achtergrond

Geenstijl

Paarse broeken doodmoe van zeikstraal Broertjes

7373577.jpgJe kan veel van die marketingboy's zeggen, maar als je ze naar een mening vraagt valt er altijd wel wat te lachen. Neem nou de nieuwste Adformatie, waar de branche eindelijk eens die pathetische jankert Pieter Broertjes van de Volkskrant van repliek dient. Broertjes (nog 13 dagen VK-hoofdredacteur) is namelijk van mening dat adverteerders veel te weinig in zijn schitterende krant adverteren, en dat dat eigenlijk Heel Erg Dom is. Hij vindt het namelijk 'de verantwoordelijkheid' van mediabureau's om de Volkskrant te financieren. Kleine quote om een beeld van het brein dezer oudmediale bomenkappert te geven: "Iedereen klaagt dat het slecht gaat met de kranten. Ik zou zeggen, kom ons een beetje helpen. Daar ligt een rol voor adverteerders." MEGA-ROFL!!!! Hoe wereldvreemd kun je zijn. Anywaytjes. Paarse broek Pim Halkes (account director bij Nijgh), kom er maar in! "Hij zei dat hij een miljoen mensen bereikt, maar dat doet de Donald Duck ook. Dat is geen argument om erin te adverteren." +1! Paulien van Stijn (partner en strateeg bij Wisecrackers): "Het merk moet laten zien wat het toevoegt. Daarom vroeg ik aan hem; kom met een case, maar die wist hij niet te noemen. Ik denk dat Broertjes vrij ver van de advertentiemarkt staat." +1! Ludovic van Mierlo (trategy director bij OMD): "Gezien zijn opstelling is de wisseling van de wacht misschien wel een goede zet." Broertjes wordt per 1 juli opgevolgd door Philippe Remarque... (+100)

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.