk kan de waarheid maar moeilijk zo niet onder ogen komen .
VanBukkem | 20-11-15 | 18:46
Doe geen moeite. Draaide eens een shaggie met een blaadje uit de bijbel. Exodus zoveelnogwat. Mijn christelijke huisgenote kon het niet waarderen maar liet me wel alsnog toe tot haar vriendelijke inborst. Drie weken later was ze mijn Miss Stap weer vergeten. Zo gaat dat onder gelovigen. Onder ´gelovigen´ reken ik ook de linksigen onder ons.
@prutt_stift | 20-11-15 | 18:24
Grapjas.
Hier:
1) Na verandering door teletext
De terreuractie heeft zeker 18 mensen het leven gekost.Onder de doden zijn mogelijk ook terroristen.
2) Dit had ook gekund en 2 tekens korter.
De terreuractie heeft zeker 18 mensen het leven gekost waaronder mogelijk ook de moslimterroristen.
@heldheino | 20-11-15 | 18:16
CU=Judaspartij. Wanneer je vindt dat de islam meer ruimte moet krijgen terwijl je mede geloofsgenoten bij tienduizenden worden afgeslacht in naam van diezelfde slam ben je gewoon een Judas.
hoofdstuk 5486 in de ontmaskering van de npo als het rai-uno van de pvda
De EU-Utopisten blijven hier aan werken. Namen als Al Quada, Islamitische Staat, Boko Haram, Taliban, Jemaah Islamiyah, Hezbollah gaan helemaal uit de media verdwijnen, Europeanen worden aangeduid als de Welkomen, Bevrijde Slaven, Europaverrijkers, Lichtgetinte- en Zwarte Adel, en de Galliers en de Germanen en de rest van het blankhuidige spul dat al vele eeuwen het Oude Continent bevolkt krijgen de weggooinamen de 'Goddelozen', de'anti-islamisten' of 'Euramerikaanse Primaten'. En een gigantisch woud van westerse minaretten zal Allah's kontpuisten perforeren.
Ach, ik zat gistere NOS nieuws (ja ik weet het) te kijken en het ging over het terrorismedebat lieten ze iedereen horen behalve de (in de peilingen) grootste oppositiepartij.
Teletext werkt op basis van XML / RSS feeds. Er is dus elders iemand die dat bericht met moslimterroristen ingetikt heeft, op waarop het live op teletext is te zien. Het is niet alsof iemand achter teletext de hele dag nieuwsberichten aan het tikken is.
Anoguurder | 20-11-15 | 18:17
=
zie mijn comment 18:35;
dan neem ik het hierbij terug!
Wat maakt het uit, iedereen weet toch wat het betekent.
@chicago river | 20-11-15 | 18:44
Ja diep en diep triest. Iedere bommenlegger of gluiperige aanslagpleger mogen ze van mij publiekelijk uitbenen en volgieten met kokend lood. Van welke idiote religie dan ook. Sorry voor het pleonasme.
@chicago river | 20-11-15 | 18:38
een -duitse- herder.
The real McCoy | 20-11-15 | 18:45
Dat slaat echt nergens op.
@Ikdachthetniet | 20-11-15 | 18:32
*onmiddellijk de Koran bestuderen gaat* - القضيب كعكة -
@prutt_stift | 20-11-15 | 18:24
OMG! TT was het oer prototype van Twitter...
Tjonge tjonge... zo worden we door de NSB-smeerlappen van de linksche omroepen belazerd... WAARHEID vertellen?
Ben je belazerd!
meneer Q | 20-11-15 | 18:35
=
Als het inderdaad te maken had met het maximale aantal tekens wat gebruikt kan worden tijdens teletekst dan neem ik het bovenstaande terug :-)
Zojuist het gesprek met de minister-president gezien.
Rutte is volgens mij nog blijven hangen bij het Halloweenfeest van paar weken geleden want hij noemt IS, griezels.
Als je terrorist zegt weet iedereen dat het een moslim is. net zo zeer as we weten dat een stelende of mishandelende bontkraag een Marokkaan is.
Teletekst nog steeds een handig medium.
Wat is er nou fout aan het begrip ''moslimterroristen'' dan? Lijkt me dat zoiets gewoon vermeld kan worden, zonder dat iemand daar mee gekwetst kan worden.
Conan de Rabarber | 20-11-15 | 18:39
Dat is zo. Maar het is elk jaar weer raak. Of even twee jaar terug, weer iets met de kleur Oranje, Mayhem in Belfast:
www.youtube.com/watch?v=q884hOp6Yfc
Stagiair ontslagen, Islamprobleem opgelost.
@VanBukkem | 20-11-15 | 18:22
Die andere vijf moeten de spelfouten van degene die alles met die morsesleutel intikt er weer uithalen.
Nog vrij veel tekst moet ik zeggen... Hadden ze net zo goed zo kunnen samenvatten: i.imgur.com/oeGm5kS.png
Heeft Merkel ze al met open armen ontvangen in Duitsland?
Of oh. Het kon symbolisch zijn bedoeld. Als voorbeeld. Dan heb ik niets gevraagd.
@chicago river | 20-11-15 | 18:32 cc miko
Je kan er ook nog bij opmerken dat toen niet alle katholieken of protestanten wereldwijd zich aangesproken voelden door de benaming 'terrorist' en anderzijds dat niet alle katholieken of protestanten wereldwijd erop aan werden gekeken.
Ingeeent voor rabies? Anders krijgen we een wel hele wilde briesende kwijlende miko hier in de panelen. Wat voor hond?
Ze kunnen verzwijgen wat ze willen, ondertussen weet iedereen dat als de fopjourno's van de NOS/NTR/NPO het woord terrorist gebruiken zonder verdere kwalificaties, het gaat om moslimterroristen die handelen uit racistische haatmotieven die volledig gebaseerd zijn op de haatideologie islam en het haatboek de koran.
@Handige Harrie | 20-11-15 | 18:34
Dan hadden ze ook terroristen kunnen schrappen. ;-)
@ecologiste | 20-11-15 | 18:21
Ik zat te denken aan een vierde zender, in het Arabisch, speciaal voor onze nieuwe landgenoten.
Zo kwam ik laatst bij de arts voor de behandeling van een hondenbeet. mocht ook niet,was gewoon een bijtwond of maximaal een dierenbeet.
Tjonge tjonge... zo worden we door de NSB-smeerlappen van de linksche omroepen belazerd... WAARHEID vertellen?
Ben je belazerd!
Moslimterroristen had in de update niet gepast omdat er dan een extra regel nodig was. Voordeel van de twijfel voor de NOS (voor deze ene keer).
@Conan de Rabarber | 20-11-15 | 18:18
Soenitische terroristen dus.
Mensen mensen mensen, islam is liefde, heus. Wat geeft jullie het idee dat dit niet zo zou zijn?
lullig hoor, een stagiair die toch al verbannen was naar de diepste krochten van de NPO zo in de problemen brengen, enkel omdat hij of zij nog niet in de policor-mal van "Ons soort mensen" geperst is, en zo naïef bleek om het nieuws niet te verbloemen.
Een heel jaar stage lopen nu al naar de knoppen omdat een sensatiebelust shockblog zo nodig weer eens de vanzelfsprekende hypocrisie bij de NPO aantonen moest...
Conan de Rabarber | 20-11-15 | 18:18
Hield niet op in de jaren 70. Hoewel het toen wel het heftigst was. Nog altijd tussen beide partijen van tijd tot tijd strubbelingen anno 2015. Katholieke gristenenhaat tegenover Protestantse gristenen: nooit opgehouden. Verspeelde moeite. Verspeelde tijd.
Het zoveelste bewijs van wegkijken, niet benoemen, bagatelliseren. Wegkijken sloopt. Door niet te benoemen kun je ook niets oplossen. Walgelijke onfatsoenlijke en helaas daardoor ronduit gevaarlijke "clubs", NPO/PVDA/JOOP/VARA. Je zult er maar op enige manier een band mee hebben. Driewerf kots.
Las nog in de Televaag het volgende regeltje ergens onbelangrijk onderaan: "Reuters meldde eerder dat mensen die verzen uit de Koran konden opzeggen, werden vrijgelaten".
Onder het mom van: "als we het niet benoemen, bestaat het niet". Mafkezen.
Nos is heel goed in downgraden als het om moslimterrisme gaat.
Iedere terrorist mag wat mij betreft een kogel tussen z'n ogen krijgen. Of twee.
En dat betreft dus moslims en niet-moslims. In dat opzicht discrimineer ik niet.
Ik heb jaren terug ooit ook teletekst-berichten geschreven, ware het voor de commerciële vrindjes van RTL. Maar in dezen is het wegvallen van het woordje 'moslim' prima te verklaren.
Het eerste bericht was een zogenaamde 'meer volgt'. Er moest even snel een bericht worden neergezet, wat later nog wordt ge-update. Je hebt bij teletekst maar een beperkt aantal karakters dat je kunt opschrijven. Daardoor wordt bij het aanvullen van het bericht soms het een en ander geschrapt. Anders past het simpelweg niet.
Dat het hier het woord 'moslim' betreft is natuurlijk wél fijn voor de npo, want het is namelijk prima te verdedigen met mijn uitleg...
Een incident in Mali heeft aan zeker 18 mensen het leven gekost nadat verwarde mannen uit zelfverdediging waarschuwingsschoten moesten lossen, omdat de hotelgasten ze flink beledigd hadden door te pochen met hun gebrek aan kennis van het literaire culturele erfgoed van de mannen.
@denoorman | 20-11-15 | 18:15
Vergeet de krokodillentranen niet. Daar heeft Frans een speciale cursus voor gevolgd.
Het meest schokkende aan dit alles vind ik nog wel dat hieruit blijkt dat er meer dan één mensen werken bij dat NOS teletekst.
Is er trouwens al weer extra bewaking bij moskee en AZC? We moeten natuurlijk niet vergeten wie nu wederom de échte slachtoffers zijn...
Ongeblustekalk | 20-11-15 | 18:10
Well, you never know, do you?
Willen we meer of minder NPO?
Verzuiling is sociale vervuiling.
Alle Politiek Correcte media blijven het maar roepen : een Gijzelingsactie. Nou moslimterreur doet daar niet aan, die maaien je gewoon weg. Was er in Parijs sprake van een "gijzeling" in dat theater ? of in die shopping mall in Kenia een paar jaar geleden ? Nee.
In de jaren '70 van de vorige eeuw had je in Ierland de strijd tussen de katholieken en de protestanten die elkaar ook met bomaanslagen naar god joegen. Men had destijds geen enkel probleem om de terroristen bij hun godsdienst te noemen. Maar ja, andere tijden??
heldheino | 20-11-15 | 18:05
Uiteraard. De opkomst van IS is geheel en al te wijten aan de NPO. Dat we daar niet eerder achter zijn gekomen! Gelukkig hebben we jou nog om de barre wereld om ons heen te duiden.
Redactie teletekst: "Wij herkennen ons hier niet in".
Teletext werkt op basis van XML / RSS feeds. Er is dus elders iemand die dat bericht met moslimterroristen ingetikt heeft, op waarop het live op teletext is te zien. Het is niet alsof iemand achter teletext de hele dag nieuwsberichten aan het tikken is.
zal wel dezelfde stagair zijn die die ondertitels maakt
Tja dat is de staats media... Oh wee als je wat slechts roept over booslims of geluks euh vluchtelingen...
Die nieuwe CU leider is net zo gestoord. "We moeten de islam meer ruimte geven" en "Wat in Frankrijk gebeurt is de schuld van Frankrijk".
Het nadeel van teletekst is dat er niet veel dat scherm past. Daar moet je erg veel rekening mee houden. Dat is hier ook gebeurd.
binnenkort weer een optreden van Frans Timmermans in een theater bij u in de buurt. Die zal vertellen dat moslims allemaal lieve mensen zijn en het alle de schuld is van extreem rechts en van Geert Wilders..
Moeten we nu 'Je suis Mali' op onze profielpagina's gaan plaatsen?
Heeft iemand al het al geroepen? Nee? Vooruit dan..
Islamofobie!!
** whatever **
@MarcS | 20-11-15 | 18:11
ja, maar het is wel knuffelpoep, want anders zijn ze zo zielig, want poep heeft al zo'n slechte naam
tsja kloten. en vanavond verklaart Peter R de Vries bij DWDD tegen betaling van 2500 Euro dat het allemaal de schuld van de Grote Blonde Leider is.. Wat een wereld.. je zou bijna denken dat de vara en npo enz ook allemaal betaald worden door de regering.. oeps.. dat is ook zo.. Aha!!
De NPO/NOS is lekker bezig, hielpen de MOSLIMterroristen aan wat extra info twitter.com/CrisisNed20/status/667479...
Zonder moslims tegenwoordig geen terrorisme, dus je kunt het woord 'moslim' net zo goed weglaten. NPO snapt dit.
De NOS typt nog nét niet 'schuld van Wilders', wat ze het liefst zouden doen.
Gelukkig maar. Ik was al even bang dat het met de islam te maken had.
Maar nee dus. Gewoon Al Qaida.
Dankzij de edit heeft t gelukkig niks meer met Islam te maken.
Ze moeten eerst maar eens achterhalen of deze idioten uberhaupt Moslims zijn. Als het lijkt op poep, ruikt naar poep niet in je mond steken, maar is geen garantie dat het poep is.
Misschien is een dood-door-moslim-geweld-o-meter een idee?
@Glasgow Argus
Jij lijkt me het type oproerkraaier dat vriendjes heeft die dat erop kunnen laten zetten, innit;)
Heel goed. Terrorisme heeft toch ook niks met moslims te maken? Wel weer mooi dat er deze week minder doden te betreuren vallen. Zou het geloof van hoop en liefde zich proberen te verzoenen? Pfff,vind het gelijk minder eng dat het PVDA-electoraat zich inmiddels overal genesteld heeft.
Je mag allang blij dat er "terroristen" staat ipv "strijders"
Ik vraag me echt af hoe het daar gaat, bij de NPO. Contracten met geheimhoudingsplicht op straffe van isoleercel? Een 'regeringsadviseur' die permanent meekijkt? Een teletekstscribent die nu onderweg is naar de Drentse gulag, wegens het ondermijnen van het politiek correcte wensdenken?
Oei, er is er 1 op de vingers getikt bij de NOS; als hij als niet is ontslagen.
Jawel hoor, de stortvloed aan idioten op Twitter dendert maar voort.
twitter.com/jchaltiwanger/status/6676...
twitter.com/Ibrahimusufzai/status/667...
twitter.com/Abushuba99/status/6655415...
Moslimterrorist kan dan een pleonasme zijn daar 99.99% van de terroristen moslims zijn.
Ik persoonlijk ga voor knuffeljihadi's.
*Bon weekend?
Bin weekend? gracias. Bon nochi.
Tja, Npo hè. Objectief? nou zeker niet!!
speld.nl/2015/10/26/nederland-gaat-naa...
Ze zijn helemaal gek geworden in Hilversum. Het is mede dankzij hun wegkijken dat islamitisch terreur zoveel terrein wint. Noem het beestje gewoon bij zijn naam en stamp het bij iedereen erin dat deze mensen het laagste van het laagste zijn.
Gòh,
Je zou het toch eens benoemen..
sLinkse Nederlandse Politieke Omroep toch !
(Binnenkort in een gelegenheid dicht bij u..)
Nieuwswaarde 0. Wie teletekst nog serieus neemt faalt hard. Geldt voor alles wat maar met NPO te maken heeft overigens.
Nederland gaat naar de kloten.
De NPO zegt vast "terroristen" in plaats van "moslimterroristen" omdat ze een hekel aan pleonasmes hebben.
i.imgur.com/kTI98lr.jpg
Geen extra live uitzendingen incl stuntelende presentatoren van de NOS?
@Glasgow Argus | 20-11-15 | 18:02
En daarna, verwarde mannen.
Heeft er al een (semi) bekende BN`er, activist of 'strateeg' geroepen dat deze gezellige middag in Mali niets maar dan ook niets met Islam heeft te maken?
Dus er staat een pleonasme op teletekst. Big deal.
En wanneer je straks nog eens kijkt staat er in plaats van " terroristen " ,
" vrijheidsstrijders ".
Moet zijn "Onder de doden zijn waarschijnlijk ook terroristen. En als dat zo is vast molsimterroristen."
Feiten benoemen is racisme volgen links.
Omdat het anders allemaal net niet op 1 scherm past!
Tja het is natuurlijk een pleonasme, goed dat die taalfout is hersteld.
NPO: Nederlandse Propaganda Omroep.
REAGEER OOK