achtergrond

Geenstijl

Video. Directeur Parkmobile sloopt eigen bedrijf

Pijnlijke parkeertelevee bij Radar. Thomas Novak, de directeur van parkeerdienst Parkmobile, heeft nogal moeite met de afhandeling van een best wel terechte klacht en parkeert vervolgens zijn eigen app als een dronken Pool in je woonkamer. Er waren bij Radar klachten binnen gekomen dat de app nog wel eens door wil lopen, ook als je een parkeeractie beëindigt. Dankzij de vaderlandse parkeerbelastingtarieven kan dat nogal snel oplopen. Dus logischerwijs vroeg Antoinette Hertsenberg (zelf ook een soort perpetueel door tikkende parkeer app qua duur publiek geld): hoe lossen we dat op? Novak reageert op die doodnormale vraag als een DDR-functionaris die door een burger om een reisvisum voor West-Duitsland gevraagd wordt: als een muur. Hij had mensen kunnen adviseren om de wifi van hun telefoon uit & weer aan te zetten. De app hard te sluiten. Telefoon in vliegmodus en weer d'r af. Desnoods de hele app verwijderen en weer installeren. Maar in plaats daarvan kiest hij de Paarse Krokodil Tactiek van probleem erkennen & keihard zwijgen. Meteen na de uitzending kwam er een persberichtje online waar verstopt in de onderste alinea staat dat je DIKKE VETTE PECH hebt als je app doortelt terwijl je allang uitgeparkeerd bent. App, mouw. De webcare is vervolgens druk met tegen iedereen zeggen dat "de boodschap niet is overgekomen zoals bedoeld". Nou. Zeg dat. Interview met Novak boven, hele item onder. "De spotlights waren misschien iets te fel..."

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.