
Kan iemand
deze hoogleraar sociale psychologie van de Radboud Universiteit te Nijmegen, die aan studenten les geeft over
onder meer: de eerste indruk, zelfbeeld/zelfkennis, emoties, sociale beïnvloeding en macht even zeggen dat ze die entrecôtes, rib-eye's, kogelbiefstukken en ribkarbonaadjes niet meer moet eten. Ze wordt er zo hufterig van.
Reaguursels
InloggenDe Radboud Universiteit vindt dit een prive uitspraak en zal mw. Vonk hier niet op aanspreken.
Kan men dat a.u.b. ook uitleggen aan mijn achtjarige zoon, die na moet blijven omdat hij heeft gezegd dat "de juf stom is" ?
Als een hoogleraar weg komt met dit soort intimiderende uitspraken, is het inderdaad wel heel slecht gesteld met het Nederlandse onderwijs.
Rösslein sprach ich steche dich, das du ewig denkst an mich
Aan de andere kant, als je af en toe kunt lachen is dat ook wat waard.
Apart dat iemand die al jarenlang publiek geld ontvangt zonder dat daar een proportionele prestatie tegenover staat, zich zo benadeelt voelt door de politiek.
@Evocatus | 27-08-13 | 00:30 U wist niet dat dit de helft van haar publicaties met Stapel heeft gedaan?
"The fascists of the future will be called anti-fascists" -Winston Churchill-
Ik neem aan dat deze hysterica met een verstoorde impulscontrole, na een eerdere reprimande wegens 'faal', vanmorgen om 9 uur te horen heeft gekregen dat ze tot nader order thuis kan blijven.
Heeft die Roos Vonk nog steeds een baan na haar Stapelidiote onderzoekjes? Waarom denken die Uni's niet aan hun reputatie?
Overigens wel lachen dat ze in Boxtel het voorbeeld van de Fransen willen volgen. Ze vergeten ff dat daar Schaliegas niet wordt gewonnen maar het hele land wel vol staat met kerncentrales. Wat willen jullie nou precies?
Deed ze het maar.
Die kweeler Kamp een kleun voor zn kano geven.
Maak er wel dan ff een fillumpie van !
Indrukwekkend, jullie commentaren. Bijzonder is hoe 2 thema's door elkaar lopen: vrouw Vonk en schalie Gas.
Die vrouw, ach die vrouw. Maar dat schalie, dat is andere koek. Zijn ze nou helemaal stapel! Chemicaliën op die diepte in de aardkorst brengen terwijl je niet weet wat dat op lange termijn doet. Pas sinds 2008 houden mijnmaatschappijen gezamenlijk conferenties wat die klerezooi, kwik vooral, in conventionele mijnbouw doet.
en.wikipedia.org/wiki/Environmental_im... (references)
En bovendien is de ROI van schaliegas, harde pegels dus, niet beter dan die van steenkool als dat op de 2013-manier wordt gewonnen en gebruikt (dus inclusief vette CO2-afvangfilters).
www.sciencedaily.com/releases/2013/06/...
Bekende: technieken, opbrengsten en effecten versus onbekende consequenties; de wetten van de logica zouden welig moeten tieren. "Zouden"... Misschien loont het eens de moeite om de banden tussen die fucking frackers en de VS- en NL-overheden nader te bekijken. Of weet je, Kramp een klap voor z'n uitgestreken smoel geven, gaat sneller. Oh noes, da's al gedaan
hoe komt het toch dat degenen die pretenderen aanhangers van een vooruitgangsgeloof - seculier socialisme - te zijn, zulke ongelooflijke dombo's zijn? waar is het fout gegaan in de nederlandse samenleving?
Al hoe wel ik een kapitalist pur sang ben, hoop ik dat het winnen van schaliegas niet door zal gaan (weinig kans Frans I know) . Er zijn meerdere gevallen van lekkages geweest in Amerika waardoor het drinkwater en landbouwgrond dermate vergiftigd werden dat er enorme toename was van sterfte onder vee en kankertoename onderbevolking :sss
Wat een zuuuuur wijf zeg. Oplossen en via een buisje en wat zand de schalie laag in. Wedden dat het gas spontaan naar boven komt?
Ik volg de discussie al een tijdje, de nee stemmers hebben niet door dat er al generaties lang diesel en andere chemische stoffen de grond in worden gepompt, fracken.
Hier in het Coevorden gasveld werd zon twintig jaren geleden mega frack uitgevoerd door de het bedrijf Halliburton, een frack plus minus 1000m3 .
De kennis die hier werd creëert is later door Nederlanders over de hele wereld verspreidt.
Nu komt Josh Fox met een ongefundeerde documentaire, Gasland, en heel Europa is gek aan het worden, ondertussen heeft Amerika een snel groeiende economie na Australië de grootste , die mega profiteren van de gevonden schalie gas reserve.
Nu is er een tegen documentaire, Fracknation, die een totaal ander geluid geeft.
Ik zou zeggen kijk de documentaire Fracknation, boren blijft een risicovolle onderneming maar met een goed beleid en goede JSA kunnen we gewoon rustig gaan boren en fracken
Iedereen wil Henk Kamp wel op de bek slaan, en Roos Vonk in de bek spugen. Maar om dat nou te gaan twitteren, zeker als hoogleraar met een bedenkelijke reputatie..
Henk Kamp is niet mijn vriend en Roos Vonk mag van mij best een mening hebben. Nochtans vind ik het onvoorstelbaar dat iemand die hoogleraar is op een wetenschappelijk instituut zich verlaagt tot dit soort emotionele reacties tegen een politicus die zijn beleidslijn voor de verandering een keer op wetenschappelijke gegevens baseert. Gotspe. Faux pas.
Smarties (4.40)
Hear, hear ..
Smarties (4.40)
Hear, hear ..
Ik wil die vonk (EB) ook wel op haar grote linkse fascistische bek slaan; gek he.
Roos Vonk: een fonkelende parel in de kroon van de Radboud Universiteit Nijmegen. Toch?
Ach Nederland barst uit zijn voegen van figuren als Roos Vonk. Een hoop bla bla. Een titel in een alfa-wetenschap. Die krijgen dan het idee dat ze een onderzoek naar schaliegas, dat bij een goede studie doorspekt is met beta-wetenschappen, ook een gedegen mening hebben, dit zijn dan de beta wetenschappen waardoor Roos gedwongen werd, in haar jonge jaren, tot een scherts opleiding en dito onderzoeken. Omdat ze die beta wetenschappen niet snapte. Snapt u het nog?
Roos Vonk ziet in geenstijl reaguurders nazi-symphatisanten en voelt zich door haar PC houding een übermensch. Snapt u het nog?
Het mens zit vol tegenstrijdigheden en is derhalve niet serieus te nemen. Een oestrogeen-bom.
Wel Roos, er zijn in deze wereld ook mannen die niet eens je naam vragen. Je voorover klappen en je nemen. Die na de daad weglopen en vragen: Ruim jij de rotzooi op? Een Testosteron bom.
Mijn conclusie, van dat soort bommetjes is Roos er te weinig van tegen gekomen in het leven of ze negeren haar compleet. Pijnlijk...
@ Mark Smith | 26-08-13 | 20:38
Sommige meningen zijn nou eenmaal standaard dom of sukkelig.
De nieuwe fascisten zijn de antifascisten (Winston Churchill)
@non_de_pier | 27-08-13 | 00:56
Cijfers en statistieken? Proefschriften gebaseerd op een 20-tal interviews is tegenwoordig vrij gangbaar. Het transscript wordt er niet eens bijgeleverd. Voor de "diepgang en de beleving" wordt een vrije methode gehanteerd en geen vaste vragenlijst.
Daarbij wordt het overgrote deel van de experimenten die ook in de media vaak aangehaald worden nooit herhaald.
"Wetenschappelijke conclusies" zijn tegenwoordig te koop bij academici. De bodem van de put met zelfbedachte resultaten is nog lang niet in zicht.
Uiteraard geldt bovenstaande binnen bepaalde academische kringen meer dan in andere.
En wat doen we met de winst van dat gas ?
Word naar Brussel overgemaakt en wij met de lasten zitten. Die kamp is een broertje van die zalm, nee de euro brengt ons welvaart. Hahahaha allemaal leugens om het volk stil te krijgen.
Tja teveel hoogopgeleiden in dit land geen praktijk ervaring allen maar met je neus in de boeken en dan je gelijk willen halen uit cijfers en statistieken.
De dubbelepunt zit: verkeerd en zet iedereen op het verkeerde been. Roos Vonk mag aan haar eigen hoge bloeddruk bezwijken.
heerlijk als dingen uit de stoofpot komen, niet? vind ik ook altijd.
Och, got-nee, hè... Roos Vonk in de bocht.
Kan ze niet een keer meedoen aan een of andere expeditie Robinson o.i.d.
Het moet toch mogelijk zijn haar in de Sahara achter te laten, geheel per ongeluk natuurlijk. Antarctica ook goed. Ingevroren. Kan ze over 200 jaar ontdooid worden of zo.
"Ik weet trouwens nog wel een uitgestreken smoelwerk waar ze op mag slaan. Je kunt hem tegenwoordig inhuren als reismaatje."
pietvanvliet | 27-08-13 | 00:13 |
Mysterieus. Op wie doelt u? Bij voorbaat dank.
Salut! Evocatus
Kom op he, dit soort teksten lees je dagelijks op GS of in de comments. Niet hypocriet gaan doen. Hufterig noemen we dit.
We kunnen nu wel afgeven op Vonk (en dan hebben we gelijk), maar als er nu IEMAND is die weet hoe het voelt als ze verneukt wordt...
Ik weet trouwens nog wel een uitgestreken smoelwerk waar ze op mag slaan. Je kunt hem tegenwoordig inhuren als reismaatje.
@Peyronie | 26-08-13 | 23:45
.
Zie Den Heerscher | 26-08-13 | 23:44
.
Popper's ideeen mogen we hier in de panelen als algemene kennis beschouwen naar ik aanneem?
@Heerscher en @Emilioot:
lean6sigma love4you suk6
Slaan jullie de deductieve fase van successieve concretisering hiermee over? Zou Popper zeker niet blij mee zijn!
Heb ik het nog niet eens over de inductieve generaliserende abstractie, waar Popper op zijn beurt weer wat makkelijk overheen stapte, althans volgens zijn Marxistische critici.
Ik bedoel, zijn die moderne lettercijfercombinatie-principes het resultaat van een snelle en veel te dure MBA-cursus?
Dan moet je ook niet gaan zeuren over Rosie Vonk en haar sociale psychologie vol kikkererwten. ;-)
@Emilioot | 26-08-13 | 23:34
Correct. We zijn het eens.
.
De minachting veelal omdat het kan, vanwege mijn enorme megalomanie en bovenal omdat je teveel van die bullshitbingo'ers tegenkomt in elk vakgebied waar je kijkt. Het is inderdaad, zoals je al aangeeft, "geneuzel", het is een vocabulaire binnen de managementwereld, zoals ook de overheid en de media hun eigen correctspeak hebben en ook de rechtspraak verziekt is door dit soort waanzin.
.
Daar op elke mogelijke manier respectloos mee omgaan is geen jaloezie, maar een indirecte uiting van een degelijk te onderbouwen standpunt. Daarbij inderdaad de kanttekening dat minachting, onbegrip en wantrouwen de emoties zijn die de boventoon voeren aangaande dit soort lege terminologie.
.
Wat dat betreft ben ik meer voor het toepassen dan voor het erover praten in die overloze vergaderingen waar managers, consultants en politici het altijd zo druk mee hebben. Het is niet voor niets dat volk wat in de Hitchhikers Guide to the Galaxy van een planeet afgeschoten wordt...
Den Heerscher | 26-08-13 | 23:27
Pfff... waarom zoveel minachting in je schrijven. Voelt en leest als een jaloezie.
Al meer dan 9 jaar leidt in ontwikkeling op basis van agile principes, ik ken de achtergrond.
Maar proefondervindelijke voort gaan is volkomen menselijk. Heb je geen Agile, 6sigma of ander geneuzel bij nodig. Alleen hebben ze dat bij de overheid nog niet ontdekt.
We dwalen af..
Maar volgens mij zijn we het eens. Boren en ontdekken.
@Emilioot | 26-08-13 | 23:17
De literatuur is mij bekend.
.
"Dus kies je een methode waarmee je kan bijsturen." is precies wat ik net zeg: "Ik ken lean enkel als concept binnen lean6sigma en overige (management)methodologie"
.
Je bedoelt dus hetzelfde lean.
.
De achterliggende filosofie is grotendeels bedacht door Taylor en in de praktijk voor het eerst grootscheeps toegepast door Toyota. archive.org/details/principlesofscie00...
en.wikipedia.org/wiki/Lean_manufacturi...
.
Je boekje is enkel populair-wetenschappelijke lectuur wat op dit werk voortborduurt. In de gemiddelde paper op het gebied van Operations Management zul je hooguit zoiets lezen als "If you want you can apply lean principles here". Overigens zijn de mensjes met een lean6sigma-certificaatje momenteel wel zeer in zwang als externe consultantjes bij allerlei instanties en bedrijven.
Het zoveelste stukje van Pritt om in te lijsten.
De Britse belasting op het winnen van schaliegas daalt van 62% naar 30%.
Dat kondigde de minister van Financiën Osborne afgelopen vrijdag aan. Met het meest genereuze belastingregime ter wereld wil Engeland het Amerikaanse succes met schaliegaswinning nabootsen.
Hallo,Rutte.. btw naar 25% zei je dat nou echt?
Den Heerscher | 26-08-13 | 23:09
Nope.. dat bedoel ik niet. Lean pas je toe door bewust kleine stappen te nemen, en bewust daarmee een aantal aannames te testen. Kleine stappen, zodat je elke volgende stap kan nemen met de kennis van voorgaande stappen.
Dit principe is mooi toe te passen op gebieden waarbij er te veel onbekende factoren zijn. Typisch is bijvoorbeeld het ontwikkelen van nieuw product. Techniek, reactie van markt, productie proces, distributie etc zijn allemaal dingen waar je eigenlijk eerst wilt ontdekken. Dus kies je een methode waarmee je kan bijsturen.
Ga maar gewoon lezen..
@Emilioot | 26-08-13 | 23:03
Overigens: "beweging"? Niet bepaald. Als ik de boel nog eens teruglees was vooral het onderwerp (proefboring vs. schaliegaswinning) onduidelijk.
@Emilioot | 26-08-13 | 23:03
Je bedoelt dat "lean" veel losser toegepast wordt en daardoor zoals zovele managementtermen en afkortingen ondertussen totaal ontdaan zijn van hun betekenis (eerdere concept) of door de alomvertegenwoordigde incompenten ondertussen voorzien is van een nieuwe? Ik noem een SMART, een kennismanagement en een marketing.
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 23:06 | + 0 -
LoL jongen, je trekt conclusies als ik gas uit schalie.
Kaas de Vies | 26-08-13 | 22:58 |
Mooi man, eindelijk geef je mij dus 100% gelijk in casu schaliegas en erken je gewoon dat je mij gewoon geweldig vindt! Daar was ik nou altijd al naar op zoek. Dat stuk erkenning van een onbekende! Dank je wel Kaas, je hebt mijn leven echt verrijkt! Toppertje!
@Peyronie | 26-08-13 | 23:01
Daar sluit ik me volledig bij aan.
Fanatici jennen is echter een prachtige bezigheid: Stijlloos, ongefundeerd, nodeloos kwetsend.
Peyronie | 26-08-13 | 23:01
Wat doe je hier dan? Ga een topic verder bashen en laat ons met rust!
:-)
Den Heerscher | 26-08-13 | 22:56
Er zit beweging in :-) yes!
Lean kan je ook veel losser toepassen. Lees The lean startup.
Principe kan je heel los overal op los laten... maar ik dwaal af.
BozeHenk | 26-08-13 | 22:50 |
Ja, Vonk neemt Vonk serieus. Vonk behoort tot de soort wetenschappers die vinden dat ze in de eerste plaats wetenschapper zijn, gevierd wetenschapper, en pas in tweede instantie wetenschap bedrijven. Dat is ook het probleem met figuren als Vonk. Ze nemen zichzelf veel te serieus en betrekken alles wat ze doen, alles wat ze onderzoeken, ook direct op zichzelf. Hun eigen persona is het uitgangspunt, het centrum, en alles wat ze publiceren eindigt uiteindelijk ook weer bij hun eigen persona.
Vreseliijk volk, ijdeltuiten en moralisten tegelijk. Dat zijn de vervelendste parasieten die je tegen kunt komen. Hun moraal vloeit direct voort uit hun eigendunk.
Emilioot | 26-08-13 | 22:46 |
Leuk geprobeerd, maar heb geen idee waarom je me een angsthaas noemt.
Niks op, in of aan mij is met schaliegas bezig. Heb er geen last van als hijgerige types als jij het er doorheen weten te drammen en heb er geen last van als dat niet gebeurt.
Mij interesseert die hele energiediscussie gewoonweg niet. Daarom begrijp ik jouw fanatisme niet. That's all.
@@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 22:56 | + 0 -
Vind ik wel iets voor jou.
www.youtube.com/watch?v=1FH-q0I1fJY
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 22:56 | + 0 -
Ach wie is er niet in verwekt. Top dank je, die nostalgie.
Hallo mevrouw Vonk gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Het is nou eenmaal zo dat je in het leven niet altijd je zin krijgt. Op je rug gaan liggen, je adem inhouden en stampvoeten heeft niet veel zin in de grote mensenwereld. Kap daarmee en doe gewoon wat andere mensen doen wanneer ze hun zin niet krijgen. Haal je schouders op en ga over op de orde van de dag.
Ik vind Kamp trouwens wel een goede minister.
@Emilioot | 26-08-13 | 22:46
Ik ken lean enkel als concept binnen lean6sigma en overige (management)methodologie. Het nastreven van een zo efficient en gestroomlijnd mogelijk proces waarbij elke vorm van verspilling geleidelijk aan weggesneden wordt.
.
Proefboring = Onderzoek = Prima.
.
Dit is echter niet hetzelfde als de feitelijke winning van schaliegas zoals in de VS gebeurd. Daar tegenover staat de kortzichtige verbodshouding van Bulgarije en Frankrijk bijv. Hierin blijf ik erbij: Wacht eerst het onderzoek maar eens af.
Kaas de Vies | 26-08-13 | 22:43 www.youtube.com/watch?v=Dw6Fjo6VXTg
Den Heerscher
Geen enkele stap vooruit valt met 100& veiligheid te nemen.Er zal altijd een risico zijn, zie ruimtevaart,energiewinning,uitvinding van de auto,trein, vliegtuig etc. Uw denken laat ons achter in een relatief veilige wereld zonder vooruitgang.Gelukkig hebben wij dit alles te danken aan mensen die (soms hoge) risico's hebben genomen.
Den Heerscher | 26-08-13 | 22:48
Dat is precies het probleem. Er zijn zoveel signalen uit beide richtingen. Heel simpel gaan boren, en kijken wat het doet. We boren zat gaten in de aarde, niks geks. We blazen ook vaak zat dingen op, en vervuiling hebben we ook al vaak zat opgelost. Kortom, boor dat gat gewoon en kijk wat de effecten zijn. Zo moeilijk is het niet. Proefboringen.
Roos vonk, neem iemand haar serieus?
Jae maer... Ggoos mog dat BAEST zaeggen heur!
Zij is een gutmensch, OSM.
Ze deed onderzoek naar menselijke zwakheden, zoals zelfoverschatting en "emotionele incontinentie", en naar manieren om tot zelfverbetering te komen.
www.roosvonk.nl/nieuws/interview_elsev...
Als een willekeurige Marrokaanse jongen dit twittert, wordt hij door de ME van zijn bed gelicht en vastgezet in Vugt.
@Foezela | 26-08-13 | 22:37
Geen beter argument? Tegenstander van een te snelle beslissing komt niet voort uit angst, maar uit ervaring. Ik pleit voor een gedegen analyse m.b.t. de risico's vooraf alvorens we zomaar wat doen "omdat we niet bang moeten zijn."
Voorkomen is beter dan genezen en een fout met mensenlevens herstel je niet zomaar.
Wat nou angst? Enig realiteitsbesef en enige ruimte voor onzekerheid in vroege stadia en bovenal in elke fase gedegen veiligheidsmaatregelen zijn m.i. niet teveel gevraagd, maar een verantwoordelijkheid die genomen dient te worden.
Niet links, niet rechts, enkel pleiten voor een zo geinformeerd mogelijke beslissing over het juiste moment om de boel zo efficient, effectief en op een voldoende veilige wijze uit te voeren.
.
Is de wens om de factor mensen mee te nemen in een dergelijk besluit angst?
Peyronie | 26-08-13 | 22:41
Eerst even de man beschadigen en vervolgens er weer een angst-argument overheen gooien... ook jij: angsthaas
E Den Heerscher | 26-08-13 | 22:40
En precies daarom heet het proefboring. Je gaat stap voor stap naar voren. Faalt het probeer je iets anders of stop je.
En mbt lean.. durf eens te leren ipv mij weg te blaten.
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 22:41 | + 0 -
Kom jij maar even bij ome Kaas op schoot zitten, ik zal niet aan je hanekam zitten.
sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 22:28
En als ik mezelf vergis, los ik het dan wel weer op.
Emilioot | 26-08-13 | 22:22 |
't Is dat je zelf over Ritalin begint. Je hebt in ieder geval iets dat me aan ADHD doet denken in je nogal dwingende en opdringerige visie op techniek, vooruitgang en onnodig risico's nemen.
Dat schaliegas hebben we helemaal niet nodig naar mijn mening. Als anderen het nuttig vinden moeten ze die techniek vooral uitbaten. Maar Nederland is net iets te dicht bevolkt en te rijk om hier met zo'n techniek te gaan experimenteren. Er zijn betere en productievere manieren om je brood te verdienen.
Respect@Kaas de Vies | 26-08-13 | 22:38 |
Thx, daar zat ik nou net op te wachten...
@Emilioot | 26-08-13 | 22:31
Binnen het bedrijfsleven (waar je aan lijkt te refereren) kan je je zulks inderdaad permitteren. Het is alleen een beetje lullig als blijkt dat ze willekeurig groot ongeval X met Y doden hadden kunnen zien aankomen, maar te haastig waren om vooral maar de beslissing er door te rammen.
Elke situatie vraagt om een eigen risico- en impactanalyse en bij de ene situatie mogen daar best hogere eisen aan gesteld worden dan bij de andere.
"Bereidheid tot falen met als doel om te leren" is een term die je m.i. niet ethisch verantwoord toe kunt passen op het moment dat je potentieel honderden mensen kunt doden of ernstig beschadigen. Wat dat betreft gaat het bij dit soort projecten over iets anders dan callcentermiddenkadermanagement of weet-ik-veel waar jij je "lean" en andere lege termen vandaan haalt.
Het was dus verklaring 2.
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 22:28 | + 0 -
Klopt, ik vind jou ook de goeiste.
den Heerscher
typisch voorbeeld van linkse intolerantie; kan geen betere argumenten bedenken dan die van de tgenstander
(emilioot)en gaat dan volop schelden en verdacht maken, mooier voorbeeld bestaat bijna niet, scheldt maar verder, Den Heerscher!Wellicht zult U eens Heerschen!!
Den Heerscher | 26-08-13 | 22:22
De toon!!!! Ik wis dat die ging komen. Nuance?
Je beschrijft heel duidelijk dat je standpunt is gebaseerd op angst voor de effecten. Kortom, je bent een angsthaas. Niks vreemds aan.
Elke dag neem ik beslissingen over zaken waarvan ik niet zeker de afloop weet. Elke dag weet ik dat ik kan falen, maar weet ik ook dat we de problemen die het veroorzaakt wel kunnen oplossen. Dat heet lean. Bereidheid tot falen met als doel te leren.
Maar ik ben bang dat falen een conflict oplevert met je ego.. dan wordt het moeilijk.
Emilioot | 26-08-13 | 22:14
Heel veel mensen lijden aan zelfoverschatting, vergis je daar niet in.
@Foezela | 26-08-13 | 22:27 Nee, heel terecht.
Maar ze heeft wel gelijk. Weg met die schaliegasrage. We hebben het niet direct nodig. Wacht maar een jaar of 30.
Kijken of er dan wel een noodzaak toe is en dan is die techniek ook 30 jaar verder. Mochten we het dan echt nodig hebben dan is het mooi dat dat niet nu verkwanseld is.
twittert "op persoonlijke titel " ; WAT EEN LAFBEK!!!
Roos heeft een tijdje niet geneugt of is erg ongesteld vandaag... of beide...
sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 22:15
:-)
Zuigelingenmelk waren we toch al uit?
@Emilioot | 26-08-13 | 22:10
Wederom geen ruimte voor nuance. Wederom een ad hominem. Wederom een stroman.
Tot slot een onbehoorlijke aanhef en een conclusie zonder geldige premissen, een neutrale benadering aanzien voor heftige emotie. Deze slechte repliek veroorzaakt door een klaarblijkelijk (of in ieder geval tentoongespreid) superioriteitsgevoel dat een van drie oorzaken kan hebben:
1. Het vindt zijn oorsprong in het feit dat je een puisterig klotepubertje bent die in al zijn recalcitrantie en in zijn hormonale staat enkel roeptoetert en zijn voorkeur voor "vooruitgang" meent te moeten demonstreren. Vermoedelijk rebellerend tegen christelijke ouders en dus "Go wetenschap!"
2. Een conflict met de alledaagse 9-tot-5-realiteit, waarin je je niet zo stoer durft voor te doen, waarin je je dat waarschijnlijk niet eens kunt permiteren, wat zich uit door troll-gedrag; een digitaal etterbakje dat enkel wenst te provoceren. Of:
3. Gebrek aan verstandelijk vermogen.
Ik moest denken aan Jan Wolkers' roman "Een roos van vlees".
Past ook heel erg in de hipster trends.. Alles wat wij gemaakt hebben is fout, alles wat de aarde levert is goed.
We geloven in de helende werking van een vaag plantje, maar de werking van Ritalin wordt in twijfel getrokken.
Wij doen alsof wij los van de natuur staan. Doen alsof wij een soort hoeders van een fragiele bol zijn die ons nodig heeft om te kunnen blijven bestaan. We vergeten echter dat vroeger of later die bol ons te grazen gaat nemen. 200k jaar mensheid vs 7.000.000k jaar aarde. Als wij verdwenen zijn draait de aarde vrolijk door. Tot er weer een beestensoort ontstaat die zichzelf weer goddelijk acht.
Roos Vonk, wetenschapsvriendinnetje van Diederik Stapel. schreeuwt dat we verneukt worden. De wereld op zijn kop.
Kan me nog herinneren dat ze een wetenschapsjournalist schoffeerde omdat hij het lef had een kritische vraag te stellen inzake dat onderzoek dat ze samen met oplichter Stapel had gedaan. Meneer de journalist moest zijn bek houden, want mevrouw was gerenommeerd wetenschapper en die moet je op hun woord geloven, zo vond zij.
Het is maar een tweet, maar toch, als er iemand is die niet het recht heeft om te schreeuwen dat we verneukt worden, dan is het wel Roos Vonk, het stereotype van de salonwetenschapper die zich al te graag laat verneuken als dat de macht geeft om zélf te verneuken.
Dit jaar in de VS geweest en 2 roughnecks ontmoet die doen aan fracking. Zij balen enorm dat de VS het gas niet verkoopt maar zelf houdt. Biljarden kubieke meters , met niemand te delen.
Zelf staan ze aan de boorkop en maken goed geld. De boorkop gaat diep, aantal kilomters, de grond in. Dan komt er een laterale explosie, ook verzorgd dmv een speciale kop. Een pijpleiding spuit water met zuren de grond in. De bovenlaag van gas wordt afgefakkeld en dan stroomt al het gas vrij wat erin de gesteente zit.
linkse mensen, je wordt er zo moe van. als maar geld over de balk smijten, ons land ligt in crisis, en maar schreeuwen dat we die 3% wel uit kunnen stellen.
en als dan het geld als water uit de grond gepompt kan worden, is het WEER niet goed
www.youtube.com/watch?v=S8eRDkiwGMM
Oja... door dat recente experimentje bij het Cern zou ook de wereld vergaan.
Angst Angst...
Voorzorgsprincipe is gebrek aan vertrouwen in het vinden van een oplossing als het fout gaat.
In ieder geval een MILF en leuk Dat ze zo reageert,zonder hete aardappel in dr bek.
ze heeft in ieder geval wel rechtvaardigheidsgevoel
Den Heerscher | 26-08-13 | 22:04
Wederom woorden van een angsthaas.
Wederom woorden die kiezen voor achterstand
Wederom woorden van iemand zijn eigen verstandelijke beperking ziet als grenzen van de wetenschap
Dommerd, hebt jezelf bang laten maken!
Aldus de vrouw welke de wetenschap grootscheepse schade heeft toegebracht door haar nalatigheid. Ik denk dat Roos Vonk er goed aan zou doen om zich een paar jaar koest te houden.
Watapatja | 26-08-13 | 20:26 | + 0 -
Roosje is echt Linksch hoor....
@Sumato | 26-08-13 | 21:59
Van het bestuderen van den Nederlandsche taal wordt een Wetenschapper iets anders dan links?
Lijkt mij een uitsluitingsclausule voor een zetel bij den Universiteit.
@Emilioot | 26-08-13 | 21:59
Juist ja, uiteindelijk zeker doen. Alles gewoon maar doen, om te ervaren... Wat kan er mis gaan?
.
We hebben niet voor niets de gezegden "Als het kalf verdronken is, dempt men de put." en "Een gewaarschuwd mens telt voor twee."
.
Uiteindelijk zal het gewoon in de praktijk moeten gebeuren, maar wel nadat je een zo goed mogelijke inschatting van de risico's hebt gemaakt. Om dezelfde reden hebben ze atoombommen ook niet midden in de bewoonde wereld ontwikkeld. Zoals gezegd: "Nog even niet" is niet hetzelfde als "Nee, nooit". Van uitstel komt geen afstel, zeker niet als de belangen zo groot zijn als hier. Iets met "vooruitgang" enzo. Of het ook echt vooruitgang is, is een andere discussie.
Supermatthijs | 26-08-13 | 20:17 | + -35 -
Wat wil je buiten dan doen Supermatthijs? Me in elkaar rammen? Familie van Roos zeker...
Ik ga Ronny maar eens bellen. Iedereen hier wil Brabanders aan het gas!
Roos Vonk?
Was dat niet een ziekte?
Jan Passant mk2 | 26-08-13 | 21:50
"... Wetenschappers die niet een uitgesproken links *polletiek* wereldbeeld hebben?..."
Zekers! Bijv. wetenschappers die de Nederlandse taal bestuderen.
Den Heerscher | 26-08-13 | 21:55
Wat is er mis met voorzichtig? Waarom denk je dat er veiligheidsstandaarden voor bekabeling in woningen is? Waarom denk je dat we verkeersregels hebben?
.
Dit is tot stand gekomen d.m.v. onderzoek vooraf, helaas gecombineerd met ervaringen uit de praktijk.
Vergeet het maar... geen onderzoek vooraf, maar kennis opgedaan in de praktijk. In 1930 waren elektriciteit draden blank gespannen tussen porseleinen punten... we leerde dat het niet wijs was.
Leren doe je door ervaren, niet door niks te doen.
ze heeft gewoon gelijk.. Henk Kamp doet geen zaken voor U.. Henk Kamp doet zaken voor zichzelf
Je kan typjes als mevrouw Vonk nu eenmaal niet aan het verstand brengen hoe dom ze eigenlijk zijn - Met dat gegeven zullen we moeten leren leven.
Er is er maar een manier om er achter te komen: Doen...
Kan niet zo erg zijn dat we het niet kunnen oplossen.
Ja.. zo kom je vooruit. Door te doen. Niet door oneindig alle what-ifs door te nemen.
Alle tegens zijn precies de tegens die men tegen de stoomtrein, mobiele telefoon, surfplanken, fietsen, centrale verwarming (ja!) en ga zo maar door.
Vroeger of later fuckt de aarde ons toch wel.. (200k jaar vs 7.000.000K jaar)
@Emilioot | 26-08-13 | 21:45
Wat is er mis met voorzichtig? Waarom denk je dat er veiligheidsstandaarden voor bekabeling in woningen is? Waarom denk je dat we verkeersregels hebben?
.
Dit is tot stand gekomen d.m.v. onderzoek vooraf, helaas gecombineerd met ervaringen uit de praktijk.
.
Een "nog even wachten"-standpunt heeft helemaal niets te maken met het willen tegenwerken van vooruitgang.
.. ik zat laatst met wat "studenten" van zo'n Uni in het openbaar vervoer. Als je hoort hoe die jonge mensen over "Het Kapitalisme" en het "communisme" hoort dogmatiseren, dan waan je jezelf makkelijk in den jaren '60 van den vorige eeuw. Waarschijnlijk de datum waarop hun Hoogleraar nog in het kraakpand woonde.
.. is er op de Nederlandse Universiteiten eigenlijk nog wel toegang voor "Wetenschappers" die niet een uitgesproken links polletiek wereldbeeld hebben?
Of worden zulke ongewensten door de conciërge in een kerker opgesloten wegens niet relevante kennis?
@Emilioot | 26-08-13 | 21:42
In een van de vorige topics (of hierna?) sprak een wijs reaguurder de legendarische woorden "iets met een youtube-filmpje maakt meer indruk op willekeurige groep mensen hier dan complete wetenschappelijke verhandelingen ofzo".
Men is er nog niet over uit: Men weet niet wat de risico's precies zijn en zegt daarom dat het beter is om nog even af te wachten, zoals hierboven al ergens vermeld.
Doet men een keer iets goed qua besluitvorming en iedereen schreeuwt alsnog -moord en brand- VOOR! en TEGEN!
Angsthazen of voorzichting om geen slachtoffers te maken t.b.v. het grootgeld? Liever uitstel bij onzekerheid dan een te duur parlementair onderzoek achteraf waar uit gaat komen wat iedereen in de toekomst al lang wist. Wat jij? "Wellicht, maar nog niet" is ook een mening en deze heb je recht op.
@Chiant | 26-08-13 | 21:44 | + 0 -
Als wij het Noorse model hadden gehad.. sniff. Fuck it, dan hadden we lachend 20.000 asielzoekers per week binnen kunnen laten in plaats van nu per maand.
Heeft Kamp al aangifte gedaan tegen deze linkse bedreiging? Ik zeg doen! Vergeet niet: alle kogels en aanzetten daartoe komen van links (links komt tekort aan argumenten en grijpt dan altijd en eeuwig weer naar geweld).
Liever iemand die zegt waar het op staat dan een liegende bedriegende politicus.
Weer zeker dat er ook mensen zijn geweest die elektriciteit hebben willen verbieden, is ook gevaarlijk. Of fietsen zal een eeuwtje geleden ook niet goed zijn gevallen.
Overigens heeft mevrouw wel gelijk, maar vanwege een ander argument dan dat zij zelf weegt.
Wij worden verneukt omdat de regering van deze generatie alle opbrengsten er doorheen jaagt en potverteert. Alsof het allemaal aan deze generatie behoort. De poet wordt gretig binnengehaald om de onhoudbare, onbetaalbare en asociaalmakende verfoeilijke verzorgingsstaat nog langer mee in stand te houden. Het zou haast een misdaad tegen de menselijkheid zijn...
Nee, echt verstandig zou het zijn om de opbrengsten ergens onderste brengen waar zij flink renderen en de EU er nog niet in lengte van dagen aan kan komen. Het Noorse model, zeg maar.
Ik vrees echter met grote vrezen dat de sterke schouders van toekomstige generaties de zware lasten van de huidige luie, zieke, onverantwoordelijke, domme, kortzichtige, hypocriete, opportunistische, visieloze en zwakgeschouderde generatie zal moeten dragen. Tot in lengte van eeuwen.
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 21:39 | + 0 -
Ik ben zeer zeker sceptisch. Niet tegen, dit is het verschil en ik zou er niet iemand voor op de bek willen slaan terwijl ik een academische leerstoel heb.
www.youtube.com/watch?feature=player_e...
Angst voor fracking past in de angst voor de stoomtrein, verbieden van surfplanken, en alle andere angsten voor het onbekende. Zielig eigenlijk.. wijzelf zijn de grootste barrière in de vooruitgang.
Angsthazen..
Dit soort linkse kudtwijven staat doorgaans te mekkeren over "de toon van het debat". Maar zelf trekken ze wel hun grote smoel open over anderen en dat vinden ze dan doodnormaal.
Nergens wordt zoveel met twee maten gemeten als in de linkse kerk. Gatverdamme.
Zo is de Linksmensch, die zien het toepassen van geweld als de universele oplossing voor alle problemen.
Kaas. ook jij moet gewoon toegeven dat je tegen schaliegaswinning bent, omdat de winning ervan dezelfde nadelen voor omwonenden als de bouw van moskeeën bezit en voor de samenleving voordelen oplevert die toch wel door moslims, de EU en de Grieken van ons worden gejat?
Hoef je geen academische titel voor te hebben, gewoon een onderbuikgevoel en kritische blik. Nou jij weer met een ad hominem.
Jaha er moeten meer vrouwen prof worden he dat schijnt te moeten. Nu weten we weer waarom we het niet willen moeten.
Naar mijn mening is sociale psychologie helegaar geen wetenschap. Helaas is het dat onder druk van hippies wel geworden. Met een heuse akademiese status ook nog!
Over 300 jaar kunt u deze studie bewonderen naast de Heksenwaag en het Sprookjesbos.
Gezond verstand is geen wetenschap. Als je het er van maakt, dan verwordt het waanzin.
@Peyronie | 26-08-13 | 21:24 | + 0 -
Ik moet mijn douche delen onder de brug.
Mark Smith | 26-08-13 | 21:13 |
"Iemand die ziet dat je oren gewassen worden."
Kaas heeft zoveel persoonlijkheden en evenzovele oren, dat die niet zo makkelijk gewassen kunnen worden.
Je hoeft het niet altijd met hem eens te zijn om toch in te zien dat we hier te maken hebben met een man die vaak twijfelt over zijn eigen gelijk en - om het op wetenschappelijk niveau te tillen - zijn denkbeelden falsificeerbaar maakt. Kortom, meer een wetenschapper dan een roeptoeter, ook al is hij sociaal-hygiënisch mogelijk wat aan lager wal geraakt. Maar zelfs dat kan een intelligent gespeelde rol zijn.
Wat was er dan allemaal aan de hand bij de AH meiske, klopte de kassabon niet?
@Mark Smith | 26-08-13 | 21:13 | + 0 -
Man hou toch op, als het te moeilijk wordt ren je altijd weg. Je gaat nooit een discussie aan, en mocht het er op lijken dat je die aangaat maak je hem nooit af.
Je zal wel een leven hebben.
Een uitgestreken smoelwerk op z'n bek slaan... Heeft een smoelwerk ook een bek? Lekker Nederlands weer. Het niveau van onze docerende academici.
Roos Vonk toch. In het publiek een grote bek, maar in de slaapkamer is het netjes met twee worden en anaal zonder spuug, want pijn is fijn.
@Den Heerscher | 26-08-13 | 21:05 |
Thx! Ziet er "at first glance" heel aardig uiteengezet uit. Moet nog wel even verder lezon!
Kaas de Vies | 26-08-13 | 21:03 | + -1 -
Iemand die ziet dat je oren gewassen worden.
Als ik zo iets hier plemp ben ik volgens mevrouw Vonk een naargeestige rechtse blanke man. Maar voor mevrouw Vonk gelden andere normen.
Ing. eslapen | 26-08-13 | 20:54 |
"Beter is het om te wachten met deze winning."
Dat precies is het standpunt van dit kabinet. En dat is wat mij betreft ook heel verstandig, mede door de argumenten die jij geeft.
Verder een kudtkabinet, maar dat staat hier los van.
Voor de rest: evenals vrijwel alle andere problemen komt ons energieprobleem voort uit overbevolking in combinatie met de aangeboren menselijke luiheid.
Hadden we mondiaal anderhalf kind en zouden we veel meer aan lichaamsbeweging doen, dan was een groot deel van het energieprobleem al opgelost. Evenals de volksziekte overgewicht, trouwens.
Was er ook nog eens geen islam dan was het helemaal feest. Maar ja.
Overigens ging dit topic eigenlijk eerder over de het hysterische karakter van Roos Vonk dan over schaliegas, naar mijn inschatting.
Ze heeft volkomen gelijk, moet je kijken wat een puinhopen die boringen in Amerika achter zich laten en hier net doen alsof er niets aan de hand is? Terwijl de onderzoeken waar kamp zich op baseert uitgevoerd zijn door de betreffende gasmaatschappijen, in die wij van WC Eend onzin trappen we toch niet in mensen?
Van de website van het onderzoeksbureau: Het onderzoek bouwt voort op aanwezige (inter)nationale kennis en ervaring op het gebied van schaliegaswinning en richt zich op de mogelijke risicos en gevolgen voor Nederland. Het onderzoek gaat niet in op specifieke potentiële locaties voor schaliegaswinning of de locatiespecifieke gevolgen.
Maw we nemen klakkeloos over wat anderen zeggen zonder zelf enig onderzoek te doen en we willen even benadrukken dat al onze bevinden misschien wel helemaal niet voor Nederland van toepassing zijn.
En Kamp is hier tevreden mee en erg genoeg sommige domme Nederlanders ook.
@ Geil Kippetje | 26-08-13 | 20:48 | + -1 -
Die -1 zal wel van zo'n machtsgeilert zijn, brr!! * vermijdt godwins *
@Parel van het Zuiden | 26-08-13 | 20:51
www2.epa.gov/sites/production/files/do...
is eentje m.b.t. het drinkwater ("inconclusive").
.
www.gao.gov/assets/650/647792.pdf
"Oil and gas development, whether conventional or shale oil and gas, pose
inherent environmental and public health risks, but the extent of these risks
associated with shale oil and gas development is unknown, in part, because the
studies GAO reviewed do not generally take into account the potential long-term,
cumulative effects. [...] However,
the extent of these risks is unknown."
.
Conclusie: Ze weten het simpelweg nog niet.
LOL!
Supermatthijs | 26-08-13 | 21:00 | + 0 -
Bakito ?
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 21:03 | + 0 -
Neen, dit is dus wat ik probeer te verdedigen, onderzoek en onderzoek. Eerlijk en zonder politieke voorkeur. Die mevrouw Roos Vonk heeft met haar gedrag in het verleden zichzelf buiten spel gezet en moet niet naar geluisterd worden. Ook vind ik het vreemd dat ze niet is opgepakt omdat ze iemand bedreigt met geweld.
Re laatste zin, vind je dat nou zo vreemd?
@Supermatthijs | 26-08-13 | 21:02 | + 0 -
Echt?
En wie is Mark Smith?
Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:52
Kaas, als een ministerie je kan voorliegen over de positieve effecten van immigratie en de euro waarom zou eenzelfde ministerie je dan niet voor kunnen liegen over de voordelen van schaliegas? Gelden er dan opeens soms andere wetten of 'idealen'?
Supermatthijs | 26-08-13 | 21:00 | + 0 -
Lukas is Sjaak natuurlijk.
Zo gaat het altijd heh.... Iedereen is eerst tegen. Dan komen de conservatieve krachten omhoog die om volstrekt onduidelijke redenen te hoop lopen tegen hun normale politieke tegenstanders. Dat gaat overheersen en dan slaan de mensen die er geld aan kunnen verdienen hun slag.
Geen woord inhoud hoeft daar aan te pas te komen.
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 20:47 | + 1 -
LoL.
beetjemoe | 26-08-13 | 20:58 | + 0 -
Tsja, Roos was boos omdat de biefstuk bij AH niet te vreten was of zoiets en bij RTL bedachten ze dat dit over schaliegas ging. En Lukas is daar gewoon kwaad om en Kaas niet.
@Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:56
Daarom ook wachten met schaliegas.
Zie het als een spaarpotje voor de toekomst.
Ik heb ongetwijfeld iets gemist, maar wat hebben AH en Schaliegas / Henk Kamp met elkaar te maken?
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 20:47 | + 1 -
Ik doe ongeveer 10 ad hominems per half jaar.
Kan jij het staven, kom op zoek het eens uit. Ga eens op onderzoek uit.
Ik heb ooit een interview met die Roos gelezen n.a.v. het Stapel debacle. In vk-magazine geloof ik. Geen greintje zelfreflectie en ze vond het ergste van die affaire dat het zo ontzettend door haar gehoopte onderzoeksresultaat bezoedeld raakte.
En dat zij als onschuldig slachtoffer last had van de hele toestand.
Interview met foto's van Roos in haar grote tuin bij haar mooie huis met haar kuthondjes. Allemaal betaald met onterecht uitgekeerd belastinggeld aan die totaal voor de wetenschap ongeschikte doos.
@Ing. eslapen | 26-08-13 | 20:54 | + 0 -
En ik denk dat de nieuwe voorraden in de Noordzee makkelijker en met minder schade uit te winnen zijn dan schaliegas.
Maar daar hoef je niemand voor te bedreigen natuurlijk als academicus, maar goed als een Roos Vonk het doet, is het prima.
Moet ik eens doen op twitter, nou dan sta ik wel eens eventjes in de kijker hoor.
@Parel van het Zuiden | 26-08-13 | 20:51 | + 0 -
Wow, kijk uit pas op!
Schaliegas winning is betrekkelijk nieuw.
De lange termijn problemen zijn nu dus nog niet bekend.
Beter is het om te wachten met deze winning.
Dan kunnen andere landen de techniek mooi verder ontwikkelen, waarna wij goedkoper en veiliger dat gas kunnen gaan winnen.
Tegen die tijd zijn de aardgasprijzen ook weer gestegen...
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 20:47 | + 0 -
Kan je dit onderbouwen aub?
Met feiten, steekhoudende. Ik heb je de middelen gegeven. Volgens mij roep al jaren dat belastingdruk verlaagd dient te worden. Waar heb je het over man, je lult gewoon rabiaat uit je nek.
En dit maakt nou het verschil, tussen mensen die macht hebben door agressief gebluf en lieve simpele reaguurders die niet bluffen.
Ik ben benieuwd.
sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 20:50 | + 0 -
Zal ik de tafel vast voor je vrijmaken ?
Maar even serieus... Ik kan dit hele schaliegas gebeuren eigenlijk niet zo goed overzien.
.
Weet iemand een bron die dit onderwerp vanuit verschillende invalshoeken benadert?
(gaarne geen milieugekkie- of bedrijfstakpropaganda)
kapotte_stofzuiger | 26-08-13 | 20:42
Moet ik daarvan onder de indruk raken? Alleen mijn lul al is al twee meter en hoor je mij daar soms over opscheppen?
Ik verdwijn ff van het toneel ten faveure van o.a. Kaas. Doeii!
-weggejorist-
@kapotte_stofzuiger | 26-08-13 | 20:40
Dat het 'denk aan de kinderen' argument niet werkt? Vreemd, van iemand die pretendeert wetenschapper te zijn had ik een ruimer toekomstbeeld verwacht.
Het begrotingstekort ligt eerder aan de uitgaven dan aan het gebrek aan inkomsten, maar dat is een andere discussie.
Verder schijnen rondom frackinggebieden meer misvormde kinderen geboren te worden dan procentueel verwacht kan worden. Echter, aangezien de meeste projecten nog maar relatief kort lopen zijn de cijfers (nog) niet significant genoeg om te publiceren of er gerichter onderzoek naar te doen. Vandaar mijn betoog dat geduld nu het verstandigste is.
Laten we eerst maar eens kijken of er over vijftien jaar de eerste Poolse stucadoors met vier armen deze kant op komen.
Is er dan toch een topic over Kamp en zijn schraliegas. Thx for that Pritt.
De euro wordt van ons... ehh "schraliegas is goed voor de koopkracht, en dus goed voor ons allemaal", aldus de zoveelste leugen. In dit geval van Kamp.
En dan die lul van Henk Kamp, die even de autonomie - beoordelingsvrijheid van de gemeentes wegwuift. Staatsbelang gaat boven alles. Enge vent.
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 20:33 | + 0 -
Wijs het maar aan.
Ouwe academicus.
search-geenstijl.thruhere.net/#kaas%20...
Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:34
Ja ja doe maar stoer Kaas. Wie hou je daarmee nu voor gek?
Als een moskee naast een sociale huurflat met één enkele AOW'er wordt gebouwd schreeuw je moord en brand, maar als een hele woonwijk in Brabant vol gezinnen met tweeverdieners kapot gemaakt dreigt te worden, denk je alleen maar aan de schatkist en de giften die daaruit kunnen voortvloeien. En aan wie precies? Je vrienden?
En omdat je dus geen heldere stellingname hierin wenst te nemen, en ik je daar op wijs, ga je maar een beetje op de man zitten spelen. Zeer goedkoop, zeg nou eens waar je werkelijk voor staat man. Lafaard!
Doekje ! Dat was het alweer.
Slaaf van de Russen of Fracken. Moeilijke keuze.
@Kaosu | 26-08-13 | 20:32 | + 0 -
Louter rosbief.
Even maar ter info±
www.vitens.nl/overvitens/organisatie/n...
www.nytimes.com/interactive/2011/02/27...
Ik noem maar wat.
Je moet echt wel hoogleraar zijn om een smoelwerk op zijn bek te kunnen slaan.
Ik ben nu door Roos in zo'n uiterste staat van opwinding dat ik de komende tien minuten even iets voor mezelf ben doen. Zo terug !
Beroepshalve ben ik uiteraard voor kernenergie.
Gewelddadige vegetariërs zijn bepaald geen zeldzaamheid. Allemaal rancuneuze verlossers, onverbeterlijke wereldverbeteraars en dikwijls ook genocidale jodenhaters.
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 20:37
Met mijn (bijna) 2 meter is 'mannetje' niet echt de passende aanspreektitel.
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 20:37
Nee, dat doet u nu al.
Onze afhankelijkheid van olie zorgt ervoor dat moslims zo'n machtspositie hebben. Waren we in de jaren 60 overgestapt op aardgas, kernenergie aangevuld met steenkolen, hadden we nooit van sharia gehoord.
@Mark Smith | 26-08-13 | 20:38 | + 0 -
Je stelt een vraag, ik leg het uit. En jij?
En oh ja, Henk Kamp is ook een eikel. Een wandelend doodshoofd. Go, Roos!
Nietvoordekat | 26-08-13 | 20:38 | + 0 -
Over het algemeen is niet hetzelfde als allemaal.
Kom op GS, schaliegas-winning is voor nu op zijn minst discutabel te noemen. Dat positieve "rapport", waarover ons 'kritische' staatsjournaal niets vermeldt over de herkomst/opzet. En wat dus is opgezet door bedrijven die baat bij hebben.
Nee, gewoon kerncentrales. Geen gezeik(!), iedereen rijk.
Nou Roos, sluit maar achteraan in de rij dan!
Maar verder is Kaas een beste vent hoor.
@koolteer | 26-08-13 | 20:37
Het "denk aan de kinderen"-argument werkt bij mij niet. Daarnaast, als straks de Groningse aardgasreserves op zijn, hoe wilt u dan voor gezondheidszorg en onderwijs van diezelfde kinderen gaan betalen. Zonder aardgasbaten is het begrotingstekort ruim 7% (www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/macro-eco... ), daar kan geen windmolenpark tegenop.
Hoe raken mensen mismaakt van schaliegas overigens?
@Mark Smith | 26-08-13 | 20:27
Omdat u mijn reaguursel kennelijk verkeerd opvat:
Iemand die zeg dat reaguurders allemaal PVV-stemmers met latente nazisympathieën zijn, heeft het gewoon aantoonbaar fout. En iemand die dingen zegt die fout zijn, maar die het niks boeit dat ze fout zijn of enige moeite onderneemt om te onderzoeken of ze fout zijn, noem ik dom.
Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:34 | + -1 -
Wanneer begin je? Zolang jij andere meningen standaard als dom of sukkelig afdoet slaat je comment als Kut op Dirk, of Sjaak in dit geval.
kapotte_stofzuiger | 26-08-13 | 20:27 |
Als de sharia wordt ingevoerd sta jij vast vooraan te juichen mannetje!
@: i-Wonder 20:17: Voor? Ik ook wel, onder voorwaarden. om te beginnen verkopen we het gas tegen marktprijzen, en niet voor een in de koude oorlog afgedwongen fooi. Of we verkopen het aan onszelf tegen een aardig tarief. De burger profiteert op de korte of de lange termijn. De linkse hobbyisten krijgen echter geen cent. Onder die voorwaarden ben ik voor.
Qua milieu ben ik ook voor. Ook als het in mijn achtertuin is. En ook als er risico's zijn. Die kan je namelijk nooit helemaal uitsluiten. De voorwaarde die ik daar bij stel is dat de staat eventuele schade en negatieve effecten compenseert of wel de olieboer dwingt dat te doen. En op dat punt heb ik, wegens resultaten uit het verleden, nul vertrouwen in de staat. Plaatselijke bewoners maken zich wat dat betreft terecht zorgen:als het mis gaat kunnen ze op niemand rekenen.
@kapotte_stofzuiger | 26-08-13 | 20:21
Ga jij in de betreffende dorpen (en steden) verkondigen dat ze daar dunbevolkt zijn?
Mondiaal gezien is het daar nog serieus dichtbevolkt, en daarbij, hoeveel misvormde kinderen rechtvaardigen een kleine extra bijdrage aan Brussel/Griekenland/vulzelfmaarin?
@Supermatthijs | 26-08-13 | 20:36
Dat schijnt ook een vak te zijn. Dus Kaas is niet werkloos?
Ik word altijd een beetje geil van Roos Vonk. Verder ben ik tegen de winning van schaliegas.
Maar toch: dit soort domme, weinig zakelijke tweetjes hoort een wetenschapster niet de wereld in te sturen.
Kamp heeft nu alle recht op zijn eigen tweetdingetje: "zag die tweet van dat dronken, arrogante, zij het best wel geile kudtwijf en nepwetenschapster Rosie Vonk ..(.)
Dat hij dat nooit zal doen, maakt hem beslist een beter mens dan Vonk.
Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:34 | + 0 -
Ik heb hier ook weleens wat toegegeven. Dat is nu het punt met Kaas. Hij kan zo overdrijven.
Badr Vonk
Bij haar geboorte is ontdekt dat ze dierlijk schildklier hormonen heeft.
@kapotte_stofzuiger | 26-08-13 | 20:31 | + 0 -
Er zal altijd 1 verschil zijn met die lui zoals Mark Smith, liksaldeluksesuf en Suparmatthijs, ik ga niet uit van mijn eigen gelijk, ik sta altijd open voor mijn eigen ongelijk.
Heeft dit schaap een zomer lang achter de BBQ gestaan? Zoveel agressie, dat moet wel komen door een teveel aan plofkip, kistkalf en en fokvarken zijn.
Kunnen we dat "fracking" niet testen onder, zeg Den Haag? Wel een stevig pakket fillibusters plannen tijdens de testperiode natuurlijk...
Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:27 |
Nee, je bent gewoon een hypocriete klootzak. Dat weet ik, dat weet jij en het zou je sieren als je het gewoon ruiterlijk toegeeft.
Kiezen Kaas: een moskee voor of een boortoren onder je deur. Daarna mag je de argumenten ombuigen.
En wat voor gigantische bergen rood vlees moeten ze op de redactie dan wel niet weg werken als je er blijkbaar hufterig van wordt.
Misschien kan ze een onderzoek quoten dat schaliegasgebruikers hufters zijn.
Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:27 |
heb je ook al biefstuk gegeten?
Toga van haar lijf scheuren, nu!
@Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:29
LOL.
We lezen dat zelfs beelden van gifgasaanvallen een hoax zijn. Maar een filmpje van een willekeurige bewoner die zijn kraanwater met een lucifer in brand steekt is natuurlijk de absolute waarheid.
Maar goed, ik ben blij dat Roos, ondanks haar rondneukende dochter, toch op haar pootjes is terecht gekomen.
De prangende vraag nu is of haar dochter nu eindelijk een moedersfiets heeft en of ze inmiddels zwanger is van d'r derde of vierde koter.
@Supermatthijs | 26-08-13 | 20:27 |
Ok ok ..... als je er van te voren handjevol natriumhydroxide-pellets ingooit kan het wel zonder schat ik in.
@kapotte_stofzuiger | 26-08-13 | 20:29 | + 0 -
Niet nodig, ik had blijkbaar zoveel kritische massa dat ik maar de rest van mijn leven als "frust" doorga ;)
@apotte_stofzuiger | 26-08-13 | 20:27 | + 2
naziracistfascistonderbuiker
@Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:24
Komt u een keertje een kop Nespresso drinken, kan ik een leuk boekje open doen over de academische wereld.
@Hobbykip | 26-08-13 | 20:26
Sinds Supermatties avonturen met kamelen, hebben alle condooms de verkeerde maat.
Nietvoordekat | 26-08-13 | 20:20 | + 0 -
Q.E.D.
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 20:25
U bent een mooi voorbeeld van mijn reaguursel van 20:16.
Brandend kraanwater en sinkholes zien er spectaculair uit op YouTube.
@sjaakdeslinksesul | 26-08-13 | 20:25 | + 0 -
Prima.
Waar is je empirisch onderzoek?
Ik heb geen mening over dit onderwerp omdat ik nog in dubio ben. Ik sta open voor beide kanten van het verhaal.
Of dit zo vreemd?
Ik zal wel een naziracistfascistonderbuiker zijn en totaal niet academisch gevormd zijn. Kritisch nadenken is stout.
Domme sukkel ben je, echt.... wat is er mis in je hoofd.
Hobbykip | 26-08-13 | 20:26 | + 0 -
Condooms ? Ik ben toch zeker geen homo.
-weggejorist-
Dikke Worst | 26-08-13 | 20:15 |
Bekend fenomeen bij Rechtsch mensen. Op basis van economische afwegingen het compleet negeren van het plebs en zonder problemen een van de belangrijkste voorzieningen, schoon drinkwater, op het spel te zetten, waarbij lastige rapporten en ervaringen in het buitenland worden genegeerd.
@Supermatthijs | 26-08-13 | 20:22 |
Die zure doos van Roos? Ik zou maar oppassen en een zuurvast condoom gebruiken.
Nb, ik ben niet tegen schaliegas, maar zolang de effecten in dichtbevolkt gebied nog niet duidelijk en/of beheersbaar zijn, is het raadzaam om geduld te hebben. Of moeten wij per sé dit land tot de laatste druppel uitpersen zodat onze kinderen met lege handen staan?
Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:09
Zeg Kaas. Mogen die mensen (PVV-stemmers voor een groot deel) die in Boxtel en Dronten wonen niet zelf beslissen wat er in hun achtertuin gebeurt? EEn BBQ of een ondergrondse boorschacht. Hoe zou jij het vinden als je kind in een sinkhole beland of derdegraads brandwonden oploopt onder de douche? Toon je dan ook nog zoveel elitaire minachting jegens die mensen?
Dikke Worst | 26-08-13 | 20:15
-
Dreigen?????
Ze voeren het gewoon uit!
Met goedkeuring van het rechtsapparaat!
Denk maar aan de vrouw van Janmaat, RaRa, de bom bij minister Kosto, Pim Fortuijn, de immer verschijningen van krakershorden en internazi's bij elke demonstratie, en ga zo maar even door.
Ze zijn net zo smerig als Breivik!
Maar ze komen wel aan de beurt.
@kapotte_stofzuiger | 26-08-13 | 20:24 | + 1 -
Verklaart ook die bizarre fraudes.
@Supermatthijs | 26-08-13 | 20:19 | + -2 -
Het is mijn mening, en mijn mening kan zij zelf met haar "academische onderzoeken" onderbouwen.
WTF, het is leuk dat je links bent enzo, en uber communist, maar Roos Vonk is niet academisch waardig, dat we hier over moeten discussieren. Wat heb jij van haar gelezen? Niets zeker.
Kap eens met mij te vervelen, ik weet dat ik op Bella Bella lijk, maar "come on".
@Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:20
In de academische wereld worden beduidend meer smerige politieke spelletjes gespeeld dan in het bedrijfsleven. Ego's van onderzoekers is belangrijker dan het als team tot het gewenste resultaat komen.
Gelijk heeft ze>> ik hoef die aan elkaar genaaide biefstuk van de appie ook niet. Goor. Chemisch.
Zelfs bakken lukte niet goed, het was meer koken. Taaie schoenzool, dat ze dat durven te verkopen
Vermoedelijk is ze boos om mij, ze heeft alleen mijn voorletters omgedraaid.... Opgenaaid standje.
een sherry-tje te veel op, mevrouw Roos?
Het plaatje is niet erg scherp maar ik denk dat ik haar gewoon zou doen overigens.
Vrouwen zijn onderhuids net zo agressief als mannen. Ze laten het vuile werk alleen graag aan een ander over.
Ik bespeur een latente brievenbuspisser in Roos...
Bobjandeman | 26-08-13 | 20:15
Altijd hetzelfde met die linkse feministen...
Trekken altijd de verkeerde scheur open!
@koolteer | 26-08-13 | 20:19
Een prima argument dus om, als experiment, een proefboring in de Noord-Oostpolder te doen en niet in hartje Amsterdam.
@ huh, ian? | 26-08-13 | 20:17
Tuurlijk, ze is links en gek. Dan kom je ver aan de soosjaale faculteiten.
Ze pakken het ook helemaal niet slim aan in Boxtel (ps hoe is het met de 5ling?)
Als ze allemaal gaan roepen, bordjes plaatsen etc dat ze voor het het -levensgevaarlijk- boren naar schaliegas zijn, krijgt Henk Kamp geen winterpeen-in-oprichting en trekt het plan terug
@Parel van het Zuiden | 26-08-13 | 20:19
Heb je ooit een argument van SuperMattie gehoord ?
@Mark Smith | 26-08-13 | 20:11
Dat je niet gestudeerd te hebben om dom over te komen, mag voor zichzelf spreken.
Moehahahahahaha, moehahahahahahaha, moehahahahahahaha Hoogleraar sociale psychologie, moehahaha.
Ik rust mijn koffer.
Supermatthijs | 26-08-13 | 20:17
Zeg Thieske, een beetje dimmen vandaag ja!
Of zit je soms ook op een vleeschloos dieet?
OK, voor deze ene keer:
LOL @ Supermatthijs | 26-08-13 | 20:17 | + 0 -
@kapotte_stofzuiger | 26-08-13 | 20:16 | + 2 -
Dat moet je ook zien dat het tegendeel waar is. Doorgesneden kelen of munitie door het achterhoofd, een verkrachting meer of minder, kerkje in de hens, maar het Moslim Broederschap slaagt cum laude.
Het is geen academie meer, het is politiek.
Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:18 | + 0 -
Bepaal jij dat tegenwoordig ook al met je zure onderbuik ?
Zo, wat een pauper reactie. Zeker heur pilletjes vergeten...
@Supermatthijs | 26-08-13 | 20:17 |
Geweld om non-argumenten kracht bij te zetten. Nederlandse engheid zit op links...
@ kapotte_stofzuiger 20:12
Er zijn al genoeg onderzoeken die aantonen dat fracking in dichtbevolkt gebied ellende veroorzaakt. Misschien heeft zij zich wel behoorlijk ingelezen in het beschikbare materiaal.
Ik heb de info uit de tweede hand, van een zweed die onderzoek doet hiernaar, maar mijn zweeds is niet zo best, dus ik moest het doen met een matige vertaling.
@Mark Smith | 26-08-13 | 20:13 | + 0 -
Dat deze dame geen academische waarde heeft.
PRISM, AIVD en Opstelten.
We worden massaal gemonitord, en Roos Vonk loopt nog vrij rond.
Ik heb voor Roosje nog wel een stuk vlees hoor!
20 cm, warm en kloppend!
bij het zien van het kabinet,heb ik altijd zin om badr hari vak k in te sturen!!
RooDvonk heet een ziekte toch? Roosvonk klinkt in deze ook acceptabel.
Roos Vonk , van al die knullige stukjes in de intermediair? Hoogleraar???
@koolteer | 26-08-13 | 20:13
Ben voor schaliegas maar ben met je eens dat er weer een vuil spelletje gespeeld wordt. Geef de mensen het idee dat ze ook wat mogen zeggen. Maar, het is uiteraard allang voorgekookt en de contracten zijn mondeling allang aan de "vrindjes" gegunt.
Stukje rood vlees gegeten, Roos?
Het verschil tussen idealisten en reli-extremisten: de eersten hebben niet noodzakelijk een sprookjesfiguur nodig om hun bloeddorst goed te praten.
Klaproos!
Dikke Worst | 26-08-13 | 20:15 | + 0 -
Ik zou maar eens een beetje op mijn woorden passen. Ben je soms homo ? Zullen we anders even naar buiten gaan ? Zuur rechtse engerd.
Tegenwoordig hebben ze ook al toegang tot Twitter in de keuken?
Liedje voor Mark en zijn compaenen..
www.youtube.com/watch?v=aPLq1Ea8xD0
@Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:13
Formeel ben ik wetenschapper, maar luisteren, ho maar.
Zoals ik vandaag al twitterde, in de schaliegasdiscussie: 1 filmpje op YouTube maakt (helaas) meer indruk op politici, bestuurders en burgers, dan 10 lijvige wetenschappelijke studies.
kapotte_stofzuiger | 26-08-13 | 20:12 | + 5 -
Punt. Ik dacht hetzelfde toen ik die linkse groenhoer haar verhaal hoorde doen.
Ah dat is die alcoholiste die wetenschappelijk onderzoeksgeld misbruikt om haar vegetarische kul filosofie te "bewijzen".
bekend fenomeen bij Linksch mensen: eerst verdachtmakingen en manipulaties en als dat niet het effect heeft dreigen met fysiek geweld. En dan ook nog zeggen dat mensen die rechts stemmen gevaarlijk zijn....
Dit noemt men een kapsones wijf.
Direct terug naar het aanrecht trappen is het advies.
Geweld. Voor sociaal bewogen moralistische Gutmenschen is alles toegestaan om hun ideaal door je strot te duwen.
Links is de vijand van de wetenschap en de waarheid.
"You are not authorized to look up related results for that Tweet". Mooi!
Zo kennen we die linksgekkies weer!
@kapotte_stofzuiger | 26-08-13 | 20:12 | + 0 -
Lieve stofzuigert, wat doen we er aan, wij zijn dom gepeupel, wij kunnen niets, alleen wel nadenken, dat is het probleem, we passen niet in hun systeem.
Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:09 | + 0 -
Wat zeg je nu allemaal?
Dat heb ik eerder met stas Weekers, maar kan het me prima voorstellen. Er over tien jaar achterkomen dat fracking zorgt voor een softenoneffect, en Kamp die dan in z'n villa in Wassenaar z'n (smeer-)geld zit te tellen.
Het contract voor die boring is al lang vergeven, alleen de officiële krabbel ontbreekt nog. Nederland is corrupter dan we denken.
-weggejorist-
Ze heeft dit keer natuurlijk wel gewoon gelijk
@Kaas de Vies | 26-08-13 | 20:09
Het feit dat ze bij voorbaat al tegen het experiment schaliegas zijn, geeft aan dat het geen echte wetenschappers zijn.
In de wetenschap hoort geen voorzorgsbeginsel te gelden, stelt u zich eens voor als meneer Flemming die schimmels maar eng vond en mevrouw Curie die lichtgevende staafjes gelijk aan Greenpeace mee zou geven.
Ik zag die bomenknuffelaar al op TV vandaag. De blik in haar ogen zei genoeg. Ze zat met een kladblok klaar achter de tv om Kamp zijn persco volledig op papier te zetten.... zeikoooooooooohh
kapotte_stofzuiger | 26-08-13 | 20:08 | + 0 -
Daar hoef je inderdaad niet voor gestudeerd te hebben, noch onderzoek gedaan te hebben.
ben je boos pluk een Roos....
Roosbeef ?
Hm, dit kan niet echt zijn.
Mevrouwtje, ga lekker naar huis, koken. Veel beter.
Roos Vonk, kwade dronk, die raaskallende idiote kan niet anders verklaard worden.
Dankzij aardgas is er geld genoeg om "professoren" als Roos Vonk te betalen. Zonder schaliegas mag zij straks (binnen 10 jaar) naar de sociale dienst (of mensen rondrijden voor een goed gesprek: www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0... )
Ik ben zo chagerijnig door die leugenachtige wetenschappers die ondanks hun falen toch zo veel macht blijken te hebben. Die wij in vertrouwen hebben genomen om de academie te waarborgen. Dit soort mensen blijken telkens weer ons vertrouwen te beschamen, met hun vingertje wijven ze elke kritische vragen weg.
Mevrouw, ik ben een hufter, want ik eet uw vlees rauw!
Kamp heeft wel schijt aan alle andere meningen dan de zijne. Als we minister Henk Kamp bedoelen tenminste.
Uiteindelijk gaat iedere gutmensch door de knieën en wil geweld gaan gebruiken.... Become what you despise... treurig
Kamp neemt snel een pilletje tegen Roodvonk.
Diederik Stapel en Roos Vonk, de twee experts die menig reaguurder al hebben weggezet als asociale guurrechtse PVV-stemmer met latente nazisympathieën.
Dit is toch een verademing?
Kunnen we behalve chemicaliën niet ook Roos Vonk onder de grond stoppen?
Maar wie is die AH, waar ze over twittert? Albert Heijn? Adolf Hitler?
Lid van de bende van Stapel.
Ik heb hetzelfde als ik Henk Kamp zie, trouwens bij iedereen van dit kabinet.
Na liegen en bedriegen dus ook al verbaal en mogelijk fysiek agressief. Niet best hoor, deze tokkiemevrouw.
Roos Vonk.
Staatsgevaarlijke vrouw.
PMS???
Kan de staat eens op een andere manier geld verdienen (dan van ons, de burger), is het goeddoeme weer niet goed.
REAGEER OOK