Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. MonsterTruck rijdt op publiek in

Breek. Prio 1 Grip 1. Chaos. In Haaksbergen is een BigFoot op het publiek ingereden. Er is sprake van meerdere zo niet tientallen slachtoffers. Meerdere hulpverleningsvoertuigen alsook lifeliners opgeroepen. Later meer.
Update: Grip 2 inmiddels. Grip 3 nu
Update: Foto iets opgelicht. Ziet er niet goed uit. Credit: @jouwhaaksbergen.
Update: Er zouden zes mensen gereanimeerd worden, aldus getuige.
VIDEO: Footage van MonsterTruck Crash.
Update: 40 gewonden en 1 dode, volgens omstanders.
VIDEO: Nieuwe beelden. Nu uit fatale hoek.
Update: Burgemeester meldt zojuist dat er 2 kinderen zijn overleden.
RTV Oost: Drie doden. Twee volwassenen en een kind.

Reaguursels

Inloggen

Wat ik zo raar vind is dat IEDEREEN ziet (en achteraf zegt) dat 't niet veilig is en toch gaan mensen zo dichtbij staan... nu gaat iedereen vingertjes wijzen en ik word knettergek van dat uitmelken op t.v. waar nog net niet de loodgieter over een putdeksel erbij komt die over de grip gaat praten en ook even zijn mening over de onveiligheid eroverheen knalt om het voor de 1000ste keer duidelijk te maken dat het niet veilig was. Mensen kijk naar jezelf, elke mongool kan zien dat het onveilig is om bij de uitloop van een stunt te staan, net als dat je bij een rally van WRC niet aan de buitenkant van een bocht gaat staan. Beeeeetje verantwoordelijkheid nemen voor jezelf en NADENKEN......

HalliGalli | 29-09-14 | 18:50

@ca12nag3 | 28-09-14 | 23:53
Ik ben helemaal geen fan het spul, ik ga ook vaker naar wielerrondes, paardenconcoursen en allerlei andere evenementen. En daarbij let ik ook op veiligheidsmaatregelen en andere voorzieningen. De vergunning die is afgegeven geldt voor het totale evenement in Haaksbergen waarbij dit een onderdeel is. Achteraf kun je makkelijk zeggen dat de vergunning verkeerd is geïnterpreteerd en de internationale regels van de monstertruck associatie niet zijn gevolgd. Maar die regels zijn er primair voor het stuntteam, de gemeente moet zich houden aan wet- en regelgeving en de plaatselijk geldende APV's en andere verordeningen. Dat zijn er al meer dan genoeg. Zoveel zelfs dat de lol van het organiseren van evenementen er allang vanaf is. Nog even afgezien van de kosten die ervoor gemaakt moeten worden. Wat de gemeente betreft zijn de regels en wetten gewoon in acht genomen. Je kan van een gemeente, een gemeenteraad niet verwachten dat ze voor elk specifiek evenement een verordening maken, een verordening gaat over algemene regels. En tja, dan nog kan er wat misgaan. Dat kan namelijk altijd.

Bij een wielerronde kan een kind (of een hond) zomaar oversteken, met fatale gevolgen (is al vaker gebeurd). Bij een concours hippique kan een paard op hol slaan. Bij een heteluchtballon festival kan een gasfles ontploffen of een ballon uit de lucht flikkeren. Bij een kermisattractie kan een veiligheidsbeugel het begeven. Bij popconcert kan er gedrang ontstaan. Ongelukken gebeuren. Shit happens. Het gemak waarmee schuldigen worden aangewezen en het gemak waarmee wordt geëist dat er schuldigen moeten hangen, het gemak waarmee wordt geroepen om meer regeltjes en strengere controle; feitelijk om garanties dat ongelukken niet kunnen gebeuren is onrealistisch en volkomen stupide. Er zijn geen garanties, behalve 1: van leven ga je dood.

Wat mij ontzettend tegenstaat is dat na een ramp, na een ongeluk mensen als jij roepen: het moet allemaal anders, beter en meer regeltjes en meer controle! En ook meteen weten er schuldig is aan dat ongeluk en het liefst eigenhandig de schuldige aan de boom opknopen. Dat staat me ontzettend tegen. Het is geen wonder dat er geen hond meer vrijwillig zitting neemt in een organiserend comité of vereniging, dat niemand zin heeft om zich in te zetten voor de lokale politiek of verenigingsleven. In elk geval geen mensen die een beetje kunnen nadenken, want er hoeft maar iets te gebeuren of je wordt door mensen als jij aan de schandpaal genageld.

Jouw redenatie, dat alle eventualiteiten en alle ongelukken bij voorbaat gegarandeerd kunnen worden uitgesloten door een stortvloed van regeltjes en wetten en controleambtenaren is des struisvogels en hopeloos naïef. En ontzettend fout. Daardoor kan er binnenkort helemaal niets meer in dit toch al saaie kutland van verplichte rubberen tegels en valhelmpjes. Shit happens, ongelukken gebeuren en mensen gaan onverwacht dood door onvoorziene gebeurtenissen.

Want, indien de de monstertruck vooraf technisch gekeurd zou zijn en geheel in orde was bevonden, is dat geen enkele garantie dat er niet tijdens de stunt een remkabel breekt of iets anders defect gaat. Indien de coureur vooraf medisch gekeurd is en volkomen gezond is bevonden is dat geen garantie dat hij niet tijdens de stunt door een klap een hersenbloeding of tia krijgt en de truck onbestuurbaar wordt. Ook dan helpt een barriere niet. Dan kun je zelf publiek op 100 meter zetten, dat is voor een gemotoriseerd voertuig nog een afstand die in een paar seconden is te overbruggen en een dodelijk ongeval kan veroorzaken. Er zijn geen garanties. Je kunt ze wel eisen, maar dan kan er dus nooit, nergens meer iets georganiseerd worden. In zo'n land wil ik niet leven. Ik wil leven in een land waar wel wat reuring op straat is, waar wel evenementen worden georganiseerd, waar wel feest is.

Stormageddon | 29-09-14 | 16:47

Die verleende vergunning is echt een aanfluiting!!! Welke stagiaire van de gemeente heeft dat ding opgesteld? De genoemde 'voorwaardes' 1 tot en met 8 gaan over wat obligate standaardzaken als wegafsluiting, omleiding, EHBO, overlast omwonenden, milieumat etc. om vervolgens 1 (slechts een!) voorwaarde toe te voegen over 'veiligheid toeschouwers waarborgen'. En hierbij is het belangrijkste punt ook nog eens een 'dranghek op 10 meter afstand'. Dranghek is hierbij vooral bedoeld om publiek op 'veilige afstand' te houden. Maar 10 meter afstand TOT WAT???
Die ambtenaar van de Afdeling Vergunningen moet zich diep en diep schamen voor het opstellen van een dergelijk onding. En de organisator moet zich schamen voor het niet doorvragen op dit soort onduidelijke bepalingen.

Jimmydepimmy | 29-09-14 | 16:20

Waarom bestaan dit soort tokkie-voertuigen uberhaupt? Het is een beetje bot, maar iedereen is hier medeverantwoordelijk, chauffeur, organisatie, gemeente, politie, maar ook de ouders van de slachtoffers! Je gaat niet op 10m afstand naar een monstertruck demo staan kijken!

abom | 29-09-14 | 12:44

Er liggen net buiten Haaksbergen kilometers boerenland waar zo'n monstertruck hele rare dingen kan doen en toch niets of niemand raakt, wie verzint het dan om dit op de parkeerplaats van de buursuper te gaan organiseren...

Kampfhund | 29-09-14 | 10:30

Dit soort risico's zijn niet gelimiteerd tot monstertrucks en de gemeente Haaksbergen. Paar jaar geleden stond ik in een dorpje te kijken naar een demo met twee stuntmotoren. Smal dorpsweggetje, aan de rand dranghekjes en direct het publiek. Kijkend naar gasten op verbouwde fireblades die wheelies trekken, stoppies doen, donuts, etc. Heb genoeg keren op dumpert gezien hoe fout dat kan gaan.
Nederlanders zijn wat dat soort dingen betreft hopeloos naief bij risico inschatten. Als de regels maar gevolgd zijn kan de vergunning wel. Als er een vergunning is dan kan het toch. Als er een hek staat en een agent dan is het wel goed geregeld. Gezond verstand niet nodig. Dat gaat van dorpsweg tot internationaal conflict.

Dima Beeline | 29-09-14 | 08:35

Ome Gijs | 29-09-14 | 06:16
Het is niet DE monstertruck business maar de monstertruck business & B&W & organisatoren & toestromend publiek. Het is vragen om ongelukken.

ca12nag3 | 29-09-14 | 08:05

Je zal maar in de monstertruckbusiness zitten en dan deze berichten uit Haaksbergen lezen. "Schat, we verkopen de boel: hier is de komende jaren in Nederland geen droog brood meer mee te verdienen".

Ome Gijs | 29-09-14 | 06:16

Als veiligheid voor ging zouden ze zeuren dat er niets mis kon gaan en het de fun factor verpest zou worden.

Nou heeft iemand niet aan veiligheid gedacht, triest..

Rip & sterkte voor de nabestaanden.

R.B.Bender | 29-09-14 | 05:05

Zijn linker voorwiel doet raar, vanaf t begin.

Dibe | 29-09-14 | 02:55

Jakkes wat een narigheid voor de mensen die op deze wijze personen die hen dierbaar zijn verliezen! Dit is een vreselijk ongeluk, geen gemeente, organisator of monstertruck chauffeur heeft als doel gehad iemand schade of letsel (met de dood tot gevolg) toe te brengen. Dus dit is ongeacht wie er onzorgvuldig is geweest verschrikkelijk voor alle betrokkenen, tenzij de chauffeur een van alibinboodschaplijst vriendjes was en zijn oproep nu heeft ingewilligd, lijkt me stug! Neemt niet weg dat er gekeken moet worden naar defecten truck maar ook naar verantwoordelijkheid chauffeur, vond hij het ook niet wat krap, zo ja waarom dan toch rijden? Verder ben ik wel benieuwd hoeveel van die gemeentelijke hielenlikkers en geldverslinders het een goed idee vonden (hele grote) auto's trucjes bij tante Ingrid en Jumbo op de stoep te laten doen. Organisator komt nu al niet over als het meest heldere licht dus enige onderzoek daar zou moeten zijn hadden we deze flapdrol een evenement moeten laten organiseren en mag hij dat ooit weer eens overnieuw proberen! En verder klinkt het hard maar dit hoort bij het leven, er zijn geen garanties dus maak dingen ook niet altijd erger dan ze zijn. Heel naar nogmaals om op deze wijze iemand te verliezen maar simpelweg niet altijd te voorkomen zelfs niet met al onze regeltjes, wetjes en (schijn) veiligheidsnormpjes.

saidnowomanever | 29-09-14 | 02:47

@I.E. | 29-09-14 | 02:14
Omwonenden vragen zich al jaren af waarom dit evenement op dit parkeerterrein moet. Er zijn ook al wel vaker klachten naar de politie gegaan vanwege de "onbenulligheid" waarmee dit evenement gepaard gaat.
Omdat zoveel mensen dit zagen aankomen, is het gewoon intens triest dat het toch niet voorkomen is. De mythe van Cassandra, in een modern jasje.

1337haxxor | 29-09-14 | 02:47

Ik ken dat parkeerplaatsje en het is echt heel, heel klein. Bizar dat ze dat juist daar organiseerden.

Rest In Privacy | 29-09-14 | 02:14

ven een ruwe schatting, gewicht auto 1500 kilo, is per band 375 kilo. Raakvlak band met grond is 50cm breed en 10cm lang is 500cm2. Dat is 0,75 kilo/cm2. Als iemand op je staat is 120 kilo op twee schoenen 170cm2. Dat is 0,71 kilo/cm2. Dus het is wel zwaar maar niet direct dodelijk, alleen wie klem kwam te zitten.
HebpermabanvanPvdA | 28-09-14 | 17:12

Weight of typical monster truck? Rudy V. Answered Last. The average Monster Truck weighs around 5 to 6 tons, (10,000lbs to 12,000lbs). Please see related

Navara | 29-09-14 | 01:35

Het ging fout toen ze een orca in een vissenkom probeerden te krijgen.
Of een zeilschip in je zwembad. Kies maar.

ca12nag3 | 29-09-14 | 01:23

Die burgemeester weet net zoveel van monster trucks als ik. En dat is niet veel. Als gemeente heb je niet veel expertise om dit te beoordelen. Dus vertrouw je maar op de organisator, wie dat ook maar mag zijn. Als leek aan de zijlijn neem ik aan dat de bestuurder ook eerst eens heeft rond gekeken of het wel past.
We zullen de komende dagen wel horen waar het fout ging.

Febofiel | 29-09-14 | 01:12

Een ECHTE burgemeester zou zijn functie dus vandaag maandag 29-9 ter beschikking stellen!

jojo1956 | 29-09-14 | 01:05

Mongolenvermaak, hoe verzin je het. En dan krijg je zoiets, een rampzalig ongeval. Had van te voren eens nagedacht, burgemeester!In plaats van nu krokodillentranen te huilen. Per direct aftreden, zou ik denken.

gielis de pielis | 29-09-14 | 00:52

Geld stink ook niet in Haaksbergen

restman | 29-09-14 | 00:49

Uiteindelijk is het volksvertenwoordigertje schuld die zulke idiotische festijnen toestaat. Een beetje nadenken, zit er bij de "" intelligente "" burgervader niet in !

restman | 29-09-14 | 00:48

Ja ja de organisator ... Altijd hetzelfde liedje, indien er iets gebeurd in het land, is natuurlijk niemand schuldig. Wat een laf gedoe.. Mensen sterven, en so what ? Het had ook hun eigen familie of vrienden kunnen bekoren. Realiseren zij zich dit niet ?

restman | 29-09-14 | 00:46

-weggejorist-

joooop | 29-09-14 | 00:44

Het is toch gvd kudt, op Daily Mail Online staan veul betere pica's dan hier. Hebben er weer een paar hub fotokes staan verkopen voor meer geld . . . paupervolk.

HebpermabanvanPvdA | 29-09-14 | 00:32

-weggejorist-

Lewis Lewinsky | 29-09-14 | 00:23

captainobvious | 28-09-14 | 22:23
Ik weet het, zo'n ding is net een schip op het water, je ziet ook dat hij daarvoor continue kleine correcties doet om maar niet weg te stuiteren. En de ruimte is veel te klein. De organisator zei dat ze het vaker deden. Wil natuurlijk niet zeggen dat het goed is, maar daar wil hij vast niet op in gaan.

ca12nag3 | 28-09-14 | 23:56

Stormageddon | 28-09-14 | 22:38
Ah daar komt de monstertruck uit de mouw. Je bent een fan van dat spul. Nou ik kom oorspronkelijk uit die regio. Ik ken die voertuigen. Zo'n machine hoort niet op je parkeerplaats over sloopauto's te springen. Dat is echt vragen om ongelukken. Ik zou er zelf ook niet gaan staan kijken. Als je dagelijks met gevaarlijke voertuigen werkt en ook ongelukken/ bijna ongelukken gezien hebt weet je dat afstand nodig is in proportie tot elk voertuig. En dit is gewoon belachelijk. Sorry maar ik had bij het zien van dit echt een lokale bestuurder aangesproken die hier over gaat. Maar dan word je vaak weggelachen "valt wel mee", "er gebeurt niks". En als het zoals nu mis gaat, staan mensen zoals jij meteen klaar om maar aan te geven dat alles volgens de regeltjes loopt. Tja daar kan ik honderden voorbeelden van geven, hoe fout jouw redenatie wel niet is, struisvogels.

ca12nag3 | 28-09-14 | 23:53

-weggejorist en opgerot-

bobkes | 28-09-14 | 23:52

Dit is tragisch, maar dit gaat ook een hele nare smaak opleveren voor alle betrokkenen inclusief Haaksbergen.
Immers het totaalplaatje is zo onrealistisch om zoiets te organiseren dat het niet fijn is voor Hardenberg.
Immers,
-iemand heeft die vergunning gegeven.
-er is een hele organisatie die dit bedenkt en observeert.
-dan nog alle toeschouwers die op zich naar een feest komen kijken, en misschien al dachten mmm kan dit wel.
-en denken, het wordt georganiseerd, dus zal het wel goed zijn, maar intuatief al dachten, zit niet goed.
-dan de familie leden van de gewonden en overleden die in de toekomst altijd zich zullen afvragen, was het idd
niet verstandiger geweest om afstand te bewaren etc etc.
-maw, dit wordt een naar drama voor haaksbergen, immers er zijn zoveel lagen van verantwoordelijkheden bij betrokken, dat
het allen zal raken.
-mocht er toch een drama zijn, kan je nog beter een eenzijdig ongeluk hebben, immers dat is rechtlijnig.
-dit is echt tragisch, maar ook zo onrealistich om te organiseren.

Free Fall-ing | 28-09-14 | 23:50

Hoorde er wat over vanmiddag. Ik denk ik ga nog even videootje kijken hier. Die speelt nog geen 3 seconden en ik denk, het zal toch niet waar zijn ? Wélke complete mongool verleent daar toestemming voor ?? De burgemeester? De brandweer, de politie ? Op zo'n truttig kut pleintje, terwijl heel internet vol staat met allerlei ongelukken met die gevaarlijke dingen, tot in de grootste stadions aan toe. Denkt er dan werkelijk niemand na in die boeren gehuchten ? Hemeltergend. En nu is het te laat. Condoleances aan nabestaanden. Vreselijk. Maar dit kon alleen maar fout gaan. De burgemeester is denk ik voor de zekerheid alvast bezig om er straks i.e.g het maximale aan wachtgeld uit te slepen ? Succes Haaksbergen.

Shareholder II | 28-09-14 | 23:38

Internationale veiligheidseisen zijn genegeerd of vergeten te checken. De gemeente is verantwoordelijk maar het team van de monstertruck had daar nooit mogen rijden. Er is een veiligheidsprotocol in werking na een identiek ongeluk in Mexico. Daar moet dit team van geweten hebben. Deze nalatigheid is dat er mensen dood zijn. Dood door schuld!

Mike Oxlong | 28-09-14 | 23:31

Je ziet op het filmpje dat de voorbanden blokkeren (waarschijnlijk door remmen) maar dat de achterbanden met aandrijving blijven draaien.

Prins Maurits | 28-09-14 | 23:18

A normal monster truck is about 12,000 pounds. It has to be at least 9,000 pounds to be considered a monster truck. If it's below that it's considered a truck.

12000 pounds = 5443 kilograms

glompie | 28-09-14 | 23:16

hier de truck in actie, op zo een zelfde plein zonder veiligheid voor publiek
youtu.be/5bwD4qeaGow?t=2m7s

steven1979 | 28-09-14 | 23:14

Sometimes real bad shit happens to good people.

Rammstein | 28-09-14 | 22:45

Natuurlijk is dat twitter account fake. Denk eens na.

Russells Teapot | 28-09-14 | 22:39

@ecologiste | 28-09-14 | 22:19
Nee hoor. Een klein kind dat oversteekt door onachtzaamheid van zichzelf en de ouders en geschept wordt door een wielrenner die met 50 per uur over de baan rijdt is ook hartstikke dood. Doe je niks aan.
En overigens is Haaksbergen ook weer niet zo'n klein lullig dorpje. Het is een grote plaats, regionaal centrum waar zo'n evenement prima past. Wat is daar buitenproportioneel aan? Ik vind die parkeerplaats ook wat klein voor dat evenement, maar ik ben geen expert blijkbaar is het wel vaker door dat stuntteam op nog kleinere parkeerplaatsen gedaan zonder dat er ooit iets is gebeurd.

En dat jij toevallig monstertrucks niet kan waarderen of er geen kut aan vindt of wat de reden ook zal zijn, betekent nog niet dat jouw mening maatgevend is. En dat betekent ook niet dat mensen die dat wel leuk, mooi en gaaf vinden niet kunnen nadenken. Dat vind ik een misselijkmakend dedain en misplaatst superioriteitsgevoel. Er is gewoon een evenement en er gebeurt een ongeluk. Dat zegt geen flikker over de verstandelijke vermogens van mensen die naar dat evenement gaan. Dat is jouw verwrongen wereldbeeld.

Stormageddon | 28-09-14 | 22:38

Er zijn gewoon richtlijnen voor dergelijke events maar de organisatoren en de toezichthouders hebben deze kennelijk genegeerd:

www.mtra.us/documents/MTRACarCrushRequ...

JoranVanderdood | 28-09-14 | 22:35

Aanpakken die verkeershufters

J.Klepzeiker | 28-09-14 | 22:33

@Sibculoer | 28-09-14 | 22:02
Ik denk dat het een fake account is, anders zou ze in 2011, 2012 en 2013 niets gepost hebben.

francisca van jole | 28-09-14 | 22:26

Holy shit, welke incompetente idioot heeft ooit een vergunning afgegeven om met een onbestuurbaar iets als een monstertruck(je) op een klein pleintje omzoomd met toeschouwers te gaan raggen?
Die dingen zijn heel gevoelig voor uit de koers stuiteren na een jump, en als je dan geen tien meter hebt om te corrigeren als er iets fout gaat..... dat de bestuurder van dat ding daar van start gaat is gewoon misdadig.

captainobvious | 28-09-14 | 22:23

@ Stormageddon | 28-09-14 | 20:18

Wielrennen etc is toch wel heel anders dan met zo'n monsterauto buitenproporcioneel een dorpje berijden.
maar iedereen in dit land mag vinden wat hij/zij wil.
Ik zoek het zelf wel uit, u ook waarschijnlijk wel, maar er zijn massa's mensen die niet zelfstandig kunnen denken. Daar moet de overheid optreden is mijn mening. Maar mijn wereldbeeld wordt hoe langer hoe meer door de werkelijkheid zelf verschoven, een werkelijkheid IMHO gemaakt door onverantwoordelijke regenten en idiote tvprogrammamakers. Kennelijk zijn er miljoenen die zich gemakkelijk laten beïnvloeden.

ecologiste | 28-09-14 | 22:19

Freelancer gespreksleider, moderator, dagvoorzitter at De Meiden van Halal

Bizar..!!

steven1979 | 28-09-14 | 22:13

Ik hoop toch dat dat een fake twitter account is....

PKE | 28-09-14 | 22:13

-weggejorist-

Bill Cosby | 28-09-14 | 22:04

coordinator interculturele communicatie gem amsterdam ? van dat twitter account? Ff serieus, dit heer- dan wel vrouwschap moet toch heel snel achter tralies? Wtf??

Bill Cosby | 28-09-14 | 22:04

-weggejorist-

Sibculoer | 28-09-14 | 22:02

UITGLIJDER TELEGRAAF
Op de digitale telegraaf is een nieuw filmpje te zien met waarschijnlijk de twee kinderen die zijn omgekomen. Op 00.15 zie je twee blonde kinderen (Nadat mensen wegrennen.) achter de dranghekken staan. Gelijk daarna zie je het rechter voorwiel over hen heen rijden(?) Ook al zouden ze niet door het wiel zijn geraakt, dan wél door het dranghek. Staat bovenaan, onder de kop: "Nieuwe beelden Haaksbergen" en is verticaal gefilmd.

Laagopg,dramnegertd | 28-09-14 | 21:58

Mss maar beter ook trouwens als ik de reacties hier lees... damn...

Mr. Krinkle | 28-09-14 | 21:45

Stomme geenstijl. Filmpjes nog steeds geen beeld met S3 android. Sjonge....

Mr. Krinkle | 28-09-14 | 21:39

Ene Angelo Van der Meer (Facebook) vind het nodig om hierop met "lol"te reageren in een andere post. Wat een asociale idioot zeg. Sterkte voor de nabestaanden en de gewonden.

Bazip Zeehok | 28-09-14 | 21:36

-weggejorist-

Free Fall-ing | 28-09-14 | 21:32

-weggejorist-

Coyote | 28-09-14 | 21:28

-weggejorist en opgerot-

Veratje | 28-09-14 | 21:24

Vreselijk ongeluk, voor alle betrokkenen. Ook al heb je dit van de andere kant van t terrein gezien en ben je niet gewond geraakt dan heb je ook geen fijne avond.
En laten sukkels die aan de hand van 3 niet zo scherpe YT filmpjes het hele ongeval al weten te duiden ajb hun muil houden. Nee echt. Laat dat aan de popo over.

MrsRobinson | 28-09-14 | 21:21

Fuck overheden! Veilige vaders en moeders bitte!

tast in duitser | 28-09-14 | 21:17

Laat die burgemeester z'n kop houden, die protsketting met z'n geblaat achter tig microfoons

H.Bakker | 28-09-14 | 21:15

Mensen moest zelfs eerst harder klappen, anders wilde hij z'n kunstje niet vertonen. Het lijkt wel een interactief schilderij van Dali.

tast in duitser | 28-09-14 | 21:13

@ca12nag3 | 28-09-14 | 20:57
Ik ben niet naief, ik erger me kapot aan vingerwappers en magnieters zoals jij. Meteen al weten wie er aan de hoogste boom moet en het eigenlijk het liefst eigenhandiog willen doen.
Als jij zo'n grote jongen bent die het (met name achteraf) allemaal veel beter weet: waarom maak je dan vooraf geen bezwaar? Die mogelijkheid is er namelijk. Jij mag bezwaar maken tegen elk evenement, tegen elke vergunning die wordt verleend. Doe je niet. Dat maakt jou dan VOORAF net zo schuldig als iedereen die jij nu achteraf beschuldigt.

Stormageddon | 28-09-14 | 21:12

@ca12nag3 | 28-09-14 | 20:52
Brandweer valt niet meer onder directe verantwoordelijkheid van de gemeente. Daarvoor zijn de zogenaamde veiligheidsregio's verantwoordelijk; gemeenschappelijke regelingen van gemeenten, wettelijk bepaald. Die zijn drukker met crisismanagement na een ramp dan het bekijken van evenementenvergunningen, dat valt namelijk niet onder hun wettelijke taken, want is een gemeentelijke verantwoordelijkheid.

Stormageddon | 28-09-14 | 21:06

Wat een vreselijke en nutteloze manier om te sterven.
R.I.P.

Vraag aan kenners van recht:

Als mijn oren mij niet bedriegen geeft de chauffeur, na de mislukte drive over de sloopauto’s heen, nog een maal gas terwijl hij linksom draait richting publiek. In de laatste paar seconden draait de motor verder stationair. Toch? Ik zie/hoor geen enkele poging tot remmen. Ik vraag me af of er buiten alle andere factoren, ook iets grondig mis was met die truck. Mocht dat zo zijn, is de chauffeur, verantwoordelijk voor de staat van de truck, dan niet in ieder geval schuldig aan dood door onachtzaamheid?

Quoter | 28-09-14 | 21:04

@DeDatumEnTijd->
idd, in de USA worden dit soort evenementen 100x professioneel georganiseerd. Veiligheid voor alles.

steven1979 | 28-09-14 | 20:59

-weggejorist-

steven1979 | 28-09-14 | 20:58

tormageddon | 28-09-14 | 20:53
Je bent erg naief. Een burgemeester is eindverantwoordelijk. Zeg maar kapitein van het schip. Ook al staat hij niet achter het stuur, hij is verantwoordelijk. Hij moet degenen die hier toestemming voor goedkeurden ontslaan en daarna z'n ketting aan de kapstok hangen.
Verzekeringen zullen hier vast nog wel een staartje aan laten hangen. En ook vast de letseladvocaten, geloof me maar dit is niet over voor het B&W. Die halen er straks een batterij aan experts bij.
Waarom zulke misstanden hier toch nog vaak gebeuren dat bestuur en leiding met de vaagste shit wegkomen is dat er geen echte schandpaal mentaliteit hier is.

ca12nag3 | 28-09-14 | 20:57

Op deze manier had er nooit een vergunning o.i.d. voor mogen worden afgegeven. Wie heeft dat gedaan? Die dranghekjes hebben totaal geen waarde. Dat moet met strobalen worden afgezet en het publiek moet hoger zitten. Onverantwoord gevaarlijk dit.

gz | 28-09-14 | 20:54

@ca12nag3 | 28-09-14 | 20:45
En niemand heeft bezwaar gemaakt. Ook jij niet, die het achteraf allemaal veel beter weet. Als jij burgemeester was geweest dan had jij natuurlijk nooit een vergunning afgegeven.
Ondanks de verzekering van het stuntteam en organisator dat het prima kan, ondanks dat je ambtenaren vertellen dat het geheel volgens de regels en verordeningen is, ondanks dat de plaatselijke horeca erop aandringt.
Jij had de vergunning nooit afgegeven. Tuurlijk joh.

Stormageddon | 28-09-14 | 20:53

Stormageddon | 28-09-14 | 20:47
Zeg vriend. Daar heb je mensen voor bij de gemeente onder andere brandweer. Experts op het gebied van veiligheid. Mag je aannemen. En als ik dit zo bekijk is de ruimte te klein. Mocht de chauffeur onwel worden schiet dat ding zo het publiek in. Of wanneer de stunt mislukt en de auto over de kop rollen schiet hij ook zo het publiek in. "op z'n kantje dan he" Het is TE klein die ruimte. Had nooit goedgevonden mogen worden. Maar zal morgen wel bij alle talkshows erop komen.

ca12nag3 | 28-09-14 | 20:52

@steven1979 | 28-09-14 | 20:35

Wat je hier wel ziet, in tegenstelling tot in Haaksbergen, is dat er bij de uitloop geen publiek staat. Mocht er iets misgaan, dan ramt deze truck hooguit een boom.

Veel veiliger dus.

DeDatumEnTijd-> | 28-09-14 | 20:51

@thepinkpainter | 28-09-14 | 19:50
"heb een paar keer van mijn leven ECHT mijn rem nodig gehad, stilstand binnen een seconde hoor, heb snelle reflexen als het nodig is".
Ik neem aan dat je het hebt over je fiets, en dat je niet harder dan stapvoets gaat?

alcor | 28-09-14 | 20:48

@Crak-ho | 28-09-14 | 20:38
Hoezo weet jij dat het achteloos is goedgekeurd? Misschien is het wel eindeloos besproken in het college. En waarop moeten B&W dat baseren om het niet goed te keuren? Als de ondernemer/stuntteam aangeeft dat ze x vierkante meter nodig hebben en dat terrein voldoet aan hun eisen, waarop moeten B&W dan baseren dat het te onveilig is? Temeer daar zich in NL met monstertrucks nog nooit een ongeluk heeft voorgedaan?

Achteraf kijk je een koe in de kont. Maar was het vanmiddag in Haaksbergen niet misgegaan, dan kregen B&W de allergrootste complimenten voor het mede mogelijk maken van fantastische evenementen in het dorp. Nu gebeurt een ongeluk en zijn B&W opeens de grootste klootzakken van het land.

Welnu: De grootste klootzakken van het land zijn zij die onmiddellijk na een ongeluk met het vingertje wapperen en schuldigen willen aanwijzen en eigenlijk het liefst ook onmiddellijk willen opknopen. (Ja, mensen als jij dus).

Stormageddon | 28-09-14 | 20:47

Daily bright | 28-09-14 | 20:04
hoeveel +jes kan je iemand geven. Helemaal gelijk. Maarja zal vast op de chauffeur afgeschoven worden. Zeker die is dik fout maar die zien we dan ook niet meer terug. Wat dan het B&W? Die lomperds zitten er straks nog gewoon. Lekker huilie huilie doen met nabestaanden dikke stadsketting om de nek. Vader des volks.
Maar die heeft wel die vergunning afgegeven. Wat voor malloten zal hij er volgende keer 1 geven?

ca12nag3 | 28-09-14 | 20:45

zo hoort het te gebeuren youtu.be/7kuUHEyCV9g?t=1m16s
Let op de enorme afstand tussen de arena en het publiek, en daar tussen vele stoot kussen en wanden.

steven1979 | 28-09-14 | 20:44

@Crak-ho | 28-09-14 | 20:31
"Normaal gesproken"? Goh. Ik heb dat nog nooit gezien. Nergens. Bij geen enkel stuntteam met monstertrucks waar dan ook in Nederland: ik heb nog nooit metershoge muren en een enorme zandbak gezien. Nergens. En ik heb ik die dingen al op veel plaatsen gezien.
Dus zo normaal is dat niet. Maar je zal dat wel ergens vandaan halen.

Stormageddon | 28-09-14 | 20:38

B&W geeft de burger een valse impressie van veiligheid, door extreem onzorgvuldig een vergunning te beoordelen, en die achteloos goed te keuren. "Nalatigheid", heet dat in het recht.

Crak-ho | 28-09-14 | 20:38

Weg met de vergunningverlener, burgemeester, politie en de bestuurder

Samper | 28-09-14 | 20:37

Deze zelfde truck heeft wel meer stunts gedaan op veel te kleine pleintjes

Zie deze video hoe onmogelijk deze truck kan sturen en draaien en gevaarlijk dichting hij langs de hekken rijd. www.youtube.com/watch?v=qPOqnLZ8PkE

Het tov de monstertrucks die je in de USA ziet ook wel een gedateerd ding.

steven1979 | 28-09-14 | 20:35

@Crak-ho | 28-09-14 | 20:08
Maakt dat uit? Vergunningen voor een evenement worden door B&W goedgekeurd en daarna ook nog ter inzage gelegd aan iedereen, zodat bezwaar kan worden gemaakt.
Is niet gebeurd. Dat is niet de schuld van een ambtenaar. Het is net zo goed jouw schuld. Jij hebt namelijk geen bezwaarschrift ingediend.

Stormageddon | 28-09-14 | 20:34

Zo'n monstertruck moet je toch ook niet laten rijden op dat kleine kut pleintje...

stegestijp | 28-09-14 | 20:33

jan-lul-de-behanger | 28-09-14 | 20:30
dat is iets anders dan dat het publiek het niet overleeft.
dat verschil lijkt me niet zo moeilijk.
Als organisatie (en gemeente die vergunning afgeeft) heb je verantwoordelijkheid voor de veiligheid van bezoekers. Deelnemers zelf zijn profs en van hen kun je verwachten dat ze de risico's zelf weten in te schatten.

--sql error-- | 28-09-14 | 20:33

Die oliedomme Amerikaanse 'sporten' horen helemaal niet in Nederland thuis. Oprotten ermee. Met sportiviteit heeft het niks te maken.
Hier in het dorp ook een bijstandsgezin die allevier een quad hebben. Daar scheuren ze dus mee door het dorp of ze laten hem met veel kabaal stationair draaien terwijl ze over het stuur hangen en sjekjes rollen.
Wat moeten wij met zulke mensen en zulke machines? Het is enkel overlast en ellende. Hang dat gezin achter de uitlaatpijp van zo'n quad, graaf daarna een diepe kuil om pa, ma, de kinderen en de quads voor altijd in te begraven.

du Roi Soleil | 28-09-14 | 20:32

Tja. Je noemt het monsters, dat doen monsters dus.

KarelMarks | 28-09-14 | 20:31

@ Stormageddon | 28-09-14 | 20:18
Het was toch een ambtenaar die besloot dat een monstertruck prima op een parkeerplaatsje kon rijden met waar kindertjes achter hekjes konden staan, en er geen enorme zandbak met meters hoge muren nodig was, zoals dat normaal gesproken wel wordt gehanteerd in de sport.

Crak-ho | 28-09-14 | 20:31

Vanochtend is hier in de region de tigste keer dit jaar een wielrenner op het veld van eer gebleven. RIP. Maar moeten we dan het wielrennen ook maar gaan verbieden? www.leidschdagblad.nl/regionaal/leiden...

jan-lul-de-behanger | 28-09-14 | 20:30

@Daily bright | 28-09-14 | 20:04
De organisatie regelt vergunning voor een evenement bij de gemeente. De organisatie huurt een stuntteam in en regelt een terrein die aan de specificaties van die ondernemer. Hij moet toch afgaan op de kennis en expertise van het stuntteam dat hij inhuurt? Waar moet hij die kennis anders vandaan halen? Als het stuntteam zegt dat het daar, op die plek, prima kan... Tja...
Wat heeft de organisatie dan fout gedaan, volgens jou?

De gemeente bekijkt de aanvraag, bekijkt of het kan op de gewenste plek, of het mag volgens de bestemming en geldende verordeningen, B&W geeft de vergunning en publiceert die vergunning zodat bezwaarmakers alsnog kunnen zeiken dat het niet mag. Allemaal volgens de regeltjes, regeltjes die door de wet worden gesteld en door de raad zijn vastgesteld.
Wat heeft de gemeente dan fout gedaan, volgens jou?

Volwassen publiek gaat naar een dorpsfeestje. Is mooi weer, biertent op het plein. Feestje is leuk. Is iets met monstertrucks, nou mooi. Volwassen publiek gaat achter de dranghekken staan en denkt gewoon een showtje te zien van mensen die weten wat ze doen, te weten een professioneel stuntteam die dat al heel vaak hebben gedaan.
Wat doen die mensen precies fout, volgens jou?

Stormageddon | 28-09-14 | 20:30

Met een onbewogen graaiersbek stak mijnheer de loco burgemeester de voorgekookte procedure woorden af uit het rampenboekje.

Kaltsnautzige | 28-09-14 | 20:24

Vreselijk, dit. Dat parcours lijkt ook veel te klein.

carramba | 28-09-14 | 20:20

Dat is toch geen auto meer?

kd1387 | 28-09-14 | 20:19

Wat een vreselijk ongeluk.
Wij kunnen helaas niet omgaan met ongelukken en buitelen daarom over elkaar heen om de schuldige aan te wijzen; de gemeente, de organisator, de politie, de chauffeur, het publiek, alle liefhebbers van deze 'hobby'.
Blijkbaar hoort het bij de verwerking.

Morgen gaan we in een ander topic klagen dat er helemaal niks kan in dit land en dat er teveel regels zijn.

fail | 28-09-14 | 20:18

@ecologiste | 28-09-14 | 19:41
Moeten gemeentes alles dan maar verbieden? Wat wil je nou? Alles kan misgaan, elk evenement met wat dan ook kan verkeerd gaan. Overal waar mensenmassa's op af komen ligt een ramp op de loer. Dat er mensen op af komen betekent dat er in een behoefte wordt voorzien. En zouden de kermisklanten die met zo'n stuntshow een bedrijf runnen het brood uit de bek moeten worden genomen omdat verbodsfetisjisten als jij het niet willen hebben?

Een gemeente kan er verder niet zo heel veel aan doen. Ze geven een vergunning af voor een evenement op een terrein, gaan met de organisatie in overleg over de verkeersomleidingen en dranghekken en dan houdt de rol van de gemeente wel een beetje op. De veiligheid van de show zelf is aan de exploitanten van de stuntshow die worden ingehuurd. Die moeten de eisen stellen aan de ruimte die nodig is, aan de voorzieningen die aanwezig moeten zijn en voor de technische staat van de voertuigen zijn ze zelf verantwoordelijk.

Gemeentes doen het voor het geld volgens jou? Een evenement kost de gemeente vaak meer dan dat het de gemeente oplevert. Ambtenaren moeten op zondag de verkeersmaatregelen instellen, dranghekken en andere voorzieningen zijn ook vaak voor rekening van een gemeente en wie gaan er met de kassa vandoor? De plaatselijke horeca en de organisator van zo'n evenement. Waarom doen gemeenten het dan toch (ook al loont het aan leges voor de gemeente de moeite niet)? Omdat evenementen bijdragen aan de "leefbaarheid", aan de onderlinge verbondenheid, aan de promotie voor het dorp en natuurlijk aan de lokale economie.

Gemeente schuldig aan moord? Laat je nakijken mens. Je bent niet goed bij je harses. Bij elk evenement kan het misgaan. Bij een wielerronde, bij een kortebaandraverij, bij een kermis, bij een feesttent met muziek, bij ringsteken en zwientie tikk'n, bij een corso... Je kan het zo gek niet bedenken of er kunnen doden bij vallen (sterker nog: dat is in het verleden bij allemaal gebeurt). Moet dat allemaal dan maar verboden worden? Zo nee: dan moet het dus blijkbaar voor jou verboden worden als er monstertrucks bij betrokken zijn? En waarom dan bij monstertrucks wel en bij paarden of wielrenners niet? (ook daar kunnen doden vallen) Wat is het diepere principe daarachter bij jou?

Blijkbaar is je principe: als er doden kunnen vallen, dan moet de gemeente het verbieden. Dan kan er dus nooit meer wat georganiseerd worden. Nergens. Niets. Is er nooit meer ergens een evenement, gaan honderden kermisbedrijven en evenementenbedrijven failliet en wordt Nederland een nog saaier "magniet" kutland dan het nu al is.

Stormageddon | 28-09-14 | 20:18

Welke ambtenaar heeft dit idiote idee goedgekeurd?

Crak-ho | 28-09-14 | 20:08

m.i. wie is er fout:
organisatie van evenement is fout, had locatie kunnen-moeten weigeren
vergunninggever is fout, had vergunning niet moeten afegeven
volwassen publiek is fout had even een LMRA kunnen doen, dit voelt slecht dat zie je vooraf aardig hoog risico (schade x kans x effect)
chauffeur is fout, had nooit moeten gaan rijden, maar zeggen: dit de ik niet hier met zoveel moeilijk controleerbaar geweld.

Daily bright | 28-09-14 | 20:04

rem deed het niet of het gas bleef hangen! misschien omgebouwd sloopautootje die toch aan zijn eind was? in ieder geval was er technisch iets niet in orde, heb een paar keer van mijn leven ECHT mijn rem nodig gehad, stilstand binnen een seconde hoor, heb snelle reflexen als het nodig is.

thepinkpainter | 28-09-14 | 19:50

Onbegrijpelijk dat mensen hierover grappen kunnen maken. Mijn gedachten gaan uit naar slachtoffers en nabestaanden.

G,I. Jane | 28-09-14 | 19:43

themac | 28-09-14 | 19:30
inderdaad veel te klein dat pleintje, je ziet ook bij het draaien dat hij totaal geen gas kan geven, veel moet remmen en korte bochtjes draait. onverantwoord gewoon.

ca12nag3 | 28-09-14 | 19:42

NL is volledig de weg kwijt, letterlijk en figuurlijk. Hoe kun je zoiets nu in je dorp of stad tolereren? De verheerlijking van deze mallotig machines in NL is waanzin. OK wellicht in de U S of A maar hier? Gemeentes zijn grote graaiers en doen alles voor geld. Walgelijk. Veel sterkte voor de nabestaanden. Maar eigenlijk ben je behoorlijk getikt om naar dit soort waanzinmanifestaties te gaan. De ouders moeten zich maar eens heel goed achter de oren krabben, maar in de 1e plaats is hier de gemeente schuldig aan moord.

ecologiste | 28-09-14 | 19:41

Toevallig vorig jaar naar zo'n show geweest, die gasten gingen dus ook gewoon niet verder met de truck totdat het publiek op gerot was en we allemaal op 3x de afstand die we hier zien stonden. Dit pleintje was gewoon VEEEL te klein hiervoor, en als je 360 graden rondom zo'n ding gaat staan kan hij dus nergens heen.

themac | 28-09-14 | 19:30

Oh wat erg! Maar hemel wat een klein terreintje, die truck kan het demo-rondje vooraf al amper rijden. Die driver zal best iets fout doen maar hij heeft niet de ruimte die een monstertruck nodig heeft om monstertruck te zijn. Arme mensen, kinderen en driver!
RIP

alleskudt | 28-09-14 | 19:28

Daar woont minister Kamp toch ?

Rest In Privacy | 28-09-14 | 19:06

Sterkte aan de slachtoffers en nabestaanden

kovariant | 28-09-14 | 19:05

Verschrikkelijk voor de nabestaanden, Gecondoleerd.
Maar wel weer typisch nederlands, wordt weer niet nagedacht over de veligheid.
Een voertuig met wielen zo hoog als een deur, met 1000 kW aan vermogen, en wat in staat is om over auto's heen te rijden, wordt NIET tegen gehouden door een dranghek!
Ook niet door een vangrail of iets dergelijks, daar rijdt het ook overheen.
Wie heeft hier nu weer in godsnaam een vergunning voor afgegeven.

Nissan GT-R | 28-09-14 | 19:03

Zoek een andere nuttige hobby asjeblieft.
Marleenjuliette | 28-09-14 | 18:16
Natuurlijk kunnen die mannen ook naar een postzegelruilbeurs en de vrouwen naar een cursus pottenbakken maar dat is niet koeoeoeoeoel.
Mannen hebben nu eenmaal behoefte aan een uitlaatklep voor hun tarzansyndroom en dat zal altijd publiek aantrekken juist door de aanwezigheid van een, nooit helemaal incalculeerbare, mate van gevaar.

okkums reezur | 28-09-14 | 19:03

Bij nader inzien heeft het niets met die hekken te maken, je had er ook een touwtje kunnen spannen, want als die truck op hol slaat dan helpen die hekken ook niet, je moet gewoon ''never nooit op de openbare weg met zo'n Beast stunten'' daar zijn speciaal ingerichte plekken voor. Maar alles wat ik ook schrijf, het verdriet wat de nabestaanden word daar niet minder om.

happysolo | 28-09-14 | 18:58

Vrij duidelijk dat de organisatie/overheidsinstantie hier heel erg heeft gefaald. Vervolgen deze lieden, dood door schuld moet haalbaar zijn.

Prins Maurits | 28-09-14 | 18:57

@Freek de Leek | 28-09-14 | 18:02
En op vliegshows crashen wel eens vliegtuigen en bij stierenvechten gaat een stier wel eens de ring op.
We hebben niet alles i de hand.
iedereen die vind dat de burgemeester maar weer geslachtofferd moet worden hebben een in en in triest leven.

@de grote Anti | 28-09-14 | 18:06
Waarom zou dat?
mensen hebben ook eigen verantwoording.

miko | 28-09-14 | 18:57

@francisca van jole | 28-09-14 | 18:22
Kijk alvorens te reaguren eens of het niet al gepost is.

Piet_Snot | 28-09-14 | 18:56

Afschuwelijk. Veel sterkte voor de nabestaanden.
En t.a.v. de oorzaak - laat ik gaarne over aan de deskundigen.
Ook hen veel sterkte (en wijsheid) gewenst.

L.E. Raar | 28-09-14 | 18:53

Achterlijke gladiool die chauffeur, d'r zit helemaal geen rem op dat ding. Hij probeert hem op de motor te remmen.

hier openen | 28-09-14 | 18:49

Drie doden nu, of het kinderen of volwassenen zijn interesseert me niet.

de_Tuinman | 28-09-14 | 18:47

@SickSense | 28-09-14 | 18:32
Op dumpert zag ik het iets langere filmpje waar de chauffeur eerst een paar rondjes om het rijtje auto's heenrijdt en dan eerst zijn truck voorzichtig de eerste auto half oprijdt om het publiek op te 'zwepen'. Alsof het een poppenkast is waarbij er aan de kinderen in het publiek gevraagd wordt of hij het zou durven of kunnen. Hij deed het nog rustig aan, die dingen kunnen echt alle kanten op stuiteren en rollen, maar het is geen speelgoed en ook geen poppenkast.

de grote Anti | 28-09-14 | 18:44

Tractoren in het dagelijkse verkeer is ook levensgevaarlijk, grote monsters met chauffeurs vaak nog kinderen van 16 jaar die vaak ook nog met een mobieltje zitten, je kan er op wachten.

fleurtje | 28-09-14 | 18:42

@overVecht | 28-09-14 | 18:01
Als er feest in 't dörp is, er is wat te doen, er staat een mobiele biertap, dan ga je daar naar toe. Dat lijkt me volstrekt logisch. Vind ik niet verbazingwekkend.

Het parkeerterreintje lijkt mij wat te klein voor zo'n evenement. Wij hebben zoiets hier in het dorp ook wel eens gehad, maar hier ligt een speciaal evenementen terrein en dat is iets groter dan dat parkeerterreintje daar.

Wat ik wel begrijp is dat je een plein voor een evenement gebruikt, maar wat ik niet begrijp is dat de monstertruckers zelf (dus niet de organisatoren van het evenement - en of dat nu de gemeente is of een feestvereniging, doet er niet toe), maar de club die voor het evenement is ingehuurd niet hebben gezegd dat het terrein te klein is. En dat het publiek er te dicht op staat en dat er geen uitwijkmogelijkheden zijn. Dat lijken mij, voor de monstertruckers zelf toch absolute voorwaarden voor een show: genoeg ruimte, uitwijkmogelijkheden en publiek op ruime afstand.
Dat vind ik verbazingwekkend.

Stormageddon | 28-09-14 | 18:41

@Schietmijmaarlek | 28-09-14 | 17:56

Eberhard gaat het nog druk krijgen.

boasatlas | 28-09-14 | 18:39

Vangrails, zandbakken, hekken zijn er om auto's tegen te houden die niet tegen de vangrail willen rijden, maar er helaas toch tegenaanknallen. En dan nog loop je risico.

Hoe zit dat hier? Dit kan toch nooit zijn goedgekeurd?

kloopindeslootjijook | 28-09-14 | 18:39

miko | 28-09-14 | 18:12
Freedom, Bro

BigusDickus | 28-09-14 | 18:38

Verschrikkelijk, veel sterkte aan de nabestaanden. De gemeente zal intussen wel aan het uizoeken zijn hoe ze hun handen in onschuld kunnen wassen.

Richard4634 | 28-09-14 | 18:36

knetteronzeker ook, die randdebiel.

Einde van de Domheid | 28-09-14 | 18:36

Ik weet t, ik weet t. De beste stuurlui staan aan wal. Maar wie heeft dit ooit goedgekeurd! Die dingen gebruiken ze vaak in een stadion. En daar is een reden voor. Vreselijk.

terazino | 28-09-14 | 18:35

-weggejorist-

fred1434 | 28-09-14 | 18:34

@rara | 28-09-14 | 18:13
Ook voor jou.
@overVecht | 28-09-14 | 18:09
Geen probleem, vriend.
Op deze manier geven we als bevolking aan dat we niet in staat zijn om onze verantwoording te nemen. Dat is waar het mij om gaat, geef ze geen excuus om weer iets te verbieden.
BigusDickus | 28-09-14 | 18:32

BigusDickus | 28-09-14 | 18:34

Zucht : twitter.com...
En dit soort mensen hebben dus een functie die word betaald van mijn en uw belasting geld .
"jihad alariachi" jij hoort niet in dit land te zijn !! vertrek !! vetrek naar Turkije of je IS kalifaat , JIJ BENT EEN HAATZAAIER !!

Ik mag toch aannemen dat deze pagina een grap is.....

Bassanova | 28-09-14 | 18:34

de burgemeester en de organisatie zijn ook wel een stel idioten als ze zoiets organiseren en toestaan.
Iedereen had dit kunnen zien aankomen (het publiek ook)

--sql error-- | 28-09-14 | 18:34

gravedigger.

Einde van de Domheid | 28-09-14 | 18:34

Ik kan er met m'n hoofd niet bij...
.
Wat bezielt je als chauffeur? Je weet toch hoe zo'n truck zich gedraagt en wat er zoal mis kan gaan. En de organisator?
.
Wat heb je zitten denken als openbaar bestuurder / ambtenaar? Dit ziet er op voorhand al gevaarlijk uit. Grote machines, klein pleintje, heel veel mensen.
.
Waar zit de kortsluiting bij bezoekers? Als je dit niet als gevaarlijk inschat. Vlak langs de baan, drommen mensen achter je waardoor je vast staat.
.
Enfin.. Total clusterfuck. Wat een ellende, zeg...

Parel van het Zuiden | 28-09-14 | 18:33

wat een ongelooflijke debiel!!!!!!!!!!!!!!!!!
verbieden al die verspilverveelonzin.

Einde van de Domheid | 28-09-14 | 18:33

"Er is helemaal nog geen onderzoek geweest. Dat de organisatie twee uur na het ongeluk al aangeeft dat er "problemen waren met gaspedaal en/of remmen" en op NOS zegt "Organisatie: hekken zijn voldoende" betekend voor mij dat deze organisatie meteen in de verdediging duikt en dat hun niets te verwijten valt. Zo kort na het ongeluk. Een organisatie zoals deze, geeft meteen deze informatie als er wat misgaat. Dit om NU alvast problemen en schadeclaims te voorkomen." www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid...

SickSense | 28-09-14 | 18:32

@miko | 28-09-14 | 17:54
Ah. Ik dacht hij citeerde. Dat is namelijk gebruikelijk bij tekst tussen aanhalingstekens.

Stormageddon | 28-09-14 | 18:32

@overVecht | 28-09-14 | 18:09
Geen probleem, vriend.
Op deze manier geven we als bevolking aan dat we niet in staat zijn om onze verantwoording te nemen. Dat is waar het mij om gaat, geef ze geen excuus om weer iets te verbieden.

BigusDickus | 28-09-14 | 18:32

Of het gaspedaal is blijven hangen, of de rem deed het niet. Dat is volgens de organisatie van het Monstertruck evenement in Haaksbergen de vermoedelijke oorzaak van het ongeluk.
Dat zegt woordvoerder Geerlof Kanis van de organisatie. Volgens de organisatie was er niets mis met de veiligheid van evenement: "Het publiek stond op 30 tot 35 meter afstand, achter een hek. Zo gebeurt het altijd."
Vragen over veiligheid
Bij het publiek zijn veel vragen over hoe het ongeluk kon gebeuren, bezoekers vragen zich af of het wel allemaal in orde was met de veiligheid, één van de ooggetuige legde een verklaring af bij de politie. Hij begrijpt er niets van: "Hoe kun je nu in zo'n dichtbevolkt gebied zulke kunstjes opvoeren."
Ook vanuit andere delen van het land komen vragen. Zo werd de redactie van RTV Oost gebeld vanuit Leidschendam, daar zou hetzelfde stuntteam eind juli ook in de problemen zijn gekomen: "Nadat ze de stunt uitvoerde, ging ook daar de auto kapot. Hij moest afgevoerd worden, niks deed het meer."

SickSense | 28-09-14 | 18:32

Welke wijsneus heeft deze opzet bedacht en hoe heeft hier een vergunning voor afgegeven kunnen worden?!
Normaliter wordt dit in een stadium gedaan met voldoende ruimte naar het publiek en een goede barrière... op dit pleintje kan die monstertruck nog niet eens fatsoenlijk een draai maken laat staan dat 'ie ruimte heeft om te corrigeren na een scheve of te harde sprong - in 1 woord: bizar!

Haaksbergen - heel veel sterkte!

oh no | 28-09-14 | 18:31

tast in duitser | 28-09-14 | 18:27
Die hekken houden niet eens ADO supporters tegen laat staan een MonsterTruck , de organisator liegt gewoon .

Eurotokkie | 28-09-14 | 18:31

Tjonge wil niet zeiken hoor, maar op deze video is wel duidelijk dat het een kudt klein tyfus pleintje was waar
die stunts werden uitgehaald, ik weet achteraf praten is makkelijk, maar om te denken dat je met die paar afzet hekjes de veiligheid kan garanderen vraagt ook om ongelukken, je weet wat voor sprongen die dingen maken. Ik weet er verder niets van, behalve dat ik niet graag de verantwoordelijke ambtenaar zou willen wezen die hier een vergunning voor heeft afgegeven. Volgende vraag: is hier een vergunning voor afgegeven, zo wie zo handig om te weten wie je kunt aanklagen, want dit gaat je heel veel kosten...

happysolo | 28-09-14 | 18:30

Welke eikel laat dan ook zo'n auto op een postzegel rondrijden. Dat is vragen om problemen.

bosmaloot | 28-09-14 | 18:30

Gewoon vreselijk

Boutersnoetje | 28-09-14 | 18:30

De organisator houdt vol: deze hekken waren voldoende. Tsja, arme kinderen in Haaksbergen. Daar ben je maar mooi klaar mee. Monsters bestaan.

tast in duitser | 28-09-14 | 18:27

Zoals altijd bij dit soort festijnen, staat het publiek te dichtbij bij de gebeurtenissen. De gevolgen zijn van dien !! Dus: een slechte organisatie.... Het had neit mogen gebeuren.

restman | 28-09-14 | 18:25

1500PK en amper ruimte,
stom georganiseerd door oliedomme bestuurders met een 't'is allemaal leuk " mentaliteit,
de mensen worden tegen de muur geplet

fred1434 | 28-09-14 | 18:24

Monstertruck op afstand bestuurbaar?

SickSense | 28-09-14 | 18:24

Het is de combi. Haaksbergs onnozel bestuur icm mensen die weinig weten van het adagium (vul in).

chicago river | 28-09-14 | 18:23

18:20 Gaspedaal bleef hangen
Volgens de organisatie is het gaspedaal blijven hangen van de monstertruck, meldt RTV Oost.

SickSense | 28-09-14 | 18:23

Vreselijk wat er is gebeurt, maar de topografische kennis van veel reaguurders is minstens zo stuitend als het organisatorisch vermogen van de mensen achter dit event.
Trouwens, de chauffeur reed eerst 2 rondjes om de wrakken, dus hij kon weten/wist dat daar publiek stond.
Hij reed er vast niet expres op in...

Bert M. | 28-09-14 | 18:20

De Reaguurder | 28-09-14 | 18:18
Echt zo een Jozias van Aartsen uitspraak.

Eurotokkie | 28-09-14 | 18:20

Trouwens super triest dat er voor zo'n nutteloze sport er fucking 3 slachtoffers waaronder 2 kinderen zijn gevallen. Is zo'n stomme truck die overal op in en over heen kan rijden dat nou waard? Zoek een andere nuttige hobby asjeblieft.

Marleenjuliette | 28-09-14 | 18:16

bolkebeer | 28-09-14 | 18:10
Dit is helemaal niet nodig , iedereen ziet dat dit te idioot voor woorden is , behalve de gemeente die hiervoor toestemming heeft gegeven.

Eurotokkie | 28-09-14 | 18:16

-weggejorist-

Amigo1973 | 28-09-14 | 18:14

Stomme boerenhobby, belachelijk dat er zulke hekjes stonden. Hoop zo dat de organisatie hier veel problemen mee krijgt en dat dit soort achterlijke evenementjes in dorpjes a la minute afgeschaft worden. Echt belachelijk dit. Snap zelf totaal het punt niet wat er zo geweldig is aan lelijke monstertrucks die over auto's heen rijden.

Marleenjuliette | 28-09-14 | 18:14

Terpen-tijn | 28-09-14 | 18:08
Ja een bankje buiten zetten mag niet ,hier kunnen ongelukken van komen , maar een MonsterTruck op een plein met het publiek op een paar meter afstand is geen probleem.

Eurotokkie | 28-09-14 | 18:14

Die burgemeester en al die wethouders en partijen eruit trappen! Wat een rasmongeaulen die daar een vergunning voor gegeven hebben op een pleintje midden in de stad, idioten!
RIP voor de slachtoffers. Sterkte aan de omstanders, familie en bekenden.

DrSnuggles | 28-09-14 | 18:13

@BigusDickus | 28-09-14 | 18:00
De overheid meent daarentegen dat de verantwoordelijkheid voor de veiligheid ook bij de gemeente ligt, vandaar het vergunningencircus. Nu kunnen we een discussie beginnen of dat anders zou moeten, maar qua wetgeving ligt de verantwoordelijkheid voor de openbare veiligheid bij de burgemeester.

rara | 28-09-14 | 18:13

@BigusDickus | 28-09-14 | 17:30
Er lopen hier steeds meer regelneukende alles willen verbiedende kneuzen rond maar dat is al een tijdje

miko | 28-09-14 | 18:12

Is #ongepast al trending op Twitter?

De Reaguurder | 28-09-14 | 18:11

@vindead | 28-09-14 | 17:38
Lig niet zo te miepen, zeikwijf. mensen moeten zelf eens wat meer verantwoordelijkheid nemen en risico hoort bij het leven.
jouw kinderen mogen ook nooit in bomen klimmen of stunten op hun fiets

miko | 28-09-14 | 18:11

Shit hé, zitten er geen remmen op dat ding?

stronthoop | 28-09-14 | 18:11

Voor 's zondags entertainment riskeren mensen echt álles.

milky bar | 28-09-14 | 18:10

Ontzettend sneu. nog sneuer is hoe veel je ook met de vinger gaat wijzen, of iemand de schuld proberen te geven (bestuurder, organisatie, gemeente, ...) die mensen komen niet terug.

Dat iemand hier zijn verantwoordelijkheid niet genomen heeft, en zeer zeker deze zal moeten gaan dragen is duidelijk.

Erg treurig, vooral als het kinderen betreft. Daar krijgt harry21 altijd een beetje de tranen van in de ogen. Arm spul.

harry21 | 28-09-14 | 18:10

Gezien de comments is er weer een blik beterweters open getrokken.

bolkebeer | 28-09-14 | 18:10

Dacht het al veel langer, die monstertrucks zijn levensgevaarlijk, ze springen alle kanten op.

Terpen-tijn | 28-09-14 | 18:10

@BigusDickus | 28-09-14 | 18:04

Ik ben niet hoogopgeleid. Tenzij je HBO hoog noemt maar dat is in deze tijd voor elke lul te behalen. Ik had je verkeerd gelezen. Ik had je vraagteken over het hoofd gezien en toen al gereageerd ipv eerst de rest van je tegel af te lezen.

Daar zit het probleem. Dus sorry daarvoor.

overVecht | 28-09-14 | 18:09

Op RTL7 voor de liefhebbers nog wat meer monstertrucks as we speak.

Ome Gijs | 28-09-14 | 18:09

De grote anti, walgelijke reactie...

reade romke | 28-09-14 | 18:08

Onverantwoord.
De burgemeester is schuldig.
Snap dat niet hoor, Nederland zit vol regelneven die bij een vallend blaadje al evacueren en alles verbieden.
Dit had je moeten kunnen weten, tijdje terug nog een ernstig ongeval in Mexcico.

Terpen-tijn | 28-09-14 | 18:08

Ik vraag me af welke idioot hier toestemming voor heeft gegeven , je hebt hier namelijk een vergunning voor nodig .

Eurotokkie | 28-09-14 | 18:08

@miko | 28-09-14 | 17:56
Boelshidt, vriend. Als nederlanders in een of ander boerengehucht met amerikaans speelgoed gaan spelen zoals gigantische monstertrucks kunnen ze de volgende keer beter even kijken wat die daar aan veiligheid www.ruggedradios.com/Sponsor-Images/Sh... doen. Ik zou bijvoorbeeld ook nooit langs een rally parcours gaan staan zoals sommige idioten doen. Maar oke die weten dat je op slag dood bent mocht zo'n subaru met 240 je schenen van dichtbij wil zien, deze mensen (met kinderen) wisten natuurlijk niet wat een monstertruck is, weegt en kan. De leiding was dom dom dom.

de grote Anti | 28-09-14 | 18:06

@Westheimer 2.0 | 28-09-14 | 17:48
Zo reageren de gematigde moslims.
Walgelijk volk.

Wim Venijn | 28-09-14 | 18:06

@Sergeant_Peper | 28-09-14 | 17:28
ponden zijn geen halve kilo's in dit geval.
10.000 lbs is ongeveer 4500 kilo

miko | 28-09-14 | 18:05

@overVecht | 28-09-14 | 17:54
Ook hoogopgeleid zeker? De eerste die overgaan tot het degraderen van personen met een ongewenst denkbeeld.

BigusDickus | 28-09-14 | 18:04

Verschrikkelijk natuurlijk.

Maar hoe kun je nou in hemelsnaam met een monstertruck gaan lopen stunten op een veel te klein parkeerplaatsje, en waar het publiek op nog geen 10 meter afstand achter simpele dranghekken en een lintje staat ?

Een plein vol mensen en niemand ziet enig gevaar, echt onbegrijpelijk.

RugOp81 | 28-09-14 | 18:02

@miko | 28-09-14 | 17:56
Jij bent overduidelijk aan het trollen pik. De uitkomst van deze monstertruck middag maakt wel duidelijk dat de boel niet goed georganiseerd was. En het dus een onveilige situatie was.

Freek de Leek | 28-09-14 | 18:02

@Stormageddon | 28-09-14 | 17:44

Ja precies. Maar dus ook dat je daar met je volle verstand naar gaat kijken. Dát kan ik mij gewoon niet voorstellen. Dat je niet één tel bedenkt... maar wacht eens. Stel dat er dit of dat gebeurt.

overVecht | 28-09-14 | 18:01

En mensen vragen zich nog af waarom er zo veel regels in dit land zijn. Minder dan een jaar geleden deed zich ook een soortgelijk incident in Mexico voor. www.theguardian.com/world/2013/oct/06/...

Kersentaart | 28-09-14 | 18:01

@overVecht | 28-09-14 | 17:54
Precies, je geeft zelf al aan dat de plek niet geschikt is. Waar ligt de verantwoording dan? bij de organisator, degene die met zijn kroost op de eerste rij staat of bij de overheid?
Ik denk bij jezelf, jij kiest ervoor om daar te gaan te staan.
Wat dat betreft snapt Nederland niet wat vrijheid betekent.

BigusDickus | 28-09-14 | 18:00

Over mevrouw Jihad. Twitter account bestaat sinds 07-2010. Als dat een nep account was dan heeft mevrouw Jihad dit in 4 jaar tijd nooit laten verwijderen? Lijkt me sterk.

Westheimer 2.0 | 28-09-14 | 18:00

@Westheimer 2.0 | 28-09-14 | 17:38

Hou godverdomme toch op. OUDERS en MENSEN zijn zelf verantwoordelijk door daar te gaan staan en niemand anders. Wat ik hierboven ook al zei. Als je niet het denkvermogen van een goudvis hebt kan je prima inschatten dat je achterlijk bezig bent door daar te gaan staan.

overVecht | 28-09-14 | 17:59

@Freek de Leek | 28-09-14 | 17:30
Ze zeggen wel dat mensen redelijke wezens zijn, ik snap echter het merendeel van hen niet. Ik zie elke dag mensen de vreemdste capriolen uithalen met gevaar voor eigen en andermans ledematen, maar zodra er een minimale gevaar is dat men gewond raakt of omkomt bij een aanslag dan kunnen we niet oplettend genoeg zijn. Waarom word ik dagelijks geïnformeerd over het potentiële gevaar van ontploffende moslims in NL en hoor ik nooit iets over het potentiële gevaar dat ik loop bij het oversteken van een zebrapad in een modale Nederlandse stad. We hebben al een tijdje het geweldige terreuralarm (wat al 10 jaar op Rood staat (zeer waarschijnlijke kans op aanslag -> wat volgens mij een pleonasme is, ‘waarschijnlijke kans’, maar goed). Waarom hebben we geen ongevallenalarm (gevaar dat je betrokken raakt bij een ongeluk), deze moet minimaal 1000 keer hoger worden ingeschaald dan de kans op een aanslag (als de kans op een aanslag al zeer groot is, dan moet het gevaar op een ongeval haast wel een zekerheidje zijn).

Immanuel K. | 28-09-14 | 17:59


Wester82 | 28-09-14 | 17:42
Dank je, weet ik, maar Achterhoek/Normaal vind ik symbolisch voor de Oostnederlandse drang om getatoeerde provinciale dit soort evenementen te laten organiseren. Van die impotente midlifecrisis-types die uit in het weekend iedereen van kleine landweggetjes afjakkeren.

Ridde Rogter | 28-09-14 | 17:58

@mezelf | 28-09-14 | 17:56
Alleen als het account echt is natuurlijk.

Schietmijmaarlek | 28-09-14 | 17:58

@gamlakuk | 28-09-14 | 17:36

Zelfs dat klopt niet. Het is een enorm grote wagen waarbij alles buiten proportioneel is. Zo ook de besturing en het kunnen handelen ervan. En voor de sier doen ze er een kunststof body-kit bovenop wat het op een auto laat lijken en om de lelijke kooi constructie van de bestuurder wat schwüng te geven.

overVecht | 28-09-14 | 17:57

@Freek de Leek | 28-09-14 | 17:36
Als als als.
Wat een Nederlandse zeikerts hier weer. Vooral geen risico, ow ow het hek te klein, de auto te groot.
Bepaald vermaak brengt nu eenmaal risico mee.
Rubberen tegel lutsers hiero.

miko | 28-09-14 | 17:56

@ Westheimer 2.0 | 28-09-14 | 17:48

jihad_alariachi

coordinator interculturele communicatie gem amsterdam ???

nl.linkedin.com/pub/jihad-alariachi/a/...

Graag even ontslaan dan

Schietmijmaarlek | 28-09-14 | 17:56

" Brandweer roept publiek Haaksbergen op: blijf uit de buurt van ongeluk "
Want?? De auto kan nog ontploffen of zo?
Hadden ze beter voor aanvang van het evenement kunnen melden...

Piet_Snot | 28-09-14 | 17:56

@Westheimer 2.0 | 28-09-14 | 17:48
Zo heet toch ook een van de meiden van halal?

geomario | 28-09-14 | 17:55

Onverklaarbaar gedrag. Bestuurder had een blackout of prultruck had een complete rem failure. Je moet dit ook niet willen in Haaksbergen. Laat dit aan rednecks over. En doe dit in arena's niet op een marktplein.

Koettoerk | 28-09-14 | 17:55

@Westheimer 2.0
@Rambo John J: Dat lijkt mij ook een fake account!

kibambam | 28-09-14 | 17:54

Klootzakken van de organisatie moeten lekker voor de rechter komen wmb. Dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt, maar blijkbaar leert men niet van andermans fouten. edition.cnn.com/2013/10/06/world/ameri...

soundwave070 | 28-09-14 | 17:54

Show & demonstraties 28 sepember Haaksbergen; barkruk op V8 motor, quad en een toilethuisje met een straalmotor en als klap op de vuurpijl een 1.500 pk monstertruck.

Ome Gijs | 28-09-14 | 17:54

Arme mensen , safety first

el che | 28-09-14 | 17:54

@Stormageddon | 28-09-14 | 17:47
Dat Haaksbergen in Twente ligt dus dat het geen Achterhoekse lulkoek kan zijn maar dat het dus Twentse lulkoek moet zijn.

miko | 28-09-14 | 17:54

@BigusDickus | 28-09-14 | 17:42

Nee. Niet de overheid. Elke simpele gans weet dat het niet bijster is om op een plek waar een gemiddelde vrouw al moeite heeft fatsoenlijk te parkeren met haar Fiat'je 500 te gaan rondscheuren en springen met een zowat onbestuurbaar kreng met 2000 PK aan boord en een dranghekje als enige bescherming.

Is allemaal niks moeilijks aan. Het is de puurste vorm van logica. Ok, ik geef toe, als jij dat niet begrijpt is dat prima. Maar dat ligt dan aan je eigen beperkte verstandelijk denkvermogen. Doe Darwin trouwens de groeten.

overVecht | 28-09-14 | 17:54

Nou zijn er ineens weer 2 volwassenen dood ??? (ipv kinderen)
Waar komt dat soort verwarring toch altijd vandaan??

Piet_Snot | 28-09-14 | 17:53

Dat laatste filmpje van Harribeenham (facebook) geeft wel aan dat je van enorm "geluk" mag spreken dat er maar 2 kinderen dood zijn.Hierboven las ik dat de wieldruk wel 1200 kg kan bedragen.Als dat over het lichaam (uitgezonderd ledematen) rijdt ,ben je absoluut dood.

Dolphi | 28-09-14 | 17:53

-weggejorist-

Rambo John J | 28-09-14 | 17:52

Doldwaas | 28-09-14 | 17:42

Euh..... de nabestaanden komen ook te overlijden?

Ga toch weg met je film-taal.

DANNY3960 | 28-09-14 | 17:51

twitter.com...
-
Wat een volk.
Westheimer 2.0 | 28-09-14 | 17:48

Meer als dit kan je van moslims niet verwachten.

Bassanova | 28-09-14 | 17:51

@Bassanova | 28-09-14 | 17:40
Jij weet niet wat een Darwin award is blijkbaar.

miko | 28-09-14 | 17:50

rip :(

WhoNeedsWho | 28-09-14 | 17:50

Ik heb nog niemand gehoord over De Zwarte Cross.
Elk jaar verwacht ik dat het mis gaat, maar tot nu toe gaat het gelukkig goed. Echter is het ook een kwestie van tijd voordat het mis gaat. En dan weet iedereen te vertellen dat het ook onverantwoord is etc etc
Als ik daar heen ga sta ik achter het publiek op een heuvel. Redelijk veilig, maar heen 100%

Herr Zimmermann | 28-09-14 | 17:50

@HebpermabanvanPvdA | 28-09-14 | 17:12
Een flinke dodge ram 2500 of ford 250 wegen al zo een drie ton.
Dan komen er nog 'bandjes' op van een paar honderd kilo en wat versterkingen aan het chassis.
Deze wagen weegt 4.5 ton of zo denk ik,ruwe schatting.

miko | 28-09-14 | 17:49

@vindead | 28-09-14 | 17:38
De overheid grijpt in op het moment dat het fout gaat, tot dat moment ligt de verantwoording bij de burger.
Want we kunnen blijkbaar niet zelf een risicoanalyse maken, dus laten we het aan de overheid over.
Maar zeik dan ook niet over de inperking van vrijheden.

BigusDickus | 28-09-14 | 17:49

Bassanova | 28-09-14 | 17:16
-
inderdaad... alleen 1 zo'n wiel weegt al 900 kg.....
-
Maar het doet er ook niet toe, het is gewoon een in en in triest einde van een verder schitterende zondagmiddag.
Badderbeest! | 28-09-14 | 17:41

Inderdaad doet het er niet toe, het is verschrikkelijk wat er gebeurt is. Ik begrijp dat. Maar geen domme reactie over dat zo'n schijthok maar 900 kilo weegt aub. Dat is een post voor debiele mensen.

Bassanova | 28-09-14 | 17:49

Wester82 | 28-09-14 | 17:42
Maak hem nu niet wijzer hij voelde zich juist zo hoog verheven als randstedeling.

depruus | 28-09-14 | 17:48

@deouderijperevrouw: +1

ie-wie-waai-weg | 28-09-14 | 17:48

Ik denk dat dat dit nog wel consequenties heeft voor de verantwoordelijke beleidsbepalers.

De Reaguurder | 28-09-14 | 17:47

@Wester82 | 28-09-14 | 17:42
En Haaksbergen ligt in Twente. Wat is je punt?

Stormageddon | 28-09-14 | 17:47

Wat een paupervermaak. En daar ga je met je kinderen bij staan kijken!

deoudererijperevrouw | 28-09-14 | 17:46

@Balletje Mayo | 28-09-14 | 17:15
"Schuld afschuiven door burgemeester en politie in 3-2-1".
Hoe zou dit de schuld zijn van burgemeester en politie?

alcor | 28-09-14 | 17:45

Hierrr...
static.autoblog.nl/images/wp2014/monst...
Kijk even hoeveel van die sensatiebakken lekker staat te filmen hoe andere mensen liggen te sterven. Zie er zo al 7.
Totaalfaal gaf vergunning hiervoor, grotere totaalfaal dacht aan de draaicirkel van suzuki alto genoeg te hebben maar grootste hersengeamputeerden gaan hier met hun kinderwagen vlakbij staan.

ie-wie-waai-weg | 28-09-14 | 17:45

Haaksbergen, het gebied van oerend hard, niet zeuren maar scheuren, gordels zijn voor mietjes en jeugdteams op een platte kar door het dorp laten rijden.
Dit soort evenementen gaat vanaf nu op deze manier niet meer gehouden worden.

Ome Gijs | 28-09-14 | 17:44

Monstertrucks. Op de parkeerplaats van de Jumbo. Daar is vast over nagedacht. (Dat valt mij dan op)

Stormageddon | 28-09-14 | 17:44

Twee volwassenen en 1 kind overleden zegt de burgemeester net.

goedverstaander | 28-09-14 | 17:44

Bassanova | 28-09-14 | 17:16
-
inderdaad... alleen 1 zo'n wiel weegt al 900 kg.....
-
Maar het doet er ook niet toe, het is gewoon een in en in triest einde van een verder schitterende zondagmiddag.
Badderbeest! | 28-09-14 | 17:41

Inderdaad doet het er niet toe, het is verschrikkelijk wat er gebeurt is. Ik begrijp dat. Maar geen domme reactie over dat zo'n schijthok maar 900 kilo weegt aub. Dat is een post voor debiele mensen.

Bassanova | 28-09-14 | 17:43

@Ridde Rogter
"Twentse lulkoek"

De Achterhoek ligt in Gelderland

Wester82 | 28-09-14 | 17:42

@overVecht | 28-09-14 | 17:35
De overheid moet er maar voor zorgen dat dit soort excessen niet plaats vinden?
De dubbele moraal die men er hier op na houd leidt er toe dat de overheid denkt dat we niet meer tot rationaal denken in staat zijn.
Neem je eigen verantwoording toch eens, we zijn niet achterlijk.

BigusDickus | 28-09-14 | 17:42

Amped | 28-09-14 | 17:21 je bent niet goed bij je hoofd. Een fiat panda weegt 900 kg....

Badderbeest! | 28-09-14 | 17:42

RIP voor de nabestaanden.

Doldwaas | 28-09-14 | 17:42

Bassanova | 28-09-14 | 17:16
-
inderdaad... alleen 1 zo'n wiel weegt al 900 kg.....
-
Maar het doet er ook niet toe, het is gewoon een in en in triest einde van een verder schitterende zondagmiddag.

Badderbeest! | 28-09-14 | 17:41

-weggejorist-

Enzo Ishet | 28-09-14 | 17:40

@overVecht | 28-09-14 | 17:35
Helemaal mee eens. Dit soort zaken hoort thuis in de cat. 'mijn pietje is groter dan jouw pietje'.

Niet officieel: 5 doden.http://www.youtube.com/watch?v=qw46u6fuzWI

Pater Piet | 28-09-14 | 17:40

@Bassanova een monstertruck weegt veelal tussen de 900kg en 1500kg. Vergeet niet dat het voornamelijk loze ruimte is en een sterk buizenframe.
Amped | 28-09-14 | 17:21

Complete onzin...!! Gefelciteerd, je komt in aanmerking voor de darwin award.

Bassanova | 28-09-14 | 17:40

Wat mij betreft kunnen de verantwoordelijken inclusief de burgemeester de laan uit gestuurd worden. Mafketels!

Sliptong | 28-09-14 | 17:39

BigusDickus | 28-09-14 | 17:30 | | Reageer+ | -1
De overheid hoeft ons niet altijd te beschermen nee, maar in dit geval heeft de lokale overheid wel expliciet toestemming moeten geven om het evenement te mogen houden. Bij iedere gemeente zijn er mensen die zich over dit soort evenementen buigen, en die dan dus ook in bepaalde mate de veiligheidsrisico's in kaart brengen. Natuurlijk kan er altijd wat misschien, maar in dit geval had de burger toch wel iets beter beschermd kunnen worden.

vindead | 28-09-14 | 17:38


depruus | 28-09-14 | 17:24
Je moet met nogal wat meer op de proppen komen dan deze slappe Achterhoekse lulkoek over "automotorsportief" en "dat het jammer genoeg niet is goedgegaan". Elk rund kan zien dat het publiek veel te dichtbij staat en ik hoor de burgemeester van dat boerengat nu al verkondigen dat hij zich niet herkend in het beeld dat hier risico's zijn genomen.
Uit naam van de slachtoffers (2 dode kinderen!!, begrijp ik net), hoop ik dat ze de eindverantwoordelijke voor dit "autosportieve evenement" op een boerenmestkaar aan zijn ballen door het dorp trekken.

Ridde Rogter | 28-09-14 | 17:38

3 doden gemeld.. :(

Schietmijmaarlek | 28-09-14 | 17:38

Dit ziet er echt zo fout georganiseerd uit. Met die knullige hekjes. Verschrikkelijk dit.

sanasolis | 28-09-14 | 17:38

Een fantastische dag had het moeten zijn, vernietigd door het beperkt vermogen van falende organisatoren alsmede gemeente en auto bestuurder. Simpele risk management tools hadden zelfs de minst snuggere op risico's gewezen. Grasbaan races, autocross, ralley's etc, ik heb mezelf er al vaker over verbaast omtrent risico management.

Westheimer 2.0 | 28-09-14 | 17:38

Dit hoort bij de spanning die je opzoekt door daar te gaan staan met je poffertjesporem, toch? Wel onwijs spijtig en verdrietig dat kinderen slachtoffer geworden zijn van hersenloze volwassenen. Sterkte voor die nabestaanden en vooral voor de ouders van die kinderen die zich wel goed schuldig zullen voelen. Mag ik hopen toch althans. Maar zal wel weer met vingertje naar de overhijt gekeken worden...

Saul | 28-09-14 | 17:37

Geen hekken?
Niet dat een hek een truck tegenhoudt, maar ik vind het bizar dat er geen scheiding tussen publiek en arena zit.
.
Extra triest dat de dodelijke slachtoffers kinderen zijn. Sterkte aan de gewonden en nabestaanden.
Het zal verd*mme je kind maar wezen, zeg.

McPhart | 28-09-14 | 17:37

@Bassanova | 28-09-14 | 17:34
Geen vergelijking maar een relativering.
.
On topic, verschrikkelijk dit natuurlijk. Maar wie gaat nou mensen achter zulke hekken zetten wanneer die machines daar met gemak over heen kunnen rijden?

Freek de Leek | 28-09-14 | 17:36

Wat is nou een monstertruck "festival" ?? Ze monteren gewoon een klein autootje op een groot onderstel. En dan rijen maarrr....
De eerste de beste autocross op een lekker modderig stuk weiland is leuker.........

gamlakuk | 28-09-14 | 17:36

@harrybeenham | 28-09-14 | 17:24

Nou als je nog twijfelde hoe onverantwoord dit evenement was dan is het laatste restje twijfel na het zien van dit langere Facebook filmpje nu wel helemaal weg.

Als je dit als Gemeente toestaat dan valt dat niet anders te kwalificeren als "gevaarzetting" en een onrechtmatige overheidsdaad.

nl.wikipedia.org/wiki/Kelderluik-arres...

Outsider-Inside | 28-09-14 | 17:35

Evengoed kansloze tokkie voertuigen. Het stuurt niet, het is niet snel, je kan er maar relatief weinig G-krachten mee maken. Ja... wow... je kan er sloop auto's verder mee slopen met heel veel lawaai een beetje mee springen. Achterlijke redneck shit is het. Amerikaanse onzin. Hoop geluid met ogenschijnlijk een hoop geweld maar uiteindelijk stelt het geen flikker voor. Zoals bij zowat elke Amerikaanse sport.

American Football... Dat is voor nichten die niet durven te rugby'en. Honkbal... voor de gemiddelde obesitas Amerikaan die te lui is om te sporten maar toch wil zeggen dat hij aan sporten doet. Ijshockey... Zie American Football en voeg er een vleugje 'dansen op het ijs' aan toe. En dan Basketbal. Dat lijkt nog het meest op sporten maar onder de 1.90 heb je er geen fuck in te zoeken.

En zo is het niet anders met de motorsport. Indy, Nascar enz. Kansloos rondjes scheuren in een ovaal (enkele uitzonderingen zijn er óók in Amerika maar soit) om nog maar te zwijgen over dragracen.

Het moge duidelijk zijn dat ik het niet zo op Amerikaanse sporten heb en Quid waarschijnlijk in een dwangbuis zit omdat hij van Pritt niet op de 'opgerot' button mag drukken.

Maar goed. Weer even on-topic. Waar wij in Nederland óveral 1 miljoen veiligheidsvoorschriften hebben staat Haaksbergen ineens toe dat een onbestuurbaar, lomp, groot toestel met veels teveel PK's door een D-bestuurder zijn 'trucjes te laten doen op het dorpspleintje... die dranghekken zullen echt helpen. Tsja... gek hè dat het misschien iets anders loopt.

Wat een onnozelheid. Opheffen Haaksbergen. Laat men maar gewoon naar het Gelredome gaan dit weekend. Is het wellicht nét iets veiliger. monsterjam.nl/

overVecht | 28-09-14 | 17:35

Hij geeft geen gas, maar draait stationair als hij het publiek in rijdt...
Ik denk zelf dat de koppelingskabel het begaf (waardoor de auto in de versnelling door blijft 'coasten'),
óf de bestuurder had door zijn hoge zitplaats gewoon geen overzicht en dacht alle ruimte te hebben ??

Piet_Snot | 28-09-14 | 17:35

Volgens mij vliegt hij niet uit de bocht maar neemt hij de verkeerde bocht. Moest naar rechts? Echt vreselijk dit.

Cidiood | 28-09-14 | 17:34

@Immanuel K. | 28-09-14 | 17:23
Wat jij zegt. Ik denk dat zo'n 90% van de reaguurders hier doodsbang zijn voor de Islam maar zoals je ziet, een monstertruck in het Oosten van Nederland is toch een stuk gevaarlijker. Zal Wilders nu gaan pleiten voor het uitzetten van monstertrucks?
Freek de Leek | 28-09-14 | 17:30

Complete onzin vergelijking of niet?

Bassanova | 28-09-14 | 17:34

Je ziet trouwens dat dat ding amper een bochtje kan draaien om lekker voor die auto's te komen. Dus wat dachten ze dat er ging gebeuren nadat net over zo'n rijtje wrakken heen heeft gereden?

Piet van het Padje | 28-09-14 | 17:32

@jan-lul-de-behanger | 28-09-14 | 17:08
Stations? Doen er daar ook treinen mee dan?
Monstertreinen,gaaf!!

miko | 28-09-14 | 17:31

Als ik het tweede filmpje bekijk is er genoeg afstand tussen publiek en de rij auto's waar hij overheen rijdt. Alleen waarom hij in hemelsnaam daar gaat draaien, hij rijdt recht op het publiek af.

Barani517 | 28-09-14 | 17:31

3 traumahelikopters al ingezet. Waarvan eentje uit Duitsland. Heel erg. Waarom wordt het publiek niet goed beschermd? Erg dicht erop.

Wim Venijn | 28-09-14 | 17:31

Jeeeezzz...
Lekker dagje uit met de kinderen, en terug naar huis zónder ...

Piet_Snot | 28-09-14 | 17:31

Triest ongeval. Diepgravend onderzoek verrichten, maar valt er op dit punt niet over te zeggen.

The Dominator* | 28-09-14 | 17:30

Ik zeg ISIS

EnricoS | 28-09-14 | 17:30

@Immanuel K. | 28-09-14 | 17:23
Wat jij zegt. Ik denk dat zo'n 90% van de reaguurders hier doodsbang zijn voor de Islam maar zoals je ziet, een monstertruck in het Oosten van Nederland is toch een stuk gevaarlijker. Zal Wilders nu gaan pleiten voor het uitzetten van monstertrucks?

Freek de Leek | 28-09-14 | 17:30

Niet genoeg applaus...

Sliptong | 28-09-14 | 17:30

Zo'n topic als dit geeft precies aan waar het fout zit.
De verantwoording voor je daden ligt niet meer bij jezelf, maar bij de overheid.
Want jij kan er niks aan doen dat je er een halve meter vanaf staat, jou overheid moet er voor zorgen dat jou niks overkomt. Jou treft geen enkele blaam om met je kinderen langs zo'n baan te staan. Want als de overheid een vergunning geeft zal het wel veilig zijn. En het nog raar vinden als er rubberen tegels in speeltuinen geplaatst worden ook.
Zeikerds zonder besef, ik ben wel een beetje klaar met jullie.

BigusDickus | 28-09-14 | 17:30

Is het ook niet de verantwoordelijkheid van die bestuurder om in te schatten wat de risico's zijn? Tenslotte kan die het best bepalen wat hij ziet en wat de gevolgen zijn als er problemen zijn.

Fu Ling U | 28-09-14 | 17:28

Mag ik zeggen dat ik het ook erg onverantwoord vind om kinderen daar zo dicht bij te laten staan? Helaas hebben ze daar nu helemaal meer niks aan.

De Reaguurder | 28-09-14 | 17:28

-weggejorist-

Piet van het Padje | 28-09-14 | 17:28

The average Monster Truck weighs around 5 to 6 tons, (10,000lbs to 12,000lbs).

Sergeant_Peper | 28-09-14 | 17:28

Ugh.. die schreeuwen in die nieuwe Point of view video. En hij lijkt inderdaad helemaal geen gas terug te nemen?

pietklomp | 28-09-14 | 17:27

Wtf!

Ih8yousf | 28-09-14 | 17:27

Tja, volgens mij wil hij remmen maar geeft hij per ongeluk gas.

EnricoS | 28-09-14 | 17:26

Lomp ongeval.

Nietvoordekat | 28-09-14 | 17:25

Je kan wel vragen stellen bij de veiligheid. Meestal mag er op dat terrein helemaal niets - dat weet ik uit ervaring.
Onbegrijpelijk dit; die USofA-tokkie-evenementen in dit kikkerlandje 1 op 1 vertonen. Wel heel droef voor de getroffene en aanverwanten.

Rest In Privacy | 28-09-14 | 17:25

Een monstertruck weegt minimaal 5 ton. Dat is minimaal 1200 kg per wiel.

thheo | 28-09-14 | 17:24

Ridde Rogter | 28-09-14 | 17:15
Het was een evenementen dag "automotorsportief" met een onderdeel monstertruck wat jammer genoeg niet goed gegaan is.
Jij probeert je te verplaatsen in iets waar je helemaal geen ruk van weet maar toch al snel je oordeel klaar hebt.

depruus | 28-09-14 | 17:24

als je de parkeervakken gaat tellen kun je zien hoe klein en onverantwoordelijk deze setting is. Triest dit, lijkt wel dat de remmen ook geen zin hebben, rip voor nabestaanden

mörser | 28-09-14 | 17:23

Blijkbaar leeft de helft van Nederland in angst voor een aanslag, maar klimt gelijktijdig op de gammelste trapjes om de ramen te wassen op twee hoog, rijdt zonder helm op scooters en gaat op 1 meter afstand staan kijken naar ‘monstertrucs’ achter een dranghekje. We kunnen grote ophef maken over de mogelijke terroristische aanslag(en), maar dat je een ‘niet-natuurlijke’ dood vindt door een ongeluk is vele malen groter dan dat men omkomt bij een terroristische aanslag. Als de media op een proportionele manier verslag doet van de mogelijke gevaren om te overlijden, dan komt half Nederland zijn bed niet uit en had men nooit Monstertrucs-evenementen georganiseerd.

Immanuel K. | 28-09-14 | 17:23

@Outsider-Inside | 28-09-14 | 17:19

Ontslaan dan wel zonder wachtgeld en natuurlijk strafrechtelijk aanklagen voor dood door schuld of grove nalatigheid

boy_wulfe | 28-09-14 | 17:22

@Bassanova een monstertruck weegt veelal tussen de 900kg en 1500kg. Vergeet niet dat het voornamelijk loze ruimte is en een sterk buizenframe.

Amped | 28-09-14 | 17:21

Veel sterktr aldaar. Lijkt alleen net alsof de chauffeur er niet echt alles aan doet om het te ontwijken

HetRodeGevaarLoert | 28-09-14 | 17:19

Nou de gemeenteambtenaar die hier een vergunning voor af heeft gegeven kan alvast samen met de Burgemeester van Haaksbergen gaan oefenen op een slap verhaal voor de media. (dit was echt niet te voorzien bla bla bla...). Zelfs een kind van 5 kan zien dat het publiek veel te dichtbij staat.

Laten we dit gewoon eens gaan veranderen en vanaf vandaag de verantwoordelijke mensen gewoon op staande voet ontslaan in plaats van eerst weer allerlei geldverslindende onderzoeken te gaan doen naar de schuldigen (die toch nooit worden gevonden).

Outsider-Inside | 28-09-14 | 17:19

@ HebpermabanvanPvdA: Je bent een autist of een mongool of allebei..

The Next Subject | 28-09-14 | 17:19

1 dode bevestigd. Triest

Schietmijmaarlek | 28-09-14 | 17:19

@HebpermabanvanPvdA
Je vergeet de factor snelheid, 'v' .

Stenkel | 28-09-14 | 17:18

Gordel vergeten om te doen?

--neus-- | 28-09-14 | 17:17

Even een ruwe schatting, gewicht auto 1500 kilo, is per band 375 kilo. Raakvlak band met grond is 50cm breed en 10cm lang is 500cm2. Dat is 0,75 kilo/cm2. Als iemand op je staat is 120 kilo op twee schoenen 170cm2. Dat is 0,71 kilo/cm2. Dus het is wel zwaar maar niet direct dodelijk, alleen wie klem kwam te zitten.
HebpermabanvanPvdA | 28-09-14 | 17:12

Wat een onzin, gewicht is zeker 5 tot 6 ton. Compleet onzin verhaal

Bassanova | 28-09-14 | 17:16

Net op de radio dat er ook ergens een horde paarden op hol was geslagen en met koets en al door het publiek gingen.

Piet_Snot | 28-09-14 | 17:16

DANNY3960 | 28-09-14 | 17:09 neuh ergens in de nineties. GIng allemaal goed toen hoor.

Badderbeest! | 28-09-14 | 17:15

Ik probeer mij te verplaatsen in een soort vergadering waarin een meerderheid "ja" zegt tegen het voorstel van een of andere provinciale mongool om een monstertrucevenement te organiseren. En in een door de Plattelandsboerengemeentebelangen gedomineerde gemeenteraadsvergadering van krankzinnigen waarin de aanvraag wordt toegewezen.
Lukt mij niet.

Ridde Rogter | 28-09-14 | 17:15

Schuld afschuiven door burgemeester en politie in 3-2-1.

Balletje Mayo | 28-09-14 | 17:15

HebpermabanvanPvdA | 28-09-14 | 17:12

Mijn personenwagen weegt al 1500 kg, doe er maar gerust 1000 kg bij.

eerstneukendanpraten | 28-09-14 | 17:14

Even een ruwe schatting, gewicht auto 1500 kilo, is per band 375 kilo. Raakvlak band met grond is 50cm breed en 10cm lang is 500cm2. Dat is 0,75 kilo/cm2. Als iemand op je staat is 120 kilo op twee schoenen 170cm2. Dat is 0,71 kilo/cm2. Dus het is wel zwaar maar niet direct dodelijk, alleen wie klem kwam te zitten.

HebpermabanvanPvdA | 28-09-14 | 17:12

falende remmen?? Levens gevaarlijk hoe die mensen zo dicht er op staan,dit was vragen om problemen.Vreselijk!

ron78 | 28-09-14 | 17:12

Laten we hopen dat het minder erg is dan het lijkt, sterkte aan betrokkenen en familie

boy_wulfe | 28-09-14 | 17:11

Ik lees overal dat hij uit de bocht is gevlogen. Na het zien van de beelden lijkt het gewoon dat hij het publiek daar niet zag staan. Niet gek met zulke wielen..

Cidiood | 28-09-14 | 17:11

Badderbeest! | 28-09-14 | 17:07

Zie DANNY3960 | 28-09-14 | 17:00

Dat was 1965.

DANNY3960 | 28-09-14 | 17:09

het werd tot een jaar of 10 geleden hier in de regio ook veel gedaan. Maar omdat de veiligheid niet te garanderen viel werd het overal verboden en nu zie je het hier nergens meer. Kennelijk heeft Haaksbergen wat soepeler regels. In de USA, waar dit populair is, gebruiken ze speciale stations. Hier een parkeerplaatsje.

jan-lul-de-behanger | 28-09-14 | 17:08

Je kon er op wachten.... Vroeger, toen ik 11 jaar was wilde ik ook eens naar zo'n evenement. M'n ouders vonden dat geen goed idee omdat dat te gevaarlijk zou zijn. Ik als 11-jarige vond dat belachelijk en heb me flink aangesteld zodat ik samen met mijn vader alsnog mocht. Toen stonden we tussen twee pilaren in en helemaal achteraan.......
-
Nu denk ik daaraan....

Badderbeest! | 28-09-14 | 17:07

Vreselijk nieuws.
Sta je daar met je kinderen.
Sterkte voor iedereen daar.

XaaD666 | 28-09-14 | 17:07

Neem me niet kwalijk, maar als berijder zou ik daar niet willen rijden.
Zij zijn mede verantwoordelijk.
Hersenloze bende. Gemeente, organisatoren én rijders.

Stenkel | 28-09-14 | 17:05

Vreselijk ongeluk en beterschap voor de gewonden.
Maar....., waar komt in de godsnaam debehoefte vandaan om dit soort evenementen te bezoeken? En waarom vinden deze bijna altijd plaats in het oosten van ons land?

Ridde Rogter | 28-09-14 | 17:04

En toen schoot je voet even een tel van de rem af...

da wizard | 28-09-14 | 17:04

Nou, deze gaat de wereld rond. Je zou het maar op je geweten hebben.

Sergeant_Peper | 28-09-14 | 17:01

-weggejorist-

miko | 28-09-14 | 17:01

Waarom staat er nog steeds publiek, na zoveel
ongelukken met doden en gewonden in het publiek?

Samper | 28-09-14 | 17:01

Gadver, wat een drama.
Iets zegt me, dan het publiek niet zo dichtbij had mogen staan. Maar daar is het nu te laat voor.

Schietmijmaarlek | 28-09-14 | 17:00

Mooi man, de reacties geven al aan dat deze mensen nooit verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden, maar het slachtoffer van de organisator.
In mijn optiek, als je niet in staat bent om zelf een risicoanalyse te maken ben je niet geschikt voor het leven.

BigusDickus | 28-09-14 | 17:00

Vroegâh deed men aan "Stock-Car" racen. Als 8 jarige zag ik daar een wagen het publiek in rausen en kon er natuurlijk niet snel genoeg bij zijn om te KIJKEN. De aanblik van een compleet afgerukt been, uitstekend tussen de bumper heeft me er van weerhouden om dergelijke spektakels te bezoeken.

*nog steeds brrrrrr....*

DANNY3960 | 28-09-14 | 17:00

NL: waar regels bedacht door pennenlikkers het winnen van gezond verstand.
Dat ding hoort daar niet.
RIP

Bassie B | 28-09-14 | 16:59

en daarom word dit liever gedaan in grotere arena's en open velden

giovanni erkelens | 28-09-14 | 16:58

Zo'n evenement was laatst ook bij ons in de stad. Op een relatief klein pleintje. Waarvan de helft niet eens gebruikt werd. Geen denken aan dat ik daar tussen ga staan. Dacht daar toen al aan van als dat maar goed gaat...

En nu dit. Sterkte voor de mensen die slachtoffer/getuige zijn en/of waren.

Hondebrock | 28-09-14 | 16:57

Heb zulke filmpjes wel vaker gezien, maar dan in landen waar ze het niet zo nauw nemen met de veiligheid. Komop, je laat het publiek toch niet zo dichtbij komen? Dat ding moet ruimte hebben om te stoppen, laat staan als het om wat voor reden dan ook niet kan stoppen.

Trekvogel12 | 28-09-14 | 16:55

Afschuwelijk ongeluk. Veel sterkte voor slachtoffers.

dysdiadochokinese | 28-09-14 | 16:54

Verschrikkelijk voor de mensen daar. Maar ik weet zeker dat ik daar nooit was gaan staan, zo dicht bij dat soort geweld.

patat - generatie | 28-09-14 | 16:54

Zijn we zo fucking regeltjesmoe in Nederland en dan gaan we zo'n monster op een paar meter van het publiek laten rijden.

Nee, het is veiliger om zonder uniform over straat te gaan.

zodeknetters | 28-09-14 | 16:54

RIP slachtoffer(s).

bolkebeer | 28-09-14 | 16:52

Volgens mij zag de bestuurder de mensen daar niet eens.

Onderbuik | 28-09-14 | 16:52

Grip 3 inmiddels en 1 dode volgens ooggetuigen.

neemjemoederindemali | 28-09-14 | 16:51

Dat veld is toch sowieso te klein voor een draaicirkel. Ik snap niet wie qua veiligheid akkoord heeft gegeven.
Je waant je misschien misschien veilig achter het hek, maar voor zo'n ding is dat een drempeltje.

Bassman-T | 28-09-14 | 16:51

Ok... dus je laat een stuiterende, slecht sturende, wild rijdende bakbeest van een monstertruck z'n gang gaan met vrouwen en kinderen op een paar meter afstand achter een paar excuushekjes. Er kunnen er zomaar een paar morsdood zijn.

Pinho | 28-09-14 | 16:49

DeDatumEnTijd-> | 28-09-14 | 16:47
Helemaal eens, vooral je laatste zin.

Bhagwan Sri Rajneesh | 28-09-14 | 16:48

Eerste dode gemeld. RIP.

C-Bear | 28-09-14 | 16:48

@Bhagwan Sri Rajneesh | 28-09-14 | 16:41

Ik denk dat van iedereen wel enige oplettendheid verwacht mag worden bij dit soort lokale kleine evenementen.
Laatst was ik bij een grasbaan race in een dorp, waarbij de dranghekken vlakbij de baan stonden. In de bocht vond ik dat een te groot risico voor mij en mijn kinderen. We hebben een ander plekje opgezocht. Gelukkig is er niets gebeurd, maar vooral bij dit soort activiteiten hoort iedereen altijd extra alert te zijn. Waarbij ik niet wil beweren dat het 'eigen schuld dikke bult is'.

DeDatumEnTijd-> | 28-09-14 | 16:47

Hier gaan gemeentelijke koppen rollen.

ruimte is veel te klein om zoiets te doen.

a.n.alvabeet | 28-09-14 | 16:47

dat heb je nou met fietsen nooit.

meneer Q | 28-09-14 | 16:47

Sta je dan met je goede gedrag....

De ruimte is idd veel te klein ook om het beperkte zicht van de bestuurder.

Dutch-devil | 28-09-14 | 16:46

Dat is het mooie van een vrije samenleving, dat je er vrijwillig naast mag staan ondanks de risico's. Want wees nou eerlijk, hoe leuk zou dit zijn als het nooit mis gaat.

BigusDickus | 28-09-14 | 16:46

Wat een fucking trieste en debiele opmerkingen van sommige mensen hier. Er zijn hier waarschijnlijk mensen waaronder kinderen omgekomen.

76435 | 28-09-14 | 16:45

Daar gaan een paar mensen van Gemeente en Politie goed problemen krijgen.
Diegenen die dit goedgekeurd hebben inzake veiligheid.

Die MonsterTrucks hebben een draaicirkel van hier tot Tokio.
Hoe kun je dit nu goedkeuren.
Die chauffeur kan het publiek voor hem niet eens zien, zo hoog zit hij.

Ik organiseer zelf ook auto evenementen, dus weet waar ik over praat, zit ook met altijd met die instanties aan tafel over veiligheid en vluchtwegen.
Dit kleine terrein had ik als organisator voor een atractie als deze zelf nooit in gebruik genomen.

Damn wat erg... Sterkte aan alle slachtoffers :-(

Dr.bibberrr | 28-09-14 | 16:45

Jezus, die hekjes.... welk provinciaals waterhoofd heeft dat verzonnen? Is vragen om ongelukken met zo'n rijdend kasteel.

Ad Hominem | 28-09-14 | 16:44

-weggejorist-

Eduardo- | 28-09-14 | 16:44

Staan er ook lekker dicht op dat volk.... beter niet op een cruijff-veldje doen dit maar gewoon in de Gelredome.

Onze man in Mockba | 28-09-14 | 16:43

Gruwelijk om te zien, mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers sterkte...

happysolo | 28-09-14 | 16:43

Heb er trouwens niks mee, maar heb wel eens op TV zo'n Nitro Circus show gezien. Daar rijden de trucks in een soort van 'pit', en zit het publiek dus ook hoger. Als je dat vergelijkt met hoe dit is ingericht... Dit is vragen om problemen. Ik snap werkelijk niet hoe dit kan. Zelf bij de gemiddelde kartbaan is de veiligheid voor het publiek groter. Het maakt niet uit bij wat, men kan altijd de controle verliezen over een motorvoertuig. Wie verzint het in godsnaam om dan alleen een dranghekje te plaatsen bij deze gigantische voertuigen? Dit mag de organisatoren zwaar aangerekend worden, net zoals diegene die hier toestemming voor hebben gegeven.

vindead | 28-09-14 | 16:43

Zien gebeuren. Staat nu vol met ambulances, brandweerauto's, en een helikopter staat 40 meter verderop.

De hekken waren er niet tegen de monstertruck. Er waren voor in de middag andere activiteiten met allerlei stuntvoertuigen. Die stonden er om mensen van de parkeerplaats te houden, niet om de monstertruck te stoppen van de parkeerplaats te rijden.

1337haxxor | 28-09-14 | 16:42

Dat 'Bedankt en tot ziens!' bord is dan wel weer pijnlijk. Serieus, hoop dat de schade meevalt. Ziet er niet best uit.

Ad Hominem | 28-09-14 | 16:42

Kurzweil | 28-09-14 | 16:37
Wat bezield jou om dit te veroordelen?
Pa gaat leuk met z'n jochie ff monstertruks kijken, so what?
Hier denk niemand bij na. Ongeveer hetzelfde wanneer men in een vliegtuig stap, en er niet vanuit gaande dat je uit lucht wordt geschoten boven de Oekraine...

Bhagwan Sri Rajneesh | 28-09-14 | 16:41

Die video kijk je eens en daarna nooit meer... zie zo al enkele mensen vooraan die het zomaar niet overleefd kunnen hebben.

pietklomp | 28-09-14 | 16:41

Onder die wielen.... Dat overleeft niemand. Vreselijk.

De Koreaanse Slet | 28-09-14 | 16:40

Die ruimte is toch ook veel te klein om zoiets te doen!

Rambo John J | 28-09-14 | 16:40

Ai.. ziet er niet goed uit en eens met sommige comments hier: dit soort stunts met grote, onverwachte manouvres makende 'auto's' doe je niet met het publiek op enkele meters afstand. Lijkt mij dus dat de organisatie hier nog wel wat te verduren gaat krijgen...

pietklomp | 28-09-14 | 16:39

@De Mannelijke Homo??
al-Nusra ben ik bang. Het is begonnen.

bolkebeer | 28-09-14 | 16:38

Nu ik het filmpje zie, inderdaad verschrikkelijk, niet iets om grapjes over te maken.

francisca van jole | 28-09-14 | 16:38

brutus68 | 28-09-14 | 16:35
Ben niet de eigenaar van het filmpje. Zou het niet weten. Beetje een rare setting idd.

De Mannelijke Homo | 28-09-14 | 16:37

De bestuurder heeft het publiek waarschijnlijk niet eens kunnen zien. Bizar dit.

B0kito | 28-09-14 | 16:37

brutus68 | 28-09-14 | 16:35

Zeg ik ook net tegen mijn huisgenoten!

eerstneukendanpraten | 28-09-14 | 16:37

-weggejorist-

Kurzweil | 28-09-14 | 16:37

-weggejorist-

Kurzweil | 28-09-14 | 16:37

Serieus: wie bedenkt dat die aluminium dranghekjes die wagens tegen kunnen houden? OFtewel, je staat daar als publiek wel heel risicovol! En dan ook nog ouders met kinderwagens. WAT BEZIELT JULLIE

Kurzweil | 28-09-14 | 16:37

Reeds ook grip 3

Glas Koning | 28-09-14 | 16:37

Tering, dat ziet er niet best uit.

Glas Koning | 28-09-14 | 16:35

Damn! Ook héél veilig om dat op zo klein veldje te doen

the big lebowski | 28-09-14 | 16:35

@De Mannelijke Homo | 28-09-14 | 16:31

Heftig. Ik heb geen verstand van zaken, maar waarom staat het publiek zo dichtbij?

brutus68 | 28-09-14 | 16:35

Ja, die dranghekken houden een monstertruck wel tegen.

Herr Erik | 28-09-14 | 16:34

"LiveFlightTweet ‏@LiveFlightTweet 1m
#GRiP2, #Haaksbergen: Volgens ooggetuigen zouden zes mensen worden gereanimeerd na crash truck in publiek. Meissie78 "

vindead | 28-09-14 | 16:30

-weggejorist-

The_Master_Bear | 28-09-14 | 16:29

Daar moet je niet onderkomen....

brutus68 | 28-09-14 | 16:27

-weggejorist-

vraagstaart | 28-09-14 | 16:25

-weggejorist en opgerot-

Kurzweil | 28-09-14 | 16:25

Wegmisbruiker..

Bassie B | 28-09-14 | 16:25

Sterkte alvast voor de nabestaande.

Crematorium-de-Asbak | 28-09-14 | 16:25

Damn...

Mesmer | 28-09-14 | 16:24

Die truck was zeker een ISuzu

francisca van jole | 28-09-14 | 16:24

Even de macht over het stuur verloren?
Anyway, sterkte daar!

Mastermattie | 28-09-14 | 16:24

-weggejorist-

neemjemoederindemali | 28-09-14 | 16:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland