Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OPROEP! Stemmentellers gezocht voor #EU2014

duimenomhoogvoordemocratie.jpg Boeren, burgers en buitenlui. Hoor ons aan. Dit is een dringende oproep voor méér democratie. De dictators in Brussel hebben Nederland verboden om op donderdag 22 mei, de dag van de Europese verkiezingen, de uitslag van de stemmingen bekend te maken. De opkomst gaat namelijk dramatisch zijn, en de uitslag ook. Daarom mag die pas bekend worden als de laatste Eurolanden hun stembussen sluiten, op zondag 25 mei om 23:00 uur. In de moreel vervallen Europese democratie geeft MinBiZa Plasterk gewoon gehoor aan deze debiele eis: "Het is niet toegestaan de uitkomsten van de stemming door te sturen aan de pers", schrijft hij in een brief aan de gemeenten. Maar fuck Plasterk, fuck censuur en fuck de EU. Laten wij dat ene kleine polderlandje zijn dat dapper weerstand biedt tegen de democratiehaat van de Europese Unie. Die Superstaat houden we niet tegen, maar laat de rest van Europa zien dat we niet zwichten. Ook al stem je zelf niet voor dat zinloze Europarlement van anonieme, volgevreten juichaapjes: red de democratie, stop de Europese censuur, en doe ECHT IETS voor je recht op transparante democratie. MELD JE AAN ALS STIJLLOZE STEMMENTELLER en ga op 22 mei om 20:30 uur in een stemlokaal bij jou in de buurt luisteren naar de stemuitslagen, die volgens de Kieswet hardop voorgelezen moeten worden. En daar mag je gewoon bij zijn. Geef jezelf op via DIT INVULFORMULIER. Zodat wij de uitslagen van zo veel mogelijk stembureaus kunnen oogsten en met heel Nederland kunnen bouwen aan een betrouwbare, democratische en transparante Stijlloze #EUxitpoll. Fuck the EU. Lang leve Europa! Belangrijk: Meedoen? Spelregels na de lees verder! Spelregels voor Het Stijlloze Stemmentellen op 22 mei 1. Vul je deelname in op dit formulier. Belangrijk: gebruik een 'echt' adres in, zodat we belangrijke info per mail kunnen doorsturen. 2. Geef je voornaam (achternaam mag, maar hoeft niet). 3. Geef de naam en het exacte adres door van het stembureau waar je donderdagavond 22 mei om 20:30 uur bij de telling wil zijn. Staat op je stempas. Als die nog niet binnen is: je stembureau is waarschijnlijk hetzelfde als bij de gemeenteverkiezingen, of kies er eentje uit deze lijst van 8000+ stemlokalen. 4. Mogen we je 06? Die deleten we als we 'm niet nodig hebben (beloofd!), maar misschien mogen we je bellen als er bureaucratische bumps in the road zitten. 5. Heb je Twitter of Facebook? Als je iets invult gaan we er vanuit dat we gratis reclame voor je account mogen maken, bijvoorbeeld in het grote bedanktopic na de verkiezingen. 6. Stijlloze stemmentellers die zich aanmelden, ontvangen vanzelf meer info & aanwijzingen. Belangwekkende disclaimer Ten eerste: Je anonimiteit is gegarandeerd. Het gaat ons om niets anders dan de uitslagen, waarmee we de democratie willen bewaken. Ten tweede: Die uitslag hoeven we niet exclusief, want in tegenstelling tot Brussel zijn wij niet totalitair. Gooi 'm op 22 mei lekker op Facebook. Op Twitter. YouTube. Je eigen blog. Maar gooi 'm ook even bij ons over de heg, met foto- of videobewijs, zodat we met alle data samengevoegd een betrouwbare uitslag kunnen projecteren. We bellen.

Reaguursels

Inloggen

Zal die shitt monitoren!! Al duurt het de hele fuking nacht!! Afd brielle zal haar democratische plicht vervullen!!

liesbeth list | 03-05-14 | 20:35

Aangemeld.
Bijzondere ontwikkeling: opzetten van politieke activiteit door GeenStijl. Ik ben er nog niet uit of dit nu een parlementaire of buitenparlementaire actie is ;-)

Fransg | 03-05-14 | 13:06

Ik heb uiteraard ook al ingeschreven en ik zal de avond van 22 mei mijn politieke dienstplicht vervullen.

Frans Bierings | 03-05-14 | 11:20

"Je anonimiteit is gegarandeerd" en "het is een google docs formulier" iets zegt me dat die twee niet helemaal samengaan.

Verder een top initiatief.

Tieneus | 03-05-14 | 10:19

Dan zullen ze de stemmen in Brussel wel dubbel tellen en worden we weer flink in de maling genomen...

Johanneke | 01-05-14 | 23:24

Als ik tegen die tijd weet of ik dan aanwezig kan zijn dan doe ik dat sowieso! Goed bezig!!!!!

AmericanDad | 01-05-14 | 17:21

Formuliertje ook ingevuld dus ik zal er bij aanwezig zijn op 22 mei.

Toetsiemonster | 01-05-14 | 14:52

Welke staatkundige gaat even uitzoeken of de EU bestuurders wel bevoegd zijn tot het stellen van deze eis?

Welles! Nietes! | 01-05-14 | 13:09

Haagse Tokkie | 01-05-14 |
De stemmentellers zullen het wel vertellen, ze hebben toch geen spreek verbod?

lanexx | 01-05-14 | 12:49

Goed opgepakt, GS, thanks. ;-)

pollens | 01-05-14 | 12:33

Ik wil er ook wel bijzijn, maar kom er niet in om me aan te melden.....................

vod | 01-05-14 | 11:48

Haha, mooie actie. Burgerlijke ongehoorzaamheid 2.0. Zo slopen we die kut-EU langzaam maar zeker.

KlunsJohannus | 01-05-14 | 11:46

Je kan toch alleen maar JA of NEE stemmen? VOOR of TEGEN?

vod | 01-05-14 | 11:43

@Benoite | 30-04-14 | 23:46

Nee, de openbare zitting van de (20) hoofdstembureaus is de volgende dag om 10 uur. Dat hoofdstuk (hoofdstuk O) is gewoon van overeenkomstige toepassing voor EP-verkiezingen.

Stem(f)luisteraar | 01-05-14 | 11:34

@Haagse Tokkie | 01-05-14 | 09:28
Bij de gemeenteraadsverkiezingen waren de stembiljetten zó groot en onhandig, dat het al anderhalf uur duurde eer de biljetten uitgevouwen waren... Toen moest het tellen nog beginnen!

Guido | 01-05-14 | 10:09

@gaffelbaard | 01-05-14 | 04:32
Je hoeft niet eens in de gemeente te wonen, en als stembureaulid hoef je zelfs geen kiezerspas aan te vragen om op je eigen stembureau in een andere gemeente te stemmen.

Guido | 01-05-14 | 10:05

Ben benieuwd hoe gemotiveerd de reaguurders zijn als ze erachter komen dat de uitslagen op sommige stembureaus pas ruim na middernacht bekend zijn. Stemmentellers gaan pas naar huis als alle stemmen geteld zijn - en opgeruimd hebben - en geen seconde eerder.
Iets met 'put your money/time were your mouth is'. We zullen zien. Gave actie als het lukt.

Haagse Tokkie | 01-05-14 | 09:28

Bin dabei!

AsEl | 01-05-14 | 08:49

Mag ie dan 4 mannen hebben?

pollodepiemel | 01-05-14 | 08:38

We mogen Plasterk hier niet mee weg laten komen, het land opzettelijk misleiden heet dat, laat staan dat er waarschijnlijk gemanipuleerd gaat worden met een onwelgevallige uitslag. Dit wordt een enorme chaos, de EU mag dit niets eens opleggen, puur machtswellustig handelen. Ik probeer mee te doen hoe dan ook.

lanexx | 01-05-14 | 08:30

Welke sukkels gaan er stemmen voor dit marcabere toneelstukje?

Muggenmepper | 01-05-14 | 07:53

De gezondheidszorg is een lachertje geworden.
De ouderenzorg.... welke ouderenzorg?
Pensioenen zijn ook het kind van de rekening en de EU wil daar met zijn vieze klauwen nog meer van.
Defensie....... proest. Wie is er bang voor de 7 dwergen? Poetin? (Sorry Michiel Mans :-)
Werkgelegenheid voor jongeren... sure.... wat was het in zuidelijke lidstaten? 40% werkeloosheid?
Nog zoiets, ook immigratie dienen we te slikken als een theelepel levertraan onder het mom van een feestje, toch? Dat abnormaal veel allochtonen het als volkomen normaal zien hier als sprinkhanen de boel leeg te roven is "racistische praat", want het zijn "incidenten".
En de Islam is vrede en wie daar anders over denkt, laat staan zegt, is haram.
Maar er zijn ook goede kanten van de EU.
Dankzij de miljarden euro's naar zuidelijke lidstaten is de jeugdwerkeloosheid daar..... 40%.
Banken hebben ook miljarden gekregen als beloning voor disfunctioneren en gaan gewoon door op de oude manier. Kan iemand me uitleggen hoe dat mogelijk is?
Niet om de huizenprijzen stabiel te houden, of te voorkomen dat de consument een kunstmatig opgedreven hoge rente moet betalen.
Stemmen? Oh jazeker, ik ga stemmen.
Waarop? Niet op 1 van de partijen van de oude garde, die hebben ons naar dit punt gebracht.
Ik denk dat het hoog tijd is voor een omwenteling.
Er is al genoeg kapot gemaakt in dit land en niet alleen hier.
De grootste grap is nog dat de EU graag wettelijke mogelijkheden wil om bovenstaande beschrijving van de situatie zoals ik deze ervaar, legaal wil kunnen bestempelen als "discriminatoire uitingen vanuit de onderbuik, en een gevaar voor de stabiliteit van de EU, dus ondermijnend en staatsgevaarlijk, ergo: u zult wel een gevaarlijke fascist zijn en dus dient u de mond gesnoerd te worden".

MyCatIsDoingThis | 01-05-14 | 07:47

( de euro is toch wel gemakkelijk)
Leffe Blonde | 01-05-14 | 07:06

Heeft de Euro nog meer voordelen, behalve die éénmalige wisselkosten ten tijde van de Gulden/ Frank (of andere valuta)?
Ik zie alleen maar nadelen.

necrosis | 01-05-14 | 07:22

Kunnen we ook BLANCO stemmen in de EU??? Met de "nationale verkiezingen" is er al jaren geen BLANCO vakje meer. Je kan wel een ongeldig (ikbendom) formulier inleveren, maar BLANCO is niet meer mogenlijk

am*dam | 01-05-14 | 07:16

Mij heb je. Zit nu in Frankrijk ( de euro is toch wel gemakkelijk) maar ben op tijd terug.
EEG was leuk, maar EU wordt dictatuur.

Leffe Blonde | 01-05-14 | 07:06

De EU is erg bang voor deze verkiezingen. Waarom begrijp ik niet zo goed, het is ze zo goed als gelukt de democratie buiten spel te zetten. Niets wat het volk vraagt krijgt nog invloed op de Wil van de kleine groep van echte machthebbers. Hooguit op de indeling van wat duurbetaalde poppetjes in het fop-parlement.

Maar goed, zelfs absolute machtshebbers als Stalin en de man van de Godwins waren op hun hoede voor het volk - en voor iedereen in hun omgeving die zelfstandig kon denken.

Jan Passant mk2 | 01-05-14 | 06:59

@Oktoberfest | 30-04-14 | 23:59
Een lekker wijf?
Ik?
Geen drank voor jou op een GS-BBQ!

necrosis | 01-05-14 | 06:41

Ik stem niet, maar ik wil best de boel noteren hoor, voor mij niet veel probleem op het moment, bent toch werkeloos zoals meerdere.
(Vind het achterlijk om te stemmen op partijen die toch niets om je geven, dus geen enkele vind ik mijn stem waard en ik vind het achterlijk dat je stem naar de hoogste partij gaat, dus dan klopt het systeem al niet helemaal.. vind het een sterker bericht sturen door niet te stemmen dan blanco te stemmen)
Maar ik doe wel mee!

Care | 01-05-14 | 04:45

@Terpen-tijn | 30-04-14 | 22:15
mijn god en dat voor een topreaguurder.

miko | 01-05-14 | 04:43

@Terpen-tijn | 30-04-14 | 22:15
mijn god en dat voor een topreaguurder.

miko | 01-05-14 | 04:43

drs.Nee | 30-04-14 | 21:19

Niet mee mogen helpen? Hmm. Dat is niet helemaal waar.
Bij diverse gemeenten kan je je nog aanmelden als stembureaulid, (plv) voorzitter, of teller. Bijv. in Rotterdam. www.rotterdam.nl/bentuhetstembureaulid...
Zit ook nog een leuke vergoeding aan vast. Woon je in een andere gemeente, dan moet je even op de site van jouw gemeente kijken om te zien of ze nog hulp nodig hebben.

gaffelbaard | 01-05-14 | 04:32

Geweldig idee! En het dan in Brussel van de daken schreeuwen, zodat iedereen in Europa weet dat ze uitgekotst zijn daar.

De Anaalprofeet | 01-05-14 | 04:23

@Leyolm | 01-05-14 | 03:50
Maar je Gestapo chef dat er morgen geen vrij genomen kan worden! Zielig ben je dan toch?!

INH.30CL | 01-05-14 | 04:11

@Shareholder II | 01-05-14 | 03:25
Ik ben altijd bewust alleen. Wanneer het samen gaat, gaat het fout.... dus bedankt!

INH.30CL | 01-05-14 | 04:08

Goed idee.
-
Laat het niet aan politici over om elke stem te tellen.
-
Zorg ervoor dat elke minder-EU stem geteld wordt.
-
Stem voor minder-EU, totdat je in de EU daadwerkelijk wat te kiezen hebt.
-
Laat het EU volk op z'n minst de EU president kiezen.. of is dat teveel democratie?

GeefDeWaarheidNKans | 01-05-14 | 03:59

Ik ga morgen vrij vragen, Alles om die GESTAPO praktijken van de EU een halt toe te roepen. WTF man we leven in 2014.. Beetje censuur toepassen., Fuck de lobby's.

Leyolm | 01-05-14 | 03:50

@INH.30CL | 01-05-14 | 03:00
Klasse.

Sluit u aan bij de Stichting DOL ( Dutch Organized Lonewolfs )
"Samen alleen. Alleen samen."

Shareholder II | 01-05-14 | 03:25

Wat je zegt @redactie, die superstaat hou je niet tegen. Zorg er beter voor dat je een verdedigingssport gaat beoefenen, van een schietvereniging lid wordt en genoeg camouflagemiddelen in huis haalt. Verdediging is het beste middel op de aankomende aanval. Dat doe ik in ieder liever dan op een stempburoo stemmen tellen.

INH.30CL | 01-05-14 | 03:00

Ja maar, edelachtbare, exit-polls zijn toch geen uitslag ?

Shareholder II | 01-05-14 | 02:46

Geweldig idee!

macmiep.nl | 01-05-14 | 02:43

van_de_pot_gerukt | 01-05-14 | 02:29

vraag me af wat die 2 tegen elkaar zeggen als ze elkaar tegenkomen in de wandelgangen of op weg naar de koffie

G. Raayer | 01-05-14 | 02:38

Shit he. dit zou ik graag willen, maar helaas ik moet dan weer de grote zee op om te varen.

Woetsman | 01-05-14 | 02:31

Ik ben er nog niet over uit wie ik erger vind, Oo Pee Stelten of Pee El Asterk.

van_de_pot_gerukt | 01-05-14 | 02:29

Hier alvast mijn uitslag:
PVV 99.5%
Artikel50 0.5%
Opkomst was 22.4%

van_de_pot_gerukt | 01-05-14 | 02:25

Heeft Plaststerk 3 dagen de tijd om de uitslag 'aan te passen', zn enige opdracht en de reden dat ie niet opstapte

G. Raayer | 01-05-14 | 02:23

Ik doe mee!
Als jullie de moeite doen om dit te organiseren voelt het bijna als een plicht om de geringe inspanning te leveren om even te gaan luisteren.
Bij mij vloeit dat voort uit een mengelmoes van Nederlands patriotisme, Europese verbondenheid en anti-EU sentimenten.
(Net terug van 'Tanz in den Mai' in het Kurpark te Aachen-Burscheid en bijna onderweg naar een gouden bruiloft in Hasselt (B).

WirMachenMusik | 01-05-14 | 02:16

Aangemeld, voor een stembureau in een loom dorpje in het zuiden des lands.

Uncle Tupelo | 01-05-14 | 02:06

Een initiatief waar ik geen nee tegen kan zeggen.
Ik ga me maar eens aanmelden.

Pro-Europa dus tegen de EU.

Desmoulins | 01-05-14 | 01:45

Iedereen truste. Het was me het topicavondje wel. Tot het eerste 1 mei topic maar weer.

Graaf van Egmont | 01-05-14 | 01:28

@King of the Oneliner. Ook een goede nachtrust toegewenst!

Maria.1 | 01-05-14 | 01:27

@Oktoberfest. Truste!

Maria.1 | 01-05-14 | 01:25

@Graaf van Egmont | 01-05-14 | 01:17 :
O.k.,dacht ik ook.
Ik ga nu even mijzelf rebooten tot 07.00 uur. CU

King of the Oneliner | 01-05-14 | 01:24

@Maria.1 | 01-05-14 | 01:18

Mijn excuses.Die was aan:
@King of the Oneliner | 01-05-14 | 01:00

Vermoeidheid slaat al langer toe. Het is tijd om te slapen.

Dames en heren van de nachtploeg: welterusten.

Oktoberfest | 01-05-14 | 01:24

Maria.1 | 01-05-14 | 01:18
Vroeg ik me ook af, maar eigenlijk maakt het niet uit. Rijken komen op en vergaan na verloop van tijd weer. In de tijdlijn van de geschiedenis zal de EU gezien gaan worden als een doodgeboren kindje en zal ook de US of A gedoemd zijn om de weg van de teloorgang te volgen. En daar hebben ze heel wat voor moeten doen om het zover te laten komen.

Graaf van Egmont | 01-05-14 | 01:22

Stemmen op (menselijke) partijen heeft sowieso geen zin. Het is niet aan een man die wandelt zijn schreden te richten. Alles wat mensen dien of organiseren vanuit bekrompen en gelimiteerd denken is gedoemd te mislukken.

eNtRoPy | 01-05-14 | 01:22

@Oktoberfest 1:11 uur. Tegen wie heb je het nu?

Maria.1 | 01-05-14 | 01:18

King of the Oneliner | 01-05-14 | 01:00
Despereert niet daar waar het de EU betreft. Stemmen doe ik alleen om zand in de raderen te gooien. Hoe meer zand, hoe sneller de raderen zijn versleten en de tandwielenkast het begeeft. Anti EU stemmen verandert niet echt iets, maar uiteindelijk gaat de sjeu er een beetje uit. Mijn laatste opmerking ging inderdaad over mijn gezondheid.

Graaf van Egmont | 01-05-14 | 01:17

Het is waar wat je zegt. Er is een wetmatigheid in opkomst en ondergang. Van de Uruk-cultuur in duizenden jaren voor Christus tot en met het Derde Rijk. Als variabele de opkomst en de maatschappeijke acceptatie van de instituten en de ondergang.

Ik denk dat je inschattimg niet eens zo ver van de realieit is. De vraag is HOE het eindigd.

Democratisch zou de Fluwelen Revolutie zijn.

Oktoberfest | 01-05-14 | 01:11

@King of the Oneliner. Het gaat er om dat ons voorgehouden wordt dat de meeste Nederlanders pro EU zijn. Dit terwijl we vooral anti EU geluiden om ons heen horen. Dat was ook al duidelijk na het referendum dat onder het tapijt geschoven is. Persoonlijk wil ik dit nu even checken. Als blijkt dat het merendeel inderdaad pro EU stemt, zullen we ons er bij neer moeten leggen.

Maria.1 | 01-05-14 | 01:05

The Unjorisable | 01-05-14 | 00:27

Simpelweg +1

Oktoberfest | 01-05-14 | 01:02

@Graaf van Egmont | 01-05-14 | 00:04 :
Dank. Wat mij triggerde is dat veel mensen hier dolenthousiast mee willen doen aan het stemmen tellen, terwijl het geen homoseksueel uitmaakt, de Euro-trein dendert gewoon door, zelfs op Wilders stemmen heeft geen zin, want niet in staat om het tij te keren in Brussel.
Ik vermoed dat binnen 10-15 jaar de EU implodeert, door alle financiele perikelen en onvrede.
We zitten echt in de stroom van de geschiedenis, achteraf is het allemaal uit te leggen.
Vandaar mijn opborrelend lavastroompje.
Bent u zo oud of bent u ziek dat u die laatste opmerking maakte?

King of the Oneliner | 01-05-14 | 01:00

@redactie en @Joris

"Objectief, gefundeerd en verbindend"

Morgen krijgen jullie een stemlokaal in 070 erbij.

Oktoberfest | 01-05-14 | 00:55

Boxk | 01-05-14 | 00:25
Jouw europtimistisch en europositivisch gezanik doe je in slecht Nederlands. Je pruttelt. En waarschijnlijk zou je dat ook doen in het Pools, Duits, Frans, Engels, Baskisch of welke Europese taal dan ook. Is niet erg maar het tekend, Tutta.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 01-05-14 | 00:50

Ik heb nog geen stemformulier ontvangen. Wel de stempas.
Gaan we weer uiterst democratisch met behulp van de niet te beïnvloeden stemcomputer stemmen?

Schietmijmaarlek | 01-05-14 | 00:46

Ik ga iets regelen voor een stemlokaal in het diepe zuiden. Mailtje gaat op de bus zodra ik meer weet.

Gootbalkoning | 01-05-14 | 00:45

gedachtespinsel | 01-05-14 | 00:26

Dan is het waarschijnlijk een unicum.
We zijn het een keer met elkaar eens.

*plop*

Oktoberfest | 01-05-14 | 00:29

Klinkt als een nieuw Suske en Wiske boek: "De stijlloze stemmenteller" :o)

The Unjorisable | 01-05-14 | 00:27

@Oktoberfest | 01-05-14 | 00:24
Lekkuh! Ik ben voor hahahaha

gedachtespinsel | 01-05-14 | 00:26

Ha! Goed id! Want wij zijn in Nederland namenlijk best wel europtimistisch en europositivisch bezig hoor. Jullie hierboven zullen nog verstemd staan van de uitslag en de positieve gevolgen voor de rest van de eu van deze stijlvolle europromitie! Namens alle Europeanen dank!
Overigens ben ik het hartelijk eens met de heer hierboven die bepleit dat hij ook op een andere Europeaan moet kunnen stemmen en niet enkelt op een Nederlands sprekende onderdaan.
Ik zou bijvoorbeeld graag op een pro Europese Griek willen stemmen als die nog te vinden is.
Succes met de stemmen telling, had graag meegedaan maar ben er even niet !

Boxk | 01-05-14 | 00:25

Ha! Goed id! Want wij zijn in Nederland namenlijk best wel europtimistisch en europositivisch bezig hoor. Jullie hierboven zullen nog verstemd staan van de uitslag en de positieve gevolgen voor de rest van de eu van deze stijlvolle europromitie! Namens alle Europeanen dank!
Overigens ben ik het hartelijk eens met de heer hierboven die bepleit dat hij ook op een andere Europeaan moet kunnen stemmen en niet enkelt op een Nederlands sprekende onderdaan.
Ik zou bijvoorbeeld graag op een pro Europese Griek willen stemmen als die nog te vinden is.
Succes met de stemmen telling, had graag meegedaan maar ben er even niet !

Boxk | 01-05-14 | 00:25

gedachtespinsel | 01-05-14 | 00:18

Desalniettemin vermakelijk. Zeket op een dag in Juni/Juli/Augustus met spareribs en bier.

Oktoberfest | 01-05-14 | 00:24

In dit klote gehucht heb ik mijn stembiljet nog niet eens voorbij zien komen, maar zal me ook hier vanuit het verre wijze oosten ook maar eens aanmelden. Hoe denken de boeren erover?

Mr_Pikibelly | 01-05-14 | 00:21

@Oktoberfest | 01-05-14 | 00:16
Klinkt erg non-dualistisch, 4 gedachtespinsels.... pfeewwww, laat rest het maar niet horen! :-)

gedachtespinsel | 01-05-14 | 00:18

Denk dat het uitstel van de bekendmaking van de uitslag ligt besloten in dit artikel:

Artikel Y 22b

De artikelen N 12, eerste lid, tweede zin, en O 4, eerste lid,(gaat over de bekendmakig en afwikkeling) blijven buiten toepassing tot de sluiting van de stembussen in de lidstaat waar de kiezers het laatst hun stem uitbrengen tijdens de in de Akte bedoelde stemmingsperiode.
Hoofdstuk Y gaat specifiek over de verkiezingen voor het EP.

Graaf van Egmont | 01-05-14 | 00:18

gedachtespinsel | 01-05-14 | 00:10

Ik denk, nee ik weet dat het een hele leuke BBQ zal zijn.
Ook omdat er plotseling vier gedachtespinsels zullen zijn en vier Oktoberfesten. BBQ's door het land heen verbonden als LAN-party (Joris! Melden. Is leuk!)

Oktoberfest | 01-05-14 | 00:16

Net weer een uitzending van de IQ Partij gezien.
Ditmaal de innovatie.

van_de_pot_gerukt | 01-05-14 | 00:11

@dlseth_ | 30-04-14 | 21:50

Geweldig geschreven !!! LOL

Mr_Pikibelly | 01-05-14 | 00:11

@Oktoberfest | 01-05-14 | 00:07
Kijk, dat zegt nou iedereen, gaan we het wel over hebben tijdens de BBQ :D Ook gij zult weten dat je wordt gedreven door absolutisme. :D

gedachtespinsel | 01-05-14 | 00:10

gedachtespinsel | 01-05-14 | 00:02

Nee dank je. Die coaching kwam al op de basis- en middelbare school. Werd vervolgens nog licht op een unie doorgedreven.
Het is verspilde moeite. Ik ben gewoon niet doof, stom en blind.

Oktoberfest | 01-05-14 | 00:07

King of the Oneliner | 30-04-14 | 23:58
Prachtig. Echt. Die 25 jaar zijn mij niet beschoren, maar toch....

Graaf van Egmont | 01-05-14 | 00:04

@Oktoberfest | 30-04-14 | 23:59
Mocht God je niet helpen wil ik je wel coachen.

gedachtespinsel | 01-05-14 | 00:02

King of the Oneliner

die rust wordt je niet gegund, dan maar oorlog.

Worstjes | 01-05-14 | 00:01

'Vrij Besteedbaar" zou een betere titel zijn.

King of the Oneliner | 01-05-14 | 00:00

Een BBQ waar iedereen zich voorstelt tijdens de de knetterharde House tegen een lekker wijf als Kaas de vies, necrosis of -god help ons- gedachtespinsel.
Rofl.

Oktoberfest | 30-04-14 | 23:59

uit de bundel: Het Zal Mijn Tijd Hopelijk Wel Duren, het volgende prachtgedicht:
DIT IS TEVENS EEN GEDICHT
Ja, jullie jonge honden
willen nog wel
vechten voor
een illusie
ik ben murw
gebeukt
door het leven
en wil alleen nog maar
een kopje koffie

en wat vrij
besteedbaar
zakgeld (voor de hoeren)
en vooral rust

veel rust en geen gezeur
nog gemiddeld
25 jaar te gaan
voor ik in mijn kist lig
best nog wel lang
als je het goed beschouwt

King of the Oneliner | 30-04-14 | 23:58

Bedanktopic?

Doe maar een besloten BBQ door het hele land heen. Mail iedereen persoonlijk in een van vier steden door het land heen de plaats, tijd en regel de bbq, saté's en een fust bier of tien.

Bijvoorbeeld voor Den Haag voor een nader te noemen strandtent of de wijnbar in Rotterdam uit een vorig topic.

Oktoberfest | 30-04-14 | 23:53

Mailtje komt morgen voor stemlokaal Overvecht

jeroen020 | 30-04-14 | 23:49

@SterOids. 23:22 uur. Waar heb je het over? Ik weet van niks!

Maria.1 | 30-04-14 | 23:47

@ Stem(f)luisteraar 23:35

Klopt, maar dan moet je voor zover ik kan zien twee dagen wachten...

Benoite | 30-04-14 | 23:46

Als dit lukt.. Hulde.

Mits ik tijd heb doe ik ook wel een stembureautje

jaleuk | 30-04-14 | 23:44

Mail met aanmelding zojuist verstuurd.

_Fly66_ | 30-04-14 | 23:43

De Roze Divisie begint te bewegen.

Oktoberfest | 30-04-14 | 23:38

@Nietvoordekat | 30-04-14 | 22:54
Joehoe, wakker worden, meneer V Rijheid ligt op sterven.

tattooboer | 30-04-14 | 23:37

-weggejorist-

pimenator | 30-04-14 | 23:37

Gooide na een suggestie van een reageerder bij DDS net een vergelijkbaar verhaal over de schutting bij BurgercomitéEU, en lees nu dit...

GeenStijl heeft niet voldoende activisten, ben ik bang. BurgercomitéEU heeft 66.000 ondertekenaars. Als 15% daarvan meedoet, heb je alle stembureau's gecoverd. Ik zeg: bundelen die krachten en op 22 mei rond middernacht een hele dikke middelvinger voor Brussel en Den Haag!

Benoite | 30-04-14 | 23:36

Of gewoon de volgende ochtend om 10 uur bij de 20 hoofdstembureaus aanwezig zijn. Makkelijker, niet? Lees hoofdstuk O uit de Kieswet.

wetten.overheid.nl/BWBR0004627/volledi...

Stem(f)luisteraar | 30-04-14 | 23:35

@ Napoleon I | 30-04-14 | 21:52

Ik denk dat de Nederlandse kieswet overruled wordt door de EU wetten. Hebben we zelf voor gekozen bij het referendum. Vraag maar aan Pechhole.

Winston1 | 30-04-14 | 23:28

aanmelden waar je uiteindelijk de EU regels gaat overtreden met het risico dat je gepakt word en een probleem krijgt en dan vertellen dat het moest van powned... Dat word het einde, maar voor mij natuurlijk weer lache

Ster0ids | 30-04-14 | 23:22

Briljant idee. 19de eeuwse democratie gecombineerd met 21-ste eeuwse burgerschap en communicatie. Veel beter dan de stemfie-eigenpijperij.

Jan de Schot | 30-04-14 | 23:21

' Minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) heeft tijdens zijn bezoek aan Washington een inwijdingsceremonie voor een zaailing van de Anne Frank-boom uit Amsterdam bijgewoond. '
- heb Fransie geen verkansie .. of

(c)ZWITSUL | 30-04-14 | 23:16

Aangemeld!

Emsarrev | 30-04-14 | 23:15

Het EU directoraat trekt steeds meer macht naar zich toe in de vorm van bankenunie, eurobonds, europees leger, etc. Dat doet het door middel van met voorbedachte rade zelf-gecreëerde crisis. Hiervan noem ik er drie.
1. Invoering van de euro. Een experiment dat opgezet was met het doel een financiële crisis te genereren. Deze is gebruikt om meer macht te concentreren in de EU.
2. Uitbreiding tot een zo groot aantal landen, dat een bestuurlijke crisis gegarandeerd was. De blauwdruk van de oplossing is al gepresenteerd door Verhofstadt c.s.: meer macht naar de centrale directie.
3. Georchestreerde staatsgreep in Oekraïne, een crisis veroorzakend met Rusland. Het creëren van een externe vijand.
Oud recept voor een powergrab.
De achilleshiel van de EU is energie. Putin houdt vooralsnog zijn kruit droog.

Van Duyvenbode | 30-04-14 | 23:08

Net weer een uitzending van de IQ Partij gezien.
Ditmaal de clean energy hoax.

van_de_pot_gerukt | 30-04-14 | 23:01

@faz | 30-04-14 | 22:57
Volgens mij was dat toen hij enorm liep te kloten met één of ander elektronisch apparaat waarmee hij beweerde te kunnen aflezen wat mensen gestemd hadden. Ik zou hem er als stembureau-voorzitter ook uitgezet hebben, mensen moeten er vanuit kunnen gaan dat hun stem geheim blijft.

Nietvoordekat | 30-04-14 | 23:01

-weggejorist-

pimenator | 30-04-14 | 22:59

necrosis | 30-04-14 | 22:39

Monteer gewoon een papiervernietiger in de kliko. Zelfde resultaat en minder gedoe.

ROFL247 | 30-04-14 | 22:57

Was het niet Tom Staal die hardhandig een stembureel in Krasnapolsky werd uit gewerkt? Ik vermoed dat dit op grote schaal gaat plaats vinden. Ik ben benieuwd wat de reactie door Plasterk gaat worden, die kan immers niet uitblijven.

faz | 30-04-14 | 22:57

@tattooboer | 30-04-14 | 22:52
Er overlijden wel vaker mensen. Maak me wakker als er iemand overlijdt die ik wel ken.

Nietvoordekat | 30-04-14 | 22:54

Aangemeld. Hillywood van broertjes, da Costa school

Joffri | 30-04-14 | 22:53

OTtje, liever mensen, Bob Hoskins is olverleden, met familie en vrienden om hem heen, de acteur van Who framed Roger Rabbit, Hook en Mona Lisa. RIP.

tattooboer | 30-04-14 | 22:52

necrosis | 30-04-14 | 22:45

We zullen zien hoe ver de EU-solidariteit gaat wanneer energie echt schaars wordt. Het EU commissariaat probeert middels de Oekraïne-crisis meer macht naar zich toe te trekken. Maar Putin heeft nog een troefkaart achter de hand. Er blijft geen spaan heel van de EU "wenn the going gets tough".

Van Duyvenbode | 30-04-14 | 22:51

@necrosis | 30-04-14 | 22:46
*rondedansje doet vanwege vorige post, necrosis voorspelbaar*

gedachtespinsel | 30-04-14 | 22:47

@Nietvoordekat | 30-04-14 | 22:44
Nou, met necrosis met kleine 'n' weet je maar nooit... :-)

gedachtespinsel | 30-04-14 | 22:46

@rode peper | 30-04-14 | 22:42
Je kunt ook aan de hand van een steekproef al een redelijk beeld krijgen. En zo niet, dan was het een leuk sociaal experiment.

Nietvoordekat | 30-04-14 | 22:46

@gedachtespinsel | 30-04-14 | 22:42
Dacht je nou werkelijk dat ik dat aan jou ga vertellen?

necrosis | 30-04-14 | 22:46

Aangemeld!

Maria.1 | 30-04-14 | 22:45

@Van Duyvenbode | 30-04-14 | 22:37
Als wij nou goede vriendjes met Poetin blijven en het Russische gas blijft gewoon naar de 'aardgasrotonde' in Groningen stromen, kunnen wij de gaskraan dichtdraaien naar Brussel....

necrosis | 30-04-14 | 22:45

@gedachtespinsel | 30-04-14 | 22:42
Volgens mij was het niet serieus bedoeld.

Nietvoordekat | 30-04-14 | 22:44

Moooi al die rechten,hoop dat er een goede verdediger bij zit.liefst eentje op kern energie want dat is hard nodig.

Meneer-reetkever | 30-04-14 | 22:44

@geenstijl, doe dit gewoon met de andere media samen, 8000 mensen op de juiste plek op de juiste tijd krijgen is misschien voor GeenStijl zelfs te veel

rode peper | 30-04-14 | 22:42

@necrosis | 30-04-14 | 22:39
Wishful thinking.... hoeveel invloed denk je nou echt te hebben?

gedachtespinsel | 30-04-14 | 22:42

Ik doe mee

roy2803 | 30-04-14 | 22:40

Ik heb een veel beter idee, ik ronsel gewoon alle stemmen van het stemlokaal waar ik ga stemmen.
Of zou het opvallen als slechts één partij 100% van de stemmen heeft?

necrosis | 30-04-14 | 22:39

@Duifmans | 30-04-14 | 22:21
Thanks!

Nietvoordekat | 30-04-14 | 22:37

De EU is gedoemd te verdwijnen. Waarom? Hier is waarom:
kunstler.com/clusterfuck-nation/pikett...

De EU gaat ten onder door energieschaarste. De crisis met Rusland kan fataal eindigen voor de EU. Putin hoeft de gaskraan maar dicht te draaien en de kippen in het EU-hok stuiven uitéén.

Van Duyvenbode | 30-04-14 | 22:37

eenzame wolven doen het alleen, desondanks kudos voor het initiatief.

Worstjes | 30-04-14 | 22:36

Goede actie, ik doe mee, tienvoet Heinenoord.
Maar dan.
Net zo eenzaam als u nu bent, en toch heeft u iets bereikt, doe mee.
U telde mee.

gentle giant | 30-04-14 | 22:31

Hulde. Dit is weer als vanouds geenstijl. Welcome back!

postmodernismisdead | 30-04-14 | 22:30

[1] Volgens mij MAG Brussel dit niet eisen. Ik kom nergens in de Kieswet namelijk een artikel tegen dat inmenging van Brussel toestaat
[2] Uitvluchten zijn mogelijk "Algemene Maatregelen van Bestuur". Daarmee eindigt zo ongeveer elk artikel uit de kieswet, die daarme IMHO het papier niet waard is waarop zij is afgedrukt.
.
Vragen:
- Kan middels een kort geding Plasterk worden gedwongen om z.s.m. na de telling de uitslag bekend te maken?
- Is er een AMvB uitgevaardigd die expliciet bepaalt dat de uitslag pas op 25 mei 23:00 bekendgemaakt mag worden?
- Is GeenStijl genegen om Plasterk voor de rechter te slepen?
.
Overigens zal ik de uitslagen van bureau 223 doorgeven. Of er gefilmd mag worden is een tweede. Is immers geen openbare weg, dus....
Een geluidsopname is daarentegen gemakkelijk met de Android te maken :)

McPhart | 30-04-14 | 22:24

Kan er dan niet net zo gemakkelijk een kleine delegatie roze reaguurders bij het centraal stembureau gaan zitten?
Of ist dat weer verboten?

Bassie B | 30-04-14 | 22:24

Leuk initiatief. Ik ga erover denken omfiets voor GS terug te doen.

RayHolland | 30-04-14 | 22:22

Ik zag hier toevallig een paar stembureau-medewerkerTs rondhuppelen. Kunnen die een beetje inzage geven in hoe lang het ongeveer duurt voor die stemmen geteld zijn?
Nietvoordekat | 30-04-14 | 22:05

Denk dat het deze verkiezingen wel in de meeste bureau's voor 23.00 klaar is.
Afgelopen gemeenteraadsverkiezingen waren het ergst van de verkiezingen die ik heb meegemaakt. 19 lijsten en CDA zet ook nog eens 50 kandidaten neer voor een gemeenteraad waar 45 mensen in kunnen. Rond 1.00 was ik toen klaar.

Duifmans | 30-04-14 | 22:21

Heb deze studieperiode niets te doen, lijkt me op recht leuk om eens te doen, al weet ik de uitslag van Delft toch al. De tokkies stemmen niet en de studenten stemmen D66 of piratenpartij. Maargoed, ik ga er een nachtje over slapen.

XyberBorg88 | 30-04-14 | 22:21

Tobi | 30-04-14 | 22:18
Maar als ik er dus bij ben zou de voorzittert de uitslag hardop moeten lezen.

Bassie B | 30-04-14 | 22:21

@Terpen-tijn | 30-04-14 | 22:19
Graag gedaan honnepon.

Nietvoordekat | 30-04-14 | 22:20

Nietvoor de kat 22:16
Je hebt gelijk, heb over de reden heen gelezen.
Dank je wel lieverd.

Terpen-tijn | 30-04-14 | 22:19

@ Bassie B / 22:12
21.00 uur, stembus geleegd op de vloer - stemmen per partij op stapels gelegd - stapels onderverdeeld in kleinere stapels per kandidaat - alle stapels tellen en totaal optellen
Dan herhaalt de tweede teller de laatste twee stappen
Totaal van alle stemmen melden bij de voorzitter - doodbellen door voorzitter van de stemmen [totaal en per partij] aan centraal stembureau
Althans, zo gaat het in mijn stembureau

Tobi | 30-04-14 | 22:18

@Terpen-tijn | 30-04-14 | 22:15
Lees anders het artikel even schat.

Nietvoordekat | 30-04-14 | 22:16

Hier is de adder onder het gras: De stembus gaat na 21 uur naar een afgesloten ruimte zodat ze rustig kunnen tellen, dus je moet er vanaf 21 uur bij blijven. Toekijken hoe alles geteld wordt is zo'n saaie bezigheid dat je gegarandeerd in slaap valt. Astro-TV is nog interessanter dat dit. Ben zelf ooit bij het begin van een telling eens aanwezig geweest en had het na een kwartiertje echt wel gezien.

je postbode | 30-04-14 | 22:16

@VanBukkem | 30-04-14 | 22:06
En ik als breedgeschouderde kerel van bijna twee meter zou niet voor de functie van lilliputter mogen solliciteren? DISCRIMINASIONISME!!1

Nietvoordekat | 30-04-14 | 22:16

Mezelf opgegeven. Fantastisch initiatief!

Fred Bastiat | 30-04-14 | 22:16

Wat is het nut om bij het stemmen aanwezig te zijn?
Dan met name om 21.00 uur.
Ben echt niet bang dat de stemming niet eerlijk zou verlopen.

Terpen-tijn | 30-04-14 | 22:15

Graag iets meer informatie over dit gebeuren.
Ik bedoel hetzelfde als wat FrankVeer schrijft.
Ik wil wel meedoen maar hoe lang duurt het voordat ik de uitslag krijg? En hoe gaat dat tellen in zijn werking en wat nou als men de uitslag toch stiekem geheim houdt?

Gravin v Kippenbouth | 30-04-14 | 22:14

De politiek keek en zag dat het goed was. Islam uber alles.

Moonwarrior | 30-04-14 | 22:13

Klinkt goed, alleen hoe gaat er precies aan toe na. 2100 in zo'n stemhok.

Bassie B | 30-04-14 | 22:12

slim bedacht !

duitse herder | 30-04-14 | 22:11

"Maar gooi 'm ook even bij ons over de heg, met foto- of videobewijs, zodat we met alle data samengevoegd een betrouwbare uitslag kunnen projecteren."

Wat bedoelen jullie daar precies mee. Mag ik filmen terwijl de uitslag hardop wordt voorgelezen? Wordt de verkiezingsuitslag al ergens genoteerd, zodat ik dat kan fotograferen?

En hoe zit het met de bekendmaking van de stemuitslag? De stemmen zullen toch eerst geteld moeten worden, dat is toch niet al om 21.00 uur bekend?

Zal deze vragen ook even in stijlloze aanmelding zetten.

FrankVeer | 30-04-14 | 22:08

Er moet meer burgelijke ongehoorzaamheid komen!

Zzzzooooffff | 30-04-14 | 22:07

Kan Brenno niet gewoon even wat hacken?. Is veel efficienter.

ad melkert | 30-04-14 | 22:07

@Nietvoordekat | 30-04-14 | 21:57
Dat kunnen we simpel oplossen door bijvoorbeeld een lilliputter in de stembus de stemmen te laten turven. Die lilliputter kan niet zien wie er stemt, en op zijn beurt noteert de lilliputter geen tijden. 100% veilig.

VanBukkem | 30-04-14 | 22:06

Ik zag hier toevallig een paar stembureau-medewerkerTs rondhuppelen. Kunnen die een beetje inzage geven in hoe lang het ongeveer duurt voor die stemmen geteld zijn? Weet ik of ik een thermoskannetje koffie en oplader mee moet nemen.

Nietvoordekat | 30-04-14 | 22:05

Ik ben aanwezig! Aangemeld. Mensen, fijn dat we nu concreet iets kunnen doen, laat dit de opstap zijn naar algehele cohesie onder de Nederlandse bevolking. Ze kunnen in Ukraine ook de barricaden op, laten wij dat ook weer eens leren.

EendmetzwakPootjeuh | 30-04-14 | 22:03

@ frickY / 21:58
Telling begint precies om 21.00
Aanwezigheid vanaf 20.30 u svp

Tobi | 30-04-14 | 22:01

Geweldig initiatief, ik werk graag mee.

Hoe lang duurt het om de stemmen te tellen? Wordt dat nachtwerk of is dat met 20 minuutjes gebeurd?

Ebert de R | 30-04-14 | 22:01

Lifesize mol die poll. En het gaat jullie nog lukken ook!

Geert Linkers | 30-04-14 | 21:59

@Napoleon I | 30-04-14 | 21:52
Tapsterk mag ook niet liegen tegen de volksvertegenwoordiging.

Tapsterk mag ook niet handelen in naam van buitenlandse entiteiten.

Tapsterk staat boven de wet. Gelukkig staat niemand boven de riek en de toorts...

dlseth_ | 30-04-14 | 21:58

Om 21u begint die telling. Maar hoe lang duurt dat ongeveer? Weinig zin daar 2u rond te zwerfen, maar anders wil ik wel een poging doen in district 4814.

frickY | 30-04-14 | 21:58

Goed bezig GS. Count me in.

koolteer | 30-04-14 | 21:57

Kut zeg, ben ik net op vakantie. Echt heel jammer. Maar echt!

Jari Kanarie | 30-04-14 | 21:57

@VanBukkem | 30-04-14 | 21:53
Dan zou je namelijk tijdens het stemmen naar de stembiljetten moeten kijken, en dat strookt niet helemaal met het stemgeheim. Stel je het hypothetische geval voor waar er om 7 uur 's ochtends 10 stemmen voor de PVV zijn, om 8 uur 's ochtends 11 stemmen, en de enige die tussen 7 en 8 is komen stemmen is meneer Jansen die in de mocrobuurt woont. Ra ra ra wat zou meneer Jansen gestemd hebben?

Nietvoordekat | 30-04-14 | 21:57

@basweetutwel | 30-04-14 | 21:44
Waarom tellen we eigenlijk achteraf?
Waarom wordt er niet gewoon geturfd?

VanBukkem | 30-04-14 | 21:53

Misschien ben ik dom hoor, maar volgens mij mag Tapsterk de bekendmaking van de uitslagen niet eens uitstellen.

Artikel P20 Kieswet: Het centraal stembureau stelt de uitslag van de verkiezingen zo spoedig mogelijk vast.

Artikel P23 Kieswet: Het centraal stembureau maakt zijn proces-verbaal onverwijld op een algemeen toegankelijke wijze elektronisch openbaar. Bij ministeriële regeling kan hiervoor een internetadres worden aangewezen.

'Zo spoedige mogelijk'en 'onverwijld' betekent volgens mij toch echt 'zonder uitstel'.

Napoleon I | 30-04-14 | 21:52

Ben reeds plv. stembureau voorzittert hier in 020 Z
dus aybabtu
Think USMC Gunny Hartman, en dan een graadje erger

Tobi | 30-04-14 | 21:52

@Feynman | 30-04-14 | 21:38
Mag ik hier, zeer fijntjes, aan toevoegen het sterk afgenomen gebrek aan internationale invloed, daadkracht en eendracht? Het is dat we Goddank de NAVO nog hebben. Hoewel die leeuw inmiddels niet alleen zijn kiezen en hoektanden maar (met het verleggen van de focus van de VS van de Atlantic naar de Pacific) ook zijn snijtanden voor een groot deel verloren heeft.

Chiant | 30-04-14 | 21:51

Ik dacht al, er komen verkiezingen aan.

Op de NOS hoor je namelijk niets anders dan ineens positief nieuws. Huizenprijzen stijgen weer! De markt trekt op alle fronten aan! Er komt een zeecontainer Filipijnse meisjes het wit uit mijn ogen zuigen! Van Rompuy is de nieuwe Jezus!

En 23 Mei... Correctie voor huizenprijzen, markt maakt 'onverwachte' dip en mijn zeecontainer vol gepijp ligt naast vlucht MH370.

Maar Rompie blijft wel de nieuwe Jezus.

dlseth_ | 30-04-14 | 21:50

@osta | 30-04-14 | 21:39
U hoeft zeker ook niet bij uw werkgever aan te komen met "Jamaar ik heb stemrecht. Ik MOET 22 mei thuis zijn. En anders schakel ik de bond in!"

VanBukkem | 30-04-14 | 21:48

Ben de 22e/23e in 0045. Daar zijn ze btw ook ontzettend onwijs blij met Brussel.....

de directeur | 30-04-14 | 21:48

Het zou echt geniaal zijn als dit morgen een stukje guerillamarketing blijkt te zijn om reaguurders meer betrokken te laten worden bij de Europese verkiezingen. Of nou ja, ook knap dom, want reaguurders stemmen volgens mij grotendeels tegen de EU, maar dat terzijde.

Nietvoordekat | 30-04-14 | 21:48

Ik hoop dat ik video opname mag maken van de bekendmaking. Heb er zin an.

BasBr | 30-04-14 | 21:47

Helaas zit ik in Spanje en kan ik hier niet aan participeren...

TyrionLannister | 30-04-14 | 21:46

@vanbukkem,2026,
Het is om 21hr, vraag dan vrij de 23e ;)

basweetutwel | 30-04-14 | 21:44

Wat is het idee? Wij stemmen allemaal tegen Europa, dat wordt bekend en vervolgens gaan arme landen alle arme sloebers mobiliseren om toch te stemmen en wel voor Europa, want gratis geld?

niet voor de hond | 30-04-14 | 21:43

Fcuk, kom 23 Mei terug uit het buitenland. moet al met een volmacht stemmen (Artikel 50) anders had ik ook bij het stembureau staan posten om 21:00.
Opzouten met die EU. Z E Z I J N A L S D E D O O D voor die uitslag vandaar al dat gekonkel nu al.

clockandhammergame | 30-04-14 | 21:41

@miko | 30-04-14 | 21:22
Niet eens. Ik had het wel kunnen bedenken... Maar ik wist niet eens van het embargo af. Vorige keren was dat er ook niet bij EU-verkiezingen. Had ik het geweten, dan had ik het kunnen bedenken.

Stormageddon | 30-04-14 | 21:40

Wat een gedoe zeg, daar betaal ik godomme toch al belasting voor ! Uitslagen direct !

22 mei 21.00 Amsterdam Zuidoost in de oudjesflat om de hoek. hmmm

Tha Analyzer | 30-04-14 | 21:40

@Redactie. Met foto- of videobewijs? Mag dat wel?
Maria.1 | 30-04-14 | 21:37

Ja, ben eigenlijk wel benieuwd hoe het precies zit met wat wel/wat niet is toegestaan in zo'n stembureau. Misschien kan de redactie dat even mooi op een rijtje zetten/laten uitzoeken?

En ik ben zeker van de partij om mee te helpen, straks maar eens even mailen!

P.S. Wel allemaal eerlijk de uitslag vermelden he jongens!

BourgondischGespierd | 30-04-14 | 21:40

ha ha, ik ben al lid van een stembureau! De paspoorten worden bij mij uitstekend gecontroleerd!!

denoorman | 30-04-14 | 21:40

Ongetwijfeld zitten er een paar dEUmocraten in onze regering die de regels even snel willen aanpassen.
Stemgeheim moet geheim blijven, toch?

Count me in!

paost712 | 30-04-14 | 21:39

@Maria.1 | 30-04-14 | 21:29
Ik ga vragen, maar ik kan niks beloven. Mijn -baas- werkgever stuurt me wel eens de hele week van huis. Weekje buitenland ofzo. En als dat toevallig ook in de week van 22 mei is, dan gaat het hem niet worden. En ik hoef bij mijn werkgever echt niet aan te komen met 'jamaar 22 mei moet ik stemmen. Ik heb stemreeeeecht!' Hij ziet me aankomen.

VanBukkem | 30-04-14 | 21:39

Jammer, zit in het buitenland de 22e anders had ik op zeker meegedaan.

osta | 30-04-14 | 21:39

Het ludieke is ook, ik kan helemaal niet op UKIP stemmen als Nederlander. Ik kan niet Nigel Farage stemmen. Hoe kan je met een Nederlandse kieslijst en uitslag een andere Europese uitslag beïnvloeden?

We kiezen helemaal niet hetzelfde Europarlement. We kiezen welke Nederlanders het Nederlandse gedeelte mogen vullen. Op een nog aftandse wijze dan de Amerikaanse kiesmannen. Die kiesmannen zijn tenminste nog eerlijk over hun gebrek aan bijdrage.

Daarnaast valt er weinig te kiezen. Of méér EU, of een nieuwe partij. Helaas zijn nieuwe partijen volledig besmet door de idiote bijdrage van de IQ partij. Zodra iemand politieke ideeën niet ventileert in glimmende maatpakken & folders in korte soundbites in Jip en Janneke taal lachen we de boel maar hard uit.

Helaas viel er vijf jaar lang niets te lachen. Politiek Europa werd gegijzeld door de bancaire sector en heeft losgeld betaald. Honderden miljarden om een systeem in stand te houden die zich net suïcide had gepleegd. Aan de bonussen, salarissen te zien heeft de terminaal geesteszieke bancaire patiënt weinig tot niets geleerd.

Aan de rekening en ons stemgedrag te zien, wij ook niet.

Feynman | 30-04-14 | 21:38

@Redactie. Met foto- of videobewijs? Mag dat wel?

Maria.1 | 30-04-14 | 21:37

Krijgen we dan wel een roze T-shirt voor in het stembureau?

deministerpresident | 30-04-14 | 21:37

@rode peper
pro-Europa en EU, maar kritisch

BasBr | 30-04-14 | 21:35

@BasBr | 30-04-14 | 21:27.,
pro-Europa dús anti-EU?

rode peper | 30-04-14 | 21:30

@VanBukkem. 21:28 uur. Dat dacht ik al. Wel tof dat je vrij vraagt!

Maria.1 | 30-04-14 | 21:29

Aangemeld.

Nietvoordekat | 30-04-14 | 21:29

Duifmans is weer stembureaulid 22 mei, dus één uitslag is alvast gedekt!
Zou toch geweldig zijn als we met zijn allen op geenstijl een representatieve uitslag neer kunnen zetten!

Duifmans | 30-04-14 | 21:29

Ik geef ze die avond door.

tattooboer | 30-04-14 | 21:28

@Maria.1 | 30-04-14 | 21:19
Als ik zeg 'we' dan bedoel ik eigenlijk 'jullie'. :)

VanBukkem | 30-04-14 | 21:28

Let's do this. I am pro-Europe, maar die uitslag moeten we gewoon s'avonds weten

BasBr | 30-04-14 | 21:27

@miko | 30-04-14 | 21:25
*ziet miko voor ambassade staan tellen* :D

gedachtespinsel | 30-04-14 | 21:26

@deministerpresident | 30-04-14 | 21:13
Tegen die tijd, als ik dan al thuis ben, lig ik meestal voor Pampus op de bank.
Maar weet je wat: Morgen vraag ik vrij op 22 mei. En als me dat gegund wordt, tja, dan moet ik wel.
U hoort nog van mij.

VanBukkem | 30-04-14 | 21:26

Ik woon zelfs op 2 minuten van 3 stembureaus in Leiden, alleen, hoe weet ik waar ik het eerst moet zijn (4299, 4300 en 4356)

rode peper | 30-04-14 | 21:25

@gedachtespinsel | 30-04-14 | 21:22
Uitlandig.
En op de ambassade hier weet ik de uitslag al.
80% VVD 10 %CDA 9% D66 en 1 % PVDA

miko | 30-04-14 | 21:25

Count me in!

JosVerbeek | 30-04-14 | 21:25

@Stormageddon | 30-04-14 | 21:14
Dat zijn geen ECHTE gristenen. Dat weet jij ook wel!

miko | 30-04-14 | 21:23

@miko | 30-04-14 | 21:21
Nee, zijn evaluaties achteraf zijn idd niet om over naar huis te schrijven.....

gedachtespinsel | 30-04-14 | 21:23

@miko | 30-04-14 | 21:20
Want?

gedachtespinsel | 30-04-14 | 21:22

@Stormageddon | 30-04-14 | 21:17
Heb jij de redactie hierover getipt? Lijkt me wel iets voor je. Handig gebruik maken van dat soort regels.

miko | 30-04-14 | 21:22

@gedachtespinsel | 30-04-14 | 21:03
Nee die hond houd enquêtes voor de stemming.

miko | 30-04-14 | 21:21

Het lijkt mij zinvoller dat er buitenlandse (buiten EU) controle komt bij deze verkiezingen.. Ik vertrouw het zaakje niet.... Je zult straks zien dat de verkiezingen aangeven dat het Europese volk grotendeels pro EU heeft gestemd.. maak dat de kat maar wijs......

kutjebefandijvie | 30-04-14 | 21:20

Kijk kijk, redactie pluimpjes,veul heul veul.
Eindelijk weer eens een echte roze aksie.
Jammer dat ik er niet aan mee kan doen.

miko | 30-04-14 | 21:20

@Terpen-tijn | 30-04-14 | 21:09
Je mag niet meehelpen bij het tellen van de stemmen en ook niet de stembureauleden hinderen. Je kan wel gewoon na 21.00 uur in het stemlokaal kijken wat er gebeurt en de stemuitslagen voor jezelf noteren.

drs.Nee | 30-04-14 | 21:19

@VanBukkem. Jij moet werken ;)

Maria.1 | 30-04-14 | 21:19

Ik heb een nog beter idee: We gaan bij de ingang van de stembureaus staan, en we jagen iedereen weg die op de PvdA, VVD of D'66 wil stemmen!

VanBukkem | 30-04-14 | 21:18

De Verenigde Staten van Europa. Fuck you! Ik doe mee!

Rest In Privacy | 30-04-14 | 21:17

Het Gezag tracht de ochlocratie nl.wikipedia.org/wiki/Ochlocratie een halt toe te roepen. Mij is nog onduidelijk echter welke bestuursvorm Het Gezag voor ons in de toekomst voor ogen heeft.

Chiant | 30-04-14 | 21:17

@Terpen-tijn | 30-04-14 | 21:09
Nee, dat mag niet. Iedereen mag tot het eind van de telling aanwezig zijn. Je mag alleen niet storend aanwezig zijn, dan kun je worden verwijderd. Vermoed je een onregelmatigheid moet je dat (zachtjes) melden aan de voorzitter van het bureau en die is verplicht dat na te gaan en aantekening van te maken in het PV.

Stormageddon | 30-04-14 | 21:17

Present!

irriducibili79 | 30-04-14 | 21:16

@ProAsfalt | 30-04-14 | 21:12,

Je hebt er weinig van begrepen:
1. ookal zou de uitslag onmiddelijk om 21:00:01 bekend zijn dan nog mag deze niet gedeeld worden
2. (en dit is nog veel belangrijker) uit een stemcomputer kan je elke uitslag halen die er in wordt geprogrammeerd zonder dat iemand dat achteraf kan controlleren!

rode peper | 30-04-14 | 21:16

Tuurlijk doe ik mee; wat het al van plan! Maarre, ik kan me niet aanmelden via de link. Nieuwe versie op de computer en ik kan er nog niet mee overweg. Kan ik me anders aanmelden?

Maria.1 | 30-04-14 | 21:16

Kleine moeite lijkt me. Iedereen mag bij het tellen zijn, ook journalisten. Dus die uitslag kan makkelijk bekend worden. Overigens vind ik dat we in Nederland ook gewoon op zondag verkiezingen zouden moeten hebben.
Ik snap werkelijk het bezwaar van de christelijken alhier niet. Als de kerk uit is kunnen ze best even langs het stembureau. Ik vraag me dan altijd af: hoe doen al die christenen in andere landen dat dan?

Stormageddon | 30-04-14 | 21:14

Gewoon mee doen,niet zeiken.

van stampij | 30-04-14 | 21:13

VanBukkem | 30-04-14 | 21:11
Stemmen tellen gebeurt pas na 21:00

deministerpresident | 30-04-14 | 21:13

Dat is nou leuk van Geen Stijl!
Weet je wat? Ik doe mee..! Echt wel!

4081 | 30-04-14 | 21:13

Koninkrijk der Nederlanden had eens het snelle betrouwbare elektronisch stemmen. Één druk op de knop en de uitslag is bekend.
Nu zou ik op een middeleeuwse wijze stemmen moeten gaan tellen?

ProAsfalt | 30-04-14 | 21:12

Ik had graag meegedaan, maar ik moet werken die dag.
(Ik zal wel weer de enige zijn.)

VanBukkem | 30-04-14 | 21:11

Ik woon pp 100m van 2 kiesdistricten in Leiden (ze stemmen op het kruispunt) en ik haat de EUSSR dus ik moet wel meedoen

rode peper | 30-04-14 | 21:10

drs.Nee | 30-04-14 | 21:08
Klopt, die oproep staat in het artikel.

Mark Smith | 30-04-14 | 21:10

Gs,
Weet je hoe het gaat?
Aks je langer dan een kwatier binnen blijft word je eruit geknikkerd.
De smoezen zijn al ingecalculeerd.

Terpen-tijn | 30-04-14 | 21:09

Hoe zit het dan met de peilingen ???

likmegaties | 30-04-14 | 21:08

Fuck de EU-dictatuur. Gebruik je democratisch recht en noteer zelf de verkiezingsuitslag van jouw stembureau.

drs.Nee | 30-04-14 | 21:08

Dan ben je dus een stemmenluisteraar. Of mag je de biljetten ook inzien?

Mark Smith | 30-04-14 | 21:05

Gaat GS nu concurrent worden van Maurice de Hond? Wat krijgen we nou?! Ik zal er even nachtje over slapen.....

gedachtespinsel | 30-04-14 | 21:03

Participatiesamenleving!

ZDEV | 30-04-14 | 21:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken