Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Doodziek. Rietveld Academie verbiedt lezing Kunstmeisje Kate, want "seksistisch en racistisch"

Och heere, de Gerrit Rietveld Academie. Ooit een vrijplaats voor vrijdenkers en het cultiveren van ideeën. Inmiddels zoals bijna elke onderwijsinstelling vervallen tot een parodie van zichzelf. En dan geen leuke parodie, maar zo eentje waarvan de volstrekt gratuite, geroutineerde en consequentieloze naoorlogse verzetsmentaliteit werkelijk elke vreugde uit je ziel zuigt. Studenten die het woord "triggerwarning" gewoon sans ironie gebruiken om de authentieke zielen van hun medestudenten van corruptie te behoeden. Het bestaat nog steeds, hier, in ONS LAND. Werkelijk, een hand vol staalwol doorslikken levert nog meer zielsvreugde op dan deze culturele treinramp zich te zien ontvouwen. 

Wat wil? Ons aller Kate Sinha (bovenstaand) en haar vriend Stefan Ruitenbeek van van Keeping It Real Art Critics (KIRAC) zouden aanstaande donderdag een praatje geven over een nieuwe aflevering over Bert Kreuk. Superleuk, en toen ineens was daar student en kunstfascist met lekker gek groen haar Jonathan Aldenberg, die in de openbare Facebookgroep van de Rietveld Academie begon te deugjanken (mirror) omdat dit nu eenmaal is wat bij gebrek aan gewicht omhoog gevallen kunstfascisten als Jonathan Aldenberg doen. 

Het duo zou "seksistisch" en "racistisch" zijn, en wel om de volgende zin van Kate: "Het toppunt was wel de tentoonstelling van Zanele Muholi, waarbij de bezoeker geacht werd geïnteresseerd te zijn in de luie spinsels van een verwende snol, alleen omdat ze uit Zuid Afrika komt, lesbisch en zwart is." Ook was Kate's bovenstaande analyse van Weinstein natuurlijk gelijk aan het rangeren van de treinen naar het Oosten. Enfin, in Aldenbergs kielzog werden ineens een paar blikken aan generieke kunststudenten met een mening opengetrokken. En dan natuurlijk allemaal van het type dat denkt dat ze op de barricade staan terwijl zij juist de vreugdeloze status quo van de subsidiekunstwereld belichamen. Jullie pathetiek is werkelijk met geen pen te beschrijven en we weten dat jullie dit diep van binnen ook weten.

Maar toen kwam het allerergste. De Rietvelddocenten die hun studenten juist middels blootstelling aan een breed ideeënspectrum tegen hun eigen psychische ontoereikendheid moeten leren wapenen, besloten gewoon heerlijk met de 5 minutes of hate (zie alle screenshots alhier) mee te doen en aan te sturen op het VERBIEDEN van de gehele lezing. Prijswinnend kunstenares en Rietvelds hoofd Vrije Kunstfascisme Yvonne Droge Wendel alsook Rietvelddocent Audiovisueel fascisme Tobias Karlsson plaatsten (onderstaand) berichten die er gewoon doodleuk toe opriepen het tweetal kalt te stellen. Gefeliciteerd met jezelf, tuig.

Vandaag leerden de pure zieltjes via het Grote Scherm dat Kate en Stefan preventief verboden zijn. "The Gerrit Rietveld Academie has decided to cancel the hosting of the première of KIRAC: 100% Integrity, Bert Kreuk. Numerous alumni, students and teachers have expressed their concerns regarding previous KIRAC statements that touch on diversity issues. Being an institute of education (in art and design), we give priority to our responsibility to guarantee a safe learning environment."

En dit alles wordt door studenten onthaald met de totaal Orwelliaanse tekst: "May this serve as an example of the power of affirmative action, collectivity, and communality. Thank you all, who contributed by opposing the event, and also to the Rietveld for listening."

Dit land is doodziek.

Reaguursels

Inloggen

Knap meisje, ik denk dat er een aantal Rietveldjes jaloers zijn geweest.
Mooie omschrijving van haar ook, bijna literair.

Brabobitch | 06-02-18 | 20:16

De videos van KIRAC zijn een aanrader als je wel van kunst houdt, maar niet van alle pretencieuze bullshit die hier al te vaak voor door gaat. De dame en heer fileren dit soort "kunst" tot op het bot. De manier waarop ze betreffenden hiermee confronteren zou je stijlvol Geenstijl-achtig kunnen noemen. De reactie van betreffenden is vaak belachelijk en in mijn ervaring ook kenmerkend voor het huidige kunstwereldje. Iemand met kritiek en/of afwijkende mening wordt snel verketterd. Men is niet geïnteresseerd in een inhoudelijke discussie, men is puur bezig met het veiligstellen van de eigen positie/baantjes. Het gaat in dit wereldje ook niet om wat je kan maar om wie je kent (baantjes/opdrachten doorschuiven). Wat dat betreft is het net politiek.

Kicksalot | 06-02-18 | 14:27 | 1

Heel goed samengevat. Ik was ook al fan van KIRAC. Volgens mij heeft Kate sowieso een IQ van 190 of is dat racistisch van mij

kapoerewiet | 06-02-18 | 19:11

Leve het vrije woord. Ahum.

mozaard | 06-02-18 | 13:53

Ik zou een #IkOok-discussie willen beginnen over de onderwijskwaliteit van de Gerrit Rietveld Academie. Deze is namelijk erbarmelijk, weet ik uit ervaring.

Enkele voorbeelden van hoe het er daar aan toe ging:
* Veel leerlingen kwamen structureel te laat en werden hier niet op aangesproken.
* Het verzuim onder leerlingen was erg hoog, maar ook hier werd niets van gezegd.
* Het aantal lesuren was erg laag.
* In de praktijkvakken kreeg je geen ambacht aangeleerd. Ook werden er nauwelijks theorievakken aangeboden.
* De school werd niet goed schoongehouden (prullenbakken zaten altijd vol, er vlogen overal fruitvliegjes rond).
* Het Engels had het Nederlands verdrongen (toen al).
* Goede docenten bleven niet lang. De docenten die bleven waren allen van een bepaald allooi (zogenaamd progressief en niet al te intelligent, soms openlijk activistisch). Ze pasten meer in de "bedrijfscultuur" dan dat ze goede docenten of kunstenaars waren.
* In een schooljaar waren er maar twee beoordelingen. Je moest dan een expositie geven die werd beoordeeld door je eigen docenten. Er was geen onafhankelijke examencommissie o.i.d. Voor je studievoortgang was een goede verstandhouding met je docenten daarom onontbeerlijk en absoluut belangrijker dan wat je maakte. De beoordeling zelf was op niets gebaseerd en bestond uit plusjes, minnetjes en allerhande holle frasen.

Ik ben erg teleurgesteld in de Gerrit Rietveld Academie. Gelukkig ben ik er niet verkracht.

La_vie_etait_reelle | 06-02-18 | 13:27

Quote van Mr F. Zappa :"Sex is kompleet belachelijk, tenzij je er zelf mee bezig bent."

cat22 | 06-02-18 | 12:55

De Rietveldacademie heeft een KultuurKamer, lekker nostalgisch toch...?

F. von Zeikhoven | 06-02-18 | 11:40

De toon van de KIRAC censoren! Ik kan hier niet tegen. Schrap alle kunstsubsidie laat mensen door wel of geen kaartjes of objecten te kopen bepalen welke kunstenaar van zijn werk kan leven en welke pas na zijn hongerdood bekendheid mag genieten maar dit "jij hoort er wel en jij hoort er niet bij" toontje is toch te lachwekkend voor woorden laat staan om er instituten, titels en belastinggeld aan te wijden? Wat een circle jerk man man man.

trip666 | 06-02-18 | 11:19

De toon van de KIRAC censoren! Ik kan hier niet tegen. Schrap alle kunstsubsidie laat mensen door wel of geen kaartjes of objecten te kopen bepalen welke kunstenaar van zijn werk kan leven en welke pas na zijn hongerdood bekendheid mag genieten maar dit "jij hoort er wel en jij hoort er niet bij" toontje is toch te lachwekkend voor woorden laat staan om er instituten, titels en belastinggeld aan te wijden? Wat een circle jerk man man man.

trip666 | 06-02-18 | 11:19

Engerds. Samenvatting: "Jij hebt een andere mening en die is objectief gezien fout (hoe dan?) en daarom moet je tot zwijgen gebracht worden."

Er is een verschil tussen de 'populistische' (lol) VvMu, waarbij soms kwetsende en zelfs domme dingen gezegd worden, en het iemand volledig het zwijgen willen opleggen. Als je denkt dat dat hetzelfde is, heb je het helemaal mis (objectief gezien natuurlijk) en moet je je bek houden jij nazi racist. Kijk zo komt het dus over.

Halveneger | 06-02-18 | 11:18

Alsof deze mensen ertoe doen in de echte wereld. Ze leven slechts nog dankzij werkende mensen die belasting betalen.

Ik dacht dat kunst ging om grenzen opzoeken, schuren, breken, zijn ze dat vergeten?

Noltie | 06-02-18 | 10:39

Slim meisje

Angelina-a | 06-02-18 | 10:24

Dat meisje in het videootje heeft een hele nare meneer die een hijgerige slecht-Engels voice-over doet, maar ze heeft wel lieve sproetjes en een geile stem. Dus ik blijf nog even kijken. Geen idee waar ze het over heeft.

Kameroudste | 06-02-18 | 10:05

Trieste losers in de marge, die nu nog wat mogen zeggen, maar over 5 jaar onder de armoedegrens zitten met een uitkering, omdat ze niks kunnen. Gun ze deze lol nog even.

Mather | 06-02-18 | 09:59

Cultuurkamer op zijn Nederlands.

jaap932057795966 | 06-02-18 | 09:45

Eerst zekerheid hebben over de identiteit van de persoon achter het pseudoniem Aldenberg. iedere gek kan wel een onschuldige naam kapen.
Pas bij zekerheid het grondverzetschuifelapparaat aanzetten.

hallevvezool | 06-02-18 | 09:34

Sinds de 'progressieven' zich met kunst zijn gaan bemoeien is kunst alleen maar lelijker geworden. Zielloze concept nonsens en 'activistische kunst' openen de beurzen hier in NL. Maak je wat over het milieu of over minderheden dan is het kassa! Ik stond erbij en keek ernaar. Al die linkse clubjes die elkaar budget toeschuiven. Cultuur is hier gegijzeld door links maar dat wil niet zeggen dat kunst an sich weg moet. Die dilettanten moeten om die geldpotjes weg dan krijgt de echte kunstenaar (mensen die echt wat kunnen) weer lucht.

Axelvon | 06-02-18 | 09:30

Ik zou dr doen. Sterker nog; ik denk dat ik deze week ergens bij de Rietveld academie ga posten, d'r dan naar huis volg om d'r aan te randen. Dat vindt ze immers spannend, en dus geil. Ik voel me hiervoor enorm uitgenodigd door haar video. ik kon er niets aan doen meneer agent; ik was gebiologeerd en wilde weten hoe het af zou lopen.
Dit meisje is doodziek.

GifKikkert | 06-02-18 | 09:12 | 3

U bent zelf doodziek. Haar analyse is juist. Vrouwen spelen met de macht van een man zoals kinderen met vuur. In haar analyse is daarmee de vrouw onderdeel van het verkeerd uitpakkend spel en niet zozeer alleen maar passief slachtoffer. Ze ging immers niet met het pokdalige kantoorpikkie mee met die dikke bril maar, bewust, met Weinstein.

Hufterst | 06-02-18 | 09:31

Hufterst | 06-02-18 | 09:31
Ja, en dat deden ze uit angst. Omdat het Weinstein was, een machtige man die carrieres in Hollywood kan maken maar ook breken. Die vbovendien schatrijk is en voorzien van een heel leger aan advocaten, managers en andere enabelers. Niet omdat ze het spannend vonden, niet omdat ze "wilden spelen met vuur", maar uit pure angst. En dus slaat haar analyse als een tang op een varken.
Dit meisje heeft zelf prostitutiefantasieën. Dat moet ze helemaal zelf weten. Maar dat betekent niet dat alle andere vrouwen dat ook hebben. Je kan niet zomaar iedereen over één kam scheren, enkel en alleen omdat er bij jezelf een steekje los zit.

GifKikkert | 06-02-18 | 09:39

@Gifkikker
"Maar dat betekent niet dat alle andere vrouwen dat ook hebben."

Ze heeft het niet over alle andere vrouwen, maar over de vrouwen die zelf naar hem toe gingen.
Dit meisje ziet het heel goed. Slim meisje.

Angelina-a | 06-02-18 | 10:32

De nieuwe STASI is herrezen en is als ware gedachtenpolitie op zoek naar mensen die vage termen als inclusiviteit, intersectionaliteit en communinaliteit niet omarmen.
Safe learning environment mijn mannelijke blanke reedt. Leren doe je door uitgedaagd te worden. Een mening vorm je in de confrontatie met een breed pallet meningen. En een persoonlijkheid krijg je door tegendraads te durven zijn, niet door met die hysterisch jankende sneeuwvlokjes mee te lopen.

Zeddegeizot | 06-02-18 | 09:12

Nog niet zo lang geleden ging je gewoon naar een college, voorstelling of iets anders dat werd georganiseerd om pas daarna je mening hierover te deponeren. Tegenwoordig wordt alles meticuleus uitgeplozen om er zeker van te zijn of alles wel binnen de eigen bekrompen ideologie valt. Als er ook maar de kans bestaat dat er iets als kwetsend kan worden opgevat dan is de wereld te klein. Men brengt verdomme niet eens het respect op om naar andersdenkenden te komen luisteren, om daarna te zeggen wat je ervan vond. Nee, wat zij hebben te vertellen valt zogenaamd in een paar regels samen te vatten omdat al die deugmensen zo vreselijk goed door hebben hoe de wereld inelkaar steekt. Context doet er niet toe, het gaat alleen maar om een paar woorden die niet gebruikt worden zoals zij dat zouden willen.

Ik heb speciaal een account aangemaakt omdat ik deze trend van totale waanzin spuug en spuugzat begin te worden. Safe spaces m'n reet. Op een universiteit of academie dien je kennis van de wereld op te doen, je eigen ideologie hoeft daar niet bevestigd te worden.

DeHondDoetNiks | 06-02-18 | 09:07

Wat ik nou maar niet wil begrijpen: waarom heet het hebben van een afwijkend/kritisch/sarcastische blik op de kunst populisme en het via FB etaleren en doordrammen van PC onderbuikgevoel niet?
En verder: Noorderling is ook in het bezit van een papiertje waarmee ie zich afgestudeerd beeldend kunstenaar mag noemen. Gelukkig niet van het Rietveld. Maar dat papiertje is al vergeeld van ouderdom, dus stamt nog uit een tijd die opruiend en provocerend was, van voor het Digitale Volksgericht dus.
De lezingen, exposities en workshops van toen zouden nu nauwlettend door het OM worden bekeken. Daar werd ook tegen geprotesteerd door een kleine groep maar dat leverde dan discussie op, geen verbod. En zo hoort het.

noorderling | 06-02-18 | 09:05

Het beste is ze te herkennen, die SJW's. Veelal komen ze de organisatie binnen en degene die ze aanneemt let niet op. Hier het bestuur. En als ze zich eenmaal ontpoppen dan ben je in de aap gelogeerd. Spuiten helpt niet en er komen er steeds meer bij want ze nemen elkaar aan, dit soort neo-bolshevieken.

wingload | 06-02-18 | 08:58

Achter de uitspraak van mevrouw Evangelista ontbrak slechts 1 ding. "Sieg Heil" aan het einde

batvoca2 | 06-02-18 | 08:41

Weet je wie ook kunst verbood?

Bigi Bana Boy | 06-02-18 | 08:18 | 1

Niet alle kunst hoor. Sommige kunst was prima te doen.

The2Amendment | 06-02-18 | 11:01

Oplossing , meer subsidiebelasting innen bij die onwetende hardwerkende kudtburger .

Marklabanus | 06-02-18 | 07:56

Wat is het Engels vreselijk van die jankmeneer. Het is alleen in NL interessant - en zelfs hier niet echt - maar hij moet steenkolenengels uitpoepen om belangrijker te klinken.

redanx | 06-02-18 | 07:56 | 2

'I find this beyond problematic....'

bisbisbis | 06-02-18 | 08:28

70 procent van de studenten aan de Rietveld komt uit het buitenland, op een enkele Vlaming na verstaan die geen Nederlands. That's why.

overdrijfnietzo | 06-02-18 | 08:38

Wat een malle jongen, met zijn groene haar. Wie neemt er nou groen haar?!
"Wat een rebel", zullen ze wel denken als ze hem zien staan in de rij bij de Albert Heijn.

ZegMaar | 06-02-18 | 07:06 | 2

Als ik groen haar had, dan liet ik het toch verven (Finkers)

Hufterst | 06-02-18 | 09:32

In zijn dorp ver in de provincie waarschijnlijk wel ja.

The2Amendment | 06-02-18 | 11:01

Laten we de subsidie kraan dicht draaien, dan droogt dit zooitje Antifa nietsnutten vanzelf op... Dit heeft niets meer met kunst te maken

Joostmochtnietsweten | 06-02-18 | 06:39

Eerst je lidmaatschap van de Reichskulturkammer ophalen voordat je naar de Rietveld academie gaat.

bergsbeklimmer | 06-02-18 | 06:03

https://www.geenstijl.nl/5134822/groenlinks_vuistdiep_in_racist/
Wat informatie over de gekwetste kunstenaar.

Is dit nog nieuws? | 06-02-18 | 05:39

Die zanele (kunstenaar)
Is dat niet die ene die in die Airbnb stond samen met nog iemand die van de trap gegooid/viel? En dat zij daarover Twitter aanzwengelde?

Is dit nog nieuws? | 06-02-18 | 05:36 | 3

Ah, ja dus.

Is dit nog nieuws? | 06-02-18 | 05:38

Klaagsnol dus.

kaasfondue | 06-02-18 | 07:35

Ach, verdómd - het kwam mij al ergens vaag bekend voor... die mevrouw is dus gewoon een overlastgevende beroepsnegert met een schare hersenloze aanhangers in homosferen, die ook nog eens geld van ons allemaal ontvangt uit de grote cultuurruif ... - tsjá: daaaaarrrrr mag je natuurlijk helemaal niets over zeggen, ook al zouden de wanproducten van je 'kunst' (=verkleedpartijtje) niet tot een tentoonstelling in het Stedelijk, maar veeleer tot onmiddellijke verwijdering uit de westerse samenleving moeten leiden.
-
Eigen schuld, Kate - quod licet Iovi, non licet bovi.

bisbisbis | 06-02-18 | 08:42

Nou heb ik weinig op met kunst en literair gezever maar die Kate Sinha legt het wel haarfijn uit! Toppertje!

Rest In Privacy | 06-02-18 | 00:59

"A safe learning environment", hoe draagt het annuleren van de lezing precies bij aan de veiligheid? Of hoe draagt het wel houden van de lezing bij aan het verminderen van de veiligheid? Wat een slap gelul zeg.

Hasj_en_Wietje | 06-02-18 | 00:56 | 1

De tere oortjes van het goedvolk dienen behoed vooriedere mogelijke wanklank.
-
Ook al ging het geplande praatje daar helemaal niet over - als iemand in een grijs vereleden ooit wel eens iets gezegd zou kunnen hebben dat niet deugt, zoals een luie zwarte lesbische snol die niets presteert een luie zwarte lesbische snol die niets presteert noemen, dan moet je dood.
-
Waarbij je er toch niet aan moet denken dat Sinha een witte luie lesbische snol als zodanig zou hebben benoemd - want dan had iedereen z'n schouders opgehaald en was overgegaan tot de orde van de dag.
-
Hoofdzaak: zwart. En zwart is per definitie goed, heilig, onaantastbaar en boven iedere banale aardse vorm van twijfel verheven, want: zwart.
-
( het kan zowaar de enige denkbare reden zijn dat je in Nederland in een museum komt te hangen ...)

bisbisbis | 06-02-18 | 01:38

Grappig dat de natuur ons toch altijd weer helpt, wezens die je uit de buurt moet houden zijn altijd fel gekleurd, zo ook de meeste SJW's

Papierversnipperaar | 06-02-18 | 00:52

Lees net dat in het SM een conservator werkt die Hripsimé Visser heet...
Over Zanele Muholi: 'In de serie Somnyama Ngonyama speelt zij met de culturele verwijzingen die de vaak zo complexe Afrikaanse kapsels bevatten, door zich te tooien met haarcreaties waarin volstrekt banale huishoudelijke voorwerpen zijn verwerkt, zoals wasknijpers of schuursponsjes. Ook deze serie is nog in ontwikkeling en moet uiteindelijk resulteren in 365 zelfportretten, één voor elke dag van het jaar. Eind 2013 won Muholi de Prins Claus prijs en in 2015 kocht het Stedelijk vier werken van haar aan.'

Zenzeo | 06-02-18 | 00:28 | 1

Verder is ze niet te spreken over Airbnb. Die groen links verhuurder met het trap gooien/vallen nadat ze het appartement heeft niet uit wilden. Daar was deze kunstenaar bij.

Is dit nog nieuws? | 06-02-18 | 05:42

Ruim na de Middeleeuwen, Renaissance nl.wikipedia.org/wiki/Renaissance kwam de Romantiek. Kunst moest uitdagend zijn en met een knipoog daarop volgden de jaren 60 van de vorige eeuw: Vrijheid, blijheid en sex voor iedereen. In al die jaren waren het de 'bon vivants' en vrijdenkers die op intellectueel gebied, en inzake kunst de toon aangaven. Wij, zuur rechts behoudende mannen, vonden dat allemaal belachelijk. En nu? Nu zijn de rollen omgedraaid. Literatuur, hoge kunst en intellect zijn uitgehold want iedereen is ondertussen een topper immers? Je mag nu pas meedoen in het wereldje als je daar beschaafd wordt geacht en toe deugd. En ik als belastingbetalende witte man vind dat eigenlijk wel grappig!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 06-02-18 | 00:22

En alles in het Engels hè... Gerrit Rietveld zou zich omdraaien in zijn graf. Ja, u leest het goed, Gerrit Rietveld van De Stijl, niét Garrett Riedfeld from The Style.

Zenzeo | 06-02-18 | 00:13

Yvonne droge Wentel is misschien een VvMU-killende fascist, maar geen taal-nazi. Engels schrijven lukt haar namelijk niet: "to have open doors for people that wants to discuss this".
Sigh & Groan.

nick.name | 06-02-18 | 00:11

Vriendin (knettergek, wel lief) heeft daar gezeten, denk niet dat ze hier achter staat. Weet het eigenlijk wel zeker haar werk is seksistisch op het perverse af. Ohohoh preutsen

Bokito ergo sum | 06-02-18 | 00:03 | 1

Heb je haar gevraagd of ze de letters p , d en b ook sexistisch vindt? Lijken wel wat op een penis met ballen, heb ik een keer gehoord van zo'n type.....

Is dit nog nieuws? | 06-02-18 | 05:45

De titel en inleiding zegt genoeg. De rest hoef en wil ik niet lezen. Sjw zijn weer op pad.

Schepvogel | 05-02-18 | 23:54

Niet verbazingwekkend. Iedereen twee centimeter rechts van Stalin heeft al jaren niets meer te zoeken in de zelf-feliciterende linkse circlejerk van de 'kunst' wereld.

His Lordship | 05-02-18 | 23:52

Kijk net even dat filmpje.... Pfff, naar zulk gezever zou ik ook niet willen luisteren. Maar dan ga ik gewoon niet heen en niet pleiten om het anderen onmogelijk te maken te luisteren en te bespreken.

BlowingBubbles | 05-02-18 | 23:52

Leve het vrije woord, in klank en expressie. Zij heeft helemaal gelijk. Als iemand uit Zuid Afrika, lui is, slecht presteert en alleen maar om haar afkomst en kleur een podium krijgt, ben jezelf in- en intriest hypocriet en niet serieus te nemen. Dit geldt ook voor de bestuurders van de Gerrit Rietveld Academie. Het geeft ook hun niveau aan. Meelopers van politiek correcte deugertjes. Vrije denkers geef deze mensen een podium. Je hebt daar het zielige instituut Gerrit Rietveld toch niet voor nodig. Mijden deze academie.

De Evangelist | 05-02-18 | 23:33

Zanele Muholi is niet zó maar een luie lesbische zwarte snol, ze is ook nog eens 'visueel activist'. Dat u 't effe weet. Van dat activist, dus.
-
www.stedelijk.nl/nl/tentoonstellingen...

bisbisbis | 05-02-18 | 23:27

Kunstmeisje Kate heeft er in 1x meer fans bij dan er studenten zitten op die nare in zichzelf gekeerde Rietveld echo chamber. Hoi Kate!

Bert Konterman | 05-02-18 | 23:14

Wederom een voorbeeld van de totale angst die leeft onder de bestuursklasse om eens een podium aan tegengeluid te geven. Als de beroepsgekwetste tere zieltjes, zelf nooit wat te melden, roepen "spring" dan vraagt de bestuursklasse in koor "Hoe Hoog?!". Het meest schokkende... het is een minderheid, een marginale groep die geenszins de kern van de samenleving vormen die dit gedaan krijgen. Ten koste van vrije meningsuiting en vrije expressie, ten koste van de mogelijkheid om een kritisch oordeel te vellen... ten koste van alles dat de vrije mens dierbaar is en een morele samenleving behoed voor het absolute kwaad van de totalitaire staat en de gevangen mens zal de bestuursklasse buigen voor dit tuig.
Zij laten zich pesten door een handjevol inhoudsloze, betekenisloze en uiteindelijk waardeloze crapulen. De vrije kunsten zijn dood. Lang leve de Stalinistische kunstpolitie. Gerrit Rietveld draait zich zo hard om in zijn graf dat van de NAM wordt geeist dat zij de gaswinning in Soesterberg terugschroeven.

Myrkie | 05-02-18 | 23:13

Wat een doffe ellende. Ooit, in de echt vrije jare, deel van de Rietveld (theaterontwerp), toen was het al erg, en het is dus alleen maar erger geworden. Geen hoop voor het Westen. Kate en Stefan gelijken de sprekers van toen die nu allen - ja bijna allen - het land hebben verlaten. De slimmen spreken zich uit in de kantine's de dommen proberen kunst te maken. Ik behoor tot de dommen-willens en wetens.

Maartenalsoptwitter | 05-02-18 | 22:55

Heel mooi. Precies netjes zoals het hoort. De nazis wilden dat ook.

Rest In Privacy | 05-02-18 | 22:49

Nog eens het filmpje van kunstmeisje Kate nog eens bekeken. Haar beschrijving is een literair product. Dat zo'n "slachtoffer" naar Weinsteins kamer gaat om haar schoonheid te meten aan zijn lust, en dan tegen de situate aan te lopen dat zo'n man haar schoonheid niet in waarde weet te consumeren, waardoor ze in d'r sexuele transactie iets terug krijgt wat voor haar waardeloos is, waardoor ze zich bekocht en bezoedeld voelt.

Ik wou dat ik dat zo bedacht had, en op rijm. Damn. Als extra laag in het verhaal is kunstmeisje Kate natuurlijk zelf ook nog allerbeminnelijkst en zit de gemiddelde reaguurder daar dan weer heel ambivalent naar te kijken.

Hufterst | 05-02-18 | 22:42 | 1

En terecht.

Omnisofos | 05-02-18 | 23:39

't is ook wel een clubje hoor op Rietveld. doorgaans te ver van het padje voor enig verzet, dus dit is al een hele prestatie.

oorwormpie | 05-02-18 | 21:40

Ik werd een keer bij een post-doctorale opleiding op design gebied gekoppeld aan een Rietveld 1e-jaars studente design om gezamenlijk een project te doen. Leuk om als praktijkman uit de loopgraven weer wat frisse input te krijgen toch? Ik vroeg haar enthousiast wat ze zoal geleerd en ervaren had in het eerste semester. "Niet veel" zei ze. "We hebben de eerste maanden met docenten en studenten gediscussieerd over de exacte naam van onze design opleiding". WTF!?!

BASinnic | 05-02-18 | 21:37

Doet me denken aan de tekst van de filmmaker die beschreef wat een Nederlandse film vandaag de dag is; eerst moet de film "goedgekeurd" worden door 400 commissies. En als elk mogelijk scherp randje eraf is gezaagd "mag" hij vertoont worden. Het gaat nog zover komen dat The Simpsons en South Park alleen nog in "aangepaste" versie op tv mag komen.

dysdiadochokinese | 05-02-18 | 21:29

En dat alles in het Engels. Je zou, om te trollen, gewoon in het Duits moeten antwoorden. Al was het maar omdat Adolf H. ook een kunstenaar was!

omanders | 05-02-18 | 21:29 | 1

Yep, en dan nog ook nog Engels op havo 3 niveau

Zorc | 05-02-18 | 21:36

Ons werd wel es iets over 'lering en vermaak' uitgelegd.
Dit verwees dan naar een mate van gelaagdheid van betekenis die oppervlakkig en/of dieper kon zijn. Hier zat vaak ook een mate van evenwicht tussen, of spanning zo je wilt.
De crisis in de contemporaine beeldende kunst is die theoretische verantwoordingsterreur: vooral de meisjes zijn doodsbang om vrij stromende kunst op hun beloop te laten. Het docentenkorps vertrut zienderogen en Kate wordt daarom gewantrouwd.
De nieuwe opschudding in de beeldende kunst zijn mannen die hun kloten eens tonen.; mannen testen en vrouwen testen mannen. Het is dus waar.
De komende avantgarde maakt kunst dat er lekker uit ziet zonder dat je een boek hebt gelezen.
En dus toch, Amerika, wat een land.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 05-02-18 | 21:28

GS lijkt me een prima platform om het gedoe alsnog voor het voetlicht te brengen!

Frau Merkel | 05-02-18 | 21:28

Het lijkt wel een soort van massa-psychose te worden, dat SJW-gejank. Iedereen lijkt wel besmet. Een soort van Walking Dead, maar dan anders.
Tijd om het kromzwaard uit de kast te halen.

fdisk | 05-02-18 | 21:21

Bwhahaha. Ja dat is typisch Nederland. Niemand interesseert zich voor paar lelijke schilderijtjes tenzij het opeens blijkt dat ze gemaakt waren door mensen met Down-syndroom, dan staan ze er opeens met natte slipjes uren naar te staren. In de linkse hoofdjes is een lijst ingebakken die rechtse mensen een loser-list zouden noemen; daar staan dan op: homo/lesbo/trans/etc, asielzoekers, moslims, negers/overige niet-blanken, geestelijk gehandicapten, etc. Je bent een 'loser' als je niet je prestaties voor zichzelf laat spreken, maar zonodig je achtergrond/situatie erbij moet halen. De "kunstenaar" (kuch) waar de uitspraak over ging, scoort dan 2 loser-punten, want "uit Zuid-Afrika komen" staat sinds 10 jaar na de afschaffing van de Apartheid niet meer op de lijst. Kwam ze "als vloegtelieng uit Syrie" en met hoofddoek op had ze nog wat extra puntjes kunnen scoren.
Maar in de Linkse Wereld ben je dan niet een held, maar een dubbel-held en is elke vorm van kritiek strengstens verboten! En suggereren dat het een onlosmakelijk verbonden is met het andere valt daar onder.

EnNouJijWeer | 05-02-18 | 21:15 | 1

Word up!

Omnisofos | 05-02-18 | 23:42

Sorry hoor, maar progressief is allang gekaapt door rechts.

boccelullus | 05-02-18 | 21:15 | 1

Omdat links er niets mee deed.

boccelullus | 05-02-18 | 21:15

Om de een of andere reden doet me dit denken aan de zaak die Jordan Peterson definitief op de kaart heeft gezet. SJW-ers + universiteit = machtsblok op links.

spinselsinjehoofd | 05-02-18 | 20:57

Oh, de ironie, dat Tobias Karlsson niet inziet dat zijn uitspraken vooral betrekking hebben op hemzelf:

“and are rightly quetioning if the Gerrit Rietveld Academie at all is a progressive institution”

En, ook heel mooi:

“We really do not need to offer yet one more platform for narrow minded and offensive opinions”

En we weten dat dit gebeurt, bij de vrouwenstudies op Amerikaanse universiteiten, maar op de Gerrit Rietveld? Ga je schamen, Karlsson.

Andreas B. | 05-02-18 | 20:57 | 3

Hij komt uit Zweden en daar zijn ze wat SJW-gehalte betreft gelijk aan hun Amerikaanse collega's. Daar lijken ze een systeem aan het optuigen zijn dat lijkt op dat van het Rode Leger met de politiek commissarissen. Voor elk "type" wetenschapper wordt er een pendant in het leven geroepen met een gender studies achtergrond.

nikolaos | 05-02-18 | 21:04

Ik hoorde toevallig van de week dat sommige "asielzoekers" daar meerdere vrouwen hebben, en meedere kinderen per vrouw (het geval is 2, en dan 5 bij de ene, en 4 bij de andere). En leven alleen van de staatsruif. En wat bleek? De Zweden hadden daar helemaal geen probleem mee! Tsja, jij om 8 uur 's morgens mij je baas moeten zijn, en de hele dag hard werken, en anderen een lekker lui leventje op nahouden. Dan moet je wel goed gestoord zijn = SJW.

EnNouJijWeer | 05-02-18 | 21:19

Ik weet niet of ze daar geen probleem mee hebben. De volgelingen van het Ethisch Verantwoorde Dogma wel maar het gros durft er niet over te praten.

Dat is het hem: Je weet niet wie jou als dissident voor racist, xenofoob, homofoob e.d. zal uitmaken en je weet ook niet wie daarin meegaan en wat daardoor de consequenties zullen zijn. Wel dat die enorm kunnen zijn.

nikolaos | 05-02-18 | 21:31

Gezellige boel daar zo te lezen. Ben bang dat die academie feestjes ook niet meer zijn wat het geweest is.

Harry Turtle | 05-02-18 | 20:56

Zou Gerrit Rietveld zijn naam nog wel aan zo'n treurig instituut verbonden willen zien? Ga je diep schamen, zieke Engels bazelende kudt-academici.

Rest In Privacy | 05-02-18 | 20:52 | 1

De heer Rietveld verdiende goed met zijn werk. Ik vermoed dat 99 procent van "zijn" studenten levenslang veroordeeld zijn tot het staatsinfuus ivm "onbegrepen kunst."

Rest In Privacy | 05-02-18 | 22:16

Nog een reden waarom ik het niet met de FvD eens ben wat betreft kunstsubsidie: gewoon afschaffen graag. Dan hoef ik ook niet ongewild mee te betalen aan dat soort miepende 18+ kleuters en hun Melkertbaantjes in die sociale werkplaats genaamd "de artistieke wereld". Als arrogante zelfoverschatting een kunstvorm was hebben ze het summum nu wel bereikt.

In alles zijn die SJW'ers wat ze een ander verwijten: fascistisch, collectivistisch en intolerant naar andersdenkenden. Het is alsof ze tegen hun eigen spiegelbeeld staan te praten. Nog dommer dan de domste rednecks met hun inverse racisme: niet kunnen inzien dat een zwarte, lesbische vrouw net zo goed een kreng of een slecht kunstenares of poseur kan zijn, net als een blanke vent. Vrijheid van meningsuiting zijn ze gewoonweg tegen, maar proberen dat te verhullen door te doen alsof je gekwetst voelen, zelfs namens een ander, een beperking daarop moet zijn. Terwijl vrijheid van meningsuiting juist erom draait dat er onwelgevallige dingen gezegd mogen worden. Anders bestaat het gewoon niet...

Ondertussen kun je die moderne kunstenaars op weinig origineels of authentieks betrappen. De enige emotie of diepere gedachte die ze oproepen komt niet uit hun waardeloze werk, maar uit de woedende vraag hoe mensen toch zo gesloten van geest kunnen zijn en het zelf niet doorhebben. Een gewatteerde cel is ook een safe space jongens\meiden\onzekeren. Probeer die eens uit, in plaats van de rest van de wereld erin te willen proppen als je alles zo bedreigend vindt. Of wordt gewoon volwassen en leer omgaan met tegenslag en tegenspraak.

Ik bedoel werkelijk: een "veilige leeromgeving"? Komt de vijand binnen met een kalashnikov of zo? Of alleen een mens met een andere mening die je niet aanstaat? En dan dat debiele commentaar van die figuur dat studenten er komen voor een "progressieve" academie. Gut, ik dacht dat je naar de kunstacademie ging om een goed kunstenaar te worden i.p.v. je politiek te laten indoctrineren?

Je hebt progressie, vooruitgang en je hebt doorschieten. Als je na decennia progressie op de plaats van bestemming bent aangekomen: een vrije wereld met gelijke rechten waar we elkaars verschillen respecteren of minstens tolereren, is het nogal zinloos om doelloos door te willen karren. Laat staan zover door te reizen over de aardbol dat je pardoes dankzij de rondheid van de wereldbol precies op de plek uitkomt waar je juist van weg wilde komen: verstikkend conformistisch collectivisme.

Wol | 05-02-18 | 20:50

We hadden ooit in Nederland een cultuur waarin men vrij en open discussieerde over gedachtengoed, hoe bevreemdend de ideeen soms ook mochten zijn. Dat kan en mag blijkbaar niet meer van een groep buitenlandse studenten, die op kosten van de Nederlandse belastingbetaler in hun SJW bubbel bezijden de cultuur van het land en instituut hun drek mogen ventileren en feitelijk de zaak naar hun hand zetten. Waarom financieren we deze onzin überhaupt?

MAURIK | 05-02-18 | 20:50 | 1

Ik voel al jaren aan.... dat het gaat om, hoe kinderachtig het ook klinkt, een soort doorgeslagen jaren '65-'75 hippie cultuur, wat op alle gebieden in bijna alle westerse landen/maatschappij-en 'onvermurmbaar' is.... de KERN van onze moraal. Terwijl iedereen met een beetje intelligentie begrijpt dat 'NIET ALLE culturen gelijk zijn'. Die hippie gedachte is niet ok. Je moet dus per definitie je intellect beschermen. Het gemiddelde Somalische IQ is 60..... Is dat mss wat Thierry bedoeld.

Omnisofos | 05-02-18 | 21:11

Alles in het Engels? Daarom heb ik niet gekozen om in Nederland geboren te worden. Ik vond juist Nederlands mooi.

onnosel | 05-02-18 | 20:48

"the power of affermative action"?
Je hebt niemands mening veranderd. Je hebt alleen iemand belet te spreken trut.
Ik zou eerder willen spreken van the weakness of arguments. Om nog maar te zwijgen over de kinderachtigheid van dit alles. Net of je met je vingers in je oren roept "LALALALA Ik heb het debat gewonnen want ik hoor je niet meer!"

Rest In Privacy | 05-02-18 | 20:48

Er gaat te veel subsidie naar kunst want dan krijg je dit soort uitspraken uit een parallel universum van Snowflakes.

Nichtsneues | 05-02-18 | 20:45

Jezus Maria. Als ik ook dat stuk van Karlsson hierboven teruglees, dan gaan niet alleen de haren in m'n nek omhoog, ook haren op m'n pasgeschoren ballen. Wat heeft dat soort een absurde kijk op de wereld. Karlsson geeft geen enkel fking idee, hoe bizar 'populistisch' zijn betoog ECHT is. Hij is zelf een ranzige k*t facist, om zoiets te willen VERBIEDEN op de Academie. Hypocriete linkse stakkertjes zijn het. Allemaal.

Omnisofos | 05-02-18 | 20:36 | 2

geeft = heeft. :(

Omnisofos | 05-02-18 | 20:37

Same. Ik vond het interessant dat hij het over teleurgestelde studenten heeft in zijn stukje.

nikolaos | 05-02-18 | 20:47

Hulde aan Kate!!! Knappe, invoelende analyse van het Yin/Yang verhaal, dit is nu de Wijsheid van een échte Vrouw en niet al die SJW's of 'feministes' uit shithole Amsterdam

pigadaki | 05-02-18 | 20:35 | 1

En het levende bewijs van de stelling van Baudet dat alle vrouwen het liefst overmand willen worden. #Bah

Rommelende Onderbuik | 05-02-18 | 20:58

Make the world a better place. CHECK
Kill everybody who disagrees. CHECK
Was getekend, de Rietveld academie.

dr Rechts | 05-02-18 | 20:32

Wel weer grappig dat ze voor de amusementswaarde kiezen door de hele discussie in steenkolen Engels te voeren.

Mike_DB | 05-02-18 | 20:29

"Don't burst my bubble!"

marcoplarco | 05-02-18 | 20:25

Ik voel een kunstfobie aankomen.
Die had ik nog niet.
Sommige fobieën heb ik dubbel.
Misschien kunnen we ruilen?

Kanarie_Geil | 05-02-18 | 20:19

Wordt er al gecontroleerd op entartete Kunst?

Broma | 05-02-18 | 20:18

Kate's analyse is zó waar! Dit is dè kern van intieme relaties tussen man en vrouw. Iedereen, die dit niet durft te beluisteren zal nooit weten wat het mens zijn behelst.

Toontje50 | 05-02-18 | 20:15 | 1

Helemaal mee eens!

B. Randnetel | 06-02-18 | 12:04

Toen het nog mocht, had ik haar zeker gedaan.

Rest In Privacy | 05-02-18 | 20:15

Klakkeloos achter elkaar aan lopen, zonder enige diepgang of zelfreflectie. Vooral geen enkele kritiek op iets durven uiten. Want oh jee... je zal maar bij de 'populisten' worden ingedeeld door andere deugvolkers... zucht...

Rietpieper | 05-02-18 | 20:14 | 1

Over populisme gesproken.

Omnisofos | 05-02-18 | 20:41

Het beste bewijs dat Engels in de lessen niet werkt, en compleet ontspoort is, in alle mails en communicatie van alle sjw's, docenten en Rietveld academie zelf.

TheseDays00 | 05-02-18 | 20:11

Kan Yvonne Droge kut ook in het Nederlands communiceren? Of spreekt een stoel ook al Engels?

gnor | 05-02-18 | 20:10

Triest dat die lui allemaal in het Engels communiceren. Alsof ze zo internationaal bezig zijn. Net echte Amerikaanse SJW's.

Hommel | 05-02-18 | 20:08 | 1

70% van de studenten op de Rietveld Academie komt niet uit Nederland.

overdrijfnietzo | 05-02-18 | 20:40

Ok, dus kunstenaars en filosofen (de naar eigen zeggen "hoeders van de waarheid") die zich vroeger van allerlei avant-garde taboe doorbrekende ongein bedienden moeten zich nu in een "veilige omgeving" kunnen bewegen, anders moeten ze huilen. Hoe treurig.

geenspam | 05-02-18 | 20:06

Ik vind kunstmeisje Kate dapper.

Rest In Privacy | 05-02-18 | 20:03

Hehe. Pislink worden omdat KIRAC een alternatieve verhaallijn achter het Weinstein verhaal legt, waarin Harvey niet het monster met de rode ogen is, maar een sneue middelbare man met witte onderbroek. En ondertussen een podium geven aan de zoveelste uitgekauwde performance kunstenares die met haar menstratiebloed in een paar 'vieze vegen' abstracte werk maakt. Rietveld is af.

PureYak | 05-02-18 | 20:03

Wat je met scrabble allemaal niet kunt doen met K U N S T
Nu u un kut kust kunt u stuk.
O wacht... dat is ook seksistisch.

Premier Trutte | 05-02-18 | 20:03

Wie laat er dan ook kleuters toe op z'n onderwijsinstelling? Dan krijg je dit.

LiniaalRectaal | 05-02-18 | 20:00

Je zal maar een echte kunststudent met talent zijn en in dit web van kleuter-achtige SJW's met groen haar en gender issues gevangen zitten. PC-maffia typetjes als Yvonne en die (natuurlijk Zweedse) Tobias vinden een paar krabbels op de vloer, wat willekeurige objecten in aluminium folie of een SJW trol met bivakmuts en kartonnen bordje met daarop een instagram waardige deugslogans al kunst. Een Vermeer, Rembrandt en al die andere grootmeesters in de kunst draaien zichzelf om in het graf.

Ketchupbadger | 05-02-18 | 19:59

Griezels.
Griezels gonna be griezel.
Is dat erg (?), ja en nee.
Inhoudelijk is 't niet erg, dat de kunstacademie zichzelf ontmaskert als de zoveelste enge kongsi. Dat waren ze altijd al, als 'verlichte' voorhoede van 't geweten van de maatschappij.
Is 't dan formeel foute boel (?), néé, er zijn altijd uitzevende schuddende bakjes, waarbij de selectie plaatsvindt door 'n mechanisme van soort-zoekt-soort.
Wat is er dan wél erg (?), nou, de vóórselectie, voor wie al in dat kliek-wereldje wil rondstappen 'om de wereld te verblijden met jouw inbreng', dié voorselectie levert per definitie rare buitennissigen op; zeg maar, de miskende genieën, die maar niet als genie worden erkend door de anderen.
Ik zie nog steeds het nadeel niet.
Nou, griezels gonna be griezel, en dat betekent, dat zolang die griezeltjes in navolging van Kloos blijven prevelen, 'l' art pour l' art', ofwel, de kunst is er voor de kunst alléén, zolang wordt 't nooit meer iets met kunst. Alleen maar egocentrische bellen-blazerij binnen 'n bubble. Het kost veel, zo'n Rietveldacademie, maar dan heb je ook niks. Dat is 't slechte nieuws; we subsidiëren de eindeloze stroom van onzin, en die grapjassen vinden dat al kunst, als je 'n vlaggetje in stront steekt.

Der Paulie | 05-02-18 | 19:57

Dit zijn dus de gekwetsten die eigenlijk opgesloten zouden moeten worden in hun veilige safe space, ver gehouden van de normale wereld. Deze zwaar psychische gestoorden horen niet de vrijheid te hebben, ze horen opgesloten te zitten in opvoedingskampen, dat zal ze leren. Ze doen niet anders dan anderen ziek maken met deze achterlijkheid te uiten, het geduld raakt op met deze jankerds.

lanexx | 05-02-18 | 19:57

We ain't seen nothing yet. Wat ik je brom.

BlowingBubbles | 05-02-18 | 19:56

Als je als feministe voor eens en voor altijd een duidelijk standpunt in
wil nemen, weiger dan alles wat door mannen bedacht/uitgevonden en
geproduceerd/gebouwd is.
Laat de vellen maar weer hangen, ook de plastisch chirurg in vanaf
heden taboe.

getzappad | 05-02-18 | 19:56 | 1

in=is

getzappad | 05-02-18 | 20:05

Wat is die kroontje?

Sjeik-Sjotum | 05-02-18 | 19:55 | 5

KroonOpHetWerk *dit, *dat.

getzappad | 05-02-18 | 20:07

Bedoelt u het roze kroontje hiernaast?

bisbisbis | 05-02-18 | 23:23

Kroontje is teken dat mensen betalen en daarmee hun identiteit verifiëren. Om nepnieuws tegen te gaan. Toch?

Is dit nog nieuws? | 06-02-18 | 05:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik geloof er niets van dat elke student het hier mee eens is.
Waarom telt hun mening niet.
Zet dan op de gevel 'Rietveld Academie, alleen voor neo-marxisten'.

marjen | 05-02-18 | 19:54

Oh gerelateerd: zou het helpen om media campagnes te voeren door bepaalde merken heel hard aan types als Sunny Bergman en Quincy Gario te verbinden? Zo van, die en die merken staan vierkant achter het wereldbeeld van die twee malloten. Ik denk dat het dan heeeeel gauw is afgelopen met de preutsheid in de media.

1nfidel | 05-02-18 | 19:54

Sowieso zijn al die kunstige quinoa kauwers al boterzachte slapzakken die met hun tere zieltjes al amper in de buitenwereld mee kunnen, maar dit slaat toch echt weer alles.
Het enige wat dit kweekt zijn mensen die beginnen te huilen of piepend weg rennen wanneer ze een beetje weerwoord krijgen of geconfronteerd worden met hun aanzienlijke intellectuele beperkingen.

Het vervelende is helaas dat dit soort types nu hebben ontdekt dat de vorige generatie van hun soort zich heeft opgewerkt tot docent en bestuur van de instellingen, en bijzonder gevoelig is voor hun safe-space bullshit.

Wel grappig dat dit soort gedrag meer overeenkomsten heeft met fascisme dan ze zelf comfortabel zouden vinden, aangenomen dat ze überhaupt tot enige zelfreflectie in staat zijn.

Rest In Privacy | 05-02-18 | 19:54

Wat een heerlijke mensen. Als zij het niet met jouw wereldbeeld eens zijn mag je geen podium krijgen want hate speech. En als je op hun argumenten wil reageren is het ook hate speech. En racisme natuurlijk. En transfobie. En vrouwonvriendelijk. Nee, deze kranige studenten weten wel hoe ze zich moeten verweren in de maatschappij! /s

1nfidel | 05-02-18 | 19:52

Pfff.... word zo moe van die al de 'kunstenaars' met hun eindeloze drang naar erkenning en zelfbevlekking. Ratelend over hun eigen gedachten en vooral afkeur van anders denkende. Iets wat een echte, niet gesubsidieerde kunstenaar geen ene moer scheelt en vooral vrijdenkend is, zoals het moet zijn.

salsaparilla | 05-02-18 | 19:51

"problematic"

Yup. 100% SJWspeak

Gen. Maximus | 05-02-18 | 19:50

Gaat de zelfde kant op als in de USA. Het linkse studenten gajus wil beschermd worden tegen afwijkende meningen , veel akties daar om onwelgevallige sprekers te weren. Slappe hap natuurlijk bij de leiding van deze zgn Academie die zijn naam niet meer waard is .

Zwizalletju | 05-02-18 | 19:50

Het ene deel van de kunstwereld die de andere censureert , het eigen voet afknauwen is begonnen .

Castor12 | 05-02-18 | 19:45

SJW gelul van een wijf met groen haar. Ergens heeft deze persoon de juiste afslag gemist.

BozePaarseMan | 05-02-18 | 19:44 | 2

Volledig mee eens. Al klinkt het vreemd komemde van een paarse man.

Mahatma | 05-02-18 | 19:47

Haha lol.

BozePaarseMan | 05-02-18 | 19:51

Komt wel een keer een reactie op, op al die politieke correctheid, zoals de sexuele revolutie na de preutse jaren die eraan vooraf gingen.

Slough | 05-02-18 | 19:44 | 1

Precies. En wat zal er een hoop salt bij komen. Ik verlang naar deze politiek incorrecte revolutie. Wat zal het smullen zijn om dit soort addergebroed eens aan de tand te voelen en aan de schandpaal te nagelen, gewoon, omdat het kan.

Ketchupbadger | 05-02-18 | 19:49

Grappig dat Engels van knulletje Aldenberg: "But I thrust in our efforts as a group."
Waar gaat ie dan mee thrusten? Met zijn ongetwijfeld kleine piemeltje?

knutsel_ | 05-02-18 | 19:43 | 7

getzappad | 05-02-18 | 20:10
Lol! Mooi.

Basil Fawlty | 05-02-18 | 20:18

getzappad | 05-02-18 | 20:10
Of op z'n Sybil's "Oh I know!" Hahaha!

Basil Fawlty | 05-02-18 | 20:20

Thrust groups effort, Rietveld kunststroming....
'Gangbang (De) Stijl'

kleurdoosje | 05-02-18 | 21:36
▼ 4 antwoorden verborgen

OT dat 'treinramp van een <vul in>' is wel een beetje een stopwoordje van jullie aan het worden @redactie, of niet?

Kees Maf | 05-02-18 | 19:42 | 2

Begin lekker je eigen blog, zou ik zeggen.

Hufterst | 05-02-18 | 19:43

Ik denk niet dat iemand daar blij van wordt

Kees Maf | 05-02-18 | 19:53
-weggejorist-
KroonOpHetWerk | 05-02-18 | 19:59

Word wel erg oranje hierzo

rein9576 | 05-02-18 | 19:39

Och, dit is aan de ene kant ook wel weer typisch voor het kunstwereldje, dat immers bestaat en evolueert uit bepaalde stromingen en anti-stromingen. Over zeventig jaar leren ze de kinderen op de middelbare school tijdens de lessen culturele vorming over de ambivalentie van de vroeg 21ste-eeuw, waarin het dwangbuis dat diversiteit heet tot gevolg had dat iedereen een grijze jurk aan moest trekken. Waarin deze dezelfde grijze jurk alle diversiteit weer teniet deed.

Grappig is natuurlijk dat lieden die naar kunstinstellingen gaan vooral het liefst apart van de heersende (kunst)beweging willen zijn, maar nu het meest voor de eenheidsworst zijn.

Van Urk | 05-02-18 | 19:38

De kunst en cultuurwereld zit vol met sjw. Gelukkig hebben GS nog.

Mahatma | 05-02-18 | 19:38

"I find this beyond problematic"
[....]
Kind regards,
Tobias Karlsson

Jezus Christus, is de wereld een 4chan miem geworden?

Williz | 05-02-18 | 19:38

Jos Tiebent | 05-02-18 | 19:33 |
Drie! Ghé

Tuborg øl | 05-02-18 | 19:38
-weggejorist-
KroonOpHetWerk | 05-02-18 | 19:37

De blik op de wereld mag ook niet meer te breed worden voor de mensen. Zeker niet voor sneeuwvlokjes.

Earl_of_Doncaster | 05-02-18 | 19:37

*Canefield academy

redthehaghue | 05-02-18 | 19:36

Triest dat deze ooit toonaangevende en vernieuwende school de laatste jaren is verworven tot een vreugdeloze beklemmende knutsel- en fröbelclub.

Mr. Happy | 05-02-18 | 19:36 | 4

" knutsel- en fröbelclub"
Cynische ghehehe.
Inderdaad jammer.

Basil Fawlty | 05-02-18 | 19:39

Dat straalt toch slecht af op de serieuze knutselaar. :)

knutsel_ | 05-02-18 | 19:45

Hahaha!

Basil Fawlty | 05-02-18 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

Ik rotzooi maar wat aan.
*hakoena matata neuriën doet*

Lewis Lewinsky | 05-02-18 | 19:32

Gaat er overigens staatsgeld naar die toko? Anders wobben we ze ff de moeder over de bestedingen daarvan of zo.

F#ckingAwesome | 05-02-18 | 19:29

Zouden de subsidie aanvragen ook in het Engels gedaan worden?

Trumme | 05-02-18 | 19:28

Tsjah, de waarheid is hard.

Rest In Privacy | 05-02-18 | 19:28

Wat leuk, Kate beschijft hier hoe een boef meisjes uitmaakt voor kech omdat deze
alleen een lift willen geven en verder niet op zijn avances in gaan.

NatNiks | 05-02-18 | 19:27

Jeeeej, een topic op 9 minuten over. Iedereen in meltdown?

Tuborg øl | 05-02-18 | 19:27 | 1

Dharma jonge.

steekmug | 05-02-18 | 20:22

Mijn oudste is gelukkig nog maar 2, dus ze hebben nog ff daar in t onderwijs om weer een beetje normaal te gaan doen.

F#ckingAwesome | 05-02-18 | 19:26

Dus je ziet eruit als een seksdoll van de goedkope opblaassoort en dan twitter je dat je blij bent dat iets verboden wordt vanwege het vermeende seksisme?

Linkse allergie | 05-02-18 | 19:25

he? kroontjes op?

drastic | 05-02-18 | 19:25

KIRAC zei de Rietveld stoel.

steekmug | 05-02-18 | 19:25 | 3

Lol

Lewis Lewinsky | 05-02-18 | 19:35

KIRAC zei de Rietveld stoel
met een diepe zucht
allebei de de handjes
wanhopig in de lucht

Hufterst | 05-02-18 | 19:40

Rietveld wilde juist seks toegankelijk maken voor iedereen.

Rest In Privacy | 05-02-18 | 20:12

psygologie studentes.,.

newray | 05-02-18 | 19:24

Rietveld, werd toch bekend van zijn leunstoel gemaakt van bamboefluiten?

Jos Tiebent | 05-02-18 | 19:24 | 3

Ben je niet in de war met de kunstenaar Quinsy?

Rest In Privacy | 05-02-18 | 19:30

Bamboe? Beuken, naar ik meen, u doelt op de 'stokkenstoel'. Zit prima, overigens, al ben ik met 1.83 te lang voor 95% van de stoelen en banken...

Analia von Solmsch | 05-02-18 | 23:21

"to guarantee a safe learning environment."
Oh my bloody f*cking god! Gigantische facepalm. Alsof je les geeft aan kleuters.

Basil Fawlty | 05-02-18 | 19:24 | 4

Nee, het zijn millennials. Nog veel erger.

Otman | 05-02-18 | 19:36

Zolang we maar oppassen dat we hun geslachten niet verkeerd benoemen!

Ketchupbadger | 05-02-18 | 19:53

Ehm, wat verwacht je dan van een generatie die (nog) minder met sex heeft dan hun ouders of grootouders...?

DutchMountain | 05-02-18 | 20:41
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een smerig, seksistisch meisje.
Mijnheer Onderbuik valt op karaktervolle vrouwen die niet louter afhankelijk zijn van hun lichamelijke kwaliteiten, maar toch wat in hun mars hebben.
En laat dat een emancipatoir lesje voor je zijn!

Rommelende Onderbuik | 05-02-18 | 19:24 | 1

Dit meisje heeft het dus over die Amerikaanse karakterloze vrouwen die louter afhankelijk zijn van hun lichamelijke kwaliteiten, en niets in hun mars hebben,
en zelf naar Harvey toe gaan
en daarna teleurgesteld zijn over zijn zwaktes, en ook na het teleurstellende bezoek nog niet eens een rolletje krijgen.
Actrices die iets in hun mars hebben, komen er zonder Harvey ook wel.

Angelina-a | 06-02-18 | 10:45

De voertaal is Engels en de argumenten klinken Amerikaans. Zo ziet intolerantie anno 2018 eruit.

Rest In Privacy | 05-02-18 | 19:23 | 4

Inderdaad

Basil Fawlty | 05-02-18 | 19:29

+1

Acar_ketimun | 05-02-18 | 19:46

De voertaal zou Engels moeten zijn, maar ik hoop dat mevr. Wendel geen Engels geeft...

Steven Avery | 05-02-18 | 19:48
▼ 1 antwoord verborgen

"... we give priority to our responsibility to guarantee a safe learning environment..."
Is een omgeving meteen onveilig wanneer er meningen worden verkondigd die sommigen onwelgevallig zijn?
En wanneer is een leeromgeving veilig? Wanneer er enkel welgevallige meningen toegestaan worden en "het kwaad" systematisch buitengesloten wordt? Is een kunstacademie een kindercrèche, of een kleuterschool, of een blijf-van-miin-lijf-huis?
Dus na de musea en de kunstcritici nu ook de kunstacademies... Willen die instellingen zichzelf opblazen of zo? Zichzelf volkomen overbodig maken? Het heeft er alle schijn van.
Maar wat maakt het uit? Het voortbestaan van kunst hangt gelukkig niet af van de geloofwaardigheid of zelfs het bestaan van kunstopleidingen. Een diploma kunst is sowieso iets heel raars. "Ik ben kunstenaar, want ik heb een diploma kunst op zak" is kolder, precies zoals "ik ben filosoof want ik heb een studie filosofie afgerond".
Safe... Op zeker spelen is dat, en op zeker spelen verdraagt zich niet met kunst scheppen, nooit.

Schoorsteenveger | 05-02-18 | 19:23 | 3

Dit zie je ook veel op universiteiten in de VS. Tere studentenzieltjes die snel gekwetst zijn. Het is gelukkig slechts een minderheid, maar wel een luidruchtige minderheid. En een niet zo intelligente minderheid. Bestaande uit studenten die eigenlijk niet op een universiteit thuishoren.

Rest In Privacy | 05-02-18 | 19:26

En die minderheid beslist op dit moment Kuifje. Eng!

Basil Fawlty | 05-02-18 | 19:28

Basil Fawlty | 05-02-18 | 19:28
Alleen omdat we dat met z'n allen laten gebeuren.

BlowingBubbles | 05-02-18 | 20:02

Iemand moet die kunstacademie meiskes dan ook maar uitleggen dat palen voor studiepuntjes dan ook niet meer kan...

quazi | 05-02-18 | 19:23

Nederland is verloren. Nog even en we krijgen een Maoïstische regering.

paost712 | 05-02-18 | 19:23

Typisch kenmerkje van die deughelden: nooit ofte nimmer bieden ze ruimte voor kritiek of het ter discussie stellen van de eigen standpunten.

Op twitter wordt iedereen de moeder geblockt, op Facebook en in blogs staan reacties standaard uit, en IRL-podia van Foute mensen worden getorpedeerd.

Bange, kleinzielige en trieste mensen.

raskol | 05-02-18 | 19:22

Het verbaast me niets, ook al dat gedoe met Blankedeblank, in de naam van tolerantie alles verbieden is de nieuwe trend. De kunstwereld was al ziek, nu wordt het wel erg benauwend.

Rest In Privacy | 05-02-18 | 19:22

"Het toppunt was wel de tentoonstelling van Zanele Muholi, waarbij de bezoeker geacht werd geïnteresseerd te zijn in de luie spinsels van een verwende snol, alleen omdat ze uit Zuid Afrika komt, lesbisch en zwart is."

Lewis Lewinsky | 05-02-18 | 19:21 | 4

Lewis Lewinsky | 05-02-18 | 19:23
Nee, maar dat is slechts een feitelijke constatering. Daar hebben de SJW hysterisci niet zoveel mee.

BlowingBubbles | 05-02-18 | 20:04

Sja. Kennelijk moet je elke oprisping die uit een zwart iemand komt keiherd toejuichen want het is zo knap en ze komt vanuit die achterstandspositie en kijk nou toch eens hoe ruimdenkend wij zijn enzovoorts enzovoorts.
Allemaal racistische argumenten in mijn boekje, waar het originele statement niet gaat over de huidskleur maar over het gebrek aan kwaliteit.

Graaisnaaiert | 05-02-18 | 22:50

Je moet het ook afzetten tegen het gemiddelde IQ van de Zuid-Afrikaan (72). Dan is het best knap.

Oeps wat zeg ik nou, sorry Kasja.

bergsbeklimmer | 06-02-18 | 06:09
▼ 1 antwoord verborgen

Nu ja, zo te lezen hebben ze (die Jonathan en Yvonne) bij Engelse les niet erg opgelet.

Voorjaarsmoe | 05-02-18 | 19:20 | 2

Vraag me sowieso af waarom dat allemaal in het Engels moet.

sarcastro | 05-02-18 | 22:22

Ja het is jammer dat meisje Kate door zo'n ongelovelijk grafstem in slecht engels onderbroken wordt. Niet meer doen jongens!

BenPakdee | 06-02-18 | 01:25

Kunst, gewoon een bedrijfstak. Met hele slimme marketing.

schijtzat | 05-02-18 | 19:19

Oh ja, een deuger die van de trap wordt geduwd door een deuger.. Dat was een mooie linkse schwalbe.

BozePaarseMan | 05-02-18 | 19:24

Dat filmpje! Maakt echte emoties los en vormt een startpunt voor dicussies, kortom een echt kunstwerk.

ChatBot | 05-02-18 | 19:36
▼ 1 antwoord verborgen

Geenstijl duikt de kunstwereld in. Het kan verkeren. Vierde of vijfde kunst topic in een week?

De Koreaanse Slet | 05-02-18 | 19:15 | 2

Hey DKS, houder van de GS-trofee: waar is jouw kroontje? Status geeft verplichtingen.....

Maytheforcebewithyou | 05-02-18 | 19:26

Och, we hebben tegenwoordig het block-knopje. Three strikes you're out, zeg maarre *strike 1*

Jos Tiebent | 05-02-18 | 19:33

mooi zo, beter verbieden ze die hele school. Wat een onzin allemaal. Ku(nS)t

DommeNeger | 05-02-18 | 19:15

Ik weet niet wat ik er van vind, ik mag het niet zien.

menage | 05-02-18 | 19:14 | 1

Ja jammer menage, je eigen mening vormen is natuurlijk niet zo wenselijk, maar wellicht komt het neer op, it boils down to: men kan maar beter niet zijn/haar/het/ ongedefinieerd diverse kop/ kut/lul/combi/kont boven Het Rietveld uitsteken

kleurdoosje | 05-02-18 | 21:17

Kate mag wel kunstreviews schrijven voor GeenStijl. Mijn stem heeft ze.

SamKoeman | 05-02-18 | 19:14

Dat!
En meer volgt!

steekmug | 05-02-18 | 19:13 | 2

Ondertussen had Diewertje Blok met haar jaren 70 verhaal weer dwdd binnengekomen. Ranzig.

Houtbar | 05-02-18 | 19:23

Zat ik eerder vandaag nog links te delen over de US college wars, blijkt dus dat deze zieke emoties al overgewaaid zijn en toegepast worden op Nederlandse onderwijs instituten. Onwerkelijk, ik mag hopen dat hier actie vanuit de politiek op komt voor het onderwijs helemaal niets meer voorstelt na criteria verlagingen, algemene verloedering, groeiend en aangemoedigd cultuur marxisme en het wild erop los fantaseren als het gaat om begrippen als wereldbeeld en realiteit. Ook hierin haalt de praktijk de theorie al in. Een of andere trommel sjaak vind dit vrije praktijken in een vrij land. Liever hij dan iemand met verstand, want deze cultuur fascistische houding van een handje vol elitairen is te walgelijk om te ondersteunen. Is die FB pagina inmiddels al volgespammed? Dit land is hard op weg net zo'n doodzieke clusterfuck als Noord-Amerika te worden... En die kudtzweed mogen ze ook teruggeven waar hij vandaan komt, met zijn lulpraatjes en fascistische e-mail oproep. Als ware bruinhemden lopen er dus aan aantal honderden emotieslaven achter zoiets aan, want lekker ophitsen en verdeling zaaien omdat je zelf geen ruggegraat hebt. Dit land, echt....

Acar_ketimun | 05-02-18 | 19:41

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl