Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moeilijk lekkere strenge CBS-sociologe: '33% jonge vrouwen ervaart respectloos gedrag op straat'

We zeggen niet dat als wij een stel bouwvakkers waren en we socioloog Tanja Traag op een mid-zomerse dag in haar lederen rokje voorbij zagen dartelen we haar ongezien na zouden fluiten hoor. Maar de kans is toch wel p < 0.05. Enfin, uit de Monitor Onveiligheidsbeleving is gebleken dat "respectloos gedrag" nogal een probleem is. In "zeer stedelijke gebieden [lees: veel Marokkanen en Turken, red]" ervaart 33% van de vrouwen tussen de 18 en 25 het wel eens. Tanja verklaart het als volgt: "Jongeren zijn onderling mogelijk wat minder verstandig in hun gedragsuitingen, uit jeugdige onbezonnenheid." Oh, okay. Wat trouwens ook een probleem is, is dat het CBS respectloos gedrag in de cijfers niet opdeelt naar soort, maar alleen naar 'dader' of context, namelijk: "door onbekenden op straat, door onbekenden in het OV, door personeel van winkels en bedrijven, door personeel van overheidsinstanties, door bekenden". Respectloos gedrag, waar zowel nafluiten als regelrechte intimidatie onder lijkt te vallen, wordt verder niet cijfermatig uitgesplitst. Jammer, wel, want nu weten we nog niet welke vormen van disrespect nu zo endemisch zijn. Meer getalletjes alhier, en nog veel meer aldaar.

Tanja is niet alleen lekker, maar blijkbaar ook moeilijk woke

Social

Reaguursels

Inloggen

Nagefloten op straat lijkt respectloos, toch verliest een groot deel van de vrouwen hun zelfrespect als het vanaf een bepaalde leeftijd weer ophoudt.

Het Vragevuur | 27-06-18 | 04:11

CBS-sociologe: '33% ..... en we socioloog Tanja Traag ......
Eerst is het een sociolge, dus een vrouwtje, en een regel later is het een socioloog, dus een mannetje. Als je persé met een NL-hysterie mee wil doen, moet je wel consequent blijven.
Overigens: hoe feministischer, hoe meer er volhard wordt in het gebruik van de mannelijke qualificatie.

issieookweer | 26-06-18 | 23:26

Vroeger hadden ze het over fluitende bouwvakkers op steigers .... nu is het naast het klimaat en uitstervend Afrika een van de meest belangrijke problemen.

Off-topic: Uitstervend Afrika valt wel mee .... heel Ethiopie stond in de jaren 80 op uitsterven (Band-Aid) maar is inmiddels alweer een van de dichtsbevolkte landen ter wereld met meer dan 100M inwoners ........ genoeg materiaal om de volgens hongersnood marketing campangne mee te voeden.

Ervaringsdeskundige | 26-06-18 | 22:17

Ik mis iets in het onderzoek. Hoeveel vrouwen worden er nagefloten door islamitische bouwvakkers?

Nivelleermarionet | 26-06-18 | 19:58 | 2

Heel weinig, bouwvak is zware fysieke arbeid waarbij je vroeg je bed uit moet. Een uitkering en bijverdienen met illegale zaakjes is veel lucratiever. Pakkans nihil en als je gepakt wordt heb je als moslim alle sympathie van de d666 rechter. Dus islamitische bouwvakkers zijn er amper.
Het past trouwens ook niet bij hun cultuur; de islam is van de afbraak en vernieling, daar past iets opbouwen niet bij.

Franker | 26-06-18 | 20:36

Hehehe.

issieookweer | 26-06-18 | 23:27

Respectloos gedrag is weer zo'n jeukterm waar je alle kanten mee op kunt. Wat precies wordt als respectloos ervaren ? Weten ze wel wat respect is?

Baron Clappique | 26-06-18 | 19:47 | 1

Heel simpel, het is respectloos als ze niet geïnteresseerd is in degene die het doet.

lacucaracha | 26-06-18 | 22:33

Ik vraag mij af hoe zij op deze uitslag zijn gekomen. Zullen mensen deze vragenlijsten niet invullen als zij NIET worden nagefloten etc?

Hondt | 26-06-18 | 19:22

Misselijk gedrag in het zwembad naar de 12-18 jarigen telt niet mee? En dat hele loverboygedoe ook niet?
Respectloos (ook sexueel) gedrag kom je als 3-jarige al tegen. Hebben die stoere 5-jarigen van hun oudere broertjes en neefjes geleerd.

Alquest | 26-06-18 | 19:17 | 1

Daarom neem je een betonnen zwembandje mee als je met je kinderen
naar het zwembad gaat.

getzappad | 26-06-18 | 22:58

Met dermate vage statistiek kun je problemen niet duiden laat staan aanpakken. Geldverspilling dus.

Wekkertje | 26-06-18 | 19:12 | 5

Met dank aan reaguurder @telelezer, GS, does ff topic.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 19:20

@telelezer Telegraaf meldt wel incorrect "inreisverbod voor moslims", waar het een landengroep betreft en meer dan 80% van de moslims er niet door getroffen zijn.

sockpuppet | 26-06-18 | 23:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb enkel last van nichten die de helde dag hun pikkie en die van anderen achter na open

joppo0 | 26-06-18 | 18:48

Wie is deze actrice? Ze houdt dus niet van fluiten tijdens de daad, dat weten we nu ook.

Curbed Cobald | 26-06-18 | 18:47

Overigens moet dit vrouwtje eens bij mij langskomen, Ik ben 62, en ervaar niet ander dan disrespect. Wil ik en winkel uit: er is altijd een allochtone jongere die zich onder mijn arm doorwringt. Wil ik zitten in de tram: Ik moet mijn stok gebruiken om in aanmerking te komen. Asl ik een trap op of af wil moet ik mijn 150 kg inzetten, duwen, soms klappen geven.... voor mijn leeftijd is er geen respect....

BenPakdee | 26-06-18 | 18:34 | 1

Een eeltplek op je voorhoofd plakken will do. Anders een bepaald gewicht gewicht omzetten in spieren. Filmtipje, for free, 'muay thai warrior' u is nog jong, kansen te over.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 18:46

Wie als meisje of vrouw niet lastig wil worden gevallen kan altijd nog haar toevlucht nemen tot het dragen van een boerka volgens de leer van de koran.
Zie Soera 33 vers 59 "O Profeet (Mohammed), zeg tegen jouw echtgenotes en jouw dochters en de echtgenotes van de gelovigen dat zij hun djilbabs over zich heen dienen te laten hangen. Dat is beter, zodat zij herkend zullen worden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Meest Vergevingsgezind, Meest Genadevol".
www.imgrumweb.com/hashtag/Djilbab

ccr316 | 26-06-18 | 18:12
-weggejorist-
geenwelidee | 26-06-18 | 18:05 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

#Me Too. Ook ik heb in jeugdige onbezonnenheid enkele malen op straat gefloten naar dames. Wel was dat een halve eeuw geleden, en het statement was in aanzienlijke mate anticlericaal gekleurd, want de beflotenen waren nonnen. Waarom zou je naar nonnen fluiten? Wel, ik besefte dat ze dat gewoonlijk misten, dus uit een vorm van mededogen, verdelende rechtvaardigheid. Nu zie je nauwelijks meer loslopende nonnetjes op straat, maar wel dames in heel vergelijkbare outfit, die wat dat betreft vermoedelijk tekort komen. Wat is er eigenlijk tegen om deze meisjes die onze collectieve allochtone gemeenschap links laat liggen qua befluiten, als autochtone Nederlander te compenseren? Zouden ze dat werkelijk afwijzen? Ik betwijfel het sterk. Met de nonnen had ik alleen (bescheiden) positieve reacties.

johannijhof | 26-06-18 | 18:04

Les nr 1 bij de les over presenteren: niet je handen fucking vouwen als een priester of non!

McMarx | 26-06-18 | 18:03

Ach je hoeft alleen maar te zeggen: "Je moeder, ja, die is een hoer"! en alle liefde die van zuid naar noord vloeit is voorbij.
Ps: het is wel een voordeel als je heel hard kunt rennen/sterk vriendje hebt.

BenPakdee | 26-06-18 | 17:45

Zo hallo. Die lust hem wel.

LibertasSimplex | 26-06-18 | 17:41

Filmtip: Je ne suis pas un homme facile.

Rest In Privacy | 26-06-18 | 17:37 | 3

Wel die komt totaal niet overeen met wat ik van de film vind.
Humor én geeft stof tot nadenken, een totale aanrader.

Rest In Privacy | 26-06-18 | 17:57

De film 'Marguerite' 2015. Vrouw geeft de hoge heren het nakijken met haar passie, haar levensdoel. / offtopic.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 18:07

Maar zijn dat niet diezelfde jonge vrouwen in 'stedelijke gebieden' die destijds met het stempotlood in hun vagijn op klaver gestemd hebben? Hoe meer hoe beter was het blijkbaar, dus nu dan ook niet gaan klagen, hè.

panacee | 26-06-18 | 17:34

Als ze haar bril ophoudt mag ze me doen.

solcama | 26-06-18 | 17:19

"Maar de kans is toch wel p < 0.05" Huh? De kans is op zijn hoogst P = x met significantieniveau p < 0.05. Iets met klok en klepel. lol.

Overigens had ik je ook nog wel zonder CBS tabelletje kunnen vertellen dat jongedames vaker hier en daar 'ongepast gedrag' ervaren dan oude taarten. Iets met rok en rekel. Ghehe.

einStina | 26-06-18 | 17:12 | 2

En dan nog is het de bedoeling dat het significantieniveau *groter* dan 5% is.

omanders | 26-06-18 | 17:38

Nee, p is de kans dat de uitkomst van P op toeval berust; p < 0.05 aanhouden als betrouwbaarheidsgrens is tamelijk gangbaar. Sommige wiskundigen zijn strenger en hanteren p < 0.02.

einStina | 26-06-18 | 18:03

Vandaag nog twee dames met manlief toege-psst dat aan de overkant van de straat alle ruimte beschikbaar was om het trottoir te versperren. Op meerdere armlengtens afstand, dat wel.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 17:10

Groepjes.
Die zijn vervelend.

Carmelita | 26-06-18 | 17:08

Trouwens die presentatrice, kort pittig kapsel en toch lekker? Wat is aan de hand?

Normpje | 26-06-18 | 17:03

Vandaag met vrouw van Oost-Antwerpen naar het centrum gefietst. En terug. Je denkt dat je in Iran fietst. Met hier en daar een neger-in. Erger nog dan de Schilderswijk. En toch, van niemand last. Maar ik blijf erbij; we moeten echt zo snel mogelijk van de islam af. Geen tijd te verliezen!

Normpje | 26-06-18 | 17:01 | 3

in antwerpen is volgens mij 75% van de kinderen onder 9 jaar van niet-westerse afkomst. ik ga dr vanuit dat deze cijfers voor vele w-europese steden gelden. in brussel is 80% van alle basisschool kinderen moslim. w-europa is afgeschreven, tis nog n kwestie van tijd

blabla9899 | 26-06-18 | 17:15

"Je denkt dat je in Iran fietst"
Ik heb nog nooit in Iran gefietst, maar mijn eigen ervaring met reizen in het Midden-Oosten en Centraal-Azie is dat respectloos gedrag helemaal niet voorkomt op straat. En dat mensen zeer gastvrij en hulpvaardig zijn. Fijn dat dat ook zo dichtbij kan. Bedankt voor de tip!

vrijstijler | 26-06-18 | 17:43

vrijstijler | 26-06-18 | 17:43 Mensen die het goed gaat in hun eigen
land zijn ook niet naar Europa gekomen.
Het waren boerenzonen die dachten hier tijdelijk "veel" geld te
verdienen en dat in hun thuisland te investeren in hun clan.
Men had volk nodig dat dom genoeg was om hele dagen aan een lopende band
vol te kunnen houden.
Winston Churchill waarschuwde al lang geleden voor de cult van wrede.

Waarom heeft men het als het over verbouwingen gaat nooit over
marokkers of turken maar altijd over POLEN????????

getzappad | 26-06-18 | 18:14

Ja sorry hoor, maar ik word echt ontzettend opgewonden door deze sociologe. Ik doe haar !

purist69 | 26-06-18 | 17:00 | 2

Huh? Het lijkt Ushi wel. U bent van de Asia typjes?

Pedronegro | 26-06-18 | 17:36

Ik ook, op voorwaarde dat ze tibetaanse keelklanken heeft geoefend.

BenPakdee | 26-06-18 | 18:47

Blanke vrouwen hebben hun clitoris nog, zou dat niet meetellen?

LuckyGirl | 26-06-18 | 16:59 | 5

vrouwen hebben hun clitoris nog, overigen zijn wannabee houri. Gedwongen en/of vrijwillig.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 17:17

Asian bitches the same-same

BenPakdee | 26-06-18 | 17:39

LuckyGirl | 26-06-18 | 16:59 Ik lik liever een clitoris en laat het tellen
aan iemand anders over.
Er is voor mij niets mooier dan een vrouw die meermaals luid en
duidelijk roept ik kan niet meer, ik doe alles wat je wil.
Vermijd dan het woord afwassen.

getzappad | 26-06-18 | 18:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat is te verwachten als je hordes Mekka’s loslaat in de geciviliseerde wereld. De geciviliseerde wereld gaat er dan weer een spannend onderzoek over schrijven alsof ze in een gezellige dierentuin rondlopen, nou its the islam you stupid: voor uw dagelijkse ontwrichting en middeleeuwse rituelen.

Bill Cosby | 26-06-18 | 16:56

Wat me ook wel interesseert is wat vrouwen door de jaren heen als "respectloos" betitelen. Ik bedoel, het lijkt me dat de beleving als zodanig óók aan verandering onderhevig is.
En het blijft lastig.
In een andere context is het juist respectloos om een vrouw die haar uiterste best gedaan heeft om er aantrekkelijk uit te zien in het geheel niet te complimenteren.

Schoorsteenveger | 26-06-18 | 16:51 | 5

Onzekerheid is heel onaantrekkelijk bij een man. Gratis tip.

A.U.EnLeven | 26-06-18 | 17:01

In Italie krijgen alle bjoetifoela laidie netjes een uitgebreid compliment. En daarop draaide zij haar ronde vormen nog eens. En hij zag dat het goed was.
(Toegegeven, de Italianen weten wel mooie complimenten uit te delen, niet sissen of zo)

Winter_is_coming | 26-06-18 | 17:04

winter is coming,
Dat lijkt wel een scene uit een ouwe film. Ik vind Italianen vaak behoorlijk serieus.

marjen | 26-06-18 | 17:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Kort-pittig kapsel.

En toch zou ik graag een trio met deze dame en die Herpesberger willen.

Mahatma | 26-06-18 | 16:48 | 3

Spreek wel een safeword af.

LuckyGirl | 26-06-18 | 16:49

Ik vind die "strenge sociologe" eerder wat subberigs hebben...

Muxje | 26-06-18 | 16:52

Mahatma | 26-06-18 | 16:48 | reageer
Kunnen wij daarna je SOA behandelingen bekostigen. Fijn.

VeelTeSteil | 26-06-18 | 16:52

Mevrouwtje passieve agressie trekt in 1 dagdeel 3 mocro's stuk.

LuckyGirl | 26-06-18 | 16:47

Volgens mijn vinden linkse vrouwen dit geweldig zo snuif je diversiteit op .Zo roggel in haar linkse smoel

automaat | 26-06-18 | 16:46

Dilemma: nafluiten van vrouwen op straat is respectloos; niet nafluiten van mooie vrouwen is geen respect tonen voor hun harde werk om er tiptop uit te zien. Moet ik bij het zien van een schoonheid nu wel op niet fluiten? Eie helpt me uit de brand!?

Winter_is_coming | 26-06-18 | 16:46 | 7

SuperGrover | 26-06-18 | 17:24
Precies, toon respect!

vluchtelingallergie | 26-06-18 | 17:41

Tuurlijk mag je als bouwvakker iets zeggen als er een mooie vrouw langs loopt, Winter_is_coming, niet iets ordinairs en vooral geen gesis. Maar het aloude vietview-fluitje kan zeker. En 'goedemorgen/goedmiddag schoonheid' kan ook. Verder kan misschien het een tikkeltje ouderwetse 'lekker stuk .................. uniekaas' ook. Je kunt het uniekaas weglaten. Voor bepaalde vrouwen geeft het zekerheid dat ze er goed uitzien als mannen op straat reageren op hun mooie uiterlijk. Het mag niet ordinair zijn en je moet vrouwen niet aanraken.. Mijn zus deed altijd knalrode lippenstift op, hoe roder hoe beter. Het allerroodst wat ze kon kopen. (Nog steeds trouwens.) En om te weten of ze de goede kleur had lette ze op de reactie van mannen. Als er weer één met gierende banden remde om haar beter te bekijken zei ze tegen me dat ze de goede kleur lippenstift had. Ik verbaasde me erover.

mamalookabooboothere | 27-06-18 | 11:33

Ohja, Winter_is_coming, ik heb het over bouwvakkers en die staan veilig een eindje op een bouwstelling. Of een man in een auto op de weg. Niet op het trottoir naast een vrouw gaan lopen en dan in haar oor fluiten. Dat gaat averechts werken. Of in haar gezicht roepen ofzo. Kan je op een oorvijg komen te staan. Het gaat over kerels op veilige afstand.

mamalookabooboothere | 27-06-18 | 11:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat ook een probleem is, is dat de CBS allochtonen vanaf generatie drie tot authochtonen rekent. Terwijl de praktijk toch aantoont dat ze zich niet zodanig gedragen

NasiGordon | 26-06-18 | 16:46 | 2

Hoe gedraagt een autochtoon zich dan?

koter | 26-06-18 | 17:16

Kotertje, mij werd in 1966 op 10-jarige leeftijd al ZEER duidelijk gemaakt dat men geen dames nafluit. Op straffe van een pak billekoek, ja!
En ik kan je vertellen: zo'n lesje blijft je bij.

BenPakdee | 26-06-18 | 17:42

Waar moet dit fimlpje dan voor zorgen, zet er dan op z'n minst Arabische ondertiteling onder.

lacucaracha | 26-06-18 | 16:44

Ik durf te wedden dat de hoofddoeken er veel minder last van hebben. #racisme

Peter_K | 26-06-18 | 16:43 | 4

Van de 100% vrouwen wordt hoofddoekjes niet nagefloten (10%), burkaatjes (0,001%), lelijke vrouwen (30%???), onverzorgde dames (30%???). Dus alle leuke dames krijgen complimentjes, de rest kijkt zuur omdat ze niet nagefloten worden.

Winter_is_coming | 26-06-18 | 16:48

Die horen: "Rot op", "Is dat een vent?" en "Sjezus wat lelijk".

Mahatma | 26-06-18 | 16:50

Peter,K
Eh já, dat is de functie van een hoofddoek, burka, niqaab.

Rest In Privacy | 26-06-18 | 16:56
▼ 1 antwoord verborgen

33%? Zoveel mooie vrouwen? Ik heb het; ik wordt bouwvakker.

Dr. Blechtrummel | 26-06-18 | 16:34 | 1

Grammaticaal gezien zal je in ieder geval niet buiten de boot vallen, denk ik zo.

Maltar | 26-06-18 | 17:43

In overig nieuws: 32% 020-zuidoost laaggeletterd. Je zou zomaar een verband gaan vermoeden.

Panos88 | 26-06-18 | 16:28 | 4

Bijna dan hè.

lacucaracha | 26-06-18 | 16:31

Ook wel een cultuurding. In Portugal worden (mooie) vrouwen toch vaak nageroepen (soms te smerig voor woorden); in buurland Spanje is het not done; hooguit een waarderende blik en groet. Opvoeding en nationale cultuur is dan toch wel een ding.

Winter_is_coming | 26-06-18 | 16:51

@KS
Vind u het niet een beetje denigrerend om allochtonen weg te zettten als crimineel en dom?

copywriter | 26-06-18 | 21:29
▼ 1 antwoord verborgen

Flutonderzoek. Als je dan zo'n meid een enquete stuurt vraag dan ook even gelijk naar het type of profiel van de nasisser/hoer-roeper of fluiter.

Rest In Privacy | 26-06-18 | 16:26 | 2

En een profiel van de dame in kwestie: topmodel, playboy model, vliegdekschip, .... En dan lekker data gaan correleren.

Winter_is_coming | 26-06-18 | 16:53

Het gaat niet altijd over het bevestigen van uw vooroordelen.

menage | 26-06-18 | 17:20

Als een vrouwtje respectloos bejegend wordt op straat moet ze diezelfde avond even aan haar ouders vragen wat die stemden in de jaren 70.
Weet ze met een beetje kijken naar de standpunten van die politieke partijen toen direct dat de oorzaak van de bejegening in het stemgedrag van haar ouders zit...

Wijze uit het Oosten | 26-06-18 | 16:26 | 2

“Als een vrouwtje respectloos bejegend wordt” woehaha

Rest In Privacy | 26-06-18 | 16:33

Kan zij tegelijkertijd vragen aan heur ouders hoe een vrouw, een echte dan, toentertijd in het leven stond.
(.) en zij moet achteraan in het donker
ergens staan, zo als het hoort
Maar eens dan komt de dag
dan luiden zij den klok,
en draagt zij witte bloemen
met linten aan haar rok
wanneer wij met elkaar
gearmd de kerk uitgaan
wat zullen zij dan kijken

Daar denk ik altijd aan.
(C) de Nijs, Rob
Malle babbe, een vrouw, werelds enzo

bij gelegenheid | 26-06-18 | 18:19

Is het een fluit of een psssst. Daar zit nogal enig verschil in tegenwoordig.

BozePaarseMan | 26-06-18 | 16:22

Linkse vrouwen willen islam, dan is dat wat jullie gaan krijgen, respectloze islamitische uitingen. Maar benoemen ho maar. Het is de islam. Maar dat snapt links nog steeds niet. Hoeveel domheid kan een mens eigenlijk aan? Is daar wel eens een onderzoek naar gedaan?

Datkanjenietmenen | 26-06-18 | 16:22 | 1

Was een stemming over een boerka verbod vandaag, Iedereen vóór het verbod, behalve de gebruikelijke idioten PvdA/SP/GL/D'66. Dus als die linkse vrouwen zich storen aan het na sissen , boerka over je kop en je hebt nergens meer last van.

Bennie Boos | 26-06-18 | 16:40

Man en paard noemen tante Toos. Anders ongezien de typhus met je onderzoek.

Pedronegro | 26-06-18 | 16:22 | 1

dit. Zelfs in de Telegraaf las ik geen één daderprofiel. Dat meisje in het artikel kon hem wel beschrijven als ze een foto zou zien. Maar hoe die man eruit zag, dat stond er dan weer niet bij. Waarschijnlijk te racistisch om te vermelden dat in de meerderheid van de gevallen het gaat om een usual suspect.

Vrouwtje_haram | 26-06-18 | 16:47

Daarom heeft de vrouw van Pibasso de zwarte band karate.

pibasso | 26-06-18 | 16:21

Malsi doet zoiets niet. Jaap en Mark wel.

Poessiepiloot | 26-06-18 | 16:21

Die gemiddelden slaan nergens op.
Vraag dit eens aan meisjes en vrouwen in Veendam. En daarna in Rotterdam.
Nadat je bekomen bent van de schrik (WAT een verschil!!!) , leg daar dan de demografische samenstelling van de bevolking van beide plaatsen overheen.

Captain Pervert | 26-06-18 | 16:21

Hop. "Onbekenden op straat".
Alweer een nieuw synoniem voor de verwarde islamitische man die altijd in de buurt is wanneer heel moeilijk te duiden maatschappelijke problemen zich voordoen.

Jan Passant mk2 | 26-06-18 | 16:20

Versta er werkelijk geen zak van Tanja. Verder ongezien de tyfus voor de propagandakechs van CBS.

VeelTeSteil | 26-06-18 | 16:19 | 1

Monitor Onveiligheidsbeleving.
Je gaat toch over je nek van zulke subsidieslurpers.
Pak de ECHTE kleine criminaliteit aan! In plaats van eindeloos jammeren en zuchten over 'belevingen'.
Subjectieve beleving is vage emotie. Daar kan een wetgever niets mee. Sterker, daar mag een wetgever niets mee. Want dan kun je vervolgd worden wegens de aanklacht 'vijand van het volk'.

marjen | 26-06-18 | 16:25

Ooow ik dacht dat dat hele nafluiten al een paar jaar verboten was!
Ligt het toch aan mij...

Rest In Privacy | 26-06-18 | 16:15 | 2

mag sissen en spugen en kk-hoerrr roepen dan nog wel?

telelezer | 26-06-18 | 16:22

Alleen verboten in Rotjeknor. Daar wordt dan ook niet meer nagefloten/gesist.

Winter_is_coming | 26-06-18 | 16:56

Veel jonge vrouwen tussen 18 en 25 in stedelijke gebieden stemmen wat?

Earl_of_Doncaster | 26-06-18 | 16:15 | 2

Juist... GL of D66 !
Hoe dom en naïef..

Jimmy Mc Clure | 26-06-18 | 16:20

Stockholm ligt niet ver van "onze" randstedelijke gebieden.

Jan Passant mk2 | 26-06-18 | 16:23

Vroeger op de bouw schreeuwden we naar alles wat er maar rondliep. En hoe kwaaier ze werden hoe mooier. Andersom ook.

Oprisp | 26-06-18 | 16:14 | 1

Toen vrouw Profundus vroeger langs een bouwput liep,was het een gefluit van jewelste,zag dat een keer toen ik met de hond ver achter haar liep.
Ik was zo trots als een aap met zeven lullen.
Mijn vrouw wat minder,blosjes enzo.

De Profundus | 26-06-18 | 18:26

Die pinguins die steeds voor mijn voeten spugen dat vind ik nou respectloos.

brughslurph | 26-06-18 | 16:13 | 1

Ja doen ze. Smerige lui

automaat | 26-06-18 | 16:41

Vroeger woonde ik in een klein Nederlands dorpje. Daar hoefde je vrouwen niet respectloos te behandelen, want dan kwamen ze bij je. Tegenwoordig in 020 is het stukje anders. Lijkt mij gevalletje grote stad met haar eigen soort inwoners. En overigens hoef ik hier geen studie voor te doen.

Schepvogel | 26-06-18 | 16:12

Respect moet je verdienen.

Leptob | 26-06-18 | 16:11 | 1

Exactamundo!

getzappad | 26-06-18 | 16:35

Waar ter wereld de islamitische achterlijkheid ook zijn intreden doet,
daar is onverdraagzaamheid, haat en ellende, generatie op generatie.
De islam moet je niet alleen weren en bevechten, maar uiteindelijk
vernietigen als het allergrootste kwaad.

Plorkface | 26-06-18 | 16:11 | 2

Mag niet van Brussel

telelezer | 26-06-18 | 16:25

Plorkface | 26-06-18 | 16:11 U heeft volkomen terecht GELIJK!

telelezer | 26-06-18 | 16:25 Brussel is het tweede grote kwaad dat
opgeruimd moet worden.
Het wordt tijd dat gezond verstand het weer voor het zeggen krijgt
ipv multinationals, die werknemers als een wegwerpproduct
behandelen.

Maar zolang er meer "geld" te verdienen valt met de handel in
aandelen van een bedrijf, dan er te verdienen is in de handel in de
producten die het bedrijf produceert gaat er niets veranderen.

getzappad | 26-06-18 | 16:48

Tanja Traag mijn god, dit mens heeft 1 mediatraining gedaan en heeft nu een fetish. Zo veel en vaak mogelijk met haar onuitstaanbare voorkomen op de buis/radio of internets zien te komen is met een betrouwbaarheidsinterval van 99% haar core-business. Wat is deze vrouw aandachtsgeil, zij wilt juist nagefloten worden. Dit is een soort Cruella de Ville, nekharen gaan overeind van haar en de berbers sissen haar echt niet na. Viezzz hoertje zal zij wellicht wel weer te horen krijgen maar dat snap ik ook wel.

Ferrari-racer | 26-06-18 | 16:10

0 comments + "jongeren = moslims" comment = 0 comments

AtjePatatje | 26-06-18 | 16:09

Schaamtecultuur + IQ van 85 + altijd toegang hebt tot porno maar nooit in het echt mogen = veel druk op de ketel en onbezonnen gedrag. Er zal een tijd komen dat de gemeenschap waar de daders toe behoren met een oplossing komen: hoofddoekje.
Geef het nog een jaar of 30 en we zijn er.

Vrouwtje_haram | 26-06-18 | 16:08 | 4

Die hoofddoekjes liggen dan klaar bij de politie op de balie. Als een meisje aangifte komt doen van respectloos gedrag krijgt ze gratis een doekje mee met het advies dat voortaan om te doen als ze over straat gaat. Anders krijgt ze volgende keer een boete voor uitlokking.

piloot47 | 26-06-18 | 16:37

Wijze uit het Oosten | 26-06-18 | 16:23
Ik ben geen islamiet hoor, ik ben haram.

Vrouwtje_haram | 26-06-18 | 16:45

Halalluja dan.

piloot47 | 26-06-18 | 16:46
▼ 1 antwoord verborgen

Hee meisssie, hee meissie, pssst, kijk dan meissie, niet kijken hè, vuile kankerhoer ik zal je n weet je...
Ach joh, die jeugdige onbezonnenheid, haha, dat hebben wel allemaal wel eens gedaan toen we jong waren, ja toch?

piloot47 | 26-06-18 | 16:07

Respectloos gedrag naar de burger is de norm bij dit kabinet.

Glasgow Argus | 26-06-18 | 16:07

Je rekt een container-begrip steeds verder op, zodat je eindeloos 'slachtoffers' en 'onderdrukkers' kunt vinden.
Eerst was het container-begrip seksuele intimidatie, maar dat is nu 'respectloos gedrag' geworden. Steeds ruimer, steeds vager om een beroep op de aanklagersrol en de subsidies te kunnen blijven doen.
Nooit gedacht dat de 'progressieven' van ooit zulke vreselijk benepen fatsoensrakkers zouden worden. Ook nog hypocriet tot op het bot.

marjen | 26-06-18 | 16:07 | 3

Dat is jaren geleden ook gedaan door mevrouw Draaijer over seksueel geweld. Door het begrip zo ruim mogelijk op te rekken kwam ze tot de conclusie dat zo'n 90 procent van de vrouwen seksueel geweld had ervaren. Daar had dus helemaal niemand meer wat aan, maar de media stonden er bol van. Heerlijk, verontwaardiging en deugen. Nu dus hetzelfde met respectloos gedrag. Een hele grote natte scheet, en het lost niets op.

piloot47 | 26-06-18 | 16:18

@piloot47: natte scheet? Laxeermiddeldiarree!

A.U.EnLeven | 26-06-18 | 16:24

Hmm, dat gebeurt als je teveel islamium slikt. Bij iedere drogist verkrijgbaar en handig op vakantie.

piloot47 | 26-06-18 | 16:31

Voor mannen is het cijfer 26,1%, hetgeen ik in het licht van dit nieuwsbericht (en de betekenis van respectloos gedrag) niet eens zoveel lager vind... Maar ja, lies, damned lies and statistics...

Gies van Agt | 26-06-18 | 16:06

Het begint met het probleem te benoemen en dat kan in 5 letters: ISLAM

JWZ_JMK | 26-06-18 | 16:06 | 5

JWZ_JMK | 26-06-18 | 16:06 Juist, dat en alleen dat moet verwijderd worden
uit de geciviliseerde samenleving.

getzappad | 26-06-18 | 17:01

De godsdienstige achtergrond lijkt me behoorlijk irrelevant. Vrouwen nafluiten is op straat is vooral een getuigenis van hoe weinig klasse iemand heeft. En dit hangt weer samen met de socio economisch positie. Vooral een manier om je mannelijkheid te bewijzen omdat er weinig andere wegen zijn dit te manifesteren. In de grote steden is het inderdaad zo dat het vaak allochtone jongeren zijn. Is niet zo gek omdat deze groep sterk vertegenwoordigd is in de grote steden. Een aanzienlijk deel is niet eens islamitisch: genoeg Surinamers, Antillianen, Kaapverdianen enz. Heb trouwens nog nooit gezien dat een serieus belijdend moslim vrouwen überhaupt in het openbaar benaderd.

koter | 26-06-18 | 17:29

Daar ga je dus de mist in, die is wel degelijk relevant. Moslims krijgen vanuit huis mee dat alle vrouwen zonder een doek op de kop hoeren zijn en zo behandelen ze ze ook.

JWZ_JMK | 26-06-18 | 17:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah, het Centraal Bureau voor Staatspropaganda maakt nu ook video's?
Zover zijn we dus al, dat de nepcijfers van hun nep-onderzoeken moeten worden aangesmeerd met een wijf.

A.U.EnLeven | 26-06-18 | 16:06

Ik vind het heerlijk als ik wordt nagefloten op straat.

HoerieHarry | 26-06-18 | 16:06 | 1

En het was niet de verkeersagent?

Dr. Blechtrummel | 26-06-18 | 16:44

Nou laten we de dobbernegers zeker niet vergeten als het om aanranding en verkrachting gaat.

Trumme | 26-06-18 | 16:06
-weggejorist-
Der_Joris | 26-06-18 | 16:04

De Islam is één grote respectloze ideologie, maar daar horen we Tanja niet over.

JackStick | 26-06-18 | 16:03 | 2

Achterlijke godsdienst

Valthermond0599 | 26-06-18 | 16:50

Tanja is wat traag van begrip, met heur achterlijkheid. Alsof het ene kwart van de nederlandse bevolking dit cbs gedoe niet doorheeft.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 17:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken