Tolkien in Tweede Kamer: Dijkhoff jat ring Thierry
Thierry kent in ieder geval wel zijn klassiekers. pic.twitter.com/fRdpcwQ5bU
— Paul Peeters (@palpeet) 11 mei 2017
En weer tilt de Pianoliggende Partijkartelslopende Pias het niveau van het debat in onze nationale vergaderzaal een treetje hoger. Na Cicero is het vandaag de beurt aan J.R.R. Tolkien en de Lord of the RingsDIJKHOFF <3 pic.twitter.com/2VOhU4AF9f
— Paul Peeters (@palpeet) 11 mei 2017
UPDATE VIA JORIS: "Dijkhoff heeft duidelijk de boeken/films niet uitgezeten. Faalhaas. Na het gevecht met de Balrog in Khazad-dûm komt Gandalf sterker terug dan ooit tevoren."
Onze klassieken kennen pic.twitter.com/BzQ7uxVsae
— Alain Verheij (@AlainVerheij) 11 mei 2017
Reaguursels
Inloggen2e link is verkeerd, bedoelde deze :
www.youtube.com/watch?v=Dxkb81FMvfA
Iemand van de reaguurders ook even de moeite genomen om de 2 minuten na deze uitspraak te bekijken ?
Binnen 2 minuten 5 moties indienen IVM het terugnemen van gelukszoekers uit veilige landen?
www.youtube.com/watch?v=IuxIF2W-8UQ
En deze :
www.youtube.com/watch?v=7cGPEJSgogc
Blijkbaar weer tijd voor verhaaltjes voor het slapen gaan.
outdoor | 12-05-17 | 10:45
Gelukkig zijn er mensen die wel iets kunnen. Prutsertjes met lavendelzakjes en een beentje pianovingers heeft niemand iets aan. Maar och. Men snapt niet dat politiek een keihard vak is. Thierry gaat af als een gieter. En terecht. Ik hoop dat hij snel wachtgeld gaat krijgen.
Nee wacht. Ik trek dat terug. Laat hem maar bloeden in zijn domheid.
-weggejorist-
cucaracha | 11-05-17 | 14:10
Wat is er mis met Dijkhof. Het is een nuchtere reactie op het theater van Thierry.
Herstel: www.youtube.com/watch?v=2YjhNd-gTVU&a...
Of de opvallende gelijkenis met Thierry de Slingeraar.
www.youtube.com/watch?v=_9kwVoHgtzo&a...
Zie bij Baudet een tv programma en hij als vast panellid.
Waarbij ze moeten raden hoe een oud internetfilmpje afloopt.
En iedereen lachen hè?
haha dit is toch puur goud!
ben normaal wel pro terry berdet, maar hier faalt ie jammerlijk!
BURNNNN!
-weggejorist-
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 15:36
In Afghanistan heeft de Taliban ook een grondhekel aan die gasten van IS.
Wat anders: hoe meer ik je commentaren lees, hoe meer ik je begrijp. Niet dat ik overal begrip voor heb, en ik ben het zeker niet altijd met je eens. Laat ik duidelijk zijn: het heeft me zelfs een keer een ban opgeleverd, waarschijnlijk nog voor jij het kon lezen ;-)
Ik heb wél het idee dat heel veel gasten hier al negatief ageren als ze alleen al zíen dat jij het bent.
@KomodoVaraan | 11-05-17 | 15:22
Ik stel dan ook voor om voortaan MiS te gebruiken, hetgeen staat voor Mislukte islamitische Staat.
@IslamPislam | 11-05-17 | 15:01
Koreaanse Slet gebruikt steevast Daesh. So what? We hebben het toch over dezelfde groep wereldwijd verzamelde rovers, moordenaars en vrouwenhaters? Nou dan.
@Den Heerscher | 11-05-17 | 14:13
A few good Men.
Wat dan weer slaat op Thierry en Dijkhoff.
De ring is rond.
Gandalf de grijze ging dood. Dijkhoff heeft gelijk.
Waarom is dat 2e kamer ding eigenlijk zo leeg? Moeten die lui niet gewoon naar hun werk?? Dus je bent lid van die zogneaamde 2e kamer tent, gaat gewoon naar de hoeren, daarna ff zuipen in de kroeg, en die 11.000 euro worden gewoon overgemaakt, goeie baan heb je dan.
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 19:08
Opnaaien niet met doel, dat is slechts een neveneffect. Het is een uiting van verbazing over wat mensen op het spel zetten voor hun mening en de manier waarop vervult me van walging.
Vooral het ondemocratische gemanipuleer, vanuit het eigen gelijk fundamenteel over de scheef gaan. Ik weet vanuit mijn werk dat mensen in staat zijn tot verwerpelijk gedrag in teamverband, maar toch verbaast het me nog steeds, zeker als het gedaan wordt door intelligente mensen die (zo ongeveer;) mijn soort zijn.
Vind het wel een goeie eigenlijk. Terry die in zijn eentje roept dat niemand er langs kan komen (de rest van the fellowship, VVD/CDA/PvdA/D66/GL, vlucht en kijkt weg). The policor Balrog (genaamd Hertjesberger) sleurt Terry vervolgens de diepte in. En even later gaat Terry, herrezen als een witte (pun intended) feniks uit het as, de kant van de goeden helpen tegen het kwaad. En behoedt onze beschaving tegen de hordes orks (wie dat zijn mag u zelf invullen).
+5 laveldelzakjes.
@Ongeblustekalk | 11-05-17 | 19:02
Herkenbaar ;-) Maar ik heb je al vaker bezig zien, als je geen trol bent dan minstens een opnaai(st)er.
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 18:52
Als ik dat doe heb ik meteen een permaban. En mij een trol noemen is nogal infaam. Ik vertel geen onwaarheden.
Speel maar lekker verder.
De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 18:41
Zuigen dat doe je maar, ownee laat maar...
@Ongeblustekalk
Ik wacht nog steeds op antwoord waarom ik een useful idiot zou zijn, trol. Vandaar mijn VVD opmerking.
@HetKanVerkeren
Juncker is beide.
@Ongeblustekalk | 11-05-17 | 18:39
U stemt SP?
Herstel: ik wacht nog eventjes. Zij het niet te lang.
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 18:19
Ik ben geen vvd stemmer en ik doe mij ook niet voor als een vvd stemmer op de boel op te hitsen.
Je laat het spel zelf zien en dan moet je niet aankomen met hypocriete argumenten.
Ik heb ook geen oplossingen, maar ik pretendeer dat ook niet.
Watd oe je anders dan, laten zien dat je een hoog iq hebt? Ik heb nog nooit zoveel stommiteit gezien.
Bent u niet in de war met de vrijmetselarij? Vooral die Franciscus, ook doet die zogenaamde Heilige Vader nog zo Zijn best om 15 eeuwen over te slaan de Heilige Zetel linea rectum in de 21e eeuw te verplaatsen. Het was me wederom een waar genoegen, maar ik moet nu helaas stoppen met reaguren: de plicht roept. Laterz!
@VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 18:19
Nee hij zegt dat je een useful idiot bent. En dat klopt.
Het is een beetje zoals alle fanatieke Trump-stemmers. Dat zijn allemaal mensen die het tegen zit en zat. Die worden nu NOG harder genaaid maar omdat Trump een paar leuke dingen zei die ze aanspraken en ze hoop gaf dachten ze toch 'mwa misschien gaat hij ons redden'.
Dat noemt men dus een nuttige idioot.
Wat Trump gaf nooit en geeft nog steeds geen flikker om dit soort mensen tenzij ze hem aanjuichen. Maar goed. Daar is een bepaalde vorm van intelligentie voor nodig. Inzicht. En mensenkennis.
@Harry Turtle | 11-05-17 | 14:18
Ken uw klassiekers...
Monty Pyton and the search for the holy grail..
@Hetkanverkeren | 11-05-17 | 18:25
Keuze genoeg. Juncker, Timmermans en de paus.
De laatste Jezuïet die ik me herinner is Ruud Lubbers. U bent me even kwijt. Hans Wiegel dan wel Frits Bolkestein? Die van de roemruchte klasjes voor nieuwe Kamerleden?
@Ongeblustekalk | 11-05-17 | 18:17
Kom eens met wat substantieels. Of ben je zo'n leugenachtige VVD-stemmer?
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 18:14
Ja maar natuurlijk.
@necrosis | 11-05-17 | 14:02
Die afwezigen zitten andere dingen te doen. Denk daarbij aan dossiers doornemen, debatten voorbereiden etc.
@Ongeblustekalk | 11-05-17 | 17:52
Pardon? Ik reaguur hier alleen maar. Net als jij.
@Hetkanverkeren | 11-05-17 | 17:37
Rutte doet ook maar gewoon wat de baas, een Jezuïet, zegt.
@Grasnaaiert. Inderdaad. Het formele standpunt van de SP is We zijn tegen kapitalisme maar voor het ondernemerschap. Nu heeft het socialisme naar mijn mening niet voor niets de ergste massamoordenaars van de moderne geschiedenis voortgebracht (inclusief de nationaalsocialist Adolf H.). Dat krijg je als je elke menselijke maat overboord kiepert en ons louter als productiemiddel wegzet. Hier geldt dus, zoals eigenlijk bij elke politicus: als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen.
Terzijde: al die geweldige neoconservatieven (de term neoliberaal krijg ik niet uit mijn strot) die de zegeningen van het kapitalisme prediken schijnen te vergeten dat deze term is uitgevonden door Friedrich Engels en Karl Marx. Geen wonder dat het echte ondernemerschap steeds verder in de verdrukking raakt.
Nog verder terzijde: Adam Smith en de term rent seekers.
DoctahDie | 11-05-17 | 17:35
Ik geloof je zo, maar mij zeggen termen als seksisme niets meer. Is het juist wel of juist niet met de kop en/of billen bloot? Ik heb geen idee meer.
Weet je, als het maar leuke verhalen zijn, vind ik alles best. *Fins oppoetsen gaat*
Wij zijn de beer uit de John West reclamespot.
De afleidingsmanoeuvre van politiekbedrijvers.
Politici: "Look an eagle!"
En als we kijken laten we ons door hun in het kruis schoppen.
Hetkanverkeren | 11-05-17 | 17:37
.
Het schijnt dat je als MKBer zelfs beter SP dan VVD kunt stemmen, volgens - ik dacht - het CPB. Waanzin toch, hadden we ons 15 jaar geleden niet kunnen voorstellen.
En de VVD heeft met het klassieke liberalisme geen ene reedt van doen, het is meer een "zoek het zelf maar uit, de grootste bek wint sowieso en bedriegen mag, zolang je maar niet gepakt wordt"-clubje geworden.
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 17:05
Jezelf inzetten met woord en daad voor TMG en straks mediahuis is zeker iets heel anders????
Als het niet zo triest was zou ik er om moeten lachen.
Useful idiot!
@VerenigingVanDieven. Precies. Al is wat mij betreft de term globalist voor onze demissionaire premier mogelijk te veel eer. Het suggereert namelijk geostrategisch inzicht en daar acht ik hem niet intelligent genoeg voor. Hij lijkt me eerder een verstokte vrijemarktideoloog. En ideologie is typisch iets voor mensen die hun gezonde verstand inruilen voor hapklare cq voorgekauwde meninkjes. En politici. Hoef je verder niet na te denken en heb je dus meer tijd om je zakken te vullen.
@Deksmaat Schijnt wel veel sexsisme uit die tijd in te staan..
Sans Comique | 11-05-17 | 17:10
Ik ben katja niet
DoctahDie | 11-05-17 | 16:47
Dankjewel voor de link/info. Ik had nog nooit gehoord van de Kalevala. Weer wat geleerd op GS.
@Hetkanverkeren | 11-05-17 | 17:15
Rutte is een globalist, het belang van het MKB is niet in het belang van de multinationals.
Beste meneer slet, nu we elkaar toch tutoyeren kun je ongetwijfeld uitleggen hoe de modale zelfstandige ondernemer (mkb'er zo je wilt) of zzp'er profiteert van het beleid van meneer Rutte. De beste man creëert zo ongeveer het tegendeel van een level playing field versus multinationals, trustkantoren en soortgelijk gespuis. Nog even afgezien van de alsmaar stijgende belastingdruk op de middenklasse in ons land, wederom dankzij jouw idool Mark R., de ruggengraat van elke moderne beschaving. De middenklasse dat is.
Wat je goedkope aanval op mijn persoon betreft: alleen je laatste zin klopt. Wel geef ik je graag mee dat dat ik als conservatief liberaal (u weet wel liberte, egalite, fraternite) vanwege de strapatsen van de vvd in de praktijk nauwelijks voor mijn overtuiging durf uit te komen. "Oh, dus je bent er zo eentje als Henry Keizer (en noem die onafzienbare rij maar op). Het liberale gedachtegoed. Uw materialistisch egoïsme is van oudsher het handelsmerk van zijn doodsvijand: het conservatisme. Uiteraard wel bedankt voor je reactie.
De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 16:26,
Ah, weer een paar beledigingen.
Geen feit.
Geen argument.
Geen bron.
Veel dommer kan het niet worden, maar in jouw geval; veel redelijker evenmin.
cucaracha | 11-05-17 | 14:12
you cannot handle the truth...
Langshetrandje | 11-05-17 | 14:16
Je geeft jezelf weg als androïde.
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 16:47
Links en rechts is achterhaald. Ik stem niet op globalisten. Ik ben geen useful idiot namelijk.
Nog een factcheck: Tolkien zelf gaf toe dat hij Homerus, Sophocles en de Finse Kalevala heeft gebruikt als inspiratie voor zijn verhalen of ideeën. Bron:wikipedia
DoctahDie | 11-05-17 | 17:00
Fucking duh. En nog veel meer.
Nog een factcheck: Tolkien zelf gaf toe dat hij Homerus, Sophocles en de Finse Kalevala heeft gebruikt als inspiratie voor zijn verhalen of ideeën. Bron:wikipedia
OT:
Over klassiekers gesproken, acteur Geoffrey Bayldon is overleden. Beter bekend als Catweazle, een van mijn jeugdhelden. Met Touchwood natuurlijk :-)
m.telegraaf.nl/article/28142882/acteur...
RIP
Mag in nogmaals mijn absolute haat tonen voor een iPhone. Okay luiheid van mijn kant want ik zou natuurlijk moeten nalezen en corrigeren. Maar man man man wat is Android beter.
KomodoVaraan | 11-05-17 | 16:50
Te diep. Goede mensen doen slechte dingen. Slechte menen doen soms goede dingen en GeenStijl is geen plek voor nuance. Ik probeer het al veertien jaar maar alas.
Het punt is dat er geen goed of kwaad is. Enkel goede en slechte mensen.
De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 16:43
Mooie beschouwing maar te lievvv. Homo homini lupus est.
Er zijn mensen die zich goed gedragen en mensen die zich slecht gedragen. Daarom wordt je afgerekend op gedrag en niet gedachten of intentie.
Hetkanverkeren | 11-05-17 | 16:41
Dat ligt aan je sociaal economische situatie. Als jij kansloos en werkloos thuis zit moet je gewoon PVV of SP stemmen. Zou ik ook doen in jouw schoenen. Als je kan ondernemen of geld verdienen dan stem je dus rechts. Echt rechts niet 'bah buitenlanders 'rechts' wat feitelijk niets mee is als nationaal socialisme'. Maar het is jouw leven.
Als Baudet uit de Kalevala had geciteerd zou het pas een eindbaas zijn geweest! Lord of the Rings is voor een groot hieruit overgeschreven, de Sylmarillion bijna geheel.
nl.wikipedia.org/wiki/Kalevala_(epos)
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 16:33
Zoals Jezus terecht werd gesteld door de Romeinen kan je net zoveel zeggen over Mohammed. We weten niet of Jezus een lieve vriendelijke man was of een geweldadige vrijheidsstrijder zoals Che Guevarra of Mohammed een roofridder of toch een vreedzame filosoof. Wat we wel weten is wat er eeuwen na dato over ze is geschreven. Waarbij de wetenschappelijke consensus is dat Mohammed wel echt bestond maar hoe of wat wist men toen zelfs niet. En Jezus waarschijnlijk een verhaaltje bleek. Hoe dan ook beiden zijn verantwoordelijk voor religies dat miljoenen mensen het leven koste waarbij ironisch genoeg en puur geschiedkundig Jezus de absolute overwinnaar blijkt. Er zijn veel en veel meer mensen afgeslacht door middel van christendom dan islam. Niet alleen joden hoor. Gewoon alles en iedereen.
Het punt is dat er geen goed of kwaad is. Enkel goede en slechte mensen.
*geduldig wacht*
De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 16:34
Erg attentief. Zelf ben ik overigens in de verste verte niet intelligent genoeg om vvd te stemmen. Uiteraard geen idee waarom.
Je hoeft het ook niet persé uit te spreken als Kèndèlf, zoals Baudet doet. Tolkien was weliswaar een Engelse schrijver, maar de voertaal in Midden-Aarde zal geen Engels geweest zijn, dus wij mogen gewoon Gàndàlf zeggen.
@miko | 11-05-17 | 16:24
Ik ben afgehaakt bij Tumor en Humor.
*geduldig wacht*
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 16:22
De beide avatars, Jezus en Mohammed, zijn voor hun respectievelijke religies het toonbeeld van de perfecte mens. Verder is het algemeen bekend dat Jezus getrouwd was met Maria Magdalena.
Mohammed hoef ik niet te bevuilen, zijn daden spreken voor zich.
Ach, die Dijkhoff hangt aan elkaar van de gemaaktheid. Heeft van een hele hoop zaken de klepel net wat beter horen rinkelen dan de meesten van ons maar is stekeblind als het op het vinden van de klok aankomt. En het domvolk loopt ermee weg.
Neemt niet weg dat Terry zich niet op onbekend terrein moet begeven, dan maak je je kwetsbaar, want er is altijd wel een autistische nerd die het beter weet dan jij. Latijn, prima, maar beheers die taal dan en lepel het niet op vanaf een briefje. Tolkien quoten, leuk, maar alleen als je de boeken hebt gelezen ( en herlezen en herlezen en ook hebt begrepen ).
@miko | 11-05-17 | 16:24
Het is dan ook een beetje de bijbel van Midden-Aarde. Het leest ten dele dan ook precies zo als de saaie stukken van het oude testament. Als je Numeri openslaat dan ga je ook kapot van verveling.
Dandruff | 11-05-17 | 16:10
Och komt meneer 'ik doe alsof ik iets weet' weer binnenvallen.
Thierry weet niet hoe of wat en jij ook niet. Dat blijkt. Keer op keer op keer op keer op keer. Dombo.
@Den Heerscher | 11-05-17 | 15:05
Klopt, helemaal. Deat boek was echt niet dor te ploegen. het ging ook over de Silmarillion toen een van de leden van Tolkiens lees club uitriep: Oh NO, ELFS! elfs, dwarfs and more Elfs. of zo iets.
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 16:02
Mohammed werd pas na Medina militant. Dat moest ook wel. Zelfs volgens de overlevering, wat uiteraard weer eeuwen na de dood van Mohammed is geschreven was zijn theologie een baken van 'Jezus' maar dan voor Arabieren. Het vreemde blijft echter dat de bijbel vooral wreed is in het eerste testament en het tweede juist iets aardiger is en de Koran precies andersom. Maar de grootste bullshit te weten de 'naschriften' die eeuwen na de dood van Mohammed werden geschreven zoals ook met Jezus getuigt toch van op zijn minimaal geschiedsvervalsing. Ik geloof voor geen meter dat Jezus celibatair was en ik geloof ook voor geen meter dat Mohammed een godheid of perfect mens was. Trump is dat ook niet. Hitler was dat ook niet. Napoleon of Ceasar ook niet.
Men moet eens ophouden met het deiificeren van mensen die alles behalve perfect blijken en al helemaal met onzin over verhaaltjes die jaren na de dood van de beste filosoof, krijgsheer, dronkelap of sekteleider zijn geschreven. Het is zielig.
Alexander was een flikker, alcoholist en gewelddadige moordenaar. Slimme strateeg en vooral psychopaat. Dus? Ik vind het nog steeds een prestatie. Hoe wil je dan denken over alles?
Hoe zit het met de indianen? Hoe zit het met alles? Als je Mohammed wil bevuilen dan kan je veel meer stront vinden in onze eigen geschiedenis - zoals onze landing op Bali. Hun cerimoniele groet werd begroet met kanonskogels. Wisten wij veel.
Maar toch eren we deze mensen als Hollandse helden.
Precies. Beetje hypocriet om de Jaren 600 naar 2017 te halen terwijl we in 1948 nog Indonesiërs afslachtte alsof het cavia's waren.
@de Noord Koreaanse slet,
Je plaats een veertigtal reacties, allemaal vol beledigingen richting Baudet.
Ik zie precies 0 inhoudelijke reacties op de ideeën van Baudet.
Zo kennen we onze huistrol inderdaad.
Enerzijds ben ik het met je eens dat je nooit inhoudelijke reacties plaatst. Omdat jij elke vorm van feitenkennis, argumentatie en bronvermelding altijd hebt afgewezen.
Anderzijds zit je hier niet op Joop.nl. Mensen trappen er hier dus niet in. Jouw claim dat politieke, religieuze en raciale moordpartijen alleen gerealiseerd kunnen worden door haatcampagnes zoals jij die hier voert klopt; maar je hebt het verkeerde publiek voor je.
Sneu man.
TegenBeterWetenIn | 11-05-17 | 15:56
klassieke grap, altijd goed en toepasselijke variant met al die olie op de vloer ;-)
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 15:36
Toch heb ik liever mensen die de woorden van Jezus letterlijk nemen dan die van Mohammed, maar smaken verschillen.
-weggejorist-
Ik wil mijn vloer aanvegen met alle minkukels die het verschil tussen klassiekers en klassieken niet kennen.
Wat is dit dan voor een toneelspel, die Baudet is dus niet serieus te nemen met zijn fantasieën.
Vijf jaar geleden de hele trilogie in 1x afgekeken in de business van SQ tussen SIN en AMS. Mooie Highland Park erbij.
Braboblanke | 11-05-17 | 15:41
Zuurbes | 11-05-17 | 15:38
;) scherp.
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 15:30
soms is newspeak nodig. Ik heb volstrekt niets met religie, dus deze abrahamistische variant ook niet. Overigens is het veel meer een onderlinge oorlog zoals wij in Europa van 1200 tot zeg 1640 onze onderlingen religieuze oorlogen hebben gevoerd, tegen ketters, protestanten, katholieken en wat dies meer zij.
Ik mag hopen dat zij er niet zo lang over doen om tot bezinning te komen.
Maar om ze tot "staat" te promoveren..... is veel te aardig tegen ze. Hier in de panelen wordt er fel gereageerd op het benoemen van een palestijnse staat, maar islamitische staat is dan weer wel goed?
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 15:23
Braboblanke in taalnazi-modus: 'getuigT' en 'bepaalD'. Maar dat terzijde. Ga verder.
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 15:23
Ben bepaald* slimneus.
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 15:30
Enkel Daesh en islamofoben hangen de interpretatie aan van Daesh. Daesh is zelfs te extreem voor Al Qaida. Moet je nagaan hoe de rest erover denkt. Maar joh. Ga lekker door met je angstbeelden. Ik heb net zo'n hekel aan moslims als ik dat heb aan christenen. Want zelfde laken en pak. Hypocriet en leugenachtig. En ook uit de christelijke hoek komen bizarre aanslagen hoor. Dat is momenteel minder actueel maar er zitten ergens in Amerika een paar mongolen een aanslag te plannen op een kliniek of de overheid. Daesh heeft geen monopolie op gestoord zijn. Helaas zijn ze wel bloederiger en actiever.
@cucaracha | 11-05-17 | 14:10
Quote hierboven heb ik integraal gejat uit a few good man, overigens
Duh. Nicholson op z'n best. Ever.
Nuchternederland | 11-05-17 | 15:23
Nederland coalitieland. Helaas moeten we altijd samenwerken met de rest dus een 100% uitvoering van een programma is nooit mogelijk. Dus na de verkiezingen moet het zo goed of zo kwaad als het kan. Mark Rutte heeft het prima gedaan. Misschien ben je niet blij met de VVD-standpunten omdat je socialist bent. Maar toch heeft hij het prima gedaan. Eens of niet eens.
Dijkhoff , bredase lulkoek
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 15:25
Leuke uitleg van KomodoVaraan op 15:22, maar ik ben niet zo van de NewSpeak. Ik zie in IS een aantal lieden die de filosofie van Allah, Mohammed en koran tot haar uiterste consequentie hebben doorgetrokken. Prima naam dus.
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 15:14
Ja. Je snapt het dus echt niet. Jammer.
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 15:17
hahaha zie wat creativiteit niet doet, vindt het wel wat hebben dat SBBH .... maar goed stellen dat er een satan is, is impliceren dat er dus ook een god is, en dat gaat me te ver.
Tussentijds heeft Mark Rutte veel VVD standpunten wel voor elkaar gekregen.
Het zal je pijn doen maar toch is het zo.
De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 15:10
Het zijn niet de VVD punten die pijn doen, maar de punten die hij laat liggen en/of met opzet 180 graden draait.
Shit, ga ik er toch weer op in. Sorry.
Desmoulins | 11-05-17 | 15:15
Thierry zijn politieke overtuiging getuigd van veel domheid en onwetendheid maar dat boeit me nog niet eens. Het is zijn totale onkunde en gebrek aan kennis dat mijn tenen doet krommen.
Zelfs ik weet meer dan hij. En dat zegt een hoop want ik ben bepaalt geen expert als het gaat om monetaire unies of Nederlandse politiek. Dus het is letterlijk zelfs ik weet meer.
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 15:14
Islamitische Staat in Irak en de Levant (al-dowla al-islaamiyya fii-il-iraaq wa-ashshaam). De keuze voor Daesh is politiek: dit acroniem wordt gebruikt om de pompeuze naam van de groep en haar claim op een staat te bespotten. Daesh zou door de terreurgroep zelf namelijk worden verafschuwd. Het verwijst naar het Arabische woord Daes, wat zoiets betekent als verpletteren. Door de h toe te voegen bespot het woord de claim van de groep op een eigen staat.
-
Het is de kansarme uitkerings trekkende blanke medemens "tokkie" noemen, de jeugdige nederlander met een bontkraag en een immigratie achtergrond "fin" of "mocro" noemen.
-
Door telkens over IS te praten (hetgeen ik overigens ook doe) is het toch een soort van erkenning van hun claim en erkenning dat er iets is als die islamitische staat.
-
Dus ik vindt de keuze voor Daesh heel wat hebben voor gebruik in de media door politici.
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 15:12
Verrek ik was Denk vergeten. Die mogen ook een enkeltje wachtgeld. Flikker op met die Erdogan fanboys.
IslamPislam | 11-05-17 | 14:59
Absoluut. Als je de moeite zou nemen om iets te lezen bijvoorbeeld mijn standpunten over immigranten dan hoor je een solide en keihard 'geen, geen, geen' kansloze immigranten we vangen ze daar wel op als het moet.
Maar lezen, nadenken, verder kijken dan de waan van de dag blijkt nogal lastig voor jouw soort volk.
Ik vraag me sowieso af of sommigen hier nog een geheugen hebben. Ik ben toch behoorlijk consistent in mijn ideologie maar toch blijven er randdebielen die denken dat ik links ben of dat ik graag Afrikanen wil importeren etc. Dan ben je echt weinig attentief.
Omdat ik niet dom of achterlijk ben wil niet zeggen dat ik behoorlijk en heftig rechts ben. Sterker nog als ik mijn ideologie zou kunnen botvieren op Nederland zouden slechts harde werkers en ondernemende mensen er van profiteren die en wat mensen die echt niet anders kunnen. Het zou in ieder geval een stuk stiller op GeenStijl zijn want ik zou uitkeringszuigers keihard korten. Ga maar tomaten plukken.
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 15:08
Weet je wat? We noemen het voortaan SBBH. Satans bebaarde en besneden hulpjes.
De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 15:01
Kennis en inzet?
Wow, just wow.
Heb zelf ook bedrijfje buiten tal van andere werkzaamheden, lulhannes, maar jij begrijpt maar niet dat een politieke overtuiging niet automatisch iets te maken heeft met iemands carrière, inzet en opleidingsniveau.
Maar goed weer genoeg tijd verspild aan jouw waanbeelden. Vergeet je medicijnen niet in te nemen. Take care sletje.
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 15:08
Oei oei, ik zie de strijders van IS al in elkaar krimpen elke keer dat jij het woord Daesh gebruikt. Maar we leven hier in het Westen, waar het zinvoller is het beestje gewoon bij de naam te noemen.
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 15:08
Zo, daar zal IS wakker van liggen zeg, dat jij ze Daesh noemt i.p.v. IS, Koreaanse dame met de seksistische denotatie.
Van Urk | 11-05-17 | 15:06
adagium zeker, maar dacht een woordgrapje rond de de piano talenten van Bidet te kunnen permiteren...... en een variant op een thema toe te passen.
Maar fijn dat het door u is opgemerkt, geen geintje overigens.
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 15:02
Nee, maar dat verklaart nog steeds niet waarom je zo aan het vuilspuiten bent. Weet je wat, negeer die splinterpartijtjes FvD en DENK maar, en brandt GL maar af, dat zet meer zoden aan de dijk.
Desmoulins | 11-05-17 | 15:07
Ik zie Wilders al jaren niets presteren. En Thierry blijkt echt een oetlul. Dus ja. Ik spreek je over vier jaar als er weer niets gepresteerd is door je helden. Tussentijds heeft Mark Rutte veel VVD standpunten wel voor elkaar gekregen.
Het zal je pijn doen maar toch is het zo.
Mark_D_NL | 11-05-17 | 14:59
Wat jij wil. Daesh, IS, ISIS, ISIL, het kalifaat, etc.
Daesh is de enige benoeming die Daesh niet prettig vind. Daarom gebruik ik het. Zo ook in Israël en Frankrijk en vele andere landen. Maar ga jij maar lekker 'full-blown' paranoia omdat het woordje islam niet duidelijk genoeg is of iets krankzinnigs.
De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 14:48
Lol, gis maar raak, sletje.
Met jouw politieke ideologie...(?) Jij kunt dat niet eens definiëren.
De arrogantie van een totaal lichtgewicht die niets anders kan dan het herhalen van standpunten die eindeloos de ether in geslingerd worden en dan ook nog in de waan verkeren dat jij, of all fucking people, een oordeel kan vellen over de competenties van een Baudet of Wilders. Je moet maar durven. Ik ben overigens economisch een stuk rechtser dan dat jij hier zoal aan het ouwehoeren bent. Zal wel iets te maken hebben met de wereld buiten deze bullshitshow dat jouw imaginaire wereldje voor moet stellen. The great pretender.
Volgens mij is onze Koreaanse madam een beetje verliefd op onze Thierry. <3
KomodoVaraan | 11-05-17 | 15:01
Is het niet adagium? En luidt die niet 'mensen die vragen worden overgeslagen'?
@12pints | 11-05-17 | 15:04
Als je eenmaal door de eerste 100 bladzijden over dat verjaardagsfeestje van Bilbo heen bent, is de rest prima te doen. Als ik die boeken herlees, dan sla ik dat stuk meestal ook gewoon over.
Als je langdradig en moeilijk leesbaar wilt, dan moet je de Silmarillion eens proberen.
lord of the rings, vooral langdradig en kud. klassieker of niet
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 14:28
Dat klinkt als persoonlijke rancune, DKS. Richt je liever op het lokale filiaal van de AK-partij.
VerenigingVanDieven | 11-05-17 | 14:49
Ik stem VVD weet je nog? Of was je dat (alweer) vergeten?
De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 14:56
Heel lang was het adagio "mensen die klagen worden overgeslagen" oftewel, je moet niet lullen maar poetsen de instelling waar dit landje wat groter mee werd dan de beperkte landsgrensjes.
Vandaag de dag is de slogan helaas "mensen die niet klagen worden overgeslagen", het verdienmodel (of moet ik zeggen verkleinmodel?) van velen en de favoriete slogan van veel advocaten.
Ravissant | 11-05-17 | 14:53
Ik probeer dan ook niet voor politicus te spelen. Ik werk netjes met vakkennis voor een privaat bedrijfje. Snap je dat verschil? Snap je dus eindelijk waarom ik meestal gelijk heb en dus ook krijg? Ik ken mijn limieten. Ik weet wat ik wel snap en wat niet. Het schort er nogal aan bij mensen zoals Thierry en vele reaguurders die het denken te snappen maar totaal de plank misslaan. Niet een keer maar constant. Het is gewoon gebrek aan kennis en inzet. Daarom dus ook het afvoerputje van de maatschappij. Niet anders als andere prutsers alleen met een grotere waffel.
@Mark_D_NL | 11-05-17 | 14:59
Ik ga voor IS, alleen sukkels die de realiteit niet willen zien zeggen Daesh.
Ravissant | 11-05-17 | 14:53
Ik probeer dan ook niet voor politicus te spelen. Ik werk netjes met vakkennis voor een privaat bedrijfje. Snap je dat verschil? Snap je dus eindelijk waarom ik meestal gelijk heb en dus ook krijg? Ik ken mijn limieten. Ik weet wat ik wel snap en wat niet. Het schort er nogal aan bij mensen zoals Thierry en vele reaguurders die het denken te snappen maar totaal de plank misslaan. Niet een keer maar constant. Het is gewoon gebrek aan kennis en inzet. Daarom dus ook het afvoerputje van de maatschappij. Niet anders als andere prutsers alleen met een grotere waffel.
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 14:56
Zoals 70% van de Eritreeërs en hele hordes Marokkanen? Hoor ik daar een "minder, minder" van DKS?
De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 14:56
Vraagje, is het nou Daesh of IS? Jij weet dat vast wel.
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 14:48
Mede dankzij diezelfde zielige prutserTs en de uitwerking van dat volk op het totale stemgedrag en dus beleid, ben ik dan ook vertrokken uit Nederland.
Ik was er wel klaar mee om na de reëele belastingdruk van 95% over zo'n 10.000 euro over de rest van mijn inkomen ook nog eens meer dan de helft af te mogen dragen voor uitvreters, subsidielurkers en het ambtenarenleger wat die lieden "controleert".
Mijn brutosalaris is meer dan gehalveerd, maar ik kan nu wel elke dag uit eten en meer achteruit leggen dan ooit tevoren.
Het blijft een gotspe dat ambtenaren en mensen met een uitkering stemrecht hebben.
.
Overigens: "De buitenlanders" is te kort door de bocht. Het gaat erom dat m.n. onopgeleid volk uit derde wereld landen een onevenredig grote aanspraak maken op sociale voorzieningen enerzijds (ze sluiten zich aan bij de zielige huilerts die vinden dat de staat voor ze moet zorgen) en dat islamitisch volk uit derde wereld landen en de zandbak een onevenredig grote stempel drukken op het openbare leven en het publieke debat.
Je kunt niet een verzorgingsstaat en een immigratieland tegelijk zijn en los daarvan is de islamitische doctrine een bedreiging voor individuele vrijheden en indien zij zich in de macht verankert een bedreiging voor de rechtstaat.
Volgens mij zijn dat twee hele valide punten m.b.t. immigratie en is dat niet zozeer een "het ligt aan hullie"-statement, maar meer oprechte kritiek.
De Europese buitengrenzen moeten wat mij betreft dan ook op slot. Eerst maar eens orde op zaken stellen in ons eigen continent voordat we elke zielige neger met vliegjes in z'n ogen gaan helpen.
Graaf van Egmont | 11-05-17 | 14:48
* en "een ziekelijke doses narcisme" toevoegt*
sinar2 | 11-05-17 | 14:54
Dat heb ik nooit gezegd en zal ik ook niet zeggen gezien de huidige corruptie en ellende daar. Hoe kom je erbij?
IslamPislam | 11-05-17 | 14:54
Nee hoor. Iedereen. En zeker als je het kan. Mijn minachting voor mensen die wel 's ochtend vroeg tot 's laat niets beters te doen hebben dan zeuren is dus groot. Zeer groot.
IslamPislam | 11-05-17 | 14:47
Hahaha wat ben jij slim en scherp zeg!!!
Alleen ... ik werk niet in de publieke sector maar de commerciële sector en ik ben geen nutteloos geldverslindend stuk stront dat niets gaat presteren in de kamer omdat ik er de ballen verstand van heb. Niet eens door mijn stem te geven aan een goed voorstel. Gewoon niets.
Nee ik moet het doen met mijn 'karige' kennis van internet zaakjes en een redelijk loontje van x,xxx euro per week voor mijn part-time functie. Tja het kan verkeren.
En jij?
-weggejorist-
Best een lastige taal dat Cubaans: www.youtube.com/watch?v=9FnO3igOkOk&a... Zelfbenoemd opperlicht Terrie Bidet had u ongetwijfeld in Oud-Grieks gecorrigeerd. www.youtube.com/watch?v=aNa3Co83_gk
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 14:48
Zegt iemand die de jankende oekrainers bij de EU wil halen zodat wij hun rotzooi mogen betalen en opruimen anders zakken ze helemaal weg als een 5e-wereld land.
... een sukkeltje die vol van zichzelf zit...
De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 14:31
It takes one to know one
Die Dijkhof krijgt al net zo'n uitgezakt vadsig lichaam en plofkop als al die andere omhooggevallen kartel slaven. Maar hij is wel grappig, heur.
@Teleo | 11-05-17 | 14:39
Doet Jan klaassen ook. Bidet mist alleen de bochel en de drankneus. En dit keer geen trompetter maar een piano.
Ennnnnn,........ zingt u maar mee!!
En Terry was de pianist in het leger van de sint!!
-weggejorist-
@De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 14:28
Dat klinkt als persoonlijke rancune, DKS. Richt je liever op het lokale filiaal van de AK-partij.
Mooie quote overigens. Heb 'm als ringtone.
DKS ziet dus in Baudet een reële vijand van zijn gedachtegoed. Waarom anders zonder weerwoord van een ander 2 negatieve tegels plempen over Thierry?
*zomaar psychologie van de koude grond*
-weggejorist-
quotesideas.com/wp-content/uploads/201...
Het doet mij allemaal wat clownesk aan. En heb ik mijn klassieken niet op orde als ik de boeken van Tolkien niet heb gelezen?
@necrosis | 11-05-17 | 14:02
Hetzelfde met de koninklijke hoofdpiet met golddigger. Na twee dagen werken snel op vakantie in Oostenrijk. Want helemaal uitgeput.
Het oude besje van ver in de 90 in Engeland doet nog tien keer zoveel verplichtingen.
-weggejorist-
Die Thierry is een veel te lekker ding en dan ook nog eens 1 met inhoud. Dat wordt niet gepruimd door politiek correcte sneuneuzen man/vrouw.
De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 14:31
Aldus de GS-huisclown; het zelfverklaarde morele, ethische en esthetische geweten van ons aangename blog. Jij mag zijn veters niet eens strikken noch die van de heer Wilders, posertje.
HaatAth3ist | 11-05-17 | 14:39
Ik ben rechts en tevens lijd ik niet aan waanillusies. Mensen die Thierry zien als een aanwinst wel dus. Geen linkse of rechtse waanbeelden maar bizarre waanbeelden van een wereld die nooit was en nooit zal komen. Je spoort toch voor geen meter als je in de semi-intellectuele prietpraatjes van zo'n flapdrol trapt. Wat een aanfluiting. Als je dacht dat Wilders of Jesse Klaver onze politiek al voor lul zette breng ik u Thierry Baudet iemand die nog dommer en nog minder snapt van hoe het wel werkt.
Baudet en Hiddema, meer The knights who say ni.
Zo zo slet,
de toon wordt steeds gemener. Krijg je dan meer betaald?
ikdrinkgeenbier | 11-05-17 | 14:39
Nee. Neem een pilsje.
De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 14:31
och met alle politieke entertainment uit de US sneeuwen ze hier wat onder, dus probeert men wat.
Tjerrie geeft tenminste kasjét aan de poppenkast.
Maar goed Terry Bidet is helemaal in de de ban van in de ban van de ring?? Hihi, vandaar dat hij een cursus vrouwen versieren nodig heeft. Randal heeft hem al wel eens eerder omschreven!
www.youtube.com/watch?v=AxAEo3CWeq8
De Koreaanse Slet | 11-05-17 | 14:31
Ik kan die vraag wel beantwoorden, Terry spoort gewoon. U leidt echter aan linkse waanbeelden.
-weggejorist-
Dit zijn de fractiespecialisten van de partijen. Die over dit onderwerp gaan. De rest van de fractie wordt later door hen bijgepraat in het fractieoverleg van hun partij en woont de commissievergadering van de andere disciplines (Financien, Defensie, Zorg etc.) bij, zijn op werkbezoek of gewoon al op Pinksterverlof. Bij de tweemanspartij FvD zal Thierry Bidet wel 80% van de onderwerpen bijwonen. Of gaat u als boekhouder bij uw werkgever ook naar alle secretaresseoverleggen?
Baudet zijn latijnse quote was al niet best, door "will" ipv "shall" te gebruiken (nog los van de echte filmische quote) mist ie weer "fijntjes" de plank.
Er is namelijk een elementair verschil, Baudet geeft nu aan een wensdenkende hemelfietser te zijn.
@Den Heerscher | 11-05-17 | 14:13
De exacte phrase is "You can't handle the truth!", verder correct A few good man. Fantastische film trouwens uit 1992.
Ja Dijkhof, dat is natuurlijk makkelijk scoren. 1 one-liner en dan snel het podium afstappen.
Ik vraag me trouwens af of die Thierry wel helemaal spoort in zijn bovenkamer. Ik gok van niet. Hij kan beter in een achteraf barretje gaan pianospelen voor een paar euro. Doet hij tenminste niemand kwaad. Maar ja. Het blijft natuurlijk wel een sukkeltje die vol van zichzelf zit. Bah bah en bah.
Kunnen we dit figuur samen met Jesse Klaver en Thieme en Krol en Wilders wegjorissen uit de kamer. Dank.
Gandalf kwam inderdaad veel krachtiger terug (letterlijk Gandalf 2.0). En wat gebeurde er met Balrog? Inderdaad, daar is nooit meer iets van vernomen.
Teen | 11-05-17 | 14:17
Lord of the Strings is ook een klassieker.
Thierry Baudet
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
Wat een aanfluiting. Ik weet niet wat erger is dat zo'n ongeïnformeerde idioot maf trollen in de kamer of dat er dus mensen zijn die denken dat het nut heeft. Het doet me denken aan Boer Koekoek. Gisteren ook al met Draghi. Wat een over het paard getrokken stuk stront is die Thierry. Vindt zichzelf heel wat. Blijkt een naar uien en lever stinkende ruft zonder inhoud. Een natte scheet zeg maar.
Den Heerscher | 11-05-17 | 14:11
Van mij mag u een wekelijkse rubriek krijgen op GS.
"They have taken lampadusa and the Second island. We have barred the beaches, but cannot hold them for long. The ground shakes... boats ,boats at the see. We cannot keep them out. A Shadow moves over Europe... We cannot get out... They are coming."
Balin, geloof ik zo,maar het kan ook een andere europeaan zijn geweest1
They shall not pass!!! ?
Kouwe Kees | 11-05-17 | 14:23
lol
All them to ring one rule!
miko | 11-05-17 | 14:18
Ieder heeft zijn of haar, letterlijke, strijdtoneel.
Bovenstaande is voor zover ik weet een quote van @cucaracha
One rule to ring them all!
@cucaracha | 11-05-17 | 14:10
Hij zou na twee zinnen zijn afgekapt door de voorzitter wegens vreemde taal.
Niet gezien. Val altijd in die slaap bij films.
@cucaracha | 11-05-17 | 14:10
Wahahahaha, Terry is wel de laatste die het laken van de vrijheid bewaakt!
dat zijn arme sloebers van jongens en meisjes die voor een habbekrats staan te werken als soldaat of politieagent.
"Non shall pass!"
The Black Knight
Zegt mij niets. Ik ken alleen The Lady in the Rings. Best een goede film als je de penissen wegdenkt.
Den Heerscher | 11-05-17 | 14:14
U is een kenner
cucaracha | 11-05-17 | 14:12
you cannot handle the truth...
Aldus een staatssecretaris van een partij die, in plaats van de poorten van Minis Tirith te verdedigen, ze gewoonweg open laat staan voor alle orcs, goblins en trollen...
@cucaracha | 11-05-17 | 14:12
Ah je was me al voor. Ja dus.
@cucaracha | 11-05-17 | 14:10
Jack Nicholson in A few good men als ik het goed heb?
-weggejorist-
@cucaracha | 11-05-17 | 14:10
Quote hierboven heb ik integraal gejat uit a few good man, overigens
keestelpro | 11-05-17 | 14:08 |
Ik vrees Thierry die uit eigen werk gaat citeren.
Maar Dijkhoff hoort gewoon bij de VVD, een partij die toch een beetje fungeert als de Saruman van deze wereld...
Wijsheid veinzen, maar in werkelijkheid zo gek als een deur en persoonlijke belangen boven de belangen van de bevolking/planeet stellen.
.
Zoals Gandalf Saruman beschrijft nadat hij ten onder gegaan is aan de visioenen uit z'n Palantir: "I looked then and saw that his robes, which had seemed white, were not so, but were woven of all colours, and if he moved they shimmered and changed hue so that the eye was bewildered."
.
Dat staat toch wel een beetje symbool voor de wijze waarop de VVD zich "rechts-liberaal" presenteert als "democratische volkspartij" met "immigratie- en islamkritiek", terwijl ze ondertussen de boel links en rechts flessen, zichzelf verrijken en onderste stenen onder houden. Hoe zij met de zwarte-middelvingerstift in de aanslag zand in de ogen van de oppositie en de journalistiek strooien. Etc.
Het enige passende weerwoord van Terry op Dijkhoff had natuurlijk moeten zijn:
I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom that I provide, and then questions the manner in which I provide it. I would rather you just said thank you, and went on your way, Otherwise, I suggest you pick up a weapon, and stand a post. Either way, I dont give a damn what you think you are entitled to.
Maar goed, het is hem vergeven
jan-achterman | 11-05-17 | 14:07
necrosis | 11-05-17 | 14:02
Heren dit keer ziet u het iets te kort door de bocht.
Check de agenda van de tweede kamer en kijk naar commissievergaderingen van vandaag. Er gebeurt een hele hoop buiten de plenaire zaal om vandaag (vandaag wel...)
What is next? Greet die Dart Vader imiteert?
Als het Nederlandse bedrijfsleven ook zo'n vrijblijvende werktijden had dan was deze overheid onbetaalbaar.
keestelpro | 11-05-17 | 14:06
O wacht...
@necrosis | 11-05-17 | 14:02
Precies wat ik dacht.
Als het Nederlandse bedrijfsleven ook zo'n vrijblijvende werktijden had dan was deze overheid onbetaalbaar.
Een aanwinst voor de kamer, waar je van het merendeel nooit iets hoort.
Fraaie reactie van Klaas. Strakke smoel erop. Humor zonder te lachen.
Lekker veel mensen in de zaal.
Parachutespringen met Rutte?
Waarom betalen we die afwezigen eigenlijk?
Dat minzame lachje van Thierry dat zoveel zegt als: 'Kut'
Gandalf kwam echter terug als Gandalf the white en had derhalve significant meer kracht en wijsheid.
REAGEER OOK