NOS-baas reageert niet zo handig na Poetingate
Mbt Poetin: onze tekst dat Poetin de BBC verslaggever zo goed als negeert,was niet erg handig. Want Poetin gaat wel het gesprek aan.
— Marcel Gelauff (@MarcelGelauff) September 9, 2014
Wow, wow, easy there, cowboy. Baas van het Journaal Marcel Gelauff ratelt een zootje jij-bakken en jamaarhullies af op twitter om het propagandistische gepruts en de montageleugens van zijn eigen NPO NOS Journaal te spinnen. Het begint met een downplay, hierboven: de voice-overtekst was 'niet zo handig'. Dat is 1. Vervolgens is het eigenlijk allemaal de schuld van Poetin: die 'spreekt alleen in algemeenheden #nietzoboeienddus' (2) Dan: 'Kijk, BBC-journo Sweeney zegt ook dat het aan Poetin ligt!' (3) En tenslotte: eigenlijk is het allemaal de SCHULD VAN de lezers van GEENSTIJL! (4). Jezus Gristus, Gelauff. Toen die Haagse demo op 10 augustus door moslimpubers werd verstoord en de NOS verzuimde om dat uit te zenden, stond je nog vooraan om - nota bene vanaf je vakantieadres! - je eigen redactie publiekelijk af te fikken wegens nalatigheid. Maar nu er een blatante leugen in het NPOJournaal door GS aan het licht wordt gebracht, moeten we het doen met een reeks kudtsmoesjes waarbij "Niet zo handig" het officiële standpunt is van de NOS inzake het voorliegen van het kijkvee. Shame on you, NOS.
Mirror: Screenshotjes van de Gelauff-spin na de breek. Je weet immers maar nooit, met die nieuwsmanipuleerders van de NOS...
Kleinzielig: Opzichtig falen in eerlijke nieuwsvoorziening, maar al in de EERSTE ZIN van een persberichtje de schuld aan GeenStijl geven. (MIRROR want persbericht gecensureerd door Staatsomroep.)


Reaguursels
InloggenJa ja Gelauff, dat Geenstijl gaat nog eens heel groot worden.
Oh wacht...
Rond de MH17 ramp was ook het conflict in de Gaza op tv. Er werd een verspreking gemaakt in het 8uur journaal, aan het eind. Ik heb de uitzending nagekeken op uitzending gemist, maar constateerde dat die gemonteerd was. De ratten. De NOS is voor mijn echt over en uit.
Beste NOS-NPO: "Foutje-bedankt", "our bad" zeggen kan erg louterend werken. Probeer het eens.
The Dutch News Channel NOS lost his credibility today. It is proved that they manipulated an item of Russia Today with Putin.
Read more at www.maxkeiser.com/2014/09/dutch-state-...
Wat een gotspe.... "De framing over liegen en zo door GeenStijl".... Djeez. Wie framet hier nou? Juist, de Neo-socialistische Propaganda Organisatie van meneer Gelauf, door minutenlang van een filmpje af te knippen waardoor een totaal andere indruk wordt gewekt over het verloop van gebeurtenissen! En waar slaat dat "en zo" op? Dat noemt men insubstantiële verdachtmaking.
.
Gelauf: gelauf geen flikker van wat die vent zegt! Hoe zei die andere Duitser het ook weer: "Als je een leugen vaak genoeg herhaalt, wordt het vanzelf de waarheid". Was ook een Duitse naam, begon ook met een G. Sorry voor de Godwin, maar dat is bijna onvermijdelijk als het over propaganda gaat.
Marcel Gelauff, laten we hopen dat het snel definitief met jou gelopen zal zijn. Zoiets achterlijks kun je alleen bij de NOS in Nederland verwachten.
´´Twitter´´: 1. Ben wel verbaasd dat zoveel mensen zo klakkeloos de framing over liegen en zo door Geen Stijl overnemen
2. BBC verslaggever Sweeny zegt zelf ook in zijn repo dat P deze kernvraag negeert
Wat een kutsmoes, pak je biezen en flikker op.
Sinds ik zelf 'videonieuws' maak voor TV in mijn regio, snap ik opeens hoe vreselijk makkelijk het is om stemming te maken. Je laat een zinnetje weg, je kijkt even de andere kant op, even monteren en daar heb je je 'nieuwsitem'. Niemand anders dan de regisseur bepaalt wat je ziet. En met een gerichte voice-over twijfelt geen enkele kijker aan het filmpje. Echt super makkelijk, werkt altijd. Alleen niet meer bij mij.
Wat een kleinzielig mannetje, die gelauf; hij blijft liegen notabene! hÉ lul: het gaat erom of Poetin die journalist "zo goed als negeerde" of met hem praatte! niet WAT hij (p) zei maar OFhij wat zei, gladjakker!
En al die lui(waaronder een deel van mijn familie) elke avond naar de nos kijken en verder bijna nergens hun nieuws vandaan halen. Diep triest.
Kan iemand nog eens kijken of het überhaupt kan dat een vliegtuig van linksboven in je scherm naar rechts midden in je scherm vliegt en dan geraakt wordt door een BUK-raket van rechts onderin je scherm op zodanige wijze dat:
.
1. De gaten aan de andere kant van het vliegtuig zitten.
.
2. De kop eraf geschoten wordt en deels linksboven in je scherm terecht komt.
.
3. De achterzijde van het vliegtuig 10 km doorvliegt en rechtsbovenin je scherm terecht komt.
.
Zou je niet verwachten dat het achterte deel zijn pad zou vervolgen als de voorkant eraf geschoten wordt of bijvoorbeeld linksonder terecht zou komen.
.
Natuurlijk zal er wind gestaan hebben, maar als je de cockpit eraf schiet vanuit het zuidoosten, dan duw je die toch feitelijk tegen de vliegrichting in (wat dan ook kan verklaren waarom hij daar ongeveer neerkwam dus enorm afremde, ongetwijfeld zwaar onderdeel). Misschien is het achterste deel eroverheen doorgeschoten en kreeg vervolgens de wind er vat op richting noordoosten (10 km verderop). Toch zouden experts hier nog eens kritisch naar moeten kijken (wat ongetwijfeld zal gebeuren). Blijft gek dat de gaten aan de noordzijde zitten of niet?
Als Poetin wordt gevraagd om MH17 en hij steekt een minutenlange monoloog af over de bombardementen op woonwijken in Donbass die duizenden burgerdoden heeft veroorzaakt en een etnische zuivering van de Donetsk-regio tot gevolg heeft geprobeerd te hebben, dan vindt ons Staatsjournaal dat niet interessant.
Terwijl een echte journalist zich af zou vragen, waarom Poetin de Oekrainse gevechtsvliegtuigen rondom MH17 zo belangrijk vindt om op te wijzen.
Betekent dat, dat de seperatisten een goede reden hadden om Oekrainse gevachtsvliegtuigen neer te halen om de onschuldige levens van hun eigen mensen te redden? En is het dan voor zo een gevechtsvliegtuig een beetje ongepast om een burgervlucht als MH17 als bliksemafleider te gebruiken, indien het Oekrainse gevachtsvliegtuig het werkelijke doelwit was?
Oftewel: Staan de seperatisten in hun morele recht om Oekrainse vliegtuigen neer te halen en hebben Oekrainse gevechtsvliegtuigen de burgerluchtvaart als levend schild gebruikt?
En is dat precies waarom MH17 het slachtoffer is geworden van seperatistisch raketvuur?
Niet zo boeiend dus, volgens de opper-Goebbels van ons Staatsjournaal.
-weggejorist-
-weggejorist-
Hebben ze geen backspace meer in hvsum? Als je zo'n reactie plaatst laat je jezelf zooo kennen. Triest, diep.
Waarom gaat mijn belastinggeld naar deze agitprop zenders?
Mooi hoor dat nieuwe logo van de NPO.
Niet alleen de nos, ook de bbc jorist complete verslagen weg die niet in de gewenste lijn passen www.youtube.com/watch?v=rVdwUdlswOY
De Nederlandse media vinden RT een propagandazender maar ze gebruiken wel beelden ervan als ze dat zo uitkomt. Hypocrieter kun je het niet hebben.
We weten dat de politiek en die hele linkse draaimolen een door en door verziekte, corrupte bende van kringrukkers is. Dat is al jaren bekend. De vraag is: Wat gaan we er verdomme aan doen? Een blogpost is leuk maar verandert natuurlijk geen reet.
Geenstijl en zijn reaguurders zijn leugenaars, allemaal!
Misschien nemen veel mensen de GS framing klakkeloos over omdat ze kotsbeu zijn van gelieg door de Staatsomroep.
De NOS is gewoon een slaafse kopieerbedrijf, de BBC zegt het, dus..., dus NOS is geen knip voor de neus waard!
Wat de NOS doet is een democratie onwaardig. Schandalig dat men belasting dient te betalen om deze bullshit in stand te houden.
Ik heb zo maar het vermoeden dat heel de situatie er anders uitgezien had wanneer de heer Snowden wel gewoon uitgeleverd was geworden door Rusland.
Deze organisatie zouden ze moeten oppakken voor ophitsing en propaganda voor een beginnende oorlog met Rusland ,zelf zitten ze als eerste in een vliegtuig naar veilige oorden met een tas met geld, en de bevolking laten ze in de narigheid die ze hebben geschapen achter.
Gelauff zegt 'niet zo handig', ze willen dus blijkbaar 'handig' doen en dat is juist het probleem.
.
Bizar dat de rug van een beveiliger van Poetin precies de overgang vormt tussen het aankomen en het weglopen van Poetin, zodat ze het middendeel eruit konden knippen en samen met dat zinnetje "als de BBC-verslaggever er een (!) vraag over wil stellen, wordt hij zo goed als genegeerd". www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/...
.
"Niet zo handig"? Dit is bewuste misleiding en manipulatie.
.
Mooi trouwens dat Gelauff zegt: "BBC verslaggever Sweeney zegt zelf ook in zijn repo dat Poetin deze kernvraag negeert". Dat raakt precies de kern, ze moeten stoppen met kopiëren.
Hansje is een overbetaalde PvdA infiltrant en beschermer van kinderverkrachters Maar ja als PvdA lid gaan bij de NPO alle deuren open.
Nieuwsuur zond het even later wel correct uit.. damagecontrol? Overigens is het vreemd dat de activist zo poetin "spontaan" aanspreekt. Geplend?
Snowy2000 | 09-09-14 | 17:55
Ik vind het wel ongelofelijk. Mij is geleerd op school dat nooit meer.
Ja, dat heb ook ik vaak genoeg gehoord, maar daar trekt de Politieke elite zich niets van aan.
Die blauwe stoeltjes zitten zo lekker, en zijn een wip naar hogere nog beter betalende baantjes. En dat is waarom wij grijze muizen naar de stembus worden gelokt.
een schreeuw om mishandeling met de roze knots vanavond
Snowy2000 | 09-09-14 | 17:55
Ik vind het wel ongelofelijk. Mij is geleerd op school dat nooit meer. Dat is er zo ingestampt dat ik me er dood voor zou vechten om het niet meer te laten gebeuren. Op 5 mei gaan ze weer een kransje leggen. Tering huichelaars. Eigenlijk is het ook niet helemaal verwonderlijk. De EU is tenslotte ook door Nazi's opgezet. Soort zoekt soort. Het maakt me allemaal wel wat agressiever. Dit soort tegenstanders debatteer je niet mee. Die castreer je, onverdooft.
Nestorix | 09-09-14 | 17:53 LOL Zie Russ Meyer | 09-09-14 | 16:21. Het is nog waar ook dat hij de Soosjale Academie heeft gedaan.
Vertel mij niet dat er nog iemand is die enige waarde hecht aan het geleuter van de staatsomroep. Een clubje dat sterk is in de verkoop van knollen voor citroenen.
Smarties | 09-09-14 | 17:46
En daar werkt onze Regering dan mee samen, ongelooflijk? ik dacht het niet.
Linked in van deze man:
Opleiding: Opleiding Atheneum + Sociale Academie
Dan weet je het wel, pretpakket op het Atheneum, te stom voor exacte vakken en vervolgens op de sosjale academie tussen linksdraaiend werkschuw volk met behulp van feesten, knippen en plakken een opleiding volgen tot taxpoetverbrandinstallatie.
Zou bijna mijn persoonlijke mening, per e-mail, aan Marcel.Gelauff onderbouwend willen ventileren, echter hij is mijn tijd niet waard.
Met Wormgat Poroshenko zijn wij 74 jaar terug in de tijd gegaan.
Snowy2000 | 09-09-14 | 16:34
Tamelijk schokkend die helmen.
Kan powned niet eens met foto's hirvan vragen aan onze bewindsvoerders waarom we Nazi's steunen? De NPO steunt dus ook gewoon Nazi's. Door propeganda voor ze te draaien.
KK socialisten zijn altijd nazi's geweest.
Tjemig | 09-09-14 | 16:17
Waar kunnen we inzetten ?
Dikke kans dat de deksel van de propagandabeerput, waar wij even een glimp van mochten opvangen, in de zendtijd voor linkse politieke partijen bij Pauw krampachtig wordt dicht geschoven.
-weggejorist-
We hebben geen NOS meer nodig of wat erachter zit. Doe ons allen maar GeenStijl. Lekker rauw en onverteerbaar voor velen. Sambal bij?
stoppen met die staatsomroep!
Schandelijk dat ik daar aan meebetaal!
Marcel Gellauf gokt op net zo'n baantje als Pieter Broertjes?
En het dan ook nog "Ruw beeldmateriaal" durven noemen, na een knip en plak actie waar zelfs Muhammad Saeed al-Sahhaf (ja die coño uit Irak, ja) een puntje aan kan zuigen.
@James Lastig | 09-09-14 | 16:16 Het blijft bij zowel Geenstijl als de NOS 'preken voor eigen parochie' natuurlijk.
Skunk57 | 09-09-14 | 17:16
En welke kroeg moet dat dan zijn? Welke stad, welke hoek van welke straat? Hier kunnen we niks mee.
je zou toch weleens mogen verwachten dat de NVJ al dat gelieg en gedraai van die NOS-journalisten ook eens beu is en daarom een verzoek indient bij de minister van Indoctrinatie. Met het dringende verzoek aan het huidige team om op te hoepelen. In de ons omringende landen is de officiele berichtgeving veel, veel zuiverder. Het zou me niet verwonderen dat de indoctrinatie en manipulatie hier nog verder gaat dan in Rusland.
StYxX | 09-09-14 | 17:06
U bent aangenomen.
Hoogachtend,
Dhr Lul de behanger
Simpel toch, Wiens brood men eet diens woord men spreekt. En dat doen ze bij de Linkse Staatsomroep getrouw.
-weggejorist-
www.elsevier.nl/Cultuur--Televisie/nie...
Maar ja. Poetin is gedegradeerd, dan zet je hem niet al best neer.
Dr zit daar bij de nos een ventje die de regie in handen heeft en ze voorkauwt hoe de toon van het onderwerp moet zijn.
Want ze schieten ook vaak door naar de andere kant, dan hoor je halleluja verhaaltjes over iets, waar in de praktijk geen reet van klopt.
Of zoals de voorganger van Marcel Gellauf, Hans Laroes ooit eens zei: 'Het is bijna onmogelijk om je bij het maken van nieuwskeuzes niet enigszins te laten leiden door je eigen visie. Wij vinden GroenLinks-stemmers aardiger dan LPF-stemmers, een bos mooier dan een snelweg en iemand in een BMW verdachter dan in een Fiat Panda.' [4] Uit de context blijkt overigens dat de gedachte hierachter iets was als: "... en dit mag niet zo zijn, dit hoort eigenlijk niet.
En daar komt de reactie die je wist dat ging komen: we hebben geen tijd in zo'n nieuwsitem en moeten dus knippen. In dit geval niet handig en had anders gemoeten.
Lul, dan neem je tijd. Dan houdt je het lulverhaal tussen Toine Huys en die BBC journalist maar korter. Die had toch geen meerwaarde.
Oh.. Aan de strekking van het verhaal zou het niets veranderen dus niets aan de hand. over.nos.nl/voor-de-pers/nos-persberic...
Hij kan het nog redden. Eenmaal per twee maanden, vast, een programma met de twee topinterviewers van Nederland Ischa Meijer en Theo van Gogh aan de ene kant van de tafel, en aan de andere kant relevante journo's van wie het (e-)publiek de afg periode (al dan niet al brullend) vermoedde dat ze de boel manipuleerden mbt een groot onderwerp. Keer-op-keer, twee maanden in, twee maanden uit. Interviewlamp, groot scherm ernaast om eea via internet erbij te halen etc-etc. Werkelijk, een hygienisch, zelfreinigend tweemaandelijks momentum waar je als reporter NOOIT aan wil schuiven. Dat zou wat zijn. De Leugen Regeert, maar dan in kwadraat. Maal twee.
Ow wacht...
toetanchamon | 09-09-14 | 16:56
is het gevolg van stress. heeft Obama ook eens gedaan net na z'n verkiezingstournee (= dag en nacht werken).
Als dit te lang duurt dan is fouten maken onvermijdelijk.
Ik plak hem hier nog maar even voor het geval Gelauff hem nog niet gelezen heeft:
over.nos.nl/organisatie/regelgeving/
"Geachte heer ****,
Dank voor uw mail.
De uitleg die Geenstijl geeft aan ons onderwerp van gisteravond over de MH17 is niet correct.
In het onderwerp in het late NOS Journaal van 8 september over de BBC-documentaire over de MH17 is bij de beelden van de ontmoeting tussen president Poetin en de BBC-journalist de volgende formulering gebruikt: zo goed als genegeerd (over de houding van Poetin na de gestelde vraag door de BBC-verslaggever).
In de beperkte ruimte die er in een tv-onderwerp is, moeten we altijd kiezen en selecteren. In dit geval is de reactie van Poetin weggelaten, omdat hij in zijn antwoord niet concreet inging op de kern van het desbetreffende onderwerp, namelijk: hebben Russische militairen een raket afgeschoten op de MH17?
De manier waarop we dit hebben gedaan, had anders gemoeten. Want de door ons gekozen formulering doet onvoldoende recht aan de ontmoeting zoals die te zien is op het ruwe beeldmateriaal. Daarop is te zien dat de Russische president de journalist te woord staat, en antwoorden geeft. Achteraf gezien hadden we beter wel een stukje van Poetin kunnen laten zien en/of een andere tekst kunnen kiezen, maar dat had aan de strekking van ons onderwerp niets veranderd. Dat blijkt ook uit een opmerking van Sweeney zelf die in zijn reportage zegt dat Poetin wegloopt als hij concreet naar de aanval op de MH17 vraagt.
En daar ging het ons dus om.
Met vriendelijke groet,
Marcel Gelauff
Hoofdredacteur NOS Nieuws"
Haha, en maar blijven wrijven.
twitter.com/MarcelGelauff/status/5093...
Flapdrol met een haar probleem.
toetanchamon | 09-09-14 | 16:56
Je kunt onder elk beeld wel een tekst plakken. Er zijn zoveel mogelijkheden: verkouden, last van pollen, allergie. Poetin gaat pas janken als ie de gouden plak heeft. De Oekraine that is.
Flapdrol met een haar probleem.
Onze media denkt dat we nog in de tijd van Goebbels leven. Echter hebben we nu Internet. Probleem is dat het gros van Nederland de juiste weg niet weet te vinden.
Van mijn belastingcenten een beetje propaganda maken en dat nog goed praten ook. Ik zeg enkeltje Sibirië.
Komisch die smoezen, hoe verzinnen ze het?
Dom hoor, je prikt er zo doorheen.
Gokken op de vermeende (mindere) reputatie van GS.
Ze denken zeker dat het grote publiek gelijk denkt van> ow gs, die moet je niet al te serieus nemen. Storm in een glas water enzo...
Dat was een denkfout.
The walking bob | 09-09-14 | 16:28
HEAR HEAR. Zo is het ze raken hun monopolie kwijt eindelijk. Nu nog toegeven welke schade ze hebben aangericht met stelselmatig naar de mond praten van linkse politici. Op kosten van alle Nederlanders GVD
Gelauff is met vlag en wimpel door het klasje van Frans en kan nu voor de PvdA de Tweede Kamer in, eerst nog ff NPO opheffen, 4x jaarsalaris opretpremie regelen en dan ....
Lol Poetin doet een 'Timmermans' Wahahaha in your face, Fransje!!!! www.telegraaf.nl/buitenland/23060153/_...
Overigens was die BBC journalist ook niet al te duidelijk. Hij blijkt ook nog eens geen journalist maar activist te zijn. Misschien is hij het beide?
En dan het verhaal van die onbekende in de auto. Totaal ongeloofwaardig. BUK wordt van de dieplader afgereden en even later stond het hele dorpsplein vol rook. Was dat omdat de motor van die BUK gestart werd? Of kwam dat doordat er een raket afgevuurd werd? In het laatste geval kan ik jullie verzekeren dat er niemand meer in huis was gebleven van de herrie en er dus 500 getuigen zouden zijn geweest.
De NPO, het blijft natuurlijk gewoon de Nederlandse Postduiven Organisatie.
Wel begrijpelijk dat de staat het internet wil beheren, kunnen ze alles en iedereen helemaal alles wijsmaken.
Smuts | 09-09-14 | 16:47 LOL.
Die NOS lul moet met zijn poten uit het internet blijven trouwens. Laat hem lekker verder gaan met zijn vooringenomen kudt NOS moment op de tv voor die laatste groep bejaarden die niet surfen op het net, en daar shit halen wat er wel toe doet.
Het is gewoon de schuld van Geen Stijl. Wat voor Weblog laat nou in godsnaam de waarheid zien? Als goede media moet en kun je dat niet doen en Geen Stijl doet het steeds maar weer, het houdt niet op, steeds maar weer het houdt niet op.
Het enige dat geframed wordt zijn de paniektweets van Gelauff.
Ingeframed in een lijstje van de Blokkert dat is.
Om op te hangen in de GSHQ gallery of shame.
Vuilnisman, mag de NOS ook mee?
KlunsJohannus | 09-09-14 | 16:20
Ja ... en ??
Heb jij ooit Timmerfranz, Rutte, Merkel, of wie dan ook wel een concreet antwoord horen geven?
Putin is een politicus net zoals alle anderen. En dus ook even (on)betrouwbaar.
Dat neemt niet weg dat de NOS hier Putin ten onrechte afschildert als een schoft.
En dan nog iets, je ziet dat Putin benaderd wordt met een lopende camera. Dat MAG in NL en de EU niet eens meer.
Ron_Paul | 09-09-14 | 16:08
motte we nou weer een andere taal
Aangifte van fraude of iets anders creatiefs? Voorgedrukte formulieren?
yonthe | 09-09-14 | 16:37
Nee de video knippen en vervolgens Poetin laten zien die doorloopt, met een commentaar vooraf dat hij bij compleet negeert, dat is stukken beter. Lul niet zo dom.
Dan zeg je dat Poetin de vraag ontwijkt en laat je dat zien. Maar je gaat niet knippen, suggestief plakken en zeggen dat hij de man bijkans negeert. Dat heeft een hele andere lading.
Slap gezeik, houd een andere in de maling stelletje mislukkelingen.
@ristretto | 09-09-14 | 16:14
Denk dat z'n account gehackt was. Of hij was onder invloed van drank EN drugs.
@Russ Meyer | 09-09-14 | 16:10
Hou op. Ik wil niets met zijn rooie koker te maken hebben...
redacties is reacties.
@yonthe | 09-09-14 | 16:37
Daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat om het selectieve knip- en plakwerk om de kijkers willens en wetens te belazeren. Anders zou je van alle politici die in Nederland vragen ontwijken ook dit zo in elkaar kunnen zetten alsof ze weglopen.
Censuurplegers liegen ook alles aan elkaar, das logisch, kan je verwachten van onbetrouwbaar volk.
Het liefst censureren ze ook nog de redacties op censuur, GS in dit geval,
Dat lukt Elsevier wel en de NOS lekker niet.
Schande om zoveel kutsmoezen te verzinnen.
Overigens, de BBC geloof ik niet meer sinds ze live beweerden dat WTC7 ingestort was. Dat stond pas later op de planning.
Welke taal spreekt die man?
Als Putin genegeerd kan worden omdat "hij eigenlijk toch niets vertelt", dan zullen politici als Opstelten dus ook nooit meer op de NPO buis komen.
Wat te denken van deze kreupele zin in de tweet van NOS baas Marcel Gelauff?
"Maar P gaat negeert de kern : schoten Russen de raket af?"
Man, man, man "gaat negeert". Een stagiaire maakt betere zinnen.
necrosis | 09-09-14 | 16:12
Kijk eens aan, eindelijk een heldere analyse. Eens.
@Van Rossem
Vervolgens geeft Poetin GEEN antwoord op de vraag. Leuk dat je een RT fragment eronder zet, waarin in het Russisch geantwoord wordt waardoor niemand weet wat hij zegt. In werkelijkheid geeft hij een ander verhaal en geen antwoord op de vraag. Misschien kan je beter het BBC fragment eronder zetten, zodat mensen daadwerkelijk snappen wat er gezegd word. Of past dat niet in je anti-NOS propagandapraatje?
Een NPO-medewerker die het woord 'framing' durft te gebruiken met betrekking tot een ander.
Moewahahahaha.
Alsof Arie Boomsma meldt dat het tijd wordt dat Tom Cruise uit de kast komt.
Alsof Peter Beense zegt dat Jan Smit niet zoveel gehaktballen moet eten.
Alsof Balotelli zegt dat Ron Vlaar zich niet zo aan moet stellen.
Moewahahaha, de NPO wordt geframed.
Over liegen en zo.
www.1tv.ru/news/world/266995
Ik plaats hem hier ook maar even.
Onderstaande video bewijst wat de bevolking van Europa tot voor kort voor onmogelijk had gehouden.
Blijf kijken en let op helm soldaat.
www.1tv.ru...
NOS gelooft heilig in vrijheid van meningskruiding
KlunsJohannus | 09-09-14 | 16:30
Het moet Nicole le Fever zijn. Who gives a shit, maar toch. Laten we het policor beestje wel bij de juiste naam noemen.
Ales | 09-09-14 | 16:20
Je vergeet zo'n beetje alle babyboomers. Die zien het NOS Journaal nog steeds als hét nieuwsmedium waar De Objectieve Waarheid wordt verkondigd. Volledig onterecht. Ik ken bijna geen serieus nieuwsmedium dat meer gekleurd nieuws brengt dat de NOS. Neem bijvoorbeeld Nicole la Fevre gisteren, bij de opener over de uit huis geplaatste kinderen van de vermeende Syriëgangers uit Huizen, die van de kinderrechter terug moesten naar hun ouders. Je zag Le Fevre gewoon genieten van dit nieuws, met haar rode zijden Gutmenschen-doekje semi-nonchalant om de schouders gedrapeerd. Nee, de overheid en AIVD hadden grote fouten gemaakt, de advocate van de gezinnen kreeg alle ruimte om haar zieligheidsverhaal te doen. Je Le Fevre glimmen van vreugde: eindelijk rechtvaardigheid voor de gediscrimineerde moslimminderheid! Geen enkel kritisch tegengeluid of zelfs maar een kritische vraag.
-----------
NOS Journaal doet steeds schaamtelozer en openlijker aan gekleurde berichtgeving! D66 en PvdA zijn vet oververtegenwoordigd op de redacties en men probeert het niet eens meer te verbergen.
wattan!! | 09-09-14 | 16:24 Dan doeken we de NOS maar op en laten we alles wel direct optekenen uit de mond van de persvoorliegers van de regering.
Decennia s heeft de NOS / NPO de burger gehersenspoeld, nu met Internet en een paar journalisten die nog de wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe onderzoeken wordt het steeds duidelijker dat de linkse maffia een vies goor spelletje spelen en gespeeld hebben.
Zomaar een tweet van een maand geleden van Maarten Bakker ‏@maartenbakkerch 10 aug.
@MarcelGelauff #nosjournaal reed vele scheve schaatsen afgelopen weken. Niet om aan te zien en bijzonder frustrerend eerlijk gezegd...
Heel simpel. Bij de NOS werken verslaggevers. En dat zijn dus géén (onderzoeks)journalisten. Zijn twee verschillende beroepen.
Politici die in algemeenheden spreken, is dat nieuw voor de NOS baas?
Overigens tamelijk gênant om de schuld bij GS te leggen terwijl zijn eigen journalisten de doodzonde van nieuwsmanipulatie begaan. Maar dat laatste is niets nieuws bij het NOS journaal als propaganda kanaal voor policor Nederland.
Het laatste frame komt net hijgend binnen:
Twitter heeft mij verkeerd geciteerd.
-weggejorist-
Wat een Soosjale Academie tronie heeft die Gelauff trouwens. Echte Gutmenschenknar met dito warrig haar.
Maak je niet druk, Marcel alleen diep-devote linksfascisten en huisvrouwen boven de 50 met niet meer dan lagere school nemen de NPO nog serieus als journalistiek medium. Geniet gewoon lekker van het belastinggeld dat jullie krijgen toegeduwd zolang het duurt en maak je verder niet druk.
Waar hij wel gelijk in heeft, is dat Putin DE VRAAG in feite negeert (niet de journalist). Putin steekt namelijk een minutenlange monoloog af over zielige Russen in steden die daar worden weggebombardeerd door het kwade Oekraïense leger en die nu worden geholpen door hem, oom Putin en zijn leger van goedwillenden. Maar Gelauff weet donders goed hoe het werkt op TV: beelden zeggen 100 keer meer dan woorden. Het beeld van de "doorlopende" Putin zegt iets heel anders dan de werkelijkheid. Zeer tendentieuze berichtgeving dus. Reden genoeg voor een hoofdredacteur om op te stappen. Vooral ook omdat dit niet de eerste (al dan niet bewuste) blunder is van de afgelopen weken.
@Koonkluk Huis | 09-09-14 | 16:12
Precies!
Wedden, die zit vanavond bij Pauw.
De gutmenschen en het klootjesvolk slikken het weer voor zoete koek, blijven braaf PVVCDA66 stemmen zodat er nooit iets zal veranderen.
En de reaguurders en redactieleden van GS zijn onbeschofte racisten o.i.d.
Voila, probleem opgelost en iedereen kan weer met een gevoel van 'wat ben ik toch een goed mens' gaan slapen vannacht. Het leven is mooi
Dus de baas van het Journaal, heeft DRIEËNHALF uur nodig om een twitterbericht van 160 tekens de wereld in te helpen!!
Als geenstijl de schuld krijgt dan weet je pas echt zeker dat het goed fout zit.
de NPO begint steeds meer trekjes van JOOP te krijgen. Wat werken daar voor mensen. Moeten we dan allemaal naar RTL voor wat neutralere berichtgeving.. het lijkt de Joop wel..
Nog even dan gaan de Russen de NPO boycotten, ... oh nee wacht overnemen is handiger denk ik.
Hij was duidelijker in zijn oordeel toen hij op vakantie was.
@Djong | 09-09-14 | 16:12
Volgens de tuinders is het eerder tijd voor tomaten en peren....
Dat verwijt tegen geenstijl. Framing. Hij kent het woord. Hij doet het zelfs. Als iemand aan framing doet is NPO het wel. Manipulatieve subjectieve stelletje flapdrollen dat zichzelf journalisten durft te noemen.
Opheffen dat staatsspreekbuis.
Met die criteria hoeft de NOS dus geen enkel interview met Van Opstelten meer uit te zenden want die zegt ook niets inhoudelijks.
Yep, het ligt aan Poetin, en vooral NIET aan van Baalen en Verhofstadt.
volgens mij is na een overspannen zomer nu toch eindelijk de komkommertijd aangebroken.
-weggejorist-
Ik Gelauff niets meer wat er uit de rooie koker van Marcel komt.
Dit lijkt me ook duidelijk een gevalletje 'uniek talent' met navenant salaris.
Dus voorliegen van je kijkers heet in linkse kringen : niet erg handig? En als het nu eens niet was uitgekomen?
Krijg steeds meer het idee dat ik in een soort Truman Show woon en niet in een echt land. Fout op blunder op clusterfuck. Allah nog aan toe!!
Heerlijk als de bal na een penalty nogmaals op de stip gaat.
Nog een keer een linkje over corrupte journalisten, in dit geval bij de Duitse staatsmedia. Misschien eens tijd om ook zoiets voor Nederland uit te zoeken:
https://www.youtube.com/watch?v=CvD4xramxEw
Wel zo handig: die hele NPO afschaffen.
[ ] Geschikt
[ ] Ongeschikt
[x] Totale flapdrol
REAGEER OOK