Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stijlloze weekendtip. Boodschappen in Duitsland

shoppenindld.JPGHet weekend staat weer voor de deur en dat is voor veel mensen het moment om de boodschappen in huis te halen, althans zeker voor de meeste belastingbetalende werkmensen. Zoals jullie onlangs al aanhaalden in een paar topics, betalen we in dit genivelleerde Kuddeland veel te veel voor onze boodschappen. Maar hoe meer mensen hun boodschappen over de grens doen, hoe meer taxpoetinkomsten de staat misloopt, hoe eerder deze gemakkelijke lastenverzwaringen weer worden teruggedraaid. Ik vraag jullie daarom om dit onderwerp met grote regelmaat onder de aandacht van demense te brengen! Zelf had ik een dagje vrij genomen en kon mijn driewekelijkse boodschappen vandaag al doen. Dus maar weer mijn fiscale middelvinger opgestoken naar Mark en Diederik en naar Kaufland aan de Flutstrasse 81 (haha, Flutstrasse - red.) in Kleve gereden. De gewone levensmiddelen zijn er écht een stuk voordeliger, maar als je de prijzen van drank vergelijkt, dan realiseer je je pas hoe je in Nederland op grote schaal gelegaliseerd bestolen wordt! Fles cabernet Sauvignon €1,39, wodka € 4,99, witte rum €4,99, Merlot €1,69... In totaal heb ik €380 afgerekend, waarbij ik de Merkelkas met €41 btw heb gespekt. Verwijt mij een gebrek aan patriottisme, maar ik ben nou eenmaal geen altruïstische fiscaal-masochistische filantroop. De dag zou natuurlijk niet geslaagd zijn als ik ook niet even de tank van de auto en de kunststof jerrycan vul bij het Total tankstation op de terugweg: €1,56 per liter Euro95. Angela zegt ook hier dank tegen Mark en Diederik en wenst hen veel succes met het "bezuinigen". tankenindld.jpg Nu maar hopen dat veel landgenoten hetzelfde zullen gaan doen. Wat mij betreft pendelt zelfs de hele kop van Noord-Holland om de paar weken naar Duitsland voor de boodschappen en om te tanken. Net zolang totdat we die visieloze, hypocriete opportunisten massaal hebben weten te overtuigen van het feit dat de hardwerkende burger kapodtbelasten iets totaal anders is dan bezuinigen. Laat ze de miljarden maar besparen door de fraude en het gegraai in de zorg en sociale zekerheid aan te pakken. Wellicht kunnen jullie iets met de pica's of info in een volgend topic over dit onderwerp. P.S: de kunststof jerrycan van 20 liter is nu in de aanbieding bij Kaufland. Kost €5,99, dus na anderhalf keer tanken heb je hem er al uit. Bij dezen, mailert. Bedankt voor de fotoos en prettig weekend - red.

Reaguursels

Inloggen

Van het weekend het ook maar eens geprobeerd; volle kar bij Kaufland 89 Euro, paar kratjes bier, wat rum en wodka bij DrinkGut (of zo iets) nog geen 30 euro. Volle tank en nog lekker gegeten met z'n tweeën. Heb dit weekend zeker 100 euro bespaard. Het enige wat nog wel wat beter kan is mijn Duits.

Lochos | 16-09-13 | 13:53

Grappig !! ,,, ik rij een Fiat Punto Evo Multijet Eco Diesel , gekocht omdat deze zo lekker goedkoop rijd en aldus belastingvrij , vanaf Januari 2014 moet ik opeens wegenbelasting gaan betalen want deze auto`s waren een te groot succes verdiend vadertje staat niet voldoende aan ( bijna 1000 KM op een tank diesel ) .... echter dit Topic brengt mij op het idee om inderdaad maar vanaf Rotterdam !! :-) boodschappen te gaan doen in Duitsland waar is de Dichtstbijzijnde grote supermarkt net over de grens komende vanaf Rotterdam ? ,,, heb net even zitten rekenen dat Kaufland in Kleve red ik makkelijk 4x op 1 tank heen en terug .. hmmmm enige wat het me kost is tijd ...

Amigo1973 | 15-09-13 | 19:03

Vroeger was het alleen voor vuurwerk, mooi voorbeeld trouwens in Duitsland ligt het gewoon tussen de groente en het fruit. Hier in nl moet er een bunker , sprinkler en een vergunning zijn hahaha en gelijk 3 keer zo duur. En de kwaliteit in Duitsland is 4 keer zo goed. Benzine net zo in Duitsland zit de wegenbelasting erbij in. Auto's zij goedkoper zodat iedereen met de tijd mee gaat , dus iedereen een zuinige schone auto. Hier in nl draait het alleen om de centen. Zielig maar waar hier hoor ik GroenLinks nooit over. We lopen achter omdat het niet te betalen is hier.

klote land | 15-09-13 | 03:35

Laten wij een politieke unie met Duitsland worden.
-
Als wij het heel beleefd vragen, dan willen de Duitsers de haven van Rotterdam misschien wel hebben en die zestien miljoen zeurkousen er bij op de koop toe nemen.
-
Kundiger bestuur, een machtige 'Bund der Steuerzahler' die er op toeziet dat de Duitse belastingcentjes niet verdwijnen naar hobbyprojecten, geen BPM, minder criminaliteit, geen successierechten, geen belasting over je ouwe dag spaarcentjes, geen BPM, geen autopesten, betere huizen, beter eten, beter openbaar vervoer, betere gezondheidszorg (geen wachtlijsten en gewoon zelf naar de specialist) , beter onderwijs, betere sportvoorzieningen, buitenlanders die écht mee doen, beter voetbal, beter bier, enzovoorts,enzovoorts,enzovoorts.
-
Wij kunnen er toch op z'n minst eens serieus over nadenken?

azoturie | 14-09-13 | 23:42

Duitsland is ook de Hartz IV slavernij.

Dat wil je niet.

peeppeep | 14-09-13 | 22:36

Je geld uitgeven in Duitsland is een verzetsdaad tegen de neo-Marxistische slavenstaat die Nederland geworden is.
Maandag verkoop ik het restant van mijn AEX aandelen en pomp ik alles in de DAX. Ik laat enkel nog geld dit land verlaten, net zolang tot dat de bom geklapt is en orde op zaken is gesteld.

du Roi Soleil | 14-09-13 | 21:46

update:

bij de ALDI en de LIDL (in Duitsland natuurlijk):

fles wodka - 5 euro
fles whisky - 6 euro
fles obstwasser - 7 euro (lekker spul)
div likeuren - 6 a 7 euro

in de plaatselijke pizzeria in het dorp waar ik vaak kom:

alle bekende pizza's variërend in prijs van 5 tot 10 euro.
Gewone menu's 3 gangen 8 tot 12 euro.
Ik kom in Nederland nooit meer in een slijterij.

heinze | 14-09-13 | 20:56

Zojuist de tank van mijn MB volgegooid in Dld.
Vaste prik op zaterdag.
Zodra je grens over bent merk je het al.
Geen rotondes, sluizen, obstakels, verkeersdrempels, stoplichten en flitspalen, maar gewoon een Landesstrasse, rechttoe, rechtaan voorrangsweg, waar je 100 mag rijden.
Maar zodra je weer de grens over bent, wordt precies die zelfde weg een hindernisbaan met drempels, sluizen en obstakels, met een maximum snelheid van 60.
Dan weet je gewoon dat er eens een vieze, ongewassen drs. in een slobbertrui, met sandalen en een John Lennon brilletje op, in het provinciehuis heeft gezeten, met in zijn door hash roken verweekte hersens maar 1 vraag: ''Hoe kan ik de automobilisten het meeste pesten?''

Sporadus | 14-09-13 | 19:33

Kan ik ook op Merkel stemmen de eerst volgende verkiezingen?

jvy_007 | 14-09-13 | 19:24

Ben in singen geweest, het kophol der Zwitsers in zuid Duitsland en bij de Duitse grens nog ff de btw laten afstempelen en die krijg ik dus terug als inwoner van Zwitserland. Iedereen sponsort de Duitsers, de Nederlanders, de Fransen en de Zwitsers. Die Merkel lacht zich rot. Die benzine in nl is echt te gek, kost 45 euro vent meer dan in Zwitserland terwijl hier een poetsvrouw al een hoog inkomen heeft naar nl maatstaven. Waar laat die Rutte al dat geld?

Zatkniss | 14-09-13 | 19:05

Zo net terug uit duitsland tank vol sloffen sigaretten boodschappen zelfs voor mijn katten blikken whiskas ingeslagen voor 49 eurocent!!..
fles rum, cola en snoepgoed voor de kids... oprutte geen cent meer naar de staat..{ heerlijk dat kaufland}

Maco3key | 14-09-13 | 18:07

@de voddeboer | 14-09-13 | 09:12
Dan moet jij voor de lol eens gaan kijken aan de Pools-Duitse grens in het weekend. Hele horden Duitsers gaan elke week naar Polen voor boodschapjes. Tsjechië dito.
De Luxemburgse middenstand drijft vrijwel uitsluitend op Duitsers. Je lult uit je nek. Ook moffen willen best 100 km rijden als ze daarmee 100 euro besparen.

Stormageddon | 14-09-13 | 17:04

@ Frank1387 | 13-09-13 | 22:22

Waar denk je dat de camera's boven de weg bij de grens voor dienen? Je staat al gesignaleerd.

gozoman | 14-09-13 | 15:50

Wat een prutser.
Een echte grensganger combineert dit rondje uiteraard vooraf met een broodje in een bakkerij naar keuze alwaar je voor € 3,- een zooi broodjes en koffie krijgt.
Na al dat winkelen heb je honger en ga je naar een lekker restaurantje avondeten voor € 8,- per persoon en neem je een biertje in het restaurant voor € 1,50...

da wizard | 14-09-13 | 15:33

Hier 5 minuten van de Belgische en een kwartier van de Duitse grens, en ook een regelmatig bezoeker van beide buurlanden. We maken er op zaterdagmiddag een 'rondje' van; even naar de supermarkt (we doen eens per week grote boodschappen) en op de terugweg even flink tanken. Scheelt toch al gauw zo'n 30 á 40 euro per week! En niet alleen boodschappen en benzine, ook de onderhoudsbeurten van onze auto's, de klusjesman en de elektronica halen we bij onze buurlanden vandaan. Laatst nog een dakkapel laten aanleggen waarbij we bij 5 bedrijven een offerte hadden aangevraagd: 2 Duitse en 3 Nederlandse. De Duitsers waren niet alleen een kwart goedkoper, maar het resultaat is keurig.

We worden hier met zijn allen een poot uitgedraaid. En dan hebben we het qua contrast nog over onze directe buurlanden. Kijk eens verder dan over onze grenzen, en nee, geen pauperlanden als Venezuela (waar benzine 13 cent de liter kost) maar de bijvoorbeeld Verenigde Staten, of Australië. De gemiddelde auto is daar 2 keer zo luxe en ondanks dat 2 keer zo goedkoop, de huizenprijzen zijn een lachertje, de salarissen (mist je een beetje een fatsoenlijke baan hebt) liggen er 3 keer zo hoog als bij ons, en ga zo maar door.

Onze overheid zal er vroeg of laat, goed- of kwaadschiks, achter komen dat het volk niet oneindig kaalgeplukt en beroofd kan worden. Zo, en nu ga ik nog even die 3 snelheidsbekeuringen van respectievelijk 7, 9 en 14 kilometer te hard rijden betalen. Leve CJIB.

Le Roi | 14-09-13 | 14:34

Oplossing: Nederlands Goed

Broer Karamazov | 14-09-13 | 13:16

De visie van het rijk is inderdaad onbegrijpelijk als je er van uit gaat dat het rijk het welzijn van de inwoners van ons landje als prioriteit heeft. Ik link het echter niet aan de domheid van de regering. Alle maatregelen worden doelbewust uitgevoerd, het midden- en kleinbedrijf wordt op deze manier zorgvuldig uitgehold, zodat deze van geen betekenis meer zal zijn.
Helaas hebben de trekpoppen die in de regering zitten een andere agenda dan het welzijn van de burgers. Een agenda die van hogerop is opgelegd. Macht is blijkbaar een niet te versmaden hard drug, zo verslavend dat je zelfs je eigen land verraad.

De Labberdaan | 14-09-13 | 12:39

Vergeet Belgie niet! Net weer 6 sloffen shag daarvandaan gehaald. Besparing: €132!

Dan8365 | 14-09-13 | 12:15

Goede tip. Straks maar eens oostwaarts.

De Geus | 14-09-13 | 11:56

Jammer dat NL geen deelstaat is geworden van Deutschland. Alles zou nu vele malen beter zijn.
.
Duitsland is in alle opzichten vooruitstrevender. Ook toen het hier goed ging deden ze het daar beter.
.
Als Surinaamse-Nederlander zou ik NL per direct achter me willen laten en in DE gaan vestigen. Maar tja, als loonslaaf in dit k*t land is het wel lastig om daar meteen aan de bak te gaan.

Suriboy | 14-09-13 | 11:52

Jongens hou eens op met reclame maken voor Duitsland. Tot vorige week kon ik nog redelijk rustig boodschappen doen in Kranenburg. Een uur geleden was er geen parkeerplaats meer te vinden. Één dikke file NL-ers. Ook bij de kassa's. En ik wil meer tankstelles in Kranenburg. 3 is veel te weinig.

Herr Vorragend | 14-09-13 | 11:35

Zelfs al vanuit Utrecht is het rendabel om naar Duitsland naar de lidl tegaan en te tanken. afgerond naar boven 100 km heen en 100 km terug dus 200 km totaal. Rijdt je auto 1:15 ben je €21,33 aan benzine kwijt op de duitse €1.60 super benzine (euro95) Dus koop je ruim in boven 40 euro voordeel heb je er voordeel aan.

hallo111112 | 14-09-13 | 11:18

In Belgie trouwtringen gekocht: 18 karaat goud voor 450 euro per ring. Dat kost je in NL al snel zo'n 900 euro. Wachttijd 1 week ipv 6-8 weken in NL...

Fraenk | 14-09-13 | 11:11

Hier in La France is het ook goed toeven. Vergt voor de meeste Nederlanders wel een beetje aanpassing, want hier maken mensen hun eten nog zélf. Dus all die pakes van de knorr en de albert heijn magnetronmaaltijd, die vind je niet. Wel een enorme keus aan verse groenten en fruit op de markt, waar je koopt bij de boer (=locaal en zonder tussenkomst van supermarkten) voor weinig geld en veel plezier. Zelfde geld voor zuivelproducten en brood: allemaal bij de producteur zelf, is goedkoop en lekkerder.
Vlees is dan wel iets duurder, tenminste als je op kwaliteit gestelld bent. Maar je glaasje wijn bij het lapje vlees compenseert daar weer voor: voor twee euro heb je een drinkbare fles, voor vier euro heb je een topwijn. Nee, ik overdrijf niet. Wél allemaal Franse wijn uiteraard, je zoekt je rot als je iets anders wilt. Maar de keuze is binnen de Franse wijnen al zo groot dat het voor mij niet ziveel uitmaakt.

Leven als god in Frankrijk: ik raad het iedereen aan. relaxter, goedkoper, en levensmiddelen van een zoveel hogere kwaliteit dat, wanneer ik in NL ben, ik me soms afvraag hoe mensen dat voer in godsnaam wegkrijgen.

raquelita | 14-09-13 | 11:07

Dit doet het gezin Jillz al jaren. Vooral dingen als drank,scheerschuim en ander verzorgingsprodukten zijn vaak de helft goedkoper in Duitsland. Het mooie van onze oosterburen is ook dat je op zondag die overbekende (lekkerder dan bij ons) Duitse broodjes kunt kopen.
En dat op maar 1km van mijn huis.
Op 10 km van mijn huis vinden we België,bekend om zijn lekkere frieten met zure mayo. Hier is de brandstof nog goedkoper dan in Nederland. Alleen zijn hier de levensmiddelen weer wat duurder.
Met andere woorden: wat ben ik blij dat ik niet in die smerige,dure Randstad woon.

Beverly Jillz | 14-09-13 | 10:39

ga altijd naar mijn mede broeders woon ook maar op 15 min rijden ervandaan vooral de bouwmaterialen zijn goedkoper daar heerlijk land en ze hebben ook nog een goed voetbal elftal

straatkat | 14-09-13 | 10:31

Rutte hoeft niet naar duitsland. Hij koopt nooit wat en eet bij zijn moeder. Zoniet, dan is hij op reis of met zijn baan bezig en consumeert dan op onze kosten. Waar Samson eet, weet ik niet. Misschien ook bij de moeder van Rutte en is de rest hetzelfde als Rutte.

Rest In Privacy | 14-09-13 | 10:28

@chiant, kip-ei verhaal.

de voddeboer | 14-09-13 | 10:21

@de voddeboer | 14-09-13 | 09:12
Zie @911er @00:25.
En ik weet niet op welk algemeen eigenbelang u doelt, maar de instandhouding van het socialisme en de ongebreidelde en onbetaalbare verzorgingsstaat (met al zijn excessen) is in ieder geval geen collectief belang. Zeer zeker niet van toekomstige generaties.
De Nederlandse staat verwaarloost zijn kerntaken op een ernstige wijze om wel allerlei hobby's van belangengroepjes en gegraai en zelfverrijking door fraudeurs, profiteurs en disfunctionerende bestuurders te kunnen bekostigen.

Chiant | 14-09-13 | 10:13

Geweldig !
Vraag me af of de redactie van GS al kassabonnetjes heeft ontvangen.
Kassabonnetjes erbij en dan hoppa met een camera naar zo'n super-oplichterstoko hier en vergelijken maar.
Dat zou een mooi topic zijn.

Lenco | 14-09-13 | 10:02

Borrelende Boris,
Nee, ik heb niks gedronken ik slik nik, ik volg enkel het niet gebonden EU nieuws.
Het is complex, het raakt me echter omdat geschiedkundig klopt het aan alle kanten.
Ik zal de geschiedenis in het kort uitleen leggen:

De BRD - Bondsrepubliek Duitsland is NIET Duitsland.
De Duitse bevolking is daardoor stateloos en vogelvrij
Het Duitse Volk heeft nooit de kans gekregen om vrede te sluiten met europa en de wereld,het is nooit soeverein geweest.
De Duitse 2e wereldoorlog is NOOIT officieel beendigend!
De BRD regering hanteert vanuit het oude Nazi- systeem van Hitler.
DE BRD is de EU en bouwt de EU verder op vanuit het oude Hitler systeem.
De BRD kan ongelimiteerd oorlogen voeren samen met de VS vanuit de de ontbrekende vredesverdragen van Duitsland.
De BRD is geen land, het is een bedrijf, het Duitse Volk is het staatenlose personeel.
Het bedrijf De BDR (het oude Duitse) rijk is onderdeel van de VS.
Elke europese politicus is hierover informeert over deze werkwijze van het fascistische, narcistische BRD- EU Hitler systeem.

Alleen Duitse burgers kunnen vrede sluiten met de europese landen en het Midden Oosten, de BRD kan dat niet.
Een groep burgers heeft dit dus al gedaan en proberen nu de Duitse bevolking uiteenleggen dit ook dit te doen, zodat Duitsland weer bevrijd is van het fascistische nazisysteem.

De Duitse bevolking heeft niet meer veel tijd omdat de EU de BDR /VS de oude wet via een nieuwe EU WET wil schrappen.
De BRD (de EU) werken nu enorm tegen door allerlei komplikaties op te bouwen, ook om dit gehele uit de openbare media te houden en de tijd uit te rekken.

Het bedrijf, de BRD moet verwijderd worden. Dit gebeurd vreedzaam of anders.
De Duitse bevolking worden hierin gesteund door niet gebonden EU /VS Landen en die hebben er ook belang bij vanwege de onbeperkte oorlogsdreigingen vanuit het EU /VS fascistische systeem.
We gaan zien hoe dit eindigt.. of ze worden onderdrukt en de dictatoriale EU zal zich verder doordrukken door europa of deze pioniers gaan geschiedenis schrijven.
Uitleg BRD:
www.youtube.com/watch?v=_SydoJbNvZA&am...



boze europaburger | 14-09-13 | 09:59

Nederland is een jank-land geworden met een vrijgezelle bij zijn moeder wonende leider. Dit onderwerp biedt een mooi inkijkje in de mentaliteit.
Duitsers werken gewoon en zeiken niet. Hier wel. Tien jaar zeiken over een dode Pim en in de rij staan voor zijn kist is het hoogtepunt van je leven. Manmanman.
Conclusie, Nederland is geen kutland, Nederlanders zijn kutvolk. Als ze eerst allemaal maar oprotten naar Duitsland.

de voddeboer | 14-09-13 | 09:55

@Borrelende Boris | 13-09-13 | 22:47
Jeez, wat erg!

Wijze Uil | 14-09-13 | 09:42

En duitsers doen hun boodschappen in Denemarken, als ze in de buurt wonen. Volgens mij heeft een internationale bezorgdienst van boodschappen de toekomst.

Febofiel | 14-09-13 | 09:31

@noerg | 13-09-13 | 21:24
Ja, goed idee! Ik zit ook al te rekenen wat ik dan zou moeten kopen voor het ritje Duitsland écht winstgevend gaat worden. Zou ook niet weten waar ik de juiste winkels zou moeten vinden voor wat ik nodig heb.
Ik zal eens een rekenmodule programmeren voor dit soort ritten...

Wijze Uil | 14-09-13 | 09:30

Oja, ik heb ook 2 duitse auto's :)
Misschien moet ik nog een duitse schaeferhund aanschaffen. Echt, we helpen heel Europa uit de crisis door steun en door goedkopere producten.
Een vraag voor Rutte en Samson: wie gaat dadelijk jullie salaris betalen als er niemand meer echt werk heeft en alles geprivatiseerd is en in handen van buitenlandse firma's?

ET007 | 14-09-13 | 09:27

@Ignatius Barracuda | 13-09-13 | 21:19
Het is niet 'weg met ons' het is weg met de uitvreters. Veel te veel van ons belastinggeld komt niet ten goede aan onszelf, maar aan nutteloze uitvreters die hier met Ford Transit-ladingen tegelijk ingevoerd worden om hier te teren op onze sociale voorzieningen. Om nog maar te zwijgen over de miljarden die Nederland in die bodemloze Europut aan het storten is...
Nee, voor vijftien euro ga ik geen twee uur in de auto zitten voor mijn boodschappen, maar als het me meer gaat schelen, dan ga ik het toch echt overwegen.
En die oorlog die we zouden moeten winnen, die hebben we al lang verloren: jihad en sharia nemen hier hand over hand toe. Als de Duitsers in 40-45 zoveel gedoogsteun hadden gekregen, dan hadden ze hier ook nog steeds gezeten.

Wijze Uil | 14-09-13 | 09:24

Gisteren nog olie gaan kopen voor motor in Duitsland. Daarna nog even gaan tanken. Meteen ook de jerrycan even gevuld. Valt me eigenlijk in dat ik ook nog sigaretten nodig heb. Ook die zijn tegenwoordig stukken goedkoper in Duitsland.
Mijn advies voor de Nederlander: als je iets nodig hebt, ga gewoon naar Duitsland.
Mijn baan ben ik toch al kwijt, de zorgpremie .... ach.
Nederland kan me naar de klote lopen zolang het kabinet niet naar de burger gaat luisteren.
Hoe langer de burger mee gaat met het kabinet, des te dieper we gaan in de crisis.

ET007 | 14-09-13 | 09:23

@kommabijmebinnen | 13-09-13 | 21:09
Ben benieuwd wat je dan allemaal haalt om aan die besparingen te komen. Woon op vergelijkbare afstand van de Duitse grens en zou er zo voor gaan als het rendabel was. Maar als het qua benzine net quite spelen is, dan bespaar ik liever mijn tijd via de lokale AH en Lidl...

Wijze Uil | 14-09-13 | 09:13

Duitsers zouden nooit hun shit in Polen gaan kopen. Iets met Heimat en algemeen eigenbelang.
Hollanders niet, die rijden 600 km voor een zak aardappelen.
Duitsers zijn slimmer en Nederlanders zullen nooit Duitsers worden. Helaas.

de voddeboer | 14-09-13 | 09:12

Gisteren nog ff de grens overgewipt voor tankje te halen.... hier onder aan de straat 1.72 per liter..:S
Vlug naar de ooster buurtjes en vol gegooit voor 1.55
Op terug weg nog ff naar kaufland, Aldi(sud) en Lidl...
En toen als zingende (deutschland Uber allles) weer terug naar ons Belasting-paradijs...:P
Vandaag nog ff naar de media markt voor wat leegje dvd/cd schijfjes die zijn ook zo lekker goedkoop zonder kopie-toeslag..
:0 Wat is het als Limbo toch fijn een halve reserve Duitser te zijn :)

Mit schoene gruesse,

Herr Sh4dowCr4wler

Sh4dowCr4wler | 14-09-13 | 09:10

En ja hoor Geenstijl heeft Wilders weer eens op een idee gebracht.

Andersom dag | 14-09-13 | 08:52

Op met de leaseauto naar Duitsland (Kleve +/- 25km). Op en top kniepperigheid! En dan voor mijn sportwagen hier in de garage even wat ron 100 super benzine meenemen.

drammerd | 14-09-13 | 08:47

De ideeën borrelen naar boven. Nu dit weer, een oud busje beetje ombouwen met een benzinetank van vijfhonderd liter. Per keer 500x20 cent is 100 euro bespaard. Dan natuurlijk meteen voor 1000 euro drank waar tenminste 200 euro op bespaard wordt. Dan uiteraard heel veel boodschappen meenemen, ook weer 200. Uiteindelijk brengt dit reisje dan 500 euro op. Maak er gewoon een uitje van. Enige probleem is wel de belading, zou het busje dit wel kunnen hebben. De prijs van tweedehands busjes gaat de laatste tijd wel opvallend omhoog. Zo is er nog veel creativiteit mogelijk. Mensen, niet bij de pakken neerzitten, doe er zelf wat aan. Laat ze de rambam krijgen.

van_de_pot_gerukt | 14-09-13 | 08:43

De enige manier om in NL een beetje goedkoop boodschappen te kunnen doen is je inschrijven bij de KVK en een Sligro pas halen. Je koopt dan wel in 't groot in.

disclaimer: Jopie_2009 heeft geen enkele commerciele band met genoemde organisaties.

Jopie2009 | 14-09-13 | 08:32

Waarom zijn er nog geen illegale tankstations in het Westen waar ik voor -pakweg- 1,65 per liter kan tanken. Of moet ik zelf weer een handeltje hiervoor gaan opzetten?

Jopie2009 | 14-09-13 | 08:26

@Cuyahoga | 13-09-13 | 21:16 |
inderdaad, ik heb geen ervaring in Duitsland, maar in zo'n beetje elke supermarkt in het buitenland die ik tegen gekomen ben staat een 16-jarige je boodschappen snel je kar in te vegen, in Amerika is het zelfs tot wetenschap verheven en wordt alles netjes productsgewijs in plastic zakken gedaan. Je geeft die 16-jarige dan een kleine tip en iedereen weer blij.

Jopie2009 | 14-09-13 | 08:24

BellaBella | 13-09-13 | 22:48 |
Eens, het is de gemakzucht en laksheid van vele reaguurders hierboven. Ze doen precies dat wat ze zeggen te verfoeien; namelijk impliciet leunen op de overheid. Als het minder gaat "ontvluchten" ze de "hoge" prijzen, klagend, jammerend en verwijtend. Er wordt niets meer ondernomen om er zelf iets van te maken. Afgestompt zijn ze. Hun heil zoeken waar het ze voor dat moment beter uitkomt.

Ignatius Barracuda | 14-09-13 | 08:19

Als ik een bus had gehad dan zou ik dagelijkse boodschappenreizen naar Duitsland aanbieden.

befkoning I | 14-09-13 | 06:10

maar nog wel lekker je geld verdienen in Nederland zeker?
De Treinende Rechter | 13-09-13 | 23:42 |

Nein! Woon en werk al 15 jaar in Duitsland. Nogmaals, Duitsland is zo slecht nog niet, maar in Nederland wordt iedereen al van kinds af aan gebrainwasht dat Duitsland slecht, saai en militaristisch is. Zal wel iets met de 2e wereldoorlog en een paar verloren voetbal WK's te maken hebben, maar op zich is dat natuurlijk een erg bekrompen om door het leven te gaan.

Komt anders eens een lang weekend naar Berlijn, een erg coole, hippe, goedkope, veilige en relaxte wereldstad, iets waar Amsterdam nog een puntje aan kan zuigen.

Xirdalan | 14-09-13 | 05:20

Door server error vele reposts mijn excuses.

Douwe Trant | 14-09-13 | 04:21

met de besparingen om te kopen bij onze buren zijn we er nog niet...: de euro 1000 komt ook nog.

vanvandaag | 14-09-13 | 04:13

Schele Neelie gaat naar verluid ook de mobiele tarieven gelijkschakelen in Europa.
Dan switch ik meteen naar een duitse provider, meer mb's voor je geld en gewoon uit wraak.

Douwe Trant | 14-09-13 | 03:45

Schele Neelie gaat naar verluid ook de mobiele tarieven gelijkschakelen in Europa.
Dan switch ik meteen naar een duitse provider, gewoon uit wraak.

Douwe Trant | 14-09-13 | 03:42

Schele Neelie gaat naar verluid ook de mobiele tarieven gelijkschakelen in Europa.
Dan switch ik meteen naar een duitse provider, gewoon uit wraak.

Douwe Trant | 14-09-13 | 03:40

Schele Neelie gaat naar verluid ook de mobiele tarieven gelijkschakelen in Europa.
Dan switch ik meteen naar een duitse provider, gewoon uit wraak.

Douwe Trant | 14-09-13 | 03:40

Onze staat voelt zich Robin Hood, maar Robin steelt niet van de rijken maar van de de werkenden.
En Robin geeft het niet aan de armen, maar aan de moreel armen. Het is deprimerend en ik mag hopen dat de staat hier iets van oppikt.

Verbelgd | 14-09-13 | 03:26

Iemand van de in Dld. wonende reaguurders ervaring met een flitsboete voor te snel rijden in NL? Wel/niet betalen als je in Dld. woont? Tussen zgn. overtreding en brief CJIB zat maar liefst 4 maanden.

milky bar | 14-09-13 | 02:59

Ik woon in Den Haag. Ga om de drie maanden naar België.
Om Zware van Nelle te kopen. Met de Diesel achter een vrachtwagen hangen, verbruik 1:30. Geen haast dus easy going.
Prijs van Nelle NL: €8.70
Prijs Van Nelle BE: €6.00
Ik haal vijf sloffen: € 300.00
In NL is dat € 435.00. Besparing per jaar € 540.00.
Nog even een terrasje met een lekker Belgisch biertje maakt de dag af.
Boodschappen in de supermarkt zijn daar duurder omdat de BTW in BE daarvoor ook 21% is.

K1100 | 14-09-13 | 02:10

Vandaag nog in Kleve geweest kofferbak vol Bier vlees coca cola en aanverwanten gegooid terwijl de ADAC mijn lekke tankdop fixte. en daarna lekker getankt voor 1.519 (inc 3ct korting omdat ik ADAC lid ben)Had alleen al bij het tanken 44 euro bespaard op benzine en sigaretten

eendagskuiken | 14-09-13 | 01:56

Een fles Cabernet Sauvignon voor 1,39, een Merlot voor 1,69 en een fles rum en een fles wodka voor 4,99. Whahaha, pauper. Zelfs in Duitsland koop je daar geen kwaliteitsdrank voor.

Doldwaas | 14-09-13 | 01:51

boze europaburger | 14-09-13 | 01:04 | + 0 -

Weet niet wat je geslikt/gedronken/gerookt hebt, maar de man van die website heeft ze niet allemaal op een rijtje.
De beste man denkt nog steeds dat Hitler in de bunker zit. Gelukkig heeft Bild wel het belangrijke nieuws: David Hasselhof die verklaart "Ich bin ein Berliner". Weltrusten.

Borrelende Boris | 14-09-13 | 01:43

Als ik dit allemaal lees zou ik haast zelf naar Duitsland verkassen. Enige kutte is de Duitse taal (praat dan nog liever Engels), en de reisafstand naar m'n werk. Volgens mij lachen die duisters ons nu wel keihard uit.

cybernetic | 14-09-13 | 01:20

Volgens de wet zijn we voor de wet gelijk,nou ja behalve dan als dichter bij de Duitse grens woont.Dan gelden een aantal accijnzen niet meer.Ik denk echter niet dat we er meer eurofiel van zullen worden.Weer een echec van het kabinet.

Dolphi | 14-09-13 | 01:19

Geen stijl: hier is hun facebook :
www.facebook.com/pages/PRAVDA-TV-Live...
En hier de website: staatenlos.info/index.php/news
De media wil het niet oppakken enkel Blogs doen vreselijk hun best.

Iedere politieker, ook de nederlandse weten hier en hebben een persoonlijk bericht gekregen om zich te en EU - outen.
Ze zwijgen allemaal.
Het komt Merkel en Wolfgang Schäuble niet zo goed uit, zo kort voor de verkiezingen.
Het hele EU systeem staat op uiteenvallen als het lukt.
Ze hebben al anti- reclame opgetrommeld en op het internet gezet dat dat deze groep bevrijders fake zou zijn.

boze europaburger | 14-09-13 | 01:04

Morgen file richting Kleef. Kunnen de bezoekende reaguurders elkaar op de Olmerstraße 1 ontmoeten.
Kleverländisch is trouwens een soort Nederlands dialect, dus geen taalprobleem.

Uri | 14-09-13 | 00:54

@KingStip | 13-09-13 | 23:20
De reden lijkt mij duidelijk en gevolgen niet te overzien.

toetanchamon | 14-09-13 | 00:53

...? Dat ze nu hier pas achter komen. Doe al jaren de spullen bij onze oosterburen halen. Beter, goedkoper. Ga er zelfs in het weekend lekker zuipen, en eten. Halve liters voor €2.50. En gewoon lekkere Fruh Kolsch. Stukken beter dan dat Heineken, Bavaria of ander pis bier. En ook nog normale vrouwtjes zonder kapsones. En ja 5 min van de grens! Hah! Byebye 010-020

Niet_leden_een_euro | 14-09-13 | 00:50

kan Geenstijl misschien en deelfunctie toepassen voor Facebook, Twitter ... het is een kans om de Duitse EU buldog Martin Schulz te laten bibberen om zijn pluche EU stoel

boze europaburger | 14-09-13 | 00:41

Wat nog niet verteld is zijn de DE wegenbelasting. Voorbeeldje: de wegebelasting voor een audi a4 2,7
diesel kost in NL 1758 per jaar en hier in DE 365 euro wat voor model dat ook is. Criteria zijn cilinderinhoud en co2 emissie. Verzekeringen zijn weer wat duurder. Daar verzekeringverkopers eh, verzekeringsverkopers zijn: goed opletten!!! Tel uit je winst!!!!

namensmijnhond | 14-09-13 | 00:40

Nee niet via verkiezingen ze geloven hun kiesstelsel niet meer. ze zijn te erg bedrogen door hun EU regering.
Brussel zit dat niet lekker de Duitse overheid intimideert maar Rusland, Poetin biedt bescherming zegt hij.

boze europaburger | 14-09-13 | 00:37

@ SyntaxError | 13-09-13 | 23:37

De grenzen tussen landen zijn fiscaal bepaald. Er is geen daadwerkelijk vrij verkeer van goederen. Koop je gloednieuwe auto in Duitsland en je moet hier BPM afrekenen. Het is allemaal EU propaganda.

Douwe Trant | 14-09-13 | 00:36

boze europaburger | 14-09-13 | 00:28
Kunnen ze niet even wachten tot de verkiezingen dan?

Graaf van Egmont | 14-09-13 | 00:33

Alle Europese burgers zijn nu verantwoordelijk voor deze kans voor vrijheid uit de EU. Kom ook morgen naar Berlijn naar het Plein van de Republiek aan de voorkant van de Reichstag om Europa te bevrijden.Vertaal ik even uit het Duits

boze europaburger | 14-09-13 | 00:32

de Duitse bevolking willen zich bevrijden van de Duitse regering die de EU dirigeert.
Ze gaan allemaal naar Berlijn waar de regering is en ze willen deze regering omkiepen, ze moeten verdwijnen desnoods met de hulp van Rusland die de Duitse Burgers hierin steunt.

boze europaburger | 14-09-13 | 00:28

Ik heb met mijn online shop veel Duitse clientèle. Betrouwbare mensen om mee te handelen. Zijn in tegenstelling tot wat men hier vaak denkt zeker net zo op de centen als wij, Vaak nog meer. Pakketjes stuur ik indien mogelijk rechtstreeks vanuit Dld. via DHL.de. verzekerd pakket 5,90 naar heel dld, kost hier binnenland 6,75 onverzekerd. Laatstaan verzekerd van NL ->D
Ik zit dus ook meerdere keren per week in Duitsland, en behalve de normale boodschappen is vooral wijn en gedestilleerd daar gewoon structureel veul goedkoper. De discounters verkopen in tegenstelling tot hier in NL trouwens ook veel merkartikelen.
En ja, eten in Duitsland... Vorige week nog bij een pizzeria goeie pizza gezeten; 4x leuke pizza, wijntje, biertje (nou ja biertje, 0,4l.) en 2x frisdrank. net iets meer als 30 euro. Ben ik hier in hartje NL het dubbele voor kwijt. Weliswaar zit je dan in Dld. bij wijze van spreken wel onder een paar TL's aan het plafond als sfeerverlichting. Dat dan weer wel.

911er | 14-09-13 | 00:25

boze europaburger | 14-09-13 | 00:16 |
Ik kijk naar die site en denk: veel te veel info. Waar moet ik kijken om te zien wat jij ziet? Waar gaat die hele site trouwens over?

Graaf van Egmont | 14-09-13 | 00:23

Ik zit hier helemaal te rillen, van blijdschap of denk ik.

boze europaburger | 14-09-13 | 00:20

ja dat moet echt het gaat ook ons aan het de wereld

boze europaburger | 14-09-13 | 00:19

Nou dat sprookje is straks veel groter, we komen terug in de vrijheid

boze europaburger | 14-09-13 | 00:18

Laat Geenstijl dan even en deelfunctie toepassen voor Facebook, Twitter of noem maar op, dit gaat duizenden keren gedeeld worden wat ik je brom

Rotzak84 | 14-09-13 | 00:18

De Russen willen op de botten van de EU fascisten dansen.
Ben benieuwd of het lukt zich van het Dictatoriale Systeem te verlossen.
Nou dan weg Brusselse baantjes er gaan straks koppen rollen... Heel spannend en spectaculair.
En in het nieuws lees je niks van.http://staatenlos.info/index.php/news

boze europaburger | 14-09-13 | 00:16

Ik vind het overigens schandalig dat we in het Westen van het land zoveel meer (omzet)belasting betalen terwijl de lasten hier al zoveel hoger zijn, en het geld verdiend wordt.

Kan iemand mij nog eens uitleggen hoe dat zat met dat Europese sprookje van de vrije handelsmarkt en de paralelle import?

Ven1V1d1V1c1 | 14-09-13 | 00:16

@ Disemvowel | 14-09-13 | 00:08

Grote dank, onze verzekering heeft de tandartsvergoeding uitgekleed, dus we hebben niets te verliezen.

Ook voor mondzorg dus naar Duitsland!

Douwe Trant | 14-09-13 | 00:15

@Douwe Trant Dochter is bij de orthodontist in Duitsland. Waar de gemiddelde smoelensmid in NL er zo'n 3000 Euro voor durft te vragen zijn wij voor de totale behandeling 1380 Euro kwijt. Voor de tandarts ben je gemiddeld 10% minder kwijt in Duitsland. Als je implantaten nodig hebt is een uitstapje naar Duitsland financieel gezien de moeite waard. Kwaliteit is beter/hetzelfde. Hier in het grensgebied zitten veel NL tandartsen met een duitse praktijk

Disemvowel | 14-09-13 | 00:08

Mensen hier is echt serieus iets aan de gang

De Duitse Burgers krijgen hulp van Poetin Rusland.
staatenlos.info/index.php/news

boze europaburger | 14-09-13 | 00:03

Voor bezoekers van de duitse Aldi: bij de uitgang staat een ontiegelijk lekker wijf met telefoonfoldertjes.

Helaas is ze van karton.

Douwe Trant | 13-09-13 | 23:54

@ Xirdalan | 13-09-13 | 23:30 | + 0

maar nog wel lekker je geld verdienen in Nederland zeker?

De Treinende Rechter | 13-09-13 | 23:42

Duitsland is een leuk land.

3*links=rechts | 13-09-13 | 23:39

@boze europaburger | 13-09-13 | 23:07
Daar zit je dus ook mee .. mensen willen hun dorp, stad, provincie, land, identiteit niet kwijt.
Ik ben een Brabander ... ik geef er niets om maar anderen wel.
Nederland bestaat in mijn ogen al niet meer, want wij zijn allen door politiek gebonden Europeanen.
MAAR door het internet ongebonden wereldburgers ..
Die grenzen .. bestaan slechts in ons referentiekader.

SyntaxError | 13-09-13 | 23:37

Ik steek mijn geld liever in brand dan dat de regering het in zijn grijpgrage klauwtjes krijgt, als ik het kan voorkomen. Dus op naar de Aldi, Lidl, Penny, KK in Deutschland! En tanken.
Het kan nog gekker: sigaretten (bekende merken) kosten hier tussen de 6 en 7 euro, in de Filippijnen 40/50 euroCENT! Dezelfde pakjes godverdomme! Flesje rum, 80% alc. van merk Tanduay "T5" kost ongeveer een euro in Pilipinas, en doet kwalitatief niets onder voor Strohrum - waar je in NL 15 euro voor moet neertellen. Zelfde ervaringen in Oost-Europa meegemaakt. Conclusie: we betalen ons scheel, vooral aan allerlei schandalig hoge accijnzen en meer van die ongein, en bovendien buitensporig veel t.o.v. andere landen. Allemaal door die roversbende in Den Haag.

Lebemann | 13-09-13 | 23:37

doe al jaren boodschappen in die heimat. met dank aan mark en diederik.

bebogard | 13-09-13 | 23:36

ZDEV | 13-09-13 | 21:01 |
en mooie snelle auto's van Duitse makelij voor dezelfde prijs dan hier een Japans koekblik met 20% bijtelling.

Nestorix | 13-09-13 | 23:31

Ik woon alweer bijna 15 jaar in Duitsland, ik kan het van harte aanbevelen!

In Duitsland mag men nog een beetje van het leven genieten, een mooie auto rijden, lekker en betaalbaar in een restaurant eten en in een leuk huisje wonen.

Xirdalan | 13-09-13 | 23:30

@RegseHippie De REWE is vergelijkbaar met Albert Heijn (rood-wit logo). Edeka is zelfs nog een stuk luxer (blauw-geel logo).

Lotus | 13-09-13 | 23:21

In mijn dorp mogen wij niet meer het oud ijzer aanbieden aan ijzerhandelaars, dat is strafbaar voor alle twee. vanaf nu moeten we het oud ijzer aan de gemeentedienst aanbieden.
graag doorklikken / bellen als je buurman toch stiekem het ijzer aan iemand anders meegeeft.
Volgens mij mag je het wel gewoon verkopen voor een eurocent aan de ijzerboer.

boze europaburger | 13-09-13 | 23:21

@seven | 13-09-13 | 23:03
Benieuwd .. Hoe zou jij het aanpakken, in deze tijd waar, door het internet, alle mensen bijna realtime met elkaar in verbinding staan?
We hebben alle regels en verdragen verbrand en we beginnen opnieuw zeg maar.
Of natuurlijk gebruikmakend van bepaalde netwerken/structuren die al bestaan ...

SyntaxError | 13-09-13 | 23:21

@toetanchamon | 13-09-13 | 23:12
Dat heeft dan zijn redenen, niet?

KingStip | 13-09-13 | 23:20

Dit doe ik al jááááááren.

Tante Rikie | 13-09-13 | 23:19

Het zou me niet verbazen als ook de Duitse tandarts goedkoper is. Met de huisarts laat ik het natuurlijk wel uit m'n hoofd: als je ligt te fibrilleren ga je niet op je Notarzt liggen wachten, maar voor periodiek gebitsonderhoud of een brug of kroon zou het je zomaar veel geld kunnen schelen.

Iemand ervaringen op dit gebied?

Douwe Trant | 13-09-13 | 23:18

Angela zegt ook hier dank tegen Mark en Diederik en wenst hen veel succes met het "bezuinigen"
Hahaha, je het plan was dat wij Nederlanders alleen de ellende van de EU zouden krijgen, maar dat het ook voordelen heeft hadden ze in Den Haag niet op gereken. Nog even en dan passen ze de wet aan zodat dit niet meer mag en dan gaan opeens Nederlandse wetten wel boven EU wetten.

Moonwarrior | 13-09-13 | 23:15

Vrije marktwerking zonder grenzen, het failliet van Nederland.

toetanchamon | 13-09-13 | 23:12

SyntaxError

Nivelleren . .. want dat is de richting waarin we gaan.

Klopt helemaal Europa in een dunne eenheidsworst.
Maar die wil, of passen er helemaal niet in allemaal.
Vooral het taalgebruik en het verschil van temperament is zorgelijk voor Brussel
Zeg nooit tegen een Duitser fransman of wie dan ook dat hij hij Engels moet praten

boze europaburger | 13-09-13 | 23:07

Onderin al de Gorbatschow-wodka en de Pasqual-rum gespot. Zeer goed te drinken voor een meer dan schappelijke prijs. De Jelzin (wat het is met Sovjetleiders en wodka, ik weet het ook niet) is af en toe per doos in de aanbieding, nog voordeliger!

Renkum0317 | 13-09-13 | 23:04

Dit is dus juist wat de EU wil, volkeren / mensen zonder enige loyaliteit met de regio cq het land waar ze vandaan komen. Hoe het afloopt met volkeren zonder eigen thuisplek, daarvan is de geschiedenis doorspekt btw.

Een soort uniforme bio-industriële mens die zo efficiënt mogelijk inkoopt en ook daar werkt waar hij/zij t meeste oplevert. Een productietool. En dan hopen dat mensen het bredere plaatje niet zien.

Want die tax komt vd EU nu toch wel via Dld binnen. Verschil is alleen dat winkel en productiewerknemers in Dld 2eur p/u verdienen en grond van die winkelcentra in de periferie maar nabij de NL grens goedkoop is.
Gevolg is ook ontheemding, families waarbij je (toekomstige) kinderen op 1000km afstand gaan wonen en werken voor die 1000euro meer. Uiteindelijk ontstaat er regiospecialisatie. waardoor er meer dan nu complete specialisme en sectoren uit een land verdwijnen waardoor nog meer arbeidsmigratie nodig is, want als wat waar je goed in beent niet nabij is verhuis je. Dus niet alleen de koop, maar ook de productie en het onderzoek en die gespecialiseerde universiteit vertrekken mee.

Kortom toenemende afhankelijkheden tussen landen, meer import&export en das niet risicoloos, kijk een beetje wat de banken met de euro nu al ondervinden.
Het tendeert ook meer naar monopolievorming. Ipv tig regio's waar men goed is in de productie&onderzoek van iets en die met elkaar concurreren ontstaat voor iedere economische activiteit 1 (monopolistische) regio.
Nou is specialisatie oké, maar voor economisch optimale specialisatie zijn volgens onderzoeken niet meer dan 7mln mensen nodig. De omvang van een klein land of metropool dus. Het is de vraag of je voor bv , meest sprekende voorbeeld, de voedselproductie, 100% afhankelijk wilt zijn van een -land- mega bedrijvenpark 1500km verder. Een probleem daar is meteen een crisis in de hele voedselvoorziening.

seven | 13-09-13 | 23:03

@ren-forrest-ren-e | 13-09-13 | 22:54
Zou dat kunnen ja:
Ik rijd met een (gekoeld)vrachtwagentje naar Duitsland om voor mijn "vrienden" boodschappen te doen.
Zij betalen mij de boodschappen + een "vrijwillige onkostenvergoeding" (daar zit mijn belastingvrije winst, want gift)?
Overwegen waard :)

SyntaxError | 13-09-13 | 23:01

@bellabella
Om het eens heel Hollands te zeggen, dan rot je toch lekker op ?

Shareholder II | 13-09-13 | 23:00

1x boete omdat je met 20 liter brandstof achterin wordt gesnapt en onze Staat heeft dat wat kwijt was gegaan weer terug.

Andersom dag | 13-09-13 | 23:00

@ fail | 13-09-13 | 21:18 | + 24 -
Ach, ja kan hem een wijze NSB'er noemen, maar hij duidt wel 2 dingen aan die in dit land structueel fout zitten.
Het Marokkanenprobleem en de crisis, waar Duitsland al weer half uit is en waar wij dieper dan ooit in zitten.
Maar goed, je mag dingen niet benoemen hier, aangezien tere zieltjes zoals die van jou meteen gekrenkt worden.

klapmongeaul | 13-09-13 | 23:00

Net als Schotten zijn het...

Igor.The.Horrible | 13-09-13 | 22:59

Vanmiddag weer in Duitsland geweest.
Nog een doosje cheap ass wijn gekocht.
1 euro per fles" Ungarische Mädchentraube"
Smaakt nog goed ook.

Haloef | 13-09-13 | 22:59

@ Supermatthijs | 13-09-13 | 22:49

Geef me maar het adresje in Goch, als ik er dan toch winkel doe ik dat er ook nog even bij. Zal ik ook voor jou reserveren? Op mijn kosten natuurlijk.

Douwe Trant | 13-09-13 | 22:58

Wat een BS! Klinkt leuk, maar werkt niet.
Als er minder inkomsten zijn, wordt er wel weer een belasting verhoogd of zelfs een hele nieuwe belasting bedacht.

Voorbeelden:
- Grenspasseertax: geïncasseerd via automatische kentekenregistratie
- Grensprovincietax, om het voordeel van de grensbewoners te nivelleren
- en ga zo maar door...

WhisperNeko | 13-09-13 | 22:58

WOW! da's goeiekoop! Ga ik morgen ff fijn voor in de file gaan staan!!!

De Treinende Rechter | 13-09-13 | 22:57

Volgens wiki is het gemiddelde maandelijkse inkomen in Duitsland zelfs 194 euro hoger:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_countrie...
Huizen en grond zijn ook maar een klein beetje goedkoper dan hier:^^
www.funda.nl/europe/duitsland/
==
Dat "Nivelleren" (iedereen in europa zelfde (gemiddelde) salaris, alles even duur etc.) gaat hoe dan ook op deze manier niet werken, met zulke grote verschillen (niet alleen vergeleken met duitsland, heel europa doel ik op (zie eerste link).
Rutte en von Rompuy luisteren jullie even mee?
Dat gaat alleen lukken als het financieele/economische stelsel, waarvan de waarde ook berust op uitgeleend geld, rente, toekomstvoorspellingen en geloof/vertrouwen, (gecontroleerd) afgebroken word tot het niveau dat "het geld" de waarde heeft die representatief is aan het totaal aan "tastbare" zaken en diensten. Recource based heet dat geloof ik.
Daar komt bij dat de grenzen moeten verdwijnen en de markt ook echt vrij moet zijn. Geen import kosten, en geen extra plaatselijke belasting etc.
Het kan mischien ook best leuk zijn zo'n europa, ons europa.
Maar een stellete EIGENPIJPENDE KLEPTOCRATEN
zitten hun uigewoonde reedt af te vegen met ons briefgeld. Die lui weten dat het kaput gaat en graaien wat er te graaien valt zolang het nog kan ...
Duss, ga vooral boodschappen doen in Duitsland nu het nog kan.
Heb je geld over? Kijk eens naar grond en vastgoed in het oosten van Europa, zeer betaalbaar.
Nivelleren .. doe er je voordeel mee .. want dat is de richting waarin we gaan.
Of heb ik het nu helemaal mis?

SyntaxError | 13-09-13 | 22:55

BellaBella | 13-09-13 | 22:52 | + 0 -

Het zal u vast pijn doen om te zien dat het voornamelijk de "linkse" broeders zijn, die nog boodschappen in Nederland doen.

Borrelende Boris | 13-09-13 | 22:54

Er komen binnenkort vast wel boodschappenbedrijfjes die het voor dure Nederlanders als ik voor me willen doen in Duitsland.

ren-forrest-ren-e | 13-09-13 | 22:54

Wat een geweldig item. Heerlijk terug nivelleren wat een feest, vierdubbel op met die prijzen

boze europaburger | 13-09-13 | 22:54

Tussendoor tip voor de thuis-sleutelaars.

Auto en motor onderdelen zijn meestal ( lees, bijna altijd ) ruim 50% goedkoper in duitsland..
Tel daar de porto bij op, en je bent zelfs al met een paar remblokken goedkoper uit. ( gewoon ebay.de, niet lastig doen )
Meestal heb je het met 2 dagen in huis, sneller als de gemiddelde webshop in nederland.

( duur merkgereedschap kan je hier ook prima aanschaffen voor +- 70% van de nederlandse prijs, of kijk eens op de engelse ebay ( ebay.co.uk ) .
Amerika is dan wel nog wat goedkoper, alleen zit je met de invoer kosten vaak.

LED verlichting voor in huis? ... japan / china .. Oh, en voor de verbouw-bende.. kijk gerust ook in duitsland..
Beetje slim shoppen, naai je ze lekker mee in den haag, en goed .. zeer goed voor je eigen spaarpotje

Stefannn | 13-09-13 | 22:52

Ik word *zo-verdrietig* van alle reacties hier(!). Is dit 'mijn volk'? 'Ik doe graag boodschappen bij de Lidl in duitsland, f*ck Mark Rutte'. Dames en heren, ik heb afscheid van u genomen. U bent het nog geen mil-li-se-con-de waard om voor te vechten. Ik ben het eens met onze politici, die ik meegeef dat ze dat eerder inzagen dan ik dat deed. Beter laat dan nooit: u bent het niet waard. Mijn hart huilt, maar het is niet anders. So be it.

BellaBella | 13-09-13 | 22:52

Roscoo1963 | 13-09-13 | 22:49 | + 0 -

Dat willen ze hier niet horen. Ze willen alleen maar horen dat alles hier slecht is en duur en overal anders alles beter is. Begrijp dat nou !

Supermatthijs | 13-09-13 | 22:51

Prima als je naar Doitsland of Belgica rijdt voor alles behalve drugs. Maar geloof mij, onze roverheid laat zich niét overtuigen door het volk. Never. De roverheid voelt zich bij dezen hooguit meer gesterkt om star voet bij stuk te houden. Al sterven de bejaarden op straat door tyfus van luierbacillen. Men haat u. Buigen zult u.

Shareholder II | 13-09-13 | 22:50

Wel gek om te zien dat die Duitsers weer naar Nederland komen om hier koffie en blikjes frisdrank te halen. Ik was laatst in Venlo en daar is een winkel waar het personeel je in het Duits aanspreekt. De klanten gaan er met karren vol blikjes cola en koffie de deur uit. Lange rijen voor de lift van de parkeergarage.

Roscoo1963 | 13-09-13 | 22:49

Douwe Trant | 13-09-13 | 22:47 | + 0 -

En ook daar voor ben je normaal gesproken bij duitsers aan het juiste adres.

Supermatthijs | 13-09-13 | 22:49

Overigens wordt Duitsland pas echt leuk voorbij Frankfurt: Freistaat Bayern.

Gelukkig is plankgas langs Worstenburg und Schweinvoort fahren mogelijk.

Bo Dreksma | 13-09-13 | 22:49

Ignatius Barracuda | 13-09-13 | 21:19 | U stond op -37. Ik heb er -36 van gemaakt. Wat ik zoooooooo verdrietigmakend vind is dit: ik heb nu de-fi-ni-tief afscheid genomen van 'mijn volk'. Ik heb er decennia tegen gevochten, maar: niet alleen is dit land morsdood, het volk is het ook. Je moet niet vechten voor dit. Je moet maken dat je weg komt. Run for the gate. Er is niets veranderd, iedereen zit nog steeds bij het verzet.

BellaBella | 13-09-13 | 22:48

@Supermatthijs | 13-09-13 | 22:43

Persoonlijk prefereer ik het vuurpeloton.

Douwe Trant | 13-09-13 | 22:47

En vergeet vooral niet de duitsche restaurants: Schnitzel + champ.saus + friet + salade + voor 7,20

toonbeeld | 13-09-13 | 22:47

Als we alleen al ons kabinet konden inruilen voor tweede rangs deelstaat regenten van onze oosterburen, dan waren we al beter af. Wat zeg ik, zonder kabinet waren we allemaal al een stuk rijker en gelukkiger!

Rommelende Onderbuik | 13-09-13 | 22:46

Wanneer komt er nou godverdomme eindelijk eens een opstand?
Nietvoordekat | 13-09-13 | 21:11 |
*
Gek genoeg lees ik deze wanhoopskreet al jaren op de GS, maar als ik de mensen uitnodig voor echte actie dan geeft niemand thuis...
Maar goed, jullie hebben je kans op de 21e bij Gekke Geert. En dan blijf ik maar eens lekker thuis.

Zure Sigaar | 13-09-13 | 22:44

Ach, weet u: ook hier zijn de josties weer eens, opnieuw, in de meerderheid. Ik had u al eens verteld over de 90-95%. Welnu, als iets daar weer eens een treffend voorbeeld van is, dan is het dit. U, klap,- klink- en linkjosties denkt toch niet serieus dat het de haagse regenten ook maar een *biet* interesseert wat u doet? *Want*: alles wat u en uw nageslacht niet afdraagt wordt *bijgeleend*, met *samengestelde intresten*. Die euro die u denkt te besparen betalen *uw kinderen* terug. Kent u the power of compound intrest? Die euro van u nu is 4 euro als uw 'spruitjes' groot zijn. Dat hebt u goed gedaan, uw nageslacht zo vernachelen. De domheid regeert in dit land. Het zou u gesierd hebben als u opgestaan was tegen, in plaats van de mensen *over uw landsgrenzen* te spekken. Begint u maar vast te klikjostie-en, 90-95%.

BellaBella | 13-09-13 | 22:43

@Supermatthijs | 13-09-13 | 22:34 |

Klopt, en ze zien de ramp nog niet aankomen, maar net als in Gb gaat het een zware tol eisen, m.n. voor de zware industrie.
Het zal de welvaart in Duitsland doen afnemen.

Persoonlijk hoop ik dat m'n inkopen aldaar dan nog goedkoper worden.

Douwe Trant | 13-09-13 | 22:42

Bakito | 13-09-13 | 22:33
O ja, waar supermarkten hun neus voor ophalen, wordt gekocht door marktkooplieden.. Eetze!

Ommezwaai | 13-09-13 | 22:40

Tja, voor mij is het 200 km heen en terug maar we maken er meteen een lekker dagje uit van. Shoppen in Bocholt en dan ergens lekker lunchen, voor 10.50 een grote schnitzel met gebakken pieppers en groente en dan naar de Real voor de boodschappen en op de terugweg nog even de tank vol gooien. Je lacht je lul uit je broek. Voor mensen in Zeeland, Brabant en Limburg is Belgie dan weer interessant. Daar pleur je je tank vol voor 1.52.

Roscoo1963 | 13-09-13 | 22:38

Bakito | 13-09-13 | 22:33
Geen idee.. Wat is Twitter?
Bij ieder bericht van Greetje krijgt u een strakke plasser.
Uw volgende tegels gaan vast en zeker over het Stormfront en de KKK?
Ik ben niet goedgelovig, de man werkt al jaren niet meer voor de Lidl (dus hij hoeft dit niet te melden), maar koopt nu je reinste meuk in voor supermarkten waarin u uw karretje voortduwt.

Ommezwaai | 13-09-13 | 22:37

Jammer, 286km en ruim 3 uur rijden voor mij, dan maak ik toch de Nederlandse staat en bedrijven maar blij.

Gadget | 13-09-13 | 22:37

Oeps.

Moet naar bed. Morgen heel vroeg naar de markt: brood, kaas, vis, groente, fruit en nog veel meer. Scheelt de helft met de Appie. Doei!

Bakito | 13-09-13 | 22:36

Ondertussen wacht ik rustig af tot het eerste, met 50 jerrykans gevulde karretje van een benzinetoerist kabloewie gaat.

Djong | 13-09-13 | 22:35

@supermathijs: *proest* jij denkt dat het inkomen jn duitsland lager ligt..

sneakybastard | 13-09-13 | 22:34

Douwe Trant | 13-09-13 | 22:32 | + 0 -

Duitsland is ons ver vooruit in groene stroom.

Supermatthijs | 13-09-13 | 22:34

Ommezwaai | 13-09-13 | 22:30 | + 0 -
Een slager die zijn eigen vlees keurt. Wat ben je toch goedgelovig.

Heeft Geert nog getwitterd?

Bakito | 13-09-13 | 22:33

Zelfs als 020 ingezetene vind ik het prachtig om boodschappen te doen in Duitsland. Als was het maar om straffeloos de 210km/h aan te tikken. Bijkomend voordeel van goedkoop tanken en boodschappen doen is mooi meegenomen.

Bo Dreksma | 13-09-13 | 22:33

@ wortelstamp | 13-09-13 | 22:05
Ook ik winkel vaak in Goch: Lidl, Aldi, Kaufland, Action. Zouden meer mensen moeten doen. Schoenen zijn trouwens ook goedkoop in Duitsland. Prima bereikbaar via de snelweg (i.t.t. Kleef).

En voor iedereen die dat landverraad vindt:ik betaal graag zo min mogelijk mee aan kansloze subsidieprojecten waar ik ongevraagd toe gedwongen wordt.

Dus Haagse bloedzuigers: flikker maar op met jullie subsidies op windmolenparken, zonnepanelen, zielige mensen en andere waanzin.

Douwe Trant | 13-09-13 | 22:32

Nog een voordeel is dat als we alle poen in Duitsland uitgeven er voor de Roemenen en Bulgaren niets meer te rollen valt.

Rest In Privacy | 13-09-13 | 22:32

Graaf van Egmont | 13-09-13 | 22:04 | + 0 -
Zonder meer mag u dat. U mag vervolgens ook jammeren over faillissementen, werkloosheid en een dysfunctionerende overheid. Het is echter zo lastig te rijmen.

Ignatius Barracuda | 13-09-13 | 22:32

@Supermatthijs | 13-09-13 | 22:31
In het geven van onderwijs zijn ze in ieder geval beter dan wij.

CoJoNes | 13-09-13 | 22:32

Ven1V1d1V1c1 | 13-09-13 | 22:24 | + 0 -
Dat komt omdat vervoer over water stukken goedkoper is dan over land.

Bakito | 13-09-13 | 22:31

Ik tank ook steevast in Duitsland. En ze hebben Ice tea peach met prik.

Not Muhammad | 13-09-13 | 22:30

Bakito | 13-09-13 | 22:23
Ach, u onwetende..
Goedkopere levensmiddelen betekenen niet per definitie slechte levensmiddelen.
Daar kan ik u nog wel een lesje in geven.
Bij toeval heb ik een relatie die in Duitsland een van de hoofdinkopers geweest is bij de Lidl.
Neem van mi aan dat de kwaliteitsstandaarden zeker net zo -zo niet hoger- hoog ligger als hier in Nederland.

Ommezwaai | 13-09-13 | 22:30

Dank je wel Pitsteen ! Want als ik hier niet naar de Lidl ga, ga ik er ook niet voor doorrijden, natuurlijk !

RegseHippie | 13-09-13 | 22:29

@Graaf van Egmont | 13-09-13 | 22:13
Zit iets in, ik voel me ook redelijk verdrietig nu.

Wolveshead | 13-09-13 | 22:27

i-Wonder | 13-09-13 | 22:20 | + 0 -
Vindt ie wel mooi die Bakito... Rusland.
De communistische spirit waart daar immers nog rond.
Rusland, Noord-Korea en Cuba, dat zijn wel zo'n beetje zijn heilstaten.

Ommezwaai | 13-09-13 | 22:26

Sommige Nederlanders zijn Nederlandser dan zij ooit zullen toegeven... Verbijsterend.

Ignatius Barracuda | 13-09-13 | 22:25

i-Wonder | 13-09-13 | 22:20 | + 0 -
Daarom wordt de kaart van Afrika in atlassen altijd bewust kleiner geprojecteerd: dat is puur om die mensen arm en dom te houden.

Bakito | 13-09-13 | 22:25

Die Aldi op het industrieterrein in Kleve is trouwens een bezienswaardigheid op zich. Als je niet snel genoeg je boodschappen in het wagentje gooit, duwen ze net zolang totdat ze vanzelf in de kar vallen. Tot zover de Duitse klantvriendelijkheid.

Borrelende Boris | 13-09-13 | 22:24

@Bakito | 13-09-13 | 21:02
Moet je toch eens uitleggen hoe dat wat binnenkomt via de Rotterdamse haven goedkoper kan zijn in Duitsland vanwege minder 'transportkosten'.

Ven1V1d1V1c1 | 13-09-13 | 22:24

Ommezwaai | 13-09-13 | 22:16 | + 0 -
Het gaat me niet om de prijs, maar om alle smaak- en kleurstoffen en andere ziekteverwekkende toevoegingen in de goedkope meuk van die winkels.

Ik vind het vrij pathetisch om een paar dubbeltjes te bezuinigen op een kar boodschappen, terwijl je gezondheid daarmee op het spel wordt gezet.

Bakito | 13-09-13 | 22:23

Spoedig worden grenscontroles weer ingevoerd....... Opstelten regelt dat wel......

Frank1387 | 13-09-13 | 22:22

Graaf van Egmont | 13-09-13 | 22:19
Yep..
Ik heb zo'n proleten-koffiemachine die zelfs zijn boontjes maalt en zo.
De bonen van de Lidl zijn gewoon de allerbeste, bovendien verpakt inzakken van 1 kg. Kun je gewoon een maand ongegeneerd koffie van zuipen.

Ommezwaai | 13-09-13 | 22:22

@Erik de Belg | 13-09-13 | 22:12
Ik weet dat het verschil tussen procenten en procentpunten niet meer geleerd wordt in het Nederland.

CoJoNes | 13-09-13 | 22:21

@Bakito | 13-09-13 | 21:53
Ben jij wel eens in Rusland geweest?, Veel groter dan Australie en veel goekoper.

i-Wonder | 13-09-13 | 22:20

@Erik de Belg | 13-09-13 | 22:12
Oh ja? Tax rate on consumption in Duitsland 20%, in Nederland 26%.

Da's bijna 30% vriend.

CoJoNes | 13-09-13 | 22:19

Ommezwaai | 13-09-13 | 22:16 |
Ik vind de Lidl hier in Frankrijk ook beter dan de Aldi. Ligt toch aan het concept denk ik. Lidl heeft zowaar ook gewoon A-merken in het assortiment.

Graaf van Egmont | 13-09-13 | 22:19

Ga jij over de grens... gaan wij lekker de 23% toch invoeren. Boontje komt op zijn loontje. Blijf je gaan pakken we de toeslagen en andere meuk aan. Betalen zal je slaaf!

sickstyle | 13-09-13 | 22:19

Ik zeg: boodschappentrips gaan heel groot worden bij de dagjestours.

Snorry! | 13-09-13 | 22:17

Bakito | 13-09-13 | 22:04
Niets mis met de kwaliteit van de Lidl als de Aldi.
De meeste A-merken produceren gewoon voor de Lidl, alleen de Lidl plakt er een ander etiket op met dito prijskaartje.
De Lid schat ik overigens hoger in qua kwaliteit dan de Aldi, maar dat is persoonlijk.
Betalen jullie maar lekker het volle pond, socialistische vrienden!
.
N.B. Blijf uit de buurt van Parsons, anders ga ik hele lelijke dingen tegen jullie zeggen!!!

Ommezwaai | 13-09-13 | 22:16

Geen idee welke folders GS vergelijkt maar hier staat de parkeerplaats van de lokale Jumbo elke dag vol met Duitsers...
Ohja dit is buiten de DM voor al uw drogisterij spullen, die zijn echt belachelijk goedkoop in duitsland.
Verder zijn de dagelijkse boodschappen absoluut niet goedkoper op wat specifieke vooral suiker en alcoholhoudende rotzooi na.
Wellicht dat hier enkelen lidl met lidl aan het vergelijken zijn.

BerendB | 13-09-13 | 22:16

L.ul | 13-09-13 | 22:13 | + 0 -

Koop een nieuwe auto. Een bestelbusje. Mark blij, jij blij, Duitsland blij.

Borrelende Boris | 13-09-13 | 22:16

Kaosu | 13-09-13 | 22:13
Dan fiets je toch even om. Lui varken!

Graaf van Egmont | 13-09-13 | 22:16

L.ul | 13-09-13 | 22:13 | + 0 -

Koop een nieuwe auto. Een bestelbusje. Mark blij, jij blij, Duitsland blij.

Borrelende Boris | 13-09-13 | 22:16

Fraulein, wo gibst die judenküchen?

Tsjernodebiel | 13-09-13 | 22:15

Erik de Belg | 13-09-13 | 22:12 | + 0 -

Dat zijn geen feiten, alleeh zulluh, hooguit een mening.

Supermatthijs | 13-09-13 | 22:14

Helaas is het vanuit Den Haag niet rendabel om naar Duitsland te rijden. 300 km naar Kleve op en neer, pakweg 40 euro aan benzine. Je bespaart dus niets, je naait alleen Rutte, wat natuurlijk ook wat waard is. Misschien is carpoolen een optie?

L.ul | 13-09-13 | 22:13

Ik voel een schisma opkomen tussen de panelen. Tussen de Cans' en cannots'. Zeg maar de gasten die lekker warm, knus tegen de grens gevleid liggen en de mense die eerst 120 km moeten rijden om dit paradijslijke oord te kunnen verlaten.

Graaf van Egmont | 13-09-13 | 22:13

Ik heb al 2 tanks benzine gespaard in Belgie dit jaar. Ik haal zelf mijn Kok-kwartjes wel weer terug.

j0shua | 13-09-13 | 22:13

Bluto Blutarsky | 13-09-13 | 21:46 |
ik doe bijna dagelijks m'n inkopen bij de kaufland (3 minuten fietsen), maar 99% van het bier is niet te zuipen. voor goed bier moet je in Belgie zijn.
En groente/fruit is gewoon niet zo vers als in NL.

Kaosu | 13-09-13 | 22:13

Hé Brutus, is viagra ook goedkoper bij de moffen ?

Supermatthijs | 13-09-13 | 22:12

@Supermatthijs | 13-09-13 | 21:42
Het gemiddeld inkomen in Duitsland ligt op 32500, in Nederland op 33000
De belastingdruk in Duitsland ligt ruwweg 15 - 20 % lager.
En nu nog een keer, smerige socialistische newspeaker.
CoJoNes | 13-09-13 | 21:44 | + 8

Rutte is een lul, Samson is een klaploper. Dat zijn feiten. Jouw stelling echter niet. Nederland ligt op vrijwel gelijk niveau met Duitsland: epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PU...

Erik de Belg | 13-09-13 | 22:12

Gelukkig hebben Mark en Diederik nog een lekker vet spaarpotje (de pensioenen) waar ze eventueel een flinke greep uit kunnen doen bij tegenvallende accijnsinkomsten.

Borrelende Boris | 13-09-13 | 22:12

En zodra de wensen van de reaguurders hier uitkomen kunnen we dit scenario dus vergeten.

ZwarteKater | 13-09-13 | 22:10

@wortelstamp
Irrland is inderdaad wel heel tof. Volop kinderplezier de hele dag lang voor 5 euro en gratis parkeren. Consumpties 1 euro en friet 1,50. BBQ-plekken volop (honderden!) door het hele park. Geweldig concept, kinderen vinden het veel leuker (want minder passief en gemaakt) dan de Efteling.
Ik vind het ook leuker, want het kost me 8 x minder dan de Efteling.
En 2 km van de Nederlandse Grens.

du Roi Soleil | 13-09-13 | 22:10

Beunhaas geld opmaken in DEUTSCHLAND!!!.

Funk you Spekman . Kut pvda

zwartgeldisfeest | 13-09-13 | 22:08

Bakito | 13-09-13 | 22:04 | + 0 -

Zeker, ik probeer alleen via een u bocht Parsons het land uit te krijgen Zie dat als een hobby.

Supermatthijs | 13-09-13 | 22:06

Morgen weer lekker naar Kaufland in Goch. 10 plakken gesneden kaas 1,10 / vergelijkbare kwaliteit hier 2,50. Uit NL geimporteerde komkommer 0,45 / bij Plus in de aanbieding voor 0,69(?). Uit NL geimporteerd bakje champignons scheelt dubbeltjes. 1 kg wortelen minder dan 1 euro. 8 afbakbroodjes 0,70 / hier minimaal 2,00. Zak tostibrood 0,50. 10 afbakpretzels 1,00 / hier niet verkrijgbaar. Snoeptomaatjes 0,99 / hier 2 euro. Fles echte cola scheelt dubbeltjes tot een euro. Slof Marlboro scheelt 8 euro (!). Brandstof stukken goedkoper. Fles Nivea zonnebrand kan zomaar 8 euro schelen (!). 1 kg rijst 1 euro. 1 liter slobberwijn 1,90 / hier plm 4 euro. Fles drinkbare apfelkorn 3 euro. Jagermeister scheelt minimaal enkele euro's. 10 plakken prima ham 1,20 / hier zeker het dubbele. Eetbare pizza 1,24 / hier zeker het dubbele. Waspoeder scheelt euro's. Kilo ingevroren vis scheelt een paar euro. De besparing wordt doorgaans gevierd met een lekker Duits broodje schnitzel voor 2,50. Personeel dat doorgaans minder hooghartig is als we hier gewend zijn. Keukenspullen laten liggen, deze zijn wel duurder. Goedkope C&A met kinderafdeling om de hoek (wordt ook niet opgedoekt zoals wel geleidelijk gebeurt in NL). We wonen 20 km van de grens en incl de autokosten is het uitstekend te doen. Als je van verder komt: laad idd je auto zo vol mogelijk en neem de buren mee. Of ga een dagje met de kids naar Irrland (300 ha)voor 5 euro pp, ijsje 1 euro, friet 1,50. Helaes pindakaas.

wortelstamp | 13-09-13 | 22:05

Tochtstrip | 13-09-13 | 22:02 | + 0 -
Wat doe jij met je neven? Viespeuk!

Bakito | 13-09-13 | 22:05

@super
Goddamnit!

Jim Lovell | 13-09-13 | 22:05

@Bakito | 13-09-13 | 22:04
Homo!

Jackanders | 13-09-13 | 22:05

Ignatius Barracuda | 13-09-13 | 21:56
Dat is nou al de tweede keer dat je je punt probeert te maken. Mogen we als Nederlandsch Volk misschien zelf uit maken waar we de erwtjes halen?

Graaf van Egmont | 13-09-13 | 22:04

@Supermatthijs | 13-09-13 | 21:49
Dat inkomens hier hoog zijn zegt geen reet natuurlijk.
Wat er overgehouden wordt is wat telt, en daar doen alle omringende landen het huiswerk dus beter.

Jackanders | 13-09-13 | 22:04

@Supermatthijs
Hee pik, laat je niet zo opnaaien hè door die gasten uit het Aldi- en Lidl-segment. ...

Wij twee weten wel beter toch?

Bakito | 13-09-13 | 22:04

zwellevertje | 13-09-13 | 21:55 | + 0

Dat is lastig. Maar de over de grens kopen gebeurd al zolang als ik leef. Er zijn ook jaren waarin de Duitsers naar Nederland komen om in te slaan omdat er dan de omgekeerde situatie bestaat.

Askeladden | 13-09-13 | 22:03

Ik woon er al, sinds ruim een jaar! 700 m2 woonruimte voor 200 euro, nevenkosten 150 pmnd. Stukje grond erbij, leuke moestuin. Prachtige natuur, ruimte en geen recessie!

Tochtstrip | 13-09-13 | 22:02

@Desmoulins | 13-09-13 | 22:00

Excuses, bijna 7.000.
Nog veel te veel...

Desmoulins | 13-09-13 | 22:02

Jim Lovell | 13-09-13 | 21:58 | + 0 -

Dat had je nou niet moeten zeggen:

youtu.be/wxT83GOCwyk

Supermatthijs | 13-09-13 | 22:01

@Supermatthijs | 13-09-13 | 21:53

Ik wil best dat laatste beetje spaartegoed dat mij nog rest schenken om dat eindeloze, domme geblaat niet meer te hoeven lezen.
Een andere mening is uitdagend en nodig voor het debat, u bent slechts een maatschappelijke mislukking die op GS is beland om nog enigszins in de waan te verkeren dat u meedraait en een bijdrage levert aan onze samenleving.
Werkelijk waar, bijna 40.000 reaguursels zonder enige inhoud. Ga je schamen.

Desmoulins | 13-09-13 | 22:00

Een mof blijft een mof, affengeil.

Jim Lovell | 13-09-13 | 21:58

Parsons | 13-09-13 | 21:56 | + 0 -

Ik doe niet kinderachtig, de eerste 200 euro zijn van mij.

Supermatthijs | 13-09-13 | 21:58

Biedt Nederland nu maar gewoon aan als Bundesland bij Merkel.
Dan zijn we niet meer te klein op het wereldtoneel en zijn we meteen af van Brussel en alle hypocratie, bemoeizucht en kosten die daarmee gepaard zijn.
En de Niewe Duitse Burger (uit de Westmark) kan betaalbaar wonen, goedkoop autorijden, betaalbaar drinken en hoog kindergeld vangen.
De Duitsers zullen ook wel blij zijn met Rotterdam als nieuw grondgebied.

du Roi Soleil | 13-09-13 | 21:57

Alles, behalve mijn ziel verkopen aan de moffen. Je kunt jezelf tot het kansloze paupervolk rekenen als je naar de supermarkt in Moffenland gaat. Laat staan de Aldi of Lidl.
Ga dan meteen door naar de voedselbank. Of stop er gewoon mee.

Optelsommetje | 13-09-13 | 21:57

@Supermatthijs | 13-09-13 | 21:53
Wat denk je zelf, liegende roodnek?

Parsons | 13-09-13 | 21:56

Helpt elkaar, koopt Duitsche waar!

Fijnstoffer | 13-09-13 | 21:56

Wat een zwakheid en opportunisme onder vele zielepoten hierboven. Voor een paar centen voordeel de grens over rijden en daarmee het NL MKB slopen en vervolgens roepen dat het allemaal aan die kloteoverheid ligt. Als je voor die paar tientjes minder in Dld je boodschappen moet doen, ging het zonder die overheid ook al niet goed met je. Jankerds!

Ignatius Barracuda | 13-09-13 | 21:56

Je zult maar pomphouder in de grensstreek zijn.....
Of slijter....

zwellevertje | 13-09-13 | 21:55

@Einde van de Domheid | 13-09-13 | 21:18

De EU zal nooit functioneren. Er is geen 'wij' gevoel.
De natiestaat is het enige antwoord, of schaalverkleining maar een top-down vergroting is een schandelijke misvatting. Samenwerking oké, annexatie nee!

Desmoulins | 13-09-13 | 21:55

Parsons | 13-09-13 | 21:48 | + 0 -

Ja, wanneer ga je weg hier ? Alles is toch zo slecht en overal waar je kijkt moslims. Moeten we geld gaan inzamelen ?

Supermatthijs | 13-09-13 | 21:53

Bennie Wijs | 13-09-13 | 21:29 | + 6 -

Ben je wel eens in Australië geweest?

Dat is duur! Terwijl het qua oppervlakte veel groter is dan Duitsland, dus dat argument slaat als een tang op een varken.

Bakito | 13-09-13 | 21:53

Ik raas regelmatig over 's reichs autobahnen, en ik moet me gewoon beheersen om niet bij iedere raststätte even te stoppen. Geweldig land. En gewoon sterke drank te koop bij de pomp hé, geen gezeik. En, heel bijzonder, de politie komt gewoon als je ze belt. En lijkt daadwerkelijk geïnteresseerd in je huilverhaal("Ich weiss auch nicht agent. Ich fahrte nur zachtig und denn plutz lag mein caravan auf die seikant.")

VanBukkem | 13-09-13 | 21:51

Werk in NL, maar ben 5 jaar geleden van Landgraaf verhuisd, 3km verderop naar D. Goedkope auto, zogoed als geen wegenbelasting (400 euro per jaar voor een 2.4 Diesel). Grond koop je voor nog geen 100 € /m2. Gemeentelijke belastingen zijn een lachertje. Horeca is nog betallbaar (voor 50€ kun je goed eten & drinken..... met z'n tweeën) Zaken zijn nèt wat beter geregeld. Heb er geen spijt van.

TweetyV6 | 13-09-13 | 21:51

Zo, morgen ook maar weer eens boodschapjes doen bij dezelfde Kaufland in Kleve. Alleen de Nederlandse bakker krijgt morgen een bezoekje. Armer randstadmensen, het wonen is er duur, het eten is er duur, het parkeren is er duur en de Duits/Belgische grens is te ver weg.

Askeladden | 13-09-13 | 21:51

Ach kijk, naar oud socialistisch gebruik laat @Supermatthijs | 13-09-13 | 21:43 de treinen alweer rijden.
Socialisten zijn de kanker van deze wereld.

CoJoNes | 13-09-13 | 21:50

@Supermatthijs | 13-09-13 | 21:33
Zonder fiscale unie kan een muntunie niet bestaan.

Verder nog vragen?

Parsons | 13-09-13 | 21:48

@No Mames | 13-09-13 | 21:36 | + 1 -
Precies.
Hier gaan bedrijven, instellingen, ZZPers en burgers kapot, heel NL steekt zich nog dieper in de schulden die moeten worden afgelost via de fiscus en 1600 km verderop in Europa wordt ons gemeenschapsgeld weggeven en vreten ze er goed van. Het wachten is op de bouw van een nieuwe wereldhaven in Portugal of Frankrijk van Hollandsch gemeenschapsgeld, zodat Rotterdam beconcurreerd kan worden. Toppie.

michello | 13-09-13 | 21:47

@CoJoNes | 13-09-13 | 21:44
Ja hallo, niet met keihard kloppende cijfers komen hè.
Da's nie eerlijk.

Jackanders | 13-09-13 | 21:47

@Kaosu | 13-09-13 | 21:20
los van de tijd heb je in .de gewoon nog kwaliteit in de supermarkten. Gewoon 3 meter schap met allerlei verschillende ketchup en curries ipv de keuze uit Heinz en ah huismerk.Idem voor andere zaken, zoals bier & fris. Bij Kaufland is de drank afdeling net zo groot als een gemiddelde buurtsuper hier.
Het ontbreekt me helaas aan de factor tijd anders zou ik vaker naar .de rijden voor mijn boodschappen, om het geld gaat het me niet eens.

Bluto Blutarsky | 13-09-13 | 21:46

@krem | 13-09-13 | 21:42
Reiden?

necrosis | 13-09-13 | 21:46

Und du kannst da auch noch Punika kaufen!

GSimam | 13-09-13 | 21:46

Daaag, 020, 070, 010 enzovoort! Groeten uit Limburg.

horsteknots | 13-09-13 | 21:46

"Fles cabernet Sauvignon €1,39, wodka € 4,99, witte rum €4,99, Merlot €1,69."

Ach ja. Daarom doe je het natuurlijk, he. Voor de alcoholica waarmee de NS vierkante wielen weer krom maakt. Zelfs in Frankrijk wordt wijn niet tegen een dergelijke prijs verkocht. Of nee, sorry, toch wel: tafelwijn in oversized kartonnen pakken van een litertje of 5.

daniel37 | 13-09-13 | 21:46

@No Mames | 13-09-13 | 21:36
En allemaal omdat wij weerbarstige Hollanders op de knieën gedwongen moeten worden voor het vierde rijk.
Dit zal zover zijn als we om de eerste lening uit een bijna leeg ESM steunfonds moeten bedelen in Brussel.
Ze lachen om de paniek-capriolen die wij hier uithalen op de kop boven water te houden daar in Brussel,want ze hebben het bijna voor elkaar.. bijna.

Welles! Nietes! | 13-09-13 | 21:45

Dit was in de jaren 80 en 90 ook al het geval.

BramSlang | 13-09-13 | 21:45

Die goeie ouwe tijd, een slof voor 15 gulden in militaire (Duitse) dienst. Verstopt in je dashboard.

Er was eens | 13-09-13 | 21:45

@Supermatthijs | 13-09-13 | 21:42
Nee, is nog te dicht bij. Zat zelf meer te denken aan de andere kant van de plas.

Mastermattie | 13-09-13 | 21:45

@Supermatthijs | 13-09-13 | 21:42
Het gemiddeld inkomen in Duitsland ligt op 32500, in Nederland op 33000
De belastingdruk in Duitsland ligt ruwweg 15 - 20 % lager.
En nu nog een keer, smerige socialistische newspeaker.

CoJoNes | 13-09-13 | 21:44

Mastermattie | 13-09-13 | 21:41 | + 0 -

Ik mail je mijn lijst met verzoeknummers wel. Maar Parsons staat sowieso op één.

Supermatthijs | 13-09-13 | 21:43

morgenvroeg weer , gesellig einkaufen bei unsere nachbarn in gronau.
sogar diesel und flüssiggas sind sogar schon günstiger wie in den niederlanden.
bei den kaaskoppen geht die wirtschaft hollend den bach runter , zogezegd.....

gatti500 | 13-09-13 | 21:43

@Supermatthijs | 13-09-13 | 21:37
Idioot, ze hebben een minder fascistische steel-overheid, de ironie.

smdyasc | 13-09-13 | 21:42

Mastermattie | 13-09-13 | 21:41 | + 0 -

Verhuis dan als alles daar blijkbaar beter is en neem wat van die zeurpieten hier mee aub.

Supermatthijs | 13-09-13 | 21:42

@CoJoNes | 13-09-13 | 21:32

joh er reiden al speciale bussen met de plaatselijke huisvrouwverenigingen naar DE om boodschappen te doen, echt waar.

krem | 13-09-13 | 21:42

Ze hebben het echt van Oost naar West verdraaid.. Lang leve NEDDRLAND...

Calihero | 13-09-13 | 21:42

CoJoNes | 13-09-13 | 21:39 | + 0 -

Gaap !

Supermatthijs | 13-09-13 | 21:41

@Supermatthijs | 13-09-13 | 21:37
Klopt maar ze dragen er ook minder belasting af dus verhoudingsgewijs is het voor de buren nog steeds goedkoper dan voor ons hier.

Mastermattie | 13-09-13 | 21:41

@joyriders | 13-09-13 | 21:35
Die lui in Den Haag hebben al wat anders in hun reedT zitten; de vuist van Brussel!

necrosis | 13-09-13 | 21:40

@Supermatthijs | 13-09-13 | 21:37
Hahahaha. Echt. Vertel eens, vind je poepen ook best lastig?

CoJoNes | 13-09-13 | 21:39

@fredflange | 13-09-13 | 21:17

Dat is vooral voor de frisdranken, die zijn in BE stukken duurder dan bij ons, wel raar maar hoe dat komt ??

krem | 13-09-13 | 21:38

In duitsland verdienen ze ook een stuk minder dus dat alles wat goedkoper is lijkt mij wel logisch.

Supermatthijs | 13-09-13 | 21:37

Zolang Oost en Zuid niet op ons welvaarts- niveau zitten, gaat het slopen hier gewoon door. In een unie moet je balans hebben, en die balans gaan wij bekostigen. Inleveren dus, en opkrikken elders. Het maakt de regering dus niet uit of we zakken, dat is de bedoeling, en daarbij... zei zitten goed want ambtenaar van de EU. Oplossing is uit de EU, of het blijven slikken. En nu zeg ik het godverdomme niet weer.

Straks nog een vracht goedkope krachten deze kant op, minimumloon nog even slopen. En dat wordt het plaatje wat completer. De elite blijft zitten waar het zit, de burger voor minder aan de slag, en de winst om Oost en Zuid te stimuleren.

No Mames | 13-09-13 | 21:36

Zo, met mijn alcoholconsumptie ga ik ook maar eens die kant op. Dan rij ik bijna gratis op de Nederlandse wegen. Overigens ga ik binnenkort met mijn slijter wijn brouwen van de druiven die hij heeft. Kunnen die lui in Den Haag de BTW en accijns in hun reet steken.

joyriders | 13-09-13 | 21:35

Kunnen we niet een soort marktplaats constructie opzetten voor de "dagelijkse" boodschappen. Lijkt me ook een creatieve manier om de btw enigszins te beperken.
Zoals hierboven gesuggereerd, crowdshoppen en dan via de marktplaats constructie verkopen.

Mastermattie | 13-09-13 | 21:35

@luckor | 13-09-13 | 21:27
Als ik de goede kant op nies, zit ik er al.
Geldt voor heel veel grensgevallen in Nederland.
Of ben je er zo een die zijn nieuwe ootoo zo duur mogelijk koopt om later over de prijs op te kunnen scheppen?
Leuk voor jou hoor, maar ik heb andere hobby's.

Jackanders | 13-09-13 | 21:34

@Graaf van Egmont | 13-09-13 | 21:17
Je moest ook niet met hele jerrycans gaan slepen, is ook zo handig als iemand bij je achterop klapt.
En ja, die goed oude D-Mark... samen met de Nederlanse Gulden de hardste valuta ter wereld.
Toen hadden we nog iets om trots op te zijn.
Stukken beter dan die treuro.

Slipsnifter | 13-09-13 | 21:34

Maar goed, opmerkelijk is dat de oorzaak van deze economiesch crisis terug te leiden is naar de supermarktbranche. Naar de jaren 90, het Ahold concern. Een familiebedrijf met een traditie oog te hebben voor de klant en de werknemers.

Toen kwam daar ineens het belang van de aandeelhouders prioriteit kreeg en er enorme risico's werden genomen en fraude werd gepleegd. Met gevolgen van dien.

Niet alleen de overheid treft blaam, het bedrijfsleven is minstens zo schuldig dus.

www.nu.nl/cultuur-overig/3401127/tonee...

Bakito | 13-09-13 | 21:33

Oh My Goedkoop!

Trouwens, sigaretten zijn er ook bijna 20% goedkoper.

JungleJohnny | 13-09-13 | 21:33

Het blijven wel moffen en ik ben allergisch voor blonde vrouwen.
Bah.

Jim Lovell | 13-09-13 | 21:33

Zet dat nou niet zo openlijk op internet. Let maar op straks worden de grenzen voor ons Nederlanders afgesloten en mogen we er niet meer uit want dit kost klauwen vol belastiong geld. Uiteraard mogen er wel Moelanders in

Toetsiemonster | 13-09-13 | 21:33

Die Duitsers lachen zich rot om die malle Hollanders die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Een eventuele volgende keer hoeven ze ons land niet binnen te vallen, we maken het zelf al kapot.

Borrelende Boris | 13-09-13 | 21:33

Parsons | 13-09-13 | 21:31 | + 0 -

Je pleit dus eigenlijk voor meer bevoegdheden voor Europa. Dat ze gewoon één belastingtarief gaan hanteren ? Nee, dat is dan duidelijk.

Supermatthijs | 13-09-13 | 21:33

Is het niet veel handiger om treinen in te zetten om in Duitsland boodschappen te doen? Gewoon staanplaatsen, kunnen we de kosten lekker laag houden.
We hebben het eerder gedaan, dus het moet kunnen.

CoJoNes | 13-09-13 | 21:32

Is dat wat werd bedoelt met één groot Europa? Dat onze middenstand naar de klote gaat? Ja, met Siemens en andere multinationals gaat het uitstekend. Dat had niet gekund zonder dat grote Europa. Mjah, dat je straks de grens over *moet* om boodschappen te doen werd er niet bij verteld door de liegende volidioten in Den Haag die ons land jaren geleden al in de uitverkoop hebben gedaan.

Parsons | 13-09-13 | 21:31

van mijn deur tot Kaufland Kleve, 74km. Doe dit ritje om de twee weken!

libidoos | 13-09-13 | 21:31

Grensbewoners, laat de rest van Nederland niet in de kou staan... Crowdshoppen, gaat nog eens heel groot worden.

Komkommertijd549 | 13-09-13 | 21:30

Nog even volhouden mensen want volgens mij gaat er binnenkort een heel duur vliegtuig dwars door de afbraakcoalitie vliegen,waardoor we alras opnieuw kunnen beginnen met de opbouw van ons eigen landje zonder bemoeienis van Brusselse graaidictators.
www.powned.tv/nieuws/politiek/2013/09/...

Welles! Nietes! | 13-09-13 | 21:30

@skinart | 13-09-13 | 21:23
Dat wás in Nederland ook ongeveer zo, totdat bij wet werd afgedwongen bepaalde verzekeringen af te sluiten, toen kwam er opeens een meijer bovenop (in euro's, ja).
De meest smerige vorm van legale kartelvorming.

Mastermattie | 13-09-13 | 21:29

@skinart | 13-09-13 | 21:23
moet je niet in nederland blijven werken .

kokkowitz | 13-09-13 | 21:29

Eureka! We moeten allemaal in het grensgebied gaan wonen. Dat houdt ze scherp en dienstbaar in den Haag.

michello | 13-09-13 | 21:28

Het is dat ik niet in de buurt van de Deutsche grens woon, maar anders was ik daar inderdaad elke week mjn boodschappen gaan halen en mijn auto af te tanken. Puur en alleen om die kutklappers in Den Haag de tyfus te laten genieten.

Amazing_Mark | 13-09-13 | 21:28

Trieste bende, voor een paar euro omrijden en maar klagen. Wordt eens volwassen en draag het als een kerel. Het gaat niet goed in NL, deal with it!

luckor | 13-09-13 | 21:27

Wat lievv, blinde_kip heeft boodschappen voor mij gedaan.

kapotte_stofzuiger | 13-09-13 | 21:27

@michello | 13-09-13 | 21:17
Da's waar, de bobo- en baantjescarrousel.
Grote bedrijven hebben ook net even te veel te vertellen in Den Haag. In z'n speech van vorige week noemt mark alvast een paar schuldigen.

Mastermattie | 13-09-13 | 21:26

Bakito | 13-09-13 | 21:24 | + 0 -

Nog zinlozer dan dierenpoes.

Supermatthijs | 13-09-13 | 21:26

Lol doe dat een hele tijd, rij gewoon van de kust naar onze lieve Duitse buurtjes en sla voor een paar weekjes in.

Als we nu zeggen dat ze toch gewonnen hebben een tijdje terug en ons als nog overgeven......
Ik heb eventueel nog wel een witte vlag.

in de hinterklappe | 13-09-13 | 21:26

Flesjes wijn voor een dikke euro kan geen kwaliteit zijn. Zo hoog zijn de accijnzen nou ook weer niet ;) feit blijft wel dat de belastingdruk hier echt bizar is.

GREENSKiN | 13-09-13 | 21:25

Jan Slot | 13-09-13 | 21:20 | + 0 -
Ja, ik denk dat onze kleinkinderen ons dankbaar zullen zijn over 50 jaar, omdat we de LP in 2016 aan 1 zetel hebben geholpen.

Bakito | 13-09-13 | 21:24

Wat zou helpen is een meer concrete lijst bestemmingen voor specifieke (lang houdbare) producten. Ik woon op ruim 100 km van de grens maar een aantal keer per jaar moet ik sowieso een aardig eind die kant op. Mn tank is niet zo groot dus het is lastig om het zo uit te mikken dat er meer dan 30 liter in gaat. Dat kan uit maar is de tijd die het kost gewoon niet waard. Alcohol is hier duur maar toch geef ik er misschien 25 euro in de maand aan uit (incl terras etc.) dus de kofferbak vol met traytjes bier gooien schiet dan ook niet erg op.

noerg | 13-09-13 | 21:24

Ik ben er gelukkig in twintig minuten. En de cognac is daar trouwens stukken beter (tussen de 6 en 10 euro). Vlees is trouwens ook stukken goedkoper (en veel beter).

Grasgriezel | 13-09-13 | 21:23

nog een reden om naar duitsland te emigreren : volgens een in duitsland wonende kennis betaal je daar voor de zorgverzekering € 20,- per maand en alles is verzekerd.

skinart | 13-09-13 | 21:23

Yep, morgen weer n ommetje Kranenburg en Kleve, l is t maar om de fiscus niet te hoeven spekkken... O ja, zelfs de goudse kaas is bij onze oosterburen goedkoper

Zwitsalientje | 13-09-13 | 21:22

@Ignatius Barracuda | 13-09-13 | 21:19
Ik voel niet zo veel voor "weg met ons", ik heb meer met "opzouten met Mark en Didi"

Mastermattie | 13-09-13 | 21:22

@Ignatius Barracuda | 13-09-13 | 21:19
Nee, lekker lalala roepend jezelf leeg laten trekken door een stelletje onbekwame bestuurders, daar win je de oorlog mee.

Jackanders | 13-09-13 | 21:22

Van mijn huis naar Gronau: 15 minuten als alle verkeerslichten op rood staan. En 1x per 14 dagen gaan we naar Gronau. Nix hier in Enschede kopen!
@RegseHippie|21:14| Ja hoor, ze hebben daar normale en goed gevulde supermarkten!

pitsteen | 13-09-13 | 21:21

Mark en Diederik heb je er niet mee. Uiteindelijk komt er wel weer een nieuwe belastingmaatregel die je niet kunt ontlopen door in Duitsland je boodschappen te doen. Deze ludieke actie zorgt er tevens voor dat heel veel kleine middenstanders (die al moeite hebben om het hoofd boven water te houden), de toko kunnen sluiten.

Borrelende Boris | 13-09-13 | 21:21
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 13-09-13 | 21:20

@Slipsnifter | 13-09-13 | 21:12
Je hebt gelijk. En vroeger kon je tenminste ook nog met de oude vertrouwde Deutsche Mark betalen ipv met die dure euro.

VanBukkem | 13-09-13 | 21:20

Net nog in Luxemburg getankt: 1 liter euro95 kost momenteel 1,34 euro. Ik woon wel in België, en ik moet er regelmatig heen. Overigens kost sterke drank daar nog een pak minder dan in Duitsland.

Nederland gaat wat dat betreft de richting van Noorwegen uit.

E.E. | 13-09-13 | 21:20

Het kost al snel 2 uur extra, zo'n ritje. Maar jullie tijd is blijkbaar waardeloos?
(verbaast me niks.)

Kaosu | 13-09-13 | 21:20

Als de helft van de reaguurders bij de volgende verkiezingen nu wat verstandiger stemt, en de LP een zetel krijgt, dan zou dat een mooi begin zijn. In elk geval zodat dan ook in de Tweede Kamer de stem van het libertarisme te horen is.
www.libertarischepartij.nl/

Jan Slot | 13-09-13 | 21:20

Ik vind het pijnlijk om te lezen dat het leeuwendeel van bovenstaande reaguurders niet een karakter heeft waarop men uitgesproken trots mag zijn. Als men 15 euro op een boodschappenkar kan besparen, laat men de NL economie in de stront zakken (wie riep er "Weg met ons"!?). Nee, met zulke opportunisten komt dit land er wel.

Ignatius Barracuda | 13-09-13 | 21:19

ander voorbeeldje , remschijven golf 5 1.4 2005
Nederland 44.33
Duitsland 21.98

kokkowitz | 13-09-13 | 21:19

En als je in Roermond op de parkeerplaats van het designer outlet kijkt, waan je je weer in Duitsland. En omdat in Duitsland alles op zondagen gesloten is, komen al die Duitsers sowieso op zondagen al naar Nederland om te consumeren.

fredflange | 13-09-13 | 21:19

Rutte zit bij ze moeder aan de keukentafel de speech voor dinsdag uit ze hoofd te leren.

klote land | 13-09-13 | 21:18

@RegseHippie | 13-09-13 | 21:14
Nee, ze hebben alleen pauperwinkels in Duitsland. Man wat een domme opmerking.

Nietvoordekat | 13-09-13 | 21:18

Bewijs dat er nooit echt goed over EU is nagedacht.
Benzine moet echt overal hetzelfde kosten.
Alleen, er zijn geen volksdiscussies, geen Caucus, geen raadplegingen, geen EU presidentsverkiezingen. EU functioneert dus nog niet. Dat moet snel, anders lusten de honden er geen brood meer van!

Einde van de Domheid | 13-09-13 | 21:18

Een kennis van me zei het laatst nog tegen me.. Als we ene zekere kerel van een jaar of 70 geleden nog steeds aan de macht hadden gehad hadden geen bontkraagjes, reden we allemaal een BMW of Mercedes en was onze economie niet kapudT.
klapmongeaul | 13-09-13 | 21:16 | + 0
Wat een wijze NSB'er

fail | 13-09-13 | 21:18

Ik help graag een handje mee dit land zo min mogelijk belastinginkomsten te genereren en het nog dieper de economische malaise in te duwen, net zolang tot dit achterlijke kabinet met terrorist en mamaskindje aftreedt.

Dus vanuit omgeving Tilburg/Breda - waar kan je het beste boodschappen doen en tanken in Belgie?

Snackbar van Allah | 13-09-13 | 21:18

Slipsnifter | 13-09-13 | 21:12
Toch was er wel een substantieel verschil. Als je vroeger in Kleve boodschappen ging doen, dan kon je met guldens betalen waarbij een DM stond voor fl. 1,06 of 8. Vaste koers. Terwijl die koers natuurlijk altijd schommelde. Tevens stonden er altijd zeikende douaneambtenaren te controleren of je niet teveel benzine in een jerrycan mee nam.

Graaf van Egmont | 13-09-13 | 21:17

HET probleem is dat onze overheid er niet voor ons, maar voor zichzelf zit.
Nietvoordekat | 13-09-13 | 21:11 | + 3 -
-
Foutje. De overheid zit er om de financiële instellingen te spekken.
Gedwongen aflossing via de fiscus.

michello | 13-09-13 | 21:17

Duitsland, waar sterke drank nog gewoon in de supermarkt te koop is. En ze literblikken bier van 10% langs de Autobahn verkopen. En de keuze bij de grote supermarkten is ook nog enorm.

geomario | 13-09-13 | 21:17

Ach scheisse, müßen wir schön wieder einkaufen machen.....

vlaghalfstok | 13-09-13 | 21:17

Ach, ik woon in Zeeuws Vlaanderen en hier staan de parkeerplaatsen bij de supermarkten altijd vol met Belgische nummerplaten. Tanken doen wij dan wel weer in België.

fredflange | 13-09-13 | 21:17

@Nietvoordekat | 13-09-13 | 21:11
21 september, Den Haag.

Die lui staan ver van de realiteit. Met een salaris van meer dan 100k per jaar voelen zij hun eigen beleid niet.
Het zijn een stel achterlijke varkens daar. Zoe moeten goedverdoeme het volk eens gaan vertegenwoordigen, ipv henzelf.

Mastermattie | 13-09-13 | 21:17

Een kennis van me zei het laatst nog tegen me.. Als we ene zekere kerel van een jaar of 70 geleden nog steeds aan de macht hadden gehad hadden geen bontkraagjes, reden we allemaal een BMW of Mercedes en was onze economie niet kapudT.

klapmongeaul | 13-09-13 | 21:16

Onze regering is bewezen onbekwaam.

smdyasc | 13-09-13 | 21:16

Er zit nog een ander voordeel aan boodschappen doen in Duitsland.
De meeste Nederlandse weijven kunnen geen boodschappen doen.
Staan bij de kassa met een grote portemonnee in één hand en met de andere moet alles op de band gezet worden.
Daarna gaan de one-handers gewoon verder met één hand alles op alfabetische volgorde in de tassen te doen, moeten nog een keer terug om de broccoli te wegen, kunnen daarna hun pasje niet vinden en na twee keer de verkeerde pincode komen ze erachter dat ze het verkeerde pasje hebben.
Vervolgens nog een minuut wachten voor ze op 'ok'drukken en dan nog de flessenbon die ze vergeten zijn.
Als ik dan binnen één minuut mijn boodschappen heb afgerekend staan ze nog de doorgang te blokkeren terwijl ze met de buurvrouw over hun collega staan te roddelen.

Dat moet je in Duitsland bij de Lidl eens proberen, daar schuiven ze het zo je kar in.
Heerlijk is dat, orde en structuur, daar houd ik van.

Cuyahoga | 13-09-13 | 21:16

Vergeet ook het vuurwerk voor oud en nieuw niet.
Daarvoor geldt hetzelfde verhaal als voor de levensmiddelen.
Méér kwaliteit voor minder geld.

Jackanders | 13-09-13 | 21:15

Zelfs ALS hier door de grenzen zouden dicht gaan. Dan zouden ze alleen maar dicht gaan voor de mensen die ER UIT willen en niet de idioten die ER IN willen gaan.

Politici denken qua logica andersom, dus let daar een beetje op. In de normale mensen wereld noemen wij dat Naïef en dom, zij zelf noemen het 'met een visie en een blik op de toekomst'.

LangeTijdGeleden | 13-09-13 | 21:15

Nog heel even, en dan loont het om vanuit heel Nederland naar Duitsland te rijden. Dan moet je als regering zijnde toch eens achter je oren gaan krabben.

ElMatadero | 13-09-13 | 21:15

Heerlijk, de vinger teruggeven aan pvvda.

Seastorm | 13-09-13 | 21:15

Nach Deutschland met de tankpas die het alleen in NL doet.. Stel je voor dat je over de grens goedkoper gaat tanken.

michello | 13-09-13 | 21:14

Jaja, allemaal leuk en aardig, maar hebben ze ook normale supermarkten daar ? Of alleen van die pauperwinkels als Lidl of die andere met die c-merken-producten ?

RegseHippie | 13-09-13 | 21:14

Dat je dan wel CabSav drinkt maar ook Melot in je kar flikkert. Dat snap ik dus niet. Mijn kinderen drinken Merlot, als ze geen zin hebben in ranja.

CoJoNes | 13-09-13 | 21:14

Is het wc papier daar ook goedkoper toevallig?
Ik voorzie dat ik daar heel veel van nodig ga hebben door het beleid van dit geweldige(kuch!)kabinet.

Welles! Nietes! | 13-09-13 | 21:13

Maar waarom toch naar Kleve rijden mailert? Wat is er mis met Kranenburg?

Graaf van Egmont | 13-09-13 | 21:13

Nee Nee Nee

newray | 13-09-13 | 21:13

@VanBukkem | 13-09-13 | 21:09
Ook zonder open grenzen kon je tanken/boodschappen doen in Duitsland.
Ik heb het eerste voordeel van die open grenzen nog niet kunnen ontdekken.
En dat geldt eigenlijk ook voor de euro, de EU en de multiculture samenleving.

Slipsnifter | 13-09-13 | 21:12

En in plaats van dat er in Den Haag eens goed nagedacht wordt waar de fuck ze eigenlijk mee bezig denken te zijn, verhogen ze wel een andere belasting om de gederfde inkomsten toch even terug te vorderen.

Wanneer komt er nou godverdomme eindelijk eens een opstand? Zonder een gezonde portie volkswoede verandert er helemaal niks! HET probleem is dat onze overheid er niet voor ons, maar voor zichzelf zit. Elke organisatie en elk systeem heeft tot doel zichzelf in stand te houden en waar mogelijk uit te breiden, en de overheid is niks anders. Wij burgers zijn alleen maar lastig.

Nietvoordekat | 13-09-13 | 21:11

TOLL ! und affengeil

geile hirsch | 13-09-13 | 21:11

Normpje , 21:08

Ich nicht ! Sogar : NIE !

Lief meiske | 13-09-13 | 21:11

Met z'n allen tot de grenzen weer dicht gaan...
Of in de toekomst een boete, met dat handige nummerborden/maximale snelheid systeem vanuit Brussel, om de Nederlandse supermarkten, slijterijen en benzinepompen schadeloos te stellen.

Desmoulins | 13-09-13 | 21:10

Mooi land is Duitsland, lekker wijven, lekker bier en je kan er prima op stap gaan!

nielsjuuh23 | 13-09-13 | 21:10

Open grenzen heeft toch zo zijn voordelen!

VanBukkem | 13-09-13 | 21:09

die ene van daarzo | 13-09-13 | 21:04 |
Wij ook niet.

Watapatja | 13-09-13 | 21:09

Ik woon in Blaricum en rij regelmatig naar Duitsland om mijn boodschappen te halen. De besparing is inderdaad substantieel. Op de heen en terugweg houd ik mij stipt aan de maximum snelheid, zodat ik met een goed gevoel thuis kom: alles wat ik de komende weken weer nodig heb in huis gehaald zonder de rovers uit Den Haag een dubbeltje toe te schuiven.

kommabijmebinnen | 13-09-13 | 21:09

Lol mijn auto rijd 1 op 8... Zou het legaal zijn om een tankwagentje vol te gooien daar?

EngArnt | 13-09-13 | 21:08

Wir haben .... viel zu lange PvdA gewahlt.

Normpje | 13-09-13 | 21:08

Je hoeft niet naar Duitsland te rijden om erachter te komen dat Mark en didi dit land hard in den kondt naaien

trippert | 13-09-13 | 21:07

Dan ook meteen even met de kids langs die geinige dierentuin bij Kleve. Inclusief 2x per dag een zeehondenshowtje met echte zeehonden!

Zuurteregelaar | 13-09-13 | 21:06

Ik laat tegenwoordig ook de beurten voor de auto doen in Duitsland..!

denoorman | 13-09-13 | 21:06

Hé shit. Als dit zo is... Volgens mij haalt de overheid dan de meeste belastingcenten uit Haarlemmers, de werkende helft van Zaandammers, Alkmaarders, Schagenezen en Den Heldenaren (en alle kudtdorpen tussenin).

De enige die NIET over de grens hun zooi kunnen kopen. Althans, NOG niet.

LangeTijdGeleden | 13-09-13 | 21:06

Mark Rutte is 3 keer per week in geen velden of wegen te bekennen... zou 'ie soms ook???

Welles! Nietes! | 13-09-13 | 21:06

Oh ja, en op weg naar de grens ook nog even zwaai zwaai doen naar de NL MKB. Alstublieft dankjewel.

Graaf van Egmont | 13-09-13 | 21:05

Jah leuk.
Maar als ik vanuit de randstad met (jawel) mijn Astra naar Duitsland ga rijden voor de boodschappen, ben ik de besparing al weer kwijt aan benzine dan wanneer ik mijn boodschappen hier bij de Appie XL, Aldi of Lidl haal.
Hier in Leiden zit trouwens zo'n beetje elke supermarktketen op loop-,of fietsafstand.

Mastermattie | 13-09-13 | 21:05

Straks moeten de Duitsers ons weer komen bevrijden.

Rest In Privacy | 13-09-13 | 21:04

Jaren geleden in Duitsland gaan wonen. Nooit spijt gehad.

die ene van daarzo | 13-09-13 | 21:04

"... Maar hoe meer mensen hun boodschappen over de grens doen, hoe meer taxpoetinkomsten de staat misloopt, hoe eerder deze gemakkelijke lastenverzwaringen weer worden teruggedraaid..."

Als het werkelijk zo eenvoudig was om politici tot inzicht te laten komen, hadden we in 2009 al uit de crisis geweest.

Nee, de misgelopen inkomsten gaan gewoon binnen gehaald worden met flitsers langs de grens. Soort moderne inklaring...

ZKH EénOog | 13-09-13 | 21:03

15 minuten van de grens, jeujjj!!

Jim Lovell | 13-09-13 | 21:03

Duitsland woont stukken dichter bij het Midden-Oosten, het prijsverschil zit 'm in de transportkosten.

Bakito | 13-09-13 | 21:02

Duitsland moet Nederlans gewoon annexeren. Hebben we tenminste Autobahns.

ZDEV | 13-09-13 | 21:01

Dit gaat nog heel groot worden in de toekomst

Het leven is zwaar | 13-09-13 | 21:01

Denk dat ik binnenkort maar helemaal richting Duitsland vertrek, kan dat gelieg, gepruts en gesloop hier niet meer aanzien.

Slipsnifter | 13-09-13 | 21:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl