Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Veel opzeggingen VARA na brute KIKKERMOORD

brutekikkermoord.jpgHet regent momenteel opzeggingen bij de VARA. Aanleiding voor de massale volkswoede is de brute kikkermoord gisteravond in het programma De Wereld Draait Door. Circa 998.000 kijkers (cijfers SKO) zagen hoe een man met een enorm mes een levend kikkertje doodde. Aanleiding was een item met chef-kok Robert K. die in de uitzending kwam vertellen hoe een gerecht met kikkerbilletjes te bereiden. De beelden van de brute moord op het onschuldige amfibietje hadden voor 20:00 uur plaats en ondanks de waarschuwing ("even de oogjes dicht") van presentator Matthijs van Nieuwkerk keken er duizenden kinderen mee. Voor de grap werd er door de DWDD-redactie tijdens de brute moordbeelden een kijkwijzer-symbool van een spin bijgevoegd ("angst en "enge scenes" - red.) Het studiopubliek, waaronder Tim Hofman van BNN, zat op schandalige wijze te lachen tijdens de beelden. Erkend vegetariërster en tafeldame Claudia de Breij vroeg de chef-kok Robert K. of het kikkertje "vlees of vis" was. "Zoetwatervis," was het antwoord van de kok. Jean-Pierre Geelen, tv-criticus van de Volkskrant, sprak vanochtend in zijn column schande van het getoonde op de NPO. Geelen omschreef de brute moord "alsof er een uitje werd gepeld". (Citaat). Marianne Thieme, fractievoorzitter van de Partij voor de Dieren heeft zich nog niet uitgelaten op haar Twitter. Wakker Dier ook niet. "Ik had het anders gedaan," laat 's lands bekendste dierenkunstenaresse Tinkebell per dm weten. Op het terrein van de Westergasfabriek, waar het programma dagelijks live wordt opgenomen, zijn inmiddels beveiligingsmaatregelen getroffen. De schokkende beelden van de brute kikkermoord zijn HIERRR te bekijken. Bon appetit.

Reaguursels

Inloggen

vlees noch vis......

kudt met dt | 04-10-12 | 11:17

Levende dieren dood maken, hoe durven ze. Als je iets vermoord dan gaat het dood!! Ik dacht dat vlees aan bomen groeide, hoe ga ik dit aan mijn kinderen uitleggen? :/

1337haxxor | 04-10-12 | 02:30

HALLO??? elke stuk vlees dat op je bord komt was iets levends..

onzin dus.. om je hierover druk te maken.

miet van dat struisvogel gedrag kop in het zand steken maar wel lekker een stukje vlees op het bord, hoofdzaak je weet niet hoe het beest gedood is.

sukkels...

die kikker is 100x sneller dood dan:

www.youtube.com/watch?v=KOksHSgfLvU&am...
www.youtube.com/watch?v=KPU01FnQ5ko&am...
www.youtube.com/watch?v=vZmk0qAGgsw&am...

dus niet aanstellen voor een kikkertje dat in 1seconde dood is.

gider | 04-10-12 | 01:53

ik ben zelf kok en vindt het jammer dat het ambacht verloren gaat. nu zien we tenminste nog iets uit den oude doosch. Volgende keer otterneusjes a la meuniere

boterkaaseneieren | 04-10-12 | 00:07

De gemiddelde aalscholver pakt een kikker voorzichtig op, brengt het onder narcose, geeft het dan voorzichtig een spuitje en gaat als er geen hersenactiviteit meer is lekker smikkelen.

Stir Glenfarclas II | 03-10-12 | 23:24

De... Mens... Is... Een... Alleseter

afpilser | 03-10-12 | 21:18

Vergeten alle verschillige kijkertjes niet hoe hun kipfileetje als kiloknaller in de supermarkt terechtkomt?

Labschwanz | 03-10-12 | 20:29

Na dit vraag ik me af: waarom is Claudia de Breij in vredesnaam vegetariër?
Als het kikkertje 'vlees' is, dan is het zielig als z'n koppie eraf gaat en eet ze voor straf niet mee. Als het kikkertje 'vis' is, dan wil ze het eten?
Ze ging zó op in haar eigen principes, dat ze gewoon helemaal de werkelijkheid vergat. Maar goed, daar hebben linksmensen eigenlijk altíjd last van.

KoninginWildemina | 03-10-12 | 19:18

Toch moet je ze nageven, er wordt nagepraat over DWDD. Bij Pownews, om maar wat te noemen, is dat al tijden niet meer het geval. Sterker, je mist ze niet eens als het weer eens 'voetballen' is.

Atheneauje | 03-10-12 | 17:47

Tough shit, Kermie.

Afijn, "het regent momenteel opzeggingen bij de VARA". Bron?

(zie nog net voor het posten dat spazwart | 03-10-12 | 13:08 het ook al vraagt)

You-On-A-Gin | 03-10-12 | 16:56

Typfout, niet koeras, maar moeras...

Menno Edens | 03-10-12 | 16:49

Je zag die kikker vlak voor zijn onthoofding nog welgemoed kijken van, wat een aardige mensen hier, wat een geluk dat ik uit dat stinkende koeras ben getrokken en even lekker kon douchen... juist op dat moment, sneed de moordenaar zijn hoofd eraf ! Let op winnaars van de BankGiroloterij ! Juicht niet te vroeg, want hetzelfde lot kan uw deel zijn ! Aai, aai, aaai ! Gruwel, gruwel ! Maar eh..., 'winnaars' , fijne avond nog, en voor straks, lekker slapen, maar kijk nog wel even onder je bed, want je weet maar nooit of de man met de zeis zich daar verbergt, en morgen gezond weer op ! Als je het haalt dan he... Doei !

Menno Edens | 03-10-12 | 16:47

Dwdd is een schreeuwerig kutprogramma voor tokkies. Maar het is niet live, dit is eenvoudig te checken door tt 888 ondertiteling in te schakelen: de tekst staat er al voordat die is uitgesproken.

Onderbuik | 03-10-12 | 16:41

Een zwarte dag in de geschiedenis van de VARA, ze hebben ook deze klap nog eens te verduren gekregen: www.telegraaf.nl/prive/13028487/___Huw...
Hoe gaan ze het gutmensch imago redden? 19:30 uur NED 3.

First Contact | 03-10-12 | 16:30

DWDD is kudt, maar opzeggen om een live slacht is nog kudt-ter.

ThePeet | 03-10-12 | 16:23

Als telg uit een visserijgeslacht zal ik niet warm of koud worden van een deaude kikker. Mensen eten al eeuwen dieren. Tot vlak na de tweede wereldoorlog waren Nederlanders veelal vissers, jagers en stropers, kortom wij leefde van het water en het land. Verwend volk is vandaag vergeten dat dit was uit bittere noodzaak. Een paar jaar geleden sprak ik nog de laatste stroper, inmiddels overleden, die nog konijnen ving met koperdraad. Dat was uit honger en armoede. Het is gemakkelijk oordelen. Totdat de supermarkten en de winkels leeg zijn en dan weet het Nederlandse volk niets meer van handwerk en hoe zij van het water en het land moeten leven. We zijn een slap volk geworden.....

strikdewepstroper01 | 03-10-12 | 16:04

@lilluke halve hoan | 03-10-12 | 15:53
Ik weet dat kikkerbilletjes heel lekker zijn maar je kan net zo goed kip op dezelfde lekkere manier klaarmaken. PvdD is een prima keuze maar ik had andere prioriteiten dit keer.

doenormaal! | 03-10-12 | 16:01

Volgende keer Marcel van Dam als slachtoffer.

Uw Verzekeringsadvis | 03-10-12 | 15:58

@doenormaal! | 03-10-12 | 13:48
Vent! Doe je nick eens eer aan!
Kikkert is gewoon lekkerrrrr!
Kreeft trouwens ook en die flikkeren ze -of in het kokende water-of wordt met een gruwelijk groot mes net achter de kop doorboord.
Maar ik neem aan dat jij PvdD hebt gestemp!

lilluke halve hoan | 03-10-12 | 15:53

Biefstuk groeit niet aan een boom? WTF?!

michelr | 03-10-12 | 15:51

@Godsammekraken | 03-10-12 | 12:52
Moet je zien hoe ze dat bij onze Chinees op de hoek noemen: La Zha Tin Ke !
Klinkt voor geen meter maar LEKKER!

lilluke halve hoan | 03-10-12 | 15:48

Ze moeten bij hem precies hetzelfde doen.
Vuile dierenbeul.

ANGEL70 | 03-10-12 | 15:37

Btw morgen is het dierendag, geef ik mijn hond een lekker stuk koe.

secretia | 03-10-12 | 15:22

Ik heb me laten vertellen dat "haas" ook lekker is, vooral een grote haas die doormidden gesneden is.

H.A. Ram | 03-10-12 | 15:18

Vanavond trekt Roel van Velzen alsnog de kop van Dijkshoorn er af.
Anuseitje pellen.
Morgen meldt de Vara 10.000 nieuwe leden.

Miep Scharensliep | 03-10-12 | 15:18

Natuurlijk is het wel het zelfde als het pellen van een uitje. Die bestaat net zo goed uit levende cellen. Je kan ze niet horen piepen, maar denk maar niet dat ze het op prijs stellen, als ze in hete olie worden gefruit.
Vega-fundies roepen altijd dat het eten van vlees gelijk staat aan moord, maar dat geldt natuurlijk even goed voor groenten. Maar als het geen aaibaarheidsfactor heeft en het je niet zielig kan aankijken, is het het kennelijk niet waard om er over te gaan lopen jammeren.

Hastur | 03-10-12 | 15:15

Natuurlijk is het wel het zelfde als het pellen van een uitje. Die bestaat net zo goed uit levende cellen. Je kan ze niet horen piepen, maar denk maar niet dat ze het op prijs stellen, als ze in hete olie worden gefruit.
Vega-fundies roepen altijd dat het eten van vlees gelijk staat aan moord, maar dat geldt natuurlijk even goed voor groenten. Maar als het geen aaibaarheidsfactor heeft en het je niet zielig kan aankijken, is het het kennelijk niet waard om er over te gaan lopen jammeren.

Hastur | 03-10-12 | 15:15

Ik vond dat er maar weinig kikker in dat soufleetje zat, in het vervolg graag wat meer vuling. Dank U.

kneuterzak | 03-10-12 | 15:05

nou nou reactie op grote haas

Gizmo 82 | 03-10-12 | 15:05

grote haas | 03-10-12 | 14:55
ach mens, ga toch koken

ITEACHYOU | 03-10-12 | 15:03

How do you like French Cuisine?

Gizmo 82 | 03-10-12 | 14:57

-weggejorist-

grote haas | 03-10-12 | 14:55

Gisteren, toen deze ene kikker werd geslacht, zijn er in Nederland ook zo'n 1.3 miljoen kuikens geslacht. Je weet wel, van die kleine beestjes die netjes supersnel worden vetgemest en bij leeftijden van respectievelijk 42, 56 of 81 dagen oud worden geslacht.
Niet dat daar mensen van wakker liggen, dat is dagelijkse routine. Haalt het nieuws écht niet.
Ook de varkens, koeien en overige runderen, schapen, geiten, paarden en kippen die in grote getallen dagelijks door het slachthuis denderen is routine. Hop, bij elkaar nog eens een 280.000 dieren. Per dag in Nederland.
En dan ga ik het maar niet hebben over de vis in het algemeen. Veel soorten totaal verdwenen, andere soorten bijna uitgeroeid. 490.000 ton is het quota wat ons landje dit jaar eruit mag halen. Nieuws? Welnee.
Maar die ene kikker van gisteravond. Ja, dat is toch wel ernstig. Zomaar op televisie doodgemaakt, iedereen kon het zien.

DeathValleyCreek | 03-10-12 | 14:52

Als ze geen vlees eten: terechte reactie. Anders ben je gewoon hypocriet.

Roer | 03-10-12 | 14:40

Lekker met Tante Til in de keuken Kikker Tandoori aan het klaarmaken nu.

Onkel X | 03-10-12 | 14:39

Stelletje aanstellers.

niks mis mee | 03-10-12 | 14:35

Allereerst moeten ouders hun kinderen niet naar DWDD laten kijken en ten tweede moet ik Jean Pierre Geelen gelijk geven w.b. de volgende zin: 'de graagte waarmee het getoond werd was schokkend echt.'

Dat viel mij ook op. Eerst lullen over kikkerbilletjes, vervolgens een pica laten zien van ontvelde kikkerbilletjes die aan een satéprikker waren geregen, waar verder niks mis mee was. Zag er er beetje uit als kipfilet. Maar toen moest er van Mathhijs het filmpje worden getoond waarin de levende kikker de kop werd afgesneden. Daar werd hij duidelijk zichtbaar opgewonden van. Toen de kop van de kikker was afgesneden, kwam hij klaar.

En verder niet zeiken over dierenleed. Die kikkerT heeft er niks van gemerkt. Duurde nog geen seconde.

W.b. vegetariërs: Heb een paar vegetarische zeikcollega's de mond gesnoerd door te wijzen op de (peperdure) lederen laarzen die de dames droegen.

Nooit geen last meer van gehad.

La Vie En Rose | 03-10-12 | 14:29

Beelzebob | 03-10-12 | 14:24
Ik denk dat het niet zo vreemd is dat het niveau van onderwijs in dit land zo snel achteruit holt. Pfff

De Vrolijke Kaafir© | 03-10-12 | 14:27

Is dit kikkertje ook opgegeten, of moest hij dood voor de show & kijkcijfers?

Shareholder II | 03-10-12 | 14:25

@De Vrolijke Kaafir© | 03-10-12 | 14:21

"Docent Biologie hier en voedseldeskundige" , nou jij weer.

Beelzebob | 03-10-12 | 14:24

Beelzebob | 03-10-12 | 14:14
"We zijn geen omnivoren nog carnivoren, hoe hoog en laag je ook springt"
------------
Dat bedoel ik dus. Totale onwetendheid. Homo sapiens heeft om precies te zijn álle kenmerken van een omnivoor. Ons gebit, de lengte van ons darmkanaal, een spijsverteringssysteem dat voedsel op zowel zuur- als alkalinebasis kan afbreken... Eet jij dagelijks een lekker portie gras, zoals een echte herbivoor Beelzebob? Eens kijken hoe goed jouw lichaam daarmee om kan gaan.

De Vrolijke Kaafir© | 03-10-12 | 14:21

GS U linkt naar blote billetjes, mag dat ?

Krak Eling | 03-10-12 | 14:19

Heeft de VARA eigenlijk nog wel leden?

Jos Tiebent | 03-10-12 | 14:19

Wat een werk tjonge jonge voor dat kleine kut beetje vlees. Je moet er GVD 1000.000.000 doodmaken voor rond buikje.

ikdenkwat | 03-10-12 | 14:19

Kijken naar de vara is ziek heel erg ziek.

grappert | 03-10-12 | 14:17

Aha de VARA Gutmensch. Laf volk dat blijkbaar niet wil weten hoe hun voedsel op het bord komt. Wat een prachtig kikkerlandje hebben we ook...

Datzegiktoch | 03-10-12 | 14:17

Ah, veganisten en vegetariërs op de barricade met hun pseudo-wetenschappelijke, antropomorfische bullshit. Zal nooit een discussie vergeten die ik met een bijzonder militante wortelvreter had over hoe zielig het wel niet is om kreeften te koken. "Je hoort ze toch gillen?" Ehhh... met welke stembanden precies? "Nou, ik weet het niet, maar ze gillen echt hoor!" Wat je bedoelt is waarschijnlijk het geluid dat ontstaat omdat het vocht in de kop van de kreeft plotseling een weg naar buiten zoekt omdat het in water van 100'C+ wordt gelegd. "Nee, je snapt het niet. Ze gillen echt".
Het maakt niet uit wat je zegt. Discussiëren met een vegetariër is als discussiëren met een religieus-fundamentalistische zeloot. Je kunt samen voor een betonnen muur staan en nóg zullen ze zeggen dat 'ie van hout is.

De Vrolijke Kaafir© | 03-10-12 | 14:15

Ik heb het even gechecked..... echt nog geen ene opzegging bij de VARA hoor.
Pure stemmingsmakerij en wishfull thinking en poging tot hersenspoeling en pure verveling bij GS !!!!

Zuitschuip | 03-10-12 | 14:14

Het is "goed" dat ze laten zien waar vlees e.d. vandaan komt.
Ik ben er ook zeer zeker voor dat men glazen slachthuizen in woonwijken en winkelcentra plaatst.
Label vleesprodukten met foto's van slachtpraktijken, neem je kinderen eens mee naar slachthuizen om te laten zien wat men voor ze verborgen houdt.
Er is zo enorm veel te eten (we hebben een vleesstapel waar je U tegen zegt, en er wordt verschrikkelijk veel weggedonderd), daarom betreur ik het wel, dat dan weer een kikker hier het slachtoffer moet zijn voor sensatie tv.
Mensen staan veels te ver van de natuur af.
Als je dan zo'n echte ruige "carnivoor" wil zijn;
gan dan lekker in je naakie in het bos rondrennen op je all fours, vang een prooi met je bek, doodt deze ook met je bek en eet het met huid en haar op , dan praten we verder.
Tot die tijd hebben de veredelde zoodieren, wij dus geen recht van spreken.
We zijn geen omnivoren nog carnivoren, hoe hoog en laag je ook springt. Gebruik je verstand en denk nou eens heel goed na.
Ach je krijgt die hart en vaatziekten vanzelf wel, dus eet maar lekker door wannabee omnivoren en wannabee carnivoren, het vlees is geduldig en boontje komt om zijn loontje.
Maar nee, alles moet makkelijk en "beschaafd".
Succes.

Beelzebob | 03-10-12 | 14:14

Leuk topic, voel iets moois opbloeien tussen GS en de Vara. #paarsenazomer

Sir EnemA | 03-10-12 | 14:06

Vond de beelden niet prettig om te zien, maar kikkertje was in een fractie van een seconde in de kikkerhemel.
Dit zie ik dan toch liever, dan een koe, schaap, of kameel die minutenlang met doorgesneden strot hapt naar adem en stikt in zijn eigen bloed, omdat religekken dat normaal vinden.

Schietmijmaarlek | 03-10-12 | 14:06

Grappig hoe dat toch werkt in het brein van groen Nederland, des te groter het dier, des te zieliger men het vindt, met uitzondering van huisdier soorten zoals honden en katten uiteraard, want dat is helemaal erg als die worden opgegeten...........

ITEACHYOU | 03-10-12 | 14:01

Zou er ook zo een ophef zijn als ik live op tv een vlieg doodsla?

ITEACHYOU | 03-10-12 | 13:58

Zo zag ik toevallig net nog hoe een vogeltje een kleiner vogeltje in de lucht in de klauwen nam en een stukje verderop tot lunch maakte. De dierenbeul!

aardappelninja | 03-10-12 | 13:56

In Oeteldonk is een dag van rouw afgekondigd.

Montgomery Burns | 03-10-12 | 13:55

Brou Is Back | 03-10-12 | 13:30 | + 0 -

In sommige landen is hond een delicatesse om dit meteen op TV te brengen hoe je een hond moet slachten vind je zeker wel een goed idee.

Eurotokkie | 03-10-12 | 13:54

Gebeurt in de natuur dagelijks.
Het is eten of gegeten worden.

ProAsfalt | 03-10-12 | 13:51

Dieren eten dieren.

Tabernakel | 03-10-12 | 13:51

-weggejorist-

hüsnü & müsli | 03-10-12 | 13:50

De volgende keer maar een struisvogel op het menu,
Ma wat gaan ze nu met Pino doen ?

Eurotokkie | 03-10-12 | 13:50

@laatmaargaan | 03-10-12 | 13:38
Daar zou ik inderdaad veel beter mee kunnen leven. We zouden allemaal gewoon veel minder vlees moeten gaan eten, dan kunnen we dieren een beter leven bieden.

doenormaal! | 03-10-12 | 13:48

Al die zeikerds moesten het lot van de kikkert ondergaan.Zijn we een stuk beter af op deze wereld.

miko | 03-10-12 | 13:48

De VARA heeft Powned op alle terreinen allang al ingehaald c.q. overbodig gemaakt;
hulde.

Een Soort Iets | 03-10-12 | 13:47

Ahhhh, wat zielig zeg, waarom moet je zo nodig een kikker dood maken voor je het kan consumeren? Dat verwacht je toch niet?
Ik eet alleen levend vlees, stelletje huilkonten.

H.A. Ram | 03-10-12 | 13:43

Ik moet sowieso kotsen van die bevooroordeelde uberlinkse show gepresenteerd door Matthijs van Nieuwkerk DWDD staat hier nooit aan .

Amsterdam Hustler | 03-10-12 | 13:43

Politiek correct wereldvreemd volk. Ze reageren alsof hun profeet is onteerd!

Meneer Meeuw | 03-10-12 | 13:39

-weggejorist-

Virginia Richmond | 03-10-12 | 13:38

Er bestaat geen diervriendelijk vlees!
doenormaal! | 03-10-12 | 12:57

Jawel hoor.
Koeien, herten zwijnen etc. die vrij in de natuur rondlopen. Een .50 kogel door de kop jagen en het dier is dood voordat de pijnprikkels de hersenen bereikt hebben.
Maar dat is ethisch niet verantwoord, dus moeten de dieren pijn lijden.

laatmaargaan | 03-10-12 | 13:38

Het hoort gewoon bij het ontwikkelingsproces naar een hogere beschaving dat steeds meer mensen verlangen dat ook dieren die voor consumptie bedoeld zijn fatsoenlijk worden gehouden, verzorgd en gedood.
En dat dat doden dan uit het zicht worden gehouden verhoogt de drempel om zelf te doden.
Wie dat niet vindt, bevindt zich op een lager dan het gemiddelde Westerse beschavingsniveau of is in ieder geval toch een cultuurrelativist.

WirMachenMusik | 03-10-12 | 13:35

Was een mooi stukje tv, het enthousiasme van die koks was erg aanstekelijk, prachtige vaklui. Aanrader trouwens, de Lindenhof in Giethoorn.

wilmeister00 | 03-10-12 | 13:34

Heeft iemand wel een gezien hoe gewone Nederlandse sport vissers langs de oever een vis fileren ? Dat gaat ook ongeveer zo. (Ja, o.k., ze hebben geen billetjes.) Mag ik weten trouwens wat de politiek correcte, "diervriendelijke" manier is om een kikker van het leven te beroven ? Hoe werkt het normaal dan ?

Marcus Porcius Cato | 03-10-12 | 13:34

Is er al een stille tocht georganiseerd?

bennutzat | 03-10-12 | 13:32

@Pritt
Waarom plaats je dit? Zeker weer tot 12 uur in je nest liggen rotten en zelf niks orgineels kunnen bedenken. Kikkermoord gewoon omdat het kan en omdat wij wel dode dieren willen eten maar niet willen zien wat er aan vooraf is gegaan. Tevens mag ik blijkbaar wel naar een slachterij in het 6 uur journaal kijken waar kippen aan hun nek aan een lopende band hangen maar als het in een entertainement persprectief wordt geplaatst mag het opeens weer niet. Maar dit terzijde. Pritt je plempsel mist zelfs een mening flapdrol!

Bergverzet | 03-10-12 | 13:31

Och jee; teergevoelige zieltjes gekwetst in het totaal verweekte Nederland...
.
Tijd dat de waxinelicht-brigade uitrukt en een street memorial voor het arme, dode kikkertje inricht met knuffels (Kermit de Kikker) en foto's (close-up van een berg kikkerdril) en natuurlijk veel, veel bloemen...
.
Dit land is mentaal ziek. Niet omdat er op TV met een ferme slag een kikker wordt gedood, maar omdat mensen daardoor geschokt zijn, terwijl ze met hun bord op schoot een kipfileetje met friet naar binnen werken...

Brou Is Back | 03-10-12 | 13:30

DOoet me denken aan een vegatarische (pescotarier) vriendin, die tonijn met de kilo's wegeet terwijl ze weet dat dat een bedreigde diersoort is.
Veel mensen hebbe alleen principes als het goed uitkomt.

Rest In Privacy | 03-10-12 | 13:30

Overal in de wereld worden elke dag mensen op schandalige wijze vermoord/afgeslacht! MENSEN ja....!!
Maak je daar maar druk over in plaats van over dit slappe gelul! ehm.... slappe kikkers

Kobus Kloothamer | 03-10-12 | 13:29

Wat een gezeur… ik ben vega en mij boeit het niet zoveel. Als mensen vlees willen eten doen ze dat, ik doe t niet. Wat ik wel een verschrikking vind zijn mensen die moord en brand schreeuwen om vanavond weer lekker een slavink van moeders de vrouw op te peuzelen.

Maarschalk Melkman | 03-10-12 | 13:28

en bijna iedereen gaat voorbij aan het feit dat ze, eenmaal goed klaargemaakt, heul erg lekkert zijn. Beetje knoflook, olijfolie, aanbakken,niet et versmaden

Nebuchednezzar | 03-10-12 | 13:28

DerUnterMensch | 03-10-12 | 13:20: ach zolang ze kleine visjes gebruiken kan dat best.

sufkut | 03-10-12 | 13:28

Jammer dat ik geen lid ben van de VARA, dan had ik ook mijn lidmaatschap opgezegd

XverderNix | 03-10-12 | 13:28

We willen wel dode beesten eten, maar willen niet weten hoe het op ons bord komt.

fender05 | 03-10-12 | 13:26

Ik zou ook mijn VARA abonement opzeggen!

Maar dat heeft niks te maken met dode kikkers.

Koninging Beatricks | 03-10-12 | 13:25

Zijn kop lag er in één keer af. Hij lag niet eens na te spartelen zoals een kip zou doen. Ik vond het een geslaagde slacht en dat mensen dat niet meer willen weten dat is armoede.

Simon_GS | 03-10-12 | 13:24

'k kreeg er gewoon honger van... zooooo lekker.... ik ben spontaan lid geworden van de VARA

Floris Stempel | 03-10-12 | 13:24

Die Claudia de Brrr zou zich met plezier in haar r... laten neuken als dat een voorwaarde zou zijn om bij zijne heiligheid aan te mogen schuiven. Daar schuif je als vegetarier graag dus even je principes voor aan de kant, laat staan dat je er iets van durft te zeggen .

daytripper | 03-10-12 | 13:24

Kikker was koosjer,dus het mocht onverdoofd.

swassannuf | 03-10-12 | 13:23

misschien hadden ze eerst een gebed tot de profeet moeten opzeggen voordat ze het beest de keel doorsneden, dan wordt het wel getollereerd.

krentenkakker | 03-10-12 | 13:23

Dat is echt iets van deze tijd geloof ik, een soort welvaarts symptoom zou je haast zeggen. Iedereen eet graag vlees of vis maar o jee o jee als je het doodgemaakt ziet worden laat staan zelf slachten angstig om zelf de handjes vuil te maken. Ik krijg altijd weer een glimlach als ik zon hyopcriet figuur tref, en dat zijn er nogal wat sommige willen zelfs nieteens een karkas uitbenen of een visje schoonmaken maar wel in een keuken willen werken apart hoor.

SmegmaSmeer | 03-10-12 | 13:22

@Knoopsgat | 03-10-12 | 13:04
Hetzelfde geldt voor de meeste artsen.

Petrus de Rewa | 03-10-12 | 13:22

Plofkikkers

EddyVledder | 03-10-12 | 13:21

Ooievaars zijn kikkermoordenaars, allemaal!

eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 13:21

Eigenlijk zouden ze op basisscholen moeten laten zien hoe je bijvoorbeeld een konijn slacht. Het is een beetje ziekelijk te noemen dat mensen dat niet meer geleerd krijgen en dus eigenlijk niet voor hun eigen voedsel kunnen 'verzamelen'.

Een hoop mensen snappen niet eens dat een vis ingewanden heeft die je eruit moet halen voordat je hem op kunt eten. Als je die een niet schoongemaakte vis zou geven gooien ze hem zo in de pan en gaan ze erna klagen dat hij eigenlijk niet lekker was.

DerUnterMensch | 03-10-12 | 13:20

Mensen die naar een vara programma kijken zijn per definitie al kansloos, maar dan ook nog je kinderen mee laten kijken?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 03-10-12 | 13:20

'Het is eigenlijk een soort enorme clit, Claudia' *met lul zwaait* Eh ok...

Canis Spurcus | 03-10-12 | 13:20

De Vara is helaas te laf om op prime time te laten zien hoe het er in de grote slachterijen aan toe gaat.

Detlev Tarnowitz | 03-10-12 | 13:19

zouden ze nog nooit kikkerbilletjes hebben gegeten dan. Weet je wel hoe lekker. *vanavond naar de chinees gaat*

sufkut | 03-10-12 | 13:18

Matthijs is een breedbekkikker. En dat hij ooit veranderd in een Prins is een sprookje.

Normpje | 03-10-12 | 13:17

@BedrijfsTijgerT | 03-10-12 | 13:09
Weer wat geleerd. Ben blij dat je hier altijd snel gecorrigeerd wordt.

Kraa! | 03-10-12 | 13:16

@Jackie Chiles 13:13: En iedereen heeft het er weer over. Nog een paar twitters uit politieke hoek er overheen en DWDD heeft haar doel weer bereikt.

Muxje | 03-10-12 | 13:16

Iemand die een volwassen man die iedere dag 'draait doorrrrrrrr' zegt serieus neemt is eigenlijk al verloren. Die paar kikkerfreaks laten dat rotprogramma helaas niet afzinken!

Einde van de Domheid | 03-10-12 | 13:15

Ik heb vroeger voor Biologie ook weleens een kikker en een koeienoog moeten ontleden.
En geen trauma aan over gehouden...

't Is niet mijn keus om zoiets prime time uit te zenden maar DWDD is überhaupt niet mijn keus, linkse indoctrinatie is bah.

Capy | 03-10-12 | 13:15

Bij de terugkerende kookrubriek ging het niet primair om culinaire hoogstandjes, maar om ordinaire sensatie tv. Er werd overduidelijk steeds gezocht naar een zo bizar mogelijk gerecht.

Jackie Chiles | 03-10-12 | 13:13

@cabbit | 03-10-12 | 13:07 | + 0
Je eet geen vlees, maar wel vis. Bestempel je jezelf als vegetarier of gewoon als iemand die geen landdier eet?
-
Je weet ook dat overbevissing van de oceanen en erg groot probleem is. Tonijn bijvoorbeeld is dramatisch afgenomen door een wereldwijde toename van vraag naar o.a. tonijn sushi. Het heeft ontzettende ecologische gevolgen voor de aarde.

Polska | 03-10-12 | 13:13

Tinkebell heeft zelf kikkerbillen.

Conan de Rabarber | 03-10-12 | 13:13

@doenormaal! | 03-10-12 | 13:09
Dat krijg je ervan he ....
Als jezelf het bos niet meer in mag om je eigen vreten te halen.

BedrijfsTijgerT | 03-10-12 | 13:12

Stelletje barbaren zijn het. Hadden ze niet gewoon alleen de billetjes er af kunnen schaven?

Zucht.

Achenwee | 03-10-12 | 13:11

Kansloos.

watismuziek | 03-10-12 | 13:11

@Canis Spurcus | 03-10-12 | 13:05 | + 2
Laat weer eens zien dat linksmensen zoals Claudia 0 principes hebben.
Ook de vraag of iets vis of vlees is laat zien dat men salon vegetarier is. Je eet of wel dieren en ja vissen zijn ook dieren, net zoals vogels dat zijn, je hoeft geen zoogdier te zijn om als dier bestempelt te worden. Of je eet geen dieren.
-
Maar ho maar, menig "vegetarier" is gewoon een hypocriete lamskut.

Polska | 03-10-12 | 13:09

"Vleeseters zijn hypocriet en moralistisch op het stompzinnige af." Zookrates | 03-10-12 | 12:55
Nou vooruit. Waarom?

Canis Spurcus | 03-10-12 | 13:09

Zag er lekker uit. En bovendien kikkers zijn nu eenmaal makkelijker te eten mits ze eerst dood gemaakt zijn. Is goed dat het op tv ook eens getoond word hoe dat werkt en zeker voor de jonge kijkers. Als je een gemiddelde kleuter vraag waar melk vandaan komt krijg je als antwoord uit een pak meer weten ze doorgaans niet. En helaas geld dit niet alleen voor kleuters ook kinderen van oudere leeftijd weten dit vaak niet. Is ook zo wat betreft vlees. En groenten is ook al zoiets wat men tegenwoordig niet meer. En zelfs volwassenen raken kompleet het spoor bijster als je vraag om 10 verschillende soorten groenten op te noemen. Ben geen fan van Robert maar dit doet ie goed.

Gangster of love | 03-10-12 | 13:09

Zouden ze wat met meer met van die klaplopers moeten doen. Gewoon het vel over de kop heen trekken. Tis allemaal zo simpel.

deurdonderen | 03-10-12 | 13:09

@cumshaft | 03-10-12 | 13:03
En dat is alles waar jij dus aan denkt: de kwaliteit van het vlees...
Je gaat voorbij aan het feit dat een dier leed ervaart bij de slacht, het transport en ook het feit dat ze niet als levend wezen met bewustzijn worden behandeld maar als stukken vlees. Jammerlijk.

doenormaal! | 03-10-12 | 13:09

ja zo gaat dat bij kikkers, er zijn dieren die worden levend gekookt, andere levend gefrituurd (sprinkhanen), weer andere gekeeld, kogel door de kop of met hamer, Als je hem wil eten moet hij eerst dood.
Ik kan me nog een programma herinneren van ik kom bij je eten of zoiets, nou daar zag je wel eens een kreeft die een mes door zijn kop kreeg en vervolgens doormidden gaat.
We voeden onze kinderen al mietjes op, ik was 6 jaar toen mijn buurman een konijn voor mijn ogen de kop insloeg en daarna slachtte, daarna heeft hij het mij geleerd.

RechtseRakker007 | 03-10-12 | 13:08

Het regent, dat wel.
maar opzeggingen? bron?

spazwart | 03-10-12 | 13:08

Het feit dat half Nederland loopt te janken over kikkers die netjes gegeten worden geeft al weer aan wat voor slap ruggraatloos volk dit is. Blij als ik weer in Suri ben en zelf kan slachten. Smaakt het eten stukken beter door want vers en geen jankende buren die qua emotie weer helemaal stuk zitten door al dat dierenleed. Kansloos jankvolk, allemaal.

hoezokennis | 03-10-12 | 13:07

Ik zag dat toevallig ook, omdat ik er langs zapte en zag dat het quasi culinaire deel bezig was. Zelf eet ik geen vlees maar wel vis en een koudbloedig dier als een kikker eventueel ook (nog niet geprobeerd trouwens), die kun je inderdaad meetellen met zoetwatervis. Al is het natuurlijk geen vis, het is oog geen zoogdiervlees of gevogelte.
Wel heel erg misselijk werd ik van hoe er met het eten omgesprongen werd, en hoe er gelachen (???) werd bij het doormidden snijden van de kikker. Als je dan toch kikkers eet, maak ze dan tenminste snel en respectvol dood, en niet levend in stukken snijden zodat het publiek er smakelijk om kan lachen (wtf???)
Het meest misselijkmakende was matthijs van nieuwkots, die weer liet zien dat hij geen smaakzintuigen heeft, daar hij alles "formidable" en "delicieux" vondt. Zelfs iemand die het "wel lekker" leek, werd door matthijs van nieuwkots terechtgewezen dat het van iets van twee sterren was en dus "delicieux" móést zijn.
Daarna was het natuurlijk wachten op de kikkerbilletjesvolkswoede. Want foie gras en kikkerbillen mogen niet, en supermarktplofkip en frikandellen van onverdoofd gecastreerde varkens mogen wel.
De wereld draait door probeert elk culinair item zo raar en "vies" mogelijk te maken lijkt het wel. Een soort kindersensatie. Nouja, dat zal de doelgroep dan wel zijn.

cabbit | 03-10-12 | 13:07

En vanavond allemaal biefstuk eten.. Stelletje hypocrieten zijn het. Die kikkerbillen komen niet uit de lucht vallen.

Kraa! | 03-10-12 | 13:06

Afgemeten aan de hoeveelheid boze reacties zijn er nog best veel vegetariërs in Nederland...
Dat had ik niet verwacht, in de C1000 (oid) is namelijk maar een klein vak met Quorn en aanverwante tofu meuk en heel veel vakken met kip/rund/varken/kalf/vis.
frappant.

RockBock | 03-10-12 | 13:06

Ik verbaas me dat Claudia de Breij zich door groepsdruk heeft laten verleiden een lief kikkertje op te eten. Die vreet waarschijnlijk ook bio varken uit een megastal als je het maar anders noemt. Onnozele hals.

Canis Spurcus | 03-10-12 | 13:05

Kun je dus nagaan hoeveel hypocriete softies er fan zijn/waren van dit programma.

deraderendraaien | 03-10-12 | 13:05

Allemaal indoctrinatieshow om meer mensen vegetariër te laten worden.
Laatst toonde een studie aan dat planten ook 'gevoel' hebben. Helemaal niks meer eten dus binnenkort.

The_Challenger | 03-10-12 | 13:05

Kikker in de pan gekwakt.

Bigi Bana Boy | 03-10-12 | 13:05

Ik ben geen vegetariër, omdat ik het niet eten van vlees onnatuurlijk vind. Wel ben ik tegen onnodig dierenleed en vind ik dat een geslacht dier voor de dood een goed leven gehad moet hebben.
Waar ik ook niet zo goed tegen kan is het doden van een levend wezen voor dit soort doeleinden. Het dient niets, het programma was niet compleet in elkaar gestort als het niet was gedaan en als ik het goed heb is de groene kikker een beschermd diersoort ook.

Laat dieren toch gewoon met rust.

Bono | 03-10-12 | 13:05

Koks die vlees en vis bereiden zijn de meest lugubere mensen die er zijn: Die zien geen levend wezen, die zien alleen een product.

Knoopsgat | 03-10-12 | 13:04

'eet dan gewoon kip' zegt dat gekke wijf? huh?

hetluis | 03-10-12 | 13:03

Maar je hoort niemand meer over de genocide op de millenniumbug, alweer twaalf jaar geleden...

Ja nee, geen mening | 03-10-12 | 13:03

@25TaLife | 03-10-12 | 13:02
Ja, maar het zijn linksche vrindjes, dus dan mag het wel.

Slipsnifter | 03-10-12 | 13:03

@doenormaal! | 03-10-12 | 12:57
onzin, je kunt de stress bij dieren die worden geslacht op vele manieren verminderen waardoor ze minder adrenaline aanmaken. dat komt de kwaliteit van het vlees ten goede!

cumshaft | 03-10-12 | 13:03

Godsammekraken | 03-10-12 | 12:57 |
Je vergeet even de nabestaanden van de kikker, daar hoor je niemand over! Van die plofkip kan nog afscheid worden genomen, die kikker was in een keer uit zijn habitat ontvoerd en wie achter blijft leeft in eindeloze onzekerheid. Tsss...

De waard zijn gast | 03-10-12 | 13:02

" hoe een man met een enorm mes een levend kikkertje doodde"
Als hij niet had geleefd, had hij hem niet kunnen doden.

Daily bright | 03-10-12 | 13:02

@BlackDeathMetal | 03-10-12 | 12:49
Ik kan je verzekeren dat koeien en paarden en schapen terdege beseffen wat er met hen gebeurt in het slachthuis en of ze rot worden behandelt of niet. Net als honden,katten etc. etc. etc.
Dat wij te dom zijn om te beseffen dat dieren meer beseffen dan wij denken geeft alleen maar aan hoe dom en onwetend wij zijn. Veelal te wijten aan een totaal gebrek aan ervaring met dieren. Hetgeen ik wel heb en daarom weet waar ik over praat.

doenormaal! | 03-10-12 | 13:02

en het mooie van alles : het is de NPO dus mevr. Thiemme heeft (in)direct meebetaald aan deze kikkerslachting.

Foei dus Marianne

25TaLife | 03-10-12 | 13:02

Ja... dit soort reacties ga je krijgen als je tijdens DWDD uitzending aandacht gaat besteden aan Gangnam Style gekopieerde dansjes, dan krijg je een ander kijkpubliek!!!! Die verwachten kikkerbilletjes alleen in een potje of blikje.

Magisch realisme | 03-10-12 | 13:02

De slachtingen in Syrie, dat is pas erg. Maar daar hoor je die meisjes niet over.

Petrus de Rewa | 03-10-12 | 13:01

Leeft die Vara haan nog? Wellicht iets voor de volgende aflevering van DWDD.

CoffeePatch | 03-10-12 | 13:01

We hebben nou eenmaal eten nodig, niet heel veel aan te doen. Ik sterf als koe zijnde toch wel liever door een metalen pin door de hersenen dan door vier leeuwen langzaam opgegeten te worden...

themodelindex.com | 03-10-12 | 13:00

Even los van het kikkertje, wat schandalig was.
-
De vraag of iets Vlees of Vis is, slaat dus echt nergens op. Vis mag je eten, omdat het geen vlees is, wat is dat voor onzin? Natuurlijk is het vlees, het leeft, het ademt en het wilt leven net zoals landdieren. Sterker nog overbevissing is misschien nog wel een groter probleem dan de bioproductie van landdier.
-
Claudia en de rest van die slappe salon vegetariers zijn ontzettend hypocriet als ze wel vis eten, maar geen "vlees". GTFO!

Polska | 03-10-12 | 13:00

Wat heb ik toch een hekel aan die rooie flikkers..
Voor de meest barbare culturen moeten we enorm veel respect en ontzag hebben, maar onschuldige dieren hebben geen enkel recht en mogen best worden doodgemarteld, bah.
Hypocriete hufters..

Slipsnifter | 03-10-12 | 12:59

Ze zullen zeggen dat het niet hun eigen opname was, en het ook niet live in het programma hebben gedaan.
Derhalve nier verantwoordelijk voor de slachting van Kermit.

deraderendraaien | 03-10-12 | 12:58

Het moet niet gekker worden ....
Straks gaan ze nog live een bloembol slachten.

BedrijfsTijgerT | 03-10-12 | 12:58

Nou en, maak maar eens beelden in een slachthuis, draait je maag om!

irma zonderboezem | 03-10-12 | 12:58

DWDD is sowieso gewoon kudt. Al helemaal die schone onschuld van Mathijs altijd. Steeds meer sensatie wat niet nodig is.

stijnnn | 03-10-12 | 12:58

Hoewel een vegetariëtte klaarmaken is weer een hele klus. Oei dit, au daar, blijf af zus en niet daar zo. Pfff...

De Regeering | 03-10-12 | 12:58

Tja, dieren sterven nu eenmaal als je een lekker stukje vlees of vis op je boord wilt hebben. Ik neem aan dat al die klagers tofu-eters waren?

SinEstilo | 03-10-12 | 12:58

Kikkers opvreten doe je niet, da' s iets voor stropers en ' mensen aan de zelfkant van de samenleving '. Koop gewoon een stukkie kip bij de Turk op de hoek.

bello | 03-10-12 | 12:57

Kikkers zijn reserve kippen.

Wonderlijk! | 03-10-12 | 12:57

Glas Koning | 03-10-12 | 12:53 |
In Mexico worden om die reden ook lidmaatschappen opgezegd, alleen is dat vaak onvrijwillig.

De waard zijn gast | 03-10-12 | 12:57

Hmmm wild gevangen kikker die in een oogwenk niets meer voelt is *slechter* dan een 6 weken opgesloten plofkip of de verstikkingsdood in een visnet? Hypocrisie was zelden schaamtelozer.

Godsammekraken | 03-10-12 | 12:57

En daarom dus geen kikkerbilletjes eten. En dat geldt om dezelfde reden eigenlijk voor alle vleeswaar.
Geslacht worden is voor ieder dier enorm stressvol en gebeurt altijd op een brute en nare manier.
Hallalvlees eten is hetzelfde principe als kikkerbilletjes eten maar dan nog erger omdat een koe of een schaap of een paard het helaas maar al te goed beseffen wanner zij geslacht worden. De geur van bloed, de stress, de brute manier waarop de dieren worden behandeld alsof het gene levende wezens zijn. Mensen zouden daar eens wat meer bij stil moeten staan. Er bestaat geen diervriendelijk vlees!

doenormaal! | 03-10-12 | 12:57

Echt dat je zegt superbelangrijk, hoor...

ruimpeer | 03-10-12 | 12:56

Heeej, er wordt een kikker vermoord om opgegeten te worden! Het lijkt de natuur wel.

Wonderlijk! | 03-10-12 | 12:56

@Zookrates | 03-10-12 | 12:55
Ik voel een min-topper aan komen!

TeeJee | 03-10-12 | 12:56

Kikker is gemaakt van kip.

Canis Spurcus | 03-10-12 | 12:56

De complete vrijheid van een land verkwanselen, daar hoor je ze niet over.
Maar een kikker wel.
Mongeaulen.

das_Freudenmädchen | 03-10-12 | 12:56

Ik zapte er toevallig doorheen gisterenavond en het was nou niet bepaald televee zoals ik die graag zie. Zo'n chefkok moet toch ook een soortement van sadistische inslag hebben om te slagen lijkt me.

TM | 03-10-12 | 12:56

Stelletje mietjes! Als ik kind deed ik ook wel eens een kikker dood maken, die gaf ik dan aan de kat.

Idontgiveafunk | 03-10-12 | 12:55

Vleeseters zijn hypocriet en moralistisch op het stompzinnige af.

Zookrates | 03-10-12 | 12:55

Ben dol op vegetariërs. Mits goed gereinigd.

De Regeering | 03-10-12 | 12:55

kan me nog herinneren dat ik als kleine jongen zag hoe ze in China katten en honden bereiden.
Daarna nooit meer een kat of hond gegeten.

rabauw | 03-10-12 | 12:54

Wat ben je dan een kut. Ga je opzeggen om een kikker. Gebeurd in Mexico elke dag. Maar dan met mensen...

Glas Koning | 03-10-12 | 12:53

Dat zouden ze weer op school moeten geven.
Hoe je echt eten bereidt.

BedrijfsTijgerT | 03-10-12 | 12:53

Er kijken kennelijk teveel jonge meisjes naar DWDD.

Ja nee, geen mening | 03-10-12 | 12:53

Verbaast me niks van die linkse hypocrieten.

First Contact | 03-10-12 | 12:52

Een amphibie een zoetwatervis noemen. Schande! Ik klim in de pen!

Godsammekraken | 03-10-12 | 12:52

Tja, voordat vleesch en visch in een plastic bakje terechtkomt bij de supermarkt gaat er een stukje genocide aan vooraf. Een stukje bewustwording bij de consument kan derhalve geen kwaad.
Goede kans dat instanties als Wakker Dier hun ledental hierdoor snel zien stijgen. Kortom, prima stukje TV! Zouden ze vaker moeten doen. Sterker nog, het zou vast onderdeel van het vak maatschappijleer moeten zijn.

crk | 03-10-12 | 12:52

Er is niks mis met het eten van dieren. Met vegetariers is wel iets mis.

Persoonlijk eet ik alleen liever rund, varken of kip of zoiets. Volgende keer kwarteltjes bij Mathijs?

applaus voor de paus | 03-10-12 | 12:51

Als je ziet hoe snel het mes door de keel sneed dan is dit een diervriendelijke manier. Beter dan menig groot dier wat geslacht wordt...

bvdbos | 03-10-12 | 12:51

laat wel goed zien hoe verwijfd een deel van onze samenleving is geworden.

cumshaft | 03-10-12 | 12:51

Daar hebben we kookprogramma's voor, voor dit soort praktijken. We vragen Kim Holland toch ook niet om bij de DWDD haar vakgebied tentoon te stellen.

rabauw | 03-10-12 | 12:51

Hij doodde niet alleen een kikkertje, maar ook nog een levend kikkertje.

bennutzat | 03-10-12 | 12:51

Dieren eten mag zolang ze maar niet doodgaan. Jaja..

Pot Vol Koffie | 03-10-12 | 12:50

Nou wat zielig, mensen denken dat dieren dezelfde emoties kennen als mensen, dat is dus niet zo.

BlackDeathMetal | 03-10-12 | 12:49

Niets aan de hand, gewoon doorlopen.

--neus-- | 03-10-12 | 12:49

zo gaat het met de gemiddelde vis langs de kust ook..

ijsco | 03-10-12 | 12:49

Dat er geen waarschuwing wordt gegeven voor de zelfpijperij van Matthijs van Nieuwkerk is kennelijk geen probleem voor de tere kinderziel. Raarrrrrr!

Godsammekraken | 03-10-12 | 12:48

Dankzij deze florerende industriële moord op kikkers is de malariamug weer flink in opkomst, met tienduizenden doden per jaar als gevolg.

Maar daar heeft de verschillige Vara-kijkerT geen boodschap aan natuurlijk.

vraagstaart | 03-10-12 | 12:48

En vanavond weer allemaal een stukje rund of kip op het bord. Hypocriet toch weer...

TeeJee | 03-10-12 | 12:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken