Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Europarlement wil Nederlands 'nee' NIET accepteren

klaarmeteuu.jpgAls Nederland op 6 april 'nee' zegt tegen het associatieverdrag met Oekraïne, zal het Europees Parlement de uitslag van het democratische referendum, dat plaats vindt binnen de kaders van de soevereine Nederlandse wet, NIET accepteren. Dat blijkt uit een stemming die vandaag in het EP is gehouden. Er stond een soort 'Motie van Angst' op de stemmingsrol, waarin het EP zich "uiterst bezorgd" toont over het referendum. Bezorgd, OK. Dat kan. Maar er was een amendement op die motie ingediend door de GUE-groep (waar SP en PvdD in zitten), die opriep om de uitslag wél te respecteren, maar die is door een ruime meerderheid afgewezen. Het ging zo. Eerst werd de paragraaf van angst aangenomen. De tekst luidt als volgt: [De indiener, groepen Verts/ALE, PPE, ALDE (dus VVD66), ECR en S&D (=PvdA)] toont zich uiterst bezorgd over de achtergrond waartegen het op stapel staande Nederlandse raadplegende referendum over de AA/DCFTA tussen de EU en de Oekraïne zal worden gehouden; vertrouwt erop dat de beslissing van de Nederlanders zal worden genomen op grond van de voordelen van de overeenkomst, en dat de concrete effecten voor de EU in het algemeen en Nederland in het bijzonder op waarde worden geschat. [BRON, het is paragraaf nummer 44] Vrij vertaald: 'Boehoehoe Nederland speelt niet leuk mee met ons EU expansiespelletje!' De motie is met 71% van de stemmen aangenomen, dus ruim tweederde van het Europarlement is doodsbang voor GeenPeil en de mogelijkheid dat 'nee' de uitslag wordt op 6 april. Anja Hazekamp van de PvdD (GUE-groep) is echter een stuk dapperder qua democratie en had een amendement op de motie ingediend die precies het tegenovergestelde bepleitte. Dit was haar tekst: [Indiener] dringt erop aan dat de uitslag van het Nederlandse referendum over de associatieovereenkomst tussen de EU en Oekraïne volledig wordt gerespecteerd; verzoekt de Commissie passende maatregelen te nemen in overeenstemming met de uitslag van het referendum, waaronder een onmiddellijke opschorting van de associatieovereenkomst, indien de meerderheid bij het Nederlandse referendum nee zegt. Hazekamp had dit uitstekende amendement al aangekondigd, terwijl Marianne Thieme in Nederland over hetzelfde onderwerp Kamervragen heeft ingediend. Het is namelijk een logisch en terecht verzoek: als de meerderheid van Nederland 'nee' zegt op 6 april, kan het associatieverdrag niet geratificeerd worden en zou het dus moeten worden opgeschort. Maar de motie is dus weggestemd door de democratiehaters in Brussel, met maar liefst 77% van de stemmen. Motie 44 was nog redelijk 'neutraal', qua dat de MEPs alleen maar stemdem over hun emoties, namelijk of ze "uiterst ongerust" zijn, of meh, boeie. Maar amendement 17 van Hazekamp legt de ware aard van het Europarlement bloot: bijna 4 op de 5 uitvreters in dat Europese Nepparlement zegt 'NEIN we gaan niet luisteren naar de uitslag' en toont zich daarmee openlijk dictatoriaal ten aanzien van de Nederlandse burgerinspraak in de eigen Nederlandse democratie. Waarvan, zoals men zegt, akte. Er is maar één continentale crisis in Europa en die zetelt in Brussel. Na de breek kijken we nog even wat de Nederlanders in het EP gestemd hebben. Opdat wij niet vergeten. Paragraaf 44 De groene duimpjes in het plaatje hieronder zijn de Nederlandse MEPs die doodsbang zijn voor de kiezers in hun nationale democratie en daarom vóór de Motie van Democratische Doodsangst hebben gestemd. Omgerekend naar politieke partijen zijn dat CDA, SGP, ChristenUnie, GroenLinks en PvdA (minus Paul Tang, die voorstander is van GeenPeil en zich daarom iets dapperder toont dan de partijlijn). De overige partijen (PvdD, PVV, SP, D66, VVD) hebben tegen deze motie gestemd en vrezen de kiezer dus niet, hoewel VVD en D66 er waarschijnlijk van uit gaan dat het associatieverdrag toch wel door zal gaan en daarom besloten zichzelf niet onsterfelijk belachelijk te maken door vóór de bangepoepersmotie te stemmen. Wim van de Camp was op de motor naar de sauna. heepaultangwatdoeje.png Amendement 17 Hieronder is de stemming te zien van het Amendement Hazekamp. De rode duimpjes omlaag zijn de landverraders in het Europarlement die de Nederlandse kiezer & democratie openlijk de middelvinger geven. Dat zijn SGP, ChristenUnie, CDA, hier natuurlijk wel D66 en VVD, GroenLinks en de PvdA. Die laatste partij heeft met Kati Piri overigens een rebel: zij stemde vóór amendement 17. Misschien drukte ze verkeerd. De groene duimpjes zijn de nationale democratie-verdedigers van SP, PvdD en PVV. Waarvoor dank. Jullie houden voor ons de moed er in. amendement17.png

Reaguursels

Inloggen

Zouden de Amerikanen, Canadezen en Engelsen ons straks weer komen bevrijden?

Staatsgeheim | 23-01-16 | 11:27

Wanneer kunnen we een volgend referendum regelen? Geen kans onbenut laten a.u.b.

Staatsgeheim | 23-01-16 | 11:25

Zo,heeft de PVV ook weer iets om zich druk over te gaan maken.
Kom er maar in Greet.

puntje013 | 22-01-16 | 18:57

Een muurvast conflict met Rusland, een sluimerende economische malaise en niet aflatende corruptie.
En dan ook nog een Nederlands referendum dat probeert een stokje te steken voor nauwere samenwerking met de EU. Oekraïne gaat een moeilijk jaar tegemoet.

In de studio zit topdiplomaat Robert Serry, in de jaren '90 de eerste Nederlandse ambassadeur in Oekraïne en nu verbonden aan Seton Hall University in de VS.
.
De Pakistaanse en moslim Naeeda Aurangzeb presentator van het VCPRO programma Bureau Buitenland.
Zij en Robert Serry hebben het te pas en te onpas over de OnderBuik van de tegenstemmers, ze bedoelen de GeenStijl supporter.
Geen enkele keer hebben ze het over de OnderBuik van de D-66 kiezers en de GroenLinks kiezers.
Hebben de D-66 kiezers en de GroenLinks kiezers soms geen OnderBuik?
Nu weet ik dat de OnderBuik van de D-66 en de GroenLinks kiezers er smeriger uit ziet als een berg rottende mispels.

www.radio1.nl/items/340312-Robert%20Se...

Ella | 22-01-16 | 18:05

Juncker zijn dictatuur is gevestigd.
Op naar de burgeroorlog.

Raider Twix | 22-01-16 | 16:31

Interessant om dit eens zo te zien. We weten uiteraard allang dat de leden van het EP daar louter en alleen zitten om A) hun bankrekening te spekken en B) meneer Juncker een kleffe kus te geven bij binnenkomst. Maar het is wel schokkend om nu eens luid en duidelijk te zien hoe deze 0031'ers hun eigen democratie aan de zit-aars lappen. Schandalig... Kudos voor de vóórstemmers trouwens!

Reykjavik | 22-01-16 | 15:49

Dit soort onzin zal er toe leiden dat niet alleen de kiesdrempel op zijn sloffen gehaald gaat worden maar ook dat 70% tegen gaat stemmen. Wij zullen dan met een adem met Europese redders als Orban genoemd gaan worden.

BananaMonarchy | 22-01-16 | 14:29

Europa = als jazzmuziek.
In navolging van onze amerikaanse held (please come back frank!)
Europe is not dead, it just smells funny!

cat22 | 22-01-16 | 14:15

Verlicht despotisme: Alles voor het volk, niets door het volk.

Met andere woorden: Alleen wij weten wat goed is voor het volk!

patriekske | 22-01-16 | 14:14

Meuropa rules !

cat22 | 22-01-16 | 14:13

Stelletje uitzuigers dat EU club, NL mag wel miljarden dokken en heeft niks te zeggen. Ze vegen hun achterse met de democratie !! De dag komt waarop het volk met deze clowns zal afrekenen, zolang de meesten liggen te slapen zal dit helaas niet snel gebeuren ben ik bang.....

Balls_Deep | 22-01-16 | 13:22

Wordt inderdaad hoog tijd voor een gesprek op niveau tussen Jan Roos en onze euro parlementariërs. En dan met degenen die nee stemden op de motie van Anja Hazenkamp.
Wat is de reden dat zij vinden dat ratificatie van dit verdrag door Nederland er niet toe doet? Ik ben benieuwd. Hop Jan, in de wagen.

Paljas | 22-01-16 | 13:04

Dit is een spelletje slim gespeeld door den Haag.
waarom?

- Bij een "NEE" op 6 april en de tweede kamer zegt toch "JA" (want raadgevend) dan grote landelijke crisis. Dat wil de tweede kamer niet en Brussel al helemaal niet.

- Bij een "NEE" van Brussel wast de tweede kamer zich in onschuld en zegt natuurlijk dat ze het volk zouden hebben gevolgd (en dat kunnen ze nu dus ook gewoon doen). Daardoor volk pissig op Brussel maar niet meer dan dat.
Tweede kamer laat zien dat ze toch "voor het volk" regeert en dus positief voor de verkiezingen en rust in het land.

Slechte soap dit.

Toekan Tinus | 22-01-16 | 12:36

Dat is democratie á la Europa, in je broek schijten van angst over de mening van de burgers....en die vervolgens negeren.

mallekater | 22-01-16 | 11:17

Valt er uberhaubt iets positiefs te verzinnen over het lidmaatschap van de EU? Het kost ons alleen een hoop geld en we kunnen niet bepalen hoe we dat willen besteden.

patriekske | 22-01-16 | 11:05

...........
Kan ik nog op boer Koekoek stemmen ?

HypoPseudo | 22-01-16 | 10:50

Oftewel: stem niet op VVD, PvdA, CDA, D66, SGP, CU: allemaal partijen die bij voorbaat al schijt hebben aan degenen die ze zeggen te vertegenwoordigen.

Namelijk:

Bas Belder - SGP
Esther de Lange - CDA
Bas Eickhout - GroenLinks
Gerben-jan Gerbrandy - D66
Jan Huitema - VVD
Sophia in 't Veld - D66
Agnes Jongerius - PvdA
Jeroen Lenaers - CDA
Judith Sargentini - Groenlinks
Marietje Schaake - D66
Annie Schreijer-Pierik - CDA
Paul Tang - PvdA
Hans van Balen - VVD
Peter van Dalen - CU
Cora van Nieuwenhuizen - VVD
Lambert van Nistelrooij - CDA

Joris Draaksteker | 22-01-16 | 10:27

Het word geloof ik tijd dat heel nederland gaat staken en alles stil legt.

Sjonie01 | 22-01-16 | 10:24

Zijn ze nu bang dat het Nederlandse volk nee stemt, of dat Rutte bij nee het verdrag alsnog niet ondertekent...
Zoals ik dit bericht lees, staat er gewoon, of Nederland nu wel of niet het verdrag tekent, we gaan toch door... Dus niet enkel de middel vinger naar de 470 duizend ondertekenaars, maar naar alle Nederlanders...

verlegenmaarlief | 22-01-16 | 10:15

Waarom staat dit niet op de voorpagina van alle ochtendkranten in ons land?! "EU heeft schijt aan Nederlandse referendumwet; volk vanaf nu overgeleverd aan megalomane Brusselse baantjesjagers"

Joris Draaksteker | 22-01-16 | 10:13

Is er nou niemand die zich erbij neerlegt dat wij, demense, niks in te brengen hebben? We wilden de Euro niet, kregen hem door de strot geduwd door joker Zalm. We wilden helegaar die heule europese grondwet niet en lieten dat duidelijk zien in de uitslag van een daarovergehouden (fop)referendum en werden genegeerd. Nu gebeurt hetzelfde. Jonges, geef 't op.

Ersza | 22-01-16 | 10:06

Wim van de Camp lag in een hotelkamer met twee hoeren zijn riante rijskostenvergoeding voor deze maand op te maken...

Murk Ratte | 22-01-16 | 09:35

Ik was echt van plan om me eens in dat verdrag te verdiepen om een geinformeerde stem uit te brengen.

Ik bespaar me de moeite denk ik maar, het wordt gewoon nee. Al was het alleen maar om te kijken wat er gebeurt. Wel even chips en cola inslaan voordat de crisis uitbreekt.

PolarWolf | 22-01-16 | 09:26

@erikrugzak | 22-01-16 | 07:19
De ene helft van het volk in Oekraïne wil iets heel anders dan het andere, vandaar ook de burgeroorlog.

ZonderNaam | 22-01-16 | 09:16

Zo'n Sophie in 't Veld van D'66 zit al veel te lang in Brussel (al sinds 2004 voor D'66).
Dan leef je op een riant salaris veilig in je eigen cocon en heb je geen idee meer hoe het werkelijk werkt in de grote boze mensenwereld. En dan ga je rare ideeën ontwikkelen en raar stemgedrag vertonen.

Paljas | 22-01-16 | 09:15

Volgens mij heb ik nog voor het Europees parlement mogen stemmen in tegenstelling tot velen hierboven, dat is inderdaad niet echt democratisch, maar waarom ik dat wel mocht is mij wel een raadsel.

TheStef | 22-01-16 | 08:38

@Theo Kerk Off | 22-01-16 | 08:14
Klopt theo met een hoofTletter d,was in de war met kud.groeten ik ga snel naar me werk(nee niet de sociale werkplaats)

Steenrijk | 22-01-16 | 08:28

In een technocratie kunnen alleen hackers nog stemmen.

baard van troje | 22-01-16 | 08:25

Het referendum is een meesterzet gebleken, zand in de machine die EU heet. Het zit de EU-craten en de marionetten regering in Den Haag als een visgraat in de keel. Goed gedaan jongens en meisjes van GeenPeil. Sla ze waar je ze raken kunt.

Van Duyvenbode | 22-01-16 | 08:20

Optiefen met die EU.
Leve Europa!

Piet Karbiet | 22-01-16 | 08:15

Steenrijk | 22-01-16 | 07:50
Niemand is verplicht onder zijn/haar eigen naam te schrijven. Zijn vader J. Klootzak zou zich rot schamen als hij zag dat zijn zoon E. Klootzak hier klote liep te verkondigen. Overigens is veranderD met een T en niet met een D.

Theo Kerk Off | 22-01-16 | 08:14

erikrugzak | 22-01-16 | 07:19
Jij bent ook tegen democratie??
Jij wilt nl. dat de EU beslist over Nederland en niet het Nederlandse volk?
Landverrader.

Alexander Pechkop | 22-01-16 | 08:01

@erikrugzak | 22-01-16 | 07:19
Kon het niet laten en zit toch op de wc,een vraagje
Waarom veranderd u uw tussenvoegsel "rug" niet in kloot?

Steenrijk | 22-01-16 | 07:50

Pure ontmoediging. De EU stemming moet toch aangevochten kunnen worden.
Anders Nexit!!!
Ik ben overigens tegen geweld, maar dergelijke praktijken rechtvaardigen het.
En wat betreft de landverraders: vooral veel bij naam noemen.
Ik ben van mening dat ze er niet mee weg mogen komen. Wat ik niet begrijp is dat onze EU vertegenwoordigers tegen de NL bevolking is. Het zijn toch Nederlanders.
Verraders muv SP, PVDD en PVV.
Laat het voor de mensen een les zijn om nooit meer SGP, D66, VVD en PVDA te stemmen!

ET007 | 22-01-16 | 07:30

Geen peil is tegen democratie. Ze wil namelijk dat Putin beslist over de Oekranie en niet het Oekrainische volk. Wie is hier de landverrader?

erikrugzak | 22-01-16 | 07:19

The Empire Strikes Back

Nu is het nog agitprop en gedraai aan de geldkraan. Straks de gleufhoedjes. En we eindigen met soldatencolonnes door de straten.

Vanavond nog maar eens 1984 lezen.

balustrade | 22-01-16 | 07:14

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen Berlijn vorige eeuw en Brussel huidige eeuw?

Alleen al in de namen van beide steden zijn 4 letters gemeenschappelijk; 'b' 'r' 'e' en 'l'.

Die 'e' en 'l' staan voor Europees Links, de 'b' en 'r' staan voor 'Brussels' 'Rechts'. Simpelweg vertaald: een onmogelijk iets.

In de vorige eeuw iets hebben ondernomen tegen Berlijn leverde je een lintje op. In de huidige eeuw iets ondernemen tegen Brussel levert je niets op.

Money rules. VS, Shell (inclusief groot aandeelhouders) hebben de Ukraïne nodig, dus Brussel doet gewoon mee. Zelf heb ik meer respect voor een steeldief die in zijn drugsbehoefte moet voorzien dan menig politicus, het levende afval op aarde.

Theo Kerk Off | 22-01-16 | 06:39

Wat zou het geweldig zijn als de PVV een NEXIT referendum zou beloven bij de eerstvolgende verkiezingen.

Machoclown | 22-01-16 | 06:05

De democratie is al sinds WO2 verloren hoor. Toen de landverraders zonder volksstemming weer in de regering, en op de troon, zijn gaan zitten.

JackHair | 22-01-16 | 05:30

Toch wel triest dat alleen een drietal marge partijen pro- democratie zijn. Maakt het wel weer makkelijker qua stemmen.

zeertegendradig | 22-01-16 | 04:31

Missie GP geslaagd toch? Blootleggen dat gekonkel en bewustmaken ons gepeupel alhier. Was te verwachten dat men zich nu al zo zou indekken. Bovendien betreft het in deze een raadgevend referendum, dat men sowieso rücksichtslos naast zich neer mag leggen. Niets meer dan een enquete die de schijn wekt van democratie maar die is allang geleden gesmoord in dit neoliberale systeem.

Plap | 22-01-16 | 04:13

Standard & Poor's, Moody's, en de Fitch Groep zullen ook nog wel van zich laten horen voor 6 april.
Echt alles zal uit de kast getrokken worden om het feestje door te laten gaan.

GeorgKeßler | 22-01-16 | 03:30

Doper | 22-01-16 | 03:06

kado-tip voor TKverkiezingen 6 april: je stem op Omtzigt als hij de christenen verlaat, de Piratenpartij, wellicht VNL, mogelijk de ene slimme communist van de SP en eventueel PvdD (die zijn een stuk harder dan het woord 'dieren' je laat geloven - zijn niet blij met Oekraïne wegens dierenbe(mis)handeling daar en de cultuur van dierenknuffelen staat zo ongeveer diametraal tegenover de Islam).

Doper | 22-01-16 | 03:11

Doper | 22-01-16 | 02:58

Mogelijk is de nageboorte ook nog levensvatbaar. We noemen haar TKverkiezingen. Zou leuk zijn als we al het bezoek gewoon op 6 april kunnen afhandelen. Kunnen we daarna weer verder met het gewone leven.

Doper | 22-01-16 | 03:06

Blij verheugd zijn wij met de geboorte van de Holland Tea Party. Bezoek op zes april. Hij is zestien miljoen pax groot.

Vader Ratio, moeder Zelfbeschikking en kindeke HTP maken het uitstekend.

Je hoeft voor je kraambezoek niet te bellen; kom vooral spontaan langs. Kijk op je de gemeentewebsite wel even ons actuele adres na op de dag zelf, we hebben namelijk de helft van onze huizen moeten verkopen.

We zijn volwassen ouders, daarom goedbedoelde adviezen over onze toekomst dan ook graag buiten de voordeur laten. Ook zouden we het op prijs stellen de pasgeborene niet te storen met doemverhalen over continenten in chaos. Ook vrolijke vlagverbrandingen liever niet.

Tot 6 april allemaal! Koffie, thee en beschuit met rood-wit-blauwe muisjes staan klaar.

Kado-idee: je tegenstem op het biljet.

Doper | 22-01-16 | 02:58

In navolging van het BREXIT referendum dan maar een NEXIT referendum?

Short | 22-01-16 | 02:46

technisch gezien is referendum om wet die een associatieverdrag ratificeert met Oekraïne niets PvdA deze wet af te keuren in dien er een nee komt bevolking om vervolgens en andere wet die het verdrag te goedkeurt met Oekraïne in te dienen

ing.Autist | 22-01-16 | 02:40

Reden meer om uit de gifpot,EU, te stappen.

Pierre Nis4409 | 22-01-16 | 01:50

@Maria.1 | 22-01-16 | 01:08
Wat wij allen kunnen bereiken is medstanders om ons heen verzamelen, hen er van overtuigen dat het raadgevend(correctief) referendum een laatste strohalm is opdat de soevereiniteit van dit kikkerlandje, ons Nederland nog enigszins enig doel heeft. Eerder werden onze stemmen, 2005, al door de bovenonsgestelden bij het vullis geplørd. Laat deze schande niet weer gebeuren.

bij gelegenheid | 22-01-16 | 01:34

Alle menschen wirden loeders.(Ode an die fraude)

cat22 | 22-01-16 | 01:16

Het wordt steeds duidelijker dat de gemiddelde Nederlander zo mak is als een schaapje.
Trots ben ik allang niet meer op dit kikkerlandje.

dogbitedog | 22-01-16 | 01:15

We mogen niet stemmen, we mogen niet meer demonstreren. Het enige wat we mogen is betalen voor onze ondergang en bek houden. Ik wordt steeds bozer!

Maria.1 | 22-01-16 | 01:08

Niet voor het eerst dat het Brusselse Hof uitmaakt hoeveel uren per dag je achter een kruiwagen loopt te duwen.

Rien7847 | 22-01-16 | 00:52

@Roeieber | 22-01-16 | 00:43
"Met de kennis van nu" zou hij dat anders hebben geformuleerd....

Slipsnifter | 22-01-16 | 00:52

Hoe is die Jongerius trouwens in dat EP terecht gekomen? Op z'n democratisch of via een kruiwagen?

Conan de Rabarber | 22-01-16 | 00:44

Zei die Tang niet tegen Roos dat hij vond dat de uitslag gerespecteerd moest worden? Politici....

Roeieber | 22-01-16 | 00:43

ik wist al dat het een waardeloze regering is maar dat ze nou echt aansturen op een burger oorlog
is niet te snappen

zwetser2014 | 22-01-16 | 00:31

-weggejorist-

ninjaturtlexxl | 22-01-16 | 00:29

Democracy has just died...!

ninjaturtlexxl | 22-01-16 | 00:29

Ach ja. Er zijn hele slimme mensen die waarschuwen voor de EU. Deze oude video illustreert het hele probleem met de EU: www.youtube.com/watch?v=1jVrbKdkByk

People who are not accountable to anyone. Voordat de vlam hier in de pan slaat zijn die lui allang al vertrokken, als een stel sprinkhanen die welvaart en levenslust opvreten.

Anoguurder | 22-01-16 | 00:05

@bdn01 | 21-01-16 | 20:39
.
Er is ooit democratisch afgesproken dat alle landen een verdrag geratificeerd moeten hebben voor het in werking kan treden. Dat deze afspraak door het EP terzijde geschoven wordt is alles behalve democratisch. Als het de EU goed uitkomt wijzen ze altijd naar afspraken en verdragen en als het de EU slecht uitkomt schenden ze hun eigen regels, wetten en afspraken alsof ze nooit gemaakt zijn.

Bytemaster | 21-01-16 | 23:58

BlowingBubbles | 21-01-16 | 23:51
En het vanuit Brussel uitroepen van de noodtoestand heiligt daarbij uiteindelijk alle middelen.

A.S. Perien | 21-01-16 | 23:56

A.S. Perien | 21-01-16 | 21:57
En daarbij kan ze dan gebruik maken van het EU leger, met name de bataljons samengesteld uit soldaten van de arme lidstaten. Overigens is een 'legale' onteigening een al eerder beproefd concept. Zo heeft het grootkapitaal in de VS de bevolking al eens op grote schaal van haar goud beroofd.

BlowingBubbles | 21-01-16 | 23:51

Hoogmoed komt voor de val, zullen we maar zeggen. Laat ze begaan, des te eerder sodemietert het megalomane zootje in elkaar. In de geschiedenisboeken zal later te lezen zijn dat de machthebbers tegen de wil van het volk handelden, wat uiteindelijk leidde tot de ineenstorting van de EU.

Bytemaster | 21-01-16 | 23:50

@ Vozz023 | 21-01-16 | 23:40
Grootscheepse burgerlijke ongehoorzaamheid? Laat de Nederlanders daar nu uitgesproken slecht in zijn.
Alleen voor Grootscheepse burgerlijke Oranje voetbal-malotigheid komen ze hun Vinexbed uit.

A.S. Perien | 21-01-16 | 23:49

Je zou toch bijna alle 400+ duizend die voor het referendum zijn vragen om te gaan demonstreren bij AZC'S. Kijken of er dan nog steeds vanuit gegaan wordt dat ze genegeerd kunnen worden.

RoBD=Skullfucker | 21-01-16 | 23:48

De kracht van elke democratie kun je aflezen uit hoe de meerderheid de minderheid behandelt. Als de minderheid stelselmatig wordt genegeerd en geschoffeerd dan laat dit haar niets anders dan verzet. Dan is de democratie een dictatuur geworden en wordt geweld geboren.

RoBD=Skullfucker | 21-01-16 | 23:45

Ik stel voor om na te denken over een grootscheepse burgerlijke ongehoorzaamheid....
Collectief wobben, alle belastingen uitstel voor aanvragen en vertragen, 'standaard' bezwaarschriften indienen waar maar enigszins mogelijk en ons achte E de Vlieger scharen...

Vozz023 | 21-01-16 | 23:40

Fok het referendum over het associatie verdrag met Oekraïne, alhoewel een goed begin, we hebben een referendum over het EU lidmaatschap nodig.

Monsarrat | 21-01-16 | 23:37

De democratieën van Europa zijn gesticht met bloed en zullen worden verdedigd met bloed.
Brussel denkt dat zij aansturen op een autoritaire staat... maar ze sturen eigenlijk aan op een revolutie die hen zowel figuurlijk als letterlijk nog wel eens de kop kan gaan kosten.

Myrkie | 21-01-16 | 23:35

de politiek is failliet. Wat een bende, deze mensen zijn alleen bang voor hun baantje. Camp hoe kan zo iemand zo'n baan krijgen. Ik hoop dat april een top maand wordt. Een stem tegen dit zakenvullend Europa. Het is wachten de volgende Griekse crisis. Het erger is in het nationaal parlement weinig kritische mensen. Europa in de huidige vorm stevent af op een crisis van hele grote omvang. Als Rusland het zat is draaien zij gewoon de gaskraan dicht.

franck7020 | 21-01-16 | 23:35

Beter leesbare zin:
Dat ze in Nederland 'n referendumwet willen frustreren/saboteren.

Der Paulie | 21-01-16 | 23:33

-weggejorist-

Slava Ukraine | 21-01-16 | 23:30

Ik heb vaker mijn plemp hier geplaatst over de uitslag en wat de EU ermee doet. Dit is schaamteloos en gaan we letterlijk terug naar post-historische democratie, waar uiteindelijk brussel het voor het zeggen heeft op gebied wat wel en niet goed voor ons is. Onverkozen 'leiders' op witte sokken die enorme salarissen ontvangen maar waar geen mandaat is om hun af te kunnen rekenen op hun wanbeleid.

WW3 komt eraan. Hier in hartje europa. Terwijl we iedere dag voorttjokken stromen de immigranten van onbekende afkomst hier landen in waarvan we de gevolgen afgelopen nieuwjaar mochten beproeven, en in parijs, en in london, en in duitsland, en in tig andere landen die dagelijks mogen beproeven wat massa immigratie met zich meebrengt.

Terrorisme zal worden gebruikt voor de eenwording van de unie. Volgens hun stelling is er geen andere route dan de EU in z'n geheel, of anders komt er oorlog. De oorlog die plaats mag vinden van mij is die regelrecht richting brussel en alle vetzuchtige EP's die de laatste 10 tot 20 jaar een afschrikkelijk beleid hebben staan voeren wat europa nu zo gemaakt heeft.

Dit gaat nog wel even duren. De spanningen zullen alleen maar meer toenemen en uiteindelijk slaat er een vlam in de pan wat enorme gevolgen met zich mee gaat brengen. Democratische middelen gaat niet meer helpen om los te kunnen wrikken uit het gedrocht dat EU heet, maar uiteindelijk een gigantische veldslag door burgers gevochten.

Mensen die zijn gestorven voor onze vrijheid keren om in hun graf bij het zien en horen van dit soort berichten.

Anoguurder | 21-01-16 | 23:25

Mogen wij daarna weer stemmen over de vraag of we de uitslag van de stemming in het EP stom vinden? Geweldig al die democratie.

W_F | 21-01-16 | 23:24

Zo'n referendum werkt als 'n geweldig goed middel om 'n hele kliek politici te ontmaskeren.
Dat ze de Wet om in Nederland 'n referendum saboteren.
Ik zeg 't overnieuw.
Dat politici 'n democratische Wet saboteren.
Moedwillig. Overduidelijk. Samenzwerend in 'n nep-EU-parlement om Nederlandse wetten te verraden.
Om het geld.
Om de macht.
Hele, hele slechte mensen.

Der Paulie | 21-01-16 | 23:22

bdn01 | 21-01-16 | 22:55
Hoezo zou de wens van het NL volk aangaande Oekraine minder belangrijk zijn dan soepele samenwerking binnen de EU? U bent niet zo van de democratie?

BlowingBubbles | 21-01-16 | 23:22

@Ars Vivendi | 21-01-16 | 23:17
Californië

Ars Vivendi | 21-01-16 | 23:17

@Bruine Beer | 21-01-16 | 22:17
Wil je zeggen dat:
Montana staat tot Califonië als
Ukraïne staat tot Nederland?

Ars Vivendi | 21-01-16 | 23:17

@Mark_D_NL | 21-01-16 | 23:01
Het is dus ook volstrekte symboolpolitiek van de EU om van eerzame EU burgers legale eigendommen te stelen om daarmee terroristen te weerhouden aanslagen te plegen! Levert de Europese sporstschutter zijn legaal verworven sportartikelen niet in dan zal hij/zij als crimineel (verboden vuurwapenbezit) kunnen worden opgepakt. Alles wat reeds ongeregistreerd was zal vanzelfsprekend door de illegale bezitters worden behouden.
De wereld op zijn kop...

A.S. Perien | 21-01-16 | 23:14

Een wrang-grappig artikel. Waar ik aanvankelijk zou gaan stemmen over het associatieverdrag hebben de hh europolitici er nu zelf een pro- of contra EU stemming van gemaakt.

TheRule | 21-01-16 | 23:13

Links is SOCIALISTISCH, Hitler zijn partij was nationaal-SOCIALISTISCH. Beiden willen een groot Europa. Toeval?

Patatter | 21-01-16 | 23:11

@Mathma | 21-01-16 | 21:46
Waar staat dit bericht? Juist op een of andere site. Wat jij moet doe is het met al je vriendinnetjes delen op slavenboek en op het whatsapp. ok?

Mark_D_NL | 21-01-16 | 23:07

@Mannes | 21-01-16 | 21:45
Stem jij lekker ja. Ongeïnteresseerde vlerk.

Mark_D_NL | 21-01-16 | 23:05

@A.S. Perien | 21-01-16 | 21:50
Je zegt het al "geregistreerde verlofhouders". Het volume aan ongeregistreerde wapens is beduidend hoger. En groeit alleen maar.

Mark_D_NL | 21-01-16 | 23:01

wtf, geen woorden voor!

BenHetZoZat | 21-01-16 | 23:00

Ik ben boos, woedend. We worden hard van achteren gepakt. Wedden dat een deel van de hoge heren die beweren "we zullen de uitslag van het referendum respecteren", al wisten van deze escape? Dit kunnen en mogen we niet accepteren. We moeten straks in actie komen. Tijd voor een NEXIT.

wroah | 21-01-16 | 22:56

Onze regering moet maar eens met een eerlijk standpunt komen: "We leggen de uitkomst van het referendum naast ons neer". Van onze regering wordt verwacht dat ze belangen en standpunten afwegen, en het lijkt me dat "het Volk" de zin geven t.a.v. Oekrainie, van minder belang is dan een werkbare samenwerking binnen de EU. Hetgeen niet wil zeggen dat de EU zwaar gereorganiseerd moet worden, en dat de Europese ambities neerwaarts worden bijgesteld.

bdn01 | 21-01-16 | 22:55

Begin mij af te vragen of het niet beter is om een raadgevend referendum te initiëren met het voorstel om Nederland te verkopen aan Saudi-Arabië. Alle voorstemmers worden dan na een overgangsperiode gematigd moslim, iets waar zij op zich niet veel moeite mee zullen hebben. Met de nieuwe eigenaar is er tevens geen vluchtelingenprobleem meer. De tegenstemmers die het hier toch al niet zagen zitten ontvangen uit de verkoopprijs een premie om zich in te kunnen kopen in Vrij Zwitserland.

A.S. Perien | 21-01-16 | 22:52

Steenrijk | 21-01-16 | 21:21 Ik ben mijn Zwitsalletje ook al beu hoor, wat me dan wel weer deugd doet, is dat ik er de laatste tijd wel heel erg veel Zwitsalletjes bijkomen, waarvan de meerderheid rechtsdragend. Uiteraard zitten er ook wel een paar trolzwitsalletjes bij, maar die pik je er zo uit.

Bijtendehond | 21-01-16 | 22:52

Dat mega-EU-nepparlement kan de tyfus krijgen. Afbranden die EU.

Fijnstoffer | 21-01-16 | 22:50

Ik hoor ook niet graag NEE als ik iets graag wilmaar ja, Nee is Nee (was dat niet ooit een Postbus 51 spotje?).

McMarx | 21-01-16 | 22:44

-weggejorist-

Floris de Zesde | 21-01-16 | 22:43

En er zijn nog Nederlanders ook die voor de EU zijn. Die dit soort taferelen steunen. Hoe kan je nou tegen Nederlandse soevereiniteit zijn? Hoe kan je tegen een referendum zijn dat het Nederlandse volk inspraak geeft over belangrijke beslissingen?

Old_Spice | 21-01-16 | 22:42

@Geenstijl, graag de oproep om deze feiten tijdens de landelijke verkiezingen nog eens op te sommen.. dat niemand kan roepen "ich haben das nicht gewusst" wanneer ze stemmen op deze democratiehaters!!! Stelletje NSB'ers, dit is allerminst goed voor mijn bloeddruk!!

WellusNietus | 21-01-16 | 22:37

Is toch te triest voor woorden dat er nu al gestemd wordt of een toekomstige uitslag geaccepteerd wordt. Dan laat je jezelf als dictatuur toch wel van je meest zwakke kant zien. Dat EUSSR staat echt bol van de tegenstrijdigheden.
Gadverdamme, wat zou ik graag weg willen uit dit "sinkhole".

ley007 | 21-01-16 | 22:36

Hoezo "een logisch en terecht verzoek" van GUE? Nee dat is het niet! Dit is een raadgevend referendum voor de NEDERLANDSE regering. Om daar dan als Europees parlement direct conclusies aan te verbinden voor de Europese Commissie is natuurlijk onzin. Dit zou juist de Nederlandse democratie ondermijnen, daar de Nederlandse politiek dit eerst moet uitvechten.
Als de Commissie hier gevolgen aan zou verbinden, zouden ze de Nederlandse regering compleet hun macht afnemen. Ik dacht zulke Europese machtslust juist niet gewaardeerd werd..

paulpils | 21-01-16 | 22:35

Dus, op welke partij gaat u stemmen volgend jaar? Het zijn poppen neergezet om u het idee te geven dat uw stem er toe doet.
Ja, misschien een procentje hier of een procentje daar is wat een politieke partij kan betekenen voor u. Maar de grote lijnen van de internationale belangen gaat u er niet mee veranderen. Wat nou parlementaire democratie. Wat een farce!

grouverr | 21-01-16 | 22:33

Op 15 maart 2017 weten we of het land nog gered kan worden d.m.v. een NEXIT.

zzMichielzz | 21-01-16 | 22:32

hakbarry | 21-01-16 | 22:30

Rutte heeft niet het laatste woord, dan hebben de Tweede en Eerste Kamer. Die moeten ratificeren. Of niet.

Bruine Beer | 21-01-16 | 22:32

Floris de Zesde | 21-01-16 | 22:25

Ik denk dat de fractiespecialisten het inderdaad begrijpen. De rest van de fractie stemt dan met ze mee. Tenminste, bij de grote fracties. Bij de kleinere doet met maar wat op algemene principes.

Ik begrijp het verdrag ook niet. Maar dat geldt ook voor de toetreding van Griekenland toendertijd. En ik zie nu hoe ver dat land al gekomen is (ja, ondanks inderdaad de enorme problemen.) Geef het land nog een generatie en het is in orde, ik zie de jongeren heel anders in het leven staan dan de ouderen.

Ik hoop bij Oekraïne hetzelfde. Zonder hoop wordt ik een cynische oude man en ga ik PVV stemmen.

Bruine Beer | 21-01-16 | 22:31

Het wordt steeds interessanter. straks stemmen weg het Oekraïne verdrag weg, rutte doet gewoon wat em ingefluisterd wordt en steekt de middelvinger op naar Nederland. kunnen we dan eindelijk de hooivorken , pek en veren uit het vet halen?
het inmiddels al dramatisch lage democratisch gehalte hier doet me afvragen of ik mijn Nederlanderschap nog wel wil ratificeren.

hakbarry | 21-01-16 | 22:30

-weggejorist-

Floris de Zesde | 21-01-16 | 22:29

Als Nederland dit accepteert dan maken ze zich schuldig aan het ondermijnen van de Democratie in NL. Nederland zal dan uit de EU moeten stappen en anders moet de Bevolking echt reageren. Het kan toch niet zijn dat regels eenzijdig genegeerd worden. De EU gaat zijn boekje te buiten. NEXIT!!!

ET007 | 21-01-16 | 22:28

Referendum doorslaand succes.
Missie aantonen van democratie door deze te toetsen.
Genocidale hoofd-Poppenkast schiet in terminale paniek-kramp.
Missie geslaagd.
Rot fruit.

hallevvezool | 21-01-16 | 22:25

-weggejorist-

Floris de Zesde | 21-01-16 | 22:25

bij gelegenheid | 21-01-16 | 21:13
Omtzigt is hier vrij populair, om begrijpelijke redenen. Maar toch: hij blijft aan CDA verbonden. En CDA is nu eenmaal een zeer pro EU clubje. Zolang hij daar lid van blijft is hij in ieder geval wat mij betreft geen kandidaat waar ik mijn stem aan kan geven. Hij zou over moeten stappen naar VNL of PvdD. Dat ie niet naar PVV wil kan ik begrijpen. Maar te vrezen valt dat hij sowieso in CDA is ingekapseld.

BlowingBubbles | 21-01-16 | 22:19

Ars Vivendi | 21-01-16 | 22:13

Allebei fruit, suikerhoudend, veel vezels. Je punt?

De vergelijking gaat behoorlijk goed op. Ook in de USA zijn grote verschillen tussen de staten onderling. Montana is amper te vergelijken met Californië, maar ze werken wel samen in een federatie. Hebben ze ooit nog een burgeroorlog voor uitgevochten.

Bruine Beer | 21-01-16 | 22:17

@telelezer | 21-01-16 | 22:12
Ik heb enkele keren voor o.a. Geenpijl en het Burgercomité gedoneerd en geflyerd. En dat blijf ik van harte doen. Maar de mate van schofterigheid met zo'n stemming, die bij vóórbaat al geen plaats had moeten vinden, gaat me veel te ver. Je zou ze het liefst eens flink door de mangel halen daar.

Het volk is inderdaad grotendeels murw: ik roep dat al jaren, zeker kijkend naar hoe er nog steeds gestemd wordt. De actie van Geenpijl heeft daarentegen ook een hoop mensen wakker geschud, dus ik hou vooralsnog goede moed dat dit ook z'n doorslag gaat geven op 6 april. Maar ook murwe mensen krijg je wakker als je goed actie voert en aandacht vraagt (én uitleg geeft) voor het aankomende referendum.

Maar de walgelijke houding van mensen die niet eens democratisch gekozen zijn, die zich opstellen als een Adolf ten opzichte van de burger die ze behoren te vertegenwoordigen… om maar niet te spreken van de belachelijke inkomens die ze daar ontvangen voor wanbeleid. Dat mag wel een keer ophouden. Als je dan ook nog eens zo open en bloot ontzéttend veel schijt toont aan de democratie, dan verdien je echt een pak slaag.

kanon0503 | 21-01-16 | 22:17

Floris de Zesde | 21-01-16 | 22:02

De meeste mensen hebben ook geen flauw benul van dit verdrag, of de consequenties. Veel te ingewikkeld voor de meesten. Ik gok dat de helft van de Nederlanders het verkeerde land aanwijst op de kaart. Laat staan dat ze op de inhoud stemmen.

Nee hoor, de meerderheid komt of niet, of stemt tegen omdat 'die lui in Brussel eens moeten leren luisteren.'

Waar ze dan ook weer een punt mee hebben.

Bruine Beer | 21-01-16 | 22:15

#Nexit

RRMerlin | 21-01-16 | 22:14

Hallo GeenStijl. Voortaan Dierenpoes niet meer afkraken he. Ze staan achter GeenPeil.

Zweberstein2612 | 21-01-16 | 22:14

@Bruine Beer | 21-01-16 | 22:11
VS vergelijken met EU
Appels versus peren.

Ars Vivendi | 21-01-16 | 22:13

1 keer per jaar log ik in, als ik iets zinnigs te melden heb.

STEM NEE.

Het vijfde Rijk gaat haar boekje te buiten.
Men mag ons reaguurders racisten noemen, xenofoben, idioten en losers, aan het eind van de dag stemmen wij wel voor het volk, godvrrrrrrdumme!

KaasBaard | 21-01-16 | 22:13

@bij gelegenheid | 21-01-16 | 21:58
Dank voor het waarnemen van de honeurs.
Bij het lezen van de comment van @Bruine Beer moest ik opeens acuut zeer heftig schijten.

Ars Vivendi | 21-01-16 | 22:12

""We zijn verdomme nog wel een democratie(..""
@ kanon0503 | 21-01-16 | 22:00
ik geef u groot gelijk en zou graag met u mee willen schelden.
Maar helaas, het enige wat helpt is als we met z'n allen de straat op gaan, want op internet protesteren helpt toch niet omdat we geregeerd worden door lieden die ons land verraden en verkwanselen aan de EUSSR; het Brusslese Kremlin doet immers gewoon wat ze willen, en wij wekmieren zijn alleen maar goed om te dokken; nou weer miljarden voor Oekraine, nadt we eerst de rest van Oost en Zuid Europa hebben gespekt.

Het ergste is dat het Nederlansdse schapenvolk murw is. Murw gemaakt door alle smerige afbraak door dit kabinet en daarnaast door de sprinkhanenplaag van hakbar handophouders uit Aanrandie; alles dankzij de schandelijke opengrenzen politiek van...: ja...alweer die EUSSR met gretige hulp van hun Haagse trawanten die hun eigen volk nu op dit moment aan het verraden zijn "as we speak"
-
Zijn onze (groot)ouders daar dan in de oorlog voor gestorven..?
Ik kan wel janken over hoe smerig de "Brusselse Varkens Van Orwell" ons volk behandelen!
DOKKEN EN BEK HOUDEN..!

telelezer | 21-01-16 | 22:12

Tijd voor nog een referendum. Dit keer voor de Nexit. Ik stel voor dat we die parallel laten lopen aan de Brexit en samen met de Britten een hele dikke middelvinger opsteken naar de Europese dictatuur.

Furijoes | 21-01-16 | 22:11

LOL. Ratificatie door alle(lastig woord) EUlidstaten. ;)
nl.m.wikipedia.org...
bij gelegenheid | 21-01-16 | 21:58

Ja, dus? Dan mag het EP toch nog steeds vinden dat die anderhalve Mormoon van GS moet stoppen met zeiken?

Uiteindelijk is het woord dus aan de Staten-Generaal. En het EP roept blijkbaar onze SG op de uitslag naast zich neer te leggen. Dat mag.

Bruine Beer | 21-01-16 | 22:11

In Den Haag zijn het kruimeldieven vergeleken met de boeven in Brussel.

Solar666 | 21-01-16 | 22:08

@telelezer | 21-01-16 | 22:01
U bedoelt een soort boston theeparty maar dan in rotterdam dan gooien we alle belgische bonbons overboord

Steenrijk | 21-01-16 | 22:07

Baas in eigen land, baas over eigen grenzen. enz. enz.
Lupuslupus | 21-01-16 | 20:44

Wat nou, een land. Baas in eigen stad! Waarom zou een andere stad iets te zeggen hebben over onze wetgeving! Terug naar de Middeleeuwen!

Bruine Beer | 21-01-16 | 22:03

Dat stelletje arrogante graaiende hufters dat zich politici noemt heeft wel lef. Zij worden door ons betaald om ons te dienen en ons te vertegenwoordigen. En dan bij voorbaat aangeven de wil van het volk niet bij voorbaat te accepteren; echt....... die graven hun eigen graf. Gegarandeerd !

Tutanchamon | 21-01-16 | 22:03

-weggejorist-

Floris de Zesde | 21-01-16 | 22:02

Wij werken ons rot om de EU te betalen, maar we hebben geen ene moer te vertellen, dat blijkt nu dus overduidelijk!

Een gigantische ditatuur.

En Wilders heeft dus altijd gelijk gehad toen hij ons daarvoor waarschuwde..!
Nou begrjip ik ook waarom Den Haag en Brussel hem zo demoniseren..!
-
Wel, dan STOPPEN we toch gewoon met ze miljarden te geven..!
Oh wacht, daar is Rutte immers te laf voor.
Nogmaals:
rlv.zcache.co.nz/no_taxation_without_r...

telelezer | 21-01-16 | 22:01

Het Europarlement gáát hier helemaal niet over.

G. INWERKINGTREDING

De bepalingen van het Verdrag, met bijlagen, protocollen, gezamenlijke verklaringen en slotakten, zullen ingevolge artikel 486, tweede lid, in werking treden op de eerste dag van de tweede maand volgende op de datum waarop de laatste akte van ratificatie of van goedkeuring is neergelegd.

Artikel 486 Inwerkingtreding

1. Deze overeenkomst wordt door de partijen volgens hun eigen procedures geratificeerd of goedgekeurd. De akten van bekrachtiging of goedkeuring worden neergelegd bij het secretariaat-generaal van de Raad van de Europese Unie.
2. Deze overeenkomst treedt in werking op de eerste dag van de tweede maand volgende op de datum waarop de laatste akte van ratificatie of van goedkeuring is neergelegd.
3. Onverminderd lid 2 passen de Unie en Oekraïne deze Overeenkomst op voorlopige basis ten dele toe, zoals door de Unie gespecificeerd, overeenkomstig het bepaalde in lid 4 van dit artikel en overeenkomstig hun interne procedures en wetgeving.
4. De voorlopige toepassing is van kracht vanaf de eerste dag van de tweede maand volgende op de datum waarop de depositaris het volgende heeft ontvangen:
– de kennisgeving van de Unie dat de voor de voorlopige toepassing vereiste procedures zijn voltooid, waarin wordt vermeld welke delen van de overeenkomst op voorlopige basis worden toegepast; en
– de indiening door Oekraïne van zijn ratificatie-instrument, overeenkomstig de procedures en wetgeving van Oekraïne.
5. Voor de bepalingen van deze Overeenkomst, en voor de bijlagen en protocollen daarbij, worden verwijzingen naar „de datum van inwerkingtreding van deze Overeenkomst” gelezen als „de datum met ingang waarvan de Overeenkomst voorlopig wordt toegepast”, overeenkomstig lid 3 van dit artikel.
6. Gedurende periode waarin de Overeenkomst voorlopig wordt toegepast, blijven de bepalingen van de partnerschaps- en samenwerkingsovereenkomst tussen de Europese Gemeenschappen en hun lidstaten, enerzijds, en Oekraïne, anderzijds, die op 14 juni 1994 in Luxemburg werd ondertekend en die op 1 maart 1998 in werking is getreden, van toepassing, voor zover zij niet vallen onder de voorlopige toepassing van deze associatieovereenkomst.
7. Elke partij kan door middel van een schriftelijke kennisgeving de depositaris in kennis stellen van het voornemen om de voorlopige toepassing van de overeenkomst te beëindigen. De beëindiging van de voorlopige toepassing wordt zes maanden na de datum van ontvangst van die kennisgeving door de depositaris van kracht.

Bron : zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2...

Als het NL parlement woord houdt en de afwijzende uitslag van het referendum volgt zal NL niet ratificeren en treedt het verdrag dus niet in werking.

Zwizalletju | 21-01-16 | 22:00

Mijn welgemeende excuses Geenstijl en alle reaguurders, maar dit moet me even van het hart, wétende dat ze in Brussel tóch al weinig respect hebben voor de burger:

Zijn ze daar godverdorie helemaal van de pot gerukt daar! We zijn verdomme nog wel een democratie, net zoals elk ander land in de EU, ja?! Als we het echt voor elkaar krijgen om met een meerderheid "NEE" te stemmen tegen dat tuig, en ze weigeren onze stemming te accepteren, dan kom ik ze echt hoogstpersoonlijk van die klotestoelen rukken daar. "Dictatoriaal" is nog een veel te zachte uitdrukking met hoe ze om gaan met democratie, het vrije woord, een eigen mening, en een beetje fatsoenlijk voor jezelfd na kunnen denken. De pest kunnen ze krijgen daar. Het zijn de grootste criminele rotschoften die je je kunt voorstellen. Nog groter dan de criminelen die NIET in het pluche van Brussel zitten. De walgelijke houding tegenover een referendum cq. democratie die ze daar ophouden gaat nog een héél lang en vervelend staartje krijgen voor ze. EU, leest u even mee? Als u het waagt dit referendum en de uitslag ervan NIET te accepteren, dan komen we even langs om tekst en uitleg te halen, ja?

Zo, en nu oprotten met dat tuig daar… het lijken verdomme wel nazi's, zo erg gaan ze met hun burgers om.

kanon0503 | 21-01-16 | 22:00

@Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:47
Het idee lag al in de kast. Te wachten op de laatste aanslag in Parijs. Nu is het binnenkort prijsschieten door de linkse voorstemmers. Als dit proposal wordt aangenomen dan kan de EU in principe (bij meerderheid van stemmen) alle legale eigendommen van Europese burgers confisceren.

A.S. Perien | 21-01-16 | 21:57

Democratie houdt in dat het volk zelf stemt over de wetten, zoals in het oude Athene,(...)
In een democratie is de voltallige bevolking soeverein en is alle autoriteit gebaseerd op de (minstens theoretische) instemming van het volk
nl.wikipedia.org/wiki/Democratie

telelezer | 21-01-16 | 21:57

Het niet accepteren van een eventueel NEE zal per direct het einde inluiden van de EU. Met een aanstaande BREXIT voorzie ik een prachtige mogelijkheid om met een zeer beperkt aantal landen een heel mooie samenwerking aan te gaan met het GBP als nieuwe munteenheid.

crk | 21-01-16 | 21:54

Als je stempt op "grond van de voordelen" van het verdrag dan kun je alleen maar tegen stempen. Er zitten nl. alleen maar nadelen aan vast.

Steinway | 21-01-16 | 21:54

=presentielijst.

Schmalz | 21-01-16 | 21:53

De 3e wereldoorlog mag beginnen...

vritsbolkesteijn | 21-01-16 | 21:53

De eerste motie geeft al onthutsend duidelijk aan hoe men daar het nemen van beslissingen ziet.
"..vertrouwt erop dat de beslissing van de Nederlanders zal worden genomen op grond van de voordelen van de overeenkomst.."
Ieder normaal mens neemt beslissingen op basis van een goede afweging van voor- en nadelen. Maar kennelijk geldt in de politiek dat je alleen kijkt naar de voordelen. Dat verklaart natuurlijk een hoop van de bestuurlijke miskleunen.
En wat moet je nou nog zeggen over het afwijzen van een motie die vraagt de uitslag van een referendum te respecteren.
Nou dames en heren van het EP, bedankt maar weer, en vergeet niet de presentatielijst te tekenen.

Schmalz | 21-01-16 | 21:52

Wat ik niet begrijp: ik dacht dat het associatieverdrag alleen doorgaat als allen landen er voor zijn. Dus, als niet alle landen er voor zijn dan gaat het toch niet door?

Simon_GS | 21-01-16 | 21:52

Maarja. Maakt u niet druk, de overheid gaat dit referendum verpakken als pro-Russisch en tegelijkertijd het MH17 incident `oplossen`. Hierdoor gaan mensen gewoon `voor` stemmen omdat, Rusland.

Mozes Langebroek | 21-01-16 | 21:51

Democratie is nu officieel overleden
Ars Vivendi | 21-01-16 | 20:28

Ja, als 77% iets vindt, dan is de democratie inderdaad overleden als die andere 23% haar zin niet krijgt. Hoor je zelf niet hoe dom dat klinkt?

Zou Utah of Montana ook boehoe roepen als de USA een verdrag sluit met zeg Venezuela en de andere 49 staten vinden dat die anderhalve Mormoon moet ophouden met janken?

Bruine Beer | 21-01-16 | 21:50

@Mark_D_NL | 21-01-16 | 21:45
Een briefje van afdeling Bijzondere wetten van politie aan betreffende geregistreerde verlofhouders zal voldoende zijn...

A.S. Perien | 21-01-16 | 21:50

@Zzzzooooffff | 21-01-16 | 21:18

Ja deze kan ik me ook nog herinneren. Werd aangegeven. Maar de voorzitter zegt gewoon het maakt niet uit. ''Befehl ist befehl''

Balaverde | 21-01-16 | 21:50

Tyfus Brussels oud politiek EU mongolen doen echt niet onder betreft USSR des tijds!
Nee, erger nog, zij hebben eigen volk al lang geleden verraden!
Alziende blinden totaal idioten!

Agnost lucky7 me | 21-01-16 | 21:49

Heb ik iets gemist? Ik dacht dat het een raadgevend referendum was.. en nu verwachten 'we' dat ze er even een bindend referendum van gaan maken? Natuurlijk gaat dat niet gebeuren. De nederlandse partijen die dat wel doen zijn bezig met campagne voeren, eigenlijk is het alleen interessant wat de pvda doet (wat ze zeggen dat ze gaan doen is een heel ander verhaal).
Eerst maar eens zien dat er een goede opkomst is en een ruime meerderheid tegen, alleen dan wordt het nog spannend of ze de kiezer weer in de bek gaan spugen.

noerg | 21-01-16 | 21:49

Van mij mag de campagne in alle hevigheid losbarsten. Waar blijven de nieuwe flyers waar ook een plaatje van een horde moslims op staat voor het dramatische effect?

pluk-87 | 21-01-16 | 21:48

bij gelegenheid | 21-01-16 | 21:34
A.S. Perien | 21-01-16 | 21:40

Bedankt. Ik heb het gelezen. De EU denkt dus dat ze dit moeten doen omdat de burgers bang zijn. Ik zeg: ze doen dit omdat de EU bang is voor haar burgers. En dus voor zichzelf.

Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:47

Kan iemand dit wereldkundig maken door dit op een of andere site te zetten?
Al was het maar dat de rest van Nederland dit ook te lezen krijgt. Is goed voor ons collectief geheugen in april.
Want over het resultaat van de commissie stiekum hoor je ook niks meer.
Gisteren iedereen hevig verontwaardigd dat dit kon en nu hoor je niks meer in de media hierover.
Ook geen kamervragen denk ik!!

Mathma | 21-01-16 | 21:46

Je verwacht het niet he

RRMerlin | 21-01-16 | 21:46

In de "democratie"die ze zeggen te zijn willen ze u uw stem het lieftst helemaal ontnemen blijkens het filmpje op de onderstaande link dit is lang geleden al bekokstoofthttp://youtu.be/4_lRwxnoLyE

Steenrijk | 21-01-16 | 21:45

Er lijkt niet zoveel aan de hand. Nederland is nog steeds een soevereine staat met een volksvertegenwoordiging via het parlement in Den Haag. In chronologie heeft het Nederlands volk zich uitgesproken voor een referendum, door de politiek is bepaald dat het plaats heeft op 6 april en nu op 21 januari wordt door het Europarlement dit referendum, voor haar verantwoording, op voorhand gedegradeerd tot toiletpapier. In een ordentelijk vervolg is de politiek, in hoedanigheid van volksvertegenwoordiger om zich uit te spreken wat zij hiervan vindt en hoe zij hiermee om wenst te gaan. Een reactie van het volk in welke vorm ook zal volgen.

netniet | 21-01-16 | 21:45

Hoewel het niet netjes is, mag het Europees Parlement haar mening kenbaar maken. Het Europese ideaal is immers hun broodwinning, dus voor de leden is het belangrijk dat de EU blijft voortbestaan. Het is echter aan de Nederlandse regering om iets met de uitslag te doen. Laten we maar eerst eens afwachten of de opkomst van 30% wel gehaald wordt, want ik heb niet de indruk dat het onderwerp erg leeft bij de bevolking. Na het desastreuze optreden van Jan Roos in Oog om Oog, waarbij Jan eigenlijk geen antwoord had op de gestelde vragen over de inhoud van het verdrag, twijfel ik ook of ik nog wel Nee moet stemmen.

Mannes | 21-01-16 | 21:45

@A.S. Perien | 21-01-16 | 21:22
En gaan ze huis na huis aanbellen? De wapens van die Moslim gekkies vinden ze nooit. Dit is een actie om de normale burger te ontwapenen. Of te criminaliseren. Pure onderdrukking van de burger. De EU probeert uit alle macht de burgers in de EU haar vrijheden af te nemen. Ze zijn op zoek naar totale controle.

Mark_D_NL | 21-01-16 | 21:45

Je hebt gelijk. De SGP gaat er vanuit dat een regering een godsgeschenk is, dat we moeten respecteren. Zo gek kan religie een volksgroep maken.
Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:33
.
Yep. het "Vrees God, eer de koning/de overheid" (wat de koning of overheid ook uitvreten. Zoals ons land laten overstromen door lieden die ons tot op het bot haten ! en daar is de SGP dus mede schuldig aan).
.
En dan te bedenken dat ik - al van huis uit - vele keren op de SGP heb gestemd.
Maar toen kwamen Hans Janmaat, Pim Fortuyn en Wilders om op te stemmen. Dus ik heb mijn fouten uit het verre verleden toch wel een klein beetje goed gemaakt. :-(

Lupuslupus | 21-01-16 | 21:44

En omdat SP wel voor een Federaal Europa is zolang deze maar op de socialistische (marxistische) leest geschoeid is: stemt allen PVV of PvdD. De rest zijn toch echt landverraders en anti democraten. We kunnen er niets anders van maken. Schandalig. Hopen op een massaal NEE op 6-4-2016.
BlowingBubbles | 21-01-16 | 20:46

De SP is vòòr de EU als de burgers in de euro landen ook een federaal EU willen. Aangezien de SP gelooft dat de culturen en economieën op dit moment te veel verschillen, stemmen ze netjes tegen uitbreiding. Hier kunnen de andere partijen nog wat van leren. Laat het volk beslissen

tostimaker | 21-01-16 | 21:42


@Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:29
europa.eu/rapid/press-release_IP-15-61...
"to ban certain semi-automatic weapons" Voor serieuze sportschutters onder ons: alle militaire of daarvan afgeleide schouderwapens (Fal,G3,Sig,AR,30M1 etc.)
Dit gaat om principes.

A.S. Perien | 21-01-16 | 21:40

De dierenpoezen zijn staatsrechtelijk momenteel de zuiverste partij in de Tweede Kamer. Jammer van hun primaire focus, anders hadden ze mijn stem gehad.

faz | 21-01-16 | 21:40

Dit moet wereldkundig gaakt worden,hoe gaan die ratten om met de burgers die ze zouden moeten vertegenwoordigen.
Ja wordt tijd dat hier iets aan gaat gebeuren!
Maar zoals de muizen zijn deze ratten misschien ook wel resistent tegen rattengif!!

Mathma | 21-01-16 | 21:39

@lovekila | 21-01-16 | 21:31 Die laatste kolom gaat nog heel groot worden. De dossiervorming in dit land doet de stasi in z'n hemd staan. Ga maar na dat er al politie aan de deur komt als je op internet op lange tenen bent gaan staan, het levert een boete op. Mag je nog dankbaar zijn, slaaf, want in Thailand ga je al brommen als je 'like' op facebook hebt ingedrukt terwijl dat fout is in de ogen van de overheid. Binnenkort ook in dit theater.

belo | 21-01-16 | 21:39

OhJee | 21-01-16 | 21:33
Indien een Kamermeerderheid zich neerlegt bij de stemmingsuitslag kan het kabinet weinig anders dan deze uitslag te aanvaarden. Hoe dit z'n weerslag gaat krijgen binnen de EU; da's een loket verder.

bij gelegenheid | 21-01-16 | 21:38

Het beste met opgeheven hoofd uit de EU stappen, grenzen dicht, nieuwe regering en dit land opnieuw weer opbouwen.

Mich2007 | 21-01-16 | 21:38

Karikatuurtje; Juncker,
i.imgur.com/JNGdsAr.jpg
Juncker in het nauw door GeenPeil.

Dr. Frambozenjam | 21-01-16 | 21:38

-weggejorist-

voxpopuli | 21-01-16 | 21:37

Grappig, dat terwijl Polen wordt gewaarschuwd vanwege ondemocratisch handelen in hun eigen land door de EUSSR.

Wordt tijd dat wij uit dat gedrocht stappen maar ja, het Nederlandse Volk wil dat niet gelet op haar stemgedrag.

Zal mij benieuwen wat op 6 april 2016 n. Chr. gaat geschieden.

ProAsfalt | 21-01-16 | 21:35

Lupuslupus | 21-01-16 | 21:25
Je hebt gelijk. De SGP gaat er vanuit dat een regering een godsgeschenk is, dat we moeten respecteren. Zo gek kan religie een volksgroep maken.

Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:33

Het referendum is op geen enkele manier bindend, dus waar hebben we het over?

OhJee | 21-01-16 | 21:33

Sliptong | 21-01-16 | 21:20 | | Reageer+ |
Duidelijk dus dat wat er ook gebeurd, Nederland ratificeert het verdrag dus gewoon en zo niet, dan toch. Nadeel voor Rutte is wel dat dat dan ook echt de laatste nagel aan z'n (spreekwoordelijke, voor de duidelijkheid) politieke doodskist is.

Tha Man | 21-01-16 | 21:31

Gewoon bangmakerij. Dus juist "nee" stemmen in dat geval.

Trolo-Häckert | 21-01-16 | 21:31

WTF?!?!?! En zich dan afvragen waarom wij op hen pissen... Wat heeft die laatste kolom trouwens voor toegevoegde waarde?

lovekila | 21-01-16 | 21:31

Vogelbeest 21:28
Zeg dat..lol.

compitaal | 21-01-16 | 21:30

Kan me niet herinneren ooit gestemd te hebben voor dit parlement, derhalve erken ik het ook niet. NEXT,

Klik_hier | 21-01-16 | 21:30

Maakt mij alleen maar nog meer vastbesloten "nee" te stemmen.

J. Jarig | 21-01-16 | 21:29

A.S. Perien | 21-01-16 | 21:22
Linkje? Ergens?

Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:29

@ZonderNaam | 21-01-16 | 20:55
Daarbij is het ook niet mogelijk om leden uit andere lidstaten te kiezen. Ook niet echt democratisch.

Sir Hackalot | 21-01-16 | 21:29

Ooit leerde ik op school dat we leefden in een "getrapte democratie"
Maar dat is lang geleden. Nu leven we in een vertrapte democratie.

Vogelbeest | 21-01-16 | 21:28

@Voxpopuli, volgens de vertaler staat er:
"Waarom heeft de mensen klagen? Alles wat er gebeurd is, is mij overkomen. Anderen moeten niet aanraken. Elchin Safarli # VK"

Het zal wel, maar als u zich nu eens onthoudt van Russisch in Uw tegel en iets schrijft waar we allemaal wat mee kunnen, is dat een plan?

belo | 21-01-16 | 21:27

@Blondje77 | 21-01-16 | 20:50
Voor verraders is speciaal een plaats gereserveerd in de binnenste en laatste cirkel van de hel.

Slogra | 21-01-16 | 21:27

-weggejorist-

Chompie | 21-01-16 | 21:27

@De Zwarte Baron | 21-01-16 | 21:08
Intimideren is niet van toepassing.
Lekker ongezouten en gefundeerd je mening geven is zéér gewenscht !!

Wijze uit het Oosten | 21-01-16 | 21:26

Told you so.

cat22 | 21-01-16 | 21:26

Ik verbaasde me er ook al over. Als nou ook al de SGP plat is, dan is het einde zoek.
Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:15
.
De SGP was al tegen het referendum op zich. Dus ze trekken de lijn gewoon door.

Lupuslupus | 21-01-16 | 21:25

Wat EP wil doet er niet toe. De beslissing tot het naast zich neerleggen van een NEE ligt bij ons en Den Haag. Rutte zal het naast zich neer moeten leggen met risico op politieke zelfmoord. Honereert hij uitslag vervalt verdrag, simpel zat. Unanimiteit is tenslotte vereist, fuck EP.

Het Vijfde Wiel | 21-01-16 | 21:24

Die opportunistische lieden van de TK kunnen allemaal toezeggen de uitslag te respecteren, wetende dat de EU dat niet zal doen. Vertrouwen doe ik ze niet, ze hopen allemaal op dikker pluche en een dikker beurs.

belo | 21-01-16 | 21:24

Verwachtte er iemand iets anders, na het debâcle dat later omgedoopt werd tot het verdrag van Lissabon?
-
'Die Nederlanders blaffen wel, maar bijten niet'dachten ze in Brussel - en terecht, want de tijd dat Nederlanders naar het Malieveld gingen als er iets veranderd moest worden ligt al heel lang achter ons.
-
Zeg nu zélf; wat heeft Nederland nu eigenlijk gedaan om het schandelijke affront, het complete billenafvegen, aan het adres van een souverein lid van de Unie (let wel: van veruit de grootste nettobetaler aan deze farce!) van repliek te dienen?
-
Wij zijn alleen maar een nóg grotere pinautomaat voor het circus geworden ...

bisbisbis | 21-01-16 | 21:23

@Slipsnifter | 21-01-16 | 21:08
Zoals ik in Nederland ook nog niemand gehoord heb over het EU proposal (ingaand juli 2016) om in geheel Europa een groot deel van legaal verworven semi-automatische sportwapens te gaan confisceren. Legale geregistreerde eigendommen van Europese burgers. Dit is naar mijn weten voor het laatst gedaan tijdens de bezetting 40-45. Het proposal heeft als doel om aanslagen (door terroristen met illegale vol-automaten meegenomen over open grenzen) zoals in Parijs te voorkomen....

A.S. Perien | 21-01-16 | 21:22

-weggejorist-

voxpopuli | 21-01-16 | 21:22

Brexit gaat ook niet door, ze verzinnen daar wel wat om het referendum te frustreren.
Een vijand van buiten de EU, Rusland of zo.
Oh wacht..

compitaal | 21-01-16 | 21:22

Dit gaat goed, we blazen die hele EU de lucht in. Inclusief de gluiperd en de gier.

Klompmans | 21-01-16 | 21:21

@De Zwarte Baron | 21-01-16 | 21:08
Geef gewoon je ongezoute mening gozer,daar gaat het toch allemaal om,of je nou zwitsal bent of niet,dit is toch niet het EP,waar je mondood wordt gemaakt.
Dan ben je over een jaar of 5 best wel van je babykrul af.
(of je moet van jopie komen)

Steenrijk | 21-01-16 | 21:21

Euhm... het is geen bindend referendum dus de regering kan altijd "ja" zeggen. Wat ze ook zullen doen. De spindocters zijn er al mee bezig.

Sliptong | 21-01-16 | 21:20

Met deze uitslag gaat natuurlijk PR bedreven worden om vooral toch vóór het referendum te stemmen. Men gaat er daarbij gewoon van uit dat 90% van de bevolking geen idee heeft van de staatsrechtelijke verhoudingen tussen de EU en Nederland. Dat EP is al decennia een wassen neus qua democratie en slechts opgericht om de EU een democratisch vernisje te geven. Het mag wat kosten zo'n afleidingsmanoevre. Trap er niet in. Die gasten zitten daar alleen om hun zakken te vullen en papieren tijgertje te spelen.

Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:20

A.S. Perien | 21-01-16 | 21:06
Misschien blijven we rustig. Maar dan nog wordt de afkeer tegen de overheid weer een heel stuk massaler.
De overheid brengt het moment dat de vlam in de pan slaat, weer een stuk dichterbij.
Of neem het feit dat werknemers, na jaren afzien, in het jaar voorafgaande aan de verkiezingen, opeens een paar tientjes meer overhouden aan het einde van de maand (ongeveer net zoveel als alleen al de BTW verhoging is).
Ondertussen stijgt de staatsschuld vrolijk door. Tijdens het bewind van Rutte al met € 500 per persoon.
Het is een cadeautje waarvoor we zelf de lening moeten afsluiten en betalen (met rente) maar waarvoor Rutte en Samsom beloond willen worden in het verkiezingsjaar.
Zo opzichtig.
Als mensen dat beseffen is dat al genoeg reden om niet op PVVDA te stemmen.

domheid regeert | 21-01-16 | 21:19

@1 april wordt 6 april dit jaar begrijp ik?

SyntaxError | 21-01-16 | 20:51
+ 1

Uw Verzekeringsadvis | 21-01-16 | 21:19

Let's unite against those that want to force us together.

63116114 | 21-01-16 | 21:19

@ZonderNaam | 21-01-16 | 21:12
En jij ook zo te zien. Ik denk dat er nog wel meer zijn.
Het EP is er alleen maar om legitimiteit te geven aan wetten ingediend door de EC. Zogenaamde Ja-mannen en Ja-vrouwen. Er was eens een sessie waar de volgorde van wetsvoorstellen overhoop was gehaald. De MEPs hadden geen idee waarover ze stemden. De voorzitter zei toen dat het allemaal niet uitmaakte. Ik zie de UKIP MEPs nog hun handen in de lucht gooien. Ongelooflijk.

Zzzzooooffff | 21-01-16 | 21:18

@bdn01 | 21-01-16 | 20:39 Nadat de EU in 2014 in alle lidstaten enquêteerden over het imago van de EU, besloot men overal op het internet forapisserTs in te zetten om de mensen richting EU t duwen. Is U zo'n galpijp die in de prachtige beschrijving van @Grootbalkoning om20.11 past?

belo | 21-01-16 | 21:18

Nou, dat wordt dus een gewapende opstand.

Vrije Nator | 21-01-16 | 21:18

Om depressief van te worden,

Mich2007 | 21-01-16 | 21:16

@ Wim Venijn | 21-01-16 | 21:11
Geen enkele motie die het EP indient heeft enige waarde, als dat nu gewoon eens onder het voetlicht gebracht zou worden zou de weerstand tegen de EU nog veel groter zijn (want mensen zijn blijkbaar veel te lui om zelf te googlen hoe het met de verdeling van de macht in Brussel gesteld is)

ZonderNaam | 21-01-16 | 21:15

Een respectloos stel volksverlakkeraars is het, maar dat was al langer duidelijk. Democratische verzet is tot op heden in elk EU-land de kop in gedrukt. Die lentemars die lijkt er in 2016 zo maar een keer aan te gaan komen (l'histoire se répète).

Gelukkig is er in het EU parlement nog een stukje prominent en gezond tegengeluid als UKIP.

We willen wel EU maar niet deze EU!

Runabout | 21-01-16 | 21:15

Als ze zich zelfs niet aan hun eigen regels houden, wordt het exit, dat stelletjes cafégangers daar moet niet te ver gaan.

corbiere | 21-01-16 | 21:15

De eu presenteert zich als staatsvijand van Nederland. We zijn in oorlog met de eu als Nederland het verdrag niet ratificeert en het associatieverdrag met Oekraine niet wordt opgeschort. Hooivorken en fakkels! De Nederlandse voorstemmers in het EP aanklagen voor hoogverraad en ze het Nederlanderschap ontnemen. Het juk van de dictatuur afwerpen! Tijd voor een Nederlandse lente! #Nexit #OekraiNEE #Fuckeu!!

accijnstoerist | 21-01-16 | 21:15

@A.S. Perien | 21-01-16 | 21:06

Daarbij geholpen door de ijverige Eurofielen van de MSM.
Vanmorgen weer een artikel van de "opinie-redacteur" in Dagblad de Limburger.
Onderwerp: Het GeenPeil referendum.
De kop: "Poetin's nuttige idioten".
Dan weet je al genoeg. De zwijgende meerderheid slikt dit soort perfide propaganda alsof het peperkoek met honing is.

Gootbalkoning | 21-01-16 | 21:15

Van wat ik weet, is als iemand ergens bang voor is dat hij dan de meest rare dingen gaat uithalen. We hebben al gehad:
- onze eigen politici het maar niets vonden;
- onze eigen politici die 'nee' stemden voor 40 miljoen voor het referendum;
- onze eigen politici die trachten het referendum te saboteren;
- onze eigen MP die als voorzitter van de EU 'vergeten' was het referendum te melden aan de rest van de EU;
- Amerikanen, CIA of zulks, die een onderzoek instelden naar Geenpeil;
- Junckers die ons dreigde met het einde van de EU als we 'nee' stemmen;
- Oekrainers of zulks die een dreigvideo stuurden;
- een heuse pro-Oekraine-handelsverdragsite/Facebook die snelsnel is opgezet;
- en dan nu de EU zelf die het referendum alvast nietig verklaart 'voor het geval dat'.
Oftewel: het gaat hartstikke goed! Geenpeil boezemt iedereen onvoorstelbaar veel angst in! :) Precies wat we moeten hebben: hoge heren die bang zijn voor de burger.

12ejordan | 21-01-16 | 21:15

Ci Ty33 | 21-01-16 | 21:11
Ik verbaasde me er ook al over. Als nou ook al de SGP plat is, dan is het einde zoek.

Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:15

Lupuslupus | 21-01-16 | 21:03
Ik ben realist, geen dromer, dat was eens zo.

De Zwarte Baron | 21-01-16 | 21:14

@Ci Ty33 | 21-01-16 | 21:11
SGP maakt zich alleen druk om zondagsrust en de vrijheid vrouwen te mogen discrimineren onder het mom van religie. Stelletje moslims op klompen zijn het.

atheïstisch stemvee | 21-01-16 | 21:14

"vertrouwt erop dat de beslissing van de Nederlanders zal worden genomen op grond van de voordelen van de overeenkomst"
Kul.
Die beslissing zal worden genomen op grond van voordelen *en nadelen* van de overeenkomst.
Nadelen zijn dat in de Oekraïne de pleuris is uitgebroken vanwege deze overeenkomst, dat daar echte doden vallen vanwege deze overeenkomst, dat Europarlementariërs daar hebben staan oproepen tot een staatsgreep vanwege deze overeenkomst, dat deze overeenkomst daar kleptocraten en corruptelingen aan de macht zal houden.

simpelman | 21-01-16 | 21:14

Ho ho ho, wacht eens even. Nederland zou het verdrag dus zomaar eens niet kunnen ratificeren waardoor het gewoon niet in werking kan treden. De EU zegt dan dus vervolgens gewoonweg keihard Fuck you? Normaal zeg ik dat zoiets thuishoort in een bananenrepubliek en dictatuur, nu zeg ik het gewoon keihard: de EU ís een bananenrepubliek en dictatuur als het dit soort fratsen kan en gaat doen. Bah. Ik denk dat ik maar verhuis naar Zimbabwe of zo, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Tha Man | 21-01-16 | 21:14

@Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:08
Redn te meer dat Omtzigt c.s. zich houden aan de eerder gedane toezegging(en). @Omtzigt, doe eens een twitter uitgeven waaruit blijkt dat het CDA zich zal houden aan de afspraak. Het respecteren van de uitslag 6 april as. @Maij, PvdA- idem.

bij gelegenheid | 21-01-16 | 21:13

Oke ze stemmen ons dus gewoon weg die EU ratten.
Hebben we een plan B? Klein opstandje of zo, niet te gek natuurlijk
want zondags weer voetballen natuurlijk.

Cfour | 21-01-16 | 21:12

PVV zijn rare Israel vriendjes zeggen ze wel eens?
Zou het invloed hebben op onze NL politiek?

SyntaxError | 21-01-16 | 21:12

@ Zzzzooooffff | 21-01-16 | 21:03
Er is gelukkig nog één reaguurder die het begrijpt.

ZonderNaam | 21-01-16 | 21:12

Het Europees Parlement zit er niet voor democratie, maar alleen voor zichzelf en eigen belang. Dat blijkt maar weer. Zij worden overigens van uw belastinggeld royaal betaald om keer op keer de democratie aan hun laars te lappen. Hoelang denkt u, dat dat nog goed gaat?

PieterPassant | 21-01-16 | 21:12

@ZonderNaam | 21-01-16 | 21:07
Weet ik. Maar dit is gewoon een duidelijke fuck you Nederland van het EP. Ze geven hiermee een signaal af. Aan Nederland. En totaal inhoudsloze motie. Totaal geen nut. Alleen maar om fuck you Nederland te roepen.
Laten wij een duidelijk signaal terug geven. Fuck you EU.
Stem tegen.

Wim Venijn | 21-01-16 | 21:11

Dat maffia-taaltje alleen al. "We vertrouwen erop dat de beslissing van de Nederlanders zal worden genomen op grond van de voordelen van de overeenkomst".
Je ziet zo de onderwereldfiguren voor je, een winkel binnenstappend om hun "bescherming" aan te bieden. Het enige wat in het Brusselse dictaat nog ontbreekt is "capisce" aan het eind, en misschien nog een "or else" om een en ander kracht bij te zetten.

Gootbalkoning | 21-01-16 | 21:11

De SGP was vroeger nogal eu-sceptisch, maar misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, en ging het hun toen alleen om afkeer van al katholieken uit de buurlanden??

Ci Ty33 | 21-01-16 | 21:11

Ik was al tegen, maar nu sleep ik heel mijn familie verplicht mee naar het stemhokje op 6 april.

maluku twist | 21-01-16 | 21:09

Wordt toch wel duidelijk wat voor monster er Is geschapen. Man man

Henk de Vries2074 | 21-01-16 | 21:09

Toch wel lekker als wij in 2017 na een ruime overwinning van de PVV krijgen en er een begin gemaakt kan worden om uit de EU te treden. Al die EU-bobo's weer terugroepen en weer alleen verantwoordelijk kunnen zijn voor ons eigen landje.

Kijk maar naar Zwitserland, het lukt gewoon en wij zullen er ook een veel sterkere economie aan overhouden! Laat je niet gek maken, nu kost de EU ons meer dan het heeft opgeleverd.

Wir schaffen das!

zzMichielzz | 21-01-16 | 21:08

Wijze uit het Oosten | 21-01-16 | 21:01
Ik zal er rekening mee houden, maar laat me niet intimideren door zwaaiende en broodjes smerende lieden.

De Zwarte Baron | 21-01-16 | 21:08

bij gelegenheid | 21-01-16 | 21:03
Die zegt vervolgens nee en geen meerderheid te vinden om het kabinet dan naar huis te sturen. Mark my words. De 2e kamerleden hebben dan zogenaamd "geen belofte äan de kiezer verbroken", maar vezuimen om het karwei af te maken. Want dat was niet beloofd. Geloof me, ze hebben overal rekening mee gehouden!

Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:08

@A.S. Perien | 21-01-16 | 21:06
Exact.
En dat morren beperkt zich dan ook nog tot de 15% van de bevolking die niet alles klakkeloos over zich heen laat komen.
De overige 85% vindt het allemaal wel best.

Slipsnifter | 21-01-16 | 21:08

VVD en PvdA leden lopen massaal weg:
www.telegraaf.nl/binnenland/23565732/_...
De PvdA geeft vooral de economische malaise de schuld, terwijl een woordvoerder van de VVD stelt dat de terugval in de eigen partij „past in het patroon van de afgelopen jaren”.
Aan het beleid van de PvdA of hun leider zal het vast niet liggen.

domheid regeert | 21-01-16 | 21:08

U hoeft niet meer na te denken over het referendum, u mag nu met uw hart stemmen

Bentzat | 21-01-16 | 21:08

Stem dan maar tegen, als het toch niet uitmaakt.

compitaal | 21-01-16 | 21:07

@ Wim Venijn | 21-01-16 | 21:05
Door deze motie is er niks veranderd want het EP is geen wetgevend orgaan

ZonderNaam | 21-01-16 | 21:07

Als een ja voor het referendum niet wordt gehonoreerd zal het Nederlandse volk wat morren in de media en na een week weer over gaan tot de orde van de dag. Zo is de volksaard.

A.S. Perien | 21-01-16 | 21:06

Hoe meer tegenwerking, des te meer aandacht met als gevolg een grotere de opkomst. En Nederlanders laten zich niet graag commanderen door een stelletje "losgeslagen in hun eigen wereldje levende dictatoriale wannebe democraten". Zij zullen hiermee veel tegenstemmers oogsten, tegen het verdrag wel te verstaan.

drammerd | 21-01-16 | 21:06

Stem tegen bij het referendum. Laten we het stukje soevereiniteit dat we nog hebben behouden. Door deze motie, is het referendum meer geworden.
Het gaat nu om Nederland. Dit gaat niet meer over een associatieverdrag. Maar over de soevereiniteit van Nederland. En wat wij nog soeverein kunnen/mogen besluiten.
Bent u landverrader. Of voor Nederland. Dat is de vraag nu. Na deze stemming in de EU.

Wim Venijn | 21-01-16 | 21:05

Voor een gunstige uitkomst is dit een positieve ontwikkeling:
-Mensen gaan nog verder met de hakken in het zand door deze Brusselse arrogantie en
-De gebruikelijke bangmaakretoriek uit Brussel ("jullie gaan allemaal kapot en deaudt als jullie tegenstemmen") gaat ook niet meer werken, aangezien Brussel al van te voren aangeeft geen neuq te zullen geven om de uitkomst.
Ondertussen blijft de Nederlandse regering met de brokken zitten:
Internationaal gezichtsverlies
en nationaal een politieke stok waarmee de coalitiepartijen + D66 tot in lengte van dagen kan worden geslagen.
Win-win; op naar de 100% tegenstemmers!

jemagookniksmeer | 21-01-16 | 21:03

Ik krijg toch sterk de indruk dat dit referendum een stille dood gaat sterven, de weerstand ertegen is wel erg groot.
De Zwarte Baron | 21-01-16 | 20:56
.
Komop zeg, schouders er onder! Met uw houding winnen we deze oorlog niet.

Lupuslupus | 21-01-16 | 21:03

Het EP is dan ook een nepparlement. Het heeft geen macht om zelf wetten te initiëren. Het kan alleen stemmen over wetsvoorstellen ingediend door de EC. En die kan alleen via de 2 vice-presidenten (waaronder Timmermans) wetten initiëren en alleen als die in het straatje van Juncker passen. Dat is de man die zei dat als het serieus wordt je moet liegen, en dat democratische beginselen niet in de weg mogen staan van EU treaties. Waarvan acte.
De democratie in Europa is dood.

Zzzzooooffff | 21-01-16 | 21:03

@Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:00
Kamermeerderheid zegt de uitslag te willen respecteren*
nos.nl/artikel/2071257-kamer-uitslag-r...
Dat Rutte zich op voorhand niet wilt uitlaten is, imo, slechts bijzaak.

bij gelegenheid | 21-01-16 | 21:03

Mark_Pugner | 21-01-16 | 20:56
Is al gebeurd.

Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:03

Tja, dat heb je als je in een dictatuur leeft en de grondwet ondergeschikt is gemaakt aan de grondwet van die dictatuur. In 2009 is het Verdrag van Lissabon in werking getreden: Waarom mensen nog vasthouden aan het idee dat Nederland een democratie is, is mij een raadsel.

belo | 21-01-16 | 21:03

Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:00
Precies!

BlowingBubbles | 21-01-16 | 21:02

Marietje Schaake, Judith Sargentini, Wim van de Camp.....hoe heeft het zo ver kunnen komen dat deze door multinationals omgekochte incompetente brulapen op die stoelen in het Europarlement zitten. Het is om te huilen.

Arkan Sonney | 21-01-16 | 21:02

@LaatmaarLu? | 21-01-16 | 20:53
Mark poept jus denk ik.
Is ook wel weer eens "iets anders", een direct contact (oog) met Farage en Juncker.
"Ik zie onze premier niet zelf de touwtjes in handen nemen, maar buigen naar zijn werkgevers."
Pannekoek?
Overigens ... was JPB (Jan Peter Balkenende) niet de grootste pannekoek in NL geschiedenis?

SyntaxError | 21-01-16 | 21:02

@BonHomme | 21-01-16 | 20:59
Een fluwelen dictatuur, al tientallen jaren.
Het fluwelen laagje begint alleen een beetje weg te slijten de laatste tijd..

Slipsnifter | 21-01-16 | 21:01

@De Zwarte Baron | 21-01-16 | 20:44
Als Zwitsal moet je rustig en voorzichtig zijn. Vooral gefundeerd en zorgvuldig je mening geven...
Voor je het weet heb je een reaguurder aan je broek die naar je *Zwaait..* Of een reaguurder die *Bammetjes smeert..* voor je reis naar de digitale krochten van de Joriskelder..

Wijze uit het Oosten | 21-01-16 | 21:01

Goed, vanaf nu stem ik wat dan ook, als het maar ANTI Europa is. Landveraders zijn het.

Masturwasbeert | 21-01-16 | 21:01

Mooi in kleur afdrukken die lijstjes, Jan Roos zijn wekker om 04.00u zetten, broodjes mee voor onderweg, Brussel intikken op google maps, lijstjes in de linkerknuist, plopkap in de rechterknuist, en de hele lijst afwerken met 'waarom heb je dit gestemd?' Iedereen met naam en gezicht goed in beeld aub.
Doe ik vervolgens wel een mooie handgemaakte guillotine voorzien van de screenshotfoto's, met een rode stift aan een touwtje er naast.

Zij die ons land en onze democratie bevuilen, mogen best beseffen dat het moment gaat komen dat verantwoordelijkheid nemen daadwerkelijk bestaat.

koolteer | 21-01-16 | 21:01

Verkiezingen voor de Tweede Kamer hebben toch ook geen enkel nut.
Het maakt niet uit wie wij kiezen, de regering kiest toch altijd voor verdergaande federalisering. De ene regering nog voortvarender dan de andere, maar de richting is voor iedereen hetzelfde.
Waarom zou een referendum meer status hebben dan verkiezingen voor de Tweede Kamer?
De schoffering van de burgers is bij het referendum wel veel opzichtiger, net zoals bij het referendum over de EU grondwet die we toch kregen in ruil voor het opgeven van onze soevereiniteit.
Het nut van dit referendum is dat we elkaar, als burgers, beter leren kennen en de afstand tussen overheid en burgers nog veel groter en vooral massaler gaat worden.
Door het gedrag van onze regering komt het einde van de EU weer een beetje dichterbij.
Dat is winst.
Wie kan het antidemocratische EU-gedrocht nu nog verdedigen? Wie kan straks nog op een regeringspartij stemmen?
Een regering die het volk niet erkent, wordt ook niet meer door het volk erkent.
De regering doet dus eigenlijk een oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid.
Als het de primaire taak is van de regering om chaos te creëren, dan heeft Rutte gelijk als hij zegt dat zijn kabinet misschien wel het beste kabinet is.

domheid regeert | 21-01-16 | 21:01

Europa trekt toch haar eigen plan wel, die hebben het schijt aan alles en iedereen...en al helemaal aan zo'n kutlandje als Nederland...die moet gewoon haar bek houden en zichzelf leeg laten roven...én dat gebeurt dus ook op dit moment...

Corrie-Corky | 21-01-16 | 21:00

@Lupuslupus | 21-01-16 | 20:56
Tja, ik sta er niet van te kijken, dat ze schijt aan de burgerT hebben was me allang duidelijk.

Slipsnifter | 21-01-16 | 21:00

Ik ga er gewoon van uit dat het referendum alleen de Nederlanders iets aan gaat. Het is ONS dingetje zeg maar. Dat ze er in het EP geen zin in hebben dat is HUN dingetje.
Dus als het nee is voor Nederland dan is en blijft het nee.
Dan is het dus aan onze regering om dit nee op te volgen of niet.
Het zal toch niet zo zijn dat wij, Nederlanders, aan het EP moeten vragen of we alstublieft een referendum mogen houden?
En wie komen er na het EP? De Europese Commissie? De Amerikaanse Senaat?

Graaf van Egmont | 21-01-16 | 21:00

Ooow die achterlijke nederlanders zijn niet onder de indruk van het filmpje van de vierkante koppen brigade.
Snel wat anders verzinnen doet

Steenrijk | 21-01-16 | 20:59

Goed, we leven nu dus formeel in een dictatuur.

BonHomme | 21-01-16 | 20:59

bdn01 | 21-01-16 | 20:39
Precies, en daar is ook niks mis mee! Wij zijn een soevereine natiestaat. Wij hebben geen ruk te maken met wat een elitair clubje uitzuigers en landverraders in Brussel ons door de strot probeert te duwen. Ons parlement, onze NL democratie, die telt. Wij hebben het recht onze eigen wetten te maken. Wij hebben het recht zelf te bepalen wie onze grens over mogen en wie niet. Wij hebben het recht zelf, via ons eigen NL parlement, te bepalen of met wie we een verdrag willen aangaan. Daarvoor hebben wij geen gedram en dictaten vanuit Brussel voor nodig.

BlowingBubbles | 21-01-16 | 20:58

En natuurlijk nauwelijks ophef in mainstream media, want referendum moet zoveel mogelijk doodgezwegen worden.
Wat een pleuriszooi.

Lewis | 21-01-16 | 20:58

Ondanks het continu bashen van de uitkomst al ik mij ten uiterste inspannen om die Brusselse uitvreters te zieken !

Wijze uit het Oosten | 21-01-16 | 20:56

Kom op nou, na alle shit die we al over ons heen hebben gekregen had ik niet anders verwacht.
Jullie wel?
Slipsnifter | 21-01-16 | 20:50
.
Nou ik vind het verschil tussen iets verwachten en het NU AL in je gezicht gesmeten krijgen toch best groot hoor. Alle schaamte voorbij.

Lupuslupus | 21-01-16 | 20:56

Ik krijg toch sterk de indruk dat dit referendum een stille dood gaat sterven, de weerstand ertegen is wel erg groot.

De Zwarte Baron | 21-01-16 | 20:56

@ bdn01 | 21-01-16 | 20:39
Ook jij overschat de mate waarin het EP democratisch en een parlement is.

Omdat blijkbaar niemand het schijnt te weten blijf ik het maar herhalen. Het EP heeft helemaal geen initiatierecht zoals een normaal parlement. Ze mag zelf wel een motie indienen en deze in stemming brengen, maar dit dient alleen als ADVIES voor de ongekozen Europese Commissie (waar de echte macht ligt).
Het EP is niets meer of minder dan een tandeloze applausmachine, gelijk de doema ten tijde van de Sovjet Unie.

ZonderNaam | 21-01-16 | 20:55

Flatgebouw Nederland (Pamela Hemelrijk) is nu flatgebouw Europa geworden. We zitten als ratten in de val.

ElChombo | 21-01-16 | 20:55

De volgende die nog gaat beweren dat geenpeil geen waarde in de EU heeft, en onbenullig en onbeduidend is, kunnen we vierkant uitlachen.
Dit wordt HET belangrijkste item voor de EU.
Allemaal schijten ze 50 shades of bagger van Geenpeil.

Wim Venijn | 21-01-16 | 20:55

Nee Nee en nog eens Nee. Wanneer worden democratische partijen weer democratisch? En niet EUSSR lovers.

Balaverde | 21-01-16 | 20:54

bdn01 | 21-01-16 | 20:39

Wel Europa. Geen EU.

Ikhebeenvraag | 21-01-16 | 20:54

Ben benieuwd hoe Markie Rutte dit gaat verpakken? Een NEE uitslag op het raadgevende referendum zit er wel in op deze manier maar dan Markie? Dit met de verkiezingen in 2017 voor de deur? Iets van "kiezen voor het landsbelang" of een andere vage lege kreet? Een duivels dilemma, ik gun het je van harte!

LaatmaarLu? | 21-01-16 | 20:53

Het bewijst nogmaals waarom de EU zo slecht is.. Niet Europese samenwerking (zoals de eurofielen graag de EU pitchen omdat dat beter verkoopt) maar de EU. De regeringsvorm EU is door en door verrot.

DerUnterMensch | 21-01-16 | 20:52

@Blondje77 | 21-01-16 | 20:50
Die wet zal ondertussen wel zijn "aangepast"...

Slipsnifter | 21-01-16 | 20:51

1 april wordt 6 april dit jaar begrijp ik?

SyntaxError | 21-01-16 | 20:51

Landverraad is toch bij wet verboden?

Blondje77 | 21-01-16 | 20:50

We weten toch allemaal al dat de democratie hier in dit land stinkt aan alle kanten? Hoeveel corrupte, graaiende, meppende, zuipende mini dictators hebben we afgelopen 5 jaar voorbij zien komen? Kun je nagaan wat er nog onder de pet zit. Gaat een warm jaar worden en ik heb er zin an..!

Mr_Pikibelly | 21-01-16 | 20:50

Kom op nou, na alle shit die we al over ons heen hebben gekregen had ik niet anders verwacht.
Jullie wel?

Slipsnifter | 21-01-16 | 20:50

Vreemd. De reaguurders zijn tegen de EU want niet democratisch genoeg. Nu worden we democratisch overruled door een democratisch gekozen parlement.
bdn01 | 21-01-16 | 20:39
Nee bdn01, we worden helemaal niet democratisch overruled, heeft niks met democratie te maken.
Heel simpel, met deze cijfers worden we de komende dagen dus om de oren geslagen met als doel vooral niet naar die stembus te gaan, want 'heeft toch geen zin'. Alsjeblieft, ga wel. Zorg voor een hoge opkomst. Maak overduidelijk zichtbaar ook aan de rest in Europa, hoe dictatoriaal Brussel, verblind door haar eigen megalomane narcistische machtswellust, inderdaad de doodsteek geeft aan Europa.

JoyCee | 21-01-16 | 20:49

-weggejorist-

Timmerfrans | 21-01-16 | 20:49

Nabrander. Ik denk dat we maar per direct de EU bijdragen niet meer voldoen en deze afspraken ook structureel naast ons neer leggen.

MathiasRots | 21-01-16 | 20:49

EP stands for raw, unbridled evil, greed and ignorance. (Vrij naar Frank Zappa)

Maf Ketel | 21-01-16 | 20:47

Dat een stel ongekozen Euro-parlementariërs soevereine wetgeving van een EU land per decreet naast zich neer durft te leggen. Ik heb er geen woorden voor.

MathiasRots | 21-01-16 | 20:47

Ik hoop dat Rutte zijn baantje binnen de EU zeer snel verliest wanneer het overgrote deel van Ned NEE stemt.
Dat zal hem leren om ons land uit te leveren aan de EU.

-
Poeh poeh,..dat zal hem leren: 100K gelukszoekers in ons land, ons land een crisis in bezuinigd omdat de EU dat wilde en Rutte gelijk met zijn kont omhoog ging, 0.0 vertrouwen in de politiek door gelieg en bedreig maar tegelijkertijd een kabinet dat niet mag vallen, links bleken leugenaars te zijn etc etc.
Maar Rutte is zijn baantje kwijt.
poeh poeh. Sidderen doet de man.
(poehhhh zeg. Penny wise, pound foolish appel).
-
#Ruttezijnnaamzalnooitvergetenworden

appeltjesgroeneweide | 21-01-16 | 20:47

bdn01 | 21-01-16 | 20:39
Zeg Einstein, sinds wanneer is de EU een democratisch gekozen instituut? Of moet u nog uitleg krijgen over de gang van zaken daar in Brussel?

Ommezwaai | 21-01-16 | 20:46

En omdat SP wel voor een Federaal Europa is zolang deze maar op de socialistische (marxistische) leest geschoeid is: stemt allen PVV of PvdD. De rest zijn toch echt landverraders en anti democraten. We kunnen er niets anders van maken. Schandalig. Hopen op een massaal NEE op 6-4-2016.

BlowingBubbles | 21-01-16 | 20:46

@bdn01 | 21-01-16 | 20:39
Overrulled?
Dat moet de tijd ons dan maar eens leren gozer

Steenrijk | 21-01-16 | 20:45

Een Nee van een RAADGEVEND referendum kan altijd een JA worden als er een kamermeerderheid voor is.

De Treinende Rechter | 21-01-16 | 20:45

Ze willen gewoon helemaal geen Europa en ieder argument dat daarvoor kunnen vinden, hoe inconsequent ook, wordt aangegrepen.
bdn01 | 21-01-16 | 20:39
.
Dat hebt u (wat mij betreft) héél goed gezien, weg met de EUSSR. Hélemaal wèg! Opsodemieteren met dat tuig in Brussel. Baas in eigen land, baas over eigen grenzen. enz. enz.

Lupuslupus | 21-01-16 | 20:44

Ongeblustekalk | 21-01-16 | 20:42
Ik ben nieuw hier, dus dacht ik praat even mee. Sorry ok?

De Zwarte Baron | 21-01-16 | 20:44

Wat een lol. Nee stemmen is alleen al een verplichting om de paniek bij al die idioten in de ogen te zien.

ristretto | 21-01-16 | 20:44

Ok leuk, maar moties ingediend door het EP hebben helemaal geen juridische waarde. De Brusselse dictatuur is zo ingericht dat alleen de EC wetsvoorstellen mag indienen.

ZonderNaam | 21-01-16 | 20:43

Ze weten daar in dat zogenaamde Europarlement toch wel de betekenis van een niet-bindend referendum? Onze regering kan de uitslag gewoon wegwuiven.

MarcelNederland | 21-01-16 | 20:43

god wat gaan die straks harde klappen krijgen bij de volgende verkiezingen ... stelletje NSB'ers bah.
(c)ZWITSUL | 21-01-16 | 20:39

---

Nee hoor. Rutte beloofd weer 5 euro lastenvermindering en de PVDA geeft wat geld weg aan de minima een week voor de verkiezingen. En alle sheeple stemmen weer als vanouds....

HenkDrinktBier | 21-01-16 | 20:43

bdn01 | 21-01-16 | 20:39
.
Nationaal dient voor Brussel te gaan, als de Nederlandse bevolking NEE zegt dan hebben ze dat maar te slikken.... het zijn goddomme VOLKSvertegenwoordigers alleen zijn ze dat na de 1e salarisstrook uit Brussel vergeten.....

Fatwabuster | 21-01-16 | 20:42

R.I.P. democratie. Die boevenbende daar in Brussel moet nodig opgerold worden.

Menno76 | 21-01-16 | 20:42

De Zwarte Baron | 21-01-16 | 20:39
Die vraag was niet voor jou en je slaat de plank mis, dus ff dimmen.

Ongeblustekalk | 21-01-16 | 20:42

En toch ga ik stemmen. Omdat het absurd is.
*credo*

atheïstisch stemvee | 21-01-16 | 20:42

sennholz | 21-01-16 | 20:32
Bekende feiten, meer niet.

Ongeblustekalk | 21-01-16 | 20:41

Alleen al om Laurens Jan Brinkhorst en het Europarlement te klieren zou het leuk zijn om lekker tegen te stemmen, maar dat ga ik niet doen voordat ik er me in verdiept heb.

lingo star | 21-01-16 | 20:41

Bam!
Oo'log
*pliesies vrezen doet*
Ze hebben de daders van de Genocide niet aangepakt.

hallevvezool | 21-01-16 | 20:41

Nouja ik probeer het op z'n minst nog wat positief in te zien. Veel kutter en onlogischer kan het toch niet gaan. Laat maar klappen die boel. Kunnen we iets moois opzetten als het stof neerdwaalt.

trenthopper | 21-01-16 | 20:40


Mensje Kati; Europarlementariër voor de PvdA * Buitenlandse zaken * Mensenrechten * Asiel & Migratie * Turkije * Oost-Europa

www.katipiri.nl/

Rebellis | 21-01-16 | 20:40

Vreemd. De reaguurders zijn tegen de EU want niet democratisch genoeg. Nu worden we democratisch overruled door een democratisch gekozen parlement. Dus de reaguurders willen ook geen democratisch Europa. Ze willen gewoon helemaal geen Europa en ieder argument dat daarvoor kunnen vinden, hoe inconsequent ook, wordt aangegrepen.

bdn01 | 21-01-16 | 20:39

sennholz | 21-01-16 | 20:32
Een beetje, het is niets meer dan een antwoord op die brief van het cda in een lopende zaak waar gegevens worden verzameld. Dus dat gemekker over die ontbrekende radarbeelden sloeg nergens op, dat die er zijn is niet meer dan logisch. je moet je alleen niet bemoeien met een onderzoek dat loopt en zeker als leek niet.
Dat maak ik eruit op.

De Zwarte Baron | 21-01-16 | 20:39

reaguurbot | 21-01-16 | 20:31
Sowieso Nexit

Ikhebeenvraag | 21-01-16 | 20:39

Raar verhaal, als de Nederlandse kamer het verdrag niet ratificeerd (dus het hopelijk Nee van GeenPeil volgt) boeit het helegaar niet wat de EU er van vindt.
Niet dat dat zal gebeuren maar non-topic.

Berbaar | 21-01-16 | 20:39

god wat gaan die straks harde klappen krijgen bij de volgende verkiezingen ... stelletje NSB'ers bah.

(c)ZWITSUL | 21-01-16 | 20:39

Smerige schoften zijn het.

StijlvolRechts | 21-01-16 | 20:39

En gaan we er nu e.i.n.d.e.l.i.j.k voor zorgen dat de PVV volgend jaar 76 zetels krijgt? Dat is namelijk de enige manier om die lijers in Brussel van onze nek af te krijgen.

Lupuslupus | 21-01-16 | 20:39

wanneer het 2e referendum in de prullenbak wordt gekieperd, ben bang dat geweld de enige optie is. als de elite dusdanig ver van het volk staat, geef ze cake, laat 1789 maar komen. tevens het 2e amendment invoeren. ik ben ze beu. w-europa binnen 50 jaar totaal en compleet naar de [email protected] geholpen. tis de romeinen zelfs niet gelukt.

blabla9899 | 21-01-16 | 20:38

Als dit gebeurt, verwacht ik toch wel een opkomst a la 14 juli 1789, waar woedende burgers het Europees parlement bestormen met hooivorken en Molotov-cocktails.

Moeten we alleen zien uit te vinden of ze dan in Strassbourg zitten of in Brussel....

Joost Maghetweten | 21-01-16 | 20:38

De mannetjes in Brussel maken van dit referendum een katalysator voor nog meer EU weerstand. Ze maken zichzelf kapot, mooi zo.

hatsaflats! | 21-01-16 | 20:38


Rebellie !

Rebellis | 21-01-16 | 20:38

ongelofelijk, de eu burger is op deze manier monddodd wat een vieze dictatuur. En waarom wordt dit tegengehouden? Om fucking Oekraine, een verschuurde boevenstaat te annexeren in opdracht van die kut USA

gelachewoar | 21-01-16 | 20:38

Ik voel een naheffing aankomen...

tweekeerdehelft | 21-01-16 | 20:37

@Bubbels Jackson | 21-01-16 | 20:34
Weird scenes inside a gold mine ....

gentle giant | 21-01-16 | 20:37

Kati Piri.... geen idee wie het is maar die stemt eerst tegen en daarna voor....
.
A. snapt ze het niet
B. vroeg dronken
C. anders...

Fatwabuster | 21-01-16 | 20:37

-weggejorist-

voxpopuli | 21-01-16 | 20:36

extra reden om iedereen te mobiliseren en NEEN te gaan stemmen,wat een arrogante hufters in die ivoren toren..

arretje | 21-01-16 | 20:36

Je verlangt terug naar de tijd van de gebroeders De Witt.
Raskahn | 21-01-16 | 20:33
.
Er is een spreekwoord: "de geschiedenis herhaalt zich". Dus laten we afwachten.
Intussen komt de stoom wèl uit mijn oren..

Lupuslupus | 21-01-16 | 20:35

Dus het democratisch orgaan Europa kan de democratie overrulen?
Ik denk dat het hiermee zijn eindtijd inluidt.
Keer terug op deze domme ingreep!!!

Einde van de Domheid | 21-01-16 | 20:35

-weggejorist-

marco01 | 21-01-16 | 20:35

Stemming

ja,diedus! | 21-01-16 | 20:35

This is the end... The Doors

Bubbels Jackson | 21-01-16 | 20:34

Assertief: nee is gewoon nee

Steenrijk | 21-01-16 | 20:34

Telt die ztemming van hun dan wel ?

ja,diedus! | 21-01-16 | 20:34

Wanneer is het zo mis gegaan dat voormalig democratische partijen nu zijn verworden tot rabiate ultra-euronationalistische fascisten?

smdyasc | 21-01-16 | 20:33

Raar dat ik hier helemaal niet echt meer van opkijk...
Wij mogen wel miljarden schuiven naar die boevenbende maar enige inspraak ho maar.
Was het idee al eens geïntroduceerd om deze club heel snel te gaan verlaten?

Ommezwaai | 21-01-16 | 20:33

Zimbabwaanse toestanden.

ja,diedus! | 21-01-16 | 20:33

Je verlangt terug naar de tijd van de gebroeders De Witt.

Raskahn | 21-01-16 | 20:33

@Ongeblustekalk | 21-01-16 | 20:27
dealtje met het cda?

sennholz | 21-01-16 | 20:32

Partij poes is lief is echt lief

Steenrijk | 21-01-16 | 20:32

Als de liefde niet wederzijds is... dan accepteren wij het Europarlement ook niet meer.
Nex(i)t.

reaguurbot | 21-01-16 | 20:31

Het verbaast me niet dat de EU zijn derrière afveegt met de uitslag van het referendum. Wat me verbaast is dat ze er over gestemd hebben. Heeft toch iets democratisch *ieuw*

atheïstisch stemvee | 21-01-16 | 20:31

En wat stemde UKIP?

Schroomloeder | 21-01-16 | 20:31

Daarom vooral Nee stemmen, dan gaan er daarna nog meer oogjes open dat EU niets met democratie heeft...

La Bailaora | 21-01-16 | 20:29

Die hoge heren in Den Haag van onze belastingcenten, maar werken, ho maar.

Boze_Blanke_Man | 21-01-16 | 20:29

Geloof dat de democratie is overleden als dit waar is.

ikdenkwat | 21-01-16 | 20:28

Democratie is nu officieel overleden

Ars Vivendi | 21-01-16 | 20:28

REAGEER OOK

#BREEK

TERREURDREIGING. SPAANS BUSJE MET GASFLESSEN BIJ MAASSILO - Concert Allah-Las afgelast door politie