Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

9 redenen waarom het kabinet moet opstappen

teleurstellingvandekiezer.pngValt het kabinet wel? Valt het kabinet niet? Of toch wel? Of toch niet? Elke dag weer spannend. Kijk, democratisch gezien had dit kabinet allang moeten vallen. De fuck-ups zijn talrijk. Maar Rutte II krijgt het telkens weer voor elkaar om de gelederen te sluiten en de boel te lijmen. Niet dat het land daar beter van wordt, maar het kabinet zorgt in ieder geval dat ze zelf op het pluche blijven plakken. De belangrijkste reden dat dit kabinet moet opstappen, is omdat we heel erg toe zijn aan een nieuw kabinet om stom te vinden. Met andere poppetjes waarvan we kunnen zeggen hoe kudt ze zijn. We zijn een beetje uitgekeken op Rutte II, wat dat aan gaat. Maar er zijn ook echte redenen waarom de status van dit kabinet niet langer houdbaar is. Wij zetten er negen onder elkaar, maar er zijn er nog honderd te verzinnen. Met als overkoepelend thema: dit kabinet neukt Nederland met een roestende cactus in de reet, om zelf maar aan de macht te blijven. Kabinet, opstappen. 1. MH17 Reden nummer één: de doofpot rondom MH17. Het kabinet probeert er voor de ogen van het volk een doofpot van te maken. Vol met gecensureerde wob-verzoeken. Maar de waarheid komt altijd boven. En de waarheid is vooral dat het kabinet wist van het gevaar boven Oekraïne en er vervolgens niks mee deed. Opstappen. 2. Provinciale Statenverkiezingen Nee, het waren geen landelijke verkiezingen. Maar de Provinciale Verkiezingen waren een duidelijke kanarie in de kolenmijn. En die kanarie, mensen, is morsdood. De Titanic kelderde minder snel dan de VVD en de PvdA tijdens deze verkiezingen. Er is totaal geen draagvlak in Nederland voor deze twee partijen in huidige staat. Dit is een wanhopige poging doen om een auto zonder APK-keuring op de weg te houden, ondanks alle aanhoudingen. Opstappen. 3. Onrust bij de VVD De VVD heeft het veel te druk met zichzelf, om zich nog druk te kunnen maken om de rest van Nederland. De lijst frauderende VVD'ers is eindeloos. En er komen telkens nieuwe bij, zoals Van der Steur. Een kabinetsval geeft de VVD de tijd om orde op zaken te stellen. Zodat Nederland weer kans maakt op een kabinet dat orde op zaken stelt in het land. Opstappen. 4. De Opstelten Fuck Up Ja, hij stapte op. Uiteindelijk. Maar daar waren heel wat doorgeprikte leugens voor nodig. Dit kabinet kiest iets te vaak voor de leugen en de doofpot om nog serieus genomen te kunnen worden. Opstappen. 5. Zorg De zorg wordt momenteel door Rutte & Co compleet uitgehold. Het pgb-fiasco is daar het perfecte voorbeeld van. Niemand weet waar hij (m/v) aan toe is. Het is het wilde westen in pgb-land. De chaos maakt talloze slachtoffers, van zzp'ers in de zorg tot zorgbehoevenden. En blunders zijn zo facepalmwaardig, dat Laurel en Hardy het niet hadden kunnen verzinnen. Geen betalingen door gebruik blauwe pen. Right. Kabinet, jullie hebben er met de bezuinigen een tiefuszooi van gemaakt. Opstappen. 6. Bonussen Er is de directeur van Schiphol en er zijn de bankiers van de ABN-Amro. MinFin Dijsselbonus keurt allerlei bonussen goed van (semi-)staatsbedrijven en doet daarna net alsof zijn neus bloedt. Dit kabinet verrijkt topmannen van dit staatsmannen, terwijl het van zorg, onderwijs, defensie en de rest van Nederland harde bezuinigingen eist. Opstappen. 7. Wietwet We hebben een ministerie van Veiligheid en Justitie dat bewust liegt en verdraait om de eigen zin door te drijven. Rapporten manipuleren, rapporten negeren en statistieken in eigen voordelen er bij verzinnen. Een kabinet dat liegt tegen het volk heeft haar rechten verspeeld. Opstappen. 8. Edith Schippers Dit is minister. 9. Bed, Bad, Brood De PvdA wil dolgraag weer de linkse idealist spelen, maar zit gebonden aan een regeerakkoord dat ze zelf ondertekend hebben. PvdA en draaien als een windmolen in een orkaan, dat kennen we. De VVD wil juist een strenger asielbeleid, inclusief alsmede met proefballonnetjes over dichte grenzen. Hier is ons advies: kabinetje, grijp Bed, Bad en Brood aan om de spreekwoordelijke stekker er uit te trekken. Uiteindelijk zijn illegale vluchtelingen ook mensen. Een mooi argument om gemaakt principieel over te doen vandaag en dus het huwelijk te tussen de VVD en de PvdA te beëindigen. Voordeel: dan hoef je al die leugens en doofpotten ook niet toe te geven. Dit land is Rutte II moe. Tijd voor een reboot.

Reaguursels

Inloggen

Het Kabinet Rutte moet vallen. Waarom? Het MKB de banenmotor van de vaderlandse economie wordt omzeep geholpen. Wat heeft Nederland te zoeken binnen TTIP, AIIB en de G20. Juist. Precies niets. De opkomende markten is een brug te ver voor de banenmotor. Europa valt er geen handel meer te drijven. Anders gezegd als we niks verdienen kunnen we niks uitgeven ook aan ALLE themas die op deze site worden genoemd.

graspico | 18-04-15 | 08:19

Weg met dit kabinet en ook wat mij betreft Anschluss bij Duitsland. Je hebt daar nog enigszins het idee dat politici er voor de bevolking zijn en met enig verstand van zaken besturen. Hier in Nederland word je als politicus in de Tweede Kamer vooral beoordeeld op het fanarisme waarmee je je eigen bevolking en kiezers tegen de schenen loopt te trappen. Doe je daar niet aan mee dan word je meteen besculdigd van populisme.

Ais alternatief voor de Anschluss mag wat mij betret ook Noord-Bourgondie opgericht worden: Vlaanderen plus Zuid-Nederland. Bovenbeschreven ellznde komy vooral uit het Westen des land waar de refomentaliteit van zelfkastijding en zelfvernietiging nog welig tiert.

nlnl | 17-04-15 | 00:01

MH17... Zijlstra sorteerde al netjes voor om een mooie gladde bocht te maken zodat hij straks als MP een heerlijk biertje kan gaan drinken met bevriend staatshoofd Putin.

Die onderste steen.... die laten we lekker zitten waar die zit.

Frankasd | 16-04-15 | 18:11

-weggejorist-

oakmont | 16-04-15 | 17:51

Volgens het kabinet valt het wel mee

CrapoTheGreat | 16-04-15 | 17:22

Voornaamste reden zou moeten zijn dat er nul draagvlak is voor dit afbraakbeleid, dat verkocht wordt als "ombuigingen", "moderniseringen" of "veranderingen". Het leidt tot marginalisering van de burger en een almachtig bedrijfsleven.

wapster | 16-04-15 | 16:42

Twee redenen waarom het kabinet zeker weten niet gaat vallen:
1. De VVD en PvdA staan beiden niet goed in de peilingen en hebben geen enkel belang bij een stembusgang.
2. De oppositiepartijen staan geen van allen te dringen om de puinhopen op te ruimen en verantwoordelijkheid te nemen voor besluiten die al genomen zijn (zorg, woonakkoord etc.) en de hervorming die nog moet (belastingen)

Dus mijn voorspelling: we gaan pas in 2017 weer naar de stembus. De oplossing voor de bed-bad-brood regeling: de gemeenten krijgen de vrije hand daarin en er wordt nu gezocht naar een zak geld om de gemeenten te paaien.

Stormageddon | 16-04-15 | 16:19

DiDi & Spekkie Ga eens helemaal weg van get politieke toneel!
DiDi & Spekkie hou de eer aan jexelf en stap op!
DiDi & Spekkie: genoeg is genieg.
DiDi & Spekkie Nederland is jullie kots en kots zat!
DiDi & Spekkie waarom hebben jullie jullie ziel verkocht aan de VzvD?
DiDi & Spekkie als jullie NU de stekker trekken uit dit verschrikkelijke PVVDA kabinet dan is er misschien nog hoop voor de PvdA.
DiDi & Spekkie gaan jullie door en blijven jullie plushe plakken tot het voorjaar/ zomer van 2017 dan is er echt niets, helemaal niets over van wat eens de linkse partij van Nederland was.
DiDi & Spekkie, ik hou er mee op maar er zijn nog honderden antwoorden meer te vinden waarom jullie uit dit verschrikkelijke kabinet moeten stappen!

kippevlees | 16-04-15 | 15:50

Zij die vragen: ja, maar dan vallen ze en wat doen we dan?
Er zijn zoveel betere opties dat het lachwekkend is geworden, er zijn betere manieren van democratie die hier uitstekend zouden werken, stemmen op ideeën ipv mensen, stemmen waar het geld heen gaat, stemmen stemmen stemmen.
Maar ja, we stemmen nu toch ook?
-
Nee.. nee dat doen we niet, maar zolang iedereen blijft geloven dat we iets kunnen veranderen door te kiezen uit het huidige zooitje ongeregeld, die leeft nog in een droomwereld.
Je kunt niet kiezen, er zal voor je worden gekozen.
Je hoeft niet te spreken, alleen maar te luisteren.
Je hoeft niet te denken, dat doen zij wel voor je.
Je bent het niet met de dingen eens? Gek, we doen toch ECHT wat het land wil hoore!

Care | 16-04-15 | 15:17

Hoezo moet een kabinet in de eerste plaats weg vanwege een door buitenlanders gepleegde aanslag op een buitenlands vliegtuig in buitenlands luchtruim? Dat er Nederlanders inzaten doet voor de schuldvraag niet ter zake. Maleisië had eventueel de verantwoordelijkheid moeten opbrengen hun eigen nationale maatschappij te verbieden over, op zich opengesteld, Oekraïens luchtruim te vliegen. Nederland heeft hier geen enkele verantwoordelijkheid.

Wat wel oerstom van Rutte is, en daarom mag hij o.a. van mij wieberen, is dat hij het onderzoek naar de oorzaak van de ongelooflijke misdaad t.a.v. MH17 naar zich toegetrokken heeft. Daarmee brengt hij NL onnodig in een internationaal politiek zeer gevoelig conflict. Dit onderzoek had door Maleisie en Oekraïne uitgevoerd moeten worden.

bdn01 | 16-04-15 | 15:12

DiDi & Spekkie moeten weg uit het centrum van de macht!
Dus een kabinetscrisis.
Dus nieuwe verkiezingen en een VVD, D'66 + CDA kabinet.
Alles beter dan deze PVVDA kliek.
Dus DiDi & Spekkie...... rot op!

kippevlees | 16-04-15 | 14:53

ondertussen gaat het kabinet om 4 uur verder met het debat over de hotel opvang van economische gelukzoekers.
links wil nog meer misschien wel een kalifaat
rechts met rutten de almachtige wil het stuur in handen houden,te veel werkt ontregelend.
ze komen er wel of niet uit,ik tel mijn knopen

soledad | 16-04-15 | 14:53

@diddley2 > dat bedoel ik nou! Bijna iedereen in NL heeft het beter voor elkaar dan de meeste mensen in de rest van de wereld. En ach, wat is vrij... Ik voel me een beetje "ik zit hier tevreden met die kleine op mijn schoot, de zon schijnt, er is geen reden..." (Okee, mijn jongste is 16 en hangt momenteel verveeld aan het playstation infuus, maar 't is even voor het beeld :) ) Ik wacht op een belangrijke levering voor het werk, en daarna gaan we een avondje uit. Dus ik heb wat tijd te doden en dacht "kom, ik zeurpiet eens even gezellig mee" :D

puistfluit | 16-04-15 | 14:45

Natuurlijk niet.
Vaak stoten regenten door naar het bedrijfsleven.
Maar dit stel kanslozen is in het bedrijfsleven ook geen emplooi voor te vinden.
Dus let op PvdA trekt zijn staart in en zegt; dan maar geen bed bad en brood.

Mega Mindie 2 | 16-04-15 | 14:41

@ben kokhals
Betere dingen kosten meestal meer. Veel mensen in Nederland hebben een onrealistische verwachting van de welvaartsgroei en geen idee wat dat betekent in het licht van de rest van de wereld. Alle welvaart waaraan men gewend/verslaafd is geraakt in de decennia dat Noordwest-Europa en Amerika een enorme voorsprong kon nemen op de rest van de wereld nemen velen "for granted", in plaats van te begrijpen dat het allemaal een golfbeweging is en dat het in Europa nu eb is en in de BRIC (en aanverwante) landen vloed. Hoewel daar ook de branding op de klippen aan het slaan is. En als het eb is moet je hozen, pompen en roeien. Luctor et emergo, weetjewel... Het gaat niet allemaal vanzelf.

puistfluit | 16-04-15 | 14:41

@ puistfluit
10 vrije dagen per jaar??
En dan op je vrije dag gaan zeurpieten op GeenStijl.

Dan heb ik het beter voor elkaar.

diddley2 | 16-04-15 | 14:38

@puistfluit | 16-04-15 | 14:17 "Maar je leert na een beetje rondreizen…dat er maar héél weinig plekken op de wereld zijn waar het allemaal zo lekker loopt als in Nederland."
.
Maar ook dat het ogenschijnlijk "lekker lopen" een steeds hoge prijs van de burgers eist.

ben kokhals | 16-04-15 | 14:34

@kindapaas: jazeker wel. Ik ben 45 en heb een vrouw en drie kinderen "om voor te zorgen" en ik werk twee banen tegen een uur of zestig/zeventig per week. Vandaag heerlijk een zeldzaam dagje vrij (10 vrije dagen is een luxe!), dus even heerlijk genieten van de zeurpieten in NL. Vind ik gewoon leuk :) Verder: denk je dat er nou zo veel landen op de wereld zijn waar het de overheid überhaupt ook maar een moer kan verrotten of jij pgb of kinderbijslag krijgt, of dat je van wetswege doorbetaald krijgt als je ziek wordt of zo?
Hmm, ietsje groffer nog... Denk je dat er veel landen op de wereld zijn waar mensen zich niet schamen om bijstand van overheid (=medemens) te vragen terwijl ze een AFBETAALD(!) appartement van 80k onder hun kont hebben?

@thesmul: True, je moet je niveau hoog proberen te houden. Maar een belangrijk onderdeel daarvan is dat je je eigen krachten goed kent en je eigen niveau ook echt op waarde kunt schatten. En daar ontbreekt het enorm aan in NL. In DL is dat bijvoorbeeld al veel beter.

puistfluit | 16-04-15 | 14:30

@ben kokhals
Ik ben ook voor B gegaan. Al jaren geleden. Heb nog geen spijt. Maar je leert na een beetje rondreizen wel in zeer korte tijd dat er maar héél weinig plekken op de wereld zijn waar het allemaal zo lekker loopt als in Nederland. Ik moet hoe langer hoe meer lachen om opmerkingen als:
- "dit land is kapot"
- "Dit land is om zeep"
- "Sinds de moord op Fortuin heeft dit land geen goed kabinet gehad"
- "Ik kan de situatie waarin dit land zich bevindt en het stemgedrag van zijn bewoners simpelweg niet meer met elkaar rijmen"

En dat is nog alleen maar uit dit topic. Haha, dat soort dingen kunnen alleen maar komen van mensen die nog nooit een blik over de grens hebben geworpen, of het moet zijn in vakantieoorden waar mensen je voor weinig behandeld wordt als de koning die je min of meer automatisch bent als geboren Noordwest-Europeaan.

Maar ik vind 't prachtig. Ik dank het FSM op mijn blote knietjes dat ik bevoorrecht genoeg ben geweest om uit Nederland te komen. Realiseer je wel dat zo'n beetje de hele rest van de wereld (de 99%'ers dan, de 1% is overal even arrogant) naar je opkijkt als wereldwijze goed opgeleide rijke gezonde (blanke!) cultureel onderlegde wereldburger. Waarom?

puistfluit | 16-04-15 | 14:17

Het gaat momenteel veel beter met NL dan we kunnen of willen geloven. Dat ligt niet aan dit, het vorige, of het volgende kabinet - maar aan de WERELDECONOMIE. Laat die gasten dus maar lekker zitten, want een kabinet Peggold-BumBumBuma daar moet je toch ook niet aan willen / denken?!

wil van reem-talma | 16-04-15 | 14:03

Het gaat momenteel veel beter met NL dan we kunnen of willen geloven. Dat ligt niet aan dit, het vorige, of het volgende kabinet - maar aan de WERELDECONOMIE. Laat die gasten dus maar lekker zitten, want een kabinet Peggold-BumBumBuma daar moet je toch ook niet aan willen / denken?!

wil van reem-talma | 16-04-15 | 14:02

@puistfluit
U heeft ongetwijfeld gelijk als u zegt dat het in de meeste landen ter wereld slechter is dan hier maar dat houdt absoluut niet in dat het hier goed gaat en dat we niet aan het afglijden zijn van een zeer comfortabel niveau!
Dat oude niveau willen we graag terug en als het kan nog beter dan dat.
En..... het is allemaal mogelijk

thesmul | 16-04-15 | 13:54

puistfluit | 16-04-15 | 13:24

Je hebt vermoedelijk geen kind om voor te zorgen.

Wie is er echt de klos: de alleenstaande ouder die als ZZP'er geringe inkomsten heeft maar wel een vermogen >80k (afbetaald appartement). Die krijgt zelfs geen kinderbijslag meer. En geen kindgebonden budget. Dat zijn er natuurlijk niet zo heel veel en dus is er 0,0 % aandacht voor vanuit de politiek. De mainstream partijen hebben dit er stiekem door geduwd twee jaar terug, als verkapte compensatie voor de mislukte ingreep op export van uitkeringen naar verdragslanden.

kindapaas | 16-04-15 | 13:50


@bArAbAts
je zegt @Tee Of Cup,hmm jij denkt echt dat als er geen regering is ook alles meteen mag? de regels zoals ze nu zijn blijven gelden hoor!
Het is waar wat je zegt maar je voorkomt er wel mee dat er weer nieuwe idiote dingen gebeuren zoals extra geld naar de EU of weer zwaar ingrijpen in de zorg of weer de finan. regels vrijgeven zodat de banken etc kunnen aankloten.
Grote, echte beslissingen mogen ze dan niet meer nemen namelijk

thesmul | 16-04-15 | 13:50

@puistfluit | 16-04-15 | 13:24 "Is het mooier [A] om te wonen in een land waar bijna alles bijna perfect loopt maar iedereen en z'n buurman er steen en been over klaagt, OF [B] in een land waar alles een ongeorganiseerd onzeker rotzooitje is maar iedereen er fantastisch blij en trots mee is?"
.
B.

ben kokhals | 16-04-15 | 13:40

Mijn 9 redenen: PvdA, PvdA, PvdA, PvdA, PvdA, PvdA, PvdA, PvdA en PvdA.

Banno22 | 16-04-15 | 13:37

"Dit land is Rutte II moe. Tijd voor een reboot."
.
Daar roep ik al jaren om, om een 'reset'. Maar het ene kabinetje eruit (hoe goed dat ook is voor die opgeplazen ego's) en het andere kabinetje erin, is geen 'reset', en betekent alleen maar nieuwe oude gezichten voor dezelfde oplichterij en uitbuiterij.

ben kokhals | 16-04-15 | 13:36

Omdat het een EUslamitisch bolwerk is.

hallevvezool | 16-04-15 | 13:24

GeenStijl - waar alle mensen die ECHT weten hoe het zit en hoe het moet dag in dag uit woest op hun toetsenborden rammen omdat ze alle tijd en vrijheid van de wereld hebben in een land waar zo veel dingen zo lekker lopen en zo lekker georganiseerd zijn als in Nederland. Heerlijk :)

Ik geniet er vanaf een afstandje van, een enorme afstand zelfs (duizenden kilometers), en vraag me steeds maar twee dingen af:
1) Waarom kiezen al die beste stuurlui het ruime sop niet?

2) Is het mooier om te wonen in een land waar bijna alles bijna perfect loopt maar iedereen en z'n buurman er steen en been over klaagt, OF in een land waar alles een ongeorganiseerd onzeker rotzooitje is maar iedereen er fantastisch blij en trots mee is?

Klaag vooral verder. Ik ben waarschijn pas over een paar jaar weer een keertje in NL op vakantie, en dan ben ik benieuwd of jullie allemaal het kwartje van Kok al terug hebben.

puistfluit | 16-04-15 | 13:24

Hero | 16-04-15 | 09:41
Er is geen alternatief, >50% van de mensen in de 1e en 2e kamer maakt zich meer zorgen over de eigen carriere dan het land en daarbij ligt bij meer dan de helft van het bestuur van nederland de prioriteit dichter bij zichzelf dan bij het land.

Daarbij insinueer je dat het huidige kabinet nog altijd het beste is wat we kunnen, in mijn ogen zijn alle mogelijke combinaties gewoon even prut, inclusief de huidige

niemand specifiek | 16-04-15 | 13:24

De enigste reden van dit kabinet is het gebrek aan daadkracht van zogenaamde PVV aanhang die het massaal laten afweten tijdens eender welke verkiezingen ( zeuren het heeft toch geen zin bah), als daar een beetje peper in de kont komt kan PVV alleen regeren.

NB-Stb | 16-04-15 | 13:23

Alternatief is Wilders. Of gewoon Rutte III. Nee daar worden we blij van. Er is geen alternatief. Dit land is om zeep.

Exii | 16-04-15 | 13:21

gewoon blijven zitten kan alleen maar slechter worden..

istawa | 16-04-15 | 13:19

Clickbait titel. In de lijn van: De 10 Grootste Tieten in Jemen, of de 7 beste uitspraken van Samsom... ok dat kan dan weer niet. Dan maar zoiets als de de 5 waarheden van van Miltneburg, nee dat kan ook al niet.....

Mark_D_NL | 16-04-15 | 13:17

@bArAbAts | 16-04-15 | 12:31
Als je bonussen niet kunt verbieden, dan kun je aan een algemene maatregel van bestuur denken die dergelijke bonussen met 100% belast. De crisisheffing bijvoorbeeld was zo een tijdelijke maatregel, het kan dus wel maar de WIL ontbreekt.

kindapaas | 16-04-15 | 13:09

Je kunt met evenveel gemak 9 redenen verzinnen waarom het kabinet niet moet opstappen.

Burgermans | 16-04-15 | 13:06

@Tee Of Cup,hmm jij denkt echt dat als er geen regering is ook alles meteen mag? de regels zoals ze nu zijn blijven gelden hoor! ;-)

bArAbAts | 16-04-15 | 13:06

@Hero | 16-04-15 | 09:41
SP + PVV

Boris die Sauertopf | 16-04-15 | 12:58

Zijn geen van alle redenen waarom dit kabinet zou moeten vallen. Dat Quid en de meeste reaguurders ons stelsel niet begrijpt, geeft dan wel weer aan dat ons onderwijs beter moet.

paddy | 16-04-15 | 12:57

10 redenen GeenStijl: zwartepietendiscussie-fuck-99%-van-het-volk?

CrapoTheGreat | 16-04-15 | 12:42

Lets face it, democratie is deaud. Ik wil wel dictator zijn.

Mr.Red | 16-04-15 | 12:38

thesmul | 16-04-15 | 10:00: idd ik denk dat NL het beste af is om eens een jaar of anderhalf geen regering te hebben.

Kan de bevolking (en ondernemers)eerst eens wat onderhoud en reparaties gaan uitvoeren zonder last te hebben van den haag en brussel.

En ook uitgaan van de werkelijkheid, ipv niet bestaande theoretische (gemiddelse) situaties, bij het herstelwerk.

Tee Of Cup | 16-04-15 | 12:37

Wat een onzin artikel.. ff 1 voor 1

1. je kan NL de schuld geven van MH17, maar t feit blijft dat een stelletje Russen die raket afgevuurd hebben!
2.Mensen stemmen echt anders voor de PS dan voor de TK... in mijn omgeving iig wel! ;-)
3. Interne onrust bij partijen zal er altijd zijn en is geen reden om een kabinet te laten vallen
4. valt onder onrust, tevens het falen van 1 bestuurder is geen reden om het kabinet naar huis te sturen!
5.zorg.... met goedkeuring van 2e EN 1e kamer!
6.Wettelijk afgesproken bonussen kan je niet achteraf verbieden!
7.wederom het falen van 1 bestuurder is geen reden om het kabinet weg te sturen!
8.wederom het falen van 1 bestuurder is geen reden om het kabinet weg te sturen!
9.tja.... hmmm ik ben het wel met de VVD eens.... maar kan de positie van de PVDA ook wel begrijpen.... maar zie er toch uiteindelijk geen groot genoeg probleem in om het kabinet voor naar huis te sturen!

Uiteindelijk heeft dus geen enkel punt genoeg reden om het kabinet naar huis te sturen.... triest sfeermakend stukje dus waarmee men hier nou niet echt voorlichtend of opleidend werkt.... jullie houden op deze manier de reaguurders DOM en dus eenzijdig geinformeerd! (maarja das t doel toch!)

bArAbAts | 16-04-15 | 12:31

André4711 | 16-04-15 | 12:03

Mooi samengevat en opgeschreven (en dan staat er in uw post nog maar een deel van de ellende).
Wat misschien nog het eigenaardigst is aan het Nederlandse stemgedrag sinds help-Rutte-door-de-winter: hoe kan het dat in tijden van financiële en morele crisis de konkel-en-krijtreepjespartij zo veel aanhang heeft gekregen? Komt dat door een totaal gebrek aan serieuze alternatieven op rechts/midden?
Ik kan de situatie waarin dit land zich bevindt en het stemgedrag van zijn bewoners simpelweg niet meer met elkaar rijmen.

De Vrijlansier | 16-04-15 | 12:29

Zeg eens eerlijk, welk kabinet was beter?
VVD + PvdA?
- of -
VVD + CDA + PVV ?

Moi2 | 16-04-15 | 12:29

Dus kom er maar in VERKIEZINGEN, Nederland is er aan toe.
Toetsiemonster | 16-04-15 | 12:08
. Zou je denken?
We hebben een maand geleden verkiezingen gehad. De PvdA werd afgestraft, maar verder blijkt Nederland vooral toe te zijn aan een volstrekt egaal verdeeld politiek landschap.

koeberg | 16-04-15 | 12:27

We leven in een enorm verdeeld land en zo'n kabinet hebben we ook. Dat is te danken aan een enorm wanbeleid de laatste decennia. Er wordt geen richting aangegeven en niemand weet waar hij of zij aan toe is. Vandaag is het zus en morgen is het weer zo. Natuurlijk draait onze economie niet op en top want we worden overheerst door een grotere macht die Europa heet. Europa bepaald wat er in Nederland gebeurt en de politici hier mogen de vakjes inkleuren. Alles draait om geld maar met een hele korte termijn visie. Wat denk je als we zo doorgaan in wat voor land onze kinderen leven. Die zullen deze erfenis het meest gaan voelen. Amerikaanse praktijken, de rijkdom aan de ene kant en de mensen die een kartonnen doos als huisvesting hebben aan de andere kant. Het schijnt dat we niks meer te zeggen hebben. We leven in een zogenaamde democratie maar het wordt vanachter de coulissen allemaal bepaald. Tja en dan gaat het fout en dat zien we nu keer op keer. Het land is een grote puinhoop, alleen de geld boete machines doen het goed, de staatsbanken lopen te graaien, politici maken zich schuldig aan fraude, EU ingezetenen komen gratis geld halen en we worden overspoeld door asiel zoekers die menen dat ze hier een betere toekomst kunnen gaan opbouwen. Wij zijn gewoon toe aan een heel ander beleid, er moet op de rem getrapt worden. Van Rutte hoef je dat niet te verwachten die lacht en laat het land naar de sodemieter gaan zolang zijn VVD vriendjes er maar wel bij varen. Dus kom er maar in VERKIEZINGEN, Nederland is er aan toe.

Toetsiemonster | 16-04-15 | 12:08

Dit kabinet is verantwoordelijk voor de massa-faillissementen in het MKB en de winkelketens. Daaruit is ongekend hoge werkeloosheid gekomen. Het besteedbaar inkomen is ongekend laag geworden door hoge belastingen. Huizen komen onder water, mensen komen met restschuld in de bijstand etc. Oudere werkelozen hebben geen andere keus dan ZZP'er worden. En dat vindt Rutte II dan ook weer heel vervelend, omdat ze daar geen grip op hebben.

Hogere accijns op benzine, diesel, drank en sigaretten jagen grensbewoners naar het buitenland en zorgen voor faillissementen en werkeloosheid. Hogere belasting op verzekeringen en water zijn onzinnig. Verhuurdersbelasting maakt huurders arm, stopt de nieuwbouw en stopt het broodnodige isoleren van huurwoningen.
Het energieakkoord gaat ons tientallen miljarden euro's kosten. Besteedbaar inkomen neemt verder af, met meer faillissementen als gevolg.
Bij de snelle beursgang van ABN AMRO wordt per direct 15 miljard euro belastinggeld weggegooid.
Dijsselbloem was verrast door de 640 miljoen extra die Nederland moet afdragen aan de EU. De man geeft blijk er weinig van te begrijpen. Praat ook onzin over gegraai bij ABN AMRO en Schiphol.

En dan de gezondheidszorg. Edith Schippers klaagde ooit in Elsevier dat ze er en jaar over deed om de financiering van de zorg te doorgronden. Als zij klaar is, zal het twee jaar duren om het te snappen.
Schippers maakt een bezoek aan de (universitair geschoolde) natuurarts duurder. Zij verhoogt het eigen risico, hoewel daarmee geen enkel beoogd doel gehaald wordt. De voorwaarden worden steeds slechter, maar de premies dalen niet echt. De vrije artsenkeuze, een grondrecht, wil ze afschaffen (lukte gelukkig niet). Intussen kijken we niet meer op van de uitwassen van de door de VVD bedachte DBC: 10 minuten pijnpoli à 555 euro, een verbandje om de vinger van 2.500 euro, 5 minuten in het oor prutsen voor 250 euro etc.
Schipper heeft het volledig verkloot: de zorg wordt onder haar niet beter en goedkoper, maar slechter en duurder. Alleen de patiënt staat bloot aan marktwerking: heb je een vlekje, dan kun je niet meer bijverzekeren.

Mark "onderste steen boven" Rutte liegt en bedriegt, Samsom is een slechte B-acteur.
Hoe zit het nu met de beerput Demmink?

Onze privacy wordt verkloot. We zijn slaven van de EU en de VS geworden. We moeten concurreren met Polen. De circusbranche moest kapot van Sharon Dijksma met haar belachelijke dierenverbod.

Met strenge eisen wordt de maximum hypotheek verlaagd. De grondprijzen, die toch echt voor 100% door de overheid worden bepaald, dalen echter niet. 250 euro per m2 vinden ze normaal.
De versnelde toename van de AOW-leeftijd zorgt voor meer jeugdwerkeloosheid en meer armoede onder (werkeloze) ouderen.
Rutte II weigert categorisch om te luisteren naar signalen uit de samenleving. De eigen zin wordt doorgedreven. Democratie is een lachertje geworden. Een keer per vier jaar een hokje roodkleuren, invloed 0,0000001%, meer is het niet.
Als schoothondjes loopt dit kabinet achter de Islam aan, terwijl geen weldenkend mens zich nog afvraagt of de islamitische cultuur wel lekker mengt met de Nederlandse cultuur.
Asscher maakt zich zorgen over de werkeloosheid als gevolg van verdere automatisering en robotisering, en tegelijk laten we jaarlijks duizenden kansarmen toe.

Rutte II heeft nog meer chaos in de wetgeving gebracht, in de plaats van deze te vereenvoudigen.

Rutte II heeft zo veel verprutst in iets meer dan twee jaar tijd, dat we nog 10 jaar nodig zullen hebben om de aangerichte schade te herstellen.

De val van Rutte II is Bevrijdingsdag voor Nederland.

André4711 | 16-04-15 | 12:03

Dit kabinet hervormt meer dan een willekeurig centrum links of centrum rechts kabinet.
Het ziet er niet zo fraai uit, maar beter wordt het. Niet na verkiezingen, herformatie. Hooguit een nieuw elan.

Sir EnemA | 16-04-15 | 12:02

10: downloadverbod

Apollo | 16-04-15 | 11:57

@Suerte Piet | 16-04-15 | 11:45

Inderdaad.
Maar het probleem is niet ALLEEN het struikelen, maar ook diegene die ze iedere keer weer overeind helpt.

Dop in Osaka | 16-04-15 | 11:50

Of het kabinet valt weet ik niet, maar het struikelt wel opvallend vaak.

Suerte Piet | 16-04-15 | 11:45

@VanBukkem | 16-04-15 | 09:59
Hulde, +1

wiener mit pommes | 16-04-15 | 11:41

Wilders aan de macht, nu!

CrapoTheGreat | 16-04-15 | 11:37

@alexbl | 16-04-15 | 10:50
Ben bang dat je gelijk hebt...

Driewerf Hoezee | 16-04-15 | 11:34

@denoorman | 16-04-15 | 11:02
Heb al vaker geroepen maar het volk heeft dit ook bij de verkiezingen van PS2015 goedgekeurd, zeker inzake de EU want D'66 is in aantal zetels in de 1ste kamer VERDUBBELT. En niet van 1 naar 2. Neen, van 5 naar 10!!!

Triest maar waar.

ProAsfalt | 16-04-15 | 11:30

koeberg | 16-04-15 | 11:18
Zelfs als PVV in coalitie komt met een SP en nog wat opvul, de lange lijn is allang uitgeworpen door maffioos Brussel/Stasbourg. Je gaat weinig tot geen verschil gaan merken in Nederland. Komende 10 jaar minstens gaat het door zoals het al jaren gaat. Misschien een nieuw miezerig mannetje hier, een nieuwe PvdA ´brigadier´ met 13 verkapte agenda´s daar. Same ol´ shit.

chicago river | 16-04-15 | 11:28

@Dop in Osaka | 16-04-15 | 11:12
Dat hebben we aan ons zelf te danken. Met de belofte niet met de PvdA te gaan regeren stemde heel rechts Nederland op de VVD om de PvdA uit de regering te houden. Met de belofte niet met de VVD te gaan regeren stemde heel links Nederland op de PvdA om de VVD uit de regering te houden.
En dan krijg je dus een uitslag waarbij maar 1 kabinet mogelijk is

koeberg | 16-04-15 | 11:24

@smoelwerk | 16-04-15 | 10:56
Ik heb het niet over een affaire, ik heb het over Linda Voortman.
Een samenleving waar iemand met zulke idiote gedachten, ideeën en moraal in de volksvertegenwoordiging zit, is mislukt.

Cuyahoga | 16-04-15 | 11:24

-weggejorist-

Qwrk_II | 16-04-15 | 11:20

"Stem sp of pvv afhankelijk van je smaak, denk dat ze het prima eens kunnen worden."
Bokito ergo sum | 16-04-15 | 10:55
.
Daar ben ik ook bang voor. Nog een reden voor mij om nooit PVV te stemmen!

koeberg | 16-04-15 | 11:18

VanBukkem | 16-04-15 | 10:47
M. Thieme? Mens is niet goed snik.
Haar ´volk´:
-Jezus keert terug op aard!
-Zevendedagsadventist William Miller dacht aan de datum 22 oktober 1844. Was dat even een misrekening.
-Sabbat pèr se op zaterdag.
-Drinken, roken en vlees eten not-done. Gheheh.
-En nog zo wat dingen. Leuke bibs of niet.

chicago river | 16-04-15 | 11:14

Tot voor een paar jaar geleden draaide de economie toch als een tierelier, met minimumlonen en goede ontslagbescherming. Zaken die werknemers zekerheid bieden zodat ze dure dingen durven te kopen.

De Geus | 16-04-15 | 11:14

Dit kabinet heeft helemaal geen bestaansrecht. Al voor deze klucht 'geregeld' was , werd er al gelogen. Beide partijen gaven aan niet met elkaar in zee te gaan. Echter dit 'Wientjes' kabinet was al geregeld voordat de stemmen goed en wel geteld waren

De achterban van beide partijen is in lange tijd niet zo verneukt als met dit kabinet, en met voorbedachte rade. Los van alle blamages, dit kabinet heeft alleen al op papier geen bestaansrecht.

Dop in Osaka | 16-04-15 | 11:12

@J. De Hoop Schepper | 16-04-15 | 10:57
Grappenmaker. Dat zijn nou net de dingen die ze wel voor elkaar kregen - maar dan dus de andere kant op - juist omdat ze niet versnipperd waren. Hoe meer versnippering, hoe hoger het democratische gehalte, want al die poppetjes achter Zijlstra en Samsom zitten daar alleen maar om in opdracht van het partijbestuur op het juiste moment hun hand in de lucht te steken. Waarmee de facto het land weinig meer is dan een dictatuur - een bananenrepubliek - met uitsluitend in de achterkamertjes wat kleine ruzietjes tussen de coalitiepartners.

Pierre Tombal | 16-04-15 | 11:05

dat dat geenstijl rechts was?? rechts is toch tegen een verzorgingsstaat

rechtse rakkers zouden moeten staan te juichen dat ie "eindelijk" afgebroken word. Maar dan ook volledig om ingeruild te worden voor een Neo-Liberale zoek het zelf maar uit staat.

Petroselinum crispum | 16-04-15 | 11:04

@ VanBukkem | 16-04-15 | 10:47 Of ze haar overtuiging en job gescheiden kan houden durf ik niet te zeggen, er zullen altijd ideeén doorsijpelen, blijft een mens.
Mochten er verkiezingen komen zou ik ook haar club serieus overwegen, niet dat ze een schijn van kans maken. Voor diegene die niet weet welke bibs: images0.tcdn.nl/incoming/article230878...

Dr. Blechtrummel | 16-04-15 | 11:04

Huh, maar 9 redenen?

Sayer | 16-04-15 | 11:04

Nog vergeten:
1) geen visie
2) de EU
3) de crisis
4) score regeerakkoord gerealiseerd: 0-5%
5) PvdA laatste stuiptrekkingen

van heinde en verre | 16-04-15 | 11:04

10. Kiezersbedrog
Dit kabinet is door kiezersbedrog aan de macht gekomen. Door Rutte werden er talloze beloftes gedaan om maar stemmen te winnen. Samsom gooide zelfs zijn gezin en kind in de strijd. Na de verkiezingen bleken alle mooie praatjes en beloftes waardeloos.
11. Volksverraad
Het kabinet voert een mooi toneelstukje op, maar ondertussen wordt aan de leiband van Brussel gelopen en wordt nederland opgeheven. Dit kabinet zit er niet voor de nederlanders, maar zit er voor Brussel. Alles wordt gedaan om in de toekomst een mooi baantje in Brussel te krijgen. Het nederlandse belang wordt niet meer gediend. Bah bah.

denoorman | 16-04-15 | 11:02

"Rutte III met Pechtold en Buma zal een verademing zijn met de PVV en de PvdA in de oppositie.
the Jackdawn | 16-04-15 | 09:46 "

God behoede dat er nog ooit een kabinet komt met de leugenaar en huichelaar Rutte erin. De valse beloften die hij deed zijn de normale mensen echt niet vergeten!!!

langzullenweleven | 16-04-15 | 11:02

11. Een politie die staakt, haar werk niet doet, en zo opzichtig echt domme fouten maakt dat ze de politie net zo goed kunnen opheffen. (Voorbeelden: wetgeving verkeerd toepassen, vergunning verstrekken voor iets waar geen vergunning nodig is, misbruik van bevoegdheden, e.d.)

kolonel bromsnor | 16-04-15 | 11:01

@roze_bril | 16-04-15 | 10:50
Een leuke bibs en een lief koppie maakt haar inderdaad bij uitstek geschikt voor een functie in de 'vleesverwerkende industrie'. Maar dat diskwalificeert haar nog niet voor een functie in de politiek. Een leuke bibs en een lief koppie sluit niet uit dat ze een goed werkend stel hersens heeft.

VanBukkem | 16-04-15 | 11:00

2 redenen waarom dit kabinet minstens zo lang moet blijven zitten als Fidel Castro:
1) minister-president Pechtold.
2) zie 1

Pierre Tombal | 16-04-15 | 10:57

Politiek is niet zo moeilijk, maar je krijgt hier met die versnipperde partijen nooit iets voor elkaar. Voor nu:
1. Zorgverzekeraars inperken qua macht. Betaalbaar maken en zorgen voor een inkomensgebonden basispakket.
2. semi-staatsbedrijven eruit knikkeren. Ze geven alleen maar ellende.
3. Bestuurslagen waterschappen en provincies eruit knikkeren en onderbrengen in grote gemeentes

Oja en natuurlijk legalisering van wiet voor wat extra inkomsten

J. De Hoop Schepper | 16-04-15 | 10:57

@Cuyahoga | 16-04-15 | 09:41

Dat is nu uitgerekend zo ongeveer de enige affaire waar het kabinet niets aan kan doen of mee te maken heeft (gehad).

smoelwerk | 16-04-15 | 10:56

Stem sp of pvv afhankelijk van je smaak, denk dat ze het prima eens kunnen worden.

Bokito ergo sum | 16-04-15 | 10:55

@MarcS
Geen impopulaire maatregelen durven nemen? De lijst genomen maatregelen is bijna uitsluitend impopulair.

flame_me | 16-04-15 | 10:51

Nr. 1 de EU.

lanexx | 16-04-15 | 10:50

@Driewerf Hoezee | 16-04-15 | 10:16
.
Ik deel die zorg ook hoor. Ben alleen bang dat dit dossier potdicht zit, met de onderste molensteen er bovenop gezet zodat niemand erbij kan.

alexbl | 16-04-15 | 10:50

@VanBukkem | 16-04-15 | 10:47

"ze heeft een leuke bibs en een lief koppie." Dan kan ze beter de porno in gaan. Ja, ik weet dat ze wat tegen de vleesverwerkende industrie heeft. Maar het zijn nu geen kwaliteiten die ik bij een politicus zoek.

roze_bril | 16-04-15 | 10:50

Over punt 5. De Zorg.
Voor die aftakeling is VVD (VVD!) lamlul H. Hoogervorst zo voor verantwoordelijk dat het bijna, ik zeg bijna, Joris, reden is om hem met een eerlijk vuistgevecht op z´n sodeflikker te geven. Met partijgenoot H. van Baalen zou je dat ook om zekere redenen kunnen doen, maar die zwaaiende knuistjes van die rose-aangelopen bal maken niks klaar. En dan is er ook weinig aan.

chicago river | 16-04-15 | 10:49

@Blowfish | 16-04-15 | 10:43
Lieverd, ze zouden niet moeten werken maar regeren! En regeren is nu eenmaal vooruitkijken en dat kunnen ze niet. Enerzijds niet omdat ze geen impopulaire maatregelen durven te nemen. Maar anderzijds omdat ze allemaal menen op de waan van de dag in te moeten springen. Het meest fnuikende is dat ze alles gisteren geregeld willen hebben, terwijl ze op voorhand weten dat dit alleen maar kan mislukken. Nieuwe PGB als voorbeeld, dat wist echt IEDEREEN dat dit niet op zo'n korte termijn kon, maar toch doordrukken. Ze hebben inmiddels 1000én uren regeren verkwanseld om over de gevolgen, de reparatie wetgeving etc te praten. Regeren is vooruitzien en NIET werken!

MarcS | 16-04-15 | 10:48

@langzullenweleven | 16-04-15 | 10:38
De lijst is nog veel langer. De verhuurdersheffing bv.

VerenigingVanDieven | 16-04-15 | 10:48

@Dr. Blechtrummel | 16-04-15 | 10:41
Dat er een steekje los zit bij Marianne (noem het religekkie) is evident. Maar Marianne weet politiek en levensovertuiging goed gescheiden te houden. Bovendien zit er bij iedereen wel een of meerdere steekjes los; is helemaal niet erg. Zolang je anderen er maar niet mee lastig valt/je levensovertuiging probeert op te leggen.
Plus, inderdaad, ze heeft een leuke bibs en een lief koppie.

VanBukkem | 16-04-15 | 10:47

Waar ons landje eens bekend stond om onze nuchtere handelskwaliteiten en innovatieve uitvindingen op allerlei gebied,zijn we door in zee te gaan met de EU verworden tot een gratis bed & breakfast waar het Leger des Heils nog een puntje aan kan zuigen.

deraderendraaien | 16-04-15 | 10:46

De tiende reden is de nageboorte van Erica Terpstra: Sharon Dijksma.

Lentehaas | 16-04-15 | 10:46

Dit kabinet hoeft helemaal niet op te stappen.

Dit kabinet heeft inclusief de gedoogpositie de verkiezingen (PS2015) wel weer gewonnen, vooral D'66.

Dus het volk wil dit kabinet.

Triest maar waar.

ProAsfalt | 16-04-15 | 10:45

Nog nooit was er een kabinet die zoveel gaten in haar fietsband moest plakken. Eens moet je besluiten een nieuwe band te kopen en de oude met 200 "plakkers" weg te flikkeren.
Wat een zielig zootje opportunisten daar in Den Haag en wat een fantastisch voorbeeld van wan-beleid!
Het ergste is dat ze allemaal daar in Den Haag aan een ongeneeslijke ziekte lijden en er niemand schijnbaar in staat is dat duidelijk te maken aan het zootje ongeregeld aldaar. Persoonlijke en partijbelangen staan 100% op de voorgrond en de burgers staan erbij en kijken er naar.

Padre di follia | 16-04-15 | 10:44

17 redenen waarom het kabinet niet moet opstappen:

blikjegrolsch | 16-04-15 | 10:44

Nee, Quid. Gewoon nee!
Ondanks alle gedoe vind ik het huidige voldoende productief. En lijken sommige beslissingen van dit kabinet misschien niet meteen verstandig, de tijd zal moeten uitmaken of het beoogde effect behaald wordt.
Bovendien zou het m.i. onverstandig zijn als we alwèèr een kabinet zijn tijd niet zouden laten uitzitten, het leidt tot niets en daarenboven hebben we niet eens een goed alternatief.
Het is heel makkelijk om vanachter je computer een kabinet af te fikken en proberen te pakken op gemaakte fouten, maar vergeet niet dat waar gewerkt wordt, fouten worden gemaakt. En dit kabinet werkt!
Voor wat betreft "fraudeurs"; maakt niet iedereen zich schuldig aan dergelijke praktijken?
Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen. Ik buk wel.

Blowfish | 16-04-15 | 10:43

Of het kabinet valt? Het is in ieder geval door de mand gevallen. Maar dat lijkt een favoriete hobby van alle kabinetten. Dat ´door de mand vallen´. Word er niet meer warm of koud van. Kansen verkeken.

chicago river | 16-04-15 | 10:42

*zei

Nebuchednezzar | 16-04-15 | 10:42

Rutte zij bij zijn aantreden dat hij een crisis kabinet had, het eerste van hem dat niet gelogen is. Hij holt van crisis naar crisis in het kabinet, maar komt daardoor niet toe aan het bestrijden van de crisis buiten het kabinet.

Nebuchednezzar | 16-04-15 | 10:42

Om het huurbeleid, de leeftijdsdiscriminatie van ouderen en de dieverij in het ov en de zwendel in de gezondheidszorg zouden al genoeg reden moeten zijn. Bertje vd roest en de ontwikkelingen bij de rechterlijke macht, het disfunctioneren van de politie, studeren alleen nog voor de samsommetjes & soortgenoten; de organisatie van de gemeenten is natuurlijk een nagel aan ieders doodskist, zwaai ze maar uit. De kroon wordt gespannen door het buitengooien van onze alleroudsten, de psychiatrisch patienten, het opdoeken van beschermd wonen, allemaal ten faveure van het vernietigen van onze identiteit en de duizenden-en-duizenden die ons moeten overlopen in de eu. Over kroon en eu gesproken: Miljoenen aan speeltjes en miljarden voor de totalitaire staat EU onderwijl we hier het vel over de kop krijgen in sociale, economische, religieuze, democratische en alle andere zin, het is allemaal grond om ze met een flinke schop onder hun kont eruit te trappen. Brengen we dan ook nog hun medeplichtigheid door nalatigheid aan de moord op hun eigen volk in het licht, dan mogen ze dankbaar zijn dat het bij die schop blijft.

*Zwaait alvast.

eastender | 16-04-15 | 10:41

@ VanBukkem | 16-04-15 | 10:24 Religiegekkies uitgesloten, valt juf "Zevende dag adventisten" Thieme wat mij betreft ook onder...
Heb btw in het verleden ook wel's op haar gestemd, gewoon vanwege haar lekkere kont, omdat het kan.

Dr. Blechtrummel | 16-04-15 | 10:41

Hr. Quid, u had gemakkelijk een 10e punt kunnen toevoegen door de kamervoorzitteraffaire te noemen.

Zaniker | 16-04-15 | 10:40

Ik vind het bijna een coupe lijken. Kabinet Rutte is vanaf het begin een schijnvertoning en buiten dat is er schandaal na schandaal. Maar kennelijk mag Rutte gewoon zeggen dat hij niet opstapt. Democratie werkt soms de verkeerde kant op. Goed stuk Quid!

doskabouter | 16-04-15 | 10:39

Waar gehakt wordt vallen spaanders. Je kunt ook een kabinet hebben wat niks doet. Dan maken ze ook geen fouten.

flame_me | 16-04-15 | 10:39

Ik denk niet dat de zorgwet door PvdA is samengesteld.
Het is een denkfout van de VVD, een heel grote denkfout.
1) De zorgkosten moeten volgens de VVD worden betaald uit jaarlijkse inkomsten*.
2) Het plan leunt op mantelzorg en is dus goed voor 2 jaar, dan hebben matelzorgers ook mantelzorg nodig wegens burnout. (nu al!)
*DE VVD heeft kennelijk geaccepteerd dan de boomers niet meer voor de zorg gaan betalen. Ze hebben naar Villa van Dam geluisterd. Als je de rijkste generatie sinds de schepping bent dan beschermt de VVD je (ongeacht het jul dat jongeren daarvoor dragen!!!!)

Einde van de Domheid | 16-04-15 | 10:39

Wat zal ik blij zijn als het kabinet valt... yoehoe !!

ANGEL70 | 16-04-15 | 10:38

10. de leugens van Rutte
11. het (Gode zij dank) falen van Plasterk om van NL één provincie te maken
12. het verhogen van de BTW van 19% naar 21% en van de assurantiebelasting van 9,5% naar 21%
13. de zorg
14. de AOW
15. het Griekenland dossier
16. De EU boete die klakkeloos betaald is en waarvan de berekening aan de democratische controle wordt onthouden
17. het slopen van het leger
18. het immigratiebeleid
19. het toebedelen van zorg etc aan commerciële bedrijven zoals verzekeraars
20. het bulgarendossier
Genoeg?

langzullenweleven | 16-04-15 | 10:38

Alsof er na aftreden er een keuze is voor ONS? Weer dezelfde standaard partijen die vanalles beloven, niets waarmaken. Die beweren niet met die en die samen te werken want niet lief, maar als ze het pluche ruiken toch het bed met elkaar gaan delen.

De Nederlandse politiek is een farce.

DoorDraaiDeur | 16-04-15 | 10:37

Zijlstra en Ascher zullen niet rouwig zijn om te breken vermoed ik.

deraderendraaien | 16-04-15 | 10:36

@Rutte III met Pechtold en Buma zal een verademing zijn met de PVV en de PvdA in de oppositie.
the Jackdawn | 16-04-15 | 09:46

Een verblijf in een kamp naar keuze met Duits opschrift boven de ingang is voor mij een grotere verademing dan hetgeen u voorstelt...

Bill le Koek | 16-04-15 | 10:35

@Maline Genie | 16-04-15 | 10:31
Ho Ho, als je meer dan 1 uur in de week werkt ben jij niet werkeloos! Als de olieprijs onze inflatiecijfers te sterk beïnvloeden dan laten we die gewon weg uit de berekening. Niet om de statistische afwijking weg te nemen maar om ons voor te liegen.

MarcS | 16-04-15 | 10:35

@Rutte III met Pechtold en Buma zal een verademing zijn met de PVV en de PvdA in de oppositie.
the Jackdawn | 16-04-15 | 09:46

Een verblijf in een kamp naar keuze met Duits opschrift boven de ingang is voor mij een grotere verademing dan hetgeen u voorstelt...

Bill le Koek | 16-04-15 | 10:35

@Rutte III met Pechtold en Buma zal een verademing zijn met de PVV en de PvdA in de oppositie.
the Jackdawn | 16-04-15 | 09:46

Een verblijf in een kamp naar keuze met Duits opschrift boven de ingang is voor mij een grotere verademing dan hetgeen u voorstelt...

Bill le Koek | 16-04-15 | 10:35

Applause @ vanbukkem
Eens komt die dag!!

diddley2 | 16-04-15 | 10:34

@deraderendraaien | 16-04-15 | 10:28
Misschien dat TTIP wel de ommekeer gaat betekenen samen met Griekenland voor de heilstaat EU. Ik hoop het, dat zou echt alleen maar goed zijn.

En ja lekkere voorstanders van de EU, vroeger hadden wij ook handelsverdragen en koste het geld om met het buitenland te handelen. Maar je wist tenminste op voorhand HOEVEEL en ALTIJD op voorhand. Je werd achteraf niet verrast met een naheffing van 1.2Miljard.

MarcS | 16-04-15 | 10:34

Wat is het alternatief?
Hero | 16-04-15 | 09:41
VVD-D66 samenwerkingsbesprekingen lopen al lang.

Einde van de Domheid | 16-04-15 | 10:34

11. Brussel.

Piet Karbiet | 16-04-15 | 10:33

Dit kabinet heeft ex. de PVV afspraken gemaakt over het niet laten vallen, "want anders komen de racisten aan de macht".

Dhr. de Wit | 16-04-15 | 10:32

Geenstijl, jullie vergeten nog de (grotendeeld verzwegen, verbloemde) torenhoge werkloosheid, dit kabinet is echt om te kotsen. Het zal hier geen populaire mening zijn, maar wat mij betreft had D66 ook in het kabinet gezeten om de boel wat te balanceren. Ze hebben zelf nauwelijks plannen, maar zijn wel altijd een nuchtere compromis-partner.
Jammer dat een kabinet met de Partij van de ARBEID niks doet aan de stijgende werkloosheid, nee we hebben behoefte aan een flexwet, goed idee...

Maline Genie | 16-04-15 | 10:31

@seasicksteve | 16-04-15 | 10:23
Maar hebben we inmiddels nog 100.000 nieuwe medelanders mogen ontvangen die we nooit meer kwijt raken. Is de hele middenmoot in NL failliet wegens nivelleren. Is de zorg volledig om zeep wegens te hoge kosten, is de Sharia in delen van het land ingevoerd, Is het beledigen van de profeet STRAFBAAR. M.a.w. we zijn van de PvdA af, maar we zijn failliet en komen daar nooit meer boven op als land zijnde. Strak plan.

MarcS | 16-04-15 | 10:31

10 Europa
11 AOW leeftijd! Onaanvaardbaar!
Het feit dat mensen al met pre pensioen zijn en alles dichtgetimmerd dachten te hebben en dan maanden later AOW krijgen! Terwijl de graaiers en politici zich rijk jatten en de mooiste regelingen hebben en houden!
Ik ben met 62 en na 44 jaar continu dienst (bezwarende functie) met pre pensioen (moest) gegaan en dan dat! Rutte en Samsom zo asociaal! Vooral de PVDA!

Lexus01 | 16-04-15 | 10:28

TTIP komt er ook nog aan.

deraderendraaien | 16-04-15 | 10:28

seasicksteve | 16-04-15 | 10:23
Ja top! De rest van Nederland is dan ook naar de kleaute. Doe maar gewoon verkiezingen zijn we ook meteen van wat splinterzetels af. BTW: VNL mag blijven.

snakeplisskin | 16-04-15 | 10:26

@MiGi | 16-04-15 | 09:58
Doe maar niet, tenminste als dit jouw enige drijfveer is. Je zult dan namelijk teleurgesteld raken in de politiek.

MarcS | 16-04-15 | 10:25

@Ceauceausneaut | 16-04-15 | 10:04
Stem op Marianne Thieme, een verstandige vrouw en een van de weinige politici die niet voor haar eigen benefit in de politiek zit. En nee, ook Marianne Thieme heeft niet overal gelijk in, maar het komt wel in de buurt.
En geef anders Geert maar een keer de kans. Niet geschoten is altijd mis.

VanBukkem | 16-04-15 | 10:24

Laat deze regering nog tot 2017 blijven zitten. Tegen die tijd is de PvdA compleet weggevaagd en hebben we daar nooit meer last van.

seasicksteve | 16-04-15 | 10:23

Laat alsjeblieft zitten. Bewaar me voor Pechtold I. De huidige uitverkoop gaat snel genoeg. Er is geen noodzaak om er nog een schep bovenop te doen.

Lentehaas | 16-04-15 | 10:23

@GS_moslim_nieuws | 16-04-15 | 09:50
En waarom denk jij dat?

CDA geeft laatste tijd wel erg goede geluidjes hoor, zowel bij monde van Buma als bij monde van Omtzicht.

PVV, niet jouw ding maar is op zijn minst eerlijk over de kosten van gelukszoekers en overlast door een bepaalde groep uit een niet nader genoemd noord afrikaans land.

VVD, dat is de schandvlek uit dit gezelschap, ware het niet dat D66 er ook tussen staat die de kroon spannen.

Maar PvdA met hun nivelleren is een feestje, die al 30 jaar het verhaal aanpassen omdat ze dit keer echt hoor hand op ons hart het eerlijke verhaal willen verkondigen.

MarcS | 16-04-15 | 10:22

@ alexbl | 16-04-15 | 10:01

Als je 't mij zou vragen: omdat, door deze enorme blunder, bijna 200 NL burgers het leven lieten en er geen ene reet aan gedaan (lijkt) te worden.
Maar je vraagt 't mij niet, maar bij mij staat het ook met stip op nummer één.

Dr. Blechtrummel | 16-04-15 | 10:22

@necrosis | 16-04-15 | 10:02
*Lijst Botte Hork uit het vet haalt *

Botte Hork | 16-04-15 | 10:18

In plaats van het kostbare gehakketak en de vleugellamme compromiscoalities van haaks op elkaar staande politieke gezindten misschien eens een zakenkabinet vormen? Om vooral in de grote heikele kwesties van nu weer eens het aloude Nederlandse boerenverstand te gebruiken, los van achterhaalde partijen en hun lijnen?
Kortom, gewoon weer eens voor Nederland zorgen?

De Vrijlansier | 16-04-15 | 10:17

En dan? Als het kabinet opstapt, krijg je een versplinterd politiek landschap: allemaal kleine partijen die samen een regering moeten vormen, dat wordt een nog meer geforceerde regering en beleid dan wat we nu al hebben.

Henk2041 | 16-04-15 | 10:17

@alexbl | 16-04-15 | 10:01
Ik begin de dag met gestrekte been, ja... Maar: omdat ik het zie als een zoveelste teken dat het MH17-dossier is afgegleden tot een nationale schandvlek. Ik zie graag de waarheid boven tafel komen en het kabinet hierop vetrekken. Liever dan op de illegalenkwestie van nu, zegmaar.

Driewerf Hoezee | 16-04-15 | 10:16

De burger moet aan het roer van ons land, huidige politieke structuur voldoet niet meen. we moeten naar een nieuw systeem, bijvoorbeeld een Open Source Democratie.
In dit systeem zijn er geen politici meer en wordt de Burger aandeelhouder in de BV Nederland, ons Land gaat bestuurd worden door gebruik te maken van onze collectieve intelligentie, en iedere burger doet mee ongeacht leeftijd. hoe ziet dat eruit, een Burger neemt bv het initiatief om de gezondheidszorg te verbeteren en gratis te maken, alle burgers kunnen u via een gestructureerde opzet hun ideeën over dit onderwerp inbrengen, dit kunnen bv mensen zijn uit de zorg, patiënten, wetenschappers, of mensen die out of the box kunnen denken, via mathematische berekeningen kunnen we uit deze ideeën de beste oplossing distilleren,

resultaat zou dan kunnen zijn
Gratis zorg
verbeterde zorg
inkomsten voor de BV Nederland uit zorg
Beste doktoren trekken naar Nederland
etc

en natuurlijk zijn we af van irritante politici

Tasmaneiland | 16-04-15 | 10:15

Wat denken we van nieuwe verkiezingen met de volgende gebeurtenissen:

PVV wint. We gaan uit de Euro.
6 maanden later>>>
Regering valt/nieuwe verkiezingen
SP wint. Alle privatiseringen (zorg, ov, energie, onderwijs) worden terug gedraait.
6 maanden later>>>
Regering valt/nieuwe verkiezingen.
Nederland leeft in luxe. geen grote schulden, goede economie
CDA en andere middenmoters winnen en kabbelen voort
Heerlijk toch?
in luxe.

thesmul | 16-04-15 | 10:15

@ GeenStijl
Sinds de moord op Fortuin heeft dit land geen goed kabinet gehad en heeft het structureel zijn eigen bevolking belogen en bedrogen.
Waarom wil GeenStijl zo graag dat dit kabinet valt wetende dat er dan niks veranderd?
Het lucht was al uit de regering voordat het aantrad.
Reken er maar op dat er veel mensen in de regering zitten die graag zagen dat de regering valt en eigenlijk nooit was aangetreden.
Maar ze hebben de toestemming niet Johnny om af te treden.
En van wie ze die niet hebben mag jezelf uitvogelen.

diddley2 | 16-04-15 | 10:13

Dit leugenachtige kabinet is een schande en een belediging voor Nederland. Opzouten.

panadol | 16-04-15 | 10:13

@Hero | 16-04-15 | 09:41
Rita Verdonk als nieuwe baas van VVD!
Iets wat trouwens al een feit had moeten zijn, maar dat terzijde....

necrosis | 16-04-15 | 10:12

1 reden waarom het kabinet niet moet vallen: We krijgen dezelfde soort clowns weer.

roze_bril | 16-04-15 | 10:11

10. Europa.
11. Het wegkijken voor voortschrijdende islamisering.
12. Het blijven bevorderen van massa-immigratie.
13. Het uitmelken van de automobilist.
14. Het discrimineren van de hardwerkende Nederlander.
15. De opruiende en aantoonbaar misleidende staatsomroep
16+ etc etc etc

wakkere_nederlander | 16-04-15 | 10:10

Het zou mooi zijn als ze nu opbreken door deze impasse.
Geen winnaar of verliezer voor beide electoraten,en een goede uitgangspositie voor nieuwe verkiezingscampagnes.
Ik zeg breken nu het van beide kanten kan zonder gezichtsverlies.

deraderendraaien | 16-04-15 | 10:09

@Suske |
Een heel goed alternatief is een lange tijd geen regering.
Geen grote idiote beslissingen die heel veel geld kosten en bovenal geen stupiditeiten.

thesmul | 16-04-15 | 10:09

Tja...
Verkiezingen...
Wachtgeld toucheren...
Een VVD/D66/CDA kabinet met meer van hetzelfde...

Ik concludeer dat het niet zoveel uitmaakt zolang de kiezer zich wil laten naaien door dezelfde partijen die hem de laatste 30 jaar hebben genaaid. Nederlanders zijn gewoonweg te dom, te bang, te calvinistisch, te oud en te afhankelijk.

jemagookniksmeer | 16-04-15 | 10:08

@the Jackdawn | 16-04-15 | 10:02
Rutte regeert niet.
Hij is voornamelijk bezig om interne problemen van zijn partij onder het tapijt te schoffelen, of een kabinetscrisis met PvdA te voorkomen!

necrosis | 16-04-15 | 10:08

De EU lost het op met Mindfullness."Twee weken terug beëindigde Trück haar tweede sessie voor een kleine groep medewerkers van de Europese Commissarissen, inclusief voorzitter Jean-Claude Juncker. “Ongelooflijk hoe die mensen meer rust in hun leven vonden, gaven ze te kennen. In het Brits parlement werd mindfulness ook als workshop aangeboden. www.brusselnieuws.be/nl/nieuws/eurocra...

Ci Ty33 | 16-04-15 | 10:07

@the Jackdawn
Als de regering valt mogen ze geen drastische/grote beslissingen nemen.
Ze mogen alleen maar kleuren in een kleurboek voor volwassenen.

thesmul | 16-04-15 | 10:06

@the Jackdawn
Als de regering valt mogen ze geen drastische/grote beslissingen nemen.
Ze mogen alleen maar kleuren in een kleurboek voor volwassenen.

thesmul | 16-04-15 | 10:06

Nieuwe verkiezingen? Het heeft geen enkel nut.

Er zal iets iets anders dienen te gebeuren.

kwark001 | 16-04-15 | 10:05

@Beroep = Boerenlul | 16-04-15 | 09:58

Gisteren kippen en vandaag de positie van verstandelijk gehandicapten. Niet onbelangrijk maar absoluut geen reden om daar plenair over te gaan debatteren. Ondertussen zijn we op geruisloze wijze onze soevereiniteit kwijtgeraakt, zijn we weer terug bij af betreft asielbeleid, is de belastingdruk ondragelijk geworden en gaat de islamisering vrolijk verder...
Blijkbaar wil men dit in Nederland.

Desmoulins | 16-04-15 | 10:05

@the Jackdawn | 16-04-15 | 10:00
Het was anders CDA dat het regeerakkoord van Rutte I niet na wilde komen!!!!!!

necrosis | 16-04-15 | 10:05

De vraag is in de reaguurderpanelen al vaker gesteld: Wat is het alternatief? Links is per definitie uitgesloten, evenals religiegekkies. Wat hou je dan over? De VVD en de PVV. Bij de VVD zijn de corrupt (allemaal!1) en bij de PVV is er veel geblaf maar weinig goede ideeën.
.
Dus reaguurders, waar moet ik op stemmen? Misschien maar tijd voor de GeenStijl-partij met een mix van VVD en PVV standpunten. Rechts economisch beleid, streng asielzoekersbeleid en FUCK europa.

Ceauceausneaut | 16-04-15 | 10:04

vaas klaak | 16-04-15 | 09:49
Behalve het kabinet mag jij ook zo snel mogelijk vertrekken. We hebben niets aan zachte eieren die vluchten in plaats van vechten. Ga maar gauw, als een koningshuis in de oorlog.

De echte Stolwijker | 16-04-15 | 10:03

9 maar? Ik kom veel verder dan die 9 redenen.
Het amper vliegende JSF-vliegtuig, bezuinigingen ten nadele van werkend nederland en ten voordele van de rijke elite, de zorg en gelijktijdig dhr. van Rijn, het leenstelsel voor studenten, BedBadBrood, het gebrek aan daadkracht m.b.t. extremisten en de Islam die zich ermee bezig houdt, de pro-Brussel houding wat altijd maar weer ten koste gaat van het nationaal welzijn… en zo kunnen we nog wel even doorgaan hier. Dit kabinet heeft evenveel bestaansrecht als een drol op een gebakje.
_
Het zou jaren geleden al hoog tijd zijn geweest om dit stel onverlaten de deur te wijzen. Maar omdat het meerendeel van stemveeklappend Nederland de ogen niet gebruikt om te zien wat "hun" partij allemaal flikt met de verkregen stemmen, zullen we hier nooit meer vanaf komen. En het maakt niet uit of de VVD, D66, PvdA of Groenlinks aan de macht komt… fuced zijn de toch wel. Hoe economisch incapabel VNL of de PVV misschien ook zijn, dit zijn in mijn ogen de enige 2 partijen die nog buiten de lijntjes kleurt en ten minste íéts doet. En Omtzigt, maar wat hij bij het CDA doet vraag ik me ook steeds vaker af.

kanon0503 | 16-04-15 | 10:03

@thesmul | 16-04-15 | 10:00
Zolang er geen nieuwe regering is regeert Rutte gewoon door.

the Jackdawn | 16-04-15 | 10:02

@der maupmeister | 16-04-15 | 09:59
*LnNl weer van stal haalt*

necrosis | 16-04-15 | 10:02

.
Elk alternatief m.u.v. de Rode Khmer is beter

Berthe | 16-04-15 | 10:01

@Driewerf Hoezee | 16-04-15 | 09:45
.
Waarom maak je je hier in alle comments zo druk om?

alexbl | 16-04-15 | 10:01

En als ze nu opstappen hoeft Kamp & co ook geen verantwoording af te leggen over Groningen.
Eventuele opvolger kan er "natuurlijk ook niets aan doen" wat er in Groningen gebeurd is.

Laat ze dus nog maar even zitten, want de echte shitstorm moet nog losbarsten. Denk aan de grootste nachtmerrie die je als huizenbezitter kunt voorstellen, dat je uit je huis moet, het tegen de vlakte gaat en met het krapst mogelijke budget opgebouwd gaat worden.
En let maar op, die 43 woningen in Loppersum zijn nog maar het topje van de ijsberg. Er staan vele 100-en van dergelijke woningen.

Gijsie | 16-04-15 | 10:01

Wat we echt nodig hebben is een tweede Den Uyl.

Proest...........

kwark001 | 16-04-15 | 10:01

-weggejorist-

kwark001 | 16-04-15 | 10:01

9 maar?

ley007 | 16-04-15 | 10:00

@marcoplarco | 16-04-15 | 09:49

Jij voelt meer voor SP-PvdA-GL-D66?

Zolang de PVV blijft de zaak blijft verstoren zal er nooit een rechts kabinet komen, VVD-CDA-D'66 is voor rechts het hoogst haalbare tenzij de PVV-adepten massaal overstappen naar Bontes en van Klaveren.

the Jackdawn | 16-04-15 | 10:00

Het is allemaal zo simpel. Laat de regering vallen.
Verkiezingen na de zomer of als het kan later. De uitslag moet zeer verdeeld zijn over alle partijen waardoor er een hele lange tijd (laten we hopen een maand of 20) geen regering is.
Alle tijd om Nederland er in die periode weer wat bovenop te brengen. Dat gaat vanzelf want er zijn geen idioten die dingen willen veranderen

thesmul | 16-04-15 | 10:00

10) Wegens hoogverraad aan wat ooit was de soevereine staat der Nederlanden.
Aftreden, plus voor het tribunaal slepen die hap. Inclusief hun voorgangers uit voorgaande kabinetten. Onze grondwet (die uit 1848) is er duidelijk over.

VanBukkem | 16-04-15 | 09:59

kleveropjelever | 16-04-15 | 09:49

Als het gaat om het vertellen van leugentjes aan het volk zijn ze hééééél daadkrachtig........

knerf | 16-04-15 | 09:59

analcharist | 16-04-15 | 09:55
Ik denk wel eens dat alleen een staatsgreep ons nog kan redden.

der maupmeister | 16-04-15 | 09:59

Ik heb liever geen verkiezingen maar een herformatie. Verder heb ik als kiezer gewoon behoefte aan functionele en uitvoerbare wetgeving niet aan de troep die nu uit het kabinet komt. Overigens waar de 2e kamer zich al niet mee bemoeit vorige week een debat over Anorexia zijn er geen nuttigere kwesties om je druk over te maken?

Beroep = Boerenlul | 16-04-15 | 09:58

Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar ik ga lekker op de pvv stemmen. Gewoon omdat het kan.

MiGi | 16-04-15 | 09:58

een versche ploeg elitekruipers
die mooi kunnen klappen en buigen
voor de keuning en voor Brussel

rechtsdwalendeautist | 16-04-15 | 09:58

Dit kabinet lijkt onsterfelijk.
Ik hoop nergens meer op met de huidige laffe, conformistische oppositie/ gedoogsteunpartijen.
Dit land heeft een 1,5 partijenstelsel.
Het is in ieder geval snel gegaan met de verdere afbraak en het sluimerende herstel van voorheen gedateerde idealen.
We zijn weer terug in het policor Nederland van de jaren '90.

Desmoulins | 16-04-15 | 09:58

Wat wij nodig hebben is de ajatolapartij!

analcharist | 16-04-15 | 09:55

Reboot mijn computer ook wel eens, maar daarna blijkt er steeds toch weer hetzelfde OS op te staan.

seven | 16-04-15 | 09:53

Rutte III met Pechtold en Buma zal een verademing zijn met de PVV en de PvdA in de oppositie.
the Jackdawn | 16-04-15 | 09:46
.
Verademing ? Voor wie ?

NB-Stb | 16-04-15 | 09:52

Het asielprofiel is voor de VVD echt enorm belangrijk in de electorale strijd met de PVV. Toegeven aan de PvdA is daarom niet mogelijk.
dus daarom valt dit kabinet

witchmaster | 16-04-15 | 09:51

Het kabinet IS bezig op te stappen. Laatste Balkenende ging plof omdat PvdA wel winst rook bij een debacle. Nu weer wil iemand eruit en dat gaat dan om een ruzietje over iets waar ze jaren geleden ook al over op de vuist hadden kunnen gaan maar wat toen niet zo uitkwam.

Canis Ferox | 16-04-15 | 09:51

'Dit land is Rutte II moe. Tijd voor een reboot.'

eens !

(c)ZWITSUL | 16-04-15 | 09:51

Wat is het alternatief?
@Hero | 16-04-15 | 09:41
Volgens het volk op de provinciale verkiezingen: VVD, CDA, D66, PVV. Nog erger dan wat er nu zit dus. Het Nederlandse volk wil echt super graag helemaal stukgemaakt worden.

GS_moslim_nieuws | 16-04-15 | 09:50

@ Hero | 16-04-15 | 09:41

Precies. Dan krijgen we een formatie die alle records gaat breken en zitten Spekkie en Samsom verrassend genoeg straks wéér op het pluche of zo. Laten we maar aansluiten bij Deutschland, dit land is kapot.

Dizzydent | 16-04-15 | 09:50

Tijd voor een kabinet SP-PvdA-GL-D66, het moet eerlijker en niemand is illegaal. Muhahahahaha.

Pi Mol | 16-04-15 | 09:50

Ze zullen het wel zó plannen dat de verkiezingen nét voor de volgende economische crisis vallen.

Coenass_ | 16-04-15 | 09:50

@the Jackdawn | 16-04-15 | 09:46
Pechtold?!?? Vanochtend je pilletje niet geslikt zeker? Eurofilië aan de macht, daar zitten we echt op te wachten.

marcoplarco | 16-04-15 | 09:49

Wat is het alternatief?
Ondanks de missers is dit het meest daadkrachtige kabinet sinds tijden

kleveropjelever | 16-04-15 | 09:49

De zomer van 2015. Het jaar waarin na de 2e kamerverkiezingen voor het eerst de invoering van de sharia op de agenda kwam. Ik ga maar eens emigratieplannen maken. Kudtland.

vaas klaak | 16-04-15 | 09:49

Over doofpotten gesproken, hoe zit het met de keuken, Quid?

bij deze | 16-04-15 | 09:48

Beetje onzin. Ook bij nieuwe verkiezingen komt de VVD gewoon weer in een kabinet. Dus er zal nauwelijks wat veranderen.

Chow | 16-04-15 | 09:48

Republiek? Annexatie door Rusland?

MonsantoSucks | 16-04-15 | 09:48

En reden nummer 11 is omdat het gewoon met stip op 1 het slechtste kabinet sinds WOII is.

Botte Hork | 16-04-15 | 09:47

Rutte III met Pechtold en Buma zal een verademing zijn met de PVV en de PvdA in de oppositie.

the Jackdawn | 16-04-15 | 09:46

Waarom niet vallen ? PvdA ziet de bui al hangen. Weggevaagd en dus minder baantjes en macht. VVD wil de vriendjes zekerheid geven in ruil voor gunsten (=baantjes, =macht, =manipuleren van het klapvee). Vergis je niet in de macht die zij hebben in de oude media (radio, tv) om met hen de posities stevig te maken. En manipuleren kost tijd. In die tussentijd naarstig op zoek naar "foutjes" van Die-PVV, om vervolgens dat klapvee binnen te halen. En daar is die al-oude media hard voor nodig.
Kortom. Wachten, wachten, wachten.

Kamervraag | 16-04-15 | 09:45

Naschrift:
Voor bij het kopje MH17: nos.nl/l/783265
Over 'krijgen wat je verdiend' gesproken...

Driewerf Hoezee | 16-04-15 | 09:45

Waarom niet vallen ? PvdA ziet de bui al hangen. Weggevaagd en dus minder baantjes en macht. VVD wil de vriendjes zekerheid geven in ruil voor gunsten (=baantjes, =macht, =manipuleren van het klapvee). Vergis je niet in de macht die zij hebben in de oude media (radio, tv) om met hen de posities stevig te maken. En manipuleren kost tijd. In die tussentijd naarstig op zoek naar "foutjes" van Die-PVV, om vervolgens dat klapvee binnen te halen. En daar is die al-oude media hard voor nodig.
Kortom. Wachten, wachten, wachten.

Kamervraag | 16-04-15 | 09:45

Tja ..... groot gelijk; maar wat dan ???????

Oldtimer50A | 16-04-15 | 09:44

De Crisis van de Week gaat over de BBB-/asielkwestie, maar liever zou ik zien dat het kabinet valt over MH17. DAT is de echte nationale schandvlek. Maar uiteraard WEL eerst verantwoording afleggen.

Driewerf Hoezee | 16-04-15 | 09:43

10. Linda Voortman

Cuyahoga | 16-04-15 | 09:41

Wat is het alternatief?

Hero | 16-04-15 | 09:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken