Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Julien Constancia, 'narcistische en agressieve' moordenaar Jesse Dingemans (8), mag kliniek uit

What, could, possibly, go, wrong?

Julien C. alias Julien Constancia zat de afgelopen jaren vast. Niet vanwege snelweg geblokkeerd of andere onzin, maar wel vanwege het op brute wijze doodsteken van Jesse Dingemans (8) in 2006. Onschuldige kinderen vermoorden = af. Nooit meer meedoen. Julien doet het volgens zijn begeleiders echter zo goed op onbegeleid verlof dat hij in de zomer mogelijk buiten de muren van zijn kliniek mag gaan wonen. Dan kun je denken: goh, die man heeft zijn straf uitgezeten en laat hem lekker deelnemen aan het maatschappijtje. Beetje koffie drinken hier en daar, beetje vlees snijden, beetje langs basisscholen wandelen, niks aan het handje. Maar! "De afgelopen vier jaar zat C. in de tbs-kliniek in Groningen. Daar zijn ze erachter gekomen dat de man aan Asperger lijdt, een autistische aandoening. Hij heeft verder antisociale en narcistische trekken, is agressief en gebruikt cannabis. (...) Eén van zijn behandelaren zei donderdag dat er op dit moment nog wel af en toe problemen met het reguleren van zijn agressie." Nou nou nou behandelaars en nou nou nou rechtbank van Breda, echt wel een goed idee om hem vrij te laten. Ondertussen in onze linktips: "Ik heb bij het stuk vuil in de klas gezeten en toen had hij al schijt en wist alles te verdraaien dat het zijn schuld niet was. Hebben we inmiddels echt niks opgestoken???" De opsomming over wat er allemaal mis kan gaan en praktijkvoorbeelden uit het verleden mogen jullie in de comments droppen; wij zijn even een paar tafelbladen kapotslaan met ons voorhoofd. Bonk.

Reaguursels

Inloggen

"Daar zijn ze erachter gekomen dat de man aan Asperger lijdt, een autistische aandoening. Hij heeft verder antisociale en narcistische trekken, is agressief en gebruikt cannabis.
Eén van zijn behandelaren zei donderdag dat er op dit moment nog wel af en toe problemen met het reguleren van zijn agressie. "
.
Umm, dus mijnheer
1 - Heeft een niet-behandelbare aandoening, spectrum autisme.
2 - Heeft *momenteel* slecht controleerbare agressie aanvallen.
3 - Gebruikt structureel drugs.
.
What could possibly go wrong, indeed...?
.
Oplossing: Eerst even 3 aanpakken, en controleren dat 2 een paar maanden niet voorkomt. Dan opnieuw overwegen.

hotmint | 17-05-19 | 12:51

De burger moet zich bewapenen, er zit niks anders op.

Cocorico | 17-05-19 | 09:45 | 1

Opper het eens bij de gemiddelde Nederlander, denken ze gelijk dat je niet helemaal lekker bent.

sarcastro | 17-05-19 | 10:32

Doodstraf herinvoeren en abortus verbieden. Terug naar leven voor de onschuldigen en de dood voor de zondaar!

Heisessie | 17-05-19 | 09:24 | 1

Ja want in de middeleeuwen was alles beter!

Albasalix | 17-05-19 | 10:54

De maatschappij als ultieme lakmoesproef, we lezen later wel weer waar en waarom het zo is misgegaan..

spamzuiger | 17-05-19 | 09:19

Hoeveel doden en verdere ellende heeft deze D66 mentaliteit gekost de afgelopen jaren? Van dit misselijkmakend misdrijf ben weken beroerd van geweest. De vader van dader had al zelf aan de bel getrokken en gevraagd of men het sujet op wilde pakken. Hij wist dat hij tot erge misdrijven in staat was. Het sujet weigerde namelijk om de verplichte behandeling na een eerder misdrijf te ondergaan. Nooit is daar enige notitie van genomen. Nooit iets mee gedaan. Een kind, op school. Waar het zich veilig voelde en waar het veilig zou moeten zijn. Weggerukt door het te vermoorden met een mes. Walgelijk !! Dit misdrijf heeft mij altijd beziggehouden. Hoe ziek kun je zijn in je hoofd. Hoe walgelijk is dan je karakter. En dan dat D66 gewauwel!!! Iedereen moet een 2 e kans kunnen krijgen. Hoezo? Opsluiten en opgesloten houden. Ik snap waarom mensen het hebben over het recht in eigen hand nemen. De sujetten die in de rechtszaal heel gewichtig hun oordeel vellen zijn het aankijken niet waard. Galbakken die riant betaald worden voor de grootste fouten. Je zou haast denken dat ze het prima vinden al die ellende. Meer werk immers?
In ieder geval zullen we moeten gaan denken aan andere oplossingen daar dit soort gajes beslist niet zullen gaan zorgen voor de veiligheid in ons land. Moedeloos wordt ik er van. En kwaad. Zo ontzettend kwaad.

Mispel | 17-05-19 | 08:50 | 1

Een 2e kans is er voor de slachtoffers nooit.

SlimmeBelg | 17-05-19 | 13:57

Als we willen dat onze ouders en kinderen veilig zijn dan zullen we daar zelf voor moeten gaan zorgen. Terug naar de basis. Anderen vertrouwen met onze veiligheid werkt niet.

TheRecruitert | 17-05-19 | 07:43

Het was al even zoeken waar al die Belgische psychiaters waren gebleven die in eigen land wegens niet functioneren uit hun vak waren geschopt. Ze waren welkom in Nederland en mochten gewoon weer aan het werk, maar waar ze gebleven zijn is eigenlijk wel duidelijk, de TBS-industrie.

Ruikbaard | 17-05-19 | 07:01

Aan de initialen ligt het niet : Johan Cruijff , Jezus Christus , Josien Clement . De geestelijke gesteldheid van deze J.C. lijken mij niet in orde , maar ik heb er geen verstand van , dat laat ik aan psychiaters over . Psychiaters maken vrijwel nooit fouten .

Minus Richels | 17-05-19 | 04:48

Na een aantal rechtzaken (hoger beroep, cassatie, terugverwijzing e.d.) was de uiteindelijke straf 11 jaar, 7 maanden + TBS. Hij heeft inmiddels als langer vastgezeten dan 12 jaar. Dat is het enig lichtpuntje, immers het komt maar al te vaak voor dat de behandeling korter duurt dan de kwijtgescholden straf wegens "goed gedrag"

cabrão | 17-05-19 | 00:40

Opgesloten houden aub. Een moordenaar dient levenslang te krijgen, zoals hij de nabestaanden heeft gegeven.

spelen | 16-05-19 | 23:40

Echt een goed idee weer...! Nee, serieus... Een fantastisch idee... Er zou maar eens ergens een volidioot een dag te lang in een gevangenis of instelling moeten verblijven. Dat is natuurlijk niet de bedoeling dus lekker vrijlaten tussen het aangeschoten wild...! Maar zie je wel; Glas, plas, was...

Expertus_Dico | 16-05-19 | 23:37

"Zo geeft zijn pleegvader Gosse als karateka les op het Politie Instituut Openbare orde en Gevaarsbeheersing in Ossendrecht."
Vriendjespolitiek dus.

Deksmaat | 16-05-19 | 23:23

Was ik de vader van die jongen geweest, dan was mijn levenswerk het vermoorden van dit sujet geworden. De slappe staat straft niet, dus moet je het wel zelf doen. Alleen dan kunnen ze opeens wel hoge straffen eisen als je zelf een dader aanpakt. Zou het er voor over hebben.

dutch bikkel | 16-05-19 | 23:21

Zouden die behandelaars bij een TBS instelling beseffen dat ze een keer het verkeerde slachtoffer maken? Een slachtoffer wiens nabestaanden de behandelaars gaan pakken?

Mahatma | 16-05-19 | 23:06

In Groningen is dinsdag een 27 jarige man doodgestoken. Waarschijnlijk door iemand met een Zuid-Europees uiterlijk. Was mogelijk een willekeurig slachtoffer. Het zou toch niet........

Frits7 | 16-05-19 | 23:00

Verschrikkelijk als dit zielig excuus voor een mens in de gelegenheid gesteld wordt om zijn beestachtige daad te herhalen. Rechtsspraak in Nederland is volledig het spoor bijster. Dit soort afval moet tijdens de gevangenisstraf gewoon tussen andere gedetineerden gezet worden, dat lost het probleem zichzelf op!

reaguurselplaatser | 16-05-19 | 22:58

Ik vind het voor de nabestaanden van Jesse, zo'n lief onschuldig kind, nog het allerergst. Die gaan opnieuw door een hel, door die verschrikkelijke D66 dader=slachtoffer mentaliteit. Onverteerbaar dat de moordenaar een nieuwe kans krijgt. Krankzinnigheid is in dit land de norm, gezond verstand bestaat niet meer. Hoe lang nog, voordat deze waanzin stopt ?

Motleycrew | 16-05-19 | 22:11

Na dertien jaar tbs komt er dus een cannabisverslaafde onstabiele agressieveling vrij? Bravo, goed gewerkt pik.

BozePaarseMan | 16-05-19 | 22:00 | 2

Denk niet dat cannabis zorgt dat hij zo verknipt is. Maar het klinkt net even heftiger. Echt, zonder die toevoeging is het al genoeg reden om hem nog even wat langer tussen 4 muren te houden.

upbeat | 16-05-19 | 22:18

@upbeat | 16-05-19 | 22:18: er zijn zat voorbeelden van canabisgebruikers bij wie het bijv. paranoia of een psychose triggert. Cannabis is niet onschuldig als je een wankele geest hebt. Daarom is het volkomen relevante informatie.

grmblll | 17-05-19 | 07:38

Wat heeft deze bodemloze put de maatschappij al gekost? Naast een hele hoop ellende.

Hiesjes | 16-05-19 | 21:25 | 1

Ik vermoed dat dat onderhand nimmer meer te becijferen is .

ghetto-is-back | 17-05-19 | 00:31

Uhhhh, tja de TBS industrie moet ook resultaten boeken. Dit is weer zo'n succes, kun je wel levenslang, maar dan krijg je net zo'n verkeerd rechtssysteem als in de VS. Tja, wij zijn veel beter en menselijker dan de Amerikanen (en overigens tig andere landen), hier krijgen zelfs moordenaars van kinderen van 8 jaar een derde en vierde kans, want onmenselijk. Toch?
Wat zijn wij goed, heeft zich al een X66 gastgezin gemeld om hem op kamers te nemen?

bananabanana | 16-05-19 | 21:09

T.B.S opnieuw verlengen wegens het feit dat hij er geestelijk niet helemaal bij was door het gebruik van rotzooi, en daardoor niet 100% tot beschikking van de staat kon zijn??

pieterS | 16-05-19 | 20:54

Tuurlijk, valt onder de "overige" misdaden.

Ignatius J Reilly | 16-05-19 | 20:35

"Daar zijn ze erachter gekomen dat de man aan Asperger lijdt" - no longer exist thanks to revisions to psychiatric disorders in the new version of the DSM, the DSM-5.

W3a7h3rman | 16-05-19 | 20:10 | 3

Asperger bij dit figuur is puur gelul.

Frau Merkel | 16-05-19 | 23:21

@Frau Merkel | 16-05-19 | 23:21: Asperges in z'n reetje, minimaal 30 !

Dolfie | 17-05-19 | 00:52

De doorsnee Asperger heeft juist een overontwikkeld gevoel voor goed en kwaad. Bij deze patiënt is daarvan niet veel te merken.

SjonnieC | 17-05-19 | 11:24

Het getuigt van wensdenken en een naïef geloof in fopoplossingen om te denken dat dit soort paychopaten behandelbaar zijn.
Daar is geen enkele evidence, geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor.
Dit soort gestoorde mensen is niet behandelbaar.
Opruimen is het verstandigste. Als je daar te zwak en laf voor bent dan is levenslange opsluiting een inferieur maar redelijk alternatief.
Deze schepsels opnieuw loslaten op de populatie is ronduit misdadig te noemen. Zij die daar verantwoordelijk voor zijn, zijn ook van de pot gerukt en horen ook zwaar gestraft te worden.

kempenaer | 16-05-19 | 20:07 | 1

Juist. Een antisosciale persoonlijkheidsstoornis (niet heel lang geleden heette zoiets nog gewoon: 'psychopaat' of 'sociopaat') is precies dat: een stoornis van de persoonlijkheid. Het is geen geneesbare of behandelbare ziekte, het gaat nooit weg, hooguit neemt na het 45e levensjaar de stoornis iets in íntensiteit' of 'scherpte' af.

bisbisbis | 16-05-19 | 23:39
-weggejorist-
staat het bier koud? | 16-05-19 | 19:56

Helaas, ook Anne Faber is voor niets gestorven.

SjonnieC | 16-05-19 | 19:52

Je zou dwalende rechters móeten veroordelen tot het leed van de slachtoffers.

Lafayette | 16-05-19 | 19:46

Heb net lekker gegeten, lees ik dit, ben kotsmisselijk, echt

Strange Glue | 16-05-19 | 19:46

Gek genoeg zijn de ergste psychopaten altijd blanke mannen. Wordt het niet hoog tijd om behalve de cijfers van de gelukseisers ook de statistieken van blanke psychopaten te gaan verdoezelen? Dan wordt Nederland als geheel een doorslaand succes. Dan raken weliswaar wel de D666-rechters en de psychiatrische hulpverleners werkloos. Maar die vinden dankzij het UWV vast wel een baantje als adviseur bij een bonsaiboomkwekerij. En de enkeling die écht helemaal niets kan? Ach, die kan altijd nog politicus worden. Nederland, the lunatics are running the asylum.

Nivelleermarionet | 16-05-19 | 19:39 | 5

Er wonen meer blanke Nederlanders in ons land dan de getinte, dus geen wonder dat er meer niet goed in de kop zijn.

Necramonium | 16-05-19 | 19:57

Blanke psychopaten zijn efficiënter, that’s all.

grmblll | 17-05-19 | 07:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Stel je voor dat jij in zijn situatie zou zitten, dan zou je ook weer naar buiten willen als de mogelijkheid daar was. Die begeleiders zijn net zo ziek, narcistisch en gevaarlijk als dat stuk stront.

R. Skickr | 16-05-19 | 19:35

'Op 23 mei 2012 bevestigde de Hoge Raad het vonnis, met aftrek van drie maanden omdat men niet binnen redelijke termijn tot een uitspraak was gekomen. De definitieve straf was daarmee elf jaar en zeven maanden gevangenisstraf plus tbs.' Huh ? Tbs buiten de muren ? Wat ? Die heeft tbs hoor ! Die moet daar in het kot blijven !

Doe mij maar twee ! | 16-05-19 | 19:34

Vermoord een kind of zo -> Graties naar Hotel van Bewaring -> Graties wiet -> Speel Baas en verkracht een stik of wat bewaarders -> Uitchecken -> Doen we gauw nog eens hè

rogerbosch | 16-05-19 | 19:22

Goh, weer eentje die dringend tegen de verkeerde aan moet lopen dus! Duimen!

BaldEagle | 16-05-19 | 19:15

Als je de geschiedenis van de psychiatrie kent, kun je niet anders concluderen dan dat dit een pseudo wetenschap is met een even solide wetenschappelijke basis als astrologie. Dat de cult leden er zelf in geloven is niet zo raar, dat doen astrologie aanhangers ook bij hun pseudo wetenschap. Maar dat het zelfs wettelijk erkend is als grond om moordenaars en verkrachters al dan niet vrij te laten is ongelooflijk en onacceptabel.

Franker | 16-05-19 | 19:01 | 1

Ik herinner me "wie is van hout" van Foudraine die had er ook tabak van.

ccr316 | 16-05-19 | 20:21
-weggejorist-
SmaritesII | 16-05-19 | 18:54 | 3

Ik adviseer de spindoctor van Sander Dekker vast een paar flessen spotgoedkope vodka bij de lokale slijter in te slaan..

Knisperende_Tissue | 16-05-19 | 18:45

Geef hem maar aan mij dan keel ik hem.

hetoog | 16-05-19 | 18:41

Alle scholen weer potdicht als die man vrijkomt en misschien toch vermelden waar zijn huis staat.. kan de burgerwacht op toerbuurt op de kinderen letten.. overigens vermeld er nog even bij dat hij Jesse een kind van 8 in zijn schoolklas de keel heeft doorgesneden.. en vervolgens ervandoor ging!

fikkieblijf! | 16-05-19 | 18:18 | 2

Hoho, Juul zegt zelluf dat hij onschuldig is!

Knisperende_Tissue | 16-05-19 | 18:36

@Knisperende_Tissue | 16-05-19 | 18:36: totaal geen realiteitsvermogen en vooral geen geweten.. dat krijg je niet met een paar jaar TBS dat blijft.. op naar het volgende slachtoffer dan maar weer..

fikkieblijf! | 16-05-19 | 18:51

Los van alles wat hier al gezegd is, hoe komt het dat het tegenwoordig kennelijk als 'normaal' wordt beschouwd dat TBS'ers in de kliniek stevig aan de drugs zitten?
Zouden we niet eens beginnen om dáár eens een einde aan te maken?

* Programma 'Dog Patrol' op NG laat zien hoe je dat zo ongeveer regelt *

EefjeWentelteefje | 16-05-19 | 18:13 | 4

Kijk eens naar de locatie van bijvoorbeeld voormalig "Dennendal", Altrecht (of welke Efteling naam er nu weer aan wordt gehangen), de bosrijke omgeving waar je van alles kunt verstoppen. Of achterlaten.

Rammstein | 16-05-19 | 18:25

@Rammstein | 16-05-19 | 18:25:
Ik weet het hoor, ik kom regelmatig in Den Dolder...
Toch: die gasten horen toch helemaal niet in dat bos te komen?

En wat is er mis met een roedel sniffer dogs bij de ingang?

EefjeWentelteefje | 16-05-19 | 18:48
▼ 1 antwoord verborgen

Die ouders zullen nu wel weer door een hel gaan, als de moordenaar van je kind na zo'n flut straf weer vrolijk rond loopt.
Die jongen had nu 25 jaar geweest.

zoalsikhetzeg | 16-05-19 | 18:07 | 2

Volgens mij is 8 jaar + 13 jaar 21 jaar...

SpaansePeetvader | 16-05-19 | 18:29

Jij loopt daar in de stad
'S Avonds laat
Plotseling aan de overkant
Ziet hij je staan
De D66-rechter riep „je hoort weer bij ons"
Mes, steek, pijn

Denk goed na door welke straat je gaat

kotelet | 16-05-19 | 18:04 | 2

D666 rechters kunnen gewoon zien wat er in iemands hart omgaat, iedere keer als iemand weer het licht heeft gezien krijgen zij van binnen en warm gevoel, lekker hè.

Solar666 | 16-05-19 | 18:08

Je hebt pas echt pech als aan de andere kant net Michel P. aan komt lopen terwijl er voor je een hakbar op ontploffen staat

Mark van Leeuwen | 16-05-19 | 18:12

Dit is om te janken.
Slechts een kwestie van tijd en dan wordt iemands zoon of dochter weer de keel afgesneden. Door Julian C.
Dank OM
Dank politiek

de Voorzittert | 16-05-19 | 18:04 | 1

D66 rechtspraak..... Het wordt steeds duidelijker, dat tbs een experiment is. Net zoals importeren van wilden uit Afrika en M.O. En de zogenaamde democratie is ook niet meer wat het geweest is. Het begint hier steeds meer een soort Turkse "democratie" te worden. Premier die dreigt met oorlog en massawerkeloosheid, als er niet op zijn verotte clubje wordt gestemd.

bqbq | 16-05-19 | 18:17

Ze kwam hem tegen op straat
Helaas, hij bleek een psychopaat
Z’n achtergrond was wel bekend:
Hij was ‘n voorbeeldige patiënt!
Zo eentje die niemand schaadt

Verkrachting en moord, ach
Raak nou niet meteen van slag
Dat kan wel eens gebeuren
Begin nu dus niet te zeuren:
Gun ’n gek ook ‘ns ’n leuke dag

De psychiaters hadden geen notie
Maar ze krijgen wel hun promotie
En de nabestaanden levenslang
Voor hen is dit alles zó wrang!
‘t Verdriet blijft na alle commotie

Angélica de Sancé | 16-05-19 | 17:57 | 3

Geweldig mooi weer uit de mouw geschud.

soldier-of-fortuyn | 16-05-19 | 18:04

Jesse zat gewoon op school, op de juiste plek op het juiste moment.. totdat een psychopaat de school binnenstapt en het kind de keel doorsneed..

fikkieblijf! | 16-05-19 | 18:21

Je moet ze serieus gaan bundelen, Angélica. Dan heb je in één klap al het ongerijmde in Nederland op rijm.

MickeyGouda | 16-05-19 | 18:57

Gaat ie op kamers resocialiseren bij de rechter van dienst?

Langshetrandje | 16-05-19 | 17:55 | 1

Ja en hij krijgt een kamer in het huis van de rechter, en hij mag ook met zijn dochters spelen. Als ze lastig doen snijdt hij hun strot wel door.

Dolfie | 17-05-19 | 00:58

13 jaar effectief vastzitten voor het bezorgen van een levenslang trauma aan de ouders, ik zie er de rechtvaardigheid niet in.

Binnenbaan | 16-05-19 | 17:52 | 1

Niet effectief want hij gaat al op onbegeleid verlof. Dus die komt al zeker 2 jaar buiten.

Trumme | 16-05-19 | 17:55

'Iedereen verdient een 30e kans en we moeten mensen niet levenslang opsluiten en het moet geen politiestaat worden en het kan niet zo zijn dat en dit moeten we niet willen en dat hebben we nu eenmaal zo met elkaar afgesproken en blablablabla...'

Waar en wanneer 'we' dat dan hebben afgeproken weet ik verder niet, ik was er in elk geval niet bij. En als telkens bij dit soort moord-door-TBSer het volk met afschuw reageert wordt het misschien eens tijd dat 'we' wat andere regels maken voor dit soort situaties.

Maar wat am I thinking. Die kut-bevolking daar luisteren 'we' niet naar, als narcistische plaat-voor-de-koppende elitaire kutbeleidsbepalers zijnde.

Realism Is All | 16-05-19 | 17:49 | 5

Maar iedereen die van onbesproken gedrag is mag wel even zijn privacy opgeven omdat dit goed voor onze veiligheid zou zijn. De wereld op zijn kop.

Kukooo1 | 16-05-19 | 18:51

We hebben dat nooit afgesproken, net als de massa immigratie, het verheerlijken van de islam of de EU grondwet. Het zijn de politici die hun mandaat misbruiken en zich laten sturen door actievoerders.

Franker | 16-05-19 | 19:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Als een bekend recidivist een dodelijk slachtoffer maakt... wie moet je dan aanspreken. De dader of degene die de recidive faciliteerde?
En als de faciliteerder een recidivist is?

Parel van het Zuiden | 16-05-19 | 17:46 | 2

Ze worden niet aangesproken, zij krijgen gewoon hun verdiende promotie, anderen na hen moeten immers ook de kans krijgen om keihard te falen.

Solar666 | 16-05-19 | 18:09

Er komt een moment dat iemand die niks meer te verliezen heeft op bezoek gaat bij de faciliteerder en hem er op aanspreekt.

azijnseikerT | 16-05-19 | 19:06

Nou, de barricaden op dan ?

Rammstein | 16-05-19 | 17:45

"Twee jaar geleden besloot de rechtbank dat zijn tbs nog twee jaar werd verlengd."

Dat nog niet zo lang geleden zijn TBS is verlengd zegt in een land als NL heel veel.

Kortom, wachten op het volgende slachtoffer. Trouwens, als hij nu al aan cannabis komt binnen een kliniek, wat gaat hij dan buiten de kliniek wel niet gebruiken? Vragen, vragen vragen.

Badr Haary | 16-05-19 | 17:45

Zo mensjes, hebben we al het idee dat we aan het doordringen zijn in de bubble van rechterlijke macht?
Ik niet namelijk, zo gezien de berichtgeving van de laatste weken. Of deze uitspraak is gewoon een regelrechte oorlogsverklaring aan het volk. Dat kan natuurlijk ook.

Parel van het Zuiden | 16-05-19 | 17:43

Iemand zal wel weer op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn binnenkort, misschien wel uw zoontje of dochtertje van 4. En rechterijk D666 gespuis zag dat het goed was.

Ronnie uit Helmond | 16-05-19 | 17:42 | 1

Ja, idd. Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen voordat mensen wakker worden? Of us dit gewoon een tactiek as in "wen er maar aan". Dan gaan mensen het vanzelf als normaal zien. Afrikaanse praktijken hier.

Badr Haary | 16-05-19 | 17:47

Kortom, een totaal gestoorde idioot met een giftige cocktail van aandoeningen. Je hoeft geen psychiater te zijn om te constateren dat de kans groot is dat Sander Dekker over een tijdje weer een spoeddebat heeft. Good luck everybody!


kotelet | 16-05-19 | 17:39

Kan me deze zaak nog goed herinneren. Verschrikkelijk. Van mij mag die idioot best doorademen, op Bouvetøya ofzo.

Computer_says_no | 16-05-19 | 17:37

En meneer is een fervent gebruiker van cannabis.
En hoe komt meneer daar aan dan?
Moet het die lui zo simpel worden gemaakt?
Christusjezus in hell, iedereen weet dat iedereen spul de cel in kunt krijgen, maar hoe komen die TBS'ers aan al die partijen drugs?
Staan er een paar dealerTs achter de struikjes als ze een uurtje de tuin in mogen ofzo?
Of wordt er door die druiven van de bewaking expres niet/verkeerd gefouilleerd dan.
Hoe fuqking moeilijk kan het zijn.
Ruim je shit eens op, open inrichting genaamd Nederland.

chicago river | 16-05-19 | 17:33

Hoewel ik voor vermindering van de bevolking ben, is dit niet de manier die ik in gedachten had.

padbuffel | 16-05-19 | 17:33

Over twee jaar bij u in de buurt.

Cor Netto | 16-05-19 | 17:29

Ezel, steen. Zijn die beesten nu zo slim of de elite zo dom?

padbuffel | 16-05-19 | 17:29 | 3

Zit geen verschil tussen, allee dat de elite niet (aangetoond) moord maar verder zijn het ook narcisten met een tikkie Asperger die geen fuck geven en alles verdraaien.

boerk | 16-05-19 | 17:36

@boerk | 16-05-19 | 17:36:

Dankzij dit soort wanstaltige besluiten kleeft er wel bloed aan hun handen. Verantwoordelijk zijn ze natuurlijk nooit. Zo nozel zijn ze wel.

padbuffel | 16-05-19 | 17:43

Deze elite van de rechtbank heeft feitelijk extra bescherming.

Langshetrandje | 16-05-19 | 17:56

Ow wat fijn, ow wat fijn!
Om een kindersteker in NL te zijn
-Carnavals hit 2020-

Cobalt bomb | 16-05-19 | 17:28

Voor iedereen die meent het beter te weten met betrekking tot de behandeling van tbs-ers, ze zoeken nog personeel en morgen is er een soort open dag voor mensen die overwegen te solliciteren.
www.vanmesdag.nl/nieuws/

Arnold Layne | 16-05-19 | 17:27 | 1

Daar staat heel fijntjes tussen de lijntjes dat je zelf ook totaal verknipt moet zijn. Helaas moet ik dus verstek laten gaan.
*zich ineens afvraagt of daar omscholingen voor zijn*

Cobalt bomb | 16-05-19 | 17:30

Hiervoor is de term uitbehandeld bedacht. Niet de de behandeling klaar is of geslaagd maar dat verdere behandeling geen zin meer heeft.

Osdorpertje | 16-05-19 | 17:27 | 2

Kost teveel... Einde behandeling

boerk | 16-05-19 | 17:37

Nou Sander Dekker, schrijf maar vast je speech dat het een eenmalig incident is maar dat je het desalniettemin betreurt. Gewoon voor het geval dat. Misschien heb je hem straks wel nodig.

Osdorpertje | 16-05-19 | 17:25

Nou mooi. Weer een paar dooien erbij.

Mazzelstof | 16-05-19 | 17:23

en weer blijkt dat ik gelijk heb met mijn stelling dat tbs de socialistische illusie is dat de alwetende en almachtige socialistische heilstaat zelfs bij machte is om crimineel waanzinnigen te genezen en zullen de behandelaars volgens de aloude socialistische traditie oneindig vaak dezelfde fout maken in de hoop dat het ooit eens wel zal lukken.

wlodek | 16-05-19 | 17:21 | 2

Alleen een idioot herhaalt telkens hetzelfde in de verwachting dat de uitkomst anders zal zijn.

Winter_is_coming | 16-05-19 | 17:28

Er zou een verbod moeten komen op tbs bij levensdelicten en verkrachtingen.

LibertyCity | 16-05-19 | 17:29

Julien Constancia klinkt als een prima investering in het zorgcircus. Laat hem maar los op de samenleving, liefst ver van de woonplaats van de beslissende rechter.

Jan Passant mk2 | 16-05-19 | 17:20 | 1

Aan de varkens voeren dit stuk addergebroed.

Ronnie uit Helmond | 16-05-19 | 17:42

Na het lezen dat hij drugs, ook al is het wiet, terwijl hij OPGESLOTEN zit ben ik gestopt met lezen.

Rotterdammert1965 | 16-05-19 | 17:20

Ik ben Jesse nooit vergeten. De behandelaars en de rechter van zijn moordenaar duidelijk wel.

MickeyGouda | 16-05-19 | 17:13 | 3

Ik ben het met je eens. Die rechters en behandelaars hebben allemaal last van enorme tunnelvisie!

Rdock | 16-05-19 | 17:19

Heerschap meegeven aan de vrouw en dochters van de rechter en behandelaars. Is kijken of ze dan nog zo welwillend zijn om hem op vrije voeten te laten.

Rotterdammert1965 | 16-05-19 | 17:21

Mooi toch? Een maatschappij als laboratorium. Patiënten als levend proefmateriaal. Net als de maatschappij.

El Rico Grande | 16-05-19 | 17:10

Ik begrijp niet dat er nooit iemand opstaat om dit soort zaken zelf af te handelen. Misschien iemand die ongeneeslijk ziek is of iemand met al veel op zijn kerfstok. Iemand die het voorbereidt en 3-5 van dit soort zaken oppakt, gewoon omdat onze rechtstaat hier duidelijk niet mee overweg kan.

Koos8173 | 16-05-19 | 17:09 | 3

Dexter

pibasso | 16-05-19 | 17:26

Mooi script voor een film. Ik denk dat ik vanavond Gran Torino maar weer eens aanslinger.

wood_zor | 16-05-19 | 17:26

Vind het knap dat al die nabestaanden hun kalmte weten te bewaren en dan nooit iemand zo'n dader eens heel smerig aan z'n eind laat komen, ook als voorbeeld naar de rest. Zou een hoop recidive schelen.

Bakkeleures | 16-05-19 | 18:12

Deze fijne herintreder zal ongetwijfeld over een maandje ofzo wel weer in het nieuws zijn, omdat hij opnieuw de fout is in gegaan en wederom een onschuldig slachtoffer heeft vermoord.
De persverklaringen liggen al klaar, want dat is natuurlijk bij al die klinieken een standaard invulformulier.

boerenvla | 16-05-19 | 17:09

Allemaal paniek om niets.
Asperges, narcissen, weed, moord op een kind.
Maar hoe zit het met die suikerspiegel?
Dat is pas echt zorgelijk.

Ruimedenker | 16-05-19 | 17:08 | 1

Tja, je bent jezelf niet als je trek hebt! Volgens de Snickers-reclame dan!

BaldEagle | 16-05-19 | 19:21

Er is blijkbaar weer iemand in het bestuur van een TBS kliniek op zoek naar promotie!!

obseditas | 16-05-19 | 17:08

Dat krijg je er van als je de rechtspraak aan psychologen delegeert.

dihydrogenmonoxide | 16-05-19 | 17:07

Je zou verwachten dat na de Panhuis ophef er toch wel vijf keer gekeken ging worden voordat een TBS-er verlof zou krijgen, maar nee...
Ook deze mag het weer in de samenleving gaan proberen, en als het dan fout gaat is er weer niemand verantwoordelijk.

Wijze uit het Oosten | 16-05-19 | 17:06 | 2

Het houdt niet op. Niet vanzelf.

Trumme | 16-05-19 | 17:57

Inderdaad. Maar och, wat was die Hiddema toch fout bezig door details te noemen over die gek.

Je zou onderhand bijna denken dat men gewoon voor de grap kijkt hoe ver men kan gaan met het in de bek spugen van de burger.

Kukooo1 | 16-05-19 | 18:34

Een dag geen tbs-nieuws is een dag dat ik vergeet in Nederland te leven.

BrutusBosch | 16-05-19 | 17:06

Nu, ja nu moet Dekker ingrijpen. Dit soort types zijn te zwaar gestoord om aan de psychologen / psychiaters over te laten. Hier moet het gezond verstand prevaleren gvd! Weg met die kut rechters en medische behandelaars. Denk eens ff aan de ouders van dat kind, die hebben wel levenslang! En deze klootzak doet het wel goed, ja zo goed dat ie weer een kind kan vermoorden. Ik schijt op die rechters en psychologen / psychiaters, echt waar. Ze maken onze samenleving kapot, bah! Dekker grijp in nu het nog kan! Dekker is mede verantwoordelijk als het weer mis gaat gvd.

Rdock | 16-05-19 | 17:06

Van te voren alvast de namen publiceren van alle voor de vrijlating verantwoordelijke personen.

Prinsemarij | 16-05-19 | 17:04

Achjoh, het is niet alsof er eerder TBS'ers zijn geweest die opnieuw de fout in gingen toch?

Was dit overigens niet die halfgekookte knakworst die z'n zaak wel even zonder advocaat ging doen?

Knisperende_Tissue | 16-05-19 | 17:03 | 1

Yep !

A333aan | 16-05-19 | 18:27

Oh jee, weer een veelpleger in de maak in de nieuwe misdaadcategorie 'overig'.

Yumi | 16-05-19 | 17:00

Hij zit opgesloten, maar gebruikt wel cannabis.
Iemand? nee? ok....

provocativo | 16-05-19 | 16:59 | 2

Kan allemaal in NeeDDRland..
Moet u uw verkeersboete eens een dag te laat betalen.

Wijze uit het Oosten | 16-05-19 | 17:08

Aangezien de meeste psychologen zelf ook cannabis gebruiken wordt dit als heel normaal gezien / ervaren. Ze mogen wat mij betreft doodvallen!

Rdock | 16-05-19 | 17:08

Best zorgelijk dat die een copy/paste topic is geworden. Wat mij betreft is alles in de vorige topics al ter spraken gekomen, “weggejorist en opgerot” meegenomen. Neemt niet wek dat je dit soort objectief kwaadaardige poppetje permanent moet weren uit de samenleving, tussen 4 muurtje of 6 plankjes.

HaatAth3ist | 16-05-19 | 16:58

Laat maar lopen. En mocht toch weer een kind of andersoortig onschuldig menselijk wezen doodgeknuppeld of neergesabeld worden (kans is maar zo'n kleine 90%) verdoezelen we het wel weer even. Zijn we goed in.

rogerbosch | 16-05-19 | 16:58

Het wordt tijd dat rechters verantwoordelijk worden gesteld zodra deze psychopaten in de fout gaan.

HenkyPanky | 16-05-19 | 16:58 | 5

Nee het dubbele van de straf. Ze worden geacht te weten waar ze mee bezig zijn toch ?

Lt-Kol Kilgore | 16-05-19 | 17:22

Dat lijkt me inderdaad de enige oplossing om te zorgen dat rechters enig besef wordt bijgebracht van hun verantwoordelijkheid in zulke beslissingen. Het blijkt dat ze daar uit zichzelf in ieder geval niet het geringste benul in ontwikkelen. Misschien is het een beroepsdeformatie of trekt de professie een soort mensen aan dat je precies niet met dit soort beslissingen kan vertrouwen, maar de consequenties van dit falen kosten goede mensenlevens en spaart het schuim. Exact het omgekeerde van wat juist is.

Mazzelstof | 16-05-19 | 18:18

@Mazzelstof | 16-05-19 | 18:18: Deze rechters hebben jaren lang wet boeken van strafrecht doorgeworsteld zonder uit het raam te kijken. Geen levenservaring. Volslagen wereld vreemd.

HenkyPanky | 16-05-19 | 18:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah mooi man.

lacucaracha | 16-05-19 | 16:58

Een Asperger a la Volkert van der Graaff, net op tijd op vrije voeten om Thierry Baudet te vermoorden.

Hij werkte niet mee aan zijn psychologische onderzoek maar kreeg wel TBS. Op basis waarvan dan? Ik meen me heel veel rechterlijke uitspraken te herinneren dat geen TBS kon worden opgelegd, juist omdat de verdachte weigerde mee te werken.

Hoe weet de behandelaar wat deze tikkende tijdbom triggert, gegeven het feit dat hij zijn agressie niet onder controle heeft? Hoe weet de rechtbank zeker dat er geen enkele kans op recidive meer bestaat, gegeven het bestaansrecht van de TBS maatregel? En het verslag van zijn behandelaar?

TBS: doen alsof de simpele burger die behoefte heeft aan bescherming, en daar bij wet niet zelf voor mag zorgen, de eigenlijke clown is in dit hele circus.

Alles sal reg kom. Vroeger. Gooi toch alsjeblieft eerst eens een stuk of 5 universiteiten dicht. Gezond verstand begint bij de opvoeding, ongeacht je genetische bagage. Hoe kun je wetenschap bedrijven, als in de rechter spelen, als je zonder moreel kompas, maar wel met allerlei quasi-verheven idealen in het leven staat?

Leest u dit alstublieft niet als een pleidooi voor het feit dat je eerst je eigen kind moet laten vermoorden, voordat je over dit soort kwesties een bindende uitspraak durft te doen. #nimbyrechtsstaat

Hetkanverkeren | 16-05-19 | 16:58 | 1

Vreemd ook dat heel dat Aspergers in de Verenigde Staten sinds 2013 niet als aandoening wordt erkend, niet bestaat. Wanneer je de laatste wetenschappelijke data gebruikt valt dit nep excuus weg en is dit gewoon een nep straf.

W3a7h3rman | 16-05-19 | 20:25

Nee, toch. Het begint hier een steeds grotere teringbende te worden. Het door en door verrotte hulpverlenerswereldje speelt daar geen geringe rol in.

Slovis | 16-05-19 | 16:57 | 1

Die teringbende is er altijd geweest. Internet maakt mensen wijzer. Internet moet gecensureerd. Mensen weer dommer.

Pedronegro | 16-05-19 | 17:01

Iemand die een random kind vermoord kan je toch nooit meer oke bevinden. Ik snap dat een straf een eind heeft maar dit soort dingen...

Repetitive Beats | 16-05-19 | 16:56

Maak hem out-tistisch. En de behandelaars/rechters ook maar.

Normpje | 16-05-19 | 16:56

Jesse's Vader en moeder hebben levenslang. De dader mag zijn leven na een kleine 13 jaar weer oppakken. Ik zou nog steeds vol wrok zitten. Sterkte familie!!!

pibasso | 16-05-19 | 16:53

Ze leren het nooit....

Gulliver | 16-05-19 | 16:53

Asperge's steken is kötwerk. Wist echter niet dat ze zelf ook staken. Weer wat geleerd.

grapo | 16-05-19 | 16:51

Weet je wie er ook Asperger had?

Tishetnetnie | 16-05-19 | 16:50 | 6

Lampje (van Willy Wortel)

Hollende_Kleurling | 16-05-19 | 17:16

Albert Einstein

kotelet | 16-05-19 | 17:40

Mijn buurvrouw!

BaldEagle | 16-05-19 | 19:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Laat de beste man als eerste baantje na de nor oppas of iets dergelijks spelen bij de mensen die hem loslaten. Geen probleem toch?

Steenbergen | 16-05-19 | 16:50

Van Wikipedia:
"Op 23 mei 2012 bevestigde de Hoge Raad het vonnis, met aftrek van drie maanden omdat men niet binnen redelijke termijn tot een uitspraak was gekomen. De definitieve straf was daarmee elf jaar en zeven maanden gevangenisstraf plus tbs."

Dan kom ik uit op December 2023. Dan reken ik TBS nog niet mee, evenmin dat hij op moment van de moord nog in zijn proeftijd zat en die dus ook nog moet uitzitten.
Hou kan hij dan nu al vrij komen?

quantumcollider | 16-05-19 | 16:49 | 3

Je hoeft in deze prachtige 'rechtsstaat' bij goed gedrag maar 2/3e van je straf uit te zitten. Want ook daders zijn slachtoffers. Zucht....

De Libertariër | 16-05-19 | 16:51

@De Libertariër | 16-05-19 | 16:51:
Sterker nog, je moet je erg misdragen om de volledige straf uit te moeten zitten. De 2/3 regel is gewoon standaard.

redthehaghue | 16-05-19 | 16:55

Ik zeg 4 maanden voordat hij losgaat.

koningboco | 16-05-19 | 16:47

"Onschuldige kinderen vermoorden = af."
Eens. Maar wat in geval van schuldige kinderen?

Hollende_Kleurling | 16-05-19 | 16:46 | 3

Wat?

Wc-kip | 16-05-19 | 16:49

Schuldige kinderen = bij

Pedronegro | 16-05-19 | 16:51

ghegheghe

Steenbergen | 16-05-19 | 16:51

De Nederlandse staat heeft empathie voor pedo's en kinder moordenaars..... Als we in de middel eeuwen hadden geleefd dan waren de TBS klinieken inclusief patiënten met de grond gelijk gemaakt.....

ZwarteRiek | 16-05-19 | 16:46 | 1
-weggejorist-
Retepsteeltje | 16-05-19 | 17:23

Ik zou dat als ouder definitief voor de maatschappij oplossen. Dan kon iedereen vredig slapen. Gelukkig ben ik die ouder niet, gelukkig voor iedereen.

Busverhuur | 16-05-19 | 16:46 | 2

JA, en dat heet dan moord met voorbedachte rade, en dan ga je gewoon voor twintig jaar weg, omdat eigen rechter spelen erger wordt gevonden dan de moord op een kind.

miff | 16-05-19 | 16:58

@miff | 16-05-19 | 16:58: Nee,
er groeit in Nederland een plantje langs de slootkant waar Socrates zijn gifbeker mee was gevuld.
Volg Constance en drink en biertje met hem, duizend doden zal hij sterven.

De Profundus | 16-05-19 | 17:36

Wie is er hier nu gestoord?

Statler en Waldorf | 16-05-19 | 16:45

Zou het als vader van het slachtoffer wel prettig vinden als de moordenaar van je kind wat eerder vrij kwam. Ik heb gelukkig nog nooit voor zoiets gestaan en hoop het ook niet te hoeven mee te maken, maar denk niet dat ik het zou toelaten dat zo'n kerel lang van zijn vrijheid kon 'genieten'.

Meneert | 16-05-19 | 16:45 | 3

Blijft een morel vraagstuk als je meedere kinderen hebt: mag je je kind wreken, als je dan er niet bij kan zijn terwijl je andere kinderen opgroeien omdat je in een cel zit?

quantumcollider | 16-05-19 | 16:53

Dan was het inderdaad tijd om zelf een keertje te genieten.

Lt-Kol Kilgore | 16-05-19 | 16:54

Met twee of meer kinderen zou de rest ook de dupe worden, alleen dat zou me weerhouden.

Maar sowieso niets dat niet voor 500 eypo wordt opgelost door een ex-Joegoslaaf.

PresidenteDeConjovia | 16-05-19 | 19:02

Als ik de vader van Jesse was, wist ik het wel. Ik zou aan acute Asperger lijden.

Linkse allergie | 16-05-19 | 16:45 | 3

Mocht 'ie willen. Dan had 'ie waarschijnlijk niet zo'n kansloos stuk kankeraddergebroed op de wereld gezet (Joris dit maar weg op grond van het K-woord).

PresidenteDeConjovia | 16-05-19 | 19:00

@PresidenteDeConjovia
Jesse is de jongen die vermoord is.

Frits de Vriez | 16-05-19 | 19:18

Ja, sorry, ik las het écht als Julien. Fail van de dag.

PresidenteDeConjovia | 16-05-19 | 19:23

Als je de wiki leest over de moord op Jesse Dingemans dan heb je niet het idee dat deze Constancia in de bijna 7 jaar die die rechtszaak uiteindelijk heeft geduurd, ook maar moment iets van spijt, berouw of zelfs maar schaamte heeft gevoeld.

Oftewel: een moord plegen. 7 jaar een enorme paardenlol zijn met hogerberoep en, niet meewerken aan psychologisch onderzoek etc.

En dan in de vijf jaar die erop volgen kennelijk opeens veranderen in een man die prima te behandelen is, en die weer geschikt is om vrij rond te lopen. Ik heb zo mijn twijfels....

Dr_Prepper | 16-05-19 | 16:44 | 4

@Lt-Kol Kilgore | 16-05-19 | 16:56: Volgens mij hebben behandelaars niet (meer) de overhand in die klinieken. Net zoals in gewone gevangenissen het personeel door de gedetineerden vaak als vuilnis behandeld worden of zoals ook de politie op straat ook vaak totaal geen gezag afroept op het tuig maar ook geen bevoegdheden hebben om harder in te grijpen.

keestelpro | 16-05-19 | 17:07

@keestelpro | 16-05-19 | 17:07: De behandelaars nemen hem maar een tijdje in hun eigen huis.
Minimaal 2 jaar, wanneer dan:de kat,hond,goudvis en de rest van het gezin niet is verkracht,bekijken we de kans op vrijlating opnieuw.
Er kan ook gekozen worden on dit stuk afval een tijdje in het gezin van een D’66 rechter te laten vertoeven.

De Profundus | 16-05-19 | 17:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het niet juist dat zo iemand in zo'n staat weer vrij mag zijn.

sjef-van-iekel | 16-05-19 | 16:43 | 1

Oh niet?

sarcastro | 17-05-19 | 08:56

Als justitie het niet doet, dan kun je wachten tot burgers het zelf gaan oplossen...

klavert | 16-05-19 | 16:42 | 3

Nee hoor, de burgers zijn al lang murw gebeukt.

joppo0 | 16-05-19 | 17:17

@joppo0 | 16-05-19 | 17:17: De boeren laten anders niet langer over zich lopen. Hebben Farmer Defence League opgericht.

marcoplarco | 16-05-19 | 19:06

Burgers doen helemaal niks, weinig geschreeuw en nog minder wol.

sarcastro | 17-05-19 | 08:55

Ook hier, een vader van een mooi jochie,
vanmorgen hand in hand naar school gebracht, en een dikke knuffel gegeven.
Toen ik wegliep dacht ik nog;
"fijn dat hij veilig is hier..."

Zulke hufters... allemaal!!

Johnplayer | 16-05-19 | 16:42 | 1

Ik dat denk ik ook dagelijks, het zal je kind wezen. Zieke klootzak die Julien Constancia

pibasso | 16-05-19 | 16:55

Tijd voor de communicatie dames om de verontwaardigde tweets weer te recyclen.

ScumbaggusMaximus | 16-05-19 | 16:40 | 4

@hotnot | 16-05-19 | 18:29:
Eerste en tweede wereld bestaan niet. Je hebt wel de oude (Europa) en de nieuwe (Amerika) wereld. Daarna komt dus de derde wereld.

Mubbenschonster | 16-05-19 | 20:03
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij was TBS aanvankelijk bedoeld om delinquenten nooit meer in de samenleving terug te laten keren. Het lijkt wel of men in TBS klinieken tegenwoordig steeds vaker gestoorde psychopaten op de samenleving los wil laten.

keestelpro | 16-05-19 | 16:39 | 3

Nee, TBR -zoals dat vroeger werd genoemd- was bedoeld om gevaarlijke geesteszieke deliquenten te behandelen met het oog op uiteindelijke terugkeer in de maatschappij. Dat het af en toe werd gebruikt om mensen waarvan men wist dat deze gevaarlijk bleven permanent uit de maatschappij te verwijderen werd oogluikend toegestaan. Totdat er werd besloten dat er een einddatum aan de behandeling moest vastzitten (bezuinigingen), toen heeft men de longstay ingesteld.
Met het oog op het verbod op levenslang door de EU (en nederland volgt dat uiteraard slaafs) is tbs verworden tot een ideaal middel om gevaarlijke gekken wat langer achter de tralies te houden.

miff | 16-05-19 | 16:56

@miff | 16-05-19 | 16:56: Als vroeger in het nieuws kwam dat een misdadiger TBR/TBS kreeg mompelde mijn vader me altijd handenwrijvend toe 'die komt dus nooit meer vrij'.
Ik heb het idee dat we vroeger ook bijna nooit met recidiverende TBSers hadden te maken.

keestelpro | 16-05-19 | 17:00

@keestelpro | 16-05-19 | 17:00:
Ja hoor, maar je had alleen kranten die de berichtgeving verzorgden. En die keken wel uit wat en hoe de berichten in de krant kwamen, want anders werd jouw krant niet meer te woord gestaan door de ambtenarij. Reaguurderspanelen bestonden uit " ingezonden brieven" waarbij brieven van lezers die fel reageerden uiteraard niet werden geplaatst. Tevens behield men zich het recht voor " de reactie in te korten of aan te passen".
Internet heeft dit alles sterk veranderd en dd wereld tot het formaat van een dorp teruggebracht.

miff | 16-05-19 | 17:45

Ah, gaan we weer.....

mono-culti | 16-05-19 | 16:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken